zal ik je vast wat gaan verklappen?
je gaat die kaarten helaas nooit krijgen. period! (niet dat ik het TS niet gun maar heb vaker met dit bijltje gehakt)
ik heb zelf 5 jaar bij een grote webshop gewerkt en ik kan je prima uitleggen waarom je die kaarten helaas nooit gaat krijgen.
of de prijs nu wel of niet juist is(prijs is niet extreem laag doch twijfelachtig), dit is wat er gebeurt achter de schermen:
jij bestelt de kaart, shop gaat het proberen in te kopen bij de distri, deze zegt niet meer voor het bedrag te kunnen leveren.
shop loopt dus tegen een muur op, en zegt niet te kunnen leveren voor die prijs. jij reclameert daar over, shop gaat weer in conclaaf met de distri(let op! gaat waarschijnlijk uit ervaring om meer dan 100 bestellingen zoals bij ons het geval was), deze houden vol niet voor die prijs te kunnen leveren (en dat kunnen ze ook echt niet, ATI fabrikanten bepalen de prijzen en niemand anders! er is dus een bottom prijs.
nu hebben wel 10 shops deze prijs in de pricewatch welke dus allen foutief zijn, meestal in zon geval hebben de shops die er snel bij zijn de prijs binnen het uur gefixt, en spelen dit ook door in de update naar de pricewatch, er zij ook shops die prijs laten staan en op hun site aangeven niet meer leverbaar doormiddel van een overlay op hun website maar dit dus niet in de prijs en levertijd koppelen waardoor helaas de pricewatch een verkeerd beeld geeft.
na lang zeuren van de shop bij de distri halen ze de kaart simpelweg van de prijslijst, shop kan dus niet meer leveren omdat de koppeling weg is en product gaat dus offline, jij krijgt een mail dat het product EOL is.
dit is ff in het kort wat er gaat gebeuren, geloof mij alsjeblieft ik heb dit al zeker 50x meegemaakt.
jij hebt een overeenkomst met de shop, en de shop zou volgens de wetgeving moeten leveren, echter als de shop het product niet meer kan leveren omdat de distri beweert deze niet meer te kunnen leveren heb je kort gezegd pech.
jij kunt een alternatief eisen en zij kunnen jou een product aanbieden, maar je raad het al deze is een stuk duurder
nu kun je zeggen dan zoeken ze maar een andere distri, maar dat is niet aan jou, jij bepaald helaas niet met welke bedrijven de/een shop zaken moet doen, ook bij de concurrent bestellen en aan jou leveren is uitgesloten daar dit op dat punt ook een disti voor de shop wordt.
om ff in te haken op waar de prijsfout vandaan komt.
de distri voert een verkeerde prijs in op hun (digitale) prijslijst, alle shops lezen deze prijslijst in vaak automatisch, de shop waar ik werkte had een backoffice pagina waar alle producten die meer dan laten we zeggen 5% afwijken op kwamen te staan, dit waren er per leverancier gemiddeld z'on 100/200 afhankelijk van de hoeveelheid producten die de leverancier aanbood en dus dagelijks zon 1000/1500 producten, deze werden met de hand gecheckt maarja mensen maken nu eenmaal fouten. er komt dus wel eens een foute prijs door en ja dan heb je binnen het uur 100 bestellingen als grote shop
mensen die zeggen: ja daar kies je voor om het automatisch te doen! doe even realistisch! als je meer dan 500.000 producten hebt wil ik je graag aannemen als jij die dagelijks "ff" aan kan passen
iedereen weet of zou moeten weten dat de marge's bij de webshops erg laag zijn(zie verschil webshops en fysieke winkels in de pricewatch), op een vga kaart van €200 zit met een beetje gelukt en tactisch inkopen €13,- winst, als je een beetje kan rekenen dan snap je zelf dus wel dat je miljoenen omzet moet draaien om een beetje winst te maken, mensen weten donders goed dat webshops goedkoper zijn dan winkels en verwachten toch dezelfde service.
ik vind dat een vreemd beeld, echt de marge's zijn echt laag en je moet echt veel producten de deur uit doen wil je het überhaupt overleven in de snelle wereld van online verkoop, dit is een uitdaging en lastig te realiseren, zie ook maar aan de shops welke omgevallen zijn de laatste tijd...

niet dat dit de fout goed praat maar het geeft je een beeld van hoe het financieel impact heeft op het bedrijf, en geeft je wellicht meer inzicht waarom zij zo stug doen.
ook nog even een kleine opmerking, jij bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden, hier staat in dat bij dit soort "prijsfouten" de koop ontbonden wordt, dit kan wel niet helemaal volgens de wet zijn, alhoewel, de wet kopen of afstand correspondeert niet met het wetboek dus dat is al krom maar toch, bij de shop waar ik werkte kreeg je 3 maal de voorwaarden aangeboden, maar lezen ho maar, en dan achteraf zeggen dat ze het niet wisten, kom op geef gewoon je fout toe en ga verder!
als je het er niet mee eens bent dan koop je toch ergens anders waarvan je weet dat je wel de gewenste service geleverd krijgt.
als je 300 wil rijden maar weigert benzine in je auto te gooien ga je dan de fabrikant van de auto aanklagen want in de volder staat dat de auto 300 kan en hier stond niet bij dat er benzine voor nodig was, dit is niet naar TS gericht maar algemene frustratie, begint een beetje Amerika te worden: er stond niet op de magnetron dat de kat er niet in mocht niveau
Vodafone belt je op en zegt: ja u heeft 1 minuut over uw tegoed heen gebeld, nu kost dit normaal €0,05 maar omdat u toevallig in een druk gebiedt liep en de mast daardoor extra druk was bereken wij de kosten door en dient u €80,- bij te betalen.
jij kan er niets aan doen dat het op dat punt erg druk was en je kon het ook niet weten maar je bent er wel de dupe van, zo voelt het ook voor die shop.
het argument om als shop de distri aansprakelijk te stellen pakt niet goed uit, ze doen dan geen zaken meer met je en jij mist een groot assortiment waardoor je nog veel meer geld verlies en ik spreek ook in deze uit ervaring
ik vind een korting voor hun fout op zijn plaats maar het vel over de neus trekken vind ik te ver gaan, de shop kan dit helaas niet altijd tegenhouden en is dus al snel de pineut, de wet kopen op afstand gaat pas goed werken als de shop ook dezelfde rechten heeft naar de leverancier toe, zodra de distri moet leveren letten ze wel op en kan het wel ineens gedubbelcheckt worden, dan zul je nooit meer een shop horen dat het niet geleverd kan worden, jij krijgt het product immers ook goedkoper dus doorzetten naar de klant welke dan tevreden is, nu zijn de shops altijd de Boeman, maar denk ff goed na wat voor impact dit heeft op een shop(en ik bedoel dus dat TS niet alleen is in zijn bestelling maar dat dit dus €80,- x 50 bestellingen betreft), om nog maar een argument uit de kast te trekken, wie gaat er nog ff garantie claimen bij Salland??? ow wacht.....