[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit

Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Chris.nl schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:58:
Ik zit zelf op OpenDNS, die van Google zou iets sneller moeten zijn. Eerlijk gezegd merk ik in de praktijk geen verschil tussen de DNS van mijn provider, Google of OpenDNS. Als je gaat meten weet je wat het snelst werkt, maar in de praktijk merk je volgens mij weinig.
Het enige verschil wat ik merk, is dat de DNS servers van mijn provider af en toe niet reageren. Vandaar dat ik in mijn router aangeef dat die de DNS servers van Google moet gebruiken in plaatst van de aangeboden DNS servers van de PPPoE connectie.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46
nuttige info in dit topic, bedankt allemaal...
nu dat ik sinds een tijdje en trotse eigenaar ben van een ASUS AC68U en wat Cisco switches (L3 en L2) kan ik eens gaan stoeien met inter VLAN routing en ook gelijk eens kijken naar signaal boosten van mijn AC68U (niet echt nodig, maar leuk omdat het kan)...

Stel ik heb transmit power en channel list (regio code) aangepast volgens de instructie hier in dit topic... kan ik dan ook weer terug naar oorspronkelijke situatie?

Bedankt nogmaals!

[ Voor 27% gewijzigd door mindwarper op 18-06-2015 15:46 . Reden: typo's ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicBlue
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 22:57
Dag allen,
Heeft 1 van jullie enig idee hoe ik de gebruikers van mijn gast-wifi kan knijpen in hun snelheid?
Ik ben zo lief om mijn AC68U te delen met mijn (student)huisgenoten, ik heb zelf toegang tot de 'primary wifi' en ik heb een gast wifi waar de rest aan hangt. Men zit alleen nogal te downloaden, meer dan honderd gigabyte per dag is geen uitzondering. Ik ben nogal bang dat dit de levensduur van mijn mooie router nogal verkort, dat continu zenden en ontvangen.
Ik heb ze al lagere priority gegeven in de QoS, maar dat heeft niet echt zin heb ik het idee.
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
NordicBlue schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:56:
Dag allen,
Heeft 1 van jullie enig idee hoe ik de gebruikers van mijn gast-wifi kan knijpen in hun snelheid?
Ik ben zo lief om mijn AC68U te delen met mijn (student)huisgenoten, ik heb zelf toegang tot de 'primary wifi' en ik heb een gast wifi waar de rest aan hangt. Men zit alleen nogal te downloaden, meer dan honderd gigabyte per dag is geen uitzondering. Ik ben nogal bang dat dit de levensduur van mijn mooie router nogal verkort, dat continu zenden en ontvangen.
Ik heb ze al lagere priority gegeven in de QoS, maar dat heeft niet echt zin heb ik het idee.
Thx!
Volgens mij doet dat de levensduur van je router weinig kwaad, hij staat immers al aan. Zolang je het zendvermogen niet boven de 316mW hebt vraag je niets van je router waar ie niet voor gemaakt is.

Bij afknijpen kan ik je niet helpen, maar als de bandbreedte geen probleem is zou ik het zo laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mindwarper schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:00:

Stel ik heb transmit power en channel list (regio code) aangepast volgens de instructie hier in dit topic... kan ik dan ook weer terug naar oorspronkelijke situatie?

Bedankt nogmaals!
Ja je kan altijd terug, echter de aangepaste waardes in de CFE zul je zelf moeten terugzetten naar de juiste regio, deze blijven namelijk behouden na een factory reset of firmware upgrade.

Om de CFE weer op de orginele Europese regio te zetten (RT-AC68U)

nvram set asuscfe0:ccode=EU
nvram set asuscfe1:ccode=EU
nvram set asuscfe0:regrev=13
nvram set asuscfe1:regrev=13
nvram set asuscfecommit=1

Hierna een resetten naar fabrieksinstellingen en alles is weer excact zoals je hem uit de doos haalde

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:52:
[...]

Ja je kan altijd terug, echter de aangepaste waardes in de CFE zul je zelf moeten terugzetten naar de juiste regio, deze blijven namelijk behouden na een factory reset of firmware upgrade.

Om de CFE weer op de Europese regio te zetten

nvram set asuscfe0:ccode=EU
nvram set asuscfe1:ccode=EU
nvram set asuscfe0:regrev=13
nvram set asuscfe1:regrev=13
nvram set asuscfecommit=1

Hierna een resetten naar fabrieksinstellingen en alles is weer excact zoals je hem uit de doos haalde

mvg
Perfect thanks voor die informatie, precies wat ik nodig had :)
ga ik er komend weekend eens naar kijken wat ik kan doen lol :)

Oh zou ik bijvoorbeeld ook alleen transmit boost kunnen doen en regio code laten voor wat die is?
of is dat aan elkaar gekoppeld? Leek me namelijk mogelijk, of heb ik het nu mis?

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindwarper schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:16:
[...]
Oh zou ik bijvoorbeeld ook alleen transmit boost kunnen doen en regio code laten voor wat die is?
of is dat aan elkaar gekoppeld? Leek me namelijk mogelijk, of heb ik het nu mis?
Nee, als je de regiocode niet veranderd , kun je wel alles wijzigen maar zal je tx power niet verder dan 80mw gaan. De firmware checkt namelijk de regio en past hieraan het maximaal vermogen voor de gedefinieerde regio aan.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:27:
[...]

Nee, als je de regiocode niet veranderd , kun je wel alles wijzigen maar zal je tx power niet verder dan 80mw gaan. De firmware checkt namelijk de regio en past hieraan het maximaal vermogen voor de gedefinieerde regio aan.

succes
OK perfect dat is dan duidelijk :)
Ga ik zogezegd dit weekend eens doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat er snel een niet "beta" firmware uitkomt voor de RT AC68U.

Ik zit nu al maanden op de laatste 2 Beta's.

Al moet ik zeggen dat alles wel prima werkt met mijn verschillende apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Beta voelt toch een beetje 'eng' hé... Beetje pionieren, klinkt dan toch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de commando's om het zendvermogen weer terug te zetten naar origineel? Mijn router stoort nogal op de babyfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Lees 6 posts hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gewoon Merlin draaien, loop je meteen voor op de betas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vergeten te rebooten. Het werkt inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 21:18:
Heeft iemand de commando's om het zendvermogen weer terug te zetten naar origineel? Mijn router stoort nogal op de babyfoon.
Je kunt hoogst waarschijnlijk de storing op je babyfoon oplossen door een ander kanaal in de 5ghz band te kiezen, dan hoef je je vermogen niet terug te zetten

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:40
volgens inSSIDer 4, kan m'n 2,4Ghz max 450mbit.. hoe krijg ik dat op 600mbit? (m'n wifi is intel ac7260)
en 5ghz max 2106mbit

Apart, want AC68U zou 600+1300 zijn.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperVeloce schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 00:37:
volgens inSSIDer 4, kan m'n 2,4Ghz max 450mbit.. hoe krijg ik dat op 600mbit? (m'n wifi is intel ac7260)
en 5ghz max 2106mbit

Apart, want AC68U zou 600+1300 zijn.
Ik gok dat je Intel max 2 streams heeft?
Lees dit even, dat is een vrij redelijk kloppende uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:40
Ja dan zal het dat wel zijn.
M'n laptop upgraden naar 3 antenne's word lastig denk ik ;) Maar ach, zit toch op 5Ghz AC

[ Voor 53% gewijzigd door SuperVeloce op 20-06-2015 11:05 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:40:
[...]

Je kunt hoogst waarschijnlijk de storing op je babyfoon oplossen door een ander kanaal in de 5ghz band te kiezen, dan hoef je je vermogen niet terug te zetten

mvg
Ik heb een ander gekozen en het stoort nu niet meer. Thanx! wel vreemd overigens want ik had niet het idee dat mijn 'Ikea Babyfoon' op de 5GHz band zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

NordicBlue schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:56:
Dag allen,
Thx!
Maak je geen zorgen over slijtage door zenden/ontvangen. Volgens mij moet de eerste router die als gevolg van gebruiksslijtage door data verkeer en normaal gebruik de geest geeft nog gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 19:55:
[...]

Ik heb een ander gekozen en het stoort nu niet meer. Thanx! wel vreemd overigens want ik had niet het idee dat mijn 'Ikea Babyfoon' op de 5GHz band zit.
Dat (frequentie) zou je op het label of de gebruiksaanwijzing van de babyfoon moeten kunnen zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 20:02:
[...]

Dat (frequentie) zou je op het label of de gebruiksaanwijzing van de babyfoon moeten kunnen zien staan.
Zit er helaas niet op. Ook nergens iets te vinden op internet. Het gaat om deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60253481/

Mocht iemand het weten dan hoor ik het graag. Maar we gaan nogal offtopic.
Ontopic:
Ik had de RT68u al midden in de woning staan (1e verdieping, midden huis) en dat gaf bijna overal goed bereik. Met deze aanpassing heb ik overal goed bereik en nog belangrijker een betere snelheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 20:50:
[...]

Zit er helaas niet op. Ook nergens iets te vinden op internet. Het gaat om deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60253481/

Mocht iemand het weten dan hoor ik het graag. Maar we gaan nogal offtopic.
Ontopic:
Ik had de RT68u al midden in de woning staan (1e verdieping, midden huis) en dat gaf bijna overal goed bereik. Met deze aanpassing heb ik overal goed bereik en nog belangrijker een betere snelheid :P
Volgens de gebruiksaanwijzing voldoet hij aan de ETSI EN 300 220-2 V2.3.1 norm, daarmee is met enige zekerheid vast te stellen dat hij ergens tussen de 25 MHz en 1000 MHz opereert. De EN 61000-x-x normen gaan over EMC compliance, ETSI EN 301 is een testmethode.

Hoogstwaarschijnlijk opereert hij rond de 865 MHz, dat is een veelgebruikte frequentie voor draadloze audioproducten; babyfoons van andere merken maken er ook gebruik van.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donny007 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 23:18:
[...]

Volgens de gebruiksaanwijzing voldoet hij aan de ETSI EN 300 220-2 V2.3.1 norm, daarmee is met enige zekerheid vast te stellen dat hij ergens tussen de 25 MHz en 1000 MHz opereert. De EN 61000-x-x normen gaan over EMC compliance, ETSI EN 301 is een testmethode.

Hoogstwaarschijnlijk opereert hij rond de 865 MHz, dat is een veelgebruikte frequentie voor draadloze audioproducten; babyfoons van andere merken maken er ook gebruik van.
Petje af! _/-\o_ Ik had niet bedacht dat ETSI een norm was en dat ik daar dan weer op kon zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-deleted-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 19:55:
[...]

Om storing te veroorzaken hoef je niet per se op dezelfde frequentie of band te zitten. Harmonische signalen van de 5GHz basis frequentie kunnen storing veroorzaken in het frequentie gebied van je babyfoon. Wijzigt de basis frequentie dan wijzigen de harmonische signalen mee. :)

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zoals je ook soms bij het posten een storing hebt en je dan twee keer dezelfde melding post. :p

Wel vreemd, want GoT zou er op moeten controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaTronics schreef op zondag 21 juni 2015 @ 09:59:
Zoals je ook soms bij het posten een storing hebt en je dan twee keer dezelfde melding post. :p

Wel vreemd, want GoT zou er op moeten controleren.
Hahaha, ja geen idee wat dit veroorzaakt, bij verstuur drukken error melding, vervolgens staat ie er 2x 8)7 8)7 8)7 :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Heb wel na het updaten dat mijn wifi wat trager is met foto's ophalen en dergelijke.

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:47
Jestar076 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 19:27:
Heb wel na het updaten dat mijn wifi wat trager is met foto's ophalen en dergelijke.
Hee dat heb ik ook!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jestar076 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 19:27:
Misschien kunnen jullie iets meer achtergrond informatie geven (trager foto's ophalen is een wat ruim begrip)

Is de snelheid verder wel normaal (extern WAN d.m.v. speedtest, intern bijvb een copy naar router attached storage en een copy van client naar client doen) ? Is het op 2.4 & 5GHz merkbaar? Langzaam laden van externe content op een pagina of binnen app (facebook, instagram, Gplus etc) is naar mijn ervaring meestal DNS gerelateerd.

Ik kan verder alleen voor mijn eigen setup spreken, maar heb hier zelf geen last van.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samv5
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:59:
[...]

[...]

Misschien kunnen jullie iets meer achtergrond informatie geven (trager foto's ophalen is een wat ruim begrip)

Is de snelheid verder wel normaal (extern WAN d.m.v. speedtest, intern bijvb een copy naar router attached storage en een copy van client naar client doen) ? Is het op 2.4 & 5GHz merkbaar? Langzaam laden van externe content op een pagina of binnen app (facebook, instagram, Gplus etc) is naar mijn ervaring meestal DNS gerelateerd.

Ik kan verder alleen voor mijn eigen setup spreken, maar heb hier zelf geen last van.

Mvg
IK gebruik het internet hoofdzakelijk zakelijk, maar het laden van de pagina's lijkt wel langzamer.
Ik heb er te weing verstand van om de puntjes op de i te zetten waar wel en waar niet. Maar over het algemeen lijkt alles wat langzamer te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samv5 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:05:
[...]

IK gebruik het internet hoofdzakelijk zakelijk, maar het laden van de pagina's lijkt wel langzamer.
Ik heb er te weing verstand van om de puntjes op de i te zetten waar wel en waar niet. Maar over het algemeen lijkt alles wat langzamer te laden.
Zou je de DNS servers eens kunnen wijzigen naar die van OpenDNS?
208.67.222.222
208.67.220.220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samv5
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:21:
[...]

Zou je de DNS servers eens kunnen wijzigen naar die van OpenDNS?
208.67.222.222
208.67.220.220
Heb ik gedaan, lijkt wel wat te helpen..alhoewel ik dit niet kan onderbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 07:28:
[...]

Gastnetwerk key (alle wireless keys trouwens) staan toch gewoon in NVRAM??

wl0.1_wpa_psk=ditisdekey o.i.d.

Dus kun je nvram set wl0.1_wpa_psk=wachtwoord en daarna commit uitvoeren via een script of denk ik nu te simpel (tis nog vroeg) :O :? :O Waarschijnlijk dat je hierna nog een restart_wireless o.i.d. moet aanroepen om het meteen actief te maken maar volgens mij is een dergelijk script al aanwezig.

gr
Wat late reactie, maar ik heb iets gevonden waar ik mee verder kan: https://github.com/RMerl/...m-password-for-guest-wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Ik heb een HE ipv6 tunnel via de router aangezet en bij activering hiervan worden opeens alle wired LAN connections onbereikbaar, wireless blijkt gewoon werken.. Heb netjes alle vereiste waarden overgetikt. Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?

Update: De optie 'Spanning tree' aanzetten blijkt te veroorzaken dat ipv6 niet meer pingable is en dus voor bekabelde verbindingen niet meer werkt (makes sense, de bekabelde apparaten zitten allen via switchen verbonden). Spanning tree op de router uitzetten lost het weer op.

[ Voor 35% gewijzigd door Edgarz op 01-07-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QQ2
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-08 14:14

QQ2

Ik heb de unlock gebruikt en de performanc eboost heeft de verbinding tussen mijn twee routers op de 5ghz absoluut goed gedaan. Het vervelende is alleen dat de 'auto' configuratie het kanaal steeds naar buiten europees goedgekeurde kanalen duwt. Dus mijn routers kunnen elkaar prima spreken, maar de rest kan nu geen 5 ghz gebruiken.

Na de unlock kan ik in de webinterface alleen het 5gz kanaal niet meer veranderen...
In de dropdown staan auto en 0 en welke na opslaan revert hij altijd weer terug naar auto.
Weet iemand wat het command line commando is om de frequentie aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
QQ2 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 10:51:
Ik heb de unlock gebruikt en de performanc eboost heeft de verbinding tussen mijn twee routers op de 5ghz absoluut goed gedaan. Het vervelende is alleen dat de 'auto' configuratie het kanaal steeds naar buiten europees goedgekeurde kanalen duwt. Dus mijn routers kunnen elkaar prima spreken, maar de rest kan nu geen 5 ghz gebruiken.

Na de unlock kan ik in de webinterface alleen het 5gz kanaal niet meer veranderen...
In de dropdown staan auto en 0 en welke na opslaan revert hij altijd weer terug naar auto.
Met de standaard firmware krijg ik toch echt andere opties voorgeschoteld. Screenshot
Misschien kan je de firmware opnieuw flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QQ2

QQ2

Hi Chris, Ik geloof je en als ik de firmware op EU laat staan dan heb ik ook de dropdownlist. Maar zet ik hem op #a dan is het drop down menu leeg. Maar de extra power is wel bijzonder nuttig. Zonder die kan mijn andere router geen stabiele 5ghz verbinding krijgen. Ik heb al de laatste firmware geplaatst, gereset etc maar dat doet weinig.
Maar then again, als ik het commandline commando heb kan ik het ook zo oplossen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ok snap ik. Ik had ook dat trucje gedaan, maar liep zelf niet tegen jou probleem aan. Hoop inderdaad dat ie het kan fixen via een command line commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 20:24
QQ2 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 11:37:
Ik heb al de laatste firmware geplaatst, gereset etc maar dat doet weinig.
Maar then again, als ik het commandline commando heb kan ik het ook zo oplossen toch?
Welke firmware, die van Asus of die van Merlin? Ik geloof niet, dat de originele Asus firmware dat toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QQ2

QQ2

Merlin firmware,anders had ik de power ook niet kunnen uppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:12
QQ2 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:21:
Merlin firmware,anders had ik de power ook niet kunnen uppen
Truc van twee posts boven jou.

"Het is dus hierna niet meer nodig de speciale Merlin Fork versie te gebruiken voor meer zendvermogen. Dit zal nu gewoon met de huidige Merlin en stock Asus firmware werken"

:)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QQ2

QQ2

Hey Bratt Pitt,ik gebruik nu de reguliere merlin firmware en daar heb ik de ssh/command line commando's op gedraaid om de power te uppen. Dus ik draai de laatste firmware zonder te patchen en in die firmware kan ik de waarde in de ui niet aanpassen en zoek ik dus naar het command line commando. Excuus dat mijn uitleg zo onduidelijk was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de eerdere instructie gaat je vermogen naar 25dB ipv 15.5dB. Ik heb zelf mijn vermogen teruggezet naar 20DB met onderstaande instructie:

# 2.4 GHz Band
nvram set 0:maxp2ga0=86
nvram set 0:maxp2ga1=86
nvram set 0:maxp2ga2=86
# 5 GHz Band
nvram set 1:maxp5ga0=86,86,86,86
nvram set 1:maxp5ga1=86,86,86,86
nvram set 1:maxp5ga2=86,86,86,86
nvram commit
reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Een tijdje terug ging het over het instellen van een andere DNS server, en wat eigenlijk een snelle DNS server is. Gisteren kwam ik dit gratis tooltje tegen, kan je makkelijk je eigen benchmark mee draaien. Vanaf mijn glasvezel lijntje kreeg ik onderstaande uitslag, vanuit het tooltje is nog meer info te halen.

Afbeeldingslocatie: http://ayt.nl/chris/dnsbench.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzm
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-03-2024

Bzm

QQ2 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 10:51:

QQ2, aangezien ik exact het zelfde probleem heb ben ik benieuw hoe je dit hebt opgelost...

Boyzonderman houd van stekkers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QQ2

QQ2

Hi Bzm, het problem is bij mij nog niet opgelost helaas. Ik laveer tussen hem terug op europeesch zetten en hem op hoog vermogen houden. Storend is dat op hoog vermogen modus de verschillende broadcomm commando's de tweede netwerk interface niet lijken te herkennen...
Misschien dat dat ook de achterliggende oorzaak van het probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
Als de DD-WRT niet bevalt kan ik dan dmv het inladen van het restore bestand weer terug naar de asus firmware?

[ Voor 72% gewijzigd door Frixel op 04-07-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzm
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-03-2024

Bzm

QQ2, Het leek er al op dat tijdens het plakken van id1ot's commands in Putty niet alle regels opgenomen werden in de terminal.

------------------------
Nogmaals Update: 14-6-2015 van id1ot ingefietst, blijft dat 5GHz de Control Channel alleen op auto blijft staan.

[ Voor 36% gewijzigd door Bzm op 04-07-2015 12:11 ]

Boyzonderman houd van stekkers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nieuwe Merlin Beta:

378.55 Beta 1 (3-July-2015)
- NEW: Merged with GPL 6117. Notable changes from Asus:

• New token-based webui authentication (more secure)
• OpenVPN certificates moved to JFFS2, saving nvram. key/cert fields will show up empty on the webui, any new key/cert you paste will be written back to /jffs/openvpn/ . This means that if you revert back to a previous version, your key/certs will no longer be in nvram, so OpenVPN instances will fail to start.
• New network client list on the network map
• CTF support for PPTP/L2TP WAN (Russian ISPs) (ARM)

- NEW: Reformatted DHCP lease list under System Log.
- NEW: Reformatted Port Forward page under System Log.
- NEW: Reformatted Route Table page under System Log.
- NEW: Reformatted IPv6 Status page under System Log.
- NEW: Display more details about UPNP/NAT-PMP/PCP redirections on the Port Forward page.
- CHANGED: The JFFS2 partition is now always enabled, as it is required by various firmware functions. The options to format it or to enable/disable user config/scripts remain configurable.
- CHANGED: Updated OpenVPN to 2.3.7.
- CHANGED: Updated OpenSSL to 1.0.2c.
- CHANGED: Use a pre-generated 2048-bit DH from RFC 3526 instead of generating our own when doing the first time setup for OpenVPN servers. This is necessary as openssl 1.0.2b and up now reject 512-bit DHs, and generating a 1024-bit would take far too long on a router. The end-user still has the possibility of providing his own- as long it's 1024-bit or stronger.
- CHANGED: Updated minidlna to upstream Git snapshot from 2015-06-26, and switched to the newer build system.
- CHANGED: Upgraded ffmpeg from 0.6.0 to 0.7.17.
- CHANGED: Accept DHCP lease duration of up to 31 days on the DHCP page
- CHANGED: No longer regularly flush caches from memory on ARM router. This will mean a lower amount of free memory is shown, however that memory gets freed whenever something actually needs it, so this is normal. (ARM)
- CHANGED: Display the size of cache memory on the Tools -> Sysinfo page
- CHANGED: Improvements to the Networkmap (ability to remove an entry, removed the alert() from modifying an existing entry)
- FIXED: Wireless Log page would fail to load if the SSID contained certain characters
- FIXED: Wireless Log page would fail to load when in Media Bridge mode on the RT-AC87U
- FIXED: DDNS page would complain about an empty account field when setting it to CUSTOM with no prior value in that field.
- FIXED: Automatically generated DH was too weak (512-bit) and preventing clients based on newer OpenSSL releases from connecting. We automatically replace any weak PEM with our 2048-bit one.
- FIXED: minidlna could get stuck building its database (reverted Asus's recent memory optimizations)

http://asuswrt.lostrealm.ca/download

[ Voor 8% gewijzigd door MegaTronics op 04-07-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Ik zag hem. Ben alleen wat voorzichtiger geworden met updaten na de regio "hack".

Werkt deze ook nog in deze firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ja dat trucje van id1ot blijft op bij op opnieuw flashen van elke firmware behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De nieuwe Merlin heeft een ander inlogscherm, waar helaas het plakken van je wachtwoord niet werkt. Heb je daarvoor alle wachtwoorden complex gemaakt met KeePass, moet je ze alsnog overtikken. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Bèta lijkt goed te werken. Wachtwoord scherm popt wel redelijk snel op, sneller dan 30 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het opkrikken van het zendvermogen laat ik voorlopig even achterwege, bereik is op dit moment op beide banden goed en ik wacht even tot de definitieve Merlin versie er is. Die firmware werkt gewoon goed en heb wat mindere ervaringen met beta versies. Andere vraag: de cpu temperatuur geeft 93 graden aan. Router werkt normaal, maar is dat niet wat aan de hoge kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

CPU heeft conform de specs een TjMax van 125. Moet geen probleem opleveren. Als het je toch niet lekker zit (de ambient temp is deze dagen wat hoger) koop je een USB fan voor wat airflow (wel goed bij de router plaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
kan ik ergens de verschillen vinden wat ik met DD-WRT meer of beter kan afregelen dan met de asus firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Frixel schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:00:
kan ik ergens de verschillen vinden wat ik met DD-WRT meer of beter kan afregelen dan met de asus firmware?
Zoekt, en gij zult....
https://www.google.nl/sea...e+stock+dd-wrt&gws_rd=ssl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Ik blijf echter nog steeds met het vraagje zitten of na de DD-WRT erop gezet te hebben ik makkelijk terug kan (eventueel) naar de asus firmware.
Ik heb die met de instellingen zoals ik die nu heb een backup gemaakt.

Als ik het dan terug zet moet ik dan alle instellingen weer inzetten of worden die met de restore ook weer terug gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
Frixel schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:19:
Ik blijf echter nog steeds met het vraagje zitten of na de DD-WRT erop gezet te hebben ik makkelijk terug kan (eventueel) naar de asus firmware.
Ik heb die met de instellingen zoals ik die nu heb een backup gemaakt.

Als ik het dan terug zet moet ik dan alle instellingen weer inzetten of worden die met de restore ook weer terug gezet?
Dit zijn dingen die je eenvoudig met Google kunt terugvinden
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=950462

Instellingen van DD-WRT terugzetten in de originele Firmware? Wat denk je zelf >:)
Dat is een totaal andere product dus nee dat kan dus niet.

Backup/Restore alleen gebruiken als je hetzelfde product gebruikt (DD-WRT-->DD-WRT / Merlin --> Merlin en Orgineel --> Orgineel) en dan nog is dat niet altijd verstandig.
Soms zijn er uitgebreide veranderingen in de firmware en kun je problemen krijgen met de werking van de router als je een backup terugzet.

Altijd de change log goed lezen die bij een update van een firmware zit daarin staat het meestal wel vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
MikeOO schreef op maandag 06 juli 2015 @ 07:39:
[...]
Instellingen van DD-WRT terugzetten in de originele Firmware? Wat denk je zelf >:)
Dat is een totaal andere product dus nee dat kan dus niet.
Wat ik bedoel(waarschijnlijk heb ik het niet duidelijk geformuleerd.)
Ik draai nu de asus firmware en heb daarin nu alle instellingen goed staan incl de portforwarding.
Hiervan een backup gemaakt.
Nu ga ik de DD-WRT firmware erop zetten om eens te kijken wat dat is. Echter als dat me niet bevalt en ik zet de asus firmware weer terug op de router en daarna de backup die ik gemaakt heb, heb ik dan alle instellingen ook weer terug of kan ik weer opnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee of ik met die Merlin firmware per WLAN ID kan kiezen in welke VLAN hij moet zitten?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Frixel schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:38:
[...]

Wat ik bedoel(waarschijnlijk heb ik het niet duidelijk geformuleerd.)
Ik draai nu de asus firmware en heb daarin nu alle instellingen goed staan incl de portforwarding.
Hiervan een backup gemaakt.
Nu ga ik de DD-WRT firmware erop zetten om eens te kijken wat dat is. Echter als dat me niet bevalt en ik zet de asus firmware weer terug op de router en daarna de backup die ik gemaakt heb, heb ik dan alle instellingen ook weer terug of kan ik weer opnieuw beginnen?
Uiteraard zolang je dezelfde firmware weer terugzet is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.asus.com/nl/Networking/RTAC68U/HelpDesk_Download/

Nieuwe firmware:
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.378.6975
- Release Note -
New features
- Added client list view button on network map and help administrator easily monitor all client connection status.
- Added the question feedback in Administration -> Feedback
- Added new DDNS provider www.oray.com

Bug fixes
- Fixed login issue when router’s IP is 10.x.x.x
- Fixed parental control-> time scheduling related issue.
- Fixed adaptive QoS device priority label dragging issue.
- Fixed network tool related issues.
- Fixed USB HDD issue when using time machine.
- Improved media server response time when new file added.
- Fixed network map UI issue when selected French.
- Added stateful server in IPv6
- Fixed the saving issue in OpenVPN server -> content modification of keys & certification.
- Fixed the NAT loopback issue when connecting to LAN FTP server.
- Fixed UI issue when using SmartSync to sync with Dropbox.
- Fixed lease time and lease expires time
- Fixed Ethernet connection fail in IPv6 when WAN hwaddr is cloned.
- Fixed smart sync error when synchronized with Samba and FTP
- Fixed JS error in AiProtection
- Fixed allowed and blocked incoming icmp firewall rules.
- Fixed dnsmasq buffer overflow issue.
- Fixed redirect issue when using https only.
- Fixed USB related issues when connected to USB hub.

Security related
- Enhanced the login authentication strength and fixed CSRF related issues.
- Forced administrator to change the default password "admin" in internet setup wizard.
- Added protection mechanism for GUI login brute-force attack for login username and password.
- Administrator can assign a specified IP to login GUI in Administration > System > "Allow only specified IP.

3G/LTE dongle related fixes
- Fixed executed time issue when using auto-APN.
- Modified auto-APN nvram.
- Fixed lockpin function.
- Fixed send_sms function.
- Updated the SPN data from Android.
- Fixed web redirected fail after setting PPPoE in internet setup wizard.

MD5: 647722a3c7300ee9b6d60608ee2869a2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ha mooi. Ook geen béta versie meer zie ik. Vanavond eens updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net geinstalleerd en een factory reset gedaan daarna.

Alles weer goed ingesteld , vooral de 2.4 en 5 GHz kanalen ingesteld op rustige kanalen.

Ik heb zelfs wat snelheids winst op de 5 GHz Wifi op mijn Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
een na laatste Merlin erop.
Ik heb vaak dat internet niet doorzet

Chrome op een Win8 PC (gekabeld) blijft hangen op: downloading proxy script
en iPad blijft op 5Ghz maar rondjes draaien tot ik een ons weeg

ga maar eens een factory reset proberen.
Misschien wordt hij te warm in de meterkast (naast de warmwater unit)
Ook woon ik niet zo ver van aanvliegroute schiphol, maakt dat nog uit op 5Ghz ? :)

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
En hij is weer verdwenen van de download site. Kan iemand, die hem al gedownload had, me een linkje DM'n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:32:
En hij is weer verdwenen van de download site. Kan iemand, die hem al gedownload had, me een linkje DM'n?

Dan overige kiezen , bij mij staat ie er nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 13:34
Waarom is hij weg? Ik heb 'm draaien en heb geen problemen ermee.

Linken gaat even niet, ben nu niet thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Link staat er weer gewoon tussen... Thnx voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 13:34
Maf. Bij win8 64bits staat de link er niet bij, bij win8 32bit wel.

Anyway, even zoeken en je komt 'm geheid tegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:17
Ik neem aan dat de regio hack na het flashen nog altijd werkt?

Dit is te checken met een putty code zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Astratuner schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:43:
Ik neem aan dat de regio hack na het flashen nog altijd werkt?

Dit is te checken met een putty code zeker?
Ja en ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vandaag bezig geweest met het automatisch laten wijzigen van het wachtwoord van het gastennetwerk via een script op de router zelf (informatie gebruikt van deze post):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
#!/bin/sh

# static variables
from="noreply@router.local"
name="Asus Router"
to="me@here.com; he@here.com"
mailserver="1.2.3.4"

# generate password
password=$(head /dev/urandom | tr -dc "0123456789abcdefghijkmnopqrstuvwxyzABCDEFGHIJKLMNPQRSTUVWXYZ" | cut -c 100-109)

# activate password in router
nvram set wl0.1_wpa_psk=${password}
nvram set wl1.1_wpa_psk=${password}
service restart_wireless

# create mail file
echo "Subject: Wachtwoord draadloos gastennetwerk." >/tmp/mail.txt
echo "From: "${name}" <${from}>" >>/tmp/mail.txt
echo "Date: `date -R`" >>/tmp/mail.txt
echo "" >>/tmp/mail.txt
echo "Het wachtwoord voor het draadloze gastennetwerk is nu : ${password}" >>/tmp/mail.txt
echo "" >>/tmp/mail.txt

# send mail
cat /tmp/mail.txt | sendmail -S ${mailserver} -f ${from} ${to}

# remove mail file
rm /tmp/mail.txt

Simpel een random string maken op basis van cijfers en letters (kleine L en hoofdletter O uitgesloten i.v.m. lijken op 'een' en 'nul') en daar 10 karakters uithalen vanaf positie 100 en instellen in de wireless settings van de router en een mail versturen met het nieuwe wachtwoord.

Dit script dan opvoeren in de crontab, bijvoorbeeld:

code:
1
0 0 * * 0 /jffs/scripts/password.sh

En iedere zondagnacht om 0:00 krijgt het gastennetwerk een nieuw wachtwoord.

Getest en werkend op de laatste beta versie van Merlin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Had het originele script ook gezien toen ik een vergelijkbare oplossing zocht. Knap, en respect, dat je het zo beknopt hebt kunnen houden, dat ik het ook snap. Na mijn vakantie is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

GEi schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:39:
Had het originele script ook gezien toen ik een vergelijkbare oplossing zocht. Knap, en respect, dat je het zo beknopt hebt kunnen houden, dat ik het ook snap. Na mijn vakantie is proberen.
You're welcome, het origineel vond ik ook erg uitgebreid, terwijl het zo veel simpeler kon. Vandaar mijn korte versie. :)

Nieuwe beta Merlin:

[i]378.55 Beta 2 (11-July-2015)
• CHANGED: Updated dnsmasq to 2.73 RC9 (backport from GPL 6975)
• CHANGED: Updated odhcp6c to newer version (backport from GPL 6975)
• CHANGED: Updated openssl to 1.0.2d (fixes CVE-2015-1793, only present in Beta 1 - 54_2 was not affected)
• CHANGED: Display existing key/certs on the OpenVPN pages once they've been migrated to JFFS.
• FIXED: Time scheduler-related features (Parental Control & Wifi scheduler) were broken (backported fix from Asus's GPL 6975) (beta 1 regression)
• FIXED: QTN firmware was still being copied to RAM rather than rely on the symlink to flash added in Beta 1, to save 4 MB of RAM. (AC87U)
• FIXED: Dropbox cloud sync would fail on some setups (backport from GPL 6975)
• FIXED: Entware-setup script would generate an invalid services-start script
• FIXED: Duplicate zoneedit entry on the DDNS service list.

[ Voor 18% gewijzigd door MegaTronics op 12-07-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik heb sinds deze week opeens dat mijn verbinding wegvalt op mijn router. Heeft maanden zonder problemen gewerkt, sinds deze week.
Er is aan de thuis situatie niets veranderd.
Cisco Modem (UPC) > RouterAC 68U.
Router staat wel aan, lampjes branden maar er is geen internet verbinding.
Tot dat ik de router uitzet en opnieuw aan zet, dan werkt het weer als een trein.

Misschien jullie enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwste firmware erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
3.0.0.4.378_4585 die heb ik er op staan, dat is denk ik de nieuwste versie. Maar deze draai ik al sinds het begin dat die beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Jieve schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:11:
Ik heb sinds deze week opeens dat mijn verbinding wegvalt op mijn router. Heeft maanden zonder problemen gewerkt, sinds deze week.
Tot dat ik de router uitzet en opnieuw aan zet, dan werkt het weer als een trein.

Ok, deze is ver gezocht maar: Ik kan me iets herinneren van iemand die een (hardwarematig) probleem had verholpen, door een andere fysieke poort als WAN te gebruiken (in te stellen via Dual Wan mogelijkheid). Misschien het uitproberen waard? Werkt het niet dan weet je in ieder geval dat je standaard WAN prima was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Chris.nl schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:54:
[...]
Ok, deze is ver gezocht maar: Ik kan me iets herinneren van iemand die een (hardwarematig) probleem had verholpen, door een andere fysieke poort als WAN te gebruiken (in te stellen via Dual Wan mogelijkheid). Misschien het uitproberen waard? Werkt het niet dan weet je in ieder geval dat je standaard WAN prima was.
Oke, kan ik inderdaad even proberen.
Alleen als ik de Dual WAN aanzet, dan moet ik een secondary kiezen, dan kies ik een LAN poort, maar die kabel van de LAN poort is toch niet aangesloten op mijn modem?
Snap niet helemaal hoe het werkt zoals je ziet... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ha, ik weet het ook niet precies. Het lijkt mij dat je dan de WAN uitgang van de UPC modem op de 1e? LAN poort kan aansluiten ipv op de standaard WAN ingang van de je router.
Aangezien ie dan geen internet krijgt via WAN zou ie dan automatisch de 2e optie moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Jieve schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:11:

Misschien de router een keer resetten naar de fabrieksinstellingen en dan de instellingen handmatig opnieuw maken en geen backup terugzetten. Er zijn een aantal firmware upgrades geweest waarbij het belangrijk is om dit op deze manier uit te voeren, staat ook meestal in de changelog erbij vermeld.
Mogelijk dat je dit niet hebt gedaan en dan kunnen er mogelijk vreemde dingen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Dual WAN inbound routing:

Eerst had ik een Draytek Deze kon (tot de laatste firmware) een Dual WAN Load Balancing configuratie lekker stapelen. Maar dat terzijde.

Nu heb ik mijn Draytek vervangen door de Asus. Dit voor redundancy met een Dual WAN Load Balancing opstelling (UPC en KPN)

Nou lijkt het dat voor de inbound routing steeds maar 1 van de 2 aktief is. Hij switched een beetje heen en weer.
Dat is dus een ellende. Bijvoorbeeld voor RDP verbindingen.

Iemand een oplossing of tweak dat hij op beide poorten inbound werkt.

@Jieve
Lijkt me aan de firmware te liggen.
Backup van de configuratie maken, de boel resetten en daarna de laatste firmware opnieuw flashen.
Als het even kan handmatig de configuratie doen. Zo niet de backup teruglezen.
(De 2e WAN poort kan je ook aan een andere LAN poort toewijzen.)

[ Voor 21% gewijzigd door kwakzalver op 15-07-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 19:29
Ik heb gezocht in deze topic naar de U.I. taal aanpassing van deze router maar ik kan het niet vinden.
Is deze taal uberhaubt naar het NL in te stellen of is Engels de beste optie
( japans duits of frans is toch niet echt mijn ding)

[ Voor 4% gewijzigd door Co_2J op 16-07-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Co_2J schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:40:
Ik heb gezocht in deze topic naar de U.I. taal aanpassing van deze router maar ik kan het niet vinden.
Is deze taal uberhaubt naar het NL in te stellen of is Engels de beste optie
( japans duits of frans is toch niet echt mijn ding)
Zit er niet in en zover ik weet zijn er ook geen eigen vertalingen beschikbaar. Dus wordt het Engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bètaversie 3.0.0.4.378.7177

Beschrijving
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.378.7177
- Release Note -

[For Japan Only]
- Fixed CSRF and XSS vulnerability when router is in default status.

MD5: 9b0f11d68595286759e7234fd6b5846b

Bestandsgrootte 33.28 MBytes update

2015/07/13
Er is weer een nieuwe firmware update op komst.

Dit is wel de beste firmware ondersteuning die ik
heb gehad met een router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Merlin heeft ook een nieuwe final:

378.55 (17-July-2015)
• FIXED: DHCP lease page could get confused by IPv6 clients on the LAN.

Download

[ Voor 6% gewijzigd door MegaTronics op 18-07-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 19:29
MikeOO schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:24:
[...]

Zit er niet in en zover ik weet zijn er ook geen eigen vertalingen beschikbaar. Dus wordt het Engels
OK tnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:57

knakworst

Get more sats!

Nieuwe update van Merlin:
Asuswrt-Merlin 378.55 is now available for download.

The highlights of this new release:

This build merges with Asus's GPL 378_6117, wiwth a few fixes backported from 6975. This new GPL includes a few important changes:

New login scheme, based on a token rather than on HTTP basic authentication. This is far more secure against crosssite exploits.
OpenVPN keys and certificates migrated to JFFS the first time you start an OpenVPN client or server. This frees up a good amount of nvram.
NAT acceleration for PPTP/L2TP WAN users (used by some Russian ISPs). Only on ARM-based routers at this time.
New client list on the networkmap page

Other important changes in this release:
All System Log pages have been re-designed as tables, to make them much easier to read.
Various components updates: OpenVPN, OpenSSL, ffmpeg.
Additionally, minidlna was updated to the latest upstream version, and some of Asus's customizations were reverted, fixing the stability issues of the recent releases.
To deal with OpenVPN clients that upgraded to the latest OpenSSL version, the automatically generated Diffie-Hellman is now 2048-bit instead of 512-bit. For performance reasons, a pre-generated one is used (this is perfectly safe). Server instances configured with any DH below 1024-bit is automatically upgraded to this 2048-bit one.
Resource optimizations on the RT-AC87U (4 MB of RAM saved) and other ARM models (buffers are no longer regularly flushed, for better overall performance - that buffer memory will get automatically freed if required by actual applications, so higher memory usage is perfectly normal).
A few other bug fixes and improvements - see the changelog for more info
http://www.snbforums.com/...5-is-now-available.25874/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Joh?
MegaTronics schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:14:
Merlin heeft ook een nieuwe final:

378.55 (17-July-2015)
• FIXED: DHCP lease page could get confused by IPv6 clients on the LAN.

Download
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:57

knakworst

Get more sats!

het was nog vroeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Aha nachtmens dus :p

Kwam vanmorgen nog achter iets:
MegaTronics schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:45:
Dit script dan opvoeren in de crontab, bijvoorbeeld:

code:
1
0 0 * * 0 /jffs/scripts/password.sh

En iedere zondagnacht om 0:00 krijgt het gastennetwerk een nieuw wachtwoord.
Het lijkt erop dat de crontab vermelding bij een flash verwijderd wordt (gisteren de laatste Merlin geflashed), dus na iedere flash wel even controleren via crontab -l of de taak nog bestaat en zo niet, via crontab -e weer toevoegen. Het script zelf blijft wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:59
Heeft de 68u vlan ondersteuning out of The box of
Moet ik andere firmware er op zette

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
Ik heb de RT-AC68U o.a. gekocht voor de ingebouwde DLNA-media-server met name voor muziek. Hiermee wilde ik voorgoed afscheid nemen van een Ubuntu-machine die jaren dienst deed als (air)print- en mediaserver (Twonky). Dat werkte altijd probleemloos.
De media-server in de Asus-router werkt op zich goed, maar na enkele dagen wordt hij niet meer herkend in mijn netwerk. Een DLNA-app op mijn iPhone ziet de server nog wel, maar hij slaat vast bij het selecteren ervan. De enige oplossing is uit- en inschakelen van de DLNA-server in de Asus.
Wat kan er aan de hand zijn? Het is me opgevallen dat de media-server-status altijd op 'scanning' blijft staan. Staat er misschien een bestand in de muziekfolders op de aangesloten USB-schijf waar de Asus problemen mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

deurklinkje schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:56:
Heeft de 68u vlan ondersteuning out of The box of
Moet ik andere firmware er op zette
Voor de WAN kant zeker (dat gebruik ik ook), LAN kant volgens mij beperkt (in de firmware kun je IPTV en VoIP doorzetten naar poort 3 en 4 als ik het geod heb (gebruik het zelf niet, maar zo staat het in het scherm)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Zie ik het goed dat deze router niet strak tegen de muur te monteren is vanwege de plek van de ethernet poorten?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Juist
Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste