Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Patch Tuesday brengt vandaag een firmware update die de accu-drain zou moeten aanpakken. Net geïnstalleerd, ben benieuwd...Worsteneter schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:07:
[...]
Ja ik verneem vooral problematiek rond mij typecover 2 nu zoals battery drains, niet goed locken etc.
Daarnaast heb ik ook last van aanrakingen die zomaar werden geregistreerd, maar dat is nu over op een of andere manier? Soms wordt die ook heel langzaam wakker en krijg ik eerst een effen scherm of ik moet eerst een stuk of 10x proberen voordat ie wakker wordt.
Van WPCentral:
Surface 2 Update: Release notes
•Surface 2 UEFI (v4.21.500.0) update enhances overall system stability, including boot and reboot scenarios, compatibility with Surface Power Cover, and increased battery life when Surface 2 is not in use.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
(http://answers.microsoft....-9533-066ee8b83355?page=2)
Drop down menus, the horror.
(Ja, heel erg last van hier..!)
[ Voor 7% gewijzigd door Tomino op 12-06-2014 15:00 ]
Verwijderd
Heb je er last van? Of haal je een topic uit 2012 zomaar aan?
Ik heb daar persoonlijk nooit last van gehad, dus het is geen generiek iets. Moet dan wel alleen bij specifieke sites zijn.
Voorlopig merk ik ook een wat langere accuduur.
Al leg ik mijn Surface 2 's avonds uit gewoonte standaard aan de oplader; terug op zijn plekje waar toch al de stroomaansluiting ligt.
Grappig trouwens nog was dat van de week een klant verbaasd keek toen ik 2 apps naast elkaar had. Op een tablet. Jazeker. Dat men zich daar anno 2014 nog over kan verbazen
.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2014 11:25 ]
Ben wel blij dat de accu drain probleem verholpen is, werd er helemaal gek van.
Ik ben van plan om mij de Surface 2 aan te schaffen. Nu had ik nog een vraagje over het extra geheugenslot. Is een gewone SDXC kaart (bv. http://www.cameranu.nl/nl...gb-sdxc-class-10-sd-kaart) voldoende of moet dit specifiek een micro SDXC zijn (die bijgevolg een stuk duurder is)?
daarnaast nog de vraag of een 2.0 usb hub wel werkt op deze 3.0 usb aansluiting (mits verlies van snelheis natuurlijk)?
Alvast bedankt!
[ Voor 15% gewijzigd door Merellecht op 15-06-2014 18:23 ]
http://www.microsoft.com/...s/surface-storage-options
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Het belangrijkste wat ik wil is dat ik een VPN verbinding kan maken met een Asus RT-N66U router en zo netwerkschijven kan mappen. Daarnaast wil ik kunnen ssh'en naar verschillende linux servers. Ik heb in de winkel in de store gezocht maar ik kan geen enkele SSH app vinden. Ik heb gezocht op SSH, SSH-RT, terminal, remote, etc. Als ik op internet zoek dan lijken ze wel te bestaan.
Weet iemand waarom ik geen SSH app kan vinden? Bestaan deze wel en werken ze goed? En werkt een VPN verbinding goed op de Surface 2 en kan ik dan (linux) netwerk folders mappen? Of kan ik beter voor de T-100 gaan zodat ik alles kan installeren wat ik wil?
Er zijn er zat, er is zelfs een PuTTY port voor windows 8/RT dus waarom je ze niet kan vinden geen ideeemnich schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:21:
Ik ben geen Windows gebruiker (alleen linux) maar ben er toch over aan het denken om een Surface 2 te kopen met typecover en muis voor € 519. Mijn voornaamste zorg is dat ik apps ga missen en daarom twijfel is of ik niet gewoon de Asus T100 (€ 329) moet kopen (ook nog flink goedkoper!).
Het belangrijkste wat ik wil is dat ik een VPN verbinding kan maken met een Asus RT-N66U router en zo netwerkschijven kan mappen. Daarnaast wil ik kunnen ssh'en naar verschillende linux servers. Ik heb in de winkel in de store gezocht maar ik kan geen enkele SSH app vinden. Ik heb gezocht op SSH, SSH-RT, terminal, remote, etc. Als ik op internet zoek dan lijken ze wel te bestaan.
Weet iemand waarom ik geen SSH app kan vinden? Bestaan deze wel en werken ze goed? En werkt een VPN verbinding goed op de Surface 2 en kan ik dan (linux) netwerk folders mappen? Of kan ik beter voor de T-100 gaan zodat ik alles kan installeren wat ik wil?
VPN is nog beperkt voor Windows RT, dus daar zou je even mee uit moeten kijken of RT wel het juiste protocol ondersteunt. Ik vind zelf de surface 2 een mooier apparaat dan de asus T100 en Windows RT heeft ook zo zijn voordelen (minder virussen, meer onderhoudsvrij, althans, zo ervaar ik mijn surface 1 tablet).
http://tweakers.net/price...face-pro-128gb-zwart.html
Daar kan het mee :-)
De pro valt voor mij af omdat ik de accu tijd te kort vind. Daarnaast wordt het prijsverschil met de t100 wel heel groot en is de pro voor mijn doeleinden een overkill.rookie no. 1 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:32:
Waarom dan net niet ietsjes meer. Nu hij er nog is, de eerste versie van de Surface Pro:
http://tweakers.net/price...face-pro-128gb-zwart.html
Daar kan het mee :-)
ik ga morgen nog maar even in de winkel kijken in de store en misschien wel een vpn verbinding proberen te maken.
Ik vpn vanaf mijn werk naar mijn synology nas met de surface 2. Kan bij al mijn shares. Geen probleememnich schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:47:
[...]
De pro valt voor mij af omdat ik de accu tijd te kort vind. Daarnaast wordt het prijsverschil met de t100 wel heel groot en is de pro voor mijn doeleinden een overkill.
ik ga morgen nog maar even in de winkel kijken in de store en misschien wel een vpn verbinding proberen te maken.
Ah heel goed. Nog een vraagje dan, kan je al je video's afspelen vanaf je Synology nas? Ik begrijp dat er geen DS Video app is voor de Win RT en ook geen VLC. Kan je bijvoorbeeld mkv files met subs afspelen?z0rk0l schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 08:15:
[...]
Ik vpn vanaf mijn werk naar mijn synology nas met de surface 2. Kan bij al mijn shares. Geen probleem
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Wat me wel direct opvalt is wat een heerlijk toetsenbordje die type cover 2 is.
Flink wat series werkten tot nu toe maar half. (eerlijk gezegd deden andere het niet altijd veel beter, als ze het al doen dan kunnen ze geen built in subs laden)
Soms mist het geluid, soms het beeld, soms de subs. Afhankelijk van de serie. Het is tot nu toe alleen nog bij anime gebeurt dus misschien dat het aan de verspreider daarvan ligt.
Deze geeft bij mij ook weer problemen met het inladen van subtitles (die er al inzitten).Willaaam schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 19:54:
Cyberlink Power media player ben ik heel blij mee op mijn surface 1. Speelt alles so far.
Ik was vergeten te vermelden dat deze series vaak meerdere audio kanalen en subtitles bevatten, dit kan een oorzaak zijn maar dan nog. Keep this in mind als je animes wilt kijken.
Edit: Zelf een film met slechts één taal en ondertiteling doet het ook niet op de laptop via Mobile.HD
Krijg wel de tijd te zien hoe lang hij duurt maar er gaat niks lopen en dus ook geen beeld.
En nog een andere film werkt de app weer perfect, zeer veel opties om de subtitles te kiezen met font en grootte en ook audiokanaal kiezen werkt goed.
Dan weer een serie waar alles werkt, maar je geen geluid hebt... Hoe kan het toch?
[ Voor 31% gewijzigd door Heilige Kaas op 17-06-2014 21:01 ]
Surface RT wordt al door onze school uitgerold alleen dit is alleen nog voor de eerste klassen en tweede klassen. Maar niet voor ons jammer genoeg.
Of toch nog ff wachten tot de Surface 3 die binnenkort uitkomt?
Zou kunnen, ondertiteling gebruik ik echt nooit. Hij ondersteunt wel ingebouwde mkv subtitles en de meeste losse. Audio selecteren net nog geprobeerd met een 1080p mkv, werkt hier prima.Heilige Kaas schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:42:
[...]
Deze geeft bij mij ook weer problemen met het inladen van subtitles (die er al inzitten).
Ik had het over de Surface 3 RT, die eind oktober net als alle andere RT types als de 2 en 1. Ook uitgebracht werden. Maar aangezien die prijsverlaging in MS Store Frankrijk hopelijk ook naar Nederland komt is het natuurlijk een deal waar je geen nee kunt tegen zeggen.Swerfer schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:43:
De Surface 3 heeft een volledige Windows versie en is ook minstens 2x zo duur. De Surface (2) RT heeft standaard Office en met een touch of type keyboard werkt dat perfect in verhouding tot bijvoorbeeld een iPad. De Surface Pro 3 daarentegen heeft weer een goede stylus waar je in OneNote prima notities kan maken tijdens de lessen en je kan hem thuis aan een monitor koppelen en een muis/toetsenbord en je hebt een volwaardige PC maar zoals ik al zei ruim 2x zo duur als een Surface 2 RT...
Bij wijze van, het zou wel heel vreemd wezen als er wel een Pro 3 uitkomt en geen RT 3. Maar ook weer niet zo vreemd aangezien Microsoft als enigste (Samen met Nokia dus Microsoft Mobile) nog RT producten maakt. Jammer genoeg. Aangezien ik persoonlijk genoeg heb aan Office + IE11CAP-Team schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:55:
De Surface 3 is (nog) niet aangekondigd, alleen de Surface 3 Pro.
Ik gok eigenlijk dat Microsoft een surface lijn met de opvolger van Intels bay trail gaat aankondigen tegen de tijd dat die socs er komen. En dat dat dan de RT lijn op gaat volgen. De Windows ARM lijn zal dan compleet verschuiven naar de embedded markt en mobieltjes en misschien juist opkomen voor servers. Het kan ook zijn dat Microsoft geen sub 500 euro tablets meer uitbrengt omdat zijn hardware partners nu een goed aanbod in deze markt hebben (in tegenstelling tot eerst). Microsoft heeft altijd aangegeven dat de surface lijn er was om zijn partners aan te sporen ook in die markt te gaan met windows producten en nooit om zelf een grote hardware leverancier te worden.
Even een korte analyse:CokeZero schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:02:
[...]
Bij wijze van, het zou wel heel vreemd wezen als er wel een Pro 3 uitkomt en geen RT 3. Maar ook weer niet zo vreemd aangezien Microsoft als enigste (Samen met Nokia dus Microsoft Mobile) nog RT producten maakt. Jammer genoeg. Aangezien ik persoonlijk genoeg heb aan Office + IE11
MS was bezig met een Surface Mini maar die is op het laatste moment gecanceld omdat het niet onderscheidend genoeg was in de markt. MS wil dus onderscheidende producten maken. Producten die een voorbeeldfunctie hebben voor andere fabrikanten. Als je de verbeteringen van de Surface Pro 3 naar de Surface 2 zou brengen, blijft alleen de 150 graden kickstand over, want de pen is niet interessant en het grotere scherm is ook niet interessant voor casual tablet gebruik. En alleen de 150 graden kickstand is niet interessant genoeg voor een nieuwe release denk ik (ook weer omdat het een casual tablet is). Ik denk dat ofwel MS wacht op een opvolger van de Tegra 4, om weer iets nieuws en snellers te kunnen lanceren ofwel toch inderdaad bezig is met Bay Trail (al zal daar wel heel veel interne politiek dwarsliggen).
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Iets zegt mij dat intel er veel aan gelegen is om arm van de markt te drukken op het gebied van windows.Heilige Kaas schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 07:11:
Toch ben ik benieuwd of je wel een fatsoenlijke tablet als je de x86 structuur neemt. Over het algemeen als je 400 betaald voor welk x86 platform dan ook krijg je een budget oplossing was alles matig is. Maar voor 400 heb je wel een high end Surface 2. Alles ziet en voelt gewoon als een luxe product. Oh en de batterij duur.
De prijzen van die chips konden nog wel eens mee gaan vallen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik neem aan van wel. In Spanje is hij al een tijdje verkrijgbaar voor €386 /32GB, €476/ 64GB, Dan mag hij bij ons wel voor €349/32GB worden.RoccoS schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:59:
Microsoft Store in Frankrijk heeft de prijzen van de Surface 2 verlaagt. €369 /32GB, €449/64GB. Binnenkort ook in NL?
Edit: Ik zie net dat MS Store france ook de LTE versie van de surface 2 verkoopt.
[ Voor 10% gewijzigd door Jelmer93 op 18-06-2014 10:16 ]
http://www.microsoftstore...ace-2/productID.286994100
Als student voor €485,-
[ Voor 48% gewijzigd door racemichel op 18-06-2014 11:26 ]
Deze prijs is hetzelfde als in januari - getypt vanaf een Surface 2 twv 485racemichel schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:25:
Ik zie de SP2 64 gb nu voor €539 bij de MS. Zonder type cover.
http://www.microsoftstore...ace-2/productID.286994100
Als student voor €485,-
En, wat ik begrepen heb, is dat de mini er gewoon komt.
Dat overzicht was wel misleidend, want het ging om het gebruik van Windows Store apps. Tablet eigenaren met een full Win8 tablet hebben ook de mogelijkheid om legacy software te gebruiken, dus zij zullen naar verhouding minder gebruik maken van Windows store apps.GerCor schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:09:
De Surface RT (versie 1 dus) is de best verkopende tablet van alle merken. We hebben daar een paar weken terug een overzicht van gehad. Wil MS tablets blijven verkopen dan lijkt mij persoonlijk dat MS RT's blijft uitbrengen, want als ze het van de volledige WIndows versie moeten hebben kunnen ze net zo goed direct stoppen.
En, wat ik begrepen heb, is dat de mini er gewoon komt.
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Iemand anders hier ook last van of doe ik gewoon iets verkeerd? Ik probeer hem dan aan te doen met de aan/.uit knop door die gewoon kort in te drukken.
Ik neem aan dat je daarmee de beste verkopende Windows tablet bedoeld? Toch? Ik kan me niet voorstellen dat het beter verkocht dan iPads en Android tablet.De Surface RT (versie 1 dus) is de best verkopende tablet van alle merken.
Inderdaad, Windows tablets. De Surface 3 PRO is voor velen te duur. Geen Surface 3 of Surface mini op de markt brengen werkt volgens mij alleen maar contraproductief. Dan wordt de spoeling wel erg dun.emnich schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 18:45:..]
Ik neem aan dat je daarmee de beste verkopende Windows tablet bedoeld? Toch? Ik kan me niet voorstellen dat het beter verkocht dan iPads en Android tablet.
Ik vind de SP3 prachtig maar zie mezelf geen SP3 kopen. Ik zou wel geïnteresseerd zijn in een Surface 3. Maar PRO heb ik nergens voor nodig. En, omdat de Surface RT als beste werd verkocht ..... die link legde ik dus.
PRO3 zal volgens de geruchten een verkoophit kunnen worden, maar gaat, denk ik, de verkoopcijfers in aantallen de RT nooit inhalen. Voor 300/500 euro is het bereik veel groter.
[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 18-06-2014 20:40 ]
Zie ik een instelling over het hoofd of is het niet anders.
VGA of HDMI?z0rk0l schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:49:
Ik heb nu een officiële Microsoft kabel gekocht om mijn surface 2 te verbinden met een externe monitor. Dit werkt op zich prima en fijn echter lijkt het wel of dat de test op de 2e monitor een beetje wazig is. Ik kan er mijn vinger niet op leggen maar het lijkt net wat meer blurry. De resolutie staat gewoon op 1080P.
Zie ik een instelling over het hoofd of is het niet anders.
Hier een Surface 2 via de officiële kabel naar een 24" TFT op VGA ook hetzelfde. Prima werkbaar, maar ik zie het wel.
hdmi het is idd prima werkbaar maar niet zo scherp als de 1080p op mijn desktop met hetzelfde beeldschermTomino schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:06:
[...]
VGA of HDMI?
Hier een Surface 2 via de officiële kabel naar een 24" TFT op VGA ook hetzelfde. Prima werkbaar, maar ik zie het wel.
Ik loop alleen tegen een raar probleem aan. Als ik op de monitor een video kijk vanuit een app. Bijvoorbeeld een tweakers video review crashed mijn surface met een blue screen.
Doe ik dit vanuit de desktop browser is er niets aan de hand.
Netflix hetzelfde. Start ik de netflix app en kijk een video op de monitor meteen een blue screen met melding: video_sceduler_internal_error.
Als ik netflix in de desktop browser open is er niets aan de hand.
Google levert niks op behalve videokaart drivers updaten. Iemand hetzelfde probleem?
Misschien kan een van jullie het repliceren?
Externe monitor aansluiten, Extended desktop (desktop uitbreiden) kiezen. Monitor als hoofdscherm instellen en dan vanuit netflix of de browser app (dus niet de desktop browser) een flimpje starten.
Hier ook problemen met Mobile HD. Als ik een serie/film afspeel en deze naar mijn Samsung tv wil streamen geeft de app aan dat ik moet schakelen naar de default renderer ipv de native renderer waar hij kennelijk standaard in opent. Bij het omschakelen crasht de app. Als ik hem eerst standaard op de native renderer zet en dan de video laad crasht hij ook. App herinstalleren heeft niets opgelost. Meer mensen dit probleem?Heilige Kaas schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 19:31:
Ik vindt Mobile HD heel erg tegenvallen.
Flink wat series werkten tot nu toe maar half. (eerlijk gezegd deden andere het niet altijd veel beter, als ze het al doen dan kunnen ze geen built in subs laden)
Soms mist het geluid, soms het beeld, soms de subs. Afhankelijk van de serie. Het is tot nu toe alleen nog bij anime gebeurt dus misschien dat het aan de verspreider daarvan ligt.
Daarnaast sluit ik hem soms aan op een andere tv met hdmi kabel. Gaat prima, totdat ik de kabel eruit trek: dan loopt de surface vast en moet ik hem resetten voordat ik hem weer kan gebruiken. Al met al nu een half jaar in bezit van S2, maar het wordt er ipv beter eigenlijk steeds minder op. Loopt vaker vast etc.
Niets, zolang je geen mkv bestanden probeert af te spelen..GerCor schreef op zondag 22 juni 2014 @ 22:08:
Wat is er mis met desktop, filmbestand, rechtermuisknop > afspelen op TV, naast bijvoorbeeld een PTV3000? Moeilijk gedoe allemaal met apps die niet werken.
Echter als MS het voor elkaar krijgt de Store goed te vullen stap ik direct weer over van Android tablet naar Windows (RT) tablet.
Wat een pracht tablet is de Surface 2. Die kickstand alleen al is geweldig! USB, Office en TypeCover maken het af. Nu nog goede ontwikkelaars die naar Windows Store komen.
Veel kan in de browser. Echter een tablet dient ook voor entertainment. Films, etc. kijken kan perfect. Echter games (Clash Of Clans, etc.) vinden hun weg niet naar de Windows Store. Eeuwige zonde.
Als MS dit verbeterd stap ik over op tablet en smartphone. Ik ga er stiekem vanuit dat er wel meer mensen zo redeneren. Ik snap ook wel als iedereen dit afwacht het marktaandeel van bijv. Windows Phone niet toeneemt en er weinig tot geen ontwikkelaar zullen starten voor Windows Store. Maar goed, nu zit ik in een gespreid bedje en wil alleen overstappen als het andere platform redelijk gelijk is aan mijn huidige.
Na opnieuw opstarten doet hij het dan een tijd wel weer goed, maar vaak naar 30-60min gebeurd het weer.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Heb het vandaag eens goed in de gaten gehouden, het is inderdaad de temperatuur. Hij wordt erg warm, maar helaas al bij relatief lage belasting... eerste keer dat ik hier last van had was 3 weken geleden in Alanya, buiten 35 graden, binnen rond de 27, vandaag is thuis ook 27 graden binnen en heb ik er hele tijd last van.Swerfer schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:47:
Als de CPU te warm wordt, dan regelt de Surface de helderheid van het scherm terug. Kijk eens of je verschil in tijd merkt tot het scherm donkerder wordt als je de tablet buiten in de zon gebruikt of in een koelkast of andere koele ruimte.
Had eigenlijk verwacht dat hij toch wel 27 graden omgevingswarmte zou moeten kunnen handelen...
Alle updates gedraaid...
Bij het opstarten gaat hij even vol en dan regelt hij het al weer terug, automatische helderheid staat uit.
Zou verwachten dat met dit weer meer mensen hier last van zouden hebben dan.
Die mobile hd plus was geld verspilling. Speelt bijna niets af. Eerst dacht ik dat het alleen bij anime was maar gister ook alweer bij how I met your mother.
Krijg bijna de neiging om die 10+ euro voor powermedia neer te tellen, alleen doet die moeilijk met ingebakken subs.
Allemaal piratebay downloads, zal daar toch niet aan liggen?
Persoonlijk nog nooit mee gemaakt met mkv files bij mobile hd en die van mij komen allemaal van usenet af (en die weer van torrents).Heilige Kaas schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:12:
Is er ondertussen al een fatsoenlijke mkv speler?
Die mobile hd plus was geld verspilling. Speelt bijna niets af. Eerst dacht ik dat het alleen bij anime was maar gister ook alweer bij how I met your mother.
Krijg bijna de neiging om die 10+ euro voor powermedia neer te tellen, alleen doet die moeilijk met ingebakken subs.
Als er mensen zijn die dat als eerste zouden kunnen weten, want ze houden, na tips vanuit de hele wereld, alles wat met Microsoft Mobile heeft te maken in de gaten, dan is het WPCentral wel. En zij weten ook helemaal niks van een Surface 3. Maar goed, ook zij hadden de Surface 3 PRO niet verwacht. Ze dachten aan de Surface Mini.Jelmer93 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:14:
Ik ga in september de 32GB versie kopen maar ik ben bang dat kort daarna misschien wel de surface 3 RT komt. Is er iemand die al wat gehoord heeft of hij überhaubt in de planning staat?
[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 23-07-2014 19:17 ]
Mobile.HD werkt bij mij prima, in de vakantie nog gebruikt om een aantal films mee te kijken.Heilige Kaas schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:12:
Is er ondertussen al een fatsoenlijke mkv speler?
Op mijn desktop doet Mobile.HD het helemaal niet overigens.
Idem. Surface 1 en 2 en HTPC prima, Laptop crashed meteen bij opstarten, ook na herinstallatie.CAP-Team schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:20:
[...]
Op mijn desktop doet Mobile.HD het helemaal niet overigens.
Op mijn Surface 2 had ik met 2 films problemen, daarna alles goed (ook update gehad tussendoor). Net mijn Ultrabook gecheckt, werkt ook zonder problemen hier!Swerfer schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:11:
[...]
Idem. Surface 1 en 2 en HTPC prima, Laptop crashed meteen bij opstarten, ook na herinstallatie.
Altijd dezelfde Russische p#rn# films?Heilige Kaas schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:18:
Raar dan. Niks anders dan problemen gehad. Altijd bij de surface 2. Herinstallaties werken niet. Ook niet bij reinstal OS, of compleet nieuwe tablet. Altijd zelfde symptomen.

Ze hebben bij kerkomroep een hele speciale player. Een app voor iPad, Android is er; voor Windows 8 of Phone natuurlijk niet...
In de reacties van theverge was er iemand die het volgende dacht: Er komt geen Surface 3 meer. Windows RT zal alleen nog maar op Lumia tablets komen om op die manier geen verwarring te stichten met de Surface Pro.Jelmer93 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:14:
Ik ga in september de 32GB versie kopen maar ik ben bang dat kort daarna misschien wel de surface 3 RT komt. Is er iemand die al wat gehoord heeft of hij überhaubt in de planning staat?
Nou is dit natuurlijk alleen maar wilde speculatie. Het kan net zo goed zijn dat MS wacht tot nVidia met een Tegra 5 uitkomt voor een Surface 3, bijvoorbeeld. Maar ik vond het wel logisch klinken.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik heb even voor je gekeken en de opgeslagen video's zijn via de Surface 2 te bekijken. Of de streams het ook doen, weet ik niet, want die zijn er op maandagmorgen weinig. Het audio kreeg ik eerst niet aan de gang. De Windows Media-plugin die onder de kaart van Nederland hoort te verschijnen blijft een leeg vlak. Maar als je op het Opslaan-symbooltje klikt blijkt er gewoon een MP3 achter te hangen en die kun je streamen of opslaan.Quasem schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:05:
Mijn vader wil een tablet. Hij vraagt mij om advies. Voor hem vind ik een iPad te overwegen, maar ik wil de Surface 2 natuurlijk niet buiten beschouwing laten. Zeker niet omdat hij dan ook foto's direct vanaf USB kan kijken. Essentieel voor hem is dat hij kerkomroep.nl kan gebruiken. Iemand enige ervaring hiermee? Kan de browser de streams weergeven? En de verschillende diensten downloaden en weer weergeven?
Ze hebben bij kerkomroep een hele speciale player. Een app voor iPad, Android is er; voor Windows 8 of Phone natuurlijk niet...
Dus als kerkomroep.nl de laatste hindernis was op weg naar een Surface 2, dan kun je er met een gerust hart één aanschaffen...
Ik verwacht ook geen Surface 3 meer. Met Windows "Treshold" 9 wordt Windows Phone samengevoegd met Windows en hoeft er dus geen speciale Windows RT versie te zijn. Aangezien Treshold verwacht word begin 2015 lijkt mij de release van een Surface 3 die dan mogelijk alleen overweg kan met de Windows Phone versie van Windows 9 (geen idee hoe dat dan precies gaat werken), niet handig.Ramon schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:13:
[...]
In de reacties van theverge was er iemand die het volgende dacht: Er komt geen Surface 3 meer. Windows RT zal alleen nog maar op Lumia tablets komen om op die manier geen verwarring te stichten met de Surface Pro.
Nou is dit natuurlijk alleen maar wilde speculatie. Het kan net zo goed zijn dat MS wacht tot nVidia met een Tegra 5 uitkomt voor een Surface 3, bijvoorbeeld. Maar ik vond het wel logisch klinken.
En je opmerking over Nokia tablets lijkt mij geen heel gekke, zou zomaar kunnen.
(edit)als je het over de duvel hebt...
http://www.winbeta.org/ne...et-expects-launch-october
[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 28-07-2014 12:21 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik had ergens nog wat opgevongen dat ze de tegra K1 chip wouden gebruiken voor de volgende RT tabletRamon schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:13:
[...]
In de reacties van theverge was er iemand die het volgende dacht: Er komt geen Surface 3 meer. Windows RT zal alleen nog maar op Lumia tablets komen om op die manier geen verwarring te stichten met de Surface Pro.
Edit: Er komt waarschijnlijk toch een nieuwe surface aan. http://www.tabletsmagazin...ablet-augustus-van-start/ en het artikel op digitimes. http://www.digitimes.com/news/a20140728PD205.html
[ Voor 15% gewijzigd door Jelmer93 op 28-07-2014 16:34 ]
Dank voor je reactie. Kerkomroep is 1 v.d. belangrijkste redenen om een tablet aan te schaffen. Op vakantie gemakkelijk de eigen kerkelijke gemeente volgen is voor hen een must.RobinFM schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:14:
[...]
Ik heb even voor je gekeken en de opgeslagen video's zijn via de Surface 2 te bekijken. Of de streams het ook doen, weet ik niet, want die zijn er op maandagmorgen weinig. Het audio kreeg ik eerst niet aan de gang. De Windows Media-plugin die onder de kaart van Nederland hoort te verschijnen blijft een leeg vlak. Maar als je op het Opslaan-symbooltje klikt blijkt er gewoon een MP3 achter te hangen en die kun je streamen of opslaan.
Dus als kerkomroep.nl de laatste hindernis was op weg naar een Surface 2, dan kun je er met een gerust hart één aanschaffen...
Als dat DE reden voor hem is om een tablet aan te schaffen en ze hebben een eigen app speciaal voor iPad, dan moet je toch helemaal niet twijfelen en voor een iPad gaan?Quasem schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:05:
Mijn vader wil een tablet. Hij vraagt mij om advies. Voor hem vind ik een iPad te overwegen, maar ik wil de Surface 2 natuurlijk niet buiten beschouwing laten. Zeker niet omdat hij dan ook foto's direct vanaf USB kan kijken. Essentieel voor hem is dat hij kerkomroep.nl kan gebruiken. Iemand enige ervaring hiermee? Kan de browser de streams weergeven? En de verschillende diensten downloaden en weer weergeven?
Tenminste dat zou ik doen. En dan daarbij ook al vind ik de Surface een mooi apparaatje en fijn werken, digibeten in familiekring heb ik met zowel de surface 2 als met mijn iPad laten spelen bij mij thuis (schoonmoeder wilde een tablet) en iedereen die het heeft geprobeerd vonden beide mooie apparaten maar de iPad handiger/makkelijker. In het gebruik en ook natuurlijk ivm de beschikbare apps.
Schoonmoeder heeft dus een iPad gekocht en die zou ik jouw Pa naar aanleiding van je verhaal dan ook absoluut aanraden boven een windows tablet.
Mooi.
En nachts een uur of 9 in slaapstand verbruikt ie 5-6 procent ofzo dat is wel redelijk toch
Mijn gebruik: Af en toe wat MS office werk. Youtube, surfen, mobiel gamen, een enkel programma in de bureaublad omgeving voor iTunes bijvoorbeeld. Ik heb alleen een Asus Vivobook met Ubuntu 14.04 die zijn windows partitie zelf heeft verpest en niet meer terug kan naar windows zonder een nieuwe licentie te kopen. Overigens begrijp ik zeer weinig van Linux.
Surface RT/2 kan geen .exe bestanden uitvoeren, dat kunnen alleen de Pro modellen. Is het dus een harde eis dan wordt het echt een Pro, want een Surface 2 kan het niet.. Of er een app is voor itunes weet ik niet.chrisr5gt schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:22:
Wie kan mij een goede (eerlijke) tip geven. Ik vind de Surface een prachtding wat betreft design, maar ik gebruik sporadisch een .exe programma (iTunes bijvoorbeeld) op mijn huidige Lenovo Miix 2 8. Nu doe ik de Lenovo weg, maar ik twijfel tussen een Surface 2 of een oude Surface Pro. Ze verschillen 70 euro, daar ik de Pro voor 500 euro kan vinden.
Mijn gebruik: Af en toe wat MS office werk. Youtube, surfen, mobiel gamen, een enkel programma in de bureaublad omgeving voor iTunes bijvoorbeeld. Ik heb alleen een Asus Vivobook met Ubuntu 14.04 die zijn windows partitie zelf heeft verpest en niet meer terug kan naar windows zonder een nieuwe licentie te kopen. Overigens begrijp ik zeer weinig van Linux.
Zelf heb ik mijn RT weggedaan voor een Pro 1, nog geen moment spijt gehad. Batterij valt alleen lichtelijk tegen, maar heb de oplader toch standaard bij. (4 -6 uur) Verder super apparaat, en genieten van volledige desktop exe's ipv apps.
Hardware wise is een i5 natuurlijk veel sneller dan een tegra 4, maar of je er uiteindelijk iets van merkt met alleen maar apps in de store is maar de vraag. De apps blijven toch geoptimaliseerd voor tablets, dus zijn de eisen ook nog steeds niet echt super hoog.chrisr5gt schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:55:
dat van de .exe bestanden ben ik mij bewust van. Maar afgezien van de batterij is de performance van de oudere Pro met i5 beter of gelijk aan de Surface 2 met Tegra 4? Dit mbt Fifa 14 bijvoorbeeld of andere games uit de store.
San Andreas en Spartan Assault uit de store maxed mijn Surface Pro met twee vingers in de neus, maar volgens mij doet een Surface 2 dat ook gewoon, om maar iets te noemen. Batterij, mwa, dat zal de Surface 2 bij hetzelfde beter doen. Maar ik speel verder alleen maar games van Steam op mn Pro, dus verdere ervaring heb ik niet echt..
Batterij Is dus eigenlijk de grootste afweging, omdat je met beiden vooruit komt met de store.
[ Voor 4% gewijzigd door MusicAddict op 06-08-2014 22:29 ]
Nou, ophoepelen hier dan, deze topic gaat over de Surface 2.chrisr5gt schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:13:
Tnx, heb net even gespeeld met beiden naast elkaar en de oude pro voelt sneller aan dan de nieuwe surface2. Dus het wordt de pro denk ik
Nee hoor, grapje. Gefeliciteerd met jouw keuze .
Verwijderd
Ik ben al een tijd op zoek naar een laptop voor de studie en eigenlijk voldoen alles specs van de surface 2, maar ik ben bang dat hij te klein is om als laptop te gebruiken. Hebben mensen hier ervaring mee wanneer ze bijvoorbeeld tekst verwerken, hoe is dit? En weet iemand misschien een laptop die wel heel dicht in de buurt komt vergeleken met sf2?
Nu heb ik me wat verdiept in wat windows rt inhoud, maar is het zo dat als je op een laptop werkt, dat het qua gebruik niet anders is dan de rt? Dat het dus puur een beperking in de store is wat je op een gewone laptop sowieso niet hebt?
10" op zich vindt ik geen probleem, ik vindt daarbij ook zelfs de typecover van de Surface beter typen dan het toetsenbord op de T100.Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:43:
Hallo mensjes!
Ik ben al een tijd op zoek naar een laptop voor de studie en eigenlijk voldoen alles specs van de surface 2, maar ik ben bang dat hij te klein is om als laptop te gebruiken. Hebben mensen hier ervaring mee wanneer ze bijvoorbeeld tekst verwerken, hoe is dit? En weet iemand misschien een laptop die wel heel dicht in de buurt komt vergeleken met sf2?
Nu heb ik me wat verdiept in wat windows rt inhoud, maar is het zo dat als je op een laptop werkt, dat het qua gebruik niet anders is dan de rt? Dat het dus puur een beperking in de store is wat je op een gewone laptop sowieso niet hebt?
Nóg iets meer laptop is de Asus Vivobook X202e, dit is gewoon een touchscreen laptopje van 11,6".
Ik gebruik de surface 2 vaak om even snel voor werk een mail te beantwoorden, dat gaat prima. Ook excel bestanden bewerken (maken doe ik echt liever op de desktop) gaat ook prima. Echter als ik bestanden in de weer moet pak ik direct mijn Vivobook erbij. Er zit wel een fatsoenlijke explorer (namelijk dezelfde als ik gewone Windows) in, maar echt computeren zoals je gewend bent zit er niet in.
Ik zou voor studie eigenlijk een gewone laptop aanraden, ik moest bijvoorbeeld een certificaat installeren om op eduroam te kunnen, dat soort dingen kun je met rt gewoon vergeten. Net als dat ene specifieke appje dat dat je voor vak X nodig hebt. SPSS voor statistiek bijvoorbeeld..
En tussen de Vivobook en transformer moet je helaas weer kiezen tussen kort maar comfortabel werken op de Vivobook (accuduur van 4 uur, goed toetsenbord, wat groter en lekker snel), en lang maar toch wat minder comfortabel op de Transformer (accuduur van 10 uur, slecht toetsenbord en trackpad en kleiner).
Mijn advies zou zijn een klein laptopje.
Offtopic maar:chrisr5gt schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:22:
Ik heb alleen een Asus Vivobook met Ubuntu 14.04 die zijn windows partitie zelf heeft verpest en niet meer terug kan naar windows zonder een nieuwe licentie te kopen. Overigens begrijp ik zeer weinig van Linux.
De licentie van de Vivobooks zit in de Bios verwerkt. Even een Retail Windows 8 (geen 8.1!) downloaden via torrent o.i.d. en installeren. Zo gepiept, zelf ook gedaan en werkt perfect.
Ik heb de Surface 2 ook voor studie en ik vind hem juist veel handiger dan een gewone laptop. Ik heb verder geen software nodig en Office werkt erg goed en fijn. Sluit er gewoon een muis op aan en je hebt een volwaardige workstation. Office heeft de mogelijkheid om makkelijk de instellingsknoppen bovenaan je scherm te verbergen zodat je maximaal werkbaar gebied op je scherm hebt.
Ik heb hem wel met de Type Cover 2. (kan eventueel een los toetsenbord en op ebay staan bleutooth toetsenbordjes die ook vastklikken voor minder geld)
Voordelen zijn het zeer lage gewicht waardoor je hem er sneller bijpakt voor aantekeningen e.d.
Maar bovendien is de accuduur echt vele malen beter dan elke laptop.
Uit je tekst kan ik niet opmaken of je je bewust bent van het feit dat de RT geen .exe programma's kan draaien. Dat kan je laptop wel. Wel wordt met de RT het MS office pakket meegeleverd dus als je dat alleen maar nodig hebt zit je wel goed.Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:43:
Overigens biedt de RT ook veel mogelijkheden om er externe hardware aan te hangen. Als je een USB hubje gebruikt kun je er een USB toetsenbord, muis en ook bv een externe schijf gelijktijdig op gebruiken. Ik heb daar ooit eens een review over geschreven: http://tweakers.net/produ...-+-touch-cover-zwart.html
~~~[html]Reacties over de Surface Pro 2 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1568529">~~~[W8]Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2</a>, levertijden mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1523796">~~~[Microsoft Surface] Levertijden en prijzen</a>.~~~[/html]