Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dippie94
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05 15:43
Ik zag op de Microsoft Store staan dat studenten de Surface 2 met korting kunnen kopen.
Nu heb ik een account op DreamSprak (via mijn school), kan ik met dat account een Surface 2 aanschaffen, moet dat op een andere manier, of kan het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:38
Simpelweg via de Microsoft store. Op een gegeven moment kan je in het bestelproces je gegevens invullen. Had je zelf ook kunnen proberen tot en met de betaalstap (?:+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dippie94
Wanneer ik op bestelpagina kom van de Surface 2, dan draait er onder de pagina een rondje. Wanneer ik inlog met m'n hotmail-account (account is geverifieerd met m'n school-email), dan gebeurt er niks.
Elke keer wanneer ik naar een andere pagina van de Microsoft Store ga moet ik me opnieuw aanmelden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmate
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik wilde even melden dat de accuduur weer prima is na een Windows update. Kan hem weer gerust een aantal dagen mee naar school nemen zonder hem aan de accu te hoeven leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Vanmiddag bij de Saturn geweest, staat er een apparaat met het label 'Surface 2'. Zwarte achterkant in plaats van zilver, de kickstand heeft maar één stand in plaats van twee, maar bij 'Over dit apparaat' (dus in Windows zelf) zegt het ding van zichzelf wel dat het een Surface 2 is...

Ik vroeg aan een verkoper hoe dit kon en hij keek me aan alsof ik gek was, dus toen ben ik maar verder gelopen :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, net als de mediamarkt onderdeel van de Metro groep:
We zijn toch niet gek :)
Ik denk dat niemand opkijkt van zulke rare situaties daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

gevalletje klant misleiding?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:59

TheVMaster

Moderator WOS
De Surface 2 wordt overigens via de Microsoft Store aangeboden met gratis Touch (1) Cover. Heb er een besteld (voor m'n vrouw) en kreeg 79,99 korting op de Touch Cover (1), dus gratis.

Hoe groot is de kans overigens dat ze bij Build de Surface 3 gaan aankondigen?

[ Voor 47% gewijzigd door TheVMaster op 30-03-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op zondag 30 maart 2014 @ 15:10:
Niet lijkt me. Eerst is het tijd voor een Surface Mini. Dat die aangekondigd wordt, daarvan is de kans veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

TheVMaster schreef op zondag 30 maart 2014 @ 15:10:

De kans dat er een Surface 3 komt lijkt mij vele malen groter dan een mini.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Surface 2 is op 23 september gereleased. Het is dus veel te vroeg voor een Surface 3.
Dan eerder de Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ja, en waarom zou er een Surface mini 'moeten' komen? Is de wens niet de vader van de gedachte? En dat de 2 op 23 september gereleased is, dat heeft toch niks met aankondigen te maken? Een Surface 3 lijkt mij dus realistischer dan een mini.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
(jarig!)
Lijkt me niet dat de Surface 3 nu al wordt aangekondigt/gereleased. Dit omdat:
Het te snel is op de Surface 2;
Ze net een LTE versie hebben uitgebracht voor de Surface 2 en dan hadden ze die beter uit kunnen brengen met de Surface 3;
Er veel vraag is naar een Surface (2) mini gezien de kleine tablets met IOS en Android die goed verkopen.

Wat ik me meer afvraag is: ALS er een tabblet wordt aangekondigt en dat weet ik zelf niet zeker want ik denk dat het meer zal gaan om Windows Phone 8.1, wat voor architectuur zal die dan hebben. Een ARM architectuur of een gewone 64bit architectuur. Want het zou best kunnen dat Microsoft dan een tablet uitbrengt met de goedkopere Intel processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Die LTE versie van de 2 is alleen voor AT&T, en heel misschien ook de UK. Daarnaast denk ik dat MS elk jaar met een Surface komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:23
Ik verwacht een nieuwe Surface eigenlijk pas in Q4 2014. Tussen de 1 en de 2 zit ook ongeveer een jaar, waarom zou dat nu ineens 6 maanden zijn? Bovendien verkoopt de Surface 2 aardig. Als er een nieuwe Surface zou komen dan zou dat inderdaad eerder een Surface Mini zijn, omdat daar nog geen voorloper van is. Maar nu ik er zo over nadenk verwacht ik eigenlijk dat MS één moment wil hebben om alles met betrekking tot Surface aan te kondigen, dus zal een eventuele Surface Mini ook in Q4 aangekondigd worden.

LockTar heeft ook goede argumenten. Ze hebben net een LTE-versie uitgebracht van de Surface 2. Ja die is misschien AT&T only maar als er een Surface 3 komt dan zal de 2 in prijs moeten zakken en kunnen ze dus minder verdienen aan de net uitgebrachte LTE-versie (die naast productiekosten ook R&D heeft gekost).

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 23:37
Tweakmate schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:44:
Ik wilde even melden dat de accuduur weer prima is na een Windows update. Kan hem weer gerust een aantal dagen mee naar school nemen zonder hem aan de accu te hoeven leggen.
Serieus?
M'n Surface moet ik elke dag opladen. Gisteren geen update ontdekt. Merk dat er in de standby iets gebeurt, want hoe snel die 'm leegtrekt is echt ongelooflijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ramon schreef op maandag 31 maart 2014 @ 08:31:
Ik verwacht een nieuwe Surface eigenlijk pas in Q4 2014. Tussen de 1 en de 2 zit ook ongeveer een jaar, waarom zou dat nu ineens 6 maanden zijn? Bovendien verkoopt de Surface 2 aardig. Als er een nieuwe Surface zou komen dan zou dat inderdaad eerder een Surface Mini zijn, omdat daar nog geen voorloper van is. Maar nu ik er zo over nadenk verwacht ik eigenlijk dat MS één moment wil hebben om alles met betrekking tot Surface aan te kondigen, dus zal een eventuele Surface Mini ook in Q4 aangekondigd worden.

LockTar heeft ook goede argumenten. Ze hebben net een LTE-versie uitgebracht van de Surface 2. Ja die is misschien AT&T only maar als er een Surface 3 komt dan zal de 2 in prijs moeten zakken en kunnen ze dus minder verdienen aan de net uitgebrachte LTE-versie (die naast productiekosten ook R&D heeft gekost).
Ik snap dit soort, totaal uit de lucht gegrepen, argumenten niet. Omdat er een AT&T versie met LTE is, zou die in prijs moeten zakken als er een Surface 3 op de markt komt? En waarom dan wel? We weten helemaal niks en wie zegt dat een Surface 3 ook LTE heeft? Microsoft, zo lang ik ze volg, heeft nog nooit voldaan aan welke verwachting dan ook. Geen winkel heeft een Surface 2 op voorraad en de MS store zelf is vaker tot op de bodem leeg dan dat er ook maar 1 variant van de Surface 2 (PRO) te vinden is.

Wie had dat verwacht? Ik zelf verwacht dus geen mini want daar zijn al genoeg alternatieven voor. Verkoopargumenten voor de Surface zijn toetsenbord en kickstand. Die missen de andere merken. Een mini voegt niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
(jarig!)
@CerCor: Ik snap jouw antwoord dan ook niet. Jij vind het uit de lucht gegrepen maar het lijkt me best logisch. Als er een een Surface 3 uitkomt zal die sneller zijn dan de Surface 2 dus kan je er toch niet evenveel voor vragen. Meer er voor vragen lijkt me sterk om te concurreren met andere fabrikanten. Dat een Surface 2 + LTE dan met dezelfde prijs op de markt moet blijven lijkt me dan ook sterk. Als ze nu een Surface 2 met LTE hebben zullen ze er echt wel meteen een Surface 3 met LTE uitbrengen.

Een mini voegt dus wel iets toe. In jouw ogen misschien niet maar wel voor veel mensen. Denk alleen maar aan het handbare formaat of de prijs. Het scherm is kleiner, CPU/GPU hoeft dus minder sterkt te zijn waardoor alles goedkoper kan worden geproduceerd. Dan kunnen ze beter concurreren.

Bovendien heeft Microsoft aangegeven meer kleinere tablets te willen hebben. Fabrikanten krijgen daarom Office 2013 er gratis bij op zo kleine tablet. Ook daarom kwam de trail bay CPU als een geschenk uit de hemel voor Microsoft omdat geen enkele fabrikant meer een RT versie van Windows wilde gebruiken en de normale windows nog te zwaar was voor de toe Atom processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Maar je leest mijn argumenten niet. Microsoft richt zich voornamelijk op de VS. In veel landen is nog steeds geen enkele Surface te koop. Hetzelfde zie je met de Xbox One (slechts 13 landen) of, waar het de Surface betreft, docking stations en powercovers (US only). Ik zie dat 'beter kunnen concurreren' helemaal niet. Want als ze willen concurreren dan lagen de winkels in de hele wereld wel vol met Surfaces tablets. En dat is niet het geval. (hetzelfde geldt trouwens voor Nokia telefoons)

Misschien komt er een mini, maar die kans is, omdat we daar tot nu toe nog helemaal niks over gehoord hebben, buiten mensen die er 1 zouden willen hebben, net zo groot als dat de mini er nooit komt.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 31-03-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
We kunnen ook gewoon een paar dagen wachten on plaats van elkaars argumenten te bestrijden...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Ik heb zojuist mijn Surface 2 'hersteld' maar daar zijn al mijn gegevens van Outlook verloren gegaan. De Agenda is vooral belangrijk voor mij.

Weten jullie of dat dit nog te redden valt? Het is echt heel erg belangrijk dat ik die gegevens terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Swerfer schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:02:
We kunne ook gewoon een paar dagen wachten on plaats van elkaars argumenten te bestrijden...
Elkaar bestrijden? Niet wat mij betreft. We verschillen gewoon van mening. Maar komt tijd ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
GerCor schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:28:
[...]

Elkaar bestrijden? Niet wat mij betreft. We verschillen gewoon van mening. Maar komt tijd ....
Inderdaad...nog een paar dagen geduld en dan weten we het, ben overigens wel benieuwd wanneer hij dan eventueel in Nederlands beschikbaar zou komen....maar goed...paar dagen wachten en dan weten we misschien meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
(jarig!)
We bestrijden elkaars argumenten niet. We hebben gewoon een open mening en verwachting. Het laatste punt van de Xbox en de weinige landen waar de Surface 2 beschikbaar is geef ik hem helemaal gelijk. Zo kan je minder goed concurreren.
Maar we bestrijden elkaar niet. Ik val toch niemand aan? Dat is namelijk niet de bedoeling. Ik vind een open discussie gewoon leuk om te houden. Misschien niet de juiste plaats hier om te houden in het Surface 2 topic maar het gaat nog steeds over de Surface 2.

Maarja. we wachten een paar dagen op het evenement en ik hoop dat we Phone 8.1 gewoon meteen kunnen downloaden. Voor me moeder gisteren ook nog een Nokia 520 aangeschaft. Voordat ze die door heeft is de Nokia 540 toch al weer uit :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Zou het niet zijn dat Windows RT en Windows Phone één worden? Ik kan me goed voorstellen dat dat ook het moment zal zijn waarop een nieuwe Surface geïntroduceerd wordt. Aan de andere kant als nu Windows Phone 8.1 uitkomt zullen ze niet eind dit jaar al weer een major update voor Windows Phone 8.1 uitbrengen (het samensmelten van Windows RT en Windows Phone lijkt me een major update). Ik zie dat nog niet in 2014 gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
(jarig!)
Persoonlijk zie ik dat nog niet echt gebeuren nu. Dat zouden ze toch wel hebben gezien in de SDK. Of het dit jaar gebeurt weet ik niet. Misschien met Windows 9 en Windows Phone 9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:50

LDVC

Let's get it over with

De eerste stap wordt nu dat RT apps ook door WP ondersteund worden en daarmee hoeven ontwikkelaars niet meer 2 apps te ontwikkelen. WP8.1 kan namelijk
Jammer genoeg werkt het niet andersom (RT kan WP apps draaien), want dan was het app aanbod voor Win8 in een klap flink toegenomen.

Verdere versmelting gaan we op korte termijn niet zien denk ik.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik ben voor mijn werk op zoek naar een kleine, draagbare tablet/laptop hybrid. Deze gaat voornamelijk gebruikt worden op reis (in het vliegtuig) en op locatie om wat aantekeningen te maken/ door te nemen.

Mijn budget is zo'n 300-500 euro. Na wat zoeken zijn er voor mij twee kandidaten over: de transformer bookT100 en de Surface 2.

Belangrijkste functies zijn voor mij: Word, Exel en e-mail. Probleem is wel dat de processor wat berekeningen in excel moet aankunnen. Denk dan aan drie a vier sheets die elk vol staan met berekeningen. Per sheet bevatten ongeveer 200 rijen formules (en per rij zijn zo'n 20-30 kolommen gevuld).

Mijn belangrijkste vraag is eigenlijk of de surface 2 krachtiger is dan de transformer T100? En heeft iemand ervaring met het draaien van excel op surface 2?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Beide zouden gratis Office moeten hebben dus daar zal de keuze niet aan liggen, de Surface 2 heeft echter wel een 1080p scherm in tegenstelling tot die transformer.
Stuur anders eens een voorbeeld sheet dan zou ik het kunnen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:22:
Beide zouden gratis Office moeten hebben dus daar zal de keuze niet aan liggen, de Surface 2 heeft echter wel een 1080p scherm in tegenstelling tot die transformer.
Stuur anders eens een voorbeeld sheet dan zou ik het kunnen uitproberen.
Ja het gaat vooral om de prestaties (de kracht van de processor) en het vermogen om excel goed te draaien.

Zal even zoeken naar een voorbeeld file. Kan ik die hier uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
Ik krijg geen meldingen van nieuwe mails op mijn S2. De optie waarmee je ze aan kunt zetten ontbreekt in mijn mail app.

Afbeeldingslocatie: http://winsupersite.com/content/content/143632/mailsettings.jpg

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ok, niet helemaal gerelateerd aan persé de Surface 2, maar de Arc Touch mouse Suface edition is echt super!!! Lekker in gebruik, makkelijk om mee te nemen. Echte aanrader! Wel beetje prijzig in NL...

edit: zie dat ik niet de 1e ben, maar toch, wel een aanrader!

[ Voor 47% gewijzigd door The_MAN op 01-04-2014 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:28:
[...]

Ja het gaat vooral om de prestaties (de kracht van de processor) en het vermogen om excel goed te draaien.

Zal even zoeken naar een voorbeeld file. Kan ik die hier uploaden?
Of de Surface krachtig genoeg is voor zo excel bestand dat jij gebruikt is een beetje moeilijk te zeggen. Zelf nooit zo grote geprobeerd. Ik heb Excel wel vaak gebruikt en allemaal zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:50

LDVC

Let's get it over with

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:36:
Goedemiddag,

Ik ben voor mijn werk op zoek naar een kleine, draagbare tablet/laptop hybrid. Deze gaat voornamelijk gebruikt worden op reis (in het vliegtuig) en op locatie om wat aantekeningen te maken/ door te nemen.

Mijn budget is zo'n 300-500 euro. Na wat zoeken zijn er voor mij twee kandidaten over: de transformer bookT100 en de Surface 2.

Belangrijkste functies zijn voor mij: Word, Exel en e-mail. Probleem is wel dat de processor wat berekeningen in excel moet aankunnen. Denk dan aan drie a vier sheets die elk vol staan met berekeningen. Per sheet bevatten ongeveer 200 rijen formules (en per rij zijn zo'n 20-30 kolommen gevuld).

Mijn belangrijkste vraag is eigenlijk of de surface 2 krachtiger is dan de transformer T100? En heeft iemand ervaring met het draaien van excel op surface 2?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
Maak je veel gebruik van macro's en/of add-ins?
Beide functionaliteiten worden niet ondersteund binnen Office op RT

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
popcorn schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:55:
Ik krijg geen meldingen van nieuwe mails op mijn S2. De optie waarmee je ze aan kunt zetten ontbreekt in mijn mail app.

[afbeelding]

Iemand een idee wat hier aan de hand is?
Het is al opgelost! De optie ziet er iets anders uit in 8.1 blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmate
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-12-2022
Russel88 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:18:
[...]

Serieus?
M'n Surface moet ik elke dag opladen. Gisteren geen update ontdekt. Merk dat er in de standby iets gebeurt, want hoe snel die 'm leegtrekt is echt ongelooflijk.
Ja ik ben serieus. Trekt je surface standaard leeg of heeft het misschien te maken met een recent geïnstalleerde app? Het spel Asphalt had bij mij bv een dramatische invloed op mn accuduur. Ook nadat ik het spel afgesloten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
Ik denk dat ik mijn surface terug moet sturen. Als ik hem van de oplader haal is hij binnen de dag leeg, ook wordt de tablet erg warm. Gisteren terug gezet naar fabrieksinstellingen, helaas ook geen effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:27

icecreamfarmer

en het is

LDVC schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:29:
[...]

Maak je veel gebruik van macro's en/of add-ins?
Beide functionaliteiten worden niet ondersteund binnen Office op RT
Dankje voor dit antwoord nu weet ik zeker dat ik een volledige Windows nodig heb.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 18:48
http://www.forbes.com/sit...face-just-died-last-week/
Heel interessant artikel, iemand een mening over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Is het echt zo dat Microsoft zich gaan focussen op wearables en andere merk apparaten? Dan zou ik dat erg jammer vinden en dan zie ik het einde er wel aankomen.

Ik ben fan van de hardware van Microsoft, juist omdat het zo goed samenwerkt met windows. Geen enkele laptop van rond de 500 euro komt in de buurt van de Surface 2 qua functionaliteit.
Mobiele telefoons is ook zo iets. Androids van 100 euro zijn echt om te huilen maar de budget windows phone toestellen werken prima.

Ik had het idee dat microsoft echt goed zijn best ging doen, ik merkte dat ze alles op alles zetten om windows phone goed te krijgen, daar moeten ze op blijven focussen.

Ik snap ook wel dat ze willen verbreden, ze zullen niet weer achter willen lopen bij andere bedrijven nu ze ook al op de mobiele telefoon markt zo laat begonnen. Dat zullen ze willen voorkomen. Maar wat voor toekomst zit er nu in wearables als die google bril en smart watches? Ik zie mijzelf en geen van mijn vrienden daar mee gaan lopen. De iets oudere generatie vinden die gadgets vaak wel gaaf en die zullen het ook kopen. Maar daar zie ik geen toekomst in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Surface Mini binnenkort in de winkel?

http://www.wpcentral.com/...-device-include-pen-input

[ Voor 56% gewijzigd door GerCor op 10-04-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:38
Na de 8.1 update 1 heb ik al 2 vastlopers gehad bij het aansluiten van de hdmi-out.. vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
De Surface Note 8.4, nu met S-Pen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 18:48
Heilige Kaas schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:39:
[...]

Is het echt zo dat Microsoft zich gaan focussen op wearables en andere merk apparaten? Dan zou ik dat erg jammer vinden en dan zie ik het einde er wel aankomen.

Ik ben fan van de hardware van Microsoft, juist omdat het zo goed samenwerkt met windows. Geen enkele laptop van rond de 500 euro komt in de buurt van de Surface 2 qua functionaliteit.
Mobiele telefoons is ook zo iets. Androids van 100 euro zijn echt om te huilen maar de budget windows phone toestellen werken prima.

Ik had het idee dat microsoft echt goed zijn best ging doen, ik merkte dat ze alles op alles zetten om windows phone goed te krijgen, daar moeten ze op blijven focussen.

Ik snap ook wel dat ze willen verbreden, ze zullen niet weer achter willen lopen bij andere bedrijven nu ze ook al op de mobiele telefoon markt zo laat begonnen. Dat zullen ze willen voorkomen. Maar wat voor toekomst zit er nu in wearables als die google bril en smart watches? Ik zie mijzelf en geen van mijn vrienden daar mee gaan lopen. De iets oudere generatie vinden die gadgets vaak wel gaaf en die zullen het ook kopen. Maar daar zie ik geen toekomst in.
Ik zou dat het ook jammer als Microsoft geen surfaces meer gaat maken. Maar het is wel logisch omdat Microsoft van oorsprong een softwarebedrijf is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een l*l verhaal. Gaat nergens zoals zo vaak bij artikelen van Forbes e.d.

Dan kan je beter dit lezen:
http://www.wpcentral.com/...about-future-one-windows?
.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxpusch schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:50:
[...]Ik zou dat het ook jammer als Microsoft geen surfaces meer gaat maken. Maar het is wel logisch omdat Microsoft van oorsprong een softwarebedrijf is...
Waarom logisch? Microsoft maakt al jaren hardware en doet dat juist steeds meer beide?
Toetsenborden, muizen enz enz. Wel eens van de Xbox gehoord? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op donderdag 10 april 2014 @ 20:52:
[...]

De Surface Note 8.4, nu met S-Pen :+
Eerder een Venue Pro 8 of VivoTab Note 8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Yes. d:)b

Ik kon niet slapen dus ik denk: ga mijn agenda eens even bijwerken en zie op datzelfde moment de feestdagenagenda aangepast worden. Koninginnedag is verdwenen, Koningsdag en tweede paasdag zijn toegevoegd. Ik heb dan aardig -via Twitter- lopen trappen tegen MS Nederland. Misschien heeft dat bijgedragen.

:)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Zo, vandaag gaat m'n vervangende surface ook terug, na een heel weekend batterij drain issues te hebben gehad, te relateren aan de nvidia audio driver, daarna twee bsod (irq error) gehad tijdens het browsen.. Erg frustrerend, hoop dat ik nu geen gedonder ga krijgen met de volgende surface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb net een S2 gekocht, en wil nu een dongle aanschaffen voor 3G gebruik. Bij Vodafone kun je een huawei dongle aanschaffen met ingebouwde software.

Gaat dit werken? Iemand ervaring en weet welke dongles werken op RT?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:51
Ik moet zeggen dat ik op zich ook wel enthousiast begin te worden over de S2, alleen zit ik wel met een voor mij belangrijk punt: Werkt Citrix ook onder windows 8.1 RT? Ik lees op internet wat tegenstrijdige dingen... Zijn er hier mensen die onder Citrix werken vanaf hun Surface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

@freddyathlon
Het ligt er maar net aan of er drivers voor die dongle zijn, je kunt niet zomaar software installeren om het te laten werken. Dus of het werkt out-of-the-box of het werkt niet.

@Robsta86
Er staat een Citrix receiver in de store, alleen is Citrix bij mij op het werk te oud om daar mee te kunnen werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:30
Robsta86 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:00:
Ik moet zeggen dat ik op zich ook wel enthousiast begin te worden over de S2, alleen zit ik wel met een voor mij belangrijk punt: Werkt Citrix ook onder windows 8.1 RT? Ik lees op internet wat tegenstrijdige dingen... Zijn er hier mensen die onder Citrix werken vanaf hun Surface?
Werkt hier prima. Zelfs voor het meer serieuze werk, toetsenbord (of touch/type cover) en muis eraan en gaan. Ook zonder werkt het prima, maar bij veel toepassingen is het toch wel prettig een toetsenbord en muis te hebben en dit is op de Surface geen probleem (voordeel tov iPad, die geen muis ondersteund).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Een verbinding met de Citrix receiver kan je maken als de omgeving waarin je je bevindt aan de juiste voorwaarde voldoet. Laat ik bij mij op het werk nu net bezig zijn om alles voor de rt versie van de receiver geschikt te maken 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Weet iemand of de Surface 2 stroomadapter op de Surface 1 past? :)

Lol, snelle Jelle. Thnx

[ Voor 24% gewijzigd door Tomino op 16-04-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 11:41
Tomino schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:17:
Weet iemand of de Surface 2 stroomadapter op de Surface 1 past? :)
Dit werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:51
Epiphany schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:15:
Een verbinding met de Citrix receiver kan je maken als de omgeving waarin je je bevindt aan de juiste voorwaarde voldoet. Laat ik bij mij op het werk nu net bezig zijn om alles voor de rt versie van de receiver geschikt te maken 😁
Kun je me een duwtje in de juiste richting geven? "Als de omgeving waarin je je bevindt aan de juiste voorwaarde voldoet"... Zijn er pecifieke licenties of configuraties nodig om het onder RT draaiende te krijgen? Vanaf IOS apparaten was het een kwestie van Citrix Receiver uit de App store plukken, via de browser inloggen op ons portal en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Dat kan met de rt variant ook. Echter wil je gebruik maken van de volle kracht van de receiver, heb je storefront of netscaler als portal (als front end voor de eindgebruiker) nodig. Beveiligd met ssl. Maar als het goed is kan je met de rt receiver gewoon op jullie portal via IE inloggen en daarna een sessie starten door je applicatie te starten en aan te geven dat het gedownloade bestandje geopend moet worden met de receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Hmm dat ga ik nog eens even proberen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
Mijn scherm flikkert af en toe in de breedte op een gedeelte van het scherm. Het lijkt (tijdelijk) verholpen te zijn na een herstart.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Heeft dat niet iets te maken met de automatische helderheid?
Te vinden bij PC Instellingen, dan volgens mij bij Energiebesparing geloof ik.

Ik heb er met mijn SF2RT geen last van...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Kan je met de Surface via Charms --> Apparaten --> Play geluid streamen naar Airplay speakers van bijvoorbeeld Pioneer? Deze ondersteunt namelijk DLNA en volgens wat ik kan vinden op internet ondersteunt de Surface 2 dat ook...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Epiphany schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:18:
Dat kan met de rt variant ook. Echter wil je gebruik maken van de volle kracht van de receiver, heb je storefront of netscaler als portal (als front end voor de eindgebruiker) nodig. Beveiligd met ssl. Maar als het goed is kan je met de rt receiver gewoon op jullie portal via IE inloggen en daarna een sessie starten door je applicatie te starten en aan te geven dat het gedownloade bestandje geopend moet worden met de receiver
Ik heb de receiver nog eens geïnstalleerd, toen ingelogd op onze CAG en de client detectie overgeslagen en toen het Bureaublad geopend, deze werd inderdaad via de receiver geopend maar het beeld zag er nogal distorted uit. Oftewel het werkt soort-van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
CAP-Team schreef op zondag 20 april 2014 @ 21:06:
[...]

Ik heb de receiver nog eens geïnstalleerd, toen ingelogd op onze CAG en de client detectie overgeslagen en toen het Bureaublad geopend, deze werd inderdaad via de receiver geopend maar het beeld zag er nogal distorted uit. Oftewel het werkt soort-van.
Is dat een sbc of vdi bureaublad?
Kan ook te maken hebben met policies die toegepast worden. Kan je misschien een voorbeeld laten zien hoe distorted het er uit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Swerfer schreef op zondag 20 april 2014 @ 14:46:
Kan je met de Surface via Charms --> Apparaten --> Play geluid streamen naar Airplay speakers van bijvoorbeeld Pioneer? Deze ondersteunt namelijk DLNA en volgens wat ik kan vinden op internet ondersteunt de Surface 2 dat ook...
quote: Microsoft
Note: As of April 8, 2014, Microsoft has released an Update to Windows 8.1 that makes it unnecessary to perform any registry edits to enable a DLNA Digital Media Renderer (DMR) to work with Modern Apps on the Start Screen. Devices will no longer appear as "uncertified" when Play is selected within an individual app (but if not certified will appear as such in the PC and Devices menu).
http://answers.microsoft....e8-4a1a-9466-6fa2bfe07956

Ik heb de gok genomen en de Pioneer SMA4 besteld. Van de week kan ik hem ophalen en dan laat ik weten of het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dippie94
Donderdag de Surface 2 (32GB) gehaald. Dat is zeker geen miskoop geweest, wat een mooi apparaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Dippie94 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 08:31:
Donderdag de Surface 2 (32GB) gehaald. Dat is zeker geen miskoop geweest, wat een mooi apparaat :D
Absoluut. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Zelf heb ik een Surface RT dus voor mij niet interessant, maar op dit moment is er op Samenkopen.net een Miracast dongle te bestellen voor onder de 20 euro exclusief verzenden.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiNSToNEd
  • Laatst online: 02-04-2024
Tomba schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:46:
Zelf heb ik een Surface RT dus voor mij niet interessant, maar op dit moment is er op Samenkopen.net een Miracast dongle te bestellen voor onder de 20 euro exclusief verzenden.
Idd enkel interessant als je een Surface PRO hebt. Heb mij destijds ook laten vangen: tonen ze daar een tablet met Windows op bij de 'Supported Devices', maar helaas. Je hebt een aparte EZCast-app nodig om de Miracast-modus te kunnen activeren. En deze app bestaat natuurlijk niet voor Windows RT... Dus het apparaatje is redelijk nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
EiNSToNEd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:00:
[...]

Idd enkel interessant als je een Surface PRO hebt. Heb mij destijds ook laten vangen: tonen ze daar een tablet met Windows op bij de 'Supported Devices', maar helaas. Je hebt een aparte EZCast-app nodig om de Miracast-modus te kunnen activeren. En deze app bestaat natuurlijk niet voor Windows RT... Dus het apparaatje is redelijk nutteloos.
Miracast werkt gewoon op surface 2, alleen niet op de surface RT. Daar is de windows driver geen 1.3 (al ondersteund terga 3 het gewoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

EiNSToNEd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:00:
[...]

Ik zit de handleiding door te lezen en daar wordt geen app genoemd, het zou zo moeten werken met de Surface 2 (Pro)

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 22-04-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiNSToNEd
vali schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:05:
[...]

Miracast werkt gewoon op surface 2, alleen niet op de surface RT. Daar is de windows driver geen 1.3 (al ondersteund terga 3 het gewoon)
Inderdaad, Miracast werkt perfect op Surface 2. Het probleem is dat het apparaat standaard in een andere modus opstart. Om de omschakeling te maken naar de Miracast-modus, heb je de EZCast-app nodig. En dan nog liefst op een apparaat dat Miracast ondersteunt, anders krijg je de knop niet om te veranderen van modus :| .
Tomba schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:43:
[...]

Ik zit de handleiding door te lezen en daar wordt geen app genoemd, het zou zo moeten werken met de Surface 2 (Pro)
De handleiding is weinig waard; pas door er ettelijke uren mee te prutsen bleek dat het noodzakelijk was om die app te hebben om de modus van het toestel te veranderen naar Miracast. Mailtje naar makers van EZCast en daar deelde men mee dat ze geen app voor Win RT/Phone gaan maken.

* Update: blijkbaar is er een firmware update op komst waarmee je de default boot mode kan aanpassen naar EZMirror (hun benaming voor Miracast). Je moet dan enkel een Win 8.1-apparaat hebben om de boot mode aan te passen (met de Surface 2 gaat dit niet) ; en dan zou het moeten werken. Omslachtigheid troef! *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

EiNSToNEd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:10:
[...]

Inderdaad, Miracast werkt perfect op Surface 2. Het probleem is dat het apparaat standaard in een andere modus opstart. Om de omschakeling te maken naar de Miracast-modus, heb je de EZCast-app nodig. En dan nog liefst op een apparaat dat Miracast ondersteunt, anders krijg je de knop niet om te veranderen van modus :| .

[...]

De handleiding is weinig waard; pas door er ettelijke uren mee te prutsen bleek dat het noodzakelijk was om die app te hebben om de modus van het toestel te veranderen naar Miracast. Mailtje naar makers van EZCast en daar deelde men mee dat ze geen app voor Win RT/Phone gaan maken.

* Update: blijkbaar is er een firmware update op komst waarmee je de default boot mode kan aanpassen naar EZMirror (hun benaming voor Miracast). Je moet dan enkel een Win 8.1-apparaat hebben om de boot mode aan te passen (met de Surface 2 gaat dit niet) ; en dan zou het moeten werken. Omslachtigheid troef! *
Das wel heel erg....euhm technisch opgelost en echt EZ is het dan niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiNSToNEd
Tomba schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:48:
[...]

Das wel heel erg....euhm technisch opgelost en echt EZ is het dan niet :P
Gelukkig dat er nog Tweakers zijn :)
Ik probeer het deze week nog eens aan de praat te krijgen & hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dippie94
freddyathlon schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:34:
[...]

Absoluut. Veel plezier ermee!
Het mooiste vind ik toch wel het brede scherm met de optie op twee apps naast elkaar open te hebben, denk ik. Verder heb ik meteen de Type Cover 2 erbij aangeschaft, wat echt een 'should have' is. Vooral bij het chatten met bijv. Skype of het typen van bestanden in Word is het ideaal :)

Wat ik wel jammer vind, is dat er nog geen apps van Synology's NAS-servers beschikbaar zijn. Maar dat ligt natuurlijk aan Synology, en niet aan de Surface 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Shit. Lichte paniek bij mijn vriendin. Ze heeft een bestand verwijderd uit haar prullenbak .Normaal geen probleem op een non-ARM machine. Ik kan GEEN apps vinden die dit kunnen doen.

Weet iemand recovery software dat draait op windows RT? Google levert niks op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dippie94
Tomino schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:41:
Shit. Lichte paniek bij mijn vriendin. Ze heeft een bestand verwijderd uit haar prullenbak .Normaal geen probleem op een non-ARM machine. Ik kan GEEN apps vinden die dit kunnen doen.

Weet iemand recovery software dat draait op windows RT? Google levert niks op...
Kun je de tablet niet op je PC aansluiten via USB, en zo de tablet probeert te recoveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
De surface 2 heeft volgens mij geen usb aansluiting dus dat gaat niet werken. Ik heb er zelf ook al eens naar zitten kijken en probeerde de c schijf, of een map gedeeld te maken en via mijn laptop te zoeken maar dit lukte mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
De Surface heeft een normale USB3 aansluiting. Iemand kwam hier mee als suggestie:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2363852

Maar ik twijfel of dat helpt. Hiermee zou je nog steeds de c schijf moeten benaderen via een normale pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36

Ik ben bang dat je uitdaging hebt.. apps daarvoor heb ik nog niet kunnen vinden.

Als het je al zou lukken om bijvoorbeeld een rescue disk vanaf USB te starten, dan is de SSD nog steeds met Bitlocker vercijfert.

Heb mij surface hier ff niet bij de hand en waarschijnlijk heb je het zelf ook al bedacht, maar "undelete" in de command prompt. Of was undelete al geen commando meer in win7??

@heilige Kaas: ??????? Ik hoop dat je bedoelt USB-B aansluiting, maar ja, die verwacht je ook niet aan een machine met een bijna volledig OS

[ Voor 14% gewijzigd door jobvr op 23-04-2014 14:29 ]

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS

Eh..je hebt haar niet 'geleerd' dat ze by default alles op haar OneDrive moet opslaan? En daar heb je natuurlijk wel gewoon een prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
jobvr schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:23:
[...]
Heb mij surface hier ff niet bij de hand en waarschijnlijk heb je het zelf ook al bedacht, maar "undelete" in de command prompt. Of was undelete al geen commando meer in win7??
Undelete is tricky denkik, en wat googlen zegt dat dat niet gaat helpen
Additional information

This program and command was designed to only be run in MS-DOS versions 5.0 to 6.22. If you have upgraded to Windows 95, Windows 98, Windows NT, or any other operating system, this command will not restore any information but may possibly cause additional issues with the Hard Drive if run. If you currently are running a different operating system it is recommended that you utilize a third-party utility to recover lost data.
TheVMaster schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:32:
[...]

Eh..je hebt haar niet 'geleerd' dat ze by default alles op haar OneDrive moet opslaan? En daar heb je natuurlijk wel gewoon een prullenbak.
True, normaal dus áltijd, maar op een of andere manier staat haar surface vol en kan windows niks meer openen via skydrive. Moet ik even naar kijken.

Gat in de RT markt anyone? Recovery app voor windows RT? Ze had er easy wat geld voor over gehad :>

[ Voor 16% gewijzigd door Tomino op 23-04-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
Tomino schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:37:
[...]

Undelete is tricky denkik, en wat googlen zegt dat dat niet gaat helpen

[...]
Verwachte ik al een beetje, was een gedachte die in mij op kwam, uit het goede oude DOS tijdperk ;-)

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Swerfer schreef op maandag 21 april 2014 @ 17:41:
Ik heb de gok genomen en de Pioneer SMA4 besteld. Van de week kan ik hem ophalen en dan laat ik weten of het werkt...
De Pioneer werkt prima. Alleen XBox Music wil niks spelen omdat zo'n beetje alle music 'beveiligd' is. Vreemde is dan weer wel dat het via de Modern UI browser weer wel werkt...

Ook Uitzending gemist wil niet spelen, ik denk omdat die app ook verwacht beeld te kunnen streamen...

Vervelend is wel dat je per app opnieuw moet koppelen met de speaker. Je kan niet 'gewoon' alle geluid van je Surface streamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EiNSToNEd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:10:
[...]
Dat is specifiek voor de EZCast dongle. Niet specifiek Surface 2.

Met een Netgear PTV3000 heb je geen losse app nodig; 'Projecteren naar TV' en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 00:17:
[...]
Met een Netgear PTV3000 heb je geen losse app nodig; 'Projecteren naar TV' en gaan.
Wel eerst even installeren natuurlijk, maar dan: YouTube: Microsoft Surface Quick Tip: Miracast WiDi on Microsoft Surface 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiNSToNEd
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 00:17:
[...]

Dat is specifiek voor de EZCast dongle. Niet specifiek Surface 2.

Inderdaad, maar redelijk wat van die Miracast-supported dongles hebben nu eenmaal EZCast staan.
Ondertussen een update (voor wie wil weten of de Surface 2 nu eigenlijk kan werken met EZCast) :
- De nieuwe firmware (v 11577) is geïnstalleerd
- Via desktop Windows 8.1 de EZCast-app geïnstalleerd en zo naar de settings van de dongle gegaan om de default boot mode op EZMirror te zetten (= Miracast)
- Dongle uitgetrokken en weer ingestoken
- Miracast modus start meteen op en je hebt 120 seconden om je Surface 2 te koppelen ermee. Daarna heb je weer de app nodig (of je trekt de dongle weer uit)
- Vlotjes verbonden, beeld op de Surface wordt aangepast naar de grootte van je TV; beeld zit met duidelijke lag van een halve seconde, en geluid kraakt als er veel op het scherm gebeurt.
- Al bij al is het werkbaar, en ideaal om snel een filmpje te tonen vanop de Surface naar je TV. Gamen mag je vergeten :).
- Wel nog foutje ontdekt: verbreek je de verbinding, schakelt de dongle terug naar EZCast-modus (dus weer dongle uittrekken en insteken om ermee te werken).

Dus mits redelijk wat getweak werkt de EZCast dongle met de Surface 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Gloeiende gloeiende.
Surface van mijn vriendin:
Your pc needs to be repaired. A required device isn't connected or can't be accessed error code. 0xc000000f
Hard reset helpt ook niet.
Ze is nu de 3,9GB iso aan het downloaden om opnieuw windows te installeren via een USB stick. Waarom werkt dit gewoon niet zoals het hoort. Zo ontiegelijk frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Iemand een idee hoe je van je Surface 2 scherm een printscreen maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:30
Gewoon met snipping tool (knipprogramma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Windows volume down.

En at Tomino. Gewoon microsoft bellen. Binnen drie werkdagen heb je een nieuwe terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
true, maar eerst zelf even kloten.

Enige idee of Windows recovery een uitgepakte zip/iso op een USB moet hebben, of dat deze .iso gewoon volledig op de USB moet? De windows guide is niet duidelijk en zegt dat de content of the ISO op de USB moet.

Echte, voor leeks is dat lastig aangezien die geen iso's uit kunnen pakken zoals wij dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
M'n Surface is ontiegelijk snel leeg. Een nachtje standby en accus is bijna leeg.
Heb afgelopen vrijdag een derde Surface thuis liggen. want de tweede was ontzettend snel leeg.
Gisteravond de Surface van de lader gehaald, was dus volle accu. Effe gemaild en gebrowsed e.d. expres niet aan de lader gehangen, accu was nog nagenoeg vol (icoon gaf volle accu aan). Vanochteend was ie nagenoeg leeg (icoon was bijna helemaal leeg).
Aangezien dat dit een andere apparaat is, vrees ik dat een instelling alles aan het vernaggelen is. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Russel88 schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:26:
M'n Surface is ontiegelijk snel leeg. Een nachtje standby en accus is bijna leeg.
Heb afgelopen vrijdag een derde Surface thuis liggen. want de tweede was ontzettend snel leeg.
Gisteravond de Surface van de lader gehaald, was dus volle accu. Effe gemaild en gebrowsed e.d. expres niet aan de lader gehangen, accu was nog nagenoeg vol (icoon gaf volle accu aan). Vanochteend was ie nagenoeg leeg (icoon was bijna helemaal leeg).
Aangezien dat dit een andere apparaat is, vrees ik dat een instelling alles aan het vernaggelen is. Iemand enig idee?
Ik heb hetzelfde probleem met mijn surfaceI(ook al mijn derde), althans ik merk dat in sommige gevallen mijn surface niet locked.. Als ik mijn surface weer openklap kom ik direct op het modern UI uit ipv op het password scherm, ook had ik soms dat de surface camera aanstond, dus heb in het lockscreen in ieder geval de camera uitgeschakeld, de surface werd toen ook erg warm.
Voorheen heb ik ook problemen gehad met een apparaat (de nvidia audio driver) die het apparaat niet in slaap stand liet gaan wat zorgde voor een battery drain. Die kan je controleren met powercfg.exe /energy in een elevated prompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Epiphany schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:22:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met mijn surfaceI(ook al mijn derde), althans ik merk dat in sommige gevallen mijn surface niet locked.. Als ik mijn surface weer openklap kom ik direct op het modern UI uit ipv op het password scherm, ook had ik soms dat de surface camera aanstond, dus heb in het lockscreen in ieder geval de camera uitgeschakeld, de surface werd toen ook erg warm.
Voorheen heb ik ook problemen gehad met een apparaat (de nvidia audio driver) die het apparaat niet in slaap stand liet gaan wat zorgde voor een battery drain. Die kan je controleren met powercfg.exe /energy in een elevated prompt.
Bedankt. Ga daar vanavond even naar kijken.
Camera heb ik ook al uitgeschakeld. En scherm gaat idd niet naar wachtwoord scherm.
Is jouw accuprobleem al verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Nee, ik let er nu heel erg op dat mijn surface goed locked.. Dan loopt ie niet zo snel leeg, maar irritant is het zeker. Heb nog een call lopen bij surface support, denk dat ik hem wel ga laten behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik laad mijn Surface 2 eens in de 2 a 3 dagen op. Ik gebruik hem niet dagelijks, of maar voor korte perioden maar dat gaat prima zo. Lock problemen of batterij problemen heb ik nog niks van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
@Epiphany wat voor toetsenbord gebruik je?
In mij geval vermoed ik de combinatie typecover en Surface dat dit een oorzaak kan zijn. In de eerste paar dagen had ik geen drain, omdat de cover nog aan de tweede surface hing.
Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste

Let op:
~~~[html]Reacties over de Surface Pro 2 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1568529">~~~[W8]Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2</a>, levertijden mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1523796">~~~[Microsoft Surface] Levertijden en prijzen</a>.~~~[/html]