Wij zijn ook in de markt voor een ontharder. Onlangs was Quooker verstopt, lekkage in keukenkastje tot gevolg, na 2,5 jaar al flink wat kalk in dat slangetje.
Toen bedachten we dat dat natuurlijk op veel meer plekken zal zijn. Koffiezetter (gewoon filter moccamaster), stoomoven (met reservoir, dus geen water aansluiting) wasmachine, wc potten . Etc.
Toen opperde een vriend een waterontharder...en nog beter voor je huid ook. We wonen in Rosmalen..daar schijnt het water best hard te zijn.. volgens Brabant Water ongeveer 9,5 dh. Laten we nu als gezin met regelmaat wel last hebben van droge huid.
Contact gehad met verschillende leveranciers.
Moet bij ons in waterput, of meterkast..heel.veel.ruimte is er niet. Wel afvoer en elektra aanwezig. Water in waterput...hemelsbreed 50cm daar vandaan.
Aquacell, maar vind m flink aan de prijs...past wel in waterput.
Remon, stuk beter geprijsd past in meterkast.. maar kwam ze tegen op site van kassa inzake bacteriegroei. Voor de ontharder niks. Na de ontharder een boel.
Wel aardig te woord gestaan, goede uitleg. Spreekt me wel aan. Ongeveer eur2000. Veel positieve reviews.
Maar blijkt dat Aqmos nog goedkoper is . Maar volgens mij past dat niet in meterkast. En lees hier en daar ook gemixte ervaringen over.
Ik ben zelf 0 technisch. Dus zelf aansluiten begin ik niet aan.
Eerste stap is even daadwerkelijke hardheid meten. Met zo'n Druppeltest. Komt vandaag binnen als het goed is.
En hoe en wat qua apparatuur? Kan CV op geonhard water? Welke apparatuur als wasmachine, vaatwasser enz moet je aanpassen?
Zijn er nog aanbieders die ik zou moeten overwegen?
Zoals gezegd, ben 0 technisch...maar als ik me ga verdiepen, dan is de vraag of ik nog boven kom

.
Thnx!