Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen?

Pagina: 1 ... 129 130 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• AQMOS
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18:32

AQMOS

Bedrijfsaccount AQMOS Waterbehandeling B.V.
QuestionMarc schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:59:
Even wat ervaringen delen met de LESS-15 die ik hier 10 dagen geleden (zelf) heb geinstalleerd.

Het aansluiten was op zich niet zo moeilijk. Wel kwam ik er (gelukkig net voor de installatie) achter dat mijn aanvoerleiding 14mm was, dat werd dus solderen.
De eigenlijk in gebruik name vind ik slecht gedocumenteerd. Er zat ook geen installatie handleiding in de doos ofzo, daar mag wat mij betreft wel aandacht aan geschonken worden.

Helaas bleek na een paar dagen dat één van de flexibele leidingen lekte, daar wordt nog een vervangend exemplaar voor gestuurd.

Ook is niet goed aangegeven waar je de overloop van de bak op moet aansluiten, want mijn afvoer zit 20 cm hoger dan het apparaat, dat gaat dus niet werken. Je kunt hem in een emmer laten overlopen, maar stel dat hij in storing gaat, hoeveel water komt daar dan uit?
Als de bak vol water staat en je dan zout bijvult, dan loopt die overloop over, en dat is zeer zout water, dus geeft aardig wat vlekken overal.
Het water is wel zacht nu, dus wat dat betreft geen klagen. Een stukje goede documentatie had veel van mijn vragen en ervaringen kunnen wegnemen.
Met documentatie zijn wij bezig. Dat was gebrekkig vanuit de leverancier uit, dus dat moeten wij aanpassen.

De overloop kan je aansluiten, maar er zitten al meerdere beveiligingen in tegen overstromen.
Mocht het overstromen, dan heb je het over 5 liter water ongeveer. Meestal raad ik aan om een slangetje naar de kruipruimte te laten lopen, maar zelf sluit ik het geeneens aan.

Bedankt voor het delen van je ervaring! Wanneer wij een nieuwe handleiding hebben, dan plaatsen wij dit bij het product op onze website.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:11
AUijtdehaag schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 17:58:
Zoek eens op 14 mm koperen leiding jongens (en meisjes)
Ja, gedaan, maar het lijkt toch niet echt gemeengoed. Vandaar mijn vraag / opmerking dat het een vreemde maat is (voor mij als hobbyist)
Pagina: 1 ... 129 130 Laatste

Let op:
Aan alle behulpzame nieuwe users-met-dubbele-agenda:
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/ en dan vooral 4.8.