[b][message=41002062,noline]De verwijzing naar het aantal inch schermformaat is nog niet zo raar. Dat komt o.a. omdat voordat de Nexus 4 er was, Google de Nexus 7 (7") en Nexus 10 (10") had uitgebracht. Een Galaxy Nexus heeft trouwens geen 4" scherm, maar 4,65".
De Nexus 10 werd tegelijk aangekondigd met de Nexus 4, dus alleen de Nexus 7 zat er nog voor

Mizgala28 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:10:Trouwens, ik las dat iemand beweert dat de nexus 5 zo heet omdat de scherm bijna 5" is en dat een Nexus 6 dus een 6" scherm krijgt, onzin want Nexus 4 heeft een 4.7" scherm en de Galaxy Nexus en Galaxy Nexus S een 4" scherm.
Maar verder is het scherm formaat wel de doorslag gevende reden ja. En ja, het is krom dat een GN een 4.65" scherm heeft, maar toen waren er nog geen tablets, en dus maar één Nexus product in een jaar. Geen reden om een onderscheid tussen Nexus apparaten te maken, alle Nexus apparaten waren immers telefoons.
Het enige dubieuze is inderdaad de Nexus 4, waar je ook argumenten voor kan maken dat het een Nexus 5 had moeten zijn als je netjes naar boven afrond.
Maar waarom zou deze telefoon dan een Nexus 5 heten (wat trouwens helemaal nog niet bevestigd is, als het een 4.9" scherm is zouden ze er nog voor kunnen kiezen om het een Nexus 4 (2013) te noemen, maar dat lijkt me sterk) als het los staat van het scherm formaat.
Stel dat het een Nexus 5 heet omdat het de opvolger van de Nexus 4 is, wat doen we dan 3 telefoons later? Dan krijgen we een Nexus 8 telefoon met een 5" scherm en een Nexus 7 (2015) met een 7" scherm? Want de nieuwe Nexus 7 heet hetzelfde omdat het scherm even groot is

Mizgala28 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:10:Verder denk ik dat de batterij in een Nexus bagger is om 3 redenen:
- Nexus 4 is een top toestel voor een super lage prijs, om niet te veel concurrentie te maken hebben ze een zwakkere batterij ingebouwd.
- Kostenbesparing
- Het is meer een dev/tweaker phone, waarschijnlijk vindt een of een andere pipo dat de accu dan niet geweldig hoeft te zijn.
We weten alleen dat het een 2300mah batterij gaat worden, en daarom is hij bagger omdat de G2 een 3000mah batterij heeft?
Het concurentie argument is onzin: Waarom anders een Snapdragon 800 gebruiken als ze een S4 met een langzamere Snapdragon 600 niet in de weg willen zitten?
Dev/tweaker phone, idem, devs en tweakers zijn juist degene die een telefoon zwaarder gebruiken dan de huismoeder die af en toe een whatsappje leest.
Het enige valide punt is kostenbesparing. Blijkbaar is de 2300mah batterij goed genoeg om een hele dag mee rond te komen.
We weten helemaal niets van de batterij behalve het aantal mah, en dat is niet zalig makend. Bij de volgende telefoons zie ik niet veel verschil in bijv Talktime, maar het aantal mAh verschilt wel. Ook zie je dat de G2 wel een redelijke uitschieter is.
GN: 1800mah (Talktime: 725 min)
S3: 2100mah (Talktime: 725 min)
Z1: 2330 mAh (Talktime: 725 min)
S4: 2600 mAh (Talktime: 625 min)
One: 2300 mAh (n/a)
MotoX: 2200 mAh (Talktime: 725 min)