Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
http://www.mobileaks.nl/2...-bevestigen-specificaties
[ Voor 22% gewijzigd door Drwho1 op 30-09-2013 17:51 ]
(vooral 120fps film zou cool zijn. Dat werkt echt mooi bij de 5s)
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Jammer dat Mobileaks niet naar het orgineel verwijst (mijn site
http://www.myce.com/news/...nexus-5-with-babel-68922/
Ik heb net nog een screenshot van Kitkat/KLP geplaatst met meer hardware die ik in de log heb gevonden:
http://www.myce.com/news/...ith-proof-its-real-68970/
Waarom 3Gb? Met stock Android is dat overbodig, ik draai flink wat programma's op de achtergrond en sluit nooit iets af en verder dan 1.3GB RAM verbruik kom ik niet.Doane schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:54:
300 dollar zou wreed zijn, maar ik durf het echt niet te hopen. Ik duim!
Ik hoop ook erg op 3 Gb. werkgeheugen. Smul!
Tja als er een veel te zware skin over zou zitten (ja Samsung, ik bedoel jouw!) dan snap ik die 3GB RAM wel.
In mijn ogen zou de perfect Nexus 5 een snapdragon 800 hebben, 2GB RAM, 16 en 32GB geheugen (of in ieder geval 16Gb met een SD slot) en een betere accu.
De scherm mag gewoon 720p blijven, ik heb het met de One vergeleken en ja het is scherper maar om die extra rekenkracht, hogere kosten en meer accu verbruik daarvoor over te hebben? nee bedankt.
Met die redenering zou ik liever een snapdragon 600 hebben.Mizgala28 schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:37:
[...]
Waarom 3Gb? Met stock Android is dat overbodig, ik draai flink wat programma's op de achtergrond en sluit nooit iets af en verder dan 1.3GB RAM verbruik kom ik niet.
Tja als er een veel te zware skin over zou zitten (ja Samsung, ik bedoel jouw!) dan snap ik die 3GB RAM wel.
In mijn ogen zou de perfect Nexus 5 een snapdragon 800 hebben, 2GB RAM, 16 en 32GB geheugen (of in ieder geval 16Gb met een SD slot) en een betere accu.
De scherm mag gewoon 720p blijven, ik heb het met de One vergeleken en ja het is scherper maar om die extra rekenkracht, hogere kosten en meer accu verbruik daarvoor over te hebben? nee bedankt.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik hoef ook niet perse een 1080p scherm. Ik vind 720p en een vloeiende interface genoeg.
Wel zou ik een wat betere camera willen dan de Nexus tot nu toe erin stopt.
De achterkant vind ik ook gaaf. Al vind ik de Nexus 4 één van de mooiste (zo niet HET mooiste) toestel
Maar op zich is de inhoud belangrijker natuurlijk: ik hecht echt wel belang aan een goede camera (binnen smartphonegrenzen) omdat ik nog amper met iets anders foto's schiet. De huidige N4 komt echt wel tekort op dat vlak.
@CLB hieronder:
Ik wist dat ik iets vergeten was
Helemaal vergeten dat Nederland een B-land is, als het gaat om nieuwe technologische (top)producten.
[ Voor 18% gewijzigd door chengbondkwok op 01-10-2013 09:03 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
help eht je hopen. Zal er uiteindelijk vast wel van komen, maar denk dat de Nexus 5 te vroeg komt hiervoor. Wellicht met de nieuwe N7 van volgend jaar.chengbondkwok schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:54:
Nu Google Play Music All Access beschikbaar is in Nederland, krijg ik steeds meer hoop dat de Nexus 5 ook beschikbaar is in de Play Store van Nederland. Eerst was de reden dat er geen content was voor de Nexus toestellen, maar nu Books, Music, Movies en binnenkort Magazines beschikbaar zijn, is er geen reden meer om NL over te slaan! (toch...?)
@CLB hieronder:
Ik wist dat ik iets vergeten was![]()
Helemaal vergeten dat Nederland een B-land is, als het gaat om nieuwe technologische (top)producten.
Overigens zijn films hier in nederland nog niet te verkrijgen via google play.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Vind ik moeilijk echt goed te zien op een screenshot.. Vraag mee wel af hoe ze het verschil maken tussen wel en niet contact hebben met de google services (nu blauw).A4553 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:40:
Wat vinden jullie van de witte iconen in de KLP bar in de door Snikker geposte screens. Een verbetering of achteruitgang?
Zwarte iconen?Fly-guy schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:48:
[...]
[...] Vraag mee wel af hoe ze het verschil maken tussen wel en niet contact hebben met de google services (nu blauw).
Dit. Verder vind ik blauw toch iets mooier. Ik vind het eigenlijk een beetje jammer dat ze nu overal een witte/lichte thema hanteren. Een donker/blauw thema vind ik veel mooier.Fly-guy schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:48:
[...]
Vind ik moeilijk echt goed te zien op een screenshot.. Vraag mee wel af hoe ze het verschil maken tussen wel en niet contact hebben met de google services (nu blauw).
Ik gok dat Android 4.4 steeds meer ''cards'' gaat krijgen. Het begon met Google Now en in veel dingen zie je dezelfde kleurstelling en ''cards'' terug. Alles is in het wit en kleurrijk. Maar geen iOS 7 kleurrijk. Persoonlijk vind ik het wel mooi
Ik ben wel een beetje klaar met blauw eigenlijk. Het zou mooi zijn als het aan je eigen wensen aangepast kan worden, moet toch niet zo moeilijk zijn een thememaker in te bouwen (door google in plaats van custom roms en 3th party apps).chengbondkwok schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:53:
[...]
Dit. Verder vind ik blauw toch iets mooier. Ik vind het eigenlijk een beetje jammer dat ze nu overal een witte/lichte thema hanteren. Een donker/blauw thema vind ik veel mooier.
ApplicationInfo:
packageName=com.google.android.googlequicksearchbox
labelRes=0x7f0a051a nonLocalizedLabel=null icon=0x7f030004
className=com.google.android.velvet.VelvetApplication
processName=com.google.android.googlequicksearchbox
taskAffinity=com.google.android.googlequicksearchbox
uid=10074 flags=0xd8be45 theme=0x103006e
requiresSmallestWidthDp=0 compatibleWidthLimitDp=0 largestWidthLimitDp=0
sourceDir=/system/app/Velvet.apk
seinfo=default
dataDir=/data/data/com.google.android.googlequicksearchbox
enabled=true targetSdkVersion=17
supportsRtl=true
ApplicationInfo:
packageName=com.android.chrome
labelRes=0x7f09021f nonLocalizedLabel=null icon=0x7f030000
className=com.google.android.apps.chrome.ChromeMobileApplication
processName=com.android.chrome
taskAffinity=com.android.chrome
uid=10030 flags=0xc8be45 theme=0x0
sourceDir=/system/app/Chrome.apk
seinfo=default
dataDir=/data/data/com.android.chrome
supportsRtl=true
Dat is als oud Grieks voor me, onleesbaarSnikker schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:21:
In de log file staat wel een aantal keer theme, maar ik ben er niet van overtuigd dat het daadwerkelijk themes gaat ondersteunen. Misschien hebben jullie een idee?
ApplicationInfo:
packageName=com.google.android.googlequicksearchbox
labelRes=0x7f0a051a nonLocalizedLabel=null icon=0x7f030004
className=com.google.android.velvet.VelvetApplication
processName=com.google.android.googlequicksearchbox
taskAffinity=com.google.android.googlequicksearchbox
uid=10074 flags=0xd8be45 theme=0x103006e
sourceDir=/system/app/Velvet.apk
seinfo=default
dataDir=/data/data/com.google.android.googlequicksearchbox
supportsRtl=true
ApplicationInfo:
packageName=com.android.chrome
labelRes=0x7f09021f nonLocalizedLabel=null icon=0x7f030000
className=com.google.android.apps.chrome.ChromeMobileApplication
processName=com.android.chrome
taskAffinity=com.android.chrome
uid=10030 flags=0xc8be45 theme=0x0
sourceDir=/system/app/Chrome.apk
seinfo=default
dataDir=/data/data/com.android.chrome
supportsRtl=true
Ik ga er een beetje vanuit dat google nu wat meer aandacht schenkt aan het uiterlijk, men ziet daar nu ook wel in dat android meer moet zijn dan een open tech OS en dat uiterlijk ook belangrijk is. (hoop alleen dat ze niet zo doorslaan als ios7 met "leuke" felle kleurtjes en kitsch gimmicks)
Het gaat dan om dit stukje: uid=10074 flags=0xd8be45 theme=0x103006e
Nogmaals ik ben er niet van overtuigd dat het om theming gaat, maar het zou kunnen
Hmm, misschien moet ik eens een log file bekijken van een oudere Android versie...
Zit er al een tijdje in: http://developer.android....pplicationInfo.html#themeSnikker schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:58:
Kun je nagaan, het bestand bevat 133615 regels aan code.
Het gaat dan om dit stukje: uid=10074 flags=0xd8be45 theme=0x103006e
Nogmaals ik ben er niet van overtuigd dat het om theming gaat, maar het zou kunnen
Hmm, misschien moet ik eens een log file bekijken van een oudere Android versie...
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Na zoveel code weet je soms niet meer waar te kijken, hardstikke bedankt voor het opzoeken, dat kunnen we dus wel wegstrepen!
Mm dat is best cool, mitst 120fps ondersteund wordt.Snikker schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:50:
Als de Nexus 5 de laatste Qualcomm camera gaat gebruiken dan kun je zelfs de FPS instellen. Tenminste dat ik heb ik in de laatste code gezien.
Hoopvol, wellicht dus toch wat snel leverbaar in Nederland? Er vanuit gaande dat LG de fabrikant is, en voor de distributie zorgt in non-Play Store landen (zoals bij de Nexus 4 ook het geval was).
Of juist niet hoopvol, een snelle introductie van de Nexus 5 kan de verkoop van de LG G2 in de weg zittenThe_Admin schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:21:
nieuws: LG begint met verkoop smartphone G2 in Nederland
Hoopvol, wellicht dus toch wat snel leverbaar in Nederland? Er vanuit gaande dat LG de fabrikant is, en voor de distributie zorgt in non-Play Store landen (zoals bij de Nexus 4 ook het geval was).
I intend to live forever. So far, so good.
Mm klinkt goed, nu nog hopen dat het er ook echt in komt.Snikker schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:13:
In de code heb ik gezien dat er een max va 120 FPS, dus het zou er iedergeval moeten komen...
Dat zal de camera glue library zijn? Zegt natuurlijk niets over het feit of de camera ook 120 FPS aan kan.Snikker schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:13:
In de code heb ik gezien dat er een max va 120 FPS, dus het zou er iedergeval moeten komen...
Stond er overigens geen hint. mbt. de camerasensor in de kernel logs (een driver init message bijvoorbeeld)?
Samen met de laatste schrijf ik nu een artikel over de software die we hebben aangetroffen in de Nexus 5 log
True, zo kan je het ook zien. We zullen maar af moeten wachten. Hopelijk ziet LG het als producten die beide een andere markt bedienen.IkWilbert schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:31:
[...]
Of juist niet hoopvol, een snelle introductie van de Nexus 5 kan de verkoop van de LG G2 in de weg zitten![]()
Het is de OV8835 / IMX179 heb ik vernomen.Snikker schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:27:
Helaas hebben we daar nog niets over kunnen vinden helaas.
Vind het net een ZTE Blade, dat was 'n cheapass telefoon, de Nexus 4 straalde wel heel veel meer luxe uit.Amaze86 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 04:02:
Niet slecht,vind de achterkant best goed uitzien op deze foto.
Dat is een hit ;-)
[ Voor 55% gewijzigd door Snikker op 01-10-2013 17:31 ]
We hebben nog wat research te doen m.b.t. de camera, dat komt morgen.
Nu ook op de Tweakers frontpage.
[ Voor 9% gewijzigd door Snikker op 01-10-2013 17:53 . Reden: frontpage ]
De opening lijkt groot vanwege de dikke ring die eromheen zit.Snikker schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:41:
En het verklaart ook niet echt waarom op de foto's zo'n grote opening lijkt te zijn. Het lijkt erop dat dat alleen uiterlijk is, maar is toch raar...
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Straks een artikel online over de camera, maar weinig bijzonders is het niet helaas...
Iemand nog ideeen over dingen om op te zoeken?
Inderdaad erg jammer. Ik had gehoopt dat ze deze keer een van de 'zwaktste' punten van de nexus lijn (de camera) zouden aanpakken, maar niets lijkt minder waar...Snikker schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:42:
Straks een artikel online over de camera, maar weinig bijzonders is het niet helaas...
Maar - en - = + toch?Snikker schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:42:
Ja dat snap ik, maar waarom, alleen voor het uiterlijk?
Iemand nog ideeen over dingen om op te zoeken?
Dus "Weinig bijzonders is het niet" betekend dan toch dat het wel bijzonder is?
Inderdaad vreemde formulering...Donstil schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:37:
[...]
Maar - en - = + toch?
Dus "Weinig bijzonders is het niet" betekend dan toch dat het wel bijzonder is?
Hier het nieuws over de camera voor zover. Ik ben er nog mee aan de slag maar om mijn Italiaanse vrienden te helpen (Italianen jatten alles van elkaar zonder bronvermelding, en we hebben er samen al dagen werk aan) hebben zij hun artikel al online en edit ik hem nu nog.
Suggesties en vragen etc, worden natuurlijk gewaardeerd. Ik heb een hele log van de camera online gezet, met alle mogelijke instellingen. En speciaal Thralas bedankt
http://www.myce.com/news/...the-nexus-5-camera-69032/
(en ik ben eerlijk, ik heb er allemaal eigenlijk weinig verstand van, vandaar dat ik met een Italiaanse Android site werk, maar die kunnen ook dingen missen)
[ Voor 9% gewijzigd door Snikker op 02-10-2013 13:59 ]
to = no? of to = the? misschien? hahaha het blijft een mysterie die Nexus 5
[ Voor 21% gewijzigd door Lowizi op 02-10-2013 14:09 ]
Dus geen OIS, facedetection e.d. (in de log), maar wel het vermoeden van achteraf focussen? Dat zou wel een leuke gimmick zijn... Of wel die eerste dingen en achteraf focussen? Ik nie snap nie...Snikker schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:07:
pfff, inderdaad, wat slecht zeg, even weer alles bij langs straks, ben nog bezig om te kijken of ik nog wat plaatjes uit het log kan vinden
[ Voor 7% gewijzigd door Fly-guy op 02-10-2013 14:11 ]
Zou echt wel cool zijn als de 5 dat gaat krijgen, misschien nog wel cooler als 120pfs (720p) video.
Edit: deze dingen https://www.lytro.com/ dus.
[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 02-10-2013 14:36 ]
Dat van het focussen snap ik, maar ik had je edit over wel of niet aanwezig zijn van face detection e.d. nog niet gezien, dus we hebben zowel face detection en stabilization, en dat focus gedoe, dat was eerst nog niet duidelijk op je pagina...Snikker schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:13:
Ik heb net een video van Engadget toegevoegd, daar zie je dezelfde module, en hoe het werkt...
Dat focus gedoe past wel een beetje bij een nieuwe android versie, na photosphere weer een leuke gimmick op dat vlak... Als ze nu ook nog eens de normale foto's een beetje fatsoenlijke kwaliteit gaven...
[ Voor 18% gewijzigd door Fly-guy op 02-10-2013 14:38 ]
iig wel leuk om achteraf nog opnieuw te kunnen scherpstellen!
Hoop ten zeerste dat er een 32GB versie van gaat komen, 16GB is een no-go by far voor mij, too bad.
Anoniem: 336181
Wel coole feature. Als ze dan ook nog de prijs zo laag kunnen houden, damm dan hebben ze echt n iPhone killer, Galaxy killer alles!
[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 02-10-2013 18:30 ]
Anoniem: 336181
Ja dat weet ik wel.
Maar als ze die camera gaan inbouwen, lijkt het logisch 32gb te doen.
Maar misschien houden ze het wel bij 16gb en proberen ze hun cloud diensten wat meer te pushen.
Het is nog wel een eer als Tweakers naar je linkt
Anyway, er zijn toch nog wel wat onzekerheden. Ik heb net nog 2 plaatjes geplaatst, mogelijk dat een expert daar nog iets aan kan zien...
http://www.myce.com/news/...the-nexus-5-camera-69032/
Andere auteur. Happens.Snikker schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:05:
Pfff, wat stom van Tweakers, ik heb gister Arnoud Wokke de hele log gestuurd en nu linken ze naar Androidworld.IT die ook alles van mij heeft
Zoals? Ik dacht dat het plaatje qua specs nu wel redelijk compleet was.Anyway, er zijn toch nog wel wat onzekerheden.
Op reddit:Thralas schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:46:
Zoals? Ik dacht dat het plaatje qua specs nu wel redelijk compleet was.
Ik ben geen expert, geen idee welk verhaal nu klopt.This article is bullshit. The only thing the log says is that the phone has an IMX179 camera sensor. There is literally no connection with MEMS other than the authour having googled "IMX179" and found the PDF from Memscan.
The IMX179 is a sensor made by Sony, and is also used in other camera modules, including the one used in the Meizu MX3, which does not have MEMS.
It's certainly possible that the Nexus 5 will have a MEMS camera, but this article and its source are not proof of anything.
[ Voor 10% gewijzigd door Fly-guy op 02-10-2013 19:49 ]
Heb hem al een tijdje (laten importeren vanuit de usa) maar het is echt een top apparaat inderdaad. Kan niet wachten om mijn S3 te vervangen met een Nexus 5A4553 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:39:
Vandaag na lang wikken en wegen een Nexus 7 gekocht. Wat een apparaat, ongelooflijk. 'The Google experience' is echt fenomenabel. Nu ben ik er des te meer van overtuigd om een Nexus 5 te kopen!
Ben benieuwd waar de Nexus telefoon benummering heen gaat na volgend jaar, 7 en 10 zijn al bezet
Ben wel reuze benieuwd naar dit toestel, volg de geruchten op de voet en hoop ook dat de Google Play Devices store naar NL komt nu ook de muziekdienst actief is geworden.
Het is toch wel vreemd, de Galaxy Nexus was toen wel makkelijk en vlot via Nederlandse retailers te verkrijgen, maar daarna is het gewoon bergafwaarts gegaan wat dat betreft. Maar dat was met de Nexus 7 (v1 en v2) ook zo. Geen play store maar uiteindelijk wel naar de retailers (al was dat wel 2-3 maanden later).
Mijn Galaxy Nexus begint wel ouderdomsverschijnselen te vertonen (nog maar te zwijgen over de accu de laatste tijd) en behaalt in december de mooie leeftijd van 2 jaar oud en staat dus op het vervanglijstje. Nu hopen dat er voor die tijd een Nexus 5 uit is, de specs zo zijn als beweerd en hij makkelijk te verkrijgen is. A man can dream, toch?
2 Jaar geleden was er inderdaad een galaxy NeXuS wel is waar van samsung en denk dat dat te maken had met de snelle levertijd in NL... LG had het nooit zo op NL zegmaarSypher schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:06:
De naam is gebaseerd op de schermgrootte, Nexus 5 is (bíjna) 5". Ik denk niet dat er een Nexus 6 (met 6" scherm) gaat komen, t zal me niets verbazen als men volgend jaar gewoon net als de Nexus 7 een nieuwe Nexus 5 gaat uitbrengen.
Ben wel reuze benieuwd naar dit toestel, volg de geruchten op de voet en hoop ook dat de Google Play Devices store naar NL komt nu ook de muziekdienst actief is geworden.
Het is toch wel vreemd, de Galaxy Nexus was toen wel makkelijk en vlot via Nederlandse retailers te verkrijgen, maar daarna is het gewoon bergafwaarts gegaan wat dat betreft. Maar dat was met de Nexus 7 (v1 en v2) ook zo. Geen play store maar uiteindelijk wel naar de retailers (al was dat wel 2-3 maanden later).
Mijn Galaxy Nexus begint wel ouderdomsverschijnselen te vertonen (nog maar te zwijgen over de accu de laatste tijd) en behaalt in december de mooie leeftijd van 2 jaar oud en staat dus op het vervanglijstje. Nu hopen dat er voor die tijd een Nexus 5 uit is, de specs zo zijn als beweerd en hij makkelijk te verkrijgen is. A man can dream, toch?
Power to the beat.
Misschien is het daarom net een goed teken dat de G2 deze keer wel snel verkrijgbaar was in NL.ronaldm3 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:19:
[...]
2 Jaar geleden was er inderdaad een galaxy NeXuS wel is waar van samsung en denk dat dat te maken had met de snelle levertijd in NL... LG had het nooit zo op NL zegmaar
De Optimus G, broer van de Nexus 4, was ook snel verkrijgbaar in NL als ik het me goed herinner.Dranica schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:32:
[...]
Misschien is het daarom net een goed teken dat de G2 deze keer wel snel verkrijgbaar was in NL.
De Nexus 4 was gewoon niet interessant voor onze markt. LG was van plan hem voor een premium prijs hier te verkopen, net als de Galaxy Nexus. Maar door de Google subsidie in Duitsland en Engeland was hij daar flink goedkoper. En dan sta je als LG voor gek als je m hier voor 500+ wilt aanbieden.
Maar goed, dit is mijn alu hoedje theorie.
Update
Mogelijke foto's van een vroege build.
http://www.androidpolice....-features-of-android-4-4/
Ik weet het nog zo net niet, kan net zo goed een custom rom zijn
[ Voor 17% gewijzigd door LearnDriver op 03-10-2013 17:57 ]
Ouch. Die kerel heeft helemaal gelijkFly-guy schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:48:
[...]
Op reddit:
[...]
Ik ben geen expert, geen idee welk verhaal nu klopt.

Iemand had de log voor me gegrepped, en linkte de PDF erbij - die heb ik hier ook gelinked, zonder me te realiseren dat OV8835 / IMX179 twee verschillende sensoren zijn, en de gelinkte pagina een hele module beschrijft gebaseerd op een van de twee sensoren.
Oeps.
Nouja, IMX179 dan, in een onbekende cameramodule.
Dan neem je toch gewoon sim-only? Bespaar je ook nog, want in dat abonnement kost de telefoon je uiteindelijk flink meer dan als je hem nu los kooptATCO schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:06:
Zoek ook naar een vervanger voor mijn nexus met gebarsten scherm. Twijfel tussen nu de g2 of wachten op nieuwe nexus. Ben alleen bang dat nieuwe nexus niet meteen ruim verkrijgbaar is met abonnement verlenging.
[ Voor 14% gewijzigd door MattH op 05-10-2013 22:39 ]
Webdeveloper, Whisky-freak, Fotograaf | DrankVinder prijsvergelijker | Het Whisky forum
De specs volgens de handleiding:
- 4.95" 1080p display (IPS TFT for those interested)
- 16 & 32GB internal storage (other capacities not specified)
- 2GB RAM
- MSM8974 aka Snapdragon 800 at 2.3GHz
- 8MP OIS rear camera, 1.3MP front camera
- 2300mAh battery
- Sensors: Accelerometer, Gyroscope, Compass, Proximity/Ambient Light, Pressure
- Slimport compatibiliteit
- Micro SIM slot
- Notificatie led
- Wireless charging
- NFC
- Bluetooth 3.0 (Waarschijnlijk een foutje, aangezien 4.0 LE ergens anders vermeld wordt.
- UMTS/GSM/CDMA/LTE compatiblitieit

Speakers netzoals de iPhone onderop, in plaats van op de achterkant. De sim-kaart slot zit nu onder de aan/uit knop.
Ziet er in ieder geval goed uit imho
Geheugenkaartjes?
Was een fout van Tweakers. Andere techsites hebben ook geen melding gemaakt van uitbreidbare geheugen. En de Nexus serie staat bekend om het gebrek aan SD-kaartjes.CLB schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:50:
Op de FP: Verder is 2GB werkgeheugen aanwezig, evenals 32GB aan flashopslag. Mogelijk komt er ook een versie met 16GB op de markt. Aan de voorzijde is een 1,3-megapixelcamera aanwezig en de opslagcapaciteit kan worden vergroot met microsd-kaartjes.
Geheugenkaartjes?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Veelal krijgen alle fabrikanten een contract om twee Nexus apparaten te mogen maken. Zo heeft ASUS bijvoorbeeld beide Nexus 7 tablets gemaakt en heeft Samsung tot tweemaal toe een Nexus telefoon gemaakt. Alleen HTC heeft er maar een gemaakt; dat is weliswaar inmiddels al in een grijs verleden. (Bron)Verstekbakker schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 11:31:
Waar baseren ze eigenlijk de keuze van fabrikant op?
Maar waarom LG het mag "gaan doen" is dan geheim? Moet LG betalen om dat te mogen gaan doen ofzo? Of gaat het per loting?A4553 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:00:
[...]
Veelal krijgen alle fabrikanten een contract om twee Nexus apparaten te mogen maken. Zo heeft ASUS bijvoorbeeld beide Nexus 7 tablets gemaakt en heeft Samsung tot tweemaal toe een Nexus telefoon gemaakt. Alleen HTC heeft er maar een gemaakt; dat is weliswaar inmiddels al in een grijs verleden. (Bron)
Ik denk dat het een kwestie van iedereen te vriend houden is. Ook om misschien het bedrijf deels te promoten. LG toestellen waren op het gebied van hardware wel altijd top, maar software(ondersteuning) was vaak meh.Verstekbakker schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:44:
[...]
Maar waarom LG het mag "gaan doen" is dan geheim? Moet LG betalen om dat te mogen gaan doen ofzo? Of gaat het per loting?
Dat is een goede vraag, misschien en soort aanbesteding procedure? Het zou mij niet verbazen als er en hoop fabrikanten in de rij staan om Nexus apparaten te mogen maken.Verstekbakker schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:44:
[...]
Maar waarom LG het mag "gaan doen" is dan geheim? Moet LG betalen om dat te mogen gaan doen ofzo? Of gaat het per loting?
In het document staat ook:chengbondkwok schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:54:
[...]
Was een fout van Tweakers. Andere techsites hebben ook geen melding gemaakt van uitbreidbare geheugen. En de Nexus serie staat bekend om het gebrek aan SD-kaartjes.
T-Flash (External Memory): No
T-Flash is een andere benaming voor Micro SD
Ois is wel handig maar doet helaas niet super veel bij dit soort kleine lensjes.
Dat scherpstellen of 120pfs video had gaver geweest.
Dat had idd wel gaaf geweest. Wie weet komt het nogDonstil schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:27:
Ik had toch stiekem een beetje op een killer camera gehoopt.
Ois is wel handig maar doet helaas niet super veel bij dit soort kleine lensjes.
Dat scherpstellen of 120pfs video had gaver geweest.
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Trouwens, ik las dat iemand beweert dat de nexus 5 zo heet omdat de scherm bijna 5" is en dat een Nexus 6 dus een 6" scherm krijgt, onzin want Nexus 4 heeft een 4.7" scherm en de Galaxy Nexus en Galaxy Nexus S een 4" scherm.
Verder denk ik dat de batterij in een Nexus bagger is om 3 redenen:
- Nexus 4 is een top toestel voor een super lage prijs, om niet te veel concurrentie te maken hebben ze een zwakkere batterij ingebouwd.
- Kostenbesparing
- Het is meer een dev/tweaker phone, waarschijnlijk vindt een of een andere pipo dat de accu dan niet geweldig hoeft te zijn.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat Google zomaar opnieuw voor LG heeft gekozen zonder harde garanties op een hoger productievolume en dus ruimere beschikbaarheid (in meer landen?).
Voor een fabrikant is dit, voor zover hun productielijn dit toelaat, een mooie extra om de band draaiende (en personeel aan het werk) te houden.
Je argument van 'tweaker/dev phone' lijkt me uit de lucht gegrepen. Ze zijn misschien op deze manier begonnen, maar elke nieuwe versie wordt volwassener en zal een ruimer publiek bereiken.
Die één of andere pipo slaat al helemaal op niets. Iederéén heeft baat bij een langere batterijduur, dat staat los van je gewoonte om hem desondanks toch elke nacht aan de lader te leggen.
Waarom kan de Nexus ook goedkoper in de markt gezet worden? Omdat er geen o.a. geen geldverslindende (wereldwijde) marketingmachine draaiend gehouden moet worden en men bestaande onderdelen uit een magazijn gaat plukken, ipv steeds cutting-edge te willen zijn.
En ja het klopt wel, Nexus 4 wordt in principe voor een prijs iets hoger dan de productieprijs verkocht, ik heb tijdje terug gelezen dat netto winst per toestel ongeveer 10 a 17 euro wad, Google zet de prijs zo laag om een compleet andere reden.
De verwijzing naar het aantal inch schermformaat is nog niet zo raar. Dat komt o.a. omdat voordat de Nexus 4 er was, Google de Nexus 7 (7") en Nexus 10 (10") had uitgebracht. Een Galaxy Nexus heeft trouwens geen 4" scherm, maar 4,65".
pas overgestapt van een GN, maar ik hoef nu niet meer overdag te laden, terwijl dit bij de GN wel het geval was, dus wat dat betreft een behoorlijke vooruitgangMizgala28 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:57:
Dat klopt maar de batterij duur van de Nexus 4 is vrij slecht hoor, ik red het wel iedere dag maar voor 20 uur moet hij echt aan de lader.
En ja het klopt wel, Nexus 4 wordt in principe voor een prijs iets hoger dan de productieprijs verkocht, ik heb tijdje terug gelezen dat netto winst per toestel ongeveer 10 a 17 euro wad, Google zet de prijs zo laag om een compleet andere reden.
Dit topic is gesloten.