Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Afgelopen weekend had ik een Z30 in mijn handen, ik had hem besteld, maar ik kan hem helaas weer terug sturen. Nadat hij het scherm uitschakelde, en ik hem weer inschakelde, ging het scherm flikkeren. Ik had ook nog gekeken naar een update maar die was niet beschikbaar. Vandaag de telefoon maar weer eens terug sturen. Wel jammer, want wat ik heb gezien van de Z30 is het wel een fijne telefoon.

Weet iemand nog een goede betrouwbare aanbieder waar ik mijn telefoon zou kunnen aanschaffen? Van de wat goedkopere shops in de pricewatch zijn de ervaringen erg wisselend.

Nu ook trotse bezitter van een Z30. Besteld via belsimpel.nl. Op tweakers waren de reviews erg wisselend, maar op kieskeurig en beslist waren ze erg goed. Beter dan de andere shops die goedkoop waren. Gisteren mijn Z30 ontvangen en ik vind het nu al een hele fijne telefoon. Ben overgekomen van een Samsung Galaxy S3 mini.

[ Voor 39% gewijzigd door YdieresiS op 04-06-2014 07:36 ]

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Mis je nog iets aan BB10 tov Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:27
Ik niet intricate, maar let wel dat Google Play Services niet ondersteunt worden op dit moment en je dus goed moet afvragen of je geen APPS wilt draaien die hier gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik mis niets aan BB10 tov Android. Ik heb Snap geïnstalleerd, daarmee kan ik een aantal apps van android downloaden en dat werkt prima, maar veel gebruik ik er daar niet van. Wat ik wel mis is de Google Play Services, hierdoor kan ik de meest recente versie van Candy Crush niet draaien en dat vond mijn vrouw niet grappig. Maar ik speel dat spelletje niet meer. Het zou wel een beter verkoopargument zijn als alle apps uit de android market gewoon goed draait. En op crackberry heb ik ook wel wat threads gelezen waarin mensen de Google Play Services draaiende hebben gekregen op BlackBerry OS10, maar ik heb dit nog niet geprobeerd, ook omdat ik niet weet wat dat met mijn telefoon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Wanneer je Candy Crush uit de Amazon Store download werkt alles wel. Veel apps die in SNAP niet werken werken wel wanneer ze gedownload worden uit de Amazon Store. Zelfde geldt voor in-app purchases, die kunnen prima met apps uit de Amazon Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
De laatste versie van Candy Crush in de Amazon store werkte ook niet. Die gaf wel het loadscreen, maar crashde erna. Op google vond ik toen ergens een verwijzing naar een oudere versie (de laatste zonder play services) die wel werkte. Dus die staat nu geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Ah damn, dan heb ik niets gezegd. Excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
intricate schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:53:
Mis je nog iets aan BB10 tov Android?
Mis niets maar heb wel een android bank app en Netflix draaien maar gebruik laatste meer met een hdmi kabel als ik ergens ben, zodat de kids even filmpje kunnen kijken of via de browser iets kunnen kijken op een TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Er is ook al een topic over [Actie] 50euro cashback op de BlackBerry Q5, Q10, Z10 of Z30

Er is al een tijdtje een cashback actie!

€ 50,- cashback bij aankoop van een BlackBerry® Q5, Q10, Z10 en/of Z30 smartphone

Actieperiode: deze Actie heeft een looptijd van 14 juli 2014 tot en met 31 augustus 2014.
De ingestuurde documenten dienen vóór 14 september 2014 te zijn ontvangen, aankoop dient uiterlijk 31 augustus 2014 te hebben plaatsgevonden.

Actievoorwaarden

[ Voor 11% gewijzigd door vDorst op 04-08-2014 11:03 . Reden: Topic over dit onderwerp gemist. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Wel jammer dat als je je telefoon een maand eerder gekocht hebt, je geen recht meer hebt op deze actie. Verder wel een goede actie voor de mensen die een blackberry overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Iemand al met 10.3 hier? Ben benieuwd of de Office365 apk eindelijk werkt in 10.3

Installeren lukt wel met 10.2.1 maar inloggen geeft een fout melding, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blackberry Z30 verslaat de concurrentie wederom dankzij blackberry 10 op een duo core processor.

http://crackberry.com/ind...-10-worlds-best-mobile-os

Ander phoned iphone 5s,HTC one M8. Nokia lumia 1520 en nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:21

t3q

Say yes to teq

TDCCBB schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:06:
Iemand al met 10.3 hier? Ben benieuwd of de Office365 apk eindelijk werkt in 10.3

Installeren lukt wel met 10.2.1 maar inloggen geeft een fout melding, helaas.
Probeer het is met 10.2.2: http://forums.crackberry....31-findings-fixes-951279/

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackBerry Z30 Wins Gold in Best in Biz Awards 2014 International.
https://n4bb.com/blackberry-z30-earns-biz-awards-gold/

Afbeeldingslocatie: http://bbry4u.files.wordpress.com/2013/12/blackberry-z30-specs.jpg

Eerst in janauri CES Vegas liet het toestel de concurrentie achter in het stof, RED DOT Award 2014 voor beste product design, Vorige week nog versloeg het met oude software de HTC M8, Apple 5S en Nokia Lumia 1520.

Winners of Best in Biz Awards 2014 International were determined based on scoring from a panel of 27 judges drawn from top-tier news, business, finance, and technology publications and media outlets from 17 countries

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2014 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Is het waard om een Z30 te kunnen kopen die is terug gebracht naar winkel omdat er bij aankoop een krasje op de camera lens zat?
Volgens de foto's was alles nog dicht, lader en kabels.
Is te koop met nog 18 maanden garantie voor € 230,-- bij een officiële winkel.
Helaas zal de cash-back actie niet meer gelden.

Heb nu al een Z10 maar Z30 voor deze prijs is wel interresant. En lens vervangen kan vast niet zo moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vdorst zou het niet doen tenzij je ergens camera kan vinden of test het daarceven of je het op de foto ook terug ziet. Zwart of donkere oppervlakte fotograferen en dan even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 21:57
Betreft het 't toestel van Coolblue? Ik heb er namelijk een van dit bedrijf op marktplaats zien staan.
Deze staat er al paar maanden op en is aanzienlijk in prijs gedaald. Niet zonder reden lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Om de camera lens te vervangen moet je de hele behuizing vervangen.
Ja het is het Coolblue toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vdorst

http://www.amazon.co.uk/G...3&keywords=blackberry+Z30

voor 50 euro ben je klaar

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2014 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
nlb dat is wel netjes.

Ik heb ze een bod gedaan maar daar zijn ze niet echt op ingegaan.

Je kan beter alle onderdelen los kopen.
Body 45 pond
LCD 37,5 pond
Mainboard 33 pond

Totaal £113.20 (142 euro) ex BTW en shipment.

Helaas ook geen mogelijkheid om naar Nederland te sturen.

Mis je alleen nog de schroeven en achterkant.
Klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

[ Voor 77% gewijzigd door vDorst op 26-08-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Dat is geen geld voor een LCD, ik heb destijds 75 euro er voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je kan ook op ebay kijken maar wat vragen ze dan voor de Z30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen die apps missen zoals ING, Netflix of Spotify.

Installeer gewoon SNAP waar je alle apps rechtstreek vanuit de google store kan downloaden.
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-wR5P5I4X1ko/UvAHjsemKFI/AAAAAAAAAJg/SAq8rlpByzs/s1600/snappy.jpg

Hoe dat moet volg deze link": http://bbwired.blogspot.nl/2014_02_01_archive.html

update : :X

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:17:
Als je overigens 10.3 wil installeren dan scant BlackBerry de apps extra en als er wordt aangegeven
dat apps niet veilig zijn volgens hun database dan raad ik deze app aan om niet te installeren, omdat
er dan poorten of andere vreemde dingen zijn aan de app waar derden misbruik van kunnen maken.

Wil je veilig spelen dan kun je een upgrade doen voor 10.2.2.xxxx
Geef je nu aan dat je op 10.3 beter Snap niet kunt installeren? Ik snap even niet wat je bedoelt in het stukje tekst namelijk. Gaat Blackberry in 10.3 apps van externe bronnen beter scannen? En waarom zou je dan Snap beter niet kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik adviseer zelf snap omdat je dan meer apps tot je beschiking krijgt.

Het is alleen dat 10.3 de apps extra gaat scannen waarbij een mededeling kunt krijgen, waarbij ik adviseer
om deze op te volgen als de app niet betrouwbaar is.

• tupu1302
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01 21:48
Even een vraagje, hoe zit het met navigatie op 10.2/10.3? Draait google maps via Snap?

Verwijderd

Topicstarter
Google maps draait ook op 10.3 of 10.2.2

update naar 10.3.0.1130 zie link

je moet dan wel 10.3.0.1052 al op je toestel hebben maar dat vind je ook wel via de link.

Advies installeer de update met Sanchesi 1.2.1

voordeel 1130 :
verbetering van signaal voor de Z30, Camera, Active frames maar wifi signaal symbool
blijft soms weg ondanks verbinding met wifi maar is verder geen probleem.
Het probleem met vertraagde toetsenbord is ook weg (Z10)
Android Runtime laad sneller en NPO, KPN-Telfort TV Online streaming werkt.

UPDATE : wederom weer een update welke nog betere android runtime heeft :) volg de link 10.3.0.1154 .
Het hele proces staat erop in 3 stappen naar 10.3.0.1052 -> 1130 -> 1154 _/-\o_

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 19:51
Morgen krijg ik mijn Blackberry Z30 zwart binnen van Coolblue :)

Was al gecharmeerd van de Z10 (behalve de accu)
Hoe is de audiokwaliteit van de Z30?

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:20

ITsEZ

parttime all-rounder

Knamix schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:54:

audiokwaliteit van de z30 schijnt een van de beste te zijn op de markt (zelfs beter dan de m8)

What you see is always what you get.

• Knamix
uberitexpert schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:33:
[...]

audiokwaliteit van de z30 schijnt een van de beste te zijn op de markt (zelfs beter dan de m8)
Toestel binnen en het geluid is inderdaad indrukwekkend! Evenals het verbruik van de accu.
Jammer dat deze topic niet zo druk is want het is echt een top toestel! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:03
Ik zou graag een Z30 willen, maar vind hem simpelweg te duur.. Dus ik heb een Z10, maar vooral de accu lijkt me een beste stap voorwaarts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
rscheper schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:16:
Ik zou graag een Z30 willen, maar vind hem simpelweg te duur.. Dus ik heb een Z10, maar vooral de accu lijkt me een beste stap voorwaarts..
Inderdaad een smak geld maar de voordelen tegenover de Z10 vond ik het zeker waard!

Vooral de speakers zijn waanzinnig! (had hiervoor de HTC One M8)

accuduur is ook subliem!

vanaf 6 uur gisteravond van de lader gehaald (100%)
anderhalfuur mee gespeeld (internet, youtube videos etc en toen had ik om half 8 nog 90% over)

vanaf half 8 navigatie gestart (Zwijndrecht - Amsterdam) en aangekomen in Amsterdam had ik nog 78% over! (dat is dus gewoon anderhalf uur met navigatie aan en het scherm aan)

terugweg weer navigatie gestart anderhalf uur lang en toen ik thuis was had ik nog 65% over.

(2 uurtjes meegespeeld toen ik thuis was) en voordat ik naar bed ging had ik nog 52% over (dat was ongeveer om 1 uur in de nacht)

nu net wakker en ik heb nog 47% (8 uur slaap)

Echt een waanzinnige accuduur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Iemand die een mini tutorial heeft en/of een link voor een upgrade vanaf 10.2.1.2977 naar 10.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:53
Ah,

Harvey, je ad komt net te vroeg. Ik ben al een tijd op zoek maar moet eerst mijn HTC One kwijt raken. Voor de prijs waarvoor jij hem aanbied is het zeer zeer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
soskes schreef op zondag 07 september 2014 @ 20:40:
Ah,

Harvey, je ad komt net te vroeg. Ik ben al een tijd op zoek maar moet eerst mijn HTC One kwijt raken. Voor de prijs waarvoor jij hem aanbied is het zeer zeer interessant.
Er zijn meer Tweakers die weg zijn van Android of iOs dus wie weet heb ik hem nog O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 15:16
@harvey, je bent lovend over het toestel maar je biedt hem nu al weer te koop aan? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
joenja schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:14:
@harvey, je bent lovend over het toestel maar je biedt hem nu al weer te koop aan? Of mis ik iets?
Als je even naar mijn oudere ads kijk dan zie je dat ik echt al 50+ toestellen heb gehad :p

Ben een tech geek die alles wilt uitproberen haha!
Wil niet zeggen dat ik erg blij ben met mijn Z30! O-)

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik zit er serieus over te denken om straks over te stappen naar de BB Z30. Ik zie van alles voorbijkomen over app's die ik via Android kan gebruiken. Ik hang heel erg aan mijn Rabo, whattsapp en Parkl-line app. Kan iemand mij vertellen of ik ook dit soort app's kan blijven gebruiken op de BB z30? Heb nu een IPhone 5s maar de nieuwe 6 heeft buiten het formaat en een veel te hoge prijs niets nieuws te bieden.

[ Voor 15% gewijzigd door hoefniks op 17-09-2014 13:48 ]

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Op mijn Q10 (toestel zou voorlopig geen verschil moeten maken, behalve misschien vanwege schermgrootte) start de Rabobank app uit Snap niet eens op. Bijzonder klote. Ik gebruik nu de mobiele website van de Rabobank. Het werkt hetzelfde, behalve dat je geen adresboek kan bijhouden. De originele app werkte wat fijner, maar hier kom ik ook wel aardig mee uit de voeten. Niet iedereen vindt het een fijne methode, check dus eerst op m.rabobank.nl of je het wat vindt!

Whatsapp werkt gewoon naar behoren! Geen problemen mee gehad.

Park-line app heb ik niet geprobeerd want ik heb geen account.. hopelijk kan iemand anders je daar wat meer over vertellen.

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb zelf de bb z30, en kan je vertellen dat de app van rabobank totaal niet werkt, na veel geduld start hij uiteindelijk wel op, maar compleet onwerkbaar, dus ook hier gebruik van de m.rabobank.nl site ( is eigenlijk ook wel goed te doen)

Net als hierboven, whatsapp werkt prima (dit is dan ook wel native bb os10)

Mijn algemene ervaring met android apps op de bb valt toch wat tegen, ten eerste het zoeken naar de juiste apk bestanden, al lukt dit via een store ook best wel redelijk, zelfs in de blackberry store staan er enkele. Vervolgens het opstarten, en draaien hiervan, is toch allemaal minder soepel dan native apps, welke prachtig zijn ( oa bloomberg, euronews, en cbc)

• hoefniks
Ik ga het meemaken. Heb hem zojuist besteld via Coolblue. Hou de iPhone er gewoon bij. Apple is mooi maar het werkt allemaal zo goed. Wil gewoon een klasse gsm waar je zelf ook nog mee kunt "Spelen". Vrijdag wordt hij op m'n werk bezorgt. Zet mijn huidige abbo om bij Vodafone naar een met een BB bundel. Ben heel nieuwsgierig. :)

• ReBr
  • Niet online
Je hoeft geen Bis abo meer, dus niet je abo omzetten, gewone data verbinding is voldoende.

Veel plezier met je nieuwe aankoop, zelf heb ik er geen seconde spijt van, is een klasse toestel ;-). (Al moet ik wel bekennen dat ik vanaf een blackberry bold 9000 de overstap heb gemaakt, is dus wereld van verschil)

[ Voor 23% gewijzigd door ReBr op 17-09-2014 20:14 ]

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:53
ReBr schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:13:
Heb zelf de bb z30, en kan je vertellen dat de app van rabobank totaal niet werkt, na veel geduld start hij uiteindelijk wel op, maar compleet onwerkbaar, dus ook hier gebruik van de m.rabobank.nl site ( is eigenlijk ook wel goed te doen)

Net als hierboven, whatsapp werkt prima (dit is dan ook wel native bb os10)

Mijn algemene ervaring met android apps op de bb valt toch wat tegen, ten eerste het zoeken naar de juiste apk bestanden, al lukt dit via een store ook best wel redelijk, zelfs in de blackberry store staan er enkele. Vervolgens het opstarten, en draaien hiervan, is toch allemaal minder soepel dan native apps, welke prachtig zijn ( oa bloomberg, euronews, en cbc)
Heb je dit al wel via Snap geprobeerd? Dan hoef je niet met apk's te sullen. En betreft de Rabobank, ik gebruik hem nu op de z10. Gaat gewoon goed hoor. Je moet inderdaad wel 3* op wachten drukken omdat hij hem in moet laden maar daarna werkt hij net als op android.

• hoefniks
Dank jullie wel. Heb het hele Z30 forum al doorgelezen. Is er ook een optie om de contacten en agenda vanuit iTunes over te zetten naar de Z30. Er staat wel iets over het overzetten van iTunes muziek middels een USB kabel. Kan dit ook met je agenda en contacten? Mijn vrouw blijft bij haar iPhone en ik moet dus 2 agenda's gaan beheren. Het zal wel de Google agenda worden of weet iemand een manier om de agenda en contacten van een iPhone en BB te synchroniseren?

• hoefniks
Wat een geweldig apparaat zeg. Had veel eerder moeten overstappen. iPhone is goed hoor, daar niet van maar deze Z30 is veel beter. Het installeren van Snap ging best lekker snel. Alle app's die ik nodig heb doen het. Helemaal tevreden dus.

• frozenflame_
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-02-2021
@hoefniks Is heel makkelijk gewoon je iCloud account toevoegen bij je mail adressen en je hebt al je contacten en agenda ineens in je telefoon.

• hoefniks
@frozenflame_ Is ook al gelukt. Het is echt super. Rabo-app werkt ook geweldig. Het verschil met mijn oude iPhone wordt steeds groter. Als ik dan weer lees dat er een file voor de winkels in Duitsland staat met mensen die een nieuwe IPhone 6 willen kopen zou ik er graag een verwijzing naar www.blackberry.com op een grote display willen plaatsen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackBerry Z30 € 369,00 vs iPhone 6 € 699,00

BlackBerry Z30 Specs € 369,00
Dualcore 1,7 GHz
2 GB RAM
8 MP OIS – Rear Camera
5 ″ LCD 720x1280
295 PPi
2880 mAh internal battery
16 GB Embedded Storage
SD upgradable to + 128 GB (64 GB € 34,95 & 128 GB € 99,00)

iPhone 6 Specs 16 GB € 699,00 (64GB € 799 & € 128 GB 899,0
Dual Core 1,4 GHz
1 GB RAM
8MP – Rear Camera
4.7″ LCD 750x1334
326 PPi •
1810 mAh internal battery
16GB Embedded Storage
SD non upgradable

Als beste alternatief en prijs is de BlackBerry Z30 een geweldig toestel met stereo speakers, natural voice en paratek technologie voor beter bereik.

De BlackBerry Z30 is een prijs killer welke enorm wordt onderschat. :)F en met een 64 GB SD kaartje heb je 80 GB voor rond de € 400,00 en dat is al 50% goedkoper dan een iPhone 6 64GB.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2014 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Knamix schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:54:

Goed gebruik het veel ook onder de douche maar dan wel op de wasbak of -mand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Vraagje, bij bepaalde app's die ik vanuit Google store wil downloaden krijg ik de melding
: purchase history not found for thuis item. Purchase on play.google.com with your computer prior to download with Snap. Het downloaden lukt dan niet. Wat kan ik doen om deze app's wel te kunnen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Dit zijn dan betaalde apps. Die kun je eerst aanschaffen via play.google.com. Daarna kan Snap in je google account zien dat ze zijn aangeschaft en kun je ze vervolgens wel downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:49:
BlackBerry Z30 € 369,00 vs iPhone 6 € 699,00

De BlackBerry Z30 is een prijs killer welke enorm wordt onderschat. :)F en met een 64 GB SD kaartje heb je 80 GB voor rond de € 400,00 en dat is al 50% goedkoper dan een iPhone 6 64GB.
Het is alleen jammer dat de Z30 (1280 x 720) niet uitblinkt in schermresolutie vergeleken met de Z10 (1280 x 768) anders had ik de Z30 erbij gekocht. Voor de rest verschilt het niet veel onderling.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Dit zijn dan betaalde apps. Die kun je eerst aanschaffen via play.google.com. Daarna kan Snap in je google account zien dat ze zijn aangeschaft en kun je ze vervolgens wel downloaden.
Vroem!! Doet het, dank je wel

• joenja
ReBr schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:13:
Raar, ik heb zelf ook de rabo-app, vanaf snap geïnstalleerd. Het duurt idd even, maar de app werkt bij mij daarna prima. Ik merk ook verschil met de z10 die ik hiervoor had, daar duurde het opstarten van de app zelfs langer.
Ik draai wel de laatste 'leak', dus 10.3.0.1154 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Ben al aan het zoeken geweest maar.... Is er een manier om iets van een snelkoppelingen te maken om het aantal handelingen te verminderen om de Z30 op trillen te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Via het snelmenu instellingen.
(met het icoontje kun je toggle'n tussen de laatste en huidige mode)

[ Voor 53% gewijzigd door Tweaker626 op 26-09-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-09 12:28
Via het snelle instellingen menu, hierbij druk je op jet icoon inplaats van op de tekst. Dus om hem snel op stil te zetten of op een profiel druk je op de 'bel' naast meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Kind kan de was doen. Dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Ik had voorheen TomTom op mijn IPhone staan. In de Playstore staat deze App ook voor Android. Voor ik hem aanschaf, heeft iemand van jullie ervaring met deze App op de Z30 te zetten middels Snap? Vind het zonde om dit zo maar uit te proberen. Hij is overigens in de aanbieding op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Mireo don't panic, native BlackBerry App, maakt ook gebruik van tomtom maps en werkt goed.ikzelf gebruik echter navfree, gratis en die maakt gebruik van osm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Dank je wel, ik ga eens neuzen en wat uitproberen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-02 09:55
Hoe zit het op het moment eigenlijk met de werking van de android apps ? Gaat dit redelijk tot goed buiten snap om ? Dus vanuit de store ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Ik ben tevreden met de werking van de Android apps's zowel die via Snap geïnstalleerd worden als die ik bij Amazone AppStore aanschaf. Echte problemen ben ik niet tegen gekomen. Rabo App blijft traag maar hij doet het. Ben overigens maar weer gaan zeuren in het forum van de RABO over het verwijderen van de App. We zijn gewoon met "te weinig" volgens de RABO. Heb ze gewezen op de nieuwe Passport en ook de Z30 en dat er steeds meer BlackBerry users komen. Ik had een punt kreeg ik als reactie van de beheerder. Wie weet dus, kom op mensen......zeuren! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verbaasd me niks. Gister had ik een workshop van Aruba Networks (grote speler op gebied van WiFi) en al het self-register systeem voor gasten werkt ook niet voor BlackBerry. Unsupported device en toen ik vroeg of BlackBerry inderdaad niet ondersteund wordt vroegen ze of dat nog gebruikt wordt... BBOS10 is geweldig, maar ik twijfel of ze nog van de slechte reputatie af kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Ze hebben de publieke opinie ook tegen. Je wordt helemaal dood gegooid met reviews van de iPhone of ze nu positief of negatief zijn. De BB Passport ben ik nog niet tegen gekomen op een Nederlandse site, althans geen review. Zonde hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Waar vind je dat rabo-forum dan precies? Ik vind nergens een forum bij de rabobank waar ik zou kunnen gaan 'zeuren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Rabo heeft een klantencommunity waar je als klant vragen kunt stellen over alles wat met internetbankieren te maken heeft dus ook over de App's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 15:38
hoefniks schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:20:
Rabo heeft een klantencommunity waar je als klant vragen kunt stellen over alles wat met internetbankieren te maken heeft dus ook over de App's.
Maar tegelijkertijd heeft Rabo development voor de mobile app teruggeschakeld naar maintenance modus. Er wordt dus alleen onderhoud verricht. Nieuwe functies worden niet/nauwelijks opgepakt. Dit geldt voor alle platforms. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze een nieuw platform gaan ondersteunen.

Voor de langere termijn geldt dat de diensten meer via webtechnologie aangeboden gaan worden. Native apps worden daarmee overbodig. Hopelijk dus gewoon via de browser op elk mobiel device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuro
Ben toch aardig enthousiast aan het worden van de z30. Heb wel eens zin in een ander os. Heb android en ios inmiddels wel gezien
Mijn enige twijfel is of het toestel niet te groot is.

Qua apps vind ik whatsapp en de Rabo app essentieel. Van deze laatste begrijp ik dat hij voldoende werkt dus ik neem de gok maar.

Weet iemand of soundcloud en deezer werken? Waarschijnlijk wel via de browser aangezien flash ondersteund wordt. Maar de apps zijn beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Whatsapp functioneert gewoon goed :) en met de Rabo-app moet je gewoon wat geduld hebben. Heb net via Snapp Soundcloud geïnstalleerd en een account aangemaakt..... Perfect :) Vraagje mijnerzijds. Het gemak van iTunes was dat je direct muziek kon betalen en downloaden. Ik less net dat Joe Bonamassa een nieuwe CD heeft uitgebebracht en wil die natuurlijk direct hebben. Er zal ongetwijfeld een goed alternatief zijn maar ik vraag het liever even. Soms heb je gewoon haast. Wat is het beste alternatief voor iTunes. Ik wil muziek luisteren en direct via CreditCard kunnen betalen en downloaden naar je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuro
Thanks voor de info.

Zo, heb m bij PDA shop besteld en hij wordt morgen bezorgd :)
Ben zeer benieuwd! Lees toch heel veel goede dingen.

[ Voor 9% gewijzigd door scuro op 04-10-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Je zult er geen spijt van krijgen. Geheugenkaartje erin van 32 gb en je hebt een geweldige GSM. Ik heb er geen seconde spijt van. Heb een Iphone 5S in mn nachtkastje liggen voor het geval dat maar ik mis hem niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuro
hoefniks schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 01:28:
Je zult er geen spijt van krijgen. Geheugenkaartje erin van 32 gb en je hebt een geweldige GSM. Ik heb er geen seconde spijt van. Heb een Iphone 5S in mn nachtkastje liggen voor het geval dat maar ik mis hem niet. :)
Inderdaad een goed toestel! Helemaal top. Degelijk gebouwd, en de software werkt lekker.
Als ik dan toch een nadeel moet noemen is dat het een vrij fors toestel is. Maar dat weet je van tevoren.

WhatsApp werkt inderdaad goed. Maar wat er wel ontbreekt is compressie van de verstuurde video's. Op de android versie kun je selecteren welk de van een video wordt verstuurd en wordt het bestand verkleind. Hopelijk komt dat in een nieuwe versie.

Mijn vorige toestel is een mid range android en dit is echt van een andere klasse. Enne, dit keyboard typt lekker snel en heeft slimme autocomplete. Briljant hoe je naar links kunt swipen op de toetsen voor backspace.

Eerste indruk is dus erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
@scuro
"Briljant hoe je naar links kunt swipen op de toetsen voor backspace".

Met 1 vinger en het laatste woord wordt gewist.
Echter met 2 vingers naar links swypen en de laatste twee woorden worden verwijderd.
Zelfs met 3 vingers naar links en de laatste drie woorden worden verwijderd, zoals je zelf al aangeeft "briljant".

[ Voor 6% gewijzigd door janzeeschuimers op 06-10-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Draai hier nog gewoon 10.2.1

Ben nog weer een aan de slag gegaan, en wat de rabo betreft werkt het nu redelijk (al blijft de opstarttijd nog 20 sec, verderop werkt app prima)

Wat wel belangrijk is, zodra rabo is opgestart, niets anders doen met je tel (dus niet minimaliseren, multitasken, bellen enz) want anders wordt rabo app direct afgesloten, en kan je weer opnieuw beginnen (wachttijd, inloggen, enz..)

Stel de 'time-out scherm' (bij systeeminstellingen - weergave) in op minimaal 90 seconden, want als je in de app van rabo bezig ben, en niets doet, en het scherm dimt / vergrendeld, kan je ook weer opnieuw beginnen, met 90 sec heb je in iedergeval ruime speling ;)

Ik ga er vanuit dat met de 10.3 update, de android runtime weer beter werkt, zodat zulke kleine ergenissen opgelost zullen zijn.
joenja schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:46:
[...]

Raar, ik heb zelf ook de rabo-app, vanaf snap geïnstalleerd. Het duurt idd even, maar de app werkt bij mij daarna prima. Ik merk ook verschil met de z10 die ik hiervoor had, daar duurde het opstarten van de app zelfs langer.
Ik draai wel de laatste 'leak', dus 10.3.0.1154 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Ik wil heel graag TomTom op m'n Z30 installeren. Echter steeds als ik hem probeer aan te schaffen in de Playstore krijg ik deze foutmelding. Diverse malen geprobeerd maar het werkt niet. Iemand ervaring hiermee en weet een oplossing?

Uw bestelling is geweigerd omdat deze als erg risicovol werd beschouwd. Probeer het over 30 minuten opnieuw. [BM-CPE-13]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
hoefniks schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:15:
Ik wil heel graag TomTom op m'n Z30 installeren. Echter steeds als ik hem probeer aan te schaffen in de Playstore krijg ik deze foutmelding. Diverse malen geprobeerd maar het werkt niet. Iemand ervaring hiermee en weet een oplossing?

Uw bestelling is geweigerd omdat deze als erg risicovol werd beschouwd. Probeer het over 30 minuten opnieuw. [BM-CPE-13]
Heb je eerst wel uitgezocht of TomTom geen Google Services gebruikt en of het wel werkt op een BlackBerry, anders zonde van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Als je op het punt staat de App te downloaden staat er onder het bestel scherm dat de App geschikt is voor de Z30. Ik ga er dus vanuit dat dit klopt. Heb er nu Waze op gezet. Kijken hoe dit werkt. blackberry Pro Maps liet me een stuk omrijden en "praat" naar mijn smaak ook te veel. TomTom gebruik ik al jaren en dan raak je er best een beetje aan gehecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackBerry 10.3 upgrade of gewoon 10.3 installeren http://bbwired.blogspot.n...103-update-naar-1408.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Ik heb geen idee. Draai nog gewoon 10.2.1.2977. Ben wel nieuwsgierig naar de nieuwe OS. Enig idee wanneer de officiële gaat komen? Ik las ergens in oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
hoefniks schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:10:
Ik heb geen idee. Draai nog gewoon 10.2.1.2977. Ben wel nieuwsgierig naar de nieuwe OS. Enig idee wanneer de officiële gaat komen? Ik las ergens in oktober.
Het betrof geen vraag van nlb, maar een link naar een update, waarbij je 10.3 volledig kan installeren middels een autoloader of je huidige os upgraden via Sachesi ;)

[ Voor 13% gewijzigd door ronaldinho op 11-10-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Is dat zonder risico? Ben een beetje bang dat ik al m'n instellingen en Apps kwijtraak op m'n Z30. Maar :) mijn vraag........, bekend wanneer de nieuwe OS door BB wordt vrijgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuNnaH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 11:29
hoefniks schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:48:
Is dat zonder risico? Ben een beetje bang dat ik al m'n instellingen en Apps kwijtraak op m'n Z30. Maar :) mijn vraag........, bekend wanneer de nieuwe OS door BB wordt vrijgegeven?
De autoloaders wissen alles wat op je toestel staat. Het gedrag is een beetje vergelijkbaar met "Reload Device Software" in BB Link. Ik raad je wel aan om in BlackBerry Link eerst een full backup te doen voordat je überhaupt een leak test. Daarna kun je altijd apps en instellingen weer terugzetten met de restore-functie. Ben je het weer zat (zoals ik dat nu heb en weer terugga naar 10.2.1), dan kun je met "Reload Device Software" altijd weer terug naar 10.2.1.2977. Vergeet dan ook niet om weer een backup te doen voordat je met de reload begint. Als je daar continu een routine van maakt hoef je je echt geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuro
RuNnaH schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 18:17:
[...]
Daarna kun je altijd apps en instellingen weer terugzetten met de restore-functie. Ben je het weer zat (zoals ik dat nu heb en weer terugga naar 10.2.1), dan kun je met "Reload Device Software" altijd weer terug naar 10.2.1.2977.
Is er een specifieke reden dat je terug wilt naar 10.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuNnaH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 11:29
De radio-gedeelte is naar mijn mening instabiel. Ik heb twee keer meegemaakt dat de mobiele data en telefonie spontaan eruit knalde en er een melding verscheen dat de SIM-kaart niet werd herkend. Een paar keer rebooten had geen effect. Pas op het moment dat ik de SIM-kaart er echt fysiek eruit haalde en weer terugplaatste verdween het probleem weer.

Verder kwam ik ook een bug tegen die een vriend met een Passport ook heeft: de wifi weigert soms ook te connecten tot na een reboot, wat ik herkende aan het opeens niet kunnen toevoegen of wijzigen van de instellingen van de access points.

[ Voor 25% gewijzigd door RuNnaH op 13-10-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuro
OK, dat zijn vervelende bugs.
Ik ga toch maar even wachten op de officiële release. Op internet lees ik berichten dat deze ergens tussen november en januari zal komen. Niet echt specifiek. Maar goed. Ben al erg tevreden over 10.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Ik blijf problemen houden met het synchroniseren van mijn agenda. Mijn vrouw en ik gebruiken beiden een iPad, mijn vrouw een iPhone en ik nu dus de Z30. Voorheen geen probleem toen ik de iphone 5S nog gebruikte, wie er waar dan ook iets in wijzigde, het werd direct in alle agenda's gesynchroniseerd. Wat ik nu ook probeer, het werkt niet keer. Ik heb de standaard agenda van de BB geprobeerd alsmede diverse Android agenda,s ook op m'n laptop. Ik heb alle account toegevoegd maar het lukt niet. Het werkt alleen als ik via m'n Google account de agenda bijwerk, dus eerst inloggen op Google.com. Ik kom er niet uit. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24

Apoca

Array Technology Industry

Ik draai nog steeds op de stock 2.1.2977, zijn er mensen die hier een andere radio file in hebben gelezen en hier goede ervaringen mee hebben? Ik heb de laatste tijd er veel last ervan dan mensen mij slecht verstaan, dit terwijl ik hun wel perfect versta (KPN netwerk).

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Laatst online: 12-09 12:22
Heb er net 3.1.938 opstaan (nieuw uit doos > wipe > autoloader > wipe; en nu gebruiken).
Maar merk tot nu toe, dat ie er uitknalt (na 10minuten bellen - opeens), en dat somehow het kopieeren van een bestandje op het flashgeheugen (misc>android> ....) super traag gaat (met bites/s ipv MB's/s).

Wat zijn de meest stabiele leaks? Las iets over die 3.0.1418

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
10.3.0.1418 raad ik aan. Draai ik ook op mijn Z30 en Passport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Die draaide ik tot vandaag ook, erg stabiel inderdaad. Ben nu via 'Blitz' overggaan naar 10.3.1.938 en die draait toch ook erg goed.
Alleen lijkt de nieuwe rabobank app (4.7.1) amper tot niet te werken. Maar dat kan natuurlijk ook aan de app liggen, wat ik zelf denk.

edit: een aantal andere apps werkten ook niet of nauwelijks, een restart heeft dit opgelost.

[ Voor 16% gewijzigd door joenja op 29-10-2014 09:11 . Reden: restart z30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Helaas heb ik te vroeg gesproken. De Rabo-app werkt wel, maar het opstarten van de app is bij deze OS release echt heeeeel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
joenja schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:49:
Helaas heb ik te vroeg gesproken. De Rabo-app werkt wel, maar het opstarten van de app is bij deze OS release echt heeeeel traag.
Het opstarten van de Rabobank app duurt inderdaad even, soms toch echt wel meer dan 30 seconden. Maar zodra deze eenmaal is opgestart.. dan draait ie heel soepel! Kwestie van geduld.. vraag me niet waarom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Ja daarmee was ik bekend, en het verschil tussen de z10 en de z30 is ook aanzienlijk. (de z30 is uiteraard sneller). Maar met de laatste leak (938) is het opstarten van de app bij mij echt beduidend langzamer geworden. Ik krijg nu ook vaak 2x de melding dat de 'app is not responding, would you like to close it'

Vreemd, want er zijn juist een hoop android apps die sneller werken met deze leak, of die überhaupt zijn gaan werken.

[ Voor 16% gewijzigd door joenja op 29-10-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Laatst online: 12-09 12:22
Ik had de 10.3.1.938 leak (vanaf stock 2.nogwat ge-autoload), en heb nu de nieuwste 10.3.1.1016 draaien. Kan hem aanbevelen; android draait nog sneller (nog n paar leaks en dan voelt het als native aan) - en het is non-destructive te updaten (ging gewoon goed).

Zie hier voor de uitleg + files:
forums.crackberry.com/bb10-leaked-beta-os-f395/os-1016-radio-1017-blitz-non-destructive-update-972575/

Of hier voor de apps: https://mega.co.nz/#!b0lU...Faa0NO3CzCGGaNj9Vk2fEtfug
Die je via sachesi https://github.com/xsacha/Sachesi/releases (de zip met de apps op het "install tabje" slepen) kan installeren
(Credits: Robbenezer en co)

[ Voor 8% gewijzigd door RzrBck op 02-11-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Heb ik ook gedaan, ik kreeg daarna zelfs nog via de officiële BB update een melding dat er een update was, 33kB maar liefst :) Met de melding dat ik nu SW release 652 draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Ik probeer mijn iPad via BB Blend met mijn Z30 te verbinden. Lukt niet. Hij vindt de BB wel maar dan stopt het. Bluetooth en WiFi staan op beide apparaten aan. Betreft ipad3 met alle updates erop. De app heb ik voor de zekerheid op beide devies geïnstalleerd. Iemand advies?

[ Voor 12% gewijzigd door hoefniks op 03-11-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
hoefniks schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:55:
Ik probeer mijn iPad via BB Blend met mijn Z30 te verbinden. Lukt niet. Hij vindt de BB wel maar dan stopt het. Bluetooth en WiFi staan op beide apparaten aan. Betreft ipad3 met alle updates erop. De app heb ik voor de zekerheid op beide devies geïnstalleerd. Iemand advies?
Wachten. BlackBerry Blend is momenteen alleen nog maar beschikbaar voor de BlackBerry Passport. Helaas.. De huidige BlackBerry toestellen moeten eerst 10.3.1 krijgen en dan werkt Blend als het goed is. Wanneer komt 10.3.1? Na de launch van de Classic (of tegelijkertijd?). Deze launch staat volgens mij gepland voor december..
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste