Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Full specification of the BlackBerry Z30: review Z30

Processor: Dual Core 1.7 GHz Qualcomm Snapdragon S4 Pro Processor with QuadCore Adreno 320 GPU
Memory: 2GB RAM + 16GB Flash + Hot Swappable MicroSD slot up to SDXC UHS-I
Expandable Memory: MicroSD slot located under back cover
Display: 5”, 1280 x 720 resolution, 295 PPI, 24 bit Color, 16:9, SuperAMOLED
Network Connectivity: 4G LTE support for global roaming
Rear Facing Camera: 8MP Auto-Focus, Back Side Illumination, 5 element F2.2 lens, Flash, continuous & touch to focus, image stabilization, Proprietary Enhanced Super, Resolution Digital Zoom (5x), 1080p HD video recording
Front Facing Camera: 2MP Fixed-Focus, Image & video stabilization, 3x digital zoom, 720p HD video recording
GPS: Assisted, Autonomous and Simultaneous GPS
Bluetooth: 4.0 Low Energy
Dedicated Keys: Volume Up/Down, Mute, Lock(Power On/Off)
Notification: Tone, vibrate, on-screen or LED indicator; notification options are user configurable
Voice Input/output: Dual integrated stereo speakers, multiple microphones, Hands-free headset capable, Bluetooth headset capable, Integrated Hands-Free Speakerphone
Advanced Sensors: Accelerometer, Magnetometer, Proximity, Gyroscope, Ambient Light Sensor
Headset: 3.5 mm stereo
Ports and Connectivity: USB 2.0 High Speed - USB port allows charging and data synchronization of the device with a USB “A” to micro-USB “B” cable, USB OTG, Micro HDMI, NFC, Digital Living Network Alliance (DLNA) Server
Power Adapter: +5V DC / 850 mA AC power adapter
Battery: 2880 mAh non-removable battery
Battery Life: Talk time: Up to 18 hours UMTS/14 hours GSM, Standby time: Up to 16 Days, Music: Up to 90 hours, Video: Up to 12 hours
Wi- Fi: 802.11 a/b/g/n, 2.4GHz/5GHz, 4G Mobile Hotspot
Dimensions (LxWxD): 140.7 x 72 x 9.4 mm
Weight: 170g

Afbeeldingslocatie: http://www.geeky-gadgets.com/wp-content/uploads/2013/08/blackberry-z30-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.geeky-gadgets.com/wp-content/uploads/2013/08/blackberry-z30-1.jpg

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cQVKISYQ31s]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9gdU6H5sCrI]

Toestelprijs : € 479,00

_____________________________________________________________________________________

Crackberry
N4BB
BlackberryOS
BlackberryHub

2014 : Nieuws
CES 2014 Blackberry Z30 beats competition in 5 daagse competition

Afbeeldingslocatie: http://www.jcmagazine.com/wp-content/uploads/2013/04/facebook-blackberry-660x330.jpg

_____________________________________________________________________________________

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 08:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
T-Mobile app v2.3 gives access to:

Minuten en data verbruik
Dagelijks gebruik
Nota's tot 6 maanden
Uitstaande betalingen
Buy add ons
Amount of loyalty points
bank details
T-Mobile Forum
Denk Mee
Toestelhulp (help with devices)
T-Mobile news

Afbeeldingslocatie: http://cdn.crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/w795/public/article_images/2013/09/T-Mo.JPG?itok=7k4MWObR

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 08:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://demos.blackberry.c...-z30/na/ca/gen/index.html

kijk naar media - sharing en daarna movie creator -

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Dit heb ik met mijn Z10 op mijn PS3 dus nooit werkend gekregen, ik zie wel de folders en subfolders (bijv. foto's -> WhatsApp), maar die zijn allemaal leeg, en bij PlayOn staat mijn PS3 er uberhaupt niet tussen.

Edit: Sja, als je al die tijd bij Video's kijkt, voor Foto's is het Logisch dat de mappen leeg blijven. DOH! Play On schijnt overigens niet te werken op de PlayStation 3.

[ Voor 21% gewijzigd door JunkieXP op 20-09-2013 11:57 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Verwijderd

Topicstarter
JunkieXP schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:46:
[...]

Dit heb ik met mijn Z10 op mijn PS3 dus nooit werkend gekregen, ik zie wel de folders en subfolders (bijv. foto's -> WhatsApp), maar die zijn allemaal leeg, en bij PlayOn staat mijn PS3 er uberhaupt niet tussen.
Ik kan wel video, muziek stream. muziek doe ik het meest via de stereo of mediaplayer en doe dan mijn headset erbij op.

ik kan ook muziek streamen naar mijn tv maar beetje onzinnig want dan moet de tv aan blijven staan :)

Video werkt op philips ,samsung en sony tv meer heb ik het nog niet getest.

Ik kan dus streamen naar mijn stereo, TV en WD mediaplayer live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk de PS3 pakt hij idd niet :)

[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat de twee grote aanbieders nog geen planning hebben voor de Blackberry Z30 dus dat
wordt een eerste overstap naar t-mobile of andere aanbieder via een verkoopsite. Ik hoop van niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Goede review van de Blackberry Z30. Bekijk vooral het filmpje waarin het geluid uit de speakers wordt vergeleken met de HTC One. De Blackberry Z30 wint het op dat gebied. Het geluid uit de speakers is luider en de kwaliteit is, zoals te horen is via het filmpje, van goede kwaliteit.

http://www.tbreak.ae/reviews/blackberry-z30-review

[ Voor 35% gewijzigd door emporio81 op 05-10-2013 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 23:39

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De OS 10.2 wordt in Asia al uitgerold met de versie 10.2.0.1767 welke je twee weken geleden ook al kan downloaden maar let op de build id is anders en dat betekend dat men de basis heeft gebruikt en verder heeft verbeterd etc en dingen heeft toegevoegd die in latere versie ook al aanwerzig waren zoals maps, etc..

Mijn advies is even wachten tot blackberry team deze op crackberry.com heeft gezet. De official roll out.

Dit is dus de versie met de black theme :) of white

Link for Z30 (Official ROM Autoloader, T-mobile DE):
https://mega.co.nz/#!8Uxg3ARQ!RuqEwH...fHiU-OYmBnZ_kY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vjweirnogeenn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-07 00:22
Misschien handig voor de mensen die hem willen importeren vanuit Engeland of bestellen bij een importeur.

BlackBerry Z30 smartphone STA100-1:
Quad band FD-LTE (2, 4, 5, 17) + MIMO
Quad band UMTS/HSPA+ (1, 2, 4, 5/6)
Quad band GSM/GPRS/EDGE

BlackBerry Z30 smartphone STA100-2:
Quad band FD-LTE (1, 3, 7, 8, 20) + MIMO
Quad band UMTS/HSPA+ (1, 2, 5/6, 8 )
Quad band GSM/GPRS/EDGE

BlackBerry Z30 smartphone STA100-3:
Dual band FD-LTE (4, 13)
Dual band CDMA (850 / 1900)
Quad band GSM/GPRS/EDGE

BlackBerry Z30 smartphone STA100-4:
Tri band FD-LTE (4, 12, 25)
Dual band CDMA (850 / 1900) + BC10/0/1
Quad band GSM/GPRS/EDGE

BlackBerry Z30 smartphone STA100-5:
Tri band FD-LTE (4, 5, 7) + MIMO
Quad band GSM/GPRS/EDGE

BlackBerry Z30 smartphone STA100-9 (China):
Quad band FD-LTE (1, 3, 7, 8, 20) + MIMO
Quad band UMTS/HSPA+ (1, 2, 5/6, 8 )
Quad band GSM/GPRS/EDGE

[ Voor 0% gewijzigd door vjweirnogeenn op 18-10-2013 14:04 . Reden: 8 ) wordt zonder spatie een smiley. Niet echt de bedoeling... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top , jammer dat je op het forum bij berichten geen like of bedankje kan vinken dus zo maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

De Z30 is al een weekje in Nederland te koop ongeveer. Zie Pricewatch hier voor.
Wie heeft hem gekocht of wil hem gaan kopen en wat zijn jullie afwegingen (geweest)?

Gekocht? Hoe bevalt deze, Wat heb je er al op gezet en mee gedaan?

Ik wil de Z30 gaan kopen. Afwegingen zijn o.a. de prijs van iPhones en feit dat ik wat anders wil en de bb 10 aanpak van interface ben ik het ook wel mee eens.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cmdr_Satan schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:44:
De Z30 is al een weekje in Nederland te koop ongeveer. Zie Pricewatch hier voor.
Wie heeft hem gekocht of wil hem gaan kopen en wat zijn jullie afwegingen (geweest)?

Ik wil de Z30 gaan kopen. Afwegingen zijn o.a. de prijs van iPhones en feit dat ik wat anders wil en de bb 10 aanpak van interface ben ik het ook wel mee eens.
De Z30 wordt mijn opvolger voor de Z10 en dit toestel is geweldig. De Z10 is ook goed maar heb de Z30 nu al 2x mogen testen en gebruiken en het scherm is geweldig en kleuren komen mooi en rustig over en het toestel is niet echt groter dan de Z10. Het viel mij reuze mee en ook gevoel van het toestel om te bedienen is erg goed en zoals altijd is de OS vlot en snel. Het toestel gaat met gerust hart 14-16 uur mee. Top toestel en wacht nog tot ik het via mijn eigen werkgever kan aanschaffen. 8)

Voordeel van Blackberry OS 10 is bijvoorbeeld echt multitasking en als je berichten binnen krijgt via ios zoals facebook, twitter, linkin etc dan opend hij elke bericht ook de app zelf welke open blijft staan. Blackberry heeft hiervoor de hub die geen enkele app opend maar waar je gewoon kan inkijken.
Apps open als buienrader en die blijft bij ios gewoon meedraaien dus weer 80 Mb per dag terwijl bij
Blackberry dit gewoon een open tile blijft en die kun je dan met 1 klik weggooien.
Bij ios moet je eerst home button ingedrukt houden 3 sec en dan 2 sec de app vasthouden en dan
geef je aan verwijderen. Alles gaat met een omweg net als met android daarom is de BB10 Master.

nadeel BB10 apps maar zijn gewoon simpel te sideloaden zoals ING, ABN-AMRO. Persoonlijk mis
ik geen apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T-Mobile en KPN gaan het toestel in december verkopen zoals het nu lijkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Ik heb het toestel besteld bij belsimpel waar het toestel op voorraad leek. Niets bekend met levering helaas.
Iemand die bij Amazon.de besteld heeft toevallig?

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cmdr_Satan schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:06:
Ik heb het toestel besteld bij belsimpel waar het toestel op voorraad leek. Niets bekend met levering helaas.
Iemand die bij Amazon.de besteld heeft toevallig?
Zodra je hem hebt ben ik benieuwd naar jou bevindingen ,Ik vond het geweldig om te testen maar mocht hem niet houden :S en ik vond de Z10 qua uiterlijke niet mooi/lelijk maar had het ook gekocht omdat ik Blackberry OS 10 geweldig vindt maar de Z30 is echt geweldig. Dat had het eerste toestel moeten zijn en de standbye tijd en geluid van de surround speakers zijn echt TOP.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vjweirnogeenn
Ik kan jullie een hint geven, houdt tweakers in de gaten!
Binnenkort wordt hij onder de loep genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vjweirnogeenn
Cmdr_Satan schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:44:

Zeer goed toestel. Heb de z30 vanaf het begin al in huis (heb hem geïmporteerd) dat ondertussen dus al meer dan een maand is. Je kan er in principe alles mee en bijna alle apps die veel gebruikt worden zijn er en de gene die er niet zijn kan je heel makkelijk sideloaden.
Echt snel, overzichtelijk en hele goede accuduur zijn een paar van de vele kwaliteiten die de z30 heeft.
Het enige echte nadeel is dat bijna niemand het nieuwe besturingssysteem kent en dus direct al negatief denkt over de nieuwe toestellen. Als BlackBerry een betere marketingstrategie had gehad dan hadden ze nu niet zo'n problemen gehad. De toestellen zijn namelijk top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het toestel alleen maar mogen testen en wacht tot het toestel daadwerkelijk op blackberry.nl staat zodat ik een refund voor mijn z10 krijg:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Dank voor jullie reactie. Jammer dat mensen negatief denken over blackberry inderdaad. Het voorkomt wel weer dat veel mensen deze top telefoon ook hebben.
Ik heb mijn bestelling moeten annuleren helaas. Geen creditcard voor amazon.de tot mijn beschikking maar ik wilde daar bestellen. Ervaringen hier mee?

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cmdr_Satan schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:04:
Dank voor jullie reactie. Jammer dat mensen negatief denken over blackberry inderdaad. Het voorkomt wel weer dat veel mensen deze top telefoon ook hebben.
Ik heb mijn bestelling moeten annuleren helaas. Geen creditcard voor amazon.de tot mijn beschikking maar ik wilde daar bestellen. Ervaringen hier mee?
Ik bestel al mijn games, boeken, CD en DVD, zelf slow cookers, PSP vita via amazon.co.uk en .de en altijd gratis verzending hoewel het laatste jaar wat minder doordat de pond wat hoger staat.

Heb 1x gehad dat iets niet goed werkte en kon het terug sturen en moest toen 7 euro betalen ofzo en kreeg zelf dat bedrag terug van amazon. Goede service. Ik bestel al meer 7 jaar bij amazon.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blackberry Z30 review highlights from gsmarena.com

BlackBerry 10 is still a toddler compared to iOS and Android, but the others can certainly learn a trick or two. And you can't accuse BlackBerry of not trying either. Many popular apps missing at the premiere of the OS are now available in the BlackBerry World. Popular Android and iOS games are making their way to the platform too.

The BlackBerry Z30 is nonetheless a solidly built smartphone with a practical design and secure grip

The BlackBerry Z30 managed an Endurance rating of 52 hours meaning it'll easily cope two days of web browsing, video watching and 3G talking each. 23:19h talk time and 10:35 Video playback.

Colors are punchy, blacks are the usual AMOLED deep and the screen is viewed comfortably at even wide angles. Sunlight legibility is quite good too, as testified by the BlackBerry Z30's performance in our dedicated test. Better display than the Note 2 and last longer without affecting color balance.

BlackBerry Hub is a messaging power house. The Hub is pretty simple at first glance - a list of messages with an icon that indicates the service (SMS, BBM, email, Twitter,whatsapp,evernote,linkin or Facebook, but also calls and voicemails) and also flags messages read or unread (color icons are for unread messages, monochrome icons are for read messages). Messages are indexed by date.

BlackBerry has taken care to make the virtual on-screen keyboard one of the best keyboards around by enabling a ton of advanced features, some of which adapt to you. Like Android and iOS, the BlackBerry keyboard can use voice dictation to input text.

The BlackBerry Z30 has a louder ringer than the Z10, which, combined with vibration, should see to you not missing any calls. It got a Good mark, which is a great result meaning missed calls will be a rarity.

The Edit option in the gallery app is pretty powerful. The Transform tab in the editor can rotate and flip the image and there's a free transform tool as well if you want to crop out a specific part of the image. Then there's Enhance with the standard image tweaking options available (brightness, contrast, sharpness, noise reduction and so on), each with a slider for adjustments. There's a simple Auto-enhance option if you don't want to waste time.

The Z30 video player handled all the popular file formats (AVI, MP4, MKV) and 1080p videos easily. Codec support is pretty great too - DivX, XviD and h.264 are ready to go as is Dolby Digital audio

Good music player, No equalizer The BlackBerry did impressively well in the first part of our audio quality test. The smartphone posted excellent scores all over the field and garnished them with nicely high volume levels. There was some levels on the headphone but not hearable.

It's a very good camera, one of the best 8MP shooters right now. Given BlackBerry's past record with still cameras, we would have been happy with anything that produces usable images, but the Z30 actually came way better than that.

In terms of image quality, video recording is on the high level set by the still camera - the clips produced are smooth at a consistent 30fps and with plenty of fine detail. Colors are again oversaturated but there's no visible noise. To our delight, the video packs a great amount of detail without looking oversharpened.

Unlike its smaller brother, the BlackBerry Z30 covers a lot of connectivity ground with just one model version and not four.

The BlackBerry Z30 has full Flash support - it's among the last active platforms that do. The dual-core Krait processor had no problem playing a 1080p YouTube videos, for instance.
BlackBerry bragged about how good their browser is, so we ran a few benchmarks on it. At the moment, it's the top scorer at HTML5Test.com (which tests HTML5 compatibility), beating other mobile and even desktop browsers by a good margin.

The BlackBerry Z30 comes with a full-blown Office document editor - you wouldn't expect any less, would you? It's called DocsToGo and can both view and create Word and Excel documents. It can edit PowerPoint presentations too.

The BlackBerry Z30 comes with a full array of social networking apps out of the box, as the company has finally realized that social networking is important for both regular folks and businesses these days.

BlackBerry 10 comes with its own map application with map data coming from TomTom and TeleCommunications Systems. Maps app is not only prettier, but also sports a lot more places and feels complete now. The app only features regular maps - no satellite images or street view

The BlackBerry World app is your gateway to over 70,000 apps for your new BlackBerry Z30. While not as many apps as Android and iOS have (or even Windows Phone), many of the major names are available.

Final words :

Going by sheer numbers, the 10.2 upgrade doesn't sound particularly promising but it actually overdelivers. But yes, the lockscreen notifications, instant preview and reply, the priority hub, USB host do make a difference. Heck, it's even things like the reject-call-with-text feature that took Apple a few iOS versions to enable - and they made a big deal out of it.

It's the complete experience though that counts and the BB 10 is an easy OS to like for being both creative and efficient. The swipe gestures let you interact with the phone in a unique way, and the experience is almost addictive. The Blackberry Z30 is a seriously good multitasker too, and has solid social and communication skills, cloud sync and storage, an office package and a file manager.

http://www.gsmarena.com/blackberry_z30-review-1009.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
YouTube: HowardForums.com: Blackberry Z30 review

Goede review. Vooral het geluid wat eruit komt bij het afspelen van video is fenomenaal. Te beluisteren bij 9 minuut 30. Het commentaar is dat je echt stereo geluid krijgt. Het geluid is fantastisch en niet van deze wereld. Volgens de reviewer is het geluid van de Z30 beter dan die van de HTC One.

Ben het alleen niet met hem eens dat de Iphone 5s zogenaamd een grote voorsprong heeft op het gebied van paardenkracht en features. Daar heeft hij een uitspraak gedaan zonder onderbouwing.

[ Voor 69% gewijzigd door emporio81 op 07-11-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vjweirnogeenn
emporio81 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 23:37:

Goede review. Vooral het geluid wat eruit komt bij het afspelen van video is fenomenaal. Te beluisteren bij 9 minuut 30. Het commentaar is dat je echt stereo geluid krijgt. Het geluid is fantastisch en niet van deze wereld. Volgens de reviewer is het geluid van de Z30 beter dan die van de HTC One.

Ben het alleen niet met hem eens dat de Iphone 5s zogenaamd een grote voorsprong heeft op het gebied van paardenkracht en features. Daar heeft hij een uitspraak gedaan zonder onderbouwing.
Ik kan dan ook niets anders dan beamen dat het geluid van de z30 véél beter is dan de htc one. Echt bizar als je je dan bedenkt dat dat een van de grootste verkoopargumenten is van htc!
Ook is het toetsenbord beter dan ik ooit heb gehad (en dat is veel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
emporio81 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 23:37:

Hij had dat anders moeten formuleren omdat een 64bit cpu net als op een windows computer voordelen kan hebben maar dan moeten er ook apps/programma's worden gemaakt en dat is onzinnig met een bank app, buienradar etc. Dus ja de features zijn er en je kan daardoor wat extra kracht eruit krijgen maar gaat niet gebeuren net zoals met windows.

De processor van de Z30 is sneller maar met als die webbased apps maakt dat allemaal niet veel uit en bij Blackberry Z10 starten ze vaak al snel op.

Wat me opviel op het moment dat hij zijn iphone 5S erbij ging pakken dat hij zijn toestel ging aanprijzen maar toch de Z30 geweldig vindt en alsnog 4 sterren geeft want het geluid is super stereo en beter dan de HTC ONE en de OS is goed en het scherm met 5 inch is geweldig maar hij zou toch voor de iphone kiezen omdat hij ook alles heeft van apple. Dus een iphone fan die positief is over de Z30 is geweldig met 4 sterren.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2013 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Ben het met je eens. Een Apple-fan die even een Blackberry Z30 gaat reviewen. Dan ga je uiteraard kiezen voor de Iphone en zeggen dat dat toestel zogenaamd een flinke voorsprong heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door emporio81 op 08-11-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Playstore komt als het goed is naar BB10. Blackberry is in overleg met google.

Ze zijn al aan het testen blijkbaar want onderstaande foto's zijn uitgelekt. Dit houdt in dat Blackberry OS
de meeste apps heeft als platform ) Whoopy.

Afbeeldingslocatie: http://n4bb.com/wp-content/uploads/2013/11/google-play-blackberry-10-1.jpgAfbeeldingslocatie: http://n4bb.com/wp-content/uploads/2013/11/google-play-blackberry-10-2.jpg

Ik las ook vorige week iets over dat Blackberry aan het kijken was of men alle apps uit de play store konden omzetten naar bar files en men had daar een paar maanden geleden nog contact over gehad met een bedrijf die dat wel zou kunnen omzetten maar dat was toen nog een gerucht maar dit komt wel dichtbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
testje

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blackberry Z30 natural sound is kicking and beauts audio

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7kazvhLJC2Y]

In a Blackberry Z30 review gemaakt door een iphone 5S users gaf hij aan "the sound of the speakers are out of the world men. It beats HTC ONE easy and it's the best speaker i ever heard on a mobile phone"

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
En nog een leuke video. Het verschil tussen een standaard smartphone speaker en de Blackberry Z30 stereo speaker.

YouTube: BB PPL MUSIC 1280x720 wip03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die wilde ik ook net plaatsen :) opname is live en het geluid van de standaard speaker klinkt als een galaxy ace.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Dus ik was je net voor:-). De speakers van de Z30 zijn op dit moment het beste wat je kan krijgen. Nu is het de taak aan Blackberry om de marketing eens naar een hoger niveau te tillen.

[ Voor 30% gewijzigd door emporio81 op 12-11-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

De levering (logistiek) in Nederland mogen ze ook wel eens wat aan doen. Ondanks de beschikbaarheid bij een aantal webshops is deze toch niet altijd te krijgen.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cmdr_Satan schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:07:
De levering (logistiek) in Nederland mogen ze ook wel eens wat aan doen. Ondanks de beschikbaarheid bij een aantal webshops is deze toch niet altijd te krijgen.
Ik heb hem eergister besteld en gisteren was hij binnen. Maar dan heb ik m besteld bij wat me de goedkoopste betrouwbare partij leek, en dat was zeker niet de goedkoopste!

edit: ik zal er nog even een paar ervaringen bijzetten, hoewel ik geen verdere ervaring heb met smartphones van dit formaat.

Het besturingssysteem werkt inderdaad erg prettig, en doordat je goed overzicht hebt over wat er open staat draai ik veel minder apps tegelijk. Ik heb veel meer het gevoel dat ik controle heb over mijn telefoon dan bij ios. Instellingen zijn duidelijk en overzichtelijk. De kleuren zijn een verademing, maar het is dan ook niet voor niets dat ik van ios ben afgestapt na ios7... als ik pijn aan m'n ogen wil dan weet ik wel goedkopere manieren.

Het apparaat voelt heel degelijk aan, en ziet er in je hand beter uit dan op foto vind ik, omdat het blackberry logo op de voorkant wat erg groot is, in het echt veel donkerder is dan op de foto's.

Dan het geluid... ja dat is inderdaad achterlijk goed! geen stap vooruit maar een sprong!

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
De Z30 is gewoon een heel erg goed toestel. Jammer dat er op dit moment een soort van Android-mania heerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo de Z30 is onderweg en de lol is er al vanaf qua spanning omdat ik het toestel al mogen testen maar ik ga er veel plezier aan beleven :) sound is VET en op mijn 64Gb nog wat giga over en die ga ik nog wat meer vullen met muziek :)

edit. Stond ik in de winkel en de prijzen waren links en rechts gezakt naar 550 en 520 om me heen en moest er echt 599 voor betalen. Ik dacht ja en nee en het was de STL-2 maar prijsverschil is wel groot.

Wou kijken naar abo maar zit dan vast aan onbeperkt is niet echt boeien als je overaal op wifi zit en BBM VOICE of skype kan gebruiken. _/-\o_

Ik heb het laten reseveren en heb ze een email verstuurt of men concurrerend prijsje konden bedenken en mischien had ik er neer moeten zetten dat ik ook altijd zakelijk klanten naar hun toe door verwijs als betrouwbaar internet adres :*)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:15
`Bijzonder positieve Z30 review voor Tweakers begrippen op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TDCCBB schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:35:
Goed om te horen maar was bij de eerste twee alinea's a afgehakt en heb conclussie gezien en de
prijs is inderdaad te hoog heb altijd al gezegd 450-500 euro zou goed zijn voor de verkoop maar dit
is ook mijn probleem om het toestel los te kopen, hoewel ik het wel graag wil. Ik wacht samen met nog
iemand tot het toestel onder de 500 duikt.

edit ben terug gekomen op de prijs en 550 is wel zekers een juiste prijs als je kijkt naar het bereik van het toestel, batterij en het geluid van het toestel tijdens gespreken is helder en duidelijk ook met skype wordt het geluid naar een hoger nivea gebracht. Het stereo geluid van de speakers en zelfs van 5 meter is op 70% duidelijk hoorbaar dat mensen die tv kijken last hebben van mijn muziek. Superb. _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

TDCCBB schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:35:
Goede review inderdaad voor tweaker begrippen.
Wat ik nog wel bedacht is dat de iPhone ook NIET door de prijs niet populair is geworden. Daar gaan alle tweaker-reviews wel steeds vanuit. Gek als je de iPhone als voorbeeld neemt dus.
Ook erg jammer alleen dat ze niet veel inzoomen op de voordelen zoals het OS, de hub en het geluid. Daar moet men dan via een andere manier even achter komen.

Ik heb het toestel inmiddels in mijn bezit door een erg positieve koopervaring via amazon.de. Ik moest alleen 528 ipv 519 euro betalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Cmdr_Satan op 18-11-2013 12:47 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:15
De hub zijn ze verrassend enthousiast over. Zeker voor Tweakers begrippen. De prijs ben ik met je eens, maar ook bij de iPhone 5S staat als minpunt: duur.

De eerste 2 alinea's waren wel een beetje jammer, maar wellicht precies genoeg om BB-Bashers door te laten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
Prijs is idd een probleem,ik had nooit mijn z10 gekocht had ik de volle pot moeten betalen.
Ik ga een beetje wachten tot de prijs zakt en dan mijn z10 inleveren voor een z30 ;)

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gunth schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:38:
Prijs is idd een probleem,ik had nooit mijn z10 gekocht had ik de volle pot moeten betalen.
Ik ga een beetje wachten tot de prijs zakt en dan mijn z10 inleveren voor een z30 ;)
zodra het toestel onder de 500 zit ga ik het los aanschaffen. Ik Frankrijk,UK, Duitsland is het toestel ook al onder de 500 maar vermoed dat in NL het allemaal import is en dat drukt de prijs omhoog. Heb Blackberry al een mail verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Ander vraagje. Wie heeft er al ervaring met goede screen protectors en hoesjes voor de Z30?

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review gelezen van tweakers over de Z30. Ik ben zelf een Q10 eigenaar, maar ik heb het idee dat de reviews door een grote android/iOs bril gemaakt worden. (Dit zag ik ook bij WP8)

Blackberry maakt werkpaarden en geen sierpaarden, laten we dat voorop stellen. Jammer dat ze niet veel zeggen over dat de android apps die gewoon goed draaien (de meeste). Ben benieuwd naar de Z30 in de winkel, maar hij blijft mij te lomp. Voor gamen, films, etc. koop ik wel een 7/8 inch tablet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:05:
Review gelezen van tweakers over de Z30. Ik ben zelf een Q10 eigenaar, maar ik heb het idee dat de reviews door een grote android/iOs bril gemaakt worden. (Dit zag ik ook bij WP8)

Blackberry maakt werkpaarden en geen sierpaarden, laten we dat voorop stellen. Jammer dat ze niet veel zeggen over dat de android apps die gewoon goed draaien (de meeste). Ben benieuwd naar de Z30 in de winkel, maar hij blijft mij te lomp. Voor gamen, films, etc. koop ik wel een 7/8 inch tablet :)
Het toestel valt mee qua lompheid en als je de breedte van de zijkant neemt van de z10 en deze vertikaal en horizontaal afstreept om de Z10 dan is dat de de grootte van de Z30. Het valt reuze mee en ik kan met de duim makkelijk nog typen zonder problemen. Het gewicht is anders dan bij de Z10 die ik erg licht vindt maar de Z30 voelt erg stabiel en robuust in de handen. Het scherm is gorilla 2 glas.

Films zien er goed uit en beter dan op de samsung s3 of s4 mede omdat de kleuren veel natuurlijker en rustiger blijven op de Z30. Wel is het zo dat het wit van de Z30 minder wit is, maar je kan dat via scherm instellingen wat verbeteren maar is niet storend om te kijken. Het geluid van de S4 is wel goed maar de Z30 is veel voller maar ook veel ruimer en komt echt naar je toe. Ook tijdens het gamen heb je gewoon meer scherm zoals met de shooter modern combat 4 maar ook het geluid is wederom geweldig _/-\o_

Ik ben zelf niet zo'n gamer maar op de Z30 is dat wel goed vond ik persoonlijk maar goed speel ook liever PS3 battlefield. Ook qua muziek is het goed toen ik mijn 64 Gb kaartje even liet kennismaken met het testmodel en dat trok mij enorm aan en in de toekomst FM radio wordt geactiveerd wordt het nog leuker.

Het toestel heeft geen minpunten wat ik kan bedenken en wellicht voor sommige mensen de app store maar er zijjn veel alternatieven te vinden qua apps die goed zijn en met de laatste leak schijnt het erg simpel te zijn om apk files te installeren.

Ook de prijs is in Nederland is hoog mede omdat ik denk dat de toestel geimporteerd wordt. Ik heb altijd al gezegd dat een prijs van rond de 500 euro normaal zou zijn maar 550 en 599 is teveel naar mijn idee mede omdat je als consument niet weet wat je nu extra krijgt zoals stereo speakers, zeer goede antenne voor 2/3G ,uitbreidbaar geheugen tot 80 Gb € 44,00 en batterij van bijna 2900 mAh zodat je de hele dag
op je toestel kan prutsen. Let op de iphone 5 en S4 waren veel duurder bij lancering.

Ik zelf wacht even tot het toestel onder de 500 schiet en dan kijken wie het toestel rond deze prijs verkoopt en wellicht koop ik het toestel alsnog voor 520 maar we zullen zien. Liefst had ik hem bij PDA shop gehaald en mijn kameraad ook maar 599 vinden we te veel als je ziet dat de prijzen in UK,Duitsland en Frankrijk onder of rond de 500 euro ligt wacht ik nog even tot het toestel officeel uit komt in NL en op de site staat van Blackberry met een goede inruil :)

hieronder nog een filmpje van wat nieuwe dingen in 10.2.1.xxxx

EDIT : Het review zal ongetwijfeld wel goed zijn maar de toon van de eerste alinea;s was voor mij om door te gaan naar de conclusie en ik kan me daar in vinden maar heb het idee dat het toestel 1 ster mist door de prijs stelling en de plus 200.000 apps in de store waar android 700.000 heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

10.2.1.xxxx de moeite waard om te draaien. Ik heb deze zojuist geinstalleerd.
Handig filmpje van de nieuwe features.

Mijn bron van de firmware autoloader: http://forums.crackberry....radio-all-devices-873653/ (jullie vast al bekend)

[ Voor 32% gewijzigd door Cmdr_Satan op 18-11-2013 23:27 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe draait de leak

ik heb uiteindelijk toch maar besloten om het toestel via wehkamp te bestellen voor 549.00 want zie dat er meer schaarste is . de prijs zal dan ook niet sneller naar beneden gaan.

Bij PDA shop de order maar geanulleerd maar ze willen het toestel niet voor iets minder kwijt ;( terwijl ik dacht verdien je toch wel mininmaal 50 euro op het toestel heeft wehkamp het :)

Voor de rest is PDA shop een betrouwbaar adres en stuur mijn klanten meestal daar ook naar toe want heb geen zin in gezeur omdat ik ze naar een minder goede site stuur.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
laatste officieel update 10.2.0.429

https://mega.co.nz/#!IcUl...MyNgnw3yYg0ScJ3RMegO9E3rI

wil je de leak installeren dan zie even 2 stappen hierboven. Hoop dat meneer Satan nog even zijn ervaringen deelt met de rest :)

ING

ING Bank 2.1 van 21 november 2013

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:P .

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo nu twee dagen de Blackberry z30 getest met de nieuwste software 10.2.1.1055 en moet zeggen wat een waslijst van nieuwe optie's en aanpassingen in de software. Hulde voor Blackberry die erg goed luisterd naar zijn gebruikers en het gewoon waar maakt. Ik heb het twee dagen met plezier getest met wat kleine bug zoals de nieuwe radio en mediaspeler welke niet geheel foutloos was. Ook het opstarten van apps zoals CB en facebook gingen erg langzaam maar dit komt omdat de apps niet geoptimaliseerd zijn voor deze nieuwe versie. Dit zal later wel beter zijn en ook geweldig dat je APK files direct kan installeren. Nu ben ik gedowngrade naar 10.2.0.249 en de orginele software blijf ik draaien op mijn toestel voorlopig tot er weer een leak is.

Het toestel had ik al eens mogen bewonderen en testen maar als je het toestel zelf gaat gebruiken dan merk je dat je een geweldig toestel hebt en moet wel eerlijk zijn dat mijn beleving voordat ik het toestel had erg hoog wasen ik weet nog dat het geluid zo goed was en dan krijg je het toestel en de nieuwigheid was er vanaf mede omdat ik het toestel al goede kende tot ik een mp3 ging draaien en wat geweldig. ik hoor zelf bepaade tonen die ik niet kende en zo zijn er nummers die nog mooier zijn dan zoals ik ze kende en sommige klinken anders maar het volume is een volle en warme stereo beroering van je linker en recht oor.

Ook het swipen en gesture gaat super soepel en snel dat ik soms schrik hoe snel alles reageert tov van de al snelle blackberry Z10. Apps reageren goed en android apps zijn lekker snel. Collega's met een android toestel merkten ook op hoe snel het reageerde en het geluid vonden ze erg mooi klinken. Het toestel vonden ze wel mooi en het heeft ook wat design en een collega met een iphone vroeg zich af of hij het toestel ook niet moest nemen want de een 5 inch scherm is wel geweldig om mee te werken.

Het toetsenbord is perfekt te bedienen door mij met één hand en dat wist ik al maar mensen met wat kleinere handen zullen het toestel met twee handen gaan bedienen. Het werkt goed en snel en moet zeggen en zoals ik het nu bekijk dan ga ik het makkelijk twee dagen redden met de batterij waarbij ik mezelf als een middelzware gebruiker beschouw.

Ook de headset die meegeleverd is heeft een erg goed en mooie volume waarbij de toonhoogtes goed in het oor liggen en het volume is hard genoeg en niet zacht zoals bepaalde site beweren. Ook waren site's en forums waar mensen zeiden dat het scherm erg slecht zijn en de iconen erg slecht maar dit is grote bulshit
en krijg het idee dat deze mensen met een vergrootglas kijken. Het is super goed en zie geen verschil met een HTC ONE of Samsung S4 qua scherpte vanaf 2 cm :). Ook de Helderheid is ruim voldoende en beter dan van een samsung S4 dus ook dat verhaal in media is onzin maar anti-reclame. H

Het kijken van youtube of een game is een natuurlijk met de speakers een waar genot. Gisteren ook even een concert in HD van Depeche Mode gezien en was geweldig en wat een klanken dat ik vanmiddag met een HTC ONE van iemand en mijn Z30 het zelfde gedeelte van het concert met meerdere mensen heb getest en de Z30 speakers waren veel voller en de toon hoogte's en intensiteit was veel meer aanwezig.

Het bereik ook getest en heb met wifi twee gekke dingen meegemaakt namelijk op een plek waar ik slecht bereik heb en waarbij streamen niet zo goed gaat had ik me de Z30 een zeer goede ontvangst en de radio moest geen enkele keer bufferen. Op het werk op het toilet had ik altijd net één wifi streepje en met de Z30 niets maar moet zeggen dat de wifi goed werkt en stabiel. Het ontvangst van 2/3G was met de Z10 3-4 streepjes en nu standaard met de Z30 gewoon vol. Met een iphone 5 is het nog steeds 2-3 streepjes bij de buurtjes :). De 4G is super snel en stabiel en schakelt goed over naar 2/3G.

Het mooie is ook het zwarte thema van setting, BBM, contacten , agenda wat gewoon er goed uit ziet op de Z30 vond het op de Z10 niet mooi vooral in de agenda maar hier past het goed.

Conclusie: Het toestel is vloeiend en super snel en heeft veel connectiviteiten als airport, miricast,dlna en veel meer. Het geluid van de speakers zijn een genot maar ook het bellen is echt super klasse qua geluid wat ik niet ken van andere toestellen waarbij veel toestellen met HD voice al goed klinken maar bijsignalen uit jou omgeving worden er goed uitgefilterd. Het singnaal ontvangst van het toestel is uitzonderlijk goed en voldoet ook als de omstandigheden slecht zijn. Het scherm is geweldig en zeer goed en foto's die je hebt gemaakt komen goed tot hun recht in rust en natuurlijke kleuren. Het design van het toestel is meegenomen en de toekomst van het Blackberry 10 platform ziet er voor de toekomst qua ontwikkeling er super goed uit.

edit : De batterij is op 3% en dus vanaf vrijdag avond geladen en heeft precies 48 uur gewerkt en heb vrijdag avond de software erop gezet en alles ingesteld en ben daar 2 uur mee bezig geweest en heb daarna nog wat geinternet en candy crush getest terwijl ik daarna wat muziek heb geluisterd tot 00:45
zaterdag ochtend wat foto's gemaakt geinternet en wat berichten verstuurt en 2 calls gedaan.
Zaterdag middag foto's gemaakt sinterklaas feest en video en daarna met STORYMAKER filmpje gemaakt met de foto's en filmpje en was een succes op facebook :)
Zaterdag 'savond gebeld en aan wat vrienden laten zien maar snel opgeborgen daarna.
Zondag ochtend uitgeslapen en 80 minuten muziek geluisterd en wat geinternet.
Zondag middag lekker gewandeld met de kids en wat foto;s gemaakt en door gestuurd naar blog en facebook en nu net op de lader gezet.
Voor een eerste cyclus zeer goed. _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Behoorlijk verschil tussen de Z30 en Nexus 5. De speakers van de Z30 zijn echt van hele hoge kwaliteit.

YouTube: Speaker test BlackBerry Z30 vs Nexus 5

[ Voor 34% gewijzigd door emporio81 op 26-11-2013 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik verbaas iedereen met mijn speakers tot nu toe en ook de radio klinkt erg goed met nobex en rad.io app.

Ik begrijp niet dat dat men dit toestel niet bij de providers aanbied mede ook dat je ziet dat de prijs nu langzaam omhoog gaat door dat het toestel soms ook niet leverbaar is. Ik denk een gemiste kans en denk
als een provider de natural sound en lange standbye gaan promoten dat ze wel een uniek toestel aanbieden en niet opeens 10 apple toestel op een rijtje bij overige toestellen. Het is alsof je bij een groenteboer bent en
je wil fruit verkopen maar de helft van de zaak bied alleen appels aan op het schap.

Exclusiviteit vind je dus niet bij een provider maar bij de gewone internet shops. jammer _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
10.2.0.431 aka 1809

https://mega.co.nz/#!acs2...FW5WjF7wFm5d6CljKFVVBKZGw

toestel aansluiten en exe met de handel , wel eerst uitpakken de download en doe alleen back up van contacten ,sms maar niet van instellingen of apps. Die laatste zorgen dat de OS soms in de war raakt.

• Cmdr_Satan

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

10.2.0.431 is ouder dan de 10.2.1.1055. Ik ben aardig tevreden met de 1055 build. Een aantal apps werken alleen niet:

- Facebook newsfeed.
- Rabo bankieren crash.
- Flitsmeister crash bij files scherm.
- DME van Android rooted device.
- Youtube (Android) kan geen account selecteren.

Ik heb vandeweek een melding gehad van nieuwe software maar kan de melding niet meer terug krijgen of zien. Is er een nieuwe officiele release uit of krijg ik deze omdat ik een leak geinstalleerd heb?
De updates meldingen komen via je provider heb ik ergens begrepen?

Edit: Meldingen in dit topic geven het zelfde als ik had aan.

[ Voor 44% gewijzigd door Cmdr_Satan op 28-11-2013 18:12 . Reden: Edit en apps ]

System specs

Verwijderd

Topicstarter
via vodafone en kpn is 429 uitgekomen maar jij zit al een versie hoger dus krijg je het ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik draai 429 met android runtime unlocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een gratis app elke dat en nu eerst angry bird season

Tot de kerst een gratis app in blackberry world en dat elke dag

Afbeeldingslocatie: http://cdn.blackberryempire.com/wp-content/uploads/2013/12/wpid-IMG_20131645.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gizmodo australia - australia heeft blackberry 10 ontdekt en blackberry is groeiend aldaar _/-\o_

The great stuff about this handset is immediately visible as soon as you turn the phone on thanks to the bright, beautiful AMOLED touchscreen. It’s beautiful! Although we’ll have some complaints of the overall design of the handset later, it’s worth noting that this screen is about as edge-to-edge as you’re going to get on a phone.

The BlackBerry Z30 is the proving ground for BlackBerry 10.2: the latest update to the software meant to save the ailing smartphone manufacturer.

One of the best improvements comes from in the form of BlackBerry Hub and the new Priority Hub.

Priority Hub seems to filter out keywords to create actionable “priorities” you should be looking at. People asking for the status of projects, time-sensitive content like “this will be up in an hour” or “the iPhone 5s releases on Friday” were flagged in my tests. If something you want in Priority Hub doesn’t magically appear, you can mark it as important for future updates which is great. Messages to myself are also surfaced in Priority Hub. BlackBerry correctly assumes that if you’re resorting to sending yourself something in an email, it must be important. That’s where Attachment View comes in handy.

Attachment View is a crude concept executed very, very nicely. Basically it pulls out all of your email attachments and dumps them into a single view sorted by date. That’s great for when you need something like a flight itinerary or a briefing note in a hurry.

The Z30 now also supports something called Instant View for BBM, which drops an iOS-style Notification Centre alert onto the screen whenever you get an instant message. The good thing about it is that you can actually reply to the message on the screen you’re on by tapping the banner, without having to leave your current app to go into the BlackBerry Messaging app. Very powerful for those on the go.

Afbeeldingslocatie: http://edge.alluremedia.com.au/m/g/2013/09/blackberryz30-640x360.jpg

The BlackBerry 10.2 update also brings in better share sheets for you to send your files about. The software now creates its own shortcuts based on what you share to whom and how you send it. If you upload photos to Box a lot, Box will feature as a large tile on your share sheet. If you send photos to your girlfriend or whatever, she will be a large tile. Small tiles follow in descending order of what you share most until you have four “most shared” options. It’s incredibly simple and powerful at the same time. It even figures out if you’re having a meeting at the time the photo was taken and pulls out the relevant contact details of the attendees for easy sharing to them. Awesome.

BlackBerry Z30: Can This 5-Incher Win People Back?
This is what BlackBerry does well: it organises an operating system entirely around you and your information, rather than have you organise your information around it in the way that some other, more intrusive Android skins do. It surfaces that information quickly with enough context to keep you satisfied at a glance, rather than make you go digging.

BlackBerry 10.2 packs some genuinely useful productivity features, and I want BlackBerry to survive just so I can see what they come up with next. Right now it’s hit after hit after hit. They just need to communicate that better.

BlackBerry has introduced a crazy new audio codec to its call functionality that allows you to get better than HD Voice and Skype-quality calls on the handset. It’s really impressive and coming to other BlackBerry devices when the 10.2 update officially hits, but the problem is that you will need to call another BlackBerry for it to work, as it sends the call over data and not a cell network.

• frozenflame_
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-02-2021
Beste mensen, ik ben al jaren lang een Iphone gebruiker( heb nu de 5s) , nu ben ik pas verhuist en woon ergens waar het gsm bereik gwn heel slecht is soms 1 blokje of 2 maar ook veel helemaal geen bereik, en zal toch wel graag bereikbaar willen zijn, Nu heb ik gegoogeld en kwam uit dat de Z30 een heel stuk beteren antenne heeft nu is mijn vraag hoe is jullie ervaring ?

Verwijderd

Topicstarter
De Z10 heeft zoiezo 2-3 streepjes voor op de 4 serie en 2 op de 5 serie. In nieuw wehl net tegen de grens van het dorp (boerenplein) is er geen bereik met een iphone maar wel 2 streepjes op de blackberry Z10 en ga ik nog verder buiten het dorp heb ik geen enkele streepje maar kan nog wel BBM-en :) Met de Z30 houd ik wel contact en kan ik zelfs bellen op die lokatie.

ik heb de blackberry Z10 totaal 8 maanden en gebruikt en heb nu de Blackberry Z30 en deze heeft bijna overaal 5 streepjes waarbij ik met de Z10 soms wat streepjes minder had. Ook het internet op de Z30 is sneller dan op de iphone en het toestel pakt 3G/4G veel beter op. Ook op stukken voor Amsterdam waar normaal met een iphone of samsung mijn verbinding verbrak heb ik dat nog niet gehad met mijn Z30.

Hoe werkt dat :

Normaal pakt een toestel een antenne/ een cel zal ik maar zeggen en deze houdt hij vast tot de verbinding bijna wegvalt en zal dan springen naar een andere antenne/cel. Dit veroorzaakt dus dropcalls als er dan net tijdens het verspringen een gebouw, boom in de weg zit of dat er net een vrachtauto langskomt.

De Blackberry Z30 pakt meerdere cellen tegelijk en wacht niet tot de verbinding bijnawegvalt maar kijkt welke het meeste bereik heeft dus het toestel zal altijd proberen om 5 streepjes te pakken van elke cel en dat kan omdat het toestel meerdere antenne's heeft en niet verwaren met meerdere bandfrequenties. Het voordeel hiervan is ook dat de batterij langer meegaat omdat een betere verbinding minder vermogen vraagt.

Dit zorgt ervoor dat je minder call drops hebt in de auto of in de trein in gesprekken maar ook met internet en je loopt door de stad zal deze steeds meerdere cellen tegelijk pakken om maar de meeste steepjes te krijgen en dus sneller intenet.

Trouwens wist je dat Apple 4 serie 3x zoveel dropcalls heeft dan een gemiddeld toestel en gelukkig is dat iets beter met de 5 serie maar nog steeds ver onder het gemiddelde.

Ik ben helemaal fan geworden op blackberry 10 en werkt gewoon heerlijk met de Hub en toetsenbord en het toestel werkt gewoon met een ipad, apple of airtunes. Het werkt ook met een mac _/-\o_ en je bent af van itunes :) Ik vond het eerste toestel niet mooi maar heeft veel voordelen qua specs en zeer goed geluid en is snel , maar de blackberry Z30 is gewldig en is super snel en de software is niet bij te houden zo snel en het is na apple/android en de z10 de beste smartphone die ik heb mogen ervaren.

De software was al super maar dit toestel isextreem. :X en je kan 24 uur non stop het toestel gebruiken of zelf 23 uur bellen 8) lukt je niet met een iphone want daar kun je net geen 10 uur mee bellen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
Beste,

Dank je wel voor de goede uitleg :)
Weet jij mss of er een mogelijkheid om deze telefoon een keer uit te testen of ik hem ergens kan huren voor een paar dagen?
Want wil hem zeker kopen als ik met deze telefoon thuis wel bereik heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
frozenflame_ schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:12:
Beste,

Dank je wel voor de goede uitleg :)
Weet jij mss of er een mogelijkheid om deze telefoon een keer uit te testen of ik hem ergens kan huren voor een paar dagen?
Want wil hem zeker kopen als ik met deze telefoon thuis wel bereik heb
Wehkamp bestellen maar bel ze eerst op om aan te geven dat je het toestel wil testen qua bereik maar als je nu al 1-2 streepjes hebt ga ik ervan uit dat dit wel goed zit :) _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2013 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
Dank je wel voor je reactie,
Mijn grootste probleem is als ik thuis gebeld wordt of ik iemand bel de verbinding kraakt heel erg en horen elkaar bijna niet en dan verbreekt de verbinding en ook veel dat ze me niet kunnen bereiken.
Ik woon zelf in belgie whekamp levert helaas niet in belgie. Ik zie dat coolblue hem ook heeft maar zal er een mogelijkheid zijn als ik geen verbinding heb dat ik hem kan retourneren want de doos is idd dan al open gwst?
Kan je bij de z30 ook Gwn muziek uit je dropbox naar je muziek player kopiëren of heb je hier voor ook een computer nodig ?
Dank bij voorbaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan gewoon dropbox gebruiken om foto's, muziek of video te synchroniseren zowel handmatig als automatisch zoals foto;s van je toestel.

Muziek kan je gewoon via een kabel of via wifi op je toestel zetten vanaf je computer. Via wifi gebruik je gewoon link en je computer ziet dan je telefoon op de kast en dan kun je gewoon een enkele cd kopieren naar je toestel. Maar in het begin wil je mischien wel 300 cd erop zetten dan zou ik een kabel gebruiken .

je kan ook via dlna, wifi direct of miricast/airport/apple tv rechtstreeks je filmpjes, foto's en muziek streamen.

Ik had twee pagina's waar de Z10 werd getest met een iphone 5 en daar ging het bereik in gebouwen, liften en kelders niet goed voor de iphone maar de Z10 doorstond al deze testen zonder dat de verbindig wegviel, Maar die sites gegen 404 melding, zijn verwijderd dus :) Maar hieronder nog een award z10.

In australia liggen masten ver van elkaar en daar heeft men de Blue Tick award en Z10 was de BESTE.

BlackBerry Z10 Awarded Telstra’s "Blue Tick" For Solid Rural Coverage

This is a nice boost for BlackBerry in Australia. Telstra awarded the BlackBerry Z10 their coveted “Blue Tick” which means it has passed their rigorous testing for rural coverage. As CrackBerrypoints out most of the BlackBerry Z10’s competition does not have the Blue Tick. That means the iPhone 5 and Samsung Galaxy S3 are not rated well for their ability to hold a cell signal in rural areas.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mOsAj7chImc]

Ik zou het ook bij coolblue doen. ze hebben goede service.

http://www.pdashop.be/product/383190/blackberry-z30.html

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
Kan je de z30 ook gebruiken als mass USB storage?
En kan je ook de muziek afspelen met usb in de auto ?
En zijn er ook genoeg apps voor netwerken mappen te openen en webdavs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
forum over de antenne :)

http://forums.crackberry....0-paratek-antenna-856010/

The Z30 heeft ook reeds de blue Tick gekregen en de iphone 5S niet.

De z30 is usb storage maar muziek in de auto heb ik niet getest. Je krijgt alle mappen te zien vanuit de computer via je toesten.

Ook zijn er apps om je computer te beheren van afstand, dus je kan op afstand je computer mappen benaderen en vanuit daar zelf iets opstarten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
En dan kan je er Gwn muziek opslepen naar het mapje muziek bij mass storage zonder programma?
En dan staat het meteen in je playlist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja gewoon slepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
Top, en hoe zit het met het sideloaden is het veilig want de apps komen van niet officele bronnen? Of zijn virussen en maleware uitgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je kan ze zelf via playstore downloaden en omzetten en als er malware inzit of dingen die niet mogen want er zijn restricties met android runtime dan zal de app niet starten of bepaalde zaken blokkeren.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
Dank je wel klinkt top, werken de apps net zo goed als op android? En vragen ze meer data verbruik en batterij vermogen of valt dat wel mee ? Dank bij voorbaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja mijn ING start sneller op en reageert beter dan op de HTC X en Samsung maar zoals spotify reageert soms wat sloom maar volgens mijn collega met android heeft hij dat ook komt omdat er een internet verbinding wordt aangemaakt. Maar de nieuwe android runtime scoort al beter dan android op een samsung of HTC.

komt omdat android runtime gewoon kaal is dus geen overbodige software of troep die je vindt op een S4 bijvoorbeeld.

batterij verbruik :) met een Z30 kun je de hele dag prutsen :)

zaterdag avond opgeladen en zit nu op het werk en heb nog 44% _/-\o_ maar als ik het toestel extreem gebruik dan haal ik makkelijk 24 uur :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
Eigenlijk is het de vrijheid van android en het gemak van iPhone in gebruik als telefoon alleen veel stuk veiliger en beter bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je ziet technologische convergentie tussen hardware en software, ongeacht wie wat bouwt. In duidelijker termen, je hebt 3-4 verschillende huizen allemaal met verschillende lay-outs, verschillende voordelen maar aan het eind van de dag zijn ze allemaal hetzelfde, en ze bieden allemaal dezelfde functies (zo niet altijd op exact dezelfde manier ). Laatste ios 7 heeft wat van blackberry 10 en android qua swipe /gesture overgenomen en nog een aantal dingen.

Het maakt niet uit hoe je twitter, facebook, whatsapp, email binnenkomt maar alles op een enkele plaats ontvangen, lezen en replyen zonder een app te openen is wat Blackberry biedt en waarbij de andere alle apps openen en open laten staan maar uiteindelijk krijg je het geen wel binnen.

Multitasking is what android en apple aangeven maar het is uiteindelijk task switching wat ze doen en meer niet want blackberry heeft echt multitasking wat inhoudt dat je daadwerkelijk 8 programma's tegelijk kan draaien en bedienen. Het voordeel is dat je sneller switch en sneller doorwerkt.

Op BlackBerry 10, is multitasking gedaan op kernel-niveau bij elke toepassing actief in real time in het geheugen beschermde ruimte (container). . Als een app crasht of vastloopt, wordt de app uit het geheugen beschermde ruimte verwijderd en de rest van het OS draait alsof er niets gebeurd is - een storing zal niet het hele systeem meeslepen zoals bij anders systemen waar een toestel traag, vastloopt of zichzelf reboot.

je ziet dat een virus dus ook op die manier wordt afgescheept in zijn container en wordt verwijderd :)

De hele DNA van Blackberry is niet nieuw en de basis van de software wordt ook in auto;s , ruimtevaart en luchtvaart gebruikt om system falen te voorkomen en sterker nog is dat blackberry 10 zonder problemen op een computersysteem zou kunnen draaien. De bouwer is QNX en dat moet je maar eens opzoeken.

Maar goed elk toestel doet het zelfde en linux,mac, windows doen allemaal het zelfde voor kantoorgebruik maar wil je games spelen dan zit je met windows goed en wil je photshop gebruiken dan zit je met windows/apple goed en ga zo maar door en zo is het ook met smartphone's en bij blackberry is dat wellicht de apps maar dat gat zit echter bijna geheel dicht door een vernieuwde update in januari met 10.2.1 waarbij zoals het nu lijkt google play met de android runtime wordt gecombineerd.

nog een leuke review.

http://www.bbhub.nl/7693/review-blackberry-z30/

zo nu verder werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
Thanks voor de goede uitleg heb nog een vraagje hoe zit het met de sideload apps krijg je dan ook de push berichten? En heb je flash op de browser ? Dank bij voorbaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pull berichten wellicht maar ken weinig apps die push hebben. Ja flash zit in de browser. antwoord is 2 x JA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
frozenflame_ schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:58:
Thanks voor de goede uitleg heb nog een vraagje hoe zit het met de sideload apps krijg je dan ook de push berichten? En heb je flash op de browser ? Dank bij voorbaat :)
Zelf heb ik de z10 en daar krijg ik bij wordfeud (=push) nooit berichten/meldingen dit i.t.t. windows 8.1, daar krijg ik ze wel bij deze app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wordfeud is pull maar ze geven aan dat het push is maar de app is continue aan het checken of er nieuwe data is en dat vreet ook batterij. Op blackberry 10 is de restrictie dat berichten niet zou moeten werken dus het klopt dat je geen berichten krijgt.

push wordt vaak gebruikt maar meestal is het pull.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
En bij Viber iemand ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
Ik heb net coolblue gebeld, was geen probleem kan het testen als de ontvangst niet beter is als de 5s kan ik retourneren, ga hem zo bestellen dank u wel voor je hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img.cbcdn.net/content/62447

Coolblue heeft zelf nu een blackberry corner : link

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2013 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Bijzonder dat ze dat doen. Zou het hen dan toch nog wat verkopen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
itsyaboy schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:48:
Bijzonder dat ze dat doen. Zou het hen dan toch nog wat verkopen opleveren?
Lijkt me wel want ze hebben de toestel zo nu en dan ook in hun winkels. Heb vorige week nog een antal Q10 en partij Z10's verkocht en had een vraag over een Z30 welke de klant los had gekocht. Z10 is lekker goedkoop en 4G en qua specs al beter dan iphone 5S dus bedrijven denken dan even extra waarom dan die iphone als de blackberry ook perfect op een server aangemeld kan worden.

Z10: screen 768 x 1280 pixels, 4.2 inches (~355 ppi pixel density)
5S : screen 640 x 1136 pixels, 4.0 inches (~326 ppi pixel density)

Z10 : Internal 16 GB storage, 2 GB RAM ( upgradable met 64 Mb micro SD € 50,00)
5S : Internal 16 GB storage, 1 GB RAM

Z10 : Processor dual core 1,5 Ghz
5S : Processor dual core 1,3 Ghz

Z10 nog NFC, betere frontcamera en Browser met flash,java,HTML5, echte multitasking tot 8 apps ipv
app switch : voor de rest is alles vergelijkbaar
qua gesprekstijd etc.

Prijsverschil € 400 euro meer voor een iphone of met maximaal geheugen zelf € 600,00

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
Heb hem binnen echt top toestel, best snel etc binnenkort even uitzoeken hoe het sideloaden werkt
Weet er iemand hoe je kan printen?

[ Voor 15% gewijzigd door frozenflame_ op 18-12-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://appworld.blackberr...0/?countrycode=NL&lang=en

ook voor mac printers maar er zijn meer apps, gewoon even kijken voor combi printer en app

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2013 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
frozenflame_ schreef op woensdag 18 december 2013 @ 18:35:
Heb hem binnen echt top toestel, best snel etc binnenkort even uitzoeken hoe het sideloaden werkt
Weet er iemand hoe je kan printen?
Zijn je problemen opgelost qua bereik

Verwijderd

Topicstarter
http://n4bb.com/blackberry-10-marketed-secure-android/

The Android app experience has literally been re-written into a secure environment with BlackBerry 10. Should Wilson and BlackBerry get around the stigma surrounding the BlackBerry brand by directly marketing OS 10.2.1 as the “secure Android” to consumers?

http://n4bb.com/blackberry-10-marketed-secure-android/

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2013 09:52 ]

• frozenflame_
Ja hoor heb ook maar 3streepjes maar kan wel top bellen thuis en dat is het belangrijkste dank je wel voor je hulp :)

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
frozenflame_ schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:06:
Ja hoor heb ook maar 3streepjes maar kan wel top bellen thuis en dat is het belangrijkste dank je wel voor je hulp :)
@frozenflame_
Hoe is het bereik t.o.v. je vorige 5s ?
En ik bedoel dan niet alleen gsm , maar ook 3g.

Die ontvangst voordelen , Paratek antenne , gaat dus over gsm en 3/4g.
Heeft dit misschien ook voordeel met wifi ?

Verwijderd

Topicstarter
janzeeschuimers schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:00:
[...]

@frozenflame_
Hoe is het bereik t.o.v. je vorige 5s ?
En ik bedoel dan niet alleen gsm , maar ook 3g.

Die ontvangst voordelen , Paratek antenne , gaat dus over gsm en 3/4g.
Heeft dit misschien ook voordeel met wifi ?
Geen wifi -

• frozenflame_
Wifi is ongeveer hetzelfde maar voor gwn bellen en simkaart internet wel een stuk beter.

Weet er mss een app waarmee je een timecapsule routercloud kan openen ?

[ Voor 29% gewijzigd door frozenflame_ op 19-12-2013 18:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Frozenflame welcome :) maar je moet even kijken op crackberry.com - meld je aan en dan even daar zoeken. veel is al uitgezocht en volgende maand kun je gewoon android apps downloaden zoals het nu lijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
komt helemaal goed :) mooie site crackberry :) ik ben ook al gaan sideloaden werkt goed bij sommige apps haal ze van bb10bars en sideload ze met chrome sommige werken perfect maar ook veel als je ze op start blijven ze hangen ligt dat aan mij (dat ik ze anders moet instraleren als met chrome) of aan de app ? dank bij voorbaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OS 10.2.1.1925 een geweldige update en is van 19 december en vermoedelijk hoger/gelijk aan final voor providers.

https://mega.co.nz/#!FIMk...Yni29Aq0JxtHHkG4U_WYkzO4U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://webwereld.nl/bevei...veilige-android-container tja knox is elke keer wel weer in het nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
Heb de update er op gezet werkt top man :) android apps installeren is nu een fluitje van een cent heel veel dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste is snap te gebruiken omdat je dan daadwerkelijk rechtsstreeks download. van de google store.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
Thanks, waar kan ik die app vinden? Alvast bedankt :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste