• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
veldkampj schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:01:
[...]

Ik word echt moe van mensen die hierover lopen te klagen. Ga dan lekker een racing sim spelen als dat serieus een punt is voor je.
Persoonlijk vind ik het een stuk beter rijden dan IV, waarin ik het idee had dat er schaatsen onder de auto waren gemonteerd.

Gisteravond om 6 uur thuis van werk en meteen de disc erin geslingerd. Uiteindelijk keek ik op de klok en toen bleek het half 2 te zijn dus toen ben ik maar naar bed gegaan :P
Wat een spel _O_ kan niet wachten tot het vrijdag 5 uur is. Ik zit het hele weekend thuis opgesloten :D
Ja dat is lekker makkelijk. Speel dan een ander spel.
Ik zeur niet over iets wat nog nooit in een spel heeft gezeten.

Ik zeur over dat een belangrijke feature voor mij, die wel in de voorganger zat, nu uit het raam is gegooid.
Dat is terechte kritiek op een spel. Het is geen willekeurig gezeur waarbij het argument "dan moet je een ander spel kopen" wel op zou gaan.

Het rijden is echt gewoon versimpeld om de casual gamer tegemoet te komen.
In GTA IV was schade snel opgelopen, en zo is dat in het echt ook. Voor mij was dat een reden om te zorgen dat ik niet zou crashen, en om dus beter te leren rijden, wat dan ook lukte.

De meer casual gamer ging dan zitten mekkeren "Meeeh mijn auto is stuk als ik bots. Echt gay ik moet continu repareren". Dus hebben ze t hele schade systeem er maar uitgesloopt, tenzij je wel heeeeel extreme ongelukken veroorzaakt. Voor een trein parkeren levert je een kapotte auto op, maar volgas met 180 kilometer per uur achterop een ander crashen kost je slecht je koplampen en een beetje lak.

Ik vond 't juist heerlijk dat je in GTA IV rare dingen kon doen in een realistisch aanvoelende wereld.
Nu is het een realistisch aanvoelende wereld, totdat je in de auto stapt en dan is het ineens 2Fast2Furious en kun je met elke auto gewoon met 120 door bochten heen hoeken. Terechte kritiek lijkt mij zo.

En geen zorgen, ik heb mijn GTA V PS3 pack al cadeau gegeven aan mijn buurjongentje.
Ik wacht wel tot de PC versie komt, en dan mod ik zelf wel fatsoenlijke handling erin.

Denk dat Rockstar toch geen patch uit gaat brengen, zodat mensen kunnen kiezen in de options wat voor handling ze willen.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 13:28
dutchgio schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:55:
[...]

Die had ik inderdaad wel gevonden, maar dacht dat het beter was om dat niet te vermelden ivm spoilers..
zal ik m ff weghalen dan?

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Angeloonie schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:35:
[...]

Kun je ergens zien welke auto er in de impound staat? Had nu $250 betaald voor een auto die ik niet verwacht had. En kunnen er meerdere auto's in zitten?
Op het moment dat je een auto uit de impound wilt halen, krijg je als er meerdere zijn de mogelijkheid 1 type uit te kiezen, bij dit keuze menu staan dan de type auto's benoemd.

Verwijderd

Schadesysteem is w.m.b. beter als in de vorige GTA, nu heb je soms dat je auto 'raar' doet. In GTA4 ging ie gewoon langzamer rijden en dat was het dan. Heb nu ook dat je merkt dat 1 wiel het niet doet (en is niet lekgeschoten). Het duurt wel wat langer dat je schade hebt!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

-En4Cer- schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:27:
Ik moet wel constateren dat de huidige consoles echt aan vernieuwing toe zijn. Je kunt aan alles merken dat ze op alle vlakken het onderste uit de kan halen, de console tot het uiterste dwingen. Af en toe resulteert dit in kleine haperingen. Dit heb ik bij zowel de Xbox als de ps3 gemerkt gisteren.
Was 5 jaar terug niet anders met gta4, minstens even veel framedrops en haperingen, frame rate lag dan ook niet hoger dan bij gta5, ook rond de 30fps en zag er ook nog eens slechter uit, en kleinere wereld met minder interactie. Wisten donders goed wat we konden verwachten als gta fan. Ze hebben gta5 nog verder weten te tillen dan gta4 met dezelfde middelen.

Laten we over de ps3 versie van gta4 maar helemaal zwijgen, bekijk het zelf maar.

YouTube: GTA IV Frame Rate Analysis

-Andere hobby- -

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:00:
Schadesysteem is w.m.b. beter als in de vorige GTA, nu heb je soms dat je auto 'raar' doet. In GTA4 ging ie gewoon langzamer rijden en dat was het dan. Heb nu ook dat je merkt dat 1 wiel het niet doet (en is niet lekgeschoten). Het duurt wel wat langer dat je schade hebt!
Ik had gisteren een dikke crash en merkte dat een wiel dan gewoon vast zit. Rijden houdt dan gewoon op, maar soms kan een auto ook de hele tijd naar één kant trekken (lekke band, schade, weet ik veel). Maar de schade aan je auto is wel uitgebreid.

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 12:56

dawauz

XboX live : DaWauZ

ik had het idee dat wanneer je achtervolgt wordt door politie je meer schade oploopt dan door gewoon een beetje door de wereld te rijden / botsen...

• veldkampj
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04-2022
DutchManticore schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:56:
[...]

Ja dat is lekker makkelijk. Speel dan een ander spel.
Ik zeur niet over iets wat nog nooit in een spel heeft gezeten.

Ik zeur over dat een belangrijke feature voor mij, die wel in de voorganger zat, nu uit het raam is gegooid.
Dat is terechte kritiek op een spel. Het is geen willekeurig gezeur waarbij het argument "dan moet je een ander spel kopen" wel op zou gaan.

Het rijden is echt gewoon versimpeld om de casual gamer tegemoet te komen.
In GTA IV was schade snel opgelopen, en zo is dat in het echt ook. Voor mij was dat een reden om te zorgen dat ik niet zou crashen, en om dus beter te leren rijden, wat dan ook lukte.

De meer casual gamer ging dan zitten mekkeren "Meeeh mijn auto is stuk als ik bots. Echt gay ik moet continu repareren". Dus hebben ze t hele schade systeem er maar uitgesloopt, tenzij je wel heeeeel extreme ongelukken veroorzaakt. Voor een trein parkeren levert je een kapotte auto op, maar volgas met 180 kilometer per uur achterop een ander crashen kost je slecht je koplampen en een beetje lak.

Ik vond 't juist heerlijk dat je in GTA IV rare dingen kon doen in een realistisch aanvoelende wereld.
Nu is het een realistisch aanvoelende wereld, totdat je in de auto stapt en dan is het ineens 2Fast2Furious en kun je met elke auto gewoon met 120 door bochten heen hoeken. Terechte kritiek lijkt mij zo.

En geen zorgen, ik heb mijn GTA V PS3 pack al cadeau gegeven aan mijn buurjongentje.
Ik wacht wel tot de PC versie komt, en dan mod ik zelf wel fatsoenlijke handling erin.

Denk dat Rockstar toch geen patch uit gaat brengen, zodat mensen kunnen kiezen in de options wat voor handling ze willen.
Ik had in IV echt het idee alsof ik op een schaatsbaan terecht was gekomen. Je kon amper fatsoenlijk een bocht nemen zonder te slippen.
Het rijden is nu misschien wat minder realistisch, maar het is ook niet realistisch dat je 20 wapens op zak hebt terwijl je een joggingbroek en tanktop aan hebt of in je eentje een compleet leger kapot schiet.
Ze kunnen ook te ver doorschieten in het nastreven van realisme wat mij betreft. Ja, het rijden gaat nu wat meer 2 Fast 2 Furious, maar persoonlijk vind ik dat leuker dan dat ik 1x opzij stuur om iemand in te halen op hoge snelheid en weer achterstevoren geparkeerd sta zoals in IV.

Ben het wel met je eens dat het schademodel in IV beter was ja.

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 08:46
Beter of niet is persoonlijk denk ik, het is in ieder geval minder realistisch geworden en dat vind ik (en vele anderen volgens mij) gewoon jammer. Maar dat is denk ik een trend van de laatste jaren.. minder diepgang, meer focus op casual. Daar ligt immers het grote geld.
Gisteren helaas maar 2 uurtjes kunnen spelen en vanavond komt het er ook niet van. Komend weekend maar even wat inhalen!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 12:43
vind het wel echt grappig dat eerst iedereen loopt te mekkeren dat in iv de autos niet goed functioneren en nu is het weer andersom,
oftewel, het is ook nooit goed

Heb gisteren door een drukke dag 3 uurtjes erin kunnen stoppen en zelf heb ik weer heerlijk genoten van hetgene rockstar nu weer afgeleverd heeft.
Het spel loopt ook als een trein op de xbox, het beeld is beter als ik had verwacht en ziet er helder en fris uit.
En de eerste race die ik heb gedaan beviel me ook goed.
het spel ziet er super vet uit en tot nu toe vind ik de aanpassingen in het schieten, selecteren van wapens en zo allemaal wel echt verbeteringen.

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Dus omdat jij niet kon rijden vond je het rijden in GTA IV maar finaal kl*te? :P

Ik begrijp echt niet dat mensen zoveel moeite hadden met fatsoenlijk rijden in GTA IV. Granted, het was niet makkelijk, maar je hoefde echt geen addict te zijn om na een tijdje fatsoenlijk op hoge snelheid te kunnen rijden.

Sterker nog, ik vond bochten maken in GTA IV vooralsnog veel fijner/makkelijker dan in GTA V. But then again, misschien is dat omdat ik stuur op z'n GTA IV's.

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:04

Murphy

(2B||!2B)?

Pffff, net wakker. Vannacht (vanmorgen) om 5 uur naar m'n nest gegaan. Wat een spel, wat een wereld, wat een sfeer. Handling van de auto's is even wennen, is inderdaad makkelijker. Je kunt ook bijna elke kruising op volle snelheid nemen zonder te crashen, maar daar staat weer tegenover dat de politie heftiger te werk lijkt te gaan. Ik ben niet teleurgesteld!

Verwijderd

Ik vond het rijden in GTA IV gewoon goed en na een dagje GTA V te hebben gespeeld moet ik toegeven dat het rijden ook wel goed is in GTA V.
Het is wel ff wennen,vind wel dat ze de motoren hebben ver@#$
De handling is echt heel slecht bij de motoren en het geluid is om te huilen.

• veldkampj
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04-2022
Tommiiee schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:09:
[...]

Dus omdat jij niet kon rijden vond je het rijden in GTA IV maar finaal kl*te? :P

Ik begrijp echt niet dat mensen zoveel moeite hadden met fatsoenlijk rijden in GTA IV. Granted, het was niet makkelijk, maar je hoefde echt geen addict te zijn om na een tijdje fatsoenlijk op hoge snelheid te kunnen rijden.

Sterker nog, ik vond bochten maken in GTA IV vooralsnog veel fijner/makkelijker dan in GTA V. But then again, misschien is dat omdat ik stuur op z'n GTA IV's.
Ik kon prima rijden in IV, ik ben alleen van mening dat je wel erg snel over (van) het wegdek gleed.

• DutchManticore
veldkampj schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:04:
[...]

Ik had in IV echt het idee alsof ik op een schaatsbaan terecht was gekomen. Je kon amper fatsoenlijk een bocht nemen zonder te slippen.
Het rijden is nu misschien wat minder realistisch, maar het is ook niet realistisch dat je 20 wapens op zak hebt terwijl je een joggingbroek en tanktop aan hebt of in je eentje een compleet leger kapot schiet.
Ze kunnen ook te ver doorschieten in het nastreven van realisme wat mij betreft. Ja, het rijden gaat nu wat meer 2 Fast 2 Furious, maar persoonlijk vind ik dat leuker dan dat ik 1x opzij stuur om iemand in te halen op hoge snelheid en weer achterstevoren geparkeerd sta zoals in IV.

Ja inderdaad, nog zoiets.
Bij GTA IV moest je gewoon kiezen. Wil ik een Deagle of een normaal pistool.
Daar was ook een hoop gezeur over bij casual gamers.

Die wilden immers niet telkens naar een winkel hoeven om hun favoriete wapens te hebben.
Oplossing van R*? Ach dan laat de spelers maar gewoon alle wapens tegelijk kunnen dragen.

Ik meen het serieus, dat ga ik er allemaal uitmodden.
In GTA IV had ik het ook zo geconfigureerd dat je maximaal 3 magazijnen of clips per wapen bij je kon hebben, en dan alleen een pistol en een 'groot' wapen.
veldkampj schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:04:
[...]

Ja in GTA IV moest je gewoon met beleid rijden. Gunde je jezelf de tijd om even te wennen en te leren inschatten hoeveel grip je hebt (heeey net zoals in het echt!) dan kon je gewoon echt heel erg snel rijden zonder dat je weggleed of wat dan ook.

De uitdaging om iets te leren, al is het in een spel, is juist deel van de fun.
Nu kan letterlijk elke figuur die twee seconden de controller vast heeft enorm hard rondrijden.
Dan heeft voor mij racen online ook geen zin meer. Heeft nu meer met de snelste auto te maken dan met skill.

in GTA IV online reed ik nog wel eens mensen die in een Banshee reden compleet zoek met een Blista Compacta of een Futo. Puur en alleen omdat ik dat wagentje gewoon perfect aanvoelde.

[ Voor 36% gewijzigd door DutchManticore op 18-09-2013 13:18 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vond het rijden in GTA4 ruk (vooral de Camera positionering), vind het persoonlijk ook vreemd dat het rijden daar als "realistisch" wordt bestempeld.

Het rijden in GTA5 bevalt me een stuk beter, is soms wat makkelijk dat klopt maar past prima bij de game vind ik persoonlijk.

Vooral de Chevrolet Suburban kloon rijd heerlijk, gister even mee door de woenstijn wezen knallen, ding was niet stuk te krijgen.

Iemand al een vliegtuig gezien bij dat kleine vliegveldje naast het meer? Gister er een paar keer langs gereden maar het was er steeds leeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 18-09-2013 13:18 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 14:36
DutchManticore schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:14:
[...]

Ja inderdaad, nog zoiets.
Bij GTA IV moest je gewoon kiezen. Wil ik een Deagle of een normaal pistool.
Daar was ook een hoop gezeur over bij casual gamers.

Die wilden immers niet telkens naar een winkel hoeven om hun favoriete wapens te hebben.
Oplossing van R*? Ach dan laat de spelers maar gewoon alle wapens tegelijk kunnen dragen.

Ik meen het serieus, dat ga ik er allemaal uitmodden.
In GTA IV had ik het ook zo geconfigureerd dat je maximaal 3 magazijnen of clips per wapen bij je kon hebben, en dan alleen een pistol en een 'groot' wapen.

[...]

Ja in GTA IV moest je gewoon met beleid rijden. Gunde je jezelf de tijd om even te wennen en te leren inschatten hoeveel grip je hebt (heeey net zoals in het echt!) dan kon je gewoon echt heel erg snel rijden zonder dat je weggleed of wat dan ook.
Mod het er maar lekker uit zodra er een PC versie komt(als die komt). Ik speel wel gewoon op de manier hoe het gemaakt is want het is prima zo:)

• DutchManticore
Swaxie schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:18:
[...]

Mod het er maar lekker uit zodra er een PC versie komt(als die komt). Ik speel wel gewoon op de manier hoe het gemaakt is want het is prima zo:)
Ja en dat is dan ook weer prima.
Ik ben er echt niet op uit dat mijn persoonlijke voorkeur nu aan iedereen wordt opgedrongen.
Daarom zeg ik ook, laat Rockstar een tweede setje handling.dat en vehicles.ini beschikbaar maken die je in het menu kunt kiezen.

"GTA IV style driving" en "GTA V style driving".

Dat kost aan resources en tijd niets. Is gewoon een kwestie van een tweede setje tekstbestanden laten lezen voor de handling.

"If choice=GTAIVSTYLE then handling2.dat" even flauw gezegd.

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 12:56

dawauz

het ligt eraan hoe je stuurt en remt, als er een bocht komt, kan je het beste gas loslaten en de bocht nemen, ga je in een bocht remmen of gas geven, is de handling gewoon slechter. Is in het echt ook zo.
Ook kan je gedoseerd gas geven door de knop maar half in te drukken bijv

• thomas479
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik heb GTA net binnen gekregen, en ik ben wat aan het spelen.
In het menu krijg ik bij veel dingen oa. de Gallery en Friends, te zien:
Alert, online service is disabled on your Sony Entertainment Network Account due to parental control restrictions.
Dat zou kunnen kloppen, ivm mijn leeftijd 17. :)
Ik mag van mijn ouders dit gewoon spelen, en ik krijg het niet voor mekaar om die parental control uit te zetten. Iemand hulp?

ps. ik heb op de playstation zelf de parental controls uitstaan, en ook bij het master account staat alles op toestaan.

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 13:15
Ik ben op t moment op vakantie maar thuis ligt de CE en een hardcover strat guide (voor de heb) op me tewachten! Nu hoor ik iedereen over de besturing van de auto's, maar hoe zit het met motoren? Is die meer als in IV of Episodes? Zat wel degelijk verschil in namelijk!

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
okaydanny schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:26:
Ik ben op t moment op vakantie maar thuis ligt de CE en een hardcover strat guide (voor de heb) op me tewachten! Nu hoor ik iedereen over de besturing van de auto's, maar hoe zit het met motoren? Is die meer als in IV of Episodes? Zat wel degelijk verschil in namelijk!
Joh, de besturing in GTA V is gewoon anders. Naar mijn inzien beter. Gewoon mee leren omgaan, int begin wat moeilijker. Motoren daarentegen is een heleboel meer wennen, maar ben er bijna volledig aan gewend.

Verwijderd

okaydanny schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:26:
De handling is echt heel slecht bij de motoren en het geluid is om te huilen. Echt heel slecht vergeleken met GTA IV en Episodes

• Bartsmash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 16:10
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:28:
[...]

De handling is echt heel slecht bij de motoren en het geluid is om te huilen. Echt heel slecht vergeleken met GTA IV en Episodes
dat valt allemaal nogal mee!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
Donstil schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:18:
Iemand al een vliegtuig gezien bij dat kleine vliegveldje naast het meer? Gister er een paar keer langs gereden maar het was er steeds leeg.
Aan de kant van sandy shore of aan de bovenkant van het meer?

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:37
Ik denk dat het meer iets is dat men de handling gewend zijn en dat deze anders is waardoor men het kut vindt. Ik denk dat je toch wat verder moet spelen om de handling te waarderen, want het past gewoon prima bij de missies die je moet doen.

Dat de handling nu meer casual is geworden, betekend niet meteen dat het slecht is. Voor de game is het namelijk prima, want die was altijd al wel wat voor de casual (anders verkoop je nooit zoveel games, ook niet bij GTA 4). En natuurlijk gaan mensen klagen, dat is bij elke game. Nu is het de handling, de vorige keer was het de handling en de game daarvoor ook. Ik denk dat als je wat verder kijkt dan de eerste bocht die je met de auto doet, dat de game op het handling vlak prima is. De snelweg is nu bv ook veel drukke waardoor je wat meer met het verkeer bezig bent dan voorheen. Wel ben ik blij dat je niet bij elk kruispunt hebt dat er een auto van links of rechts komt zodat je ook op hoge snelheid nog prima de stad kunt doorkruisen. Hoe vaak ik in GTA 4 wel niet had dat ik crashte omdat er een auto verscheen die je onmogelijk kon ontwijken was echt enorm hoog.

Ik heb verder ook sterk het vermoeden dat de zeurders (want dat zijn het) vooral veel PC gamers zijn die ook daar al andere handling hadden ingeschakeld, maar pin me er niet op vast.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 18-09-2013 13:34 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Scorchor schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:09:
vind het wel echt grappig dat eerst iedereen loopt te mekkeren dat in iv de autos niet goed functioneren en nu is het weer andersom,
oftewel, het is ook nooit goed

Heb gisteren door een drukke dag 3 uurtjes erin kunnen stoppen en zelf heb ik weer heerlijk genoten van hetgene rockstar nu weer afgeleverd heeft.
Het spel loopt ook als een trein op de xbox, het beeld is beter als ik had verwacht en ziet er helder en fris uit.
En de eerste race die ik heb gedaan beviel me ook goed.
het spel ziet er super vet uit en tot nu toe vind ik de aanpassingen in het schieten, selecteren van wapens en zo allemaal wel echt verbeteringen.
De mensen die destijds (en nu nog) het rijgedrag in GTA4 geweldig vonden, waaronder ik, hoor je nu juist over het feit dat GTA V dit ontbeert. En andersom natuurlijk.

Ik vermoed dat het merendeel, zo te lezen, het rijgedrag nu beter vind dan in vier. Zoals eerder hier gezegd om de casual gamer meer te pleasen. Persoonlijk had ik dan liever de keuze gehad. Ik kon in 4 goed rijden, nu ook, maar ik ervaar het wel als gemis.

De rest van het spel (over)compenseert gelukkig.

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 11:07
Engste missie ooit
spoiler:
CLOWNEN

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Ik vind de motoren echt VEEL beter geworden, zo zie je maar dat het persoonlijk is...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik had na de eerste missie in de "Audi-achtige auto" ook wel even zo iets van, ok, dit is best moeilijk, maar die zit ook zo snel op zijn top dat het nogal een ding is om onder controle te houden.

Met de meeste andere auto's gaat het prima, die Mini is geniaal en ook een Golf achtige auto rijdt prima :P

Last.fm | Code Talks

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-10 10:31

Luukwa

o/

Ik kon niet rijden op GTA4.. elke willekeurige bocht die je nam slipte je helemaal weg.. vind dit vele malen fijner.

Soundcloud!

• 4Real
Afvalzak schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:35:
Ik had na de eerste missie in de "Audi-achtige auto" ook wel even zo iets van, ok, dit is best moeilijk, maar die zit ook zo snel op zijn top dat het nogal een ding is om onder controle te houden.

Met de meeste andere auto's gaat het prima, die Mini is geniaal en ook een Golf achtige auto rijdt prima :P
Het is ook maar net welke auto je hebt. Ik heb een race gedaan met een auto die lijkt op die van The Dukes of Hazzard. Snelheid had hij wel, maar waardeloze handeling. Volgende keer ga ik eerst goed scouten naar een goede race auto, waar ik ook bekend mee ben en dan doe ik de race wel.

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:13

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

*knip*

ik ben heel erg de controller instelling van Blackops gewend... ga dit vanavond maar is veranderen :)
meer mensen die hier last van hebben>

[ Voor 72% gewijzigd door xven0mxz op 18-09-2013 13:43 ]

• servival7
steppy schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:39:
Iemand ook last van de instelling van console... ik denk dat ik de blackops instelling gewent ben, straks alles maar even omgooien thuis.
ik heb geen idee waarover je het hebt. :?

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
servival7 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:41:
[...]

ik heb geen idee waarover je het hebt. :?
Ik ook niet :)

Triggers voor aimen en schieten, is bij COD ook zo :P

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:41
Ik zou ook echt niet weten waar je het over hebt.

Net was ook leuk, was een stuk offroad aan het crossen. Rij een afgrond in met water, dus auto kon ik niet meer gebruiken. Ik wil op het gemakje teruglopen naar de weg, komt er een beest aan die mij wil aanvallen, dus ik wil mijn wapens pakken; heb ik geen kogels 8)7 . Dat was een tripje ziekenhuis :(

To dare is to do

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-10 14:53
Wat voor beest was dat dan? :P

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• xven0mxz

xven0mxz

Tekst bijgewerkt.. nu moet het wel duidelijk zijn..

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:04

Murphy

(2B||!2B)?

Je kon in de vorige GTA's altijd snel op start drukken en de laatste safegame laden zodat je geen geld/wapens kwijt was bij busted/dood. Is nu helaas niet meer zo. Minpuntje? Mwoah.

Ik moet zeggen dat de timefreeze bij het uitkiezen van wapens en radiostations wel enorm geil werkt. En die radiostations heersen weer zoals vanouds!
steppy schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:47:
Nee want je gebruikt het werkwoord 'zijn' (is) in plaats van 'eens' :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door Murphy op 18-09-2013 13:49 ]

• Donstil
  • Niet online
servival7 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:32:
[...]

Aan de kant van sandy shore of aan de bovenkant van het meer?
Beetje rechts boven van het meer.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:37
Leuk stukje van de PU:

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik vond het rijden in IV altijd ruk maar toen ik eenmaal met gay tony aan de slag ging kwam ik er toch wel in, dus kon ik in IV ook wel prima rijden. V is wat mij betreft ook goed, ik was een beetje bang dat het de sleeping dogs kant op gegaan was maar dat is in ieder geval niet zo.

Hoedanook, wat een briljante game. Qua uiterlijk (op mijn ps3) veel scherper, helderder en soepeler dan IV en met zoveel meer humor. En dan ben ik Trevor nog niet eens tegengekomen. Die puinhoopfamilie van Michael is al prachtig.

Er zitten gelukkig ook veel meer checkpoints in het savesysteem, dus als je weer eens wordt neergeknald zit je snel weer op het punt waar je was. Dat vond ik in eerdere delen altijd nogal ergerlijk, wordt je in de laatste stap van een missie neergeknald, kan je weer opnieuw beginnen met de reis naar de 1e stap.

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

WOah, gisteren paar uur gespeeld. Maar moet echt zeggen, super vet spel! I am hooked. Kreeg bij me spel ook een code voor een zeppelin die ik kon besturen.
Alleen ik vloog ermee naar het vliegveld en werd meteen neergemaaid door politie lol :P
Heb eruit kunnen springen en wou een privejet stelen, alleen klere ding wilde alleen voor of achteruit, dus geen turn maken en klapt opeens tegen zo'n ladder aan en vloog in brand met mij erbij.

Moet zeggen, ze hebben het geniaal in elkaar gezet, alleen het schieten op een console blijft lastig. Ben gewoon meer PC game shooter.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Luukwa

Luukwa

o/

Nog 2 en half uur dan kan ik weer spelen, yay.

Soundcloud!

• xven0mxz

xven0mxz

Tot 5 uur opschool! daarna kunnen we weer! morgen helaas wel van half 9 tot 6 uur opschool!

• 4Real
Heb je eigenlijk altijd al je geld opzak? Want als je dood gaat moet je het ziekenhuis betalen, dat doe ik liever met 2k opzak dan met een paar miljoen.

• Showshone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
In gta4 was het enige wat ik deed nadat ik de missies uithad, door de stad crossen. Zo snel mogelijk en met zo min mogelijk schade door de stad racen. Natuurlijk werd er af en toe wel eens een hoertje vermoord, maar verreweg de meeste tijd ging op aan scheuren.

In gta4 was dat ook nog best een uitdaging. Het was best moelijk om met topsnelheid de auto op de weg te houden. Of dat helemaal realistisch was of niet is niet echt relevant imo. Echt realitisch wordt het toch nooit.

Maar hier racen de autos inderdaad meer zoals bij just cause 2 of saints row.
Dit is gewoon iets minder uitdagend en voelt daardoor minder realistisch. Los van of het ook echt minder realitisch was. Het rijden in gta 5 lijkt dus vooral te weinig uitdaging te bieden.

Maar misschien is het inderdaad gewoon wennen. Ik vond burnout paradise ook de shit en dat was ook niet echt realitisch. Sterker nog daar doet gta5 een beetje aan denken.

We shall see...

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Jheroun schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:50:

Er zitten gelukkig ook veel meer checkpoints in het savesysteem, dus als je weer eens wordt neergeknald zit je snel weer op het punt waar je was. Dat vond ik in eerdere delen altijd nogal ergerlijk, wordt je in de laatste stap van een missie neergeknald, kan je weer opnieuw beginnen met de reis naar de 1e stap.
Dat vind ik overigens ook geweldig. Ik haat het om missies tig keer vanaf begin overnieuw te doen, de checkpoints zijn echt een groot pluspunt :)

• servival7
Donstil schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:50:
[...]

Beetje rechts boven van het meer.
Daar heb ik inderdaad al vliegtuigen gezien ja. :9

Bensimpel

Positieve meneer

Heb mezelf al 2 keer dood kunnen krijgen door keihard met een auto op een andere auto te knallen, waardoor ik door de vooruit vloog en mijn nek brak :+

😆 - Denk ook eens om ;)

• Donstil
  • Niet online
servival7 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:54:
[...]

Daar heb ik inderdaad al vliegtuigen gezien ja. :9
Ooh echt? Dan had ik pecht.

Het is dat kleine zand veldje.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2nrltm8.jpg < Hiero

• Luukwa

Luukwa

o/

Bensimpel schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:54:
Heb mezelf al 2 keer dood kunnen krijgen door keihard met een auto op een andere auto te knallen, waardoor ik door de vooruit vloog en mijn nek brak :+
Op die manier heb ik juist mensen gedood.. beukte ik vol tegen ze aan, hoor ik vervolgens de toeter.. dood :+

Soundcloud!

• servival7
Donstil schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:55:
[...]

[afbeelding] < Hiero
Het vliegveld is dat donder bruine streepje onder je cirkel ;)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Showshone schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:53:
Verhaal...

Maar misschien is het inderdaad gewoon wennen. Ik vond burnout paradise ook de shit en dat was ook niet echt realitisch. Sterker nog daar doet gta5 een beetje aan denken.

We shall see...
Dit vond ik ook, ik had toen ik de eerste keer het eiland rond reedt, ook echt een Burnout Paradise gevoel! Dit vond ik trouwens ook één van de leukse games deze generatie op de Playstation (ook al was het een game die al heel vroeg (2008?) uitkwam).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• cypher21
steppy schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:47:
Nope, snap nog steeds niet wat je probleem met de controls van GTA is.

COD: trekkers aimen en schieten
GTA: trekkers aimen en schieten

COD: pookje lopen
GTA: pookje lopen

COD: rechter pookje klikken voor rennen
GTA: A indrukken voor rennen.

Bedoel rennen oid?

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:41
Een katachtige, wat precies weet ik ook niet :)

To dare is to do

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Donstil schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:55:
[...]

[afbeelding] < Hiero
Er zijn in totaal 3 airports, waarvan 1 militair. Ben al met een vliegtuig over het eiland gevlogen, dan worden op je map de airports aangeduid met bewegende stipjes.

Die bij je cirkel is de kleinste!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Waarschijnlijk bedoelt hij dat je met COD andere toetsen moet gebruiken, R1 en L1 voor schieten en aimen ipv R2 en L2

Ook sprinten met andere toets

PSN: fonsmeister

• xven0mxz

xven0mxz

cypher21 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:00:
[...]

Bedoel rennen oid?
Dat is inderdaad allemaal zelfde maar de rest van de controles niet.. zoals schieten is precies andersom, ik zit er nog wel redelijk vaak naast in een missie.

• servival7
steffex schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:02:
[...]

Er zijn in totaal 3 airports, waarvan 1 militair. Ben al met een vliegtuig over het eiland gevlogen, dan worden op je map de airports aangeduid met bewegende stipjes.

er zijn toch 4 vliegvelden? :X

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
cypher21 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:00:
[...]

Bedoel rennen oid?
Op de Playstation is het R1 om te schieten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 12:44
Ik ga vanmiddag weer even spelen.

Als je dus niet online bent kan je ook geen gebruik maken van Rockstar Social Club en waarschijnlijk mis je daardoor een paar online opties!

Nu merk ik wel dat de online functie nog niet up 2 date is!

Iphone 5 -- eerste Iphone

• Luukwa

Luukwa

o/

Dacht ik ook? Lost santos airport, millitary base, 1tje in dessert en nog kleinere in dessert?

Soundcloud!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:18
LuukwaHD schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:06:
[...]

1tje in dessert en nog kleinere in dessert?
In het toetje ja? :X

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• servival7
[...]

Dacht ik ook? Lost santos airport, millitary base, 1tje in dessert en nog kleinere in dessert?
Die ja

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 15:16
[...]

Los Santor Aiport
Fort Zancudo
Grand Senora Desert.

En misschien ergens een militaire inderdaad, maar waar?

Verwijderd

[...]

Klopt!

spoiler:
Het kleine vliegveld kan je als Trevor kopen.

Verwijderd

De Atomic Blimp in volle hoogte en vaart.

Enjoy.

• cypher21
Jumpman schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:05:
[...]

Ah
Dat wist ik niet :) Ik ging uit van xbox. Was misschien handiger geweest erbij te vermelden wat voor console hij bedoelde...

• steffex
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:07:
[...]

Klopt!

spoiler:
Dat zou kunnen, mijn progress is nog niet zover.

• Luukwa

Luukwa

o/

[...]

Klopt!

spoiler:
Dat wist ik inderdaad ja, ik ga vanmiddag maar is wat real estate kopen.

Soundcloud!

Bensimpel

Positieve meneer

Jumpman schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:05:
[...]

R1 is dekking ;) R2 is schieten ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

[video]

Enjoy.
Nieuwe rug kopen? :D

Wat ik overigens wel grappig vind is dat de ziekenhuiskosten echt absurd laag zijn. Volgensmij een 10/15 dollar ofzo?

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Luukwa

Luukwa

o/

Ziekenhuis kosten verschilt met hoeveel geld je op zak hebt.

Soundcloud!

Verwijderd

Botsing met een train gehad, neus tegen neus. DOOD. Haha

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

w4rguy schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:11:
[...]

Wat ik overigens wel grappig vind is dat de ziekenhuiskosten echt absurd laag zijn. Volgensmij een 10/15 dollar ofzo?
Volgens mij is het een percentage van het geld wat je op dat moment bezit.

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 09:31
[video]

Enjoy.
Hahahaha, alleen omdat je die reling al zo mooi raakt geef ik je een 10! _/-\o_

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:12:
[...]

Volgens mij is het een percentage van het geld wat je op dat moment bezit.
Hoe meer geld hoe minder zorgtoeslag :p

• Donstil
  • Niet online
steffex schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:02:
[...]

Heb ik wel gedaan maar niet lang genoeg denk ik.

Nog even werken vandaag en dan twee dagen (plus weekend) vrij.
Sociaal leven uit. Gta5 aan dus dan ga ik er weer voor :)

• 4Real
w4rguy schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:11:
[...]

135 bij mij, had 2.6k op zak :/ Dus iets van 5% moet je afdragen...

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

4Real schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:13:
[...]
135 bij mij, had 2.6k op zak :/ Dus iets van 5% moet je afdragen...
ah vandaar.. we vonden het al grappig dat het beroven van een 7/11 meer opbrengsten had dan een bezoekje aan het ziekenhuis kostte :P

• 4Real
w4rguy schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:14:
[...]

ah vandaar.. we vonden het al grappig dat het beroven van een 7/11 meer opbrengsten had dan een bezoekje aan het ziekenhuis kostte :P
Daarom ben ik ook benieuwd of je deel van je geld ergens kunt achter laten. Ik zet liever grote deel van mijn geld op de bank en loop met 10k op zak dan dat ik 500.000 moet betalen voor een ziekenhuis bezoek.

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 09:30
Weet iemand toevallig of je je geld nog op de bank kunt zetten, of kan dat alleen in GTA online?

• cypher21
Bensimpel schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:11:
[...]

R1 is dekking ;) R2 is schieten ;)
Het ging om de COD besturing op de PS3.
Daar is het kennelijk R1 om te schieten.

Op de xbox is het RT om te schieten, zelfde als bij GTA het geval is

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

w4rguy schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:14:
[...]

Met Trevor kost het me 5000 dollar per ziekenhuisbezoekje, maar ik had dan ook 2.5 ton bij me ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Bensimpel

Positieve meneer

cypher21 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:17:
[...]

Het ging om de COD besturing op de PS3.
Daar is het kennelijk R1 om te schieten.

Op de xbox is het RT om te schieten, zelfde als bij GTA het geval is
My bad :F

😆 - Denk ook eens om ;)

• Bartsmash
  • Laatst online: 01-10 16:10
Arwintju schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:16:
Weet iemand toevallig of je je geld nog op de bank kunt zetten, of kan dat alleen in GTA online?
ga beleggen... :)

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:50:
WOah, gisteren paar uur gespeeld. Maar moet echt zeggen, super vet spel! I am hooked. Kreeg bij me spel ook een code voor een zeppelin die ik kon besturen.
Alleen ik vloog ermee naar het vliegveld en werd meteen neergemaaid door politie lol :P
Heb eruit kunnen springen en wou een privejet stelen, alleen klere ding wilde alleen voor of achteruit, dus geen turn maken en klapt opeens tegen zo'n ladder aan en vloog in brand met mij erbij.

Moet zeggen, ze hebben het geniaal in elkaar gezet, alleen het schieten op een console blijft lastig. Ben gewoon meer PC game shooter.
De vliegtuigen kan je op de grond niet sturen met de stick, maar dat moet met de schouderknoppen. Overigens wel realistisch want die zijn voor het richtingsroer, en een echt vliegtuig stuur je op de grond ook met de pedalen.

Dus vandaar dat je niet kon sturen :)

• Donstil
  • Niet online
GekkePrutser schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:22:
[...]

De vliegtuigen kan je op de grond niet sturen met de stick, maar dat moet met de schouderknoppen. Overigens wel realistisch want die zijn voor het richtingsroer, en een echt vliegtuig stuur je op de grond ook met de pedalen.

Hee top dat kon ik al niet vinden :)

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

[...]

Ahaaaaa. Vanavond nogmaals proberen. :)

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:49

Vis

Greetings from Mount Chiliad 8) _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://prod.cloud.rockstargames.com/ugc/gta5photo/8675/gKDu25kptE--mCzMw7O-LQ/0_0.jpg

Social Club website doet t weer, dus we kunnen weer Snapmatic gebruiken :*)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• syntesia
ik weet nog steeds niet waar ik mijn getunde wagens moet opslaan, moet je nou een garage kopen of moet je altijd naar je safehouse toe ?

• steffex
je hebt een aparte garage op je map staan, daar moet je ze inzetten. Daar kunnen meerdere auto's in.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Weet iemand of er controls zijn voor de PS3 hoe je eerst kunt aimen voordat je schiet vanuit een voertuig? Gister wist ik alleen te aimen en dan gelijk te schieten. Me no like that...

• cypher21
[...]

Haha,
Het kostte mij ook heel wat proberen voor ik dat uitgevonden had :D

"Parkeer het vliegtuig in de hangar" vervolgens vier minuten voor en achteruit gereden met dat ding, geen bocht kunnen maken en enigszins gefrustreerd. Tot ik per ongeluk de bumper ingedrukte....

• 4Real
Vis schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:29:
Greetings from Mount Chiliad 8) _/-\o_

[afbeelding]

Social Club website doet t weer, dus we kunnen weer Snapmatic gebruiken :*)
Je hebt Osama Bin Laden gevonden!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 12:44
[video]

Enjoy.
Vergeten dit te installen! ga ik zo doen!

Iphone 5 -- eerste Iphone

• syntesia
steffex schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:31:
je hebt een aparte garage op je map staan, daar moet je ze inzetten. Daar kunnen meerdere auto's in.
welk icoontje is dat ik zie alleen die impound garage,

Trouwens gvd blaas ik net weer mijn auto op weer 20k weg. ben nu blut !!

• Rhemme
  • Laatst online: 23-02 12:02
4Real schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:16:
[...]

Daarom ben ik ook benieuwd of je deel van je geld ergens kunt achter laten. Ik zet liever grote deel van mijn geld op de bank en loop met 10k op zak dan dat ik 500.000 moet betalen voor een ziekenhuis bezoek.
Je zou het kunnen beleggen. Dan heb je 't niet meer op zak en telt het niet meer mee. Ong 5% moet je afdragen aan het ziekenhuis, ook al doe je een slechte investering dan zul je vast nog een beter rendement hebben dan -5%

• servival7
w4rguy schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:31:
Weet iemand of er controls zijn voor de PS3 hoe je eerst kunt aimen voordat je schiet vanuit een voertuig? Gister wist ik alleen te aimen en dan gelijk te schieten. Me no like that...
Al geprobeerd de schietknop niet meteen helemaal in te drukken?
Pagina: 1 ... 8 ... 74 Laatste

Let op:
Er is een topic GTA 5 Crew topic
Slowchat & Levertijden-topic

Geen PC vs Console discussie's

Posts met alleen video's/plaatjes/etc dragen niet bij aan het topic en zijn dus ongewenst.
Story-spoilers (spoilers over het verhaal) ALTIJD tussen spoiler tags:
spoiler:
~~~[spoiler] Je verborgen tekst tik je hiertussen ~~~[/spoiler]
.