Tom schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:12:
Weet niet of het vet is, het lijkt mij een stuk moeilijker omdat je overzicht mist. Maar het ziet er wel ontzettend cool uit... volgens mij voel je je wel meer onderdeel van een grote stad waarin je echt alles kunt. Ik heb em al gespeeld op de PS3 maar hoe meer ik zie, hoe meer zin ik krijg om em nogmaals te spelen op de PS4

Enige vergelijking dat ik kan maken is Skyrim. Daar kon je ook first person en third person spelen. IK heb de hele game in first person gespeeld. Third person gaf me een beter overzicht, maar first person speelde naar mijn mening zo veel fijner (zeker met battles) en was veel meer immersive. Ik denk dat GTA vergelijkbaar zal zijn. First person zal zeker wennen zijn, maar denk dat de nieuwe ervaring dermate tof is dat je niet snel terug wil schakelen.
Ik zie mijzelf nu veel wisselen tussen een autorifle en een siper bijvoorbeeld. Ik gebruikte de sniper alleen op echt lange afstanden omdat je steeds van third naar first person switcht vond ik het maar vervelend. Maar in first person, even snel wissel naar sniper, paar man neerhalen en terug naar autorifle en doorknallen.
GTA V 'new gen' was al langer in ontwikkeling (dus samen met de old gen) en ik zie nu wel in dat de nieuwe versie altijd bedoeld was als uiteindelijke versie. Kleine dingen zoals wapen upgrades hebben nu echt een doel. Je kon een andere scope en flashlight op je wapen zetten bijvoorbeeld. Het was tof, maar had niet echt veel nut behalve dat de stats iets anders werden. Nu met first person mode gebruik je daadwerkelijk de scope en flashlight is gewoon echt noodzakelijk om goed te kunnen kijken. Zeker gezien hoeveel tijd is ingestoken om de first person mode echt werkend te maken (dus niet simpel camera's aanpassen) ben ik wel overtuigd dat het erg goed moet aanvoelen. Je kan bijvoorbeeld nu ook achter je stuur duiken in first person (d-pad naar beneden klikken). Je ziet minder, maar je kan wel zo kogels ontwijken in de auto.
Ben in ieder geval heel erg psyched!
[
Voor 42% gewijzigd door
ASNNetworks op 04-11-2014 20:20
]