Ik zie best vaak reacties van mensen die niets snappen van de stock market. Hierbij een korte uitleg die je hopelijk wat wijzer maakt.
Wanneer je op een aandeel klikt, wordt er een high value en low value aangegeven. Deze low value geeft de laagste prijs aan die het aandeel ooit heeft bereikt. De high value geeft dus aan wat de hoogste prijs is die het aandeel ooit heeft bereikt.
Het ideale aandeel om te kopen is een aandeel met een actuele waarde die dicht bij de low value ligt maar het moet wel een groei doormaken. Dit aandeel heeft dan namelijk de potentie om te groeien richting de high value die het eerder al heeft bereikt.
Het verkopen wijst dan denk ik zichzelf. Hoe dichter je bij de high value komt, hoe hoger de kans is dat de waarde van het aandeel gaat dalen. Tijdig verkopen is dus net zo belangrijk als het kopen van een aandeel.
Ik denk dat dit de methode is die je moet hanteren bij het kopen van aandelen, dit wil niet zeggen dat dit de beste is. Daarnaast blijft het naar mijn mening een gok. In het begin deed ik maar wat en heb ik er 300.000 mee verdiend.
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 24-09-2013 21:58
]