Lol? PC gamer zeker. Damn, wat had je dan verwacht?Phusebox schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:52:
Gelukkig zijn er meer mensen die kritiek hebben op de game, en hoewel mijn collega het echt super vet vind zal ik in ieder geval zijn review aanvullen met mijn kritische blik. Het is bij lange na geen 9+ waard in mijn ogen, en al helemaal niet de beste game van het jaar, laat staan ooit. Teveel steken laten vallen en te weinig vernieuwing, bovenop een verouderde engine en mechanics die al 10 jaar verrot zijn.
Kritiek geven is één als je nu aangeeft wat er verandert had moeten worden en hoe? Sorry beste GTA van allemaal qua inhoud ....... de map is zo groot dat ik nooit alles zal zien!Phusebox schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:52:
Gelukkig zijn er meer mensen die kritiek hebben op de game, en hoewel mijn collega het echt super vet vind zal ik in ieder geval zijn review aanvullen met mijn kritische blik. Het is bij lange na geen 9+ waard in mijn ogen, en al helemaal niet de beste game van het jaar, laat staan ooit. Teveel steken laten vallen en te weinig vernieuwing, bovenop een verouderde engine en mechanics die al 10 jaar verrot zijn.
Iphone 5 -- eerste Iphone
Verwijderd
Gut, ben jij ooit wel eens positief in het leven?Phusebox schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:52:

Phusebox being an giant hipster hero
Wat een baggergame is GTA ook, wie speelt nu zo'n slechte broken game als je dit kan spelen:

Wat een baggergame is GTA ook, wie speelt nu zo'n slechte broken game als je dit kan spelen:

Heb jij het wel gespeeld? Je argument dat er geen vernieuwingen en/verbeteringen zijn slaan nergens op. Het is veel dynamischer, uitgebreider en vernieuwender dan zijn voorganger. Hier kom je achter naar mate je meerdere missies hebt gespeeld.Phusebox schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:52:
Maar oke al 90% het een geweldig spel vindt moeten er natuurlijk wat rotte appels zijn die het weer niet goed vinden. Waarschijnlijk mensen die half depressief zijn en zich kunnen vinden in bepaalde karakters in het spel.

[ Voor 5% gewijzigd door green-tea op 21-09-2013 15:37 ]
haha nice martinspire, breaking bad ftw
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Toegegeven ik heb de game waarschijnlijk niet zo lang gespeeld als de meesten van jullie, maar als het niet in de eerste uurtjes kan overtuigen dan is de drang om verder te spelen al snel weg. Waar ik in deel IV meteen gegrepen werd door het verhaal voelde ik hier enkel en alleen afkeer voor de gehele wereld die Rockstar heeft neergezet. GTA V zou de bekroning van een geweldige generatie games moeten zijn, maar wat mij betreft is het de belichaming van clichés en luiheid van developers om te vernieuwen. Dat de grootste gamestudios vervolg na vervolg uitpoepen van de zoveelste inspiratieloze shooter, en vervolgens bakken met geld binnenharken moet Rockstar als muziek in de oren hebben geklonken.
Uiteraard hebben ze het wel geprobeerd, en zijn er zelfs honderden miljoenen tegenaan gegooid. Het resultaat, het zoveelste inspiratieloze vervolg met dezelfde mechanics en tekortkomingen van de voorgaande delen. Men probeert teveel te doen, en is eigenlijk nergens goed in waardoor de game voor mij verloren gaat in zijn veelzijdigheid. Laten we het dan maar meteen over gameplay hebben, zoals het shooter gedeelte dat gewoon niet lekker speelt. De wapens voelen als proppenschieters met dito geluid en nergens voel je volledige controle over de actie op je scherm. Het is allemaal wel ok, maar niet meer dan dat.
Hetzelfde geld des te meer voor het besturen van voertuigen; waar het weggedrag van auto's bijvoorbeeld nog belabberder is dan de eerste topdown versie van GTA die ik ooit speelde. Het lijkt wel of men niets heeft geleerd in al die jaren. Smartphone racers zijn tegenwoordig beter en verder ontwikkeld dan deze barbaarse mechanics. Naast rijden en schieten zul je ook heel wat afstand te voet afleggen in GTA V, waardoor je oog in oog komt met de middelmatige animaties van personages die lijken te zweven en glijden tijdens het rennen of springen. Het voelt exact zo aan als de vorige game, en ik vraag me af of hier überhaupt 1 regel code gewijzigd is. Overigens lijken de hoofdpersonages en andere belangrijke figuren wel constant onder invloed, want ik denk dat je een groep bejaarden sneller in een bus hebt dan Franklin en consorten in een auto. My god, wat een irritant traag tempo hebben die AI characters zeg.
Inhoudelijk dan, zul je misschien denken? GTA is toch de game met het verhaal en de eindeloze mogelijkheden. Jep, althans, als je op goedkoop vermaak met meer cliché's dan een Stallone film zit te wachten. Het dissen van 'bitches', hangen met je homies, neerschieten van criminelen en scheuren door de stad; hebben we het niet allemaal al tientallen keren gezien in films en gedaan in games? Kom op Rockstar, verzin eens iets beters dan deze goedkope stereotypes nog meer uit te melken in een zogenaamde persiflage van de Amerikaanse maatschappij. Er is niets makkelijkers dan deze zelfde thema's weer aan te snijden en er voor de hand liggende humoristische saus over heen te gieten die zogenaamd shockerend moet zijn, maar zijn doel totaal voorbij schiet in haar simpliciteit.
Om nog maar te zwijgen over de grafische tekortkomingen, zoals een framerate die nauwelijks de 30 beelden per seconde haalt en regelmatig tot net boven de 20 terugzakt. Er zijn ook de nodige glitches en bugs, pop-up en pop-in die ik allemaal wel wil vergeven vanwege het formaat van de wereld. Daarnaast waren er ook de nodige problemen met mensen die de game zouden kunnen pre-loaden zodat ze op de dag van release konden spelen, maar ook de mensen die op die bewuste dag de game digitaal binnen haalden kregen error's en downloadproblemen voorgeschoteld. Apps die interactie met de game beloofden, maar enkel voor iOS momenteel beschikbaar zijn en in de eerste dagen na release nog niet werkten. Etc etc. Rockstar heeft in mijn opinie teveel steken te laten vallen om een voldoende te scoren, maar dat is enkel mijn mening en stem die waarschijnlijk verloren zal gaan in het gros dat wel graag een game speelt die discriminerende en stereotype beelden rechtvaardigt met goedkope hersenloze humor.
Uiteraard hebben ze het wel geprobeerd, en zijn er zelfs honderden miljoenen tegenaan gegooid. Het resultaat, het zoveelste inspiratieloze vervolg met dezelfde mechanics en tekortkomingen van de voorgaande delen. Men probeert teveel te doen, en is eigenlijk nergens goed in waardoor de game voor mij verloren gaat in zijn veelzijdigheid. Laten we het dan maar meteen over gameplay hebben, zoals het shooter gedeelte dat gewoon niet lekker speelt. De wapens voelen als proppenschieters met dito geluid en nergens voel je volledige controle over de actie op je scherm. Het is allemaal wel ok, maar niet meer dan dat.
Hetzelfde geld des te meer voor het besturen van voertuigen; waar het weggedrag van auto's bijvoorbeeld nog belabberder is dan de eerste topdown versie van GTA die ik ooit speelde. Het lijkt wel of men niets heeft geleerd in al die jaren. Smartphone racers zijn tegenwoordig beter en verder ontwikkeld dan deze barbaarse mechanics. Naast rijden en schieten zul je ook heel wat afstand te voet afleggen in GTA V, waardoor je oog in oog komt met de middelmatige animaties van personages die lijken te zweven en glijden tijdens het rennen of springen. Het voelt exact zo aan als de vorige game, en ik vraag me af of hier überhaupt 1 regel code gewijzigd is. Overigens lijken de hoofdpersonages en andere belangrijke figuren wel constant onder invloed, want ik denk dat je een groep bejaarden sneller in een bus hebt dan Franklin en consorten in een auto. My god, wat een irritant traag tempo hebben die AI characters zeg.
Inhoudelijk dan, zul je misschien denken? GTA is toch de game met het verhaal en de eindeloze mogelijkheden. Jep, althans, als je op goedkoop vermaak met meer cliché's dan een Stallone film zit te wachten. Het dissen van 'bitches', hangen met je homies, neerschieten van criminelen en scheuren door de stad; hebben we het niet allemaal al tientallen keren gezien in films en gedaan in games? Kom op Rockstar, verzin eens iets beters dan deze goedkope stereotypes nog meer uit te melken in een zogenaamde persiflage van de Amerikaanse maatschappij. Er is niets makkelijkers dan deze zelfde thema's weer aan te snijden en er voor de hand liggende humoristische saus over heen te gieten die zogenaamd shockerend moet zijn, maar zijn doel totaal voorbij schiet in haar simpliciteit.
Om nog maar te zwijgen over de grafische tekortkomingen, zoals een framerate die nauwelijks de 30 beelden per seconde haalt en regelmatig tot net boven de 20 terugzakt. Er zijn ook de nodige glitches en bugs, pop-up en pop-in die ik allemaal wel wil vergeven vanwege het formaat van de wereld. Daarnaast waren er ook de nodige problemen met mensen die de game zouden kunnen pre-loaden zodat ze op de dag van release konden spelen, maar ook de mensen die op die bewuste dag de game digitaal binnen haalden kregen error's en downloadproblemen voorgeschoteld. Apps die interactie met de game beloofden, maar enkel voor iOS momenteel beschikbaar zijn en in de eerste dagen na release nog niet werkten. Etc etc. Rockstar heeft in mijn opinie teveel steken te laten vallen om een voldoende te scoren, maar dat is enkel mijn mening en stem die waarschijnlijk verloren zal gaan in het gros dat wel graag een game speelt die discriminerende en stereotype beelden rechtvaardigt met goedkope hersenloze humor.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dat jij het idee achter een GTA spel niet leuk vind wil niet zeggen dat het geen goed spel is. Alles wat je als nadeel noemt is gewoon GTA, waarom zouden ze dat veranderen? Ga dan een ander spel spelen.
Verder prima om een negatieve review te horen hoor, het is ook belachelijk dat 'de rest' hier je meteen afkraakt want het is blijkbaar niet geoorloofd om een spel als dit niet leuk te vinden.
Verder prima om een negatieve review te horen hoor, het is ook belachelijk dat 'de rest' hier je meteen afkraakt want het is blijkbaar niet geoorloofd om een spel als dit niet leuk te vinden.
Ergens snap ik je punten wel hoor, maar ontneemt dat je plezier niet in het gros van de games? Dat is hetzelfde als no-brainer films die je niet meer kunt zien omdat je continu stilstaat bij de fouten in het plot, voorspelbare situaties of noem het (repetitieve) maar op.
Ik zie de flaws in vijf, maar het is voor mij tot nog toe wel het GTA deel wat het meeste plezier geeft (en ja, ik heb alle delen en ja, ik heb alle delen uitgespeeld (Chinatown Wars maar tot 50% maar OK). Je kunt het ook zo zien dat deel zes dit nog zal overtreffen en blijft het een achtbaanrit die je bijblijft tot dat deel.
Ergo..als je je fixeert op de minpunten zul je nooit de pluspunten waarderen. Zonde.
Ik zie de flaws in vijf, maar het is voor mij tot nog toe wel het GTA deel wat het meeste plezier geeft (en ja, ik heb alle delen en ja, ik heb alle delen uitgespeeld (Chinatown Wars maar tot 50% maar OK). Je kunt het ook zo zien dat deel zes dit nog zal overtreffen en blijft het een achtbaanrit die je bijblijft tot dat deel.
Ergo..als je je fixeert op de minpunten zul je nooit de pluspunten waarderen. Zonde.
Als je het zo bekijkt is natuurlijk elk spel goed. Ja dat is onze game nou eenmaal, dus als je daar van houdt is het wel vet.NickThissen schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:02:
Dat jij het idee achter een GTA spel niet leuk vind wil niet zeggen dat het geen goed spel is. Alles wat je als nadeel noemt is gewoon GTA, waarom zouden ze dat veranderen? Ga dan een ander spel spelen.
Ik ben wellicht te kritisch maar het gros is gewoon helemaal blind door gta geilheid en ziet alle minpunten niet.
Ik bedoelde dan vooral dit stuk:Phusebox schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:06:
[...]
Als je het zo bekijkt is natuurlijk elk spel goed. Ja dat is onze game nou eenmaal, dus als je daar van houdt is het wel vet.
Ik ben wellicht te kritisch maar het gros is gewoon helemaal blind door gta geilheid en ziet alle minpunten niet.
Dat is nou eenmaal GTA. "Verzin eens wat anders"? Wat dacht je van Red Dead Redemption om maar wat te noemen? Dat is iets heel anders waar je om vraagt. Maar dat is geen GTA. Als je dit weg laat is het geen GTA game meer, en als je dit niet bevalt dan ben je blijkbaar niet zo van de GTA games, toch?Inhoudelijk dan, zul je misschien denken? GTA is toch de game met het verhaal en de eindeloze mogelijkheden. Jep, althans, als je op goedkoop vermaak met meer cliché's dan een Stallone film zit te wachten. Het dissen van 'bitches', hangen met je homies, neerschieten van criminelen en scheuren door de stad; hebben we het niet allemaal al tientallen keren gezien in films en gedaan in games? Kom op Rockstar, verzin eens iets beters dan deze goedkope stereotypes nog meer uit te melken in een zogenaamde persiflage van de Amerikaanse maatschappij. Er is niets makkelijkers dan deze zelfde thema's weer aan te snijden en er voor de hand liggende humoristische saus over heen te gieten die zogenaamd shockerend moet zijn, maar zijn doel totaal voorbij schiet in haar simpliciteit.
Klopt ik kan echt geen crap films meer kijken als the expendables.Exorcist schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:05:
Ergens snap ik je punten wel hoor, maar ontneemt dat je plezier niet in het gros van de games? Dat is hetzelfde als no-brainer films die je niet meer kunt zien omdat je continu stilstaat bij de fouten in het plot, voorspelbare situaties of noem het (repetitieve) maar op.
Ik heb deel IV ook volledig uitgespeeld en dat was voor die tijd een goede game. Dit is gewoon een kopie met meerdere characters en een andere omgeving. Er is echt niets verbeterd aan de gameplay, eerder slechter geworden.
En dat frustreert tijdens het spelen waardoor ik inderdaad nog geen enkel leuk moment in het spel meegemaakt.
Iedereen ziet het anders. Dit is voor mij juist de eerste GTA game die ik verder wil spelen, die andere was ik juist snel zat. Deze bevalt juist erg goed. Ziet er erg goed uit! Inderdaad zit hij wel helemaal tot de max van het kunnen van de huidige consoles.Phusebox schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:09:
[...]
Klopt ik kan echt geen crap films meer kijken als the expendables.
Ik heb deel IV ook volledig uitgespeeld en dat was voor die tijd een goede game. Dit is gewoon een kopie met meerdere characters en een andere omgeving. Er is echt niets verbeterd aan de gameplay, eerder slechter geworden.
En dat frustreert tijdens het spelen waardoor ik inderdaad nog geen enkel leuk moment in het spel meegemaakt.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Volgens mij ben je dan zeker ook niet eens tot de eerste heist gekomen zeker? Als je je blind gaat staren op imperfecties, dan zul je die zeker vinden. Toch heb ik het idee dat je de game stom vindt om hem maar stom te vinden (hipster alert lol). Ik vind het erg zwak om de karakters af te doen als cliché en stereotyp als je daar niet de kans voor geeft om zich te laten ontplooien.
Dat de game mager/herkenbaar begint ligt niet zozeer aan de karakters of het verhaal. Men heeft geprobeerd de gamer langzaamaan bekend te maken met de vele facetten van de gameplay en heeft dit dus bewust rustig opgebouwd. Ergo: het begint wat traag en heeft daardoor niet de diepgang die GTA 4 misschien wel had aan het begin, maar daar was de instap voor veel gamers weer te zwaar waardoor er veel zijn afgehaakt op het verhaal.
Verder vind ik het wel heel erg zwak om alles maar met zo'n negatieve toon te beoordelen. De graphics zijn misschien op het oog als je rijd met 200kmh door de stad heen wat zwak en geeft wat FPS drops, maar ga eens kijken wat de game nou eigenlijk allemaal toont. Er zit enorm veel detail in de omgeving waardoor je die grafisch kunt vergelijken met Max Payne 3 (een titel die toch ook erg mooi was). Zeker de huizen waar je karakters wonen zijn heel mooi uitgewerkt, maar ook de diverse omgevingen waar je komt zijn gewoon erg mooi gedaan. Daarnaast zijn de auto's gedetailleerder, karakters bevatten meer detail (vergelijk GTA 4 maar eens met GTA 5 en dan niet de pc met de consoles, maar echt 360 GTA 4 vs 360 GTA 5. Dat verschil is enorm. Zeker als je kijkt naar hoeveel volk er rondrijd/rondloopt als je door de stad heen gaat. Het voelt veel levendiger aan.
En inspiratieloos is de game zeker niet. De diverse elementen waar de sfeer wordt gemaakt zijn diepgaand. De radio, de honderden dialogen, het gedrag van de vele NPCs en meer. Zelfs als je niet met missies bezig bent, heb je enorm veel random events of stranger-missies die je kunt doen waardoor je bij zo'n grote game als dit eigenlijk altijd wel bezig kunt zijn. Als je dat niet kan waarderen, vraag ik me af wat je voor een gamesite doet. Niet alle gameplay elementen (vooral minigames) hebben de diepgang van diens tegenhangers, maar zijn zeker onderhoudend genoeg om je even mee bezig te houden. Verder is inderdaad de handling aangepast, maar deze past nu veel beter bij de game. De schooter mechanics zijn redelijk hetzelfde als Max Payne 3, dus dat vind ik wel wat zwak om af te doen als tekortkoming. Dan kun je er gewoon echt niet mee omgaan. Geluid is imo ook prima (ik weet niet wat je verwacht van de guns, maar hier doen ze aardig wat damage met prima geluid).
Zoals ik al meldde, je hebt de game duidelijk niet ver genoeg gespeeld om een oordeel te geven over de gameplay, de graphics en de sfeer, waardoor je mening nogal in het water valt. Dat je de game niet kunt waarderen is prima, maar je overtrokken reactie en bijbehorende gebrekkige verwoording geven mij al aan dat dit gewoon niet jouw game is en je er alles aan doet om maar iets te vinden wat dat logisch maakt. Óf je verwachtingen waren te hoog, óf je kunt er gewoon niet goed tegen om de bad guy te spelen.
Dat nog niet alle apps uitzijn is jammer, maar ook wel logisch, het hele Rockstar Social Club gedeelte is momenteel nog te druk om daar iets mee te kunnen doen. Maar daar zul je toch geen last van hebben, gezien je de game al weer in het doosje hebt zitten.
Dat de game mager/herkenbaar begint ligt niet zozeer aan de karakters of het verhaal. Men heeft geprobeerd de gamer langzaamaan bekend te maken met de vele facetten van de gameplay en heeft dit dus bewust rustig opgebouwd. Ergo: het begint wat traag en heeft daardoor niet de diepgang die GTA 4 misschien wel had aan het begin, maar daar was de instap voor veel gamers weer te zwaar waardoor er veel zijn afgehaakt op het verhaal.
Verder vind ik het wel heel erg zwak om alles maar met zo'n negatieve toon te beoordelen. De graphics zijn misschien op het oog als je rijd met 200kmh door de stad heen wat zwak en geeft wat FPS drops, maar ga eens kijken wat de game nou eigenlijk allemaal toont. Er zit enorm veel detail in de omgeving waardoor je die grafisch kunt vergelijken met Max Payne 3 (een titel die toch ook erg mooi was). Zeker de huizen waar je karakters wonen zijn heel mooi uitgewerkt, maar ook de diverse omgevingen waar je komt zijn gewoon erg mooi gedaan. Daarnaast zijn de auto's gedetailleerder, karakters bevatten meer detail (vergelijk GTA 4 maar eens met GTA 5 en dan niet de pc met de consoles, maar echt 360 GTA 4 vs 360 GTA 5. Dat verschil is enorm. Zeker als je kijkt naar hoeveel volk er rondrijd/rondloopt als je door de stad heen gaat. Het voelt veel levendiger aan.
En inspiratieloos is de game zeker niet. De diverse elementen waar de sfeer wordt gemaakt zijn diepgaand. De radio, de honderden dialogen, het gedrag van de vele NPCs en meer. Zelfs als je niet met missies bezig bent, heb je enorm veel random events of stranger-missies die je kunt doen waardoor je bij zo'n grote game als dit eigenlijk altijd wel bezig kunt zijn. Als je dat niet kan waarderen, vraag ik me af wat je voor een gamesite doet. Niet alle gameplay elementen (vooral minigames) hebben de diepgang van diens tegenhangers, maar zijn zeker onderhoudend genoeg om je even mee bezig te houden. Verder is inderdaad de handling aangepast, maar deze past nu veel beter bij de game. De schooter mechanics zijn redelijk hetzelfde als Max Payne 3, dus dat vind ik wel wat zwak om af te doen als tekortkoming. Dan kun je er gewoon echt niet mee omgaan. Geluid is imo ook prima (ik weet niet wat je verwacht van de guns, maar hier doen ze aardig wat damage met prima geluid).
Zoals ik al meldde, je hebt de game duidelijk niet ver genoeg gespeeld om een oordeel te geven over de gameplay, de graphics en de sfeer, waardoor je mening nogal in het water valt. Dat je de game niet kunt waarderen is prima, maar je overtrokken reactie en bijbehorende gebrekkige verwoording geven mij al aan dat dit gewoon niet jouw game is en je er alles aan doet om maar iets te vinden wat dat logisch maakt. Óf je verwachtingen waren te hoog, óf je kunt er gewoon niet goed tegen om de bad guy te spelen.
Dat nog niet alle apps uitzijn is jammer, maar ook wel logisch, het hele Rockstar Social Club gedeelte is momenteel nog te druk om daar iets mee te kunnen doen. Maar daar zul je toch geen last van hebben, gezien je de game al weer in het doosje hebt zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 21-09-2013 16:34 ]
Vraagje!
Krijgen mensen ook een error als ze hun xbox account aan social club proberen te linken? Ik probeer het via de site... Steeds als ik login doe, staat er een error.
Krijgen mensen ook een error als ze hun xbox account aan social club proberen te linken? Ik probeer het via de site... Steeds als ik login doe, staat er een error.
Ik vrees dat het er niet inzit. Jammer, was in San Andreas een lekkere money maker! (Nu dus maar gokken op de beurs)Polen schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:30:
Waar/hoe kan ik gokken? Jullie gaan me toch niet vertellen dat dat er niet in zit
@ Phusebox:
Hier geen problemen met de digitale versie. Werkte prima op de aangegeven tijd.
Wat is volgens jou dan de game van het jaar? Ik denk dat als er een pc versie komt, jij ook weer positief kunt zijn!
PSN: riznind
MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III
Waarschijnlijk al 1000x gevraagd maar wie kan mij ff antwoorden in een spolier? Wanneer krijg je trevor?
Verwijderd
Op mijn oude PS3 (eerste versie, 40 GB) heb ik echt énorme last van framedrops. Tijdens het rijden hapert het spel gewoon letterlijk en schiet de auto soms even terug. Het is wel te spelen, maar het verpest het spel enorm.
Bij andere spellen nergens last van. Iemand die dezelfde problemen ervaart, of wellicht een oplossing heeft?
Bij andere spellen nergens last van. Iemand die dezelfde problemen ervaart, of wellicht een oplossing heeft?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2013 17:36 ]
Antwoord onder mijbartkoper schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:33:
Waarschijnlijk al 1000x gevraagd maar wie kan mij ff antwoorden in een spolier? Wanneer krijg je trevor?

[ Voor 23% gewijzigd door rjpurk op 21-09-2013 17:41 ]
bartkoper schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:33:
spoiler:
Na de eerste heist. Het duurt dan wel weer even voordat Trevor Michael ontmoet en al de drie protagonisten playable zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Th_mas op 21-09-2013 17:41 ]
Ik zag dit ook (in iets mindere mate) bij een vriend met een slim 250GB. Vond het een stuk opvallender dan op m'n 360. Heb er zelf op mn 80 phat en 250 slim een beetje last van; niet hinderlijk maar wel meer in het oog springend dan op de Xbox.Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:36:
Op mijn oude PS3 (eerste versie, 40 GB) heb ik echt énorme last van framedrops. Tijdens het rijden hapert het spel gewoon letterlijk en schiet de auto soms even terug. Het is wel te spelen, maar het verpest het spel enorm.
Th_mas schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:39:
[...]
spoiler:Na de eerste heist. Het duurt dan wel weer even voordat Trevor Michael ontmoet en al de drie protagonisten playable zijn.
Dank allen!
Ik heb hier nog geen last van gehad (Ik heb ook nog de phat 40GB), maar ik heb het op andere fora ook al voorbij horen komen en het blijkt aan je koeling te liggen. Bij de ene phat PS3 is het niet en bij de andere weer wel. Het is nog niet duidelijk waar dit aan ligt, maar de meeste denken dat het aan fabriek waar de PS3 gefabriceerd is ligt.Exorcist schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:41:
[...]
Ik zag dit ook (in iets mindere mate) bij een vriend met een slim 250GB. Vond het een stuk opvallender dan op m'n 360. Heb er zelf op mn 80 phat en 250 slim een beetje last van; niet hinderlijk maar wel meer in het oog springend dan op de Xbox.
Er was iemand die dit probleem ook had en die kreeg de tip om zijn koelpasta eens te controleren/vervangen. Hij dit gedaan (blijkt moeilijker te zijn dan hij dacht, dus ik raad het af) en hij merkte wel verbetering. Zijn PS3 maakte overigens minder vaak herrie aangezien de cooling fan minder vaak hoefde aan te slaan.
Als je van char switched zijn ze altijdmet iets randoms bezig maar de zooi waarmee Trevor bezig is als je naar hem switched is vaak toch echt gaar.
spoiler:
Een keer switch ik naar hem en ligt hij op bij het water in zijn onderbroek (geen idee hoe) met om hem heen alles dode leden van Lost MC.
De andere keer zit hij in de storm drain een andere auto te achtervolgen.
En net switch ik naar hem en een paar secondes na de switch heeft hij opeens 2 sterren en ik heb geen idee waarom.
En net switch ik naar hem en een paar secondes na de switch heeft hij opeens 2 sterren en ik heb geen idee waarom.
Hij is gewoon gestoord.Deadsy schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 18:03:
Als je van char switched zijn ze altijdmet iets randoms bezig maar de zooi waarmee Trevor bezig is als je naar hem switched is vaak toch echt gaar.
spoiler:Een keer switch ik naar hem en ligt hij op bij het water in zijn onderbroek (geen idee hoe) met om hem heen alles dode leden van Lost MC.
spoiler:
Bij mij liep hij ook eens in z'n onderbroek maar dat was na zo'n random event. Lag opeens in m'n onderbroek op het treinspoor in the middle of nowhere...
Verwijderd
Waarom speel jij in hemelsnaam games ( als je ze speelt ) kun je beter met lego gaan spelen alsjeblieft
Phusebox schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:52:
Ach laten we het erop houden dat ik mijn eigen tekortkomingen probeer te wijten aan imperfecties in de game.Klaar, iedereen tevreden.
En ja, ik vraag me zelf ook steeds meer en meer af waarom ik nog games speel. Misschien tijd om alles maar aan de wilgen te hangen.
En ja, ik vraag me zelf ook steeds meer en meer af waarom ik nog games speel. Misschien tijd om alles maar aan de wilgen te hangen.
Een leuk eerste begin, als eerste beland ik in een
Het begint al goed..
spoiler:
om vervolgens een stripclub
spoiler:
te roken...joint
Het begint al goed..
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
Ik heb ook een oude 40GB fat ps3, maar zo erg dat de auto terug schiet ofzo heb ik toch nog niet gehadVerwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:36:
Ondertussen ben ik er zelf al weer gewoon aan geworden aan die lage frames, enkel bij momenten waar er wss 20~ fps is, dan merk ik het echt wel nog goed.
Iedereen weer blij? Zo niet, dan bij deze een paar selfies. Ik blijf leuk vinden waar sommigen mee komen! 

Wat een megalomane uitspraak.Phusebox schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:06:
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik heb bij een van de allereerste missies een combat shotgun gekregen, is er een manier om daarvoor aan ammo te komen voordat deze in de ammu-nation winkels verkocht wordt? Of duurt het sowieso niet heel lang voordat ik zover ben? Hij is namelijk erg handig voor die Gruppe 6 busjes
Cops doodrijden en hun shotgun ammo pakkenOverv schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 19:26:
Ik heb bij een van de allereerste missies een combat shotgun gekregen, is er een manier om daarvoor aan ammo te komen voordat deze in de ammu-nation winkels verkocht wordt? Of duurt het sowieso niet heel lang voordat ik zover ben? Hij is namelijk erg handig voor die Gruppe 6 busjes
Ik zie wel een gigantisch CASINO met het opschrift COMING SOON...Polen schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:30:
Waar/hoe kan ik gokken? Jullie gaan me toch niet vertellen dat dat er niet in zit
Wellicht als patch of DLC...
Het ligt misschien aan mij maar ik heb het idee dat die beurs (lokale variant, niet BAWSAQ) echt geen zak doet, op een enkele keer na door wat gebeurtenissen in de verhaallijn.
Ik heb aandelen gekocht van o.a. Fleeca voor 6 dollar en een beetje per stuk. Volgens de grafiek ernaast zijn ze op hun max rond de 33 per stuk geweest. Bij een hoog aantal stocks kan dat best lekker oplopen.
Nu heb ik in de game een week gespeeld en regelmatig de beurs in de gaten gehouden maar veel hoger dan 7 dollar zijn ze niet waard geweest. Kijk ik echt in de grafiek ernaast van de afgelopen week dan zijn ze wel degelijk flink gestegen op bepaalde dagen.
Of ik kijk constant op het verkeerde moment, of er klopt gewoon geen zak van.
Ik heb aandelen gekocht van o.a. Fleeca voor 6 dollar en een beetje per stuk. Volgens de grafiek ernaast zijn ze op hun max rond de 33 per stuk geweest. Bij een hoog aantal stocks kan dat best lekker oplopen.
Nu heb ik in de game een week gespeeld en regelmatig de beurs in de gaten gehouden maar veel hoger dan 7 dollar zijn ze niet waard geweest. Kijk ik echt in de grafiek ernaast van de afgelopen week dan zijn ze wel degelijk flink gestegen op bepaalde dagen.
Ik doe nu twee dagen missies, zit op 23%, maar moet zeggen dat ik er langzaamaan een beetje klaar mee ben. In beginsel waren missies wel leuk en veelzijdig. En nu? Elke missie moet je jezelf een weg langs 10-20 man schieten. Zeggen ze; gebruik Michael zijn special ability terwijl ze je opzadelen met het slechtste pistooltje dat je de hele tijd aan het reloaden bent.. Heb hem ook maar meteen uitgezet. Als ik Call of Duty wil spelen koop ik die wel, ik dacht GTA te hebben.
Hoe krijg je die geld transport wagens open dan? inmiddels heb ik wel kneedbommen voor als ik weer zon wagen tegen kom.Overv schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 19:26:
Mannetje met koffertje neerknallen en koffertje pakken, of op het slot van achterdeur schieten, of kneedbom erop gooien en boemSchimanski81 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 21:37:
[...]
Hoe krijg je die geld transport wagens open dan? inmiddels heb ik wel kneedbommen voor als ik weer zon wagen tegen kom.
waar zijn mijn wolken in de ps3 versie? op de xbox een heerlijk gevuld wolken dek. ps3 niets bijna
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Haha, ik zie nu pas dat je de wapens op de muur in Ammu-Nation ook kan kiezendutchgio schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 19:42:
[...]
Cops doodrijden en hun shotgun ammo pakken
Net in een (PS3) zware regenbui, met bijbehorend wolkendek gelopen... Toen maar gaan schuilen, een taxi gebeld en me naar huis laten rijden... Met een taxi dwars door de stad terwijl de chauffeur zich aan de regels houdt en op de stoplichten let (bij rood stoppen lijkt normaal te zijn? Who knew ! !Dutchzilla schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:00:
waar zijn mijn wolken in de ps3 versie? op de xbox een heerlijk gevuld wolken dek. ps3 niets bijna

Lol er is me net geld afhandig gemaakt via een of andere "scam" website(in game uiteraard), kreeg spam in mijn mailbox. Afzender Adrian@mydivinewithin.com, zeker op in gaan, erg leuke humor(kort woordspel, wat vragen met hoop humor). 
Moet oppassen dat spel niet te snel uitspeel, heb me vandaag daarom bezig gehouden met aandelen(LCN) te analyseren, en is na mijn idee volledig random. En low en high zijn niet laagste of hoogste wat je kan verwachten, heb aandelen gehad die onder de low doken, heb er foto van gemaakt mocht mijn woord niet voldoende zijn.
Ik ben van mening dat je stock niet kan manipuleren, heb redelijk wat uitgeprobeerd maar niks heeft invloed op de stock op de missies na.
Edit/
@veldkampj
Juist andersom.
BAWSAQ doet nog niks, handig om je geld te stallen, kost het je geen geld als je keertje dood gaat.
Amunation is mijn spaarvarken, dacht dat 1 oktober BAWSAQ actief word, tot die tijd gebeurd er niks, uiteraard ben ik niet verantwoordelijk voor eventuele schade mocht beurs eerder actief worden je je deel van je spaargeld kwijtraken.
Moet oppassen dat spel niet te snel uitspeel, heb me vandaag daarom bezig gehouden met aandelen(LCN) te analyseren, en is na mijn idee volledig random. En low en high zijn niet laagste of hoogste wat je kan verwachten, heb aandelen gehad die onder de low doken, heb er foto van gemaakt mocht mijn woord niet voldoende zijn.
Ik ben van mening dat je stock niet kan manipuleren, heb redelijk wat uitgeprobeerd maar niks heeft invloed op de stock op de missies na.
Edit/
@veldkampj
Juist andersom.
BAWSAQ doet nog niks, handig om je geld te stallen, kost het je geen geld als je keertje dood gaat.
Amunation is mijn spaarvarken, dacht dat 1 oktober BAWSAQ actief word, tot die tijd gebeurd er niks, uiteraard ben ik niet verantwoordelijk voor eventuele schade mocht beurs eerder actief worden je je deel van je spaargeld kwijtraken.
[ Voor 24% gewijzigd door mad_max234 op 21-09-2013 22:33 ]
mad_max234 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:15:
Lol er is me net geld afhandig gemaakt via een of andere "scam" website(in game uiteraard), kreeg spam in mijn mailbox. Afzender Adrian@mydivinewithin.com, zeker op in gaan, erg leuke humor.
spoiler:
Ik heb een GoPostal bus berooft en daarna storte het beurs aandeel met 200% omlaag, ben helaas nog geen busje van de concurrent tegen gekomen om te zien of hij dan ook weer met 200% omhoog gaat.
revertive schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:18:
[...]
spoiler:Ik heb een GoPostal bus berooft en daarna storte het beurs aandeel met 200% omlaag, ben helaas nog geen busje van de concurrent tegen gekomen om te zien of hij dan ook weer met 200% omhoog gaat.
spoiler:
Welke bus, bedoeld je vrachtwagen, heeft namelijk 0% invloed op de LCN, heb er wel 25 kapot gemaakt en geen enkele invloed, schommelt gewoon lekker door.
Wanneer unlock je eigenlijk de basejump/parachute locaties op de kaart? Ben al een tijdje bezig, maar ze zijn nog niet zichtbaar op de map.
Dacht na missie "Military Hardware" weet niet 100% zeker meer, maar na een van de vlieg missies dat je voortaan parachute krijgt als je in vliegtuig of heli stapt, krijgt daar ook melding van in game dat je voortaan parachute krijgt,
Edit/
oeps niet goed gelezen voordat ik ging type, is al laat zullen we maar zeggen.
Edit/
oeps niet goed gelezen voordat ik ging type, is al laat zullen we maar zeggen.

[ Voor 17% gewijzigd door mad_max234 op 21-09-2013 22:44 ]
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Weet iemand zeker of de US disc ook op een NL ps3 werkt?
Ja werkt.Frijns.Net schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:55:
mad_max234 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:21:
[...]
spoiler:Welke bus, bedoeld je vrachtwagen, heeft namelijk 0% invloed op de LCN, heb er wel 25 kapot gemaakt en geen enkele invloed, schommelt gewoon lekker door.
spoiler:
Ja, klein vrachtwagentje met GoPostal op de zijkant. Ze waren bij mij aan het lossen en toen kwam er een blauwe stip op de map. Heb toen de wagen gejat en nadat ik de politie ontweken had heb ik de achterkant open geschoten en wat geld gepakt, hierna stortte de beurs in.
Echt , ik ben helemaal weg van deze game , maar dat een game die zoveel miljoenen oplevert het niet voor elkaar lijkt te krijgen om de social club online te houden snap ik echt niet. Kan zo vaak nog geen foto uploaden en dat irriteert me gewoon. Je maakt nu dingen mee die je later niet meer doet. Laat het me dan tenminste op schijf opslaan ofzo.
Ben benieuwd hoe dat online gedeelte gaat werken , maar veel vertrouwen krijg ik er niet in op deze manier.
Ben benieuwd hoe dat online gedeelte gaat werken , maar veel vertrouwen krijg ik er niet in op deze manier.
Wat daar gebeurt is inderdaad onnavolgbaar... Ik had voor 3000 $ aandelen van animal-ark (oid) " All-Natural food for your dog. Because half the world is starving, but Fido needs organic food"veldkampj schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 21:35:
Het ligt misschien aan mij maar ik heb het idee dat die beurs (lokale variant, niet BAWSAQ) echt geen zak doet, op een enkele keer na door wat gebeurtenissen in de verhaallijn.

Kijk ik na een paar dagen wat de koers is: Rendement van 4500 % en ineens ruim 90.000 $ in de pocket...
In de tussentijd wel een paar herten als road-kill aangeleverd, maar ik betwijfel of dat effect op de koersen heeft..
Snap u'em snap ik 'em...
Dus ook al is de disc niet PAL werkt hij nog steeds in NL? Ik weet niet hoor.Frijns.Net schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:55:
Tot dusver bevalt GTA 5 mij erg goed. De map is veelzijdiger dan GTA 4 (binnen de stad is er meer onderscheid tussen gebouwen/gedeeltes en het buitengebied is tof), er is meer te doen, verhaallijn is tot dusver leuk en het wisselen van de karakters is een leuke toevoeging (zorgt voor net even wat meer afwisseling). De humor vind ik ook weer top.
Gaaf spel maar ik wordt wel helemaal gestoord van die bawsaq die continue plat ligt, had ik heel veel stock gekocht van iets op een stijgende lijn, wil ik verkopen is de bawsaq plat. 3 uur later werkt het weer maar is de stock dus dalende en ben je weer een ton armer. ANNOYING. Argh!
Vooral kut als bijna al je geld in bawsaq zit en je even wat geld nodig hebt, dan kan je er uren niet bij. Over dat stuk hebben ze niet zo goed nagedacht. Maargoed, alles maar in de locale beurs douwen dan maar, weet iemand stabiele stocks in die locale markt?
Vooral kut als bijna al je geld in bawsaq zit en je even wat geld nodig hebt, dan kan je er uren niet bij. Over dat stuk hebben ze niet zo goed nagedacht. Maargoed, alles maar in de locale beurs douwen dan maar, weet iemand stabiele stocks in die locale markt?
Alleen Van(geld transport in de GTA games) geven blauwe stippen op de map, dat zijn random missies(in de stad staat er op vaste plek eentje te lossen om de zoveel tijd(random volgens mijn)), en daar zit inderdaad geld in. Vrachtwagens van Gopostal en alle andere bedrijven zit niks in en heeft geen invloed op de beurs, heb net ook even google raad gepleegd en op meeste andere fora lijken ze er nu ook wel achter te zijn dat niks geen invloed heeft op stocks, dat is mijn eigen ervaring van vandaag dus ook.revertive schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 23:30:
[...]
spoiler:Ja, klein vrachtwagentje met GoPostal op de zijkant. Ze waren bij mij aan het lossen en toen kwam er een blauwe stip op de map. Heb toen de wagen gejat en nadat ik de politie ontweken had heb ik de achterkant open geschoten en wat geld gepakt, hierna stortte de beurs in.
Die random missies leveren soms leuke dingen op, zoals suites, voor 100K aandelen, contacten, geld(soms paar K), etc. Ik heb trouwens een T-shirt gekregen van de scam website, was ik even vergeten te vermelden. T-shirt had ik wel verdient, en dat alles voor maar 16K.
Weet je zeker dat die 200% gedaald is? Want ik heb ook bij sommige bedrijven -180% staan, maar dat is al vanaf het begin, veranderd heel langzaam, met random fluctuatie die elke minuut omhoog of omlaag gaat.
Heb gekeken of met save de stock dezelfde kant op gaat maar dat is niet het geval, als je 20minuten wacht en je laad daarna de game weer doen stocks gewoon wat anders dan de vorige keer, puur random. Over twee dagen(echte dagen in het echte leven) zijn sommige stocks van bijvoorbeeld 6.xx naar 10.xx gegaan en andere weer naar beneden van 25.xx naar 19.xx.
Mijn tijdelijke conclusie, stocks schommelen over korte periode korte stukjes heen en weer, en over lange periode zit er wel op of neergaande lijn in.
Verwijderd
Het is echt heel erg ja... Misschien de koelpasta eens checken inderdaad.SmokingCrop schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 19:20:
[...]
Ik heb ook een oude 40GB fat ps3, maar zo erg dat de auto terug schiet ofzo heb ik toch nog niet gehad![]()
Ondertussen ben ik er zelf al weer gewoon aan geworden aan die lage frames, enkel bij momenten waar er wss 20~ fps is, dan merk ik het echt wel nog goed.
Ik wacht voorlopig wel even met die Bawsaq. Maar vandaag en morgen had ik sowieso wel wat meer drukte en downtime verwacht. Vanaf maandag zal het wel beter gaan denk ik.
Al vraag ik me nog steeds af wat je verder nog kunt doen voor geld, want de overige aandelen zijn vrij onvoorspelbaar en er is weinig te doen om aandelen te beïnvloeden (zoals wel werd gemeld maar blijkbaar een GTA Online feature is).
Heb zelf ondertussen al vrijwel alles gezien. Missies zijn klaar, zijmissies zijn klaar en de meeste random missies heb ik nu ook wel gehad (of ze triggeren niet meer). Verder ook geen missies meer voor mn opgekochte bedrijven (had toch wel gehoopt dat je daar nog wel wat meer voor moest doen).
Morgen nog maar even kijken of ik via een guide nog wat meer missies kan triggeren, want na alle activiteiten wel een keer gedaan te hebben, alle races voltooid te hebben en op 4 properties na (die hele dure) alles in bezit te hebben, wil ik nog wel wat te doen hebben tot GTA Online uitkomt. Aankloten is natuurlijk ook wel leuk om te doen, maar ik wil het nog een beetje voor Online besparen, zodat ik daar niet meteen de lol vanaf haal.
Map is al 100% beschikbaar en ik zie het eigenlijk niet echt zitten om nog alle collectibles te gaan zoeken (zijn er namelijk vrij veel en ze liggen niet bepaald bij elkaar). Abilities heb ik ook nog niet allemaal op 100%, maar mij kan dat eigenlijk wel mn reet roesten. Je moet teveel grinden om er wat voor terug te krijgen. Zeker Stealth, Strength en Lungs zijn erg lastig om te behalen imo. Vooral Strenght en Stealth lijken wel onmogelijk nadat je geen missies meer hebt (gezien je na 1 of 2 kills al meteen politie achter je aankrijgt kun je daarna geen hand to hand combat of sneaky achter mensen aanlopen doen)
Al vraag ik me nog steeds af wat je verder nog kunt doen voor geld, want de overige aandelen zijn vrij onvoorspelbaar en er is weinig te doen om aandelen te beïnvloeden (zoals wel werd gemeld maar blijkbaar een GTA Online feature is).
Heb zelf ondertussen al vrijwel alles gezien. Missies zijn klaar, zijmissies zijn klaar en de meeste random missies heb ik nu ook wel gehad (of ze triggeren niet meer). Verder ook geen missies meer voor mn opgekochte bedrijven (had toch wel gehoopt dat je daar nog wel wat meer voor moest doen).
Morgen nog maar even kijken of ik via een guide nog wat meer missies kan triggeren, want na alle activiteiten wel een keer gedaan te hebben, alle races voltooid te hebben en op 4 properties na (die hele dure) alles in bezit te hebben, wil ik nog wel wat te doen hebben tot GTA Online uitkomt. Aankloten is natuurlijk ook wel leuk om te doen, maar ik wil het nog een beetje voor Online besparen, zodat ik daar niet meteen de lol vanaf haal.
Map is al 100% beschikbaar en ik zie het eigenlijk niet echt zitten om nog alle collectibles te gaan zoeken (zijn er namelijk vrij veel en ze liggen niet bepaald bij elkaar). Abilities heb ik ook nog niet allemaal op 100%, maar mij kan dat eigenlijk wel mn reet roesten. Je moet teveel grinden om er wat voor terug te krijgen. Zeker Stealth, Strength en Lungs zijn erg lastig om te behalen imo. Vooral Strenght en Stealth lijken wel onmogelijk nadat je geen missies meer hebt (gezien je na 1 of 2 kills al meteen politie achter je aankrijgt kun je daarna geen hand to hand combat of sneaky achter mensen aanlopen doen)
Sorry, kan het beter in het andere topic posten zie ik.
[ Voor 101% gewijzigd door Gekkenhuis op 22-09-2013 00:55 ]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Heb je de marijuana farm missie al? Weet niet hoe ik die vrij moet spelen, daarna kan je die als het goed is om de zoveel dagen beroven en tot 100K buitmaken.Martinspire schreef op zondag 22 september 2013 @ 00:20:
Ik wacht voorlopig wel even met die Bawsaq. Maar vandaag en morgen had ik sowieso wel wat meer drukte en downtime verwacht. Vanaf maandag zal het wel beter gaan denk ik.
Verder zou je vliegveld(als je die nog niet hebt) kunnen kopen, dan kan je met trevor wapentransport missies doen.
Je hebt het verhaal dus al helemaal doorlopen? Hoeveel uur heb je erin zitten per character?
franklin 17u 33m uur
trevor 11u 12m
michael 14h 55m
Zit nu op:
missies 46/69
hobbies 0/42 (geen idee wat dit is, iemand?)
strangers 7/20
random 14/14 (krijg nog steeds nieuwe, gaat gewoon door, zijn denk ik 14 verschillende, iemand?)
Misc 1/16 (ook nog geen idee wat dit is, collectiebles?)
Totaal 46% van de 100% checklist
Edit/
Aan strand kan je denk ik trainen, kan je daar de strenght niet mee omhoog halen? Net zoals bij GTA:SA je moest trainen.
En had begrepen dat je voor chop nieuwe halsband kan halen, waar kan dat als dat tenminste kan?
[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 22-09-2013 00:44 ]
Wel GVD! Zojuist de laatste missie uitgespeeld en daarmee ook het spel. Trophy ontvangen voor het uitspelen en vervolgens de aftiteling. Geen zin dat uit te zitten dus spel afgesloten en opnieuw opgestart. Moet ik weer die laatste missie doen......
Tip: er is geen knop om de aftiteling te stoppen, dus gewoon laten uitlopen!
[ Voor 13% gewijzigd door Unomomentodado op 22-09-2013 01:06 ]
Pijnlijk he Rogierh
was toen ff naar de WC
Maar voor de persoontjes die de game hebben uitgespeeld story wise.
Heists zijn die nog mogelijk na de story af te maken of is dit alleen tijdens de story?
Maar voor de persoontjes die de game hebben uitgespeeld story wise.
Heists zijn die nog mogelijk na de story af te maken of is dit alleen tijdens de story?
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Dat vraag ik me dus ook af. De disc ligt hier voor $59.99 in de winkel. Maar ik kan nergens terugvinden of die thuis werkt.Zarif schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 23:33:
[...]
Dus ook al is de disc niet PAL werkt hij nog steeds in NL? Ik weet niet hoor.
Haha, ik vond al dat je zo lang bezig was!Unomomentodado schreef op zondag 22 september 2013 @ 00:45:
Wel GVD! Zojuist de laatste missie uitgespeeld en daarmee ook het spel. Trophy ontvangen voor het uitspelen en vervolgens de aftiteling. Geen zin dat uit te zitten dus spel afgesloten en opnieuw opgestart. Moet ik weer die laatste missie doen......
Ik kom gewoon met x de aftiteling beëindigen (ps3)Unomomentodado schreef op zondag 22 september 2013 @ 00:45:
Vanmiddag begonnen met GTA en gelijk het grootste deel van de middag en avond door gespeeld wat mij betreft is de main story een stuk minder saai om te spelen dan in deel 4. Ik ben nu op het punt dat ik de eerste paar missies met Trevor heb gespeeld.
Wat me ook opvalt is dat er veel minder side missies zijn dan in deel 4? Je hebt die random events dat je een overval ziet waarbij je de dader kunt uitschakelen etc. maar dat zijn niet echt sidemissies te noemen. Je hebt die Sjes die soms op de map verschijnen maar dat is het dan ook wel. Ik heb ook nog geen mogelijkheid gevonden om gemakelijk geld te verdienen buiten de missies om, ik mis een beetje een straigh forward manier zoals autos verkopen.
Wat me ook opvalt is dat er veel minder side missies zijn dan in deel 4? Je hebt die random events dat je een overval ziet waarbij je de dader kunt uitschakelen etc. maar dat zijn niet echt sidemissies te noemen. Je hebt die Sjes die soms op de map verschijnen maar dat is het dan ook wel. Ik heb ook nog geen mogelijkheid gevonden om gemakelijk geld te verdienen buiten de missies om, ik mis een beetje een straigh forward manier zoals autos verkopen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Godsie. Zit ik zojuist nog even te spelen, vind ik eindelijk een geldtruck waar ik makkelijk bij kan. Doe ik veel moeite om hem open te krijgen en komt er maar 5850,- uit. Wat een domper zeg, had er wel iets meer in verwacht.
Is dat altijd zo weinig?
Edit: ik heb trouwens net die Missie gedaan waar je met die negert wat
Net daarvoor met alle 3 je karakters flink
Is dat altijd zo weinig?
Edit: ik heb trouwens net die Missie gedaan waar je met die negert wat
spoiler:
. mensen moet omleggen Ivm dat sigaretten bedrijfje
Net daarvoor met alle 3 je karakters flink
spoiler:
levert wel serieus knaken op zeg. investeren op de beurs
[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 22-09-2013 03:12 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb nu een stuk of 10 van die dingen beroofd en het maximale was iets van 7500 dollar, valt tegen inderdaad. Veel geld verdienen is erg moeilijk, behalve als je een beetje kunt beleggen. Hoe je ooit een golf baan kunt kopen vraag ik me af.Donstil schreef op zondag 22 september 2013 @ 03:08:
Godsie. Zit ik zojuist nog even te spelen, vind ik eindelijk een geldtruck waar ik makkelijk bij kan. Doe ik veel moeite om hem open te krijgen en komt er maar 5850,- uit. Wat een domper zeg, had er wel iets meer in verwacht.
Is dat altijd zo weinig?
Beleggen kan idd flink wat opleveren. Zeker als je met voorkennis handelt en je hele fortuin durft in te zetten.in2duhCore schreef op zondag 22 september 2013 @ 03:11:
[...]
Ik heb nu een stuk of 10 van die dingen beroofd en het maximale was iets van 7500 dollar, valt tegen inderdaad. Veel geld verdienen is erg moeilijk, behalve als je een beetje kunt beleggen. Hoe je ooit een golf baan kunt kopen vraag ik me af.
Kwestie van een dubbele savegame zou ik zeggen
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zonet GTA uitgespeeld. Ben wat teleurgesteld in de duur van de storyline, twee dagen van 10-12 uur gamen was genoeg voor de storyline (66 missies). En dat terwijl ik een casual gamer ben, ik heb sommige moeilijke stukken vaak opnieuw moeten doen. Wel enorm veel taxi's gebruikt.
Natuurlijk heb je GTA Online, missie replays, medailes, highscores, side-mission en nog een hoop meer, maar ik speel GTA voornamelijk voor de storyline.
Spoiler voor hen die geen GTA IV, GTA V of Vice City uit hebben gespeeld:
Natuurlijk heb je GTA Online, missie replays, medailes, highscores, side-mission en nog een hoop meer, maar ik speel GTA voornamelijk voor de storyline.
Spoiler voor hen die geen GTA IV, GTA V of Vice City uit hebben gespeeld:
spoiler:
En heel sterk was de story-line niet. De ene heist na de andere. En het verhaal rondom North Yankton / Brad. Dat ik moest kiezen tussen Michael / Trevor / Deathwish vond ik minder emotionele impact hebben dan de Roman / Kate beslissing in GTA IV of toen Lance Vance mij in Vice City verraadde. Ook zéér weinig referenties naar de vorige edities gespot. Gelukkig maakt de rest van het spel een hoop goed.
Ik heb een tank gekocht en kreeg een mail dat hij geleverd is, zie hem alleen nergens staan.. niet thuis en ook niet in de garages. Iemand een idee waar ze hem neergezet zouden kunnen hebben?
Tanks worden volgens mij in je hangar afgeleverd.DigitalError schreef op zondag 22 september 2013 @ 04:22:
Ik heb een tank gekocht en kreeg een mail dat hij geleverd is, zie hem alleen nergens staan.. niet thuis en ook niet in de garages. Iemand een idee waar ze hem neergezet zouden kunnen hebben?
Xbox Live: Ofthewell NL
Daar staat hij ook niet
zo weer 3 miljoen door de plee gespoeld
http://www.wtf.nl/grenzel...cherming-boycot-gtav.html
Ja sinds ik GTA V speel ben ik ook veel onaardiger tegen onze hond, right
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Maar goed dat het internet niet zo was toen Postal 2 uitkwamWybo schreef op zondag 22 september 2013 @ 08:18:

Het is maar net hoe je het spel speelt. Ik heb de main storyline gisteravond afgerond en heb er in totaal 48 uur over gedaan. Als er gedurende de main storyline sidemissions bij kwamen (de strangers missies) of random events, dan maakte ik deze altijd af alvorens het verhaal te vervolgen. Alleen de laatste paar uurtjes heb ik een taxi gepakt, de rest alles gereden.Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 03:16:
Zonet GTA uitgespeeld. Ben wat teleurgesteld in de duur van de storyline, twee dagen van 10-12 uur gamen was genoeg voor de storyline (66 missies). En dat terwijl ik een casual gamer ben, ik heb sommige moeilijke stukken vaak opnieuw moeten doen. Wel enorm veel taxi's gebruikt.
Over de hoeveelheid content ben ik dan ook dik tevreden.
Hoeveel geld hebben jullie gemiddeld als je 40 missies had gedaan? Trevor heeft bij mij 58k, en de rest net onder de 200k... Doe ik wat verkeerd of komt er later nog een flinke heist aan?
Die Lester missies doe ik later, zodat ik met meer geld aandelen kan kopen.
Die Lester missies doe ik later, zodat ik met meer geld aandelen kan kopen.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Het is ook wel leuk om te zien dat er mensen zijn die het erger vinden dat je een hond over kunt rijden in het spel dan dat je dat ook bij mensen kunt doenWybo schreef op zondag 22 september 2013 @ er :18:
Zo speel ik het ook. Gecombineerd met het feit dat ik niet heel veel tijd heb om te spelen doe ik er iig lekker lang over. Moet nog beginnen aan de eerste Heist en heb het spel sinds dinsdag:pUnomomentodado schreef op zondag 22 september 2013 @ 10:12:
[...]
Het is maar net hoe je het spel speelt. Ik heb de main storyline gisteravond afgerond en heb er in totaal 48 uur over gedaan. Als er gedurende de main storyline sidemissions bij kwamen (de strangers missies) of random events, dan maakte ik deze altijd af alvorens het verhaal te vervolgen. Alleen de laatste paar uurtjes heb ik een taxi gepakt, de rest alles gereden.
Over de hoeveelheid content ben ik dan ook dik tevreden.
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Mijn teller stond op 34 uur na de laatste missie.
Hele verhaal is best aardig in elkaar gezet, Lamar had ik al na missie 2 willen neermaaien, maar blijkbaar kan je story-characters niet neerschieten
Je komt na uitspelen wel meteen op het punt 'en nu?'
Je kan wat kleine missies nog spelen met de dingen die je hebt gekocht, wat aandelen handelen, maar vervolgacties zijn er niet meer. Mischien nog hier en daar wat DLC?
Ik kom geld tekort om de laatste paar dingen te kopen, maar duidelijke impact van de game op de beurs heb ik nog niet gevonden.
spoiler:
Eerst voor Trevor gekozen, omdat ik hem niet echt mag, maar na de actie bij de benzine-tanker... vond ik toch wel erg zielig. Dus maar opnieuw ingeladen en optie C genomen.
Hele verhaal is best aardig in elkaar gezet, Lamar had ik al na missie 2 willen neermaaien, maar blijkbaar kan je story-characters niet neerschieten

Je kan wat kleine missies nog spelen met de dingen die je hebt gekocht, wat aandelen handelen, maar vervolgacties zijn er niet meer. Mischien nog hier en daar wat DLC?
Ik kom geld tekort om de laatste paar dingen te kopen, maar duidelijke impact van de game op de beurs heb ik nog niet gevonden.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Heb ik ook SinergyX nu ben ik gewoon overal sticky bombs aan gooien op bank vaults waar ik binnen kan
waar mensen van zeggen dat het werkt. Mja die Groep 6 gaste overvallen is ook niet echt de budget injectie die nodig is
Moet nog zo een 50% van de properties kopen.
Zit op een 70tig procent nu

Moet nog zo een 50% van de properties kopen.
Zit op een 70tig procent nu
Duidelijk kwestie van doorheen raggen, zonde, geniet meer van wereld en ga op onderzoek uit, rijden in auto's door de stad zoals je normaal niet zou mogen is juist een van hoofddelen van GTA, doe soms niks anders als ik even halfuurtje kan spelen, kom niet eens aan missie toe.Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 03:16:
Gisteren hele dag gespeeld en maar 2 missies gedaan van de hoofdlijn. Ik weet namelijk van eerdere delen dat dan het spel niet meer zo leuk meer is als je hoofdverhaal uit heb, kan beter van alles(side missie, ged maken, race, rampage, hobbies, etc, etc, etc, te veel) tussendoor doen, en rustig naar einde toe werken. Ik heb nog zeker voor week plezier voordat ik verhaal eindig, en dan komt gtao online en zal ik weer tijdje vermaken. En dan wachten op eerste dlc.
Die 50 euro is het meer dan waard gebleken, veel andere spellen speel je uit in paar uur en is daarna helemaal niks meer aan om nog eens spelen.
Als je snel een helikopter wil hebben.
Ga naar het Politie bureau, met die vehicle inpound icoon, waar je ook die Tonya missies doet.
Rechts boven Franklins huis en ga naar binnen het Politie bureau naar boven toe, wel snel weg wezen.
Ga naar het Politie bureau, met die vehicle inpound icoon, waar je ook die Tonya missies doet.
Rechts boven Franklins huis en ga naar binnen het Politie bureau naar boven toe, wel snel weg wezen.
[ Voor 8% gewijzigd door nFo op 22-09-2013 11:33 ]
Na de main story heb ik volgens mij het volgende nog te doen:SinergyX schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:21:
1) Property kopen
Met Franklin heb ik al het kleine vastgoed gekocht zodat ik met dit character alle missies daarvan kan doen. Met Michael zou ik alle theaters kunnen kopen (3 stuks als ik me niet vergis). Kom dan wel net een paar miljoen tekort, dus heb daarvoor eigenlijk een missie nodig die me toestaat om te handelen.
Daarnaaast nog voor alledrie nog een havenplaats kopen om bootjes te stallen. Franklin en Michael hebben nog een helipad en hangaar nodig.
2) Voor alle 3 de characters de "zoekmissie" uitvoeren die je krijgt na de main storyline.
3) Alle hobbies/pastimes uitvoeren (13 van 42 uitgevoerd tot nu toe)
4) Een aantal van de misc. opdrachten uitvoeren (uit de omschrijving op Social Club kan je wel achterhalen wat je er voor moet doen: link)
De overgebleven strangers (5 over) en random events loop ik hopelijk nog tegenaan...
Tot slot: als ik een tip zou mogen geven aan de mensen die nog bezig zijn en graag wat centjes willen verdienen na afloop: voer geen enkele van de Lester missies met Franklin uit tot NA het uitspelen van de main storyline.
[ Voor 12% gewijzigd door Unomomentodado op 22-09-2013 11:50 . Reden: Mogelijke spoilers verwijderd door wat vager te omschrijven ]
Je kan ook de piloot uit de helicopter schieten bij de parachute missies.nFo schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:30:
Als je snel een helikopter wil hebben.
Ok, maar zo ver ben ik nog niet.Unomomentodado schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:37:
[...]
Je kan ook de piloot uit de helicopter schieten bij de parachute missies.
Politie bureau kan je meteen naar binnen.
Ik zie nu pas dat je ook weer gewoon telefoon nummers kan intikken via contacts en X drukken xbox.
Is even wat telefoon nummers uit proberen.
De missies van Lester in combinatie met aandelen leveren veel op.
Alleen kun je het pas het meest effectiefs gebruiken als je voordat je de missie start al weet waar je in moet investeren, want tijdens de missie kun je niet van character wisselen, waardoor je alleen winst met franklin weet te maken.
Dat wordt dus even googlen vooraf..
Wil je echt veel geld, zet dan 95% van je geld in, zodat je nog wat over hebt voor wapens oid.
Dan doe je de missie, en na het telefoontje met Lester dat de missie geslaagd is, verkoop je je aandelen.
Wellicht kun je ook langer wachten(en nog meer winst maken) maar dat heb ik niet geprobeerd, want voor hetzelfde geld daalt ie weer
Ik heb zelf alleen de eerste gedaan, 2 ton geïnvesteerd en uiteindelijk 3 ton teruggekregen dus het verdient echt wel
Alleen kun je het pas het meest effectiefs gebruiken als je voordat je de missie start al weet waar je in moet investeren, want tijdens de missie kun je niet van character wisselen, waardoor je alleen winst met franklin weet te maken.
Wil je echt veel geld, zet dan 95% van je geld in, zodat je nog wat over hebt voor wapens oid.
Dan doe je de missie, en na het telefoontje met Lester dat de missie geslaagd is, verkoop je je aandelen.
Wellicht kun je ook langer wachten(en nog meer winst maken) maar dat heb ik niet geprobeerd, want voor hetzelfde geld daalt ie weer
Ik heb zelf alleen de eerste gedaan, 2 ton geïnvesteerd en uiteindelijk 3 ton teruggekregen dus het verdient echt wel
[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 22-09-2013 11:50 ]
Of je jat er 1 bij de heli tours, dat bedrijf kun je ook kopen.Unomomentodado schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:37:
[...]
Je kan ook de piloot uit de helicopter schieten bij de parachute missies.
Het vooraf opzoeken van de Lester missies en welke stocks je moet kopen, gaat je zeker helpen. Als je dat vooraf weet, dan kan je ook nog naar Michael en Trevor switchen om ook met deze characters de stocks aan te schaffen. Als het stock na de missie tussen de +70% tot +100% zat, heb ik alles verkocht. Je zou nog langer kunnen wachten, maar dat betekent dat je ook wacht tot de volgende Lester missie.
[ Voor 9% gewijzigd door Unomomentodado op 22-09-2013 11:53 ]
Had na de eindmissie ff de stock bekeken en toen stond BOL op euh 2-3 dollar per share.dutchgio schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:46:
De missies van Lester in combinatie met aandelen leveren veel op.
Ff 25mill in gestoken. Als ie al 1 dollar amhoog gaat is dat dikke profits
Je moet in ieder geval niet te lang wachten met verkopen, dit heeft me al paar keer flink geld gekost. Als ie paar uur ingame stabiel is op 1 prijs, gelijk verkopen. Meestal moet je wel je bedrag kunnen verdubbelen.
Eigenlijk zou je vanaf begin totdat je die assassination missies van lester krijgt gewoon niets moeten kopen. En dan gewoon maximaal inleggen.
En zoals eerder hier al gemeld je moet gewoon zon missie opzettelijk dfalen, en dan ipv opnieuw doe je exit missie. Dan blijft ie staan maar kan je met je andere mannetjes maximaal inzetten, omdat je de tip dan wel al gehoord hebt.
Eigenlijk zou je vanaf begin totdat je die assassination missies van lester krijgt gewoon niets moeten kopen. En dan gewoon maximaal inleggen.
En zoals eerder hier al gemeld je moet gewoon zon missie opzettelijk dfalen, en dan ipv opnieuw doe je exit missie. Dan blijft ie staan maar kan je met je andere mannetjes maximaal inzetten, omdat je de tip dan wel al gehoord hebt.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Bij Marina kun je een helikopter-landplaats kopen, en elke keer dat je er heen rijdt land er een helikopter, die vlak daarna weer opstijgt.Deagle schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:51:
[...]
Of je jat er 1 bij de heli tours, dat bedrijf kun je ook kopen.
Schiet je de piloot dood, dan kun je zelf plaats nemen
Een makkelijkere manier voor een helikopter is er niet, want het is niet nodig om het te kopen. Alleen even het hek omver rijden
[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 22-09-2013 11:59 ]
De helipad daar kun je ook gewoon kopendutchgio schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:57:
[...]
Bij Marina kun je een helikopter-landplaats kopen, en elke keer dat je er heen rijdt land er een helikopter, die vlak daarna weer opstijgt.
Schiet je de piloot dood, dan kun je zelf plaats nemen
Een makkelijkere manier voor een helikopter is er niet, want het is niet nodig om het te kopen. Alleen even het hek omver rijden
Wel is het zo dat het na de missies een beetje aanvoelt als "wat nu" maar nu moeten we dus nog iets meer dan week geduld hebben voor GTA Online uit is. Ondertussen maar gewoon wat aankloten en de rest van de zaken uitspelen.
Maar er komt later in het spel toch nog wel een missie/heist waar je flink wat geld krijgt? Dan wacht ik nog even met de laatste Lester missies..
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Let op:
Er is een topic GTA 5 Crew topic
Slowchat & Levertijden-topic
Geen PC vs Console discussie's
Posts met alleen video's/plaatjes/etc dragen niet bij aan het topic en zijn dus ongewenst.
Story-spoilers (spoilers over het verhaal) ALTIJD tussen spoiler tags:
Er is een topic GTA 5 Crew topic
Slowchat & Levertijden-topic
Geen PC vs Console discussie's
Posts met alleen video's/plaatjes/etc dragen niet bij aan het topic en zijn dus ongewenst.
Story-spoilers (spoilers over het verhaal) ALTIJD tussen spoiler tags:
spoiler:
.
~~~[spoiler] Je verborgen tekst tik je hiertussen ~~~[/spoiler]