Je rating in knip en plak werk is in ieder geval wel unicum ja.
De eerste speler met een wn7 van 2000+ over de laatste 1k battles. Die het bullshit vind die neem ik (als het over statst gaat) serieus. Everybody else is jelly.
Ik rij regelmatig platoons met mensen die een sub 1000wn7 hebben. En die snappen er werkelijk geen bal van, prima als je voor de fun speelt, maar de mensen die wel competief spelen stats padders noemen, is gewoon stoken. Je bent jaloers en je wijst naar iedereen behalve jezelf.
Swag much?
Ik rij regelmatig platoons met mensen die een sub 1000wn7 hebben. En die snappen er werkelijk geen bal van, prima als je voor de fun speelt, maar de mensen die wel competief spelen stats padders noemen, is gewoon stoken. Je bent jaloers en je wijst naar iedereen behalve jezelf.
Swag much?
Lol. Volgens de stats daar zou ik 600dmg boven unicum stats zitten op de M48A1perpixel schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:23:
deze link is misschien wel leuk: https://docs.google.com/f...5PyaVY0hqaF9SSUJaNE0/edit dit zijn nu de verwachte stats per tank. Deze is nu dus nog voorlopig omdat ze met de fine-tuning bezig zijn. Maar je kunt wel kijken wat je zou moeten doen. Links is average en rechts is unicum

Of de getallen kloppen nog niet helemaal of de wn7 getallen kloppen niet helemaal. Ik vind namelijk 2400dmg op een M48A1 voor unicums wel erg weinig....
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Wat Nemean zegt idd
[ Voor 4% gewijzigd door p0st op 26-09-2013 15:28 ]
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
let even op dat jou recente wn7 570 punten boven unicum (1700) ligt. misschien is je referentiekader een beetje aan het veranderen?wontcachme schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:22:
[...]
Lol. Volgens de stats daar zou ik 600dmg boven unicum stats zitten op de M48A1. Ook 300 boven de WZ-111-4 en zeker alle recente tanks zou ik erboven zitten
![]()
Of de getallen kloppen nog niet helemaal of de wn7 getallen kloppen niet helemaal. Ik vind namelijk 2400dmg op een M48A1 voor unicums wel erg weinig....
Ik vergelijk mijn damage op die tank met de stats die er stonden in een mod toen de oude service lijst er nog was. Daar was de M48A1 zeker niet zo laag.perpixel schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:29:
[...]
let even op dat jou recente wn7 570 punten boven unicum (1700) ligt. misschien is je referentiekader een beetje aan het veranderen?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Das toch niet zo gek als je laatste 60 paars / donkerpaars zijn?wontcachme schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:22:
Lol. Volgens de stats daar zou ik 600dmg boven unicum stats zitten op de M48A1. Ook 300 boven de WZ-111-4 en zeker alle recente tanks zou ik erboven zitten
Het is gewoon een benchmark, de damage die gemiddeld nodig is om een paarse rating op die tank te halen en negeert dus kills / spots / etc. Noem het maar een OP damage rating per tank ofzo, bedoeld om bv. in dit geval aan te geven dat damage gedaan in een Patton wat zwaarder mag wegen dan die gedaan in let's say een Foch.
http://www.vbaddict.net/tankstats/usa/medium/m48a1-patton-55 avg damage per battle in een patton is 1831 voorlopig zijn deze waarder *1.5 gedaan als basis waarde om een unicum rating te krijgen. Dit is wat op dit moment verder vast gesteld wordt door het te cross checken tegen bijv. de noobmeter database. aan de hand daarvan worden de laatste aanpassingen gedaan.
Verder heeft deze tank ooit een fikse nerf gehad (volgens mij?) en dat zou betekenen dat 100% van de waardes pakken niet eerlijk is want pre-nerf waardes zouden hoger liggen. vbaddict gebruikt alleen waardes van de laatste 90 dagen(volgens mij)
Verder heeft deze tank ooit een fikse nerf gehad (volgens mij?) en dat zou betekenen dat 100% van de waardes pakken niet eerlijk is want pre-nerf waardes zouden hoger liggen. vbaddict gebruikt alleen waardes van de laatste 90 dagen(volgens mij)
[ Voor 25% gewijzigd door perpixel op 26-09-2013 15:36 ]
Dan heb ik tenminste iets unicumsatticus182 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:27:
[...]
[afbeelding]
Wat Nemean zegt iddunicum knip en plakwerk
hehe
waarom krijg ik hier het idee van vegeta en nappa bij die naar allerlei powerlevels aan het kijken zijn ...
alleen dan ipv its over 9000 krijg je dan
ITS OVER 2000!!!!!!!!!
etc ..
alleen dan ipv its over 9000 krijg je dan
ITS OVER 2000!!!!!!!!!
etc ..

[ Voor 12% gewijzigd door dynosu op 26-09-2013 15:45 ]
Het is al een hele verbetering maar ik vind het toch jammer dat ze naar server averages blijven kijken.perpixel schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:34:
http://www.vbaddict.net/tankstats/usa/medium/m48a1-patton-55 avg damage per battle in een patton is 1831 voorlopig zijn deze waarder *1.5 gedaan als basis waarde om een unicum rating te krijgen.
Op die manier negeer je het skill plafond van tanks compleet en zul je nog steeds zien dat bepaalde tanks onevenredig veel WN8 genereren voor de betere spelers. Balans bepaal je aan de top.
dan heb ik een verrassing voor jou djengizz 
"However, that method has since been dropped. The bottom line is that now, the WN rating is completely revolutionary and radically different from its previous versions. The concept was that WN8 would use the average stats for each vehicle, but that was too variable. Praetor77 decided to change it to the average of the top x%, which was a more accurate prediction of the tanks' capabilities as those players were using them to their limit."
de eerste waarde is dus ook niet het gemiddelde, maar het verwachte gemiddelde
zoals je ziet bij bijv. de patton ligt de avg. per battle op vbaddict hoger dan in de google docs. Dit is natuurlijk te verwachten omdat over het algemeen mensen die er mee bezig zijn. En dus hun dossier uploaden. Ook hogere stats hebben.
"However, that method has since been dropped. The bottom line is that now, the WN rating is completely revolutionary and radically different from its previous versions. The concept was that WN8 would use the average stats for each vehicle, but that was too variable. Praetor77 decided to change it to the average of the top x%, which was a more accurate prediction of the tanks' capabilities as those players were using them to their limit."
de eerste waarde is dus ook niet het gemiddelde, maar het verwachte gemiddelde
Is wel een mooie discussie met betrekking tot skill-floor en skill-ceiling. Een mooi voorbeeld hiervan zijn een kv1-s en de hellcat.
een low skill-floor betekent een lage instap grens. Dus ook goed te spelen als beginner en hierin zal een nieuwe speler het dus ook beter doen.
een low skill-ceiling betekent dat er vrij snel een max bereikt is aan hoeveel een tank kan doen. hierin zal een unicum dus minder kunnen doen dan een tank met een high skill-ceiling.
Een kv-1s is een mooi voorbeeld van low-skill floor en een gemiddelde skill-ceiling. stel dat een beginner hierin 600 avg. damage kan doen. en een unicum 1200.
een hellcat heeft een hoge skill-floor, maar een een extreem hoge skill-ceiling. een beginner zal hier misschien maar 400 avg. damage in doen. Terwijl een unicum wel 1600 of 1800 kan halen.
Als een beginner nu met de hellcat zou gaan spelen wordt hij hier stats gewijs dubbel zo hard voor afgestraft, omdat deze verder onder de verwachte top speelt en het verschil dus groter is.
een low skill-floor betekent een lage instap grens. Dus ook goed te spelen als beginner en hierin zal een nieuwe speler het dus ook beter doen.
een low skill-ceiling betekent dat er vrij snel een max bereikt is aan hoeveel een tank kan doen. hierin zal een unicum dus minder kunnen doen dan een tank met een high skill-ceiling.
Een kv-1s is een mooi voorbeeld van low-skill floor en een gemiddelde skill-ceiling. stel dat een beginner hierin 600 avg. damage kan doen. en een unicum 1200.
een hellcat heeft een hoge skill-floor, maar een een extreem hoge skill-ceiling. een beginner zal hier misschien maar 400 avg. damage in doen. Terwijl een unicum wel 1600 of 1800 kan halen.
Als een beginner nu met de hellcat zou gaan spelen wordt hij hier stats gewijs dubbel zo hard voor afgestraft, omdat deze verder onder de verwachte top speelt en het verschil dus groter is.
Ik reageer voornamelijk op je besluit vrijwel meteen met de "manipuleer" stempel te gaan zwaaien. Het aantal statpadders is echt vele malen lager dan werkelijk goede spelers. Maar dat lijkt voor sommige, statistisch slechtere spelers, maar moeilijk te accepteren. Je hebt een hoge WN7, misschien heb je het wel gemanipuleerddefiler1974 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:23:
[...]
Goed lezen is ook een vak.
Ik heb het vanaf het begin over meerdere ratings gehad. niet alleen "koud" het WIN7 cijfertje. En voornamelijk over acties die niet onder het rating systeem vallen. Kijk naar mijn eerste posts, ik ga het niet nog een keer tikken omdat je er overheen leest en alleen de stukjes ziet waarop je wilt reageren.
Het enige wat je roept is kills maken om je WN7 te boosten. En zelfs dan nog, een game win je o.a. door 15 tegenstanders af te schieten. Best logisch dat dat dan een boost geeft aan je rating. Jij maakt echt niet zomaar elke game 4+ kills, daarvoor zul je toch echt moeten zorgen dat je overleeft en gewoon de betere speler zijn. Zelfs Kyozu's, Coyotee's of Embrio Journey krijgen dat niet voor elkaar elke pot.
De posts van Djengizz en Kyozu, die er dieper op ingaan, negeer je voor het gemak. Logisch, zij hebben keihard gelijk.
Hear hear, clans als PTS, EFE en Kazna zijn helemaal verkeerd bezig, de statpadders. Defiler zal het ze even haarfijn uitleggendefiler1974 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:23:
[...]
Ik vind ook dat je als recruiter alleen kijkt naar stats, dat je verkeerd bezig bent.

Elke random game wordt toch vrijwel altijd het tegendeel bewezen. Maar goed, als het zo is wat jij zegt, staat Gathering of Tanks al op de mapdefiler1974 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:23:
[...]
Ik zou zelf willen zeggen dat een speler slechter kan zijn in de statistieken, en in de realiteit een betere (team)speler is.
Misschien is de Jingles replay contest een aardige indicatie van de maximale damage van een tank.
re: Hellcat en KV1-S YouTube: World of Tanks - 100k Subscriber Replay Contest - Tier 5 and 6 WINNER
re: Hellcat en KV1-S YouTube: World of Tanks - 100k Subscriber Replay Contest - Tier 5 and 6 WINNER
Grappig dat je net deze 2 tanks aanhaalt.perpixel schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:11:
Is wel een mooie discussie met betrekking tot skill-floor en skill-ceiling. Een mooi voorbeeld hiervan zijn een kv1-s en de hellcat.
Op de KV1-S heb ik 40.91% winrating !!!! Mijn slechtste tank met meer dan 150 games er op. Op de Hellcat heb ik 230 games en 61% winrating. Persoonlijk vind ik de KV1-S dan ook een overrate, slome, easy to pen, hard to hide, slow aim, poor accuracy, kak tank...
Dat zijn 1/1.000.000 games. Verder moeten beide teams ongelofelijk slecht zijn wil je zoiets kunnen halen. En jouw team moet net ietsjes slechter zijn dan het vijandelijke team (wat Jingles ook aangeeft). De luck factor in dit maximum is dus bepalend. Een skillplafond voor een tank zou dus moeten worden gebasseerd op wat goeie spelers gemiddeld uit de tank kunnen halen.databeestje schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:55:
Misschien is de Jingles replay contest een aardige indicatie van de maximale damage van een tank.
Trouwens: ik had de filmpjes al gezien, maar damn, daar zitten een paar verdomd leuke bij
Is dan ook wel enigszins voorkeur gebonden, past de ene tank beter bij je speelstijl dan de andereInrage schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:56:
[...]
Grappig dat je net deze 2 tanks aanhaalt.
Op de KV1-S heb ik 40.91% winrating !!!! Mijn slechtste tank met meer dan 150 games er op. Op de Hellcat heb ik 230 games en 61% winrating. Persoonlijk vind ik de KV1-S dan ook een overrate, slome, easy to pen, hard to hide, slow aim, poor accuracy, kak tank...
De Hellcat heb ik nog niet zo lang maar met de T49 wel aardig fijne battles gehad, alleen de Hellcat daarentegen wilt het nog niet zo vlot gaat. Kijk ik naar de KV-1S, IS en IS-2 etc dan is het een heel ander verhaal:
KV-1S, 180 games, 66%, 1549 damage, 996 exp
IS......., 100 games, 81%, 1810 damage, 1148 exp
Hellcat, 47 games., 57%, 1243 damage, 823 exp
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Maak je niet druk Kaap. Als jij het leuk vindt stukjes uit mijn posts te knippen en die dan uit zijn verband te beantwoorden, moet je lekker doen dan. In het nieuws doen ze niet anders.Kaap schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:37:
[...]
Ik reageer voornamelijk op je besluit vrijwel meteen met de "manipuleer" stempel te gaan zwaaien. Het aantal statpadders is echt vele malen lager dan werkelijk goede spelers. Maar dat lijkt voor sommige, statistisch slechtere spelers, maar moeilijk te accepteren. Je hebt een hoge WN7, misschien heb je het wel gemanipuleerd
Het enige wat je roept is kills maken om je WN7 te boosten. En zelfs dan nog, een game win je o.a. door 15 tegenstanders af te schieten. Best logisch dat dat dan een boost geeft aan je rating. Jij maakt echt niet zomaar elke game 4+ kills, daarvoor zul je toch echt moeten zorgen dat je overleeft en gewoon de betere speler zijn. Zelfs Kyozu's, Coyotee's of Embrio Journey krijgen dat niet voor elkaar elke pot.
De posts van Djengizz en Kyozu, die er dieper op ingaan, negeer je voor het gemak. Logisch, zij hebben keihard gelijk.
[...]
Hear hear, clans als PTS, EFE en Kazna zijn helemaal verkeerd bezig, de statpadders. Defiler zal het ze even haarfijn uitleggen
[...]
Elke random game wordt toch vrijwel altijd het tegendeel bewezen. Maar goed, als het zo is wat jij zegt, staat Gathering of Tanks al op de map
We nemen hier de uitersten in de vergelijking. Een dieppaarse unicum speler die slecht is of een speler die een dieprode rating van onder 50 die goed is. Bij die uitersten zal je inderdaad goede en slechte spelers vinden en zullen statistieken ook beter kloppen.
Echter zoals door Kyozu en Djengizz wordt gepost, daartussen heb je een grijs gebied waarbij de rating steeds minder zegt. M.a.w. mensen die een gemiddelde rating hebben, kunnen je dus het meest verrassen t.o.v. hun rating.
Wat betreft recruiters, ik heb inderdaad geen ervaring met topclans. Maar wat ik hier en daar lees is dat de statistieken gebruikt worden voor de eerste ronde in de selectieprocedure, daarna ga je als trial op de pijnbank in platoons, tc's en uiteindelijke CW's. Daarna ben je aangenomen, of heb ik het mis en kun je in PTS puur op statistieken direct in de CW meespelen?
En WN7 rating kan je best boosten door oppertuun te spelen t.o.v. je eigen team, iedereen heeft zijn eigen definitie van een goede speler.
Als laatste vermeld ik maar weer eens , zoals je negeert in andere posts. Er zijn een hoop acties die niet onder WN7 rating vallen.
Elke random game verrast mij telkens weer wat paarse en rode spelers kunnen doen, de stats geven wel een goede indicatie wat ze kunnen. (potentie)
strekking van mijn verhaal. Als je er specifiek voor werkt kan je een goede rating halen, echter kan een speler net zo goed zijn en toch een lagere rating hebben, omdat hij er niet specifiek op speelt. Jij vindt dit geen manipulatie van de rating, ik wel. discussie gesloten.
*WIN7 corrected
[ Voor 4% gewijzigd door defiler1974 op 26-09-2013 17:22 ]
het is trouwens WN en niet WIN. staat voor weighted and normalized, en dan is dit de 7e versie. Dit is dan ook wat het doet. je stats nemen en hier een "gewicht" aan hangen en er variabelen van maken die met elkaar te vergelijken zijn.
Maar hoe vaak gebeurt dat? Mijn ervaring is dat ik van tevoren van een battle vrij nauwkeurig kan voorspellen welke spelers als eerste dood zullen zijn etc enkel op basis van statistieken.defiler1974 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:13:
[...]
Echter zoals door Kyozu en Djengizz wordt gepost, daartussen heb je een grijs gebied waarbij de rating steeds minder zegt. M.a.w. mensen die een gemiddelde rating hebben, kunnen je dus het meest verrassen t.o.v. hun rating.
Ik kan me deels wel in sommige van je aangehaalde punten vinden maar je moet ook naar het andere eind kijken.
Dit stoort me wel enigszins, je hebt er geen ervaring mee maar doet aannames en baseert deze op hetgeen je leest en ziet. Echter heb ik je eerder al uitgelegd hoe het er bijv. in PTS aan toe gaat.Wat betreft recruiters, ik heb inderdaad geen ervaring met topclans. Maar wat ik hier en daar lees is dat de statistieken gebruikt worden voor de eerste ronde in de selectieprocedure, daarna ga je als trial op de pijnbank in platoons, tc's en uiteindelijke CW's. Daarna ben je aangenomen, of heb ik het mis en kun je in PTS puur op statistieken direct in de CW meespelen?
Ja, mensen met een rating van <1200 zul je niet in PTS zien maar dat komt omdat we niet voor niets een top clan zijn en dus de bar sowieso hoog hebben liggen ten opzichte van andere clans.
Niet mee eens, ik ben trots op mijn statistieken en ik vind het leuk om bij te houden. Betekent dit dat ik er specifiek voor werk? Nee natuurlijk niet, ik zal alles doen voor een win zoals de meesten unicums die ik ken. Probeer als gemiddelde speler maar eens in tier 10's te gaan spelen om gericht je stats op te krikken. Heb je een slecht team dan val je keihard door de mand, hetzelfde geldt voor een team dat gemiddeld is maar het andere team twee onwijs goede platoons heeft.strekking van mijn verhaal. Als je er specifiek voor werkt kan je een goede rating halen, echter kan een speler net zo goed zijn en toch een lagere rating hebben, omdat hij er niet specifiek op speelt. Jij vindt dit geen manipulatie van de rating, ik wel. discussie gesloten.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik ben er wel mee klaar defiler. We hebben van alles en nog meer geprobeerd je te helpen om wn7 en andere statistieken binnen dit spel begrijpelijk voor je te maken. Als je wilt blijven volhouden dat mensen met mindere statistieken net zo goed kunnen zijn als mensen met betere statistieken dan denk ik dat je nogmaals (als je de diverse referenties nog niet hebt gelezen) de statistieken er op na kunt slaan.
Ben je van mening dat de statistieken over de gehele linie (dus wn7, eff, average damage, average xp) niet kloppen, omdat deze te manipuleren zijn, dan gefeliciteerd.
Ik ga hier verder geen woorden aan vuil maken. Dit gaat een beetje richting: "omdat ik zelf in een bepaalde situatie zit draai ik alles en de wereld om me heen, zodat het toch klopt, voor mij, en mij alleen".
Dit forum is om mensen te helpen bij World of Tanks en ervaringen te delen over World of Tanks. Als mensen niet willen worden geholpen en hun kop in het zand willen steken dan vind ik dat ook prima. Alleen leef dan samen met anderen die hun kop in het zand steken en ga niet klagen als de games er niet beter op worden. Om vervolgens over een week of twee, deze discussie weer te starten.
Ben je van mening dat de statistieken over de gehele linie (dus wn7, eff, average damage, average xp) niet kloppen, omdat deze te manipuleren zijn, dan gefeliciteerd.
Ik ga hier verder geen woorden aan vuil maken. Dit gaat een beetje richting: "omdat ik zelf in een bepaalde situatie zit draai ik alles en de wereld om me heen, zodat het toch klopt, voor mij, en mij alleen".
Dit forum is om mensen te helpen bij World of Tanks en ervaringen te delen over World of Tanks. Als mensen niet willen worden geholpen en hun kop in het zand willen steken dan vind ik dat ook prima. Alleen leef dan samen met anderen die hun kop in het zand steken en ga niet klagen als de games er niet beter op worden. Om vervolgens over een week of twee, deze discussie weer te starten.
WN7 is echt niet zo makkelijk te padden met de nadruk die het legt op winstkans verhogende parameters en een cap op het aantal defense points. Ook de reden waarom de meeste rerolls hopeloos falen en gewoon op hun 60 dagen blijven hangen.defiler1974 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:13:
Als je er specifiek voor werkt kan je een goede rating halen, echter kan een speler net zo goed zijn en toch een lagere rating hebben, omdat hij er niet specifiek op speelt. Jij vindt dit geen manipulatie van de rating, ik wel.
De spelers die jij noemt zijn extreem zeldzaam en eigenlijk het bediscussiëren niet eens waard. Dit betreft over het algemeen spelers met een groot aantal matches in UP tanks of hele specifieke tanks als lights of arty. Een blik op een profiel en je zult dit zien.
Veel vaker zijn spelers die jouw lijn van redenatie gebruiken spelers die vinden dat ze beter zijn dan hun stats aangeven of selectief kijken naar de prestaties van andere.
Formule van WN7 is openbaar dus is zeer makkelijk te padden. Niettemin een speler met een rating van <700 is en zal waarschijnlijk een slechte speler blijven.
Kans dat ie niet weet waar de weakspots zijn, geen consumables meeneemt, niet weet hoe camo en het spotting systeem werkt, HE ipv van AP/APCR gebruikt en weinig taktisch overzicht heeft is bovenmiddeld.
XVM, tips, trainingen, forums, tankviewer, mods. Dit soort spelers houden zich er ook hoogstwaarschijnlijk helemaal niet mee bezig.
Kans dat ie niet weet waar de weakspots zijn, geen consumables meeneemt, niet weet hoe camo en het spotting systeem werkt, HE ipv van AP/APCR gebruikt en weinig taktisch overzicht heeft is bovenmiddeld.
XVM, tips, trainingen, forums, tankviewer, mods. Dit soort spelers houden zich er ook hoogstwaarschijnlijk helemaal niet mee bezig.
[ Voor 19% gewijzigd door Grouchy op 26-09-2013 18:11 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Dat ontken ik ook niet. Maar er wordt wel heel makkelijker over blauwe/paarse spelers gezegd "Ah, niks bijzonder, beetje statpadden en je bent dat zo". Alsof het maar niks voorstelt als je hoge stats hebt. En dat is het waar ik, als blauwe speler met paarse 60 days stats, me bijzonder aan irriteer.defiler1974 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:13:
[...]
We nemen hier de uitersten in de vergelijking. Een dieppaarse unicum speler die slecht is of een speler die een dieprode rating van onder 50 die goed is. Bij die uitersten zal je inderdaad goede en slechte spelers vinden en zullen statistieken ook beter kloppen.
Recruits gaan meteen mee in clan wars. Daar vallen spelers die niet goed genoeg zijn meteen door de mand.defiler1974 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:13:
[...]
Wat betreft recruiters, ik heb inderdaad geen ervaring met topclans. Maar wat ik hier en daar lees is dat de statistieken gebruikt worden voor de eerste ronde in de selectieprocedure, daarna ga je als trial op de pijnbank in platoons, tc's en uiteindelijke CW's. Daarna ben je aangenomen, of heb ik het mis en kun je in PTS puur op statistieken direct in de CW meespelen?
Een goede clan wars speler bezit over 2 dingen: ten eerste goede stats om de individuele kracht van de speler te laten blijken en ten tweede de capaciteiten voor goede teamplay. Het eerste is net zo belangrijk als het tweede.
Discussie heropent. Een goede speler behaalt vanzelf goede stats. Met die paar dingen die niet door WN7 opgepakt worden ga je het echt niet redden. Daar kom je enkele battles mee weg, maar over de gehele linie zul je toch echt fatsoenlijk damage moeten doen. Dat is de essentie van je tank.defiler1974 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:13:
[...]
Strekking van mijn verhaal. Als je er specifiek voor werkt kan je een goede rating halen, echter kan een speler net zo goed zijn en toch een lagere rating hebben, omdat hij er niet specifiek op speelt. Jij vindt dit geen manipulatie van de rating, ik wel. discussie gesloten.
Verder bedank ik Kyozu, Delert en Djengizz voor hun bijdragen, welke je wederom negeert. Uiteraard, want zij zijn goede spelers met goede stats, waarom zou jij iets van hun aannemen, Defiler heeft een mening, en dat is de enige juist, ook als hordes goede ervaren spelers het tegendeel aankaarten
Dat weet iedereen en ontkent niemand. Maar om dan maar in acht te nemen dat iemand waarschijnlijk een padder zal zijn op het moment dat hij bovengemiddelde stats heeft, komt bij mij meer over als afgunst en vooral jaloezie.Grouchy schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:06:
Formule van WN7 is openbaar dus is zeer makkelijk te padden.
[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 26-09-2013 18:14 ]
Heh, mijn noobmeter profiel bevestigd wat ik dacht.
http://www.noobmeter.com/player/eu/databeestje/507187521/
Verwijderd

Damage ratio 2.0.
Betekent dat ik nu lekker achteraan staat iedereen te snipen en als laatste doodgaan.
Beetje zielig dat er meteen gedacht word: hij heeft betere stats dan mij dus die zal wel aan het padden geweest.
Deal with it, sommige spelers zijn gewoon beter. Enigste wat je kan doen is ervan leren...
Voor een speler met 3870 battles op je naam doe je het niet eens zo heel veel slechter dan iemand met 27k+ op zijn naam.databeestje schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:32:
Heh, mijn noobmeter profiel bevestigd wat ik dacht.
Ik voorzie een toekomst voor je.....

Databeestje vs eropklappen en suicidescouten..
[ Voor 28% gewijzigd door ShockWave op 26-09-2013 19:22 ]
Ja, vuile snipende killstealert!Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:19:
[afbeelding]
Damage ratio 2.0.
Betekent dat ik nu lekker achteraan staat iedereen te snipen en als laatste doodgaan.
Beetje zielig dat er meteen gedacht word: hij heeft betere stats dan mij dus die zal wel aan het padden geweest.
Deal with it, sommige spelers zijn gewoon beter. Enigste wat je kan doen is ervan leren...
OMFG!!!! Wat gebeurd hier?rgras schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:27:
Ik heb zojuist een potje WoT gedaan!
Tadaaa, update van mijn ModPack naar v7! Zoals gewoonlijk unzippen in /res_mods/ en dan zou het allemaal prima moeten werken!
Changelog v7 (27-09):
- XVM Update naar xvm-5.0.0-test3
- XVM Config Update (thanks @ ColdZero voor Stats & Colors!)
- Update YasenKrasen Messenger Mod naar 0.8.8.2 met eigen custom icoontjes
- Railway Cart model toegevoegd
- Damage Indicator toegevoegd
ModPack Content:
- XVM 5.0.0 test 3
- No Intro Video
- Locastan's HD Minimap
- POGS Contour Mod (Clear Color)
- J1mb0's Crosshair Mod (optimized 1 circle, no gun shake) & Zoomout Mod
- 2-Rowed Tank Caroussel (#rows en grootte aan te passen in \res_mods\0.8.8\gui\flash\TankCarousel.cfg)
- Yasen-Krasen Messenger Mod (inclusief daily stats)
- Female Crew + HD Icons voor Shells, Tanks, Consumables & Modules
- Subtiele 'Damage Indicator' met timer
- XVM: Kodos Damage Panel, Hitlog & Markers
- XVM: ColdZero's Colors & Stats
Download v7 (27-09): http://www75.zippyshare.com/v/30537960/file.html
Changelog v7 (27-09):
ModPack Content:
- XVM 5.0.0 test 3
- No Intro Video
- Locastan's HD Minimap
- POGS Contour Mod (Clear Color)
- J1mb0's Crosshair Mod (optimized 1 circle, no gun shake) & Zoomout Mod
- 2-Rowed Tank Caroussel (#rows en grootte aan te passen in \res_mods\0.8.8\gui\flash\TankCarousel.cfg)
- Yasen-Krasen Messenger Mod (inclusief daily stats)
- Female Crew + HD Icons voor Shells, Tanks, Consumables & Modules
- Subtiele 'Damage Indicator' met timer
- XVM: Kodos Damage Panel, Hitlog & Markers
- XVM: ColdZero's Colors & Stats
[ Voor 6% gewijzigd door p0st op 27-09-2013 00:32 ]
Laatste wat ik ervan zeg.Kaap schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:12:
[...]
Dat ontken ik ook niet. Maar er wordt wel heel makkelijker over blauwe/paarse spelers gezegd "Ah, niks bijzonder, beetje statpadden en je bent dat zo". Alsof het maar niks voorstelt als je hoge stats hebt. En dat is het waar ik, als blauwe speler met paarse 60 days stats, me bijzonder aan irriteer.
[...]
Recruits gaan meteen mee in clan wars. Daar vallen spelers die niet goed genoeg zijn meteen door de mand.
Een goede clan wars speler bezit over 2 dingen: ten eerste goede stats om de individuele kracht van de speler te laten blijken en ten tweede de capaciteiten voor goede teamplay. Het eerste is net zo belangrijk als het tweede.
[...]
Discussie heropent. Een goede speler behaalt vanzelf goede stats. Met die paar dingen die niet door WN7 opgepakt worden ga je het echt niet redden. Daar kom je enkele battles mee weg, maar over de gehele linie zul je toch echt fatsoenlijk damage moeten doen. Dat is de essentie van je tank.
Verder bedank ik Kyozu, Delert en Djengizz voor hun bijdragen, welke je wederom negeert. Uiteraard, want zij zijn goede spelers met goede stats, waarom zou jij iets van hun aannemen, Defiler heeft een mening, en dat is de enige juist, ook als hordes goede ervaren spelers het tegendeel aankaarten
[...]
Dat weet iedereen en ontkent niemand. Maar om dan maar in acht te nemen dat iemand waarschijnlijk een padder zal zijn op het moment dat hij bovengemiddelde stats heeft, komt bij mij meer over als afgunst en vooral jaloezie.
Jammer dat mij een hoop zaken in de mond worden gelegd die ik niet gezegd heb, maar ik vind de discussie leuk. Ik heb nooit gezegd dat de statistieken waardeloos zijn en niks zeggen, dat zijn anderen.
De stats moet je wel met een korreltje zout nemen, ik heb 25 jaar ervaring met statistieken ingame en in mijn dagelijkse werk en ik weet hoeveel en hoe weinig ze kunnen zeggen. There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics.
Wat betreft de recruiting, ik dacht dat CW wat exclusiever was en voor bepaalde clans wat moeilijker om in te komen, bedankt voor het inzicht.
Ik kan me goed vinden in het standpunt van djengizz, WN7 is het beste middel van de slechtse opties.
let's play Wot!
Ik ga weer even verder met het spelen van een lading tanks waar ik slecht in ben. Helaas niet goed voor mijn rating, maarja vind het wel leuk om beter te worden daarin
[ Voor 3% gewijzigd door defiler1974 op 26-09-2013 19:56 ]
NICE!!!!
These offers are available from 27th September 07:10 CEST until 4th October, 07:00 CEST.
Tier VIII of the Week
8,8 cm PaK 43 Jagdtiger
Garage Slot
Gold: 5,000
Premium: 7 Days (free!)
Golden Bundle
Gold: 12,500
Premium: 37 Days (7days free!)
Soviet Bundle
SU-122-44
Garage Slot
Gold: 2,500
Premium Days: 3 (free!)
Offer of the Month
Gold: 3,500
30 Days Premium
Credits: 100,000
Weekend Warrior
Gold 1,250
Premium Time: 3 Days
These offers are available from 27th September 07:10 CEST until 4th October, 07:00 CEST.
Tier VIII of the Week
8,8 cm PaK 43 Jagdtiger
Garage Slot
Golden Bundle
Soviet Bundle
SU-122-44
Garage Slot
Offer of the Month
30 Days Premium
Weekend Warrior
Gold 1,250
Had handig geweest als je prijs erbij gezet hadDirtySanchez schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:20:
NICE!!!!
Tier VIII of the Week
8,8 cm PaK 43 Jagdtiger
Garage Slot
Golden Bundle
Soviet Bundle
SU-122-44
Garage Slot
Offer of the Month
30 Days Premium
Weekend Warrior
Gold 1,250

Laten we het over 1 ding eens zijn, stats zijn gegevens en gegevens word informatie als we het op de juiste manier interpreteren.defiler1974 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:39:
[...]
Laatste wat ik ervan zeg.
Jammer dat mij een hoop zaken in de mond worden gelegd die ik niet gezegd heb, maar ik vind de discussie leuk. Ik heb nooit gezegd dat de statistieken waardeloos zijn en niks zeggen, dat zijn anderen.
De stats moet je wel met een korreltje zout nemen, ik heb 25 jaar ervaring met statistieken ingame en in mijn dagelijkse werk en ik weet hoeveel en hoe weinig ze kunnen zeggen. There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics.
Even goede vrienden verder

Verwijderd
Vind het altijd jammer dat ze tegenwoordig een hoop meuk in die gift packages doen die je niet echt nodig hebt (ik niet iig), maar waar je wel voor betaalt.DirtySanchez schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:20:
NICE!!!!
Tier VIII of the Week
8,8 cm PaK 43 Jagdtiger
Garage Slot
Golden Bundle
Soviet Bundle
SU-122-44
Garage Slot
Offer of the Month
30 Days Premium
Weekend Warrior
Gold 1,250
Mij lijken de E-25 en de SU-122-44 bijvoorbeeld wel leuk, maar bij de E-25 (nu in de gift shop) zit equipment, premium, en goud, en nu bij de SU-122-44 ook weer goud. Ook was laatst al een Pz. B2 in de gift shop, met zo enorm veel credits dat 'ie alsnog 50 euro kostte.
Ik hoop dat die SU-122-44 nog eens in de aanbieding komt, die Russische TD's lijken me wel wat
Kijk eens goed naar wat je quote?Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:52:
Ik hoop dat die SU-122-44 nog eens in de aanbieding komt, die Russische TD's lijken me wel wat
Hij bedoelt de Su-122-44 in de aanbieding zonder goud erbij etc. Nu betaal je alsnog 34 euro ervoor. Hij wil de tank kopen zonder de fratsen eromheen.
Los betaal je momenteel 6750 goud voor de SU-122-44.
[ Voor 8% gewijzigd door wsLy op 26-09-2013 21:06 ]
Verwijderd
Jep, precies! Ik vind 34 euro behoorlijk veel voor een premium tank. En goud gebruik ik eigenlijk alleen maar voor het transfereren van equipment, dus dat heb ik niet echt nodig.wsLy schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:05:
Hij bedoelt de Su-122-44 in de aanbieding zonder goud erbij etc. Nu betaal je alsnog 34 euro ervoor. Hij wil de tank kopen zonder de fratsen eromheen.
Ik googelde trouwens zojuist even naar aanbiedingen vaan een aantal maanden geleden: stond 'ie voor 4750 goud in de Gift Shop. En ja, dan wordt het interessant
OH NOES, LESS STATS!- Storm states that the Noobmeter mod (or the XVM) won’t be banned, as it doesn’t interfere in anything, but there will be an option to disclose player statistics only to friends and clanmates (not public). When asked about the possibility that everyone with 1-49 percent winrate will simply hide their stats, making Noobmeter useless, Storm replies: “Everything is possible”

Ja en dat valt niet op alles zonder rating valt dus onder de 49%..
*ZwaaitShockWave schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:55:
Ja en dat valt niet op alles zonder rating valt dus onder de 49%..
Net in een potje met _Shockwave_ en Panzerpunisher gezeten in m'n T29 in een T9 game. Toch maar mooi ff top dmg en top XP binnengeharkt omdat ik samen met een T-44 terug was gereden naar onze base en zo een IS-8 en Super Persh. kon afmaken. Het WHY platoon had ervoor gezorgd dat ons team erdoor was gekomen, dus volslagen nutteloos waren ze nou ook weer niet

Moeten we vaker doen heren!
Victory!
Map: Steppes
Date: 9/26/2013 10:10:12 PM
Vehicle T57 Heavy Tank
Experience received 1,896 Credits received: 108,018
Battle Achievements: Sniper, Mastery Badge: "Ace Tanker"
Eindelijk.. moest 8.3k damage doen, maar ik heb em.
Map: Steppes
Date: 9/26/2013 10:10:12 PM
Vehicle T57 Heavy Tank
Experience received 1,896 Credits received: 108,018
Battle Achievements: Sniper, Mastery Badge: "Ace Tanker"
Eindelijk.. moest 8.3k damage doen, maar ik heb em.
Hoe lang is de reload tijd tussen shells, iets van 2s?
Temoss schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:33:

2.22 sec.Temoss schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:33:
[...]
And your point?
Als dit over de OP-Heid gaat van de T57 ga ik toch echt andere tanks opnoemen die naar mijn mening meer OP zijn dan de T57.
[ Voor 26% gewijzigd door Nemean op 26-09-2013 22:38 ]
Vraag mag niet?Nemean schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:37:
[...]
2.22 sec.
And your point?
Als dit over de OP-Heid gaat van de T57 ga ik toch echt andere tanks opnoemen die naar mijn mening meer OP zijn dan de T57.
Ik denk dat wij het allemaal wel eens kunnen worden over de mate van OP'ness van de T57 en Foch 155.Nemean schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:37:
[...]
2.22 sec.
And your point?
Enige OP aan die pot ben jij zelf en niet de tankNemean schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:37:
[...]
2.22 sec.
And your point?
Wil je mij leren hoe je aan bijna 4751 eff komt afgelopen 7 dagen?Deal with it, sommige spelers zijn gewoon beter. Enigste wat je kan doen is ervan leren...
Iedereen heeft een bepaalde speelstijl en voorkeuren voor tanks. Na het kijken van een paar streams krijg je daar steeds meer zicht op.
Zelf speel ik graag snelle tanks met veel camo. Begin van de pot ga ik spotten en damage doen (zsm goede positie verkrijgen). Vervolgens de situatie bekijken en dan aanvallen of flink terugtrekken. Ben behoorlijk agressief ingesteld, maar heb echt geen geduld voor dat sniper gedoe.
Hoe zouden jullie je eigen speelstijl omschrijven?
N00bish.oosterhofjf schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:22:
[...]
Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd
Agressief en ik hou van close combat. Snipen heb ik eigenlijk geen gedult voor en arty al helemaal niet. Geef mij maar goede stadsgevechten en corner fighting.

[ Voor 98% gewijzigd door ShockWave op 26-09-2013 23:30 ]
'Maud' is de Google translate vertaling van het russische woord voor 'mod' overigens.atticus182 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:29:
- Maud Railway Cart model toegevoegd
- Maud Damage Indicator toegevoegd
Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd
Lekker duidelijk en to the .
Ah thanks, ik vermoedde al zoiets maar goed dat je het even zegt, basishygiëneSNAFU schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:29:
[...]
'Maud' is de Google translate vertaling van het russische woord voor 'mod' overigens.
Overigens gelijk een update naar v7, aangezien XVM test 3 uit is
Changelog v7 (27-09):
Link naar volledige post: atticus182 in "[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 38"
Edit: Hehe l33t

[ Voor 5% gewijzigd door p0st op 27-09-2013 00:32 ]
De acetanker op je T57 is echt verdomd moeilijk te halen. Heb er al 9k damage mee gedaan en dat was niet genoeg. Gefeliciteerd Nemean.Temoss schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:33:
[...]
Verder vanavond een avondje TCs gedraaid. Heerlijk, lekker geowned. Allemaal bekende en goed spelende clans, waarin oude bekende zaten, tegengekomen. Zelfs onze eigen clan, waarvan we wonnen.
Hoe OP zijn die T57 en Foch155 tijdens hun reload? Of beter gesteld, hoe OP ben jij voor die T57 en Foch155 tijdens hun reload?rgras schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:56:
[...]
Ik denk dat wij het allemaal wel eens kunnen worden over de mate van OP'ness van de T57 en Foch 155.
Get my point
Een scrub speler zal met die 2 tanks nog steeds een scrub zijn. Het is niet alsof er magisch elke pot 2K+ meet damage output meer uitkomt dan een normale tier 10 omdat het een autoloader is. Deze 2 tanks zijn zeer goede voorbeelden van skill ceilings. Goede spelers kunnen hier potentieel veel damage mee doen, terwijl een slechte speler waarschijnlijk zelfs te snel doodgaat om normale average damage te kunnen doen.
ORLY?pkregting schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 00:32:
[...]
Verder vanavond een avondje TCs gedraaid. Heerlijk, lekker geowned. Allemaal bekende en goed spelende clans, waarin oude bekende zaten, tegengekomen. Zelfs onze eigen clan, waarvan we wonnen.
[ Voor 19% gewijzigd door JeroenNietDoen op 27-09-2013 06:38 ]
Altijd leuk om een T57 ineens paniekerig achteruit zien te rijden.Kaap schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 06:34:
[...]
Hoe OP zijn die T57 en Foch155 tijdens hun reload? Of beter gesteld, hoe OP ben jij voor die T57 en Foch155 tijdens hun reload?
Indeed.Kaap schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 06:34:
[...]
Hoe OP zijn die T57 en Foch155 tijdens hun reload? Of beter gesteld, hoe OP ben jij voor die T57 en Foch155 tijdens hun reload?
Get my point
Een scrub speler zal met die 2 tanks nog steeds een scrub zijn. Het is niet alsof er magisch elke pot 2K+ meet damage output meer uitkomt dan een normale tier 10 omdat het een autoloader is. Deze 2 tanks zijn zeer goede voorbeelden van skill ceilings. Goede spelers kunnen hier potentieel veel damage mee doen, terwijl een slechte speler waarschijnlijk zelfs te snel doodgaat om normale average damage te kunnen doen.
Jawel, maar kreeg zo het gevoel dat het naar OP heid van de tank neigde, was dat niet het geval dan mijn excuus
Daar heb je gelijk inoosterhofjf schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:22:
[...]
Enige OP aan die pot ben jij zelf en niet de tank
Je hebt mijn speelstijl gezien, soms agressief andere keren weer heel erg defensief. Of te wel ben chaotisch (?).oosterhofjf schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:22:
Altijd leuk om te zien, een groep tanks die de schoten aftelt bij een autoloader en dan als een zwerm sprinkhanen erop af springt als hij leeg is.User schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:15:
[...]
Altijd leuk om een T57 ineens paniekerig achteruit zien te rijden.
Ben zelf wel fan van autoloader en ik weet gewoon met mijn batchat wanneer iemand het haasje is.
Zodra zijn hp onder de 1500 zit, hij niet snel kan wegkomen en ik een volle drum heb, dan kan ik hem dood krijgen. Tanks met normale guns kunnen dat niet. Ik heb hier wel een unfair gevoel bij. je kan aan de andere kant wel argumenteren dat een tank zich niet in zo'n positie moet manoeuvreren dat een batchat hem dood kan maken.
Ik heb meer problemen met tanks die 1 - 1.5k+ damage kunnen doen met 1 schot, dan met een autoloader.defiler1974 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:38:
[...]
Altijd leuk om te zien, een groep tanks die de schoten aftelt bij een autoloader en dan als een zwerm sprinkhanen erop af springt als hij leeg is.
Ben zelf wel fan van autoloader en ik weet gewoon met mijn batchat wanneer iemand het haasje is.
Zodra zijn hp onder de 1500 zit, hij niet snel kan wegkomen en ik een volle drum heb, dan kan ik hem dood krijgen. Tanks met normale guns kunnen dat niet. Ik heb hier wel een unfair gevoel bij. je kan aan de andere kant wel argumenteren dat een tank zich niet in zo'n positie moet manoeuvreren dat een batchat hem dood kan maken.
Nooit een goeie Object 263 speler tegengekomen zeker?defiler1974 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:38:
[...]
Altijd leuk om te zien, een groep tanks die de schoten aftelt bij een autoloader en dan als een zwerm sprinkhanen erop af springt als hij leeg is.
Jawel, zelfde als een fvb215b 183 en jgdpz, in mijn bchat rij ik dan een hoekje om en hoop ik alleen de zijkant van die dingen te zien. Batchat zijn op een of andere manier een soort magneten voor +150mm shells.User schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:49:
[...]
Nooit een goeie Object 263 speler tegengekomen zeker?
Daarom hou ik wel van de batchat, het is een alles of niets tank. Zeer goede mobiliteit en burst damage, maar de fragielste tier 10 tank. Dat maakt het spelen de helft van de tijd een drama, val je in een fuik dan ben je zo dood. Als je echter achter de linies weet te komen, is het alsof je een terrier loslaat in een nestje met kittens.
[ Voor 35% gewijzigd door defiler1974 op 27-09-2013 09:08 ]
Sinds wanneer heeft de 263 een +150mm kanon?defiler1974 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:57:
[...]
Jawel, zelfde als een fvb215b 183 en jgdpz, in mijn bchat rij ik dan een hoekje om en hoop ik alleen de zijkant van die dingen te zien. Batchat zijn op een of andere manier een soort magneten voor +150mm shells.volgens mij ligt zon gast dubbel als hij er een in weet te krijgen....
[ Voor 4% gewijzigd door User op 27-09-2013 09:11 ]
Het enige wat op dit moment OP is aan de T57 is, is zijn armor. Hij bounced gewoon te veel neppe schoten ( 4x batchat heats en bouncen ftw ) side turret die alles afkaatst, om wat te noemen.
Ik hoop dus echt dat ze in 8.9 zijn armor nerfen en hem een speed boost geven( zeker achteruit )
Ik zelf zit op dit moment ook op de Ace tanker te azen alleen wil het nog niet echt lukken, de potjes met 11k, 9k, 10k, 8k damage verlies ik allemaal. En een win is max iets van 6,5k damage ofso. Dus ik moet nog even doorgrinden. Ik de exp voor ace valt mee ( 1900ish ) dus gelukkig geen 2k+ exp.
De tank die ze dan wel uit het spel mogen verwijderen( in mijn mening de enige OP tank atm ) is de FVB 215B in de zin van die belachelijke hesh ammo die alles en iedereen hard kan trollen. Het is gewoon voor niemand leuk dat je geinstagibbed wordt. En kan ook echt niet begrijpen waarom de devs dachten dat dit een goed idee was.
Edit: beter lezen User
dat heet van de hak op de tak springen.
Ik hoop dus echt dat ze in 8.9 zijn armor nerfen en hem een speed boost geven( zeker achteruit )
Ik zelf zit op dit moment ook op de Ace tanker te azen alleen wil het nog niet echt lukken, de potjes met 11k, 9k, 10k, 8k damage verlies ik allemaal. En een win is max iets van 6,5k damage ofso. Dus ik moet nog even doorgrinden. Ik de exp voor ace valt mee ( 1900ish ) dus gelukkig geen 2k+ exp.
De tank die ze dan wel uit het spel mogen verwijderen( in mijn mening de enige OP tank atm ) is de FVB 215B in de zin van die belachelijke hesh ammo die alles en iedereen hard kan trollen. Het is gewoon voor niemand leuk dat je geinstagibbed wordt. En kan ook echt niet begrijpen waarom de devs dachten dat dit een goed idee was.
Edit: beter lezen User
[ Voor 3% gewijzigd door jantje 2 op 27-09-2013 09:14 ]
T57 heeft gewoon af en toe magic armor, ik bounce niet vaak schoten en als het er door heen komt, komt het er ook erg goed door heen. Het voordeel van mijn T57 is de crew, die maakt de tank wel erg goed.jantje 2 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:12:
Het enige wat op dit moment OP is aan de T57 is, is zijn armor. Hij bounced gewoon te veel neppe schoten ( 4x batchat heats en bouncen ftw ) side turret die alles afkaatst, om wat te noemen.
Dat ding heeft inderdaad vreemde curves, moet nog leren waar ik hem door de turret heen kan raken. Ik mik doorgaans op de turret ring (of dat grote smiley stuk wat ervoor doorgaat), dan raak ik altijd wel een goed deel van de hul of turret.jantje 2 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:12:
Edit: beter lezen Userdat heet van de hak op de tak springen.
Oh sorry dat ik een reload van 25-ish seconden, 3.4 seconden aimtijd en een accuracy van 0.4 heb.jantje 2 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:12:
Mensen die 1800 damage eten, verdiennen het meestal. Oh, een FV 183, laat ik even perfect stil gaan staan met mijn E100 met de lower front naar hem toe, klinkt als een goed idee!
Entschuldigung herr Kommandant.Edit: beter lezen Userdat heet van de hak op de tak springen.

OP of nie. Ze staan wel bovenaan de lijstjes qua damage en kills per random voor average en unicum spelers:
1,27 2274 AMX 50 Foch (155) 1,91 3411
1,15 2123 T57 Heavy Tank 1,73 3185
1,13 2121 Object 268 1,70 3182
1,09 2127 FV215b (183) 1,64 3191
1,07 2081 T110E3 1,61 3122
1,07 1923 Object 263 1,61 2885
1,07 1590 Bat.-Chatillon 25 t 1,61 2385
1,02 2012 T110E4 1,53 3018
1,02 1820 Leopard 1 1,53 2730
1,01 1789 121 1,52 2684
1,00 1815 AMX 50 B 1,50 2723
1,00 1815 F10_AMX_50B 1,50 2723
0,99 1640 Bat.-Chatillon 155 58 1,49 2460
0,99 1640 Bat_Chatillon155 1,49 2460
0,98 1770 FV4202 1,47 2655
0,98 1655 #VERW! 1,47 2483
0,98 1655 T-62A 1,47 2483
0,97 1891 FV215b 1,46 2837
0,97 1880 JagdPz E-100 1,46 2820
0,94 1811 E-100 1,41 2717
0,94 1658 M48A1 Patton 1,41 2487
0,93 1684 E-50 Ausf. M 1,40 2526
0,92 1758 IS-4 1,38 2637
0,91 1764 T110E5 1,37 2646
0,91 1636 Object 261 1,37 2454
0,89 1745 113 1,34 2618
0,87 1762 M60 1,31 2643
0,87 1625 G.W. E 100 1,31 2438
0,87 1590 Object 907 1,31 2385
0,85 1651 IS-7 1,28 2477
0,85 1651 VK 72.02 (K) 1,28 2477
0,85 1620 Conqueror Gun Carriage 1,28 2430
0,81 1613 T92 1,22 2420
0,81 1596 Maus 1,22 2394
1,27 2274 AMX 50 Foch (155) 1,91 3411
1,15 2123 T57 Heavy Tank 1,73 3185
1,13 2121 Object 268 1,70 3182
1,09 2127 FV215b (183) 1,64 3191
1,07 2081 T110E3 1,61 3122
1,07 1923 Object 263 1,61 2885
1,07 1590 Bat.-Chatillon 25 t 1,61 2385
1,02 2012 T110E4 1,53 3018
1,02 1820 Leopard 1 1,53 2730
1,01 1789 121 1,52 2684
1,00 1815 AMX 50 B 1,50 2723
1,00 1815 F10_AMX_50B 1,50 2723
0,99 1640 Bat.-Chatillon 155 58 1,49 2460
0,99 1640 Bat_Chatillon155 1,49 2460
0,98 1770 FV4202 1,47 2655
0,98 1655 #VERW! 1,47 2483
0,98 1655 T-62A 1,47 2483
0,97 1891 FV215b 1,46 2837
0,97 1880 JagdPz E-100 1,46 2820
0,94 1811 E-100 1,41 2717
0,94 1658 M48A1 Patton 1,41 2487
0,93 1684 E-50 Ausf. M 1,40 2526
0,92 1758 IS-4 1,38 2637
0,91 1764 T110E5 1,37 2646
0,91 1636 Object 261 1,37 2454
0,89 1745 113 1,34 2618
0,87 1762 M60 1,31 2643
0,87 1625 G.W. E 100 1,31 2438
0,87 1590 Object 907 1,31 2385
0,85 1651 IS-7 1,28 2477
0,85 1651 VK 72.02 (K) 1,28 2477
0,85 1620 Conqueror Gun Carriage 1,28 2430
0,81 1613 T92 1,22 2420
0,81 1596 Maus 1,22 2394
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
meh tanks die teveel damage doen in 1 keer.
Ik geef toe dat ik (in mijn super OP t57) gisteren een opening door reed die riskant was, maar normaal wel te doen. Op het moment dat ik de helft van mijn tank laat zien wordt ik getracked. Nu kon ik daar echt niet stilstaan en repair gelijk. en precies op het moment dat ik gerepaired heb krijg ik zo'n deathstar recht door mijn voorkant heen. nog een track een ammo rack en 1850 damage.. Dan is je potje ook wel voorbij hoor... maja omdat ik nog een getracked was maakt het toch niet veel meer uit. en duurde het nog ongeveer anderhalve seconde voordat ik de laatste shell ook gevangen had.
Verder gisteren ook nog in 2 schoten geammoracked door een batchat. toen was ik wel klaar met mijn t57 voor die avond.
Gisteren nog net te laat voor delert zijn ts, maar begin van de avond wel wat tc'tjes onder trevez gedraaid. Dit viel ook absoluut niet tegen. Ook nog begonnen aan mijn comet wat ondanks alle verhalen wel een leuke tank is. Verder ook nog een e-25 gehaald voor het pleziertje af en toe
dus als iemand die een keer wil platonen?
Ik geef toe dat ik (in mijn super OP t57) gisteren een opening door reed die riskant was, maar normaal wel te doen. Op het moment dat ik de helft van mijn tank laat zien wordt ik getracked. Nu kon ik daar echt niet stilstaan en repair gelijk. en precies op het moment dat ik gerepaired heb krijg ik zo'n deathstar recht door mijn voorkant heen. nog een track een ammo rack en 1850 damage.. Dan is je potje ook wel voorbij hoor... maja omdat ik nog een getracked was maakt het toch niet veel meer uit. en duurde het nog ongeveer anderhalve seconde voordat ik de laatste shell ook gevangen had.
Verder gisteren ook nog in 2 schoten geammoracked door een batchat. toen was ik wel klaar met mijn t57 voor die avond.
Gisteren nog net te laat voor delert zijn ts, maar begin van de avond wel wat tc'tjes onder trevez gedraaid. Dit viel ook absoluut niet tegen. Ook nog begonnen aan mijn comet wat ondanks alle verhalen wel een leuke tank is. Verder ook nog een e-25 gehaald voor het pleziertje af en toe
[ Voor 17% gewijzigd door perpixel op 27-09-2013 09:44 ]
T57 is OP, 183 is OP, 268 is OP en al deze tanks hebben ook hun duidelijke zwakkepunten.
Veel tanks die slim gebruik maken van hun sterke punten zijn OP.
Idd User, 263 is ook erg leuk. Lekker agressief spelen, leuke front armour, acceptabele reload met goede dmg. En hij is leuker geworden sinds er relatief minder arty in het spel is.
Veel tanks die slim gebruik maken van hun sterke punten zijn OP.
Idd User, 263 is ook erg leuk. Lekker agressief spelen, leuke front armour, acceptabele reload met goede dmg. En hij is leuker geworden sinds er relatief minder arty in het spel is.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Ik vind de foch ook OP, maar dat komt niet eens zozeer door de gun. Het komt meer door het feit dat hij zo makkelijk zijn zwakte (side en rear amor) kan verbergen. Zijn weakspots frontaal zijn zo klein dat je die niet betrouwbaar kunt raken en in tegenstelling tot bijvoorbeeld een t110e3 hij heeft de mobiliteit om altijd zijn front te laten zien en of te relocaten. Hetzelfde geldt voor de 263, samen met de foch zijn dat tanks die ik het minst graag 1 op 1 tegen kom.
De E3 was meesterlijk in het begin, totdat hij zijn speed nerf kreeg. Kon je ook lekker agressief spelen met zijn front armour. Met zijn huidige snelheid speel ik hem veel voorzichtiger.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Nieuwe wn8 verwachte tankstats https://docs.google.com/s...bDAwNTU4SnVyRktXSXc#gid=0
Verder is de uiteindelijke formule bijna defintief en is er gekozen om damage*kills te doen. Op die manier is het niet mogelijk alleen damage te farmen of alleen te killstealen voor je rating.
Ook worden spots*decap gedaan. Zodat mensen die basecampen niet onevenredig beloond worden.
Over het algemeen gaat deze rating echt een 200% verbetering worden over wn7. ben heel benieuwd of er een grote verschuiving gaat komen in unicums. Verder ook leuk om te zien dat de stats deniers nu kunnen laten zien dat ze al die tijd toch goed waren. Wn8 padden betekent namelijk gewoon all-round beter spelen
(er zijn natuurlijk nog wel truukjes uit te halen. Zoals tanks spelen die recent beter zijn geworden, maar dat wordt echt heel lastig. Je zult dan in deze tanks namelijk nog steeds echt goed moeten spelen)
Verder is de uiteindelijke formule bijna defintief en is er gekozen om damage*kills te doen. Op die manier is het niet mogelijk alleen damage te farmen of alleen te killstealen voor je rating.
Ook worden spots*decap gedaan. Zodat mensen die basecampen niet onevenredig beloond worden.
Over het algemeen gaat deze rating echt een 200% verbetering worden over wn7. ben heel benieuwd of er een grote verschuiving gaat komen in unicums. Verder ook leuk om te zien dat de stats deniers nu kunnen laten zien dat ze al die tijd toch goed waren. Wn8 padden betekent namelijk gewoon all-round beter spelen
[ Voor 38% gewijzigd door perpixel op 27-09-2013 10:03 ]
Verwijderd
Dan maak je de AMX50b helemaal waardeloos, het enige wat die nog voor heeft op de T57 is zijn snelheid. Ik weet zeker dat elke goede speler snelheid verkiest boven snelheid, zeker op een autoloader als de T57. Dat de turret veel bounced is normaal, want daar zitten echt enorme slopes op. Zeker als je met HEAT zon hoek raakt ga je veel bouncen. Schiet je met HEAT gewoon op een plat vlak dan ga je er zonder problemen doorheen hoor.jantje 2 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:12:
Wargaming kennende wordt gewoon de laadtijd tussen schoten, of de laadtijd van de clip generft, want dat is wat de T57 zo sterk maakt.
Ik vind zelf dat het wel meevalt met hoe OP de T57h is. De 268 en met name de F155 zijn toch een tandje erger.
Door wie wordt deze rating bedacht eigenlijk? Is dit userbase of wargaming zelf?perpixel schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:59:
Nieuwe wn8 verwachte tankstats https://docs.google.com/s...bDAwNTU4SnVyRktXSXc#gid=0
Wargaming heeft zich volgens mij altijd ver van skill based tiers afgehouden, maar ik vraag me af of ze dat kunnen volhouden. In een hoop andere MP spellen zie je dat dit wel succesvol is. Zelf zou ik het wel toejuichen als ik in dezelfde skill league kan spelen.
Verwijderd
Wn is een userbase bedachte rating. De rating die WG bedacht heeft (zie je statistieken ingame) is compleet waardeloos.defiler1974 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:06:
[...]
Door wie wordt deze rating bedacht eigenlijk? Is dit userbase of wargaming zelf?
Dit is een userbased traject wat redelijk open gehouden wordt. Preator77 heeft op dit moment de leiding (is niet de originele bedenker van WN, maar WN6 en WN7 zijn wel van hem)
Dan zie je dat het onderhand geen complete pts lineup meer is en dan ook nog eens een troll setup, maar ok, een win is een win.
is er al trouwens iets bekend wanneer er weer een nieuwe lijn erin gegooid wordt? Het wordt een beetje saai dit spel zonder ergens naartoe te grinden.
begin een nieuwe account bean, kan je alles opnieuw grinden!Bean77 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:17:
is er al trouwens iets bekend wanneer er weer een nieuwe lijn erin gegooid wordt? Het wordt een beetje saai dit spel zonder ergens naartoe te grinden.
je mag ook op mijn account grinden natuurlijk
Zoals ik al op whatsapp zei, was met een knipoog bedoeld, nothing serious.pkregting schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:11:
[...]
Dan zie je dat het onderhand geen complete pts lineup meer is en dan ook nog eens een troll setup, maar ok, een win is een win.
----kijkt of kaap niet in de buurt is ------dynosu schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:19:
[...]
begin een nieuwe account bean, kan je alles opnieuw grinden!
je mag ook op mijn account grinden natuurlijk
pssssttt. ik twijfel serieus om de 212a te kopen om daar maar wat op te gaan grinden...... sssst!!
NIET DOEN! Het is een ongelofelijke k*t arty. De aller aller allerslechtste die ik tot nu toe heb gespeeld. Damage is ok, maar traverse is rampzalig, aimtime is rampzalig, accuracy is slecht (ondanks de paperstats), hij is langzaam. Al die factoren maakt het een kleine ramp. In ieder geval niet leuk om te spelen.Bean77 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:22:
[...]
----kijkt of kaap niet in de buurt is ------
pssssttt. ik twijfel serieus om de 212a te kopen om daar maar wat op te gaan grinden...... sssst!!
Van wat ik heb gehoord is de 261 dan wel weer heerlijk om te spelen
Je moet wat he, als je alle tier 10's al hebt behalve artyBean77 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:22:
[...]
kaap is altijd in de buurtBean77 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:22:
[...]
zeker als iemand het over arty heeft.
damn, hij is er ....... 
Kan me niet meer herinneren wanneer ik mijn T92 voor het laatst heb aangeraakt. En mijn OP s51 heb ik na de patch al verkocht.
Maar met de 212a en uiteindelijk de 261 heb ik de hele russische tree unlocked en dat is ook wel weer leuk.
Maar als er binnen een redelijke termijn een nieuwe lijn uitkomt (duitse TD's?) dan geef ik daar gelijk de voorkeur aan
Kan me niet meer herinneren wanneer ik mijn T92 voor het laatst heb aangeraakt. En mijn OP s51 heb ik na de patch al verkocht.
Maar met de 212a en uiteindelijk de 261 heb ik de hele russische tree unlocked en dat is ook wel weer leuk.
Maar als er binnen een redelijke termijn een nieuwe lijn uitkomt (duitse TD's?) dan geef ik daar gelijk de voorkeur aan
En dat gaat natuurlijk gebeuren. Japanse mediums komen er ook aanBean77 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:39:
damn, hij is er .......
volgens mij is 8.9 duitse td's. japanse lijn (Die gaan echt tof worden!) is nog niet bekend, maar zal dan waarschijnlijk 9.0 of 9.1 worden.
heb trouwens de 212 gehaald net voordat tier 10 arty's uitkwamen. Dan zou ik namelijk automatisch 2 tiers omhoog gaan. Sindsdien probeer ik nog mijn dubbels te doen enzo, maar ik heb zo'n hekel aan dat ding dat ik sinds die tijd ong 60k xp bij elkaar heb weten te krijgen. Dit zal dus nog wel even duren.
heb trouwens de 212 gehaald net voordat tier 10 arty's uitkwamen. Dan zou ik namelijk automatisch 2 tiers omhoog gaan. Sindsdien probeer ik nog mijn dubbels te doen enzo, maar ik heb zo'n hekel aan dat ding dat ik sinds die tijd ong 60k xp bij elkaar heb weten te krijgen. Dit zal dus nog wel even duren.
[ Voor 52% gewijzigd door perpixel op 27-09-2013 10:54 ]
Object 212 een k*tarty??
Merk er weinig van, vind hem juist accurater en sneller vergeleken met de S-51.
Heb hem ook nog snel gehaald voor de patch om gebruik te maken van de tierjump maar ik vind het geen slechte..
Merk er weinig van, vind hem juist accurater en sneller vergeleken met de S-51.
Heb hem ook nog snel gehaald voor de patch om gebruik te maken van de tierjump maar ik vind het geen slechte..
Mja ik heb dan ook geen referentie. Dit is de enige arty lijn die ik ooit gedaan heb en ik heb gewoon zo'n hekel aan dat wachten steeds
ben meer dan een halve minuut aan het reloaden. heb je ingezoomed op een plek waar je verwacht dat iets gespot gaat worden. Wordt het target dan net een paar meter naar links of rechts gespot moet je weer bloomen en zit je weer 10 seconde te wachten.
Ik heb vaak zat dat hij alles bounced waar ik maar mik, turret ring, LFP(is echt heel bouncy ) meestal probeer ik maar beetje UFP richting turret ring te schieten dat ziet er het zwakste uit ( al zou dat 200mm+ moeten zijn )
Zelf ook een keer gehad dat ik 4x een jagdtiger en 3x een e5 bouncte, en ze daardoor allebij heb kunnen clippen.
Zelf ook een keer gehad dat ik 4x een jagdtiger en 3x een e5 bouncte, en ze daardoor allebij heb kunnen clippen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)