Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Net even op de ps4 gespeeld. Speelt heerlijk. Ziet er ook zeker niet zo slecht uit! Wel net wat minder flashy maar hee... een 1080p scherm van 5 jaar oud tegen een heerlijk 1440p ips scherm! Textures zijn verder een stuk minder flashy.

Ik moet wel zeggen je hebt minder info.. OF ik moet dat nog aan zien te krijgen. Bijvoorbeeld hoe kan ik de health van de boss normaal zien? Want dat balkje in de verte boven de boss kan ik niet goed aflezen op 1080p.. Kan je nog focussen zoals bij de pc (dan staat er een grote health bar in het midden van je scherm, bovenaan).

Helaas moet ik daar ook een nieuwe game starten. Maar gewoon nieuwe race, en class. 2 Dingen om het leuk te houden denk ik. Komt er wellicht nog een optie voor cross saves? Erg jammer dat ze dat anno 2014 nog niet hebben!

[ Voor 6% gewijzigd door CristianSchriev op 25-11-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 12:44
Als je iets getarget hebt krijg je die grote bar bovenaan, geen idee wat het op de ps4 is, pc is tab een targetswitch of rechtermuis als direct targetten.

Zal wel iets van L3R3 zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Volgens mij zit er een flinke flaw in de design van de game. Er zijn namelijk zoveel side-quests en zones dat je dit niet allemaal kan doen zonder een flink te hoog level te zijn voor de main story. Het schaalt mee, maar tot maar een bepaalde mate. Hierdoor moet je eigenlijk wel plannen welke content/gebieden je gaat skippen.

Iemand die dit probleem ook inziet of mis ik iets? Hoor meer mensen op Reddit er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
yinx84 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 07:48:
Volgens mij zit er een flinke flaw in de design van de game. Er zijn namelijk zoveel side-quests en zones dat je dit niet allemaal kan doen zonder een flink te hoog level te zijn voor de main story. Het schaalt mee, maar tot maar een bepaalde mate. Hierdoor moet je eigenlijk wel plannen welke content/gebieden je gaat skippen.

Iemand die dit probleem ook inziet of mis ik iets? Hoor meer mensen op Reddit er over.
Yup

oplossing 1: Moeilijker zetten
oplossing 2: gebieden "bewaren" voor je tweede playthought

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
gisteren iron bull en sera vrijgespeeld, ech totaal uit het niets :/ in 5 minutjes tijd 2 nieuwe party members...
en echt geen idee hoe of wat :p
heb dan maar even met iron bull rondgelopen (sera ziet er ongelooflijk lelijk uit, die neem ik niet mee :p) maar zijn pofbroek stak me al zo snel tegen dat ik maar mooi terug ging tanken met mijn dwarf.

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:52
Petaaaaah schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:15:
kwam gisteren bij alexius, krijg m maar niet kapot :-(
heb een level 6 mage, bij de war table gaf dit gebied aan level 4-7
iemand tips?
Ik had hetzelfde probleem op nightmare. Ik was volgens mij level 7 toen ik tegen hem moest. Ik had 2 mages met ice (frostbite?) Waarmee ik hem constant bevroor. Met een tank die hem taunt moet het dan goed te doen zijn.

Wanneer de rifts komen moet je een tikkeltje geluk hebben dat je tank snel iedereen taunt.

Een tip: nadat je hier voorbij bent gekomen zou ik even wachten met de main story tot je iets hoger level bent. Ik was denk ik level 8 op nightmare en ben toen verder gegaan met de main quest... niet veel na dit gevecht komt er een ander gevecht die nog(voor mij althans) 5x moeilijker was:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

PC-upgrade gekocht en spel besteld, vanavond eens proberen :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
yinx84 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 07:48:

Als je de overgeslagen gebieden terug wil spelen hem op difficulty - nightmare zetten?

Overigens was mijn gezeur over slechte wapens net iets te vroeg.
Gister kwam ik na 15 min spelen in een nieuwe stad waar ik nieuwe weapon schematics en wapens kon kopen. Mijn excuses :P

[ Voor 13% gewijzigd door hexta op 26-11-2014 09:06 ]

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Die 'flaw' zat in eerdere delen ook, en is simpel op te lossen door de moeilijkheidsgraad wat omhoog te zetten, zo kun je wel alles doen zonder dat het te makkelijk word.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die iets over de DRM kunnen vertellen? Ik ben geen fan van DRM zeker niet 1 die je SSD mogelijk een kortere levensduur kan geven. Mensen met b.v. Samsung SSD's kunnen met Magician zien hoeveel het aantal geschrven GB's omhoog zijn gegaan, ik ben wel benieuwd.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Ik speel momenteel met Sera, Dorian & White bull. Heb voor de mages gekozen en zo goed als iedereen (buiten Solas & Dorian) dissapproved mijn keuze ... grmbl tot zover indruk maken op sera & cassandra

Alexius op lvl7 geen probleem met die compositie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
prutser001 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:18:
Die 'flaw' zat in eerdere delen ook, en is simpel op te lossen door de moeilijkheidsgraad wat omhoog te zetten, zo kun je wel alles doen zonder dat het te makkelijk word.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die iets over de DRM kunnen vertellen? Ik ben geen fan van DRM zeker niet 1 die je SSD mogelijk een kortere levensduur kan geven. Mensen met b.v. Samsung SSD's kunnen met Magician zien hoeveel het aantal geschrven GB's omhoog zijn gegaan, ik ben wel benieuwd.
Ik heb een Crucial M4 128GB en heb nu ongeveer 50 uren gespeeld. SSD Life geeft nog steeds dezelfde lifespan.

Heeft iemand getest of respeccen alleen je skill points teruggeeft dat je behaalt met levelen? Ik heb namelijk zelf al een paar keer een respec gedaan, maar niet gemerkt dat ik punten heb verloren.

[ Voor 12% gewijzigd door Nfear op 26-11-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
spoiler:
is er iemand die de templars heeft gekozen eigenlijk? Daar wilde ik voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09 13:02
NoFearz schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:25:
[...]

Heeft iemand getest of respeccen alleen je skill points teruggeeft dat je behaalt met levelen? Ik heb namelijk zelf al een paar keer een respec gedaan, maar niet gemerkt dat ik punten heb verloren.
Uiteraard verlies je die punten alleen de eerste keer, zoals ik eerder zei heb ik dit gister getest.
~17-18 skill points (iets met gratis skill points soms) op level 14, na reset 14 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DRM is hetzelfde als alle Origin (het EA platform, niet Dragon Age Origins) games. Dit is bijna 100% vergelijkbaar met de Steam check oftewel, er vind weinig extra activiteit plaats buiten de games om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fireblack
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-08 08:23
3 de Draak tegengekomen,
got my @$$ handed to me again >:)
Electrocuted.

Andere ding:

hebben mensen hier last van AMD crash kernel problemen in Win 8?
ik heb nu zeker wel zo een 20 crashes gehad. (spel alleen, kan daarna weer nieuw starten en kan ik spelen van 30 min tot 2 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fireblack
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-08 08:23
robinez schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:09:
hoe kom je eigenlijk aan die runes, krijg je die vanzelf in bepaalde gebieden bij de loot? of moet je die bij iemand kopen (zo ja wie?)

Ik ben nu level 9 maar ben nog nooit een rune tegengekomen in loot kistjes of op lokatie namelijk.
Caves ben ik er denk ik 2 of 3 tegen gekomen, anderen gekocht.
Runes kun je zien aan de muur , maar zover ik weet alleen activeren als je zo een torch vast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Groenie schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:43:
[...]

Uiteraard verlies je die punten alleen de eerste keer, zoals ik eerder zei heb ik dit gister getest.
~17-18 skill points (iets met gratis skill points soms) op level 14, na reset 14 over.
Kan iemand dit wat specifieker toelichten? Je verliest skillpoints bij het respeccen? Betekent dit dat je permanent punten verliest die je verdiend hebt? Dat klinkt niet fijn. Hoe zit dit? (ben zelf nog niet begonnen met spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Laatst online: 21:00
fireblack schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:35:
[...]

Caves ben ik er denk ik 2 of 3 tegen gekomen, anderen gekocht.
Runes kun je zien aan de muur , maar zover ik weet alleen activeren als je zo een torch vast hebt.
Inmiddels weet ik hoe dit werkt, die runes aan de muur klopt, maar je kunt pas runes craften als je een arcanist in je inquisitie hebt ingelijfd. Dit kan via de missie:
spoiler:
Acquire the Arcanist: die je in skyhold met een arcanist in contact brengt. Deze komt vanzelf via je war table beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
geert1 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:48:
[...]

Kan iemand dit wat specifieker toelichten? Je verliest skillpoints bij het respeccen? Betekent dit dat je permanent punten verliest die je verdiend hebt? Dat klinkt niet fijn. Hoe zit dit? (ben zelf nog niet begonnen met spelen).
Volgens mij kreeg ik meer skill points terug dan de level die ik was. Ik speel op PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een avondje kb+muis op PC te spelen heb ik gisteren een avondje met de xbox360 controller op pc gespeeld. Ging echt pakken vlotter ... aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
Ik heb hem een paar uurtjes gedraaid met een hdd wrie/read tool ertegenaan en die drm doet echt helemaal niks op je HD. Het enige wat uitmaakt is mantle aanzetten. Die houd een soort compile cache bij op je HDD die in 2-3 uur 4-5 gieg had weggeschreven. Maar dat leek vooral aan het begin te zijn, ik naam aan dat hij een cache maakt om er ook daadwerkelijk uit te kunnen lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:06
Blijkbaar is er een redelijk grote bug waardoor je zeer weinig party banter hebt:

http://www.reddit.com/r/d...s_if_you_are_affected_by/

Ikzelf vond dat er al erg weinig banter was (1x per uur ofzo)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Basekid schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:51:
Blijkbaar is er een redelijk grote bug waardoor je zeer weinig party banter hebt:

http://www.reddit.com/r/d...s_if_you_are_affected_by/

Ikzelf vond dat er al erg weinig banter was (1x per uur ofzo)...
Wow ja! Nooit zo over nagedacht maar het is wel heel stil idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuttoG
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 19:50
hexta schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:56:
[...]

Wow ja! Nooit zo over nagedacht maar het is wel heel stil idd!
Ik wist ook helemaal niet dat er normaal veel gepraat werd 8)7 Gister avond bleven ze doorgaan maar daarvoor was het eeuwig stil. Hopelijk blijven ze dat volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:44
janus_freggel schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:33:
[...]

Ik heb geen enkele moeite om door gewoon te gamen en quests te doen wapens te houden die max 1 onder mijn level zitten.
Die scematics ben ik het wel mee eens, daar heb ik ook geen goede van.

Hoe is de tier verdeling eigenlijk? welk level is tier 1?
Voor zover ik er iets over heb kunnen vinden; lees dit eens door:
Crafting and Customization Q&A
We developed the concept of the schematic. A schematic determines the shape of the blade if you're crafting a sword or the shape of the core armor if you're crafting protective gear. Each schematic takes some combination of metals, leathers, and cloths, and the materials you choose to use determine the effectiveness of the gear, any bonuses built into it, and the visual appearance. A serpentstone blade, for instance, will be a dull greenish color, and onyx will be a shiny black.
Common crafting nodes will be plentiful and easy to spot, whereas the rare or legendary crafting nodes will take some exploring to uncover. That said, when you start getting into masterworking, you might find a top-tier common material with an unusual property. For example, iron is a very common material; however, if you find top-tier masterworking iron, it can give you a chance to become Unbowed on a hit. You'll have to find out what that means later.
Op de DragonAge wiki vond ik nog het volgende over de tier status:
Crafting in Dragon Age: Inquisition uses 4 tiers of crafting materials and 3 tiers of crafting schematics to create various weapons, armor, runes and upgrades.
Dus als ik het zo interpreteer dan is de schematic grotendeels alleen de visuele onderlegger voor het weapon/armor. De stats hangen dan af van de materials die je gebruikt om het te craften.

Wat ik niet terug heb kunnen vinden wat het voor een verschil uit maakt als je kiest voor light armor of heavy armor. Is het niet zo dat een mage bijvoorbeeld de mogelijkheid heeft om heavy armor te dragen? Wat zouden hier dan de voor- en nadelen van zijn t.o.v. de light armor?

[ Voor 19% gewijzigd door Chalk op 26-11-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Laatst online: 14-09 15:07
De game na het lezen van de review en het bekijken van YouTube filmpjes toch maar aangeschaft :)! Klonk allemaal top! Bij gamekeys voor 36 euro kunnen krijgen, dus dat is ook een meevaller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Heb een mystery box gekocht. Wist niet wat ik er mee aan moest want zag hem niet in mijn inventory. Dankzij dit http://youtu.be/9pc0tD63vn4 kwam ik er achter dat iein de shop komt. Moet ik hopen dat hij nog in de shop staat :+

[ Voor 10% gewijzigd door ReQuiem83 op 26-11-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
zo ik kom ergens niet uit , ik heb perks nodig om een slot te openen, maar hoe krijg ik die of creer ik die ?

Ben op zich al redelijk op weg in het spel met zon 20 uur en wordt er handiger in met wapens bepalen wie wat heeft etc.. maar kom er niet helemaal uit , met vallen en opstaan kom ik er wel als noob in dit genre ...maar een hint zou welkom zijn .. .heb in fallow mire het kasteel bereikt en moet er in maar de deur zit op slot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Gandalf68 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:27:
zo ik kom ergens niet uit , ik heb perks nodig om een slot te openen, maar hoe krijg ik die of creer ik die ?

Ben op zich al redelijk op weg in het spel met zon 20 uur en wordt er handiger in met wapens bepalen wie wat heeft etc.. maar kom er niet helemaal uit , met vallen en opstaan kom ik er wel als noob in dit genre ...maar een hint zou welkom zijn .. .heb in fallow mire het kasteel bereikt en moet er in maar de deur zit op slot...
Inquisition points vergaren en gebruiken bij de War Table. Alleen exact die (wil hem ook, vanwege die hut bij de stables) zal alleen nog ff duren.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:50
Saiyan Extreme schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:45:
[...]Dus als ik het zo interpreteer dan is de schematic grotendeels alleen de visuele onderlegger voor het weapon/armor. De stats hangen dan af van de materials die je gebruikt om het te craften.

Wat ik niet terug heb kunnen vinden wat het voor een verschil uit maakt als je kiest voor light armor of heavy armor. Is het niet zo dat een mage bijvoorbeeld de mogelijkheid heeft om heavy armor te dragen? Wat zouden hier dan de voor- en nadelen van zijn t.o.v. de light armor?
Ik heb al heel wat zitten craften, het heeft echt nut gezien de items erg goed zijn, de schematics zijn net zo belangrijk als de materials. Een schematic voor een dagger heeft bijvoorbeeld een base damage, die kun je ophogen door beter material te gebruiken. Ik vind de crafting en upgrade principe in DA:I eigenlijk erg goed. De meeste RPGs hebben een vrij nutteloze crafting systeem, hier zijn zelfs de lage tier schematics best goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petaaaaah
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:25
Junia schreef op woensdag 26 november 2014 @ 08:51:
[...]

Ik had hetzelfde probleem op nightmare. Ik was volgens mij level 7 toen ik tegen hem moest. Ik had 2 mages met ice (frostbite?) Waarmee ik hem constant bevroor. Met een tank die hem taunt moet het dan goed te doen zijn.

Wanneer de rifts komen moet je een tikkeltje geluk hebben dat je tank snel iedereen taunt.

Een tip: nadat je hier voorbij bent gekomen zou ik even wachten met de main story tot je iets hoger level bent. Ik was denk ik level 8 op nightmare en ben toen verder gegaan met de main quest... niet veel na dit gevecht komt er een ander gevecht die nog(voor mij althans) 5x moeilijker was:p
Thanx ik ga weer ff wat verder prutsen :9

PSN-ID: ThaDwizzle

Verwijderd

Heeft er iemand een tip om zo'n klotedraak af te slachten...

Ik ben al heel de avond bezig om er 1 dood te krijgen in the hinderlands (en ben level 15) , maar 1 zo'n vuurbal en het is meteen over...

Word er een beetje gefrustreerd van aangezien ik in de rest van het spel nog geen enkel probleem heb gehad

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 00:09:

Ik ben al heel de avond bezig om er 1 dood te krijgen in the hinderlands (en ben level 15) , maar 1 zo'n vuurbal en het is meteen over...

Word er een beetje gefrustreerd van aangezien ik in de rest van het spel nog geen enkel probleem heb gehad
Neem in ieder geval een mage mee die ook Barier kan casten, ik had er 2 bij me (mezelf en Vivienne). Daarna veel barriers plaatsen en gebruik maken van Ice magic (volgens mij) Verder had ik Cassandra en Varric meegenomen. Op hardcore verslagen, koste me wel veel potions trouwens.

Verwijderd

in2duhCore schreef op donderdag 27 november 2014 @ 00:19:
[...]

Neem in ieder geval een mage mee die ook Barier kan casten, ik had er 2 bij me (mezelf en Vivienne). Daarna veel barriers plaatsen en gebruik maken van Ice magic (volgens mij) Verder had ik Cassandra en Varric meegenomen. Op hardcore verslagen, koste me wel veel potions trouwens.
Nee , het wilt niet lukken haha..

Ik eindig continu als last alive omdat die 3 andere debielen het continu nodig vinden om door het vuur geraakt te worden (ik ben zelf een rogue archer)..

Ik mis echt het systeem uit dragon age origins waarbij je precies kon instellen wat je teamgenoten gaan doen...
Dit vind ik echt kut , wat kan mij het nou verrotten of ze hun potion op 10% of 20% nemen ....

Kreeg net die draak bijna dood , hij had nog maar zo weinig leven over dat ik het niet eens meer kon zien op de levensbalk ..

• Outsiders99
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-08 23:08
SPOXYWOXY schreef op woensdag 26 november 2014 @ 18:39:
De game na het lezen van de review en het bekijken van YouTube filmpjes toch maar aangeschaft :)! Klonk allemaal top! Bij gamekeys voor 36 euro kunnen krijgen, dus dat is ook een meevaller :)
Ik heb de game ook aangeschaft. Ik kon niet wachten alleen twijfelde ik of ik het wel soepel kon spelen met een 450 GTS. Ik haal ongeveer gemiddeld 25 fps en de settings staan op medium. Ik twijfel of ik een nieuwe videokaart ga aanschaffen(GTX 750).

Verwijderd

En nou word die helemaal mooi.....

Mijn game crasht weer naar het Playstation menu , ok dat is de derde keer totaal kan gebeuren...
Wil mijn game weer loaden , staat er Corrupt save file.....
35 uur gameplay kwijt...

Ik vind het echt een superspel... krijgt van mij minimaal een 9..

Maar ben er wel helemaal klaar mee , zou zo fijn zijn als er in deze tijd een keer een game word uitgebracht zonder gamebraking bugs..

• SPOXYWOXY
  • Laatst online: 14-09 15:07
Outsiders99 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 01:01:
[...]

Ik heb de game ook aangeschaft. Ik kon niet wachten alleen twijfelde ik of ik het wel soepel kon spelen met een 450 GTS. Ik haal ongeveer gemiddeld 25 fps en de settings staan op medium. Ik twijfel of ik een nieuwe videokaart ga aanschaffen(GTX 750).
Heb momenteel een GTX660, dus hij draait wel redelijk. Maar zit toch te denken om met kerst de GTX970 te gaan halen :9~

• kipkruide
He crap, heb ik weer (PC only volgens mij) een of andere gender bug, waardoor het spel denkt dat mijn male human mage female is, schijnt later alle romance en andere zooi om zeep te helpen. Jammer, restart :(.

[ Voor 0% gewijzigd door kipkruide op 27-11-2014 08:35 . Reden: typo ]

• Chalk
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 02:40:

Mijn game crasht weer naar het Playstation menu , ok dat is de derde keer totaal kan gebeuren...
35 uur gameplay kwijt...

Maar ben er wel helemaal klaar mee , zou zo fijn zijn als er in deze tijd een keer een game word uitgebracht zonder gamebraking bugs..
Had je niet meerdere savegames gemaakt?

• Groenie
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 00:09:

Ik heb die gister ook gedaan (me 3e draak ondertussen) op level 16 volgens mij. De draak is level 12(?) maar had weinig kans. Door het level verschild van 3-4 had ik er totaal geen moeite mee tov draken van hetzelfde level. Op hard, gewoon mage(s) meenemen met goede elemental type en auto attacken maar.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is inderdaad mosterd na de maaltijd, maar ik maak ook altijd een stuk of 4-6 savegames die ik rollend van oud naar nieuw over-save. Zo kan ik altijd terug als ik inzie dat ik ergens een foute afslag heb genomen of in het geval van een corrupte save.

P.S. Weet niet of het op de console überhaupt kan.

De meeste mensen deugen!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 15:58
Gisteren avond toch maar de aankoop gedaan.
Voor 37 euro DA:I gekocht, ben na het downloaden niet verder gekomen dan de character creator ;P
Zijn er nog tips voor tactics/classes? Ik heb de neiging om al snel naar Warrior te gaan..

• JanW
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 00:42:
[...]

Nee , het wilt niet lukken haha..

Ik eindig continu als last alive omdat die 3 andere debielen het continu nodig vinden om door het vuur geraakt te worden (ik ben zelf een rogue archer)..

Ik mis echt het systeem uit dragon age origins waarbij je precies kon instellen wat je teamgenoten gaan doen...
Dit vind ik echt kut , wat kan mij het nou verrotten of ze hun potion op 10% of 20% nemen ....

Kreeg net die draak bijna dood , hij had nog maar zo weinig leven over dat ik het niet eens meer kon zien op de levensbalk ..
Die tactical view zit er nog steeds in, en daar kan je precies instellen wat je team moet doen.

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:50
Cassius schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:27:
Is inderdaad mosterd na de maaltijd, maar ik maak ook altijd een stuk of 4-6 savegames die ik rollend van oud naar nieuw over-save. Zo kan ik altijd terug als ik inzie dat ik ergens een foute afslag heb genomen of in het geval van een corrupte save.

P.S. Weet niet of het op de console überhaupt kan.
Console kan je ook meerdere saves maken.
Speel de game sinds gister op de PS4. XBO zal wel hetzelfde verhaal zijn..

<GoT>NightStalker

• hexta
Bij mij nu net na een crash problemen.
Opgestart, geen savegames meer.
Helemaal geen savegames.
-restore last savegame- gedaan, maar nog steeds niets om te loaden of te continuen..

Volgens mij ben ik alles kwijt. :r

Leuk spel, maar dit soort shit is zo zwaar debiel. Eigenlijk geen zin meer om overnieuw te beginnen. :| :/

Maar ik ben niet thuis. Ik weet niet of ik vanaf thuis nog mijn lokale savegame zou kunnen syncen? zodat ik alleen kwijt ben wat ik hier gedaan heb? godverdomme wat een klotezooi.

[ Voor 41% gewijzigd door hexta op 27-11-2014 11:09 ]

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

JanW schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:35:
[...]

Die tactical view zit er nog steeds in, en daar kan je precies instellen wat je team moet doen.
Het komt totaal niet in de buurt van DA: Origins. Zowel qua controls als qua overzicht. Zelfs meerdere partymembers tegelijk selecteren gaat niet meer. Een "blijf staan, ongeacht wat er gebeurt" knop is er ook niet: Er is een knop die claimt iets gelijkaardig te doen, maar die wordt genegeerd.

[ Voor 35% gewijzigd door boe2 op 27-11-2014 11:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Basekid
hexta schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:04:
Bij mij nu net na een crash problemen.
Opgestart, geen savegames meer.
Helemaal geen savegames.
-restore last savegame- gedaan, maar nog steeds niets om te loaden of te continuen..

Volgens mij ben ik alles kwijt. :r

Leuk spel, maar dit soort shit is zo zwaar debiel. Eigenlijk geen zin meer om overnieuw te beginnen. :| :/

Maar ik ben niet thuis. Ik weet niet of ik vanaf thuis nog mijn lokale savegame zou kunnen syncen? zodat ik alleen kwijt ben wat ik hier gedaan heb? godverdomme wat een klotezooi.
Als het goed is kun je nog wel je lokale saves laden en die syncen dan automatisch weer. Met Dead Space 3 was dat in ieder geval gelukt

• JanW
  • Laatst online: 21:50
boe2 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:08:
[...]

Het komt totaal niet in de buurt van DA: Origins. Zowel qua controls als qua overzicht. Zelfs meerdere partymembers tegelijk selecteren gaat niet meer. Een "blijf staan, ongeacht wat er gebeurt" knop is er ook niet: Er is een knop die claimt iets gelijkaardig te doen, maar die wordt genegeerd.
Dat is een tegenvaller :/ Heb de game gister gekocht en buiten de reviews er niet zoveel van gezien. Ik had gelezen dat die tactical view er weer in zat, maar helaas dus niet zo uitgebreid.

• hexta
Basekid schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:26:
[...]

Als het goed is kun je nog wel je lokale saves laden en die syncen dan automatisch weer. Met Dead Space 3 was dat in ieder geval gelukt
Nee, want die heb ik niet meer blijkbaar.
Ik kan alleen "new game" doen. Niets laden.
Of bedoel je wanneer ik thuis ben?

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
JanW schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:38:
[...]

Dat is een tegenvaller :/ Heb de game gister gekocht en buiten de reviews er niet zoveel van gezien. Ik had gelezen dat die tactical view er weer in zat, maar helaas dus niet zo uitgebreid.
Ik probeer af en toe dat te gebruiken nog (ben nog maar lvl 5) op groepjes templars maar ik snap niet zo goed wat dat nou ''so far'' toe moet voegen. Als ik iets snel gedaan wil hebben zoals een freeze of een pull / tank dan swap ik snel van char.. doe wat skills en ga weer door. Ik switch ongelofelijk veel tussen chars gedurende gevechten

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

• evilpin0
Moet zeggen dat ik de combat toch wel prima vind. Eigenlijk ben ik best blij dat ik 100 uur op de bank met surround sound mag doorbrengen met een xbox controller ipv achter me bureau. Nu ga ik niet beweren dat deel 3 beter is dan 1, integendeel. Maar eerlijk is eerlijk het speelt heerlijk weg, alleen het heerlijk zalige gevoel van een moeilijk overwinning zoals je in deel 1 had heb ik nog nooit gehad in deel 3. Ook zit er totaal geen spanning in de combat ivm health potions. Het systeem waarbij je healers nodigt en heals moet timen creëert veel diepgang.

Maar eigenlijk vond ik de combat in Devine Dvinity zo goed (must play voor DA:O fans) dat ik echt niet wakker kan liggen hoe ze DA3 hebben aangepakt. Ik had me dosis CRPG al binnen dit jaar.

Ik vind dit spel eigenlijk gewoon net zo spelen als WoW. Ik speel zelf de warrior die alle agro pakt, en gebruik focus fire voor me mage en roque om snel sterke mannetje uit te schakelen. Vervolgens gebruik ik een warrior of roque om hun ranged aan te vallen.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:52
Ik zag gisteren wel een interessante tip:
Als je dispel (spirit) gebruikt op een riftspawn dan stopt de spawn. Kan erg nuttig zijn bij de wat higher tier rifts :)

• geert1
Voor wie de tactical view wil gebruiken en deze niet geweldig vindt qua controls en camera: Dit schijnt op de prioriteitenlijst te staan bij Bioware en ze werken aan een aantal patches. De eerste patch zou al heel snel moeten komen en zal vooral bugfixes bevatten. Ik verwacht binnen afzienbare tijd enige verbetering op de PC qua controls, interface en camera.

Ook is er aan Bioware gemeld dat de in tactical view gegeven commando's totaal niet blijven plakken na het beëindigen van de tactical view, en ze geven aan dit mee te nemen.

Dus een aantal van de grootste irritaties aan deze game zouden binnenkort kunnen worden opgelost. Misschien iets om rekening mee te houden... Het is voor mij in elk geval een reden om een aantal weken te wachten voordat ik begin (te meer omdat ik nog met andere games bezig ben).

Buiten dat, erg balen voor de mensen met corrupte of verdwenen savegames. Ik heb hier alleen over gelezen in relatie tot de consoleversies; hopelijk wordt dit snel opgelost.

• Nfear
De eerste handmatige save die ik maakte liep het spel vast en stond die savefile aangegeven als "Corrupt Save". Dat was gelijk waar je voor het eerst kan lopen. De autosave kon ik wel laden. Dit was op PC.

Bij multiplayer zijn ook aardig wat bugs. Geluid dat volledig wegvalt, niet kunnen rennen, niet kunnen lopen en op willekeurige momenten unlimited mana en health.

[ Voor 28% gewijzigd door Nfear op 27-11-2014 12:51 ]

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:57

Rem

Ben ook helemaal verkocht. Ben een echte completionist dus het duurde bij mij ook even tot het spel op gang kwam (zat boven 40 power voordat ik in val royeaux kwam), maar nu zit ik er helemaal in.

Tot nu toe vind ik hem vooral een stuk simpeler als DA:O, speel op nightmare maar zolang ik een niet te groot levelverschil heb met mobs gaat het allemaal prima. Ook de attributenpunten niet in kunnen delen is jammer. Mis de tactiek dus wel een beetje. Ook het vergaren van resources is behoorlijk repetatief, daar heb je als inquisitor toch mensen voor. . .
Als laatste heikelpuntje: wat zijn die paarden traag! :(

Verder uitermate tevreden over de graphics, storyline en het itemsysteem. Zit nu net in skyhold, de missie daarvoor was uitermate indrukwekkend. Mooie cutscene ook, wauw.

• Reuzekabouter
  • Laatst online: 01-09-2023
Je vrees om de mobs te out-levelen zal ik bij deze je ontnemen. De mobs schalen mee met jouw level. Als je straks weer naar de Hinterlands terug gaat bijvoorbeeld dan zal je merken dat opeens de mobs jouw level hebben. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Reuzekabouter op 27-11-2014 19:05 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Het begint mij op te vallen dat DA:I zo verdomd groot is, echt.... ZO jammer dat ik door mijn werk gewoon te friggin' moe ben om te gamen (ik trek echt maar een uurtje, of niet eens), dus... Kom maar op weekend, schade inhalen :3

[ Voor 10% gewijzigd door SkyStreaker op 27-11-2014 19:09 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 02:40:

35 uur gameplay kwijt...

al tig savegames er op staan en geen probleem mee gehad op de ps4 (heb nu zo'n 20 save files..)

Misschien voortaan ook even in de cloud saven of op stickie zetten kan ik je als tip meegeven !

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
Wel apart dat je maar 250 saves kan hebben. Ik snap ook niet dat die limiet er in zit, vooral voor de pc versie.
Reuzekabouter schreef op donderdag 27 november 2014 @ 19:04:
Je vrees om de mobs te out-levelen zal ik bij deze je ontnemen. De mobs schalen mee met jouw level. Als je straks weer naar de Hinterlands terug gaat bijvoorbeeld dan zal je merken dat opeens de mobs jouw level hebben. ;)
Volgens mij schaalt het juist niet. Ik ben lvl 19 en ik kom nog genoeg lvl 11-15 mobs tegen in verschillende gebieden.

• Basekid
Tukker_T schreef op donderdag 27 november 2014 @ 20:35:
Wel apart dat je maar 250 saves kan hebben. Ik snap ook niet dat die limiet er in zit, vooral voor de pc versie.

[...]

Volgens mij schaalt het juist niet. Ik ben lvl 19 en ik kom nog genoeg lvl 11-15 mobs tegen in verschillende gebieden.
Ik dacht ook dat ze niet scalen juist. Qua verhaallijn kom je misschien wel enemies van je level tegen (die dan ook naar andere gebieden gaan), maar het hele idee was juist dat sommige gebieden voor level 20 etc waren en andere voor 1-5 bijv.

Verwijderd

(erg lange) review van DA:I door Gamekings: http://www.gamekings.tv/v...n-age-inquisition-review/

Ik heb er op gewacht, nu eens zien of ik hem op basis hiervan ga kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetix1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-08 20:43
Hmm, heb het spel ook aangeschaft en het bevalt me prima. Ben een beetje nieuw in dit genre (heb wel veel Guild Wars 1 gespeeld), maar bijvoorbeeld The Witcher heb ik op de een of andere manier ook echt veel zin in.

Vind het tot nu toe wel pittig hoor (ik blijf een noob), want ik krijg de meeste rifts niet eens dicht. Klopt het dat levels bij jullie ook zo traag gaat? Heb Hinterlands bijna volledig voltooid en ben nu level 7. Blijf vaak doodgaan bij die rifts. Heb het idee dat ik magere wapens en armor heb, tenminste dat denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Basekid schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:26:
[...]

Dit is godzijdank gelukt! :D
58 uur speeltijd die ik anders kwijt was. :(
Maar gelukkig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:26

Bosmonster

*zucht*

jlmr1990 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 00:34:
Hmm, heb het spel ook aangeschaft en het bevalt me prima. Ben een beetje nieuw in dit genre (heb wel veel Guild Wars 1 gespeeld), maar bijvoorbeeld The Witcher heb ik op de een of andere manier ook echt veel zin in.

Vind het tot nu toe wel pittig hoor (ik blijf een noob), want ik krijg de meeste rifts niet eens dicht. Klopt het dat levels bij jullie ook zo traag gaat? Heb Hinterlands bijna volledig voltooid en ben nu level 7. Blijf vaak doodgaan bij die rifts. Heb het idee dat ik magere wapens en armor heb, tenminste dat denk ik...
Ik weet niet of het de bedoeling is om Hinterlands in 1x af te maken. Dat gebied is voor mij tot nu toe redelijk makkelijk, maar kwam gister ook ineens een rift tegen waar ik in de pan gehakt werd (level 5).

Wat dat betreft snap ik sowieso niet zo goed welke gebieden nu wanneer geschikt zijn voor je.

edit: hoe zie je trouwens wat voor level mobs zijn?

edit2: Ah een beetje zoeken leverde me dit lijstje op:

Haven: 1+ (1-4)
Hinterlands: 2+ (4-7, 8-12)
Val Royeaux: 4+ (4-6)
Storm Coast: 5+ (7-11, 13-15)
Fallow Mire: 8+ (8-10, 12-15)
Forbidden Oasis: 8+ (8-12, 5-15, 18-20)
Skyhold: 10+
Crestwood: 10+ (10-13)
Western Approach: 10+ (10-14)
Exalted Plains: 10+ (10-16)
Emerald Graves: 12+ (14-20)
Emprise du Lion: 16+ (16-22)
Hissing Wastes: 16+ (19-23)

Nu snap ik dus ook dat Hinterlands een dubbel gebied is. Tijd om naar Val Royeaux te gaan!

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 28-11-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:18:
[...]

Ik weet niet of het de bedoeling is om Hinterlands in 1x af te maken. Dat gebied is voor mij tot nu toe redelijk makkelijk, maar kwam gister ook ineens een rift tegen waar ik in de pan gehakt werd (level 5).

Wat dat betreft snap ik sowieso niet zo goed welke gebieden nu wanneer geschikt zijn voor je.

edit: hoe zie je trouwens wat voor level mobs zijn?
Klopt soms kom je in hetzelfde gebied zomaar mobs tegen die een paar level hoger zijn. Ik zelf vind dit spel van Bioware wel weer tot een van de grotere titels behoren uit hun games historie. Alhoewel ik het jammer vindt dat er geen healer class als Cleric of Druid Characters zijn die je mee kan nemen in je avonturen.

Het een groot en goed spel, maar of het de classic status zoals grote titels uit het Bioware verleden als Baldur'sGate en Baldur's Gate II Shadows of Amn word valt nog te bezien. Dat waren de titels waar alles in zat voor CRPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Wat ik inmiddels wel echt een nadeel vind is het gebrek aan donkere gebieden waar belangrijke quest zich afspelen. The Mire is een goed gebied maar bijvoorbeeld Hissing Wastes vind ik dan weer geen ruk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Bosmonster schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:18:
[...]

edit2: Ah een beetje zoeken leverde me dit lijstje op:

Haven: 1+ (1-4)
Hinterlands: 2+ (4-7, 8-12)
Val Royeaux: 4+ (4-6)
Storm Coast: 5+ (7-11, 13-15)
Fallow Mire: 8+ (8-10, 12-15)
Forbidden Oasis: 8+ (8-12, 5-15, 18-20)
Skyhold: 10+
Crestwood: 10+ (10-13)
Western Approach: 10+ (10-14)
Exalted Plains: 10+ (10-16)
Emerald Graves: 12+ (14-20)
Emprise du Lion: 16+ (16-22)
Hissing Wastes: 16+ (19-23)

Nu snap ik dus ook dat Hinterlands een dubbel gebied is. Tijd om naar Val Royeaux te gaan!
Ah ik liep inderdaad op gegeven moment tegen een of ander beest en draak aan in Hinterlands van level 12. Dus ik dacht al of ik iets verkeerd deed met mn lvl 5. Maar dan ga ik na de low level quests toch maar ff kijken in andere gebiedjes ;)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nog steeds mn vraag trouwens, misschien een console ding, maar hoe zie ik het level van een tegenstander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Door je tegenstander te selecteren (rechter muisknop voor mij, geen idee bij console)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

R3 (rechter stick click) kan je tegenstanders focusen en hun level zien. Duurde bij mij ook te lang voor ik dat doorhad.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:57

Rem

Of naar tactical view gaan en dan met je cursor op de enemy gaan staan, dan kan je als bonus ook meteen zien wat zijn zwaktes en sterktes zijn. (In tac. view kan je ook tussen enemies switchen, ik geloof TAB op PC of right stick click op consoles.)

[ Voor 59% gewijzigd door Rem op 28-11-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

boe2 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:22:
R3 (rechter stick click) kan je tegenstanders focusen en hun level zien. Duurde bij mij ook te lang voor ik dat doorhad.
Ah top thanks, ga ik eens proberen.
Rem schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:42:
Of naar tactical view gaan en dan met je cursor op de enemy gaan staan, dan kan je als bonus ook meteen zien wat zijn zwaktes en sterktes zijn. (In tac. view kan je ook tussen enemies switchen, ik geloof TAB op PC of right stick click op consoles.)
Tactical view gebruik ik niet. Daar snap ik de ballen van. Gewoon knallen met die hap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu redelijk ver gekomen maar nog lang niet uitgespeeld. Inmiddels ben ik Level 13 en met de specialization unlock (Assassin) is het nu wel een heel stuk makkelijker geworden. Merk nu ook dat ik flink wat gebieden heb overgeslagen (Oasis heb ik bijvoorbeeld nu pas ontdekt).

Beneden heb ik ook wat screenies geplaatst van de 'inferieure' ;) PS4 versie. Naast wat visual bugs (1ste kolom, 4e rij en 2e kolom, 3e rij) heb ik weinig bugs meegemaakt. De meest heftige bug die ik ben tegengekomen was een soort van cutscene delay waar ik 2 minuten moest wachten terwijl de characters aan het staren waren (Quest: Here Lies the Abyss). Dit schijnt een bekend probleem te zijn, 2 minuten wachten en het probleem lost zich vanzelf af.

Andere mensen ook al de 'Wedge of Destiny' gevonden? (1e kolom, 2e en 3e rij) :D

Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg17/Gijs_01/DragonAgetrade_Inquisition_20141127174049_zps02b1f974.jpgAfbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg17/Gijs_01/DragonAgetrade_Inquisition_20141125200540_zpsdf40cdea.jpgAfbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg17/Gijs_01/DragonAgetrade_Inquisition_20141124225407_zpsef0b8a25.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg17/Gijs_01/DragonAgetrade_Inquisition_20141124173445_zpsbd8d5de0.jpgAfbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg17/Gijs_01/DragonAgetrade_Inquisition_20141124144940_zpsa381dda6.jpgAfbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg17/Gijs_01/DragonAgetrade_Inquisition_20141124151808_zps33a6f617.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg17/Gijs_01/DragonAgetrade_Inquisition_20141124173358_zpsb80fb0bf.jpgAfbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg17/Gijs_01/DragonAgetrade_Inquisition_20141124151224_zpsff6e9f63.jpgAfbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg17/Gijs_01/DragonAgetrade_Inquisition_20141124145035_zps828ba11e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg17/Gijs_01/DragonAgetrade_Inquisition_20141124142828_zpsa53e9186.jpgAfbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg17/Gijs_01/DragonAgetrade_Inquisition_20141124170620_zps65174e3f.jpgAfbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg17/Gijs_01/DragonAgetrade_Inquisition_20141124162546_zps0f55eb4f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De meest heftige bug die ik ben tegengekomen was een soort van cutscene delay waar ik 2 minuten moest wachten terwijl de characters aan het staren waren
Heb al meerdere bugs gehad op de PS4:

- Keiharde crash toen ik wilde fasttravellen.
- Dialogen die lijken te missen soms ofzo, waardoor de dialoog vastloopt (wat je zelf al beschrijft)
- Dialoog interface die half transparant in beeld blijft staan

En ik ben er pas net een uur of 8 mee bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:37:
[...]

- Dialogen die lijken te missen soms ofzo, waardoor de dialoog vastloopt (wat je zelf al beschrijft)

Weird..ik ben nu echt iets van 25 uur (savegame tijd, dus het zal wel rond de 30 uur real-time zijn) en meer dan die ene cutscene bug (die zich dus vanzelf oplost) ben ik totaal geen crashes tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
Kwam opeens op "Dragons Island" , 3x raden wat daar zit :)
Hij was level 19 en ik 17, evengoed ging het best makkelijk. Gelukkig had cassandra ook net een goed nieuwe wape met dragon slaying rune, en varric heeft die rune ook. Jammer alleen dat de draak scaled op moment dat je voor het eerst ziet, maar de loot soms redelijk wat levels lager is.

Op naar de 5e draak, hopelijk vind ik hem vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Er zijn genoeg easter eggs. Mass Effect en Plants vs Zombies referenties en dit:

[ Voor 34% gewijzigd door Nfear op 28-11-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:37:
[...]

Ik heb een keer een frozen screen gehad tijdens het inladen van een continued game. Maar voor de rest niets bijzonders. Speel PC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
Endgame spoiler!
spoiler:
Uitgespeeld op level 18, vond de final battle wat tegenvallen, was vrijmakkelijk als mage zijnde op hard. Normale draken waren lastiger.

Nu een 2e playthrough beginnen op nightmare als 2h female dwarf, nu weet ik hoe alles werkt :9 . Uiteraard ook alle keuzes anders maken. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
Tukker_T schreef op donderdag 27 november 2014 @ 20:35:
Serieus? Ik dacht echt te merken dat toen ik terug ging naar de Hinterlands rond een level of 12-13 opeens alle mobs mijn level hadden, of dicht daarbij.

Zojuist heb ik de main storyline uitgespeeld dus echt vaak terug ben ik niet gegaan naar oude gebieden, maar nu ik level 18 ben zal ik weer eens daar gaan kijken. Als ik toch fout zit dan mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Dit is aan te raden voor PC users:

http://www.reddit.com/r/d..._like_da1_daino_spoilers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
spoiler:
GRRRRRRRRRRRRR het lukt me gewoon niet om de 3e quest te doen om de elven temple open te krijgen. Mn party members blijven niet stilstaan om de hendel om te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
Basekid schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 19:16:
spoiler:
GRRRRRRRRRRRRR het lukt me gewoon niet om de 3e quest te doen om de elven temple open te krijgen. Mn party members blijven niet stilstaan om de hendel om te zetten
spoiler:
Ik heb geen last gehad van die party members als ze er overheen lopen. Je weet dat je even kan pauzeren in het midden om de hendel om te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Groenie schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 20:01:
[...]

spoiler:
Ik heb geen last gehad van die party members als ze er overheen lopen. Je weet dat je even kan pauzeren in het midden om de hendel om te zetten?
spoiler:
Mijn probleem is dat als ik naar een andere persoon switch om de hendel over te halen, de rest van de characters ook gaan bewegen en dus de platen resetten. Ondanks dat ik het hold commando heb gegeven. Dat hele commando werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 15:57

westergas

rikkie_pc

Ik draai crossfire en het spelletje is onspeelbaar met de laatste officiele drivers. Met de beta loopt het aardig alleen mijn systeem is dan weer niet zo blij met die drivers. Crasht bij flash, random vastlopers enz. Jammer dat er spellen zijn die bij de release niet lekker lopen met crossfire. Nou ja hoort er bij zullen we maar zeggen...word vanzelf gefixt 8)

[ Voor 11% gewijzigd door westergas op 28-11-2014 23:57 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 17:25

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Reuzekabouter schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 18:23:
[...]

Serieus? Ik dacht echt te merken dat toen ik terug ging naar de Hinterlands rond een level of 12-13 opeens alle mobs mijn level hadden, of dicht daarbij.

Zojuist heb ik de main storyline uitgespeeld dus echt vaak terug ben ik niet gegaan naar oude gebieden, maar nu ik level 18 ben zal ik weer eens daar gaan kijken. Als ik toch fout zit dan mijn excuses.
Dat komt omdat The Hinterlands 2 gebieden heeft, 1 voor lage levels en een voor level 12+. Er zijn meerdere gebieden die zoiets hebben. De vijanden schalen dus in ieder geval niet, ik ben level 16 en kom nu steeds level 11-13 vijanden tegen in het gebied waar ik nu ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basekid schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 20:06:
[...]

spoiler:
Mijn probleem is dat als ik naar een andere persoon switch om de hendel over te halen, de rest van de characters ook gaan bewegen en dus de platen resetten. Ondanks dat ik het hold commando heb gegeven. Dat hele commando werkt niet
spoiler:
hoeft ook niet, je kunt gewoon met de char die je controleert de hendel overhalen in het middendeel zonder dat de oplichtende velden verdwijnen. Zolang je maar op de juiste tile begint, en sowieso 1 tile overlaat voor het hek, zodat als je de hendel overhaalt en het hek opengaat, je zo dicht bij het hek weer verder kunt gaan.

Ik heb het zo gedaan: ik ben in het midden begonnen, het rondje lopend naar de ingang en weer terug, daarna 1 tile voor het hek in het midden de hendel overgehaald, verder gegaan, de ronde achter het hek gedaan, en weer terug naar het midden, de laatste tiles doen. Met een beetje planning is het niet zo moeilijk, en zoals gezegd, in het midden verdwijnt de status van de tiles niet als je ervan af stapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
Nou lekker dan... 36 uur gameplay kwijt. Crashte op de PS4, en ik had 5 savegames.. allemaal weg! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Worden die niet geüpload op PSN? Of heb je 'm niet op internet aangesloten/geen PSN-abonnement?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
Hahn schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 11:19:
Worden die niet geüpload op PSN? Of heb je 'm niet op internet aangesloten/geen PSN-abonnement?
Ik was me er niet van bewust dat die optie aanwezig is. Dadelijk eens even kijken of daar toevallig iets in staat.

*edit*

Ik heb een oplossing gevonden! (Bevestigd voor de PS4 in ieder geval)
Voordat je een savegame inlaad, kies dan eerst voor de optie om een ander character te selecteren. Selecteer een willekeurige (in mijn geval was het er sowieso maar 1). De savegames komen terug in de lijst en zijn laadbaar.

O+

[ Voor 32% gewijzigd door Chalk op 29-11-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
Zit nu zo'n 30 uur in DA:I. Toffe game, maar wel vol met bugs, wat ik zoal ben tegengekomen:
- dingen die zomaar verschijnen/verdwijnen.
- quests niet kunnen afronden.
- characters die vastlopen (een van mn followers bleef op een gegeven moment yes zeggen, alleen de game opnieuw opstarten hielp).
- gesprekken waarbij tekst mist.
en nog tal van andere dingen.

Ik begrijp het wel, dat krijg je als je een game zo vol stopt met content. Maar goed, heel erg storend is het nog niet geweest. Ik heb gewoon steeds door kunnen spelen (op een herstart na af en toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb besloten om toch maar te wachten op een Patch. Er zitten af en toe gewoon rare bugs in... Zit je in het midden van een gesprek, krijg ik ineens een codex-popup waar ik niet uit kom. Quests die ik niet kan eindigen e.d. zijn uit den boze en andere kleine irritaties, zoals een overlay voor de minimap.

Genoeg andere games nog te doen, dus dat zit wel goed - maar hier, zoals gezegd, even op pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
Het probleem dat een cutscene lijkt vastgelopen is op Xbox One voor mij trouwens op te lezen door een aantal keer X in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
Walance schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 10:11:
[...]

Dat komt omdat The Hinterlands 2 gebieden heeft, 1 voor lage levels en een voor level 12+. Er zijn meerdere gebieden die zoiets hebben. De vijanden schalen dus in ieder geval niet, ik ben level 16 en kom nu steeds level 11-13 vijanden tegen in het gebied waar ik nu ben.
Aha vandaar. Foutje, bedankt.

Gisteren heb ik de game uitgespeeld, vette RPG hoor. Hier was ik echt even aan toe. Na een mannelijke human 2H warrior nu maar even ronde twee doen met een vrouwelijke elf dual dagger rogue. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
In hoeveel uur speel je gemiddeld genomen het spel uit? Uurtje of 60?

Edit: ik snap dat je door de hoeveelheid side-quests 100+ uur kan spelen. Met gemiddeld genomen bedoel ik: voldoende sidequests om te levelen om de storyline goed te kunnen volgen.

[ Voor 57% gewijzigd door Unomomentodado op 29-11-2014 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
Ik heb er 50 - 60 uur over gedaan. Jep, deze week waren het korte nachtjes.
Daar bij moet ik wel zeggen dat ik ontzettend veel heb overgeslagen. Ik heb niet eens alle gebieden gezien / vrij gespeeld. Dat heb ik expres gedaan omdat ik dan nog leuk wat nieuwe dingen heb te doen en zien in mijn tweede playthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
spoiler:
Hey einde vond ik helaas wel erg tegenvallen qua epicness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 21:56
Waarschijnlijk een ontzettende noob-vraag: maar waar kan ik in hemelsnaam 'steel' vinden om te craften? Ben inmiddels level 11 maar ik kan gewoon niks maken omdat ik geen steel heb. Alle overige resources heb ik dan wel weer in overvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basekid schreef op zondag 30 november 2014 @ 11:36:
spoiler:
Hey einde vond ik helaas wel erg tegenvallen qua epicness
Same, maar ik ben bezig met een tweede ronde. Kwam er achter dat ik een custom world state kon inladen... :P

Ik heb trouwens een poging gedaan om AMD's beta driver voor DA:I te installeren, maar BSOD tijdens install... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2014 @ 12:01:
Ik heb trouwens een poging gedaan om AMD's beta driver voor DA:I te installeren, maar BSOD tijdens install... :')
Heb je eerst de oude drivers verwijderd? AMD raadt dat aan; zou kunnen helpen.
Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste