ik speel ook op de ps4, ik denk dat het gewoon verschil kwa beleving is en voor iedereen anders. Ik vind de ps4 graphics van DAI behoorlijk goed. Wel zijn de karakters wat minder goed uitgewerkt (niet in de cutscenes overigens). Maar als je dan die gezichten in realtime vergelijkt met de ps3 versie van skyrim dan is het verschil bizar groot!
overigens, screenshots van DAI op de ps4 zien er over het algemeen niet uit, wat je daar namelijk niet op ziet is de belichting die echt heel goed is en de omgevingen tot leven brengt. Als je een cave inloopt en je ziet al die vochtdruppels weerschijnen in de rotsen om je heen dan vind ik dat er echt wel goed uitzien. Ook de karakters waar je tegen vecht zien er over het algemeen goed uit. Die soldaten later met die enorme schilden en hamers zijn bijzonder goed uitgewerkt. Daarom is het wel jammer dat de party leden zelf toch wat minder scherp zijn uitgewerkt.
Overigens ben ik het wel eens met de opmerking dat er verschil in graphics zit in de verschillende gebieden.
spoiler:Dat moeras is behoorlijk mooi, de zee omgeving vond ik ook top, de woestijn prachtig (vooral het elf gebied in de oase), en zo zijn er nog veel meer. Maar als je dan de red lyrium weer ziet in zo'n kasteel dan is dat bijvoorbeeld weer matig, ook het start gebied hinterlands waar je de eerste 6 uur rond loopt vind ik ook maar matig.
Maar goed, over het algemeen vind ik het dus behoorlijk goed voor zo'n grote open wereld.
Ach ja, zo heeft ieder zijn eigen mening
wat betreft het vechten, je kunt tegenstanders locken als je steeds misslaat. Op de ps4 doe je dat door op R3 te klikken. Zelf doe ik het volgende bij de meeste groep aanvallen. De mage en rogue geef ik via tactical view de opdracht om de archers en lange afstand mages aan te vallen. De warrior en ikzelf (ook warrior) slaan dan alle gewone tegenstanders aan gort. De warrior staat op dat hij mij moet defenden en zo heb ik de tijd om de Rifts te sluiten en is eigenlijk elke rift (ook met hogere level tegenstanders) prima te doen. Totdat je ongeveer level 9 bent, daarna wordt het anders, maar dat zou te veel spoilen zijn.