Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:49
ye-roon schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:12:

Ook nog een vraag over terugkeren naar bepaald gebied, even in spoiler tags.
spoiler:
Ik mocht naar Val Royeux en kon daar beetje praten beetje doen etc. Er was ook een quest. Van Red Jenny. Voor het derde gedeelte moest ik naar de upper market. Maar dat gebied leek closed off. Dus uiteindelijk maar terug gegaan naar Haven in de veronderstelling dat ik gewoon later weer terug kon. Echter ik kan momenteel niet naar Val Royeux. Weet iemand hoe of wanneer ik daar weer naar toe terug kan?
spoiler:
Daar zat ik ook mee, ik zag echter, toen ik in Val Royeux was, allemaal fast travel punten op de map. Je kunt dus gewoon naar de upper market fast-travelen 8)7. Het lijkt me echter wel dat je later nog terugkunt naar Val Royeux, zo ver ben ik echter nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:26

Bosmonster

*zucht*

SkyStreaker schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:38:
Valammar.... Wow, gewoon.... Wow. Grafisch achterhaald? Nou, sorry - ik noem dit indrukwekkend genoeg!

[afbeelding]
Ik speel op de PS4 en daar zijn de graphics niet helemaal je-van-het (voelt af en toe meer als een PS3 game). Dus als diegene op de console speelt kan ik me iets voorstellen bij de opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:10
Ik kom vanuit DA:O en moet zeggen dat het wel anders is. De actie is raar, ik weet namelijk niet wie wie aanvalt en ik heb maar een gevoel dat ik maar wat doe. Het ziet er gaaf uit, en mijn characters vallen gewoon enemies aan, maar ik mis het stukje "control" dat ik had bij DA:O. Mijn mage had ik ingesteld dat zodra je tank stunned was, dat er een barrier geplaatst werd. Je kon ook aangeven dat je mage automatisch de ranged enemies aanpakte. Nu heb ik werkelijk geen idee welke enemy mijn mage automatisch aanvalt...

Ook kan ik vaak in de tactical mode geen goede targets kiezen omdat ik de camera niet goed krijg. Een raar moment was dat ik mijn herald een rift wilde laten sluiten; maar ik kon de rift niet eens op de camera krijgen omdat de rift te hoog geplaatst was.

En de controls (keyboard+muis) zijn bedroevend. Je moet de attack (LMB) én naar voren (W) ingedrukt houden anders staat mijn herald gewoon in het niks aan te vallen. Dat maakt het best moeilijk om tegelijk orders te geven of skills/potions te gebruiken --> je gaat dan om de seconde tactical view in, en dat lijkt me best tegenstrijdig omdat ze het spel meer actie-georienteerd willen maken.

Het spel is verder waanzinnig mooi en de sfeer is uitstekend; ik hou van verhaallijnen en er is veel tijd besteed aan detail. Dat het spel meer actie is dan tactiek vanwege het tevreden stellen van de domme console-markt kan ik mee leven. Maar de actie op de PC slaat de plank volledig mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
ye-roon schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:12:
Ook nog een vraag over terugkeren naar bepaald gebied, even in spoiler tags.
spoiler:
Ik mocht naar Val Royeux en kon daar beetje praten beetje doen etc. Er was ook een quest. Van Red Jenny. Voor het derde gedeelte moest ik naar de upper market. Maar dat gebied leek closed off. Dus uiteindelijk maar terug gegaan naar Haven in de veronderstelling dat ik gewoon later weer terug kon. Echter ik kan momenteel niet naar Val Royeux. Weet iemand hoe of wanneer ik daar weer naar toe terug kan?
spoiler:
Ik mag hopen van wel, want ik zag daar mooie schematics bij de vendor die ik destijds niet kon betalen. Wil nog wel een keer terug wanneer ik wat meer te spenderen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

Heb het spel nu inmiddels al 1x uitgespeeld en vind dit deel van Dragon Age echt geweldig.

De storytelling en free roaming van deel 1, de action oriented gameplay van deel 2 samengevoegd en beter gemaakt. Ik ben zeer groot fan van deze editie.

Mijn 1e playthrough als female elf mage gedaan
Mijn 2e playthrough ga ik als male human archer doen.

Vond het ook geweldig hoe de wereld reageert op je ras/geslacht. Merk wel het verschil nu in de 2e playthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:00
Bosmonster schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:32:
[...]

Ik speel op de PS4 en daar zijn de graphics niet helemaal je-van-het (voelt af en toe meer als een PS3 game). Dus als diegene op de console speelt kan ik me iets voorstellen bij de opmerking.
ik speel ook op de ps4, ik denk dat het gewoon verschil kwa beleving is en voor iedereen anders. Ik vind de ps4 graphics van DAI behoorlijk goed. Wel zijn de karakters wat minder goed uitgewerkt (niet in de cutscenes overigens). Maar als je dan die gezichten in realtime vergelijkt met de ps3 versie van skyrim dan is het verschil bizar groot!

overigens, screenshots van DAI op de ps4 zien er over het algemeen niet uit, wat je daar namelijk niet op ziet is de belichting die echt heel goed is en de omgevingen tot leven brengt. Als je een cave inloopt en je ziet al die vochtdruppels weerschijnen in de rotsen om je heen dan vind ik dat er echt wel goed uitzien. Ook de karakters waar je tegen vecht zien er over het algemeen goed uit. Die soldaten later met die enorme schilden en hamers zijn bijzonder goed uitgewerkt. Daarom is het wel jammer dat de party leden zelf toch wat minder scherp zijn uitgewerkt.

Overigens ben ik het wel eens met de opmerking dat er verschil in graphics zit in de verschillende gebieden.
spoiler:
Dat moeras is behoorlijk mooi, de zee omgeving vond ik ook top, de woestijn prachtig (vooral het elf gebied in de oase), en zo zijn er nog veel meer. Maar als je dan de red lyrium weer ziet in zo'n kasteel dan is dat bijvoorbeeld weer matig, ook het start gebied hinterlands waar je de eerste 6 uur rond loopt vind ik ook maar matig.

Maar goed, over het algemeen vind ik het dus behoorlijk goed voor zo'n grote open wereld.

Ach ja, zo heeft ieder zijn eigen mening :D

wat betreft het vechten, je kunt tegenstanders locken als je steeds misslaat. Op de ps4 doe je dat door op R3 te klikken. Zelf doe ik het volgende bij de meeste groep aanvallen. De mage en rogue geef ik via tactical view de opdracht om de archers en lange afstand mages aan te vallen. De warrior en ikzelf (ook warrior) slaan dan alle gewone tegenstanders aan gort. De warrior staat op dat hij mij moet defenden en zo heb ik de tijd om de Rifts te sluiten en is eigenlijk elke rift (ook met hogere level tegenstanders) prima te doen. Totdat je ongeveer level 9 bent, daarna wordt het anders, maar dat zou te veel spoilen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:35
McPoowl schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:26:
[...]

spoiler:
Daar zat ik ook mee, ik zag echter, toen ik in Val Royeux was, allemaal fast travel punten op de map. Je kunt dus gewoon naar de upper market fast-travelen 8)7. Het lijkt me echter wel dat je later nog terugkunt naar Val Royeux, zo ver ben ik echter nog niet...
Kan via de world map (het is inderdaad niet te doen via de war room)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Laatst online: 30-04 13:43
hoe zie je welk level je moet zijn in welk gebied? Ik had daar wat over gelezen maar ik kan het zelf niet terugvinden?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
hexta schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:45:
hoe zie je welk level je moet zijn in welk gebied? Ik had daar wat over gelezen maar ik kan het zelf niet terugvinden?
in de war room bij het selecteren van het gebied of missie staat het level wat geadviseerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 12:44
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 01:36:
Heb nu een hele dag gespeeld..
En ben zeer tevreden... MAAR heb wel al een aantal bugs meegemaakt.

1 maal dat ik in een gesprek zit maar ik niets kan doen om het gesprek verder te laten gaan en ik helemaal vast zit omdat ik geen reactie kan geven.

1 maal toen ik wou saven en het spel alsmaar op ' controleren of er genoeg ruimte is ' bleef staan

Geen grote problemen maar wel hinderlijk als je 2 maal een stuk kwijt ben
Even in en uit tabben lost het probleem met de onclikcbare convo's iig op. In windowed kan je dan klikken en als je terugtabbed ook.

Moet zeggen verder cool spel, was wel nog een ietwat huiverig om die verhalen die over de SSD destroying DRM de ronde deden, dus maar eens even een kleine test van een paar uur gedraaid met een alayse tooltje, en natuurlijk complete onzin, schrijft bijna niks, een gieg ofzo in 4 uur.

Nouja tenzij je mantle aan hebt staan, die houd wat cache bestanden bij die goed waren voor nog 4-5 gieg extra.

[ Voor 22% gewijzigd door kipkruide op 24-11-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
robinez schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:48:
[...]

in de war room bij het selecteren van het gebied of missie staat het level wat geadviseerd wordt.
Top, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ben zwaar fan van Elder Scrolls, is deze ook aan te raden?
Zo ja, waar kan ik hem het beste (lees goedkoopst) kopen?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Dan nog een vraag,
in de review hier op tweakers zie ik dit stukje staan.

Niet alleen bepaal jij welke abilities ze unlocken als ze een level stijgen, je kunt ook hun gedrag beïnvloeden via een speciaal menu. Zo kun je een Mage bijvoorbeeld op 'Defense' zetten, waardoor hij relatief meer spells zal gebruiken die gericht zijn op het beschermen van de party-members.

Hoe doe je dit?
Ik heb maar 4 dingen,
-hoeveel health potions ze moeten overlaten.
-of ze mijn "leader" volgen of verdedigen.
-hoeveel stamina ze moeten overhouden

nouja, die opties. en behalve dat aanpassen van 2 naar 3 potions ofzo, kan ik hier niet iets anders instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:46
Ik ben ook fan van elder scrolls, maar na een paar uur moet ik zeggen dat deze game me meer pakt dan skyrim deed.Ook al is het niet helemaal te vergelijken.

Mijn dochter heeft het precies andersom, DA:I vind ze niets aan, maar skyrim te gek.

Dus smaken verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vrouwen snappen het niet joh ;)

Nu nog weten waar ik hem goedkoop kan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Mad-Matt schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:17:
Vrouwen snappen het niet joh ;)

Nu nog weten waar ik hem goedkoop kan kopen
tweakers pricewatch een idee? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Duh, thanks (stom dat ik daar niet aan gedacht had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Weet iemand een manier om je skills te resetten??? Of is dit niet mogelijk?

Zijn er meer mensen die MFAA hebben geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
je kan een skill reset ding kopen bij merchants. Dacht er een te zien bij de blacksmith in Haven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
Yup blacksmith in haven heeft hem zowiezo, 200-250 gold uit mijn hoofd single use purple item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:10
Is er ook een manier om je uiterlijk aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Mad-Matt schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:07:
Ik ben zwaar fan van Elder Scrolls, is deze ook aan te raden?
Zo ja, waar kan ik hem het beste (lees goedkoopst) kopen?
DA: Inquisition voelt aan als DA: Origins en Skyrim die samen een kindje gehad hebben :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:42
Wat is nou de leukste class om te spelen?
Ik ben nog bezig met Unity en wil daarna volledig in DA:I duiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Dubrillion schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:44:
Ligt aan wat jezelf leuk vind natuurlijk.

Ik heb zelf tot nu toe mage playthrough gehad en dit ging redelijk goed en was ook leuk om te doen. Ben nu wel bezig met een archer playthrough en ook dit bevalt nog wel.

melee classes heb ik nog niet gedaan, dus kan ik je helaas geen oordeel over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
Zelf vind ik mage wel tof, dual dagger thief lijkt me ook cool, maar nog niet geprobeerd.

Iemand trouwens iets gehoord of ze nog wat van plan waren met die tactical camera, die pull up is iig bij mij nu zo beperkt (27" 1440p) dat het redelijk nutteloos is, zeker met een mage want dan begin ik vaak te knallen op afstand. Gebruik nu gewoon ctrl als pause in 3rd person dan zie je tenminste nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warrior wordt wel leuk zodra je de extra moves unlockt (shield bash, enemy op de grond smijten etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
kipkruide schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:01:
Zelf vind ik mage wel tof, dual dagger thief lijkt me ook cool, maar nog niet geprobeerd.
Ik heb een dual dagger rogue.
Het idee is erg leuk, maar in praktijk is het wel behelpen.
Het achter een vijand blijven staan om meer schade te doen is nogal lastig qua besturing, en daardoor doe ik een stuk minder schade dan ik eigenlijk zou moeten kunnen doen.

En misschien is het al beantwoord, maar die 10 skills per subskill (subskills zijn dan dual dagger, archer, en die 2 anderen bijvoorbeeld), zijn alle skills om uit te kiezen? Want dat zijn er echt heel erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Deze game krijgt zulke goeie beoordelingen dat ik mezelf er ook wel aan ga wagen. Zijn er verschillen tussen de PS4 en Xbox One versies van deze game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huyanglee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06-2023
Dit is mijn eerste Dragon Age-game en vind dat de manual weinig uitleg geeft...

Immunity Phyiscal effects: Wat betekent dit? Kan ik geen schade aanrichten met een zwaard? Wat met vuur/ijs etc, is toch ook fysieke schade?

Heb een manual opgezocht van DA-origins en daarin meldt men dat er verschillende kleuren per schade zijn. Doch in mijn eerste boss-fight zie ik enkel rood/blauw? Waar staan die voor, zijn er nog andere kleuren?

In de setting kun je zogezegd per character de uitgedeelde schade laten verschijnen, ik zie echter nergens iets verschijnen, enkel wat getallen boven de boss?

Kan iemand dit iets toelichten, is alsof ik Civilization aan het spelen ben zonder een handleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
huyanglee schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:24:
Dit is mijn eerste Dragon Age-game en vind dat de manual weinig uitleg geeft...

Immunity Phyiscal effects: Wat betekent dit? Kan ik geen schade aanrichten met een zwaard? Wat met vuur/ijs etc, is toch ook fysieke schade?

Heb een manual opgezocht van DA-origins en daarin meldt men dat er verschillende kleuren per schade zijn. Doch in mijn eerste boss-fight zie ik enkel rood/blauw? Waar staan die voor, zijn er nog andere kleuren?

In de setting kun je zogezegd per character de uitgedeelde schade laten verschijnen, ik zie echter nergens iets verschijnen, enkel wat getallen boven de boss?

Kan iemand dit iets toelichten, is alsof ik Civilization aan het spelen ben zonder een handleiding...
Dat is inderdaad verborgen en wordt niet uitgelegd. Wat je moet doen is de tactical view openen, dan selecteer je de boss of andere tegenstander (op de ps4 kun je met R3 snel klikken tussen de verschillende vijanden) en zodra je deze selecteert krijg je zijn level te zien en waar die vulnerable en immune voor is. Dan zie je iets staan als Immune voor frost of vulnarable voor fire. Dan weet je hoe je het beste de aanval kunt opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Rood = Vuur
Blauw = IJs
Paars = Lightning

of bedoel je dat niet?(aka, speel je op console? Dan kan het kloppen dat ik je vraag niet snap :) andere controls)

Immunity Physical Effects, klinkt mij als immuun voor fysieke effecten; knockback, strikedown of stagger :)
Magie valt onder zijn eigen categorie: magisch(of, specifiek voor alles wat niet Arcane is(zoals ijs, bliksem of vuur) Elemental). Valt om die reden niet onder Physical :)

De getallen boven de aangevallen vijand zijn inderdaad je schades, bij mijn weten is er wel een verschil te zien tussen de verschillende schades(ik merk zelf als Melee vechter dat mijn Runes aparte schades doen ten opzichte van het totaal :) )

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huyanglee
  • Laatst online: 12-06-2023
Dus ik kan Cassandra gewoon laten attacken bij immunity physical effects. Hij is dan gewoon immuun tegen omvergeworpen te worden niet tegen m'n zwaard.

Heeft gewone schade door zwaar/pijl & boog ook een kleur? In de settings (xbox one) kon je toch kiezen over je uitgedeelde schade wou zien verschijnen voor controlled character of boven full party. Ik zie boven geen enkel character iets verschijnen. Wat is dan het nut van die setting. Boven de boss inderdaad wel rood voor vuur en blauw voor ijs + meldingen als chilled / burning (ook aan te zetten in settings).

Valt me toch tegen dat zoiets niet duidelijk in de manual staat. Ipv vijand planmatig af te maken ben je nu bezig met trial & error...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huyanglee schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:25:
Ipv vijand planmatig af te maken ben je nu bezig met trial & error...
Lekker old school. :)

Gewoon attacks uitproberen en kijken wat er gebeurt kwa damage ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zo nieuwe geforce kaart besteld, morgen nieuwe proc bestellen en dan ook maar eens het spel bestellen en lekker spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
Denk het wel ja, draait best lekker op 1440p / 290x (50 fps avg), en die 970/980's zijn nog net een tikkie sneller in DAI volgens de benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Draait prima op mijn Asus GTX 970 ja :) al game ik niet op 1440p, ik gebruik een 21:9 resolutie

dat levert wel wat rare issues op in bepaalde menus die half verdwijnen. vervolgens resize ik het scherm en dan werken de menus weer prima.

Dit is echter alleen in het menu, tijdens het spel zelf heb ik nergens last van. Is echter een kleine hinder.

maar je 290x moet het ook prima doen mag ik aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 17:26

Bosmonster

*zucht*

xelfer schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:17:
Deze game krijgt zulke goeie beoordelingen dat ik mezelf er ook wel aan ga wagen. Zijn er verschillen tussen de PS4 en Xbox One versies van deze game?
Nee. PS4 is mogelijk ietsje rapper, maar betwijfel of je dat nog gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Sli draait wel maar verre van perfect 50 fps gemiddeld met 2 780s. Lijkt me niet echt zoals het hoort. Maar alles loopt soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze game loopt bij mij al vast voordat ik überhaupt kan spelen. De game opnieuw installeren, drivers updaten etc allemaal al geprobeerd. Ik ben bijna zo ver dat ik m'n geld ga terugvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:11:
[...]

Nee. PS4 is mogelijk ietsje rapper, maar betwijfel of je dat nog gaat merken.
Ik las zojuist ook dat de PS4 versie op 1080p draait tov 900p voor de Xbox One, klopt dit? Als de game verder gelijk is dan ga ik de PS4 versie halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39
Het is voor mij zo lang geleden dat ik Origins heb gespeeld. Ik weet niet eens meer zeker of ikhem uit heb gespeeld dus zit er nu sterk over te denken om eerst origins nog eens te doen voor ik deze aanschaf.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Wat ik me bij dit spel wel afvraag is wat is de replay waarde?
Ik ben nu ruim 15 uur bezig, heb wel wat gebieden geopend en 1 beslissing (voor zover ik weet) gemaakt die niet terug te draaien is
spoiler:
Gekozen om de templars als ally te nemen en dus niet de mages, in mijn volgende playthrough komen de mages denk ik aan bod

Maar die eerste uren zijn vrij rechttoe rechtaan. uren in de hinterlands doorbrengen, wat uiteraard leuk is, maar een volgende keer weer??......

Volgende character wordt uiteraard geen Male Elf Dual wielded rogue, maar ik merk deze eerste uren niet veel van mijn ras of classe, dus ben een beetje bang dat het dan hetzelfde wordt.
Bij de eerste DA had je een duidelijk ander begin bij een andere classe/ras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Ik merk het vooral in hoe de reacties op je ras zijn. En ook bepaalde quests zijn compleet anders en sommige characters worden wat beter uitgelegd.

spoiler:
Cole bijvoorbeeld, bij mages verscheen die gewoon ineens. Nu in 2e playthrough zie ik waar die vandaan komt.

Omgekeerd zal dit bij Dorian hetzelfde zijn. Daar zal ik bij templars weinig tot geen uitleg over krijgen en bij de mages werd hij wel goed en compleet uitgelegd.

Ook nog een verandering, is mijn 1e playthrough was ik een elf en hier word niet goed op gereageerd door sommigen. Nu ik als human speel reageren ze veel beter op mijn character.

Voor mij is er in ieder geval genoeg replay waarde om het minimaal nog 2 of 3 keer door te spelen :)

Ik heb dan wel iets van 250 tot 300 uur in origins zitten hoor, dus ben een kleine fan. Zelfs DA2 heb ik aardig wat tijd in zitten, al is dit niet zoveel als DA:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
hexta schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:14:
Dan nog een vraag,
in de review hier op tweakers zie ik dit stukje staan.

Niet alleen bepaal jij welke abilities ze unlocken als ze een level stijgen, je kunt ook hun gedrag beïnvloeden via een speciaal menu. Zo kun je een Mage bijvoorbeeld op 'Defense' zetten, waardoor hij relatief meer spells zal gebruiken die gericht zijn op het beschermen van de party-members.

Hoe doe je dit?
Ik heb maar 4 dingen,
-hoeveel health potions ze moeten overlaten.
-of ze mijn "leader" volgen of verdedigen.
-hoeveel stamina ze moeten overhouden

nouja, die opties. en behalve dat aanpassen van 2 naar 3 potions ofzo, kan ik hier niet iets anders instellen?
Is er iemand die dit kan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Laatst online: 14-09 21:19
Na al het positieve over deze game heb ik hem ook aangeschaft. Ik heb hem op de ps4 gekocht en ben er eerlijk gezegd alles behalve positief over. Misschien is het vloeken in de kerk hier maar ik vind het grafisch echt matig. Ook het vechten is zo chaotisch, je ziet de helft van de tijd niet eens waar je op schiet. Of je teammaten staan "in de weg" of het is een grote lichtshow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twammo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 15:09

Twammo

PSN: rtwouda

bukkum schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:14:
Na al het positieve over deze game heb ik hem ook aangeschaft. Ik heb hem op de ps4 gekocht en ben er eerlijk gezegd alles behalve positief over. Misschien is het vloeken in de kerk hier maar ik vind het grafisch echt matig. Ook het vechten is zo chaotisch, je ziet de helft van de tijd niet eens waar je op schiet. Of je teammaten staan "in de weg" of het is een grote lichtshow.
Ik wil hem wel van je overnemen voor E 25,- >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Ik begrijp je helemaal, echter speel even door.
In het begin had ik exact hetzelfde, zeker in de hinterlands, tot je uiteindelijk naar andere gebieden gaat en wat meer aandacht aan je gevechten besteed. Als in wat gebeurd er als ik dit doe, waarom gebeurd dat....

Ik vind het spel steeds beter worden naarmate ik er langer in zit.

Oja en ik speel het op de ps3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Tja ik was er erg snel klaar mee, gevechten storen mij echt en grafisch had ik echt een knaller verwacht. Die reviews zullen wel van de pc zijn dan waar ze het hebben over een grafisch plaatje. Kortom ik heb m alweer verkocht. Overigens kan ik wel echt snappen dat mensen dit een echt gaaf spel vinden hoor. Die karakters voorzien van abbilities, upgraden etc is wel echt uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
bukkum schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:13:
grafisch had ik echt een knaller verwacht
Ik al niet sinds het aangekondigd was voor de x360 en ps3. Dan weet je dat je tegen een engine met beperkingen aankijkt, anders trekken die ouwe beessies het niet. Maar het stoort me niet, de gameplay buiten de gevechten om compenseert voor mij ruimschoots, de gfx zijn daarmee "goed genoeg om mee weg te komen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsiders99
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-08 23:08
CristianSchriev schreef op maandag 24 november 2014 @ 06:13:
[...]

Ik denk dat je er niet vrolijk van wordt als je da3 op fatsoenlijke graphics wilt spelen. 4 gb ram is al eigenlijk te weinig. Je gpu is bij lange na niet snel genoeg en ook je cpu is al best verouderd.

Kijk even op de can I run it website. Deze geeft vaak een vrij goede indicatie. Maar geen garantie dat het stabiel loopt.. ik kan wel afraden te spelen op low dat is gewoon zonde voor zo'n mooi spel :o
Is upgraden naar een andere videokaart zoals GT 750 een goeie optie of moet ik voor een andere gaan en moet ik meer gaan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Bundin schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:18:
[...]

Ik al niet sinds het aangekondigd was voor de x360 en ps3. Dan weet je dat je tegen een engine met beperkingen aankijkt, anders trekken die ouwe beessies het niet. Maar het stoort me niet, de gameplay buiten de gevechten om compenseert voor mij ruimschoots, de gfx zijn daarmee "goed genoeg om mee weg te komen".
Tja was er ook wel bang voor. Moeten maar snel next gen console games only komen. Ik vind het grafisch te matig om echt te genieten van de setting. Anders had ik wel met alleen het vechtsysteen als minpunt kunnen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik mij steeds meer begin te storen dat ik een overlay mis op de minimap. Ik heb bijna heel Hinterlands verkend en wil nu de kleinere stukken navigeren die ik nog mis. Hierbij heb ik die overlay nodig en niet om de haverklap M lopen bashen voor een mapoverzicht. Ja, je kan een navigatiepunt gebruiken - echter is dat ook net wat te omslachtig.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:45:
[...]

Ik las zojuist ook dat de PS4 versie op 1080p draait tov 900p voor de Xbox One, klopt dit? Als de game verder gelijk is dan ga ik de PS4 versie halen.
De PS4 versie draait native 1080p. De Xbone draait 900p en is ge-upscaled naar 1080p. Volgens de review op Tweakers (daar is de PC en Xbone versie getest) draait de 'console versie' ook nogal slecht met veel haperingen. Ik merk hier weinig van op de PS4 behalve in wat cutscenes.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
ik merk er ook niks van ... en ik speel nu de Fallow Mire (ben naam vergeten ) maar wat een lekker donker sfeertje , met litsflichten, de doden in het water.. en dan het geluid..ik speel in surround... nou dat is echt sfeer verhogend... wolfen, bliksem, regen ....

Ik weet nu al dat ik sommige dingen fout doe en niet snap .. maar wat een mooi diepgaand spel .. wel even doorbijten en inderdaad de hinterlands voorbij gaan en dan kom je er wel... maar oh wat is het groot zeg... en soms denk je van ...oh makkie dat doen ik ... maar dan nog keer op keer dood gaan...

kwam een gebied tegen met draken... ben gauw weggegaan... was fig. bang... oftewel ..dan zit je in het spel gezogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09 13:02
Pff zojuist me eerste draak verslagen. Zelf was ik level 14 en de draak ook, best pittige klus dan zeg. Duurde ook wel eventjes. Wat ik wil mis is een simpel "move" commando. Zou toch fijn om je party even tactisch op te stellen soms in een fight of weg te rennen van een aankomende aanval.

Geen idee hoever ik in de story zit, maar wordt alleen maar beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Laatst online: 02-09 12:23
Ik heb hem vandaag gekocht, en ik ben hooked! Jeetje wat vind ik dit leuk! :) Wel moet ik ontzettend wennen aan de interfaces, nogal omslachtig soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 15:02
O+ Blackwall. Vent overleeft tegenwoordig bijna alles wel en er gaat zelfs vrijwel geen leven vanaf. Jammer alleen dat een masstaunt oid niet lekker werkt want de mobs rennen altijd achter mij of Dorian aan terwijl we threat reduction zelfs hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik dacht altijd dat het verschil klein was, maar is de PS4 versie dan zoveel lelijker dan de PC versie :?. Ik kan me totaal niet in deze stelling vinden.

Teller tikt op 36 uur nu, waarbij de hoofdverhaallijn al 12 uur stil ligt :). Je followers hebben ook heel leuke quests, vergeet niet van zo vaak mogelijk met hen te praten en te luisteren wat ze willen :)

[ Voor 13% gewijzigd door boe2 op 25-11-2014 09:06 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Mijn god... ik wordt in de Warroom OVERSPOELD door gebieden waar ik nu heen kan. Ik letterlijk +10 gebieden. Schiet er helemaal in de stress van :P

Maar wil wel graag weten: is het oké om gewoon random ergens naar toe te gaan? Ik wil graag ALLES schoonvegen voordat ik verder ga met de mainquest, maar ik ben bang dat ik te hoog level ga zijn en de rest van het verhaal te makkelijk gaat zijn.

Kan iemand daar (liefst spoilervrij) wat over zeggen? Maak ik me terecht zorgen? Is er scaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Gandalf68 schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:43:
kwam een gebied tegen met draken... ben gauw weggegaan... was fig. bang... oftewel ..dan zit je in het spel gezogen...
_O-

ik; Wauw, draken. Even kijken hoor. "The dragon has taken the sky" (oid) VLAMMMMM iedereen dood. Schrok me de pleuris. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:49
hexta schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:10:
[...]

_O-

ik; Wauw, draken. Even kijken hoor. "The dragon has taken the sky" (oid) VLAMMMMM iedereen dood. Schrok me de pleuris. _O-
Hetzelfde hier:

Varric: Up she goes
ik: Huh *Bam, vuurbal in m'n face...* _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Groenie schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:11:
Pff zojuist me eerste draak verslagen. Zelf was ik level 14 en de draak ook, best pittige klus dan zeg. Duurde ook wel eventjes. Wat ik wil mis is een simpel "move" commando. Zou toch fijn om je party even tactisch op te stellen soms in een fight of weg te rennen van een aankomende aanval.

Geen idee hoever ik in de story zit, maar wordt alleen maar beter :)
Je kunt met de tactical cam toch gewoon een simpel move commando geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 15:57

westergas

rikkie_pc

Spelletje loopt bij mij prima...GPU ~98%, CPU ~80-90%, geheugen lekker vol...en zo'n 50-60 FPS.
Alleen bij de cutscenes zakt allesin. GPU- en CPU load blijft niets van over en hij pakt nog maar een framepje of 30.

Nieuwe windows installatie, laatste catalysts beta. Bekend probleem?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Die draken zijn echt nasty. Ik ben nu zelf level 15 en kan de level 12 draak nog niet aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

In cutscenes is de framerate gelocked op 30fps. Iets met technische beperkingen in multiplayer (vreemd ja).

Het is inderdaad enorm vervelend als de rest van je spel op 60 fps draait, en als je geen multiplayer speelt is er een fix: Voeg dit toe in de launch properties van DA:I:
-GameTime.MaxSimFps 60 -GameTime.ForceSimRate 60+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
westergas schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:09:
Spelletje loopt bij mij prima...GPU ~98%, CPU ~80-90%, geheugen lekker vol...en zo'n 50-60 FPS.
Alleen bij de cutscenes zakt allesin. GPU- en CPU load blijft niets van over en hij pakt nog maar een framepje of 30.

Nieuwe windows installatie, laatste catalysts beta. Bekend probleem?
Cutscenses zijn gelimit op 30FPS. Er was ergens een commandline die je kon toevoegen maar weet niet meer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
pagani schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:38:
[...]

Je kunt met de tactical cam toch gewoon een simpel move commando geven?
Gebruik eigenlijk altijd ctrl voor pauze ipv de tactical cam, gewoon omdat hij zo brak werkt en je toch bijna niks ziet. Maar zal het eens proberen met de tactical cam.
Basekid schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:14:
Die draken zijn echt nasty. Ik ben nu zelf level 15 en kan de level 12 draak nog niet aan :(
Klopt, welke difficulty speel je? Ik doe het op Hard. Het hangt er ook erg vanaf of je wapens matchen met waar de dragon zwak voor is. Zelf had ik die draak (lvl 14) kunnen killen die je kan luren in het zuiden van de map, zelf was ik ook 14. Fight duurde wel even en meerdere keren ressen en 3man dood uit in de party was geen uitzondering. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Ik heb bij de draken gemerkt dat de Tactical overview ECHT een uitkomst biedt, je kan dan veel makkelijker je partymembers managen(en als je de draken door begint te krijgen, op tijd weg trekken van die ene aanval).
Heb mijn 2e draak op lvl 15 met slechts 1 casualty(mage rende niet snel genoeg weg ><) weten te doen :D Moet er wel bij zeggen dat ik de gear zo goed mogelijk gefixed had voor al mijn partymembers :) (zorg wel dat je wapens goed matched tegen de te strijden draak! Ik 'scout' eerst met een party om naar de strengths en weaknesses van zo'n draak te kijken en stem daarop mijn gear/partymember keuze af!)

Oh, en net zoals sommige reviewers aanhalen, neem vooral Iron Bull mee voor draken slopen als je hem een tof vindt ;)

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Groenie schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:34:
[...]

Gebruik eigenlijk altijd ctrl voor pauze ipv de tactical cam, gewoon omdat hij zo brak werkt en je toch bijna niks ziet. Maar zal het eens proberen met de tactical cam.

[...]

Klopt, welke difficulty speel je? Ik doe het op Hard. Het hangt er ook erg vanaf of je wapens matchen met waar de dragon zwak voor is. Zelf had ik die draak (lvl 14) kunnen killen die je kan luren in het zuiden van de map, zelf was ik ook 14. Fight duurde wel even en meerdere keren ressen en 3man dood uit in de party was geen uitzondering. :9
Normal :(

Maar volgens mij loop ik nog rond met weapons van level 11 ofzo. Ik heb tier2 wapens gemaakt (hogere kan ik niet) en alle uniques die ik vind zijn net zo goed/slecht als mijn crafted stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
Basekid schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:02:
[...]

Normal :(

Maar volgens mij loop ik nog rond met weapons van level 11 ofzo. Ik heb tier2 wapens gemaakt (hogere kan ik niet) en alle uniques die ik vind zijn net zo goed/slecht als mijn crafted stuff.
Ik had op dat moment gelukkig 2 mages met een unique staff van hetzelfde level met een rune erin, daar komt uiteindelijk de meeste damage via auto attack vandaan. Zoals GravGunner bevestigde is het ook belangrijk dat je elemental type klopt, anders kan je damage doen wel vergeten. Gewoon nog eens proberen als je wat nieuwe gear of een level erbij hebt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
nu level 7, al mijn wapens zijn nog voor level 4. de handelaar heeft alleen maar troep en ik kan geen schematics vinden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
hexta schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:06:
nu level 7, al mijn wapens zijn nog voor level 4. de handelaar heeft alleen maar troep en ik kan geen schematics vinden. :(
Ik heb geen enkele moeite om door gewoon te gamen en quests te doen wapens te houden die max 1 onder mijn level zitten.
Die scematics ben ik het wel mee eens, daar heb ik ook geen goede van.

Hoe is de tier verdeling eigenlijk? welk level is tier 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
janus_freggel schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:33:
[...]

Ik heb geen enkele moeite om door gewoon te gamen en quests te doen wapens te houden die max 1 onder mijn level zitten.

Waar haal je de wapens dan vandaan?
Ik heb 1 nieuwe dagger gevonden, maar die was nog crapper dan wat ik had :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

hexta schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:06:
Welke level zijn je vijanden dan? Ik vermoed dat het gewoon hoog tijd is om een nieuwe zone te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
hexta schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:35:
[...]

Waar haal je de wapens dan vandaan?
Ik heb 1 nieuwe dagger gevonden, maar die was nog crapper dan wat ik had :')
Kistjes, quest rewards, looten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
boe2 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:35:
[...]

Welke level zijn je vijanden dan? Ik vermoed dat het gewoon hoog tijd is om een nieuwe zone te unlocken.
Waar zie ik dat?
Ik ben in die marches geweest, daar werd ik genadeloos afgeslacht.
Verder is het nergens echt makkelijk.

En ja, ik open kistjes, pak de loot en haal rewards. Dat kan zelfs de grootste noob nog wel bedenken.
toch zit er alleen troep in. :( net als die zooi van de vendors.

[ Voor 6% gewijzigd door hexta op 25-11-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

3 Draken dood hier (waarvan 1 high dragon).
Waar het voor specialization toch echt even slikken was, is het nu steamroll over alles heen haha.
Knight Enchanter is echt ZEER sterk.
Even nog een mooi plaatje van de mooiste draak tot nu toe :

[ Voor 4% gewijzigd door GekkeR op 25-11-2014 14:43 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:50
Dubrillion schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:44:
Ik vind mijn dual wield rogue erg leuk. Je moet constant in beweging zijn en weten wanneer je moet aanvallen en terugtrekken. Het maakt het spel erg leuk als je steeds cloaked en decloaked. Je kunt veel schade aanrichten, tenzij je als een warrior probeert te spelen (face to face). Een archer vond ik persoonlijk niets, kwestie van knopje ingedrukt houden. Een rogue met toetsenbord en muis is wel erg frustrerend, dus ik gebruik een gamepad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Kan je later in de game ook classes mixen misschien? een battle mage lijkt me wel leuk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

janus_freggel schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:48:
Kan je later in de game ook classes mixen misschien? een battle mage lijkt me wel leuk ;-)
Mixen kan niet, maar Knight Enchanter komt al HEEL dicht in de buurt bij "battle mage".
Je staat dan "melee" vijanden te meppen met spells als optie.
Zeer vermakelijk :)

Je kan hier wat Knight Enchanter gameplay beelden zien van mij overigens:
http://www.twitch.tv/mafste/profile/past_broadcasts
Voor als je twijfelt.

[ Voor 16% gewijzigd door GekkeR op 25-11-2014 14:55 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Even een review neergeplempt hier: productreview: Dragon Age: Inquisition, PC (Windows) review door Cassius :)

Wat ik kom vragen en wat ik niet vind is of Mantle in de beta driver ook een "soepele" gameplay geeft? Ik zit nu gewoon op de normale stable driver en dat gaat an sich prima met de occasional dip. Mantle lijkt na wat lezen wel een boost te geven, zeker met een iets oudere CPU (Q9550 hier) - maar ik lees ook dat de frametimes soms spiken en mensen een soort lag/jitter ervaren.

Kan iemand dit bevestigen / ontkrachten hier?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik gebruik mantle en win daar zo'n 10 fps mee. In sommige zones heb ik echter af en toe microstutter, die ik met DX11 niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:24

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
GekkeR schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:53:
[...]

Mixen kan niet, maar Knight Enchanter komt al HEEL dicht in de buurt bij "battle mage".
Je staat dan "melee" vijanden te meppen met spells als optie.
Zeer vermakelijk :)

Je kan hier wat Knight Enchanter gameplay beelden zien van mij overigens:
http://www.twitch.tv/mafste/profile/past_broadcasts
Voor als je twijfelt.
Klinkt als mijn ideale class. In DA:I was ik een groot fan van Arcane Warrior/Blood Mage. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petaaaaah
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:25
kwam gisteren bij alexius, krijg m maar niet kapot :-(
heb een level 6 mage, bij de war table gaf dit gebied aan level 4-7
iemand tips?

PSN-ID: ThaDwizzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fireblack
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-08 08:23
janus_freggel schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:33:
[...]

ik heb de indruk (45 uur erop zitten), dat er dacht ik maar 4 tiers zijn.
Tier 1 had ik snel , Tier 2 (schematics kun je halen in dat Ruv nog wat stadje waar iedereen met maskers op loopt, heb je een verkoper met veel schematics, meer spoilers geef ik niet ;) ).

T3 schmatics nog niet tegen gekomen, T4 ook niet.
wel T3 en 4 resources.

Heb alleen nu de indruk dat het veel meer op de statistieken aankomet dan de damage van het wapen.
damage doet er niet aan toe.

Mijn melee classes worden ge-one shot door meeste level 20 tegenstanders op moment(level 15).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTox
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-09 10:43
Weet iemand of je ergens moet klikken om te kunnen lopen, of kun je dit ook d.m.v. je toetsenbord?
Tevens ook de vraag of je ook een tegenstander (nadat je deze met je muis hebt geselecteerd) kunt hitten zonder je muis te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
hoe kom je eigenlijk aan die runes, krijg je die vanzelf in bepaalde gebieden bij de loot? of moet je die bij iemand kopen (zo ja wie?)

Ik ben nu level 9 maar ben nog nooit een rune tegengekomen in loot kistjes of op lokatie namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
robinez schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:09:
hoe kom je eigenlijk aan die runes, krijg je die vanzelf in bepaalde gebieden bij de loot? of moet je die bij iemand kopen (zo ja wie?)

Ik ben nu level 9 maar ben nog nooit een rune tegengekomen in loot kistjes of op lokatie namelijk.
Volgens mij zijn dat die dingen die je zelf kan maken.
een sterker handvat voor een zwaard of dat soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
hexta schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:18:
[...]

Volgens mij zijn dat die dingen die je zelf kan maken.
een sterker handvat voor een zwaard of dat soort dingen
Dat zijn bijvoorbeeld grips. Runes kun je craften als je daarvoor de schematic hebt, of los vinden. Sommige wapens die je vindt kunnen ook al een rune erin hebben zitten. Gewoon even geduld, ze komen vanzelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Groenie schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:27:
[...]

Dat zijn bijvoorbeeld grips. Runes kun je craften als je daarvoor de schematic hebt, of los vinden. Sommige wapens die je vindt kunnen ook al een rune erin hebben zitten. Gewoon even geduld, ze komen vanzelf. :)
Oh, zon schematic heb ik wel :D
Voor een fire rune ofzo. Kan hem alleen nog niet maken uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
Hmm ik denk respec even, aangezien ik dat nog nooit gedaan heb. Alleen hij telt niet je huidige skill points maar reset naar je level :(. Daardoor zou ik er dan 3 verliezen, dan maar geen respec, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Dus je moet eignelijk nooit respecen???
Ik zit bijna op 20 uur maar heb nog geen draak bevochten. Ben wel 1 tegen gekomen. Maar toen wou ik even wat veradneren in town en terug komen. Toen ik terug kwam was die weg.... Ben benieuwd wanneer ik ze tegen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:50
Ik kwam op level 5 al een draak tegen in het noord-oosten van de Hinterlands. Daarna ben ik nog niet terug gegaan. Hebben ze geen vaste plekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Blijkbaar niet. Iemand enig idee hoe het precies zit? Kom je via quests bij een draak uit? Of moet je ze geowon toevallig tegen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Zover ik weet zitten ze wel in een bepaald gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
ja ik weet niet hoeveel gebieden er zijn. Misschien dat elk gebied 1 draak heeft. Maar een gebied is nogal groot. Ik heb in de coastlands alles gedaan qua quests op 1 quest na die ik niet snap. Daar heb ik dus ook een draak gezien. Maar ik ben een aantal x terug gegaan naar die plek. Maar de draak was steeds weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
Ik heb er tot nu 2 gezien op level 14, waarvan 1 via een quest was en de ander zit er standaard denk ik.
Gokje dat ze gewoon vaste plekken hebben.

@j0ppie
Gewoon even saven en respeccen, kijken hoeveel je er over houdt. Maar ik denk dat het een beetje zonde is.

[ Voor 28% gewijzigd door Groenie op 25-11-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:07

JoeZuCK

_Fonz > all.

Als ik gameplay bekijk zie ik dat de camera angle meer van afstand is dan early gameplay filmpjes. Kun je de angle aanpassen? Om een voorbeeld te geven zie dit filmpje:

https://m.youtube.com/watch?v=24ycU-eRdfc

Een comment erbij van iemand die zegt dat het veel meer ingezoomd is en nu schijnbaar wat meer van afstand. Klopt deze constatering?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tch
  • Laatst online: 12-08 23:01

tch

InF.Inc schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:15:
Als ik gameplay bekijk zie ik dat de camera angle meer van afstand is dan early gameplay filmpjes. Kun je de angle aanpassen? Om een voorbeeld te geven zie dit filmpje:

https://m.youtube.com/watch?v=24ycU-eRdfc

Een comment erbij van iemand die zegt dat het veel meer ingezoomd is en nu schijnbaar wat meer van afstand. Klopt deze constatering?
De third person of action view afstand kun je zelf bepalen dmv je scrollwheel (van dichtbij tot wat verderaf). De overview of turn-based camera is volgens mij locked, maar vanaf een klein afstandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Laatst online: 17:07

JoeZuCK

_Fonz > all.

tch schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:37:
[...]

De third person of action view afstand kun je zelf bepalen dmv je scrollwheel (van dichtbij tot wat verderaf). De overview of turn-based camera is volgens mij locked, maar vanaf een klein afstandje.
En op de console? Wat is daarvoor de knop?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste