Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
^ HAHA :P

Nee het was speciaal voor een iemand bedoeld. Die kwam net weer beschikbaar ja! Ik ben benieuwd wat 16 uur wel niet op mag leveren.. Let op 100 coins ofzo :l

Ik heb er nu net 13-15 uurtjes opzitten. Top spel vind ik. Main story puur lijkt mij wat kort. Maar als je lekker van exploren houdt ben je zo al 10+ uur bezig met de hinterlands. Ben nu ook pas lvl 10.. Duurt lang :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Omdat er ook een groot topic op reddit over is: Grote tip voor de mensen die pas begonnen zijn: Wees niet bang om zo snel mogelijk weg te gaan uit de Hinterlands!
If you're still in the Hinterlands and feel like the game is slow or the sidequests are boring - maybe it's because you are basically doing the equivalent of staying in the cellar of the tavern and killing rats.
Completionism for completionism's sake is no good if it kills your own enjoyment. And honestly, you are going to start leveling up doing stupid stuff, leaving you overleveled for the much cooler stuff.
By the way - some stuff in the Hinterlands is clearly not meant to be done at the beginning. You got killed by a dragon? That rift is spitting out level 12 demons? YEP, that's Bioware telling you to MOVE THE FUCK ON and come back later.

De hinterlands zijn echt bedoeld als introductiezone. Niet alleen heeft het vrij saaie quests, visueel gezien zijn de zones die je vrij snel unlocked ook bijzonder knap (van de graphics in the Mire viel mijn mond letterlijk open) en vliegen de cutscenes je rond de oren zodra je nieuwe zones gaat verkennen.

[ Voor 49% gewijzigd door boe2 op 21-11-2014 00:29 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Wow wow wow! Ik zeg het eigenlijk nooit, want ik vind alles wel zijn charmes hebben op hun eigen manier, maar wat is dit een WAARDELOOS aftreksel van zijn voorgangers zeg!

Ik wil het eigenlijk nog steeds niet geloven, maar na 24 uur non-stop (nou ja, 10 minuten eten op schoot, en een stuk of 5 plas-pauzes van 1 á 2 minuten), kan ik niet anders concluderen.....

Hem gekocht op Origin, á € 69,99, de pre-download want hij ging (op Origin iig) pas live gister om 00:00 Local Time. Rond 12:00 eergister, want ik vond het een leuke serie. Meteen maar even DA:O & DA:II en dus DA:I gekocht, om die 12:00 die ik nog moest wachten te overbruggen, en zodat ik even kon gaan powerlevellen (want ja, ik had het hiervoor op een "niet van mijzelf account" gespeeld (DA:O & DA:II + alle DLC's meerdere keren op nightmare uitgespeeld, dus ja, dan wil ik EA daar ook best voor betalen)) in de hoop dat ik mijn characters kon importeren....

Yeah! 00:00 LT: DA:I komt online! Opstarten dus!
Tijdens opstarten (in default modus dus ik geloof 1280*1024 oid) allemaal artefacts, en ik mag mijn schermresolutie niet aanpassen... Balen! (Systeem is een MSI H97/I5-4460/MSI GTX970/Crucial Ballistix 16GB/Crucial MX100 512GB dus daar lag het niet aan zou je denken).
Opnieuw opstarten, zelfde probleem.... boel dan maar herinstalleren, EUREKA, het werkt, heel fijn! :)

Alles op Ultra, draait soepel, ik nog blijer! :D
Tot daar, want vanaf daar is er dan ook werkelijk waar geen positief puntje meer in mijn hoofd kunnen opkomen....

1: Geen mogelijkheid oude characters te importeren (wat in DO:A en DO:II wel kon)

2: Graphics zijn (op 1920*1080 4xMSAA Ultra settings) redelijk op zijn best, grafisch valt het me héél erg tegen, maaar goed, gameplay (vind ik) is belangrijker....

3: Gameplay: waarom de DA serie zo leuk is (in mijn ogen) is dat je uren kan tweaken op je companions om ervoor te zorgen dat ze zo realistisch mogelijk reageren in elke willeukeurige situatie, en dat is nu, ehm, weg.... , het is letterlijk teruggebracht naar 4 keuzes, met elk 2 tot 5 opties, en die zijn nog eens heel generiek ook, niks meer tweaken, niks meer customizen, het is een ActionRPG voor 5 jarigen (ergo:XBOX/PS) geworden.

4: De AI is sléchter dan in DA:O (je companions flikkeren de hele tijd van bergen af, om dan vervolgens 3 seconden later doodleuk weer achter je te staan, als je op je paard stapt zijn ze *poef* weg, en als je afstapt dan *poef* zijn ze er weer ?!?.... (je had ze ook gewoon een eigen paard kunnen geven....)
Wat nog veel vervelender daar aan is, je reist van de ene kant naar de andere kant (of van A->B wat jullie willen), en dan kom je nog wel eens wat tegen, die je dan mooi voorbij rijdt... Nou blijven ze in DA:I al best lang achter je aanzitten, maar ok, prima, geen probleem, maar dan is het wel vrij vervelend dat op het moment dat je van je paard afstapt, en je ervoor gezorgd hebt dat je net buiten het bereik van je achtervolgers bent, en nog niet in range van diegene waar je naartoe gereden bent, dat op het moment van afstijgen ongevraagd al je companions op komen dagen en dat ze je blijkbaar vreselijk gemist hebben want ze moeten zonodig eerst eens even een vreugdedansje of iets dergelijks doen (met andere woorden ze rennen eens een rondje om je heen) zodat ze het precies voor elkaar krijgen om zowel de NPC's vóór als achter je aan te trekken! :'(

5:De talenttree: 4 takken (branches), met nog maar 10 keuzes per branche, waar gáát dat over, dat (icm customizable companions) was de kracht van de serie!?! waar is het heen???

6:Gameplay: waar je voorheen gewoon kon targetten, en attack/whatever kon aanklikken waardoor dat automatisch gebeurde waardoor jij je kon concentreren op tactiek/strategie/overview moet je er nu handmatig naar toelopen en verd*ulle*me je wijsvinger op je muis blijven lopen rammen omdat je avatar opeens niet meer begrijpt dat als je iets begonnen bent aan te vallen en je niet zelf weg aan het rennen bent, dat je het waarschijnlijk wel dood wil hebben..... Met een FPS ben ik helemaal voor volledige eigen controle, maar met een RPG met 4 characters die je gelijktijdig moet managen werkt dat stukken minder fijn, geluk daarbij is dan wel dat je over de 3 NPC personages zo weinig controle meer hebt dat het bijna een shooter wordt, en dan komen we bij het eindt van mijn relaas:

Het is 2014, je vraagt € 70,- voor een spel, hoe kan het dat zo zijn dat je NPC's ZÓ linear ingeprogrammeerd zijn zeg?!?, als je een NPC in een questline een vraag stelt, dan krijg je een antwoord (ja DUH ;)), maar als de dialoog afgelopen is, en je roept hem/haar nog een keer aan, dan krijg je éxact dezelfde laatste zin voorgeschoteld, en nog eens, en nog eens, en nog eens, geen eastereggs, geen NPC's die sikkeneurig worden als je ze 5,6,7x achter elkaar aan hun kop zeurt, niks, he-le-maal niks.... een rechtlijnig geprogrammeerd, audiovisueel (wat mij betreft) zwaar tegenvallende afknapper,.....

Nou ja, het komt wat negatief over, maar ik kan er ook niks anders van maken, ik heb echt meer lol in DA:O dan in DA:I, terwijl DA:I echt een n0-brainer voor me was, en dus ook al in de pre-order heb gekocht... Nou ja, er komt altijd nog de Witcher III aan :D.

edit:
het was maar 4x MSAA, geen 8x, aangepast

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

MazeWing

The plot thickens...

Over gameplay kan ik nog weinig vertellen, aangezien ik nog niet zo veel heb gespeeld. Wel kan ik al iets zeggen over de graphics en dat zijn dat ze behoorlijk goed zijn. Ik kan me dan ook helemaal niet vinden in jouw verhaal over de graphics. Kun je misschien aangeven wat je dan niet mooi vindt?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 09:47
Ik heb net de prologue uitgespeeld, maar ben wel een eigenaardige bug tegen gekomen:
Ik heb een male human mage aangemaakt, maar als de NPCs over me praten dan hebben ze het over "her" en "she" 8)7. Ik heb begrepen dat dit een bekende bug is in de PC versie en alleen opgelost kan worden door opnieuw te beginnen en dan bij de character creation minimaal 2x te wisselen van geslacht, dus in ieder geval één keer van male naar female wisselen en dan weer terug.

Verder kreeg ik als mage in de prologue allemaal rogue equipment van level 1. Ik liep wel rond met een staff maar die was niet terug te vinden in mijn inventory. Ik had heel geen wapen in mijn handen volgens de inventory. Er was ook geen armor/robe beschikbaar die ik aan kon trekken. Alleen rogue armor.

Misschien moet ik als ik de mage kies ook nog een keer terug naar rogue en dan weer naar mage (net als met het geslacht).

Het lijkt er dus op dat ik de prologue opnieuw moet spelen en dan maar hopen dat het wel werkt...

Iemand anders die dit ook heeft ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
MazeWing schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 04:24:
Over gameplay kan ik nog weinig vertellen, aangezien ik nog niet zo veel heb gespeeld. Wel kan ik al iets zeggen over de graphics en dat zijn dat ze behoorlijk goed zijn. Ik kan me dan ook helemaal niet vinden in jouw verhaal over de graphics. Kun je misschien aangeven wat je dan niet mooi vindt?
Natuurlijk, daar gaan we dan:
Paard beweegt schokkerig, totaal niet zoals het echte beest zich voortbeweegt (ja dat zijn physics, dat klopt)
Ogen/Gezicht zijn hetzelfde als wat we 10 (ok, zeg 6) jaar terug ook al in dit genre hadden, zelfde met de kleren die duidelijk niet aangetrokken zijn, en die over het lichaam heen vallen, alswel zelf gewoon de polygonen zijn.

Beren die hun eigen kop door hun nek heen duwen, en met 4 voeten stilstaand gelijkmatig van een (gebochelde) berg afglijden, dennebomen die met hun stam op en neer wiegen (axiaal) terwijl de blaadjes ten opzichte van elkaar perfect in lijn blijven.

Rotsen terwijl je er visueel gezien echt wel bovenop kunt springen waar je zonder verklaarbare wijze dan weer vanaf glijdt (op eenzelfde manier als bovengenoemde beer).

Natuur die niet geheel (geheel niet) natuurgetrouw lijkt, water wat niet echt op water lijkt, maar ook voornamelijk de beweging van de planten/dieren/personen is niet veel vooruitgegaan tov zijn voorganger vind ik.

Tel daar dan bij op dat ik de userinterface (op de PC, dus muis/keyboard) duidelijk slechter (minder intuitief/omslachtiger) vindt dan de voorganger ben ik niet meteen laaiend enthousiast...

Het lijkt wel alsof ze ongelooflijk veel content hebben gemaakt, en ik zeg ook absoluut niet dat ik het een flutspel vindt ofzo, maar het verconsolen (is dat een woordt? = simpel maken) icm weinig baanbrekende (zeg maar géén) vernieuwende graphics, en tot dusver ook een weinig indrukwekkende storyline (ga naar "Haven" naar de warroom, ga naar *insert stad/continent*, ga naar *dungeon*, repeat) doet het mij voorlopig niet een heel positieve indruk geven.

Als je kijkt wat Crysis en de Witcher 2 dan 4,5 jaar geleden al voor elkaar kregen, dan valt dit me dus wat tegen (Crysis was ~3-2011, Witcher 2 rond ~5-2011)

Maar goed, genoeg gezeurd, geniet er vooral van, ga ik ook proberen anders is het ook zonde geld, en misschien wordt de gameplay ergens nog wel geweldig, Fijne dag nog.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
gisteren kort gespeeld, maar aangenaam spel. de graphics zijn toch dik in orde :/ ik versta de klachten daarrond niet.
als er mensen MP willen spelen op ps4, ad sir_kowlier

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
boe2 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 00:25:

[i]If you're still in the Hinterlands and feel like the game is slow or the sidequests are boring - maybe it's because you are basically doing the equivalent of staying in the cellar of the tavern and killing rats.
Goh. Waar zou dit nou vandaan komen.
Ik denk trouwens niet dat ze DA:I met die game kunnen vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:35
Wat inderdaad al eerder is genoemd, het is ten sterkste aan te raden rond level 9 ECHT de storyline verter te volgen (totdat skyhold er is). Daarna opent het spele zich helemaal en is het 1000000x beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Gister kort gespeeld.

Is het echt zo dat die paar skills (stuk of 10 per skilltree, waar er maar 4 van zijn) alles is?
Dat wil ik niet geloven :(

En in vorige dragon age delen had je ook aan het begin maar 4 mogelijke opties om je companions te vertellen wat ze in welke situatie moesten doen, maar dat werd steeds meer naarmate je tactics skillpunten kreeg.
Is dit nu ook maar alles? en die 4 dingen kan ik niet eens aanpassen. Ik neem aan dat dat later in het spel wel kan?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

zion schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:19:
[...]
Het lijkt wel alsof ze ongelooflijk veel content hebben gemaakt, en ik zeg ook absoluut niet dat ik het een flutspel vindt ofzo, maar het verconsolen (is dat een woordt? = simpel maken) icm weinig baanbrekende (zeg maar géén) vernieuwende graphics, en tot dusver ook een weinig indrukwekkende storyline (ga naar "Haven" naar de warroom, ga naar *insert stad/continent*, ga naar *dungeon*, repeat) doet het mij voorlopig niet een heel positieve indruk geven.
Blijven spelen. Ik was ook eerst HEEL sceptisch, maar heb mijn mening moeten herzien en ben nu heel positief over het spel. Zodra het verhaal losloopt besef je hoe tam de hinterlands zijn in vergelijking. Zelfs wat de graphics betreft ben ik er eigenlijk van overtuigd dat je je mening nog zal herzien. De Stormcoast ziet er al meteen 10 keer beter uit :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:02
boe2 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 00:25:
Omdat er ook een groot topic op reddit over is: Grote tip voor de mensen die pas begonnen zijn: Wees niet bang om zo snel mogelijk weg te gaan uit de Hinterlands!
If you're still in the Hinterlands and feel like the game is slow or the sidequests are boring - maybe it's because you are basically doing the equivalent of staying in the cellar of the tavern and killing rats.
Completionism for completionism's sake is no good if it kills your own enjoyment. And honestly, you are going to start leveling up doing stupid stuff, leaving you overleveled for the much cooler stuff.
By the way - some stuff in the Hinterlands is clearly not meant to be done at the beginning. You got killed by a dragon? That rift is spitting out level 12 demons? YEP, that's Bioware telling you to MOVE THE FUCK ON and come back later.

De hinterlands zijn echt bedoeld als introductiezone. Niet alleen heeft het vrij saaie quests, visueel gezien zijn de zones die je vrij snel unlocked ook bijzonder knap (van de graphics in the Mire viel mijn mond letterlijk open) en vliegen de cutscenes je rond de oren zodra je nieuwe zones gaat verkennen.
Ik weet zelf ook wel dat ik daar eigenlijk weg moet maar ik kan het niet laten! als ik quests zie/heb wil ik ze afronden ook voordat ik ergens wegga :P

Wat dat aan gaat doet DA:I Het echt al veel beter dan DA2 dus ik ben benieuwd naar naar de volgende gebieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:06
Ik ben na 5 uur nog steeds in de Hinterlands bezig met de sidequests :) Echt een heerlijk spel om alles te ontdekken etc. En soms nog best pittig ook op normal! Heb alleen het idee dat mn characters niet echt snel levelen, en gear maken/upgraden etc is voor mij ook nog niet helemaal duidelijk. Maar dat komt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Jaguar645 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:02:
[...]

Ik weet zelf ook wel dat ik daar eigenlijk weg moet maar ik kan het niet laten! als ik quests zie/heb wil ik ze afronden ook voordat ik ergens wegga :P

Wat dat aan gaat doet DA:I Het echt al veel beter dan DA2 dus ik ben benieuwd naar naar de volgende gebieden!
Volgens mij is daar ook een quest waar je een material voor nodig heb die je pas veel later in het spel kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
NoFearz schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:30:
[...]

Volgens mij is daar ook een quest waar je een material voor nodig heb die je pas veel later in het spel kan vinden.
Correct!

Ik lees hierboven wat over slechte graphics? Nou sorry maar voor RPG's moet ik nog een spel tegenkomen met zo'n graphics en zo veel vegatatie in het hele spel. Zo veel effecten qua water, mist en ga maar door. Dat er bugs in zitten en dingen wat schrokkerig bewegen tsja ik vind het niet heel gek.. Als je wat van coderen weet dan weet je vast ook wel waar al die fouten vandaan komen en hoe tijd rovend het is om 1 voor 1 elk foutje er uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
NoFearz schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:30:
[...]

Die had ik inderdaad al door :) Zijn nog een paar quests die ik kan afronden zag ik de rest is of high lvl of zijn de mats niet voor dus die komen op een later tijdstip wel!

Wat dat aan gaat lijkt het spel mooi weer op Origins, genoeg te doen en genoeg te zien en je blijft terugkomen naar gebieden om wat af te maken :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jaguar645 op 21-11-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Game gisteren gekocht, nog niet geprobeerd maar wat ik zo lees ben ik wel erg tevreden!

Punten waar anderen gek van werden die dus wel in Dragon Age Origens zaten werd ik helemaal gek van en was er naar een paar uur al klaar mee. Dus dit is wel positief voor mij persoonlijk.

Grafisch gezien kan ik nog geen mening geven. Maar met de PS4 zit dat wel goed

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Welk ras en class en difficulty spelen jullie?
Misschien leuk om een lijstje in de OP te zetten voor multiplayer?

Hardware - PC
Origin ID - M-stinos
Race - Dwarf
Class - Rogue

[ Voor 30% gewijzigd door hexta op 21-11-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Ik vraag mij nog af hoe je aan wapens komt in multiplayer. Ik kan alleen weapon upgrades craften. Ik kreeg een greatsword als reward, maar ik kan hem nergens terugvinden in mijn inventory.

[ Voor 31% gewijzigd door Nfear op 21-11-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
NoFearz schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:19:
Ik vraag mij nog af hoe je aan wapens komt in multiplayer. Ik kan alleen weapon upgrades craften. Ik kreeg een greatsword als reward, maar ik kan hem nergens terugvinden in mijn inventory.
je gaat wel online met je normale character, of maak je een nieuwe enkel voor online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
hexta schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:42:
[...]

je gaat wel online met je normale character, of maak je een nieuwe enkel voor online?
Voor multiplayer kun je kiezen tussen verschillende classes waar je tussen kan wisselen. Elke class moet je wel apart levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
Zo ziet er mooi uit , en zo te zien erg groot ... is dit spel voor een beginneling op dit vlak toegankelijk ?

heb eigenlijk nooit een mmo gespeeld, maar mijn handen gaan nu jeuken ... is het upgraden van wapens etc beetje te doen , voor ik bv een uitrusting in elkaar flans die niet goed werkt, en het vecht systeem valt dat mee ?

als ik hem koop ga ik voor de ps4 versie, lekker op de bank, 7.1 surround aan , en gaan op mijn 50 inch tv ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Gandalf68 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:15:
Zo ziet er mooi uit , en zo te zien erg groot ... is dit spel voor een beginneling op dit vlak toegankelijk ?

heb eigenlijk nooit een mmo gespeeld, maar mijn handen gaan nu jeuken ... is het upgraden van wapens etc beetje te doen , voor ik bv een uitrusting in elkaar flans die niet goed werkt, en het vecht systeem valt dat mee ?

als ik hem koop ga ik voor de ps4 versie, lekker op de bank, 7.1 surround aan , en gaan op mijn 50 inch tv ....
het is geen mmo, en het is heel simpel ja. ik speel op hard en dat is tot nu toe prima te doen, maar kan ook makkelijker, normal of zelfs easy om te beginnnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:44
Ik wil eerst Unity nog uitspelen, maar zaterdag/zondag zal het wel lukken om eraan te beginnen (PS4). Dragon Age: origins was heel leuk, 2 was kleiner maar heb mij nog steeds goed vermaakt. Dus ik kijk er echt naar uit. Maar Ik lees nu ook al dat het begin van DA:I ook taai is (saai). Dit had ik met alle spellen van Bioware (mass effect/dragon age). Een of andere manier zijn de introducties vaak minder, maar richting de einde worden ze alleen maar beter. Ik vind gameplay interessant, maar zou het spel alleen al om het verhaal spelen (bekende characters uit voorgaande spellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
FireBladeX schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:30:
Ik wil eerst Unity nog uitspelen, maar zaterdag/zondag zal het wel lukken om eraan te beginnen (PS4). Dragon Age: origins was heel leuk, 2 was kleiner maar heb mij nog steeds goed vermaakt. Dus ik kijk er echt naar uit. Maar Ik lees nu ook al dat het begin van DA:I ook taai is (saai). Dit had ik met alle spellen van Bioware (mass effect/dragon age). Een of andere manier zijn de introducties vaak minder, maar richting de einde worden ze alleen maar beter. Ik vind gameplay interessant, maar zou het spel alleen al om het verhaal spelen (bekende characters uit voorgaande spellen).
Eigenlijk juist logisch bij een goed verhaal.
De meeste van mijn favoriete boeken beginnen vrij rustig.
introductie van de hoofdpersoon, kijkje in zijn leven, een tijdje bij hem zijn zodat je ziet hoe hij zuipt en scheld en alles om zich heen een beetje kapot ziet gaan.
^Dit is de intro ^
En dan het lijk wat gevonden is, en de enorme stroomversnelling in goede gesprekken en spanning en sensatie en haat en BLOED EN MOORD EN LUST!!!

hehehe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
hoe kan het dat als er 1 van men party members dood is. Deze na een tijdje weer tot leven komt?
Ik ben opzoek naar een healer ofzo. Maar kan niet echt typsiche heal-hp of mana vinden... Wel wat andere defense achtige.
Elke char heeft 4 skill trees. Is heth andig om 1 skill tree helemaal te maxen? Of juist een beetje te spreiden?

Soms ben ik de draad een beetje kwijt als het gaat om quests doen. Tis vaak onduidelijk waar ik precies heen moet. Heb het gevoel dat je handje niet echt word van gehouden. Opzich vind ikd at fijn. Maar ik hou er niet avn als ik uren rond dwaal terwijl ik neit weet waar ik nou eig enlijk mee bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:46

nFo

j0ppie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 17:33:
hoe kan het dat als er 1 van men party members dood is. Deze na een tijdje weer tot leven komt?
Ik ben opzoek naar een healer ofzo. Maar kan niet echt typsiche heal-hp of mana vinden... Wel wat andere defense achtige.
Elke char heeft 4 skill trees. Is heth andig om 1 skill tree helemaal te maxen? Of juist een beetje te spreiden?

Soms ben ik de draad een beetje kwijt als het gaat om quests doen. Tis vaak onduidelijk waar ik precies heen moet. Heb het gevoel dat je handje niet echt word van gehouden. Opzich vind ikd at fijn. Maar ik hou er niet avn als ik uren rond dwaal terwijl ik neit weet waar ik nou eig enlijk mee bezig ben.
Je moet gewoon even de Quest die je wilt af maken, even markeren in het menu.
Anders raak je inderdaad het overzicht kwijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 20:34
Heb nu iets meer dan 5 uur gespeeld en ik ben heel erg blij met het spel. Ben grote fan van deel 1 en 2 (yep, ook deel 2) en ik vind het een goed vervolg tot nu toe. Ik vind het lekker wegspelen en het verhaal is best boeiend.

De reden waarom ik fan ban van Dragon Age is de manier waarop het verhaal verteld wordt. Goede dialogen, karakters met een eigen identiteit en een prachtige wereld met heel veel diepgang. Dat maakt deze game zo uniek.

Wat ik alleen jammer vind is dat je vaak een boek of scroll vindt met enorm veel tekst. Best aardig, die achtergrond info..... maar soms is het gewoon echt te veel. Het is dan ook moeilijk om te scheiden wat relevant is en wat men kan zien als "flavor text"".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
nFo schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 18:10:
[...]

Je moet gewoon even de Quest die je wilt af maken, even markeren in het menu.
Anders raak je inderdaad het overzicht kwijt. :)
Dit had ik inderdaad gezien. Maar er zijn zoveel quest. Is er dan neit de kans dat je 20x heen en weer loopt. Het is ook wel handig als je zegmaar op een bepaalde locatie ben.t Direct alle quests daar in de beurt te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
RobbieN schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 18:20:
Heb nu iets meer dan 5 uur gespeeld en ik ben heel erg blij met het spel. Ben grote fan van deel 1 en 2 (yep, ook deel 2) en ik vind het een goed vervolg tot nu toe. Ik vind het lekker wegspelen en het verhaal is best boeiend.

De reden waarom ik fan ban van Dragon Age is de manier waarop het verhaal verteld wordt. Goede dialogen, karakters met een eigen identiteit en een prachtige wereld met heel veel diepgang. Dat maakt deze game zo uniek.

Wat ik alleen jammer vind is dat je vaak een boek of scroll vindt met enorm veel tekst. Best aardig, die achtergrond info..... maar soms is het gewoon echt te veel. Het is dan ook moeilijk om te scheiden wat relevant is en wat men kan zien als "flavor text"".
totaal mee eens. In het begin begon ik vaak met lezen. Maar soms was het zolang dat ik dacht. Laat maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

MazeWing

The plot thickens...

Eigenlijk zouden ze voor lange lappen tekst de mogelijkheid moeten geven om een samenvatting weer te geven.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
het kriebelt hier, denk dat ik hem straks maar eens ga halen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
ik ga hem denk ik extra nog voor de ps4 halen. Dat zag er ook wel heel strak uit. En dan lekker lui in bed op de tv! 52 euro bij de mm en heb nog een cadeaubon liggen die ik anders toch nooit gebruik. dus 27 euro, why not?! XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
offtopic:
ik was ook altijd van het op de bank/bed gamen. Maar ik vind eigenlijk een bureau toch veel chiller:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

j0ppie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 18:32:
[...]

Dit had ik inderdaad gezien. Maar er zijn zoveel quest. Is er dan neit de kans dat je 20x heen en weer loopt. Het is ook wel handig als je zegmaar op een bepaalde locatie ben.t Direct alle quests daar in de beurt te doen.
Ja oke, je kan er maar één markeren, maar goed met fast travel kom je een heel eind.
Als je wat camps opbouwt.
De woestijn is trouwens ook erg mooi om te zien, ik ben nu een beetje die cave's aan het door spitten, maar is nogal een doolhof, is even kijken wat waar naar toe gaat. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
zo heb hem gehaald, ben nu aan spelen, heb het eerste gat gedicht :) ziet er mooi uit moet ik zeggen en wat een sfeer qua geluid... zeker in DTS... ik zeg het is een geweldige toevoeging aan game beleving.

heb maar gekozen voor het mensen ras en warrior , we gaan het zien ! de tactical view vind ik wel handig even een pauze in de strijd en kijken hoe je het gaat aanpakken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:44
Is het noodzakelijk om de eerdere versies te spelen om Inquisition goed te kunnen spelen? Of kan zonder ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
kan ook prima zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:44
Wow, snel antwoord, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Dat men zegt: skip de hinterlands zo snel mogelijk, etc etc. Ben inmiddels bijna lvl 6 en heb het er goed naar mijn zin. 10 uur ingame inmiddels en het bevalt mij prima. Ik herken mij ook niet zo direct in alle kritiek, enkele keren doodgegaan, maar that's it.

Als er toch een punt is, dan hoop ik dat ik straks wel meer dan 8 potions kan houden, want dit gaat nergens over in betrekking tot de vorige delen.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ik ben ook nog in het begin gebied na 9 uur spelen. Maar volgensmij is dat met die potions tijdelijk. Eerst maar eens uit het begin gebied zien te komen! :D
Ik ben soms wel het verhaal even kwijt. Ze gebruiken vaak outbollige Engels termen die ik niet altijd snap. Het verhaal opzich is simpel. Maar alle relaties tussen alle chars is wat complexer. En soms verlies ik een beetje het overzicht. Net als bij het 1ste seizoen van game of thrones. Dan weet je soms ook neit meer wie precies wie is. Zal later wel wat meer duidelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Even een vraagje: Ik kan nu de Missie: Champions of the Just gaan doen, maar er stond bij:
spoiler:
Note: Choosing the Templars will make it inpossible to work with the mages.]
Of moet ik nu eerst naar het noorden voor de missie: In Hushed Whisers.
Travel to Redcliff to make contact with the Mages.
Om naar die Mages te gaan ?

Heel handige video over hidden features in de tactical view !

[ Voor 14% gewijzigd door nFo op 22-11-2014 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
nFo schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 23:47:
Even een vraagje: Ik kan nu de Missie: Champions of the Just gaan doen, maar er stond bij:
spoiler:
Note: Choosing the Templars will make it inpossible to work with the mages.]
Of moet ik nu eerst naar het noorden voor de missie: In Hushed Whisers.
Travel to Redcliff to make contact with the Mages.
Om naar die Mages te gaan ?

Heel handige video over hidden features in de tactical view !
[video]
spoiler:
Ja, als je naar het noorden gaat kun je mage optie unlocken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Laatst online: 14-09 15:37
Hebben jullie op de pc ook last van dat de dialogen niet altijd goed verstaanbaar zijn?

Ik merk dat dialogen in cutscenes echt uit mijn centerspeaker komen maar als ik gewoon met iemand praat lijkt hij het bijna altijd over de voorste speakers te gooien, en er komt kan maar een klein beetje geluid uit de center speaker.

Ik heb alle andere geluiden al lager gezet en alleen dialoog op 100% maar soms is het nog steeds lastig te verstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
zo als noob op RPG gebied moet ik zeggen dat het me bevalt... alleen de inventory is me nog niet geheel duidelijk

heb bv de standaard kruiden gevonden ... maar wat moet ik er mee en waar ? Verder zijn mijn karakters wat verzwakt en zijn mijn potions op !

Vraag is dus hoe of waar kan je die herstellen of cq potions krijgen ? Misschien voor een ander heel simpel maar als beginneling in dit genre toch wat lastig.. want om nu verzwakt een gevecht aan te gaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Het wordt je toch duidelijk uitgelegd dat je in je basiskamp potions kan bijvullen (of anders even "resten" door gebruik van de tenten), wellicht die uitleg gemist of nog niet zover gekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door SkyStreaker op 22-11-2014 10:18 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Als het goed is komt binnen 2 uur mijn 970GTX aan. Verwacht toch wel een flinke verbetering tenopzichte van mijn 4870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:35

Lapras

Ice beam

Eerste 10 uur zitten erop. Op Hard, wat prima te doen is. Hopelijk wordt het snel lastiger. FF staat ook uit, dat scheelt wel een hoop.

Heerlijk spel. Kan niet wachten tot ik verder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
SkyStreaker schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 10:17:
Het wordt je toch duidelijk uitgelegd dat je in je basiskamp potions kan bijvullen (of anders even "resten" door gebruik van de tenten), wellicht die uitleg gemist of nog niet zover gekomen.
oke, thanks ik kan me dat niet herinneren , dus misschien ook nog niet gehad :)

Ga ik gauw weer verder spelen.. wat een grote wereld en wat mooi gedaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Weet iemand waar ik "Obsidian" kan vinden, ik kan het maar nergens krijgen... :( (durf nog net ff niet het lvl 12 gebiedje in te gaan :+ )

[ Voor 26% gewijzigd door SkyStreaker op 22-11-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Tukker_T schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 03:48:
[...]

spoiler:
Ja, als je naar het noorden gaat kun je mage optie unlocken ;).
Ok thanks, daar inmiddels aan het rond lopen.
SkyStreaker schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:38:
Weet iemand waar ik "Obsidian" kan vinden, ik kan het maar nergens krijgen... :( (durf nog net ff niet het lvl 12 gebiedje in te gaan :+ )
Kan je het niet kopen ?

[ Voor 35% gewijzigd door nFo op 22-11-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

nFo schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:43:
[...]

Ok thanks, daar inmiddels aan het rond lopen.

[...]

Kan je het niet kopen ?
Geen idee, aangezien ik nog heel Hinterlands aan het verkennen ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gandalf68 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:22:
[...]

oke, thanks ik kan me dat niet herinneren , dus misschien ook nog niet gehad :)

Ga ik gauw weer verder spelen.. wat een grote wereld en wat mooi gedaan !
vriendelijk advies:: blijf niet te lang in Hinterlands. Daar kan je altijd nog naar terugkeren, maar doe eenpaar mainquests, in elk geval totdat je je 'keep' vind. Daarna word het nog veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 13:16:
[...]

vriendelijk advies:: blijf niet te lang in Hinterlands. Daar kan je altijd nog naar terugkeren, maar doe eenpaar mainquests, in elk geval totdat je je 'keep' vind. Daarna word het nog veel beter
Mee eens, ik heb ineens 5 gebieden ofzo erbij ! Weet allemaal niet vanaf welk lvl die gebieden zijn. Zit nu in een swamp (lvl 12 mobs) Ben zelf lvl 11 maar 't alsnog prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

SkyStreaker schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 13:09:
[...]

Geen idee, aangezien ik nog heel Hinterlands aan het verkennen ben :)
Bij zo'n markt kraam kun je ook supplies kopen zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Een vraagje trouwens: Wat is de max lvl cap in de story? 20? 24? 25? of hoger, niemand weet het op internet lijkt wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 13:16:
[...]

zal eens proberen er uit te gaan, ik begin het beetje te snappen, alleen dat craften snap ik nog niks van ... heb al wat geiten neergehaald, al Iron verzameld en wat kruiden planten en dragonstone...

maar wat ik er mee moet is me nog niet duidelijk... maar man o man .. heb het idee dat je soms verloren raakt in het geheel qua gebied...

Oh ja ... ik heb ook een stukje ontdekt met een draak... en wat baby draakjes... maar dat ga ik nog niet redden :)

Tot nu toe bevalt het wel, maar een beginners tutorial en hints mbt craften etc zou wel handig zijn ! ach ik weet nu in ieder geval mijn kamp te vinden en mijn potions bij te vullen !
dus stapje bij stapje komen we er wel...

... worden lange avonden zeg... verslaafd....
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt me gewoon niet om een karakter aan te maken .

Ik speel (als dat mogelijk is in een spel) altijd als eerste met een vrouwelijke archer elf , maar het is zo lastig in dit spel om een vrouwelijke elf er een beetje "normaal" uit te laten zien..

Ben al uren bezig met die sliders haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet zeggen, de keuzes die je moet maken, en de gevolgen daarvan... ouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 23:28
De multi-player is ook erg leuk gedaan!

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Zo lelijk als dragon age kan zijn
Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/245f341.jpg

Zo mooi als Dragon age kan zijn
Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/fe29ae.jpg

Een goede tip voor Nvidia 900 serie gebruikers. Gebruik MFAA ICM post processing anti aliasing. En zet MSAA helemaal uit. Dit zorgt voor behoorlijk goede AA. Maar toch met erg goede prestaties. Draai nagenoeg alles ultra hiernaast op een 970 en kom nooit onder de 45fps. Meestal rond de 60-70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:50
Ik lees overal dat ik niet moet blijven hangen in de Hinterlands. Vanaf ongeveer welke level is dit aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mister_S schreef op zondag 23 november 2014 @ 00:57:
Ik lees overal dat ik niet moet blijven hangen in de Hinterlands. Vanaf ongeveer welke level is dit aan te raden?
Eigenlijk zodra je het ff gehad hebt met de quest in the Hinterlands, of totdat je te sterke vijanden tegenkomt, whatever comes first. No worries, je kunt gewoon terugkomen om de rest af te maken. Alleen the Hinterlands zo veel mogelijk doen is namelijk erg saai, vergeleken met de verhaallijn van de mainquest. En de mainquest zorgt net voor iets meer motivatie, en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Druffy!!! :D O+

[ Voor 24% gewijzigd door SkyStreaker op 23-11-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgezien van de AA opties op de PC zie ik eerlijk gezegd weinig verschil tussen de PC versie en de PS4 versie (Xbone is een ander verhaal..lagere resolutie 900p). Beetje vreemd dat ik dan zoveel kritiek hoor over de console versie (ook bij de Tweakers review). Ja de FPS is lager natuurlijk (30 FPS) maar afgezien van de af en toe wat schokkerige cutscenes heb ik er weinig last van. Het voelt wel heel erg alsof de game is gemaakt voor de console. Het vasthouden van de rechtermuisknop zou ik op den duur irritant gaan vinden (is R2 op de PS4).

Hinterlands ben ik mee doorgegaan tot een level of 7 totdat ik mobs van level 12 tegenkwam. Ben toen even kort naar Orlais geweest en nu weer door naar Redcliffe. De companions die ik nu snel achter elkaar vind zijn ook leuk. Sera en Blackwall zijn awesome. =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
ik ga er zo weer eens in duiken, mooi spel waarin je helemaal opgeslurpt wordt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 11:35:
Afgezien van de AA opties op de PC zie ik eerlijk gezegd weinig verschil tussen de PC versie en de PS4 versie (Xbone is een ander verhaal..lagere resolutie 900p). Beetje vreemd dat ik dan zoveel kritiek hoor over de console versie (ook bij de Tweakers review). Ja de FPS is lager natuurlijk (30 FPS) maar afgezien van de af en toe wat schokkerige cutscenes heb ik er weinig last van. Het voelt wel heel erg alsof de game is gemaakt voor de console. Het vasthouden van de rechtermuisknop zou ik op den duur irritant gaan vinden (is R2 op de PS4).

Hinterlands ben ik mee doorgegaan tot een level of 7 totdat ik mobs van level 12 tegenkwam. Ben toen even kort naar Orlais geweest en nu weer door naar Redcliffe. De companions die ik nu snel achter elkaar vind zijn ook leuk. Sera en Blackwall zijn awesome. =P
Xbone heeft nogal wat grafische bugs, had gister 3 bugs op één scherm en is al meerdere malen vast gelopen. :/
Moon walk glitch, maar is simpel te verhelpen. :P
En wat clipping issues, zat gister vast in een cave met mijn team mates.
Maar goed, zal even zoeken wanneer ze dat gaan fixen, waarschijnlijk als ik het al uitgespeeld heb.
Verder toffe game, ze hadden nog een maand moeten bug fixen.

[ Voor 4% gewijzigd door nFo op 23-11-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik ben sinds gisterenavond ook lekker aan het questen in The Hinterlands. Maar mijn questlog heeft er steeds over de war table, maar die kan ik niet vinden. Iemand die me hiermee op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

hyptonize schreef op zondag 23 november 2014 @ 12:54:
Ik ben sinds gisterenavond ook lekker aan het questen in The Hinterlands. Maar mijn questlog heeft er steeds over de war table, maar die kan ik niet vinden. Iemand die me hiermee op weg kan helpen?
Waar je begint, die kerk gebouw. Staat ook op je kaart, rechts onder.
Haven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 11:35:

Er zit een hogere texture optie op die er voor zorgt dat jeminder last hebt van popups
een heel scala aan AA opties
30fps vs hoeveel je pc maar kan generen is een groot verschil. 30fps is echt niet fijn voor mij. Ik ben 60+ gewent en heb een 120hz scherm. Je kunt ook stellen dat je wat meer kartelige randjes niet erg vind omdat je er wel aan gewent bent. Maar het is wel degelijk een verbetering.
Daarnaast snap ik niet hoe je 8 spells potions en alle actie buttens enzo op een controller net zo handig kunt gebruiken als een muis/toetsenbord.
Daarnaast is de resolutie 900p/1080p op consoles. Terwijl pc gamers up to 4k spelen.
Ik snap ook wel dat je een hele zware setup moet hebben om alles tegelijk mogelijk te maken. Maar er zijn gewoon wat meer mogelijkheden. Je bent vrijer om zelf dingen te kiezen. Maar ik snap ook wel dat de PS4 versie van Dragon Age voor veel mensen prima is. Mijn persoonlijke drijfveer om eigenlijk alle games op pc te spelen zijn het eeuwige gebrek aan fatsoenlijke AA op de consoles. 30fps in heel veel games. En het gebrek aan muis/toetsenbord en graphics instellingen.
PS: het indrukken van de muisknop is voor mij niet vervelend. Dit ben ik wel gewent:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Laatst online: 29-08 02:56
Ik wil de game graag halen maar ik twijfel wel of niet de de-luxe versie?

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Mouse_NL schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:03:
Ik wil de game graag halen maar ik twijfel wel of niet de de-luxe versie?
Meh.... De gewone.

Zo speciaal zijn de mounts niet en de gear leveled niet eens met het Character mee, zoals in de voorgaande delen. Daar ben ik wel een beetje in teleurgesteld. Zou sowieso dan ff kijken op sites als dlcompare.com enzo voor mogelijk nog net ff goedkoper.

[ Voor 11% gewijzigd door SkyStreaker op 23-11-2014 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Laatst online: 29-08 02:56
SkyStreaker schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:14:
[...]

Meh.... De gewone.

Zo speciaal zijn de mounts niet en de gear leveled niet eens met het Character mee, zoals in de voorgaande delen. Daar ben ik wel een beetje in teleurgesteld. Zou sowieso dan ff kijken op sites als dlcompare.com enzo voor mogelijk nog net ff goedkoper.
Ik haal hem op de console, ben in onderhandeling met iemand hier in de buurt.

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ik begin een beetje spijt te krijgen van m'n character. Althans, de class/style. Ben nu sword and board tank... dat vind ik normaal altijd wel vet in games... maar hier is het niet echt fun en ik kan m'n vinger er niet echt opleggen waarom niet. Misschien is de gameplay iets te clunky/chaotisch ofzo. In elk gevecht ben ik alleen maar bezig de vijanden bij elkaar houden. Dat is natuurlijk ook wat je als tank hoort te doen, maar het voelt gewoon niet echt rewarding. Er is geen logische rotation en de abilities zijn nogal saai in gebruik.

Ben de afgelopen gevechten geswitched naar andere companions en vond het leuk om als Frost mage te spelen. Ook een 2-handed warrior is erg vet... wat een belachelijke damage kun je verzetten daarmee. Het viel me echter wel op dat de AI wel goed was in tanken met m'n main terwijl ik met iemand anders speelde...

Vandaar dat ik een nieuwe tactiek heb... ik heb een andere warrior (the Bull!) m'n sword/board gegeven en full-on als tank gespect. Ik heb zijn 2-hander nu in m'n knuistjes en ga lekker hakken.

Lijkt me een goede oplossing :)

[ Voor 3% gewijzigd door yinx84 op 23-11-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb de intro gespeeld als 2h warrior maar vond dat wat traag, vooral omdat ik geen gebruik maak van de tactical cam totdat deze gefixed it. Daggers rogue in elkaar gedraaid en datr bevalt een stuk meer. Archer is waarschijnlijk nog makkelijker vanuit de default view, maar dat is niet heel spannend... de volgende wordt dus maar een mage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Bundin schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:50:
Ik heb de intro gespeeld als 2h warrior maar vond dat wat traag, vooral omdat ik geen gebruik maak van de tactical cam totdat deze gefixed it. Daggers rogue in elkaar gedraaid en datr bevalt een stuk meer. Archer is waarschijnlijk nog makkelijker vanuit de default view, maar dat is niet heel spannend... de volgende wordt dus maar een mage :)
Ik kan je zeggen dat wanneer je alle talents uit de 2-handed tree hebt, er een mooie synergy bestaat. Iets wat ik totaal miste bij Tank-spec. Leuke rotation en voor elke situatie heb je een gepaste manier om iemand (of meerdere) in elkaar te beuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:33
Nog meer mensen die met een (Elf) Archer spelen? Ik ben nu ondertussen (even uit mijn hoofd) level 5 maar ik moet zeggen dat Archer mij nog niet echt trekt. Gewoon een kwestie van veel auto-attack met (voorlopig) maar 2 a 3 'skillshots'. Wordt dit nog beter of kan ik nu beter nog een switch maken naar een andere class (bijv. mage/dual daggers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Serieus in het uiterste hoekje van hinterlands, linksonder... Een zwevend boompje XD

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T1kKdeIqJrRkbsl3sKPbHqK1/medium.png

(achter het offertafeltje voor een zekere quest)

(er is daar overigens 2x obsidian te vinden in de buurt)

[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 23-11-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ik ben blij dat ik voor mage heb gekozen. De targeting vind ik echt super klunky. Mage doet gelukkig autotargeting maar als warrior hak je wel vaak mis vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
VeeGee schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:27:
Nog meer mensen die met een (Elf) Archer spelen? Ik ben nu ondertussen (even uit mijn hoofd) level 5 maar ik moet zeggen dat Archer mij nog niet echt trekt. Gewoon een kwestie van veel auto-attack met (voorlopig) maar 2 a 3 'skillshots'. Wordt dit nog beter of kan ik nu beter nog een switch maken naar een andere class (bijv. mage/dual daggers)?
Ja ik ben lvl 8 met archer/elf. Het is in het begin idd beetje saai soms qua battle. Word nu al wel iets beter voor men gevoel. Ben nu beetje skill points aan andere skill tree's besteden. Daar wrod eht ook wel beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Never mind

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
reboot/load game. Dat hoort niet. Ik heb 3 races gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j0ppie schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:31:
reboot/load game. Dat hoort niet. Ik heb 3 races gedaan.
njaah het blijkt dat als je te lang niets met je paard doet dat die magisch verdwijnt...

Maar als je (op de ps4) L1 drukt dat je hem gewoon weer kan oproepen...

Dat wist ik niet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
ja, je moet beetje schipperen met reizen vindt het wel een nette oplossing..en man wat is dit spel groot, heb stuk coast gedaan met die draken... gewoon zo opgezogen in het spel dat ik er niet langs durfde omdat ik nog geen hoog level heb 6, ofzo met mijn warrior ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Valammar.... Wow, gewoon.... Wow. Grafisch achterhaald? Nou, sorry - ik noem dit indrukwekkend genoeg!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xuvDb634gexYU4W1ZiMrNuhX/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nFo schreef op zondag 23 november 2014 @ 12:26:
[...]

Xbone heeft nogal wat grafische bugs, had gister 3 bugs op één scherm en is al meerdere malen vast gelopen. :/
Moon walk glitch, maar is simpel te verhelpen. :P
En wat clipping issues, zat gister vast in een cave met mijn team mates.
Maar goed, zal even zoeken wanneer ze dat gaan fixen, waarschijnlijk als ik het al uitgespeeld heb.
Verder toffe game, ze hadden nog een maand moeten bug fixen.
Oef..ik zit er al meer dan 12 uur in en heb nog geen enkele vastloper gehad op de PS4. Ook weinig last van bugs. Hier en daar een animatie of een cutscene die raar loopt, maar dat heb je op alle platformen.
j0ppie schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:52:
[...]

Er zit een hogere texture optie op die er voor zorgt dat jeminder last hebt van popups
een heel scala aan AA opties
30fps vs hoeveel je pc maar kan generen is een groot verschil. 30fps is echt niet fijn voor mij. Ik ben 60+ gewent en heb een 120hz scherm. Je kunt ook stellen dat je wat meer kartelige randjes niet erg vind omdat je er wel aan gewent bent. Maar het is wel degelijk een verbetering.
Daarnaast snap ik niet hoe je 8 spells potions en alle actie buttens enzo op een controller net zo handig kunt gebruiken als een muis/toetsenbord.
Daarnaast is de resolutie 900p/1080p op consoles. Terwijl pc gamers up to 4k spelen.
Ik snap ook wel dat je een hele zware setup moet hebben om alles tegelijk mogelijk te maken. Maar er zijn gewoon wat meer mogelijkheden. Je bent vrijer om zelf dingen te kiezen. Maar ik snap ook wel dat de PS4 versie van Dragon Age voor veel mensen prima is. Mijn persoonlijke drijfveer om eigenlijk alle games op pc te spelen zijn het eeuwige gebrek aan fatsoenlijke AA op de consoles. 30fps in heel veel games. En het gebrek aan muis/toetsenbord en graphics instellingen.
PS: het indrukken van de muisknop is voor mij niet vervelend. Dit ben ik wel gewent:P
Liefst zou ik 'em ook op een PC spelen maar dat zit er nu even niet in. Mijn huidige grafka is daar te zwak voor en op dit moment is het geen goed idee om een nieuwe te gaan halen, dit i.v.m. de overstap naar de nieuwe generatie console met het hele 'honger naar meer dan 4GB VRAM' verhaal. Kan beter even een jaar wachten. De graphics op een PS4 zijn nagenoeg hetzelfde als op de PC, behalve dan iets meer pop up en een lagere framerate. Daarnaast is 1080p genoeg voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:13:
[...]

Oef..ik zit er al meer dan 12 uur in en heb nog geen enkele vastloper gehad op de PS4. Ook weinig last van bugs. Hier en daar een animatie of een cutscene die raar loopt, maar dat heb je op alle platformen.

[...]
Hier op de X1 nog geen een vastloper gehad ook! :) Wel wat glitches van poppetjes die ineens zweven ofzo maar dat heb je overal wel. Geweldige game tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ik heb 1 vastloper gehad in 14 uur tijd. Dit was vlak na het opstarten van het spel op pc. Verder super stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

SkyStreaker schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:38:
Valammar.... Wow, gewoon.... Wow. Grafisch achterhaald? Nou, sorry - ik noem dit indrukwekkend genoeg!

[afbeelding]
Er zitten enkele WAAN-ZIN-NIG knappe omgevingen in dit spel. Mijn favoriete zones zijn degene met regen + maanlicht: De manier waarop alles verlicht wordt, hoe mooi de regen op het natte grind valt en ieder steentje apart lijkt te reflecteren.
Ook de bossen met zware vegetatie, waar ieder stukje groen apart lijkt te bewegen, en als het regent, je de het ook van de vegetatie ziet aflopen.

[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 23-11-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Valammar inderdaad erg mooi gebied !
Zat even van het uitzicht te genieten, storm coast is ook bijzonder mooi.
De eerste keer schrok ik van de bliksem inslag, damn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een hele dag gespeeld..
En ben zeer tevreden... MAAR heb wel al een aantal bugs meegemaakt.

1 maal dat ik in een gesprek zit maar ik niets kan doen om het gesprek verder te laten gaan en ik helemaal vast zit omdat ik geen reactie kan geven.

1 maal toen ik wou saven en het spel alsmaar op ' controleren of er genoeg ruimte is ' bleef staan

Geen grote problemen maar wel hinderlijk als je 2 maal een stuk kwijt ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil DA3 ook zo snel mogelijk aanschaffen. Ik vraag me af of ik de game op redelijk hoge settings kan afspelen op een gts 450. Ondanks ik weet dat de recommend requirements 660 gtx gevraagd wordt. Zou het mogelijk zijn. Daarnaast heb ik 4 gif ddr2 en 9450 intel quad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 02:33:
Ik wil DA3 ook zo snel mogelijk aanschaffen. Ik vraag me af of ik de game op redelijk hoge settings kan afspelen op een gts 450. Ondanks ik weet dat de recommend requirements 660 gtx gevraagd wordt. Zou het mogelijk zijn. Daarnaast heb ik 4 gif ddr2 en 9450 intel quad
Ik denk dat je er niet vrolijk van wordt als je da3 op fatsoenlijke graphics wilt spelen. 4 gb ram is al eigenlijk te weinig. Je gpu is bij lange na niet snel genoeg en ook je cpu is al best verouderd.

Kijk even op de can I run it website. Deze geeft vaak een vrij goede indicatie. Maar geen garantie dat het stabiel loopt.. ik kan wel afraden te spelen op low dat is gewoon zonde voor zo'n mooi spel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Was gisteren even aan het ranten dat ik spijt had van m'n tank als main. Ik was tank maar ben nu gerespecced naar full 2-handed. Dat was al een hele verbetering. Ik laat de Bull nu tanken en heb hem dan ook omgezet naar full sword/board. Doet de AI prima. Heb sinds gisteren avond nog meer fun en dynamiek gevonden door het switchen van characters tijdens combat.

Als er een gevecht aan zit te komen vind ik het bijvoorbeeld wel leuk om te beginnen als tank. Zoveel mogelijk mensen in je taunt cry (naam vergeten) meepakken en een voorsprong qua Guard geven. Dan switch ik naar m'n main en hak wat in de rondte... daarnaast switch ik nu ook regelmatig naar een mage die volledig Frost is om wat crowd control te doen. Heb een andere mage nu volledig Fire gespect en neem die de volgende keer mee om wat mee te spelen. Bij bosses en elites vind ik het dan wel weer leuk om het hele gevecht als tank te spelen... dan komen de abilities goed tot hun recht, in tegenstelling tot normale trash fights waar het ronduit saai is.

Zo leer je nieuwe classes/skills kennen en kun je gewoon de rol pakken waar je zin in hebt. Merk ook dat ik effectiever bezig ben en gewoon meer fun heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Wat de fuck trouwens... iedereen moet gewoon het volgende lezen. Had de AI's managen in tac mode al helemaal opgegeven omdat hun acties toch altijd compleet random leken, maar dit verandert de zaak. Zeer cruciale informatie en bijna onmogelijk om zelf achter te komen. Aan de ene kant is het systeem geniaal natuurlijk, aan de andere kant doen ze absoluut geen poging om je dit goed uit te leggen in-game:

http://www.reddit.com/r/d...ng_your_party_to_do_what/

TL;DR: 'Actions' en 'Instructions' zijn twee verschillende dingen (geen officiële termen) en je kan daarmee op twee niveau's opdrachten geven aan één character. Je kunt binnen één keer het spel pauzeren zeggen tegen een char; crowd control target x en ga daarna over tot het aanvallen van target y.

[ Voor 22% gewijzigd door yinx84 op 24-11-2014 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

yinx84 schreef op maandag 24 november 2014 @ 07:41:
Wat de fuck trouwens... iedereen moet gewoon het volgende lezen. Had de AI's managen in tac mode al helemaal opgegeven omdat hun acties toch altijd compleet random leken, maar dit verandert de zaak. Zeer cruciale informatie en bijna onmogelijk om zelf achter te komen. Aan de ene kant is het systeem geniaal natuurlijk, aan de andere kant doen ze absoluut geen poging om je dit goed uit te leggen in-game:

http://www.reddit.com/r/d...ng_your_party_to_do_what/
Moet eerlijk zeggen dat de 'AI' in DA:O/DA2 redelijk goed te managen was, je had hier eigenlijk geen dingen als 'aim catapult' oid maar het gaf me weinig tot geen problemen. Hetzelfde geld voor de ME series wat het goed deed voor mij. Ik ben benieuwd wat ze dan gedaan hebben bij DAI dat het 'anders is' dan bij DAO/DA2?

1 Ding moet ik wel zeggen dat de stijl me wat opvalt, tegen valt is een groot woord. Maar het ziet er 'anders' uit dan ik gewend ben om wat voor reden dan ook.

Ik moet hem nog aanschaffen maar ik twijfel nog tot er wat meer duidelijkheid komt over die DRM die je SSD mogelijk om zeep zou helpen. Of wat hier van waar is uiteraard of het puur is om de DRM/Anti tampering zwart te maken?

http://www.pcgameshardwar...als/Technik-Test-1142136/

Was een fijne review die redelijk diep ging ook als het om performance gaat, ik wacht nog even rustig af.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:13:
[...]

De graphics op een PS4 zijn nagenoeg hetzelfde als op de PC,
Yea right :D

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Sorry maar hij heeft toch echt gelijk hoor :) zijn genoeg vergelijkingen te vinden :) er zit weinig tot bijna geen verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 09-09 12:15
Ik heb nu zo'n 10 uur in het spel zitten en vermaak me gigantisch. Toch gekozen voor de PS4 versie. De PC versie haal ik later wel een keertje in een origin sale of zo.

Het spel speelt erg goed met een controller en moet zeggen dat ik al die skills op een hotbar niet mis. Het voelt toch al als een mmo aan, dit maakt het een stuk prettiger. Dit leidt wel tot een vraag: weet iemand of het UI van de PC versie veranderd zodra je het met controller speelt? (Also de 0 knop in rammen tijdens combat is toch wat lastig).

Mijn enige gripes tot nu toe: Een paar keer al last gehad van een hele vervelende sound bug. Dat je gewoon niks kan horen, al me spells maken geen geluid, ik hoor alleen het omgevings geluid dat er een of andere massive battle aan de hand is. Deze bug zorgde er ook voor dat de game vast liep in een cutscene van de proloog. Ik moest even reloaden daarvoor. Mijn andere issue is auto attack als mage. Ik speel op Nightmare en heb daarom gekozen voor wat defensive talents eerst(2 mages met zo'n aoe shield is best handig). Maar als ik dat shield cast in combat en wil daarna verder met auto attack rammen (R2 in gedrukt houden) dan doet hij 1 aanval en blijft staan. Zelfs tappen werkt niet. Ik moet dan eerst een stapje zetten, en daarna gaat kan het wel weer aanvallen.

Ook nog een vraag over terugkeren naar bepaald gebied, even in spoiler tags.
spoiler:
Ik mocht naar Val Royeux en kon daar beetje praten beetje doen etc. Er was ook een quest. Van Red Jenny. Voor het derde gedeelte moest ik naar de upper market. Maar dat gebied leek closed off. Dus uiteindelijk maar terug gegaan naar Haven in de veronderstelling dat ik gewoon later weer terug kon. Echter ik kan momenteel niet naar Val Royeux. Weet iemand hoe of wanneer ik daar weer naar toe terug kan?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
WeAreLegion schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:58:
[...]

Sorry maar hij heeft toch echt gelijk hoor :) zijn genoeg vergelijkingen te vinden :) er zit weinig tot bijna geen verschil in.
Hoop niet dat je youtube filmpjes gebruikt om te vergelijken.

60 fps is voor mij een MASSIVE boost in visuele kwaliteit.

Als ik de game lock op 30 fps kan ik alles op ultra zetten met 4xMSAA. Komt de PS4 versie niet in de buurt van qua scherpte, dat is als je op een grote tv (of monitor) speelt zodat je er dicht genoeg op zit om het duidelijk te zien.

Speel zelf zonder MSAA en heb ook Post FX AA uit, dat (FXAA) zorgt dat de licht effecten op gras ect en van mindere kwaliteit worden, het beeld wordt wazig. Zie op mijn tv amper aliasing, maar ga ik achter mijn monitor zitten dan is het een ander verhaal.

Mis alleen de downscaling mogelijkheid die bf4 wel heeft. Jammer, een van de beste grafische opties.

edit: You can add the line "GstRender.ResolutionScaleOverride 1.5" to the "ProfileOptions_Profile" file in Documents\BioWare\Dragon Age Inquisition\Save. "1.5" is just some multiplier on what your Display resolution is set to.

zit er wel in dus, alleen niet ingame.

[ Voor 63% gewijzigd door evilpin0 op 24-11-2014 10:50 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste