Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Ik zou hem bijna dubbel halen zoveel zin heb ik er in. Maar ik wacht geduldig af tot donderdag...

En even over de xboxone versie hierboven .. VET! kun je spelen? En wtf dat is goedkoop?! Op de website staat ie voor 70 euro ofzo? Hele vage firma die bartsmit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:03
Nog steeds mn key niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:51
Facerafter schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:41:
[...]

Dus omdat de camera in het begin niet helemaal perfect is (Maar iets wat makkelijk gepatched kan worden) ga je hem niet aanschaffen...? 8)7
Afwachten of het gepatched wordt, maar zo iets verpest mijn ervaring nou eenmaal. Het combat systeem / camera van bijv. Divinity Original Sin was ge-wel-dig en zou ook hier goed toegepast kunnen worden.

Dus zolang die niet gepatched wordt zal ik hem niet aanschaffen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
Ook gehaald by g2a meteen de key binnen :). Hij is aan het preloaden momenteel moet alleen nog ff een goede vpn vinden :). Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Tukker_T schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:39:
Ook gehaald by g2a meteen de key binnen :). Hij is aan het preloaden momenteel moet alleen nog ff een goede vpn vinden :). Kan niet wachten!
Is dat die je via een russische VPN moet registeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
Ferio schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:53:
[...]

Is dat die je via een russische VPN moet registeren?
Heb globaal gehaald, unlocked op de 20ste maar als het goed is kun je via vpn al eerder beginnen. Kon globaal gewoon zo op mijn origin activeren zonder vpn.

[ Voor 9% gewijzigd door Tukker_T op 18-11-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:58

nFo

SkyStreaker schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:46:
@Tukker, via Koreaanse VPN is het te activeren. Ik heb het destijds pre-ordered met een direct banking betaling via ORigin zelf gedaan.

Even over het spel zelf: dingen kopen, zoals armor is verrekte onduidelijk. Ik kan nergens zien of ik een zeker item al heb of niet...
Je kan de armor/wapens gewoon vergelijken met wat je hebt. Xbox: X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:34
Tot nu toe (2 uur gameplay) spel ziet er goed uit, combat is prima, echter bij deel 2 was dat gewoon net allemaal beter.

Meest irritante van Dragon Age 3:
- gebrek aan compass. Hij zit er wel in maar er zit geen map layout in oid alleen "quest" points etc... lijkt bijna buggy... Zo zonde...
- En niet fatsoenlijk kunnen uitzoomen in tactical view...
- Waarom, the fuck kan ik niet gewoon ergens klikken en er heen lopen.
Alle 3 punten die bij DA 2 gewoon goed / beter waren en dit deel niet, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:33

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
sbmuc schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:15:
Tot nu toe (2 uur gameplay) spel ziet er goed uit, combat is prima, echter bij deel 2 was dat gewoon net allemaal beter.

Meest irritante van Dragon Age 3:
- gebrek aan compass. Hij zit er wel in maar er zit geen map layout in oid alleen "quest" points etc... lijkt bijna buggy... Zo zonde...
- En niet fatsoenlijk kunnen uitzoomen in tactical view...
- Waarom, the fuck kan ik niet gewoon ergens klikken en er heen lopen.
Alle 3 punten die bij DA 2 gewoon goed / beter waren en dit deel niet, jammer.
En hoe vergelijkt het zich met Origins? Of heb je die niet gespeeld? Combat in DA2 vond ik namelijk waardeloos vergeleken met DA:O.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Laatst online: 15:34
DA:O was natuurlijk super maar had ook zijn gebreken. Combat van DA2 werkte weer een stuk vlotter en meer "flashy" en had ook zijn charmes. Veel mensen die DA:O hebben gespeeld zijn vlot afgehaakt tijdens het spelen van deel 2 omdat ze deel 1 gewend waren. Maar de mensen die deel 2 hebben uitgespeeld weten dat het echt een prima spel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:06
Heb net 2 uurtjes gespeeld, en vind het tot nu toe een heerlijke RPG. Speelt lekker weg en interessant verhaal. Morgen weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Key binnen van g2play. Rond een uur of 11. Natuurlijk meteen gedownload en VPNetje gebruikt. Spel lijkt erg stabiel. Met mn specs (en sli werkend) Ik haal 60 fps (locked daarboven) Even uitzetten en kijken wat ik dan haal. Maar het zal niet heel veel hoger zijn.

Spelen gaat soepel en wereld ziet er top uit. Flickerende textures wel aanwezig ingame en in cutscenes. Gewoon verre objecten en soms de grond. Niet echt storend. Geen micro stutters verder voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 14-09 22:17

SkyStreaker

Move on up!

nFo schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:53:
[...]

Je kan de armor/wapens gewoon vergelijken met wat je hebt. Xbox: X
Dat heb je meteen lang en breed in de gaten, kom nou. Ik heb bijv. al per ongeluk 2 dezelfde mods voor "Biance" aangeschaft. Precies dat dus, die info mis ik.

@sbmuc, eensch. Mensen moeten DA:2 gewoon de kans nemen. En als je er niet uitkomt, cheat je gewoon. Klaar.

Ik mis ook de maplayout. Probleem is dat ik er heel erg aan moet wennen, zonder.

Er zitten ook af en toe fouten in dan denk ik: "hoe komen die in vredesnaam door de QC heen" of uiteindelijk toch nog tijdgebrek en dan maar laten reviewen voor meer gratis QC en adhv die feedback de 20e toch nog een patch uitbrengen.

[ Voor 38% gewijzigd door SkyStreaker op 19-11-2014 05:53 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Na tweede avondje spelen zit ik er wel veel meer in. Heb de tac cam een beetje losgelaten aangezien het op Normal niet echt nodig is tenzij je een (mini)boss tegenkomt. Scheelt een hoop stress. Heb wederom geprobeerd om m'n ranged ergens te plaatsen, maar ze blijven gewoon niet staan.. zelfs niet met de 'Hold Position' command.

Ben echt OVERSPOELD met quests in het eerste gebied. Heb nu zoveel op m'n lijstje staan dat ik al lang niet meer volg wat er per quest gaande is... ik werk gewoon objectives op de map af waar ik het dichtste bij ben. En dat is nog maar het eerste introductiegebied...

In mijn eerdere post merkte ik nog op dat ik het spel goed kon draaien met m'n GTX780, maar daar kom ik nu een beetje op terug. Zelfs met de drivers van gisteren. Denk dat ik op de 30-40 fps zit op Ultra. Ook op High is het 't nét niet. Lager wil ik eigenlijk niet gaan. Heb nu AA helemaal uit staan, HBAO ipv Full HBAO en nog wat andere compromieën, maar ik vind het teleurstellend. 1080p overigens.

Hier overigens nog een handige spoilervrije lijst met dingen die je opweg helpen. Vanavond maar even die lijst nogmaals goed doorlezen en een aantal dingen opnieuw bezoeken.

http://kotaku.com/tips-fo...ge-inquisition-1660270767

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
yinx84 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 07:43:
Hier overigens nog een handige spoilervrije lijst met dingen die je opweg helpen. Vanavond maar even die lijst nogmaals goed doorlezen en een aantal dingen opnieuw bezoeken.

http://kotaku.com/tips-fo...ge-inquisition-1660270767
_O_

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Zit nu aan 5 uur speeltijd en ben eigenlijk teleurgesteld. Ze hebben gewoon de typische "bezoek alle hotspots op de map" formule overgenomen die we kennen van games zoals Batman Arkham, Assassins creed, Far Cry en gelijkaardige games.

We hebben een HEEL generieke game gekregen die het imo niet verdient om dezelfde naam als DA: Origins te dragen. Je merkt ook dat de mensen die Inquisition echt goed vinden dezelfde zijn die ook DA2 verdedigen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake1997
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:13
Iemand al met de nieuwe NVidia driver geprobeerd? Zo ja performt dat nog merkbaar beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Snake1997 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:28:
Iemand al met de nieuwe NVidia driver geprobeerd? Zo ja performt dat nog merkbaar beter?
Ik merk geen verschil. Las op Reddit dat voor iemand een clean install geholpen heeft. Dat ga ik vanavond nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
boe2 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:25:
Zit nu aan 5 uur speeltijd en ben eigenlijk teleurgesteld. Ze hebben gewoon de typische "bezoek alle hotspots op de map" formule overgenomen die we kennen van games zoals Batman Arkham, Assassins creed, Far Cry en gelijkaardige games.

We hebben een HEEL generieke game gekregen die het imo niet verdient om dezelfde naam als DA: Origins te dragen. Je merkt ook dat de mensen die Inquisition echt goed vinden dezelfde zijn die ook DA2 verdedigen.
Nou sorry hoor maar vind DAI toch wel erg goed en komt in de buurt van origins maar ik vond DA2 echt 1 van slechtste games die ik ooit gspeeld heb zo achterlijk was het. Dus om nou te te zeggen dat mensen die DAI leuk vinden DA2 ook verdedigen das wel beetje kort door de bocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

boe2 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:25:

Wat wil je dan? Het oude "gangen"-werk van DA1? Dan heb je dat niet. Maar je wil wel grote sandboxes. Dan ontkom je niet aan die manier van werken, eigenlijk. Of je negeert de minimap gewoon en kom je de spots tegen

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Nou nee, DA: Origins was een bona-fide RPG, dit is gewoon een actiespel in een open wereld.

Het grootste teken aan de wand is het compleet gebrek aan character development. Je kan skills kiezen uit een skilltree, en dat is alles. Effectieve stats komen totaal niet ter sprake, buiten de stats die op je gear zitten.
Gevechten zijn ook gewoon buttonmashen: Je hebt toch oneindige magie en potions vul je ook zo weer bij. Je kan net zo goed Shadow of Mordor aan het spelen zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik heb gisteravond even de "intro" gespeeld :) Ik ben aardig onder de indruk tot dusfer. Het is precies wat ik hoopte, een mix tussen de wat droge, tactische combat van origins en toch de meer actie gerichte combat van deel 2.

De tactische view is nieuw voor de consoles, maar ik denk niet dat ik die heel veel gebruiken ga, want het is een onhandig geheel. Hij moet verder uit kunnen zoomen en ik vind het ontzettend irritant dat de 'cursor' terug springt naar je character als je wisselt. De cursor moet gewoon blijven waar die staat als ik switch :)

Ik ga straks eerst even kijken welke classe ik ga spelen en dan via die site het verhaal van deel 1 en 2 zo goed mogelijk nabootsen. Als ik het goed begrijp is het namelijk niet mogelijk om savefiles van oudere console versies te importeren. (Origins en DA2 speelde ik op x360, Inq op PS4. Niet dat PS3->PS4 wel mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Voor op de pc toch wel echt een tip om de cutscenes op 60 fps lock te zetten. Draait zoooo veel fijner nu! Kijkt ook fijner. Vandaag nog geen foutjes ontdekt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Mike Laidlaw, de creative director, heeft een aantal dingen getweet gisteravond (bij ons was het avond althans):
  • Het feit dat de camera automatisch centreert op de geselecteerde persoon in tactical view zal worden verholpen met de eerstvolgende patch. Dit was blijkbaar onbedoeld (of ze zijn door feedback nu van mening veranderd).
  • Ze gaan werken aan een oplossing voor het feit dat spelers nu continu op de "search"-functie drukken, om de omgeving te scannen voor voorwerpen, telkens opnieuw met dat geluid erbij. Er komt misschien een mogelijkheid om 'm ingedrukt te houden, of een nog andere handige oplossing.
  • De framerate-limiet van 30 fps tijdens cutscenes was een technische beperking, en is niet met opzet geïntroduceerd. Heeft te maken met een risico op "desynchronisatie", waarschijnlijk specifiek voor de multiplayer-modus, maar de limiet is dus game-breed. Ze werken aan een manier om de limiet weg te halen.
  • Het is mogelijk om de kijkhoek te wijzigen terwijl je in tactical view bent. Verder uitzoomen is een veel gehoord verzoek waar nog niet over is gesproken, maar misschien is het aanpassen van de kijkhoek soms handig voor wat meer overzicht. Hopelijk komt er ook een mogelijkheid om verder uit te zoomen.
  • De mannen van Bioware kunnen nog niet toezeggen wanneer er precies een patch komt en wat daar precies in zit. Maar ze lijken serieus te luisteren naar feedback en hard te werken aan fixes. Dat stemt mij positief!
Ik denk dat ik eerst maar rustig Wasteland 2 ga uitspelen, en over enkele weken begin met Dragon Age. Niet dat er heel veel mis is, maar in elk geval enkele issues en irritaties zullen hoogstwaarschijnlijk worden opgelost op korte termijn.

Paar tips:
  1. Speel je op PC, haal dan even de nieuwste driver voor de videokaart. nVidia en AMD hebben beide een (beta) driver uitgebracht met specifieke verbeteringen voor DA:I. Geen enorme winsten voor zover ik lees, maar wel enige verbetering.
  2. Wil je een leuk setje extra wapens verdienen, doorloop dan de Quest for the Red Lyrium Reapers (online marketing-actie waar je enkele video's bekijkt en verborgen objecten zoekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

boe2 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:50:
[...]

2 belangrijke zaken voor de pc gamers:
- AMD heeft een nieuwe driver gereleased met performance improvements voor Inquisition (mantle!)
- Zat je ook te zoeken naar de reden waarom cutscenes een zoveel lagere framerate hebben dan de rest van het spel? Dat is omdat ze gelocked zijn op 30 fps. Maak een custom shortcut en voeg de volgende argumenten toe: "-GameTime.MaxSimFps 60 -GameTime.ForceSimRate 60+".
Ik kan deze twee zaken ten zeerste aanraden. Het maakt de DAI ervaring des te beter.

Als PC gamer kan ik ook een gamepad aanraden. Speelt lekkerder weg dan Keyboard+muis.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boldarak
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:30
Ik zag iemand hier voorbijkomen die een Xbone exemplaar al had bemachtigd bij Bart Smit. Weet iemand of er naar aanleiding hiervan ook andere ketens als zijn begonnen met de fysieke verkoop?
Ben op zoek naar een PS4 exemplaar...voor de donkere dagen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Boldarak op 19-11-2014 12:35 ]

PSN ID = OTL002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Boldarak schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:29:
Ik zag iemand hier voorbijkomen die een Xbone exemplaar al had bemachtigd bij Bart Smit. Weet iemand of er naar aanleiding hiervan ook andere ketens als zijn begonnen met de fysieke verkoop?
Ik heb mijne (PS4) gister gekregen van Wehkamp. Maar het kan zijn dat ze dat deden om te besparen op de verzending want ik had verwacht dat alleen GTA5 erin zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb mijn key binnen. Hij is nu aan het preloaden op origin. Morgen kan ik los. Dus heb vandaag nog even de tijd om far cry uit te spelen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De game is vanaf nu te preloaden op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Is het mogelijk om die te plaatsen op dit forum. Is bij mij namelijk geblocked en kan ze dus niet bekijken nu :'(

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Ik hoor van gamekeys.nl dat vanavond al de codes verstuurd worden, zodat we vanaf 00:00 los kunnen. Het wordt een lange, lange nacht :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gehaktbal op 19-11-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gehaktbal schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:34:
Ik hoor van gamekeys.nl dat vanavond al de codes verstuurd worden, zodat we vanaf 00:00 los kunnen. Het wordt een lange, lange nacht :)
Nice, ook op gamekeys besteld. :) Maar wacht wel tot morgenavond. Eerst maar eens werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
thewizard2006 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:25:
[...]

Is het mogelijk om die te plaatsen op dit forum. Is bij mij namelijk geblocked en kan ze dus niet bekijken nu :'(
Is wel een erg lange post, is er een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basekid schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:35:
[...]

Is wel een erg lange post, is er een andere manier?
Kopieren in Google docje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Starting a new role-playing game is never easy. Which class should you choose? Which race? What kind of party should you make? Which gear should you buy, and what's the best way to earn some early XP?

Dragon Age: Inquisition is no different. It's a really good game, and also a really big one. There's so much to do that it can feel paralyzing, and it's never so daunting than at the very start.

​Dragon Age: Inquisition: The Kotaku Review
Dragon Age: Inquisition is a fantasy game. That word—fantasy—is a sort of shorthand, with a bunch…
Read more
Fear not, friends. I've got more than 100 cumulative hours of Dragon Age-ing under my belt at this point, and I'm here to help.

Ready? Let's go!

Brush Up On Lore

Dragon Age: Inquisition presumes a lot of knowledge of the land of Thedas, its people, and the events of the first two games in the series. It's worth brushing up on all that before you start. To that end, I actually wrote a spoiler-free primer that should serve as a helpful introduction for newcomers, as well as a refresher for veterans.

​A Beginner's Guide To All Things Dragon Age
Good news: Dragon Age: Inquisition is pretty great. Less-good news: Being a story-heavy…
Read more
After you've read that, you'll want to do one other thing...

Do The Dragon Age Keep

BioWare has done something really cool for Inquisition: The Dragon Age Keep website. The Keep lets you go through all the events of the first two games, make or re-make all of the crucial choices in the story, and then import your own custom world-state into the new game. If you're new to the series, it's still worth reading a primer before you do it, but the Keep is absolutely worth doing before you play the game.

Tips For Playing Dragon Age: Inquisition

Go With Whichever Race Feels Right

Races in Inquisition are mostly defined by how they're treated in the world. Humans are generally in charge, elves are discriminated against, dwarves aren't seen that often and can't use magic, and Qunari are little-understood outsiders. However, each race does have a baked-in attribute that makes them better suited to a given role. Elves have a ranged damage reduction, which makes them good rogues; Qunari have a melee damage resistance, so they're natural fighters. Dwarves have a higher defense against magic, and can't choose the mage class. Humans get an extra ability point, which makes them more well-rounded. When it comes down to it, I'd say just go with whichever race you think is most interesting.

Consider Playing A Mage

All of the classes in Inquisition are fun, and they're all quite different. Mages, however, have something special going on. That's in part because as a mage, you'll probably feel like your character has a more personal stake in the whole mages vs. templars conflict that defines so much of Dragon Age. It's also because spells are fun to cast, and are varied enough that you can build a lot of different party-types to support your mage. Also, there's a mage subclass that opens up partway through the game called Knight Enchanter that gives you an powerful melee attack, effectively turning your mage into a hybrid spell-thrower/sword-swinger. It's overpowered, but is a blast to use. All of the classes in Inquisition are fun, and you can't really go wrong with any of them. But it's worth trying out playing as a mage, nonetheless.

Take Your Time With The Character Creator

The character creator in Inquisition is nice and robust, and it's worth taking your time and really customizing your character's hair and face. Remember that you can hit a button and make your character say a couple of different lines, which can help demonstrate what he or she will look like during cutscenes.

It's Okay To Restart

Look. We all do it. Everyone who has ever played a BioWare game has created a character, played through the intro, and then decided that they don't like how their character looks and gone back to the drawing board. Give yourself permission to do that in Dragon Age. Replaying the first few hours with a character you love is better than playing an 80-hour game with a character you don't love.

Turn Down "Lip Shine"

My biggest tip for character creation is this: In the Makeup & Tattoos section, turn down "Lip Shine" to zero. Trust me: If you leave it on even a little bit, your character's lips will appear iridescent in cutscenes.

On PC, Set Meshes To High

I've found the PC version of Inquisition to be pretty flexible from a performance perspective. However, there is one setting that you'll want to set to high: Meshes. For some reason, if you put meshes on medium, characters' hair becomes super shiny and looks like it's carved out of plastic. It may be a bug, or it may be unique to computers like mine, but if you're getting shiny hair, you can fix it by turning up your meshes setting.

Turn Off Helmets

You can turn off the helmets in-game, meaning that your character will still technically be wearing a helmet, and get all of the protection and stat-boosts the helmet carries, but the helmet will be invisible in the game. I found that approach vastly preferable. That said, if you like the helmets, by all means, stick with 'em.

EXPAND

You Can Re-Roll Your Character Once For Free

Down at the blacksmith in Haven, there's a small kiosk in the front-right corner as you walk in. There, you can buy an amulet that lets you reassign your ability points. The first one costs a single coin, which means that if you don't like your character's stats in the early goings, it's very easy to respec. My advice: If you decide to do that, save your game before you do. Respec, then go into the field some and see how you like your new abilities. That way, you can always reload and save the potion for later.

Respec Your Character Once In The Later Stages

It's also a good idea to go through and respec your character at least once in the later stages of the game. I found that there were a few abilities I'd purchased that I never used, and by respec'ing I could rebuild almost the same character, but save a few points for use in areas that were more helpful for my playstyle. Each respec only costs 345 coins, so it's relatively cheap.

Explore Haven First

Shortly after the start of the game, you'll find yourself wandering around your home base at Haven. While you can technically head out to The Hinterlands to begin questin' and adventurin', stick around Haven for a bit, first. Check under "Haven" in your journal and see what quests there are, and do those. When you do head to the Hinterlands, you'll get a few more quests that tie back to Haven; do those as well. They're an easy source of early XP and can help you climb a few levels before you even begin to engage in combat.

EXPAND

Return To Base Every So Often

It's tempting to go out for extended sorties in the field, but it's generally a good idea to return to base every so often to check in. There are a bunch of things you can do at home, and each one of them will make your work in the field that much easier. Once you finish an objective or two, consider popping back in to see what's what.

Turn In Research Items

At Haven, there's a character who stands in Josephine's office. She's in charge of research, and you can give all of your yellow research items to her in between missions. You should definitely do so, as you'll be granted damage and XP bonuses when taking on researched enemies. Just add it to your mental list of things to do each time you go home, since it's easy to forget.

Sell Your Valuables

You know how most RPGs have useless items you find in the world that you sell at vendors? Inquisition has that stuff too. But you know how in most RPGs (including other BioWare games), that stuff is called "junk" or "loot"? In Inquisition, it's actually called "valuables." (I don't know, either.) You can even sort an item in your inventory to valuables, where you'd ordinarily sort it to junk.

It takes a minute to get your head around it—because it's dumb and unintuitive—but it's the same concept—basically, free money. Every time you go to a vendor, sell all of your blue valuables for quick cash and to free up inventory space. However: Keep the yellow stuff, because those are usually research items that you can turn in for stat boosts. Better yet, just turn in your research before you hit up the store every time you go home.

Always Assign Operations

Your colleagues in the war room can be running three operations at a time—one apiece. You'll get a notification every time an operation finishes, but it can be easy to forget about that and keep playing the game. Try to revisit the war room as often as possible, so that you've always got all three advisors dispatched on one operation each.

Run Long Operations Overnight

Operations run in real-time and keep going even when the game is turned off. That means that you can strategically assign your longer operations to carry on while you're asleep.

Sleep

Speaking of that, it can be tempting to play Dragon Age all night and forego sleep. That is inadvisable, because your body needs sleep to function.

Buy Bianca Upgrades At The Market

Varric's crossbow Bianca is unique in Inquisition, as it's the only weapon he's ever allowed to use throughout the game. That means that you'll have to upgrade it regularly to keep pace with your other gear. You can do that right off the bat, however—go to the main weapon merchant in Haven, and you can get one of each type of Bianca upgrade essentially for free. Then, go to the blacksmith and install the upgrades. It's an activity that, as it happens, is also a pretty good mini-tutorial for upgrading a weapon.

Craft Armor, Not Weapons

While the crafting system in Inquisition can be cool to use (though it's way too fiddly), you're just as likely to find great gear out in the field as you are to make it. I found that it was rarely worth it for me to craft weapons, though I did craft some pretty good armor, particularly once I started taking down dragons and collecting their valuable hide and bones. Generally speaking, though, you can skip a lot of the crafting and just use the stuff you find lying around, unless you really like to make your own gear.

Craft Upgrades For Your Gear

With that said, it's usually worth it to go and craft custom legs, arms, and weapon accessories. You'll rarely find what you need out in the field, and crafted weapon accessories can add helpful buffs to your gear.

EXPAND

You Can't Remove Runes, But You Can Replace Them

Runes are the other most useful thing about crafting; most weapons can accept one rune, which will add some sort of unique damage increase to it. Here's a thing about runes: Using one on a weapon consumes it, which means that you can't remove the rune and use it again on a different weapon. However, you can replace an existing rune with a new, more powerful one. I didn't understand that for a while, so I held off committing to runes when I should've been using them. Don't be like me! Use your runes.

Name Your Crafted Gear

You can name the armor and weapons that you craft, and you should absolutely do so. "The Thinker" is a much cooler name for a hat than "Ice Resistance Cap" or whatever.

Check Out The Shops In Tal Verrar

You'll arrive at the Orlesian city of Tal Verrar pretty early on in the story, and it contains some of the best markets in the game. In particular, there's a vendor there who sells blank runestones for cheap, which you can then use to start crafting runes for your weapons back home.

EXPAND

Talk To Everyone

It can be tempting to just run around fighting monsters all day, but keep in mind that this is a BioWare RPG, which means that it rewards those who take the time to talk with their party members. The characters in this game are great, and it's worth taking the time to fully explore the various conversations you can have with them. In time, those conversations will open up new dialogue options, new avenues for surprising character development, sidequests, and even (of course) romance.

Go Listen To The Tavern Bard

The tavern bard in Inquisition is pretty terrific. She sings a variety of different songs, and as you locate song lyrics out in the world, her repertoire will expand. You can find the lyrics under the "tales" section of your codex, and read along as you listen. Sure, she has the uncanny ability to play both rhythm and lead guitar at the same time, but don't overthink it. She probably just has a magical instrument or something.

Change Up Your Party

In past Dragon Age games, I almost always wound up playing with one party makeup for the entire game. Inquisition feels a bit different for some reason—while I definitely had my favorite groupings, I was much more likely to mix and match party members. As it turns out, that's a great way to go. Heading out to a region that isn't particularly dangerous? Consider taking out some of the characters that you rarely party up with. You'll hear all sorts of new banter and dialogue, get to know the characters better, and might be surprised to find that you really like fighting alongside someone you didn't previously enjoy.

Try Controlling Other Party Members In Battle

On normal difficulty, it's easy to focus on your main character and let your other party members just sort of do their thing. However, it can be really fun to change things up and take command of someone else in battle for a while. My first playthrough was as a mage, but I eventually began taking the time to play as The Iron Bull in combat. He was really fun to use, just wading around in combat dealing crazy damage with a huge hammer. It was, needless to say, a super different experience from playing as a mage. Trying different characters can also give you a sense of what the other classes play like, in case you decide to start a second playthrough.

Loot Everything

It's too bad there's no "loot all" button to let your character hoover up all the little bags that drop every time you defeat some enemies. But... there isn't. So, you have to go and individually pick up each piece of loot. Thing is, it's definitely worth doing that: Not only will you find some really useful crafting materials and weapons lying around, you'll also get valuables and other items that can be easily traded in for cash.

Use The Search Button

The search button is useful for more than just loot—it makes everything in the environment light up, and can make it a lot easier to find whatever items you may be looking for in a given room. I'd hit it constantly while I was exploring—if there's anything to be picked up nearby, it'll make a thicker sound effect than if there's nothing.

Listen For When To Find Hidden Items

Often times as you wander the wilds, your character or a party member will say something like "Let's have a look around!" That means that there's something hidden nearby, which you can locate by hitting the "search" button and following the beeps. Your minimap also lights up when you're in an area like this, but that's easy to miss, so it's generally better to keep your ears open for someone in your party talking about it.

Read

Between the script, the side-conversations, the codex, the journal entries, and all the reports in the war room, Inquisition contains an absurd amount of writing. While it can be easy to simply blow through new codex entries and other on-screen text, try to slow down and really read it. It'll explain a good deal of what's going on in the world around you, and it's all pretty well-written and fun to read on its own.

Try To Stick With Level-Appropriate Quests And Areas

Every area and quest in Inquisition has a suggested level range attached to it. You'll know if you head into an area that's too tough for you, since you'll probably get creamed. But while it can be easy to wander through low-level areas for hours after you've exceeded their suggested level, that can lead to accidentally level yourself beyond a bunch of areas you haven't yet explored. Then, as you explore them (and it's worth exploring in this game!), the loot you'll be rewarded with won't be as good as the higher level loot you have. It's a tricky balancing act, and probably impossible to get totally right, but it remains a good idea to head into areas that are right for your level.

Skip The More Boring Sidequests

Not all sidequests in Inquisition are created equal. Some of them are just boring collection-quests, particularly the requisition quests you'll get in each area. You can always do those if you like, but they're totally skippable. There are so many other more interesting sidequests in the game that you can earn all the power-points you'll need without really doing any collection stuff. In general, each area has one or two "major" questlines, as well as some other quests whose journal entries suggest that they're more substantive than just "collect X amount of [thing]." Focus on those, unless you really like collecting stuff.

Don't Fight A Giant In A Boulder Patch

This one's self-explanatory as well. If you're going to fight a giant, try to see if you can get him away from any nearby boulder patches. Things tend to get messy otherwise.

Use Tactical View For Tough Battles

It can be easy to get into a rhythm where you just sort of do battles on auto-pilot, only to come up against a tough enemy and get your ass kicked. If you feel the tide of a battle turning, immediately whip things out to the overhead tactical view and start issuing direct orders.

If You're Really Getting Whupped, Run Away

If you wind up in a no-win situation and have lost several of your party members, you can still run away, as long as you're out in the open world. Head for the hills, and your party members will warp to your location. Even the dead ones. I don't know, I guess it's magic or something.

Take Potions Before Refilling Them

Sometimes during missions, you'll come across a potion restocking box. These can be helpful, since potions are the only way to heal yourself mid-combat. However, before you refill your stock, go through and have each character take one of your remaining potions. That'll fill their health bar before you replenish your inventory, maximizing the amount of hitpoints (and potential hitpoints) you recover.

Roll With A Diverse Party

There are a few types of locked doors out there in Thedas, and you'll want to roll with a diverse party so that you can be sure to be able to open all of them. There are ordinary locked doors that your rogues can open, and there are the more advanced locked doors that you'll need an inquisition perk to access. There are also walls that only a warrior can bash down, and magical barriers that only a mage can destroy. So, you'll want to have all three classes with you at all times.

EXPAND

Fight A Dragon Alongside Iron Bull

That one's pretty straightforward. The first time you go fight a dragon, take Iron Bull with you. Trust me.

Actually, Just Keep Iron Bull Around In General

You know what? You can just keep Iron Bull in your party in general. He's the best.

You Can Totally Climb That Mountain

You can jump in Inquisition, which is a big deal for a BioWare game. That means that when you come upon a mountain or other obstacle and want to see what's on top or beyond it, it's possible to jump and climb your way to the top. Don't let a little slipping and sliding discourage you! If you truly believe, you can do that weird RPG jump-slide thing until you finally get to the top. Once you're there, your party will magically teleport to the summit beside you.

Eventually, You Can Start Skipping Normal Gear

Past a certain point in the game, it stops being worth picking up white-colored, "ordinary" weapons and armor. They're barely worth anything at the store, and they take up space in your inventory. Rather than picking them up only to have to destroy them later, just don't bother. Take blue and purple items only.

EXPAND

Don't Rush

I give this advice for most open-world games like this, but it's particularly applicable for Inquisition. Don't hurry! Slow down and explore. There is so much cool stuff in this game, and most of it is off the beaten path. You may have enough power points stored up to take on the next story mission, but instead, go exploring. You'll find new areas that you can spend those points to unlock, as well as interesting dungeons, exciting side-adventures, and some really good self-contained stories, all waiting for you out in the wilderness. Don't hurry your way through this game; take your time.

I hope those tips are helpful. If you have any more to share, I hope you'll do so below, and if there's anything good that I left off, I'll probably come in and update this list in the future. Good luck, and watch out for dragons.
Bron: http://kotaku.com/tips-fo...ge-inquisition-1660270767

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Van wat ik gezien heb, ziet de game er prachtig uit. Mooi sfeertje ook! Je moest het eigenlijk alleen kunnen spelen, dan was het sowieso voor mij een must-buy! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:43:
Van wat ik gezien heb, ziet de game er prachtig uit. Mooi sfeertje ook! Je moest het eigenlijk alleen kunnen spelen, dan was het sowieso voor mij een must-buy! :o
Je bedoelt zonder party? Ik heb gelezen dat bij normal difficulty of lager je nauwelijks je party hoeft te managen als je dat niet wilt. Dan doen ze gewoon hun ding zonder dat je echt hoeft in te grijpen (bij bosses zal je ze wel wat meer nodig hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:47:
[...]

Je bedoelt zonder party? Ik heb gelezen dat bij normal difficulty of lager je nauwelijks je party hoeft te managen als je dat niet wilt. Dan doen ze gewoon hun ding zonder dat je echt hoeft in te grijpen (bij bosses zal je ze wel wat meer nodig hebben).
Yup, zonder party inderdaad! Ik snap dat het deel van het spel is, maar persoonlijk zou ik het spel graag met één personage spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
TheNephilim schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:48:
[...]

Yup, zonder party inderdaad! Ik snap dat het deel van het spel is, maar persoonlijk zou ik het spel graag met één personage spelen.
Dan zal The Witcher 3 wellicht iets voor je zijn; komt in februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:48:
[...]

Ja opzich is Fifa een leuk spel maar ik zou het leuker vinden als we ipv de bal een puck zouden hebben. En eigenlijk wil ik ook geen gras, doe maar een ijshal..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

CristianSchriev schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:50:
Ik zou hem bijna dubbel halen zoveel zin heb ik er in. Maar ik wacht geduldig af tot donderdag...

En even over de xboxone versie hierboven .. VET! kun je spelen? En wtf dat is goedkoop?! Op de website staat ie voor 70 euro ofzo? Hele vage firma die bartsmit :')
Doet het gewoon, de prijs verbaasde mij ook eerlijk gezegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Laatst online: 31-07 15:13
Ik heb hem nu in mijn handen. Lag in het schap bij de Intertoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

sorry als dit al gevraagd is, maar is er geen fysieke "deluxe" edition voor de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:02
Zo doe je de deluxe versie bestellen voor de X1 en krijg je van 2 winkels uiteindelijk mail met dat er te weinig levering is. Prima doe maar annuleren dan. Bestel je hem ergens anders komt ie morgen ie morgen binnen. Toch krijg ik net nog een mail van de 2 andere winkels dat hij toch onderweg is. Mag je weer alles terug gaan sturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
De cutscene's schijnen nogal te buggen toch (iig op de PS4) nogal jittery ofzo. Ik hoop dat er snel een patch voor komt, want als het ongeveer vergelijkbaar is met Alien isolation vind ik dat nogal immersion breaking. Ik wacht nog even met spelen tot het opgelost is denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 15:27
Ik heb echt ongelooflijk slechte performance. Ik heb een GTX 970, i7 4770K en 16GB geheugen. Die nieuwe Beta drivers hebben bij mij niet geholpen. Filmpjes kan ik inmiddels kijken op 60 fps ipv 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09 13:02
Key binnen van gamekeys, even preloaden en na het eten is kijken of het werkt via proxy of vpn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
BvanOsch schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:04:
Ik heb echt ongelooflijk slechte performance. Ik heb een GTX 970, i7 4770K en 16GB geheugen. Die nieuwe Beta drivers hebben bij mij niet geholpen. Filmpjes kan ik inmiddels kijken op 60 fps ipv 30.
Vreemd... Ik heb een GTX970 met 8GB op een oude i5 2500k, draait vlekkeloos met vrijwel alles op Ultra, zowel met als zonder de beta drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
  • Laatst online: 01-09-2023
Zo. Ik ben hem ook aan het preloaden. Heb er zin in!

Ik moet wel zeggen dat ik een beetje schrok van de user score op Metacritic, al zegt dit vaak ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ook een preload aangeslingerd. Userscores op Metacritic doen me helemaal niks, teveel niet-onderbouwde 0-2 en 9-10 scores. En ik vond DA2 ook al een prima game, dus moet goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
  • Laatst online: 01-09-2023
Bundin schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:27:
Ook een preload aangeslingerd. Userscores op Metacritic doen me helemaal niks, teveel niet-onderbouwde 0-2 en 9-10 scores. En ik vond DA2 ook al een prima game, dus moet goedkomen.
Ja dat is altijd het probleem van Metacritic.

Dragon Age 2 vond ik zelf tegenvallen, maar dit kwam vooral doordat je steeds terug moest naar dezelfde locaties. Wat ik van DA:I heb gezien op Twitch is dit gelukkig een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Kunnen mensen met een GTX780 eens de benchmark doen met Ultra pre-set settings met als enige aanpassing MSAA op off? Ik haal in-game (Hinterlands) vaak niet eens 40fps. Mijn benchmark resultaten zijn 55.5 average en 41.5 minimaal. Dat is icm een i7 2600k @ 4.6Ghz.

Heb een clean driver install gedaan (incl. driver sweep), Origin Overlay uitgezet, de waardes van CPU en GPU bekeken (voltages, clockspeed etc... allemaal in orde). M'n CPU is wel iets ouder maar kan de load nog prima aan... denk niet dat het de bottleneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
yinx84 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:54:
Kunnen mensen met een GTX780 eens de benchmark doen met Ultra pre-set settings met als enige aanpassing MSAA op off? Ik haal in-game (Hinterlands) vaak niet eens 40fps. Mijn benchmark resultaten zijn 55.5 average en 41.5 minimaal. Dat is icm een i7 2600k @ 4.6Ghz.

Heb een clean driver install gedaan (incl. driver sweep), Origin Overlay uitgezet, de waardes van CPU en GPU bekeken (voltages, clockspeed etc... allemaal in orde). M'n CPU is wel iets ouder maar kan de load nog prima aan... denk niet dat het de bottleneck is.
Ben je helemaal mal. Dat zijn prima scores! Ik zit met een 780 sli settup en 4790K, 32gb ram. Op 60-70 fps (wel 1440p) En MSAA op 2 volgens mij. Dan vallen die scores van jou helemaal niet tegen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
CristianSchriev schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:00:
[...]

Ben je helemaal mal. Dat zijn prima scores! Ik zit met een 780 sli settup en 4790K, 32gb ram. Op 60-70 fps (wel 1440p) En MSAA op 2 volgens mij. Dan vallen die scores van jou helemaal niet tegen hoor!
De benchmark gaat prima, maar het echte werk voelt clunky en dus <40fps. Hoe is dat bij jou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
yinx84 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:02:
[...]

De benchmark gaat prima, maar het echte werk voelt clunky en dus <40fps. Hoe is dat bij jou dan?
Een single 780 lijkt me niet voldoende voor 1440p. (ik gok 25-35 fps) In sli gaat het prima. Soms wat drops maar alleen op bepaalde locaties. Ik denk dat veel verholpen wordt door wat updates van Nvidia en BioWare.

Ik vind het wel apart dat je zoveel lager haalt in real game.. zou toch wel 50 fps (1080p) kunnen verwachten met een enkele 780.

Even voor de anderen hier die al een tijd spelen.. Waar hebben jullie voor gekozen, de kant van de mages of templars? Je kan slechts voor een kiezen en natuurlijk gaat er later nog wel iets terug komen voor welke kant je ook kiest..

[ Voor 17% gewijzigd door CristianSchriev op 19-11-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
CristianSchriev schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:06:
[...]

Een single 780 lijkt me niet voldoende voor 1440p. (ik gok 25-35 fps) In sli gaat het prima. Soms wat drops maar alleen op bepaalde locaties. Ik denk dat veel verholpen wordt door wat updates van Nvidia en BioWare.

Ik vind het wel apart dat je zoveel lager haalt in real game.. zou toch wel 50 fps (1080p) kunnen verwachten met een enkele 780.
Ik speel inderdaad op 1080p dus vind het gewoon vreemd. Speelt gewoon niet zo lekker. Bedankt voor de feedback in ieder geval... ga nog even verder spitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Iemand al ervaring met deze game op xboxone ?

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Pykow schreef op woensdag 19 november 2014 @ 23:07:
Iemand al ervaring met deze game op xboxone ?
yes, zou leuk zijn als er nog wat bugs gefixt worden.
Lijkt ook wel of EA geen marketing budget heeft gereserveerd heeft voor deze game, maar goed.
Verder ziet het er prachting uit ! 8)
SkyStreaker schreef op woensdag 19 november 2014 @ 05:49:
[...]

Dat heb je meteen lang en breed in de gaten, kom nou. Ik heb bijv. al per ongeluk 2 dezelfde mods voor "Biance" aangeschaft. Precies dat dus, die info mis ik.

@sbmuc, eensch. Mensen moeten DA:2 gewoon de kans nemen. En als je er niet uitkomt, cheat je gewoon. Klaar.

Ik mis ook de maplayout. Probleem is dat ik er heel erg aan moet wennen, zonder.

Er zitten ook af en toe fouten in dan denk ik: "hoe komen die in vredesnaam door de QC heen" of uiteindelijk toch nog tijdgebrek en dan maar laten reviewen voor meer gratis QC en adhv die feedback de 20e toch nog een patch uitbrengen.
2x X drukken. Kom nou... :') Probeer alleen te helpen, het is nog even wennen hoe alles werkt ect..
Zit ook geen handleiding bij de game, moet je hier downloaden zag ik: http://help.ea.com/nl/dragon-age/dragon-age-inquisition/

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ultra settings op 1440p gaan niet veel pc's vlot trekken inderdaad. Als je een aantal settings op high zet krijg je meteen al heel wat extra ademruimte zonder zichtbaar veel kwaliteit in te boeten ;)

En metacritic...tja, ik heb ook een hoop klachten over dit spel (eigenlijk puur omdat het geen DA: Origins is :p), maar het spel is wel enorm vermakelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door boe2 op 20-11-2014 00:18 ]

• Tukker_T
Paar uurtjes gespeeld nu en geweldig game, zit nog steeds in haven rond te lopen :). Moet alleen nog ff uitvogelen hoe je je armor nu precies upgradet.

• Bundin
  • Niet online
Wat een godvergeten brakke controls op pc. Je kan amper uitzoomen in tactical mode, dus die optie is doffe ellende om te gebruiken. Ik blijf scrollen en de camera draaien om behoorlijk targets te kunnen selecteren. De vijand staat net achter een boom? Eerst camera draaien anders valt er niks te selecteren.

Ik kijk erg uit naar het verhaal, het spel ziet er prima uit, maar het is weer een spel dat is opgetrokken rond tv en controller. Dan speel ik liever Origins of 2. Is het zo raar om een tactical combat systeem te verwachten in deel 3, als 1 en 2 dat ook hadden? Blijkbaar wel.

Kijken wat er gebeurt de komende tijd: http://forum.bioware.com/topic/521697-pc-community-concerns/

Ik zie het wel over een week of wat, ben er nu wel even klaar mee. Dit doet me erg denken aan The Witcher 2, dat ook ineens een compleet ander combat systeem had met brakke controls en matige movement. Pre-ordered, nooit uitgespeeld, geen Witcher 3 voor mij.

[ Voor 34% gewijzigd door Bundin op 20-11-2014 02:56 ]

• CristianSchriev
Ik ben vrij tevreden over hoe het spel loopt op mn pc. Ik heb dan wel een bakbeest. Verder heb ik er nu 8 plus uur op zitten ingame. Heb de eerste grote map nog lang niet uitgespeeld. Mobs zijn ineens lvl 12. Dus even naar een andere locatie voordat we deze doen. Zelf ben ik lvl 8. En heb ik net de keuze gemaakt voor de mages. Leuke quest. Alleen jammer dat 2 mensen dan pissig worden uiteindelijk :p

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Komt er nog een Day One patch denken jullie?

• yinx84
Niet handig om te posten dit... kun je geen spoilertags gebruiken?

[ Voor 41% gewijzigd door yinx84 op 20-11-2014 07:38 ]

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

boe2 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 00:17:
En metacritic...tja, ik heb ook een hoop klachten over dit spel (eigenlijk puur omdat het geen DA: Origins is :p), maar het spel is wel enorm vermakelijk.
Blij dat je dit inziet. Als je een Hardcore RPG verwacht van DAI dan zal je zeker teleurgesteld zijn. Ik denk trouwens dat je voor de "echte" RPG's tegenwoordig bij de kickstarters moet zijn: Divinity Original Sin, Wasteland 2 (alhoewel ik dat eerder een TBS met RPG invloeden vind), Pillars of Eternity, Torment.

Als je DAI als game bekijkt, is het zeker een vermakelijke game. Vergelijken met Shadow of Mordor is er wel een beetje over, want DAI heeft wel veel meer diepgang in zijn karakterontwikkeling dan Shadow of Mordor. En dan laat ik nog de crafting buiten beschouwing, waar je wel invloed hebt op welke stats je karakter zich moet focussen.

Ik denk niet dat Bioware nog een "echte" RPG zal maken. Dat was met Mass Effect en Mass Effect 2 en 3 al duidelijk. En na Dragon Age Origins is het met Dragon Age 2 en Dragon Age Inquisition wel duidelijk dat Bioware niet meer geïnteresseerd in de RPG's van weleer. Hun spellen moeten meer gestroomlijnd zijn om de massa te trekken (mainstream).

Daarbij vraag ik me wel af of je wel de moeilijkheidsgraad hoog genoeg hebt gezet. Voor "ouwe hardcore RPG lullen" zoal ons ( 8) ) moet je die wel minimaal op Hard zetten. Normal is piss esasy en ik wil niet weten hoe Easy is. Nightmare is wat teveel van het goede voor mij, maar Hard is best wel ok.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:24
DarthDavy schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:00:
[...]

Blij dat je dit inziet. Als je een Hardcore RPG verwacht van DAI dan zal je zeker teleurgesteld zijn. Ik denk trouwens dat je voor de "echte" RPG's tegenwoordig bij de kickstarters moet zijn: Divinity Original Sin, Wasteland 2 (alhoewel ik dat eerder een TBS met RPG invloeden vind), Pillars of Eternity, Torment.

Als je DAI als game bekijkt, is het zeker een vermakelijke game. Vergelijken met Shadow of Mordor is er wel een beetje over, want DAI heeft wel veel meer diepgang in zijn karakterontwikkeling dan Shadow of Mordor. En dan laat ik nog de crafting buiten beschouwing, waar je wel invloed hebt op welke stats je karakter zich moet focussen.

Ik denk niet dat Bioware nog een "echte" RPG zal maken. Dat was met Mass Effect en Mass Effect 2 en 3 al duidelijk. En na Dragon Age Origins is het met Dragon Age 2 en Dragon Age Inquisition wel duidelijk dat Bioware niet meer geïnteresseerd in de RPG's van weleer. Hun spellen moeten meer gestroomlijnd zijn om de massa te trekken (mainstream).

Daarbij vraag ik me wel af of je wel de moeilijkheidsgraad hoog genoeg hebt gezet. Voor "ouwe hardcore RPG lullen" zoal ons ( 8) ) moet je die wel minimaal op Hard zetten. Normal is piss esasy en ik wil niet weten hoe Easy is. Nightmare is wat teveel van het goede voor mij, maar Hard is best wel ok.
Als ik jou stukje zo lees gaat deze het dus voor mij niet worden. Ben een DAO, Witcher 1, Neverwinter fan.
Had veel hoop voor deze van DA maar ga er geen geld aan uitgeven.

Maar ach, er zijn nog genoeg goed.

• Basekid
Ik heb last van een nogal irritante bug: Elke keer als er een switch van/naar een in-game video is zijn de eerste 5 seconden erg laggy. Daarna speelt alles normaal.

Herkennen andere mensen dit ook?

Ik maak verder wel gebruik van de 60pfs "fix"

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
ik ben blij dat ie niet op DA:O lijkt, ik vond die verschrikkelijk :/ nooit voorbij dat eerste stuk in ferelden geraakt. dwarf 2 hander, maar moest alle battles zeker 6x herspelen omdat ik nooit iets kon raken... dan was de fun er snel af :p

PSN - ps4 : sir_kowlier

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Toch maar gekocht. 52.- voor een deluxe edition bij mediamarkt. (PS4)

Ben benieuwd of het me pakt. Mn eerste dragon age.

• yinx84
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:39:
Toch maar gekocht. 52.- voor een deluxe edition bij mediamarkt. (PS4)

Ben benieuwd of het me pakt. Mn eerste dragon age.
Hou rekening met een taai, overwelmend begin... maar als je je daar doorheen weet te bijten heb je vele leuke uren voor de boeg.

• hexta
spelen alle pc gamers hier met een controller?

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik ben begonnen met kb+m, maar heb dan mijn xbox controller geprobeerd en moest vaststellen dat dit VEEL vlotter werkte op alle vlakken, en dan vooral in de menus.

Vooral: Met een controller kan je normaal draaien en langzaam wandelen/lopen ipv rond te schokken als een spast.

[ Voor 26% gewijzigd door boe2 op 20-11-2014 11:06 ]

• hexta
boe2 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:05:
Ik ben begonnen met kb+m, maar heb dan mijn xbox controller geprobeerd en moest vaststellen dat dit VEEL vlotter werkte op alle vlakken, en dan vooral in de menus.
yeah, ik heb wat discussietopics gelezen, en daaruit kan ik aardig opmaken dat het een crappy consoleport is, en dat TB+M echt vreselijk werkt.

Ik maak me nu al zorgen. Kan hem vanavond pas proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door hexta op 20-11-2014 11:07 ]

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Ik speel met pc + controller op de tv. Heerlijk. Alleen die cutscenes moeten ze nog even fixen.

Game draait verder trouwens uitstekend op Ultra en MSAA x2 met een enkele GTX 780.

[ Voor 31% gewijzigd door Interfico op 20-11-2014 11:08 ]

• yinx84
Hoe gebruik je in godsnaam je skillbar met controller? Heb nog niet zoveel abilities, maar je kan 1-9 mappen... hoe doe je dat met de controller?

Hier trouwens nog een mini-game waar je wapens mee kunt unlocken. Kost je een minuut of 5-10.

http://www.reddit.com/r/d...pons_pack_unlock_it_free/

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

hexta schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:00:
spelen alle pc gamers hier met een controller?
Ik allessinds wel. Ik heb zelfs de Keyboard+mouse combinatie niet geprobeerd. Ik heb er onmiddellijk mijn Xbox360 controller erbij gepakt en het speelt voor mij fijn genoeg weg. Ik speel ondertussen wel al veel PC games met controller: Shadow of Mordor, Dreamfall Chapters, Watch Dogs, Assassin's Creed, Batman,...

Andere games dan weer met muis en keyboard: Civilization, Xcom, Divinity Original Sin, Wasteland 2,...

Ik heb geen voorkeur van besturing: ik speel het liefst met hetgeen het best voor het spel ligt. Controller of keyboard/muis maakt voor mij niet uit.

Het zegt uiteraard ook voor over DAI dat hij het beste met een controller te spelen is.

Wees dus gewaarschuwd voor DAI.
Verwacht je een hardcore RPG van weleer zoals Dragon Age Origins, dan zal je van een kale reis thuiskomen (zie ook de 0'en voor de game op Metacritic).

Maar DAI is zeker geen slechte game, integendeel. De troeven zijn: open wereld, tonnen content, interessante karakterontwikkeling (story wise, typisch Bioware), leuk combat systeem, mooie graphics,... Als Bioware nog de irritante bugs kan squashen is dit voor mij één van de absolute topgames van dit jaar.
Hoe gebruik je in godsnaam je skillbar met controller? Heb nog niet zoveel abilities, maar je kan 1-9 mappen... hoe doe je dat met de controller?
4 skills op X - Y - B - LB.
LT ingedrukt houden en nog 4 skills op X - Y - B - LB.
8 skills in totaal.

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:10
Ik had niet veel tijd om het spel uit te proberen, maar het viel me gelijk al op: hoe moet je dingen oprapen? Vaak klik ik op 'loot' maar dan gebeurt er niks. Pas als ik heel dicht bij sta, dan pas gebeurt er wat. Ook als ik een monster aanklik, dan ben ik net buiten range en moet ik eerst dichterbij gaan staan. Loopt mijn character niet op dingen af waarop ik klik, of mis ik iets :? ?

Ook: in tactical mode heb ik geen idee hoe de camera werkt. Kan ik verder uitzoomen dan het perspectief van de characters? Vind het nogal claustrofobisch.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Nope, is een veelgehoorde klacht: Je loopt niet automatisch naar een lootcontainer als je die aanklikt, dus als het buiten bereik is gebeurt er helemaal niets.
Er wordt voor kb+m gebruikers daarom aangeraden om de rechtsklik gewoon te negeren en F te gebruiken om alles te looten, dat voelt intuitiever aan.

• Twammo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 15:09

Twammo

PSN: rtwouda

Komt er nog een review van DA:I op de site van Tweakers

[ Voor 22% gewijzigd door Twammo op 20-11-2014 11:45 ]

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Twammo schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:45:
Komt er nog een review van DA:I op de site van Tweakers
Volgens mij wel, want Jurian heeft op zijn Twitter gezegd dat hij er mee bezig is.
Hier trouwens nog een mini-game waar je wapens mee kunt unlocken. Kost je een minuut of 5-10.

http://www.reddit.com/r/d...pons_pack_unlock_it_free/
Done!

Trouwens wat een gay muziek is me dat zeg in die trailer: https://www.youtube.com/watch?v=jJqxfkgSUog

Zelfs daarin was Origins beter: https://www.youtube.com/watch?v=Kiosw0YYBlc

Trailer van Origins heeft me veel meer goesting, dan die van Inquisition.

8)

• j0ppie
  • Niet online
Fraps werkt neit bij mij in dragon age. Iemand een suggestie hoe ik men FPS kan zien?

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

j0ppie schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:13:
Fraps werkt neit bij mij in dragon age. Iemand een suggestie hoe ik men FPS kan zien?
Console openen met tilde (~)
perfoverlay.drawfps 1

• j0ppie
  • Niet online
thanks!
De game lust wel Vram. Zit hier op 3556mb used

[ Voor 80% gewijzigd door j0ppie op 20-11-2014 12:47 ]

• nFo

nFo

Als: Mage is een staff met een blade erg handig, kun je gewoon lekker gaan mee doen met melee combat.
Als er een gast voor je neus staat. >:)

• Yonix
  • Laatst online: 17:05
Sinds vanmiddag ook maar eens begonnen aan Dragon Age: Inquisition. Ik heb de vorige Dragon Age-games niet gespeeld, maar voor € 37,- kon ik deze niet laten liggen.

Ik speel als een Qunari (Tal-Vashoth), want die zien er toch wel erg gaaf en duivels uit met hun hoorns. :*)

Het spel ziet er mooi uit en loopt prima met alles op 'Ultra' i.c.m. een AMD R9 290X en Catalyst 14.11.2 Beta. Echter, zijn er meer tweakers die met Mantle een lager aantal fps halen? Ik had juist verwacht dat ik, net als in Battlefield 4, juist een hoger aantal fps zou halen met Mantle. Voor nu gebruik ik dus DirectX.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Bundin schreef op donderdag 20 november 2014 @ 02:01:

Ik zie het wel over een week of wat, ben er nu wel even klaar mee. Dit doet me erg denken aan The Witcher 2, dat ook ineens een compleet ander combat systeem had met brakke controls en matige movement. Pre-ordered, nooit uitgespeeld, geen Witcher 3 voor mij.
Wither 2 combat was gewoon vet moeilijk, het was geen hack&slash. Simpel parry, block > hit. Zonde om Witcher 2 te laten liggen, al helemaal met de Officiële Combat 2.0 Addon :)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:35

Lapras

Ice beam

Witcher 2 combat was onnodig lastig. Na genoeg gewenning kwam ik er wel doorheen, maar het kostte wat moeite. Het ideale systeem zou ergens tussen Assassin's Creed en The Witcher 2 in moeten liggen. Batman was in dat opzicht wel aardig.

Maar goed, Dragon Age is een heel ander spel.

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Yonix schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:04:
Het spel ziet er mooi uit en loopt prima met alles op 'Ultra' i.c.m. een AMD R9 290X en Catalyst 14.11.2 Beta. Echter, zijn er meer tweakers die met Mantle een lager aantal fps halen? Ik had juist verwacht dat ik, net als in Battlefield 4, juist een hoger aantal fps zou halen met Mantle. Voor nu gebruik ik dus DirectX.
Vreemd: ik haal geen stabiele 60 fps met mijn AMD R9 290X, maar ik gebruik dan ook nog niet Catalyst 14.11 beta, beetje aversie van beta drivers omdat ik ook veel andere games speel. Ik wacht wel op de definitieve drivers.

Wat ik wel gezien heb in TotalBiscuit port report voor DAI ( https://www.youtube.com/w...=UUy1Ms_5qBTawC-k7PVjHXKQ ) is dat MSAA een enorm verschil maakt qua performance. En MSAA geeft visueel zoveel meerwaarde niet, dus ik ga die ook afzetten en zien of de framerate dan wat stabieler wordt.

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Ik speel op PC en in het menu en lobby van multiplayer hoor ik het geluid een beetje kraken. Dit gebeurt elke keer en op geen andere plek in het spel.

• Basekid
Oef, moet veel settings op medium-high met mn 4870xt.. dat wordt binnenkort maar upgraden.

• Yonix
  • Laatst online: 17:05
DarthDavy schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:14:
[...]

Vreemd: ik haal geen stabiele 60 fps met mijn AMD R9 290X, maar ik gebruik dan ook nog niet Catalyst 14.11 beta, beetje aversie van beta drivers omdat ik ook veel andere games speel. Ik wacht wel op de definitieve drivers.

Wat ik wel gezien heb in TotalBiscuit port report voor DAI ( https://www.youtube.com/w...=UUy1Ms_5qBTawC-k7PVjHXKQ ) is dat MSAA een enorm verschil maakt qua performance. En MSAA geeft visueel zoveel meerwaarde niet, dus ik ga die ook afzetten en zien of de framerate dan wat stabieler wordt.
Het is met name vreemd, omdat Dragon Age: Inquisition vanaf Catalyst 14.11.2 volledige Mantle-support heeft. Echter, dat zie ik niet terug in het spel. Als ik Direct3D 11 gebruik als API, dan haal ik de 60 fps, maar met Mantle zakt het aantal fps op sommige momenten naar 45. Strange.

Voor nu dan maar Direct3D 11, wat ook niet verkeerd is, want het spel is net zo mooi. :)

• j0ppie
  • Niet online
Ik heb Mutleframe anti aliasing aangezet icm met FXAA. Maar ik weet niet of FXAA wel iets doet. Verder draait het goed. 970gtx OC. Kheb de cut scenes nu ook op 60fps. Je merkt echt dat 30fps wel heel erg schokkerig loopt.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

R9-280X/i7 3.4gHz - Moet zeggen met Mantle op 1080p, 10 fps meer met 2xMSAA en shadows op medium. zit op gemiddeld 40. Prima zat.

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Net een bug in multiplayer, hele party had tijdelijk unlimited mana en health.

EDIT:

Af en toe kon je nog wel damage krijgen, maar als je down ging stond je vanzelf een paar seconden later weer op. 8)7 De eindbaas deed op een duur ook niets meer.

[ Voor 100% gewijzigd door Nfear op 20-11-2014 19:43 ]

• Groenie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09 13:02
Pff na uren zoeken, debuggen, grafiekjes checken etc etc eindelijk gevonden waarom ik CPU spikes had en GPU maar ~50 draaide. Blijkbaar draaide er nog een proces wat standaard 50% CPU in nam. Nu lijkt vloeiend te draaien voor de eerste. Na een reboot later maar eens kijken wat dat proces was :(

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:18
Ik lees voornamelijk over hoe het spel draait op de verschillende pc's. Maar over het spel weinig. Krijgt best veel goede reviews. Als ik de streams op twitch bekijk lijkt het wel heel erg op da 2.... En das weer minder positief...

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:18
Ik lees voornamelijk over hoe het spel draait op de verschillende pc's. Maar over het spel weinig. Krijgt best veel goede reviews. Als ik de streams op twitch bekijk lijkt het wel heel erg op da 2.... En das weer minder positief...

• CristianSchriev
Ik kom iets vaags tegen.. Moest voor een "side" quest naar de wartable om daar iets te starten.. Nu stond daar Busy. En verder niks.. Betekend dat dat je helemaal geen enkele missie of hoe je dat ook noemt mag hebben om die te kunnen starten. Zoja dan is dat klote aangezien ik net iemand voor 16 uur ingezet heb.

Dit is volgens mij ook niet te stoppen zo..

Iemand een idee?

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:39
CristianSchriev schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:18:
Ik kom iets vaags tegen.. Moest voor een "side" quest naar de wartable om daar iets te starten.. Nu stond daar Busy. En verder niks.. Betekend dat dat je helemaal geen enkele missie of hoe je dat ook noemt mag hebben om die te kunnen starten. Zoja dan is dat klote aangezien ik net iemand voor 16 uur ingezet heb.

Iemand een idee?
Als die busy is dan is die persoon die daar naartoe moet met een andere missie bezig.
Heb er al wat uurtjes opzitten (20+) en moet zeggen dat het eerst wel wennen was aan de combat. De tactical view is rot te besturen met kb+m, maar die heb je op normal (eerste play through lekker makkelijk) niet veel nodig. Hooguit als je tegen draken en andere bosses komt te vechten.

Voor de rest is het verhaal on par (zelfs iets beter) dan origins en moet zeggen dat het me echt gegrepen heeft. Zeker de euro's waard als je een goede RPG wil spelen.

[ Voor 37% gewijzigd door jlena op 20-11-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

CristianSchriev schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:18:

Iemand een idee?
Het is real time, dus gewoon gaan slapen, morgen weer beschikbaar. ;)
Je hebt hebt meerdere personen die je kan in zetten voor die wartable als het goed is of zijn misschien allemaal nodig ?
Ik ben nu bij Vivienne geloof ik, damn she's hot. :P
Moet morgen werken, maar ik wil verder spelen..... :X

[ Voor 5% gewijzigd door nFo op 21-11-2014 00:10 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste