Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf
Nee, de rest van alle krachten e.d. maken het super-realistischDutchEZmoder schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:12:
Heel jammer dat de combat weer zoiets is zoals deel 2. Deel 1 combat vond ik duizend maal beter. Veel realistischer dan 3m hoog springen met een 2m lang zwaard terwijl je een driedubbele salto maakt om daarna de vijand door midden te hakken. Hierdoor weet ik nog niet of ik 'm ga kopen.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Nightmare difficulty + Tactical view is probleem opgelost?DutchEZmoder schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:12:
Heel jammer dat de combat weer zoiets is zoals deel 2. Deel 1 combat vond ik duizend maal beter. Veel realistischer dan 3m hoog springen met een 2m lang zwaard terwijl je een driedubbele salto maakt om daarna de vijand door midden te hakken. Hierdoor weet ik nog niet of ik 'm ga kopen.
Had ook een grote hekel aan 2, zat totaal geen taktiek in, constant knoppen spammen. Positionering was totaal irrelevant doordat er constant nieuwe vijanden achter en naast je spawnden zonder enige indicatie, maar ik zie dit probleem niet in DA:I
Tenzij je echt de animaties bedoelt, maar flashier animaties lijkt mij juist een pluspunt.
[ Voor 6% gewijzigd door Dantar op 16-11-2014 17:05 ]
Ik ben meer een fan van de Bioware's Mass Effect serie, maar ik moet zeggen; prima mee vermaakt.
Grafisch erg mooi op de Xbox one, moeten alleen nog wat kleine bugs fixen zag ik, maar komt denk ik wel een day 1 patch uit.
Dus maar even bestellen ergens, niet via EA Acces, betaal je nog € 59,-/69,-.
Kan hem misschien ook voor de PC halen, maar als je save game op de Xbox one gewoon kan gebruiken ga ik daar natuurlijk mee verder.
Al ben ik natuurlijk wel benieuwd naar het grafische verschil tussen PC vs Xbox One/ PS4.
edit: Oh wacht hier: http://kotaku.com/dragon-...s4-vs-xbox-one-1659218132
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5H_p6MRIBos]
[ Voor 11% gewijzigd door nFo op 16-11-2014 23:00 . Reden: duh ]
Aangezien ik nog geen XBO of PS4 heb zal het voor mij de PC versie worden. Anders zou de console versie helemaal niet verkeerd zijn (aan de hand van het filmpje).
Nee, hij is te downloaden. Zonder crack.
Zodat mensen niet bij de release allemaal tegelijk moeten downloaden, maar gewoon hun key kunnen gebruiken, en kunnen gaan spelen..

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik heb echter nog een 50 euro gift voucher voor amazon.de en daar wordt ook Inquisition verkocht als Origin code. Goede optie, ware het niet dat ik niet in het Duits wil spelen.
Is er iemand die toevallig weet hoe dat werkt? Als ik een origin code van amazon.de ingeef op Origin met mijn Nederlands/Engelse account, zal Origin mij het spel dan in het Engels aanbieden of zit ik dan vast aan de Duitse client?
[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 17-11-2014 10:13 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik veronderstel dat de game in de taal zal zijn dewelke je Origin staat. Dit is een veronderstelling, geen feit. Voor De Sims werkt het namelijk ook zo: Origin in Engels, De Sims in Engels. Origin in Nederlands, de Sims in het Nederlands. DAI komt uiteraard niet met een Nederlandse versie, maar ik denk dat je wel in het Engels zal kunnen spelen en niet in het Duits.boe2 schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:03:
Ok, na de vele positieve reviews begin ik ook op te warmen voor inquisition. Alleen rot dat hij enkel via origin te krijgen is en 59 euro kost. Ik heb al jaren niet meer zoveel betaald voor een game
Ik heb echter nog een 50 euro gift voucher voor amazon.de en daar wordt ook Inquisition verkocht als Origin code. Goede optie, ware het niet dat ik niet in het Duits wil spelen.
Is er iemand die toevallig weet hoe dat werkt? Als ik een origin code van amazon.de ingeef op Origin met mijn Nederlands/Engelse account, zal Origin mij het spel dan in het Engels aanbieden of zit ik dan vast aan de Duitse client?
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Ik kan de game voor 34 euro vinden op verschillende sites..boe2 schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:03:
Ok, na de vele positieve reviews begin ik ook op te warmen voor inquisition. Alleen rot dat hij enkel via origin te krijgen is en 59 euro kost. Ik heb al jaren niet meer zoveel betaald voor een game
NA November 18, 2014sbmuc schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:14:
Ik zie verschillende release data staan op verschillende sites, meeste geven de 20ste aan. Maar is hij al te koop en te spelen?
RU November 18, 2014
AU November 20, 2014
EU November 20, 2014
JP November 27, 2014
Check thnx, dus misschien wel met een VPN naar Amerika te activeren?yinx84 schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:22:
[...]
NA November 18, 2014
RU November 18, 2014
AU November 20, 2014
EU November 20, 2014
JP November 27, 2014
Dat ga ik morgen ook proberen inderdaadsbmuc schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:24:
[...]
Check thnx, dus misschien wel met een VPN naar Amerika te activeren?
Overigens, in skyrim kun je toch ook niet klimmen?
Verder is de combat meer een mengeling van origins en 2, two-handed ziet er bijvoorbeeld heel wat realistischer uit, doordat de characters duidelijk met een zwaar wapen vechten. Dus niet zoals in 2 alsof het niets weegt en ze springen en gooien met die zware wapens. En natuurlijk is de tactical view (helemaal topdown (werkt op de pc beter)) terug en nu zie je bijvoorbeeld ook de sterke en zwakke punten van vijanden als je die modus gebruikt, je kunt chokepoints neerzetten en der is geen ongelimiteerd healen meer. Het klinkt allemaal behoorlijk goed
Ik heb Battlefield 3 en 4 beiden gekocht via een Europese bron en succesvol kunnen activeren via Korea. Vanavond maar even proberen. Volgens mij juicht EA dit niet echt toe, maar gedogen ze het omdat maar een zeer klein percentage van de gebruikers dit doet waarschijnlijk.Diagoras schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:00:
VPN naar Zuid-Korea werkt beter, dan is die vandaag om 4uur al speelbaar (alleen wel lokaal kopen anders kun je problemen krijgen).
Overigens, in skyrim kun je toch ook niet klimmen?
Ik heb de key besteld via g2play voor 38 euro. Morgen eerst far cry spelen tot aan vrijdag. En dan vanaf vrijdag aan de bak met dragon age
Niet dat het veel uitmaakt, het visuele verschil tussen de laagste en hoogste settings is klein. Vooral gezichten en haar zien er beter uit, maar voor de omgeving moet je al goed kijken om de verschillen te zien.
Wat die VPN's betreft: Op reddit staat er een howto guide. Ben benieuwd of dit inderdaad werkt, dan zouden we vanavond al aan de slag kunnen
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Wel jammer dat ik mijn key pas de 20ste krijg via kinguinboe2 schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:44:
De comparison videos zijn toch veelzeggend denk ik. Wel opvallend dat de consoleversies de "low quality" presets lijken te gebruiken.
Niet dat het veel uitmaakt, het visuele verschil tussen de laagste en hoogste settings is klein. Vooral gezichten en haar zien er beter uit, maar voor de omgeving moet je al goed kijken om de verschillen te zien.
Wat die VPN's betreft: Op reddit staat er een howto guide. Ben benieuwd of dit inderdaad werkt, dan zouden we vanavond al aan de slag kunnen
Alleen de laatste maanden is SLI bij elke nieuwe game een grote schijtzooi en werkt het allemaal niet of slechts half. Zo ook bij DA:I.. Ik zag een chart voorbij komen waar de 780 wel op miste maar een 770 haalde slechts 22 fps en een 970 slechts 27 fps (op 1440p) dat dan wel. Op die resolutie game ik zelf ook. Die scores zijn gewoon ronduit triest en zal wel te maken hebben met het feit dat Nvidia nog niks geen drivers heeft voor DA:I. Hoe denken jullie hier over?
Dat CrossFire en SLI vaak zo slecht worden ondersteund is inderdaad erg vervelend. Volgens mij is dit niet iets van de laatste maanden, maar eerder een al langer terugkerend fenomeen - vooral bij multiplatformtitels. De reden is dat PC-versies van multiplatformgames sowieso al weinig aandacht krijgen (bij veel games komt ongeveer 10-20% van de verkopen van de PC, de rest van consoles, en de ontwikkeltijd wordt op die basis verdeeld) en binnen deze al relatief kleine doelgroep zit de nog veel kleinere doelgroep van de SLI-gebruikers. Het komt daarom vaak voor dat games hier niet voor geoptimaliseerd worden. De grote titels worden al enorm gerushed, met maanden lang overwerken enzovoort, dus voor "randzaken" blijft weinig tot geen mankracht over.CristianSchriev schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:29:
Nog een paar daagjes voordat we aan de slag kunnen met Dragon Age! Ik heb er enorm veel zin in en mijn nieuwe rig zou het aan moeten kunnen.. Met de nadruk op zou. Dit omdat ik zelf SLI gebruik (2x 780's) Verder een 4790K en 32GB 2400MHz ram dus daar zit sowieso geen probleem lijkt me.
Alleen de laatste maanden is SLI bij elke nieuwe game een grote schijtzooi en werkt het allemaal niet of slechts half. Zo ook bij DA:I.. Ik zag een chart voorbij komen waar de 780 wel op miste maar een 770 haalde slechts 22 fps en een 970 slechts 27 fps (op 1440p) dat dan wel. Op die resolutie game ik zelf ook. Die scores zijn gewoon ronduit triest en zal wel te maken hebben met het feit dat Nvidia nog niks geen drivers heeft voor DA:I. Hoe denken jullie hier over?
De driver-bouwers zetten vaak nog wel een goede stap door met een profiel-update te komen, maar dat duurt meestal eventjes. Het is dus realiteit dat het gebruik van meerdere videokaarten een hoop gedoe en vaak sub-optimale performance geeft omdat de industrie er totaal niet op ingesteld is. Ik zie dat niet veranderen in de nabije toekomst, want zelfs al is PC-gaming nog altijd springlevend, er zijn maar weinig mensen met een multi-GPU-setup.
Wat betreft de benchmarks: Deze zijn gemaakt met 4x anti-aliasing en alle instellingen op ultra. Dus kan het goed zijn dat een paar tweaks aan de instellingen veel voordeel gaan bieden. Er zijn nog weinig of geen uitgebreide performance guides uitgebracht; misschien gaan die meehelpen.
Het VPN gedeelte is niet zo heel lastig. Grotere probleem is volgens mij om een winkel te vinden waar je de key krijgt vandaag. Op Origin zelf is dit 60 euro, niet erg verleidelijk. Alle winkels die ik zie geven aan de key op de 20e op te sturen. Dan valt er vandaag weinig te VPN-enboe2 schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:44:
Ik vrees dat je gelijk hebt. Op Amazon staat ook dat het pas op 20 november vrijgegeven wordtDantar schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:10:
[...]
Het VPN gedeelte is niet zo heel lastig. Grotere probleem is volgens mij om een winkel te vinden waar je de key krijgt vandaag. Op Origin zelf is dit 60 euro, niet erg verleidelijk. Alle winkels die ik zie geven aan de key op de 20e op te sturen. Dan valt er vandaag weinig te VPN-en
Verwijderd
Heb de key op een andere site besteld en hoop deze vandaag nog te krijgen. Dan via VPN unlocken gaan met die banaanVerwijderd schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:54:
heb zelf via dreamgame.nl besteld, daar geven ze aan op de 18e de key te sturen. Ik kijk heel erg uit naar deze game. Ik ben zo iemand die in een RPG elke nook and cranny verkend om maar zo sterk mogelijk te worden.
Kan ook niet wachten om alles te ontdekken
Deel even de site als je hem vandaag inderdaad binnen krijgt, kan de rest van ons ook spelenBasekid schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:35:
[...]
Heb de key op een andere site besteld en hoop deze vandaag nog te krijgen. Dan via VPN unlocken gaan met die banaan
Kan ook niet wachten om alles te ontdekken
Ik heb echter een paar vragen;
1: Speel je de hele tijd met 4 ventjes die met je meelopen, bedoel kun je niet alleen rommelen in die wereld?
2: Die tactische camera, is dit enkel een hulpmiddel of MOET je zo elke wezen verslaan ?
3: Zit er ook bijzondere loot, zoals rare wapens en legendary gear in ?
Mijn vragen kunnen misschien dommig zijn, maar ben echt onbekend met DA maar het lijkt me wel een toffe game.
2. Nee. Slechts een hulpmiddel waarschijnlijk. Nuttiger op hogere moeilijkheidsgraden.
3. Weet ik niet. In vorige versies niet.
Verwijderd
1: heb ik geen antwoord op, maar het is wel de bedoeling om met een party van 4 te spelen. 1 van de leuke dingen zijn namelijk de gesprekken van je partners onderling (de zogenaamde banter). heb hierom vaak in de eerdere spellen om moeten lachenBontes schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:26:
Jongens, ik heb nog nooit een Dragon Age gespeeld maar hou wel van RPG.
Ik heb echter een paar vragen;
1: Speel je de hele tijd met 4 ventjes die met je meelopen, bedoel kun je niet alleen rommelen in die wereld?
2: Die tactische camera, is dit enkel een hulpmiddel of MOET je zo elke wezen verslaan ?
3: Zit er ook bijzondere loot, zoals rare wapens en legendary gear in ?
Mijn vragen kunnen misschien dommig zijn, maar ben echt onbekend met DA maar het lijkt me wel een toffe game.
2: op hogere moeilijkheidsgarden zul je de tactische camera wel moeten gebruiken, op de lagere echter niet tot weinig. ikzelf vind het leuk om een gevecht te dirigeren. En het geeft een hele kick als je dankzij die tactical cam toch een groep wezens weet te verslaan die anders heel moeilijik zouden zijn geweest.
3: ja, er zit bijzondere loot in
Waar heb je hem gekocht dan ? Origin zelf?yinx84 schreef op maandag 17 november 2014 @ 18:28:
Pre-load hier bijna klaar. VPN client staat klaar. Benieuwd of het lukt!
Lol review:
https://www.youtube.com/watch?v=ySkWNrTgYmM
Als je eerdere Dragon AGe games gespeelt hebt, eerst hier even heen: https://dragonagekeep.com
[ Voor 23% gewijzigd door nFo op 17-11-2014 18:41 ]
Yep. En het werktDantar schreef op maandag 17 november 2014 @ 18:31:
[...]
Waar heb je hem gekocht dan ? Origin zelf?
Veel plezier. Die 2 avondjes is mij de 25 euro dan weer niet waard
Jaloers! Hopelijk volgen de andere keysites snel
Op vele plaatsen duiken er klachten op over taalproblemen met Inquisition: Mensen die van Russische sites gekocht hebben zitten vast aan de Russische versie. Mensen met een Duitse key zitten vast aan de Duitse versie, en het spel is zodanig beveiligd dat het onmogelijk is om naar een taal te veranderen die niet bij je regio hoort.
Jij houdt niet van een gepantserd rijdier om je inqusiteur samen met je reisgezelschap sneller door het strijdveld te laten reizen?boe2 schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:21:
OK, ik koop voorlopig nog helemaal niets.
Op vele plaatsen duiken er klachten op over taalproblemen met Inquisition: Mensen die van Russische sites gekocht hebben zitten vast aan de Russische versie. Mensen met een Duitse key zitten vast aan de Duitse versie, en het spel is zodanig beveiligd dat het onmogelijk is om naar een taal te veranderen die niet bij je regio hoort.
Dit is inderdaad vrij zuur. Waarschijnlijk is dit voor Nederland niet zo'n groot probleem omdat ze geen NL voiceovers zullen hebben, en bij de meeste key sites staat er bij welke versie je koopt (bv. Russian of Global).
[ Voor 4% gewijzigd door Dantar op 17-11-2014 19:30 ]
Dat is nog zo'n typische EA tactiek die bevestigt waarom EA met zen fikken van Bioware titels moet blijven...Je krijgt verdorie nooit een volledig spel wanneer je 60 euro in hun handen stopt.Dantar schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:30:
[...]
Jij houdt niet van een gepantserd rijdier om je inqusiteur samen met je reisgezelschap sneller door het strijdveld te laten reizen?
[ Voor 10% gewijzigd door boe2 op 17-11-2014 19:38 ]

Bij G2A staan twee versies, Globaal en Russisch.CristianSchriev schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:11:
Ik heb hem bij g2play gekocht. 39 euro voor special edition. Verwacht hem woensdag te krijgen (meestal een dag voor de release).. En sorry er stond bij G2A heel duidelijk Russian only. Zelfde geld voor duitse versie meestal lijkt me. Dus dan betaal je ook voor die versie. Koop dan gewoon de international version en wacht een dag langer
Gezien, maar als je de globale versie koopt krijg je toch wel een engelse game of hoe zit het?NoFearz schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:20:
[...]
Bij G2A staan twee versies, Globaal en Russisch.

Dat is nou juist het probleem, de mensen die deze probleem hebben betalen er geen 60 euro voor. Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten maar even goed lezen is er niet bij.boe2 schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:37:
[...]
Dat is nog zo'n typische EA tactiek die bevestigt waarom EA met zen fikken van Bioware titels moet blijven...Je krijgt verdorie nooit een volledig spel wanneer je 60 euro in hun handen stopt.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Bij mij wordt automatisch English US geselecteerd, omdat ik in Origin dit als taal heb ingesteld. Ook staat deze taal aangegeven op de keysite en bij het activeren van de key wordt dit als één van de talen genoemd.CristianSchriev schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:22:
[...]
Gezien, maar als je de globale versie koopt krijg je toch wel een engelse game of hoe zit het?
Kan ik nu niet meer nieuwe characters uploaden? In de forum post staat iets heel anders uitgelegd dan met read-only bedoeld wordt.
Op die site worden mijn character genoemd, maar niet alle. Bij de keep staat mijn nieuwste character. Deze wordt op de social site niet genoemd. Weet iemand hoe dit in zijn gang gaat?
[ Voor 43% gewijzigd door Nfear op 17-11-2014 20:44 ]
60 euro is dan ook waanzinnig duur voor een pc spel deze tijd.Phydomir schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:26:
[...]
Dat is nou juist het probleem, de mensen die deze probleem hebben betalen er geen 60 euro voor. Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten maar even goed lezen is er niet bij.
In ieder geval, heb dit advies op reddit opgevolgd: Ik heb via VPN in Peru het spel gekocht (normal edition, 30 euro) en activeer het spel via een VPN in Korea. Origin bood me alle taalopties, waaronder Engels aan en hij is nu aan het preloaden
Ik heb hem gister via G2play besteld. Deze versie om precies te zijn.NoFearz schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:42:
Op de social Bioware website staat het volgende: "Your Dragon Age: Origins data is now read-only. Please see the forum post for details."
Kan ik nu niet meer nieuwe characters uploaden? In de forum post staat iets heel anders uitgelegd dan met read-only bedoeld wordt.
Op die site worden mijn character genoemd, maar niet alle. Bij de keep staat mijn nieuwste character. Deze wordt op de social site niet genoemd. Weet iemand hoe dit in zijn gang gaat?
Dragon Age: Inquisition + Flames of the Inquisition Arsenal DLC PRE-ORDER Origin Key
maar ik heb nog niks binnen. hoe heb jij/jullie de key binnen gekregen? vai g2play website? Of via email?
Ik heb hem ook nog niet. Ben niet bang dit komt omdat g2play niet vanuit Amerika aan hun keys komt (waar de release rondom de 18e is). Maar meestal via europa/asia volgens mij. Dus de release date is rond de 20ste. Miss morgen al.. Maar ik verwacht Woensdag!j0ppie schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:07:
[...]
Ik heb hem gister via G2play besteld. Deze versie om precies te zijn.
Dragon Age: Inquisition + Flames of the Inquisition Arsenal DLC PRE-ORDER Origin Key
maar ik heb nog niks binnen. hoe heb jij/jullie de key binnen gekregen? vai g2play website? Of via email?
Even een update G2A heeft geen keys meer. Dit natuurlijk omdat ze de eerste zijn die ze vrij geven! Er keken net maarliefst 300 man naar de DA:I pagina
[ Voor 10% gewijzigd door CristianSchriev op 17-11-2014 21:17 ]
Nu heb ik vorige maand ergens het spel besteld op de PS4 (via de store), maar als ik nu kijk zie ik dat ik pas de 21e kan spelen... (timer: 3d 2u 4m )
PSN: MaxxusNL
[ Voor 3% gewijzigd door Dantar op 17-11-2014 23:03 ]
60 euro voor 90 uur gameplay valt wel mee.boe2 schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:57:
[...]
60 euro is dan ook waanzinnig duur voor een pc spel deze tijd.
In ieder geval, heb dit advies op reddit opgevolgd: Ik heb via VPN in Peru het spel gekocht (normal edition, 30 euro) en activeer het spel via een VPN in Korea. Origin bood me alle taalopties, waaronder Engels aan en hij is nu aan het preloaden
Ik kijk morgen wel even in de winkels.
Ik ben effectief aan het overwegen om kb+m overboord te gooien en gewoon mijn xbox controller te gebruiken, zo raar voelt het aan. Vooral in tactical view is het pijnlijk duidelijk dat ze het spel volledig ontwikkeld hebben voor gamepad en dat kb+m een afterthought wasDantar schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:02:
Moet zeggen dat ik de combat met muis+keyboard nogal raar vind. Action mode voelt niet fijn, meer een clunky-diablo variant waarbij je de knop ingedrukt houdt voor een autoattack, maar je na iedere knockback in de lucht staat te hakken. Tactical view (zoals ik het wil spelen) zoomt niet ver genoeg uit waardoor ik veel niet kan zien. Isometrisch perspectief lukt gewoon niet. Ook besluiten mijn karakters vaak om na het geven van een order te switchen voordat deze is uitgevoerd als ze geraakt worden. Nogal irritant als je probeert te reviven. Waarschijnlijk kwestie van wennen maar combat voelt niet fijn aan.
Klopt, ik denk dat in dit geval een controller fijner speelt.boe2 schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:55:
[...]
Ik ben effectief aan het overwegen om kb+m overboord te gooien en gewoon mijn xbox controller te gebruiken, zo raar voelt het aan. Vooral in tactical view is het pijnlijk duidelijk dat ze het spel volledig ontwikkeld hebben voor gamepad en dat kb+m een afterthought was.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Maar holy shit wat ziet het er mooi uit... vooral de omgevingen. De characters vind ik dan wel wat flets. Combat vond ik best aardig tot nu toe. Weet iemand of er een shortcut/command is om je ranged op te dragen om ergens te blijven staan? Als ik ze tactisch neerzet rennen ze na een paar seconden alsnog gewoon naar de mobs toe lijkt het wel, ook al zijn ze in-range. Heeft niet zoveel nut. Verder hebben ze een aantal abilities compleet veranderd... zoals Shield Wall (speel sword/board)... ik snap nog steeds niet echt hoe je dit moet gebruiken en het spel doet niet echt z'n best om het goed uit te leggen.
Draait goed op een oude i7 2600k (@4,5Ghz) en een GTX780 met alles op Ultra. Ga vanavond wel even uitzoeken wat de grootste performancevreter is en die een tandje terug naar High zetten voor de extra smoothness. En hopen dat er weer nieuwe drivers komen binnenkort natuurlijk... had ik eigenlijk al verwacht gezien het best een grote release is en Nvidia daar dol op is.
[ Voor 15% gewijzigd door yinx84 op 18-11-2014 07:58 ]
Zo te lezen moet ik inderdaad wachten op een patch of mod, aangezien ik dacht dat je het spel volledig in isometrisch standpunt kon spelen, wat dus niet kan?yinx84 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 07:46:
Ben ook nog niet gewend aan de gameplay na een avond spelen. Het feit dat je automatisch het spel pauzeert en in tac cam schiet als je per ongeluk iets te ver uitzoomt is gewoon raar... ik ben iemand die onbewust veel met de zoom/scrollwheel aan het kloten is tijdens het spelen. Daarnaast heb je met de tac cam zeer weinig overzicht. Van mij mag er nog wel een patch overheen waar je minimaal vier keer zover kan uitzoomen...
Ben bang van niet neekwdtjuh schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 07:57:
[...]
Zo te lezen moet ik inderdaad wachten op een patch of mod, aangezien ik dacht dat je het spel volledig in isometrisch standpunt kon spelen, wat dus niet kan?
Maar inderdaad dat uitzoomen en dan automatisch in tac-view gaan llijkt me zwaar irritant in de eerdere versies zoomde ik eigenlijk altijd uit tot het maximum voor een beter overzicht. Maar ik denk dat daar wel een fix voor komt.
Maar hoe zit het nou eigenlijk met coop? Ik ben nog geen review tegengekomen die dat behandeld, ik hoop echt dat het meer is dan de horde mode uit ME3.
[ Voor 12% gewijzigd door prutser001 op 18-11-2014 08:44 ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Welke extra opties?j0ppie schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:59:
Het spel is gemaakt voor PC. Vandaar alle extra pc opties. PC game4rs worden op een voetstuk gezet tegenwoordig.
Wilde hem voor PS4 halen.
Ik heb geen idee wat hij bedoelt. Qua gameplay zal je ervaring identiek zijn en de kb+m controls zijn (jammergenoeg) echt niet beter dan de gamepad controls.Bosmonster schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:33:
[...]
Welke extra opties?
Wilde hem voor PS4 halen.
2 belangrijke zaken voor de pc gamers:
- AMD heeft een nieuwe driver gereleased met performance improvements voor Inquisition (mantle!)
- Zat je ook te zoeken naar de reden waarom cutscenes een zoveel lagere framerate hebben dan de rest van het spel? Dat is omdat ze gelocked zijn op 30 fps. Maak een custom shortcut en voeg de volgende argumenten toe: "-GameTime.MaxSimFps 60 -GameTime.ForceSimRate 60+".
Jullie ervaringen zijn welkom
@prutser001: De coöp schijnt te bestaan uit losse dungeons waar je met een groepje doorheen speelt. Een beetje vergelijkbaar met de 5-man-dungeons van World of Warcraft, zo heb ik begrepen.
@boe2: Bedankt voor de info! Is het aanpassen van de fps van de cutscenes zonder nadelen? Werken de cutscenes nog hetzelfde, op dezelfde snelheid, na het unlocken van de fps?
Ik heb zelf niet het spel. Maar ik heb wel genoeg technische kennis om te weten dat als je iets van 30FPS upscaled naar 60FPS, dat het idd sneller is, maar dat het er niet mooier op word.geert1 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:59:
Wanneer mensen het spel wat langer gespeeld hebben: Ik hoor graag wat meer over de combat en de AI. Sommige reviews geven aan dat hier wat problemen zijn, terwijl anderen juist zeggen dat je companions het goed doen. Klopt het dat het positioneren van je team geen stand houdt en ze steeds zelf beginnen te lopen? Hoe vervelend is dit, en is hier iets aan te doen? Ik hou wel graag vrij precieze controle en gebruik graag veel de tactical view, maar dan moet dat wel een beetje lekker werken.
@prutser001: De coöp schijnt te bestaan uit losse dungeons waar je met een groepje doorheen speelt. Een beetje vergelijkbaar met de 5-man-dungeons van World of Warcraft, zo heb ik begrepen.
@boe2: Bedankt voor de info! Is het aanpassen van de fps van de cutscenes zonder nadelen? Werken de cutscenes nog hetzelfde, op dezelfde snelheid, na het unlocken van de fps?
Zelfde met bepaalde spellen dat 60FPS pronken, waar je 30FPs animations krijgt die 2x zo snel gaan. Ziet er allemaal heel mal uit, en word het volstrekt niet mooier op.
Natuurlijk, ik weet niet hoe het zit in DA:I als je het op 60 forced. Maar het lijkt me dat het dan een beetje Benny Hill achtig gaat lijken.
Dat lijkt me op zich wel leuk, als er dan ook een beetje verhaal in zit, en/of het effect heeft op SP in de vorm van bonus items oid. Maar ik wacht nog ff, Unity is al een mega timesinkgeert1 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:59:
Wanneer mensen het spel wat langer gespeeld hebben: Ik hoor graag wat meer over de combat en de AI. Sommige reviews geven aan dat hier wat problemen zijn, terwijl anderen juist zeggen dat je companions het goed doen. Klopt het dat het positioneren van je team geen stand houdt en ze steeds zelf beginnen te lopen? Hoe vervelend is dit, en is hier iets aan te doen? Ik hou wel graag vrij precieze controle en gebruik graag veel de tactical view, maar dan moet dat wel een beetje lekker werken.
Er zijn echt grote problemen.geert1 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:59:
Companions werken prima als je ze goed "programmeert", maar hebben inderdaad de neiging om zelf te gaan lopen. Tactical view is 1 grote chaos. Je kunt niet heel ver uitzoomen. Je kunt maar 1 character tegelijk selecteren, en zodra je dit doet springt de camera naar dat karakter, waardoor je het overzicht verliest. Daarnaast worden commando's die interacten met de omgeving genegeerd. Erg merkbaar in de tutorial boss, waar je op een rift moet klikken om deze te interrupten. Zodra je dit doet besluit je karakter constant halverwege om toch maar terug te gaan naar auto attack.
Er zijn veel threads te vinden over de onbruikbaarheid van tactical view met muis + toetsenbord en ik sluit me daar echt bij aan, werkt niet fijn. Controller nog niet geprobeerd. Lekker werken doet het nu zeker niet.
Preloaden en misschien VPN?hexta schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:43:
Code is binnen, maar nu kan ik hem dus nog niet gebruiken tot de 20e?
Verwijderd
Jawel, gebruik een Chinese VPN (https://www.flyvpn.com/nl/) en je kunt gamenhexta schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:43:
Code is binnen, maar nu kan ik hem dus nog niet gebruiken tot de 20e?
Top game! Nu ruim 9 uur bezig en blijft verassen.
via die VPN kan ik hem wel op origin invoeren? Nice.Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:48:
[...]
Jawel, gebruik een Chinese VPN (https://www.flyvpn.com/nl/) en je kunt gamen
Top game! Nu ruim 9 uur bezig en blijft verassen.
Verwijderd
Jup!hexta schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:57:
[...]
via die VPN kan ik hem wel op origin invoeren? Nice.
Game preloaden. Origin afsluiten, VPN inschakelen, game opstarten en voila. ^^
niceVerwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:00:
[...]
Jup!
Game preloaden. Origin afsluiten, VPN inschakelen, game opstarten en voila. ^^
We leven niet meer in de jaren 80, animatiesnelheid is niet gelinked aan je framerate.deknegt schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:04:
[...]
Ik heb zelf niet het spel. Maar ik heb wel genoeg technische kennis om te weten dat als je iets van 30FPS upscaled naar 60FPS, dat het idd sneller is, maar dat het er niet mooier op word.
Je kan de cutscenes in DA:I prima instellen op 60fps, het resulteert in botervlotte scenes als je hardware het toelaat.
De tactical view is gewoon een grap vergeleken met de originele Dragon Age. Camera is een ramp, je kan maar 1 character tegelijk selecteren, het is onmogelijk om een "blijf staan waar je nu staat" instructie te geven.Er zijn echt grote problemen.
Companions werken prima als je ze goed "programmeert", maar hebben inderdaad de neiging om zelf te gaan lopen. Tactical view is 1 grote chaos. Je kunt niet heel ver uitzoomen. Je kunt maar 1 character tegelijk selecteren, en zodra je dit doet springt de camera naar dat karakter, waardoor je het overzicht verliest. Daarnaast worden commando's die interacten met de omgeving genegeerd. Erg merkbaar in de tutorial boss, waar je op een rift moet klikken om deze te interrupten. Zodra je dit doet besluit je karakter constant halverwege om toch maar terug te gaan naar auto attack.
Dat is mijn grootste teleurstelling: Ze beloven de terugkeer van tactische gevechten, maar net dat is zo bizar slecht geimplementeerd. Het is HEEL vreemd dat bijna geen enkele review hier uitgebreid op inging. Misschien toch beter gewacht op het oordeel van de gekende youtubers.
Ik lees op Reddit en het Bioware forum best een aantal klachten over de PC-controls en de tactische camera. Het blijft vooral bij relatief kleine irritaties en zaken waar je aan kunt wennen, maar een aantal dingen zouden volgens mij gefixt moeten worden. Zoals verder uitzoomen voor meer overzicht in de tactische modus. En de camera centreert gelijk op het karakter dat je selecteert, wat beter optioneel zou kunnen zijn.
Ik lees ook dat er nog een Day One Patch aan zou komen rond de 20e, voor PC, maar het blijft bij geruchten voor zover ik weet. En wat die patch dan eventueel zou fixen is ook nog een mysterie. Ik heb zojuist een poging gedaan om hier meer info over te krijgen, door de creative director van het spel te tweeten. Maar het is nog erg vroeg in de VS, en ik verwacht sowieso dat de kans op een reply beperkt is.
[ Voor 9% gewijzigd door geert1 op 18-11-2014 12:36 ]
Dus omdat de camera in het begin niet helemaal perfect is (Maar iets wat makkelijk gepatched kan worden) ga je hem niet aanschaffen...?kwdtjuh schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:40:
Duidelijk dat ik deze game niet ga aanschaffen, had gehoopt op hetzelfde camerastandpunt + bediening als in Dragon Age : Origins.

Ik vermoed dat dit sarcasme is? Het probleem is juist dat steeds meer games voor console ontwikkeld worden en vervolgens de PC een port krijgt met als je geluk hebt wat extra opties...j0ppie schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:59:
Het spel is gemaakt voor PC. Vandaar alle extra pc opties. PC game4rs worden op een voetstuk gezet tegenwoordig.
Trollj0ppie schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:59:
Het spel biedt zoveel meer en het zou zonde zijn als dat je reden is.kwdtjuh schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:40:
Duidelijk dat ik deze game niet ga aanschaffen, had gehoopt op hetzelfde camerastandpunt + bediening als in Dragon Age : Origins.
[ Voor 36% gewijzigd door boe2 op 18-11-2014 14:41 ]
Verwijderd
Iemand enig idee of het spel al ergens fysiek te krijgen is voor de consoles?
Hoofd rede, haal ik em voor de pc of ps4. Week vrij is al geplanned. Ben er dus alleen nog niet achter waar ik het op ga spelen. Die vergelijkings beelden van IGN waren veel belovend. Er zat echt bijna geen verschil in de console versie vs pc. Enige verschil kunnen de laad tijden zijn. Maar het heeft wel wat om gewoon achteruit op de bank een game te spelen tegenover rechtop aan een bureau. Plus dat ik iedereen hoor over het speelt beter met controller. Ach ik zie het vrijdag wel, ik rij 's ochtends naar de winkel, kijken of ze deluxe versie hebben voor ps4. Zo niet word het denk toch PC
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
ye-roon schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:03:
om het NU AL TE SPELEN. Zal vast de leeftijd zijn.
Week vrij is al geplanned.
Verwijderd
Waarom koop jij de game dan wel bij release en plan je een week vrij?ye-roon schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:03:
Ik snap niet de urge om te vpn-en om het NU AL TE SPELEN. Zal vast de leeftijd zijn. Of mijn WoD Garrison addiction...
Hoofd rede, haal ik em voor de pc of ps4. Week vrij is al geplanned. Ben er dus alleen nog niet achter waar ik het op ga spelen. Die vergelijkings beelden van IGN waren veel belovend. Er zat echt bijna geen verschil in de console versie vs pc. Enige verschil kunnen de laad tijden zijn. Maar het heeft wel wat om gewoon achteruit op de bank een game te spelen tegenover rechtop aan een bureau. Plus dat ik iedereen hoor over het speelt beter met controller. Ach ik zie het vrijdag wel, ik rij 's ochtends naar de winkel, kijken of ze deluxe versie hebben voor ps4. Zo niet word het denk toch PC
Als je het kunt spelen wil je het spelen, is toch niet zo gek?
Op een PC kun je ook met een controller spelen, en ook vanaf de bank mits de plaatsing in je huis het toelaat (ik gebruik een HDMI-kabel van 10 meter onder de vloer door; werkt perfect)ye-roon schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:03:
Ik snap niet de urge om te vpn-en om het NU AL TE SPELEN. Zal vast de leeftijd zijn. Of mijn WoD Garrison addiction...
Als je PC krachtig genoeg is, kan het spel sneller laden, met een hogere framerate en mooiere graphics dan op de consoles. Heb je een wat minder recente PC, dan kan het slimmer zijn om 'm op de PS4 te halen voor de betere ervaring. Het hangt dus af van je hardware.
Het gaat me meer om het "niet kunnen wachten" aspect. Maar loopje verzinnen om snel aan de slag te kunnen. Wat ik zeg, zal de leeftijd zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:12:
[...]
Waarom koop jij de game dan wel bij release en plan je een week vrij?
Als je het kunt spelen wil je het spelen, is toch niet zo gek?
Week vrij is omdat ik dit jaar nog 5 weken vakantie heb staan van de 5 weken die ik aan het begin van het jaar gekregen heb, dus kan net zo goed weekje vrij plannen en keihard nerden
Kan ik ook nog doen, ff 10m HDMI halen, mijn 780ti moet dat makkelijk aankunnen. Alleen ff uitvogelen dat er alleen "game" materiaal naar me scherm gestuurd word. Niet dat er straks een derde scherm aan mijn pc hangt.geert1 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:29:
[...]
Op een PC kun je ook met een controller spelen, en ook vanaf de bank mits de plaatsing in je huis het toelaat (ik gebruik een HDMI-kabel van 10 meter onder de vloer door; werkt perfect)
Als je PC krachtig genoeg is, kan het spel sneller laden, met een hogere framerate en mooiere graphics dan op de consoles. Heb je een wat minder recente PC, dan kan het slimmer zijn om 'm op de PS4 te halen voor de betere ervaring. Het hangt dus af van je hardware.
[ Voor 40% gewijzigd door ye-roon op 18-11-2014 15:38 ]
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Iemand die al met SLI speelt? En loopt het nog zo slecht op een nvidia atm?
Als ik hem koop via de amerikaanse playstation store kan ik hem dan nu al spelen?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sutro-1795/hero/1283069
PC: € 49,95/Xbox One /360 € 52,-
Playstation niet gezien.
Na mijn werk op goed geluk langs geweest bij Intertoys, Mediamarkt, Dixons en als laatste Bartsmit.
Tada, ligt gewoon in de schappen lol...

[ Voor 59% gewijzigd door nFo op 18-11-2014 18:02 ]
Ben 35. En acht het complete, complete kolder om gewoon geen worldwide release te hebben.ye-roon schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:03:
Ik snap niet de urge om te vpn-en om het NU AL TE SPELEN. Zal vast de leeftijd zijn.
G2a, kreeg 3 minuten na betaling een keyTukker_T schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:17:
Sorry offtopic maar mensen die nu al spelen waar hebben jullie het gekocht?
Even over het spel zelf: dingen kopen, zoals armor is verrekte onduidelijk. Ik kan nergens zien of ik een zeker item al heb of niet...