Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:17

SkyStreaker

Move on up!

Nog mooier om te zien ja, dat het team er bijna zelf aan ondergaat :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 20:08
Ik kreeg net een melding dat ik bij de Closed Beta van Keep zit. Morgen eens uitgebreid testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 23:49
Skyhold... just WOW

Veel groter en gedetaileerder dan ik ooit had gedacht. En het uitzicht is echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Dubrillion schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 22:36:
Ik kreeg net een melding dat ik bij de Closed Beta van Keep zit. Morgen eens uitgebreid testen :D
29 oktober kan iedereen hem downloaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:34

Ulti23

Quality Time

Is het bij deze game nodig om de eerste delen volledig gespeeld te hebben om het verhaal te kunnen volgen? Heb deel 1 bijna uitgespeeld, deel 2 nooit aan begonnen. Of is dit weer een nieuw op zichzelf staan avontuur? Qua filmpjes e.d. ziet het er allemaal zeer gelikt uit. Zal sowieso een no brainer zijn qua aanschaf :)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 20:08
Ulti23 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:29:
Is het bij deze game nodig om de eerste delen volledig gespeeld te hebben om het verhaal te kunnen volgen? Heb deel 1 bijna uitgespeeld, deel 2 nooit aan begonnen. Of is dit weer een nieuw op zichzelf staan avontuur? Qua filmpjes e.d. ziet het er allemaal zeer gelikt uit. Zal sowieso een no brainer zijn qua aanschaf :)
Daar is dus de zogenaamde ''Keep'' voor. Daar kan je ''instellen'' hoe jou playthrough deel I en II zou zijn en deze kan je importeren in je officiele game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Ulti23 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:29:
Zoals hierboven gezegd komt er een website (The Keep) waar je kunt opgeven welke keuzes je hebt gemaakt in de eerste twee games, of welke keuzes je zou hebben gemaakt als je de spellen zou hebben gespeeld. Deze informatie wordt dan gebruikt om de wereld in de derde game zo op te zetten dat het aansluit bij je gemaakte keuzes in het verleden. Ik verwacht dat deze site zo wordt opgezet dat het verhaal uit de eerste twee games ook duidelijk genoeg naar voren komt, dat je genoeg voorkennis hebt om aan Inquisition te beginnen.

Dragon Age: Origins is alsnog zeer de moeite waard om door te spelen; dat zou ik iedereen aanraden maar dat heb je dus al grotendeels gedaan. Dragon Age 2 vond ik wel het spelen waard, maar ik kan dat deel wat moeilijker aanraden aan anderen. Het is geen geweldige game: Kleine speelwereld, minder interessant verhaal, algeheel saaiere game. DA2 is naar mijn mening niet het totale misbaksel dat sommige mensen ervan maken, maar het spel is wel onder de maat. Gelukkig weet Bioware dit ook en ze lijken alles op alles te zetten om beide voorgangers totaal omver te blazen met Inquisition.

[ Voor 4% gewijzigd door geert1 op 21-10-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Zo, mijn paragon en renegade staan klaar in de keep om geupload te worden naar DAI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Basekid schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:36:
Zo, mijn paragon en renegade staan klaar in de keep om geupload te worden naar DAI :)
Kun je omschrijven (of nog beter: screenshots!) hoe de Keep werkt? Wat krijg je te zien, hoeveel keuzes zijn er te maken, enz?

EDIT: Heb al gevonden hoe de Keep werkt. Bekijk de screenshots hier (pas op: spoilers voor DA1 en 2). Het zijn beelden van augustus, dus wellicht is één en ander inmiddels verder afgewerkt. Op 29 oktober zullen we het allemaal weten.

[ Voor 33% gewijzigd door geert1 op 21-10-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Die screenshots laten goed zien hoe het werkt. De echte versie is wel een stuk kleurrijker en er is ook nog een soort interactieve film die de verhaallijn van DA1 en DA2 verteld (inclusief je keuzes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Volgende week, volgens mij 29 oktober, kan iedereen aan de slag met de keep. Nog even geduld en je kan er zelf mee aan de slag.

Kopen mensen hier de boxed versie of gewoon een simpele key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
De echte versie is wel een stuk kleurrijker en er is ook nog een soort interactieve film die de verhaallijn van DA1 en DA2 verteld (inclusief je keuzes)
Klinkt goed! Ik heb de verhaallijn tot nu toe niet meer helder voor de geest, aangezien het jaren geleden is dat ik ze speelde. Mooi dat Bioware dit doet! Ik ga hier eind van de maand even flink mee aan de slag :)

[ Voor 10% gewijzigd door geert1 op 23-10-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ferio schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:53:
Volgende week, volgens mij 29 oktober, kan iedereen aan de slag met de keep. Nog even geduld en je kan er zelf mee aan de slag.

Ik ga voor een key (via een storesite - origin vind ik veel te duur). Een doos neemt alleen maar ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
okee dus met die keep is het niet echt boeiend dat ik DA2 niet uitgespeeld heb en de meeste DLC niet heb gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Nope maakt niet uit, dan moet je gewoon zelf meer via de keep doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:57

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Klinkt erg sweet, zat al in dubio om DA:2 te halen voor de compleetheid, ondanks de 'meh' indruk die het spel heeft.. scheelt weer geld & tijd tot ik DA: 3 heb voor de ps4 :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:44

Lapras

Ice beam

Gisteravond DA2 op Nightmare uitgespeeld. Nadat ik het na 1x uitspelen enigszins geschoten had met het spel. Wel heb ik twee keer moeten terugschroeven naar hard vanwege de eindbazen van DLC. Vooral de Legacy eindbaas is gewoon slecht ontwerp. Neemt niet weg dat ik het, met alle gebreken, eigenlijk best wel een prima spel vind. Op een of andere manier grijpt de wereld je heel erg, wat ik eigenlijk nooit eerder bij een spel had.

Zoals een andere poster in dit topic ook al aangaf: ik heb ook alle DLC van alle DA's, het meeste voor de volle prijs gekocht. Eigenlijk was alleen DA:O écht goed, maar toch blijf ik stug doorkopen.

En nu deze versie. Ik wacht toch maar de recensies af. Laat staan dat ik ueberhaupt nog geen PS4 heb. Hoor graag hoe de game jullie bevalt als hij uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Video van een paar dagen terug waarin drie followers worden geïntroduceerd:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferio schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:53:

Boxed versie. Die is een stuk goedkoper op i.v.m. een Pre-Order Actie bij Game Mania. Zowieso is the boxed versie voor alle platformen een stuk goedkoper aangezien alle digitale versies starten vanaf 60 euro, ook op de PC op Origin. Heb nu een oud spel ingeleverd en hoef maar 20 euro te betalen waneer ik de doos kom ophalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:20
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:03:
[...]

Boxed versie. Die is een stuk goedkoper op i.v.m. een Pre-Order Actie bij Game Mania. Zowieso is the boxed versie voor alle platformen een stuk goedkoper aangezien alle digitale versies starten vanaf 60 euro, ook op de PC op Origin. Heb nu een oud spel ingeleverd en hoef maar 20 euro te betalen waneer ik de doos kom ophalen. ;)
Volgens mij moet je er 2 inleveren en moeten ze per stuk minsten 20 euro waard zijn. Oftewel, redelijk nieuwe games waarvan ik me afvraag of je er bij normale verkoop niet meer voor krijgt.

Elders is de normale versie voor 50 euro te koop.

Dan koop ik liever voor die 60 euro de deluxe versie.

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 29-10-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:07:
[...]

Volgens mij moet je er 2 inleveren en moeten ze per stuk minsten 20 euro waard zijn. Oftewel, redelijk nieuwe games waarvan ik me afvraag of je er bij normale verkoop niet meer voor krijgt.

Elders is de normale versie voor 50 euro te koop.

Dan koop ik liever voor die 60 euro de deluxe versie.
Ligt aan je situatie. Ik had gebruik gemaakt van de PS4+Fifa 15 actie bij Bart Smit. Fifa 15 vond ik helemaal niks en was genoeg geld waard om alleen maar dat in te leveren en Inquisition te pre-orderen.

Zonder die pre-order actie ben je inderdaad beter uit om de boel via Marktplaats door te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Vanavond komt de open beta van de keep eraan.

Wel jammer dat je je oude saves niet kan gebruiken voor keuzes, maar dat alles via de keep moet. Je kan wel de namen en foto van je characters wel kan meenemen adv de saves.

Ik weet oom niet meer precies welke keuzes ik had gemaakt.. Wacht wel af. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Waar, eigenlijk? Via de origin client of wat?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Origin client en de open beta van de keep is officieel gestart!

[ Voor 137% gewijzigd door Ferio op 29-10-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ferio schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:25:
Origin client en de open beta van de keep is officieel gestart!
Op deze pagina: https://dragonagekeep.com/en_US/ ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01-2018
Ferio schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:47:
Vanavond komt de open beta van de keep eraan.

Wel jammer dat je je oude saves niet kan gebruiken voor keuzes, maar dat alles via de keep moet. Je kan wel de namen en foto van je characters wel kan meenemen adv de saves.

Ik weet oom niet meer precies welke keuzes ik had gemaakt.. Wacht wel af. Ben benieuwd!
LOL yep, ik moest soms even serieus nadenken bij sommige van die choices in the Keep, en zeker als het om DAII ging, aangezien ik die belange niet zoveel heb gespeeld als Origins.
"Who the fuck is that guy again?! Google time!" is meerdere keren voorgevallen. :P

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
KnightX schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:25:
[...]

LOL yep, ik moest soms even serieus nadenken bij sommige van die choices in the Keep, en zeker als het om DAII ging, aangezien ik die belange niet zoveel heb gespeeld als Origins.
"Who the fuck is that guy again?! Google time!" is meerdere keren voorgevallen. :P
Vertel mij wat.. Ik had ook moeite met deel twee, waarvan ik sommige echt niet meer wist, zelfs niet na het bekijken van de quest op youtube.. :)

Ik ben benieuwd of eigenlijk alle keuzes die je maakt impact hebben op DA:I . zoals bv dat hert ofzo.. of die twee elven die ik destijds bij elkaar had gebracht.. of die ironbark.

Nog een dag of 22 geloof ik.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Wat voor soort worldstates hebben jullie?

Ik heb er 3:

-Paragon --> Alle settigns zo positief mogelijk
-Renegade --> Alle evil opties gekozen
Random --> Hier heb ik gewoon de random knop voor ingedrukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Lapras schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:31:
Gisteravond DA2 op Nightmare uitgespeeld. Nadat ik het na 1x uitspelen enigszins geschoten had met het spel. Wel heb ik twee keer moeten terugschroeven naar hard vanwege de eindbazen van DLC. Vooral de Legacy eindbaas is gewoon slecht ontwerp. Neemt niet weg dat ik het, met alle gebreken, eigenlijk best wel een prima spel vind. Op een of andere manier grijpt de wereld je heel erg, wat ik eigenlijk nooit eerder bij een spel had.

Zoals een andere poster in dit topic ook al aangaf: ik heb ook alle DLC van alle DA's, het meeste voor de volle prijs gekocht. Eigenlijk was alleen DA:O écht goed, maar toch blijf ik stug doorkopen.

En nu deze versie. Ik wacht toch maar de recensies af. Laat staan dat ik ueberhaupt nog geen PS4 heb. Hoor graag hoe de game jullie bevalt als hij uitkomt.
Het leuke is dat ik ME2 bij DA2 kreeg, en DA2 eigenlijk mijn eerste Dragon Age spel was. Ik was best onder de indruk van DA2, de interacties met NPC's, party members en de quests. Ik had eigenlijk nog nooit zoiets gespeeld (Ooit meegekeken met Final Fantasy ??? maar zelf spelen vond ik geen ruk aan).
Daarvoor ooit eens Spellforce1+addons gespeeld wat ik wel leuk vond vanwege het RTS gedeelte, het was dan ook een RPG/RTS combi.

DA2 leek in mijn ogen een pracht spel totdat ik DA:Origins Ultimate Edition kon kopen voor 5 euro ofzo, toen ik dat zag was DA2 in een klap een stuk minder mooi.. en toen begreep ik pas waar de mensen over klaagde, ja ik zag ook het recyclen van de wereld/dungeons wel en de 'DLC characters - Exiled Prince. Het stomme was dat Legacy DLC en Mark of the Assasin eigenlijk mooier uitgewerkt waren dan DA2 zelf.

DA:O stond in 1 klap in mijn 'all time top 10'. De wereld was mooi en de quest lines prachtig. De keuze was reuze, je kon gewoon zelf beslissen welke kan je eerst op ging, (ashes/deeproads/dalish of die red cliffs?) Daarbij waren de companion quests ook super, en de intro's waren super vet, elk ras/class combinatie had een eigen unieke intro, de ene wat korter dan de ander maar zeker zo goed. Dragon Age: Origins is eigenlijk gewoon een spel dat je gespeeld MOET hebben ook al zijn de controls wat stroef en voelt het wat 'ouderwets' maar beter aan vergeleken met DA2 wat meer 'Hack & Slash' was. Daar komt ook bij dat er voor Dragon Age Origins werkelijk 1000 en 1 mods zijn wat het spel zeker leuker maakte en redelijk wat toevoegde.

In mijn ogen zijn de Dragon Age en Mass Effect series een must play voor elke gamer, er zijn maar weinig games die zo'n goed verhaal hebben in deze setting (buiten het einde van ME3 dan maar dat is persoonlijk, de weg naar het einde was zeker vermakelijk).

Dragon Age Inquisition staat bij mij niet in de pre-order, ik wil eerst weten wat er uit geknipt word om weer als losse DLC te verkopen zoals bij ME3 en wat ze nog meer voor idiote dingen gaan doen.

Als je DA2 leuk vond, ga DA:O Ultimate Edition halen en speel die door.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

prutser001 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:47:
[...]
ik wil eerst weten wat er uit geknipt word om weer als losse DLC te verkopen zoals bij ME3
Als ze een beetje leer getrokken hebben (en zoals ik de previews e.d. zie) lijkt het erop dat ze dat vooral niet of weinig gedaan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

SkyStreaker schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:17:
[...]

Als ze een beetje leer getrokken hebben (en zoals ik de previews e.d. zie) lijkt het erop dat ze dat vooral niet of weinig gedaan hebben...
Het blijft EA (Bioware), dus mjah... laten we hopen dat ze van DA2, ME3, (BF4) etc geleerd hebben...

Aan de ene kant kijk ik heel erg uit naar DA:I aan de andere kant ben ik bang dat ze er een zooitje van gemaakt hebben, begrijp me niet verkeerd de video's zien er goed uit en ik volg het al een tijdje maar je weet maar nooit.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

In dat geval is het meer EA dan Bioware. Die manier van werken is inherent aan EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
prutser001 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:48:
[...]

Het blijft EA (Bioware), dus mjah... laten we hopen dat ze van DA2, ME3, (BF4) etc geleerd hebben...

Aan de ene kant kijk ik heel erg uit naar DA:I aan de andere kant ben ik bang dat ze er een zooitje van gemaakt hebben, begrijp me niet verkeerd de video's zien er goed uit en ik volg het al een tijdje maar je weet maar nooit.
Helemaal mee eens. Ik pre-order dus ook helemaal niks meer. Ook niet van ubisoft. Ik was laatst een game aan het kopen. En dacht bij mezelf. Ook meteen FC4 en DA-I maar even halen. Maar dat doe ik dus mooi niet. Geen pre orders meer voor mij. Ik wil eerst de reviews tegemoet zien. En ook eens kijken wat de benchmarks zeggen. Want het zal me niks verbazen als het een crappy poort is. Is er al iets bekent van een FPS cap bij DA-I?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
j0ppie schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:38:
[...]

Helemaal mee eens. Ik pre-order dus ook helemaal niks meer. Ook niet van ubisoft. Ik was laatst een game aan het kopen. En dacht bij mezelf. Ook meteen FC4 en DA-I maar even halen. Maar dat doe ik dus mooi niet. Geen pre orders meer voor mij. Ik wil eerst de reviews tegemoet zien. En ook eens kijken wat de benchmarks zeggen. Want het zal me niks verbazen als het een crappy poort is. Is er al iets bekent van een FPS cap bij DA-I?
Daar sluit ik me bij aan. Ik had destijds de Signature Edition van DA II ge-preordered, maar achteraf kon ik beter een paar maanden wachten want €50 vond ik het jammergenoeg niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Voor 32 euro durf ik het nog wel aan. Maar ben wel bang dat het een soort Watch Dogs wordt ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Of DA:I goed draait daar maak ik me in mijn geval niet druk om, BF4 draait @ 1080p, ultra met 200% res scale gewoon lekker. Ik denk niet dat je in DA:I de res scale aan kan passen, het enige wat zou kunnen is een 'ultra hd texture pack' b.v. zoals bij Shadow of Mordor.

DA2 had ook wat probleempjes met DX11 modus en de 'hd texture pack' staat me bij, maar het crashen gebeurde eigenlijk alleen in Mark of the assassin. DA2 en Legacy hadden bij mij geen problemen.

Kan hem wel kopen (pre-order) voor 42 euro maar ja... beter dan 70 euro maar het vertrouwen is een beetje weg. Zelfde met Ass creed Unity eigenlijk, season pass BS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:56
Ik heb momenteel thuis een pc staan met een G3258 @ 4.5ghz met een 7950 Boost en een Xbox One. Wat raden jullie mij aan, voor welk platform zal ik het spel aanschaffen? Zelf geniet ik geen voorkeur voor pc of Xbox dus dat kan buiten beschouwing gelaten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Valux7_ schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:21:
Ik heb momenteel thuis een pc staan met een G3258 @ 4.5ghz met een 7950 Boost en een Xbox One. Wat raden jullie mij aan, voor welk platform zal ik het spel aanschaffen? Zelf geniet ik geen voorkeur voor pc of Xbox dus dat kan buiten beschouwing gelaten worden.
Dat valt pas te zeggen als het spel uit is. Video's en screenshots zeggen weinig, en tegenwoordig zijn "systeemeisen" vaak ook niet meer dan een willekeurige gooi van de ontwikkelaars om wat cijfertjes op papier te krijgen. Hoe het spel speelt op de PC, moeten we gaan ervaren. Maar een 7950 Boost is een prima kaartje. Ik verwacht zeker dat je het spel kunt draaien, op minstens dezelfde beeldkwaliteit als de consoles, maar hoe ver je de instellingen kunt opschroeven en hoe stabiel het spel draait op PC is nog niet te zeggen.

Dat gezegd hebbende, verwacht ik een vrij nette PC-port. We hebben in video's al gezien dat de grafische instellingen uitgebreid zijn en dat de controls met muis en toetsenbord niet zijn vergeten. Hoe het zit op het gebied van crashes / stabiliteit en optimalisatie / FPS is afwachten, maar het lijkt me dat dit een stuk beter zal zijn dan bij The Evil Within / Dark Souls / Dead Rising 3 / noem een brakke PC-port. De Mass Effect en Dragon Age games zijn altijd vrij goed geweest op de PC; ik zie niet echt reden om aan te nemen dat dat dit keer veel minder zal zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door geert1 op 31-10-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:56
geert1 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:27:
[...]

Dat valt pas te zeggen als het spel uit is. Video's en screenshots zeggen weinig, en tegenwoordig zijn "systeemeisen" vaak ook niet meer dan een willekeurige gooi van de ontwikkelaars om wat cijfertjes op papier te krijgen. Hoe het spel speelt op de PC, moeten we gaan ervaren. Maar een 7950 Boost is een prima kaartje. Ik verwacht zeker dat je het spel kunt draaien, op minstens dezelfde beeldkwaliteit als de consoles, maar hoe ver je de instellingen kunt opschroeven en hoe stabiel het spel draait op PC is nog niet te zeggen.

Dat gezegd hebbende, verwacht ik een vrij nette PC-port. We hebben in video's al gezien dat de grafische instellingen uitgebreid zijn en dat de controls met muis en toetsenbord niet zijn vergeten. Hoe het zit op het gebied van crashes / stabiliteit en optimalisatie / FPS is afwachten, maar het lijkt me dat dit een stuk beter zal zijn dan bij The Evil Within / Dark Souls / Dead Rising 3 / noem een brakke PC-port. De Mass Effect en Dragon Age games zijn altijd vrij goed geweest op de PC; ik zie niet echt reden om aan te nemen dat dat dit keer veel minder zal zijn.
Heb ook gelezen dat DA:I gebruik kan maken van mantle. Dit zou de last van de toch wat magere G3258 moeten verlichten, right? Zou ten goede moeten komen van de gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik moet zeggen dat de Dragon Age Keep de bal toch redelijk serieus misslaat. Ik heb 250 uur in Dragon Age zitten (175 uur in DAO en 75 uur in DA2) en bij het importeren van mijn karakters in de keep staan er toch veel keuzes gewoon verkeerd.

Ik moet ook wel serieus in mijn geheugen graven om de keuzes correct te zetten en ik kan voor mezelf niet garanderen dat ik alles juist gezet heb, ah, dat maakt niet uit.

Ik wacht ook af om DAI te kopen. Dragon Age is mijn favoriete IP; ik heb ook alle andere vormen van entertainment die met DA te maken hebben gelezen/bekeken. Maar het is afwachten of DAI de moeite waard is. DA2 vond ik per se niet een slecht spel, maar vergeleken met DAO is het gewoon de veel mindere game. Dus ja, dat breekt het vertrouwen en afwachten. Ik wil ook hun DLC praktijken afwachten. Bij DA2 vielen die wel mee met enkel Mark of the Assassin en Legacy, maar DAO was wel vrij zotjes. Ik wil eigenlijk niet weten hoeveel euro ik aan DAO gespendeerd heb :p

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
DarthDavy schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:42:
Ik moet zeggen dat de Dragon Age Keep de bal toch redelijk serieus misslaat. Ik heb 250 uur in Dragon Age zitten (175 uur in DAO en 75 uur in DA2) en bij het importeren van mijn karakters in de keep staan er toch veel keuzes gewoon verkeerd.
Dat komt omdat dragonage keep alleen je character naam overneemt en een foto...

Alle keuzes moet je zelf instellen, dat neemt hij juist niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
DarthDavy schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:42:

Ik moet ook wel serieus in mijn geheugen graven om de keuzes correct te zetten en ik kan voor mezelf niet garanderen dat ik alles juist gezet heb, ah, dat maakt niet uit.

Ik wacht ook af om DAI te kopen. Dragon Age is mijn favoriete IP; ik heb ook alle andere vormen van entertainment die met DA te maken hebben gelezen/bekeken. Maar het is afwachten of DAI de moeite waard is. DA2 vond ik per se niet een slecht spel, maar vergeleken met DAO is het gewoon de veel mindere game. Dus ja, dat breekt het vertrouwen en afwachten. Ik wil ook hun DLC praktijken afwachten. Bij DA2 vielen die wel mee met enkel Mark of the Assassin en Legacy, maar DAO was wel vrij zotjes. Ik wil eigenlijk niet weten hoeveel euro ik aan DAO gespendeerd heb :p
Dan heb je helaas verkeerd begrepen hoe de Keep precies werkt. Het was al redelijk lang bekend dat keuzes niet mee kwamen. De Keep is bedoeld als een soort world-state creator voor DAI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Dat heb ik dan inderdaad verkeerd begrepen. Ik dacht dat hij de keuzes uit mijn account van de vorige social.bioware.com kon "lezen".

Heh, dan komen mijn keuzen dan toch voor meer dan de helft overen met de default world state :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Heb wel alles weer even moeten opzoeken, maar zover ik weet heb ik het helemaal zoals ik het heb gehad in de games. Iedereen gered en onethische figuren en/of baddies afgemaakt.

Toch heb ik wel het gevoel dat het 1 en ander mist, echter kan ik het niet helemaal plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Die 'Keep' maakt er bij mij een potje van, het irritante is dat hij 'ergens' 2 save games vandaan haalt voor DA:O via Keep maar ik weet niet waar. Lokaal heb ik 8 save games waarvan 7 compleet met verschillende karakters/klassen en 2 die 'ergens online' staan leest hij in. Hetzelfde gaat voor DA2 daar heb ik ook meerdere save games maar ik zie er hier ook maar 2. Om over de DLC/expansions nog maar te zwijgen. Hij haalt wel degelijk ergens extra info vandaan maar waar?

Keep gaf bij mij wel degelijk aan 'Importing states' ofzo, ook kwamen de namen van mijn karakters naar voren. Dus kijkt Keep dan alleen naar de namen van de karakters of?

Het staat me bij dat je op de oude 'social.bioware.com' je ook je karakters kon zien maar ik kan nu niet vinden waar.

http://forum.bioware.com/...ious-games-with-the-keep/

Ok als ik DA:O opstart en in log, dan kan ik 'online player profile' bekijken. Heb wel een rits achievements maar 0 karakters... Hoe dit komt vermoed ik... Eerst had ik alleen een account voor ME1/2 @ BW forums.. Ander email adres.. Ook een ander email adres voor ingame... maar... sinds BW/EA samen gegaan zijn is alles weer verhuisd naar mijn EA adres (andere email adressen werken niet op het online profile maar kan er wel mee inloggen ingame??) En als ik het niet EA/Origin adres gebruikte werkte mijn DLC weer niet in DA2... volg je het nog? :P Een chaos..

Ik zie wel wat ik doe met DAI, geen pre-order nog, en ik vermoed dat er wel een addon komt die het mogelijk maakt zelf items toe te voegen.

[ Voor 29% gewijzigd door prutser001 op 08-11-2014 10:46 . Reden: ra ra ra.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Dragon Age The Last Court minigame is nu beschikbaar in Dragon Age Keep. Blijkbaar konden ze niet laten om er een Freemium game van te maken... 20 acties per 24 uur, wil je meer kan je betalen voor 'Dawn' currency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
prutser001 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:35:
Die 'Keep' maakt er bij mij een potje van, het irritante is dat hij 'ergens' 2 save games vandaan haalt voor DA:O via Keep maar ik weet niet waar. Lokaal heb ik 8 save games waarvan 7 compleet met verschillende karakters/klassen en 2 die 'ergens online' staan leest hij in. Hetzelfde gaat voor DA2 daar heb ik ook meerdere save games maar ik zie er hier ook maar 2. Om over de DLC/expansions nog maar te zwijgen. Hij haalt wel degelijk ergens extra info vandaan maar waar?

Keep gaf bij mij wel degelijk aan 'Importing states' ofzo, ook kwamen de namen van mijn karakters naar voren. Dus kijkt Keep dan alleen naar de namen van de karakters of?

...
The Keep importeert geen save-games. Alleen de naam (en misschien het uiterlijk?) van je helden uit deel 1 en 2. De rest kun je zelf specificeren door alle blokken te doorlopen (of alleen de hoofdlijnen via de Interactive Story Summary) en je keuzes aan te tikken. Het dient om de wereld in de juiste staat te brengen, die aansluit bij je voorkeuren. Uiteindelijk komt dat ongeveer op hetzelfde neer als het importeren van een save, maar dan met een stuk meer handwerk helaas.

Of zoals Bioware het zegt:
The Keep does not import your choices previous games. Instead, use the Interactive Story Summary to set a few key choices and further customize your world state using the Tapestry. You can set as many or as few decisions as you want.

Once you're finished, you must export your World State to Inquisition using the World State Manager, located in the top right hand corner (globe icon).

For more information, visit our FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
De eerste reviews staan online! Blijkbaar geen strict embargo tot de releasedag, gelukkig.

En de cijfers zijn... enorm hoog! Bijna overal 8.5, 9 en 9.5. Het spel lijkt de hoge verwachtingen waargemaakt te hebben. Meerdere reviewers noemen het spel de beste RPG van de afgelopen tien jaar! Er worden hier en daar wat kleine bugs en crashes gemeld, maar Polygon heeft al een day one patch mogen proberen die de deze voor een deel oplost. Sommige problemen die nu te lezen zijn, zullen dus voor ons als spelers niet meer ervaren worden.

Ik lees hier en daar wat kleine minpuntjes, maar vooral veel lof. Voor het vechtsysteem, de keuzes, het verhaal, de wereld, het concept van de Inquisition, de speelduur van 80 tot 150 uur voor een grondige playthrough, enz. De multiplayer wordt ook gewaardeerd, maar wordt soms meer als een extraatje gezien.

Dit is de enige game die ik heb ge-pre-ordered de laatste jaren, omdat mijn voorgevoel positief genoeg was. Blij dat die gok goed uit lijkt te vallen. Kan niet wachten om te beginnen!

MetaCritic voor de PS4, X1 en PC

[ Voor 9% gewijzigd door geert1 op 11-11-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ik wil een key kopen buiten Origin om omdat dat flink wat scheelt... maar de Digital Deluxe edition via Origin is ook wel verleidelijk. Hoewel ik totaal niet weet wat de extra content nu exact inhoudt. Kan nergens vinden of het nuttig gaat zijn. Als je premium armor set al snel obsolete wordt dan vind ik het echt weg gegooid geld, maar wil ook weer niet betalen om makkelijk aan sterke gear te komen.

Vind bijna het dubbele betalen via Origin (vs key kopen) toch wel erg veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik wacht nog even een paar dagen na release en dan pak ik DA:I en Unity gelijk mee.

Ben wel benieuwd wat DA:I gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Weet iemand waar de Deluxe Edition voor de PC het goedkoopst te halen is?

[ Voor 41% gewijzigd door Nfear op 11-11-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
NoFearz schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:25:
Weet iemand waar de Deluxe Edition voor de PC het goedkoopst te halen is?
Volgens mij alleen via Origin helaas...

De basic editie gaat gemiddeld voor 37~ euro op key sites... zou het niet erg om een tientje ofzo extra neer te leggen voor de DE, maar 70 vind ik gewoon echt te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 09-09 12:15
Ik heb de deluxe edition ook nergens gevonden voor de PC. Er is blijkbaar geen fysieke versie voor PC. Erg jammer. Maja zal wel weer iets met marketing zijn en anti piracy of oziets.

Maar heb zo vrij genomen voor deze game :) Leuk hoor dat WoD donderdag uit komt, maar zodra DA:I uit is, dan is het: Jammer joh, ik ben Dragon Age spelen :p

Gisteren nog wel even die "keep" geprobeerd. Het lijkt alsof de DLC van DA:O niet mee genomen word in dat verhaaltje. Plus hij was halverwege dat verhaaltje van DA2. Stopt ti er mee, druk F5: dragon age keep is down for maintenance......... Dus vanavond maar ff checken :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagoras
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-08 15:32
Ik had eigenlijk ook gehoopt/verwacht dat tweakers een review klaar zou hebben, zouden ze geen review exemplaar gekregen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 22:58

rob_erwt

What does this button do?

Diagoras schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:01:
Ik had eigenlijk ook gehoopt/verwacht dat tweakers een review klaar zou hebben, zouden ze geen review exemplaar gekregen hebben?
Ik denk dat die er wel aankomt, maar nog even op zich laat wachten: http://twitter.com/tweakjur/status/532096259562405888 :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Een paar Tweets van de creative director Mike Laidlaw:
I...uh...I'm feeling pretty overwhelmed right now.
DAI was a complete rebuild on a new engine on 5 platforms, with new gameplay incorporated. It was monumental. Seeing the reviews and the fair critiques and the praise and so on, I just feel honored to be part of an amazing passionate team
"Wij van WC-eend" natuurlijk, maar ik ben het wel met 'm eens dat ze een gigantische klus geklaard hebben met deze release.

Nu maar hopen dat mijn AMD R9 280X en vooral m'n CPU (AMD FX-8320 Black Edition) het spel goed aan de draai kunnen brengen. Enkele monitor, 1080p, en het liefst alles op ultra. Maar 't zal wel een tandje lager moeten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagoras
rob_erwt schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:23:
[...]

Ik denk dat die er wel aankomt, maar nog even op zich laat wachten: http://twitter.com/tweakjur/status/532096259562405888 :)
Ah, goed om te weten, thanks! En ja, zie regelmatig reviews dat ze er 100 uur insteken, dus dan is 25 uur wat kort :P
[b]geert1 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:34:
Nu maar hopen dat mijn AMD R9 280X en vooral m'n CPU (AMD FX-8320 Black Edition) het spel goed aan de draai kunnen brengen. Enkele monitor, 1080p, en het liefst alles op ultra. Maar 't zal wel een tandje lager moeten denk ik.
Hier http://www.pcgameshardwar...als/Technik-Test-1142136/ , halverwege staat een grafiekje met de verschillende framerates per GPU, dit is nog zonder drivers, dus dat gaat nog wel wat omhoog. Mantle doet blijkbaar wonderen hier (of de samenwerking van DICE met AMD :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Oef, ik had toch wel wat betere resultaten met mijn 7870xt (staat gelijk aan een r9 270 dacht ik) verwacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagoras
Basekid schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:32:
Oef, ik had toch wel wat betere resultaten met mijn 7870xt (staat gelijk aan een r9 270 dacht ik) verwacht :(
Ach dit is met 4x MSAA, zodra je dat uitzet, of in ieder geval lager, zal de FPS vast flink omhoog gaan. En daarnaast komen er nog driver updates uit, dus ik zou me der niet zo druk om maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Diagoras schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:15:
[...]

Ach dit is met 4x MSAA, zodra je dat uitzet, of in ieder geval lager, zal de FPS vast flink omhoog gaan. En daarnaast komen er nog driver updates uit, dus ik zou me der niet zo druk om maken ;)
Daar heb je gelijk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoR
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2016
Goede reviews dan moet de game wel goed zijn: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UQwAVrb.png

Ik wacht wel even een paar weken voordat ik DAI probeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-02-2022
Ik zal hem morgen eens aan de tand voelen 😃

XBOX One: Agonis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
CronoR schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:42:
Goede reviews dan moet de game wel goed zijn: [afbeelding]

Ik wacht wel even een paar weken voordat ik DAI probeer :)
Dat zijn cijfers van deel 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearz schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:20:
[...]

Dat zijn cijfers van deel 2 ;)
Dat noem je sarcasme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

mmm ik heb een ps4 en nog nooit een DA gespeeld. Wil toch graag deze kopen, wat is handig om toch enige info te krijgen over de eerste 2 delen? Ik ga ze sowieso niet kopen/spelen ;)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inXs schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:35:
mmm ik heb een ps4 en nog nooit een DA gespeeld. Wil toch graag deze kopen, wat is handig om toch enige info te krijgen over de eerste 2 delen? Ik ga ze sowieso niet kopen/spelen ;)
Het is extreem droog, maar hier worden alle keuzes in de Keep besproken. Aan de hand daarvan ga je ook het hele verhaal langs.

https://www.youtube.com/w...=UUgaPRP68bbyHnfkPhWWBrNw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Dat kun je ook goed zien aan tekst 8)7 Ikzelf vind de game deze cijfers wel waardig. Ik heb beide delen een paar keer uitgespeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Nfear op 12-11-2014 23:15 ]

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Als ik een online key koop (niet via origin), kan ik dan met mijn huidige origin account een VPN trucje uitvoeren om het spel alsnog dinsdag te spelen? Of heb ik een US origin account nodig?

Toevallig heb ik dan vakantie en zou wel leuk zijn om wat DOI te spelen. Alleen geen zin om tot donderdag te wachten.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• yinx84
evilpin0 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:20:
Als ik een online key koop (niet via origin), kan ik dan met mijn huidige origin account een VPN trucje uitvoeren om het spel alsnog dinsdag te spelen? Of heb ik een US origin account nodig?

Toevallig heb ik dan vakantie en zou wel leuk zijn om wat DOI te spelen. Alleen geen zin om tot donderdag te wachten.
Dit kunstje werkte met BF3 en 4 wel bij mij met een Koreaanse VPN. Ik gok dat het wel gaat werken. Let dan wel op dat je het via een US site bestelt en niet via een EU... die sites sturen de keys op de dag van release uit. Een US key zul je dus eerder krijgen dan een EU key.

[ Voor 7% gewijzigd door yinx84 op 13-11-2014 11:48 ]

• Facerafter
  • Laatst online: 13-09 15:58
Voor degene die nieuw zijn in de serie kan dit misschien leuk zijn om te lezen.
Belangrijkste dingen uit de lore.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=931900

• geert1
Facerafter schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:48:
Voor degene die nieuw zijn in de serie kan dit misschien leuk zijn om te lezen.
Belangrijkste dingen uit de lore.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=931900
Dank! Ik ben me hier en daar al aan het inlezen de afgelopen weken, om The Keep goed geïnformeerd in te kunnen vullen (was veel details vergeten) en straks optimaal te kunnen genieten van het spel. Dit is daar een mooie, en beknopte, aanvulling op :D

[ Voor 4% gewijzigd door geert1 op 13-11-2014 12:28 ]

• ye-roon
  • Laatst online: 09-09 12:15
Dragon Age Keep is best wel raar. Ik had wat geimpoorteerd, ging dat tapestry bekijken. Staat er dat ik Isabella niet recruited heb, maar wel romanced? Toen heb ik de game gedownload, m'n save geladen en tadaa, isabella zit gewoon in mijn party. Dus dat is best raar. Ook wat beslissingen uit DA:O komen niet overeen. Daarnaast vind dat dragon age keep 3 keer mijn main character uit origins, zelfde naam, zelfde plaatje. Maar geen mogelijkheid om te checken welke nou de "goede" is. Dat word importeren en aanpassen denk :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
ye-roon schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:17:
Dragon Age Keep is best wel raar. Ik had wat geimpoorteerd, ging dat tapestry bekijken. Staat er dat ik Isabella niet recruited heb, maar wel romanced? Toen heb ik de game gedownload, m'n save geladen en tadaa, isabella zit gewoon in mijn party. Dus dat is best raar. Ook wat beslissingen uit DA:O komen niet overeen. Daarnaast vind dat dragon age keep 3 keer mijn main character uit origins, zelfde naam, zelfde plaatje. Maar geen mogelijkheid om te checken welke nou de "goede" is. Dat word importeren en aanpassen denk :)
Zie:
Basekid schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:28:
[...]

Dan heb je helaas verkeerd begrepen hoe de Keep precies werkt. Het was al redelijk lang bekend dat keuzes niet mee kwamen. De Keep is bedoeld als een soort world-state creator voor DAI.
De Keep importeert alleen je charactermodel en naam, meer niet.

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
Dragen age is nu te spelen op de xbox one met ea access als trail.. je mag zes uur spelen!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:45:
[...]

Het is extreem droog, maar hier worden alle keuzes in de Keep besproken. Aan de hand daarvan ga je ook het hele verhaal langs.

https://www.youtube.com/w...=UUgaPRP68bbyHnfkPhWWBrNw
Zo dat is een lange film..! Naja ik ga wel eens even zien, heb deel 3 toch wel bestelt, dus daar ontkom ik niet meer aan. Is het aan te raden om er even in te duiken (zo ja, dan sluit ik me wel een keertje op!).

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Official Trailer "The Breach"

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VDEmVIEuc9c]

[ Voor 42% gewijzigd door Facerafter op 14-11-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro
Ik vind hem best tegenvallen op de Xbox One.
Voor mijn gevoel worden zelfs de 30fps niet gehaald en de besturing voelt ook wat glibberig aan.

En ik heb er zo lang naar uitgekeken :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Fusajiro op 14-11-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Fusajiro schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:59:
Voor mijn gevoel worden zelfs de 30fps niet gehaald en de besturing voelt ook wat glibberig aan.

Oef....komt het vooral door de technische kant dat het tegen valt?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1

Dat is balen. Blij dat ik een game-PC heb, en de game-key staat in de pre-order. De reviews van de consoleversies spreken over het algemeen over vrij goede performance, maar dit is natuurlijk wat subjectief. Ik hoop dat het meevalt als je er meer in komt.

Console-games hebben dit probleem helaas vaak; uitgevers en ontwikkelaars proberen de graphics te boosten omdat dat goed toont qua marketing, en omdat de verwachtingen van gamers zijn gestegen door PC-gaming, terwijl de hardware van consoles dat niet bij kan houden. 30 fps is daarom vaak het streven, en met regelmaat wordt zelfs dat niet consistent gehaald (zoals ook in bijv GTA5, AC: Unity, enz). Dit is vervelend, maar de realiteit is gewoon dat mooie graphics + 1080p + 60 fps niet haalbaar is op een systeem van €400. Er moet gekozen worden voor hooguit 2 van die 3 factoren. Volgens mij heeft Bioware dit met DA:I beter afgewogen dan veel andere ontwikkelaars, maar het blijft altijd een compromis.

Maar wat vind je van het spel inhoudelijk? Het is tenslotte meer dan techniek alleen :)

[ Voor 4% gewijzigd door geert1 op 14-11-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter

De reviews lijken geweldig te zijn ook op streams zag het er erg goed uit.
Ook lijkt me het tactical view niet zo heel handig op de consoles.
geert1 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:01:
[...]

Maar wat vind je van het spel inhoudelijk? Het is tenslotte meer dan techniek alleen :)
Van wat ik lees is dat er Story + Side quests makkelijk 100 uur kan halen kwa content.

[ Voor 33% gewijzigd door Facerafter op 14-11-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
waar hebben jullie de pc versie besteld?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

hexta schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:16:
www.kinguin.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
hexta schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:16:
Ik check altijd AllKeyShop.com en DLCompare.com: beide vergelijkingssites voor game-keys. Kinguin komt ook in hun lijsten voor, terwijl Kinguin zelf eigenlijk ook al een verzameling is van verschillende winkels.

Dan is het een kwestie van een winkel uitkiezen die zo betrouwbaar mogelijk is, en een versie van de game die geen geklooi vereist met buitenlandse VPN's of andere twijfelachtige constructies (dat werkt soms ook wel, maar is meer gedoe en zit nog verder in het grijze gebied waar game-keys zich sowieso al in bevinden). Meestal vind ik m'n game hier voor een nette prijs, en ik heb nog geen gevallen gehad waarbij een key niet werkte of niet geleverd werd. Veel van deze shops hebben ook betere support dan je zou verwachten van deze toch ietsje louche markt.

[ Voor 6% gewijzigd door geert1 op 14-11-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro
geert1 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:01:
[...]
Het spel zelf is fantastisch en enorm uitgebreid!
Door de lage framerate heb ik m'n Xbox One pre-order heroverwogen, maar op PC zal ik hem nog wel eens aanschaffen.

Tactische view werkt inderdaad niet zo heel lekker (camera werkt niet goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
De eerste torrents lijken online te komen van de game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
geert1 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:14:
[...]

Ik check altijd AllKeyShop.com en DLCompare.com: beide vergelijkingssites voor game-keys. Kinguin komt ook in hun lijsten voor, terwijl Kinguin zelf eigenlijk ook al een verzameling is van verschillende winkels.

Dan is het een kwestie van een winkel uitkiezen die zo betrouwbaar mogelijk is, en een versie van de game die geen geklooi vereist met buitenlandse VPN's of andere twijfelachtige constructies (dat werkt soms ook wel, maar is meer gedoe en zit nog verder in het grijze gebied waar game-keys zich sowieso al in bevinden). Meestal vind ik m'n game hier voor een nette prijs, en ik heb nog geen gevallen gehad waarbij een key niet werkte of niet geleverd werd. Veel van deze shops hebben ook betere support dan je zou verwachten van deze toch ietsje louche markt.
Ikzelf bestel de laatste tijd steeds bij g2a, nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Hij is nu al te piraten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ik ga een poging wagen. Beetje met de graphics settings spelen en wat classes proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:06
Basekid schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 20:03:
Ik ga een poging wagen. Beetje met de graphics settings spelen en wat classes proberen.
Is ie al te downloaden voor de PC dan? Kan ik alvast even testen voordat ik hem binnenkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Het is absoluut niet de bedoeling om dit te plaatsen op GoT, zoals ook te vinden in het algemeen beleid

[ Voor 80% gewijzigd door Gropah op 15-11-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Daar zou ik niet zo blij mee zijn. Dat is de reden dat tegenwoordig steeds mee allways online of console-only is.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro
Mijn trial zit erop. Jammer want ik ging net een dungeon in :p

Trouwens aardig lame dat je de grootste monsters zonder moeite kan verslaan, maar dat je dood gaat als je in het water komt.
Ook het niet kunnen klimmen breekt de open wereld ervaring redelijk. Je moet wel degelijk de paden volgen dus.

Leuke game, maar niet de volledige prijs waard voor mij.

[ Voor 16% gewijzigd door Fusajiro op 15-11-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:22
Lekker Ventje schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 09:24:
[...]

Daar zou ik niet zo blij mee zijn. Dat is de reden dat tegenwoordig steeds mee allways online of console-only is.
Grote onzin, een goede game verkoopt gewoon, ook al wordt hij vroeg gelekt. Kijk eens naar The Witcher 2, daar zat niet eens beveiliging op en die game verkocht als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fusajiro schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:09:
Mijn trial zit erop. Jammer want ik ging net een dungeon in :p

Trouwens aardig lame dat je de grootste monsters zonder moeite kan verslaan, maar dat je dood gaat als je in het water komt.
Ook het niet kunnen klimmen breekt de open wereld ervaring redelijk. Je moet wel degelijk de paden volgen dus.

Leuke game, maar niet de volledige prijs waard voor mij.
Als je wel kon klimmen en zwemmen, zou je de game dan wel kopen?
Had je liever een Skyrim achtig game gehad?

Ik weet nog niet of ik de game ga halen omdat ik me nog genoeg kan vermaken met GTA5, Second Son en Driveclub.

Ik vraag me ook af hoe de game presteert op een PS4. Ik heb gameplay beelden gezien op een pc, die zagen er picobello uit. De gameplay beelden van de consoles overtuigen mij wat minder.

Ik ben een ontzettende fan van The Witcher serie. Ik ben benieuwd of Dragon Age mij tot die tijd kan bezighouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 18:02:
[...]

Als je wel kon klimmen en zwemmen, zou je de game dan wel kopen?
Had je liever een Skyrim achtig game gehad?

Ik weet nog niet of ik de game ga halen omdat ik me nog genoeg kan vermaken met GTA5, Second Son en Driveclub.

Ik vraag me ook af hoe de game presteert op een PS4. Ik heb gameplay beelden gezien op een pc, die zagen er picobello uit. De gameplay beelden van de consoles overtuigen mij wat minder.

Ik ben een ontzettende fan van The Witcher serie. Ik ben benieuwd of Dragon Age mij tot die tijd kan bezighouden.
Tijdens de livestream zag het er op de PS4 prima uit. Denk dat er geen problemen zullen zijn. Battlefield 4 draaide immers ook prima. In plaats van 60fps hebben ze het nu verlaagd naar 30fps maar de resolutie is omhoog gehaald naar 1080p (was 900p bij BF4).
kwdtjuh schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:36:
[...]

Grote onzin, een goede game verkoopt gewoon, ook al wordt hij vroeg gelekt. Kijk eens naar The Witcher 2, daar zat niet eens beveiliging op en die game verkocht als een tierelier.
Wat je zegt klopt niet. De eerste box versie van The Witcher 2 (heb 'em hier nog steeds liggen, later nog voor 5 euro de Steam versie gekocht voor easy install) had een behoorlijk zware beveiliging. Zelfs zo erg dat de performance van de game achteruit ging (bij sommigen met 10%). De pirate versie was dan ook nogal in trek toen de game net uit kwam. Na twee weken hebben ze het eruit gepatched maar betekend nog steeds dat mijn boxed versie eerst verbinding moet maken met de servers van CDProjekt om de patch binnen te harken om de beveiliging eruit te slopen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:56

nFo

Ik zat op Steam te kijken, maar zag hem niet. :')

Reviews zijn erg goed: http://www.gamerankings.c...ge-inquisition/index.html
Dus maar even checken, is er een demo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
nFo schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:17:

Het was al lang bekend en te verwachten dat het een Origins-only titel zou worden. Verder is er geen demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
nFo schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:17:

Nee, er is geen demo. Als je een Xbox One hebt met EA Access, dan kun je wel 6 uur gratis spelen. Demo's zien we niet zo vaak meer, vanwege meerdere redenen. Één daarvan is dat ontwikkelaars al keihard moeten crunchen om de game zelf af te krijgen en er dus geen tijd is om een demo te bouwen (limitaties inbouwen, nieuwe build uitdraaien, testen, releasen). Dit komt door te strakke deadlines en het feit dat games steeds groter en technisch complexer worden. Een andere reden is dat er tegenwoordig zo veel gestreamt wordt, dat je vrij gemakkelijk een goed beeld van een game kunt krijgen (bijv via Twitch).

Hoe dan ook, geen demo dus. Het is mogelijk dat het spel uiteindelijk wel via Origins één of enkele dagen gratis speelbaar zal zijn, zoals ze ook gedaan hebben met Titanfall en BattleField 4. Dit is een soort demo-vervanger, met het voordeel dat je voortgang bewaard blijft voor als je 't spel koopt. Ze doen dit meestal wanneer er wat DLC te krijgen is, zodat de gratis periode leidt tot meer verkopen van zowel de game als de DLC. Tot nu toe zijn het vooral multiplayer-games die hiervoor gebruikt worden. Ik hoop dat we dit in de toekomst voor alle grote games gaan zien: Een gratis periode werkt voor mij prima om een game te proberen, en Dragon Age is groot genoeg dat één of twee dagen alleen maar naar meer zal smaken. Maar wat betreft Dragon Age zou ik je aanraden om wat video's of live-streams te gaan checken.

[ Voor 5% gewijzigd door geert1 op 16-11-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:56

nFo

g0tanks schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:09:
[...]

Het was al lang bekend en te verwachten dat het een Origins-only titel zou worden. Verder is er geen demo.
Tuurlijk, maarja ik ging automagisch naar steam...maar staat op origin natuurlijk.
geert1 schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:21:
[...]

Nee, er is geen demo. Als je een Xbox One hebt met EA Access, dan kun je wel 6 uur gratis spelen. Demo's zien we niet zo vaak meer, vanwege meerdere redenen. Één daarvan is dat ontwikkelaars al keihard moeten crunchen om de game zelf af te krijgen en er dus geen tijd is om een demo te bouwen (limitaties inbouwen, nieuwe build uitdraaien, testen, releasen). Dit komt door te strakke deadlines en het feit dat games steeds groter en technisch complexer worden. Een andere reden is dat er tegenwoordig zo veel gestreamt wordt, dat je vrij gemakkelijk een goed beeld van een game kunt krijgen (bijv via Twitch).

Hoe dan ook, geen demo dus. Het is mogelijk dat het spel uiteindelijk wel via Origins één of enkele dagen gratis speelbaar zal zijn, zoals ze ook gedaan hebben met Titanfall en BattleField 4. Dit is een soort demo-vervanger, met het voordeel dat je voortgang bewaard blijft voor als je 't spel koopt. Ze doen dit meestal wanneer er wat DLC te krijgen is, zodat de gratis periode leidt tot meer verkopen van zowel de game als de DLC. Tot nu toe zijn het vooral multiplayer-games die hiervoor gebruikt worden. Ik hoop dat we dit in de toekomst voor alle grote games gaan zien: Een gratis periode werkt voor mij prima om een game te proberen, en Dragon Age is groot genoeg dat één of twee dagen alleen maar naar meer zal smaken. Maar wat betreft Dragon Age zou ik je aanraden om wat video's of live-streams te gaan checken.
Ik download het nu via EA access, is even kijken, mijn paypal was wel geblokkeerd.
Maar blijkbaar geen probleem.
Demo's worden inderdaad steeds minder, vind het wel jammer maar wel begrijpelijk zoals jij aangeeft.
Toch speel ik het liever zelf dan dat ik andere spelers zie klooien op Twitch.
Op Origin heb je inderdaad dat je somige games een aantal dagen kan spelen, zoals Battlefield Hardline, TitanFall, Sim City ect, was erg leuk om even te spelen. :)
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste