Inrage schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:59:
[...]
Feel free om je build eens te delen. Voor ik een specialization koos had ik wat vanalles samen gegooid en deed ik vooral serieus veel damage met Fire Mine (crits van 2,5k op lvl 12 ofzo vond ik wel leuk).
Niet dat ik problemen heb om de content te doen als Rift mage aangezien ik normal difficulty speel, maar ik vind de damage output wel een beetje underwhelming, ben nu lvl 20 en zie zelden hoge cijfertjes vliegen.
Ik gebruik deze spec.
YouTube: Infinite Mana Rift Mage - Dragon Age Inquisition
Infinite mana is alleen maar waar als je er in slaagt om een groepje mobs bij elkaar te drijven. Bij een bossfight ofzo is het al een pak minder handig...
Wil wel absolut een ranged build spelen, KE viel daarom af. En ik kan nu toch niet meer veranderen...
Wel net een nieuw armour gecraft met veel magic en willpower er op (en cunning dacht ik) en dat gaf toch al een aardige boost.
Het zijn vooral de combo's die ik precies niet onder de knie krijg. Ofwel worden die getriggerd door party members ofzo en zie ik zelf de damage niet...
Speel ook zonder tactical camera dinges, gewoon chill vanuit de zetel enkel m'n inquisitor aansturen

Wat zou je precies van mijn build willen weten? Ik gebruik in elk geval met name Veilstrike en Pull of the Abyss als crowd control (CC) en voor het weaken effect. Stonefist voor damage en weaken. Firemine vaak in combinatie met Abyss, en soms nog Firewall er achteraan, voor damage, fear en CC (en omdat het er vet uitziet). Verder Energy Barrage voor de pure damage. Verder veel Fade Step voor de survivability, en heel soms Barrier maar alleen als het moet. De Focus abilities gebruik ik nauwelijks, alleen als het echt moet want ik vind ze nogal OP.
De kracht van de Rift Mage is niet de pure damage, maar juist de combinatie van CC en damage. Als je de hele tijd Veilstrike, PotA en Stonefist gebruikt dan krijgen de enemies nauwelijks de kans om wat uit te voeren. Daarbij heb je bijna infinite mana via de weaken passives. Als je daarbij ook nog zorgt voor een hoge crit chance dan kan je m.b.v. de Flashpoint passive echt non-stop skills spammen.
Tegen bosses is de rift mage inderdaad niet zo sterk. Dan stap ik over naar de standaard damage spells en moet je samen met je party het op een andere manier oplossen.
Ik gebruikte zelf de Superior Battlemage armor, met maximaal aantal punten in Willpower. Verder de Wrath of Lovias staff met maximale crit chance (Great Bear Hide). Je moet dus zorgen dat uiteindelijk je Attack en Crit Chance zo hoog mogelijk worden. De Ring of Doubt is ook heel handig.
Mijn eerste PT was als Dual Dagger rogue, en die kon meestal wel meer damage doen, maar altijd maar tegen 1 enemy. Voordeel van de Rift Mage is dat je hele groepen tegelijk aan kan. Ik vond de rift mage PT dan ook veel makkelijker. Ook omdat ik met 2 mages werkte. Vaste party was met Cassandra, Varric en Dorian. Dorian gebruikte veel Horror, Static Cage en Winter's Grasp voor CC, Walking Bomb voor damage (en de fun), en Barrier, Dispel en Revival om de party in leven te houden. Heb de hele PT op nightmare gedaan, en al snel ook een aantal trials aangezet (walk softly, even ground, grizzly end, take it slow) maar ondanks dat vond ik het zoveel makkelijker, met name vanwege de 2 mages denk ik wel.
Met 2 mages krijg je ook veel makkelijker combo's. Belangrijk is wel om bij elke companion een aantal skills als preferred te kiezen, als je dat handig doet dan krijg je automatisch veel combos. Kies dan dus ook vooral skills die combo's kunnen opzetten ofwel triggeren. Ik probeerde ook zoveel mogelijk zonder de tactic view te spelen, alleen als er even ingegrepen moest worden, zeg maar. Ohja, weaken kan je ook gebruiken om shocked enemies te laten slapen. Daarmee kan je dan weer de nightmare combo triggeren...
Had het maanden niet meer gespeeld, maar gister weer even gestart om wat te knokken in de Emerald Graves. Als je wat Brontos en Giants pissig krijgt dan is het even lekker hakken, een van de weinige plekken waar je post-game nog even wat stoom kan afblazen, helaas.
Succes ermee en laat maar weten hoe het gaat!