Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:43
Ja volgens mij wel. Lang geleden dat ik die keuze heb gemaakt.

edit: nu heb ik weer zin om DA weer op te pakken, heb het nooit uit kunnen spelen omdat The Witcher toen uitkwam.

[ Voor 48% gewijzigd door Poulske op 31-03-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:09
SPOXYWOXY schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:53:
[...]

Vooral de side quests doen en niet te snel door de main story gaan ;)
Ben juist begonnen op het niveau Nightmare. Het levelen van de personages ga niet vlug. Per vijand dat ik versla krijg ik 10xp bij lezen van een boek (codex) 50xp. Op welke manier kan je vlot levelen?

Heb nog geen side quest uitgevoerd, want heb juist Wrath of heaven volledig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
Ben nog steeds Hinterlands aan het verkennen en side questen aan het uitvoeren. Wat wel jammer is dat je niet kan zien welke level je nodig hebt om deze missie tot een goed einde te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-06 16:59
Is de multiplayer eigenlijk nog actief ? Heb die zelf nooit gespeeld... :o Die Single player was al lang genoeg.. en daarna kwam The Witcher 3 uit.. druk druk druk... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
MiAnVaSa schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:04:
Ben nog steeds Hinterlands aan het verkennen en side questen aan het uitvoeren. Wat wel jammer is dat je niet kan zien welke level je nodig hebt om deze missie tot een goed einde te brengen.
Alleen bij de main quests staat een 'recommended level'. Bij de andere quests geldt dat je het gewoon kan proberen en dan ziet of het lukt. Via het tactical view kan je het level van de vijanden zien met daarbij een icoontje wat aangeeft of het 'doable' is. Hier kan je nog een overzicht zien voor minimum level per zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
MiAnVaSa schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:57:
[...]

Ben juist begonnen op het niveau Nightmare. Het levelen van de personages ga niet vlug. Per vijand dat ik versla krijg ik 10xp bij lezen van een boek (codex) 50xp. Op welke manier kan je vlot levelen?

Heb nog geen side quest uitgevoerd, want heb juist Wrath of heaven volledig gedaan.
Hoe hoger het level van je vijanden, hoe meer XP je krijgt. Als de vijanden een paar levels onder jezelf zitten dan krijg je helemaal geen XP meer. Als je een beetje een completionist bent dan zal je snel overleveld zijn voor de meeste vijanden en dan krijg je geen XP meer.
Je hebt wel Inquisition Perks die meer XP geven bij het lezen van codex entries (en die soms ook meer opties geven in gesprekken en quests) en bij het verslaan van vijanden (Massaches Method, ofzo).
Als je de Trespasser DLC hebt dan kan je ook instellen dat alle vijanden minimaal je eigen level hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
bassGunner schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:50:
[...]

Alleen bij de main quests staat een 'recommended level'. Bij de andere quests geldt dat je het gewoon kan proberen en dan ziet of het lukt. Via het tactical view kan je het level van de vijanden zien met daarbij een icoontje wat aangeeft of het 'doable' is. Hier kan je nog een overzicht zien voor minimum level per zone.
Als ik naar Journal ga zie ik nergens 'recommended level'
Bedankt voor de link.
bassGunner schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:57:
[...]

Hoe hoger het level van je vijanden, hoe meer XP je krijgt. Als de vijanden een paar levels onder jezelf zitten dan krijg je helemaal geen XP meer. Als je een beetje een completionist bent dan zal je snel overleveld zijn voor de meeste vijanden en dan krijg je geen XP meer.
Je hebt wel Inquisition Perks die meer XP geven bij het lezen van codex entries (en die soms ook meer opties geven in gesprekken en quests) en bij het verslaan van vijanden (Massaches Method, ofzo).
Als je de Trespasser DLC hebt dan kan je ook instellen dat alle vijanden minimaal je eigen level hebben.
Bedankt voor de nuttige informatie. Heb Game of Year dus heb de tresspasser DLC. Eens kijken hoe ik dit kan toepassen.

[ Voor 39% gewijzigd door MiAnVaSa op 04-04-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
MiAnVaSa schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:14:
[...]

Als ik naar Journal ga zie ik nergens 'recommended level'
Bedankt voor de link.
Nee dat zie je alleen als je een main quest start op de war table. Anders kan je ook even op wikia kijken.
[...]

Bedankt voor de nuttige informatie. Heb Game of Year dus heb de tresspasser DLC. Eens kijken hoe ik dit kan toepassen.
Daarvoor moet je de trial Even Ground inschakelen. Alleen gaat het levelen dan wel heel snel, dus heb ik zelf ook Take it Slow ingeschakeld. Maar wat je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bassGunner
Zo, 2e playthrough*, als Trevelyan Rift Mage, ook klaar. Kostte me 270 uur :X nog 30u langer dan mn eerste pt... Completionist ofzo..

*incl. alle DLC's

[ Voor 7% gewijzigd door bassGunner op 27-05-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 21:05
bassGunner schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:55:
Zo, 2e playthrough*, als Trevelyan Rift Mage, ook klaar. Kostte me 270 uur :X nog 30u langer dan mn eerste pt... Completionist ofzo..

*incl. alle DLC's
Feel free om je build eens te delen. Voor ik een specialization koos had ik wat vanalles samen gegooid en deed ik vooral serieus veel damage met Fire Mine (crits van 2,5k op lvl 12 ofzo vond ik wel leuk).

Niet dat ik problemen heb om de content te doen als Rift mage aangezien ik normal difficulty speel, maar ik vind de damage output wel een beetje underwhelming, ben nu lvl 20 en zie zelden hoge cijfertjes vliegen.

Ik gebruik deze spec. YouTube: Infinite Mana Rift Mage - Dragon Age Inquisition
Infinite mana is alleen maar waar als je er in slaagt om een groepje mobs bij elkaar te drijven. Bij een bossfight ofzo is het al een pak minder handig...

Wil wel absolut een ranged build spelen, KE viel daarom af. En ik kan nu toch niet meer veranderen...

Wel net een nieuw armour gecraft met veel magic en willpower er op (en cunning dacht ik) en dat gaf toch al een aardige boost.

Het zijn vooral de combo's die ik precies niet onder de knie krijg. Ofwel worden die getriggerd door party members ofzo en zie ik zelf de damage niet...

Speel ook zonder tactical camera dinges, gewoon chill vanuit de zetel enkel m'n inquisitor aansturen 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Inrage op 04-08-2016 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bassGunner
Inrage schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:59:
[...]

Feel free om je build eens te delen. Voor ik een specialization koos had ik wat vanalles samen gegooid en deed ik vooral serieus veel damage met Fire Mine (crits van 2,5k op lvl 12 ofzo vond ik wel leuk).

Niet dat ik problemen heb om de content te doen als Rift mage aangezien ik normal difficulty speel, maar ik vind de damage output wel een beetje underwhelming, ben nu lvl 20 en zie zelden hoge cijfertjes vliegen.

Ik gebruik deze spec. YouTube: Infinite Mana Rift Mage - Dragon Age Inquisition
Infinite mana is alleen maar waar als je er in slaagt om een groepje mobs bij elkaar te drijven. Bij een bossfight ofzo is het al een pak minder handig...

Wil wel absolut een ranged build spelen, KE viel daarom af. En ik kan nu toch niet meer veranderen...

Wel net een nieuw armour gecraft met veel magic en willpower er op (en cunning dacht ik) en dat gaf toch al een aardige boost.

Het zijn vooral de combo's die ik precies niet onder de knie krijg. Ofwel worden die getriggerd door party members ofzo en zie ik zelf de damage niet...

Speel ook zonder tactical camera dinges, gewoon chill vanuit de zetel enkel m'n inquisitor aansturen 8)
Wat zou je precies van mijn build willen weten? Ik gebruik in elk geval met name Veilstrike en Pull of the Abyss als crowd control (CC) en voor het weaken effect. Stonefist voor damage en weaken. Firemine vaak in combinatie met Abyss, en soms nog Firewall er achteraan, voor damage, fear en CC (en omdat het er vet uitziet). Verder Energy Barrage voor de pure damage. Verder veel Fade Step voor de survivability, en heel soms Barrier maar alleen als het moet. De Focus abilities gebruik ik nauwelijks, alleen als het echt moet want ik vind ze nogal OP.

De kracht van de Rift Mage is niet de pure damage, maar juist de combinatie van CC en damage. Als je de hele tijd Veilstrike, PotA en Stonefist gebruikt dan krijgen de enemies nauwelijks de kans om wat uit te voeren. Daarbij heb je bijna infinite mana via de weaken passives. Als je daarbij ook nog zorgt voor een hoge crit chance dan kan je m.b.v. de Flashpoint passive echt non-stop skills spammen.
Tegen bosses is de rift mage inderdaad niet zo sterk. Dan stap ik over naar de standaard damage spells en moet je samen met je party het op een andere manier oplossen.

Ik gebruikte zelf de Superior Battlemage armor, met maximaal aantal punten in Willpower. Verder de Wrath of Lovias staff met maximale crit chance (Great Bear Hide). Je moet dus zorgen dat uiteindelijk je Attack en Crit Chance zo hoog mogelijk worden. De Ring of Doubt is ook heel handig.

Mijn eerste PT was als Dual Dagger rogue, en die kon meestal wel meer damage doen, maar altijd maar tegen 1 enemy. Voordeel van de Rift Mage is dat je hele groepen tegelijk aan kan. Ik vond de rift mage PT dan ook veel makkelijker. Ook omdat ik met 2 mages werkte. Vaste party was met Cassandra, Varric en Dorian. Dorian gebruikte veel Horror, Static Cage en Winter's Grasp voor CC, Walking Bomb voor damage (en de fun), en Barrier, Dispel en Revival om de party in leven te houden. Heb de hele PT op nightmare gedaan, en al snel ook een aantal trials aangezet (walk softly, even ground, grizzly end, take it slow) maar ondanks dat vond ik het zoveel makkelijker, met name vanwege de 2 mages denk ik wel.

Met 2 mages krijg je ook veel makkelijker combo's. Belangrijk is wel om bij elke companion een aantal skills als preferred te kiezen, als je dat handig doet dan krijg je automatisch veel combos. Kies dan dus ook vooral skills die combo's kunnen opzetten ofwel triggeren. Ik probeerde ook zoveel mogelijk zonder de tactic view te spelen, alleen als er even ingegrepen moest worden, zeg maar. Ohja, weaken kan je ook gebruiken om shocked enemies te laten slapen. Daarmee kan je dan weer de nightmare combo triggeren... :)

Had het maanden niet meer gespeeld, maar gister weer even gestart om wat te knokken in de Emerald Graves. Als je wat Brontos en Giants pissig krijgt dan is het even lekker hakken, een van de weinige plekken waar je post-game nog even wat stoom kan afblazen, helaas.

Succes ermee en laat maar weten hoe het gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 21:05
Die tip van die flashpoint skill is wel handig denk ik, dat ga ik eens proberen. Moet ik wel enkele levels voor stijgen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Inrage schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:41:
Die tip van die flashpoint skill is wel handig denk ik, dat ga ik eens proberen. Moet ik wel enkele levels voor stijgen dan.
Zeker doen :)

Andere handige passives om de cooldown te verminderen zijn Clean Burn en Gathering Storm, maar vooral de laatste is wel wat buggy.

Om je damage nog wat te verhogen zijn de passives Conductive Current en Chaotic Focus ook wel handig, waarbij de laatste vooral wel sterk is, maar ik gebruikte hem zelf niet omdat ik geen zin had om steeds een Barrier actief te houden... Maar wel de moeite waard om eens te proberen.

Verder helpt het natuurlijk ook erg om goede masterworks te kiezen bij het craften, en kunnen sommige sigils (uit de Trespasser DLC) ook erg handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Hopelijk kan iemand mij helpen, met de boss fight tegen de grand duches is m'n party helemaal low in health en heb geen potions meer. Ik begreep dat er 2 supply chains zijn, maar kan ik daar nog bijkomen nadat je in de hinderlaag bent getrapt (daar heb ik nog een save game) met die demons voordat ik de balzaal in ga. Anders maar de moeilijkheidgraad van hard naar casual brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 14:54
met Black Friday Dragon age Inquisition: GOTY gekocht.

ik had de basis versie zonder alle DLC al, maar wilde niet de overstap maken om dlc te kopen voor 10-15 euro per stuk.

Tot mijn verbazing zag ik de GOTY versie van inquisition voor 5 pond (6 euro) en meteen gehaald.
Ga een archer beginnen, kijken hoe dat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Nieuwevolger schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:48:
Hopelijk kan iemand mij helpen, met de boss fight tegen de grand duches is m'n party helemaal low in health en heb geen potions meer. Ik begreep dat er 2 supply chains zijn, maar kan ik daar nog bijkomen nadat je in de hinderlaag bent getrapt (daar heb ik nog een save game) met die demons voordat ik de balzaal in ga. Anders maar de moeilijkheidgraad van hard naar casual brengen.
Nee sorry, heb deze battle zelf steeds vermeden d.m.v. hoge court approval. Maar Google weet ongetwijfeld meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-06 16:14

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Baelrog schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 20:44:
met Black Friday Dragon age Inquisition: GOTY gekocht.

ik had de basis versie zonder alle DLC al, maar wilde niet de overstap maken om dlc te kopen voor 10-15 euro per stuk.

Tot mijn verbazing zag ik de GOTY versie van inquisition voor 5 pond (6 euro) en meteen gehaald.
Ga een archer beginnen, kijken hoe dat bevalt.
Mag ik vragen waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 16:00
Dat is wel heeeeeeeel goedkoop ja :o

Ooit wil ik deze game ook weer eens kopen. Na een tijdje werd het me iets teveel qua side quests waardoor ik alleen nog maar de main quest deed, maar achteraf toch best spijt van gehad. En ja in tussen zijn er zoveel andere games gekomen waardoor ik deze helemaal vergeten was :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:22

SkyStreaker

Move on up!

Kijk eens op sites als dlcompare.com _/-\o_

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:33

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Tijdens Black Friday was de GOTY op game.co.uk voor 5 pond te bestellen. Deze actie is natuurlijk al verlopen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Wil dragon Age graag op de ps4. Maar dan kan ik beter via marktplaats gaan zoeken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Laatst online: 11:18

Rick-Jan

always connected

Gisteren de Game of the Year gekocht, opnieuw beginnen. Kon maar niet in het verhaal komen en vond de combat met de mage wat chaotisch, ga nu een rogue spelen.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 14:54
Rick-Jan schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:49:
Gisteren de Game of the Year gekocht, opnieuw beginnen. Kon maar niet in het verhaal komen en vond de combat met de mage wat chaotisch, ga nu een rogue spelen.
Probeens eens Artifcer Archer spec, mega leuk en chaotisch! Overal explosies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Chrosser schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:44:
Wil dragon Age graag op de ps4. Maar dan kan ik beter via marktplaats gaan zoeken denk ik.
De game was begin vorige maand in de sale in de ps store. 9 euro voor de normale editie en 16 voor de goty. Voor mij was de dlc een beetje overkil en niet aan toe gekomen. Maar om die paar euro extra lig ik niet wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Nieuwevolger schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:42:
[...]

De game was begin vorige maand in de sale in de ps store. 9 euro voor de normale editie en 16 voor de goty. Voor mij was de dlc een beetje overkil en niet aan toe gekomen. Maar om die paar euro extra lig ik niet wakker van.
Ah shit! heb ik die gemist! veel plezier er van in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

*zucht*

http://www.dlcompare.com/...-dragon-age-3-inquisition 6 nogwat euro. Alle DLC en whatever :)

(alhoewel, voor de PC-ert dan)

[ Voor 13% gewijzigd door SkyStreaker op 12-12-2016 17:44 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Chrosser schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:44:
Ik zou gewoon de volgende sale op PSN afwachten (January Sale?). De game wordt zo ongeveer elke ronde goedkoper aangeboden, zo lijkt het.

Tweedehands MP zou ik niet doen. De DLC is volgens mij een eenmalig te gebruiken code in het doosje, dus je koopt in feite de basis versie.

Bij Star Wars Battlefront Ultimate Edition (ook van EA) is dat in ieder geval wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Laatst online: 11:18

Rick-Jan

always connected

Gisteren dus weer opnieuw begonnen, en vind de rogue echt veel fijner spelen dan de mage! Zit nu ook weer helemaal in het verhaal dus nu meer motivatie om het uit te spelen :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 21:20
Anoniem: 406530 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:02:
[...]

Ik zou gewoon de volgende sale op PSN afwachten (January Sale?). De game wordt zo ongeveer elke ronde goedkoper aangeboden, zo lijkt het.

Tweedehands MP zou ik niet doen. De DLC is volgens mij een eenmalig te gebruiken code in het doosje, dus je koopt in feite de basis versie.

Bij Star Wars Battlefront Ultimate Edition (ook van EA) is dat in ieder geval wel zo.
Bj DA ook. De GOTY versie wordt daarmee de standaard versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Is nu in de aanbieding op psn en met Ps+ betaal je nog minder. 8 euro voor de basis versie 12 euro voor de deluxe en 17 voor de goty.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 20:12
Deze game heb ik dit weekend gespeeld, mijn eerste echte RPG die ik speel op WOW na. Nu een uur of 6 gespeeld en ook veel verkend. Mijn fout was blijkbaar dat ik constant in de Hinterlands rondliep (ik vond het wel een mooi gebied) en dus opeens level 12 mobs tegenkwam als level 4 mage :P. Dus als ik zondag weer ga spelen, ga ik maar eens de main questline vervolgen.

Een aantal vragen:
- Is de turn-based optie vereist? Ik ben helemaal niet van turn-based actie.
- Is het nodig dat ik op normal mode mijn companions bestuur? Liever speel ik gewoon mijn eigen character, ik ben niet zo van de group-play.
- Ik vind het spel soms best overweldigend (ik ben een noobie-rpg gamer) wat betreft opties; soms word ik een beetje overspoeld met informatie. Neemt dit af na het begin of blijft dit het hele spel zo? Ik zou het liever met wat meer routine gevoel spelen zeg maar (zonder natuurlijk alleen maar constant mobs te killen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Nu online

Lapras

Ice beam

Nee, je kan het prima in real-time spelen. Soms even pauzeren voor overzicht of healen is wel weer handig, zeker bij boss fights.

Nee, je kan puur je eigen character besturen. Zorg er wel voor dat je een gevarieerd team hebt. Meestal betekent dat 1 warrior, 1 rogue en 2 mages.

Kwestie van langer spelen. Dan wordt de informatie logischer en kan je selectiever lezen. Alle lore kan je in principe overslaan. Meeste gesprekken zijn ook niet noodzakelijk, maar wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Lapras schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:01:
Nee, je kan het prima in real-time spelen. Soms even pauzeren voor overzicht of healen is wel weer handig, zeker bij boss fights.

Nee, je kan puur je eigen character besturen. Zorg er wel voor dat je een gevarieerd team hebt. Meestal betekent dat 1 warrior, 1 rogue en 2 mages.

Kwestie van langer spelen. Dan wordt de informatie logischer en kan je selectiever lezen. Alle lore kan je in principe overslaan. Meeste gesprekken zijn ook niet noodzakelijk, maar wel leuk.
Dit allemaal ja.

Het spel wordt trouwens wel veel leuker als je iets meer begrijpt over de lore. Ik vond zelf dit wel een fijn beginpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
Na witcher 3 eens beginnen aan Dragon Age: Inquisition. Ben een warrior en two handed Weapon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 22:32
Op de PlayStation Store is 'ie nu voor een kleine 6 euro te koop, mocht iemand 'm nog niet hebben :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
Hahn schreef op zondag 16 april 2017 @ 15:05:
Op de PlayStation Store is 'ie nu voor een kleine 6 euro te koop, mocht iemand 'm nog niet hebben :)
is zeker zijn prijs waard. Ik denk dat ik 20€ betaald heb voor de Game of Year Edition digitaal.

Dragon Age: Origins staat voor 9.99 op de marketplace, ben het aan overwegen om die ook aan te kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door MiAnVaSa op 16-04-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:15
Heb het spel het afgelopen weekend gekocht even ter afwisseling van Heroes of the Storm.

Wát een spel, tot nu toe. Gisteren een stuk of 6-7 uur er in gestoken, en dit lijkt alleen maar meer, en beter, te worden. Het geeft me zoveel DA:O vibes, en altijd wel íets te doen. Een Rift te sluiten, een side quest, of ineens een cave die je tegenkomt. Ik vermaak me hier nog wel flink wat uren mee.

Het enige wat ik me afvroeg is of ik kan zien of een quest / gebied het juiste level is voor mij? Ik heb nu bijvoorbeeld een quest om een Mercenary Fortress aan te pakken, maar die level baas is level 9, en dus iets te heftig voor mijn groepje 5/6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrsrd13
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 23:31
EdwardK123 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:32:
Heb het spel het afgelopen weekend gekocht even ter afwisseling van Heroes of the Storm.

Wát een spel, tot nu toe. Gisteren een stuk of 6-7 uur er in gestoken, en dit lijkt alleen maar meer, en beter, te worden. Het geeft me zoveel DA:O vibes, en altijd wel íets te doen. Een Rift te sluiten, een side quest, of ineens een cave die je tegenkomt. Ik vermaak me hier nog wel flink wat uren mee.

Het enige wat ik me afvroeg is of ik kan zien of een quest / gebied het juiste level is voor mij? Ik heb nu bijvoorbeeld een quest om een Mercenary Fortress aan te pakken, maar die level baas is level 9, en dus iets te heftig voor mijn groepje 5/6.
Alleen als je bepaalde story missions start vanaf de War Tabel krijg je een recommended level. In "Free Roam" heb je dat niet. Je zou met behulp van google de range van levels wel kunnen vinden, maar het is leuker om dit zelf uit vinden.

Tip: Save regelmatig, zodat je niet per ongeluk in een battle komt waar je zwaar onderleveld bent en een heel stuk teruggezet word, omdat jet niet opgeslagen hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Mrsrd13 op 12-06-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
Mrsrd13 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:25:
[...]

Alleen als je bepaalde story missions start vanaf de War Tabel krijg je een recommended level. In "Free Roam" heb je dat niet. Je zou met behulp van google de range van levels wel kunnen vinden, maar het is leuker om dit zelf uit vinden.

Tip: Save regelmatig, zodat je niet per ongeluk in een battle komt waar je zwaar onderleveld bent en een heel stuk teruggezet word, omdat jet niet opgeslagen hebt.
Thanks! Zo ver ben ik nog niet in het verhaal, dus misschien moet ik ook maar gewoon wat uitproberen. Die tip neem ik sowieso mee. Er is dan ook zó veel te doen, dat ik af en toe door de bomen het bos niet meer zie. Van de ene quest val ik in de andere.. dus maar zoveel mogelijk doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrsrd13
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 23:31
EdwardK123 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:49:
[...]

Thanks! Zo ver ben ik nog niet in het verhaal, dus misschien moet ik ook maar gewoon wat uitproberen. Die tip neem ik sowieso mee. Er is dan ook zó veel te doen, dat ik af en toe door de bomen het bos niet meer zie. Van de ene quest val ik in de andere.. dus maar zoveel mogelijk doen :).
Geen probleem :) Gewoon lekker op je eigen tempo spelen en doen waar je zin in hebt. Dan ga je uren plezier halen uit DA:Inquisition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 23:35
Heb 'm opgepikt bij Used products voor een tienjte (PS4), ze hadden er nog één liggen (Apeldoorn vestiging).
Is wel zonder DLC's maar prima prijsje, zodra ik door TW3 heen ben (duurt wel ff, net begonnen :p) begin ik hier aan.
Ze hadden daar nog wel meer leuke ps4 games liggen, o.a. need for speed, AC:black flag, Wolfenstein new order etc. allemaal rond de 10 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bassGunner
EdwardK123 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:32:

Zie ook hier :) https://www.reddit.com/r/..._minimum_level_for_zones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Ook maar weer eens begonnen met dit spel..

En voor de extra uitdaging..
Nightmare, met alle Trials aan(Zonder golden Nug).

En toch wel pittig op deze manier, net toch eventjes een paar keer gewiped toen ik een Rift wou sluiten in The Hinterlands maar er telkens 1 of meer Promoted enemies kwamen opdagen..(van hetzelfde level).

Meeste enemies kan ik wel handelen alleen die Terror enemies die uit de rift komen opdagen... Die pakken mij keer op keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
Anoniem: 338166 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:44:
[...]

En toch wel pittig op deze manier, net toch eventjes een paar keer gewiped toen ik een Rift wou sluiten in The Hinterlands maar er telkens 1 of meer Promoted enemies kwamen opdagen..(van hetzelfde level).

Meeste enemies kan ik wel handelen alleen die Terror enemies die uit de rift komen opdagen... Die pakken mij keer op keer.
Ik weet dat er een aantal Rifts idd in the Hinterlands zitten die relatief hoge vijanden eruit gooien. Zou die voorlopig even overslaan (sowieso aanrader om lekker snel Hinterlands uit te gaan), en later terug te keren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EdwardK123 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:11:
[...]

Ik weet dat er een aantal Rifts idd in the Hinterlands zitten die relatief hoge vijanden eruit gooien. Zou die voorlopig even overslaan (sowieso aanrader om lekker snel Hinterlands uit te gaan), en later terug te keren :)
Klopt.
Maar dit was een "nomale" rift.
Alleen op Nightmare als level 4 zijnde tegen andere level 4a5 enemies waaronder een paar promoted...
Dat zijn wel een aantal wipes..

Maakt verder niet zoveel uit, hou wel van die uitdaging.
Zolang ik maar geen Promoted Elite Archer tegen kom die heel mijn party binnen een aantal seconden one shot vind ik het goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Anoniem: 338166 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:44:
[...]

Respect! Ik heb mijn 2e playthrough gespeeld op nightmare met de trials Even Ground, Walk Softly, Grizzly End en Take it Slow, maar die andere trials vond ik toch echt te masochistisch ;)
Verder was het veel makkelijker dan de eerste PT, omdat je de combat gewoon beter door hebt. Ook hielp het wel om met 2 mages rond te lopen.
Succes in elk geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

bassGunner schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:28:
[...]

Respect! Ik heb mijn 2e playthrough gespeeld op nightmare met de trials Even Ground, Walk Softly, Grizzly End en Take it Slow, maar die andere trials vond ik toch echt te masochistisch ;)
Verder was het veel makkelijker dan de eerste PT, omdat je de combat gewoon beter door hebt. Ook hielp het wel om met 2 mages rond te lopen.
Succes in elk geval :)
In principe vlieg ik overal wel doorheen nu.
Speel zelf als een Female Elf Archer samen met Blackwall en Cassandra als Tanks en Vievienne die lekker met Bariers en Dispels strooit.
Kom eigenlijk vrijwel niet meer in de problemen nu(level 9 in de Hinterlands), Blackwall en Cassandra blazen telkens op hun Horn waardoor de hele party +10% Guard krijgt per hit.
Dus dat maakt het wel easy.

Enige vijand(Buiten de level 12+ rifts enz)die mij nu nog in de problemen brengt is de Bear...
Als die alleen is dan gaat het nog wel....Maar vaak loopt deze grote bruine vriend niet alleen maar met andere beertjes en/of Mabari's....
Dus dan is het vaak weg rennen als een b*tch en een rots opzoeken waar ze niet bij kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Ooit iemand de mutliplayer gespeeld ? Zelf nooit aan toe geraakt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
QuZyX schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:05:
Ooit iemand de mutliplayer gespeeld ? Zelf nooit aan toe geraakt... :(
De multiplayer is best leuk maar veel lag en soms wat instabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mijn hemel zeg.

Ik vind het een top spel.
MAAR dat er na al die jaren nog steeds dezefde issue in zit als tijdens de release vind ik niets meer dan beschamend....

Tijdens het gevecht met de 3de draak op Emprise du Lion (Highland Ravager), valt mijn framerate terug tot diashow lengte...
Waar ik andere draken binnen 5 minuten wel neer had, ben ik nu letterlijk al anderhalf uur bezig met die ene draak omdat de frame rate zo traag is dat het 10 seconden duurt voordat ik zelfs maar 1 basic attack kan connecten.
En als de draak aanvalt dan is het maar de vraag wie het overleeft want je kan niets micro-managen..

En daar had ik(en een zooi andere) jaren geleden ook al last van..

Zeer frustrerend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Anoniem: 338166 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:56:
Mijn hemel zeg.

Ik vind het een top spel.
MAAR dat er na al die jaren nog steeds dezefde issue in zit als tijdens de release vind ik niets meer dan beschamend....

Tijdens het gevecht met de 3de draak op Emprise du Lion (Highland Ravager), valt mijn framerate terug tot diashow lengte...
Waar ik andere draken binnen 5 minuten wel neer had, ben ik nu letterlijk al anderhalf uur bezig met die ene draak omdat de frame rate zo traag is dat het 10 seconden duurt voordat ik zelfs maar 1 basic attack kan connecten.
En als de draak aanvalt dan is het maar de vraag wie het overleeft want je kan niets micro-managen..

En daar had ik(en een zooi andere) jaren geleden ook al last van..

Zeer frustrerend....
Bizar... welk platform? Zelf op de ps4 nooit last van gehad.
Bekende bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-06 18:55

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik kan me niet herinneren zo'n probleem tegen te zijn gekomen tijdens mijn playthrough, inmiddels al jaren geleden. Het spel liep altijd vrij soepel. En ik ben behoorlijk aan de drakenjacht geweest, dus goede kans dat ik de Highland Ravager ook heb verslagen. Volgens mij had ik ze allemaal. Vooral in Emprise du Lion ben ik behoorlijk veel geweest. Dat was op een GTX770 en zo nu en dan op een HD7950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bassGunner schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:52:
[...]

Bizar... welk platform? Zelf op de ps4 nooit last van gehad.
Bekende bug?
Dit...
En op de PS4, Gloednieuwe Pro...
Maar had het ten tijde van de originele release ook op mijn gewone ps4.
Dus of ik heb ongelofelijke pech.... of is gewoon slecht gemaakt..

YouTube: Dragon Age™: Inquisition._. Frame Rate issues?

Zo verschrikkelijk irritant..
Normaliter heb je zo'n draak wel neer binnen 5 minuutjes.
Elke periode tussen zijn Guard door haal ik wel 40a50.000 van zijn health weg..

MAAR met deze onzin was ik blij als ik er 5.000 vanaf haalde omdat het gewoon onmogelijk was.
En dan duurt een gevecht met een draak van 430.000 health heel erg lang.
Ben uiteindelijk bijna 3 uur bezig geweest. :(

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 338166 op 21-11-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Heb af en toe het idee dat sommigen (producenten ) iets teveel ps4 pro willen optimaliseren en niet goed kijken of het ook daadwerkelijk overal goed gaat 60fps te forceren of opschalen naar 1800p e.d.

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 22-11-2017 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
SkyStreaker schreef op woensdag 22 november 2017 @ 05:24:
Heb af en toe het idee dat sommigen (producenten ) iets teveel ps4 pro willen optimaliseren en niet goed kijken of het ook daadwerkelijk overal goed gaat 60fps te forceren of opschalen naar 1800p e.d.
Hier niet relevant, want DAI heeft geen Pro-patch...

@Anoniem: 338166 da’s wel heftig in dat filmpje ja. Dus zowel op zowel een normale ps4 als de pro heb je dit gehad? Zelfde savegames? Voor de diagnostiek zou het wel interessant zijn om de game opnieuw te installeren en zelfs je savegames te wissen. En misschien zelfs de hele ps4 te wipen (initialise). Maar kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt :)

Boost mode aan of uit maakt trouwens geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bassGunner schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:47:
[...]

@Anoniem: 338166 da’s wel heftig in dat filmpje ja. Dus zowel op zowel een normale ps4 als de pro heb je dit gehad? Zelfde savegames? Voor de diagnostiek zou het wel interessant zijn om de game opnieuw te installeren en zelfs je savegames te wissen. En misschien zelfs de hele ps4 te wipen (initialise). Maar kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt :)

Andere save game
Spel staat maybe 2 weken op de harde schijf, en Pro is ook ongeveer die tijd aangesloten.

Heb het eerst met Boost mode aan gedaan, en daar begon het mee,
Dus eerste idee was toen inderdaad ook een Reset en boost modus uit.
Maar dat hielp ook niet.

Had het trouwens later op de avond ook met de draak in Hissing Wastes.. Met de andere 8 draken heb ik geen enkel probleem gehad.
Dus ik bereid me alvast voor op de 2 draken die volgen voor de main quest en de draak van de DLC.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

bassGunner schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:47:
[...]

Ik haalde inderdaad de boost en een daadwerkelijke patch door elkaar 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Nu online

Lapras

Ice beam

Anoniem: 338166 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:01:
[...]

Dus ik bereid me alvast voor op de 2 draken die volgen voor de main quest en de draak van de DLC.... :(
Die uit de Main Quest stellen, uit mijn herinnering van vrij lang geleden, niet zoveel voor. Ook de DLC draak is prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Anoniem: 338166 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:01:
[...]

Andere save game
Spel staat maybe 2 weken op de harde schijf, en Pro is ook ongeveer die tijd aangesloten.

Heb het eerst met Boost mode aan gedaan, en daar begon het mee,
Dus eerste idee was toen inderdaad ook een Reset en boost modus uit.
Maar dat hielp ook niet.

Had het trouwens later op de avond ook met de draak in Hissing Wastes.. Met de andere 8 draken heb ik geen enkel probleem gehad.
Ok, hm... heb even snel gegoogled en komt idd wel vaker voor, vooral met de emprise dragon. Tja, vreemd nog steeds. Zelf echt echt nergens last van gehad in ca 500 uur DAI. Alleen kleine frame drops tijdens intense battles maar niets van dit slideshow werk.

Dus ja, irritant, maar zou het verder ook niet weten! Hopelijk valt het mee de rest van het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
De reden voor mij om inquisition opnieuw te installen, van 't weekend maar eens een nieuwe playthrough doorlopen :') Nu de vraag wie gaan in mijn party mee! Neig naar Cassandra, Dorian en Iron Bull.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:01
Heel erg misschien, maar ik heb hem nooit uitgespeeld....

Origins echt kapot gespeeld. Alle storylines, alle DLC...
Deel II 1x gespeeld en Deel III wel heel vaak begonnen. Maar nooit afgemaakt.
Misschien maar eens een keer in de aanbieding kopen en dan wegleggen voor de donkere tijden dat er niks anders te spelen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Er zitten helaas nog steeds een aantal bugs in, had eerlijk gezegd wel verwacht dat deze een keertje opgelost zouden worden.

(Let op kan spoiler zijn)
spoiler:
- Als je Skyhold net hebt en met Cullen praat bij het tafeltje onderaan de trap gaat het beeld op zwart.
Wacht je een minuut of 5 komt het beeld ineens terug met een optie en kan je weer normaal verder spelen.
- Specialisme van Inquisitor, de 3 npc's zijn al een tijd aanwezig en bij het rijzen van/naar Skyhold komt er
ineens een cutscene.
- NPC (hunter) in Hissing wastes, als je daar mee praat staat je karakter vast. Simpel op te lossen als je naar
een ander party member wisselt en weg loopt.
- Sporadische bug, als je wilt 'wall jumpen' of 'wall climbing' dan kan het voorkomen dat je karakter ineens 'weg
vliegt' soms echt van de ene kant naar de andere kant van de map.
- De cluster mines/granaten van rogue (Artificer) laat het spel echt super laggen als je een hood damage doet.
Niet zozeer lag maar een herhaalde 'slow-mo' en dit kan soms vast komen te zitten en dan gaat alles in
slow-mo. Op te lossen door even te fast travelen.
- Vliegende random NPC's/party members. Al een paar keer gehad dat er npc's voorbij vlogen/party
members ineens om me heen vallen en veel schade hebben of echt bijna dood zijn.
- Verschillende dialoog bugs, om wat voor reden blijven bepaalde opties open staan maar zijn er geen sub opties.

En zo zijn er nog wel meer dingetjes die ik nu wel vergeten ben.
Mag hopen dat ze weer een nieuwe uitbrengen, na 370 uur tijd voor DA4 (first blight zou leuk zijn).

Zo maar weer verder ;)

- Edit -

Na ongeveer 88 uur mijn laatste playthrough voor een hele lange tijd.

Heb er wel van genoten, hier en daar wat slordige dingetjes die ik nog niet eerder opgemerkt had maar toch.
Heb weer een leuk einde gekregen, Viv als divine! romance met Cas en getrouwd. Inquisition disbanded.

Ik hoop eigenlijk dat er nog een nieuwe Dragon Age komt. Ik weet alleen niet of ik zit te wachten op een vervolg van DA3 of een nieuwe start ergens. Ja het zou leuk zijn om dit verhaal tot een einde te brengen maar ik verwacht niet dat we met een inquisitor gaan vechten die 1 arm heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door prutser001 op 02-07-2018 16:08 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
Heb ook enorm genoten van Dragon Age Inq. Versta niet dat er zoveel (negatieve) commentaar op was.. Het kon beter, het kon fijner, het kon mooier,... Maar al bij al was het een erg aangename game! :)

Het probleem is, tegenwoordig is het moeilijk om origineel uit de hoek te komen met het verhaal.. Alles draait rond dezelfde fantasy (Human, Elf, Dwarf). Er is een Hero nodig en er is een Evil One…

Het bouwen van je eigen kasteel enzo, mocht gerust wat dieper worden uitgespit.. Misschien is dat wel iets voor de volgende ? :)

En misschien moet ik DAI ook nog maar eens van onder het stof halen.. Nog maar 1 x uitgespeeld :( :p

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
Is er eigenlijk een gelijk soortige game op dit moment uit. Zit al tijden te zoeken naar leuke rpg die beetje op dezelfde stijl speelt. Maar kom op dit moment niet echt ver in mijn zoektocht.

Iemand suggesties?

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-06 15:13

Dawn

..Sworn to the Dark..

boemmie schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:03:
Is er eigenlijk een gelijk soortige game op dit moment uit. Zit al tijden te zoeken naar leuke rpg die beetje op dezelfde stijl speelt. Maar kom op dit moment niet echt ver in mijn zoektocht.

Iemand suggesties?
Witcher serie misschien?

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
Al 2 keer uitgespeeld:), maar inderdaad goede suggestie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dragon's Dogma is vrij goed als je een rpg met companions zoekt. Wel een uniek spel in vele opzichten, het duurde bij mij een paar uur voordat het "klikte", maar werd wel snel een van mijn allround favoriete rpg's :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
boemmie schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:03:

Iemand suggesties?
divinity original sin 2 ? :)

Belgische makelij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Aangezien de vorige paar comments ook al in deze trend waren, en ik er geen nieuw topic aan wil spenderen, weet iemand misschien ook een vergelijkbare co-op game als DA:I Multiplayer.

Ik merk dat ik het leuk vind om zo af en toe lekker even een snel potje te spelen online in een lekker korte scenery, soms alleen, soms met een klein team van 4, en dat was altijd wel leuk om dan even DA:I op te starten, en even lekker character creëren, uitdenken welke combo's van talents & gear het beste zouden werken, en hopen op nieuwe gear via drops, of leuke thema weekendjes....

Ondertussen heeft EA echter zijn handen er vanaf getrokken, nieuwe gear kan ik niet meer craften/vinden/verdienen, mijn characters zijn allemaal wel uitgekristalliseerd qua optimale specs, events zijn er niet meer, en Nightmare soloën heeft ook zo zijn grenzen.

Met andere woorden, ik zoek een nieuwe, actieve vergelijkbare setting als DA:I MP.
(Divinity Original Sin 2 heb ik al gekocht, maar moet nog even paar daagjes wachten tot ik thuis ben, want mag maar 40GB p/m downloaden via mobiel, en DOS2 is > 40GB download....)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:50
Nu er ook games van EA in de GamePass zitten download je weleens wat :)

Maar Dragon Age ziet er best goed uit op de series X zeg. Ik weet niet of er tussentijds nog een grafische upgrade is geweest, maar zeker als je bedenkt dat de game afkomstig is uit 2014, is het echt netjes.

En niet te vergeten, eigenlijk is het ook nog gewoon een prima game...

[ Voor 11% gewijzigd door Nol_NL op 18-01-2021 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 16:00
Nol_NL schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:37:
Nu er ook games van EA in de GamePass zitten download je weleens wat :)

Maar Dragon Age ziet er best goed uit op de series X zeg. Ik weet niet of er tussentijds nog een grafische upgrade is geweest, maar zeker als je bedenkt dat de game afkomstig is uit 2014, is het echt netjes.

En niet te vergeten, eigenlijk is het ook nog gewoon een prima game...
Wil ook nog een keer aan deze game beginnen (vond het destijds echt super leuk om doorheen te gaan en heb hem toen ook uitgespeeld), maar ik speel al zoveel Action RPG's man. Gegeven moment wordt het toch iets teveel waardoor je telkens weer dingen vergeet van andere games waar je mee bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Goeiemorgen iedereen,

In afwachten op MASS EFFECT LEGENDARY edition, zou ik mij Dragon Age: Inquisition (GOTY) aanschaffen. Nu heb ik wel al het gewone spel maar nog niet de DLC's enzo..

Vinden jullie dit de dubbel koop waard ? Uiteindelijk kan ik het vrij cheap aankopen want staat in promo.. :)

Daarnaast; zijn er nog tips/trics om dit "oudere" spel wat te "boosten" ? :) (grafisch ofzo)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-06 18:55

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

QuZyX schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:03:
Goeiemorgen iedereen,

In afwachten op MASS EFFECT LEGENDARY edition, zou ik mij Dragon Age: Inquisition (GOTY) aanschaffen. Nu heb ik wel al het gewone spel maar nog niet de DLC's enzo..

Vinden jullie dit de dubbel koop waard ? Uiteindelijk kan ik het vrij cheap aankopen want staat in promo.. :)

Daarnaast; zijn er nog tips/trics om dit "oudere" spel wat te "boosten" ? :) (grafisch ofzo)
Kan je dan niet beter alleen de DLC's kopen?

De DLC's van Inquisition zijn op zich wel leuk. Trespasser is een must-play. Zonder die heb je eigenlijk Inquisition niet echt uitgespeeld. Jaws of Hakkon en The Descent zijn op zich wel aardig. Je kan prima zonder, maar op zich is het wel de moeite waard. Daarbij vond ik zelf Descent interessanter, al scoort Jaws of Hakkon hoger. Wat mij betreft zijn de DLC wel prima dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matizovic
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-05 12:19
Nadat ik toevallig op een review stuitte van Dragon Age: Inquisition ben ik enthousiast geworden. Als ik klaar ben met Mass Effect Legendary Edition (paar uurtjes ver in deel 3) wordt dit mijn nieuwe game! :)
Persoonlijk heb ik meer ervaring met action RPG's, dus het wordt misschien even wennen. Al heb ik wel begrepen dat je Dragon Age op de lagere moeilijkheidsgraden als action RPG zou kunnen spelen. Naja, we zien wel. Heb er in ieder geval zin in!

Mijn vraag is nu echter welke versie ik moet kopen. Volgens mij is de GOTY de meest complete. Die dus maar?
Ik ben alleen wat ouderwets ingesteld en koop het liefst een disc. Helaas ben ik nog nergens een webshop tegengekomen waar ik de disc versie van de GOTY voor de PS4 kan bestellen. Alles staat op uitverkocht.
Weet iemand toevallig waar ik moet kijken? En anders moet ik er maar aan geloven en de boel uit de Playstation Store downloaden... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Matizovic schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:18:
Nadat ik toevallig op een review stuitte van Dragon Age: Inquisition ben ik enthousiast geworden. Als ik klaar ben met Mass Effect Legendary Edition (paar uurtjes ver in deel 3) wordt dit mijn nieuwe game! :)
Persoonlijk heb ik meer ervaring met action RPG's, dus het wordt misschien even wennen. Al heb ik wel begrepen dat je Dragon Age op de lagere moeilijkheidsgraden als action RPG zou kunnen spelen. Naja, we zien wel. Heb er in ieder geval zin in!

Mijn vraag is nu echter welke versie ik moet kopen. Volgens mij is de GOTY de meest complete. Die dus maar?
Ik ben alleen wat ouderwets ingesteld en koop het liefst een disc. Helaas ben ik nog nergens een webshop tegengekomen waar ik de disc versie van de GOTY voor de PS4 kan bestellen. Alles staat op uitverkocht.
Weet iemand toevallig waar ik moet kijken? En anders moet ik er maar aan geloven en de boel uit de Playstation Store downloaden... :+
Ik zou gewoon de download versie pakken incl add-ons of goty versie. Want voor zover ik weet is de goty editie niet fysiek te krijgen? En het spel is zeker de moeite. Let wel op dat er nog een post campaign is die ik zelf 2 keer gemist heb tot ik erachter kwam dat deze er was.

Wil je de echte ervaring, speel dragon age origins. Voor mij de beste uit de serie. Verwacht niet dat ze ooit weer op dat niveau komen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matizovic
Als de GOTY niet fysiek te verkrijgen is verklaart dat een hoop :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
prutser001 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:56:
[...]

Wil je de echte ervaring, speel dragon age origins. Voor mij de beste uit de serie. Verwacht niet dat ze ooit weer op dat niveau komen.
Correct, echter is de originele DA: Origins wel al vrij "oud" betreft graphics - als je daar kan door kijken, een masterpiece! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matizovic
Wat maakt Origins zoveel beter dan?
Op zich kan ik wel door mindere graphics heen kijken. Alleen verwacht ik dat een modernere game makkelijker 'wegspeelt'. Dan denk ik aan besturing en menu's en zo. Meer wat je tegenwoordig gewent bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

QuZyX schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:14:
[...]

Correct, echter is de originele DA: Origins wel al vrij "oud" betreft graphics - als je daar kan door kijken, een masterpiece! :)
Je kan een flink aantal mods downloaden wat het wat beter, er zijn b.v. ook mods om de combat wat soepeler te maken en vergeet niet de large adress aware patch dan blijft hij wat langer draaien zonder crashes. Zorg dat je regelmatig saves maakt, vergeleken met een hoop van de huidige RPG's zijn de keuzes erg belangrijk en een verkeerde keuze kan je spel best verpesten.
Matizovic schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:20:
Wat maakt Origins zoveel beter dan?
Op zich kan ik wel door mindere graphics heen kijken. Alleen verwacht ik dat een modernere game makkelijker 'wegspeelt'. Dan denk ik aan besturing en menu's en zo. Meer wat je tegenwoordig gewent bent.
Zie hierboven, als ik eerlijk ben zie je een hoop van de oude menu elementen terug in een hoop van de recente spellen. Ik denk dan ook niet dat het menu het probleem zal zijn.

Enige wat een beetje clunky kan zijn is de combat maar hier zijn wel wat mods voor. Nexus mods? Let wel een hoop mods zijn pre Nexus mods client dus moeten handmatig toegepast worden.

Daarbij komt ook dat het verhaal gewoon super vet is en dit een hoop goed maakt. Daarbij komt ook je start keuze, elk karakter, ras en specialisatie hebben andere intros. De keuze die je in het begin maakt geeft ook extra en andere gesprek keuzes tijdens het spelen.

Je kan 2 dingen doen, of gewoon starten en yolo it of als je bepaalde opties verwacht of wilt dit opzoeken.. ik zou zeker de eerste keer yoloen. Kan wel aanraden een ranged class te nemen de eerste keer. Tijdens het spelen kun je de andere party members besturen om een idee te krijgen hoe die classes spelen.

Kan heel veel tips geven maar dat gaat richting spoilers.

Als je echt DAI wilt spelen, speel DAO eerst... Indien mogelijk? Denk dat pc de enige optie is.

[ Voor 54% gewijzigd door prutser001 op 09-06-2022 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matizovic
prutser001 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:23:
[...]

Je kan een flink aantal mods downloaden wat het wat beter, er zijn b.v. ook mods om de combat wat soepeler te maken en vergeet niet de large adress aware patch dan blijft hij wat langer draaien zonder crashes. Zorg dat je regelmatig saves maakt, vergeleken met een hoop van de huidige RPG's zijn de keuzes erg belangrijk en een verkeerde keuze kan je spel best verpesten.

[...]

Zie hierboven, als ik eerlijk ben zie je een hoop van de oude menu elementen terug in een hoop van de recente spellen. Ik denk dan ook niet dat het menu het probleem zal zijn.

Enige wat een beetje clunky kan zijn is de combat maar hier zijn wel wat mods voor. Nexus mods? Let wel een hoop mods zijn pre Nexus mods client dus moeten handmatig toegepast worden.

Daarbij komt ook dat het verhaal gewoon super vet is en dit een hoop goed maakt. Daarbij komt ook je start keuze, elk karakter, ras en specialisatie hebben andere intros. De keuze die je in het begin maakt geeft ook extra en andere gesprek keuzes tijdens het spelen.

Je kan 2 dingen doen, of gewoon starten en yolo it of als je bepaalde opties verwacht of wilt dit opzoeken.. ik zou zeker de eerste keer yoloen. Kan wel aanraden een ranged class te nemen de eerste keer. Tijdens het spelen kun je de andere party members besturen om een idee te krijgen hoe die classes spelen.

Kan heel veel tips geven maar dat gaat richting spoilers.

Als je echt DAI wilt spelen, speel DAO eerst... Indien mogelijk? Denk dat pc de enige optie is.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
PS4 is momenteel mijn enige mogelijkheid voor het spelen van spellen. Laptop van werk trekt dat niet ;)
DAO zal dan toch even moeten wachten. Stort ik me eerst op DAI 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Matizovic schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:58:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
PS4 is momenteel mijn enige mogelijkheid voor het spelen van spellen. Laptop van werk trekt dat niet ;)
DAO zal dan toch even moeten wachten. Stort ik me eerst op DAI 8)
Met een beetje recente laptop is DAO gewoon te spelen. Denk dat een igp al ver komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Mijn fromsoft gaming spree heeft wat TEveel stress veroorzaakt in de gaming uren dat ik juist zou moeten ontspannen, dus terug een paar versnellingen lager:
Binnenkort komen de next-gen witcher 3 improvements uit, maar wil nu alvast eens een een diepgaande rpg om me in onder te dompelen, dus: Tijd om na zoveel jaar eens een tweede playthrough van DA:I te doen :).

Ik speel hem op series S en ben heel blij om te zien dat dit spel een FPS boost heeft gekregen naar 60 fps. Resolutie lijkt ook dynamisch te zijn, want is een heel stuk scherper dan wat ik me herinner. De grootste verbetering is echter de laadtijden, wat vooral voor transitie van/naar de war table een enorme verademing is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:46
Laatst weer is Inquisition opgepakt, zo'n 7 jaar later. Grafisch nog best mooi op de pc. Ik weet nog dat ik het toen erg complex vond allemaal. Zijn er nog beginners tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Nu online

Lapras

Ice beam

Westland1940 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:05:
Laatst weer is Inquisition opgepakt, zo'n 7 jaar later. Grafisch nog best mooi op de pc. Ik weet nog dat ik het toen erg complex vond allemaal. Zijn er nog beginners tips?
Zorg voor een goede tank. Blackwall (?) is je beste vriend. Verder minimaal 1x een rogue en 1x een mage. En als je hem niet te moeilijk zet, kom je overal mee weg.
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste