Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Boah. Ik heb gekozen om zelf te drinken van de Well of Sorrows en zit nu dus opgezadeld met een level 20 draak die ik op Nightmare nooit verslagen ga krijgen (zelf level 21) :')

Dat wordt nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:49
Eppux schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:27:
[...]

Hmm, bij mij werkt alles zonder problemen. Ik heb wel een clean install gedaan na de upgrade vanaf Windows 7 en de game files die ik al had hergebruikt zodat de volledig game niet opnieuw gedownload moest worden.
Hmm, het kan dus werken :)

Ik had de game op een andere HD staan dus een totale herinstall was nodig van DAI. Werkt helaas voor geen meter.. ben hem nu voor de 2e maar aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:03

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Getest, hier geen problemen op Win10 (maar dat is dus geen fresh install maar een upgrade v.a. 8.1).

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 23:49
Een 2e herinstall van DAI heeft het gelukkig opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

jongens vraagje aan de spelers. DA:I speelt dit nog steeds als deel 1 en twee? dus vooral party controllen of ben je nu gelimiteerd tot één persoon beetje als ME?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ja je kan je hele party besturen. De controls op de PC zijn wel even wennen.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17

SkyStreaker

Move on up!

Blijf toch wel in de Dragon Keep inconsistentie houden want zoals ik het gespeeld heb:

- Warden heeft Archdemon gedood
- Allistair + dochter loghain heersen
- Warden + Morrigan = baby

Witchhunt DLC:

- Ben met Morrigan door de eluvian gestapt.

Precies deze combi kan dus niet, terwijl ik het wel gespeeld heb.

De enige manier waarop ik dit kan laten werken is als ik Loghain de Archdemon laat doden, maar die heb ik dus vermoord in de game tijdens de landmeet. :F Mijn verhaal kan dus niet.

[ Voor 22% gewijzigd door SkyStreaker op 22-08-2015 08:32 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Niku schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:37:
Boah. Ik heb gekozen om zelf te drinken van de Well of Sorrows en zit nu dus opgezadeld met een level 20 draak die ik op Nightmare nooit verslagen ga krijgen (zelf level 21) :')

Dat wordt nog wat.
Tips trouwens? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
spoiler:
Je hoeft de draak maar half te verslaan, daarna vliegt ie weg.

Wat betreft de W10 issues, probeer de game eens als Administrator te draaien of Compatability mode voor Windows7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Hoe werkt dat crafting nu eigenlijk ?
Ik heb een aantal recipies, heb voldoende recourses maar kan niets maken.
Moet ik hiervoor naar speciale locaties toe ?

Ik speel op de PS3.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

sabriel schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:07:
Hoe werkt dat crafting nu eigenlijk ?
Ik heb een aantal recipies, heb voldoende recourses maar kan niets maken.
Moet ik hiervoor naar speciale locaties toe ?

Ik speel op de PS3.
Je moet naar de 'smid' toe. The Undercroft in Skyhold en in Haven ligt dat net buiten de muren geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En daar staan dan weapon en armor crafting stations, niet te verwarren met de weapon en armor enhancement stations die er ook staan.

Beste kijk je even op youtube, genoeg filmpjes over hoe crafting werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

SPOXYWOXY schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:36:
[...]

spoiler:
Je hoeft de draak maar half te verslaan, daarna vliegt ie weg.
Dit geldt niet voor Mythals Guardian toch? Want daar had ik het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Niku schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:20:
[...]

Dit geldt niet voor Mythals Guardian toch? Want daar had ik het over.
Jawel die bedoel ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ah echt, mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Nice, uitgespeeld op Nightmare :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
Persoonlijk heb ik het idee met dit spel dat het verhaal wat 'softer' is geworden. In DA:O weet ik nog wel met de darkspawn breeding mother dat mijn maag omdraaide toen iedere keer die spreukjes werden verteld naarmate je dichterbij die boss kwam. Ik vond het geweldig om Leliana dood te laten gaan (was dat hypocriete gedoe van haar behoorlijk zat) en dan komt ze terug in DA:I..

Dit heb ik in DA:I niet echt gehad, vooral door die oneindige gathering dingen die meer thuishoren in een MMORPG dan in een singleplayer spel waarin het gewoon helemaal niets toevoegt. Terwijl ik het verhaal van het eerste deel nog weet, ben ik grote delen van DA:I alweer vergeten, ach ja nu weer wachten op het volgende deel.. Toch zaten er wel leuke dingen in en was de omgeving over het algemeen adembenemend.
SnoeiKoei schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:25:
[...]

Gisteren Win10 geïnstalleerd, als update v.a. 8.1, maar nog niet geprobeerd of DA:I nog start, sorry. Ik heb vanavond weinig tijd maar als ik er aan denk terwijl m'n eten in de pan zit kijk ik snel ff of het starten wil.
Heb je de videokaart drivers wel opnieuw geinstalleerd? Die moeten namelijk opnieuw worden geinstalleerd voordat de GPU weer aangesproken kan worden.

Behalve dat, wat voor error en zo geeft het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Yamotek schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:33:

Dit heb ik in DA:I niet echt gehad, vooral door die oneindige gathering dingen die meer thuishoren in een MMORPG dan in een singleplayer spel waarin het gewoon helemaal niets toevoegt. Terwijl ik het verhaal van het eerste deel nog weet, ben ik grote delen van DA:I alweer vergeten, ach ja nu weer wachten op het volgende deel.. Toch zaten er wel leuke dingen in en was de omgeving over het algemeen adembenemend.
Ik vond het verhaal wel tof, zeker het einde biedt wat gaafs voor het volgende deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Yamotek schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:33:

[...]

Heb je de videokaart drivers wel opnieuw geinstalleerd? Die moeten namelijk opnieuw worden geinstalleerd voordat de GPU weer aangesproken kan worden.

Behalve dat, wat voor error en zo geeft het eigenlijk?
Ik had nergens last van he. Dat was iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
Ai verkeerde persoon geciteerd, dat was niet zo heel handig.

Ik moet zeggen dat ik deel 2 een veel opener einde vond hebben (dacht ik eindelijk de intro na 8 uur af te hebben was het spel klaar..) en hoopte ik op een veel meer mages vs templars (dus dat je een kant moest kiezen en zelf als mage/templar verder kon komen. In DA:I heb je dit wel wat zitten, maar is het maar een klein gedeelte van het totale verhaal, immers de inquisition is de rode draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:48
Dat is dus wat ik al aan gaf. De keuzes hebben minder invloed dan ik dacht dat ze zouden hebben. Zijn maar een paar die echte impact hebben maar geen ander einde. Het zelfde als judgement. Je maakt een keuze, maar directe invloed heeft het niet, behalve wat approval van je teammembers.

Dit maakt het niet overigens niet direct minder leuk hoor haha de opties zijn zeker leuk bedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ik weet niet of dit topic nog heel actief is (laatste post is 4 dagen oud) maar iemand een goede tip om dit weekend event tot een goed eind te brengen? (ergo: 8 cross-class combo's)

Ik heb bijna al mijn 16 builds zo gemaakt dat ik er ook mee kan solo'en, en ik heb er geen probleem mee om een van m'n lvl 20's weer terug naar 1 te schoppen, doe ik regelmatig, maar welke is dan het best om cross-class combo's mee te scoren (en welke tree).....

Vooralsnog sta ik nog steeds op 0/8, dus blijkbaar ben ik niet zo'n goede teamplayer ;)

Nu op 3/40 als ik een commendation chest wil, snap niet wat ik fout doe, heb alles (nu ja, bijna alles) gelezen op i-net wat betreft combo's, maar het vervelende is dat andere personen in MP dan wel mee moeten werken.... heb minstens 20 games gedaan met m'n Silent Sister, 10 met m'n Katari, m'n Necromancer gepromote zodat ze nu specced is voor status, moet alleen nog detonated worden...
Winter's Grap (+chill) + Ice Storm (blizzard) (permafrost tree) en
Horror (despair) + Walking Bomb (virulent) (gravelord tree)

Wat gaat er fout?

p.s. gear: purple lvl 15 (kan dat niet hoger?), trinkets alles purple lvl 20, weapons lvl 24-26

edit: potverdorie.... 39/40 combo's gekregen, MP weekend over, daar gaat m'n 100% MP reputatie... ;w

[ Voor 41% gewijzigd door zion op 31-08-2015 04:56 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

Nieuwe en laatste DLC komt 8 september al ! 8)
Ben benieuwd wat Solas te zeggen heeft.
http://www.dragonage.com/...-dlc-and-more-coming-soon

[ Voor 45% gewijzigd door nFo op 01-09-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

De laatste DLC voor DA:I dus :'( Ik had gehoopt dat er nog wel wat meer zat aan te komen eigenlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 01-09-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

nFo schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:20:
Nieuwe en laatste DLC komt 8 september al ! 8)
Ben benieuwd wat Solas te zeggen heeft.
http://www.dragonage.com/...-dlc-and-more-coming-soon

[video]
Vet!

Had alleen verwacht dat Solas pas terug zou komen in een volgend deel. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Ik blijf hangen op het stuk dat je de lyrium titan bij de sha brytol shrine moet verslaan. Ik word genadeloos afgemaakt elke keer. Iemand tips?

[ Voor 7% gewijzigd door SPOXYWOXY op 01-09-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

SPOXYWOXY schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:28:
Ik blijf hangen op het stuk dat je de lyrium titan bij de sha brytol shrine moet verslaan. Ik word genadeloos afgemaakt elke keer. Iemand tips?
Die demon? Kun je 'afkopen'.

Of zit ik nu bij het verkeerde stuk? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Niku schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:11:
[...]

Die demon? Kun je 'afkopen'.

Of zit ik nu bij het verkeerde stuk? :+
Het stuk waar dat grote blauwe lyrium brok in zo'n demon veranderd bedoel ik

[ Voor 56% gewijzigd door SPOXYWOXY op 01-09-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

SPOXYWOXY schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:33:
[...]

Het stuk waar dat grote blauwe lyrium brok in zo'n demon veranderd bedoel ik
Kak, geen idee waar je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Niku schreef op woensdag 02 september 2015 @ 03:04:
[...]

Kak, geen idee waar je zit.
Titan in Descent.

Tactiek:
spoiler:
Eerst hak je die kleine tentakels aan de basis aan stront, zodra die kapot zijn kun je een ander deel targeten (lyrium clumps of zoiets?). Zodra die op 0% zijn gaat de guardian kapoet. Tentakels groeien op den duur terug dus het is een rinse-repeat kwestie. Tussendoor moet je af en toe flink rennen om de attacks van de guardian te ontwijken.

[ Voor 52% gewijzigd door SnoeiKoei op 02-09-2015 11:39 ]

• SPOXYWOXY
SnoeiKoei schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:32:
[...]

Titan in Descent.

Tactiek:
spoiler:
Eerst hak je die kleine tentakels aan de basis aan stront, zodra die kapot zijn kun je een ander deel targeten (lyrium clumps of zoiets?). Zodra die op 0% zijn gaat de guardian kapoet. Tentakels groeien op den duur terug dus het is een rinse-repeat kwestie. Tussendoor moet je af en toe flink rennen om de attacks van de guardian te ontwijken.
Thanks gelukt eindelijk :). Nou maar paar daagjes wachten op de nieuwe DLC, kunnen we weer verder. Daarna maar eens aan The Witcher 3 beginnen. Wou eerst Dragon Age uitgespeeld hebben namelijk, maar ze bleven maar met DLC komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Ik heb de main Quest uitgepeeld en Cassandra is Divine. Daardoor is ze niet meer beschikbaar in m'n party. Maar gezien ze m'n enige tank is ben ik daar niet zo blij mee. Nu lees ik hier en daar (https://www.reddit.com/r/...d_some_help_seriously_if/) dat je nog met Cassandra kan praten waardoor ze bij je party blijft. Maar bij mij is ze gewoon weg. Kan niet met haar praten en er is ook geen missie oid.. Heb ik iets gemist?

nvm.. zit weer met m'n neus te kijken.. ze stond gewoon waar ze altijd staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Pkunk op 08-09-2015 22:18 ]

Hallo met Tim

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

Iemand de nieuwe DLC gespeeld ?
Was even bezig met de nieuwe Destiny DLC en MGS5.

• SPOXYWOXY
nFo schreef op donderdag 10 september 2015 @ 02:11:
Iemand de nieuwe DLC gespeeld ?
Was even bezig met de nieuwe Destiny DLC en MGS5.
Heb hem gekocht, maar nog niet gespeeld. Hopelijk vanavond tijd voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nog niet gekocht maar dat komt binnenkort wel een keer. Ik heb de beide andere DLC wel gekocht en was daar beide keren in 1 of 2 avondjes wel helemaal doorheen, mooie toevoeging (goede content) aan het verhaal maar imho te weinig om als DLC te verkopen (had gewoon in het spel zelf kunnen zitten), helemaal voor 15 euro. Gezien het feit dat dit meteen de laatste DLC is die uitkomt voor DA:I heb ik ook weinig haast.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En, iemand van jullie de nieuwe DLC al gespeeld? Aanrader?

• Danny Canero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
SnoeiKoei schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:58:
En, iemand van jullie de nieuwe DLC al gespeeld? Aanrader?
Ik heb hem uitgespeeld en best veel wordt duidelijk. Ook zit er een brug en hints in naar de volgende Dragon Age release, als die er komt.

Ik zou deze DLC zeer zeker aanraden, maar houdt er rekening mee dat je niks meer van de oude missies e.d. kunt doen. Je bent completly locked out van de andere missies in DAI en je kunt ook niet meer terug als je de DLC hebt uigespeeld.

B.NET: dannycanero#2948 | Main WoW: Tanodal @ Defias Brotherhood | GM GoT-WoW@Defias Brotherhood

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Danny Canero schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:08:
[...]

Ik heb hem uitgespeeld en best veel wordt duidelijk. Ook zit er een brug en hints in naar de volgende Dragon Age release, als die er komt.

Ik zou deze DLC zeer zeker aanraden, maar houdt er rekening mee dat je niks meer van de oude missies e.d. kunt doen. Je bent completly locked out van de andere missies in DAI en je kunt ook niet meer terug als je de DLC hebt uigespeeld.
Ben benieuwd, ik zal m binnenkort eens aanschaffen. Op zich niet erg dat je na deze DLC niks meer kunt met dat character (tenzij met oude saves) want het is echt het eind van dit verhaal.
Hopelijk is de volgende DA net zo goed als deze.

• Minoeske
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-05 10:22
Ik vond de nieuwe DLC erg goed. Boeiend verhaal met interessante onthullingen en eigenlijk is het verhaal van DA:I ook niet compleet zonder deze DLC. Mooie soundtrack ook. Qua lengte was het voor mij zo'n 5 a 6 uurtjes. Voor de echte fans van de Dragon Age wereld zou ik zeggen dat deze DLC onmisbaar is. :)

• ye-roon
  • Laatst online: 09-09 12:15
Ik heb recent de game gekocht voor PC. Heb de game platinumed op de PS4. Ik had zaterdag even een "break" nodig van Diablo3. Anyways, 20 uur later en zit in skyhold. Ik heb begrepen dat er nu die golden nug is waarmee je alles kan kopieren naar je nieuwe saves, maar daarvoor moet je de game minimaal 1 keer hebben uitgespeeld. Er is een user op nexus die een post heeft gemaakt met save games met alle schematics, bless his soul, die kan je hier vinden: http://www.nexusmods.com/dragonageinquisition/mods/866/?

Echter ik zit met een "probleem". Hij heeft een final battle save geupload maar daar heb je de deluxe edition dlc voor nodig. Voor PS4 heb ik de deluxe edition gekocht op launch en ik vond het de extra aanschaf prijs totaal niet waard. En om nou een tientje neer te leggen voor een save import vind ik ook weer zoiets. Heeft iemand toevallig een save file voor de final boss zonder deluxe edition dlc? :) Het zou de boel een hoop versnellen :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Danny Canero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
ye-roon schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:59:
Ik heb recent de game gekocht voor PC. Heb de game platinumed op de PS4. Ik had zaterdag even een "break" nodig van Diablo3. Anyways, 20 uur later en zit in skyhold. Ik heb begrepen dat er nu die golden nug is waarmee je alles kan kopieren naar je nieuwe saves, maar daarvoor moet je de game minimaal 1 keer hebben uitgespeeld. Er is een user op nexus die een post heeft gemaakt met save games met alle schematics, bless his soul, die kan je hier vinden: http://www.nexusmods.com/dragonageinquisition/mods/866/?

Echter ik zit met een "probleem". Hij heeft een final battle save geupload maar daar heb je de deluxe edition dlc voor nodig. Voor PS4 heb ik de deluxe edition gekocht op launch en ik vond het de extra aanschaf prijs totaal niet waard. En om nou een tientje neer te leggen voor een save import vind ik ook weer zoiets. Heeft iemand toevallig een save file voor de final boss zonder deluxe edition dlc? :) Het zou de boel een hoop versnellen :)
Even goed lezen en dan zie je dat hij ook een 'No Deluxe' versie erop heeft staan :)

B.NET: dannycanero#2948 | Main WoW: Tanodal @ Defias Brotherhood | GM GoT-WoW@Defias Brotherhood

• ye-roon
Danny Canero schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:18:
[...]

Even goed lezen en dan zie je dat hij ook een 'No Deluxe' versie erop heeft staan :)
Het gaat me om de end game save. Ik heb de game nog niet eerder uitgespeeld op PC, daarmee nog geen nug in skyhold. De enige "endgame" save waar je dus die nug mee kan krijgen die hij heeft staan is met de deluxe dlc. Vandaar dat ik dat nodig hebt. Dus als je mijn post goed gelezen had, dan had je deze post niet hoeven maken :)

Edit:

Nog andere vraag: Sinds wanneer hebben ze de specialisations aangepast? Ik heb zelf nog geen spec, maar ik zag dat Vivi, Sera en andere party members in hun specialisation tree nu per active skill een keuze hebben uit 2 upgrades ipv just one. De wikia is er nog niet mee ge-update. Is dit al lang?

[ Voor 22% gewijzigd door ye-roon op 23-09-2015 12:50 ]

• Pkunk
Ik zie niet wat je bedoeld.. bij mij is het al zo sinds ik ben begonnen een maand of wat geleden:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GWBwAjM.png

Hallo met Tim

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
HI,

Ik ben een nightmare PT gestart met een Shield&Sword warrior. Ik wil met deze de specialization tree in gaan. Ik twijfel over de party setup, ik ben me aan het bedenken om 2 mages te pakken met een rogue ranged (solas als support/rift mage, dorian als DPS, Sera of varus als rogue).
Wie zouden jullie meenemen? En welk leveling skill path zou je nemen?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon
Pkunk schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:18:
Ik zie niet wat je bedoeld.. bij mij is het al zo sinds ik ben begonnen een maand of wat geleden:
[afbeelding]
Ik ben er inmiddels achter hoe dit komt. Het is iets wat ze hebben toegevoegd wanneer je de nieuwe DLC geinstaleerd hebt. Als je dat niet hebt dan heb je nog de standaard skills.

Ik zal vanavond eens zien of ik een screenshot ervan kan maken.

Maar het is best wel sterk in sommige gevallen. (Disclaimer: waarom ik dit nog uit m'n hoofd weet na het gisteren gelezen te hebben is beyond me, *cough* nerd *cough*).

Voor mage bijvoorbeeld: Energy Barage. De standaard upgrade is reduces magic resistance by 2% for each hit with energy barage, de andere upgrade is: Energy Barage deals 100% more damage, but targets are selected at random. Wat dus heel erg sterk is. AoE abilities en spells zijn zo'n beetje het sterkste wat er is. Meestal ligt alles toch zo plat(zelfs op nightmare). Dus 100% meer damage, i'll take it. Plus als er maar 1 target is, dan raken alle balletjes alsnog dat target voor die damage.

Thunderstorm: standaard upgrade: enemies hit within the area of the storm take lightning damage everytime they get hit. Nieuwe upgrade: Enemies hit Outside the storm take substantial amounts of damage unless they are inside the storm. Lijkt in eerste instantie niet zo goed, maar combineer dat met een necromancer die iedereen er contstant uit feared. Opeens een stuk sterker.

Rift Mage, Pull of the abyss. Standaard upgrade: reduces cooldown and enemies inside the field are weakend. Goeie upgrade, goede synergy, maar je hebt als rift mage genoeg manieren om weakend te applyen. Dus die nieuwe upgrade: Enemies inside the spell take 500% weapon damage per second. Dit is insane. Combineer dat met de normale lightning storm variant, laat je 2de mage er een blizzard over gooien en later in het spel leg je een fire mine/fire wall midden in die pull, je archer schiet een poison loaded scattershot in de groep. Who needs tanks.

Blizzard: Standaard upgrade: Damage increased by 75% weapon damage per second, now progressively freezes the target. Nieuwe upgrade: Blizzard no longer requires upkeep and costs 40 mana. Ik weet niet of deze skill bugged is, want ik heb de upgrade niet maar het bevriest vijanden wel(misschien een passive?). Maar die 40 mana fire and forget is super sterk daardoor

Winters Grasp: Standaard upgrade: now chills enemies in an area. Nieuwe upgrade: enemies that are chilled by otherskills now take a 1000% weapon damage when hit. Gezien je toch blizzard cast(helemaal met nieuwe upgrade) heb je er gewoon een 1000% weapon damage spike bij. Als je frost staff hebt is elke 3de hit ook een chill, wat je ook die spike geeft met winters grasp.

Maar niet alle skills zijn evengoed, maar dat maakt niet uit, er zijn iig een boel nieuwe combinaties mogelijk :)
Dazzler2120 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:04:
HI,

Ik ben een nightmare PT gestart met een Shield&Sword warrior. Ik wil met deze de specialization tree in gaan. Ik twijfel over de party setup, ik ben me aan het bedenken om 2 mages te pakken met een rogue ranged (solas als support/rift mage, dorian als DPS, Sera of varus als rogue).
Wie zouden jullie meenemen? En welk leveling skill path zou je nemen?
Ik speel exclusief nightmare en ik ben erg fan van de 2mage, rogue, warrior setup. Zeker in het begin zijn twee mages die je barrier geven erg fijn en zal het meer manageable maken. Als rogue maakt het niet veel uit wie je neemt. Maar Sera is erg sterk, helemaal met Fire Flask + Focus ability en als die niet klaar zijn, je flask of lighting. Cole is een beast, hij doet zo veel damage, maar is melee, dus die moet je babysitten(lees: tank voor hem). Varric is een tof character, maar zijn specialization is mediocere at best.

Voor je mages: Ik zou investeren in Vivi en Solas. Stel Vivi zo in dat je in geval van nood haar kan overnemen(met haar spelen) en zo de fight redden. Knight Enchanter is daar goed voor, wel zorgen dat ze zelf haar KE niet gebruikt, de AI is niet zo goed met het gebruik van spirit blade, plus het plaatsen van de slow bubble. Die kan je beter handmatig plaatsen. Alle damage die ze doet komt er ook bij als barrier bij haar, wat haar een goede healer(groene tree) maakt. Ik gebruik haar nu met de spirit tree, winter tree(blizzard skill) en KE tree(minus focus ability). Dan Solas: de rede waarom ik nu een Rift mage heb. Pull off the abyss is super super sterk. Het werkt op bijna alles en nu je het kan speccen dat het ook nog 500% weapon damage per second doet, man man wat sterk.

Dan Dorian in andere alinea. Dorian is een baas. Als character, als persoon. Het liefst zou ik hem altijd mee nemen, maar zijn necromancer abilities zijn gewoon niet goed. Weinig damage, weinig synergy met andere skills, het is gewoon, meh. Mocht je met hem spelen en z'n fear willen gebruiken, neem dan de upgrade dat enemies niet meer weg rennen als ze feared zijn, want je bent anders heel de tijd achter iedereen aan het rennen, hij feared ze in nieuwe mob packs, en je gaat dood etc. Trust me, I know. Heb m'n eerste playthrough veel met hem gespeeld, later ingewisseld voor Solas. Plus die ability dat fallen enemy voor jou gaan vechten is kut. Dat kan ook de laatste enemy van het pack worden en zo lang die leeft blijf je in combat en loop je dus langzaam en clunky en je kan niet mounten.

Mijn team voor Nightmare: Tank, Archer Rogue, Mage(spirit + cold), Rift Mage(pull of the abyss, spirit, lightning).

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik wil viv bewust vermijden ivm KE, heb echt een hekel aan de kracht van die class :p
Maar mocht ik vast komen te zitten kan ik haar wel meenemen.

Sera.... ze is zo enorm irritant! Maar wel dus de beste ranged optie, cole als rogue heb ik ook aan gedacht, maar hij gaat te snel dood.
Denk dat het een soortgelijke setup als jou wordt;
spoiler:
en als solas de party verlaat dat ik dan dorian er toch bij pak voor de dlc's te doorlopen.

PS4 PSN: Dazzler2120

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Dazzler2120 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:22:

spoiler:
en als solas de party verlaat dat ik dan dorian er toch bij pak voor de dlc's te doorlopen.
Zo heb ik het ook gedaan. Na het spel te hebben uitgespeeld heb ik JoH gedaan. Vond het beter aanvoelen om het hoofdspel eerst uit te spelen en daarna de DLC's. Maar jammer genoeg dus
spoiler:
geen Rift Mage meer
in de DLC's...

Trouwens, de keuze van je party hangt ook wel af van welk gebied je bent. Zo zijn Blackwall en Viv in het hoofdspel vrijwel onverslaanbaar, terwijl ze in JoH in mootjes worden gehakt (enemies doen damage vs. guard en barrier). Daar heb ik weer meer met Dorian en Cassandra (shield bash!) rondgelopen. The Descent wil ik wrsch met 2 tanks en 1 mage doen (ben zelf DW rogue), gezien de kleine ruimtes zal een archer wat minder ideaal zijn. Of 1 tank en 2 mages (viv, dorian).

[ Voor 30% gewijzigd door bassGunner op 24-09-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
Dazzler2120 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:22:
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik wil viv bewust vermijden ivm KE, heb echt een hekel aan de kracht van die class :p
Maar mocht ik vast komen te zitten kan ik haar wel meenemen.

Sera.... ze is zo enorm irritant! Maar wel dus de beste ranged optie, cole als rogue heb ik ook aan gedacht, maar hij gaat te snel dood.
spoiler:
KE is echt niet zo sterk als de hype rond die class. Dit komt doordat KE de eerste class was waar een youtube vid over was die een draak solo-de op nightmare. Dat beeld over de Overpowered-ness van de KE is daardoor nooit meer weg gegaan.

Maar als je goed gaat kijken zijn er classes die veel sterker zijn dan de KE. Een dual dagger assasin rogue met bijna permanent stealth(dus niet geraakt worden) kan 2 wapens + armor masterwork aan. Dus Guard per hit op 1, 2 damage dealing ones op de ander en alles smelt letterlijk voor je ogen. Het is vele malen sterker dan een KE. Maar ja, de bias voor de KE is nou eenmaal set, omdat die de eerste was.

Ook een tempest archer die in 10 seconde solo de sterkste draak in het spel neer legt. Dat kan een KE niet. Wat je als KE wel kan is een wapen/armor combo maken zonder guard on hit. Alle damage die je doet komt al bij je barrier, dus je kan net zo goed twee damage abilities gebruiken zodat dit bij je barrier komt. Plus een KE kan je van een clutch situation redden, maar daar is de class ook voor bedoeld, kijk maar naar de focus ability.

Persoonlijk vind ik de rift mage vele malen sterker dan de KE. De enige rede waarom ik zo snel, zulke zieke damage kon doen als KE was omdat ik een rift mage had die alles gezellig naar het midden van een circeltje pullde waar ik dan mijn firemine neer lag en BOOM. Maar nu met die 2de upgrade(moet je trespasser voor hebben geinstalleerd), waarbij Pull of the Abyss 500% weapon damage as spirit per second doet, ik bedoel, das 3000% plus het is een CC, plus als je ze met veilstrike weakend doet het nog meer damage, plus thunderstorm er over. Dan nog de estatic dat je daar als fucking bad-ass mothafucka de elementen aan het beheersen bent. (also, pull of the abyss is spirit damage, er zijn geen mobs immune voor dat).

Over post main game gesproken:
spoiler:
Dat is dus de rede waarom ik nu zelf een rift mage speel, want rift mage to stronk en een zekere rift mage zit dan niet meer in je party

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martindeman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 09:17
Ik vind Varric ook wel baas om mee te spelen als je hem goed spect. Zodra je zijn crit kans hoog maakt door gear en zijn perks goed te upgraden kan je zonder cooldown leaping shot en explosiveshot spammen (en je team heeft ook gelijk geen cooldowns meer!)

Voeg een leuke fade touched upgrade bij voor je armour (zoals hidden blades, ignore armor of guard on hit) en je hebt een solo machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou..de GOTY is net uit. Probeer ik 'em te spelen....

Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg17/Gijs_01/GGEA_zpsudnhlpir.png

Echt weer toppie. Ben al niet echt een fan van Origin..maar zo ga ik dat zeker niet worden.

Hopelijk heeft het iets te maken met de activatie server die nog niet is bijgewerkt, anders gaat dit een refund worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2015 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Ik zou graag jullie mening horen over de drie DLC-pakketten bij deze game: Jaws of Hakkon, The Descent en Trespasser. Die laatste wil ik sowieso halen omdat deze een epiloog bevat op het hoofdverhaal en dat lijkt me erg interessant. Deze is ook het best ontvangen van de drie qua recensies. Maar hoe zit het met de andere twee? Raden jullie Hakkon en The Descent aan?

Edit: en ik vind de prijzen van de DLC vrij fors. Als iemand ideeën heeft hoe ik deze pakketten kan bemachtigen zonder €15 neer te leggen per stuk, dan hoor ik het graag. Een upgrade naar de GOTY-editie voor €20-€30 zou ideaal zijn, maar die is er niet. En ook geen voordelige season pass...

[ Voor 28% gewijzigd door geert1 op 07-10-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:24

Lapras

Ice beam

Ik ben bijna klaar met Hakkon. Heb hem met een discount gekocht en vind hem best leuk. Vijanden zijn soms vrij sterk, items zijn goed. Het voelt wel als progressie dus. Verder meer van hetzelfde - maar dat vind ik prima bij DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:46:
Nou..de GOTY is net uit. Probeer ik 'em te spelen....

[afbeelding]

Echt weer toppie. Ben al niet echt een fan van Origin..maar zo ga ik dat zeker niet worden.

Hopelijk heeft het iets te maken met de activatie server die nog niet is bijgewerkt, anders gaat dit een refund worden.
Schijnt bekend probleem te zijn: http://answers.ea.com/t5/...p/4848510/highlight/false

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belachelijk dat men dan niet wat meer reageert op de EA forums.

Ik probeer nog effe wat registry keys aan te passen (wat natuurlijk waanzin is dat ik dat zelf moet doen, het is dat ik IT'er ben maar anders..) en als dat niet werkt gaat het toch een refund worden. Compleet onacceptabel dit soort zaken in 2015.

EDIT: Alle oplossingen die worden gegeven werken niet. Het is echt een probleem aan de kant van EA/Origin.

EDIT 2: Refund aangevraagd. Daaaag EA. Daar gaat weer een klant voor heeeeeeeel lang weg. _/-\o_ Net onder 23 uur vind ik genoeg tijd om te reageren op zo'n heftige bug want na 24 uur kan je zelfs geen refund meer aanvragen. Dus toedeledokie!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:35:
[...]

Belachelijk dat men dan niet wat meer reageert op de EA forums.

Ik probeer nog effe wat registry keys aan te passen (wat natuurlijk waanzin is dat ik dat zelf moet doen, het is dat ik IT'er ben maar anders..) en als dat niet werkt gaat het toch een refund worden. Compleet onacceptabel dit soort zaken in 2015.

EDIT: Alle oplossingen die worden gegeven werken niet. Het is echt een probleem aan de kant van EA/Origin.

EDIT 2: Refund aangevraagd. Daaaag EA. Daar gaat weer een klant voor heeeeeeeel lang weg. _/-\o_ Net onder 23 uur vind ik genoeg tijd om te reageren op zo'n heftige bug want na 24 uur kan je zelfs geen refund meer aanvragen. Dus toedeledokie!
En zich dan afvragen waarom mensen illegaal downloaden. Sorry Valve, wat was dat ook weer over piraterij en serviceproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

geert1 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:12:
Ik zou graag jullie mening horen over de drie DLC-pakketten bij deze game: Jaws of Hakkon, The Descent en Trespasser. Die laatste wil ik sowieso halen omdat deze een epiloog bevat op het hoofdverhaal en dat lijkt me erg interessant. Deze is ook het best ontvangen van de drie qua recensies. Maar hoe zit het met de andere twee? Raden jullie Hakkon en The Descent aan?

Edit: en ik vind de prijzen van de DLC vrij fors. Als iemand ideeën heeft hoe ik deze pakketten kan bemachtigen zonder €15 neer te leggen per stuk, dan hoor ik het graag. Een upgrade naar de GOTY-editie voor €20-€30 zou ideaal zijn, maar die is er niet. En ook geen voordelige season pass...
Eens, ook mijn ding. Vond DA:I geweldig, helemaal kapot gespeeld, inclusief de platinum trophy. Enige wat me tegen houdt om de DLC aan te schaffen zijn de prijzen. Veel te hoog wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Is er überhaupt een boxed versie van de GOTY editie voor de PC? Ik kan wel een paar PS4/XB1 versies vinden maar ik vind nergens een PC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
actionInvoke schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:26:
Is er überhaupt een boxed versie van de GOTY editie voor de PC? Ik kan wel een paar PS4/XB1 versies vinden maar ik vind nergens een PC versie.
Nee, de GOTY-editie is op de PC alleen digitaal verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:13
Hi Guys... sorry ik er mij hier even los tussen in gooi maar heb een vraagje... Gisteren terug begonnen met DA Inqu - Ik had al een 15u gespeeld als warrior maar vond mijn draai niet..

Dus niet herbegonnen als mage en vind het veel aangenamer.. :)

Bij mijn vorige play (15u) zat ik +/- 2u in
spoiler:
het nieuwe castle (nadat Haven destroyed is)
, weten jullie hoe ver ik dan zit in de game ? 30%, 50%,... ?

Opgelet voor spoilers, ik denk dat ik nog niet echt ver zit.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

QuZyX schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:26:
Hi Guys... sorry ik er mij hier even los tussen in gooi maar heb een vraagje... Gisteren terug begonnen met DA Inqu - Ik had al een 15u gespeeld als warrior maar vond mijn draai niet..

Dus niet herbegonnen als mage en vind het veel aangenamer.. :)

Bij mijn vorige play (15u) zat ik +/- 2u in
spoiler:
het nieuwe castle (nadat Haven destroyed is)
, weten jullie hoe ver ik dan zit in de game ? 30%, 50%,... ?

Opgelet voor spoilers, ik denk dat ik nog niet echt ver zit.. :)
10% incl side-quests? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Heeft het dan eigenlijk nut, nu veel tijd/energie te steken in de zaken die invloed hebben op Haven ? Want uiteindelijk verhuis je toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

QuZyX schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:24:
[...]

Heeft het dan eigenlijk nut, nu veel tijd/energie te steken in de zaken die invloed hebben op Haven ? Want uiteindelijk verhuis je toch ?
Zaken die specifiek invloed hebben op Haven? Welke zijn dat precies? Maar in ieder geval, alle quests hebben zin -> XP en influence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
geert1 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:23:
[...]

Nee, de GOTY-editie is op de PC alleen digitaal verkrijgbaar.
He bah, dan geen sale. Origin is al vies genoeg maar geen box... Jammer EA. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Niku schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:25:
[...]

Zaken die specifiek invloed hebben op Haven? Welke zijn dat precies? Maar in ieder geval, alle quests hebben zin -> XP en influence.
Ja, ik heb het vooral over de gebieden die vrij zijn.. (zoals Hinterlands enzo..) :)

Heb nog niet echt veel ervaring met DA3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
QuZyX schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:22:
[...]

Ja, ik heb het vooral over de gebieden die vrij zijn.. (zoals Hinterlands enzo..) :)

Heb nog niet echt veel ervaring met DA3 :)
Ja hoor [edit: het heeft dus wel nut], aan de gebieden zelf verandert weinig :)
Dus maak je niet druk

[ Voor 4% gewijzigd door bassGunner op 13-10-2015 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Helemaal uitgespeeld dit weekend, alle uitbreidingen waren het waard voor het verhaal alleen al. Heerlijk open einde van de serie, dus dat beloofd vast een vervolg :).

Nu wordt het dan toch echt tijd om eens aan The Witcher 3 te beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ze hebben met de uitbreidingen (vooral Tresspasser) alle lore behoorlijk op zijn kop gezet. Zou er nog iets waar zijn van de Chantry lore? Veel van de grove details zijn onwaar verklaard. Maar het bestaan van bijvoorbeeld de Maker is nog nooit tegengesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zijn er nog andere plekken waar je de DLC kan kopen ipv Origin?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
prutser001 schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:56:
Zijn er nog andere plekken waar je de DLC kan kopen ipv Origin?
Ik heb een tijdje geleden rondgekeken, maar kon niets vinden onder de prijs van Origin. Dus uiteindelijk maar overstag gegaan en de drie DLC-pakketten gekocht voor €14,99 per stuk. Vrij prijzig, maar ze hebben zich er niet gemakkelijk vanaf gemaakt met deze content. Er zitten best wat uren speeltijd in. Ik ben nu bezig met Jaws of Hakkon en dit pakket geeft een mooie extra zone met interessante quests en achtergrondverhaal. De rest (The Descent en Tresspasser) ga ik de komende tijd verkennen. Alle drie zijn goed ontvangen door critici en de community.

Maar helaas zijn er dus geen koopjes te jagen, en er is geen season pass. Wie het spel zelf nog niet heeft, kan kijken naar de Game of the Year-editie, waar alle DLC al bij in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Vraagje... zit nu op een 45-tal uren gametijd.. ben lvl 16 en heb nog redelijk wat side quests voor de boeg... Maar ik ben wel erg curieus aan het worden hoe het eindigt... Kan je na de mainquest nog vlotjes verder spelen ? Of is dat niet echt aan te raden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

QuZyX schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:05:
Vraagje... zit nu op een 45-tal uren gametijd.. ben lvl 16 en heb nog redelijk wat side quests voor de boeg... Maar ik ben wel erg curieus aan het worden hoe het eindigt... Kan je na de mainquest nog vlotjes verder spelen ? Of is dat niet echt aan te raden ?
Neem gewoon de tijd, in meerdere pt's kwam ik steeds weer extra dingen tegen, quests/plaatsen en NPC's.
Blijf ook goed naar je kaart kijken (die in de maproom) Als ik vergelijk wat ik in mijn 1ste pt tegenkwam en in mijn 4de.. Dat verschil is gigantisch naarmate ik meerdere pt's had gedaan..

Ik kan zoiezo wel aanraden om meerdere pt's te doen met verschillende save game imports omdat er een aardig verschil ontstaat en er best leuke dingen zijn en er dingen zijn die effect hebben op het verhaal afhankelijk van de keuzes in je imports. Ook om misschien te kiezen tussen templars en mages (beide zijn erg leuk).

Ik geloof dat mijn langste pt op 132 uur zat en dan heb ik nog niet eens alles gedaan (verzamel quests e.d. voor die tempel).

Ik zal binnenkort de DLC eens aanschaffen en een nieuwe pt starten.
spoiler:
Helaas zie ik erg op tegen die quests in dat kasteel met Empress Celine wat voor mij het verhaal een beetje mjah maakte en het 'tempo' opbrak. Ik heb toch al een hekel aan getimede quests/dingen.

Beide spellen hebben hun charmes, Witcher 3 en DA:I aan de ene kant vind ik het 'alleen roamen' ook wel vet en de hele witcher setting (1 en 2 konden me niet echt boeien) en bij Dragon Age de hele serie wat op gebouwd word naar het einde in DA:I

(Dragon Age Origins blijft een aanrader, 2 is minder maar dan moet je alsnog de ?Legacy? DLC hebben... Welke weer naar voren komt in DA:I... En ja DAO ziet er gedateerd uit maar het verhaal is super!)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi

heb vandag weer keer dit spel op gestart op mijn PS4 en valt mijn iets op dat Spell Animations anders is nu ? laats keer dat ik dit spel speelde was in maart en zijn paar update geweest of heb ik het nu miss dat Spell Animations mooier zijn

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Motaro schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:32:
hoi

heb vandag weer keer dit spel op gestart op mijn PS4 en valt mijn iets op dat Spell Animations anders is nu ? laats keer dat ik dit spel speelde was in maart en zijn paar update geweest of heb ik het nu miss dat Spell Animations mooier zijn
Klopt ja, volgens mij zijn ook wat andere combat animaties aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 13-09 13:03
Dragon age Origins vond ik een onwijs leuk spel. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar Inquisition. Ik vraag me af of de DLC wat toevoegt aan Inquisition, of dat je genoeg hebt aan de base game, want ik vond de DLC in Origins niet zo sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17

SkyStreaker

Move on up!

Belecthor schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:44:
Dragon age Origins vond ik een onwijs leuk spel. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar Inquisition. Ik vraag me af of de DLC wat toevoegt aan Inquisition, of dat je genoeg hebt aan de base game, want ik vond de DLC in Origins niet zo sterk.
Absoluut dat het wat toevoegd! Sowieso een hele leuke plottwist in de deep-roads en de laatste DLC - we wisten het al (probeer niet te spoileren), maar nu bevestigd en de antwoorden op vragen geven meer vragen! Ik zeg: probeer ze in de aanbieding te krijgen en dan alles ineens + coregame.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 13-09 13:03
SkyStreaker schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:14:
[...]

Absoluut dat het wat toevoegd! Sowieso een hele leuke plottwist in de deep-roads en de laatste DLC - we wisten het al (probeer niet te spoileren), maar nu bevestigd en de antwoorden op vragen geven meer vragen! Ik zeg: probeer ze in de aanbieding te krijgen en dan alles ineens + coregame.
Goeie tip! Ik wacht dan tot de GOTY-editie voor een goede prijs in de winkel komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Zo. Na zo'n 150 uur spelen ben ik klaar met mijn playthrough van de gehele game met alle drie DLC-pakketten. Wat een vette ervaring! Ik moet even mijn review kwijt, dus voor wat 't waard is:

Het verhaal is tof, zeker met de DLC erbij waarin een aantal zaken van de grotere mythologie mooi terug komen. Dragon Age lijkt op 't eerste gezicht een wat generieke fantasiewereld, maar Bioware laat hier weer zien dat schijn bedriegt: zij zich kunnen meten met de groten als het gaat om verhaal en world building. Meerdere van de karakters gaan me echt bijblijven, zoals de immer briljante Varric, de norse Cassandra, het mysterie van Cole, enz. De keuzes uit voorgaande games komen mooi tot uiting en tijdens het spelen komen daar een aantal grote nieuwe keuzes bij. De omgevingen zijn prachtig vormgegeven en een genot om te verkennen. Dat maakte dat de grote hoeveelheid verzamel-quests me niet zo stoorde in deze game (terwijl ik het in andere games vaak te saai vind om alles te gaan vinden). Toch had ik graag nog wat meer verhalende zijmissies gezien in plaats van bijvoorbeeld de requisitions (die ben ik vrij snel gaan overslaan).

Verder is mijn enige echte kritiekpunt de AI van de teamgenoten: ze zijn soms amper in leven te houden (melee vooral), ze maken onlogische keuzes of komen klem te zitten. De tactische modus zou hier uitkomst moeten bieden, maar deze geeft lang niet de mogelijkheden die bijvoorbeeld een turn-based game zou bieden. Het vechtsysteem is op zich vermakelijk, en af en toe even pauzeren helpt een hoop qua controle, maar het spel nodigt niet uit om continu vanuit de tactische modus commando's te gaan geven. In real-time komen de gevechten beter tot hun recht naar mijn mening, maar dan heb je dus af en toe gedonder met je companions. Het zij zo, en het heeft mijn plezier niet weggenomen. Tanking doet de AI wel vrij goed, en als je speelt met 3 ranged classes + 1 tank dan zijn de problemen goed te beheersen. De uitdaging is ook zeker aanwezig, bij het spelen op hard of nightmare (en eventueel inschakelen van Trials die met de Trespasser DLC zijn toegevoegd).

Nog twee kleine zwaktes: Veel van de War Table-zaken hebben niet heel veel om handen en zijn vooral busywork. Daarnaast is de interface soms wat onduidelijk, zoals het niet kunnen vergelijken van uitrusting met wat je aan het craften bent, en bepaalde stats die niet duidelijk genoeg zijn omschreven. Dit is een gevolg van de console-vriendelijkheid van de interface en hier is gelukkig goed aan te wennen.

Al met al kom ik uit op een 9 als cijfer; dit spel gaat me echt bijblijven. Dat geldt overigens ook voor The Witcher 3 (die geef ik ook een 9) hoewel die beide games een heel eigen gevoel hebben en elk eigen sterktes en zwaktes.

Qua grote AAA RPG's is het nu aan Fallout 4 om een zet te doen (die lijkt geslaagd), en ik ben ook nu al benieuwd naar Mass Effect Andromeda en Cyberpunk 2077 over een aantal jaar. Maar voor nu: Hulde Bioware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Laatst online: 14-09 21:15
Ga eerst Witcher 3 uitspelen en zoveel mogelijk eruit te krijgen. Daarna zal ik beginnen aan de Game of Year versie, waarbij ik dan alle DLC heb en tegen dan is de prijs ook al gezakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Ik zie dat de DLC's nu met 40% korting in de PS store staan. Mooi, heb wel weer zin in een nieuw avontuur. Wel nog even The Witcher 3 afronden in de tussentijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Ah, goed om te weten. Dan schaf ik ze ook vanavond aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat kosten ze met 40% korting? Maakt het overwegen inderdaad waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
8 of 9 euro geloof ik

8.99 dus :)

[ Voor 35% gewijzigd door bassGunner op 20-11-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Pfoeh, dan ben ik nog €30 kwijt. Kan ik beter wachten tot de complete edition wat goedkoper is en de game nog een keer helemaal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Hm, DAI voelt wel weer een beetje gedateerd aan na TW3... :) the Descent is wel behoorlijk pittig op Nightmare, weet niet of ik dit nog trek... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Gisteren uitgespeeld... incl. de DLC... Wow... just... wow ! :o

Het machtigste is echt wel de trilogy dat je ook sommige oude karakters tegenkomt... Was alle speeluren meer dan waard ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Gister The Descent DLC uitgespeeld. Op Nightmare. Waar ik Jaws Of Hakkon wel tof vond, was the Descent echt heel matig. Het was nogal eenvoudig, zelfs op Nightmare, de eindbaas was een lachertje en het enige lastige was dat ik soms tijdens een gevecht een wapen op moest pakken om in een deur te stoppen.

Vervolgens gestart met Trespasser, waar ik tot mijn grote verbazing ineens Blackwall kwijt was. Ik had in de main game nooit zijn quest gedaan over zijn status als Greywarden. Er stond wel een uitroepteken op de map, maar de quest was nooit geactiveerd. Dat leverde geen problemen op, totdat hij in Trespasser dus ineens niet meer erbij is. Wel kan ik opnieuw kiezen uit Cassandra die eigenlijk al de nieuwe Divine is, maar wel weer mee wil vechten. Nogal jammer dat al mijn goede warrior equipment op Blackwall zat en dus ook weg is. Bijzondere ontwikkeling. Dus Iron Bull maar uit de kast gehaald.

Ik speel Trespasser nog even uit en dan is het mooi geweest met deze Dragon Age.

Origins > Inquisition > 2 > Awakening. Maar dat zullen de meeste met me eens zijn.

Wel bijzonder is hoe de focus van de combat in elk deel zich verlegt naar een bepaald aspect, althans op Nightmare. Waar crowd control in Origins centraal stond wat leidde tot vrij tactische gevechten, draaide deel 2 vooral om zoveel mogelijk dps voordat je omsingeld werd. Inquisition draait vooral om zoveel mogelijk barrier/guard genereren en vervolgens je skills een beetje afdraaien totdat iedereen dood is. Awakenings kan ik me amper meer herinneren.

Ik mis Origins. Het gevoel dat ik daar had, vind ik nu gelukkig weer enigszins terug in Divinity: Original Sin. Een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Ik was anders redelijk aan het falen in The Descent, maar nadat ik Varric voor Cassandra had verruild wad het opeens een eitje. Die Templar abilities zijn wel erg handig, mn tegen die emissaries. Heb verder Blackwall en Dorian erbij, ben zelf DW rogue. Veel dispel gebruiken tegen de emissaries, de andere mobs zijn gewoon dommekrachten met belachelijk veel HP

De DLC is voorlopig niet heel inspirerend, maar ik vermaak me op zich wel, beetje hack n slash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:57

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Zow Trespasser op Hard is toch wel een stuk pittiger dan de normale game op hard, zelfs Blackwall heb ik af en toe een potion moeten geven :{ :P Gelukkig bijna klaar, na 125+ uur wel een beetje gezien :P

+ Die team AI.. alleen al daarvoor zouden ze nog een keer een patch moeten uitbrengen, maar dat zal wel niet

[ Voor 21% gewijzigd door BlackEyedAngel op 15-12-2015 16:40 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51
Ik heb nu een paar uur in het spel zitten en ik heb wat vragen over weapons en armor.

- Als ik ga craften, hoe kan ik zien of een craftable item zich qua stats verhoudt tot items die ik al heb? Ik kan wel de stats bekijken bij de smith maar dan moet ik vervolgens helemaal naar het inventory menu om te vergelijken, dat kan toch niet de simpelste oplossing zijn?
- Waarom zie ik items die een class toch niet kan equippen in de lijst? Ze zijn ook niet rood gemarkeerd dus de enige manier om te zien dat ze niet gebruikt kunnen worden is het te proberen. Vrij inefficient - waarom unusable items niet hiden?

Verder een gruwelijk leuk spel, jammer dat ik Leliana niet kan romancen, de rest is niet zo aantrekkelijk - bij Mass Effect was het lastig kiezen tenminste ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dr. Strangelove schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:22:
Ik heb nu een paar uur in het spel zitten en ik heb wat vragen over weapons en armor.

- Als ik ga craften, hoe kan ik zien of een craftable item zich qua stats verhoudt tot items die ik al heb? Ik kan wel de stats bekijken bij de smith maar dan moet ik vervolgens helemaal naar het inventory menu om te vergelijken, dat kan toch niet de simpelste oplossing zijn?
- Waarom zie ik items die een class toch niet kan equippen in de lijst? Ze zijn ook niet rood gemarkeerd dus de enige manier om te zien dat ze niet gebruikt kunnen worden is het te proberen. Vrij inefficient - waarom unusable items niet hiden?
Tsja... ik ben bang dat het niet makkelijker of duidelijker wordt dan je nu beschrijft. Ik vond de User Interface en Navigatie tussen menu's het grote nadeel van DA:I. Raar ook dat ik dat niet in reviews terug heb gelezen. Het is w.m.b. een beetje een Biowareziekte. ME werd ook steeds minder duidelijk als het om inventory management gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 08:51
Volgens mij zie je ook bij crafting alleen maar de dps, geen attributes verder, dus dat is het enige waar je op kan vergelijken of mis ik iets daar?

Bij ME heb ik me er nooit zo aan gestoord omdat je daar eigenlijk weinig kit tegenkwam, ik vond dat ook geen echte RPG in die zin. Fantastisch spel, maar geen RPG.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Zijn er nog DA:I spelers hier? Ben zelf weer begonnen aan een 2e playthrough, nu vanaf het begin op Nightmare. Speelt nu als Rift Mage, is een leuke afwisseling na Dual Dagger Rogue (was ook heel leuk trouwens). Alles een beetje anders doen dit keer (templar ipv mage), ook via de DA Keep wat andere keuzes gemaakt (Morrigan heeft een baby), zodat het toch een afwisselend blijft. Op de Envy demon van de Templar questline na, was alles goed te doen. Heb nu ook de trials Even Ground, Walk Softly, Grizzly End en Take it Slow aangezet voor wat meer uitdaging, hoop dat het te doen blijft :)

Heb trouwens ook DA: Origins geprobeerd, maar ik kon er toch niet inkomen... Grafisch was het toch wel erg gedateerd, en ook de conversaties waren allemaal wat houterig enzo. En ik heb toch eigenlijk ook geen zin om weer op mijn laptop te gamen in plaats van op de bank met de PS4... Jammer, want Origins schijnt wel de beste Dragon Age te zijn, maarja. Mochten ze hem ooit nog opgepoetst voor de PS4 releasen dan ben ik erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Kak, nu besef ik me weer dat ik die game mis, wat heb ik me daar mee vermaakt zeg.

Zie een tweede playtrough alleen niet zitten, heb echt alles al gezien in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

bassGunner schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:48:
Heb trouwens ook DA: Origins geprobeerd, maar ik kon er toch niet inkomen... Grafisch was het toch wel erg gedateerd, en ook de conversaties waren allemaal wat houterig enzo. En ik heb toch eigenlijk ook geen zin om weer op mijn laptop te gamen in plaats van op de bank met de PS4... Jammer, want Origins schijnt wel de beste Dragon Age te zijn, maarja. Mochten ze hem ooit nog opgepoetst voor de PS4 releasen dan ben ik erbij :)
DA:I op Nightmare is een prima uitdaging, maar het wordt zelden echt lastig. Het enige is dat alles nogal lang duurt, vooral de draken. Alleen sommige stukken in de DLC zijn pittig (laatste eindbaas in laatste DLC). Wel goed dat je niet voor de Knight Enchanter gaat.

DA:O is een van de beste spellen die ik ooit gespeeld heb. Het is inmiddels waarschijnlijk wel gedateerd, maar het deed ongelooflijk veel zaken goed. Het verhaal is verreweg het boeiendste van alle delen, de personages zijn het meest memorabel (Morrigan, Alistair, de naïeve versie van Leliana (sp?) en zelfs Wynn) en de ontknoping is geweldig. Daarnaast werd je meer aan het nadenken gezet doordat je niet een goed, slecht of sarcastisch antwoord had. Je moest daadwerkelijk overwegen hoe je over wilde komen. Zeker als het om je party ging. Morrigan vereiste echt een andere aanpak dan Wynn. In DA:I hoef je alleen bij Sera iets vaker het middelste antwoord te doen, maar verder is het nogal eenvoudig.

Ook het begin met de verschillende origins is ongeevenaard. Je merkte daadwerkelijk dat het van impact was of je als elf uit de slums kwam of uit het bos.

DA2 was te gestroomlijnd. DA:I was dat minder, maar voelde bij een tweede playthrough nogal hetzelfde als de eerste (maakt amper uit of je mages of templars kiest bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Lapras schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:19:
[...]

DA:I op Nightmare is een prima uitdaging, maar het wordt zelden echt lastig. Het enige is dat alles nogal lang duurt, vooral de draken. Alleen sommige stukken in de DLC zijn pittig (laatste eindbaas in laatste DLC). Wel goed dat je niet voor de Knight Enchanter gaat.
Nou, het aanzetten van de trials die ik noemde maakt het wel weer serieus lastiger. Sommige mages krijgen dan bijna oneindige barriers etc. Zonder de trials wordt je al snel overlevelled als je een completionist zoals mij bent, dus dan is nightmare al snel te makkelijk inderdaad. Rift mage is erg vermakelijk, alleen heb ik nog wel eens moeite om mezelf in leven te houden, vooral als archers me van een afstand getarget hebben. Die worden namelijk meestal niet door de tanks getaunt. Moet ze anders maar met grappling chain of hook and tackle aanpakken.
DA:O is een van de beste spellen die ik ooit gespeeld heb. Het is inmiddels waarschijnlijk wel gedateerd, maar het deed ongelooflijk veel zaken goed. Het verhaal is verreweg het boeiendste van alle delen, de personages zijn het meest memorabel (Morrigan, Alistair, de naïeve versie van Leliana (sp?) en zelfs Wynn) en de ontknoping is geweldig. Daarnaast werd je meer aan het nadenken gezet doordat je niet een goed, slecht of sarcastisch antwoord had. Je moest daadwerkelijk overwegen hoe je over wilde komen. Zeker als het om je party ging. Morrigan vereiste echt een andere aanpak dan Wynn. In DA:I hoef je alleen bij Sera iets vaker het middelste antwoord te doen, maar verder is het nogal eenvoudig.
Die sarcastische antwoorden waren wel verfrissend inderdaad. Soms had ik echt zoiets van WTF, kan ik dat antwoorden? Daarin is DAI toch wel een stuk saaier. Alleen had mijn elf zo'n belachelijke babyface (en hij keek de hele tijd alsof er een keutel dwarszat) dat die sarcastische antwoorden nogal out of place waren... :)

Ja verder geloof ik graag dat het een geweldige RPG is, maar ik denk niet dat ik het nog een kans ga geven. De oude KOTOR (1 met name) is misschien mijn favoriete rpg ooit (mede omdat het mijn eerste rpg was wrsch) dus ik weet dat ik DAO ook best zou moeten kunnen waarderen. Maarja.
Ook het begin met de verschillende origins is ongeevenaard. Je merkte daadwerkelijk dat het van impact was of je als elf uit de slums kwam of uit het bos.
Ik vond mijn elven mage origin quest dan weer tegenvallen. Je bent dan in the spire (ofzo), het was nogal een saai begin vond ik persoonlijk. Maar ik kan me voorstellen dat je origin wel weer leuk terugkomt later in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Laatst online: 14-09 21:15
Vandaag de Year Edition gekocht. iemand tips om zoveel mogelijk uit spel te halen? Ga straks ook nog deze topic bestuderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
MiAnVaSa schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:27:
Vandaag de Year Edition gekocht. iemand tips om zoveel mogelijk uit spel te halen? Ga straks ook nog deze topic bestuderen :)
Vooral de side quests doen en niet te snel door de main story gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Laatst online: 22:22

Soullie

Planeshift

Ik moet zeggen ik vond het einde van Dragon age inquisition en trespasser toch wel een goede optie voor de toekomst bieden.

Ben echt benieuwd hoe dit verder gaat.

Wellicht nog een 2de playtrough doen zodra ik uitgekeken ben op fallout 4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik kijk al heel lang uit naar DA4, mede door Trespasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:30

fub

Ik ben onlangs begonnen. Ik heb nu de keuze om de mages
spoiler:
(of eigenlijk die Tevinter Magister)
te gaan bezoeken in Redcliffe Castle, of om de Templars te bezoeken. Beiden staan met zo'n groene wolk op de kaart in de War Room. Als ik nu kies om er eentje te bezoeken, kies ik dan ook meteen dat ik met die fractie in zee ga?
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste