Gisteren gekocht, vandaag begonnen. Heb gekozen voor een elf met archery, geen idee of het werkt. Misschien dat ik nog eens opnieuw begin en dan een totaal debiel personage aanmaak, ziet er in de tussenfilmpjes vaak wel grappig uit.
Een elf archer is best sterk, je kan tussendoor ook nog switchen naar een dagger rogue als je wil. Had zelf een weapon & shield warrior, maar op de helft naar 2H veranderd
.
Paar uurtjes geprobeerd, bij nader inzien niks voor mij. Snel op MP gezet. Mocht hier iemand 'm willen hebben, voor 25 euro is de game voor jou.
Edit: verkocht.
Edit: verkocht.
[ Voor 6% gewijzigd door ChrisLNFF op 06-04-2015 12:26 ]
Goed weer even verder, was bezig met andere games.
In de kelder staat nu een storage kist waar je alle armor en wapens in kan bewaren.
Wel handig, hoef je niet steeds het gaan verkopen en armor kun je nu een andere kleur geven.
En wat is trouwens: Sunder on hit ?
Bleed on hit dus, oke: http://www.gamefaqs.com/b...-age-inquisition/71344313
In de kelder staat nu een storage kist waar je alle armor en wapens in kan bewaren.
Wel handig, hoef je niet steeds het gaan verkopen en armor kun je nu een andere kleur geven.
[ Voor 22% gewijzigd door nFo op 06-04-2015 14:43 ]
Ze komen geloof ik ook binnenkort met een Black Emporium, waar je gear en andere dingen kunt kopen en waarschijnlijk ook je uiterlijk kan aanpassen. Ben nu een soort van klaar met de SP, heb voor zover ik weet zo ongeveer de beste gear in het spel, dus de lol is er een beetje af... Wachten op nieuwe DLC dan maar
.
Bleed en sunder zijn zeker niet hetzelfde. Bleed is extra schade, uitgespreid over een aantal seconden. Dit bleek nogal nutteloos te zijn in het spel omdat veel vijanden zo snel dood gaan dat het damage over time-effect van bleeding vaak niet tot z'n recht komt. Daarom zijn bleed-effecten op uitrusting vervangen door het sunder-effect in een patch (dit is in de patch notes niet vermeld). Sunder wil zeggen dat de armor van de tegenstander wordt geschadigd, waardoor deze minder schade tegenhoudt en je vijand dus meer schade ontvangt van opvolgende klappen. Je verzwakt de vijand dus. Naar mijn mening een prima verandering; veel nuttiger dan bleed.nFo schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:40:
[ Voor 3% gewijzigd door geert1 op 06-04-2015 15:30 ]
Ah zo bedankt.geert1 schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:29:
[...]
Bleed en sunder zijn zeker niet hetzelfde. Bleed is extra schade, uitgespreid over een aantal seconden. Dit bleek nogal nutteloos te zijn in het spel omdat veel vijanden zo snel dood gaan dat het damage over time-effect van bleeding vaak niet tot z'n recht komt. Daarom zijn bleed-effecten op uitrusting vervangen door het sunder-effect in een patch (dit is in de patch notes niet vermeld). Sunder wil zeggen dat de armor van de tegenstander wordt geschadigd, waardoor deze minder schade tegenhoudt en je vijand dus meer schade ontvangt van opvolgende klappen. Je verzwakt de vijand dus. Naar mijn mening een prima verandering; veel nuttiger dan bleed.
Kwam net op dat eiland, een loot cave gevonden.
Komen er vier: Elite despair demons level 30 damn dat was lastig.
All mijn party members dood, kan ik mijn heal spel niet gebruiken, zal is even kijken hoe dat werkt precies.
De piles of murderer’s goldnFo schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:14:
[...]
Ah zo bedankt.
Kwam net op dat eiland, een loot cave gevonden.
Komen er vier: Elite despair demons level 30 damn dat was lastig.![]()
All mijn party members dood, kan ik mijn heal spel niet gebruiken, zal is even kijken hoe dat werkt precies.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik ben nu bijna bij 't einde van de main story aangekomen maar wil nog eerst een paar dingen doen voor ik de laatste missie start. Nog 2 draakjes killen en de Solasian Temple betreden.
Gisteren ben ik ook nog even een stapje verder gegaan met het verhaal van Blackwall. Ik was enkele weken geleden begonnen met die Inner Circle Quest voor Blackwall maar was 'm op een gegeven moment vergeten verder uit te voeren. Ik ben blij dat ik daar mee verder gegaan ben. Wat een mooi verhaal zit daar weer bij zeg. Nu wil ik eigenlijk ook wel de verhalen van alle andere Inner Circle Quest personages weten. Ik heb daar nu zo'n 4 of zo van afgerond.
Ach, heb ik iets om weer op te pakken voor als ik aan m'n 2e playthrough ga beginnen.
Toch wel gaaf dat na zo'n lange periode ik nog steeds zin heb om het spel te starten en zelfs al zin heb om aan een 2e playthrough te beginnen. Echt waarde voor m'n geld gekregen met dit spel!
Gisteren ben ik ook nog even een stapje verder gegaan met het verhaal van Blackwall. Ik was enkele weken geleden begonnen met die Inner Circle Quest voor Blackwall maar was 'm op een gegeven moment vergeten verder uit te voeren. Ik ben blij dat ik daar mee verder gegaan ben. Wat een mooi verhaal zit daar weer bij zeg. Nu wil ik eigenlijk ook wel de verhalen van alle andere Inner Circle Quest personages weten. Ik heb daar nu zo'n 4 of zo van afgerond.
Ach, heb ik iets om weer op te pakken voor als ik aan m'n 2e playthrough ga beginnen.
Toch wel gaaf dat na zo'n lange periode ik nog steeds zin heb om het spel te starten en zelfs al zin heb om aan een 2e playthrough te beginnen. Echt waarde voor m'n geld gekregen met dit spel!
PSN ID: MrMichel_75
Waar is dat danSnoeiKoei schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:48:
[...]
De piles of murderer’s goldDa’s wel evil ja. Het enige wat je daar veilig kunt “looten” is een scroll met een (coole) balad voor in je codex. De rest is een gevaarlijke trap zoals je gemerkt hebt. Geen idee wat er gebeurt als je alle 4 demons sloopt, is mij niet gelukt (was level 23 ofzo en werd best hard afgemaakt). Als ik de hele DLC klaar heb moet ik nog maar eens terug!
Als je de boot neemt naar dat eilandje en dan links onder een rots zie je een kist met geld.ThomasXIV schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:43:
[...]
Waar is dat dan. Ben lvl 27 en de rest van de party is 26, dus ik maak wel een kansje
.
Gewoon van een afstand met een mage fire spammen.
Ja lijkt mij tof, even nieuw kapsel regelen.ThomasXIV schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:48:
Ze komen geloof ik ook binnenkort met een Black Emporium, waar je gear en andere dingen kunt kopen en waarschijnlijk ook je uiterlijk kan aanpassen. Ben nu een soort van klaar met de SP, heb voor zover ik weet zo ongeveer de beste gear in het spel, dus de lol is er een beetje af... Wachten op nieuwe DLC dan maar.
Alix Wilton Regan mag er ook wel zijn..
[ Voor 5% gewijzigd door nFo op 07-04-2015 20:26 ]
Afgelopen zaterdag uitgespeeld op Normal met een Elf Mage Necromancer. Ik was level 24 en dan is het een nogal makkelijk eindgevecht.
Ben meteen maar een nieuw character gestart op Nightmare met een Human Rogue Archer. Tot nu toe ook nog niet echt moeilijk. Ben ondertussen level 6 en pas op een paar plekken dat ik iets te enthusiast het gevecht in gegaan - resultaat: 4 dode party members.
Zo'n rogue archer doet wel heel erg veel damage. Met een beetje tactisch spelen kun je al met 1 schot ongeveer 1 tegenstander uitschakelen.
Ben meteen maar een nieuw character gestart op Nightmare met een Human Rogue Archer. Tot nu toe ook nog niet echt moeilijk. Ben ondertussen level 6 en pas op een paar plekken dat ik iets te enthusiast het gevecht in gegaan - resultaat: 4 dode party members.
Zo'n rogue archer doet wel heel erg veel damage. Met een beetje tactisch spelen kun je al met 1 schot ongeveer 1 tegenstander uitschakelen.
Ja die zitten op verschillende plekken. Als je gewoon in hun buurt rondhangt kun je hele gesprekken volgen. Maar je kunt niet met ze praten, da's dan wel weer jammer.Flex0r schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:33:
Kwam laatst in The Hinterlands een stelletje wildkampeerders tegen, erg wild.![]()
[afbeelding]
Ondertussen op 60 uur en voor mijn gevoel nog lang niet klaar
. Inmiddels level 17 Mage (Necromancer) en gisterenavond m'n eerste draak verslagen (Crestwood). Toch wel episch die gevechten
Iemand een idee wat de laatste patch van 2.2 gb op de ps4 is? Black emporium misschien?
Beetje Google: http://blog.bioware.com/2...nquisition-patch-7-notes/Mavado schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:16:
Iemand een idee wat de laatste patch van 2.2 gb op de ps4 is? Black emporium misschien?
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Gloeiende, gisteravond een poging gedaan om de draak in Hinterlands te gaan pakken. Ik speel nu op nightmare en ben level 14. Helaas niet gelukt hoewel ik toch tot op zo'n 3/4 gekomen ben. Die kleine draakjes zijn vervelend genoeg om je even af te leiden.
Nightmare niveau vind ik trouwens wel een stuk gaver dan op normal. Het meest vervelende stuk vond ik de aanval op Haven waar ik echt m'n tanden op stuk gebeten heb. Daarna is het eigenlijk wel weer een eitje hoewel er genoeg uitdaging te vinden is.
Dat vind ik trouwens ook wel erg leuk aan 't spel: heb je zin in een uitdaging, ga je naar een gebied met wat hoger level vijanden. Wil je 't een avondje makkelijk hebben, ga je lekker rond hobbelen door een gebied met makkelijke vijanden.
Nightmare niveau vind ik trouwens wel een stuk gaver dan op normal. Het meest vervelende stuk vond ik de aanval op Haven waar ik echt m'n tanden op stuk gebeten heb. Daarna is het eigenlijk wel weer een eitje hoewel er genoeg uitdaging te vinden is.
Dat vind ik trouwens ook wel erg leuk aan 't spel: heb je zin in een uitdaging, ga je naar een gebied met wat hoger level vijanden. Wil je 't een avondje makkelijk hebben, ga je lekker rond hobbelen door een gebied met makkelijke vijanden.
Die laatste waves bij de tribuchet zijn wel taai dan jaMisterMichel schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:47:
Gloeiende, gisteravond een poging gedaan om de draak in Hinterlands te gaan pakken. Ik speel nu op nightmare en ben level 14. Helaas niet gelukt hoewel ik toch tot op zo'n 3/4 gekomen ben. Die kleine draakjes zijn vervelend genoeg om je even af te leiden.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Ohja; Black Emporium is nu beschikbaar, sinds 5 mei al.
Ik ga het even checken voor een nieuw gezicht en gear.
http://www.dragonage.com/en_US/dlc/black-emporium
Voor de Multiplayer nu ook Draken te verslaan, dat lijkt mij wel tof.
Multiplayer tot nu toe links laten liggen.
http://www.dragonage.com/en_US/dlc/dragonslayer
Ik ga het even checken voor een nieuw gezicht en gear.
Voor de Multiplayer nu ook Draken te verslaan, dat lijkt mij wel tof.
Multiplayer tot nu toe links laten liggen.
http://www.dragonage.com/en_US/dlc/dragonslayer
[ Voor 12% gewijzigd door nFo op 09-05-2015 00:06 ]
Same, ook links laten liggen. Weet niet of ik het nog kan opbrengen nu ook nog eens die MP te doen... Zeker niet met TW3 voor de deur
.
Ik ga ook zeker Witcher 3 spelen, dus misschien nog heel even kijken of het leuk is om te spelen.ThomasXIV schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:07:
Same, ook links laten liggen. Weet niet of ik het nog kan opbrengen nu ook nog eens die MP te doen... Zeker niet met TW3 voor de deur.
BE gedownload. Oorspronkelijk zou dit in die grote patch van een tijdje terug zitten, met al die bug fixes enzo. Die keus zou ik gesnapt hebben want het voegt (voor mij in ieder geval) vrijwel niks toe. Allerlei crafting materials maar niks fade touched ofzo. "Legendary crafting recipes" maar tier 3 max. Geen idee wanneer je een invite krijgt gedurende je play-through maar als het bedoeld is als nuttige toevoeging in het spel, dan hoop ik dat dat al vrij vroeg is. Ja, je kunt je uiterlijk veranderen inderdaad, kan me voorstellen dat er mensen zijn die daarop zaten te wachten. Maar stel je niet teveel voor bij die gear.nFo schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:04:
Ohja; Black Emporium is nu beschikbaar, sinds 5 mei al.
Ik ga het even checken voor een nieuw gezicht en gear.![]()
Even een nieuw kaspel uitgezocht.SnoeiKoei schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:51:
[...]
BE gedownload. Oorspronkelijk zou dit in die grote patch van een tijdje terug zitten, met al die bug fixes enzo. Die keus zou ik gesnapt hebben want het voegt (voor mij in ieder geval) vrijwel niks toe. Allerlei crafting materials maar niks fade touched ofzo. "Legendary crafting recipes" maar tier 3 max. Geen idee wanneer je een invite krijgt gedurende je play-through maar als het bedoeld is als nuttige toevoeging in het spel, dan hoop ik dat dat al vrij vroeg is. Ja, je kunt je uiterlijk veranderen inderdaad, kan me voorstellen dat er mensen zijn die daarop zaten te wachten. Maar stel je niet teveel voor bij die gear.
Ja nieuwe gear heb je weinig aan als je de game al hebt uitgespeeld en is erg duur zag ik.
Wel kan je vrij goedkoop: Dragon bone, dragon scales en dragon webbing kopen.
Je kan er heen gaan via de war table.
Heb me gisteren de Jaws of Hakkon dlc aangeschaft nadat ik al een maand of twee niet meer gespeeld had .
De nieuwe regio, Frostback Basin, is echt een pareltje van level design. Geen idee hoever ik al gevorderd ben in het verhaal, maar na een uurtje of 5 spelen kom ik nog steeds nieuwe dingen en plaatsen tegen. Ben momenteel level 23 en de nieuwe vijanden zijn regelmatig een uitdaging .Absoluut zijn 15€ waard
De nieuwe regio, Frostback Basin, is echt een pareltje van level design. Geen idee hoever ik al gevorderd ben in het verhaal, maar na een uurtje of 5 spelen kom ik nog steeds nieuwe dingen en plaatsen tegen. Ben momenteel level 23 en de nieuwe vijanden zijn regelmatig een uitdaging .Absoluut zijn 15€ waard
[ Voor 10% gewijzigd door justmike op 09-05-2015 18:31 ]
Gisteren Black Emporium gedownload en eindelijk me personage van een nieuw uiterlijk kunnen voorzien. Toch iets te gehaast geweest bij de 1e keer aanmaken, maar wou niet overnieuw beginnen met de game
Gisteravond de quest 'Call Me Imshael' gespeeld. Ik heb wat twijfels aan hoe ik nu speel...
Gedurende de eerste battle werd ik (level 18 two handed warrior) in twee klappen doodgeslagen door de infected giant. Naderhand bleek dat ik om nog onbekende (bug?) redenen ineens geen armor aanhad en dat had ik niet gezien. Ook tijdens de gevechten die erop volgende waar infected giants waren, ging ik enorm snel door mijn potions heen. Af en toe viel er een party member om.
In de laatste battle voordat je Imshael confronteert zat ik zonder potions en was iedereen dood op Sera na. Ik schakelde op haar over en maakte gebruik van de zones waarin enemies zich begeven om vrij gemakkelijk de rest af te schieten.
Met de volledige party op ongeveer 25% health ging ik de boss battle in. Ik heb deze als Sera gespeeld en liet Solas, Cassandra en mijn eigen char volledig aan de game over. Die kregen het voorelkaar om tijdens de battle bijna nul damage te ontvangen, terwijl ik ongehinderd op afstand de boel af kon schieten.
Ik doe schijnbaar iets fout. Door de eenvoud van de battles tot dusver heb ik me in het geheel niet met het combat systeem beziggehouden. Barriers casten? Ik weet nauwelijks wat all skills inhouden! Nu toch maar eens wat meer aandacht aan het battle systeem schenken (en dat na 70 uur in de game
)
Gedurende de eerste battle werd ik (level 18 two handed warrior) in twee klappen doodgeslagen door de infected giant. Naderhand bleek dat ik om nog onbekende (bug?) redenen ineens geen armor aanhad en dat had ik niet gezien. Ook tijdens de gevechten die erop volgende waar infected giants waren, ging ik enorm snel door mijn potions heen. Af en toe viel er een party member om.
In de laatste battle voordat je Imshael confronteert zat ik zonder potions en was iedereen dood op Sera na. Ik schakelde op haar over en maakte gebruik van de zones waarin enemies zich begeven om vrij gemakkelijk de rest af te schieten.
Met de volledige party op ongeveer 25% health ging ik de boss battle in. Ik heb deze als Sera gespeeld en liet Solas, Cassandra en mijn eigen char volledig aan de game over. Die kregen het voorelkaar om tijdens de battle bijna nul damage te ontvangen, terwijl ik ongehinderd op afstand de boel af kon schieten.
Ik doe schijnbaar iets fout. Door de eenvoud van de battles tot dusver heb ik me in het geheel niet met het combat systeem beziggehouden. Barriers casten? Ik weet nauwelijks wat all skills inhouden! Nu toch maar eens wat meer aandacht aan het battle systeem schenken (en dat na 70 uur in de game
De combat wordt inderdaad vrij snel te makkelijk. Ik ben vrij snel overgeschakeld op Hard en daarna snel op Nightmare gezet, dan wordt het wel leuker. Vorig weekend het hele spel uitgespeld op level 25, had dan ook 200 uur geklokt en heb elke zinloze fetch quest volbrachtEdmin schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:34:
Ik doe schijnbaar iets fout. Door de eenvoud van de battles tot dusver heb ik me in het geheel niet met het combat systeem beziggehouden. Barriers casten? Ik weet nauwelijks wat all skills inhouden! Nu toch maar eens wat meer aandacht aan het battle systeem schenken (en dat na 70 uur in de game)
Die Imshael quest vond ik vrij pittig op Nightmare, ik moest die even parkeren en een paar levels later doen, toen ging Ishmael wel snel neer. Een paar levels maakt toch veel uit.
Ik speelde zelf als dual dagger rogue (heerlijk die DPS) en ik maakte me ook vrij weinig druk om barriers en guard, dat deed de rest wel. Het kan wel zinvol zijn om even naar de tactic settings van je party te kijken en naar de preferred abilities.
Ik speel op normal en heb behoorlijk veel moeite met bepaalde missies.
Wanneer krijg ik andere party members erbij? Ik kan nog altijd alleen kiezen uit de 3 die je vanaf het begin hebt. Ik zit nu volgens mij op level 6, en het is vrijwel onmogelijk om die ene Rift in de Farm lands (Hinterlands) te verslaan. Nu ik even verder zoek vind ik artikelen waarin gesproken wordt over level 12 daemons
Ok, ik kan beter stoppen met proberen.
Uiteindelijk uitgekomen in de Farrow Mire. Na uren spelen en stapje voor stapje verder komen toch maar gekapt met proberen, want op een gegeven moment lijkt het erop dat al mijn party members na 1 pijl dood zijn.
Ben er wel achter gekomen dat je bepaalde wegen beter niet in kan gaan. Zelfs in het begin van het spel.
Wanneer krijg ik andere party members erbij? Ik kan nog altijd alleen kiezen uit de 3 die je vanaf het begin hebt. Ik zit nu volgens mij op level 6, en het is vrijwel onmogelijk om die ene Rift in de Farm lands (Hinterlands) te verslaan. Nu ik even verder zoek vind ik artikelen waarin gesproken wordt over level 12 daemons
Uiteindelijk uitgekomen in de Farrow Mire. Na uren spelen en stapje voor stapje verder komen toch maar gekapt met proberen, want op een gegeven moment lijkt het erop dat al mijn party members na 1 pijl dood zijn.
Ben er wel achter gekomen dat je bepaalde wegen beter niet in kan gaan. Zelfs in het begin van het spel.
Die rift is inderdaad vrij lastig aan het begin, zou hem gewoon later opnieuw bezoeken zodra je een hoger level hebt. Je kunt in de volgende area vrij snel een nieuwe party member erbij krijgen:technoaddict schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:42:
Ik speel op normal en heb behoorlijk veel moeite met bepaalde missies.
Wanneer krijg ik andere party members erbij? Ik kan nog altijd alleen kiezen uit de 3 die je vanaf het begin hebt. Ik zit nu volgens mij op level 6, en het is vrijwel onmogelijk om die ene Rift in de Farm lands (Hinterlands) te verslaan. Nu ik even verder zoek vind ik artikelen waarin gesproken wordt over level 12 daemonsOk, ik kan beter stoppen met proberen.
spoiler:
Storm Coast - op het strand
[ Voor 64% gewijzigd door SPOXYWOXY op 29-05-2015 13:49 ]
Thanks!SPOXYWOXY schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:49:
[...]
Die rift is inderdaad vrij lastig aan het begin, zou hem gewoon later opnieuw bezoeken zodra je een hoger level hebt. Je kunt in de volgende area vrij snel een nieuwe party member erbij krijgen:spoiler:Storm Coast - op het strand
Ik mis nog steeds de diepgang van deel 1. En door mijn gegrind ben ik stiekem een beetje klaar met de game, dus word ik slordigbassGunner schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:48:
[...]
De combat wordt inderdaad vrij snel te makkelijk. Ik ben vrij snel overgeschakeld op Hard en daarna snel op Nightmare gezet, dan wordt het wel leuker. Vorig weekend het hele spel uitgespeld op level 25, had dan ook 200 uur geklokt en heb elke zinloze fetch quest volbracht(mis alleen nog 1 liedje)
Die Imshael quest vond ik vrij pittig op Nightmare, ik moest die even parkeren en een paar levels later doen, toen ging Ishmael wel snel neer. Een paar levels maakt toch veel uit.
Ik speelde zelf als dual dagger rogue (heerlijk die DPS) en ik maakte me ook vrij weinig druk om barriers en guard, dat deed de rest wel. Het kan wel zinvol zijn om even naar de tactic settings van je party te kijken en naar de preferred abilities.
Dat is exact mijn probleem. Teveel grind gevoel. Dit had ik dus helemaal niet bij de vorige delen. Heb ook helemáál geen aandrang opnieuw te spelen.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Nee, de replaywaarde is voor mij ook niet bijzonder hoog. Alleen als je de romances en bijbehorende quests allemaal wil doen. Ik denk dat het vooral komt door de shards, requisitions en landmarks. Daarbij vind ik het level design ook niet geweldig als het om de dungeons gaat.
Ik ben door het switchen van een HD in m'n ps4 op bijzondere wijze m'n dai save van 130 uur met 100% complete kwijtgeraakt. Had zon zin in de dlc, maar heb ook totaal geen behoefte om weer helemaal opnieuw te starten
De PC-versie slaat save games online op, PS4 niet?Mavado schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:32:
Ik ben door het switchen van een HD in m'n ps4 op bijzondere wijze m'n dai save van 130 uur met 100% complete kwijtgeraakt. Had zon zin in de dlc, maar heb ook totaal geen behoefte om weer helemaal opnieuw te starten
Jawel. Maar opnde een of andere mysterieuze manier is alleen de savegame van m'n eerste char opgeslagen. Niet die van m'n 2de char.
Heb deel 1 zelf nooit gespeeld, maar hoor er goede dingen over idd. Ben zelf nu Jaws of Hakkon aan het spelen. Zeer mooie wereld, behoorlijke pittige enemies en leuk om even niet meer met Corypheus, red templars of venatori te hoeven knokken. Verder is het qua opzet wel weer meer van hetzelfde maar ik vermaak me toch welEdmin schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 23:58:
[...]
Ik mis nog steeds de diepgang van deel 1. En door mijn gegrind ben ik stiekem een beetje klaar met de game, dus word ik slordig
DA:I heeft intrinsiek wel veel replaywaarde omdat je steeds veel keuzes krijgt en zo je verhaal een andere richting op kan sturen (en zelfs een andere world state kan laden via DA Keep). Toch heb ik ook weinig zin om opnieuw te beginnen, juist omdat ik zo belachelijk veel gegrind heb. Dat is dan weer het nadeel.
Goed, na Jaws of Hakkon ga ik wel The Witcher 3 spelen denk ik. Evt in een later stadium nog een keer een replay van DA:I.
Ik zal de game ook voorlopig niet een 2e keer gaan spelen. Ben overigens nog steeds bezig met de 1e playthrough (81 uur bezig nu). Wat ik vooral jammer vindt is dat je soms weinig vijanden tegenkomt. Soms loop ik door bepaalde gebieden waar je niemand tegenkomt.
Verkoop kan via V&A
[ Voor 74% gewijzigd door BM op 04-06-2015 09:50 ]
ik exact andersom, nu de witcher, dan misschien verder met de 2de playthrough, daarna the witcher weerbassGunner schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:36:
[...]
Heb deel 1 zelf nooit gespeeld, maar hoor er goede dingen over idd. Ben zelf nu Jaws of Hakkon aan het spelen. Zeer mooie wereld, behoorlijke pittige enemies en leuk om even niet meer met Corypheus, red templars of venatori te hoeven knokken. Verder is het qua opzet wel weer meer van hetzelfde maar ik vermaak me toch wel
DA:I heeft intrinsiek wel veel replaywaarde omdat je steeds veel keuzes krijgt en zo je verhaal een andere richting op kan sturen (en zelfs een andere world state kan laden via DA Keep). Toch heb ik ook weinig zin om opnieuw te beginnen, juist omdat ik zo belachelijk veel gegrind heb. Dat is dan weer het nadeel.
Goed, na Jaws of Hakkon ga ik wel The Witcher 3 spelen denk ik. Evt in een later stadium nog een keer een replay van DA:I.
Doe jezelf ene lol: speel deel 1!bassGunner schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:36:
[...]
Heb deel 1 zelf nooit gespeeld, maar hoor er goede dingen over idd. Ben zelf nu Jaws of Hakkon aan het spelen. Zeer mooie wereld, behoorlijke pittige enemies en leuk om even niet meer met Corypheus, red templars of venatori te hoeven knokken. Verder is het qua opzet wel weer meer van hetzelfde maar ik vermaak me toch wel
Kom je nog eens wat bekenden tegen uit Inquisition en het is en hele goede game.
Inderdaad deel 1 is in mijn ogen nog steeds het beste uit de serie, deel 2 was mwah... Erg veel recycle gedoe maar het verhaal is goed imo (met DLC) Ik zeg niet dat DAI slecht is integendeel zelfs maar.
Ik voelde me toch meer 'de baas' in DA:O dan nu in DA:I (in DA2 had je helemaal niets te vertellen uiteindelijk)
Ja DA:O is al wat verouderd en er zijn wat mods voor te downloaden die het wat mooier maken.
Ik voelde me toch meer 'de baas' in DA:O dan nu in DA:I (in DA2 had je helemaal niets te vertellen uiteindelijk)
Ja DA:O is al wat verouderd en er zijn wat mods voor te downloaden die het wat mooier maken.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Yeah I know. Maar ik heb DAI op de PS4 gespeeld en ik heb niet meer zoveel zin om naar de laptop terug te moeten gaan... Maar wie weet, als tussendoortje. Is ook een stuk korter dan DAI toch?Edmin schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:44:
[...]
Doe jezelf ene lol: speel deel 1!
Kom je nog eens wat bekenden tegen uit Inquisition en het is en hele goede game.
veel minder lang, nee daar ben je ook best wel wat uurtjes zoet mee, veel minder open world, ja.bassGunner schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:48:
[...]
Yeah I know. Maar ik heb DAI op de PS4 gespeeld en ik heb niet meer zoveel zin om naar de laptop terug te moeten gaan... Maar wie weet, als tussendoortje. Is ook een stuk korter dan DAI toch?
Valt me trouwens op dat ik vrij weinig mensen over de uitbreiding Jaws of Hakkon hoor. Niet het geld waard, of zit iedereen in the Witcher 3 gedoken nu
?
Jaws of Hakkon was tof, maar na een paar avondjes was ik daar ook weer klaar mee (en ik ben een completionist, alle hoekjes en gaatjes verkend). Aangezien het end game spul is kom je het daarna pas weer tegen als je het hele spel opnieuw uitspeelt. Doe ik vast wel weer een keer maar niet direct na de eerste playthrough (waarin ik echt alles geprobeerd heb te doen en zien, op de alternatieve keuzes na). Smaakte de main story naar meer, dan heb je vast lol van Jaws of Hakkon, maar reken er niet op dat je er dan ineens weer weken tegenaan kan.SPOXYWOXY schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:44:
Valt me trouwens op dat ik vrij weinig mensen over de uitbreiding Jaws of Hakkon hoor. Niet het geld waard, of zit iedereen in the Witcher 3 gedoken nu?
Thanks! Ik verwacht er ook niet weken zoet mee te zijn, ben nu nog bezig met de main game in Hissing Wastes en moet nog één main story missie. Ben nu beetje bezig om alle quests af te ronden etc voordat ik daar aan begin. Jawks of Hakkon ga ik waarschijnlijk wel aanschaffen en uitspelen om daarna maar eens aan The Witcher 3 te beginnen
Na maanden in mijn backlog maar weer opnieuw begonnen. De dagger rogue elf was geen succes, dus nu een mage mevrouw met hoorns. Was achter josie aan aan 't gaan, maar toen kwam ik scout Harding tegen. Dag Josie! Hoi onbereikbare hippe scout! Dan maar geen romance, Lace Harding is significant leuker dan de 'echte' opties.
[ Voor 14% gewijzigd door Bundin op 18-06-2015 21:15 ]
Ik herken en sluit me aan bij de mening van velen hier.
Deel 3 kan niet tippen aan deel 1, waar ik echt groot fan van ben. Deel 2 was echt een teleurstelling. Opzich vind ik Inquisition wel stukken beter dan deel 2, maar er zijn te veel oninteressante verzameldingen te doen.
In elk nieuw gebied heb ik een vergelijkbaar patroontje: wat verkennen, wat vechten, met zo'n skull rondkijken, paar shards verzamelen, paar rifts closen, paar camps bouwen, dan nog wat plekken claimen en per gebied enkele echt bijzondere plekken bezoeken.
Al die extraatjes maken de game wel heel uitgebreid, maar tegelijkertijd wat repetitief en voorspelbaar.
De grotere quests vind ik wel leuk overigens.
Over het algemeen vind ik de cijfers voor deel 3 te hoog. Wat mij betreft:
Deel 1: 9,0 -> ++ kwaliteit, + kwantiteit
Deel 2: 5,5 -> + kwaliteit, - kwantiteit
Deel 3: 7,5 -> + kwaliteit, ++ kwantiteit
Deel 3 kan niet tippen aan deel 1, waar ik echt groot fan van ben. Deel 2 was echt een teleurstelling. Opzich vind ik Inquisition wel stukken beter dan deel 2, maar er zijn te veel oninteressante verzameldingen te doen.
In elk nieuw gebied heb ik een vergelijkbaar patroontje: wat verkennen, wat vechten, met zo'n skull rondkijken, paar shards verzamelen, paar rifts closen, paar camps bouwen, dan nog wat plekken claimen en per gebied enkele echt bijzondere plekken bezoeken.
Al die extraatjes maken de game wel heel uitgebreid, maar tegelijkertijd wat repetitief en voorspelbaar.
De grotere quests vind ik wel leuk overigens.
Over het algemeen vind ik de cijfers voor deel 3 te hoog. Wat mij betreft:
Deel 1: 9,0 -> ++ kwaliteit, + kwantiteit
Deel 2: 5,5 -> + kwaliteit, - kwantiteit

Deel 3: 7,5 -> + kwaliteit, ++ kwantiteit
Volledig mee eens. Ook met je punten. Al was DA2 nog wel uitdagend op Nightmare, waardoor ik hem iets hoger waardeer.
Ben vorige week begonnen met DA:I (PS4) en wat een game is het zeg! Mijn eerste Dragon Age en ik ben echt zwaar onder de indruk.
Wel even een vraagje: in hoeverre levellen je vijanden mee omhoog?
multiplayer gratis op Origin
if you have yet to experience Inquisition, EA are currently offering a free 6-hour trial of the main single-player campaign, and unlimited multiplayer (including the MP DLC):
http://bit.ly/1OatOBV
if you have yet to experience Inquisition, EA are currently offering a free 6-hour trial of the main single-player campaign, and unlimited multiplayer (including the MP DLC):
http://bit.ly/1OatOBV
Zijn er nog mensen die de game actief spelen?
Na uurtje of 16 met een human mage op normal gespeeld te hebben, ben ik een nieuwe playtrough begonnen op Nightmare met een elven (dual-dagger) rogue. Ben nu level 9.
Mijn party:
Herald: dual-dagger rogue.
Cassandra: shield&sword, tank.
Vivienne: 'fire mage'
Solas: 'barrier mage'
Na uurtje of 16 met een human mage op normal gespeeld te hebben, ben ik een nieuwe playtrough begonnen op Nightmare met een elven (dual-dagger) rogue. Ben nu level 9.
Mijn party:
[ Voor 67% gewijzigd door Niku op 20-07-2015 13:50 ]
Er zijn level ranges in de gebieden en volgens mij is het afhankelijk van de moeilijkheidsgraad hoeverre de vijanden mee levellen.Niku schreef op maandag 13 juli 2015 @ 08:19:
Ben vorige week begonnen met DA:I (PS4) en wat een game is het zeg! Mijn eerste Dragon Age en ik ben echt zwaar onder de indruk.
Als je 3 a 4 levels hoger bent als een vijand dan krijg je geen XP meer voor het verslaan van de vijand.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Ik heb hem net uitgespeeld. Duurde wel >100 uur. Ik heb mijn party geroteerd. Zo kon ik alle party members een beetje meemaken. Ik zelf was een mage, meestal nam ik een mage rogue en warrior mee. Favo was Varric, Cassandra (romance) en Solas. Maarrrrrr Iron Bull vond ik wel het tofste characterNiku schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:41:
Gisteren op Nightmare door het door mij gevreesde stuk met de trebuchets gekomen. Bijzonder, ik was compleet kansloos, dus ik probeerde ze weg te luren om ze één voor één te killen. Lukte niet, dus maar een rondje door Haven gerend met die horde achter me aan. Kwam onderweg m'n fallen partymembers tegen, gerevived, in stealth gegaan en naar de trebuchet gerend. Nooit meer een vijand gezien! Hoppa, klaar
Volgens mij levelen de vijanden an sich niet mee, maar op hogere moeilijkheidsgraden doen ze gewoon meer damage (en jijzelf minder). Sommige gebieden kun je gewoon niet niet doen op lagere levels. Bij de main quest staat altijd een recommended level. Voor de gebieden afzonderlijk is er deze handige lijst: https://www.reddit.com/r/..._minimum_level_for_zones/Flex0r schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:54:
[...]
Er zijn level ranges in de gebieden en volgens mij is het afhankelijk van de moeilijkheidsgraad hoeverre de vijanden mee levellen.
Als je 3 a 4 levels hoger bent als een vijand dan krijg je geen XP meer voor het verslaan van de vijand.
Ik heb ca 2 w geleden de Jaws of Hakkon DLC uitgespeeld, ook nightmare. Nu heb ik écht niets meer te doen in het spel. Dat is wel jammer, in bv Skyrim vond ik het nog wel leuk om na het uitspelen nog wat semi-doelloos rond te banjeren en nog wat random/radiant quests te doen. In DAI is er echts niks meer te beleven in de post-game, meeste gebieden zijn zelfs helemaal uitgestorven. Wat random draak encounters was wel leuk geweest bv.Niku schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:41:
Mijn party:
Ik was zelf ook dual-dagger rogue trouwens. Vond ik erg lekker spelen. Ik was Qunari, om zo wat meer melee defense te hebben (en vanwege de badass-factor). Elf is natuurlijk wel meer een echte rogue.
Ben nu begonnen met Witcher 3. Ook leuk. Maar het begint langzaam toch wel weer te kriebelen om DAI weer te spelen. Toch maar weer een volgende playthrough doen na Witcher. Zou wel een mage willen spelen, maar zou dit keer ook wel met de templars willen siden (vorige keer de mages gekozen). Iemand ervaring met die combi?
Welke specialisatie had je? Ik ga voor de Assassin denk ik.bassGunner schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:11:
[...]
Ik was zelf ook dual-dagger rogue trouwens. Vond ik erg lekker spelen. Ik was Qunari, om zo wat meer melee defense te hebben (en vanwege de badass-factor). Elf is natuurlijk wel meer een echte rogue.
Had ik ook ja. Leek me de meest straight-forward specialisatie. Anderen kunnen ook best goed zijn (lees veel goeds over Tempest Archers mn), maar ik vond hun skills wat onduidelijk. Geen spijt gehad van de assassin keuze! En Leliana was ook weer blij...Niku schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:18:
[...]
Welke specialisatie had je? Ik ga voor de Assassin denk ik.
Verwijderd
Altijd wel leuk om te zien de verschillen in favoriete party's , de namen die jij nu opnoem kwa favo party dat waren juist mijn minste favo 3..Grecio schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:46:
[...]
Ik heb hem net uitgespeeld. Duurde wel >100 uur. Ik heb mijn party geroteerd. Zo kon ik alle party members een beetje meemaken. Ik zelf was een mage, meestal nam ik een mage rogue en warrior mee. Favo was Varric, Cassandra (romance) en Solas. Maarrrrrr Iron Bull vond ik wel het tofste character
Ik speelde altijd met Iron Bull , Vivienne en Sera .... Altijd wel leuke gesprekken tussen die 3..
Ik heb zeer veel plezier in dit spel gehad , en vind het ook 1 van de betere games van de afgelopen jaren.
Alleen ik heb 1 groot minpunt , een vrouwelijke elf maken ziet er vaak uit als een gedrocht
Terwijl een vrouwelijke elf er nog relatief normaal uitzag in DA/O..
Gesprekken tussen Solas en Vivienne zijn altijd lachen. Verder heb ik, denk ik, maar één warrior nodig en vind ik Cassandra een toffer personage dan Iron Bull en Blackwall.
Verwijderd
Ik vond Cassandra altijd zo'n zeurNiku schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:15:
Gesprekken tussen Solas en Vivienne zijn altijd lachen. Verder heb ik denk ik maar één warrior nodig en vind ik Cassandra een toffer personage dan Iron Bull en Blackwall.
Weet je wat deze game perfect had gemaakt , als we gewoon leliana als vaste companion hadden kunnen kiezen
Haha Leliana was wel vet geweest ja. Zoals in Origins. Al had ik haar toen amper in de partyVerwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:34:
[...]
Ik vond Cassandra altijd zo'n zeur..
Weet je wat deze game perfect had gemaakt , als we gewoon leliana als vaste companion hadden kunnen kiezen![]()
Ik bedoelde trouwens gewoon qua speelstijl hoor die 3 (cas, var en sol). Er zijn idd wel wat leukere characters om te kiezen.
Ah ik meende dat ze wel mee levelden, ok weer wat wijzer.bassGunner schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:45:
[...]
Volgens mij levelen de vijanden an sich niet mee, maar op hogere moeilijkheidsgraden doen ze gewoon meer damage (en jijzelf minder). Sommige gebieden kun je gewoon niet niet doen op lagere levels. Bij de main quest staat altijd een recommended level. Voor de gebieden afzonderlijk is er deze handige lijst: https://www.reddit.com/r/..._minimum_level_for_zones/
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Ze levellen ook wel mee, binnen een bepaalde range. Zeker dat ik in het begin geen Ram van level 7 tegen kwam bijvoorbeeld.Flex0r schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:07:
[...]
Ah ik meende dat ze wel mee levelden, ok weer wat wijzer.
Ja binnen een bepaalde range kan wel kloppen inderdaad.Niku schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:03:
[...]
Ze levellen ook wel mee, binnen een bepaalde range. Zeker dat ik in het begin geen Ram van level 7 tegen kwam bijvoorbeeld.
Ik speel nog steeds. Had geen tijd gehad om te spelen maar nu weer lekker bezig met mijn 2h Reaver Dwarven Warrior Reaver.
Qua besturing ben ik toch fan van DA:2 Veel overzichterlijker. Qua graphics, zeker 3. Het verhaal is gewoon super. Basis is goed, wil je meer weten, kun je uren leren.
De battles met de draken vind ik wat minder. De draken zelf zijn super, maar je valt een bepaald onderdeel aan van het beest en je ziet wel iets van effect, maar kan nu niet zeggen dat ik het gevoel heb dat het allemaal zo vloeiend loopt.
Het missen van healing van de mages vind ik ook ondermaats. Ik begrijp dat ze het niet overpowered willen maken, maar let's face it. It's MAGIC. Dus ook healing. Wellicht heb ik te lang wow gespeeld hahaha
Als je het hebt over super RPG's, ALBION van Bluebyte. Oud spel, maar nog steeds 1 van de classics voor mij. Zat alles in wat je wilde hebben.
De besturing in de battles is eigenlijk het enige wat me vaker stoort aan DA:3. Kan niet zeggen dat ik tegen andere dingen aan loop.
Wellicht jammer dat je voor alle potions blood lotus nodig hebt, had verwacht andere herbs nodig te hebben voor de diverse potions.
Dikke pluspunten voor Skyhold en de aankleding en de progressie daar van. Je krijg het gevoel dat je wat opbouwt. Ik lees ook vaker over die kampen, maar dat is juist het leuke. Je bent op zoek naar die locaties om je safespot te maken en er voor te zorgen dat je weer kun bijtanken.
De mounts zijn super gemaakt, helaas reageren ze soms beetje houterig.
Mijn party is nu:
Solas, omdat die gewoon lekker weird.
Iron Bull, Duhu, kick ass warrior/Bodyguard idee en tegen draken is hij helemaal in zijn element.
Varric, zeker als je DA:2 veel hebt gespeeld. Die moet gewoon mee samen met Bianca.
Ik speel altijd op gevoel en voor de leuk en niet perse met de beste combi. Zo had ik in WoW een fire mage ondanks dat die niet altijd het sterkste was
Ik denk wel dat ik nog een keertje opnieuw ga spelen met een mage. Welk ras, weet ik nog niet. Gezien het verhaal zoals het nu loopt, ben ik wel blij met mijn Dwarf.
Qua besturing ben ik toch fan van DA:2 Veel overzichterlijker. Qua graphics, zeker 3. Het verhaal is gewoon super. Basis is goed, wil je meer weten, kun je uren leren.
De battles met de draken vind ik wat minder. De draken zelf zijn super, maar je valt een bepaald onderdeel aan van het beest en je ziet wel iets van effect, maar kan nu niet zeggen dat ik het gevoel heb dat het allemaal zo vloeiend loopt.
Het missen van healing van de mages vind ik ook ondermaats. Ik begrijp dat ze het niet overpowered willen maken, maar let's face it. It's MAGIC. Dus ook healing. Wellicht heb ik te lang wow gespeeld hahaha
Als je het hebt over super RPG's, ALBION van Bluebyte. Oud spel, maar nog steeds 1 van de classics voor mij. Zat alles in wat je wilde hebben.
De besturing in de battles is eigenlijk het enige wat me vaker stoort aan DA:3. Kan niet zeggen dat ik tegen andere dingen aan loop.
Wellicht jammer dat je voor alle potions blood lotus nodig hebt, had verwacht andere herbs nodig te hebben voor de diverse potions.
Dikke pluspunten voor Skyhold en de aankleding en de progressie daar van. Je krijg het gevoel dat je wat opbouwt. Ik lees ook vaker over die kampen, maar dat is juist het leuke. Je bent op zoek naar die locaties om je safespot te maken en er voor te zorgen dat je weer kun bijtanken.
De mounts zijn super gemaakt, helaas reageren ze soms beetje houterig.
Mijn party is nu:
Solas, omdat die gewoon lekker weird.
Iron Bull, Duhu, kick ass warrior/Bodyguard idee en tegen draken is hij helemaal in zijn element.
Varric, zeker als je DA:2 veel hebt gespeeld. Die moet gewoon mee samen met Bianca.
Ik speel altijd op gevoel en voor de leuk en niet perse met de beste combi. Zo had ik in WoW een fire mage ondanks dat die niet altijd het sterkste was
Ik denk wel dat ik nog een keertje opnieuw ga spelen met een mage. Welk ras, weet ik nog niet. Gezien het verhaal zoals het nu loopt, ben ik wel blij met mijn Dwarf.
11 augustus komt er nieuwe DLC, The Descent. Darkspawn hakken in de Deep Roads. Leuke gelegenheid om DAI weer eens op te pakken.
Ja dat miste ik wel hoor, die paar ruk stukjes DR in DAI waren minimaal... In DA:O had je 'kilometer' in DA2+(Legacy DLC) zat meer dan in DA:I. Ook als je nagaat dat 'de bron van de Darkspawn' eigenlijk aanwezig is zou je denken dat ze meer aanwezig zouden zijn. Laten we maar hopen dat ze deze keer de Darkspawn wat meer variatie geven.SnoeiKoei schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 08:08:
11 augustus komt er nieuwe DLC, The Descent. Darkspawn hakken in de Deep Roads. Leuke gelegenheid om DAI weer eens op te pakken.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Prima timing voor de DLC, bijna klaar met Jaws of Hakkon namelijk
Is toch geweldig als je jezelf een nieuwe 2h maakt en je gelijk verschil merkt. Enige minpunt tot nu toe qua crafting, het is onoverzichtelijk. Kunt niet sorteren op type items of filteren obv attributes. Ja, ze staat gesorteerd maar had beter gekunt.
Kleine submenu's is niet zo spannend, zelfde visual als die van de quests.
Ik vroeg me af, wat vinden jullie zelf fijner. Random loot's zoals Kingdom of Amular heeft, of fixed loot's?
Kleine submenu's is niet zo spannend, zelfde visual als die van de quests.
Ik vroeg me af, wat vinden jullie zelf fijner. Random loot's zoals Kingdom of Amular heeft, of fixed loot's?
Wat is dit toch een geweldige game. Ben na enkele probeersels toch weer uitgekomen bij Inquisitor (Assassin), Cassandra, Solas en Vivienne. Zijn allen level 15. Vivienne is echter telkens in no-time neer, denk dat ik de ability points niet geweldig heb toegekend (eigenlijk alleen aan fire en aan knight-enchanter).
Hoe zit het met je armor enz? Ik vergeet zelf soms om ff te kijken naar upgrades en zelf gemaakt armorNiku schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:26:
Wat is dit toch een geweldige game. Ben na enkele probeersels toch weer uitgekomen bij Inquisitor (Assassin), Cassandra, Solas en Vivienne. Zijn allen level 15. Vivienne is echter telkens in no-time neer, denk dat ik de ability points niet geweldig heb toegekend (eigenlijk alleen aan fire en aan knight-enchanter).
En de trinkets enz scheelt ook wel aardig wat
Ik heb het nu voor de eerste keer uitgespeeld. Voelt wel beetje leeg na het einde. Einde was leuk maar voelde niet echt als voldoening aan. Ik had een Male Dwarf 2H warrior die altijd netjes bleef en medelevend etc. Nu is het tijd voor een Female Qunari Mage die schijt heeft aan alles en het maar lastig vind hahaha eens kijken hoe de game dan wordt. No mercy en powerhungry en niet gelovig...
Heb het idee dat mijn armor wel oke is. Eigenlijk geen idee of dit ook echt zo isDeurges schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:28:
[...]
Hoe zit het met je armor enz? Ik vergeet zelf soms om ff te kijken naar upgrades en zelf gemaakt armorbleek dat ik al veel te lang rondliep met slechte armor terwijl ik zelf veeel beter kon maken?
En de trinkets enz scheelt ook wel aardig wat
Ik heb het nu voor de eerste keer uitgespeeld. Voelt wel beetje leeg na het einde. Einde was leuk maar voelde niet echt als voldoening aan. Ik had een Male Dwarf 2H warrior die altijd netjes bleef en medelevend etc. Nu is het tijd voor een Female Qunari Mage die schijt heeft aan alles en het maar lastig vind hahaha eens kijken hoe de game dan wordt. No mercy en powerhungry en niet gelovig...
Bij het volgende leveltje van Vivienne zou ik chain lightning pakken. Dat op een groepje gooien en dan heeft ze direct tussen de 50 en 100% shield, verder blijven hakken met het Jedi-zwaard en tussendoor fade cloak en chain lightning.Niku schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:26:
Je kunt overigens in de undercroft (en eerder in Haven, maar omdat je level 15 bent, gok ik dat je in al in Skyhold bent) Tacticians Renewal accesoires kopen, daar kun je mee respeccen. Dus als het écht niet lukt, kun je je abilities omgooien.
Mijn inquisitor is een knight-enchanter en die sloopt alles, zoals ik eerder aangaf, daarnaast zit alles in de spirit tree, sterker shield en kan het los casten zonder damage te doen, dispel, waarmee je shields afpakt en toevoegt aan je eigen shield etc. Dit moet volgens mij ook lukken met Vivienne, alhoewel ik die nooit in mijn party heb.
Armor is eigenlijk niet van belang als constant je shield up is. Ik ga er voor het gemak van uit dat Solas shields casten als main taak heeft?
[ Voor 5% gewijzigd door Ozzy op 10-08-2015 14:45 ]
omnia mutantur, nihil interit
Dat klopt idd! Is een variant. Mocht je nog twijfels hebben, kun je altijd ff kijken op:Ozzy schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:42:
[...]
Bij het volgende leveltje van Vivienne zou ik chain lightning pakken. Dat op een groepje gooien en dan heeft ze direct tussen de 50 en 100% shield, verder blijven hakken met het Jedi-zwaard en tussendoor fade cloak en chain lightning.
Je kunt overigens in de undercroft (en eerder in Haven, maar omdat je level 15 bent, gok ik dat je in al in Skyhold bent) Tacticians Renewal accesoires kopen, daar kun je mee respeccen. Dus als het écht niet lukt, kun je je abilities omgooien.
Mijn inquisitor is een knight-enchanter en die sloopt alles, zoals ik eerder aangaf, daarnaast zit alles in de spirit tree, sterker shield en kan het los casten zonder damage te doen, dispel, waarmee je shields afpakt en toevoegt aan je eigen shield etc. Dit moet volgens mij ook lukken met Vivienne, alhoewel ik die nooit in mijn party heb.
Armor is eigenlijk niet van belang als constant je shield up is. Ik ga er voor het gemak van uit dat Solas shields casten als main taak heeft?
http://dragoninquisition.com/mage-builds/
Staan wel goede tips tussen. je hoeft niet perse die builds aan te houden maar wel handig voor bepaalde spell rotations
Sowieso is je abilities omgooien aan te raden, heb het zelf een aantal keer gedaan tijdens m'n playtrough. Handen beginnen weer eens te kriebelen om opnieuw te beginnen... Is alweer een tijdje geleden dat ik Inquisition heb uitgespeeld.Ozzy schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:42:
[...]
Bij het volgende leveltje van Vivienne zou ik chain lightning pakken. Dat op een groepje gooien en dan heeft ze direct tussen de 50 en 100% shield, verder blijven hakken met het Jedi-zwaard en tussendoor fade cloak en chain lightning.
Ik ben toevallig vorige week weer opnieuw begonnen. De bedoeling was om consequent niet de 'goede' keuze te maken. Dat is nog lastiger dan het lijkt. Dat zegt wellicht meer over mij dan over het spel.
Ook heb ik het idee dat de moeilijkheidscurve iets beter ligt dan toen ik het de eerste keer speelde. Daar liep ik op een gegeven moment rond zonder enige problemen tegen te komen (op de draken na). Nu is dat nog niet gebeurd. Wellicht komt dat moment straks wel, ben immers nog niet zo hoog, maar hopelijk is het spel nu beter gebalanceerd. Overigens heb ik het idee om het op Nightmare met Friendly Fire aan te zetten laten varen. Dat laatste maakt het te veel micromanagement, gegeven dat vrij veel skills toch een AOE effect hebben, maar ook niet genoeg damage doen om iets snel af te maken. Nightmare is nog steeds vrij eenvoudig in vergelijking met deel 1 en 2 helaas.
Neemt niet weg dat ik het de tweede keer toch ook weer leuk vind. De templars ipv mages helpen geeft een iets andere dynamiek. Ook is de volgorde waarin ik omgevingen betreed nu anders, wat een leuk effect geeft.
Ook heb ik het idee dat de moeilijkheidscurve iets beter ligt dan toen ik het de eerste keer speelde. Daar liep ik op een gegeven moment rond zonder enige problemen tegen te komen (op de draken na). Nu is dat nog niet gebeurd. Wellicht komt dat moment straks wel, ben immers nog niet zo hoog, maar hopelijk is het spel nu beter gebalanceerd. Overigens heb ik het idee om het op Nightmare met Friendly Fire aan te zetten laten varen. Dat laatste maakt het te veel micromanagement, gegeven dat vrij veel skills toch een AOE effect hebben, maar ook niet genoeg damage doen om iets snel af te maken. Nightmare is nog steeds vrij eenvoudig in vergelijking met deel 1 en 2 helaas.
Neemt niet weg dat ik het de tweede keer toch ook weer leuk vind. De templars ipv mages helpen geeft een iets andere dynamiek. Ook is de volgorde waarin ik omgevingen betreed nu anders, wat een leuk effect geeft.
Ik ben eens benieuwd wat gaat gebeuren als ik als qunari mage, de templars ga helpen. Idee is om gewoon totaal iets anders te doen en echt evil te spelen.Lapras schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:55:
Ik ben toevallig vorige week weer opnieuw begonnen. De bedoeling was om consequent niet de 'goede' keuze te maken. Dat is nog lastiger dan het lijkt. Dat zegt wellicht meer over mij dan over het spel.
Wat heb je gedaan met mensen opsluiten enz is soms lastig. Laat je iemand rotten of kill je ze gelijk just to be sure hahaha
Dat is al even hoor.hjdv2 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:58:
[...]
waarschijnlijk als het 11 augustus is in de usa.
Zag hem idd, downloadingSnoeiKoei schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:12:
En hij staat in de Origin shop! €14,99.
Ik heb alleen de 'originele' game. Jaws of Hakkon is endgame spul toch? Vind het interessanter als de DLC gewoon tussen de gewone missie door gespeeld kan worden.
Ja, Jaws en Descent zijn beide end game spul, zitten behoorlijk pittige gevechten in die je op lagere levels of met slechte gear niet gaat redden denk ik. Uitbreidingen zijn ook niet gigantisch ofzo, Descent gisteravond en vanmorgen gespeeld en toen was ik er doorheen. Met Jaws was ik uiteindelijk langer bezig. Wel weer mooi gemaakt.Niku schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:31:
Ik heb alleen de 'originele' game. Jaws of Hakkon is endgame spul toch? Vind het interessanter als de DLC gewoon tussen de gewone missie door gespeeld kan worden.
Wat een game toch. De Inner Circle interactie voegt echt veel toe. Gaaf!
Ik ben met mijn Qunari Female mage bezig en ik kan echt niet voor de Templars kiezen hahaha ik wilde wel maar ging niet.. Speel nu qua verhaal met het idee dat ik twijfel of ik wel chosen ben en dan langzaam kies voor de power en the chosen one en die belief komt dat ik maybe toch wel chosen ben. Ik ken het einde van het verhaal dus dat maakt het eigenlijk wel leuker bepaalde keuzes te maken.
Had wel een crash in een quest gisteren maar de repair functie van Origin heeft het opgelost
Had wel een crash in een quest gisteren maar de repair functie van Origin heeft het opgelost
Kent het verhaal meerdere eindes?
Ja en nee:Niku schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:08:
Kent het verhaal meerdere eindes?
Er zijn wel beslissingen die je moet maken en ze hebben een lichte impact op je verhaallijn en de dialogen die je voert. Wil je meer weten, lees dan onderstaande:
LET OP! ONDERSTAANDE LINK HEEFT SPOILERS:
http://johnswritersblock....ng-dragonage-inquisition/
In verband met de spoilers laat ik die link maar even gaan.
Gisteren de Wicked Eyes, Wicked Hearts missie gedaan. Paar keer dood gegaan bij de Rift fight, maar goed dat ik 'overlevelled' was, anders was het me nooit gelukt. Wel toffe missie weer.
Gisteren de Wicked Eyes, Wicked Hearts missie gedaan. Paar keer dood gegaan bij de Rift fight, maar goed dat ik 'overlevelled' was, anders was het me nooit gelukt. Wel toffe missie weer.
Goed de nieuwe dlc is kopen denk ik, de tweede dlc zo te zien.
Want de Witcher 3 kan ik nog niet echt inkomen, ben nog bij het begin.
Probeer het na deze dlc wel weer en de patches zal ook wel mee helpen.
En uitgespeeld die DLC, val een beetje tegen.
Wel leuke nieuwe wapens en gear enzo, maar weinig verhaal voor een Dragon Age, einde is zo waar nog slechter dan corry.
Want de Witcher 3 kan ik nog niet echt inkomen, ben nog bij het begin.
Probeer het na deze dlc wel weer en de patches zal ook wel mee helpen.
En uitgespeeld die DLC, val een beetje tegen.
Wel leuke nieuwe wapens en gear enzo, maar weinig verhaal voor een Dragon Age, einde is zo waar nog slechter dan corry.
[ Voor 35% gewijzigd door nFo op 16-08-2015 20:21 ]
Ik baal wel echt dat de keuzes weinig invloed hebben. Maakt niet uit wat je zegt, ze zeuren een beetje maar echt impact? Niet echt. Krijgt gewoon bepaalde missies niet als je iemand niet in je party wilt. Uiteindelijk moet je toch vechten voor survival en heb je minder te doen. Lijkt geen echte impact te hebben iig
Ik snap de kritiek op het weinig impact hebben van je keuzes, maar dat is ergens ook logisch. Gegeven alles wat er in deel 1 en 2 is gebeurd is het bijna onmogelijk om voor elk scenario een uitkomst te hebben zonder daarbij een enorme hoeveelheid content te moeten creeren.
Een voorbeeld: in deel 1 kan Leliana dood gaan - dat maakt bijna een compleet nieuw spel voor DA:I. De demon baby kan bestaan. In mijn eerste playthrough moest ik kiezen tussen random grey warden en Hawke, geen lastige keuze, maar een keuze tussen Hawke en Loghain/Alistair was al een stuk ingewikkelder geweest.
Hetgeen zo goed was aan DA:O was juist dat de variabiliteit zo hoog is - daarmee hebben ze zichzelf flink beperkt in latere delen. Overigens hadden ze dit in Mass Effect wel iets beter aangepakt.
Ben nu volop met mijn tweede playthrough bezig. Het spel doet een hoop dingen goed, maar ik had iets minder content met een beter verhaallijn wel gewaardeerd. En de afhankelijkheid van Barrier maakt mages vrijwel onmisbaar, dat is jammer, aangezien de mages de minst interessante karakters zijn. Solas zegt niks, Dorian zijn skills vond ik niet zo boeiend en Vivienne is saai en overpowered.
Een voorbeeld: in deel 1 kan Leliana dood gaan - dat maakt bijna een compleet nieuw spel voor DA:I. De demon baby kan bestaan. In mijn eerste playthrough moest ik kiezen tussen random grey warden en Hawke, geen lastige keuze, maar een keuze tussen Hawke en Loghain/Alistair was al een stuk ingewikkelder geweest.
Hetgeen zo goed was aan DA:O was juist dat de variabiliteit zo hoog is - daarmee hebben ze zichzelf flink beperkt in latere delen. Overigens hadden ze dit in Mass Effect wel iets beter aangepakt.
Ben nu volop met mijn tweede playthrough bezig. Het spel doet een hoop dingen goed, maar ik had iets minder content met een beter verhaallijn wel gewaardeerd. En de afhankelijkheid van Barrier maakt mages vrijwel onmisbaar, dat is jammer, aangezien de mages de minst interessante karakters zijn. Solas zegt niks, Dorian zijn skills vond ik niet zo boeiend en Vivienne is saai en overpowered.
Hahaha ja, daarom speel ik er zelf 1tje zodat ik Varric en 2 warriors mee kan nemen..Lapras schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:13:
Ik snap de kritiek op het weinig impact hebben van je keuzes, maar dat is ergens ook logisch. Gegeven alles wat er in deel 1 en 2 is gebeurd is het bijna onmogelijk om voor elk scenario een uitkomst te hebben zonder daarbij een enorme hoeveelheid content te moeten creeren.
Nou, die keuzes had je in 2 dus wel. Gaat je zus (als je male speelde) bv wel of niet mee naar de dark roads? Had toch een impact in het verhaal en je voelde het verschil. Ook al kon je haar niet spelen voor een tijdje, je gevoel dat het wat uitmaakt was groter. Wat ik bedoel te zeggen is, dat als je die missies doet, maakt het niet uit wie je laat uitvoeren. Het is een gevoels kwestie.
Hm, installeer net DAI op mijn verse Win10 en het draait totaal niet. Spel start niet eens op. Repair werkt ook niet... hebben andere mensen dit ook?
Gisteren Win10 geïnstalleerd, als update v.a. 8.1, maar nog niet geprobeerd of DA:I nog start, sorry. Ik heb vanavond weinig tijd maar als ik er aan denk terwijl m'n eten in de pan zit kijk ik snel ff of het starten wil.Basekid schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:49:
Hm, installeer net DAI op mijn verse Win10 en het draait totaal niet. Spel start niet eens op. Repair werkt ook niet... hebben andere mensen dit ook?
Hmm, bij mij werkt alles zonder problemen. Ik heb wel een clean install gedaan na de upgrade vanaf Windows 7 en de game files die ik al had hergebruikt zodat de volledig game niet opnieuw gedownload moest worden.Basekid schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:49: