• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
edit: Mocht iemand de TS over willen nemen hoor ik dat graag. Ik heb zelf nooit de tijd gehad om dit spel grondig te spelen en een mooie TS te maken.

Ik zag dat er nog geen topic was voor de nieuwe Dragon Age: Inquisition, dus bij dezen. :) De release date is ergens in Q3 van 2014 en naarmate er meer informatie vrijkomt zal ik (hopelijk) de TS updaten.

Op dit moment is er al een 'trailer' in de vorm van een making of video:

En ook is er op de afgelopen PAX 2013 een live gameplay demo getoond:

[ Voor 13% gewijzigd door g0tanks op 09-12-2016 01:21 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 15:22
Nog een jaar wachten... pff...

Ben benieuwd hoe het nou eindelijk met Morrigan is afgelopen. Mijn gevoel zegt dat Flemeth in haar lichaam zit zoals ze bedacht had en met het kind een enorm gevaar is voor iedereen. Wellicht leid het er toe dat je alsnog Flemeth vernietigd aan het eind van het spel en dat Morrigan weer terug komt.

Vandaar dat je ook niet met Morrigan kan spelen, want het is Flemeth... makes sense? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Ik hoop dat ze de controls/vecht systeem van DA 1. De afwisseling van omgevingen was ook een van de stertkes van DA 1, bij DA 2 miste ik dat enorm.

Voor mij zou DA 3 ideaal zijn als het een combinatie is van DA 1 + bettere graphics + groter, en de DA 2 plustpunten(die ik zo 123 even niet meer weet haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Pluspunten in DA2? :+

Van mij mogen ze het hele combatsysteem van DA1 volledig overnemen, gecombineerd met een vervolg op de Morrigan verhaallijn is op zich voor mij al voldoende om het te kopen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
boe2 schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:58:

Van mij mogen ze het hele combatsysteem van DA1 volledig overnemen, gecombineerd met een vervolg op de Morrigan verhaallijn is op zich voor mij al voldoende om het te kopen.
+ beter graphics en een winner!...

Kan eigenlijk niets bedenken aan DA1 wat slecht was... het speelde zo lekker weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ferio schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:34:
Kan eigenlijk niets bedenken aan DA1 wat slecht was... het speelde zo lekker weg!
1 was prima inderdaad, hoewel ik 2 ook niet slecht vond. Anders, maar niet op alle punten slecht. Maar 1 was imo zeker niet perfect, ik heb me nadat ik wat verder in de game was behoorlijk geergerd aan de enemies. Ieder niet-eindbaas gevecht was een combinatie van een stuk of wat melee darkspawn + wat archers + 1-2 wat stevigere enemies later in het spel. En iedere 5 gevechten een troll oid. Alternatief: dezelfde setup (minus troll) maar dan zijn het ineens bandits die eigenlijk even gevaarlijk zijn.

Dat was naar mijn mening vreselijk saai. Doet niets af aan het goed lopende verhaal maar haalde het spelletje wel wat naar beneden naar mijn mening.

Ik ga 3 zeker spelen, misschien zelfs een pre-order (hoewel ik dat na wat miskopen niet meer snel aandurf). Mijn savegames staan veilig in een donker hoekje van verschillende hdds :)

edit: hmm.. misschien maar weer eens door 1 en 2 heenspelen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 30-09-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Bundin schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:47:
[...]

Ik ga 3 zeker spelen, misschien zelfs een pre-order (hoewel ik dat na wat miskopen niet meer snel aandurf). Mijn savegames staan veilig in een donker hoekje van verschillende hdds :)

edit: hmm.. misschien maar weer eens door 1 en 2 heenspelen :)
Ben net weer klaar met deel 1... heb nog nooit deel 2 gespeeld, dus ik ga dat v/d week is even doen.

Ik denk dat 3 bij mij ook wel op de pre-order komt, zeker omdat ik wil weten hoe 't nou afloopt met Morrigan en of Flemeth inderdaad in haar lichaam zit, zoals ik denk.

Safegames had ik niet meer, maar die bewaar ik nu wel allemaal, athans de laatste saves. Had dit niet gedaan eerst, maar nu blijkt dat dragon age inquisition je save games ook kan laden en dus je outcome weer anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Inmiddels bekend geworden dat er weer een hoog aantal intieme scenes in voor gaan komen, maar wat het nut ervan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ach, bioware en hun fade out romances. In ME1 vond ik het nog wel aardig gedaan, redelijke buildup, paste wel in het verhaal. Maar alles daarna lijkt een beetje verplicht omdat de fans het willen. Of het nou past in het verhaal of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter

Er is een nieuwe trailer waarin geen gameplay, maar de verschillende landschappen in Inquisition getoond worden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 13:19

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

boe2 schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:58:

Denk dat iedereen wel zo: :9~ :9~ :9~ naar Morrigan zat te kijken. :9
Ik hoop dat ze 1 en 2 kunnen combineren in drie met de beste punten van beide games en de mindere punten kunnen weglaten.
Dat zou voor mij de GOTY van 2014 maken gok ik.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:46

Soullie

Planeshift

Ik had me voorgenomen niet meer voor Mass Effect of Dragonage games te laten hypen maar het lukt ze toch weer :P.

Het spel ziet er gelikt uit op wat ik tot nu toe gezien heb, ik ben benieuwd of we dit keer wel een afgemaakt spel krijgen.

Ik heb trouwens DA2 wel helemaal doorgespeeld en als je langs de grote fouten kijkt is het wel de moeite waard, maar het bleef een teleurstelling na DA:O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Iemand deze toevallig al besteld? Ik moet zeggen dat ik een beetje huiverig ben, ik wil eigenlijk (zoals met al mijn Bioware games) de 'Pre-order/extended/deluxe' etc versie hebben. Ik ga hem zoiezo kopen maar 70 euro voor een pre-order is nog al wat en er vanuitgaande dat er misschien wel 0day DLC aankomt en ik hoop fatsoenlijke DLC deze keer (niet een paar stomme item kits).

Ondanks dat ik hem erg graag wil hebben heb ik toch de neiging om te wachten tot na de release.
Wat er tot nu toe te zien is is allemaal mooi en ziet er schitterend uit, maar als je DA2 gespeeld hebt (als eerste) en gaat dan naar DA:O dan is dat een stap vooruit. Ik ben erg benieuwd hoe deze zich gaat houden tov DA:O.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoineS
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-07-2021
Heb de Deluxe editie bij gamemania besteld voor 65 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 15:14
prutser001 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:14:
Iemand deze toevallig al besteld? Ik moet zeggen dat ik een beetje huiverig ben, ik wil eigenlijk (zoals met al mijn Bioware games) de 'Pre-order/extended/deluxe' etc versie hebben. Ik ga hem zoiezo kopen maar 70 euro voor een pre-order is nog al wat en er vanuitgaande dat er misschien wel 0day DLC aankomt en ik hoop fatsoenlijke DLC deze keer (niet een paar stomme item kits).

Ondanks dat ik hem erg graag wil hebben heb ik toch de neiging om te wachten tot na de release.
Wat er tot nu toe te zien is is allemaal mooi en ziet er schitterend uit, maar als je DA2 gespeeld hebt (als eerste) en gaat dan naar DA:O dan is dat een stap vooruit. Ik ben erg benieuwd hoe deze zich gaat houden tov DA:O.
Ik twijfel ook nog om 'm te pre-orderen, maar misschien doe ik dat toch wel. Hangt een beetje af van de pre-orderbonussen die volgens mij nog niet in detail bekend zijn. Ik ga in elk geval niet voor luxe versies, want ik heb meestal weinig met de fysieke extra's die daar bij zitten.

Alles wat we tot nu toe gezien hebben duidt op een hoge kwaliteit, van de graphics tot de gameplay. Verhaal en dialogen zijn bij Bioware eigenlijk altijd erg goed, en het plan van de ontwikkelaar is om DA:O en DA2 te overtreffen in alle opzichten. In DA2 was het grootste probleem de kleine, saaie spelwereld die niet afgewerkt aanvoelde. Nu krijgen we een open wereld voorgeschoteld met vijf regio's die elk afzonderlijk al veel groter zijn dan DA2 in totaal was. Daarnaast moet het vechten weer tactischer worden (zoals in deel 1), maar tegelijk vloeiender en beter dan in beide games in de reeks. De gameplay-video's lijken dat al deels te bevestigen, hoewel ik wacht op nog wat meer beeldmateriaal (de uitgegeven gameplay-beelden zijn alweer vele maanden oud). Zie ook deze recente preview / interview met de ontwikkelaar.

Al met al lijkt het spel me wel een pre-order waard, maar ik kijk zelf nog even de kat uit de boom. De gewone editie is trouwens vanaf 32 euro te krijgen voor PC op 't moment (als key, bij G2Play).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ja zag het, maar ik wil eigenlijk de traditie niet breken ;) Van elke Bioware game heb ik een fysieke box/Deluxe edition maar ik weet zeker dat ik nooit meer dan 40 euro betaald heb.

Ik had al wat gelezen over de pre-order bonus/Origin bonus.

Setje wapens die 'branden'.
Setje armor .
Iets over een troon?

Er was nog iets maar kan nu even niet vinden waar ik dat vandaan haalde.

Aangezien het nog een maand of 3 duurt voordat het zover is kijk ik nog wel een keer of er iets bijzonders aankomt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoineS
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-07-2021
Je krijgt dit met de Deluxe editie.

Ontdek de Dragon Age

Beleef de ultieme Dragon Age: Inquisition-ervaring met de Deluxe Edition! Deze unieke editie bevat:

• Skyhold Throne – Elke heerser moet een troon van grote eer hebben, maar als hoofd van de inquisitie heb jij de grootste van allemaal, vervaardigd uit een eeuwenoude drakenschedel.

• Red Hart Halla – Vlieg op dit gehoornde beest hoog over de gevaren van deze levende wereld.

• Bog Unicorn – Dit unieke dier was ooit eigendom van een wrede plunderaar. Nu is het terug om jou te dragen en eenieder die jou kwaad wil doen angst in te boezemen.

• Neem de wereld van Thedas overal mee naartoe met de digitale soundtrack van Dragon Age: Inquisition

De Deluxe Edition bevat ook de machtige Flames of the Inquisition-uitrusting!

• Multi-klasse wapens: Verpletter je vijanden met het wapenarsenaal van de Flames of the Inquisition. Al deze wapens, zoals staf, dolk, zwaard of strijdhamer, maken korte metten met je tegenstanders.

• Inquisitiepantser: Bescherm jezelf tegen de vele aanvallen van je vijanden in het pantser van de Flames of the Inquisition.

• Gepantserd paard: De Flames of the Inquisition bevat ook een dappere hengst, met zijn eigen inquisitiepantser, gesmeed in het heetst van de strijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Op zich lijkt me dat vliegen wel leuk, maar de vraag is hoe 'moeilijk' is het om de spullen in het spel te bemachtigen? Misschien wel of niet de moeite..

Als de prijs wat zakt kijk ik nog wel want ik geloof dat er wel verschillen zijn tussen de 'normale pre-order' en b.v. de Origin pre-order en deluxe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

prutser001 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:55:
Op zich lijkt me dat vliegen wel leuk, maar de vraag is hoe 'moeilijk' is het om de spullen in het spel te bemachtigen? Misschien wel of niet de moeite..

Als de prijs wat zakt kijk ik nog wel want ik geloof dat er wel verschillen zijn tussen de 'normale pre-order' en b.v. de Origin pre-order en deluxe versie.
meestal is het wel te verkrijgen maar vaak later of net is iets minder goed etc. Ik heb het er over het algemeen niet voor over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Pre-order doe ik niet aan mee. Als ik zie wat ik van geld uitgegeven heb aan de Dragon Age serie met al zijn DLC (en side merchandise - ik heb ook alle boeken), dan is dat toch decadent en niet meer te verantwoorden.

Als ik nu ook zie dat er door de next-gen consoles een nieuwe trend is ingezet om de prijzen van spellen opnieuw de hoogte in te duwen, dan bedank ik daarvoor.

Ik ben een grote Dragon Age fan en ik wil Inquisition zeer zeker, maar als ik weet dat ik een jaar na release een GOTY editie op de kop kan tikken voor een fractie van de prijs, dan kan ik dat aan mezelf niet meer verantwoorden om 100+ euro uit te geven aan één game.

Het gaat pijn doen en op de tanden bijten zijn, maar ik heb zo'n grote backlog aan games die ik nog moet spelen dat men er zich maar moet doorslaan. Voor mij persoonlijk is het gevolg van al die DLC mania dat ik nog amper spellen op release ga kopen en altijd sales of GOTY's ga afwachten.

Het spelplezier is er niet minder om. Je mist enkel de hype rush voor een nieuwe game, maar je kan jezelf ook hype rushen voor GOTY's en/of sales. Alleen kan je dat gevoel minder delen online.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Ik bestel de normale versie.

Ten eerste zal ik al een nieuwe videokaart moeten kopen om dit spel goed te kunnen spelen.

Met mijn 460gtx kom ik niet ver denk ik.. :-)

Is er al iets van bekend wat je moet hebben om op hoog/maximaal te spelen & vloeiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

pure speculatie maar doe the witcher II specs voor max en dat x 1,5 voor je vidkaart. de rest zal grotendeels gelijk zijn, quad core van I5 reeks of beter, 8gb ram, genoeg hdd/ssd ruimte en videokaart minimaal gtx 780 of vergelijkbaar (dit voor max uiteraard.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

DarthDavy schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:09:
Pre-order doe ik niet aan mee. Als ik zie wat ik van geld uitgegeven heb aan de Dragon Age serie met al zijn DLC (en side merchandise - ik heb ook alle boeken), dan is dat toch decadent en niet meer te verantwoorden.

Als ik nu ook zie dat er door de next-gen consoles een nieuwe trend is ingezet om de prijzen van spellen opnieuw de hoogte in te duwen, dan bedank ik daarvoor.

Ik ben een grote Dragon Age fan en ik wil Inquisition zeer zeker, maar als ik weet dat ik een jaar na release een GOTY editie op de kop kan tikken voor een fractie van de prijs, dan kan ik dat aan mezelf niet meer verantwoorden om 100+ euro uit te geven aan één game.

Het gaat pijn doen en op de tanden bijten zijn, maar ik heb zo'n grote backlog aan games die ik nog moet spelen dat men er zich maar moet doorslaan. Voor mij persoonlijk is het gevolg van al die DLC mania dat ik nog amper spellen op release ga kopen en altijd sales of GOTY's ga afwachten.

Het spelplezier is er niet minder om. Je mist enkel de hype rush voor een nieuwe game, maar je kan jezelf ook hype rushen voor GOTY's en/of sales. Alleen kan je dat gevoel minder delen online.
Je hebt zeker wel een punt, DA2 was enorm gehyped en mijn eerste aanraking met Dragon Age( en Mass Effect kreeg een ME2 code bij aankoop DA2).

Na DA2 dus gaan zoeken naar DA:O(GOTY/Legendary Edition?/Alle DLC) en die gaan spelen DA:O is gewoon 100keer beter dan DA2. Ik zeg niet dat DA2 heel slecht was maar het was niet goed genoeg om alle DLC te verantwoorden diegene die ik wel gekocht heb waren ook leuk.

Mass Effect 1/2/3 is ook in zekere zin een dalende lijn, 1 was uitgebreid en wat ingewikkelder dan ME2, ME2 was al meer op een Gears of War cover shooter gaan lijken om over ME3 maar te zwijgen maar het ging me meer om het verhaal en de keuzes die gemaakt waren en eventueel door werkte in de rest van de verhaallijn.

DA : Inquisition wil ik ook zeker hebben maar wat je al zegt 70 euro (met later nog DLC) is nog al wat.
Als ik kijk naar de prijzen van de DA2 DLC dan kan het nog wel oplopen naar 120-150 euro voor een totaal pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskarina
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11-2022
Heeft iemand de Deluxe edition voor PC nog kunnen vinden de laatste dagen?
Bij GameMania staat hij nu al als 'niet meer beschikbaar' en verder kan ik 'm ook nergens vinden...
Ik zie verder veel Deluxe edities voor de consoles, maar ook nergens voor de PC; vaag...

[ Voor 22% gewijzigd door Eskarina op 10-05-2014 11:36 ]

Don't panic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Stiekem kijk ik toch wel uit naar Inquisition. DA2 was bagger maar dat kon ook niet anders met een release van amper een jaar na DA1.

Zeker nu The Witcher 3 is uitgesteld naar 2015 lijkt me dit toch wel een topper. De andere opzet (meer in de lijn van The Elder Scrolls) kan ik alleen maar toejuichen. Het is en blijft echter afwachten aangezien Bioware koning is in het hypen en vervolgens niet waarmaken van de beloften. Bijna Peter Molyneux-achtig. Pre-Order doe ik niet aan aangezien 9/10 Pre-Order acties ook na release prima te bemachtigen zijn. Digitaal misschien niet meer, maar fysiek kan je zelfs maaaaanden na de release nog een Pre-Order doos retail krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskarina
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik heb navraag gedaan bij Game Mania over de fysieke Deluxe Editie en zij geven aan dat deze versie niet uit gaat komen in de Benelux; ben benieuwd hoe dat dan met de andere pre-orders zit.
Jammer...

Don't panic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Een paar nieuwe trailers en nu ook een preview van Tweakers: reviews: Dragon Age: Inquisition - zoals Dragon Age moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Het is afwachten, DA2 zag er ook erg goed uit in de trailers ondanks dat het in het niets viel vergeleken met DAO was het voor mij de eerste ervaring met Dragon Age. Ik heb me zeker wel vermaakt met DA2 maar dit kwam voornamelijk omdat ik Dragon Age Origins niet gespeeld had wat naderhand mijn mening over DA2 erg deed veranderen.
(Ik vermoed dat ik toen nog WoW speelde en in die periode eigenlijk geen ander spel aangeraakt heb).
En bij DA2 kreeg ik een key voor ME2 welke voor mij ook de eerste keer was dat ik een Mass Effect spel speelde.

Nadien alles aangeschaft, DA:O Ultimate Edition, ME1+DLC, Alle DLC voor ME2, ME3 en heb me hiermee weken/maanden vermaakt.

Buiten wat video's en een tot nu toe irritante camera view welke mij veeeel te dicht op je character zit. (Welke misschien wel te modden/aan te passen is?) is er maar weinig te zien. Dit neemt niet weg dat ik het niet wil spelen, maar 70 euro op dit moment is nogal wat. Ook dat je alleen de 'deluxe' versie via Origin kan kopen is niet echt super aangezien je DA3 standaard versie al voor 46 euro kan kopen ipv 60...

Ik zal deze niet pre-orderen totdat er een goede review is van b.v. Angry Joe ofzo. Die zegt gewoon waar het op slaat.

Kortom ik wacht rustig af, aan de ene kant kan ik niet wachten maar aan de andere kant hoop ik niet teleurgesteld te worden.... Waar ik had gehoopt dat de afsluiting van ME3 mij voldoening zou geven...
En ze zijn alweer een jaar bezig met ME4 dus... ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

De wereld en verhaal was niet zodanig goed als da:o als we dachten te krijgen in da2. daarnaast was de besturing veel meer op consoles gericht dan pc. Nu de wereld zoveel groter en ook vrij toegankelijk is ipv strakke door de devvers opgelegde paden, is dat probleem iig al opgelost, verhaal weet ik natuurlijk niet maar het geen we zien doet mij iig vermoeden dat dit wel goed zit. ME 4 heb ik ook wel zin in, was altijd wel vette sfeer en actie in die game reeks. Als all else fails, hebben we altijd nog mijn persoonlijke insta goty, the witcher wild hunt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SouLLeSSportal schreef op zondag 06 juli 2014 @ 17:36:
De wereld en verhaal was niet zodanig goed als da:o als we dachten te krijgen in da2. daarnaast was de besturing veel meer op consoles gericht dan pc. Nu de wereld zoveel groter en ook vrij toegankelijk is ipv strakke door de devvers opgelegde paden, is dat probleem iig al opgelost, verhaal weet ik natuurlijk niet maar het geen we zien doet mij iig vermoeden dat dit wel goed zit. ME 4 heb ik ook wel zin in, was altijd wel vette sfeer en actie in die game reeks. Als all else fails, hebben we altijd nog mijn persoonlijke insta goty, the witcher wild hunt :D
Die komt pas uit in 2015 ;)

Anyway, de nieuwe filmpjes zien er best goed uit maaaaaar, ze hebben deze keer wel hevig leentjebuur gespeeld bij Dragons Dogma. Hoe je de bosses moet uitschakelen door eerst bepaalde onderdelen van het 'monster' kapot te maken is regelrecht daaruit overgenomen. Is natuurlijk geen probleem, Dragons Dogma was ook echt heel erg goed maar is alleen nooit een grote hit geworden doordat het moeilijkheidsniveau rond Dark Souls lag, ook Japans natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Anoniem: 363533 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 18:49:
[...]

Die komt pas uit in 2015 ;)

Anyway, de nieuwe filmpjes zien er best goed uit maaaaaar, ze hebben deze keer wel hevig leentjebuur gespeeld bij Dragons Dogma. Hoe je de bosses moet uitschakelen door eerst bepaalde onderdelen van het 'monster' kapot te maken is regelrecht daaruit overgenomen. Is natuurlijk geen probleem, Dragons Dogma was ook echt heel erg goed maar is alleen nooit een grote hit geworden doordat het moeilijkheidsniveau rond Dark Souls lag, ook Japans natuurlijk.
beter goed gekopieerd dan slecht gemaakt natuurlijk. Beetje dom tegen een draak lopen kletteren met zwaarden totdat die balk op nul staat is ook een beetje lam vind ik in deze tijden.

Dat die in 2015 uitkomt boeit me echt niets, dat spel is voor mij nu al goty 2015. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 16:42
YouTube: DRAGON AGE™: INQUISITION Gameplay Series -- E3 Demo Part One: The Hinterlands

Nieuw en interessant filmpje dat een beetje laat zien hoe alles in de wereld werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 12:11
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:54:
[...]

beter goed gekopieerd dan slecht gemaakt natuurlijk. Beetje dom tegen een draak lopen kletteren met zwaarden totdat die balk op nul staat is ook een beetje lam vind ik in deze tijden.

Dat die in 2015 uitkomt boeit me echt niets, dat spel is voor mij nu al goty 2015. :P
Sorry maar dit had je op de NES al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Rudolf schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:40:
[...]

Sorry maar dit had je op de NES al
Wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:54:
[...]

De meeste MMO's doen dat ook nog steeds. ;) En Skyrim ook. _/-\o_

Maar inderdaad, het is een goed ding dat ze dit systeem hebben overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
ow sorry ik quote de verkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Rudolf schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:52:
[...]

ow sorry ik quote de verkeerde.
Je doelde op dat dragons dogma manier van vechten al op de nes is lijkt me dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Spel is vertraagd met een maandje :(

Mijn eerste reactie is: Erg jammer!

Tweede reactie: Fijn dat ze meer tijd krijgen van EA om dit te doen. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Basekid schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:00:
Spel is vertraagd met een maandje :(

Mijn eerste reactie is: Erg jammer!

Tweede reactie: Fijn dat ze meer tijd krijgen van EA om dit te doen. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Ik denk dat het uitstel te maken heeft met het strategisch kiezen van een release-periode in relatie tot andere games. Oktober zit behoorlijk vol qua games en in november is een stuk meer ruimte. Niet dat er allemaal andere RPG's uitkomen in oktober, maar ook games van andere genres zijn deels concurrenten van Dragon Age omdat elke gamer maar één keer z'n geld kan uitgeven. Middle-Earth: Shadow of Mordor (komt op 7 oktober) is daarnaast ook een high-profile AAA open-wereld fantasie-game, dus het lijkt me dat EA/Bioware de concurrentie daarmee graag wat minder direct maakt (door iets later te releasen). Ook is november dichter bij de feestdagen en Black Friday. Hopelijk wordt de extra tijd aangewend om het spel beter te maken, maar het lijkt me in eerste instantie vooral een strategische keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurray
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-08-2022
geert1 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:48:
[...]

Ik denk dat het uitstel te maken heeft met het strategisch kiezen van een release-periode in relatie tot andere games. Oktober zit behoorlijk vol qua games en in november is een stuk meer ruimte. Niet dat er allemaal andere RPG's uitkomen in oktober, maar ook games van andere genres zijn deels concurrenten van Dragon Age omdat elke gamer maar één keer z'n geld kan uitgeven. Middle-Earth: Shadow of Mordor (komt op 7 oktober) is daarnaast ook een high-profile AAA open-wereld fantasie-game, dus het lijkt me dat EA/Bioware de concurrentie daarmee graag wat minder direct maakt (door iets later te releasen). Ook is november dichter bij de feestdagen en Black Friday. Hopelijk wordt de extra tijd aangewend om het spel beter te maken, maar het lijkt me in eerste instantie vooral een strategische keuze.
Ik denk dat je gelijk hebt, overal heeft het polishen van de game dan uiteraard ook zijn effecten. eerst vond ik het ook erg jammer dat hij verplaatst was maar aan de andere kant ook niet, zijn al genoeg spellen in oktober. Nu hoeven we niet meer te kiezen welke we eerst gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopelijk gebruikt Bioware de tijd dan om wat extra bugfixes te doen nadat de game goldmaster is gegaan in plaats van een maand lang niks te doen. Ik heb geen problemen met een Day 0/1 patch als de game daardoor beter draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Een nieuwe video die de combat toont:

Ziet er allemaal erg flashy uit, maar ik vraag me af in hoeverre het nou echt tactisch is zoals in Origins.

[ Voor 3% gewijzigd door g0tanks op 30-07-2014 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
g0tanks schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 00:41:
Ziet er allemaal erg flashy uit, maar ik vraag me af in hoeverre het nou echt tactisch is zoals in Origins.
Ik ook. Het zal in real-time sowieso wel tof zijn, met een behoorlijk aantal skills en toffe visuals. Maar het lastige met real-time-met-pauze vechtsystemen is vaak: Als alle gevechten in real-time al te winnen zijn (terwijl je maar één karakter bestuurt en de rest via de AI gaat), is het dan nodig om te pauzeren? Is de tactiek van de pauze-stand een nutteloze toevoeging voor micromanagers om de indruk te wekken dat exacte commando's en posities van belang zijn, of is dat daadwerkelijk van belang? Ik denk dat we daar pas een echt antwoord op krijgen wanneer het spel uit is.

Van veel elementen in het spel heb ik nu al wel het vertrouwen dat het goed zal zitten: De omgevingen en het verkennen daarvan, de Inquisition en het uitbouwen daarvan, de karakters en het verhaal, en de graphics. Dat zijn allemaal belangrijke elementen, maar uiteindelijk staat of valt het toch met het vechten - althans voor mij. En daarnaast de diepgang qua items, crafting, customization en inventory management. Ik heb toch maar besloten om het spel niet te pre-orderen en af te wachten hoe deze zaken gaan uitpakken.

Overigens is deze nieuwe video de eerste uit een reeks, dus er volgt vast meer informatie. Ook een nieuwe en diepgravende preview zou ik graag lezen op 't moment. Het komt voor mij vooral neer op de vraag: veinst het spel diepgang en tactiek, of biedt het dit echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:30

Umbrah

The Incredible MapMan

Zou dit op een PC ook zonder Origin werken? Hoewel het spelletje me wel leuk lijkt, heb ik een beetje een bittere nasmaak van Origin... en EA heeft me al iets te vaak teleurgesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Ziet er echt mooi uit zeg!

Hoop dat het gevoel van deel 1 terug komt... deel 2 was echt waardeloos.

Maar goed.. deze ga ik zeker bestellen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Umbrah schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:22:
Zou dit op een PC ook zonder Origin werken? Hoewel het spelletje me wel leuk lijkt, heb ik een beetje een bittere nasmaak van Origin... en EA heeft me al iets te vaak teleurgesteld...
Vrijwel 100% zeker dat Origin een vereiste zal zijn. EA gaat niet opeens zijn hele strategie omgooien. Ik denk eerlijk gezegd ook dat EA zijn 'EA All Access' promotie na de Xbone richting de PC op Origin gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuule
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 15:09
Game ziet er goed uit! Alleen deel 2 heel even gespeeld op PC, maar de controls waren ronduit bagger (console port). Zal deze waarschijnlijk op launch kopen voor PS4. Heb meer SP RPG's nodig. Hopelijk heeft de archer wat mooie skills in zijn arsenaal. Al zijn het meestal de mages die mooie skills hebben, en die zijn meestal nog aardig tam te noemen. Al ziet het er wel aardig uit tot nu toe in de videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Wat ziet deel 3 er super uit!

Nieuwe trailer verschenen;

Gamescom 2014 gameplay video;

[ Voor 100% gewijzigd door Ferio op 13-08-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312027

Het nieuwe filmpje heeft een paar interessante momenten. Zonder te veel te verklappen er zitten wat oude bekende in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Anoniem: 312027 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:32:
Het nieuwe filmpje heeft een paar interessante momenten. Zonder te veel te verklappen er zitten wat oude bekende in.
Hoop dat ze het waarmaken wat ze zeggen en laten zien..

Ik ben zeer benieuwd naar de storyline waar deel 1 stopte! (bij mij door de poort met morrigan)

[ Voor 5% gewijzigd door Ferio op 13-08-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Dragon Age: Inquisition Extended Gameplay Demo - IGN Live: Gamescom 2014;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Deze game lijkt veel goed te maken tot DA2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-06 07:15
Hmm ik denk dat ik maar gelijk zou moeten kijken hoe ik de field of view wat wijder kan krijgen... ik speel namelijk niet op de bank maar achter een computerscherm.

Verder ziet het er mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ben er nog niet over uit of ik deze game op de bank ga spelen met xbox controller of op de stoel achter de monitor met muis en tobo.

Achja misschien doe ik wel beide :D

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:22

SkyStreaker

Move on up!

"you should never have excisted" - kind van Morrigan? - Oh maaaaaaan :) :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01-2018
Multiplayer voor DA:I is officieel bevestigt. Het gaat zoiets worden als bij ME3.
http://www.ign.com/articl...iplayer-is-all-about-loot
Ziet er nog best cool uit. :D

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KnightX schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:41:
Multiplayer voor DA:I is officieel bevestigt. Het gaat zoiets worden als bij ME3.
http://www.ign.com/articl...iplayer-is-all-about-loot
Ziet er nog best cool uit. :D
Met de belangrijke opmerking dat MP nu compleet optioneel is en niets meer met de SP te maken heeft. Dat was waarom ME3 ook zoveel kritiek kreeg. Je -moest- MP doen om de SP met een 'goed' einde af te ronden. Dat is nu gelukkig aangepast.

Klinkt een beetje als Borderlands. Ik ga deze zeker ook in MP spelen. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
Anoniem: 363533 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:27:
[...]

Met de belangrijke opmerking dat MP nu compleet optioneel is en niets meer met de SP te maken heeft. Dat was waarom ME3 ook zoveel kritiek kreeg. Je -moest- MP doen om de SP met een 'goed' einde af te ronden. Dat is nu gelukkig aangepast.

Klinkt een beetje als Borderlands. Ik ga deze zeker ook in MP spelen. ^^
Inderdaad. Alleen coole unlocks en ander fun stuff dat een beetje kan helpen in SP game. :*)
Bioware gaat sterk voor de MP tegenwoording, met binnenkort ook nog eens Shadow Realms dat een puur MP game lijkt te worden.

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
http://www.pcgamer.com/pr...-hands-on-fine-fantasy/1/

Leuk en redelijk informatief artikel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mhhrm, Ik heb nu alle filmpjes een beetje zitten kijken en ik ben toch wel blij met de full-controller support die ook voor de PC gaat komen. De interface lijkt mij ronduit bagger voor de PC met een muis en keyboard dus deze ga ik waarschijnlijk spelen met een 360 controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Nieuwe multiplayer gameplay trailer..

Deel 3 ziet er echt gaaf uit!

Iemand al ergens een preorder geplaatst voor de boxed versie?

[ Voor 19% gewijzigd door Ferio op 29-08-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik kan trouwens niet wachten op het antwoord betreft Sandal. Echt een van die grote mysteries waar ik dolgraag antwoord op zou willen... "Not enchantment!"

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 10:06

bbblije

Riiiiight

Pas sinds een week op de hoogte van de release van deze game! Maar wat een meesterlijke setting en verhaallijn! Klopt het dat je een single player is met coöp elementen? ala Destiny?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Erg interessant stukje over Skyhold:

http://www.gameinformer.c...r.com&utm_campaign=buffer

+10 interesse nu voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
Dat lijkt heel sterk op wat Suikoden deed met de hero's (resistance's) castle.
Ik was al heel lang aan't hopen dat het zoiets ging worden.
I love it! :D

Het enige nadeel is dat November nu nog verder weg aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik merk dat het nog niet echt leeft. =P

Gisteren is er een Livestream geweest met nieuwe gameplay + Q&A. Zeer veel nieuwe details, zie link beneden om hem terug te bekijken:

http://www.twitch.tv/bioware/b/573285688

Inmiddels heb ik 'em in de Pre-Order staan voor de PS4. Het begint er toch echt wel naar uit te zien dat dit een topper gaat worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Was erg gaaf om te zien. De CC is echt nuts! Ik vind de muziek die ze spelen bij het start scherm ook ERG mooi. Deze game wordt zo tof :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik had juist heel erg gehoopt op campaign multiplayer zoals b.v. Borderlands/Gears of War/LotR War in the north (PC).
Als ze weer met die ME3 MP aankomen ben je daar snel klaar mee eerlijk gezegd. Stomme shop waar je voor een hoop geld 'Kans items' kon kopen?! (Bioware points voor kans dingen en dan kon je soms de grootste onzin krijgen).

Ik zeg niet dat ME3 MP niet leuk was, maar het had zeker geen effect op SP, ja je kon je 'reinforcement points?' omhoog werken maar het was zeker niet nodig om alle eindes te unlocken.
Ik heb nu zoveel van die punten in ME3 dat ik met een nieuwe game al voldoe omdat ik het bijna 500 uur gespeeld heb.

En ME3 had alleen maar 'Horde Mode' met later wat mini objectives. Nu is ME3 MP gewoon dood totdat ME3 weer voor 2 euro te koop is. (En ja je kan credits hacken in ME3 MP met Cheatengine)

Neemt niet weg dat ik dit spel heeeeel graag wil hebben, ik weet niet welke nou eerder kwam Assasins Creed Unity of DA:I maar ik wil ze beide. Unity Coop lijkt me op dit moment leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
prutser001 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 21:05:
Ik had juist heel erg gehoopt op campaign multiplayer zoals b.v. Borderlands/Gears of War/LotR War in the north (PC).
Als ze weer met die ME3 MP aankomen ben je daar snel klaar mee eerlijk gezegd. Stomme shop waar je voor een hoop geld 'Kans items' kon kopen?! (Bioware points voor kans dingen en dan kon je soms de grootste onzin krijgen).

Ik zeg niet dat ME3 MP niet leuk was, maar het had zeker geen effect op SP, ja je kon je 'reinforcement points?' omhoog werken maar het was zeker niet nodig om alle eindes te unlocken.
Ik heb nu zoveel van die punten in ME3 dat ik met een nieuwe game al voldoe omdat ik het bijna 500 uur gespeeld heb.

En ME3 had alleen maar 'Horde Mode' met later wat mini objectives. Nu is ME3 MP gewoon dood totdat ME3 weer voor 2 euro te koop is. (En ja je kan credits hacken in ME3 MP met Cheatengine)

Neemt niet weg dat ik dit spel heeeeel graag wil hebben, ik weet niet welke nou eerder kwam Assasins Creed Unity of DA:I maar ik wil ze beide. Unity Coop lijkt me op dit moment leuker.
Ik denk dat, als je specifiek zoekt naar multiplayer / co-op, dit niet het meest geschikte spel voor je zal zijn. AC: Unity zal dan wellicht een betere keuze zijn, evenals een Borderlands, Destiny of Diablo 3 bijvoorbeeld. Dragon Age is in eerste instantie een singleplayer-franchise, en het leeuwendeel van de fans koopt het daar ook juist voor (net als met Mass Effect en andere Bioware-titels). Het mooie aan singleplayer is dat je echt blijvend effect kunt hebben op de spelwereld en dat je voortgang gedreven wordt door plotontwikkeling en karakters. Zaken hoeven niet te respawnen, er hoeft geen lange loot-grind te zijn (loot is meer ondersteuning dan een doel op zich) en je inspanningen in het spel worden niet getrivialiseerd doordat er nog 100 "uitverkorenen" rondlopen die exact dezelfde missies doen als jezelf. Als een belangrijke vijand verslagen is, is die ook permanent dood. Zoals je hoort, ben ik een ietsje bitter geworden over MMO-achtige gameplay, en juist daarom kies ik voor singleplayer RPG's.

De multiplayer in Dragon Age 3 werd ook juist aangekondigd als losstaand van de singleplayer, omdat fans daarom vragen. Er waren velen die niet zo blij waren dat je in ME3 eigenlijk een beetje multiplayer moest spelen om het beste singleplayer-einde af te kunnen dwingen (inderdaad vanwege die Readiness Rating). De connectie tussen multi- en singleplayer was dan klein (Readiness Rating was het enige raakvlak, karakters e.d. allemaal los), maar alsnog zat niet iedereen daarop te wachten; Bioware-fans willen voornamelijk singleplayer, omdat je daarin dieper kunt gaan qua verhaal, wereld en karakters.

En wat betreft de multiplayer van ME3 ben je ietsje tegenstrijdig: Je zegt dat je er "snel klaar mee was", maar je hebt het 500 uur gespeeld? Dat klinkt als iets waar je wel wat meer plezier in hebt gehad dan je hier aangeeft :) Persoonlijk was ik positief verrast door de multiplayer van ME3 en heb me er goed mee vermaakt voor een tijdje. Dat er microtransacties in zaten terwijl je voor de game zelf al goed had betaald, vond ik een minpunt, maar de microtransacties waren gelukkig totaal optioneel.

Ik hoop dat de multiplayer van Dragon Age 3 weer net zo leuk wordt als die van ME3, maar zo niet dan is er geen man overboord. Ik zie het meer als een extraatje. Hopelijk behoudt ook het toekomstige Mass Effect 4 de singleplayer-modus als losstaand, en niet beïnvloed door multiplayer / co-op / MMO-achtige elementen. Het verweven van single- en multiplayer kan leuk werken, met name voor shooters, race-games en dergelijke, maar het is voor verhaalgedreven games juist een groot risico. Zo zagen we ook dat veel fans van Skyrim helemaal niet zaten te wachten op Elder Scrolls Online; velen willen hun singleplayer-avonturen gewoon lekker zelf spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door geert1 op 05-10-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik bedoelde het meer in de zin dat diegene waar je mee samenspeelt gewoon achter de 'hoofd speler' aanlopen, en dus een karakter kunnen kiezen dat je tegenkomt tijdens je reizen, Gears of War is dan maar 2 player maar wel de volledige single player campaign wat het erg leuk maakte. Uiteraard was LotR War in the North gefocused op Coop/MP dus dat was niet zo moeilijk (als het nou ook eens goed zou werken).

Dus niet dat er andere 'inquisitors' aanwezig zijn maar puur 4 man met de normale verhaallijn. Het zou leuk zijn als je kon stemmen :P Maak je iemand dood of laat je die leven, red je iemand of niet, help je iemand of niet. Dat soort dingen. Nu is het zo dat je soms 3-4 opties krijgt voor een NPC maar daar is wel een weg omheen te vinden.

En ja Unity lijkt de betere kandidaat voor Coop, ik wil die ook zeker hebben, 1 en 4 heb ik volledig uitgespeeld (de andere waren wat saai/trokken me niet echt)

En ja bij ME3 heb ik aardig wat uren vermaak gehad, maar de upgrades voor wapens e.d. kosten letterlijk miljarden credits... Ik heb de credits een keer gehacked (cheatengine en het is heel makkelijk, dus je krijgt het idee dat BW het eigenlijk niet wilde en EA het doorgedrukt heeft) en toen voor 10000000 aan packs gekocht over een aantal dagen (meestal tijdens lobbies) Met zulke hoeveelheden credits zou je verwachten dat je alles wel unlocked had, helaas niets is minder waar. Zelfs na het spenderen van zoveel credits heb ik van sommige wapens alleen rank 1 (dus net unlocked), ja ik heb er een aantal op X maar dan nog dat mag wel na 500 uur. Ik moet er wel bij vertellen dat ik niet de enige was die ME3 MP heeft gespeeld op mijn computer dus niet alle 500 uur zijn van mij. Ik heb het een weekje geleden nog eens geprobeerd en ik heb nogsteeds niet alles unlocked.

En de ME3 MP had niet echt invloed op de ME3 SP, ja je kon je reinforcements opkrikken maar dat was het ook wel, het was zeker niet zo dat je zonder MP spelen ME3 geen 'goed' einde kon geven/kiezen, aangezien ik de MP niet heb aangeraakt voordat ik SP had afgerond, daarna nog 2 of 3 keer doorgespeeld.

En ja Multiplayer is in dit geval weer een bonus, ik hoop alleen dat ze geleerd hebben van de minitransacties en die er dus uit laten of nuttig maken en niet 'kans op' zijn en die opties niet limiteren tot alleen betalende klanten.

Ik kon er niets over vinden maar ik vraag me af of DA3 te modden zal zijn, voor DA2 waren er zeer weinig mods buiten de door BW gereleasde DLC. DA:O heeft zoveel mods dat is niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Net een anticlimax email ontvangen...

Welcome to the keep! _/-\o_ :9~

You are now have priority access, please check twitter to see when new people are invited! :| :( :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Basekid schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:19:
Net een anticlimax email ontvangen...

Welcome to the keep! _/-\o_ :9~

You are now have priority access, please check twitter to see when new people are invited! :| :( :-(
Ik weet wat de "Keep" is, maar ik volg je niet helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Oh, ik krijg net een email binnen van EA met als titel "welcome to the keep"

Dus ik denk, "oh, ik ben eindelijk toegelaten tot de beta ervan!"

Blijkt het dus een announcement te zijn dat ik nu blijkbaar "vooraan in de rij sta" en dat ik snel zal worden toegelaten...

Dus beetje anticlimax emailtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hah, behoorlijk. =P En zo lang gaat het ook niet meer duren voordat de Keep algemeen beschikbaar gaat worden. Bioware had al aangegeven het enige tijd voor release beschikbaar te maken, en aangezien we nog maar 1.5 maanden weg zijn verwacht ik dat het niet langer gaat duren tot eind oktober/begin november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
Anoniem: 363533 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:11:
Hah, behoorlijk. =P En zo lang gaat het ook niet meer duren voordat de Keep algemeen beschikbaar gaat worden. Bioware had al aangegeven het enige tijd voor release beschikbaar te maken, en aangezien we nog maar 1.5 maanden weg zijn verwacht ik dat het niet langer gaat duren tot eind oktober/begin november.
Op de officiele forums werdt er gesproken dat het 19 Oktober open zou gaan.
Maar ja, dat was niks officieel. Waarschijnlijk gebaseerd op de launch date en het feit dat Bioware heeft gezegt dat de Keep een maand voor de release date open zou gaan zodat iedereen de tijd heeft om hun "world states" te preppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 13-06 13:16
hmmmmmmmm

Ik zit in dubio over deze game. Dat deze gekocht gaat worden is vrijwel zeker. De week vrij is al aangevraagd. De pizzaria is ervan op de hoogte elke dag een kipshoarma pizza af te leveren.

Maja, kopen op de ps4 of voor pc. Ik heb een goed scherm, een hele goede grafische kaart, goede geluidskaart. Dus ik kan vast alles op hoge settings draaien. Maar, onderuitgezakt voor mijn 42" tv, in de zitzak, controller in de hand. zelfde headset op als met de pc. Dat is toch best wel een goed vooruitzicht.

Het enige wat me tegenhoud is de controls. Ik heb de vorige 2 dragon age games gespeeld op de pc. Muis+Tobo controls zijn gewoon goed. Ik weet niet hoe fijn ik de game zou vinden spelen met controller. Voor een game als The Witcher 3 is de keuze easy, ps4 en zitzak. Ik heb die games op de pc ook met controller gespeeld. Maar voor DA. Ik twijfel.

Iemand ideeen hoe het gaat spelen? Games waar mee ik het kan testen? Er komt naar wat ik begreep geen demo, dus kan dat niet testen. Ik hoop maar op evt wat game time op first look as zaterdag.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
ye-roon schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:30:
hmmmmmmmm

Ik zit in dubio over deze game. Dat deze gekocht gaat worden is vrijwel zeker. De week vrij is al aangevraagd. De pizzaria is ervan op de hoogte elke dag een kipshoarma pizza af te leveren.

Maja, kopen op de ps4 of voor pc. Ik heb een goed scherm, een hele goede grafische kaart, goede geluidskaart. Dus ik kan vast alles op hoge settings draaien. Maar, onderuitgezakt voor mijn 42" tv, in de zitzak, controller in de hand. zelfde headset op als met de pc. Dat is toch best wel een goed vooruitzicht.

Het enige wat me tegenhoud is de controls. Ik heb de vorige 2 dragon age games gespeeld op de pc. Muis+Tobo controls zijn gewoon goed. Ik weet niet hoe fijn ik de game zou vinden spelen met controller. Voor een game als The Witcher 3 is de keuze easy, ps4 en zitzak. Ik heb die games op de pc ook met controller gespeeld. Maar voor DA. Ik twijfel.

Iemand ideeen hoe het gaat spelen? Games waar mee ik het kan testen? Er komt naar wat ik begreep geen demo, dus kan dat niet testen. Ik hoop maar op evt wat game time op first look as zaterdag.
Ha! Hier nog iemand die zich afvraagt hoe hij dit spel moet spelen. Dragon age 1 speelde ik op de pc van boven af, dat was erg tactische, moeilijk en erg leuk. Divinity OS heb ik ook weken gespeeld, geweldig om dat tactische element met magie en grote zwaarden te combineren.

Maar nu ik gelezen heb dat op de console ook de tactische mode beschikbaar komt heb ik hier ineens weinig vertrouwen meer in. Ik ben bang dat ze de echt groot tactische gameplay, waarbij elke zwaardslag uitgedacht moet worden flink wordt terug geschroefd en er meer een semi tactische laagje erover heen komt wat met de controller ook nog redelijk goed en vlot bestuur moet zijn.

Maar in tegenstelling tot jouw, kan ik gewoon kiezen waar ik nee plof, de bureau stoel of de bank. De monitor en tv hangen beide aan de PC :) Ik zou afwachten in hoe verre ze het tactische gedeelte gesloopt hebben voor de pc en console ready gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ouch na het zien van dit filmpje: YouTube: Dragon Age: Inquisition - PC Gameplay - Max Settings

Weet ik nu wel vrij zeker dat het tactische gedeelte kapot gemaakt is op de pc :(

Denk verstandig om me verwachtingen bij te stellen van deze game, het wordt een leuke RPG, meer niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 21:20
evilpin0 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:17:
Ouch na het zien van dit filmpje: YouTube: Dragon Age: Inquisition - PC Gameplay - Max Settings

Weet ik nu wel vrij zeker dat het tactische gedeelte kapot gemaakt is op de pc :(

Denk verstandig om me verwachtingen bij te stellen van deze game, het wordt een leuke RPG, meer niet denk ik.
Lijkt wel Guild Wars 2. En die heb ik al. Gaat zo een gepasseerd station voor mij worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik kwam toch eerder een filmpje tegen met tactical view dat het spel 'pauzeert' en je zelfs hele paden uit kon zetten en nog wat ander dingen.
En waarom heeft die video de 'console' interface? Lijkt meer op Xbox gameplay dan pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik geloof (weet niet zeker) dat je in DA:O op de pc kon kiezen tussen console mode (wat je in het filmpje ziet) en de normale mode (tactische mode van boven af met pauze).

Maarja het is natuurlijk zeer vreemd dat Bioware dat niet laat zien in dit filmpje. De tactische mode komt ook beschikbaar op de consoles, waar je weer uit kan opmaken dat het aangepast zal worden zodat het beter met de controller werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik wou net zeggen, dit gaat weer meer richting DA2 en niet DA:O.

Kan niet wachten eerlijk gezegt, op dit moment zit ik een beetje in Shadow of Mordor maar ik mis daar toch wel interactie met iets anders dan orcs :P

Eerst volgende week AC Unity en dan eind van de maand DA:I, mooi spel voor de herfst maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
prutser001 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:21:
Ik wou net zeggen, dit gaat weer meer richting DA2 en niet DA:O.

Kan niet wachten eerlijk gezegt, op dit moment zit ik een beetje in Shadow of Mordor maar ik mis daar toch wel interactie met iets anders dan orcs :P

Eerst volgende week AC Unity en dan eind van de maand DA:I, mooi spel voor de herfst maanden.
Eind van de maand? DA:I komt pas 21 November uit voor Europa. Of bedoel je de eerste week van November AC Unity of zo en dan DA tegen het einde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Definitieve System Specs hieronder:

Minimum:
CPU: AMD quad core CPU @ 2.5 GHz, Intel quad core CPU @ 2.0 GHz
System RAM: 4 GB
Graphics CARD: AMD Radeon HD 4870, NVIDIA GeForce 8800 GT
Graphics Memory: 512 MB
Hard Drive: 26 GB
DirectX 10

Recommended:
CPU: AMD six core CPU @ 3.2 GHz, Intel quad core CPU @ 3.0 GHz
System RAM: 8 GB
Graphics Card: AMD Radeon HD 7870 or R9 270, NVIDIA GeForce GTX 660
Graphics Memory: 2 GB (aangepast van 3GB naar 2GB na een week op de nieuws pagina??)
Hard Drive: 26 GB
DirectX 11

Lijkt erop dat VRAM steeds belangrijker gaat worden. Was eerst van plan om een nieuwe grafka te halen maar heb besloten een PS4 te kopen en nog een jaartje te wachten met mijn upgrade. Mijn 560-TI is nu echt wel bejaard en als ik nu een nieuwe grafka had gehaald had het mij waarschijnlijk (in verhouding) veel te veel geld gekost om eentje met 3GB VRAM te kopen. Recommended specs lijken trouwens erg veel op wat er in een PS4/Xbone zit qua hardware.

Hieronder nog een plaatje van de PC Interface.

Afbeeldingslocatie: http://0cb8dd5d2dc142d08f0f-eb3b436d25971e5860b39e72b0600342.r94.cf1.rackcdn.com/images/nTKeVlHEQKys.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Anoniem: 363533 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:20:
Lijkt erop dat VRAM steeds belangrijker gaat worden. Was eerst van plan om een nieuwe grafka te halen maar heb besloten een PS4 te kopen en nog een jaartje te wachten met mijn upgrade. Mijn 560-TI is nu echt wel bejaard en als ik nu een nieuwe grafka had gehaald had het mij waarschijnlijk (in verhouding) veel te veel geld gekost om eentje met 3GB VRAM te kopen. Recommended specs lijken trouwens erg veel op wat er in een PS4/Xbone zit qua hardware.
Dat lijkt me op dit moment geen slecht idee. Ik zie hetzelfde: multiplatform-titels en PC-ports worden sinds de nieuwe consoles anders gebouwd en hebben hoge eisen qua videogeheugen. Dat lijkt mij iets blijvends, want grote texturen nemen nu eenmaal veel ruimte in het geheugen en op de consoles is die ruimte voorhanden. Ik denk dat de PC-hardwaremarkt hier wel in gaat springen met meer betaalbare videokaarten die 3GB ,4GB of meer videogeheugen hebben. De nieuwe lichting van AMD lijkt er aan te komen, maar misschien zal het vooral de generatie daarna zijn (van beide fabrikanten) die dit gat echt dichtslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geert1 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:34:
[...]

Dat lijkt me op dit moment geen slecht idee. Ik zie hetzelfde: multiplatform-titels en PC-ports worden sinds de nieuwe consoles anders gebouwd en hebben hoge eisen qua videogeheugen. Dat lijkt mij iets blijvends, want grote texturen nemen nu eenmaal veel ruimte in het geheugen en op de consoles is die ruimte voorhanden. Ik denk dat de PC-hardwaremarkt hier wel in gaat springen met meer betaalbare videokaarten die 3GB ,4GB of meer videogeheugen hebben. De nieuwe lichting van AMD lijkt er aan te komen, maar misschien zal het vooral de generatie daarna zijn (van beide fabrikanten) die dit gat echt dichtslaat.
Precies. Ik hoop dat ik over een jaartje toch echt wel een GTX1560(?) kan halen met een VRAM van 3 of 4 GB voor rond de 250 euro. Nvidia, go do it! (Ben niet echt een AMD fan eerlijk gezegd). In de tussentijd speel ik Inquisition wel op de PS4.

Inmiddels is ook bekend dat de PS4 Inquisition op 1080p/30 fps gaat draaien en de Xbone 900p/30 fps. Resolutie gaat dus iets omhoog in vergelijking met BF4 en de FPS gaat met de helft naar beneden. 60 fps heb je ook niet nodig met een game als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagoras
  • Laatst online: 02-06 14:59
evilpin0 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:51:
Ik geloof (weet niet zeker) dat je in DA:O op de pc kon kiezen tussen console mode (wat je in het filmpje ziet) en de normale mode (tactische mode van boven af met pauze).

Maarja het is natuurlijk zeer vreemd dat Bioware dat niet laat zien in dit filmpje. De tactische mode komt ook beschikbaar op de consoles, waar je weer uit kan opmaken dat het aangepast zal worden zodat het beter met de controller werkt.
Aanstaande maandag doen ze een nieuwe twitch stream mét keyboard en muis (op de PC natuurlijk). Overigens kunnen de twijfelaars nog altijd hun PC op de TV aansluiten en gewoon een controller gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagoras
  • Laatst online: 02-06 14:59
Voor de mensen, die de stream gemist hebben, hij kan teruggekeken worden op de stream van Bioware. De Tactical View zag er net wat logischer en eenvoudiger uit op met PC controls, niet heel vreemd natuurlijk. Verder zou er morgen een nieuwe trailer uit moeten komen. (nóg een ja :P) The hero of thedas, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik keek nog eens naar de PC specs en zag dat ze opeens waren aangepast. :S Nu heb je nog maar 2GB VRAM nodig voor de recommended specs. Weird stuff. Zit er nu aan te twijfelen of ik mijn pre-order toch ga omgooien naar een andere titel zodat ik Inquisition toch kan spelen op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:39

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Gisteren ook DA:O maar eens uit de PSN store gehaald voor maar 4 euro, ff kijken of het nu beter gaat dan vroeger :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
BlackEyedAngel schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:15:
Gisteren ook DA:O maar eens uit de PSN store gehaald voor maar 4 euro, ff kijken of het nu beter gaat dan vroeger :P
Waarschijnlijk net te laat voor je (of misschien niet van toepassing), maar de PC-versie van Dragon Age: Origins is op het moment gratis te downloaden via EA's Origin-platform. Op de PC komt het spel naar mijn mening het beste tot zijn recht, dus wie 'm nog (opnieuw) wil spelen: Hij is dus gratis te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
geert1 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:56:
[...]

Waarschijnlijk net te laat voor je (of misschien niet van toepassing), maar de PC-versie van Dragon Age: Origins is op het moment gratis te downloaden via EA's Origin-platform. Op de PC komt het spel naar mijn mening het beste tot zijn recht, dus wie 'm nog (opnieuw) wil spelen: Hij is dus gratis te halen.
Ben benieuwd hoe de nieuwe speelt, of deze uberhaubt in de buurt komt van origins.

[ Voor 61% gewijzigd door Ferio op 16-10-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ferio schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:43:
[...]

Ben benieuwd hoe de nieuwe speelt, of deze uberhaubt in de buurt komt van origins.
Wat ik zo heb gelezen/gezien wordt DAI echt wel super tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Een paar nieuwe video's:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Hoe vet is dat... :*)

Preorder staat al uit, nu nog afwachten op de game.

Ik ben overigens voor de boxed versie gegaan, geloof dat ik 36 euro kwijt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Wat ik vooral tof ga vinden is dat de spelwereld super groot gaat zijn (1 van de gebieden is al groter dan heel DAO samen, en er zijn iets van 5 gebieden), maar het lijkt dus dat ze elk gebied ook propvol met quests, collectables, lore, secrets etc hebben gepropt.

Soort van skyrim size maar met bioware coating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Basekid schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:10:
Wat ik vooral tof ga vinden is dat de spelwereld super groot gaat zijn (1 van de gebieden is al groter dan heel DAO samen, en er zijn iets van 5 gebieden), maar het lijkt dus dat ze elk gebied ook propvol met quests, collectables, lore, secrets etc hebben gepropt.

Soort van skyrim size maar met bioware coating
Eigenlijk was DA:O ook niet zo heel groot imo. Dus dat is wel goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

http://imgur.com/a/DzqMh

Ability List :) Behoorlijk uitgebreid, gemaakt door een fan!

[ Voor 34% gewijzigd door SkyStreaker op 17-10-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Bioware heeft weer een stream uitgezonden. Dit keer wordt Skyhold, je thuisbasis in het spel, uitgelicht. Je kasteel is enorm groot en voor een groot deel aan te passen aan je wensen. Er wordt gespeeld op de Xbox One (gameplay is in DA3 hetzelfde op PC en consoles, alleen de interface is anders). Tussen het tentoonstellen van Skyhold wordt er ook nog even gevochten, waarbij ook eens een wat lastiger gevecht te zien is (het team wordt bijna volledig uitgeschakeld). Bekijk 'm hier op Twitch.

[ Voor 29% gewijzigd door geert1 op 21-10-2014 10:40 ]

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste