Deze game is een hele grote verbetering tegenover de vorige delen. Alle builds lijken nu gewoon te werken, daar waar sommige builds in de eerdere delen soms gewoon spaak liepen.
Wel is dit een duidelijke console port. De camera zit overal te dicht op, om de game consoles niet te over belasten waardoor je soms de rifts alleen vanaf een bepaalde positie kunt sluiten omdat je ze simpelweg niet in je beeld krijgt.
In een druk gevecht is je muis gewoon totaal niet zichtbaar waardoor je dus het gevecht dreigt te verliezen. De controls zijn sowieso op pc afschuwelijk.
Een trap niet af kunnen omdat je er niet op de juiste manier tegenover staat en zo.
Paarrijden is afschuwelijk met muis en keyboard.
Het vechten voelt erg houterig en slecht uitgewerkt, het vechten ziet er ook niet uit.
Af en toe moet je in andere gebieden gaan levelen en of grinden om verder te kunnen omdat één van de missies te high lvl is wat je uit het verhaal slaat.
Je krijgt laadschermen te zien om een gebied binnen te kunnen. Vervolgens kom je in het spel en zit je nog eens 5 tot 10 seconden te wachten tot het hakkelen is afgelopen omdat alles nog in je videokaart geheugen geladen wordt.
Je party zie je geregeld ook rare dingen doen zoals op hekjes lopen, wat ook zonde is.
Als je wapens in je inventory bekijkt zie je ze netjes onderverdeeld in categorieën. Als je ze koopt zie je dat niet. Je hebt geen flauw idee of je een two hander of een one hander koopt.
Sommige missies lijken niet te werken. Zo had ik bijvoorbeeld een missie waarbij ik een pakje bij de rivier moest zoeken. Ik zie het pakje duidelijk liggen, ik kan er alleen niets mee. En dat heb ik met meerdere missies. Je weet gewoon niet wat er van je verwacht wordt.
Mijn grootste frustratie punt. De ~ toets die de console opent. Je bent in de hectiek van de gevechten zo druk dat je vaak op de ~ toets klikt waardoor je spells niet meer werken. En dat is uiteraard een keybinding die je niet kunt aanpassen. Waardeloos!! De pc heeft nog niet half de aandacht gekregen die het nodig had.
Het is zeker geen slechte game, maar hierdoor is het zeker niet het pareltje dat het had kunnen zijn. Het had een dikke 10 kunnen zijn nu geef ik het niet meer dan een 7.
Op deze manier valt de game wel mooi in het rijtje met vorige delen, die ook veel potentie hadden maar nooit de kwaliteit haalde die het had moeten hebben voor zo'n high budget titel. The Witcher had hetzelfde probleem, maar dat development team heeft vervolgens het spel opnieuw uitgebracht met de verbeteringen die het alsnog een dikke 10 maakte.
Het spel is gewoon nog niet af, maar moest op tijd in de schappen liggen voor de feest dagen.
[
Voor 16% gewijzigd door
Seth_Chaos op 01-12-2014 10:05
]