Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazeker, mocht niet baten. Sterker nog, na het verwijderen van de mislukte beta install kan ik de stable ook niet meer installeren... > System Restore!
/me wacht wel op de nieuwe stable release...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
Heb de game al paar dagen binnen, maar ben toch maar eerst eens begonnen met Dragon Age: Origins :p. Dat ik die game nooit heb gezien in die jaren... *schaam*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 13:50
Wat een heerlijk helder moment had ik net. Ging level up van 6 naar 7 en zat in mijn eigen skillset te kijken wat ik kom upgraden. Zag zo snel niks bijzonders en dacht; dan maar eens een skill bij een andere character unlocken.

Kom ik er eindelijk achter dat ik bij hun ook gewoon skillpoints heb gekregen en bij allemaal dus nog 5 punten had staan... :') genius!

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Weet iemand hoe het zit met de keep export? ik ging er van uit dat die wel uit de cloud geplukt werd als je ging spelen, maar niet dus.
Heb hem nu in keep geexporteerd naar inquisition, maar moet ik dan opnieuw beginnnen om dat verhaal te kunnen gebruiken???

Fijn dat ze daar zo duidelijk in zijn. Ik ben bang dat ik het antwoord wel weet. Betekend voor mij dat het spel de ijskast in gaat tot een week vakantie na kerst, baalde enorm toen ik ineens een generiek poppetje bij skyhold zag komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 12:44
Ja, en wat de keep importeert is ook nogal beperkt, aangzien hij alleen naar achievements kijkt en niet je save files zoals DA2 dat deed.

Dus als je echt goed wilt hebben moet je ook alle kleinere quest resolutions zelf ff goedzetten. Wel leuk overigens (kost denk ik 15 min ofzo). In DAO had ik lelliane geromanced en had in mijn eerste playthrough de keep nog niet goed gezet en dan refereert ze nergens aan maar als je dat wel doet, zegt ze inderdaad dat als ze klaar is met de inquisition de hero of ferelden weer op gaat zoeken. Zitten een hoop van dat soort dingen in de game dus wel de moeite waards om even te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

sh*t, dat betekend dus dat ik opnieuw kan beginnen. Was net aangekomen bij skyhold :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:01
MrDrako schreef op zondag 30 november 2014 @ 22:48:
sh*t, dat betekend dus dat ik opnieuw kan beginnen. Was net aangekomen bij skyhold :(
Je kan het ook gewoon voor de volgende playthrough bewaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Heb er bewust voor gekozen om een aantal gebieden compleet over te slaan en die in een latere playthrough mee te pakken. Er is gewoon zoveel content... ik vind het verhaal zo tof en wil weten hoe het gaat lopen! Is meer een kwestie van mijn ongeduldigheid.

Heb de game op 'Hard' gezet en m'n speelplezier is echt verdubbeld. Samen met de mod die je infinite zoom geeft gebruik ik nu veel vaker tac cam. Werkt super. Vooral als je tegen een draak vecht is het handig om de regie strak in handen te houden. Heeft even geduurd, maar snap nu de mechanics ook beter. Had eerder altijd last van het feit dat m'n ranged nooit luisterde en random rond aan het rennen waren... nu luisteren ze tenminste.

Heb ook nog steeds veel plezier met het afwisselen tussen verschillende characters. Speel alle rollen en vind soms tanken leuk, soms melee dps, soms ranged dps etc. Ligt aan waar ik tegen vecht. Kan het iedereen aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Na 100 uur, de gebieden gecleared, mensen allemaal tevreden en blij.
Vanavond of morgen de laatste missie(s) doen en het feest is klaar :)

Hoewel ik twijfelde of EA/Bioware het nog wel kon, moet ik toegeven....GOTY 2014!

Enige advies wat ik kan meegeven voor nieuwe spelers:
1. Ben je goed met min/maxen, speel dan minstens HARD.
2. Gamepad speelt beter dan K+M, tot mensen genoeg gemod hebben misschien.
3. Laat jezelf niet gek maken, als je meteen na Haven de Hinterlands in stapt met de gedachte :
"Laat ik dit eerst maar "even" clearen..."
Reken dan op minstens !20 UUR!
Beter is het om die gedachte los te laten en soms even de main quest te doen.

Iedereen die stopt voordat je de term "Skyhold" tegenkomt, heeft zichzelf beroofd van een topgame.
De 5.6 user rating op Metacritic snap ik daarnaast echt compleet niks van, spijtig dat ik daar dus niet meer echt op kan rekenen :(

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDrako schreef op zondag 30 november 2014 @ 19:22:
Weet iemand hoe het zit met de keep export? ik ging er van uit dat die wel uit de cloud geplukt werd als je ging spelen, maar niet dus.
Heb hem nu in keep geexporteerd naar inquisition, maar moet ik dan opnieuw beginnnen om dat verhaal te kunnen gebruiken???

Fijn dat ze daar zo duidelijk in zijn. Ik ben bang dat ik het antwoord wel weet. Betekend voor mij dat het spel de ijskast in gaat tot een week vakantie na kerst, baalde enorm toen ik ineens een generiek poppetje bij skyhold zag komen..
Ehm..zo moeilijk is het niet en Bioware heeft het nog niet 99 keer gezegd hoe het werkt. *zucht*

Je logt in op de Keep, vervolgens maak je de keuzes die je wilt hebben. Er staat ook echt niet met koeienletters bovenaan dat savegames niet worden geimporteerd (*sarcasm alert*) maar dat je zelf de keuzes opnieuw moet invoeren. Dit is i.v.m. de switch van Unreal Engine 3 naar Frostbite.

Vervolgens op sync drukken en alles is geregeld. Neemt je hooguit 5 minuten in belsag (of meer als je nog dieper wilt gaan, je kan dat zelf beslissen). Vervolgens als je inlogt in de game, inloggen met je Origin account en bij het maken van een nieuwe game krijg je vanzelf de Custom World State. Dit staat ook aangegeven.

Er staat trouwens ook met koeienletters aangegeven wanneer er geen Keep import wordt gedaan bij het starten van een new game. Ja, inderdaad, fijn dat ze daar zo duidelijk in zijn. _/-\o_
GekkeR schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:39:
Iedereen die stopt voordat je de term "Skyhold" tegenkomt, heeft zichzelf beroofd van een topgame.
De 5.6 user rating op Metacritic snap ik daarnaast echt compleet niks van, spijtig dat ik daar dus niet meer echt op kan rekenen :(
Ik kijk nooit meer naar reviews. Een paar jaar geleden had je nog wel mensen die het vak goed begrepen maar tegenwoordig is het zo hard gevallen richting niveau 'aso schreeuwen hoor mij eens tokkie zijn'-level dat ik maar zelf gewoon liever ontdek of een game goed is of niet. Voor release kan je aan het meeste materiaal of gameplay videos wel zien of een game redelijk gaat worden of niet, bugs dan niet meegerekend. Zelfs TotalBiscuit vind ik eerlijk gezegd een irritant arrogant mannetje worden, YouTube ster allures? Blegh, wat een diva's.

Over bugs gesproken, ik snap het echt niet. PS4 versie hier en ga nu richting de laatste mainquest met ongeveer 40 uur op de teller. Afgezien van welgeteld 3 cutscene bugs (game bevriest 2 minuten, gaat daarna weer verder) en wat cosmetisch clipping ben ik 0 bugs tegengekomen. Totaal geen crashes gehad en dat terwijl de game de PS4 af en toe tot het uiterste perst. Mensen met veel bugs, zeker weten dat je de Day 1 patch al erop hebt gezet?

Multiplayer vind ik overigens ook best wel grappig. Wel erg RNG maar een soort mini-versie van Dungeons in WoW. Als iemand interesse heeft om er een paar te doorlopen, voeg me maar toe op PSN: Harsh-Criticus. Heb alleen geen Mic.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Deze game is een hele grote verbetering tegenover de vorige delen. Alle builds lijken nu gewoon te werken, daar waar sommige builds in de eerdere delen soms gewoon spaak liepen.

Wel is dit een duidelijke console port. De camera zit overal te dicht op, om de game consoles niet te over belasten waardoor je soms de rifts alleen vanaf een bepaalde positie kunt sluiten omdat je ze simpelweg niet in je beeld krijgt.

In een druk gevecht is je muis gewoon totaal niet zichtbaar waardoor je dus het gevecht dreigt te verliezen. De controls zijn sowieso op pc afschuwelijk.

Een trap niet af kunnen omdat je er niet op de juiste manier tegenover staat en zo.

Paarrijden is afschuwelijk met muis en keyboard.

Het vechten voelt erg houterig en slecht uitgewerkt, het vechten ziet er ook niet uit.

Af en toe moet je in andere gebieden gaan levelen en of grinden om verder te kunnen omdat één van de missies te high lvl is wat je uit het verhaal slaat.

Je krijgt laadschermen te zien om een gebied binnen te kunnen. Vervolgens kom je in het spel en zit je nog eens 5 tot 10 seconden te wachten tot het hakkelen is afgelopen omdat alles nog in je videokaart geheugen geladen wordt.

Je party zie je geregeld ook rare dingen doen zoals op hekjes lopen, wat ook zonde is.

Als je wapens in je inventory bekijkt zie je ze netjes onderverdeeld in categorieën. Als je ze koopt zie je dat niet. Je hebt geen flauw idee of je een two hander of een one hander koopt.

Sommige missies lijken niet te werken. Zo had ik bijvoorbeeld een missie waarbij ik een pakje bij de rivier moest zoeken. Ik zie het pakje duidelijk liggen, ik kan er alleen niets mee. En dat heb ik met meerdere missies. Je weet gewoon niet wat er van je verwacht wordt.

Mijn grootste frustratie punt. De ~ toets die de console opent. Je bent in de hectiek van de gevechten zo druk dat je vaak op de ~ toets klikt waardoor je spells niet meer werken. En dat is uiteraard een keybinding die je niet kunt aanpassen. Waardeloos!! De pc heeft nog niet half de aandacht gekregen die het nodig had.

Het is zeker geen slechte game, maar hierdoor is het zeker niet het pareltje dat het had kunnen zijn. Het had een dikke 10 kunnen zijn nu geef ik het niet meer dan een 7.

Op deze manier valt de game wel mooi in het rijtje met vorige delen, die ook veel potentie hadden maar nooit de kwaliteit haalde die het had moeten hebben voor zo'n high budget titel. The Witcher had hetzelfde probleem, maar dat development team heeft vervolgens het spel opnieuw uitgebracht met de verbeteringen die het alsnog een dikke 10 maakte.

Het spel is gewoon nog niet af, maar moest op tijd in de schappen liggen voor de feest dagen.

[ Voor 16% gewijzigd door Seth_Chaos op 01-12-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-08 11:56
Van het weekend ook DA 3 gehaald... Maar man man man wat kan ik er slecht inkomen zeg...
Met DA 1 en DA 2 geen enkel probleem gehad.

Ik weet gewoon niet welke class ik wil spelen. Ik heb 3 chars naar de Hinterlands gebracht om daar een stukje te spelen.

En dan weet ik gewoon niet meer wat te doen daar. Overal questjes Gevechten die me te traag gaan...
En dan sluit ik het spel weer af... Op 1 of andere manier weet het me niet te pakken :'(

Ik had me er zo op verheugd!

PSN: Totumpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomderanged
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 13:13
Had ook dat gevoel totempaal. Echter als je even vasthoudt aan 1 character en ongeveer ~20 uur gespeeld hebt zit je er helemaal in hoor!

PSN: Deltoidius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15
Na 27 uur(+3) ingame even een "dagboekje" of "mijn ervaring tot nu toe-tje".

Als primair pc gamer met een hele dikke pc, toch gekozen om dit te spelen op ps4. Na het zien van de graphics comparison op ign en eigenlijk geen verschil in graphics tussen console en pc. Afgezien van iets andere textures van die rift crystals. Ook de commentaren van mensen dat het beter speelt met controller dan muis/tobo hebben mij doen besluiten het lekker achteruit op de bank te spelen.

Nou ja, achteruit op de bank, ik speel op nightmare. Ik kan je vertellen de beschrijving van het kaartje zodra je nightmare selecteerd is 100% waar. Je moet een beetje sadomasochistisch zijn hiervoor. Vooral in het begin toen ik nog niet heel veel "skills" had. Ik ben nu level 11 en me party bijna en het gaat steeds beter.

Mijn grootste oh shit moment even in spoilers.
spoiler:
Ik speel mage, ik ben dan ook voor de mages gegaan bij de eerste major choice. Daarna de battle voor haven. Red Templars zijn best okay, gaan snel neer. Toen de derde trebuche. Elke zoveel turns spawnen wat enemies. Die komen netjes ergens vandaan lopen. Toen ineens: BAM huge ass enemy in je face met nog eens 6 sterke adds. Tegenover de 2 wat zwakkere adds die normaal kwamen. Het probleem hier was, hij spawned bovenop je. Doet direct een aoe shield ding waardoor je niet weg kan en je ligt in 1 hit. Daarbij waren die adds zo sterk dat ook die mij konden oneshotten. Na 3 keer dood gegaan er achter gekomen dat je heel voorzichtig 2 adds per keer kan laten spawnen, gesaved net voordat de boss spawned. Me party de gang in gestuurd richting het huis waar je wakker word na de proloog. Aan dat wiel gedraait, boss spawned, warp als een malle die kant op.

Mijn plan was om ze te bottlenecken bij die smalle opening, cassandra daar neer te zetten en alles laten tanken. De werkelijkheid was dat de boss en alle behalve de 2 adds die in die gang spawnen gedespawned waren (ik dacht eerst dat ze niet volgde). Dus die 2 adds gekilled, loop paar meter vooruit ineens BAM boss weer spawn in me face, maar in de gang). Cassandra laten tanken, ze kreeg bijna geen dmg en zelf een hoop staan casten. Was best makkelijk. Daarna voorbereidt op zijn adds. Waren die allemaal despawned. Thanks game :)

Nog een andere vraag over een quest in forbidden oasis.
spoiler:
Je krijgt een quest om een wedding ring te halen in een grot. Een grot met spinnen. Maar het lijkt alsof die grot bugged is of zo, want er komen echt een oneindige horde aan spinnen. Ze blijven gewoon maar spawnen en spawnen. Zonder einde. Wel goed om xp te farmen, maar niet echt handig om de missie te halen.

Is dit iets van Nightmare mode? Of is dit een bug? Ik had op youtube iemand gevonden die de quest deed, hij rent naar binnen, zijn maar 3 spinnen, killed ze, klaar. Dus ik denk, iedereen naar binnen (misschien dat de spawn getriggerd word als mensen in de gang naar buiten staan). Maar dat werkte ook niet. Iemand een idee?

Ik heb inmiddels Skyhold, dus de area is unloaded, misschien dat het inmiddels wel werkt.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
spoiler:
Je krijgt een quest om een wedding ring te halen in een grot. Een grot met spinnen. Maar het lijkt alsof die grot bugged is of zo, want er komen echt een oneindige horde aan spinnen. Ze blijven gewoon maar spawnen en spawnen. Zonder einde. Wel goed om xp te farmen, maar niet echt handig om de missie te halen.

Is dit iets van Nightmare mode? Of is dit een bug? Ik had op youtube iemand gevonden die de quest deed, hij rent naar binnen, zijn maar 3 spinnen, killed ze, klaar. Dus ik denk, iedereen naar binnen (misschien dat de spawn getriggerd word als mensen in de gang naar buiten staan). Maar dat werkte ook niet. Iemand een idee?

Ik heb inmiddels Skyhold, dus de area is unloaded, misschien dat het inmiddels wel werkt.

spoiler:
Hehe ik denk dat je toch wat meer teksten moet gaan lezen van de dingen die je vindt, daar in staat namelijk iets over de torches in die cave :)

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:41:

Ik kijk nooit meer naar reviews. Een paar jaar geleden had je nog wel mensen die het vak goed begrepen maar tegenwoordig is het zo hard gevallen richting niveau 'aso schreeuwen hoor mij eens tokkie zijn'-level dat ik maar zelf gewoon liever ontdek of een game goed is of niet. Voor release kan je aan het meeste materiaal of gameplay videos wel zien of een game redelijk gaat worden of niet, bugs dan niet meegerekend. Zelfs TotalBiscuit vind ik eerlijk gezegd een irritant arrogant mannetje worden, YouTube ster allures? Blegh, wat een diva's.
Het ging niet over de professionele reviews; die zijn bijna allemaal lovend. Die 5.6 die genoemd werd zijn de gebruikersreviews, en die zijn sowieso zeer onbetrouwbaar (zeker op Metacritic). Alleen maar fanboys en haters die respectievelijk 10-en en 1-en geven. Niet naar kijken dus. Qua critici zijn er echt nog wel zat goede inhoudelijke reviews te vinden hoor. Je hoeft het er niet altijd mee eens te zijn, en er zal best eens wat omkoperij / vriendjespolitiek plaatsvinden vanuit de grote uitgevers, maar er valt nog altijd heel veel koopadvies uit de reviews te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:10
Ik ben zeer aan het twijfelen deze game te halen.
Ben een echte RPG liefhebber en mijn enthousiasme werd een beetje getemperd door de in game beelden die ik zag (zeer veel switchen tussen tactisch scherm en real time scherm waarbij van de 8 minuten game play zo'n 6 minuten tactisch was)
Mijn vraag, Is het echt nodig om dat tactisch scherm te gebruiken? Voor mij haalt dat echt de snelheid uit een game en dat vind ik persoonlijk zonde. Ik speel liever a la skyrim. Lekker rond wandelen en opdrachtjes uitvoeren.
Andere vraag, kan je coop spelen op de bank of met een vriend online? Of is het echt single player?

[ Voor 0% gewijzigd door mike0001 op 01-12-2014 11:35 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:00
Metacritic neem ik al jaren niet meer serieus, die cijfers slaan helemaal nergens op. Op exclusives worden 0 gegegeven door fanboys van het andere platform en 10-en door mensen van het eigen platform. Niet meer serieus te nemen.

Sowieso, hoe kun je na een dag al een review cijfer geven, pas na een uur of 20 a 30 in DAI weet je een beetje hoe de game gaat lopen, en dan moet je nog 30 tot 70 uur afhankelijk van hoeveel sidequests je doet.

Ik denk dat forums een betere graadmeter zijn voor een game, als je veel mensen ziet klagen over dingen (zoals bijvoorbeeld bij driveclub) dan weet je gewoon dat er problemen zijn, andersom ook, als mensen enthousiast zijn dan geeft dat ook wel iets aan. Natuurlijk heb je op forums ook mensen die altijd negatief zijn of altijd positief maar die herken je na een korte tijd ook wel dus kun je die meningen ook negeren :D

De beste reviewer ben je eigenlijk altijd zelf, want jij weet of een game je aanstaat of niet.
mike0001 schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:34:
Ben een echte RPG liefhebber en mijn enthousiasme werd een beetje getemperd door de in game beelden die ik zag (zeer veel switchen tussen tactisch scherm en real time scherm waarbij van de 8 minuten game play zo'n 6 minuten tactisch was)
Mijn vraag, Is het echt nodig om dat tactisch scherm te gebruiken? Voor mij haalt dat echt de snelheid uit een game en dat vind ik persoonlijk zonde. Ik speel liever a la skyrim. Lekker rond wandelen en opdrachtjes uitvoeren.
Andere vraag, kan je coop spelen op de bank of met een vriend online? Of is het echt single player?
de tactical view heb je niet echt nodig zolang je op casual of normal speelt. Hooguit een keer bij een draak of eindbaas, maar zelfs daar lukt het zonder tactical view wel.

Op hogere moeilijkheidsniveaus heb je het wel nodig, dan is strategie en kennis van vulnerabilities wel een vereiste voor de juiste aanvallen. Maar zolang je op casual of normal speelt hoeft het dus niet (kan wel natuurlijk).

Coop op de bank zit er niet in, wel coop online, daar heb je dan een party van maximaal 4 man en krijg je in 'random' layouts (er wordt steeds gewisseld tussen verschillende maplayouts) op verschillende lokaties opdrachten die je moet uitvoeren. Dit doe je door 5 waves te verslaan en zo je karakter (er zijn er veel meer dan in de single player) te levelen naar het max level. Echt een leuke toevoeging die bepaald niet makkelijk is in de praktijk, dus enorm veel uitdaging biedt. Het levelen staat compleet los van de single player.

Ook leuk dat je compleet andere classes zoals bijvoorbeeld de necromancer tot je beschikking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbdie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-09 11:59
mike0001 schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:34:
ik kan je gerust stellen, heb het amper gebruikt. Een enkele keer bij een high level tegenstander wat instructies gegeven misschien. Maar in de hele game (100 uur+) misschien 8-12 keer gebruik van gemaakt.

Je kan inderdaad online spelen, heb het zelf nog niet geprobeerd dus durf er verder niks over te vertellen. Het is in ieder geval een co-op playmode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
De online playmode heb ik van het weekend geprobeerd met wat vrienden maar aangezien ik er van uit ging dat je met vrienden de mainstory line kon spelen viel die vies tegen. Naar mijn mening wordt het al snel saai.

Ik kwam er van het weekend ook achter dat ik alleen maar sidequests aan het doen was... ben nu level 11 en ga nu pas naar die stad toe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Laatst online: 30-04 13:43
robinez schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:52:
Ook leuk dat je compleet andere classes zoals bijvoorbeeld de necromancer tot je beschikking hebt.
Dit draai ik eerder om.
Vreselijk jammer dat je een class zoals bijvoorbeeld de necromancer niet in singleplayer kan gebruiken.

En persoonlijk vind ik dat multiplayer echt niets aan.
Enkel 5 waves combat en dat is het. Klaar.
Dan je mannetje levellen en items geven, mjah. Maar dan doe ik dat liever in een spel waar ik die combat een stuk leuker vind.

[ Voor 25% gewijzigd door hexta op 01-12-2014 12:25 ]

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 12:22
hexta schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:24:
[...]

Dit draai ik eerder om.
Vreselijk jammer dat je een class zoals bijvoorbeeld de necromancer niet in singleplayer kan gebruiken.
+1 :(

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
Trivian schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:11:
spoiler:

spoiler:
Hehe ik denk dat je toch wat meer teksten moet gaan lezen van de dingen die je vindt, daar in staat namelijk iets over de torches in die cave :)
spoiler:
Natuurlijk lees ik de quest text niet. Ik praat met een npc ik neem aan dat ik van de npc te horen krijg wat ik moet doen. Het is namelijk nog al lomp dat de logboek beschrijving van een quest, die gemaakt zou moeten worden van het gesprek dat ik met de questgiver gehad heb meer informatie bevat dan het gesprek...

But, thanks! vanavond ff proberen.
[...]

Dit draai ik eerder om.

Dan je mannetje levellen en items geven, mjah. Maar dan doe ik dat liever in een spel waar ik die combat een stuk leuker vind.
spoiler:
Ik unlock net een quest om een necromancer specialisatie voor mijn mage te unlocken.. Of is dit een totaal andere class dan in multiplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:26

Bosmonster

*zucht*

5.6 is wel wat laag, maar ik moet zeggen dat ik er tot nu toe ook nog niet echt ingezogen wordt. Het voelt als ik 90% van de tijd rond aan het lopen ben en kistjes/plantjes aan het openen...

Het combatsysteem werkt in mijn ogen niet lekker en ik heb zelfs niet eens de behoefte om veel te min/maxen (vrij uitzonderlijk voor mij in een RPG, want dat vind ik normaal het leukste). De skilltrees zijn mijns inziens ook redelijk onboeiend en gebruik voor mn andere chars inmiddels maar auto-levelup.

Kon in een stad een hele berg upgrades kopen, maar vond ik ook niet boeiend om tijd in te stoppen, want de buffs die je krijgt zijn allemaal zo minimaal dat het de tijd niet waard is...

Hoop dat het nog beter wordt, maar meer dan een 6.5 zou ik het tot nu toe ook niet geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 01-12-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

[...]

Dit draai ik eerder om.

Ehm, je kan gewoon Necromancer worden? (of ik begrijp de vraag verkeerd?)
Net zoals je alle andere specializations ook gewoon kan worden rond lvl10 ofzo dacht ik.
Zelf was ik een Knight Enchanter Mage (aka Arcane Warrior) in singleplayer.
Dat is juist het mooie moment omdat je dan ECHT met rare combinaties kan gaan werken.
Solas met Rift Mage die alles bij elkaar pulled, ik zelf met immolation en firewall/mine BOEM.

Ter info: zelf ben ik lvl24 (nog niet gefinished maar wel redelijk tegen het eind).
Ik heb ongeveer 3a4 amulets of power gevonden denk ik (+1 ability point).
Dus plan daarmee je build >:)

[ Voor 20% gewijzigd door GekkeR op 01-12-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Heb na het uitspelen ook geen denderend gevoel eraan over gehouden.

Leuke graphics en leuke gameplay. Maar matig verhaal wat op mij totaal niet episch overkwam (eind battle is duidelijk gerusht), matige gebieden, geen interessante quest, keuzes boeien amper, wordt niks gedaan met skyhold (wordt niet aangevallen), totaal geen spanning, (bijna) totaal gebrek aan sfeervolle dungeons, maar 1 echte bad guy die me eigenlijk geen ruk kon boeien, amper interessante sidequest, geen grote interessante cities (ok val royal was prachtig). Dat is mijn beleving na het uitspelen met controller, als ik het zonder controller had moeten doen achter me bureau had ik me elke battle de pleuris geïrriteerd aan de combat.

Heb me dik 65 uur ermee vermaakt, geld dubbel en dwars waard, maar zeker niet de topper wat het had kunnen zijn. Ben het verhaal alweer bijna vergeten want de uitwerking is gewoon heel matig en totaal geen gevoel van binding. Nooit het gevoel had een inquisition te leiden maar altijd het gevoel gehad WoW te spelen. Als ik dan naar de map kijk en bedenk dat DA:O zich in Feradel afspeelt is het bijna sneu om te zien hoe weinig van Fereldal je te zien hebt gekregen. Graphics zijn wel erg leuk met echt een paar prachtige uitzichten er tussen. Maar te weinig IMO.

Al met al toch een erg goede game.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Wat misschien handig is om te weten voor min/maxers, is dat (in ieder geval light en heavy) armor een beste ras heeft.
De "beste" light armor kan alleen gedragen worden door een:
spoiler:
Elf

De "beste" heavy armor alleen door een:
spoiler:
Dwarf

Kan misschien je ras keuze beinvloeden (als je geen voorkeur hebt).
Daarnaast vond ik de hoeveelheid helmen voor Qunari veel slechter.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkeR op 01-12-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:10
Robbdie schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:01:
[...]

ik kan je gerust stellen, heb het amper gebruikt. Een enkele keer bij een high level tegenstander wat instructies gegeven misschien. Maar in de hele game (100 uur+) misschien 8-12 keer gebruik van gemaakt.

Je kan inderdaad online spelen, heb het zelf nog niet geprobeerd dus durf er verder niks over te vertellen. Het is in ieder geval een co-op playmode.
Bedankt voor de terugkoppeling.
Dan zal deze game toch binnenkort op mijn xbox staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ten eerste vind ik het een heerlijk spel, ook op de pc met muis en keyboard na de nodige aanpassingen, maar ik heb wel een hele duidelijke top3 aan irritaties:

1. Waarom o waarom kan je niet zien wat een weapon/armor recipe je in een shop op gaat leveren aan dps / +armor ... je ziet alleen de tier en de naam ... "Ow dit is een Tier2, maar hij heeft wel een badass naam dus het is vast de 5.000 gold wel waard". *Buy* "Fuck :( "

2. Waarom is de AI van je party members zo semi-retarded argh. Solas heeft een preferred revive spel op een bepaald character, mijn archer heeft een preferred get out of the way spell, mijn tank volgt zijn eigen weg. Waarom wordt er dan blizzard gecast terwijl die niet de voorkeur heeft en er iemand dood is, waarom wordt mijn archer in elkaar gebeukt door een melee npc terwijl zijn leap away beschikbaar is en waarom switched mijn tank dan toch steeds na 1 target terug naar mijn main char zijn follow ook al zijn er closer enemies. Argh.

3. (bij mij) Waarom loopt het spel sowieso vast als ik online modus van origin + ingame origin gebruik in het main menu. Bloed irritant, iedere keer maar hopen dat ik op het juiste "overwrite cloud save with local save" klik als ik het nog een keer probeer :/ .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:44
Inmiddels heb ik meer skills dan dat ik vrije ruimte heb om ze aan een key te mappen. (PS4) Weet iemand hoe ik in een gevecht dan de skills kan bereiken die ik niet heb gemapt? Ik krijg dit namelijk niet voor elkaar.

Dispell heb ik bijvoorbeeld niet standaard onder een knop zitten, maar soms heb je deze wél nodig, en dan kan ik die niet bereiken. Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. 8)7

Of mis ik hier iets dat super obvious is?

[ Voor 5% gewijzigd door Chalk op 01-12-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:26

Bosmonster

*zucht*

Je kunt 8 skills mappen (4x normaal, 4x met L2). Dat is gewoon de max, dus dan moet je keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
yep, max 8 skills. Wel goed imho. Zorgt voor een zeker balance omdat je niet alles kan gebruiken wat er bestaat. Als je de 8 skills hebt die je wil dan kan je daarna gewoon een tree in voor de passives.

Voorbeeldje: als mage heb je verschillende passives die iets met je barrier doen. Van een aoe root als je barrier gesloopt word tot meer mana regen, cooldown reduction, gebruik stuk van je barrier om extra dmg te doen etc. Dus gewoon daar rondom bouwen denk.

Also passives geven +3 in bepaalde stat, dat maken ze ook wel goed.

Ik zie het wel zodra ik mijn specialisation unlock :) ik weet trouwens niet of je meerdere kan unlocken. Het was gister avond laat en ik heb alleen even voorbij zien komen dat ik dat kon doen. Probeer mezelf zo min mogelijk te spoilen. Maar ik zag: Knight Enchanter staan, mijn oogjes gingen glinsteren. Gezien ik Arcane warrior speelde in DA:O. Ik hoop dat ik ook heavy/medium armor aan kan dan. Al moet het dan wel een drop zijn, want zelf maken van metaal met str en cons is niet handig, tenzij met Knight Enchanter je str hetzelfde word als magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

ye-roon schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:23:
yep, max 8 skills. Wel goed imho. Zorgt voor een zeker balance omdat je niet alles kan gebruiken wat er bestaat. Als je de 8 skills hebt die je wil dan kan je daarna gewoon een tree in voor de passives.

Voorbeeldje: als mage heb je verschillende passives die iets met je barrier doen. Van een aoe root als je barrier gesloopt word tot meer mana regen, cooldown reduction, gebruik stuk van je barrier om extra dmg te doen etc. Dus gewoon daar rondom bouwen denk.

Also passives geven +3 in bepaalde stat, dat maken ze ook wel goed.

Ik zie het wel zodra ik mijn specialisation unlock :) ik weet trouwens niet of je meerdere kan unlocken. Het was gister avond laat en ik heb alleen even voorbij zien komen dat ik dat kon doen. Probeer mezelf zo min mogelijk te spoilen. Maar ik zag: Knight Enchanter staan, mijn oogjes gingen glinsteren. Gezien ik Arcane warrior speelde in DA:O. Ik hoop dat ik ook heavy/medium armor aan kan dan. Al moet het dan wel een drop zijn, want zelf maken van metaal met str en cons is niet handig, tenzij met Knight Enchanter je str hetzelfde word als magic.
Er was mij verteld dat je nog een lijn specs kon unlocken op lvl20 maar die ben ik niet tegengekomen.
Sowieso is dat rijkelijk laat.
Zou zelf rekenen op een single spec.

Je kan Heavy/Medium gebruiken op je mage echter (lang verhaal kort) wil je dit niet.
De armor ratings verschillen ook niet zoveel.
Je zal als Arcane Warrior het beste een armor kunnen maken die +guard on hit geeft.

Barrier (Mage) en Guard (Warrior) maken het meest uit.
Vandaar dat ik de Rogue een beetje tegen vond vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar dagen na mijn corupte save file , toch maar weer opgestart..

Heb nu anderhalf uur gespeeld , en ja hoor het is weer mis..
Op 1 of andere manier kan ik mijn skillpoints niet gebruiken omdat het unavailable is , terwijl ik toch al echt 4 skillpoints heb...

Helemaal klaar met het spel , had zoveel zin om het te spelen..
Maar ik krijg nu dezelfde ervaring als met fallout en elderscrolls , heel erg jammer van Bioware een spel met zoveel fouten..
Had ik niet verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giorito
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 11:32
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:29:
Een paar dagen na mijn corupte save file , toch maar weer opgestart..

Heb nu anderhalf uur gespeeld , en ja hoor het is weer mis..
Op 1 of andere manier kan ik mijn skillpoints niet gebruiken omdat het unavailable is , terwijl ik toch al echt 4 skillpoints heb...

Helemaal klaar met het spel , had zoveel zin om het te spelen..
Maar ik krijg nu dezelfde ervaring als met fallout en elderscrolls , heel erg jammer van Bioware een spel met zoveel fouten..
Had ik niet verwacht
Dit heb ik ook gehad, game saven en daarna naar main menu en save game laden. Nu kan je wel je skillpoints toekennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giorito schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:31:
[...]

Dit heb ik ook gehad, game saven en daarna naar main menu en save game laden. Nu kan je wel je skillpoints toekennen
Je bent een held....Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:54

ErikKo

Rippie

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:29:
Dikke kans dat je "in combat" bent. Je inventory zal op dat moment ook locked zijn. Als je volgens AI binnen detectie bereik komt ga je automatisch in combat mode. Dit zie je ook aan de animatie van je party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikKo schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:42:
[...]

Dikke kans dat je "in combat" bent. Je inventory zal op dat moment ook locked zijn. Als je volgens AI binnen detectie bereik komt ga je automatisch in combat mode. Dit zie je ook aan de animatie van je party.
Ik was niet in combat , ik was gewoon een beetje aan het rondlopen in Haven..

Is gewoon weer iets wat gefixt moet worden , maar met reloaden doet die het gelukkig wel nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:47:
[...]

Ik was niet in combat , ik was gewoon een beetje aan het rondlopen in Haven..

Is gewoon weer iets wat gefixt moet worden , maar met reloaden doet die het gelukkig wel nu..
Wanneer je je wapens in je handen hebt dan ben je ook in combat. Als het weer gebeurd: even de potions wheel tevoorschijn halen en voor disengage kiezen (links onder). De party holstert de wapens en je kan je inventory en character record weer openen.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:31

nFo

Ze zijn trouwens bezig met 3 patches upcoming: @ 1.20
http://www.twitch.tv/bioware/b/594657808

[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 01-12-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Ik hoop dat die patches mij gaan helpen. Heb het spel nog niet kunnen spelen. Direct na het opstarten krijg ik al een foutmelding: Dragon Age: Inquisition werkt niet meer... En een forced close... Zonder verdere informatie.

Vooralsnog dus weggegooid geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
25 uur ingame. 0 draken gedood. 1 gezien.
Ben nu lvl 12 dus het schiet nog niet echt op. Maar ik exploor alles heel uitgebreid. Ben nog niet heel ver met de singleplayer missie. Wel bijna alles in the hinterlands gedaan. Er is echt zoveel te questen. Kwanitatief is het spel heel erg sterk. Kwalitatief heeft het ze'n momenten. Vind het eigenlijk wel heel vet allemaal. Alleen soms word het wel een beetje grindy. En ik word persoonlijk helemaal gek van alle letters die ik vind. Ik ben compleet gestopt met het lezen ervan. Als ik wil lezen pak ik wel een boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:14:
[...]

5.6 is wel wat laag, maar ik moet zeggen dat ik er tot nu toe ook nog niet echt ingezogen wordt. Het voelt als ik 90% van de tijd rond aan het lopen ben en kistjes/plantjes aan het openen...

Het combatsysteem werkt in mijn ogen niet lekker en ik heb zelfs niet eens de behoefte om veel te min/maxen (vrij uitzonderlijk voor mij in een RPG, want dat vind ik normaal het leukste). De skilltrees zijn mijns inziens ook redelijk onboeiend en gebruik voor mn andere chars inmiddels maar auto-levelup.

Kon in een stad een hele berg upgrades kopen, maar vond ik ook niet boeiend om tijd in te stoppen, want de buffs die je krijgt zijn allemaal zo minimaal dat het de tijd niet waard is...

Hoop dat het nog beter wordt, maar meer dan een 6.5 zou ik het tot nu toe ook niet geven.
Op welk niveau speel je hem? Op nightmare is het wel gewoon belangrijk om goed naar je equipment en skills te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
  • Laatst online: 04-06 12:44
Speelt er iemand een rift mage, hoor dat de close range mage spec nogal op is, dus wilde eens wat anders proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
Gisteravond 3 uur gespeeld. Waarvan 3 uur Skyhold verkennen en met iedereen praten. Thanks bioware :D Geen meter opgeschoten, behalve iets van me specialisations gestart (kan je er meerdere krijgen? lijkt er wel op, gezien ik geen "choice wheel" kreeg toen ik de quests accepteerde). Krijgen je followers ook specialisations? Zijn die uniek per follower? Als ze uniek zijn dan heb ik wel ideeen wie welke spec krijgt, voor bij de mages is het makkelijk. Warrior kan ik er 1 zo invullen, de andere 2 kunnen beide worden. Rogues niet verdiept welke specs er zijn. Zo lang Varric een baas blijft zit hij in me party. Zelfde geld voor Dorian. Zit alleen te denken om Cassandra te vervangen voor Bull. een party met 4 verschillende rassen. Dat moet voor awesome party chatter zorgen :D

Weet iemand trouwens waar je kan zien hoeveel approval je hebt met een persoon? Kon dat op hun character record niet zien. In DA:O kon je dat wel ergens zien, was best handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik hoor veel mensen klagen over quests die grindy zijn. Beetje rondlopen en kistjes pakken. Maar dit is toch lang niet altijd zo. En bij een RPG als skyrim is dit toch ook heel vaak zo.
Persoonlijk vind ik het vooral slecht dat het sell/buy en upgrade systeem zo onoverzichtelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 15:57

westergas

rikkie_pc

-MD- schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:50:
Ik hoop dat die patches mij gaan helpen. Heb het spel nog niet kunnen spelen. Direct na het opstarten krijg ik al een foutmelding: Dragon Age: Inquisition werkt niet meer... En een forced close... Zonder verdere informatie.

Vooralsnog dus weggegooid geld...
Ik wacht ook nog even. Of op nieuwe drivers van ATI of op een patch van Bioware.
Maar dan heb je nu weer wat tijd over voor CoC ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
j0ppie schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:52:
25 uur ingame. 0 draken gedood. 1 gezien.
Ben nu lvl 12 dus het schiet nog niet echt op. Maar ik exploor alles heel uitgebreid. Ben nog niet heel ver met de singleplayer missie. Wel bijna alles in the hinterlands gedaan. Er is echt zoveel te questen. Kwanitatief is het spel heel erg sterk. Kwalitatief heeft het ze'n momenten. Vind het eigenlijk wel heel vet allemaal. Alleen soms word het wel een beetje grindy. En ik word persoonlijk helemaal gek van alle letters die ik vind. Ik ben compleet gestopt met het lezen ervan. Als ik wil lezen pak ik wel een boek.
ik had gisteren pas mijn eerste draak in hinterlands na 32 uur spelen, ben nu level 13, gevecht was erg pittig vooral omdat high dragon allemaal kleine draakjes bij zich had die hun moeder wilden verdedigen. Maar het is uiteindelijk gelukt.

nog 9 draken te gaan :D

ik denk overigens dat je die draak ieder moment kunt opzoeken, hij heeft een eigen gedeelte waar die leeft in hinterland dus als je daar met je level 1 karakter heengaat kun je er denk ik ook wel tegen vechten, niet dat je het overleeft natuurlijk, maar het kan wel :D
Die draak zie je in dat gebied regelmatig rondvliegen en op die dorre vlakte is zijn eigen leefgebied.

Afbeeldingslocatie: http://i1208.photobucket.com/albums/cc379/qrobinez/game2/draak_zpse660e0df.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door robinez op 02-12-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauzer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-04 17:37
Dat kan ook, zijn gewoon mappen op internet te vinden waar alles is te vinden..
Vanaf welk lvl is die draak in Hinterlands te verslaan?

PSN: Wauzer010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
wauzer schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:22:
Dat kan ook, zijn gewoon mappen op internet te vinden waar alles is te vinden..
Vanaf welk lvl is die draak in Hinterlands te verslaan?
het is een level 12 draak als ik het me goed herinner, dus afhankelijk van je team opzet denk ik dat het vanaf level 10 zou moeten kunnen.
Mijn level 13 warrior en team had er in ieder geval behoorlijk moeite mee op normal niveau.

Wat mij gered heeft daar was dat ik een amulet omhad die de fire resistance flink omhoog gooide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Draken zijn tot nu toe één van de hoogtepunten in het spel. Heerlijke uitdaging op Hard. Is sinds ik de zoom mod gebruik ook een stuk leuker aangezien je tac cam een stuk overzichtelijker is. Bij elke beweging van de draak weer je ranged positioneren, je groep uitspreiden als 'ie airborn gaat (doet me denken aan een WoW boss :D)... vind 't tof om zelf de melee DPS te besturen aangezien die het lastigst is om in leven te houden. Vaak een uitputtingsslag die tot op het laatste moment spannend blijft... één moment niet opletten en je halve group is dood.

Soms herlaad ik een savegame als ik een draak neer heb om hem nog een keer te kunnen doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam in de Gold Coast een draak
spoiler:
die vecht met een Giant
tegen. Maar ik ben nog maar net level 9 dus ben er in een boog omheen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Draken ben ik wel zat inmiddels, elk gevecht hetzelfde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Is er al een datum wanneer de eerst volgende patch uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Gisteren m'n 7e draak afgemaakt. Gaat best hard met levels wanneer je draken gaat jagen :+ Knight enchanter is heerlijk OP...

[ Voor 16% gewijzigd door Chester op 02-12-2014 11:29 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09 13:02
evilpin0 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:17:
Draken ben ik wel zat inmiddels, elk gevecht hetzelfde :(
Bijna wel, maar wel enige uitdaging op hard in het hele spel :+ (waarbij meer melee classes het ook moeilijker maakt dan 3 ranged + tank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
ik heb wel 2 draken gezien, nog niet de balls gehad om ze te bevechten. Eentje was vlakbij redcliffe en eentje die met een draak aant vechten was.

Echter ik speel op nightmare, de beestjes waren level 12. dusssss nope, komt later wel.

Trouwens een vraag, ik zie dat je 3 slots hebt voor "potions" maar die 3de is nog locked. Kan je die snel unlocken? Het zou wel handig zijn om zowel jars of bees als regen potions mee te nemen. Gezien, well, jar of bees is AWESOME. heeft al paar keer me gevecht geredt.

Nog iets, ik zag gister "hinterlands resources" en "witchwood resources" op de map in de war room. Gezien ik betere dingen te doen had dan die nog even niet naar gekeken. Maar zijn dit eenmalige missies? Of zijn dit missies in de lijn van het gold halen en dus repeatable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
ye-roon schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:15:
ik heb wel 2 draken gezien, nog niet de balls gehad om ze te bevechten. Eentje was vlakbij redcliffe en eentje die met een draak aant vechten was.

Echter ik speel op nightmare, de beestjes waren level 12. dusssss nope, komt later wel.

Trouwens een vraag, ik zie dat je 3 slots hebt voor "potions" maar die 3de is nog locked. Kan je die snel unlocken? Het zou wel handig zijn om zowel jars of bees als regen potions mee te nemen. Gezien, well, jar of bees is AWESOME. heeft al paar keer me gevecht geredt.

Nog iets, ik zag gister "hinterlands resources" en "witchwood resources" op de map in de war room. Gezien ik betere dingen te doen had dan die nog even niet naar gekeken. Maar zijn dit eenmalige missies? Of zijn dit missies in de lijn van het gold halen en dus repeatable?
-Die 3e slot unlock je met een inquisition perk.
-Als het goed is zijn die operations repeatable, maar volgens mij heb ik ook eenmalige 'gather resources' operations gehad.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

De resource missies zijn herhaalbaar, afhankelijk wie je erop zet krijg je verschillende resources, missies duren vaak 15-30 minuten(zijn dan ook heel handig om tijdens spelen aan te zetten, ga regelmatig terug naar je thuisbasis als je een melding hebt gehad :) )
FYI, mocht je het niet weten, missies lopen in realtime door, dus lange missies: aanzetten voordat je afsluit :)

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Draken zijn echt makkelijk met een vier mage party met barriers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
GravGunner schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:41:
De resource missies zijn herhaalbaar, afhankelijk wie je erop zet krijg je verschillende resources, missies duren vaak 15-30 minuten(zijn dan ook heel handig om tijdens spelen aan te zetten, ga regelmatig terug naar je thuisbasis als je een melding hebt gehad :) )
FYI, mocht je het niet weten, missies lopen in realtime door, dus lange missies: aanzetten voordat je afsluit :)
ja precies, lelianna zegt bij 1 van die missies: een berg elfroot. Dus als die repeatable is: YES PLEASE. ik vlieg door mijn regen potions heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner

GravGunner

Man's inhumanity to Man

ye-roon schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:19:
ja precies, lelianna zegt bij 1 van die missies: een berg elfroot. Dus als die repeatable is: YES PLEASE. ik vlieg door mijn regen potions heen.
Oh dear...wacht maar tot je dat spul voor andere dingen nodig gaat hebben >:)

Op een zijnoot: ik hoop dat sommige keuzes nog aan te passen zijn, met mijn 1e char heb ik in een leuke praatmissie net een stapje te ver gezet waardoor er deuren achter mij sloten en ik dat ene ding(waar ik speciaal voor had 'gespaard') niet meer kon unlocken zodat de missie een TOTAAL andere wending nam :(
Kwam hier uiteraard pas bij de cutscene achter...toen ik mijn savegame al overschreven had(gebruik een systeem van om-en-om maar dat mocht niet baten :(

Moraal van het verhaal: maak bij 'speciale' missies(die met een eigen locatie op de kaart) een save aan het begin! Dit kan veel ellende schelen bij zeker de grote keuze missies.
Ik ga weer eens kijken wanneer ik weer zin heb om met dat karakter verder te gaan, de opzet van hem is iig best hard verkloot door dat gezeur... :/ ach tja, nu fijn met een rogue archer van 1km vijanden neerleggen :9

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

ye-roon schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:19:
[...]

In Skyhold kun je in je eigen tuin Elfroot gaan farmen.
Alleen met die twee bloempotten daar, schiet niet echt op, misschien als je de tuin upgrade ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:18
Ik lees veel dat het spel pas na 20 uur begint te lopen. Maar hoe zijn de eerste uren? Als het je dan niet grijpt haal ik de 20 uur echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Vraagje (ik speel de game op de PS4)

heeft iemand anders weleens meegemaakt dat de War Table missies niet verder gaan? Ik vraag het omdat ik bang ben dat ik of een ***** bug heb of dat ik iets over het hoofd zie.

Ik wilde even 3 nieuwe missies starten via de War Counsil omdat ik een bepaald gebied nodig heb. Ik vond het apart dat overal 'busy' stond. Dus ik keek even naar de zogenaamde actieve (wat dus raar is gezien die gister ergens gestart waren) en ze zaten allemaal vast:S Zie onderstaand plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B33yNsAIMAAByxt.jpg

Ik ben (heel) erg vergevend geweest tegenover de vele bugs (die er naar mijn mening echt niet in mogen zitten). Ik heb heel erg door de bugs heen gekeken en dacht steeds: ach, het verpest de gameplay in ieder geval niet. Maar dit is toch wel heel erg nu. Ik kan gewoon niet verder zo in de game, hoe bedoel je gamebreaking bug.

Iemand ervaring hiermee of ben ik genoodzaakt om een oudere save file te laden en opnieuw heel Crestwood te doorlopen en missies en dingen te veramelen :( :( Heb eigenlijk hierdoor niet echt zin om überhaupt door te spelen...

Edit: valt me trouwens op dat de Dragon Age servers sinds 2 dagen ofzo down zijn. De game kan geen verbinding maken met de servers. Ik mag hopen dat de War Counsil los staat van de servers??

[ Voor 8% gewijzigd door ASNNetworks op 02-12-2014 19:55 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19

SkyStreaker

Move on up!

ASNNetworks schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:53:
Vraagje (ik speel de game op de PS4)

heeft iemand anders weleens meegemaakt dat de War Table missies niet verder gaan? Ik vraag het omdat ik bang ben dat ik of een ***** bug heb of dat ik iets over het hoofd zie.

Ik wilde even 3 nieuwe missies starten via de War Counsil omdat ik een bepaald gebied nodig heb. Ik vond het apart dat overal 'busy' stond. Dus ik keek even naar de zogenaamde actieve (wat dus raar is gezien die gister ergens gestart waren) en ze zaten allemaal vast:S Zie onderstaand plaatje.

[afbeelding]

Ik ben (heel) erg vergevend geweest tegenover de vele bugs (die er naar mijn mening echt niet in mogen zitten). Ik heb heel erg door de bugs heen gekeken en dacht steeds: ach, het verpest de gameplay in ieder geval niet. Maar dit is toch wel heel erg nu. Ik kan gewoon niet verder zo in de game, hoe bedoel je gamebreaking bug.

Iemand ervaring hiermee of ben ik genoodzaakt om een oudere save file te laden en opnieuw heel Crestwood te doorlopen en missies en dingen te veramelen :( :( Heb eigenlijk hierdoor niet echt zin om überhaupt door te spelen...

Edit: valt me trouwens op dat de Dragon Age servers sinds 2 dagen ofzo down zijn. De game kan geen verbinding maken met de servers. Ik mag hopen dat de War Counsil los staat van de servers??
Zet in dit geval even je Windows time 2, 3jaar vooruit :) (saved game backuppen, wellicht) Die "timed missions" vind ik zo'n onzin dat ik dat niet afwacht (bovendien, heb ik ook verdorie geen tijd voor om af te wachten. Ja, dit is cheaten. I care not ;)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
SkyStreaker schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:02:
[...]

Zet in dit geval even je Windows time 2, 3jaar vooruit :) (saved game backuppen, wellicht) Die "timed missions" vind ik zo'n onzin dat ik dat niet afwacht (bovendien, heb ik ook verdorie geen tijd voor om af te wachten. Ja, dit is cheaten. I care not ;)
Speel op de PS4. Zal even kijken of dat hier ook werkt, thanks! Tja als het 2 uurtjes is wacht ik wel af. Maar staat nu bevroren op 17490 uur haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riuujin
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 11:22
Ik zit te twijfelen tussen tussen de pc en de ps4 versie, welke raden jullie mij aan? heb vorige games op pc gespeeld, maar wil graag weten of de controls een beetje degelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 20:50
jaydenjarno schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:36:
Ik lees veel dat het spel pas na 20 uur begint te lopen. Maar hoe zijn de eerste uren? Als het je dan niet grijpt haal ik de 20 uur echt niet.
Van de 17 uur die ik heb gespeeld heb ik 17 uur volledige lol gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
SkyStreaker schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:02:
[...]

Ik wilde mijn datum even aanpassen zoals je voorstelde, zie ik dat hij op 2012 was vastgesteld 8)7 Dat verklaart dus het probleem haha. Domme fout van mijzelf in dit geval. Even tijd weer goed gezet en reports waren ready. Het is nu wel erg verleidelijk om de reports te cheaten door de tijd vooruit te spoelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 17:25

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Hoezo kun je niet verder in het spel? Die operations staan overal los van, nieuwe gebieden kun je altijd nog unlocken, zolang je genoeg power hebt, ongeacht of al je mensen bezig zijn met operations of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ben er in begonnen, maar ik weet het nog niet. (Ver ben ik nog niet, heb net de grote rift gesloten bij de berg)

Er zijn wat gameplay elementen die mij niet echt bevallen.

Speelt iemand hier met een controller op de PC en zo ja, hoe bevalt dat?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Mad-Matt schreef op woensdag 03 december 2014 @ 08:30:
I

Speelt iemand hier met een controller op de PC en zo ja, hoe bevalt dat?
Ja, alsof de game ervoor gemaakt is (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:40

Ypho

Allround Nerd

Ik heb sinds gisteren DA:I op de PS4, een klein uurtje gespeeld, wat een spel! Wow!

Helaas zitten tegenwoordig weinig tot geen boekjes meer bij de spellen die je koopt, en de "handleiding" op internet is met 16 pagina's (waarvan 6 pagina's irrelevante info) zeer beperkt (vroegâh kreeg je bij NWN een half boekwerk, daar had je wat aan;) ).

Ik ben al wezen zoeken op internet naar goede handleidingen, maar kan nergens wat vinden.

Heeft iemand een idee van een website waar bijvoorbeeld de UI goed wordt uitgelegd. Dus bijvoorbeeld wat de grijze blokjes op de health bar van mijn companion zijn, en de blauw/witte streep die er zo nu en dan boven staat (guard?).

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
Leest iemand de handleiding? In nederland? Echt?

Maar sadly kan ik je vraag over een website met informatie niet beantwoorden.

Ik kan wel zeggen wat die grijze blokjes zijn. Dat heet "guard" als je de ability beschrijving leest dan staat er dat je van een ability "guard" krijgt en dat die "guard" eerst kapot geslagen moet worden voordat je eigenlijke health verloren gaat. Daar boven kan je ook een barrier krijgen van een mage. Dan moet zelfs eerst de barrier weg voordat er aan guard en daarna aan health begonnen word. Je kan dus ook guard opbouwen terwijl je een barrier hebt. Die blauw/witte streep is de barrier (Solas begint met die spell).

Zelf heb ik ook nog een vraag:

Kan je runes uit je wapen verwijderen? Of moet ik beter kijken in mijn upgraded undercroft?

[ Voor 8% gewijzigd door ye-roon op 03-12-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
ye-roon schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:41:
Kan je runes uit je wapen verwijderen? Of moet ik beter kijken in mijn upgraded undercroft?
Niet verwijderen, wel vervangen door een nieuwe rune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Runes kunnen niet uit een wapen verwijderd worden, wel overschreven.
Of even kijken op een volgende pagina en het antwoord staat er al :X

[ Voor 34% gewijzigd door GravGunner op 03-12-2014 13:38 ]

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Nog een tip:

Voordat je armor/wapens verkoopt... haal de upgrades er af bij de Modify Armor/Weapon table! Dit kan in tegenstelling tot runes wel. Kwam hier laat achter en heb aardig wat purples verkocht die mooie upgrades hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:54

ErikKo

Rippie

yinx84 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:20:
Nog een tip:

Voordat je armor/wapens verkoopt... haal de upgrades er af bij de Modify Armor/Weapon table! Dit kan in tegenstelling tot runes wel. Kwam hier laat achter en heb aardig wat purples verkocht die mooie upgrades hadden.
Deze upgrades kosten wel inventory space. Als je ze niet gebruikt zullen ze al gauw je inventory space opslokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
ErikKo schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:14:
[...]

Deze upgrades kosten wel inventory space. Als je ze niet gebruikt zullen ze al gauw je inventory space opslokken.
Gelukkig kan je met perks extra inventory space krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Is de combat nou meer tactisch of meer button bashing? Ik vind snel aanvallen wel leuk maar er moet wel een idee achter zitten. Dus niet dat ik gewoon wat knoppen indruk en als ik maar hoog genoeg level ben ik win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:04

Dazzler2120

FP ProMod
jaydenjarno schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:50:
Is de combat nou meer tactisch of meer button bashing? Ik vind snel aanvallen wel leuk maar er moet wel een idee achter zitten. Dus niet dat ik gewoon wat knoppen indruk en als ik maar hoog genoeg level ben ik win.
Ik vind het meer tactisch, voelt voor mij niet als button bashen.
Speel als een rogue assassin, dus stel me tactisch op voor me moves

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
Zo gisteren mijn specialization unlocked :D Nog niet mee gespeeld, gezien het bed tijd was. Vanavond maar ff respeccen en we zien het wel :)

Ff een vraagje over de storm coast. Ik heb daar een draak en een giant met elkaar zien vechten, ging hard dood door de giant, dacht ik kom later wel terug. Maar die giant is verdwenen. Heb ik nu mijn kans gemist om die te bevechten of is die ergens anders heen? Niet vertellen waar die heen is, gewoon ja of nee is voldoende :)

Dan even over followers. Dorian is een BAAS. Het is dat ik een male character ben, irl niet op mannen val en dat niet wil projecteren in een game, maar anders was mijn inquisitor met hem gegaan denk. Ook los van dat is hij echt een fantastisch geschreven character. Toen ik tegen zei van, mannen niet mijn ding, maar good for you! Was hij heel netjes en cool en we zijn blijkbaar best buddies. Plus zijn opmerkingen.

Zelfde met Sera. Het is jammer dat ik een mannetje ben en zij niet op mannen valt, maar anders. Fantastisch chaotisch character. Goed geschreven, goede voice acting.

Ennnn dan Cassandra, zij moet echt die stok uit der reet halen. Of bull moet er ff overheen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 12:09
Waar kun je ergens zien hoelang je gespeeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johri
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 19:05
kimone66 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:57:
Waar kun je ergens zien hoelang je gespeeld hebt.
Op de xbox one staat dat gewoon in de naam van je savegame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
ye-roon schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:31:
Zo gisteren mijn specialization unlocked :D Nog niet mee gespeeld, gezien het bed tijd was. Vanavond maar ff respeccen en we zien het wel :)

Ff een vraagje over de storm coast. Ik heb daar een draak en een giant met elkaar zien vechten, ging hard dood door de giant, dacht ik kom later wel terug. Maar die giant is verdwenen. Heb ik nu mijn kans gemist om die te bevechten of is die ergens anders heen? Niet vertellen waar die heen is, gewoon ja of nee is voldoende :)

Dan even over followers. Dorian is een BAAS. Het is dat ik een male character ben, irl niet op mannen val en dat niet wil projecteren in een game, maar anders was mijn inquisitor met hem gegaan denk. Ook los van dat is hij echt een fantastisch geschreven character. Toen ik tegen zei van, mannen niet mijn ding, maar good for you! Was hij heel netjes en cool en we zijn blijkbaar best buddies. Plus zijn opmerkingen.

Zelfde met Sera. Het is jammer dat ik een mannetje ben en zij niet op mannen valt, maar anders. Fantastisch chaotisch character. Goed geschreven, goede voice acting.

Ennnn dan Cassandra, zij moet echt die stok uit der reet halen. Of bull moet er ff overheen of zo.
Helemaal met je eens! Ik speel female char en ik dacht ff aan te kunnen pappen met iedereen. Maar was dus al redelijk ver met die blackwall naar mijn idee (nog geen puntje bij paaltje ofzo :P ). Maar ik wou toen verder met die Sera en die zegt dan dus doodleuk dat ze vindt dat ik te close ben geworden met Blackwall. Best mooi detail :).

Voices zijn inderdaad erg sterk in de game en voor diegene die nog niet hebben opgemerkt: De songs die je vindt worden daadwerlijk allemaal gezongen en gespeeld in die taverns. Eventjes 22 Songs maken voor een game vind ik ook wel gave toevoeging. Heb gisteren mijn huis op lopen ruimen met DA aan op PS4 en boxen en zat lekker naast de madame met de gitaar :D

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
Ik was op zoek of er een balkje was oid die de approval rating van je companions laat zien. Die was er blijkbaar niet. Echter, iemand zei dat de tarot kaartjes in party select scherm veranderen op basis van je approval rating met dat character. Ik kan hier alleen geen 2de bron/screenshots van vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ye-roon schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:28:
Ik was op zoek of er een balkje was oid die de approval rating van je companions laat zien. Die was er blijkbaar niet. Echter, iemand zei dat de tarot kaartjes in party select scherm veranderen op basis van je approval rating met dat character. Ik kan hier alleen geen 2de bron/screenshots van vinden. Iemand een idee?
Klopt, maar dan net even anders. De tarot kaarten veranderen zodra je de questline van het betreffende character hebt doorlopen. Eigenlijk kan je dit vergelijken met het 'hardened' principe in Dragon Age Origins: Zodra je een bepaald approval niveau bereikt hebt kan deze niet meer verder terugzakken dan een bepaald percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Lipst3r schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:36:
[...]

Helemaal met je eens! Ik speel female char en ik dacht ff aan te kunnen pappen met iedereen. Maar was dus al redelijk ver met die blackwall naar mijn idee (nog geen puntje bij paaltje ofzo :P ). Maar ik wou toen verder met die Sera en die zegt dan dus doodleuk dat ze vindt dat ik te close ben geworden met Blackwall. Best mooi detail :).

Voices zijn inderdaad erg sterk in de game en voor diegene die nog niet hebben opgemerkt: De songs die je vindt worden daadwerlijk allemaal gezongen en gespeeld in die taverns. Eventjes 22 Songs maken voor een game vind ik ook wel gave toevoeging. Heb gisteren mijn huis op lopen ruimen met DA aan op PS4 en boxen en zat lekker naast de madame met de gitaar :D
Dit was toch in de voorgaande versie(s) ook al zo? Zelfs boos worden als je te close bent met een van de andere waar ze niet mee kunnen opschieten was ook al in da 2 geloof ik, maar wel leuk idd. :)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:16:
[...]

Klopt, maar dan net even anders. De tarot kaarten veranderen zodra je de questline van het betreffende character hebt doorlopen. Eigenlijk kan je dit vergelijken met het 'hardened' principe in Dragon Age Origins: Zodra je een bepaald approval niveau bereikt hebt kan deze niet meer verder terugzakken dan een bepaald percentage.
oh dat was me nog niet opgevallen. Ik heb wel een quest gedaan voor Dorian. Iets met iemand ontmoeten (hou het bewust vaag wil niet spoilen hoe wat en waar). Maar volgens mij was zijn kaartje niet veranderd daarna.. maar is ff googlen op die kaartjes online of ik verschil kan zien.

Voor Varic is dat zeker de "seeing red" quest die je bijna in het begin van het spel krijgt?

Edit:
Found it! Spoiler warning! http://forum.bioware.com/...ors-major-story-spoilers/

[ Voor 7% gewijzigd door ye-roon op 04-12-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
godver..
Ik ben level 9, niveau hard, maar ik kom gewoon niet voorbij
spoiler:
dat stuk met die trebuchettes raisen. Als ik de eerste ronde heb gedaan is iedereen van mijn team dood. en dat is pas 1/5e ofzo van het balkje. wtf :')
moet ik hem nou echt makkelijker gaan zetten hiervoor? er stond bij dat je tussen level 8 en 11 moest zijn, nou dat ben ik wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
hexta schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:09:
godver..
Ik ben level 9, niveau hard, maar ik kom gewoon niet voorbij
spoiler:
dat stuk met die trebuchettes raisen. Als ik de eerste ronde heb gedaan is iedereen van mijn team dood. en dat is pas 1/5e ofzo van het balkje. wtf :')
moet ik hem nou echt makkelijker gaan zetten hiervoor? er stond bij dat je tussen level 8 en 11 moest zijn, nou dat ben ik wel..
ook even spoilers

spoiler:
HOLY SHIT MONKEYBALLS dit was moeilijk op nightmare. Wat ik gedaan heb:

De eerste adds spawnen 2 per keer. Doe niet wat ik deed en zolang mogelijk draaien en overwhelmed worden door vijanden.

Dus: langzaam draaien, eerst gaat stukkie terug, dan stukkie vooruit, dan nog stukkie vooruit. Kill 2 enemies. Repeat.

Als je bijna halverwege bent, SAVE na de normale wave. Draai door tot te boss spawned, ren als een malle richting het huis waar je wakker werd toen je voor het eerste in haven was. Bottleneck alles. Daarna kan je de boss redelijk simpel killen daar.

Hope this helps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:04

Dazzler2120

FP ProMod
ye-roon schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:49:
[...]

oh dat was me nog niet opgevallen. Ik heb wel een quest gedaan voor Dorian. Iets met iemand ontmoeten (hou het bewust vaag wil niet spoilen hoe wat en waar). Maar volgens mij was zijn kaartje niet veranderd daarna.. maar is ff googlen op die kaartjes online of ik verschil kan zien.

Voor Varic is dat zeker de "seeing red" quest die je bijna in het begin van het spel krijgt?

Edit:
Found it! Spoiler warning! http://forum.bioware.com/...ors-major-story-spoilers/
Interesting!

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
ye-roon schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:18:
[...]

ook even spoilers

spoiler:
HOLY SHIT MONKEYBALLS dit was moeilijk op nightmare. Wat ik gedaan heb:

De eerste adds spawnen 2 per keer. Doe niet wat ik deed en zolang mogelijk draaien en overwhelmed worden door vijanden.

Dus: langzaam draaien, eerst gaat stukkie terug, dan stukkie vooruit, dan nog stukkie vooruit. Kill 2 enemies. Repeat.

Als je bijna halverwege bent, SAVE na de normale wave. Draai door tot te boss spawned, ren als een malle richting het huis waar je wakker werd toen je voor het eerste in haven was. Bottleneck alles. Daarna kan je de boss redelijk simpel killen daar.

Hope this helps.
held _O_
als ik weer ga spelen ga ik dit proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

hexta schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:32:
[...]

held _O_
als ik weer ga spelen ga ik dit proberen :D
Bedoel je dat stuk in Haven, met die catapult.
Er staan van die Health kisten hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Krijg ineens de laatste tijd "Memory Loss" problemen....

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Pppffff. Twijfel nog steeds voor dit spel. Zou hem op de ps4 halen maar ben benieuwd of het blijft boeien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Voor de mensen die toch de overlay bij de minimap missen: http://www.reddit.com/r/d..._maps_localescollections/

Besef wel even dat dit natuurlijk 1 grote spoilerij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
Met me 2e playthrough warrior 2H voor reaver gegaan. Duurde even tot lvl 15 ofzo voor ik de laatste skill had, maar wat een damage komt eruit :D. Nog leuker om te spelen dan me mage van eerst. Lekker actief skills gebruiken en dikke damage aan het doen. Hij is nu net lvl 17, bezig alle draken op te zoeken en hopen op beter wapen. Maar leuke class om te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
Groenie schreef op donderdag 04 december 2014 @ 23:38:
Met me 2e playthrough warrior 2H voor reaver gegaan. Duurde even tot lvl 15 ofzo voor ik de laatste skill had, maar wat een damage komt eruit :D. Nog leuker om te spelen dan me mage van eerst. Lekker actief skills gebruiken en dikke damage aan het doen. Hij is nu net lvl 17, bezig alle draken op te zoeken en hopen op beter wapen. Maar leuke class om te spelen :)
wow, nu al level 17 op een 2de character.. Ik ben net level 13 op mijn eerste na 40 uur spelen :s

Over dat level 13 gesproken. Ik speel op nightmare, ik ben mage. Ik was woensdag level 12 geworden en vond het gisteren tijd om de draak te verslaan in Hinterlands (had hem al keertje gezien, hij deed best pijn op mijn level 8 party(also nightmare dus) dus ik denk ik ga terug zodra ik level 12 ben.

Wel beetje anticlimax imho. Als door een knockback bug 2 van mijn characters niet onder de map waren terecht gekomen had ik hem de eerste try gehaald. Het was nu in de 2de try. Thanks jar of bees that can appearently sting through a dragons skin.. Wel mooie loot, een level 16 staff, en wat goede accesories.

Over loot van dragons: is die fixed? Of verschild dat per draak? Of hebben alle draken zelfde loot table en uiteindelijk als je alle draken dood krijg je alles?

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste