Inhumanous schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:16:
Beste Mede tweakers,
ik ben van plan om toch weer eens een 3DS aan te schaffen zodat ik lekker in me vrije avond uurtjes beetje kan pokemonen.
inmiddels zijn er alweer zoveel pokemon games op de 3ds uitgekomen dat ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen en met welke ik de meeste fun ga beleven. misschien dat iemand van jullie mij een beetje op weg kan helpen ?
Op dit moment zijn er 4 games voor de 3DS. Twee nieuwe en twee remake.
De twee nieuwe zijn X en Y. Zelf voelde deze games voor mij als een nieuwe wind. Het gevoel van ontdekken en allemaal nieuws bracht me terug in m'n red/blue zelf en het gevoel wat ik toen had. Mocht je niet een grinder zijn dan is de moeilijkheid op zich best hoog, iig hoger dan dat ik gewend was. Gym leaders waar je van denkt: met deze move kan ik dat makk- NOPE. Een welkome verandering imho.
De twee remakes zijn Omega Ruby en Alpha Sapphire. Goede games, nu in de nieuwe generatie dus ook met fairy types. Ik ben zelf nu met AS bezig, beetje stuff doen. Maar ja, blijft een remake. Het voordeel van deze games tenopzichte van X/Y is wel dat er meer opties zijn in de endgame, omdat ze alle endgame opties van X/Y hebben plus nog een zooi extra. Wat het voor endgame net even meer waard maakt om voor ORAS te kiezen. Tenzij je alleen voor competitive battling gaat, dan maakt het niet zo veel uit.
Heb je in het verleden Ruby/Sapphire gespeeld? Dan zou ik 100% voor X of Y gaan. Nieuwe omgeving, leuk verhaal, goede pasing en je zult er veel plezier van hebben.
Heb je Ruby of Sapphire niet gespeeld, dan is de keuze aan jou en er is geen verkeerde keuze, beide generaties zijn goed. Al heeft ORAS dus net even wat meer PvE endgame dan X/Y, dat kan de edge geven in je beslissing.