Mwah leeft nog wel een beetje in Nederland. Maar ik ga het niet spelen, echt verzamelen.

Sommige verzamelaars maken er flink wat winst op tegenwoordig..
Alleen begint TCG nu wel duur te worden. Kwaliteit wordt minder van de kaarten en worden steeds duurder, terwijl de Japanse kaarten gewoon van dikker en beter papier/materiaal is gemaakt..
Een los pakje kost nu €5,- hier... Kan me nog herinneren dat 10 jaar geleden die pakjes geen 5 euro waren. Schandalig als je het mij vraagt. In Amerika kosten die krengen $3,50 als het goed is. En ja, ze zijn hier via internet goedkoper te krijgen, maar dat is niet hetzelfde als in een winkel er een kopen. Ze kunnen net zo goed op de weegschaal geweest zijn.
Andere mensen klagen ook over de kwaliteit van de Engelse kaarten.
Hier zelfs geprobeerd een petitie te starten
https://www.reddit.com/r/...e_the_quality_of_english/
Leuke opsomming van de problemen:
There are a lot of printing mistakes on the newer English sets. This includes, but is not limited to:
- More miscuts. Cards are more likely than ever to have unbalanced borders and, in some instances, parts of adjacent cards, from the print sheet, can overlap on the printed "card".
- Damaged corners straight out of the pack.
- Ink blots occurring on the backs of cards. The Primal full arts from Primal Clash had a lot of white dots over the backs of the cards.
Those are probably the main three problems.
Pokemon Generations set vind ik toch het waard om te kopen (kun je overigens alleen maar in een 20th anniversary box krijgen), met de Radiant collection erbij heb je 2x kans op EX kaarten in 1 pakje. Ben echt een fan van de Gen 1 pokemon, daar is die set op gebaseerd.
Bovendien ook geen geluk gehad met de nieuwe Fates Collide set. 8 pakjes en maar 1 holo uit gekregen. Ik heb nu een Japanse Pokemon Center promo besteld via ebay, daar laat ik het even bij. Misschien volgende maand nog een Venusaur EX box kopen en later wat Mytical boxes die me aanspreken.
[
Voor 41% gewijzigd door
iPodKiller op 01-06-2016 16:21
]