Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:11
Ovindel schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 00:59:
Overigens, even iets heel anders... Nintendo legt momenteel wel heel erg de focus op de New 3DS. Je hebt een enkele New 3DS exclusive, zoals Xenoblade, maar bijvoorbeeld Hyrule Warriors is praktisch onspeelbaar op de oorspronkelijk 3DS, wat het dus ook een semi-exclusive maakt. Verder heb je nog bijvoorbeeld Smash Bros. en Zelda Majora's Mask die gewoon beter draaien of speelbaar zijn op een N3DS. Nu dus ook nog de N3DS-exclusive SNES Virtual Console.

Je kan er dus vanuit gaan dat Pokémon Sun en Moon straks ook zullen zijn geoptimaliseerd voor de N3DS, maar tegelijkertijd ga ik ervan uit dat Nintendo niet de hele 3DS-userbase in de steek laat en de spellen compatibel maakt met de oorspronkelijke 3DS. Ik heb eigenlijk zo'n vermoeden dat het een Hyrule Warriors-scenario wordt: wel compatibel met de 3DS, maar praktisch onspeelbaar of alleen in 2D.

Aan de ene kant heb ik geen zin om een New 3DS te kopen terwijl de nieuwe generatie console er al bijna aankomt en mijn oude 3DS het nog prima doet, maar als N3DS(-semi)-exclusive deze keer daadwerkelijk betere graphics en een acceptabele FPS betekent kan ik er misschien nog mee leven. In ieder geval hoop ik dat het op grafisch gebied beter geoptimaliseerd is dan de 6e generatie Pokémonspellen; dat was echt om te huilen.
Sun/Moon zal hoogstwaarschijnlijk gewoon op de XY engine gaan draaien, denk niet dat ze voor 1 generatie aan games een heel nieuwe engine gaan maken die optimized is voor de n3ds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Akaendra schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:49:
[...]

Sun/Moon zal hoogstwaarschijnlijk gewoon op de XY engine gaan draaien, denk niet dat ze voor 1 generatie aan games een heel nieuwe engine gaan maken die optimized is voor de n3ds.
De graphics in de teaser zagen er iig hetzelfde uit. Misschien dat het battlesysteem vernieuwd wordt. Onder de motorkap kan er veel gewijzigd worden. Ze hebben sinds XY en ORAS genoeg tijd gehad om eraan te sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Wow in m'n eerste poging rayquaza een adamant 26-27/30/31/31/31/31. Dat laatste puntje attack en die paar HP kunnen me gestolen worden xD

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
Dat is een puike Rayquaza!

Er is een analyse van de 2016 International Challenge online gezet op de Global Link: http://3ds.pokemon-gl.com...a9-45ff-be29-ff4b6168be76

Is handig als je ook met de March International Challenge wilt meedoen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 09:45
wackmaniac schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:53:
Dat is een puike Rayquaza!

Er is een analyse van de 2016 International Challenge online gezet op de Global Link: http://3ds.pokemon-gl.com...a9-45ff-be29-ff4b6168be76

Is handig als je ook met de March International Challenge wilt meedoen.
Dat is inderdaad handig, merk wel dat ze tegenwoordig veel meer naar het competitive heen gaan, wat ikzelf echt een goed punt vindt.

Wanneer krijg je trouwens die Lance's Dragonite? :9

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Die zal een dezer dagen wel beschikbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Dat sort stukjes zijn idd wel leuk. Je merkt het ook dat ze wat meer competitive aan het pushen zijn, zeker nu ook met Pokkén, die zowat alle grote fighting game toernooien lijkt af te gaan (CEO/EVO)
Gooi daarbij nog eens de superbowl reclame en ze gaan helemaal los voor de 20th anniversary.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Gamefreak alweer aan het teasen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Gisteren begonnen met de living dex compleet te maken, maar dat gaat zeker wel een maanden klusje worden, phoe hee.

Nu bijna 0-30 compleet :) Gelukkig al een stuk of 200 in totaal bij elkaar dankzij random Wonder Trades :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik doe er af en aan wat aan. Moet er nu nog maar een stuk of 20. Allemaal evoluties van Pokémon die ik al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
GAITii schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:24:
Gisteren begonnen met de living dex compleet te maken, maar dat gaat zeker wel een maanden klusje worden, phoe hee.

Nu bijna 0-30 compleet :) Gelukkig al een stuk of 200 in totaal bij elkaar dankzij random Wonder Trades :)
haha succes! Een doos met eevees op de GTS doet wonderen, en als je echt stukloopt op non-legendary kan ik je ook wel uit de brand helpen

Bla bla bla...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Omdat ik nu toch OR/AS heb op de 3DS heb ik maar besloten om alvast al mijn Pokemon uit de Gen3 GBA games over te zetten naar Gen4. Wat een rotklus is dat zeg, hoe overdreven omslachtig wilden ze dat maken :P

Je kan per GBA spel maar 6 Pokemon per dag overzetten, ze mogen helemaal geen enkele HM move bezitten en als ze eenmaal in Gen4 zitten moet je ze nog een keer gaan opzoeken in de Pal Park en opnieuw vangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
6 per dag? Ik meen me te herinneren dat het wel 6 per keer was, maar dat je wel meerdere keren per dag pal park mocht gebruiken.

Edit: wow inderdaad maar 6 per dag. Zal ik wel uit m'n geheugen verbannen hebben

[ Voor 24% gewijzigd door Elfjes op 11-03-2016 09:47 ]

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Die 6 per keer is van gen4 naar gen5, ook omslachtig als wat hoor, die minigame.
Ben blij dat Transporter meteen hele boxes naar Pokebank kon gooien, maar zelfs dat kon beter aangezien het alleen box 1 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
langzaam maar zeker wordt het steeds makkelijker. Ben benieuwd hoe het in gen7 gaat. Zowel gen6 als gen7 gebruiken pokebank, maar je kan natuurlijk geen gen7 pokemon naar gen 6 zetten. Misschien dat ze aparte boxes gebruiken. Of de gen7 pokemon worden grijs/zwart weergegeven en je kunt ze niet naar gen6 verplaatsen.

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik ben ook erg benieuwd naar Gen6->Gen7. Gen7 gaat ook de bank gebruiken maar of je daarmee kan overzetten.... geen idee.

- Misschien maken ze een volledig gescheiden nieuwe Gen7 bank en moet het overzetten via een tooltje zoals van 5->6.
- Misschien maken ze een volledig universele bank, waarbij je voor het eerst ook Pokemon weer terug zou kunnen zetten naar Gen6 (natuurlijk geen nieuwe of als ze nieuwe moves leren). De bank zelf ondersteunt dit principe al. Je kan geen Kyogre/Groudon/Rayquaza van ORAS naar XY zetten als ze die nieuwe move hebben.
- Misschien er precies tussenin. Nieuwe boxes in de bank die alleen met S/M werken, waarbij je wel Pokemon van de oude naar nieuwe boxes kan verplaatsen, maar nooit terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NintendoSmasher
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04-2024
Elfjes schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:45:
6 per dag? Ik meen me te herinneren dat het wel 6 per keer was, maar dat je wel meerdere keren per dag pal park mocht gebruiken.

Edit: wow inderdaad maar 6 per dag. Zal ik wel uit m'n geheugen verbannen hebben
Van R/S/E/FR/LG naar D/P/PT is 6 Pokémon keer per dag.
Van R/S/E/FR/LG vaan HG/SS is 6 Pokémon per keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
NintendoSmasher schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:52:
[...]

Van R/S/E/FR/LG vaan HG/SS is 6 Pokémon per keer.
Top idee! Sowieso was ik er niet opgekomen om HG te gebruiken als 2e game om de snelheid te verdubbelen :P maar dit is nog beter :P

Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Ik lees net op serebii dat er Europese distributies zijn aangekondigd voor de legendary birds met hun hidden ability. Voor Nederland helaas (nog) niet, maar in Gent worden ze tijdens de FACTS Comic Con 2 en 3 april verspreid. Je krijt een code voor een willekeurige vogel (articuno, zapdos, moltres)

Edit: haha wow, ik druk voor de gein op de BuzzNav news update en ik krijg opeens een eon ticket :D waar komt die opeens vandaan :o

[ Voor 18% gewijzigd door Elfjes op 13-03-2016 14:44 ]

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal krijg je een eon ticket via streetpass. Dat is dus nu ook het geval. Ik vind het toch wel erg bijzonder dat ik die meteen in week 1 heb gekregen, ook via de BuzzNav. En na het googlen zie je dat je het via streetpass kunt krijgen.

http://www.pokemonrubysap...rhaal/krijg-de-eon-ticket
Scroll wel door naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik ben vaak online, dus wellicht dat ik hem lekker sta te verspreiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
dan moet er dus iemand bij mij in de buurt geweest zijn die ook oras speelt. Dat zou of thuis, of in de trein zijn geweest. Ik denk dat ik dan mazzel heb gehad :)

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Als je online gaat met je spel dan zie je van die "passerby" spelers. Die geven je ook secret bases en eon tickets zover ik weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Oh ik dacht dat het eon ticket alleen via local Streetpass kon worden gegeven

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Deelnemers aan de Kanto Classic kunnen Lance Dragonite ophalen. Volgens mij verspreid je het ook via internet, ook daar krijg ik meldingen van passerby's en die komen echt niet allemaal bij mij huis langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NintendoSmasher
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04-2024
BlackMage schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:47:
Als je online gaat met je spel dan zie je van die "passerby" spelers. Die geven je ook secret bases en eon tickets zover ik weet :)
Het is niet mogelijk om op die manier een Eon ticket te krijgen. Alleen via Streetpass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai gasten, ik sta hier bij de teleporteerder van team aqua in pokemon alpha sapphire, maar ik kom er niet langs! hulp? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:45:
Hai gasten, ik sta hier bij de teleporteerder van team aqua in pokemon alpha sapphire, maar ik kom er niet langs! hulp? :?
Walkthrough?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wackmaniac schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:18:
Deelnemers aan de Kanto Classic kunnen Lance Dragonite ophalen. Volgens mij verspreid je het ook via internet, ook daar krijg ik meldingen van passerby's en die komen echt niet allemaal bij mij huis langs :)
Waar kan je de Dragonite ophalen ? Dit is voor het eerst dat ik heb meegedaan. Maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:53
http://www.nu.nl/games/42...leden-in-zware-storm.html

Hoofdontwerper van de Pokemon games overleden op 42-jarige leeftijd. :'(

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:05:
[...]

Waar kan je de Dragonite ophalen ? Dit is voor het eerst dat ik heb meegedaan. Maar ik kan het niet vinden.
Je moet inloggen op de Global Link en dan krijg je een melding dat je Dragonite kan krijgen. Even doorklikken en je krijgt een persoonlijke code. Deze moet je invullen bij Receive Gift op je 3DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga op de pc naar http://3ds.pokemon-gl.com/ log in en krijg niets te zien. tadaaaaa nu krijg ik hem wel. Misschien heb ik er over heen gelezen ! 8)7 Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 15:55
Hey allemaal ik ben op zoek naar een legitieme Zapdos, Moltres, Articuno, Celebi, Thundurus, Phione, Manaphy, Genesect, Meloetta, Mewtwo en evt een Zekrom. Waarmee ik dus online kan battlen.

Te ruilen voor wat je maar wilt met super IV's en natures. Shiny's ook mogelijk. En ook online te gebruiken.

(pkmn ORAS)

[ Voor 8% gewijzigd door DutchEZmoder op 17-03-2016 08:55 ]

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:13
Pfff ik overnieuw begonnen. Gewoon voor de lol. Ik 4 Ralts gevangen voor een Gallade te maken. Krijg je pas aan het einde van het spel een Dawn stone :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
DutchEZmoder schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:32:
Hey allemaal ik ben op zoek naar een legitieme Zapdos, Moltres, Articuno, Celebi, Thundurus, Phione, Manaphy, Mewtwo en evt een Zekrom. Waarmee ik dus online kan battlen.

Te ruilen voor wat je maar wilt met super IV's en natures. Shiny's ook mogelijk. En ook online te gebruiken.

(pkmn ORAS)
Celebi kun je nu downloaden via internet mystery gift

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Elfjes schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:05:
[...]

Celebi kun je nu downloaden via internet mystery gift
Super, die kan ik nu ook afstrepen :) Bedankt!

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Phione kun je breeden van Manaphy, dus ook die zal je geen problemen geven als je Manaphy kunt scoren :)

Meloetta en Genesect zijn er trouwens nog niet als pentagon.

[ Voor 23% gewijzigd door Henk op 16-03-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Irritant trouwens dat je geen 'speciale' pokemon kunt ruilen via de GTS, kan dat wel met vrienden? Ik bedoel pokemon die je krijgt via events.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
DutchEZmoder schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:43:
Irritant trouwens dat je geen 'speciale' pokemon kunt ruilen via de GTS, kan dat wel met vrienden? Ik bedoel pokemon die je krijgt via events.
Ja, gelukkig wel :)

Je kan event pokemon (hoeven geen speciale te zijn, bijv een event Infernape werkt ook niet) niet via de GTS of Wonder Trade ruilen. Alle overige manieren werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Zojuist heb ik een mogelijke bug/exploit ontdekt. Als je een double battle doet en 1 pokemon gebruikt sheer cold, en je andere pokemon follow me, dan raakt sheer cold elke keer. Of ik heb veel geluk... Raakte er 3 achter elkaar op deze manier... Ik ga verder battlen en kijken of het echt zo is.

Oke het was gewoon geluk :P Jammer...

[ Voor 6% gewijzigd door DutchEZmoder op 16-03-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
DutchEZmoder schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:32:
Hey allemaal ik ben op zoek naar een legitieme Zapdos, Moltres, Articuno, Celebi, Thundurus, Phione, Manaphy, Genesect, Meloetta, Mewtwo en evt een Zekrom. Waarmee ik dus online kan battlen.

(pkmn ORAS)
Even opletten komend jaar, er komen flink wat distributies aan:
February: Mew, March: Celebi, April: Jirachi, May: Darkrai, June: Manaphy, July: Shaymin, August: Arceus, September: Victini, October: Keldeo, November: Genesect, December: Meloetta (http://www.pokemon20.com/lite/mythical.html)

Zapdos, Moltres en Articuno kan je wel via de GTS krijgen denk ik.

Als je haast hebt kan ik wel een Phione voor je breeden, maar in juni wordt er dus een Manaphy weggegeven en kan je deze zelf breeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
wackmaniac schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:47:
[...]

Even opletten komend jaar, er komen flink wat distributies aan:
February: Mew, March: Celebi, April: Jirachi, May: Darkrai, June: Manaphy, July: Shaymin, August: Arceus, September: Victini, October: Keldeo, November: Genesect, December: Meloetta (http://www.pokemon20.com/lite/mythical.html)

Zapdos, Moltres en Articuno kan je wel via de GTS krijgen denk ik.

Als je haast hebt kan ik wel een Phione voor je breeden, maar in juni wordt er dus een Manaphy weggegeven en kan je deze zelf breeden.
Ah niet slecht, ik heb Mew, Celebi, Jirachi, Darkrai, Victini, Arceus en Keldeo al, maar ik heb niet echt haast en zojuist weer een Articuno erbij :) Geruild voor Porygon2. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
De registratie voor March International Challenge is geopend. Je kan punten verdienen om je te kwalificeren voor de World Championship.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw wat een gesprekken over X en Y....

Na heel wat jaren pokemon op tv te hebben gekeken en op de GB color te hebben gespeeld 2 jaar geleden maar eens wat emulators op de telefoon gezet en allerlei soorten gespeeld.

Wat ik in deze tijd echt mis is het ruilen van Pokemons onderling en het samen spel.

Nu lees ik dat het met X en Y wel goed gaat via de DS2 en DS3 maar die heb ik helaas niet...

Is er een plugin die het via DS emulator mogelijk maakt dit ook uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
wackmaniac schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:54:
De registratie voor March International Challenge is geopend. Je kan punten verdienen om je te kwalificeren voor de World Championship.
Die punten zijn anders redelijk verwaarloosbaar als je niets anders doet dan dat :D
Benelux heft ook zogenaamde PC's die kleiner zijn en hetzelfde aantal punten weggeeft voor de eerste plekken.

Sowieso voor een Worlds invite heb je minimal 275 punten nodig om te kwalificeren.
Zal me dit jaar niet gebeuren gezien ik totaal niets met vgc 16 heb, maar gelukkig ga ik wel naar San Fran dit jaar, vakantie + Mons in het weekend :) Ga dan wel Pokkén spelen, eens zien hoe ik het er daar vanaf bring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Akaendra schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:00:
[...]

Die punten zijn anders redelijk verwaarloosbaar als je niets anders doet dan dat :D
Benelux heft ook zogenaamde PC's die kleiner zijn en hetzelfde aantal punten weggeeft voor de eerste plekken.

Sowieso voor een Worlds invite heb je minimal 275 punten nodig om te kwalificeren.
Zal me dit jaar niet gebeuren gezien ik totaal niets met vgc 16 heb, maar gelukkig ga ik wel naar San Fran dit jaar, vakantie + Mons in het weekend :) Ga dan wel Pokkén spelen, eens zien hoe ik het er daar vanaf bring.
Nee, je moet dan eigenlijk naar live events. Er zijn binnenkort wat events in Duitsland en Engeland. Als je echt naar de Worlds wilt, dan moet je daar punten sprokkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
wackmaniac schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:06:
[...]

Nee, je moet dan eigenlijk naar live events. Er zijn binnenkort wat events in Duitsland en Engeland. Als je echt naar de Worlds wilt, dan moet je daar punten sprokkelen.
Nah, je kunt als je goed genoeg bent alle punten gewoon halen in de Benelux. NL heft namelijk ook Regional level events (sowieso eentje 8 mei in Eindhoven) en dat winnen levert je al 150 punten op. (kan meer zijn hoor, niet 100% zeker). Tel daarbij de PC wins eventueel op (Best Finish limit van 5, een PC win is 40 CP oid) die door het land gehouden worden.

Dat is al meer dan de helft dat je nodig hebt. Enige is wel dat 275 CP je alleen een invite geeft en je de reis naar SF nog altijd zelf moet boeken en dat is voor veel mensen een te dure grap (reken maar snel een 2000 euro en dat is alleen hotel+vlucht voor dat ene weekend) Het zal vast wel goedkoper kunnen maar voor veel schoolkinderen en hun ouders is dat de moeite niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Akaendra schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:13:
[...]

Nah, je kunt als je goed genoeg bent alle punten gewoon halen in de Benelux. NL heft namelijk ook Regional level events (sowieso eentje 8 mei in Eindhoven) en dat winnen levert je al 150 punten op. (kan meer zijn hoor, niet 100% zeker). Tel daarbij de PC wins eventueel op (Best Finish limit van 5, een PC win is 40 CP oid) die door het land gehouden worden.

Dat is al meer dan de helft dat je nodig hebt. Enige is wel dat 275 CP je alleen een invite geeft en je de reis naar SF nog altijd zelf moet boeken en dat is voor veel mensen een te dure grap (reken maar snel een 2000 euro en dat is alleen hotel+vlucht voor dat ene weekend) Het zal vast wel goedkoper kunnen maar voor veel schoolkinderen en hun ouders is dat de moeite niet waard.
Funky, ik had wel gelezen van de nationals in Duitsland en Engeland, maar nog niets van regionals hier in Nederland. Waar haal jij die puntenaantallen vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
wackmaniac schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:21:
[...]

Funky, ik had wel gelezen van de nationals in Duitsland en Engeland, maar nog niets van regionals hier in Nederland. Waar haal jij die puntenaantallen vandaan?
Lijstje met updates is nog via www.pokemon-organizedplay.eu/ te vinden. Dat is voor de gehele Benelux. Genoeg dingetjes om te doen als je echt wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Wow, die kunnen wel een redesign gebruiken. Thanks iig, misschien eens een kijkje nemen bij zo'n event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Ik wil graag een rotom breeden. Heeft er iemand een modest 6iv ditto die ik een avondje mag lenen?

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:13
Ik ben overnieuw beginnen met Omega Ruby. Heeft er iemand een Mild Bagon Male? Ik heb een hekel aan een pokémon met een hogere Defensie dan offensief :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
@Elfjes, zie PM

@Dubrillion Breeden :) Er zijn maar 25 natures, dus dat is meestal met een paar eitjes wel geregeld. Als je nog niet zover bent in je spel maken je stats nog nauwelijks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:42:
Wauw wat een gesprekken over X en Y....

Na heel wat jaren pokemon op tv te hebben gekeken en op de GB color te hebben gespeeld 2 jaar geleden maar eens wat emulators op de telefoon gezet en allerlei soorten gespeeld.

Wat ik in deze tijd echt mis is het ruilen van Pokemons onderling en het samen spel.

Nu lees ik dat het met X en Y wel goed gaat via de DS2 en DS3 maar die heb ik helaas niet...

Is er een plugin die het via DS emulator mogelijk maakt dit ook uit te voeren?
Iemand die iets weet voor me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
Volgens mij zijn er geen emulators die netwerkverkeer ondersteunen. Ik ben bang dat je toch gewoon aan een 2DS of 3DS zal moeten als je wilt traden. Als het om trade evolutions gaat zou je ook nog je savegame kunnen hacken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap je vraag niet precies, je hebt geen nintendo 2DS/3DS zeg je. Maar je wilt Pokémons ruilen via een DS emulator ? Dat lijkt mij niet kunnen :) Koop een 2DS

Een tweedehandse 2DS is rond de €50-60

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wackmaniac schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:00:
Volgens mij zijn er geen emulators die netwerkverkeer ondersteunen. Ik ben bang dat je toch gewoon aan een 2DS of 3DS zal moeten als je wilt traden. Als het om trade evolutions gaat zou je ook nog je savegame kunnen hacken.
Dan ga ik even kijken wat ik doe. Kan waarschijnlijk een 3ds lenen maar vind 40 euro voor het spel nogal veel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:14:
[...]

Dan ga ik even kijken wat ik doe. Kan waarschijnlijk een 3ds lenen maar vind 40 euro voor het spel nogal veel...
Ik denk dat we de discussie of de prijs van een spel gerechtvaard is maar niet moeten gaan voeren. Feit is dat er enorm veel werk en manuren zitten in het maken van een spel. Je kan altijd een tweedehands spel op de kop tikken via Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wackmaniac schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:57:
[...]

Ik denk dat we de discussie of de prijs van een spel gerechtvaard is maar niet moeten gaan voeren. Feit is dat er enorm veel werk en manuren zitten in het maken van een spel. Je kan altijd een tweedehands spel op de kop tikken via Marktplaats.
Was ook niet mijn bedoeling om een discussie in het leven te roepen hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pokemon X/Y OR/AS zijn 15 á 20 euro op marktplaats. Je moet wel even geduld hebben, normaal staan ze er op voor veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
wackmaniac schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:00:
Die waren er wel, heb er voor het hele capture card gebeuren er was ook gebruik van gemaakt voor Pokémon specifiek om battlevideos te recorden/ met mezelf te kunnen traden :P
Magoed dat is nog iets van een paar jaar terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Musta
  • Laatst online: 10:30

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
haha! Die laatste, iew.

Ben nu langzaam begonnen met wat battles in ORAS. Het zijn mijn eerste potjes pvp doubles en het is toch wel even wennen. In de free battles win ik het meeste, met rating battles heb ik nu 1 potje gespeeld (en verloren).

Ik moet alleen nog wel uitvinden hoe ik met mega kangaskhan (ja ik ben saai, ik weet het) om moet gaan. tot nu toe gaat ze toch wel vrij snel dood zonder veel schade aan te richten, (of heb ik haar niet nodig gehad omdat ik al gewonnen had voor ik haar fatsoenlijk kon inswitchen >_>)

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Ik doe alleen maar Double Battles, toch wel de reden dat ik toch maar mee doe in de ORAS generatie... Pokemon Online speelde ik hiervoor veel maar daar doet bijna niemand Double Battles.

Iemand een potje doen?

Ik zoek trouwens nog steeds een Moltres, Manaphy en Genesect. Te ruilen voor alles wat je maar nodig hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Voor Manaphy en Genesect even geduld hebben, die events komen eraan. En ze tellen toch niet mee voor je national dex completion.

Heb me maar weer ingeschreven voor March International Challenge. De meta is bijzonder lastig als je, zoals ik, nogal anti-legendary bent. Vorige comptetitie een Follow-Me-team gebruikt met Clefable, Mega Tyranitar, Greninja en Breloom. Daar moet ik nog een beetje aan sleutelen, een keer goed genaaid door een FEAR-opzet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Moltres kun je ook wel op GTS krijgen. Een eevee uitzetten of anders een 'mon met een veelgevraagde HA. Na een dag heb je er wel eentje vermoed ik.

Ik heb persoonlijk geen problemen met het gebruiken van Legendaries. Vroeger wel, maar dat had er ook mee te maken dat ik het teveel moeite vond om een goeie te soft-resetten, tegenwoordig heb ik binnen een paar uur een bijna-perfect. Mijn team bestaat nu uit Groudon-P, Landorus-T, Rotom-W & Kangaskhan. Voor de rating battles vervang ik Groudon voor Heatran. Ben vooral erg te spreken over Rotom, super typing en best leuke stats. Heb 'm Snatch gegeven, in de hoop een keertje Geomancy Xerneas (op het juiste moment) tegen te komen. Maargoed, daar moet ik nog even voor wachten tot de international challenge.

Vraagje: is Xerneas vaak een lead of juist niet?

Bla bla bla...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAITii
Gisteren nog een leuke Landorus-T gebouwd.

Landorus-Therian @ Life Orb
Ability: Intimidate
Level: 50
EVs: 4 HP / 252 SpA / 252 Spe
Timid Nature
- Earth Power
- Grass Knot
- Hidden Power [Ice]
- Protect

I know, hij is fysiek sterker maar door zijn special kan hij wel de primals zo goed als OHKO'en. Waarom dan niet de normale Landorus? Intimidate in VGC16 is een must dankzij de P-Groudon's, Salamance, Kangaskhans, Rayquaza's...

Verder gebruik ik een RayOgre team eromheen met Crobat erbij, perfecte Tailwind-setter/Quick Guard/Super Fang/Tauner :).

@Elfjes, ik zie Xerneas steeds minder op Battlespot, zonder Geomancy is Xerneas ook nou niet super en makkelijk te counteren met Taunt, Ferrothorn of Scizor.

Check ook eens http://nuggetbridge.com/b...ng-frameworks-discussion/, dit is een leuke forumpost waarin goede leads en combo's worden uitgelegd.

[ Voor 22% gewijzigd door GAITii op 24-03-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wackmaniac schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:24:
[...]

Ik wilde Nintendo eens mailen en anders scoor ik een aantal hoesjes via de Nintendo-shop en print ik de covers zelf wel op glanspapier. Moet even goede scans vinden van de covers.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Is dit al gelukt ? Ik heb nog een 'extra' hoesje van de helaas amerikaanse Pearl. Wel kan ik de nederlandse Pearl scannen voor je.

Ik zoek zelf nog HeartGold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Elfjes schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:29:
Moltres kun je ook wel op GTS krijgen. Een eevee uitzetten of anders een 'mon met een veelgevraagde HA. Na een dag heb je er wel eentje vermoed ik.

Ik heb persoonlijk geen problemen met het gebruiken van Legendaries. Vroeger wel, maar dat had er ook mee te maken dat ik het teveel moeite vond om een goeie te soft-resetten, tegenwoordig heb ik binnen een paar uur een bijna-perfect. Mijn team bestaat nu uit Groudon-P, Landorus-T, Rotom-W & Kangaskhan. Voor de rating battles vervang ik Groudon voor Heatran. Ben vooral erg te spreken over Rotom, super typing en best leuke stats. Heb 'm Snatch gegeven, in de hoop een keertje Geomancy Xerneas (op het juiste moment) tegen te komen. Maargoed, daar moet ik nog even voor wachten tot de international challenge.

Vraagje: is Xerneas vaak een lead of juist niet?
Vaak wel, maar wel in combinatie met of Taunt, of Fake out Support, zodat men zeker weet dat Geomancy afgaat. Daarnaast is Geomancy ook niet te snatchen :). Leuke gedachte, maar zal in de praktijk niet gaan werken.

http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Geomancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Akaendra schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:47:
[...]

Vaak wel, maar wel in combinatie met of Taunt, of Fake out Support, zodat men zeker weet dat Geomancy afgaat. Daarnaast is Geomancy ook niet te snatchen :). Leuke gedachte, maar zal in de praktijk niet gaan werken.

Maar zodra je Snatch doet voordat Xerneas Geomancy doet zal Xerneas er 2 beurten over doen, oftewel hij blijft 1 beurt vast zitten in zijn Geomancy omdat hij Power Herb kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
GAITii schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:13:
[...]

Maar zodra je Snatch doet voordat Xerneas Geomancy doet zal Xerneas er 2 beurten over doen, oftewel hij blijft 1 beurt vast zitten in zijn Geomancy omdat hij Power Herb kwijt is.
Nee, want Power Herb effect is sowieso niet te snatchen. Wat jij bedoelt is Knock Off, die zorgt ervoor dat de power herb weggaat en dus die 2 beurten ingaan.

Snatch zal altijd fallen op Geomancy, met of zonder Power Herb.

[ Voor 6% gewijzigd door Akaendra op 24-03-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Akaendra schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:47:
[...]

oh dat is wel balen, niet op gelet. Gelukkig dat ik er nu achterkom 8)7

Nou dan heb ik dus een moveslot over. Eens kijken wat voor leuks ik daar op kan zetten.

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:47:
[...]

Is dit al gelukt ? Ik heb nog een 'extra' hoesje van de helaas amerikaanse Pearl. Wel kan ik de nederlandse Pearl scannen voor je.

Ik zoek zelf nog HeartGold.
Eerlijk gezegd niet meer mee bezig geweest :) Die scan heb ik wel oren naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:03
Hoera, Scyther in Pokemon Red in de safari zone gevangen! Eerste keer dat ik hem tegenkwam had ik hem meteen na 6 safari balls. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Pazienza schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:09:
Hoera, Scyther in Pokemon Red in de safari zone gevangen! Eerste keer dat ik hem tegenkwam had ik hem meteen na 6 safari balls. :D
feli! ik kan me mijn pogingen om Scyther te vangen ook nog wel herinneren uit die tijd :D.

Voor de liefhebber kan ik ook nog wel mijn Pearl en HeartGold hoesje inscannen (beide NL)

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Ik gaf mijn Mewtwo Y Snatch juist tegen Geomancy, toen las ik op internet dat het inderdaad niet werkt met Power Herb. Dus nu heeft die Magic Coat en Taunt, Magic Coat werkt super goed tegen Darkrai leads ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Zwaar irritant maar ook lachwekkend, de laatste 3 battles geven mijn tegenstanders op voordat er ook maar iets gebeurd... Ze zien een Smeargle en Sableye en geven op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elfjes schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:51:
[...]

feli! ik kan me mijn pogingen om Scyther te vangen ook nog wel herinneren uit die tijd :D.

Voor de liefhebber kan ik ook nog wel mijn Pearl en HeartGold hoesje inscannen (beide NL)
Pearl heb ik gescant gister, kan je HeartGold scannen ?

Ik had ook een advertentie geplaatst op Marktplaats dat ik nog het doosje zoek van HeartGold. Heb serieuze reactie's gekregen van mensen die de grote doos hebben incl. alle spullejtes excl. de spel dan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:29:
[...]

Pearl heb ik gescant gister, kan je HeartGold scannen ?

Ik had ook een advertentie geplaatst op Marktplaats dat ik nog het doosje zoek van HeartGold. Heb serieuze reactie's gekregen van mensen die de grote doos hebben incl. alle spullejtes excl. de spel dan.
check je dm.

Mochten andere mensen ook geintereseerd zijn in een hq scan van het hoesje van HeartGold, stuur me dan ff een DM.

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Pokémon Global Link website kan je een aantal dingen zien na dat je een 3DS spel heb gelinkt aan je account. Maar kan je ook zien welke Pokémons je nog niet hebt gevangen ? Dit heb ik zelf niet kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Volgens mij niet, de enige plek waar je dat kunt zien is in je pokedex

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Heeft iemand hier een goed deck voor pokemon ruby?
Heb nu Blaziken, Swellow en Manectric als main, en een trappinch die ik wil evolven naar flygon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Er is een nieuwe battle competitie aangekondigd.
The next Battle Competition has been announced. This is the Flash Clash competition. This competition is a Single Battle competition and allows for you to use any Pokémon aside from Mewtwo, Mew, Lugia, Ho-Oh, Celebi, Kyogre, Groudon, Rayquaza, Jirachi, Deoxys, Dialga, Palkia, Giratina, Phione, Manaphy, Darkrai, Shaymin, Arceus, Victini, Reshiram, Zekrom, Kyurem, Keldeo, Meloetta, Genesect, Xerneas, Yveltal, Zygarde, Diancie, and Hoopa. Pokémon may not hold a Mega Stone nor a Focus Sash. This competition is unique in that matches will only last 5 minutes and you only have 10 seconds to select a move. You can only use 1 of your 6 Pokémon in each battle. Registration runs from April 21st 2016 to April 28th 2016 while battles run from April 29th 2016 to May 1st 2016. All entrants get 2000 PokéMiles.
Wat zou de meta zijn? Ik denk veel choice users, grote coverage, waarschijnlijk veel special attackers aangezien die minder te cripplen zijn. Offensief of stallen?

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Elfjes schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:11:
Er is een nieuwe battle competitie aangekondigd.

[...]

Wat zou de meta zijn? Ik denk veel choice users, grote coverage, waarschijnlijk veel special attackers aangezien die minder te cripplen zijn. Offensief of stallen?
Interessant, ga ik wel aan mee doen! Ik zat zelf al meteen te denken aan Pokémon te maken die veel offensive moves hebben met veel coverage. Stallen zal moeilijker gaan met maar 5 minuten speel tijd, maar zou kunnen werken met recovery en als de tijd om is dat je dan de meeste hp hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Mijn eerste gedachte was Protean Greninja; ultrasnel en altijd 4 STAB moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elfjes schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:24:
Volgens mij niet, de enige plek waar je dat kunt zien is in je pokedex
Dus met pen en papier nog de laatste paar honderd even opschrijven 8)7 |:(

Anno 2016 wil je gewoon een app op je telefoon die met de Pokémon Global Link account verbindt en vervolgens al je Pokémons in de pokedex en pokebank laat zien. Wie weet misschien leest Nintendo wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:20:
[...]

Dus met pen en papier nog de laatste paar honderd even opschrijven 8)7 |:(

Anno 2016 wil je gewoon een app op je telefoon die met de Pokémon Global Link account verbindt en vervolgens al je Pokémons in de pokedex en pokebank laat zien. Wie weet misschien leest Nintendo wel mee.
Jep, je moet er wat voor overhebben. Gamefreak is nooit voorloper geweest op het gebied van efficiëntie in de user interface. Maar het wordt wel steeds beter hoor :)
wackmaniac schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:09:
Mijn eerste gedachte was Protean Greninja; ultrasnel en altijd 4 STAB moves.
Greninja is wel frail en hij moet wel supereffective raken, maar met alleen special attacks komt ie er niet (ice beam, dark pulse, hydro pump/surf). Geen water, fairy, electric of steel. Wat toch niet de minste types zijn. Dan moet ie of naar hidden power, of naar physical moves uitwijken.

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik zei ook "eerste gedachte" :)

Heb nog niet echt tijd gehad er even goed over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Heeft iemand legendaries uit vorige generaties die ik even mag lenen? 5 a 10 minuten heb ik ze nodig. Definitief ruilen kan ook voor vele shinies/31 ivs/legendaries.

FC: 0189-8969-2486

Als dank heb ik nog een paar legit event Hoopa's/Mew/Diancie/Victini.

[ Voor 16% gewijzigd door DutchEZmoder op 29-03-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs begonnen met Pokemon Y voor het eerst :) Heel wat deeltjes overgeslagen, dacht met 20 jarig bestaan ga ik weer eens spelen. Destijds op de gameboy bij GEN I & II had ik ze allemaal als ik me het goed herriner. Nu ben ik voor een paar dingen bang, ik heb zowel Alpha Saphire als Y en wil een complete living dex hebben. Zag ook dat ze legendary pokemons weggeven, nu heb ik Mew al gemist, Celebi wel bemachtigt en wacht vrolijk op de rest. Is er nog een kans dat ik aan een legit Mew kan komen? Of zal ik dan een code @ ebay oid moeten kopen?
Ook ben ik bang als ik trade online dat ik een gecheate pokemon krijg, hoe groot is die kans en wat zijn de gevolgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Leuk dat je het weer hebt opgepakt, je heb waarschijnlijk wel gemerkt dat er in de loop van de jaren toch wel aardig wat veranderd is. Ook al is er ook veel hetzelfde gebleven ;)

Nu dat er een wereldwijd mew event is geweest, zijn er best veel mews beschikbaar/in omloop en zijn er best wel wat mensen die er één of twee over hebben. Ik zelf helaas niet voor je. Maar je maakt op GTS een aardige kan als je een eevee of een gewilde HA pokemon uitzet en je het een paar dagen de tijd geeft. De kans dat je een gecheate mew krijgt is aanwezig, maar zoals ik zei, er zijn ook aardig wat legit mews in omloop. Er zijn vziw geen negatieve gevolgen van een gecheate pokemon, misschien als ze onmogelijke moves hebben oid dat je ze niet naar de bank kunt sturen.

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me nog niet verdiept in PokeBank, daar zal ik nog wel aan moeten om alles compleet te krijgen.
Wat er op het internet rond ging is dat een "gecheate" pokemon de hele box kon corrupten maar daar was ik niet helemaal van overtuigd vandaar dat ik het vraag.
Blij dat ik rustig het GTS kan gebruiken. Ik heb destijds nog wel Black2 helemaal gespeeld, maar enkele DS titels enzo geskipt. Originele Saphire/Ruby ook niet gespeeld dus de remake is voor mij ook een nieuwe storyline.
Vanwaar dat je Mew simpel kan krijgen met eevee's? Die zijn toch vrij simpel te vangen, of evt te breeden?

Ook heb ik me uberhaupt nog niet verdiept in het breeden op zich, wel was ik zo slim om de oude starters wat je kan kiezen te proberen tot ik een vrouwtje had. Vrouwtje Charmander :p
Heb met een maatje over en weer getrade en heb alle GEN I starters sowieso al wel.
Maakt het overigens ook nog uit als je breed met een ditto?

Lang verhaal, maar ik vermaak me wel weer aardig met de game tot nu toe. Begon eerst met spelen en bleef dan hangen op elke route tot ik alles daar had gevangen. Maar moest al bij Route 8 door na de volgende Gym omdat al mn pokemon overleveled raakte :')
Heb nu 6 badges, straks wil ik even de laatste 2 halen en de elite 4 doen. Daarna gewoon checklist op alle routes afwerken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Laatst online: 10:30
Ik meot Y nog steeds een keer doorlopen, heb in OR meer dan 270 uur inzitten maar in Y pas 2 denk ik?
Weet niet waarom, maar de setting of 3d trok me niet aan denk ik. of OR was een feest van herkenning van vroeger (had ze allebei tegelijk gekocht en begon destijds eerst met Y)

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Oeps ik bedenk me net dat je met gts helemaal geen Mew kunt traden. :x (geen enkele event pokemon, vergeet ik nog wel eens)
Andere legendaries kun je wel redelijk eenvoudig via gts krijgen, waarom mensen die willen ruilen snap ik ook niet helemaal.

Voor ditto breeden maakt het niet uit of het een mannetje of vrouwtje wordt, je krijgt altijd een ei van de niet-ditto

@musta: ik ben het helemaal met je eens ik vind de uitstraling van oras ook veel beter dan van xy. Vooral een kleiner poppetje, beter overzicht, geen verschrikkelijke navigatie in lumiose city...

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Elfjes schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:47:
Voor ditto breeden maakt het niet uit of het een mannetje of vrouwtje wordt, je krijgt altijd een ei van de niet-ditto
Wat wel handig is om erbij te vertellen is dat wanneer je een hidden ability (80% kans) of pokeball door wil geven, je het best een female pokemon gebruikt in combinatie met een ditto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Bee.nl schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:59:
[...]

Wat wel handig is om erbij te vertellen is dat wanneer je een hidden ability (80% kans) of pokeball door wil geven, je het best een female pokemon gebruikt in combinatie met een ditto.
Onjuist. Normale abilities worden door het vrouwtje inderdaad met 80% kans doorgegeven. Hidden abilities worden met slechts 60% kans doorgegeven. Hierbij maakt het niet uit of het een vrouwtje of mannetje (bij ditto breeden) is.

Pokeball doorgeven ben ik niet zeker van.

[ Voor 4% gewijzigd door Elfjes op 29-03-2016 20:26 ]

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Elfjes schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:26:
[...]

Onjuist. Normale abilities worden door het vrouwtje inderdaad met 80% kans doorgegeven. Hidden abilities worden met slechts 60% kans doorgegeven. Hierbij maakt het niet uit of het een vrouwtje of mannetje (bij ditto breeden) is.

Pokeball doorgeven ben ik niet zeker van.
Ohja inderdaad. Volgens mij was 80% de kans dat de moeder haar ability doorgeeft wanneer ze geen HA heeft. Serebii zegt dat sinds gen VI males HA door kunnen geven, maar dat de kans dan kleiner is. Exacte getallen staan er niet, maar volgens verschillende sites/breeders zou dat 20% zijn. Een paar anderen spreken dat weer tegen. Verwarrend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Ik heb wel een manier gevonden om event pokemon te ruilen via GTS, maar dan moet je wel zo'n cheat device hebben ;) Net bood iemand een gen 4 Terrakion aan voor een Arceus. Dus had ik hem er 1 gegeven met 6x 0 IV's :P Wel een shiny...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
DutchEZmoder schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:21:
Ik heb wel een manier gevonden om event pokemon te ruilen via GTS, maar dan moet je wel zo'n cheat device hebben ;) Net bood iemand een gen 4 Terrakion aan voor een Arceus. Dus had ik hem er 1 gegeven met 6x 0 IV's :P Wel een shiny...
Mooie manier om al die mafkezen te pesten die allerlei pokemon showcasen op de GTS :+ Vragen vaak om rare dingen die niet kunnen, zoals een lvl 1 - 10 legendary die je alleen op lvl 50 kunt vangen enzo...
Pagina: 1 ... 79 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.