Okay bedankt. Als ik ik mijn Platinum living dex grotendeels compleet heb, Ranger maar eens doorspelen. Enig idee hoe snel ik bij het Manaphy egg ben?wackmaniac schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:17:
[...]
Je moet een code invoeren na het doorspelen van het spel: http://www.wikihow.com/Ge...gg-in-Pok%C3%A9mon-Ranger
Ik heb er denk ik ong 10 uur inztten alvorens je de missie kan doen.BlackthunderAwf schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:18:
[...]
Okay bedankt. Als ik ik mijn Platinum living dex grotendeels compleet heb, Ranger maar eens doorspelen. Enig idee hoe snel ik bij het Manaphy egg ben?
Read the code, write the code, be the code!
[ Voor 36% gewijzigd door iPodKiller op 02-03-2016 17:41 ]
Hmm...
Bla bla bla...
Wat ik begrijp zijn ze qua generatie gelijk, en dus ook beide te gebruiken bij eventuele competities (nog nooit gedaan, wie weet) toch? En ook ontvangen ze beide de speciale Pokémon zoals recent Mew en momenteel Celebi dacht ik. Het enige verschil dat ik online kan vinden is welke Pokémon ze bevatten, het verhaal etc. Puur op basis van het verhaal neig ik naar Alpha Sapphire, maar ik weet niet of er meer is waar je rekening mee "moet" houden
Mijn mening is alpha sapphire, deze heb ik nu ook, en op de gameboy advance sp had ik de originele sapphire. maarja beide zijn leuke games.Xudonax schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:51:
Ooit heb ik Pokémon Yellow gespeeld op een emulator, en even later Pokémon Crystal op een Gameboy Color. Met de "actie" van de transparant gele 2DS heb ik toch maar zo'n ding gehaald, omdat het een leuk ding is. De retro look is alleen maar extraMaar, ik zit een beetje met de games. Pokémon Yellow op dit ding is natuurlijk leuk enzo, maar om een beetje meer in het heden te komen, zouden jullie dan Alpha Sapphire of X/Y aanraden om er weer in te komen?
Wat ik begrijp zijn ze qua generatie gelijk, en dus ook beide te gebruiken bij eventuele competities (nog nooit gedaan, wie weet) toch? En ook ontvangen ze beide de speciale Pokémon zoals recent Mew en momenteel Celebi dacht ik. Het enige verschil dat ik online kan vinden is welke Pokémon ze bevatten, het verhaal etc. Puur op basis van het verhaal neig ik naar Alpha Sapphire, maar ik weet niet of er meer is waar je rekening mee "moet" houden
Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168
Hebben schijnbaar hun hidden Abilities van Sturdy(Regirock)/Ice Body (Regice)/Light Metal (Registeel)
leuke toevoeging al zeg ik het zelf
Echt? Die indruk heb ik niet.. Ben na het uitspelen van de story met name bezig met shiny hunten. Veel meer is er niet te doen volgens mij, of mis ik iets?BlackMage schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:54:
[...]
Omega Ruby is het beste om je "main" spel van te maken. Het is veel uitgebreider en er zijn veel meer dingen voor je te doen nadat je "klaar" bent met het verhaal.
Mejor así
De verhaallijn, incl Delta Episode, is wat uitgebreider dan in XY. Daar komt bij dat als je mee wilt doen aan de competities je ORAS moet hebben.Barbas schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 07:54:
[...]
Echt? Die indruk heb ik niet.. Ben na het uitspelen van de story met name bezig met shiny hunten. Veel meer is er niet te doen volgens mij, of mis ik iets?
Bij X/Y heb je na de Elite 4 (afgezien van TM's, Megastenen etc verzamelen en natuurlijk je Pokedex):Barbas schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 07:54:
[...]
Echt? Die indruk heb ik niet.. Ben na het uitspelen van de story met name bezig met shiny hunten. Veel meer is er niet te doen volgens mij, of mis ik iets?
- Mewtwo vangen
- Zygarde vangen
- Vogeltje vangen
By OR/AS heb je na de Elite 4:
- Delta Episode
- Alle andere legendaries die niet in X of Y zitten vangen (dat zijn er nogal wat
- Officiële competities
Regice Ability: Ice Body, Moves: Thunderbolt, Amnesia, Ice Beam, Hail
Regirock Ability: Sturdy, Moves: Explosion, Ice Punch, Stone Edge, Hammer Arm
Registeel Ability: Light Metal, Moves: Iron Head, Rock Slide, Gravity, Iron Defense
Had namelijk nog geen enkele Regi
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231
Verwijderd
Weet nog niet of ik het echt iets slechts vindt, want vroeger was het verkrijgen van bijvoorbeeld een mew wel heel lastig, maar het 'bijzondere' gaat er een beetje af zo...
Gamefreak en Nintendo hebben redelijk veel stront over zich heen gekregen, omdat alle events altijd alleen in Japan waren. Ze maken nu een inhaalslag voor de mensen die sommige events uit het verleden gemist hebben of misschien nooit de kans ervoor hebben gekregen. De Regi's, ja leuk, maar die kon je altijd redelijk makkelijk vangen, helemaal nu met de GTS.
Maar ben het wel eens dat de legendaries en mythical nu eenvoudiger zijn te krijgen. Echt roaming bestaat niet meer en via internet weet je precies wat je moet doen om ze te krijgen. Ze kunnen de hele masterball wel gewoon weglaten uit Sun/Moon want die heb je echt niet meer nodig.
De mythical Pokemon zijn door de toevoeging van internet-events en uberhaubt events in Nederlandse winkels nu inderdaad flink beter bereikbaar. Maar als je ze mist dan vis je toch achter het net totdat ze weer een event doen. Daar zitten vast jaren tussen dus eigenlijk prima zo.
Als je een legendary tegenkomt op de GTS die iemand wegdoet voor een niet-legendary dan is dat 99,9999999% zeker een dupe of gehackte. Beter dan niks, maar ik beschouw het niet als een echte manier.
Als ze de legendaries weer superzeldzaam maken schreeuwt iedereen weer moord en brand dat het zo moeilijk is om ze te vangen. Je kan gewoon niet iedereen tevreden stellen en met het internet is het ook een stuk makkelijker en is de drempel enorm laag om steen en been te klagen. Dat is echt heel lastig voor bedrijven tegenwoordig en met name voor bedrijven zoals Nintendo/Gamefreak die toch al 20 jaar een schare trouwe fans hebben die allemaal een mening hebben.
Elk voordeel heeft zijn nadeel
Ik vind het wel prima zo, ik speel Pokémon voor de verhaallijnen, voor het verzamelen en sinds een jaar voor de competities. Ik vind het super om de dex compleet te hebben en als ik daarvoor geen trucjes hoef uit te halen des te beter
Nu valt het toevallig op omdat het 20th anniversary is, en ja Celebi is dat wel echt een mythical? Deze is inderdaad vrij vaak vergeven.
Maar kijk naar Mew, Meloetta, Keldeo, Genesect, Diancie, Hoopa. Deze zijn echt moeilijk te krijgen en maar eens een enkele keer in de 3-5 jaar.
Verwijderd
Het blijft bijzonder want volgend jaar gaan ze vast niet meer dezelfde events houden. En er zijn altijd genoeg mensen die net een event hebben gemist. Of mensen die later een bepaald spel hebben gekocht.Henk schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:23:
Legendaries worden echt gespamd de laatste tijd... Heb echt sterk het gevoel dat het steeds makkelijker wordt om aan alle 'bijzondere' pokemon te komen. Had dat gevoel al een beetje met Celebi, die nu gewoon via wifi uitgedeeld wordt waar je er twee jaar geleden nog een serial voor nodig had, en die Regi's maken dat gevoel niet minder...
Weet nog niet of ik het echt iets slechts vindt, want vroeger was het verkrijgen van bijvoorbeeld een mew wel heel lastig, maar het 'bijzondere' gaat er een beetje af zo...
True, maar als je een jaartje of 2 pokemon speelt, is er niet meer zoiets als 'die ene ongrijpbare mythical'. Met X/Y en ORAS is alles een of meerdere keren gespamd, in één generatie. Dat is gewoon een beetje jammer...Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:06:
[...]
Het blijft bijzonder want volgend jaar gaan ze vast niet meer dezelfde events houden. En er zijn altijd genoeg mensen die net een event hebben gemist. Of mensen die later een bepaald spel hebben gekocht.
Klopt. Net getest.wackmaniac schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:47:
Volgens Serebii zijn de Regi's al beschikbaar via de Pokebank.
Bla bla bla...
Bla bla bla...
Zo goed zijn die Hidden ABilities nu ook weer niet. Regirock met Sturdy kan er mee door, Ice Body kan ook nog maar Light Metal is gewoon niet goed.BlackMage schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 00:16:
Wel jammer, want die hidden abilities zijn volgens mij juist voor het competitieve gebruik. Je kan ze niet door fokken en voor gebruik tegen de Elite4 ofzo heb je er ook niks aan. Met een slechte nature of waardeloze IV's heb je er vrij weinig aan, ongeacht de hidden ability, denk ik dan.
Sowieso hebben de Regi's in VGC niet veel te zoeken
Mwhua, Registeel zie ik opzich nog wel voordeel in met betrekking tot Xerneas, maar wordt daarna ge-owned door Kang en Groudon.Akaendra schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:38:
[...]
Zo goed zijn die Hidden ABilities nu ook weer niet. Regirock met Sturdy kan er mee door, Ice Body kan ook nog maar Light Metal is gewoon niet goed.
Sowieso hebben de Regi's in VGC niet veel te zoeken
Ferrothorn doet dat beter, verliest natuurlijk van Groudon maar niet van KangGAITii schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:42:
[...]
Mwhua, Registeel zie ik opzich nog wel voordeel in met betrekking tot Xerneas, maar wordt daarna ge-owned door Kang en Groudon.
Voor verzamelaars was het leuker geweest als ze een Shiny versie van die 3 hadden gegeven, in plaats van (alleen) de HA.
Verwijderd
Nou zag ik een foldertje een 2ds met daarop 1 van de eerste games voor geïnstalleerd. Leek me wel tof om vanaf de 1e generatie te beginnen, pokedex vol krijgen, en dan met wat pokemon door naar de volgende generatie. Nou las ik wat over Pokemon Bank, en het Wireless traden van de 3ds. Gaat dit een beetje redelijk? Speel al tijdje geen pokemon meer, af en toe mijn neefje helpen ofzo maar meer ook niet. Maar die heeft meer pokemon die ik niet ken, dan wel.
Zit vooral met het traden, en terug traden van pokemon. Sommige pokemon hebben een trade nodig voor hun evolve, maar dan moet ik hem wel weer terug hebben.
Hoe is jullie ervaring hierin? Zo te zien leeft pokemon hier nog heel erg.
Nee, dat kan niet.GAITii schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:09:
Weet iemand toevallig ook of je als je een Mew hebt of je deze dan kan ruilen op de GTS?
Misschien een oude Mew, die uit Gen3 komt. Volgens Serebii.net hebben Mews uit die tijd geen cherishball of ribbon.
Oké, bedankt. Die wou ik graag weten omdat bijna voor alles een Mew wordt gevraagd...BlackMage schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:22:
[...]
Nee, dat kan niet.
Misschien een oude Mew, die uit Gen3 komt. Volgens Serebii.net hebben Mews uit die tijd geen cherishball of ribbon.
Niet alleen dat, er worden ook heel veel Pokemon aangeboden die niet eens erop mogen. Die hele GTS is nog corrupter dan de FIFA.GAITii schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:28:
[...]
Oké, bedankt. Die wou ik graag weten omdat bijna voor alles een Mew wordt gevraagd...
wat pijnlijk traag is dit allemaal, magoed eventjes doorbijten voor de Dragonite
Ik maar protecten, helping-handen, kut singles...Akaendra schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:31:
Oh man, ik weet weer precies waarom ik singles niet meer speel
wat pijnlijk traag is dit allemaal, magoed eventjes doorbijten voor de Dragonite
Zo VGC gewend he
Snorlax/Gengar/Jolteon en consorten zijn een ding
Gelukkig had mijn team enigszins wat singles sets (voornamelijk random spul uit Pokébank
Naja, ik ben er wel weer klaar mee, matches die 20 minuten duren is een beetje teveel
Wat me opvalt tot nu toe: bizar veel shinies (2 volledige shiny teams tegen me gehad), veel Dragonite en opvallend weinig Clefable (had die meer verwacht). Merk wel dat ik weinig ervaring in singles heb. Voldaan aan eisen voor de Dragonite iig. Vanavond nog maar paar battles proberen te doen
Bla bla bla...
Haha die zag ik ook toevallig gisteren. Jezelf zijn +1Pazienza schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:03:
Oke, wie van jullie is deze jongeman?
http://www.dumpert.nl/med.../auke_is_pokemon_fan.html
Verwijderd
Dus om alles compleet te krijgen moet je wel in contact komen met andere Pokemon spelers op de 2 & 3DS.
Of kan dit gewoon in dit forum? Of is het fijner dat er een los forum van gemaakt wordt?
Maar spelers met Pokemon Rood, Blauw of Geel mogen me ook altijd een PM sturen.
Thanks!
Wie het laatst lacht, denkt het traagst.
Nee. Apple laat geen emulators toe in de app store.jordyyyys schreef op zondag 06 maart 2016 @ 02:51:
Ik heb een tijdje gezocht, maar vind niets duidelijks. Is er ook een emulator voor iOS? Verlang terug naar die tijd van pokemon haha
Emulators opzich zijn leuk, maar je mist een groot deel van het gamen toch wel door het ontbreken van online/events/battles/trades... Als je echt weer pokemon wilt spelen op een budget zou ik lekker een 2Ds halenjordyyyys schreef op zondag 06 maart 2016 @ 02:51:
Ik heb een tijdje gezocht, maar vind niets duidelijks. Is er ook een emulator voor iOS? Verlang terug naar die tijd van pokemon haha
Maar dan zou je ook RBY links moeten laten liggen aangezien daar het online component ook te verwaarlozen is.Henk schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:50:
[...]
Emulators opzich zijn leuk, maar je mist een groot deel van het gamen toch wel door het ontbreken van online/events/battles/trades... Als je echt weer pokemon wilt spelen op een budget zou ik lekker een 2Ds halen
Bla bla bla...
En een 2DS vind je volgens mij niet goedkoper dan de versie met Pokémon gebundeld. Bij de shops die ik ken is de prijs namelijk gelijk aan de prijs van een "kale" 2DS. En dan heb je ook nog een mooie retro semi-transparante 2DS
De Pokemon-2DS modellen zijn ongeveer even duur als andere bundels. Maar daar krijg je een volledig, 45 euro kostend spel bij. Dus als je toch bijv. Mario Kart zou willen dan ben je goedkoper uit als je die bundel neemt en Pokemon gewoon koopt, want die kost maar 10 euro.Xudonax schreef op zondag 06 maart 2016 @ 11:34:
Ik heb zelf de gele 2DS gehaald, en ik vind het zelf echt zo veel leuker dan het ooit op de emulator is geweest. Ik vind Pokémon Alpha Sapphire leuker, maar de nostalgie van Yellow is ook wel wat waard
En een 2DS vind je volgens mij niet goedkoper dan de versie met Pokémon gebundeld. Bij de shops die ik ken is de prijs namelijk gelijk aan de prijs van een "kale" 2DS. En dan heb je ook nog een mooie retro semi-transparante 2DS
Ja die is er. Het heet GBA4IOS.jordyyyys schreef op zondag 06 maart 2016 @ 02:51:
Deze is helaas niet in de Appstore te verkrijgen.
Je kan deze wel zelf downloaden en via iTunes op je iPhone zetten, maar dan moet je wel een eigen 'developer certificaat' meegeven, die je weer alleen kan aanmaken met XCode op OSX.
NS FC: SW 2742 0448 8213
Bla bla bla...
Ik probeerde Latias aan te spreken om terug te vliegen maar dat ging niet. Niet aan steven gedacht. Te laat...
oh well, heb er wel weer een extra celebi bij
Bla bla bla...
Verwijderd
Pokemon Rood, Blauw en Geel (2DS/3DS)
Volgende competitie is de March International Challenge. Zelfde opzet als 2016 International Challenge, dus VCG2016-regels in een doubles opzet. Ga mijn doubles team van vorige competitie weer uit het vet halen en een beetje tweaken om de trollende FEAR-users het hoofd te kunnen bieden. Ik ben tegen legendaries in mijn competitive team, dus de Xerneas-abusers blijven een beetje vrij spel houden bij mij.
[ Voor 57% gewijzigd door wackmaniac op 07-03-2016 10:33 ]
Die is er wel, echter niet in de app store, maar je moet sideloaden. Sideloaden is mogelijk sinds Apple vorig jaar het toestaat om 'eigen' apps op 1 iDevice te installeren, zonder Developer abonnement. Je hebt nodig, een iDevice, Xcode (eenmalig installeren om een systeembestand te generen, erna kan ie verwijderd worden) en een Mac (of virtuele machine/hackintosh). Handleiding en Linkje emulators.BlackMage schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:45:
[...]
Nee. Apple laat geen emulators toe in de app store.
Ruilen/battlen is naar mijn weten tot nu toe alleen mogelijk op VBA-M (Windows) en PlayBoy! (Android)
PSN: youpey - Friendcode 3DS: 2895-6771-2678
Zonder legendaries ga je het echt niet redden tegen de Kygres, Rayquazas, Groudons en Xerneas.wackmaniac schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:30:
Kanto Classic met 2 gewonnen en 3 verloren met negatief saldo afgesloten helaas. Laatste partij paar domme fouten gemaakt en dan heeft me de kop gekost.
Volgende competitie is de March International Challenge. Zelfde opzet als 2016 International Challenge, dus VCG2016-regels in een doubles opzet. Ga mijn doubles team van vorige competitie weer uit het vet halen en een beetje tweaken om de trollende FEAR-users het hoofd te kunnen bieden. Ik ben tegen legendaries in mijn competitive team, dus de Xerneas-abusers blijven een beetje vrij spel houden bij mij.
Dat weet ik en dat neem ik dan maar voor lief. Mijn tijd is wat te duur om oneindig te soft resetten voor een goede legendary en ik probeer mij ertegen te wapenen en de vorige challenge ben ik met een positieve balans geëindigd, dus er is best wat mogelijk.GAITii schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:41:
[...]
Zonder legendaries ga je het echt niet redden tegen de Kygres, Rayquazas, Groudons en Xerneas.
Persoonlijk heb ik tot nu toe VGC'16 redelijk links laten liggen omdat de hele meta me niet ligt/bevalt. VGC 2017 kan voor mij niet snel genoeg beginnen
Tot die tijd wellicht Pokkén maar doen ofzo.
Dark Void Smeargle heb ik nu nog weinig gezien, maar zal enorm veel gaan stijgen in populariteit als Darkrai wordt gedistribueerd dit jaar. Er zijn trouwens wel een aantal counters tegen Dark Void Smeargle, zoals Safeguard, Vital Spirit en Insomnia. Evt Leaf Guard icm Primal Groudon of Hydration icm Primal Kyogre.
Uitdaging zit hem natuurlijk om alle threats in the meta te kunnen weerstaan en ook nog eens zelf uit te kunnen delen
http://www.pokemon-paradijs.com/ruilkaarten/ruilkaarten.phpjaydenjarno schreef op maandag 07 maart 2016 @ 21:23:
Weet niet of dit de goede plek is, maar ik ben op zoek naar een site waar je de waarde van Pokemon kaarten kan zien. Heb er best veel waaronder ook first editions. Ben toch stiekem benieuwd 😁
http://www.pokemon-paradijs.com/ruilkaarten/base.php
Geen idee of die prijzen uberhaupt up to date zijn, maar sla je slag
anders is er ook nog
http://www.catawiki.nl/ca...-series/54203-pokemon-tcg of iets in die trant.
[ Voor 11% gewijzigd door Akaendra op 07-03-2016 21:47 ]
Weer je ook hoe je kan zien van welke serie ze zijn? Staat elke keer iets van base, jungle etc etc. Ben daar niet zo in Thuis en kan het nergens goed vinden
Dat zijn juist de series waar je het over hebt. Houd er wel rekening mee dat die prijzen idd niet up to date zijn. De markt daar gaat heel snel. Prijzen van bijvoorbeeld nieuwe Ex kaarten zijn als ze net uit zijn meer waard en dan dalen ze weer na een tijdje.jaydenjarno schreef op maandag 07 maart 2016 @ 21:51:
Top! Dank je wel. Deze helpen me al verder. Ben gewoon benieuwd wat al die kaarten nu waard zijn.
Weer je ook hoe je kan zien van welke serie ze zijn? Staat elke keer iets van base, jungle etc etc. Ben daar niet zo in Thuis en kan het nergens goed vinden
Pokeorder verkoopt ook losse kaarten, kun je ook een indicatie zien van prijzen die iets actueler zijn. Maar ik ben helaas geen tcg expert dus ik weet er ook niet veel van.
Primetimepokemon op YouTube maakt soms videos met de prijzen van actuele sets.
Ik ga die prime-time Pokemon eens zoeken. Top weer. Dank
[ Voor 24% gewijzigd door jaydenjarno op 07-03-2016 22:27 ]
De afgelopen weken ben ik aan het nadenken geweest of ik een Nintendo 3DS wil, en ook Pokémon. Heb meerdere malen de Pricewatch bezocht en de sites van verschillende winkels, en ze leken bij meerdere winkels ruim voorraadig. Nu had ik vandaag eindelijk besloten dat ja, ik ga een 3DS kopen en Pokémon X (of Y). Echter zijn die opeens (bijna) helemaal verdwenen! Bijv. bol.com en nedgame hebben ze totaal niet meer, er is maar één winkel met Y, voor meer dan €50...
Ik was in de veronderstelling dat X en Y de "huidige"/nieuwste Pokémon spellen waren (van de nieuwe generatie dan, want Omega Ruby en Alpha Sapphire zijn remakes). Dus ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ze gewoon echt uitverkocht zijn, en niet meer geleverd gaan worden.
Weet iemand van leveringsproblemen of iets dergelijk? Als ze nog gemaakt worden (waar ik eigenlijk wel vanuit ga) en ze nog geleverd gaan worden, dan wacht ik wel 1-2 weken om het dan te bestellen. Maar als ze niet meer geleverd gaan worden (wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen), dan moet ik morgen maar even de hele stad afzoeken of ik ze nog ergens voor een schappelijke prijs kan bemachtigen..
wat leukRainbow schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:54:
Ik heb een beetje rare vraag, waar mensen hier misschien een antwoord op hebben.
De afgelopen weken ben ik aan het nadenken geweest of ik een Nintendo 3DS wil, en ook Pokémon. Heb meerdere malen de Pricewatch bezocht en de sites van verschillende winkels, en ze leken bij meerdere winkels ruim voorraadig. Nu had ik vandaag eindelijk besloten dat ja, ik ga een 3DS kopen en Pokémon X (of Y). Echter zijn die opeens (bijna) helemaal verdwenen! Bijv. bol.com en nedgame hebben ze totaal niet meer, er is maar één winkel met Y, voor meer dan €50...
Ik was in de veronderstelling dat X en Y de "huidige"/nieuwste Pokémon spellen waren (van de nieuwe generatie dan, want Omega Ruby en Alpha Sapphire zijn remakes). Dus ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ze gewoon echt uitverkocht zijn, en niet meer geleverd gaan worden.
Weet iemand van leveringsproblemen of iets dergelijk? Als ze nog gemaakt worden (waar ik eigenlijk wel vanuit ga) en ze nog geleverd gaan worden, dan wacht ik wel 1-2 weken om het dan te bestellen. Maar als ze niet meer geleverd gaan worden (wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen), dan moet ik morgen maar even de hele stad afzoeken of ik ze nog ergens voor een schappelijke prijs kan bemachtigen..
Nedgame heeft hem niet meer op de site staan , gamemania nog wel
http://www.gamemania.nl/D...spx?tabid=88&gmgame=28310
[ Voor 3% gewijzigd door taker1987 op 08-03-2016 23:01 ]
psn: taker-mart
Bedankt voor je reactie! Ja, ik ga voor een New 3DS XL (groter vind ik toch wel fijner denk ik), maar bedankt voor de tip.taker1987 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:58:
[...]
wat leukik heb dus zondag ook een 3ds gekocht , ik raad je toch aan om voor de New 3ds te gaan in plaats van de normale 3ds , dit ook met oog op de toekomst want ik ga er vanuit dat er meer games gaan komen voor de new 3ds only . ik heb ook pokemon X gekocht en die is hier in groningen nog gewoon op vooraad , als je hem toch online wilt bestellen kijk dan eens bij nedgame of gamemania . beide zijn ze beschikbaar en zijn ongeveer 44 euro .
Nedgame heeft hem niet meer op de site staan , gamemania nog wel
http://www.gamemania.nl/D...spx?tabid=88&gmgame=28310
Het gekke is dus dat ze zaterdag bij echt een groot aantal (misschien wel 10) winkels in de Pricewatch op voorraad waren. Nu bij Nedgame dus ook al niet. Gamemania staat blijkbaar niet in de Pricewatch, dus dan kan ik hem inderdaad daar wel bestellen (wel jammer dat die €45 is, in plaats van €40). Bedankt voor de tip, want die site kende ik niet, en had ik dus nog niet gekeken.
ik heb ook inderdaad de new 3ds xl gehaald . lekker groot en heerlijk met pokemonRainbow schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:12:
[...]
Bedankt voor je reactie! Ja, ik ga voor een New 3DS XL (groter vind ik toch wel fijner denk ik), maar bedankt voor de tip.
Het gekke is dus dat ze zaterdag bij echt een groot aantal (misschien wel 10) winkels in de Pricewatch op voorraad waren. Nu bij Nedgame dus ook al niet. Gamemania staat blijkbaar niet in de Pricewatch, dus dan kan ik hem inderdaad daar wel bestellen (wel jammer dat die €45 is, in plaats van €40). Bedankt voor de tip, want die site kende ik niet, en had ik dus nog niet gekeken.
Tsja, Pokemon blijft een spel dat altijd in trek zal blijven en z'n waarde nou eenmaal blijft behouden.Rainbow schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:54:
Ik heb een beetje rare vraag, waar mensen hier misschien een antwoord op hebben.
Ik denk dat XY nog steeds geproduceerd wordt, maar in beperkte oplage komt (zelfs amazon heeft pas weer voorraad op 10 maart). Dus de prijzen zullen ook langzaam stijgen als winkels steeds kleine(re) batches krijgen van XY. Als de grote jongens zoals de Media Markt ze niet meer verkoopt, die juist wel op grote schaal games koopt, dan kunnen de kleinere winkels de prijzen lekker hoog houden. Natuurlijk gaan ze niet meer terug naar massaproductie. Er zijn al miljoenen kopieën verkocht van XY en met ORAS die al bijna 1,5 jaar uit is en Sun & Moon op komst kun je dat wel vergeten. ORAS is trouwens volledig compatibel met XY.
Ik denk dat je beter af bent om 2e hands te kopen. Had precies 1 jaar geleden 30 euro betaald voor Y bij Nedgame, 2e hands. Meestal kun je XY nog wel voor 25 euro of misschien zelfs wel voor 20 euro vinden op gameforums 2e hands.
Ik had precies hetzelfde probleem laatst. Na een break van een paar jaar van de Pokémonserie Omega Ruby te hebben gespeeld en na de aankondiging van Sun en Moon besloot ik om Pokémon Y halen. Echter, toeval of niet, vrij direct na de aankondiging van Sun en Moon leek de voorraad van meerdere winkels ineens op te zijn en vroegen de overgebleven winkels er meer geld voor dan eerst. Tot een paar weken geleden kon je Pokémon X/Y nog voor 40 euro bij Bol.com bestellen, maar dat is er niet meer bij.Rainbow schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:54:
Zelf heb ik na een tip van iemand in dit topic Markplaats rondgestruind en uiteindelijk voor 20 euro Pokémon Y in nette staat kunnen bemachtigen. Mijn tip is dus om hetzelfde te doen, want het scheelt je veel geld.
Omega Ruby en Alpha Sapphire bevatten niet veel minder "oude" Pokemon hoortaker1987 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:15:
[...]
ik heb ook inderdaad de new 3ds xl gehaald . lekker groot en heerlijk met pokemonheb ook smash bros gehaald maar weet nog niet of ik dat echt tof vind op een 3ds , ben nu enorm verslaafd aan pokemon X heerlijk die oude pokemons , dat is voor mij ook de keus geweest om niet voor ruby of saphire te gaan.
Je moet kijken naar de laatste 5 kolommen in elke tabel. De rest zijn oudere games voor DS en ouder.
Als de achtergrond in een kolom niet wit is, dan kan je die Pokemon krijgen in een bepaald spel zonder hulp van andere spelers.
Kolom 1 (dus laatste - 4) = Te krijgen in Pokemon X
Kolom 2 (dus laatste - 3) = Te krijgen in Pokemon Y
Kolom 3 (dus laatste - 2) = Te krijgen in Pokemon Omega Ruby
Kolom 4 (dus laatste - 1) = Te krijgen in Pokemon Alpha Sapphire
Kolom 5 (de laatste ) = Te krijgen in Pokemon X of Y, via in de friend safari. Dat is dus afhankelijk van de hoeveelheid friends die je hebt op je 3DS en een flinke dosis geluk. Erg willekeurig dus.
(De letters geven de manier waarop aan, lees de site maar als je meer details wilt
Leuk om te zien want je leert:
- Alle, behalve de mythische pokemon, kan je vangen in de 3DS-games. Je hoeft dus in principe nooit een ouder spel te bezitten voor het transferren tussen generaties.
- Geen enkele Pokemon is alleen in de 3DS-games te krijgen via de friend safari. Friend safari is dus een extra en niet nodig. Erg goed, gezien de willekeurige natuur ervan.
Uit nieuwsgierigheid, kan je zo'n cartridge eigenlijk dusdanig resetten dat die net als nieuw is (dus savegames wissen, of staan die tegenwoordig op je console zelf)?
Ja, elke cartridge kan je gewoon resetten. Verschilt per spel hoe. Kan je vrij eenvoudig op internet vinden.Rainbow schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:44:
Dank voor de reacties over tweedehands kopen, maar stiekem vertrouw ik tweedehands niet echt helemaal. Als ze nog ergens nieuw beschikbaar zijn, betaal ik liever die twee tientjes meer om hem dan helemaal nieuw te hebben. Heel toevallig was de vorige Pokémon game die ik op Marktplaats had gekocht (alweer zo'n 10 jaar geleden) een scam, bleek uiteindelijk in het Spaans te zijn haha..
Uit nieuwsgierigheid, kan je zo'n cartridge eigenlijk dusdanig resetten dat die net als nieuw is (dus savegames wissen, of staan die tegenwoordig op je console zelf)?
Er zit veel gespuis op Marktplaats ja, maar gamewinkels zoals Gamemania en Nedgame zijn gewoon prima te vertrouwen met tweede hands. (Sterker nog, soms verkopen ze gewoon 2e hands games als nieuw. * BlackMage kijkt even boos naar Nedgame).
Maar ook via Marktplaats zijn de nieuwste 3DS games wel veilig. Alle talen zitten in 1 spel dus daar heb je sowieso geen problemen meer mee. Verder zijn er ook geen (ik ben ze niet tegengekomen) bootleg (=namaak) cartridges te krijgen voor de 3DS. Bij de DS en ouder heb je daar wel een hoger risico op.
Natuurlijk blijft regel 1 "als het te mooi lijkt om waar te zijn (Pokemon games voor een tientje), dan is dat ook vaak zo". En ophalen is altijd veilig; scammers laten het doorgaans niet eens ophalen en je kan gewoon testen als je je 3DS mee neemt.
Zeker zo'n MediaMarkt-actie waar je 3 games halen = betalen heb is erg lucratief.
Maar voor oudere games heb je weinig keus.
Je kan er dus vanuit gaan dat Pokémon Sun en Moon straks ook zullen zijn geoptimaliseerd voor de N3DS, maar tegelijkertijd ga ik ervan uit dat Nintendo niet de hele 3DS-userbase in de steek laat en de spellen compatibel maakt met de oorspronkelijke 3DS. Ik heb eigenlijk zo'n vermoeden dat het een Hyrule Warriors-scenario wordt: wel compatibel met de 3DS, maar praktisch onspeelbaar of alleen in 2D.
Aan de ene kant heb ik geen zin om een New 3DS te kopen terwijl de nieuwe generatie console er al bijna aankomt en mijn oude 3DS het nog prima doet, maar als N3DS(-semi)-exclusive deze keer daadwerkelijk betere graphics en een acceptabele FPS betekent kan ik er misschien nog mee leven. In ieder geval hoop ik dat het op grafisch gebied beter geoptimaliseerd is dan de 6e generatie Pokémonspellen; dat was echt om te huilen.
Ik heb gewoon alle boxen een nummer (001 t/m 030 voor box 1 bv) gegeven en ben gaan vullen. Je ziet direct de lege plekken. Daar heb ik geen website voor nodigGAITii schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:46:
Weet er iemand ook een andere oplossing om de Living Dex bij te houden dan op livingdex.xyz? Hier kun je je namelijk niet meer registreren want dan geeft de website een fout.
En over de discussie 3DS vs N3DS; de N3DS is krachtiger. Als je voor een nieuwe handheld gaat zou ik altijd voor N3DS gaan. Voor X en Y moet je momenteel even mazzel hebben, maar die zou ik via Marktplaats regelen. Heb bijna alle spellen via Marktplaats gehaald en pas 1 keer een issue gehad met een fake cartridge (Emerald, maar daar waren zoveel fakes van in omloop, dat was te verwachten) en ik denk dat de verkoper niet eens doorhad dat het een nepper was.
jah dat zocht ik inderdaad , maar wel knap lullig dat ik nu mijn lvl 20 kwijt benVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:32:
Dat is Wonder Trade, dan zie je niet wat de andere opstuurt (totdat het te laat is). Leuk om random vangst te ruilen en geeft soms leuke effecten.
jammer dat je de evoluties niet kan cancelen , ik wil geen raichu ik wil gewoon mijn pikachu houden maar wel door levelen
Haha die 2e hands Y van nedgame die ik kocht was ook near mint. Leek wel unsealed en verder niks mee gedaan.BlackMage schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:55:
[...]
Er zit veel gespuis op Marktplaats ja, maar gamewinkels zoals Gamemania en Nedgame zijn gewoon prima te vertrouwen met tweede hands. (Sterker nog, soms verkopen ze gewoon 2e hands games als nieuw. * BlackMage kijkt even boos naar Nedgame).
Maar ook via Marktplaats zijn de nieuwste 3DS games wel veilig. Alle talen zitten in 1 spel dus daar heb je sowieso geen problemen meer mee. Verder zijn er ook geen (ik ben ze niet tegengekomen) bootleg (=namaak) cartridges te krijgen voor de 3DS. Bij de DS en ouder heb je daar wel een hoger risico op.
Ja in de zomer ook Platinum gekocht voor een leuk prijsje op Budgetgaming. Aardige vent, maar wat bleek.. Het was een Bootleg. Hij werkte niet op m'n 3ds. Ik dacht eerst dat het een andere regio was maar na heel goed kijken bleek de cover niet echt 100% legit te zijn. De verkoper wist hier ook niets van omdat hij het altijd werkend op z'n DS speelde.
Hij was bereid het terug te betalen maar ik koos om het 50:50 te delen. Maar bootlegs (DS) worden steeds beter tegenwoordig...
Misschien moet je eens meedoen met Wonder Trade Wednesday. Vele mensen gaan dan hun leuke pokemon traden waaronder legendaries en shinies. Heb er zelf leuke pokemon uit gekregen in de zomer. #WondertradeWednesday opzoeken op Twitter haha. Als je trainers ziet. Met die hashtag tijdens wondertrade dan kan je heel goed iets leuks krijgen. Uiteraard genoeg mensen die hier misbruik van makentaker1987 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:14:
shit he , had een frogdier lvl 20 en toen stond er iets van trade bij ofzo , dus ik trade mijn frogdier en kon die van die jappaner niet zien welke hij ging traden , nu ben ik dus frogdier kwijt en heb ik een lvl 1 pokemon teruggemene mensen
Evoluties kan je afbreken door op B een paar keer te drukken.taker1987 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:35:
[...]
jah dat zocht ik inderdaad , maar wel knap lullig dat ik nu mijn lvl 20 kwijt benhad een betere of een gelijkwaardige pokemon verwacht , gelukkig heb ik charmeleon nog van lvl 21 en pikachu van lvl 23..
jammer dat je de evoluties niet kan cancelen , ik wil geen raichu ik wil gewoon mijn pikachu houden maar wel door levelen
Maak je geen zorgen over Pikachu aangezien deze een Thunderstone nodig heeft om Raichu te worden.
Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168
haha thanx voor de tipiPodKiller schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:41:
[...]
Misschien moet je eens meedoen met Wonder Trade Wednesday. Vele mensen gaan dan hun leuke pokemon traden waaronder legendaries en shinies. Heb er zelf leuke pokemon uit gekregen in de zomer. #WondertradeWednesday opzoeken op Twitter haha. Als je trainers ziet. Met die hashtag tijdens wondertrade dan kan je heel goed iets leuks krijgen. Uiteraard genoeg mensen die hier misbruik van maken
ooh serieusRickS29 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:44:
[...]
Evoluties kan je afbreken door op B een paar keer te drukken.
Maak je geen zorgen over Pikachu aangezien deze een Thunderstone nodig heeft om Raichu te worden.
Dit topic is gesloten.
![]()