Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ik dacht dat ik ver was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:02
Aapenootjes schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:58:
Ah shit, kom er net pas achter dat die Mew event was, bij de Gamemania konden ze me helaas al niet meer helpen. Ik moet dat de volgende keer toch echt wat beter in de gaten houden :')
Is hier, op serebii en via de Twitter-kanalen toch redelijk besproken :) Ter info, tot en met december is er elke maand een Pokémon te verkrijgen via een event.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickS29
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:47
Aapenootjes schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:58:
Ah shit, kom er net pas achter dat die Mew event was, bij de Gamemania konden ze me helaas al niet meer helpen. Ik moet dat de volgende keer toch echt wat beter in de gaten houden :')

Zit er wel aan te denken om Red, Blue of Yellow te kopen. Ondanks dat ik Yellow al heb en ook nog wel ergens een oude gameboy of twee heb liggen. Er zijn al een paar mensen op Reddit die hun Dex compleet hebben gekregen zonder glitches. 8)7
Serieus kon je die ook bij Gamemania halen, damn morgen maar eens bellen of er nog 1 ergens is. Heb sinds vorige week een n3ds gekocht met alpha sapphire. nu lekker pokedex daarvan weer completen zoals ik ook gedaan heb met de originele sapphire :)

Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 12:40
Mew was te krijgen via een Nintendozone en niet d.m.v. een code. Dus als de datum verstreken is en de 'zone' is er niet meer, dan ben ik bang dat je voor Mew achter het net vist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:44
Doet me vermoeden dat ze met een vernieuwde IV/EV system gaan komen voor Sun/Moon. Oudere mons ( Gen 1, 3t/m 6) krijgen random nieuwe waarden. En niet meer te gebruiken in oudere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Lijkt me sterk. Ze hebben net een pentagon-mark ingevoerd voor gen6 mon, t.b.v. van het battlesysteem. Heel veel mensen met competitive mon, en met name legendaries, hebben daardoor best wat tijd en energie in het opnieuw bouwen van teams moeten steken. Als ze dat nu weer overhoop halen, gaat dat best wat kwaad bloed zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Henk schreef op zondag 28 februari 2016 @ 23:18:
Lijkt me sterk. Ze hebben net een pentagon-mark ingevoerd voor gen6 mon, t.b.v. van het battlesysteem. Heel veel mensen met competitive mon, en met name legendaries, hebben daardoor best wat tijd en energie in het opnieuw bouwen van teams moeten steken. Als ze dat nu weer overhoop halen, gaat dat best wat kwaad bloed zetten.
Op zich, ze hebben tot de feestdagen de tijd om te battlen. Ik heb er geen moeite mee. Na de vgc world championships gaan er echt wel smerige combinaties komen, dan wil ik weer graag opnieuw beginnen met nieuwe regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 09:45
Doordat de VC Red, Blue en Yellow niet over te zetten zijn naar ORAS en X/Y maar enkel naar Sun en Moon zou het nog maar zo eens kunnen zijn dat 0-151 niet te vangen is in Sun en Moon, en dat ORAS en X/Y ook niet over te zetten is.

Ik gok ook dat GameFreak op competitief vlak het iets anders gaat doen, nu wordt er maar aan gehackt om die ene legendary met 6IV's makkelijk te krijgen voor competitief gebruik.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:59
GAITii schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:56:
Doordat de VC Red, Blue en Yellow niet over te zetten zijn naar ORAS en X/Y maar enkel naar Sun en Moon zou het nog maar zo eens kunnen zijn dat 0-151 niet te vangen is in Sun en Moon, en dat ORAS en X/Y ook niet over te zetten is.

Ik gok ook dat GameFreak op competitief vlak het iets anders gaat doen, nu wordt er maar aan gehackt om die ene legendary met 6IV's makkelijk te krijgen voor competitief gebruik.
Stiekem hoop ik dat men gewoon heel het IV gedoe weghaalt, het voegt eigenlijk voor casuals en het verhaal niets toe en voor competitive is alleen perfectie belangrijk. (met hier en daar oog voor Hidden Power)

We gaan het vanzelf horen en ik verwacht stiekem dat men in Sun&moon ook een pentagon gaat hanteren, weliswaar geen blauw maar wat anders, om zo oudere hacks buiten de deur te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:50
Daarom is het hele IV/EV toch juist perfect? Het voegt 'niks' toe voor casuals* en je kan er volledig de diepte mee in voor pros. Waarom zou je het weg willen halen? Dan wordt het of te moeilijk voor casuals, óf te makkelijk voor pros. Het hele IV/EV breeden/levelen is al veel makkelijker met XY/ORAS dan hiervoor (zoals ik heb gelezen, hiervoor nooit zelf gedaan).

Ik zie mezelf als casual+, ik speel namelijk alleen de storyline + postgame, maar wél met oog op goede Pokémon combinaties, en beste IV/EV/nature waar mogelijk. Maakt de storyline net wat interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
mat.hi.as schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:14:
Daarom is het hele IV/EV toch juist perfect? Het voegt 'niks' toe voor casuals* en je kan er volledig de diepte mee in voor pros. Waarom zou je het weg willen halen? Dan wordt het of te moeilijk voor casuals, óf te makkelijk voor pros. Het hele IV/EV breeden/levelen is al veel makkelijker met XY/ORAS dan hiervoor (zoals ik heb gelezen, hiervoor nooit zelf gedaan).

Ik zie mezelf als casual+, ik speel namelijk alleen de storyline + postgame, maar wél met oog op goede Pokémon combinaties, en beste IV/EV/nature waar mogelijk. Maakt de storyline net wat interessanter.
IV's voegen ook voor competitive niets toe als men toch alleen maar gaat voor perfectie. Het is dan ook een redden om legendaries te gennen/powersaven omdat ze met low catchrate en random IV's gewoonweg te lang duren om perfect te krijgen. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn maar het feit is gewoon dat het gebeurt vanwege een imo flawed gamemechanic. EV's dan weer wel, en die moet je dan ook behouden. Enige wat je dan moet veranderen is hoe Hidden Power types gecalculeerd worden als je geen IV's meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Er is in de direct helemaal niet gezegd dat de pokemon van de VC's niet naar X/Y/ORAS kunnen... iemand die het al geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er valt niks te proberen de Pokémon Bank moet eerst geupdate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Henk schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:42:
Er is in de direct helemaal niet gezegd dat de pokemon van de VC's niet naar X/Y/ORAS kunnen... iemand die het al geprobeerd heeft?
Dat is waar, maar opzich vreemd dat ze niet X/Y en OR/AS vermeldden in de Direct maar alleen de nadruk op Sun en Moon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Akaendra schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:06:
[...]

Stiekem hoop ik dat men gewoon heel het IV gedoe weghaalt, het voegt eigenlijk voor casuals en het verhaal niets toe en voor competitive is alleen perfectie belangrijk. (met hier en daar oog voor Hidden Power)

We gaan het vanzelf horen en ik verwacht stiekem dat men in Sun&moon ook een pentagon gaat hanteren, weliswaar geen blauw maar wat anders, om zo oudere hacks buiten de deur te houden.
Denk dat ze ook een nieuwe pentagon gaan hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Henk schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:42:
Het is hier geloof ik al wel meerdere keren voorbij gekomen dat het niet kan? Stond op een Nintendo pagina ergens. Ik heb het zo niet bij de hand maar misschien iemand anders wel.

OT:
Hoe ver zijn jullie met de VC games? Ik ben inmiddels een uur of 11 aan het spelen, heb al een leuk aantal Pokemon gevangen en hard aan het trainen om het trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
iPodKiller schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:49:
[...]

Denk dat ze ook een nieuwe pentagon gaan hanteren.
Dat zou dus betekenen dat je in de sun/moon generatie _weer_ alle legendaries moet kunnen vangen? Want het hele idee van het pentagon-symbool was het 'afzweren' van oude pokemon voor competitive gebruik. S/M komt met een nieuwe region, dus het onderscheid in pokemon is daar toch wel aan af te leiden.

ORAS zat zo stampvol legendaries om zo ongeveer alle pentagon-legendaries vangbaar te maken. Lijkt me sterk dat ze dat met een nieuwe generatie direct weer doen, zeker niet nu ze de 20th anniversary distributies hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 3 uur staan op Yellow. Maar ik ben eigenlijk nog X aan het he-le-ma-al aan het uitspelen. Omega Ruby heb ik nu wel zo goed als klaar, moet alleen nog alle vangbare Pokémons vangen.

Hierna heb ik nog HeartGold en Pearl staan. HeartGold heb ik nu 1 gym gedaan als ik me niet vergis. Pearl heb ik alleen een keer opgestart. Daarna wil ik nog black/white/b2/w2 kopen. Dus tot sun/moon heb ik nog genoeg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Henk schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:01:
[...]

Dat zou dus betekenen dat je in de sun/moon generatie _weer_ alle legendaries moet kunnen vangen? Want het hele idee van het pentagon-symbool was het 'afzweren' van oude pokemon voor competitive gebruik. S/M komt met een nieuwe region, dus het onderscheid in pokemon is daar toch wel aan af te leiden.

ORAS zat zo stampvol legendaries om zo ongeveer alle pentagon-legendaries vangbaar te maken. Lijkt me sterk dat ze dat met een nieuwe generatie direct weer doen, zeker niet nu ze de 20th anniversary distributies hebben gedaan.
Ze zullen wellicht te vangen zijn, maar competitive zal VGC'17 geen legendaries bevatten, maar ook dat is pure speculatie van mijn kant. Ik hoop meer een variant op 2014, gewoon lekker de kalosdex, niets meer en niets minder, exclude legendaries (op zapdos/moltres/articuno na eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickS29
Weten jullie of deze eilanden makkelijk te bereiken zijn ?
http://www.serebii.net/om...apphire/soar.shtml#mirage

Weet van de originele ruby en sapphire dat je echt geluk moest hebben.

Geluk die ik helaas nooit had in mijn originele save van sapphire met complete hoenn dex, 2 shiny pokemon. en 600 uur speeltijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn Omega Ruby 50 uur speeltijd ben ik op een van de eilanden geweest. Dit was mogelijk omdat ik streetpass aan heb staan. Je komt het dan makkelijker tegen als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:44
Een van de makers (Volgens mij Sugimori) had ook een tijd geleden in een interview aangegeven terug te willen gaan eenvoud, en het terugbrengen van elementen die in Red/Blue te vinden zijn. Hij kan hier uiteraard alles mee bedoelen.

Zou me niet verbazen als de IV system verdwijnt. EV systeem is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Henk schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:01:
[...]

Je weet maar nooit natuurlijk. Zoals hier al gezegd wordt, denk dat VGC 2017 idd geen legendaries meer heeft, maar idd pure speculatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Distributie Celebi via Nintendo Network
Datum: 1 Mrt 2016 t/m 24 Mrt 2016

Van 1 maart 2016 tot 24 maart 2016 kun je in Pokémon X, Pokémon Y, Pokémon Omega Ruby en Pokémon Alpha Sapphire een gratis Celebi downloaden via Nintendo Network.

Zo ontvang je je Celebi:
  • Zorg dat je 3DS verbonden is met het internet; dit kan gewoon thuis.
  • Start Pokémon X, Y, Omega Ruby of Alpha Sapphire op.
  • Ga vanuit het hoofdmenu naar Mystery Gift.
  • Kies voor RECEIVE GIFT en druk op YES.
  • Kies voor GET VIA INTERNET en druk nogmaals op YES. Je 3DS maakt nu verbinding met het internet.
  • Na een poosje verschijnt de titel van de Wonder Card. Druk hier op YES om de Wonder Card te downloaden.
  • Ga verder met je avontuur, en loop een Pokémon Center binnen.
  • Praat met de vrouw in het blauw naast de balie om je Celebi te ontvangen. Vergeet niet je spel op te slaan!
Dit is dus vanaf morgen ! 24 dagen lang. Ik zie nog mensen praten over dat ze Mew hebben gemist dus vandaar dat ik dit nog een keer wil delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Eekii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-10-2022
Tx voor de info _/-\o_

Orgin limited199

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAITii
Nogmaals een Celebi, 2 jaar terug al eens gekregen op X met de Pokébank nu nog een keer op te halen met X en OR :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik ben ook door de verhaallijn + delta episode van Alpha Sapphire heen. Valt direct op dat OR/AS een veel uitgebreider en 'volwassener' spel is dan X/Y. Ik hoop dat X/Y ook nog een 'delta episode' krijgt als patch om de Zygarde-verhaallijn af te maken en om de compatibiliteit met OR/AS te verbeteren. (Ik kan bijv. mijn Kyogre niet eens overzetten naar X, waarschijnlijk vanwege die Origin Pulse move.) Ik denk niet dat ze dat nog doen, maar hoop van wel :)

Ik merkte ook op dat ik in AS niet die oude legendaries kan vangen die aan zo'n tijdgebonden schema zitten (die hondjes van Gen3, Lake Spirits van Gen4 en de andere hondjes van Gen5). De rest is geen probleem. Heeft iemand anders hier ook last van (gehad)? Ik vermoed dat het komt omdat ik tussen mijn N3DS en 2DS wissel en hij daardoor steeds de klok-features stillegt om cheaten te voorkomen. Bij X had ik daar met Berries ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je eens meer vertellen over het gebruik van de N3DS en 2DS ?
Ik heb nu een 2DS met Omega Ruby op de SD kaart. En X op cartridge. Kan ik zonder problemen X in een nieuwe N3DS stoppen en spelen met mijn huidige save game ? En daarna ook weer terug in de 2DS ?

Voor Omega Ruby snap ik dat dit niet kan. Maar kan je wel de savegame overzetten met een system transfer ? Dan kan de 2DS hem niet meer spelen toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickS29
BlackMage schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:42:
Ik ben ook door de verhaallijn + delta episode van Alpha Sapphire heen. Valt direct op dat OR/AS een veel uitgebreider en 'volwassener' spel is dan X/Y. Ik hoop dat X/Y ook nog een 'delta episode' krijgt als patch om de Zygarde-verhaallijn af te maken en om de compatibiliteit met OR/AS te verbeteren. (Ik kan bijv. mijn Kyogre niet eens overzetten naar X, waarschijnlijk vanwege die Origin Pulse move.) Ik denk niet dat ze dat nog doen, maar hoop van wel :)

Ik merkte ook op dat ik in AS niet die oude legendaries kan vangen die aan zo'n tijdgebonden schema zitten (die hondjes van Gen3, Lake Spirits van Gen4 en de andere hondjes van Gen5). De rest is geen probleem. Heeft iemand anders hier ook last van (gehad)? Ik vermoed dat het komt omdat ik tussen mijn N3DS en 2DS wissel en hij daardoor steeds de klok-features stillegt om cheaten te voorkomen. Bij X had ik daar met Berries ook last van.
Welke legendaries waren tijdsgebonden ?

Probeer ze zelf al te bedenken maar het is een flinke tijd terug dat ik ze allemaal gevangen heb in Sapphire

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:57:
Kan je eens meer vertellen over het gebruik van de N3DS en 2DS ?
Ik heb nu een 2DS met Omega Ruby op de SD kaart. En X op cartridge. Kan ik zonder problemen X in een nieuwe N3DS stoppen en spelen met mijn huidige save game ? En daarna ook weer terug in de 2DS ?

Voor Omega Ruby snap ik dat dit niet kan. Maar kan je wel de savegame overzetten met een system transfer ? Dan kan de 2DS hem niet meer spelen toch ?
Je kan inderdaad gewoon de cartridge in je N3DS doen, je savegame staat daar gewoon op. Wel heeft Pokemon aardig wat updates gehad dus zorg dat je deze eerst installeert voordat je gaat spelen. Als je N3DS internetverbinding heeft dan geeft ie daar direct een melding over geven. Het spel gaat je wel "straf" geven, alles wat met tijd te maken heeft (afgezien van Berries en de Megastones zoeken is dat niet veel) doet het 24 uur niet. Dat is elke keer als je wisselt van console.

En inderdaad, als je een systemtransfer doet van je 2DS naar je N3DS dan gaat je OR spel+save naar je N3DS. Je 2DS is dan "leeg" en je kan ook nooit weer terug.
RickS29 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:07:
[...]

Welke legendaries waren tijdsgebonden ?

Probeer ze zelf al te bedenken maar het is een flinke tijd terug dat ik ze allemaal gevangen heb in Sapphire
Ik heb het over Alpha Sapphire. Daar kan je een groot aantal legendaries vangen die niet in de originele Sapphire zaten. Welke dat zijn had ik al opgenoemd. Die zijn tijdgebonden (ochtend/middag/avond voor die Lake Spirits, dag van de week voor de hondjes van Black/White en aantal minuten in het uur voor de hondjes uit Gold/Silver)

[ Voor 20% gewijzigd door BlackMage op 29-02-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickS29
BlackMage schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:08:
[...]

Je kan inderdaad gewoon de cartridge in je N3DS doen, je savegame staat daar gewoon op. Wel heeft Pokemon aardig wat updates gehad dus zorg dat je deze eerst installeert voordat je gaat spelen. Als je N3DS internetverbinding heeft dan geeft ie daar direct een melding over geven. Het spel gaat je wel "straf" geven, alles wat met tijd te maken heeft (afgezien van Berries en de Megastones zoeken is dat niet veel) doet het 24 uur niet. Dat is elke keer als je wisselt van console.

En inderdaad, als je een systemtransfer doet van je 2DS naar je N3DS dan gaat je OR spel+save naar je N3DS. Je 2DS is dan "leeg" en je kan ook nooit weer terug.

[...]

Ik heb het over Alpha Sapphire. Daar kan je een groot aantal legendaries vangen die niet in de originele Sapphire zaten. Welke dat zijn had ik al opgenoemd. Die zijn tijdgebonden (ochtend/middag/avond voor die Lake Spirits, dag van de week voor de hondjes van Black/White en aantal minuten in het uur voor de hondjes uit Gold/Silver)
Ok bedankt dan heb ik het verkeerd gelezen. Ben nu zelf sinds een week bezig met AS. en mijn doel is natuurlijk de dex te completeren. zoals ik gedaan heb met de originele sapphire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:47:
Distributie Celebi via Nintendo Network
Datum: 1 Mrt 2016 t/m 24 Mrt 2016

Van 1 maart 2016 tot 24 maart 2016 kun je in Pokémon X, Pokémon Y, Pokémon Omega Ruby en Pokémon Alpha Sapphire een gratis Celebi downloaden via Nintendo Network.

Zo ontvang je je Celebi:
  • Zorg dat je 3DS verbonden is met het internet; dit kan gewoon thuis.
  • Start Pokémon X, Y, Omega Ruby of Alpha Sapphire op.
  • Ga vanuit het hoofdmenu naar Mystery Gift.
  • Kies voor RECEIVE GIFT en druk op YES.
  • Kies voor GET VIA INTERNET en druk nogmaals op YES. Je 3DS maakt nu verbinding met het internet.
  • Na een poosje verschijnt de titel van de Wonder Card. Druk hier op YES om de Wonder Card te downloaden.
  • Ga verder met je avontuur, en loop een Pokémon Center binnen.
  • Praat met de vrouw in het blauw naast de balie om je Celebi te ontvangen. Vergeet niet je spel op te slaan!
Dit is dus vanaf morgen ! 24 dagen lang. Ik zie nog mensen praten over dat ze Mew hebben gemist dus vandaar dat ik dit nog een keer wil delen.
Celebi is nu al te downloaden :)

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou het net typen en zie dat jij dat al hebt gepost. Idd heb hem net opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Het zou overigens best kunnen dat ze het IV systeem in de ban doen. Ze hebben het met de generaties steeds makkelijker gemaakt om perfecte IV's te breeden. Alle pokemon in competitive hebben tenminste 5 IVs op 31. De volgende stap om competitive breeden makkelijker te maken is alle pokemon standaard 31 IV te geven (oftewel base stats ophogen en IV's afschaffen).

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 23:03
Waarom zouden ze IV's afschaffen?
Dat maakt toch geen enkel verschil?

'Casuals' blijven nog steeds kansloos t.o.v. 'Pro/hardcore' spelers, wegens gebrek aan strategie, EV training of rekening houden met Natures, STAB, effectieve moves etc.

Aan het afschaffen van IV's zie ik alleen maar één nadeel; het haalt wat diepte uit het spel dat voor veel serieuzere spelers toch wel een welkom iets is (denk ik zo tenminste).
Ze zijn nu inderdaad al een tijd bezig met het simpeler maken van het krijgen van een goede/perfecte Pokémon, en ik zou het persoonlijk jammer vinden als ze het wéér een stap makkelijker maken of zelfs een hele stap verwijderen.

Ik vind het juist leuk wetende een goede Pokémon te hebben dankzij de tijd die ik er in gestoken heb, en er goed over na te denken.
Volgens mij is het afschaffen van IV's een stap die het minder interessant maakt voor 'hardcore' spelers om tijd in het spel te steken, en ook een stap waar casual spelers geen zak van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Mijn inziens zit de diepgang van het systeem niet in de IV's. Het enige dat het meebrengt is wat extra moeite met breeden. Voor de rest is het "meer is beter". De diepgang zit hem denk ik in de keuzes die je moet maken. Welke nature en move set wil ik? Hoe spendeer ik mijn EVs? Neem ik 252/252/6 of stop ik toch een paar puntjes is Def/spdef om move X van pokemon Y te kunnen weerstaan? Dat is waar pokemon z'n diepgang uit haalt bij het breeden/trainen van pokemon. Los van het battlen natuurlijk wat natuurlijk zijn eigen diepgang heeft (wat ook weer om keuzes draait).

Het enige dat ik me bedenken wat vanuit dat oogpunt vóór IVs spreekt is hidden power. Dit is ook een keuze die je moet/kan maken. Al is dat natuurlijk op te lossen door HP los te koppelen van de IVs en apart te laten rollen tijdens het genereren van de pokemon.

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Hmm. Celebi is nu best makkelijk te halen, maar voor Mew moest je 'extra' stappen doen. Die heb ik dus niet gedaan (of vergeten toen ik in de stad was). Helaas, Mew is wel een soort mythische Pokemon voor mij (jeugd sentiment), dus die had ik wel graag willen hebben. Met Celebi heb ik niks (en waarschijnlijk nog wel ergens op een savegame staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
DGonlag2 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 01:52:
Waarom zouden ze IV's afschaffen?
Dat maakt toch geen enkel verschil?

'Casuals' blijven nog steeds kansloos t.o.v. 'Pro/hardcore' spelers, wegens gebrek aan strategie, EV training of rekening houden met Natures, STAB, effectieve moves etc.

Aan het afschaffen van IV's zie ik alleen maar één nadeel; het haalt wat diepte uit het spel dat voor veel serieuzere spelers toch wel een welkom iets is (denk ik zo tenminste).
Ze zijn nu inderdaad al een tijd bezig met het simpeler maken van het krijgen van een goede/perfecte Pokémon, en ik zou het persoonlijk jammer vinden als ze het wéér een stap makkelijker maken of zelfs een hele stap verwijderen.

Ik vind het juist leuk wetende een goede Pokémon te hebben dankzij de tijd die ik er in gestoken heb, en er goed over na te denken.
Volgens mij is het afschaffen van IV's een stap die het minder interessant maakt voor 'hardcore' spelers om tijd in het spel te steken, en ook een stap waar casual spelers geen zak van merken.
Zonder IV's hebben de hardcore spelers meer tijd om ook daadwerkelijk te battlen ipv te breeden. Enige wat voor competitive oogpunt diepgang geeft zijn de EV spreads, want iedereen gaat er toch van uit dat je Perfecte IV's hebt. IV's zijn ook de rede dat veel Legendaries ff lekker gepowersaved/genned worden omdat ze zo klote te vangen zijn. Geen enkele competitive speller die ik ken zal er om malen als ze IV's gewoon standaardiseren op perfectie.

Hidden Power zul je dan wel anders moeten doen, maar dat terzijde.
Overigens komen er steeds meer hints dat Sun/Moon zicht wellicht afspelen op een continent wat lijkt op Hawaii. Foto's die zijn gepost lieten Hawaii zien, schijnbaar is de Vogel render die we zagen een of andere vogel die ook op Hawaii voorkomt (heb em zelf niet gezien tijdens een trip daarheen voor Pokémon, maar goed :P)
Gezien de concept art van het hotel/resort wat we zagen kan dat heel goed mogelijk zijn, en het zou ook enigszins de Tiki verklaren die je in X/Y kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mew is leuk maar nu komt het:
Wat zijn goeie move's voor Mew ? Welke tm's hebben jullie aan Mew gegeven ? Mijn kan alleen nog Pound >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudstalen
Voor gewone gameplay/story? Dan zou ik persoonlijk voor veel coverage gaan. Dus iets in de richting van Flamethrower, Thunderbolt, Ice Beam.

Voor competitief kun je hier mooie builds bekijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Goudstalen op 01-03-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee Mew's voor de een lijkt deze me wel goed:
Mew @ Leftovers
Ability: Synchronize
EVs: 252 HP / 224 SpD / 32 Spe
Calm Nature
- Defog
- Soft-Boiled
- Will-O-Wisp
- Psychic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Elfjes schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:20:
[...]

Celebi is nu al te downloaden :)
Is deze ook voor Europa? Las elders dat het alleen maar voor de VS gelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Laatst online: 22:52
GAITii schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:44:
[...]

Is deze ook voor Europa? Las elders dat het alleen maar voor de VS gelde.
Ook europa, dacht wereldwijd gewoon ook. Heb eht ook binnen

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Ik krijg straks mijn nN3DS XL binnen waarop ik Pokémon Blue ga installeren. Begrijp ik het goed dat je twee Mew's kan krijgen?

Eén via de man naast de Nugget Bridge en de eerste trainer van de tweede gym en de tweede bij de Underground Path en de Youngster op route 25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
BlackthunderAwf schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:01:
Ik krijg straks mijn nN3DS XL binnen waarop ik Pokémon Blue ga installeren. Begrijp ik het goed dat je twee Mew's kan krijgen?

Eén via de man naast de Nugget Bridge en de eerste trainer van de tweede gym en de tweede bij de Underground Path en de Youngster op route 25?
Dat klopt helemaal, het zijn "glitches" maar wel gewoon legaal verder te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loes88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-12-2023
Heeft iemand pkm geel blauw of rood op de 3ds gedownload?
Ik ben benieuwd..is dat beeld precies hetzelfde als op de oude gameboy? dus zo klein en een enkele kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn plaatjes in de Nintendo eShop. Rood en Blauw zijn een enkele kleur, Geel heeft wel meerdere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:20:
Er zijn plaatjes in de Nintendo eShop. Rood en Blauw zijn een enkele kleur, Geel heeft wel meerdere kleuren.
Correct. De games zijn wat dat betreft niet aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loes88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-12-2023
En kun je online games ruilen/battlen?
Of is dit alleen lokaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40
De Gameboy Linkkabel functionaliteit is omgezet naar wifi met internet. Verder krijg je nog toegang tot de Pokemon Bank om je Pokemon in op te slaan. Je kan hiermee dus generatie 1 Pokemon overzetten naar de nieuwe generatie (of andere generatie die toegang heeft tot de Pokemon Bank).

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Gameboy Linkkabel functionaliteit is omgezet naar alléén wifi, zonder internet. Je kan dus ruilen en spelen tegen iemand die tegen over je zit. Niet dat iedereen in zijn eigen huis zit en gaat ruilen over het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40
Oh ik dacht met internet aangezien Pokemon Bank er ook in zit. Beetje jammer.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pokémon Bank krijgt zelf wel ondersteuning voor Red Blue Yellow. En dan kan je dus bij het opstarten van de Bank kiezen om deze Pokémon spellen te gebruiken. Hierna kan je dan waarschijnlijk alleen van deze spellen naar Sun en Moon.

Afbeeldingslocatie: https://cdn0.vox-cdn.com/thumbor/uqYg_AmIL0GpPNNb3wKSf3-KFb8=/800x0/filters:no_upscale()/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/6109519/vlcsnap-2016-02-26-10h06m08s077.0.png

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Ik heb zondag avond Yellow gedownload. De pixel scaling is wel een beetje vies op de 3ds, maar dat was ook al bij de gewone DS spellen. Binnen een kleine 3 uur de champion verslagen met hulp van een speedrun guide :p

Ik moet ook nog een beetje oefenen voor de Kanto classics.
Ik heb Gengar als lead. Beetje confusion ray en toxic afvuren. Daarna maar hopen op het beste met Gyarados en Dragonair en de 3 legendarische vogels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Mikayu schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:07:
Ik heb zondag avond Yellow gedownload. De pixel scaling is wel een beetje vies op de 3ds, maar dat was ook al bij de gewone DS spellen. Binnen een kleine 3 uur de champion verslagen met hulp van een speedrun guide :p

Ik moet ook nog een beetje oefenen voor de Kanto classics.
Ik heb Gengar als lead. Beetje confusion ray en toxic afvuren. Daarna maar hopen op het beste met Gyarados en Dragonair en de 3 legendarische vogels
Je bent wel erg kwetsbaar voor Jolteon, die met Kanto Classics heel veel gebruikt gaat worden, die Thunderbolt namelijk je Gyarados, en de drie birds zo kapot. Tevens met Hidden Power Ice kan die Dragonair nog raken.

Maar Dragonair? Waarom geen nite? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goudstalen
Als je tijdens het opstarten van R/B/Y Start en Select tegelijk inhoudt, dan wordt het spel weergegeven op de originele resolutie, dat ziet er imho een stuk beter uit, zeker op een 3DS XL, waar het scherm toch al erg onscherp is.

Dat ziet er dan zo uit: (helaas wel verkeerde rotatie :/ )
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2v95dgo.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Goudstalen op 01-03-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Ik heb een kanto classic team, amar dat is gewoon wat spul bij elkaar gegooid van Pokémon die ik nog in de Bank had zitten met enigszins een singles set. Geen idee hoe ik het ga doen maar het gaat me meer om de Barrier Dragonite :P
Heb iig geen Jolteon in mijn team ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

GAITii schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:25:
[...]

Je bent wel erg kwetsbaar voor Jolteon, die met Kanto Classics heel veel gebruikt gaat worden, die Thunderbolt namelijk je Gyarados, en de drie birds zo kapot. Tevens met Hidden Power Ice kan die Dragonair nog raken.

Maar Dragonair? Waarom geen nite? :P
Hmm, dan heb ik een ground type nodig. Met zijn ice maakt ie idd gehakt van mijn team.
En ik bedoel idd Dragonite :P Dat ding is van t weekend lvl 55 geworden en kon hem eindelijk Dragon Claw leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Mikayu schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:58:
[...]

Hmm, dan heb ik een ground type nodig. Met zijn ice maakt ie idd gehakt van mijn team.
En ik bedoel idd Dragonite :P Dat ding is van t weekend lvl 55 geworden en kon hem eindelijk Dragon Claw leren
ALs je even zoekt op internet kan je level 100 blissey secret base dan level je, met lucky egg en o-power, van level 1 naar 50 in per battle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-08 12:52
Weet iemand waar je Pokémon Y op dit moment het goedkoopst kan halen? Nu Sun en Moon zijn aangekondigd moet ik toch echt eens Y gaan spelen, maar de laagste prijs die ik op dit moment kan vinden is 43 euro bij Bol.com, wat ik nogal aan de prijs vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickS29
Wat een geluk vandaag. Ik dacht laat ik eens de streetpass functie aanzetten onderweg van Utrecht naar Arnhem. Onderweg ben ik 3 mensen tegengekomen die ook de functie aan hadden staan en pokemon ORAS hebben. Mijn geluk is dat 1 van hun een eon ticket al had bemachtigd. dus heb ik nu een eon ticket gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ovindel schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:51:
Weet iemand waar je Pokémon Y op dit moment het goedkoopst kan halen? Nu Sun en Moon zijn aangekondigd moet ik toch echt eens Y gaan spelen, maar de laagste prijs die ik op dit moment kan vinden is 43 euro bij Bol.com, wat ik nogal aan de prijs vind.
Marktplaats 15-20 euro compleet als nieuw. (inclusief verzenden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-08 12:52
Kan je me vertellen waar precies op Marktplaats je het hebt gevonden voor die prijs? Ik kom niet onder de ~30 euro inclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
yay ik heb nu ook m'n living dex (soort van) compleet. Alleen Jirachi, Keldeo en Meloetta nog :)

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze komen en gaan als een gek dus je moet even instellen dat je bij elke pokemon Y een e-mail krijgt. En daarna hopen dat die er tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Elfjes schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:18:
yay ik heb nu ook m'n living dex (soort van) compleet. Alleen Jirachi, Keldeo en Meloetta nog :)
Knap dat je genesect al gevonden hebt :) samen met meloetta gaf die me het meeste problemen omdat die het langst geleden hun event gehad hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Om eerlijk te zijn weet ik niet meer hoe ik aan Genesect ben gekomen. Ik heb de Japanse Genesect uit 2012 en ik had 'm al een hele tijd op White staan, maar ik heb 'm niet zelf van het event gedownload. Misschien dat ik hem een keer via GTS heb getrade, volgens mij konden ribbon-pokemon vroeger nog getrade worden op GTS.

[ Voor 13% gewijzigd door Elfjes op 01-03-2016 22:03 ]

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Voor de mensen die nog geen Mew hebben, op reddit r/pokemon is een topic voor codes. (Mew zoeken)
Als je daar vraagt naar een code voor Europa, zijn er veel mensen die er nog een hebben. Ik had er ook nog geen, en gisteren dankzij een user wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mikayu schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:07:
Gisteren avond ben ik bezig geweest met zo een guide, de drie uren die ik al had gespeeld waren blijkbaar voor niks. Ben nu op de helft, als ik straks hele rare pokemons heb train ik mijn pokemons wel opnieuw en dan op de normale manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
wackmaniac schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:38:
[...]

ALs je even zoekt op internet kan je level 100 blissey secret base dan level je, met lucky egg en o-power, van level 1 naar 50 in per battle :)
_/-\o_

Wat een uitvinding. Voelt wel een beetje als cheaten, maar tegen de tijd dat je er goed gebruik van kan maken ben je toch al klaar met de story.

Ter info voor mensen die er niet van weten:
Het gebruikt de "secret base" delen functionaliteit. Je kan een team samenstellen en mensen die jouw base vinden kunnen tegen een AI-bestuurde versie van jou, met jouw team battlen. Met dit truukje vecht je tegen het team van een andere speler in zijn/haar secret base.

Die Blissey-truuk gaat met 3 level 100 blissey's die alleen Healing Wish kunnen in een triple battle. Dat is een ability die altijd mislukt dus jouw team is veilig. Daarnaast hebben die Blissey's een item die ze poison geeft dus ze gaan automatisch dood na een tijdje. Maar ze hebben heel lage def dus zodra je Pokemon wat sterker zijn kan je het al wel flink versnellen. En je krijgt een SH*TTON aan exp ervoor. Mijn Metacross (level 90+) krijgt er 29.000 exp per Blissey voor (alleen bonus van niet-eigen pokemon). Met een Lucky Egg erbij en de exp-power krijg je nog veel meer dus. En omdat het tripple battles zijn, krijgen 3 van jouw Pokemon die exp.

Dit moet je doen:
- Speel het verhaal en delta episode uit.
- Ga naar Battle Resort en praat daar met iemand in zo'n houten huisje aan de pier. Je krijgt een "Level Release" voor in jouw secret base.
- Maak een secret base ergens en zet er de "Level Release" in. (zo'n gaatje in de muur en dan een Pokemon bij je hebben die de move "secret power" kent. Die TM heb je gekregen in het verhaal ergens).
- Ga naar de computer in je base en scan de QR codes van onderstaande afbeeldingen.
- Wacht tot na 0:00 vanaf het moment dat je de QR codes hebt gescand. Eerder werkt het niet.
- Vlieg (of zwem, als je ze nog niet hebt) naar Secret Shoal of Secret Meadow. Hier zijn beiden 6 bases. Ga in een base, zet de Level Release in hun base aan (niet vergeten, anders blijven de Blissey's level 50) en spreek met de trainer in de base. Battle begint.
- Klaar? Volgende. Je kan het 12 keer per dag doen. (2x6). Niet genoeg? Je kan elke trainer nog een keer aanspreken en vragen of ie"secret pal" wil worden. Dan kan je in je eigen basis (niet vergeten ook jouw Level Release aan te zetten) nog een keer tegen ze vechten. Na gevecht de pal weer weghalen. (niet getest)

QR Codes 1 en QR Codes 2

Dit kan in principe dus vanaf badge nr. 7 (dan krijg je Dive, nodig om naar de Meadow en Shoal te gaan). Maar dan zit je nog wel met level 50 Blissey's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAITii
BlackMage schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:08:
[...]

_/-\o_

Wat een uitvinding. Voelt wel een beetje als cheaten, maar tegen de tijd dat je er goed gebruik van kan maken ben je toch al klaar met de story.

Ter info voor mensen die er niet van weten:
Het gebruikt de "secret base" delen functionaliteit. Je kan een team samenstellen en mensen die jouw base vinden kunnen tegen een AI-bestuurde versie van jou, met jouw team battlen. Met dit truukje vecht je tegen het team van een andere speler in zijn/haar secret base.

Die Blissey-truuk gaat met 3 level 100 blissey's die alleen Healing Wish kunnen in een triple battle. Dat is een ability die altijd mislukt dus jouw team is veilig. Daarnaast hebben die Blissey's een item die ze poison geeft dus ze gaan automatisch dood na een tijdje. Maar ze hebben heel lage def dus zodra je Pokemon wat sterker zijn kan je het al wel flink versnellen. En je krijgt een SH*TTON aan exp ervoor. Mijn Metacross (level 90+) krijgt er 29.000 exp per Blissey voor (alleen bonus van niet-eigen pokemon). Met een Lucky Egg erbij en de exp-power krijg je nog veel meer dus. En omdat het tripple battles zijn, krijgen 3 van jouw Pokemon die exp.

Dit moet je doen:
- Speel het verhaal en delta episode uit.
- Ga naar Battle Resort en praat daar met iemand in zo'n houten huisje aan de pier. Je krijgt een "Level Release" voor in jouw secret base.
- Maak een secret base ergens en zet er de "Level Release" in. (zo'n gaatje in de muur en dan een Pokemon bij je hebben die de move "secret power" kent. Die TM heb je gekregen in het verhaal ergens).
- Ga naar de computer in je base en scan de QR codes van onderstaande afbeeldingen.
- Wacht tot na 0:00 vanaf het moment dat je de QR codes hebt gescand. Eerder werkt het niet.
- Vlieg (of zwem, als je ze nog niet hebt) naar Secret Shoal of Secret Meadow. Hier zijn beiden 6 bases. Ga in een base, zet de Level Release in hun base aan (niet vergeten, anders blijven de Blissey's level 50) en spreek met de trainer in de base. Battle begint.
- Klaar? Volgende. Je kan het 12 keer per dag doen. (2x6). Niet genoeg? Je kan elke trainer nog een keer aanspreken en vragen of ie"secret pal" wil worden. Dan kan je in je eigen basis (niet vergeten ook jouw Level Release aan te zetten) nog een keer tegen ze vechten. Na gevecht de pal weer weghalen. (niet getest)

QR Codes 1 en QR Codes 2

Dit kan in principe dus vanaf badge nr. 7 (dan krijg je Dive, nodig om naar de Meadow en Shoal te gaan). Maar dan zit je nog wel met level 50 Blissey's.
Dit hele verhaal klopt, dit doe ik ook altijd nadat ik de juiste EV's op de Pokémon heb.
Met dit riedeltje heb je binnen een 20-25 minuten tijd een Pokémon van level 1 naar 100.

Let wel, dat je inderdaad de Level Release aan hebt, Exp. Share aan, Lucky Eggs op al je Pokémon, en de O-Power voor Experience Points aan. Het meeste tijd gaat zitten in het wachten/tellen van de levels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Ik heb nog maar 1 Lucky Egg helaas :P Wat is de makkelijkste manier om wat meer te krijgen? Dat domme spelletje doen op de Global Link site?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Musta
  • Laatst online: 22:52
BlackMage schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:31:
Ik heb nog maar 1 Lucky Egg helaas :P Wat is de makkelijkste manier om wat meer te krijgen? Dat domme spelletje doen op de Global Link site?
Ik heb de mijne allemaal met een pelipper gevangen :P of ik had gewoon geluk dat ik er telkens eentjje kwam met een lucky egg

[ Voor 10% gewijzigd door Musta op 02-03-2016 10:33 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
GAITii schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:27:
[...]
Let wel, dat je inderdaad de Level Release aan hebt, Exp. Share aan, Lucky Eggs op al je Pokémon, en de O-Power voor Experience Points aan. Het meeste tijd gaat zitten in het wachten/tellen van de levels.
Voor de echte snelheidsduivels: breed je Pokémon in ORAS, zet ze over naar XY, zet de Exp Share uit, Lucky egg op je Pokémon, O-Power erop en dan de Pokémon die geleveld dient te worden als eerste tegen Blissey laten uitkomen. De Blissey van de QR-codes heeft geen offensive moves, dus je pokemon blijft sowieso leven. Blissey heeft een poison orb en raakt dus badly poisened en zal vanzelf het loodje leggen. Door het overzetten vanuit ORAS krijg je boosted EXP en door de exp share uit te zetten maximaliseer je de EXP op 1 Pokémon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
De EXP-Share in Gen6 heeft geen nadelig effect op wat de Pokemon die hebben meegedaan aan het gevecht krijgen.... toch?

En in X/Y heb je geen secret base, dus zou het andersom doen dan ;) Breeden in X/Y en overzetten naar OR/AS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
wackmaniac, je vergeet een stap, na het breeden: eerst EV trainen in X/Y of ORAS, pas daarna levellen.

Verder hoeft de experience share niet uit; een pokemon krijgt 100% exp als hij in Battle was, en door de exp share 50% als hij niet meedeed. De exp share verdeeld dus niet, maar geeft het gewoon als extra bonus aan de rest erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Anders heb je in XY altijd nog le Wow en de Sushi roller, geld en XP :P

Overigens heeft het alle schijn dat Sun&Moon Hawaii als blauwdruk gaan gebruiken.
Plaatjes van een Beach Pikachu met op de achtergrond iets Hawaiiaans. De Tiki in XY wijst ook wel in die richting (Tiki's zijn namelijk nogal een dingetje van Hawaii) De render van de vogel die voorbij komt in de trailer zou ook een vogel zijn die op Hawaii voorkomt. (Wikipedia: Red-crested cardinal)

Het leek voor mij in eerste instantie een specht maar die is ook een mogelijkheid :P
Concept art neigt ook meer naar iets warms (Het hotel enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Hawaï zou leuk zijn als regio. Misschien weer een surfing Pikachu minigame?

De Elite Four doe ik ook wel eens voor XP. Gaat niet super snel, maar een paar lvl's per run, maar geeft (met Amulet Coin) wel iets van $100k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Blackmage en Henk hebben allebei gelijk. Ik was een beetje aan het raaskallen :)

Dus breeden in XY, in XY of ORAS EV-trainen en in ORAS levelen met de Blissey incl lucky egg en o-power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Musta schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:33:
[...]

Ik heb de mijne allemaal met een pelipper gevangen :P of ik had gewoon geluk dat ik er telkens eentjje kwam met een lucky egg
Heb er nu genoeg :P Heeft me wel wat meer moeite gekost dan nodig. Die Pelippers kunnen regelmatig "fling" en dan gooit ie zn Lucky Egg stuk voordat je hem kunt vangen. Toen kwam ik op het grandioze idee om gewoon "Thief" te gebruiken. Toen had ik ook na een kwartier 4 erbij.

Ik moet Y en AS ook nog uitspelen (X en AS al gedaan), maar die beiden ga ik niet met een laag level team door. Ik gooi een stel eieren naar een schone Y of OR, laat ze daar uitkomen, dan naar AS en daar ze level 80-100 maken, dan weer terug. Omdat het dan nog steeds eigen Pokemon zijn, zouden ze gewoon moeten luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
BlackMage schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:52:
[...]

Heb er nu genoeg :P Heeft me wel wat meer moeite gekost dan nodig. Die Pelippers kunnen regelmatig "fling" en dan gooit ie zn Lucky Egg stuk voordat je hem kunt vangen. Toen kwam ik op het grandioze idee om gewoon "Thief" te gebruiken. Toen had ik ook na een kwartier 4 erbij.

Ik moet Y en AS ook nog uitspelen (X en ASOR al gedaan), maar die beiden ga ik niet met een laag level team door. Ik gooi een stel eieren naar een schone Y of OR, laat ze daar uitkomen, dan naar AS en daar ze level 80-100 maken, dan weer terug. Omdat het dan nog steeds eigen Pokemon zijn, zouden ze gewoon moeten luisteren.
Je doet het, neem ik aan, alleen voor de Legendaries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
mat.hi.as schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:56:
[...]

Je doet het, neem ik aan, alleen voor de Legendaries?
Legendaries en wat verder nog exclusief is ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 20:37
Nu ik over twee 2DS'en beschik (ja ja zowel rood als blauw .. ik kon het niet laten) als over Omega Ruby en Pokémon X. Heb ik een vraag indien de doelstelling is om je pokédex zo eenvoudig mogelijk (liefst al spelend) te vullen welke van de twee versies is daarvoor aan te raden?

Omega Ruby is de "nieuwste" game en heeft een secret room maar voor zover ik het begrijp is de friends safari waar je kunt op jacht gaan op "alle" pokémon enkel beschikbaar in Pokémon X/Y?

Zodoende zou ik geneigd zijn om dan Pokémon X te spelen om "alle" pokémon te vangen of zie ik dit verkeerd?

In ieder geval plan ik beide games uit te spelen natuurlijk (daarvoor zijn ze dan ook aangekocht) maar uiteindelijk zal ik wellicht één van de twee dienen te kiezen als "main" waarnaar ik mijn pokémons zal transfereren.

De andere kan ik dan spelen op het gemak zonder als doel om "alles" te vangen (behalve diegene die naar mijn "main" moeten natuulijk ..)

Sowieso plan ik met alle originele starters te spelen (zoals in yellow dus :*) ) wat er op neer komt dat ik X een paar keer zal dienen te "herstarten" om ze alle 3 te bekomen :9

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Er zitten sowieso pokemon in XY die niet in ORAS zitten en andersom. Onderling zitten er ook pokemon in X die er in Y niet zitten en voor OR en AS hetzelfde. XY heeft ook andere starters dan ORAS.

Resetten voor de starters kan, maar hoeft niet. Starters kun je namelijk breeden, en ruilen via de GTS, net zoals andere version-exclusives :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
lightdestroyer schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:59:
Nu ik over twee 2DS'en beschik (ja ja zowel rood als blauw .. ik kon het niet laten) als over Omega Ruby en Pokémon X. Heb ik een vraag indien de doelstelling is om je pokédex zo eenvoudig mogelijk (liefst al spelend) te vullen welke van de twee versies is daarvoor aan te raden?

Omega Ruby is de "nieuwste" game en heeft een secret room maar voor zover ik het begrijp is de friends safari waar je kunt op jacht gaan op "alle" pokémon enkel beschikbaar in Pokémon X/Y?

Zodoende zou ik geneigd zijn om dan Pokémon X te spelen om "alle" pokémon te vangen of zie ik dit verkeerd?

In ieder geval plan ik beide games uit te spelen natuurlijk (daarvoor zijn ze dan ook aangekocht) maar uiteindelijk zal ik wellicht één van de twee dienen te kiezen als "main" waarnaar ik mijn pokémons zal transfereren.

De andere kan ik dan spelen op het gemak zonder als doel om "alles" te vangen (behalve diegene die naar mijn "main" moeten natuulijk ..)

Sowieso plan ik met alle originele starters te spelen (zoals in yellow dus :*) ) wat er op neer komt dat ik X een paar keer zal dienen te "herstarten" om ze alle 3 te bekomen :9
Het compleet maken van je Pokedex is heel wat ingewikkelder dan jij schetst :P

Als je je Pokedex wilt vullen zonder met anderen te ruilen moet je alle 4 de games uitspelen (X, Y, OR, AS) en zelfs X of Y en OR of AS voor een 3e keer (X of Y omdat je afhankelijk van je starter een Articuno, Zapdos of Moltres kan vangen, OR of AS omdat je laat in het spel nog 3x starters kan kiezen). Als je wel wilt ruilen met anderen voor niet-legendaries dan hoef je OR of AS niet nog een 3e keer te doen dus.

Het zijn vooral de legendaries die lastig zijn. Die vang je maar 1x per spel en kan je niet fokken dus iemand die zn legendary aan jou geeft is hem zelf kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Nu zou ik vanaf het begin willen spelen met de 3 originele starters vandaar het resetten.
Kweken met een ditto zorgt er wellicht voor dat je ze redelijk gemakkelijk later in het spel kan ruilen. Maar dan ben je al een tijdje bezig gok ik.

Wel ik heb niets tegen ruilen .. maar de kans dat iemand z'n legendary wil ruilen is wellicht klein.
vermoed ik.
Zelf vangen is wel leuker natuurlijk. Maar om een heel spel opnieuw uit te spelen om 1 enkele pokémon te vangen is er wel een beetje over.
Soit een "bijna" complete pokédex is voor mij ook ok XD.

Kon je deze legendary ook niet vangen in de friends safari zone? Of is die kans zo enorm klein dat het gemakkelijker is om een spel opnieuw uit te spelen? Dé reden dat ik erover denk om te collectioneren bij de X is die friends safari.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
lightdestroyer schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:39:
Kon je deze legendary ook niet vangen in de friends safari zone? Of is die kans zo enorm klein dat het gemakkelijker is om een spel opnieuw uit te spelen? Dé reden dat ik erover denk om te collectioneren bij de X is die friends safari.
Er zitten sowieso geen legendaries in FS. Anders zou je oneindig veel legendaries kunnen vangen -> geen legendary meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
lightdestroyer schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:39:
Nu zou ik vanaf het begin willen spelen met de 3 originele starters vandaar het resetten.
Kweken met een ditto zorgt er wellicht voor dat je ze redelijk gemakkelijk later in het spel kan ruilen. Maar dan ben je al een tijdje bezig gok ik.

Wel ik heb niets tegen ruilen .. maar de kans dat iemand z'n legendary wil ruilen is wellicht klein.
vermoed ik.
Zelf vangen is wel leuker natuurlijk. Maar om een heel spel opnieuw uit te spelen om 1 enkele pokémon te vangen is er wel een beetje over.
Soit een "bijna" complete pokédex is voor mij ook ok XD.

De friend safari heeft geen legendaries. En je krijgt maar 2 of 3 pokemon in de safari per friend die je hebt op de 3DS (die friend moet jou ook als friend hebben, anders werkt het niet. Die friend hoeft geen Pokemon te spelen), met een grote kans op dubbelen of pokemon die je ook wel gewoon kan vangen. De friend safari is een leuke extra maar je moet er niet teveel op vertrouwen dus ;).

Omega Ruby is het beste om je "main" spel van te maken. Het is veel uitgebreider en er zijn veel meer dingen voor je te doen nadat je "klaar" bent met het verhaal. Ook kan je niet elke Pokemon in X kwijt (Groudon en Rayquaza (Legendaries van Ruby) kunnen niet naar X zonder dat je hun belangrijkste move verwijderd).

Als je alleen X en Omega Ruby uitspeelt dan mis je in ieder geval de volgende Legendaries:
- Lugia (Gen2)
- Kyogre (Gen3)
- Dialga (Gen4)
- Giratina (Gen4) (Kan je alleen vangen als je zowel Dialga als Palkia hebt)
- Zekrom (Gen5)
- Kyurem (Gen5) (Kan je alleen vangen als je zowel Zekrom als Reshiram hebt)
- Thundurus (Gen5)
- Landorus (Gen5) Kan je alleen vangen als je zowel Thundurus als Tornadus hebt)
- Yvelthal (Gen6)
- 2 van Articuno, Zapdos en Moltres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Die legendary's die je dan mist zijn opzich nog vrij makkelijk te krijgen via de GTS.

Binnenkort maar eens beginnen met de living dex te completen, iemand die mee doet? Ik bezit X en OR :)

[ Voor 4% gewijzigd door GAITii op 02-03-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
GAITii schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:02:
Die legendary's die je dan mist zijn opzich nog vrij makkelijk te krijgen via de GTS.

Binnenkort maar eens beginnen met de living dex te completen, iemand die mee doet? Ik bezit X en OR :)
Ben al bijna klaar met mijn living dex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
wackmaniac schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:03:
[...]

Ben al bijna klaar met mijn living dex :)
Hoelang ben jij ermee bezig geweest? Ik heb opzich bijna alle Pokémon uit 1 evolutie wel, is een kweste van breeden dan opzich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Ik ben zelf een tijdje geleden eraan begonnen, maar het bijhouden ervan is toch nog best lastig, net als het doorzetten. Een handige site hiervoor vond ik LivingDex.

edit: zoals je ziet, mijn doorzettingsvermogen was vrij laag.

[ Voor 13% gewijzigd door mat.hi.as op 02-03-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
GAITii schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:05:
[...]

Hoelang ben jij ermee bezig geweest? Ik heb opzich bijna alle Pokémon uit 1 evolutie wel, is een kweste van breeden dan opzich...
Ik had alle final evolutions al in X en heb zo veel mogelijk evolutievormen die stenen of andere items nodig hebben overgezet naar AS. Verder kwestie van breeden (jeee, 6iv ditto) en levelen met de Blissey-truc. Als ik de tijd die ik aan het breeden was voor competities niet meereken denk ik wel een maand of twee, maar ik speel maar een of twee uur per dag max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Het beste wat je kunt doen als je een complete dex wilt, is behalve de pokemon die je nodig hebt breeden en vangen, zorgen dat je zo snel mogelijk aan een manaphy/phione/eevee komt. Dat zijn drie pokemon die je kunt breeden en die _ontzettend_ gewild zijn op de GTS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
OK,

Hartelijk dank voor beide antwoorden!
Zeker de uitgebreide lijst.
Soit het mankeren van legendaries vind ik dan nog geen gigantische ramp (zoals jullie al vermelden ze zijn legendary voor een reden :p), maar als friends safari inderdaad meer een extra is en niet echt een super source zal het dus Omega Ruby worden. Waarvoor dank!.
En inderdaad mijn wederzijdse vriendenlijst is sowieso niet aan de grote kant en enkel maar mensen lastig vallen voor een FS die dan nog ferm kan tegenvallen is er toch wel wat over.
Ik kan nog steeds de FS op X spelen zoveel ik wil en als ik eens een pokémon vang die ik nog niet heb deze overzetten naar Omega..
Das wel het voordeel van idioot te doen met 2 versies van dezelfde hardware te kopen .. transfereren is nog nooit zo gemakkelijk geweest :').

Het grappige is dat deze vraagstelling op het einde van het jaar sowieso depricated wordt als sun/moon uitkomt :). Doelstelling voor de dode momenten op het openbaar vervoer/.. zoveel mogelijk te vangen voor het einde van het jaar.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Manaphy breed altijd naar Phione, maar je kan Phione niet evolueren naar Manaphy. Eevee kan je gewoon vangen dacht ik en voor Manaphy moet je Pokémon Ranger doorspelen en je eitje naar Diamond/Pearl/Platinum transfereren. Ik kan je wel aan een Phione helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Pas wel op met dat 'overzetten'. Bloedirritant als je even denkt je Haunter te transferren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Henk schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:09:
Het beste wat je kunt doen als je een complete dex wilt, is behalve de pokemon die je nodig hebt breeden en vangen, zorgen dat je zo snel mogelijk aan een manaphy/phione/eevee komt. Dat zijn drie pokemon die je kunt breeden en die _ontzettend_ gewild zijn op de GTS :)
Hehe,

Spijtig dat je niet de pokémons bekomen in de originele games (bleu,red, yellow) kan traden want dan zou het bekomen van een eevee enorm gemakkelijk worden :D

Soit tot nu toe heb ik in geen enkele pokémon game zitten breeden tijd om me de op te gooien gok ik dan :")

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Ik dacht dat je bepaalde missies via het Nintendo Netwerk kreeg om in Pokémon Ranger Manaphy te kunnen vangen en dat dit niet meer ondersteunt wordt. Of is dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
BlackthunderAwf schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:16:
Ik dacht dat je bepaalde missies via het Nintendo Netwerk kreeg om in Pokémon Ranger Manaphy te kunnen vangen en dat dit niet meer ondersteunt wordt. Of is dat niet zo?
Je moet een code invoeren na het doorspelen van het spel: http://www.wikihow.com/Ge...gg-in-Pok%C3%A9mon-Ranger

Pagina: 1 ... 77 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.