Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Maar het zou me niet verbazen als je Mew wel legaal kon krijgen in deze VC versies hoor. Anders kan je ze nooit allemaal krijgen want ze doen vast geen events meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Ik hoop gewoon dat de glitch er nog in zit :P
Please understand.

Net zoals shiny diancie, HA legendary birds, surf/fly pikachu, shiny yveltal/xerneas, etc...

[ Voor 73% gewijzigd door Henk op 17-02-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 09:45
Ghehe ja, dat je hem tegenkomt als je Lavender Town aan de west kant uit stapt, net als toen.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:27:
Maar het zou me niet verbazen als je Mew wel legaal kon krijgen in deze VC versies hoor. Anders kan je ze nooit allemaal krijgen want ze doen vast geen events meer ;)
Voor Japan heb je dus wel events. Je krijgt bij aankoop van een Japanse 2DS + Pokémon Virtual Console versie een Mew coupon.
Voor europa heb ik niks gelezen.
Henk schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:45:
Ik hoop gewoon dat de glitch er nog in zit :P
[...]
Please understand.
Net zoals shiny diancie, HA legendary birds, surf/fly pikachu, shiny yveltal/xerneas, etc...
Ik was al helemaal blij dat ik Mew zag. Maar ik was een beetje te enthousiast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Haha, ik kreeg gisteravond een shiny arbok over de wonder trade. Zou die erin gehackt zijn? Waarom zou iemand een shiny wondertraden?

Bla bla bla...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Ik gooi ook wel eens juweeltjes over de wonder trade, gewoon omdat het kan :) Vorig jaar met shiny hunten in een paar uur tijd 4 shiny magmar gevangen. Eentje gehouden, een voor mijn broer, eentje hier weggegeven en een op de wonder trade. Daarnaast was het gister woensdag en dat is de Reddit-dag om te wonder traden. Dan is de kans op leuke returns groter.

Read the code, write the code, be the code!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:21
Elfjes schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:05:
Haha, ik kreeg gisteravond een shiny arbok over de wonder trade. Zou die erin gehackt zijn? Waarom zou iemand een shiny wondertraden?
Toen ik aan WTW meedeed, kreeg ik ook vaak shiny pokemon en meestal waren ze 6IV en EV getraind van lvl 100 :9 Was zo enthousiast dat ik al die shiny kreeg tot ik achter de reddit sub kwam >:)
Moet het een keertje oppakken eigenlijk weer, stuurde veel mons met egg moves uit die ik breedde

NS FC: SW 2742 0448 8213

Verwijderd

Ik moet me eens ook daar op gaan focussen.

• Elfjes
  • Niet online
Ah kijk dat verklaart. Deze is inderdaad ook lvl 100 met 6IV. Tof dat mensen dat doen :) Zal de woensdag eens in de gaten houden :o

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update vanaf serebii: De games staan nu in de europese store. €9,99 Ik kijk zodra ik thuis ben of er meer informatie staat.
Afbeeldingslocatie: http://www.serebii.net/vceurope.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:27
Ik heb al even snel gespiekt ^^. 9,99 per stuk en beschikbaar in verschillende talen. Spaans, Duits, Frans en Engels.

De release is zoals bekend op 27 februari en via local play kun je zelfs met z'n tweeën spelen staat er in de beschrijving! Ik heb er wel zin in, ben benieuwd hoe het speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha bedankt voor de update, local play lijkt me wel erg cool. Ik ben benieuwd wat je daar dan allemaal mee kan. 30 euro voor alle drie is toch best wel veel geld. Moet dan toch maar echt kiezen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik denk dat local play vooral ruilen/vechten zal zijn. Meer functies had het origineel niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Missingno :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Het tegoed bij de Nintendo Shop maar weer ophogen. De verlenging van Pokébank komt er ook weer aan :)

Drukke tijd. Ben nog druk aan het breeden en trainen voor Kanto Classic en dan moet ik zometeen ook nog Kanto zelf door ... :) Ik ga trouwens voor Yellow. Red en Blue allebei gespeeld, maar Yellow nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Die was ook mogelijk in Yellow toch? Net zoals de Mew glitch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Iemand al mystery dungeon gespeeld? Het voelt anders aan dan de oude games in ieder geval het begin voorlopig (van wat ik me herinner :p)

[ Voor 11% gewijzigd door Musta op 19-02-2016 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens wat ik zojuist heb gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamemania.eu/game_images/games/000000000000034794_GM_PACKAGE_0001_M.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.gamemania.eu/game_images/games/000000000000034793_GM_PACKAGE_0001_M.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.gamemania.eu/game_images/games/000000000000034792_GM_PACKAGE_0001_M.JPG

Link naar Gamemania site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gamemania heeft wel meer downloadcodes die ze verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik heb ze nog niet eerder in Nederland gezien, kaartjes met downloadcodes voor eShop titels. Voor Sony's platforms wordt je er mee doodgegooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAITii
Afgelopen weekend was er vanuit Pokémon weer een Twitch stream opgezet waarop je de Regionals in St. Lious kon volgen, en wat een finale was daar, het bijna onmogelijke gebeurde er:

https://www.livecap.tv/t/pokemonvgc/udedfTW203V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ja, dat is zuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Laatst online: 19-09 16:59
Die Semifinal tussen Chuppa en Shaun liet precies zien wat er mis is met Smeargle en Dark Void en het niet uitmaakt hoe goed je speelt als je tegenstander dark void raakt en de juiste moody boosts krijgt. Dat vergt geen skill, dat is een pure crapshoot die je eigenlijk gewoonweg niet moet hebben in een competitive omgeving imo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op zondag 21 februari 2016 @ 01:01:
Ik heb ze nog niet eerder in Nederland gezien, kaartjes met downloadcodes voor eShop titels. Voor Sony's platforms wordt je er mee doodgegooid.
Dan moet je eens goed kijken bij de GameMania.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
artie16 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 18:08:
Ik weet niet of dit mag op dit forum maar via deze tutorial kan je ook aan een Mew komen:
https://gbatemp.net/threa...mew-event-at-home.413162/
Ik ben benieuwd of de volgende Pokémon ook op deze manier beschikbaar komen. Aan het einde van het topic is te zien dat Nintendo iets gefixed heeft. Iemand die hier meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Volgens mij worden de volgende twee (Celebi en Jirachi) via Nintendo netwerk verspreid. Dus direct te downloaden. Darkrai wordt misschien weer een winkelbezoek

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Oh dat zou super zijn. Dat scheelt weer. Anders zou je elke maand voor een Pokémon naar de GameMania moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Yup de komende 2 kan je thuis zelf binne halen zij medewerker bij GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Als de distributie van de event Pokemon voor ons het zelfde is als in de states (tot nu toe zijn de aankondigingen het zelfde) dan kunnen we elke maand t/m december een Pokemon krijgen. Die gaan allemaal via download (dus thuis) behalve:
- Mew (Februari)
- Darkrai (Mei)
- Arceus (Augustus)
- Genesect (November)

Die gaan "via een code". Maar of je die code zomaar krijgt zoals bij Mew dat is alles behalve zeker. Zou maar zo kunnen dat je iets moet pre-orderen ofzo. Ik hoop het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Hmm nog best vaak naar de GM dus.

Weet iemand ook waar je de Pokébank kunt verlengen?
Ik kan dit namelijk nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GAITii schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:51:
Hmm nog best vaak naar de GM dus.

Weet iemand ook waar je de Pokébank kunt verlengen?
Ik kan dit namelijk nergens vinden...
In de PokéBank zelf. Zodra deze bijna verlopen is. Bv. Die van mij verloopt over 11 dagen, de app waarschuwt me nu en vraagt of ik wil verlengen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel hij verloopt en je verlengt niet omdat je dat vergeet, ben je dan alles kwijt na een x aantal dagen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:43:
Stel hij verloopt en je verlengt niet omdat je dat vergeet, ben je dan alles kwijt na een x aantal dagen ?
Volgens Nintendo wel.

Ik wil het er niet op gokken dus laat een maand van te voren altijd al elke dag een reminder lopen.
Moet nu nog 23 dagen, maar zag nog geen verleng-iets in de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

GAITii schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:55:
[...]
Ik wil het er niet op gokken dus laat een maand van te voren altijd al elke dag een reminder lopen.
Moet nu nog 23 dagen, maar zag nog geen verleng-iets in de bank.
Zet je reminder op 14 dagen voor hij afloopt. Dan kun je meteen verlengen als je de reminder krijgt. :)

Constructed: Silver || Limited: Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 17:03

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:43:
Nee. Ik had van een jaar geleden nog een aantal pokemon in de bank staan. Vorige week heb ik daar weer eens in gekeken en ze stonden er nog steeds. Als de tijd van je bank afloopt kunt je geen nieuwe pokemon meer in de bank zetten, maar degene die er al in stonden blijven gewoon bestaan en kun je ook nog eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, gelukkig maar toch ga ik hem snel verlengen als die bijna afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Met die competities momenteel gebruik ik nog geregeld de Pokébank. Alleen zo zuur dat je geen items kan meenemen. Moet ik steeds een Pokémon naar X zetten, daar een bult met evolution stones kopen, gebruiken en dan weer terug naar AS :) Is gewoon minder werk dan steeds super training doen.

[ Voor 10% gewijzigd door wackmaniac op 24-02-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik gebruik de Pokebank eigenlijk alleen voor het gemak van overzetten. Dat is ingame zo omslachtig omdat je altijd een Pokemon terug moet geven. Dus dan zit je weer een bende level 3 critters te vangen enzo....

Ik wil ook eens gaan beginnen aan mijn living dex, maar ik weet nog niet waar ik die in ga zetten. Opzich is de Pokebank wel wat "veiliger" omdat zo'n spelkaartje natuurlijk kan beschadigen of kwijt kan raken. Maar toch heb ik moeite om het te vertrouwen. Wat als ik er zat van ben en er een paar jaar niks mee doe? Of dat Nintendo de boel kapot maakt (storing) in hun datacenter?

Ik weet dat er apparaatjes zijn om saves van 3DS kaartjes af te halen en terug te zetten. Maar ik lees dat die saves zo encrypted zijn dat die alleen teruggezet kan worden in het kaartje waar het vandaan komt. Dus dat helpt je niet echt bij kwijtraken of beschadigen van je kaartje.

En volgens mij werken saves van digitale games net zo, die kan je wel eenvoudig backuppen via een sd-kaartlezer in je pc, maar als je je 3ds kwijt raakt / stuk gaat voordat je een system transfer hebt kunnen doen dan zijn die ook nutteloos. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 11:06

Ypho

Allround Nerd

Ik heb inmiddels 2 jaar de Pokebank, maar gebruik het te weinig. Deze maand maar alles naar X of AS zetten en de bank laten verlopen. Backup maken van de save voor Dropbox, en dan maar kijken wanneer ik het weer eens oppak.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
BlackMage schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:27:
Ik wil ook eens gaan beginnen aan mijn living dex, maar ik weet nog niet waar ik die in ga zetten. Opzich is de Pokebank wel wat "veiliger" omdat zo'n spelkaartje natuurlijk kan beschadigen of kwijt kan raken. Maar toch heb ik moeite om het te vertrouwen. Wat als ik er zat van ben en er een paar jaar niks mee doe? Of dat Nintendo de boel kapot maakt (storing) in hun datacenter?
Ik vertrouw mijn cartridge meer dan een cloud service, dus mijn bijna complete living dex staat op AS. En als er een nieuw spel uitkomt gaat hij gewoon grotendeels over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt er ook aan of je een spel op de cartridge hebt of digitaal hebt he. Ik heb Omega Ruby als download op mijn SD kaart. En X als cartridge. Ik kan dus alleen van Omega Ruby een kopie maken van X niet.

Als mijn SD kaart met Omega Ruby kapot gaat/corrupt raakt heb ik meestal een recente kopie. Het is niet dat ik dit dagelijks doe maar meer wekelijks/maandelijks.

Ook heb ik van mijn 2DS de originele SD kaart van 4GB die er bij zat. Hier staat dus ook Omega Ruby op. Maar dan ben ik natuurlijk wel mijn savegame kwijt.

Pokebank gebruik ik eigenlijk alleen om alles over te zetten, van de ene spel naar de andere. Maar ik ben pas begonnen, dus heb nog niet zo veel pokemons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:42:
Het ligt er ook aan of je een spel op de cartridge hebt of digitaal hebt he. Ik heb Omega Ruby als download op mijn SD kaart. En X als cartridge. Ik kan dus alleen van Omega Ruby een kopie maken van X niet.

Als mijn SD kaart met Omega Ruby kapot gaat/corrupt raakt heb ik meestal een recente kopie. Het is niet dat ik dit dagelijks doe maar meer wekelijks/maandelijks.

Ook heb ik van mijn 2DS de originele SD kaart van 4GB die er bij zat. Hier staat dus ook Omega Ruby op. Maar dan ben ik natuurlijk wel mijn savegame kwijt.

Pokebank gebruik ik eigenlijk alleen om alles over te zetten, van de ene spel naar de andere. Maar ik ben pas begonnen, dus heb nog niet zo veel pokemons.
Als jouw 2DS stuk gaat (of kwijt raakt, whatever) dan kan je niet meer die backup van SD kaart gebruiken als je een nieuwe hebt.

Ik denk dat de "veiligste" plek inderdaad een cartridge is. Een cartridge die je ergens goed bewaard en niet meer zomaar mee neemt om buiten de deur te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Het is en blijft een spelletje natuurlijk. Is zonde als je event legendaries verloren gaan, maar het is niet het einde van de wereld :)

Er gaan geruchten over een nieuwe Pokémon game in het najaar, codenaam Pokémon Rainbow: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1188554

[ Voor 34% gewijzigd door wackmaniac op 24-02-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Maar wel ontzettend zuur als je honderden uren in een living dex hebt zitten, of allemaal competitiewaardige kwijt bent. Of je box vol met random shiny encounters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
voor die 5 euro per jaar vind ik Pokebank wel zo gemakkelijk.

Niji is overigens wel een codenaam, niet de daadwerkelijke naam natuurlijk. Stiekem verwacht ik Zaterdag wel info over de nieuwe game (gen7 dan toch? :P) Anders sowieso met de E3. Gewoon een gen7 als afsluiter voor de 3ds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Ik gebruik Pokébank ook al sinds het begin, ook leuk dat je altijd weer Battle Points krijgt voor het gebruiken van de bank.

In mijn Pokébank staan ook heel veel zelf ge-encounterde shiny's, en heel veel andere mons waar uren werk in zitten. Vertrouw meer op die Pokébank dan op een savegame op een Cartridge, maar dat is meer een welles-nietus discussie.

Pokémon Rainbow, heb eens wat lopen zoeken maar er zijn wel degelijk aanwijzingen hiervoor:

1. 20 jaar geleden, Pokémon rood, blauw, groen, geel, kleuren die in de regenboog voorkomen.
2. Een regenboog bevat 7 kleuren, generatie 7?
3. Het mega evolution symbool lijkt op een regenboog maar bevat de kleuren (Pokémon) rood, blauw, groen en geel.
4. Een regenboog wordt veroorzaakt door zon en regen, Primals? Kyogre; regen? Groudon; zon?

Dit zijn natuurlijk alleen maar speculaties en gebaseerd op fantasie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
BlackthunderAwf schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:18:
Maar wel ontzettend zuur als je honderden uren in een living dex hebt zitten, of allemaal competitiewaardige kwijt bent. Of je box vol met random shiny encounters.
Ja, zie het als vakantiefoto's. Het "plezier" heb je al gehad, maar de foto's laten je dat beter herinneren. Je 10 jaar geleden zelfgevangen shiny Abrok tegenkomen in je box kan het zelfde effect hebben. Foto's kwijt raken is voor veel mensen een van de meest erge dingen die ze in "digiland" kan overkomen. Dus je Pokemon, als je er waarde aan hecht, zou je op de zelfde manier moeten beschermen.
Akaendra schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:38:
Niji is overigens wel een codenaam, niet de daadwerkelijke naam natuurlijk. Stiekem verwacht ik Zaterdag wel info over de nieuwe game (gen7 dan toch? :P) Anders sowieso met de E3. Gewoon een gen7 als afsluiter voor de 3ds.
Niji is een codenaam ja. Maar er stond ook bij dat het iets te maken had met de 20e verjaardag. Niji = regenboog en de eerste generatie waren de enige games met kleuren van de regenboog in de titel. Remake van Red/Blue/Green/Yellow met Gen6 mechanics en grafische stijl van X/Y/OR/AS misschien? :P Overgens is Gen1 ook de enige die niet (afgezien van die VC ports) speelbaar is op een 3DS. Voor de rest zijn alle generaties of hun remake beschikbaar op DS of 3DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:50:
[...]

Als jouw 2DS stuk gaat (of kwijt raakt, whatever) dan kan je niet meer die backup van SD kaart gebruiken als je een nieuwe hebt.

Ik denk dat de "veiligste" plek inderdaad een cartridge is. Een cartridge die je ergens goed bewaard en niet meer zomaar mee neemt om buiten de deur te gamen.
ooh dit moet ik dan maar even testen door het SD kaartje in een andere 2DS of 3DS te stoppen. Als het klopt wat jij zegt hebben we er dus geen bal aan.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Ik vraag mij eigenlijk af of de pokebank valt de gebruiken in combinatie met de red, blue en yellow games (eventueel transport in een richting zoals met back, white, black 2 en white 2 het geval was), iemand enig idee?

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Zeehond schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:25:
Ik vraag mij eigenlijk af of de pokebank valt de gebruiken in combinatie met de red, blue en yellow games (eventueel transport in een richting zoals met back, white, black 2 en white 2 het geval was), iemand enig idee?
Nee, deze VC games communiceren alleen met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

BlackMage schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:41:
[...]

Nee, deze VC games communiceren alleen met elkaar.
Bedankt :), wel jammer, ik had gehoopt dat ik de pokemon zou kunnen meenemen als ik het spel heb uitgespeeld.

Maar een gaan bedenken wat het wordt pokemon Red, Blue, of Yellow. Yellow heeft wel kleurtjes :9

Misschien maar eens een poll aanmaken

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:01:
[...]

ooh dit moet ik dan maar even testen door het SD kaartje in een andere 2DS of 3DS te stoppen. Als het klopt wat jij zegt hebben we er dus geen bal aan.

8)7
Nee dat gaat niet. De gegevens op de SD kaart is geëncrypt met de key van je 2DS / 3DS. Een andere 2DS / 3DS kan deze niet zomaar lezen. Hiervoor zou je eerst een system transfer moeten uitvoeren. (Zie Instellingen > System Transfer)

Indien je 2DS / 3DS kapot is, kan je via Nintendo (per e-mail / telefonisch) de console Id van je oude 3DS koppelen aan de nieuwe. Maar dan moet je downloads alsnog opnieuw downloaden (kan dan via de eShop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Zeehond schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:49:
[...]

Bedankt :), wel jammer, ik had gehoopt dat ik de pokemon zou kunnen meenemen als ik het spel heb uitgespeeld.

Maar een gaan bedenken wat het wordt pokemon Red, Blue, of Yellow. Yellow heeft wel kleurtjes :9

Misschien maar eens een poll aanmaken
Met geel kan je tenminste ook alle starters krijgen. Gen 1 heeft geen breeding dus tenzij iemand van zn starter af wil is het dus lastig om ze te krijgen.
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:03:
[...]

Nee dat gaat niet. De gegevens op de SD kaart is geëncrypt met de key van je 2DS / 3DS. Een andere 2DS / 3DS kan deze niet zomaar lezen. Hiervoor zou je eerst een system transfer moeten uitvoeren. (Zie Instellingen > System Transfer)

Indien je 2DS / 3DS kapot is, kan je via Nintendo (per e-mail / telefonisch) de console Id van je oude 3DS koppelen aan de nieuwe. Maar dan moet je downloads alsnog opnieuw downloaden (kan dan via de eShop)
Maar de vraag is... kan je nadat je geholpen bent door Nintendo (en je dus je aankopen weer kunt downloaden) ook je savefile van een eerder gemaakte backup weer gebruiken?

Na een systemtransfer kan je alle sd kaartjes in je "nieuwe" 3ds doen, incl kaartjes die niet in je 3ds zaten tijdens de transfer en backups. De system transfer doet niks met de sd kaart en vermoedelijk krijgt je nieuwe 3ds dus het hardware id van je oude. Maar is zo'n "Nintendo hulpactie" het zelfde als een systemtransfer? Of alleen nieuwe hardware id koppelen aan eshop account?

[ Voor 50% gewijzigd door BlackMage op 24-02-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Heb nooit problemen gehad met 2 dsen en backup op een ander kaartje te zetten. Werkte bij mij iig gewoon goed.

Naja, VC titels zullen natuurlijk niet mer Pokebank werken. oorspronkelijk RBY hadden nog geen natures en nog geen defense/special defense split. Dat zou nog te overkomen kunnen zijn maar Natures helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Er worden grote dingen aangekondigt aankomende vrijdag volgens onderstaande pagina!

http://www.pokemon.com/us...pokemon-news-this-friday/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

BlackMage schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:05:
[...]

Met geel kan je tenminste ook alle starters krijgen. Gen 1 heeft geen breeding dus tenzij iemand van zn starter af wil is het dus lastig om ze te krijgen.
Thanks ik heb nog nooit de officiële gen1 gespeeld (wel leafgreen) dus ik wist niet dat deze geen breeding hadden. In dat geval is de keuze gemakkelijk gemaakt, en wordt het dus pokemon yellow :9~ . Ik wil namelijk wel alle starters.

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMage
Jelmer93 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:07:
Er worden grote dingen aangekondigt aankomende vrijdag volgens onderstaande pagina!

http://www.pokemon.com/us...pokemon-news-this-friday/
Spannond!

(Vrijdag om 16:00 onze tijd dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yay weer een Nintendo Pokémon Direct! :) Zat er al een beetje op te wachten.
BlackMage schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:05:
[...]

Maar de vraag is... kan je nadat je geholpen bent door Nintendo (en je dus je aankopen weer kunt downloaden) ook je savefile van een eerder gemaakte backup weer gebruiken?

Na een systemtransfer kan je alle sd kaartjes in je "nieuwe" 3ds doen, incl kaartjes die niet in je 3ds zaten tijdens de transfer en backups. De system transfer doet niks met de sd kaart en vermoedelijk krijgt je nieuwe 3ds dus het hardware id van je oude. Maar is zo'n "Nintendo hulpactie" het zelfde als een systemtransfer? Of alleen nieuwe hardware id koppelen aan eshop account?
Zover ik weet wordt enkel je eShop account omgezet waardoor je opnieuw titels kan downloaden. Dus dan kan je niet je oude savegames behouden. Maar ik kan er naast zitten, ik heb het niet nodig gehad.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Ik gok en gen7 in aantocht, laatste keer dat er een Pokémon direct was, warden de starters van X&Y onthuld.
Jammer dat ik dan op mijn werk zit, misschien even kijken of ik via via wat kan kijken. Nintendo directs worden toch ook op youtube uitgezonden naast de standard twitch/ustream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Vrijdag 26-2 16:00 uur is precies 27-2 0:00 uur in Japan. De datum waarop Pokemon 20 jaar geleden voor het eerst uit kwam.

Eventuele aankondigingen zullen vast daarmee te maken hebben. Dat zal de "Niji" zijn, whatever it might be. Maar sluit niet uit dat ze ook meer aankondigen zoals Gen7 of Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Las op twitter dat vrienden denken dat het om Pokkén dlc of Go zal gaan ,maar daar is de aankondiging imo te groots voor. Elke Pokémon taal heeft erover getweet dus het zou een major letdown zijn als het dat was.

Gezien de direct maar 5 minute duurt, zal het echt een eerste glimps zijn, en mijn gedachten gaan nog steeds uit naar Gen7, zeker nu men weet van Magearna lijkt het me wel zo dat een nieuwe generatie om de hoek staat en dat Z gewoon overgeslagen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:27
Pokémon Go zou ik anders voor staan te springen! Die mag wat mij betreft zo snel mogelijk komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Akaendra schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:10:
Las op twitter dat vrienden denken dat het om Pokkén dlc of Go zal gaan ,maar daar is de aankondiging imo te groots voor. Elke Pokémon taal heeft erover getweet dus het zou een major letdown zijn als het dat was.

Gezien de direct maar 5 minute duurt, zal het echt een eerste glimps zijn, en mijn gedachten gaan nog steeds uit naar Gen7, zeker nu men weet van Magearna lijkt het me wel zo dat een nieuwe generatie om de hoek staat en dat Z gewoon overgeslagen wordt.
Er zijn nog maar twee Pokemon Directs geweest:
- In Januari 2013: Aankondiging Pokemon X en Y
- In September 2013: Details over X en Y, zoals de mega-evoluties van de Kanto starters.

Voor OR/AS zijn nooit Pokemon Directs geweest. Hun aankondiging was met een persbericht.

De eerste was dus een enorme aankondiging, de tweede echt minimaal. En de OR/AS aankondiging beschouw ik ook als "enorm" maar daar hebben ze geen Pokemon Direct voor gehouden. Dus helaas is er niet echt een touw aan vast te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok dat Gen 7 Go wordt. Hier komen we vrijdag op terug. hehe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Tijd voor een Poll :P

Poll: Wat kunnen we vrijdag verwachten?
Generatie 7
Pokemon Z
Remake collectie van Generatie 1 (Rainbow?)
Details over spinoff games zoals Go
Niks wat we nog niet weten, alleen trailers
Overig
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=396472&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk wat voor 20 jaar Pokémon, Pokémon Go, Pokken Tournament en als afsluiter Pokémon Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
De Direct is maar 5 minuten (bron: Japanse Nintendo Twitter-account). Zeker als ze nog wat aandacht besteden aan het 20-jarig jubileum (doen ze vast wel), blijft er niet zoveel ruimte meer over voor aankondigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een aankondiging hoeft niet langer dan 30 seconden te duren. Nintendo kennende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Hoe minder je weet hoe meer de hype train kan doen? :P

Ik heb de Pokémon Yellow 2DS in bestelling staan. Dus voor mij ook Pokémon Yellow als VC titel.

De oorspronkelijke spellen nog nooit gespeeld omdat m'n ouders geen Game Boy voor me kochten en daarna ook nooit pokémon gespeeld raar genoeg. Dus eerst Yellow doorploegen en dan zien we wel weer verder. Misschien X/Y of ORAS tenzij ze iets anders leuks aankondigingen en ik zo lang kan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist is er een app van Pokemon verschenen in de Apple iOS store:
https://itunes.apple.com/...o-booth/id1084024173?mt=8
Afbeeldingslocatie: http://a4.mzstatic.com/eu/r30/Purple49/v4/44/2c/19/442c1930-5079-6efa-0c0c-1d64ee8d389e/screen322x572.jpeg

We willen toch wel een echte app wat denken ze wel niet. |:(

• wackmaniac
En ingeschreven voor de Kanto Classic :)

Voor EUR 95 is het aanlokkelijk, maar blijf het voorlopig wel even mijn mijn 3DS XL doen denk ik.

• Elfjes
  • Niet online
Zo, het heeft even geduurd, maar ik heb dan eindelijk m'n dex compleet. Op een aantal mythicals na, maar die komen de rest van het jaar nog. Helaas heb ik de Diancie en Hoopa events gemist =\ Er is zeker vast niet iemand die er nog eentje over heeft O-). Ik heb nog enkele genIV Darkrai in de aanbieding, misschien voor iemand die straks niet naar de GM kan/wil?

Oh en nu ik toch bezig ben. Ik heb nog een 5IV modest HA Nidoran(male) waar ik niks mee doe. Kan ik daar iemand een plezier mee doen? (bijvoorbeeld voor de kanto classics)

Bla bla bla...

Verwijderd

Ik heb nog wel een (japanse!) hoopa voor je.

• BlackthunderAwf
In welke game heb je de dex compleet gemaakt? Heb je daarvoor ook andere games gebruikt of alles via de GTS gedaan?

• Elfjes
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:03:
Ik heb nog wel een (japanse!) hoopa voor je.
cool! DM :)
BlackthunderAwf schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:18:
In welke game heb je de dex compleet gemaakt? Heb je daarvoor ook andere games gebruikt of alles via de GTS gedaan?
Pokemon X
Ik had in White ook al de dex compleet, daar heb ik de meeste vandaan (legendaries komen uit Pearl, Emerald en Heartgold). De hoogste evoluties heb ik via de pokebank overgezet en vervolgens in X gebreed en geleveld. Via GTS heb ik een paar gehaald, met name de trade-evoluties en Yveltal.

[ Voor 14% gewijzigd door Elfjes op 25-02-2016 12:36 ]

Bla bla bla...

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Ik ben ook zo goed als klaar met mijn living dex. De GTS is echt een verademing, het is bizar hoever je met een box met eevee's komt :)

• wackmaniac
Heb net na de komst van de Pokébank een hele berg Caterpie via de GTS omgezet naar stone evolutions, omdat Caterpie niet te vangen is in ORAS.

• Elfjes
  • Niet online
Henk schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:58:
Ik ben ook zo goed als klaar met mijn living dex. De GTS is echt een verademing, het is bizar hoever je met een box met eevee's komt :)
Ja daar heb ik me in eerdere gens ook al over verbaasd. sommige pokemon die gewoon te vangen zijn kun je tegen bijna alles wegzetten. Ik heb mijn gts trades gedaan met HA fletchling (nog bedankt wackmaniac :D). Daarvoor is het ook wel fijn dat je tegenwoordig een berichtje mee kunt sturen

Living dex heb ik me (nog) niet aan gewaagd. Dit is voor mij de eerste gen waarin dat uberhaupt kan met boxruimte

[ Voor 9% gewijzigd door Elfjes op 25-02-2016 13:14 ]

Bla bla bla...

• Musta
wackmaniac schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:48:
En ingeschreven voor de Kanto Classic :)

Voor EUR 95 is het aanlokkelijk, maar blijf het voorlopig wel even mijn mijn 3DS XL doen denk ik.
Hoe heb je dat gedaan? Ik heb een account bij PGL en mn game staat er ook in maar heb geen idee hoe ik me moet inschijrven? Is de eerste keer voor me

so gevonden

btw items mogen niet gebruikt worden, maar kan je je pokemon items laten houden en dat het dan niet wordt meegenomen tijdens een battle? of moet je ze zelf eraf halen

[ Voor 17% gewijzigd door Musta op 25-02-2016 14:12 ]

• GAITii
Morgen komen toch ook de Red, Blue en Yellow VC versies uit?

Zo ja, dan wordt hem voor mij Yellow, de eerste game die ik ooit kocht (daarna paar maanden later alsnog Blue gekocht).

[ Voor 50% gewijzigd door GAITii op 25-02-2016 14:53 ]

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:05

Michelli

LL.M

GAITii schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:53:
Morgen komen toch ook de Red, Blue en Yellow VC versies uit?

Zo ja, dan wordt hem voor mij Yellow, de eerste game die ik ooit kocht (daarna paar maanden later alsnog Blue gekocht).
Ik dacht overmorgen?

Ik ben momenteel aan het brainstormen voor de Kanto Classic. Valt toch wel tegen als je veel pokemon en items niet kan gebruiken :')

Verwijderd

Zaterdag toch of is het de 27ste in Japan ? (Dus morgen avond 17:00)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
pokemon sun en moon:
https://t.co/ADL173jvDK

Burp

• Megajr
Mijn 2DS ligt al klaar volgens gamemania. De losse games komen vrijdag of zaterdag uit :)

• BlackthunderAwf
@Wii4all: Door de benaming Sun en Moon mag ik wel aannemen dat het om een Gen 7 gaat? Nog twee daagjes, dan weten we het zeker.

• Elfjes
  • Niet online
Gen 7 dus. Ben heel erg benieuwd :D

Bla bla bla...

• Akaendra
We weten het morgen al tijdens de Direct, die begint om 16:00 onze tijd.

Ik ga er wel van uit dat dit Gen 7 is, en eigenlijk moeten Solrock/Lunatone dan wel version specific moeten zijn ;)

We gaan het zien morgen :P

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40
Sun en Moon. Zou tof zijn als we dan ook de ruimte inmogen voor space-pokemon ofzo. Maar verwacht dat we puzzels gaan krijgen met eb en vloed, nat en droog. water en vuur etc...

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Elfjes schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:53:
Zo, het heeft even geduurd, maar ik heb dan eindelijk m'n dex compleet. Op een aantal mythicals na, maar die komen de rest van het jaar nog. Helaas heb ik de Diancie en Hoopa events gemist =\ Er is zeker vast niet iemand die er nog eentje over heeft O-).
Mocht een trade niets worden, heb ik nog wel een Hoopa event code voor je.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• Rost
  • Laatst online: 16-09 09:09
Als je je Hoopa code niet kwijt kan dan wil ik hem ook wel ^^

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Heerlijk dit!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Rost schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:50:
Als je je Hoopa code niet kwijt kan dan wil ik hem ook wel ^^
Ik heb er 2, zie PB.

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Kun je je alleen op je 3ds inschrijven of ook via de website voor de Kanto Classic?

PSN: McMillan0984

• BlackMage
Zeror schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:43:
Sun en Moon. Zou tof zijn als we dan ook de ruimte inmogen voor space-pokemon ofzo. Maar verwacht dat we puzzels gaan krijgen met eb en vloed, nat en droog. water en vuur etc...
Wanneer heeft Pokemon qua gameplay of story ooit iets te maken gehad met de titel van het spel? :P (afgezien van de kleur van de cover legendary)

De trademark staat inderdaad echt op de site, het is geen mockup. Erg spannend in ieder geval :P
Als je nog 1 hebt... :P Ik heb helaas de event ook gemist.

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

BlackMage schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:56:
[...]
Als je nog 1 hebt... :P Ik heb helaas de event ook gemist.
Eentje naar Rost gegaan, als Elfjes niet reageert (of mijn code niet nodig hebt), mag jij 'm hebben. Had ik er nou maar meer meegenomen (lag een stapel bij de Intertoys tot een paar weken geleden).

[ Voor 14% gewijzigd door Ypho op 25-02-2016 15:58 ]

• Akaendra
Naja, we hebben nog niet echt een Sun/Moon Legendary. Ben vooral benieuwd naar welke starter er het best uitziet, als ze die morgen al laten zien.
Ben erg benieuwd naar morgen in ieder geval en ik hoop stiekem toch nog op een 3ds release.

• BlackMage
Ik lees nu ook dat Nintendo wel vaker willekeurige Pokemon-game titels trademarked en daar tot op heden nog geen games voor heeft uitgebracht.
Ypho schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:57:
[...]

Eentje naar Rost gegaan, als Elfjes niet reageert (of mijn code niet nodig hebt), mag jij 'm hebben. Had ik er nou maar meer meegenomen (lag een stapel bij de Intertoys tot een paar weken geleden).
Ah oke, dank je in ieder geval.

• GAITii
BlackMage schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:02:
Ik lees nu ook dat Nintendo wel vaker willekeurige Pokemon-game titels trademarked en daar tot op heden nog geen games voor heeft uitgebracht.

[...]

Ah oke, dank je in ieder geval.
Welke zijn er nog meer ge-trademarked dan? *benieuwd* :9~

• BlackMage
GAITii schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:04:
[...]

Welke zijn er nog meer ge-trademarked dan? *benieuwd* :9~
Hier staan ze:
http://bulbapedia.bulbaga..._series#Unused_trademarks