Hmmm, ik ga binnenkort maar eens wat testen met een choice specs Altaria. Door Cloud Nine ramt hij alle weer-effecten de lucht uit, en hidden power water is voor (Primal) Groudon dan ineens pijnlijk

Zelfs tegen een perfect IV Groudon 252HP 252SPDEF (een set die sowieso niemand speelt) heb je nog 70% kans op 2HKO, en Groudon heeft in de meeste sets geen OHKO antwoord op Altaria. Het enige wat je dus moet doen is goed je EV's investeren op speed en DEF, en de resterende 4 in je SPAtk gooien, met een modest nature. Je moet wel zorgen dat je sneller bent, anders ben je het haasje.
Best dom dat je tegen 1 specifieke pokemon op zoek gaat naar zo een specifieke counter, maar P-groudon loopt echt teveel rond naar mijn zin. De resterende moves richt ik wel in naar wat ik nog mis, Earthquake / Draco Meteor / Fire Blast / Hyper Voice zijn er een paar die te binnen schieten, al moet je wel heel goed oppassen waar je hem op inswitcht.
Edit: EV's als volgt; 172HP / 80SpA / 252Spe. Op die manier kun je zelfs een 31IV 252HP/252SpDef Groudon in 2 beurten omver trekken, en ben je altijd sneller. Het gaat pas mis als Groudon sneller is (31IV + meer dan 80EV op Speed), maar zelfs dan heb je door deze EV spread nog een aardige kans
[
Voor 13% gewijzigd door
Henk op 13-01-2016 11:59
]