Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:52

Dazzler2120

FP ProMod
Henk schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:56:
Wat is het voordeel van Dexnav-ditto jagen? Ik heb dat ding tbh nog niet zoveel gebruikt...
Om een goede IV ditto te krijgen. Nodig voor breeden :)

PS4 PSN: Dazzler2120

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:26
Hoe hoger je level hoe meer info je kan zien over de Pokémon; of ze extra hoge level hebben, of ze wellicht een egg move hebben (bv mijn Poochyena met Fire Fang), of ze hidden ability of een item hebben en de sterretjes geven (volgens mij, nog niet geverifieerd) aan dat ze een aantal perfect iv's hebben.

Daarnaast kan je chainen voor shinies schijnt.

Read the code, write the code, be the code!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
wackmaniac schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:59:
Hoe hoger je level hoe meer info je kan zien over de Pokémon; of ze extra hoge level hebben, of ze wellicht een egg move hebben (bv mijn Poochyena met Fire Fang), of ze hidden ability of een item hebben en de sterretjes geven (volgens mij, nog niet geverifieerd) aan dat ze een aantal perfect iv's hebben.
Dan is het toch veel handiger om gewoon een Ditto FS uit X/Y leeg te halen? :P
Daarnaast kan je chainen voor shinies schijnt.
Dat had ik idd al begrepen, maar daar heb ik niet bepaald het geduld voor. Dan zou ik eerder breeden (ditto niet natuurlijk) voor shiny's denk ik, heb je gelijk perfect IV's en juiste nature waardoor het ding ook nog bruikbaar is.

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:38

Barbas

Gallego!

Kan iemand mij uitleggen wat de vormen betekenen in de Pokedex die behoren bij een Pokemon? Ik doel bijvoorbeeld op de circel, driehoekje, vierkantje etc. Kan op bulbapedia niks vinden hierover...

Mejor así

• wackmaniac
Als je een Ditto FS hebt misschien wel ja, maar die heb ik niet :)

Shinies breeden is alleen beetje te doen als je de masuda method doet icm de shiny charm. Shiny charm heb ik voorlopig nog niet (wil dat zo veel mogelijk zonder transfers proberen) en voor de Masuda method heb je een pokémon uit een andere regio en dezelfde egg group nodig. Zelfs dan heb je nog geen garantie dat de juiste ability en de juiste iv's worden doorgegeven; er worden 5 iv's doorgegeven als je de destiny knot geeft, maar er wordt niet gepecificeerd welke 5. Daarnaast is chainen minder werk, net als de FS in X en Y minder werk was. En de kans is, met shiny charm, ong net zo groot: 1 op 512.

• wackmaniac
Resteleiro schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:10:
Kan iemand mij uitleggen wat de vormen betekenen in de Pokedex die behoren bij een Pokemon? Ik doel bijvoorbeeld op de circel, driehoekje, vierkantje etc. Kan op bulbapedia niks vinden hierover...
Daarmee kan je iv's markeren, zodat je tijdens het breeden weet welke iv's je pokemon heeft.

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:38

Barbas

Gallego!

Ah ok thanks! Ik lees dat een aantal mensen hier echt bezig zijn met perfect IV's en breeden. Doen jullie dat om mee te doen met de championships of voornamelijk voor de online battles/spelplezier?

Mejor así

• Henk
Het laatste, die championships kunnen me gestolen worden, en het breeden van die beesten is ook gewoon leuk :P

Ik zou het niet uit kunnen staan als ik een battle perfect speel, maar vervolgens verlies omdat mijn mon gewoon veel zwakker uitkomt door IV's/EV's/nature

Verwijderd

GAITii schreef op woensdag 17 december 2014 @ 08:49:
Gisteravond van 19:00 tot en met 00:00 bezig geweest met de Pokebank in te richten en alle Pokemon + belangrijke items wezen over te hevelen naar Omega Ruby en vervolgens naar de bank.
Ik heb gisteren ook maar Pokémon Bank aangeschaft, maar heb er geen kaas van gegeten. :+
Ik switch aldoor maar van X naar AS en weer terug om de Dex compleet/completer te krijgen, kan dit sneller in plaats van één voor één? 8)7 Al gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
Gaaf LEGO idee: https://ideas.lego.com/projects/87738 Lego Pokémon Center.

• Batino
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-11 12:08
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:00:
[...]

Ik heb gisteren ook maar Pokémon Bank aangeschaft, maar heb er geen kaas van gegeten. :+
Ik switch aldoor maar van X naar AS en weer terug om de Dex compleet/completer te krijgen, kan dit sneller in plaats van één voor één? 8)7 Al gevonden!
Zet alle pokemon in X die je wil overzetten in de bank. Sluit pokemon X en start de Pokebank en selecteer het spel. Vervolgens krijg je een overzicht van de pokemon die je in de bank hebt op je spel in X. Vervolgens kan je twee keer op start drukken, op deze manier kan je een hele box selecteren.
Nu kan je een hele box van pokemon x overzetten naar een box van de pokebank. Vervolgens pak je de volgende box in X en zet je ze over naar de tweede box in de pokebank. Wanneer je klaar bent sla je de wijzigingen op en stop je AS in de DS. Nu kan je alle pokemon van de pokebank overzetten naar AS.
Koste mij 10min. om al mijn Pokemon van X over te zetten naar AS. :)

EDIT: Zag dat je het al gevonden had 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Batino op 17-12-2014 15:09 ]

• Henk
Wat die pokebank zou sieren is als je gewoon al je boxes zou kunnen laten sorteren op de national dex... :P

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-11 11:39
Of dat je het ook kan gebruiken online of met een app (al is het maar alleen het inzien van wat je in Pokebank hebt)!

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:18

Ypho

Allround Nerd

GAITii schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:17:
Of dat je het ook kan gebruiken online of met een app (al is het maar alleen het inzien van wat je in Pokebank hebt)!
Dat zou voor mij ook handig zijn. Afgelopen week een hele avond bezig geweest om boxen te renamen en in groepen te zetten. Dan weer terug naar de eerste groep, naar achteren scrollen, die box pakken, assignen aan andere groep, daar weer de naam aanpassen... Verschrikkelijk... En dan heb ik het nog niet eens over pokemon sorteren of verplaatsen tussen boxen...Dan pak je een zwik aan pokemon, staat er in je andere box net een pokemon in het midden, kun je ze niet allemaal plaatsen daar ;)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• GAITii
Ja haha, ik heb precies hetzelfde gehad gisteravond. Maar als je de boxen eenmaal goed hernoemd hebt heb je wel een voldaan gevoel en kun je daarna vol los gaan met breeden en alle andere Pokemon te verzamelen.

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

GAITii schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:48:
Ja haha, ik heb precies hetzelfde gehad gisteravond. Maar als je de boxen eenmaal goed hernoemd hebt heb je wel een voldaan gevoel en kun je daarna vol los gaan met breeden en alle andere Pokemon te verzamelen.
Yup. het enige wat ik nu nog wil is makkelijker sorteren (bv op nummer), zodat ik een pokedex kan bouwen :)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• GAITii
Ypho schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:49:
[...]

Yup. het enige wat ik nu nog wil is makkelijker sorteren (bv op nummer), zodat ik een pokedex kan bouwen :)
Hiervoor heb ik gister een groep hernoemd naar Pokédex.

Vervolgens hierin allemaal boxen gezet van 0-29, 30-59, 60-89, en ga zo maar door. Daarna pak je een Pokémon en tijdens het verslepen zie je in de summary zijn Dexnummer, sleep deze na de box met het Dexnummer wat overeenkomt met het boxnummer. Nadat deze in de goede box staat hoef je alleen vanaf het begin van de box nog maar te tellen en zet je hem op de juiste plek in de box.

Zo ga ik proberen met alle 'rommel/afval/slechte'-Pokémon die boxen proberen te vullen, en dubbele release ik uiteindelijk dan maar. Zo komen mijn Pokémon waar ik echt niks mee kan toch nog op een zinvolle plek terecht :9

[ Voor 4% gewijzigd door GAITii op 17-12-2014 15:54 ]

• wackmaniac
Zou je niet beter 001 - 030 doen? Volgens mij heeft de national dex geen pokemon met nummer 0 :)

Ik heb aan het begin direct alle boxes aangemaakt en nu eens in de zoveel tijd sleep ik de gevangen exemplaren van mijn "inbox" naar de juiste plek.

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Slim idee, maar ik heb nu mijn legendaries in een aparte groep, moet ik die maar dubbel vangen :P

Verwijderd

GAITii schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:53:
[...]

Hiervoor heb ik gister een groep hernoemd naar Pokédex.

Vervolgens hierin allemaal boxen gezet van 0-29, 30-59, 60-89, en ga zo maar door. Daarna pak je een Pokémon en tijdens het verslepen zie je in de summary zijn Dexnummer, sleep deze na de box met het Dexnummer wat overeenkomt met het boxnummer. Nadat deze in de goede box staat hoef je alleen vanaf het begin van de box nog maar te tellen en zet je hem op de juiste plek in de box.

Zo ga ik proberen met alle 'rommel/afval/slechte'-Pokémon die boxen proberen te vullen, en dubbele release ik uiteindelijk dan maar. Zo komen mijn Pokémon waar ik echt niks mee kan toch nog op een zinvolle plek terecht :9
Had al in de gaten dat ik in ieder geval op X wat dubbelen heb...
Ik denk dat ik het bovenstaande ook maar ga proberen een deze dagen. De dubbelen gooi ik in de WT (wonder trade) en/of release ik gewoon.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:29:
[...]

Had al in de gaten dat ik in ieder geval op X wat dubbelen heb...
Ik denk dat ik het bovenstaande ook maar ga proberen een deze dagen. De dubbelen gooi ik in de WT (wonder trade) en/of release ik gewoon.
Cool ik zoek nog een pineco. In pokemon Y heb ik ongeveer 520 pokemon gevangen, dat is best veel vind ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:08:
[...]

Cool ik zoek nog een pineco. In pokemon Y heb ik ongeveer 520 pokemon gevangen, dat is best veel vind ik.
Als het goed is heb ik die wel, dan mag je die van mij wel als je interesse hebt. Stuur me maar even een PB, dan kom ik daar morgen/ASAP op terug. :)

• GAITii
wackmaniac schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:00:
Zou je niet beter 001 - 030 doen? Volgens mij heeft de national dex geen pokemon met nummer 0 :)

Ik heb aan het begin direct alle boxes aangemaakt en nu eens in de zoveel tijd sleep ik de gevangen exemplaren van mijn "inbox" naar de juiste plek.
Bedankt voor de opmerking, gister al iets van 40 boxen gereserveerd voor speciale Pokémon + de juiste naam gegeven, en daarna kwam ik op dat idee. Net meteen even gewijzigd :P

• wackmaniac
spoiler:
Rayquaza is supersimpel te vangen, wat wel logisch is omdat je op Rayquaza naar Deoxys toe moet vliegen. Deoxys is alleen een ander verhaal; had hem met mijn Metagross net zo lang opgehouden totdat hij geen pp op Recover meer had. Alle moves die hij dan nog heeft zijn uneffective tegen Metagross. 30 ultraballs en timer balls naar zijn hoofd geslingerd totdat Deoxys uiteindelijk door zijn moves heen is en struggle gebruikt. Met de recoil faint hij ... Soft reset en lang leve de masterball :)

Gister trouwens via Reddit een lijstje met Secret Bases gekregen met daarin triple battles met 3 level 100 Blissey. Als je dat combineert met lucky egg en lvl 3 O-power exp kan je dan per battle ong 100 000 exp krijgen: https://imgur.com/k46E6TI,HnIdWHf

Even de code scannen in je secret base en gaan. Gister kon ik nog niet battlen tegen de players, dus dat ga ik nog wel even proberen. Maar niet vanavond, want ik heb het Mirage Island gevonden waar Ditto te vangen is :) Meteen Magikarp uit de pc getrokken (Pokémon met hoogste catch rate) en een berg Super Repel gekocht. Ditto: here I come!!

• Henk
wackmaniac schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:06:
spoiler:
Rayquaza is supersimpel te vangen, wat wel logisch is omdat je op Rayquaza naar Deoxys toe moet vliegen. Deoxys is alleen een ander verhaal; had hem met mijn Metagross net zo lang opgehouden totdat hij geen pp op Recover meer had. Alle moves die hij dan nog heeft zijn uneffective tegen Metagross. 30 ultraballs en timer balls naar zijn hoofd geslingerd totdat Deoxys uiteindelijk door zijn moves heen is en struggle gebruikt. Met de recoil faint hij ... Soft reset en lang leve de masterball :)
spoiler:
Bij mij was alles wat legendary is tot nog toe een regelrechte ramp om te vangen. De enige die niet moeilijk deed was Cresselia. Rayquaza putte me al soort van uit, komt die *@#& deoxys nog ff om de hoek. Die uiteindelijk tijdens zijn struggles nog net weten te vangen. Master ball had ik uit pure frustratie al gebruikt voor Kyogre, dat kreng deed bij mij ook al zo moeilijk. Hufter, met zijn aqua ring
Gister trouwens via Reddit een lijstje met Secret Bases gekregen met daarin triple battles met 3 level 100 Blissey. Als je dat combineert met lucky egg en lvl 3 O-power exp kan je dan per battle ong 100 000 exp krijgen: https://imgur.com/k46E6TI,HnIdWHf

Even de code scannen in je secret base en gaan. Gister kon ik nog niet battlen tegen de players, dus dat ga ik nog wel even proberen. Maar niet vanavond, want ik heb het Mirage Island gevonden waar Ditto te vangen is :) Meteen Magikarp uit de pc getrokken (Pokémon met hoogste catch rate) en een berg Super Repel gekocht. Ditto: here I come!!
Die secret bases zijn nice idd, maar gaven bij mij laatst een probleem, dat ik al teveel favorites had. Ik HEB helemaal geen favorites? :?

• wackmaniac
spoiler:
Hahaha, heb soft reset moeten doen nadat Deoxys me was ontgaan, daarvoor had ik Rayquaza met 1 quick ball gevangen. Soft reset: weer bij de eerste quick ball gevangen :D

• sschalkwijk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-10 06:55
Henk schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:31:
[...]

spoiler:
Bij mij was alles wat legendary is tot nog toe een regelrechte ramp om te vangen. De enige die niet moeilijk deed was Cresselia. Rayquaza putte me al soort van uit, komt die *@#& deoxys nog ff om de hoek. Die uiteindelijk tijdens zijn struggles nog net weten te vangen. Master ball had ik uit pure frustratie al gebruikt voor Kyogre, dat kreng deed bij mij ook al zo moeilijk. Hufter, met zijn aqua ring

[...]
spoiler:
Kleine tip voor mensen die daar nog aan moeten beginnen en toch spoilers lezen. Geef je zelf net voor Rayquaza catching power lvl 3. Dan werkt deze bij Deoxys ook nog! De o-powers verlopen namelijk niet zolang je bezig bent met battle/filmpje/gesprek. Daarnaast kan je Rayquaza gewoon aanvallen zonder echt te hoeven uitkijken. Als je hem namelijk verslaat, kan je opnieuw tot je hem hebt gevangen..

Had met geluk en catching power Deoxys zonder hem te verzwakken met de eerste ultra bal. Eigenlijk bij geen een legendary meer dan 10 ultra balls nodig gehad dankzij catching power :) .

• wackmaniac
Goede tip sschalkwijk!

• Henk
Pfff, mooie tip idd. Ik vergeet die stomme O-powers altijd :(

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ik vergeet die ook altijd; 40 balls gegooid voordat ik hem uiteindelijk had.

Weet iemand welke soar spot je ditto kan vidnen?

• wackmaniac
Mirage Island; als je vanuit Lilycoove naar het zuiden vliegt en dan boven zee een stukje naar het westen. Dat is het juiste Mirage Island. Ja kan daar Ditto en Munna vangen.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
wackmaniac schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:15:
Mirage Island; als je vanuit Lilycoove naar het zuiden vliegt en dan boven zee een stukje naar het westen. Dat is het juiste Mirage Island. Ja kan daar Ditto en Munna vangen.
Oke top! Vavond effe mee bezig houden. Weet iemand ook waar de IV judge te vinden is?

• Henk
Dazzler2120 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:17:
[...]

Oke top! Vavond effe mee bezig houden. Weet iemand ook waar de IV judge te vinden is?
Dat eiland met dat 'battle maison' achtige ding. Bij de daycare in de buurt. Maar IV's reken ik altijd uit met deze tool, dan weet je ook een beetje hoe de vlag staat voor wat betreft de (net-)niet perfects.

• wackmaniac
Battle Maison; heb je SS Ticket voor nodig en dat krijg je na het uitspelen van de Delta Episode.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:19
Hoppa, hier ook de e4 verslagen. Team:

spoiler:
  • Breloom (full IV/EV trained)
  • Metagross (shiny,niet getrained)
  • Diancie (Nogmaals dankjewel Henk :> )
  • Groudon (5 perfect (als in 29-31) IV, helaas niet op attack, en ook negatieve nature voor attack. Ik ging er alleen niet van uit dat ik nog een betere zou vangen in afzienbare tijd)
  • Lati@s (geen idee welke, ik heb hem als nickname de verkeerde gegeven :+. Wel prima IV, maar niet EV trained)
  • Wailmer (voor de dive die ik niet nodig had :+)
Alles rond de 52/53, en het werd uiteindelijk een close call bij Steven. Gelukkig wordt je gehealed voordat je tegen May moet vechten :+.

Nu op zoek naar de legendaries, en misschien toch een keer geld gaan uitgeven voor de bank!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
Ik ben van plan OR te halen in combinatie met de 2ds. Nu vraag ik me af of iemand weet hoe ik aan een charmander en een squirtle kan komen in deze game.

• mat.hi.as
Rico0 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 00:57:
Ik ben van plan OR te halen in combinatie met de 2ds. Nu vraag ik me af of iemand weet hoe ik aan een charmander en een squirtle kan komen in deze game.
Als je niet geïnteresseerd bent in de IV/nature van de beestjes, kan je op de GTS kijken ingame. Als je wel zou willen dat het een goeie is, dan kan je heel lief vragen aan iemand hier of die een breeding reject wil afstaan. En ik weet zeker dat dat laatste succes heeft hier *; Helaas heb ik beide niet gebreed, dus aan mij heb je niks :+

• wackmaniac
Heb gister een charmander gehad via wondertrade, die wil ik wel ff langs de daycare sturen voor je.

Gister dus op mirage island Ditto chainen. Paar aardige chains gehad, maar niet boven de 10. Aantal gevangen met meerdere ivs en natures. Mooi spul voor breeden :)

• Batino
wackmaniac schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 07:10:
Heb gister een charmander gehad via wondertrade, die wil ik wel ff langs de daycare sturen voor je.

Gister dus op mirage island Ditto chainen. Paar aardige chains gehad, maar niet boven de 10. Aantal gevangen met meerdere ivs en natures. Mooi spul voor breeden :)
Zelf nog geen mirage island met ditto gehad. Ik heb wel een aantal dittos overgezet vanuit X die ik uit de friend safari had (meeste met 3IVs). Wanneer de dexnav 3 sterren bij potential heeft hoeveel perfecte IVs heeft die dan gemmiddeld?

• GAITii
Rico0 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 00:57:
Ik heb Charmanders met 5IV in de Pokebank als zijnde breed rejects, mist dan wel een belangrijke zoals HP of Speed, maarja voor ingame maakt dat niet uit tenzij je online battles gaat doen dan krijgt die het moeilijk. Deze heeft tevens ook Dragon Dance en Dragon Claw uit mijn hoofd als zijnde Egg Moves.

• wackmaniac
Batino schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 08:17:
[...]

Zelf nog geen mirage island met ditto gehad. Ik heb wel een aantal dittos overgezet vanuit X die ik uit de friend safari had (meeste met 3IVs). Wanneer de dexnav 3 sterren bij potential heeft hoeveel perfecte IVs heeft die dan gemmiddeld?
3 of meer.

• mat.hi.as
Extrapolatie naar onder: 1 ster = 1 perfecte IV en 2 sterren is 2 perfecte IV? Of is het meer "around average" en "decent overall", dus wat de IV checker zegt (ik weet niet exact wat die zegt :+)

• wackmaniac
1 ster = minstens 1 perfect iv
2 sterren = minstens 2 perfecte iv's
3 sterren = minstens 3 perfecte iv's

Gister aantal Ditto gevangen met allemaal maar 1 ster en toch een aantal met twee perfect iv's.

• Batino
Bedankt voor de info! Hopen dat ik snel mirage island met dittos heb!: D

• wackmaniac
Serebii heeft wat meer uitleg: http://www.serebii.net/omegarubyalphasapphire/soar.shtml

Elke dag heb je een willekeurige mirage spot. Door online te gaan en/of te streetpassen (met online gaan werkt streetpass hierin ook) kan je voor die dag meerdere spots krijgen.

• Henk
mat.hi.as schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 06:50:
[...]

Als je niet geïnteresseerd bent in de IV/nature van de beestjes, kan je op de GTS kijken ingame. Als je wel zou willen dat het een goeie is, dan kan je heel lief vragen aan iemand hier of die een breeding reject wil afstaan. En ik weet zeker dat dat laatste succes heeft hier *; Helaas heb ik beide niet gebreed, dus aan mij heb je niks :+
Ik heb net Squirtle/Charmander/bulbasaur/Pikachu(maar dat wordt een *** pichu)/snorlax/lapras gebreed, stik van de rejects. Niet allemaal 5 of 6IV's, maar wel adamant of modest nature, en 4IV's durf ik wel te beloven :)

Op pikachu na kan ik het ook nog wel een extra rondje breeden geven voor die laatste IV's...

Mensen die interesse hebben, geef maar een inbox bericht en add me alvast even, mijn FC is 2938-8248-2179

[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 19-12-2014 11:41 ]

• Rico0
mat.hi.as schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 06:50:
[...]

Bedankt voor de tip!

Ik ben nogal een noob op dit gebied dus wat bedoel je met GTS in game?

• wackmaniac
Ik ben nog lekker met de playthrough bezig, maar jullie zijn alweer fanatiek aan het breeden :)

spoiler:
gister de sealed chamber unlocked. Regi's, here I come!

• Rico0
Waar kan de IV en nature etc zien van de pokemon? Weet niet zo goed wat hier allemaal mee bedoeld wordt':)

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Nature kan je zien in de summary van de pokemon. EV's kan je zien in super training scherm. IV's kan je zien in de battle maison, of met http://www.psypokes.com/dex/iv.php deze tool

• Rico0
Dazzler2120 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:04:
Nature kan je zien in de summary van de pokemon. EV's kan je zien in super training scherm. IV's kan je zien in de battle maison, of met http://www.psypokes.com/dex/iv.php deze tool
Oke, dan heb ik de mogelijke IV uitgerekend. Wat betekenen die getallen? Heb ik nog invloed op de nature, IV en EV?

Sorry voor de vele vragen! :F

• Henk
IV's zijn waarden die je pokemon 'aangeboren' hebt. Ze kunnen varieren van 0-31, waarbij 31 een zogenaamde perfect IV is. IV's zorgen er net zoals EV's (getrainede values) en bepaalde natures (ook aangeboren) voor dat bijvoorbeeld een aanval sterker of zwakker is. Ook de basestat van de pokemon telt hierin mee.

Om mezelf even te quoten:
Henk schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:49:
De berekening (voor alles behalve HP) is dit:

Stat = ((Base * 2 + IV + (EV/4)) * Level / 100 + 5) * Nmod

Waar Nmod 0.9, 1.0 of 1.1 is, afhankelijk van de invloed van je nature modifier. Dat laat gelijk zien waarom EV's minstens net zo belangrijk zijn, want 4EV punten zijn net zo belangrijk als 1IV punt. Heb je 252EV's voor een stat, komt dat dus in feite neer op 252/4 is 63 extra punten, oftewel ongeveer 2x extra perfect IV (31 punten).

In het geval van de special attack (base stat 97) van Noivern:

Geen EV's, geen nature modifier, geen IV's, level 100:
((97*2+0+(0/4)*100/100+5)*1,0 = 199 SPATK

Max EV's, nature modifier 1.1, max IV's, level 100:
((97*2+31+(252/4)*100/100+5)*1,1 = 322 SPATK!
Dat laat aardig zien waarom EV's/IV's en natures best belangrijk zijn als je pokemon wilt gaan gebruiken om te battlen. In de main-game niet zo spannend, online uiteraard wel. Een goede EV-verdeling/nature, samen met een perfect IV kan het verschil maken tussen winnen of verliezen, bijvoorbeeld omdat je ATK stat hoog genoeg is voor een one hit knockout, of dat je bij speed snel genoeg bent, en dus de eerste dreun uit kunt delen.

• mat.hi.as
Rico0 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:12:
[...]

Bedankt voor de tip!

Ik ben nogal een noob op dit gebied dus wat bedoel je met GTS in game?
GTS is de Global Trade Station. Je gaat naar het schermpje waarin je onderin al je vrienden en voorbijkomers ziet, dan bovenin het menuutje openen. 1 van de opties die je dan krijgt is GTS.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Rico0 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:13:
[...]

Oke, dan heb ik de mogelijke IV uitgerekend. Wat betekenen die getallen? Heb ik nog invloed op de nature, IV en EV?

Sorry voor de vele vragen! :F
Top, hoe dichter bij de 31, hoe beter je pokemon is per statistiek. (HP, attack, defence, special defence en speed)
Nature wordt bepaald zodra je een pokemon tegen komt. Dit is nadat je een pokemon gevangen hebt, niet beïnvloedbaar. EV's zijn effort values. Daar moet je iets voor doen om dit te verhogen. Je kan max 512 EV punten krijgen op iedere pokemo, waarvan max 254 op 1 attribuut.
Dit wordt getrained door andere pokemon te verslaan, of super training te doen

• mat.hi.as
Dazzler2120 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:39:
[...]

Top, hoe dichter bij de 31, hoe beter je pokemon is per statistiek. (HP, attack, defence, special defence en speed)
Nature wordt bepaald zodra je een pokemon tegen komt. Dit is nadat je een pokemon gevangen hebt, niet beïnvloedbaar. EV's zijn effort values. Daar moet je iets voor doen om dit te verhogen. Je kan max 512 EV punten krijgen op iedere pokemo, waarvan max 254 op 1 attribuut.
Dit wordt getrained door andere pokemon te verslaan, of super training te doen
Correct me if I am wrong, maar volgens mij is het sinds X/Y 252 als max EV. Vroeger was het inderdaad 254 waardoor je moest uitkijken dat je niet over het meest optimale punt van 252 EV heenging, maar nu is dat niet meer.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
mat.hi.as schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:41:
[...]

Correct me if I am wrong, maar volgens mij is het sinds X/Y 252 als max EV. Vroeger was het inderdaad 254 waardoor je moest uitkijken dat je niet over het meest optimale punt van 252 EV heenging, maar nu is dat niet meer.
Ah oke my bad, ja dat zou heel goed kunnen

• mat.hi.as
Dazzler2120 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:42:
[...]

Ah oke my bad, ja dat zou heel goed kunnen
No problemo :)

• Rico0
Henk schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:32:
IV's zijn waarden die je pokemon 'aangeboren' hebt. Ze kunnen varieren van 0-31, waarbij 31 een zogenaamde perfect IV is. IV's zorgen er net zoals EV's (getrainede values) en bepaalde natures (ook aangeboren) voor dat bijvoorbeeld een aanval sterker of zwakker is. Ook de basestat van de pokemon telt hierin mee.

[...]

Dat laat aardig zien waarom EV's/IV's en natures best belangrijk zijn als je pokemon wilt gaan gebruiken om te battlen. In de main-game niet zo spannend, online uiteraard wel. Een goede EV-verdeling/nature, samen met een perfect IV kan het verschil maken tussen winnen of verliezen, bijvoorbeeld omdat je ATK stat hoog genoeg is voor een one hit knockout, of dat je bij speed snel genoeg bent, en dus de eerste dreun uit kunt delen.
Oke top! IV's moet je dus geluk mee hebben, EV's kan je verhogen door training, het enige wat nog rest is de nature modifier.. Waar vind ik die of hoe werkt dit?

Thx voor de info!

• Henk
Rico0 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:52:
[...]

Oke top! IV's moet je dus geluk mee hebben, EV's kan je verhogen door training, het enige wat nog rest is de nature modifier.. Waar vind ik die of hoe werkt dit?

Thx voor de info!
IV's kun je bij niet-legendaries ook 'breeden', maar dat is pas iets voor als je de main-game uit hebt. Nature werkt ook zo, ook die kun je breeden. Een pokemon heeft een nature bij geboorte, niets meer aan te doen daarna.

Wat je kunt doen om pokemon met bepaalde natures te krijgen is breeden met een everstone of, een pokemon met sycnronize en de gewenste nature voorin je party te zetten. In het laatste geval is de kans 50% dat de pokemon de nature van je sync-pokemon overneemt, ideaal voor legendaries dus. Omdat Legendaries sinds XY minimaal 3 perfect IV's hebben, is het een kwestie van een paar soft resets voordat je iets hebt wat je wilt :)

EV's train je door bepaalde pokemon te killen, of door super training.

[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 19-12-2014 15:56 ]

Verwijderd

Henk schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:32:

[...]

Het berekenen van die statistieken vind ik veel te ingewikkeld (of ik denk te moeilijk, dat kan uiteraard ook). In X/Y was er een mannetje die dat voor je kon berekenen. Ik ging dan gewoon naar dat mannetje in het Poké Center van Kiloude City (heb hem in OR/AS nog niet gevonden). Hier een linkje voor wat meer uitleg, Plus er zijn een aantal calculators (gewoon te vinden via Google).

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 21:38:
[...]

Het berekenen van die statistieken vind ik veel te ingewikkeld (of ik denk te moeilijk, dat kan uiteraard ook). In X/Y was er een mannetje die dat voor je kon berekenen. Ik ging dan gewoon naar dat mannetje in het Poké Center van Kiloude City (heb hem in OR/AS nog niet gevonden). Hier een linkje voor wat meer uitleg, Plus er zijn een aantal calculators (gewoon te vinden via Google).
Je kan dat laten berekenen in de battle maison post elite 4

• wackmaniac
De nature modifier is afhankelijk van je nature; kijk in de summary van je Pokémon naar de statistieken rechtsboven. Als je een blauwe statistiek heb dan is die in het nadeel en is nmod 0.9. De rode is een beetje beter en dus is nmod 1.1.

Deze zaken zijn afhankelijk van je nature. Adamant is bijvoorbeel +special attack en -attack (uit mijn hoofd) en daardoor veel gezocht.

Er zijn op internet een heleboel websites te vinden die breeden uitleggen. En anders zijn er op YouTube ook legio video's met uitleg.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:55

Patriot

Fulltime #whatpulsert

wackmaniac schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 07:14:

Deze zaken zijn afhankelijk van je nature. Adamant is bijvoorbeel +special attack en -attack (uit mijn hoofd) en daardoor veel gezocht.
Andersom :P Modest is +SpA -Att, adamant is +Att -SpA

Verwijderd

Dazzler2120 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 21:57:
[...]

Je kan dat laten berekenen in de battle maison post elite 4
Dankje, dat verklaart waarom ik hem nog niet gevonden heb; moet de Elite 4 nog. :+

Wat ik overigens ook lastig vind, en me ook suf naar zoek, maar dat zal wederom wel weer komen omdat ik te ver denk, is het uitzoeken van welke Pokémon nu bepaalde stats nodig heeft; dus welke Pokémon heeft een lagere Defense? Want ja, daar baseer je uiteraard je nature op. Lagere defense? Defense verhogen door de Poké de juiste nature te geven...

• Batino
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:02:
[...]

Dankje, dat verklaart waarom ik hem nog niet gevonden heb; moet de Elite 4 nog. :+

Wat ik overigens ook lastig vind, en me ook suf naar zoek, maar dat zal wederom wel weer komen omdat ik te ver denk, is het uitzoeken van welke Pokémon nu bepaalde stats nodig heeft; dus welke Pokémon heeft een lagere Defense? Want ja, daar baseer je uiteraard je nature op. Lagere defense? Defense verhogen door de Poké de juiste nature te geven...
Vaak wordt er op een andere manier geredeneerd. Wanneer een pokemon een hoge base Attack en Speed heeft wil je deze beide nog wat verhogen zodat deze op die punten extra sterk is. In plaats van diezelfde pokemon meer defense en special defense te geven, wanneer je dat doet creëer je een pokemon die in alles vrij gemiddeld is. Op serebii kan je de base stats van pokemon goed sorteren/uitzoeken op wat jij nodig hebt. http://www.serebii.net/pokedex-xy/stat/all.shtml
Op Smogon staan de pokemons ingedeeld in 'tiers', hier hebben ze de pokemon movesets gegeven, aangegeven wat een handige nature is, wat de handige IVs zijn, wat voor EV spread handig is etc met onderbouwing. http://www.smogon.com/dex/xy/pokemon/ of http://www.smogon.com/dex/xy/tags/

Verwijderd

Batino schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:36:
[...]

Vaak wordt er op een andere manier geredeneerd. Wanneer een pokemon een hoge base Attack en Speed heeft wil je deze beide nog wat verhogen zodat deze op die punten extra sterk is. In plaats van diezelfde pokemon meer defense en special defense te geven, wanneer je dat doet creëer je een pokemon die in alles vrij gemiddeld is. Op serebii kan je de base stats van pokemon goed sorteren/uitzoeken op wat jij nodig hebt. http://www.serebii.net/pokedex-xy/stat/all.shtml
Op Smogon staan de pokemons ingedeeld in 'tiers', hier hebben ze de pokemon movesets gegeven, aangegeven wat een handige nature is, wat de handige IVs zijn, wat voor EV spread handig is etc met onderbouwing. http://www.smogon.com/dex/xy/pokemon/ of http://www.smogon.com/dex/xy/tags/
Dankjewel, hier heb ik een hele hoop aan. Ik bezoek Serebii regelmatig, maar nooit bij stil gestaan ook eens naar de stat-dex te kijken. :+

• wackmaniac
Het kost even wat moeite maar gister toch 4 3-iv Ditto gevangen, waarvan twee met de hidden ability Imposter.

Gister ook bakje o-powers geregeld en heb een level machine gekregen; daarmee kan je in je secret base de level 50-restrictie opheffen. De Blissey waren nu dus lvl 100. Gecombineerd met een lucky egg en o-power exp level 1 ong 30 000 exp per Blissey. Levelen to the max!

• Batino
Ik heb nog steeds geen ditto mirage island gehad... Die Imposter dittos zijn competitive ook leuk met een choice scarf!

Heeft iemand hier trouwens een bisharp met 3/4/5 IVs van 31 en/of een marvel scale dratini met 3/4/5 IVs van 31? Deze zou ik graag ruilen tegen een pokemon met 3/4/5 IVs van 31 vanuit mijn kant.

[ Voor 3% gewijzigd door Batino op 22-12-2014 10:38 ]

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 18:35
Heb mijn catch specialist pokémon bijna klaar, was even wat werk maar dat is het op de lange termijn wel waard denk ik. Hoog lvl smeargle met:
- Spore
- False swipe
- Ingrain (als alternatief is mean look of taunt ook wel aardig)
- Soak
Technician ability (boost o.a. False swipe met 50%)
Item: metronome

Wilde pokémon, maak je borst maar nat! :+

Kwam er overigens achter dat mijn Lucario 4 zo goed als perfecte IV's heeft, en de andere 2 stats zijn ook goed (rond de 23-25). Was gewoon de eerste de beste Riolu die ik tegenkwam in het wild :D Alleen jammer dat zijn nature Timid is.

[ Voor 5% gewijzigd door Aapenootjes op 22-12-2014 18:31 ]

• Batino
Aapenootjes schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:25:
Heb mijn catch specialist pokémon bijna klaar, was even wat werk maar dat is het op de lange termijn wel waard denk ik. Hoog lvl smeargle met:
- Spore
- False swipe
- Soak

Kwam er overigens achter dat mijn Lucario 4 zo goed als perfecte IV's heeft, en de andere 2 stats zijn ook goed (rond de 23-25). Was gewoon de eerste de beste Riolu die ik tegenkwam in het wild :D Alleen jammer dat zijn nature Timid is.
Lucario kan ook een goede sp attacker zijn! Met o.a. Dark Pulse, Vaccuum Wave en Flash Cannon!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:39

Michelli

LL.M

Aapenootjes schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:25:
- Spore
- False swipe
- Soak

Hm, ik kende Soak nog helemaal niet. Eigenlijk best wel handig voor Ghost pokemon (zoals Giratina!) :)

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Michelli schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:06:
[...]

Hm, ik kende Soak nog helemaal niet. Eigenlijk best wel handig voor Ghost pokemon (zoals Giratina!) :)
En grass Pokémon, dan werkt spore tenminste :+

EDIT: Ben wel benieuwd: Hoe heb je die moves precies op die Smeargle gekregen?

[ Voor 13% gewijzigd door Patriot op 23-12-2014 17:09 ]

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 18:35
Dual battles gedaan in restaurant le wow met in 1 positie een pokémon met de betreffende moves en in de andere positie smeargle met sketch. En dan tussendoor smeargle lvl'en tot ie weer sketch leert.

Hiervoor heb ik de volgende pokémon gebruikt:
- Spore: Shroomish op lvl 45. Andere opties zijn o.a. Parras (lvl 22), Foongus (lvl50) en Amoongus (lvl 62).
- False Swipe: Gewoon de TM leren aan een pokemon naar keuze
- Ingrain: Ferroseed op lvl 35. Andere opties zijn o.a. Foongus (lvl18), Phantump/Trevenant (lvl 13), Snover/Abomasnow (lvl 31).
- Soak: Psyduck op lvl 36.

• wackmaniac
Kwam gister deze guide tegen over de battle maison: http://www.reddit.com/r/p...q608c/battle_maison_tips/

• GAITii
Wat is nou het gehele nut van die Secret Bases dan alleen het opleuken van je eigen grot?

Probeerde iets te krijgen van die 3 Blisseys zodat ik wat sneller kon trainen d.m.v. QR codes te scannen maar kan er dan verder niks mee (https://imgur.com/k46E6TI,HnIdWHf).

Kan iemand mij dit vertellen? :)

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

GAITii schreef op woensdag 24 december 2014 @ 17:04:
Wat is nou het gehele nut van die Secret Bases dan alleen het opleuken van je eigen grot?

Probeerde iets te krijgen van die 3 Blisseys zodat ik wat sneller kon trainen d.m.v. QR codes te scannen maar kan er dan verder niks mee (https://imgur.com/k46E6TI,HnIdWHf).

Kan iemand mij dit vertellen? :)
Je kunt er verder niks mee? Wat bedoel je precies? De eerste dag dat ze in je game zitten kun je overigens niks met ze, dan is het alsof je ze al verslagen hebt die dag (om te voorkomen dat mensen steeds secret bases scannen en weer verwijderen). De volgende dag zijn ze beschikbaar.

EDIT:
Aapenootjes schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 20:51:
Dual battles gedaan in restaurant le wow met in 1 positie een pokémon met de betreffende moves en in de andere positie smeargle met sketch. En dan tussendoor smeargle lvl'en tot ie weer sketch leert.

Hiervoor heb ik de volgende pokémon gebruikt:
- Spore: Shroomish op lvl 45. Andere opties zijn o.a. Parras (lvl 22), Foongus (lvl50) en Amoongus (lvl 62).
- False Swipe: Gewoon de TM leren aan een pokemon naar keuze
- Ingrain: Ferroseed op lvl 35. Andere opties zijn o.a. Foongus (lvl18), Phantump/Trevenant (lvl 13), Snover/Abomasnow (lvl 31).
- Soak: Psyduck op lvl 36.
Ah, daar had ik niet eens bij nagedacht. Dan is het inderdaad relatief simpel ook.

EDIT2:
Overigens, mis ik nu iets op het gebied van Destiny Knot? Ik heb een 6IV Ditto en een 5IV Bagon, Ditto heeft een everstone en Bagon een Destiny Knot. Toch krijg ik soms Pokémon met maar 4 perfecte IV's :S

EDIT3:
Derp. Dat kan natuurlijk ook gewoon, het slechte IV wordt dan gewoon gekozen |:(

[ Voor 44% gewijzigd door Patriot op 24-12-2014 18:05 ]

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:53
Jep :)

Dan worden 4 goede IV's gekozen, 1 slechte en 1 wordt random.

Zo uit m'n hoofd is de kans op een 4IV 40%, 5IV 58% en 6IV 2%.
(dat is dan bij combinatie van 5IV en 6IV breeding)

• wackmaniac
@GAITii Na de eerste dag kan je die Blissey bevechten en levert een bak met exp op. Je kan de level machine krijgen en dan zijn de Blissey level 100 en tik je, met o-powers, 100 000+ exp per drie Blissey. Dan gaat levelen echt heel snel :)

Ben overigens druk bezog met mijn Kerstactie: heb nu een hele box met Phione met 2 tot 4ivs en allemaal met Pokérus. Wil nog een tweede box doen. Iemand nog voorstellen welke Pokémon erg gewild en/of lastig zijn? De dex is compleet, dus roep maar :) ik zat te denken aan een box met starters.

Plan is om de hele bult Tweede Kerstdag rond 21:00 op de wondertrade te slingeren. Er waren hier een aantal liefhebbers; als je er geen via de wondertrade te pakken krijgt dan breed ik er later nog een paar voor de mensen hier :)

Edit: Ga mijn friend safari even aanspreken en een bultje hidden ability starters proberen te vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door wackmaniac op 25-12-2014 10:16 ]

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Hey wack ik zou graag wel een phione willen ontvangen, zou daar 1 voor mijn vriendin bij kunnen?
Lol tijdens het typen van dit bericht heb ik een shiny phanpy adamant nature met de nickname yankeeswap ontvangen!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

wackmaniac schreef op donderdag 25 december 2014 @ 08:41:
Ben overigens druk bezog met mijn Kerstactie: heb nu een hele box met Phione met 2 tot 4ivs en allemaal met Pokérus. Wil nog een tweede box doen. Iemand nog voorstellen welke Pokémon erg gewild en/of lastig zijn? De dex is compleet, dus roep maar :) ik zat te denken aan een box met starters.
Mwoa, alles dat niet zomaar in de game te vangen is? Zolang het geen Zigzagoon is vind ik het meestal wel goed :+

• wackmaniac
Vanavond om 21:00 gaan deze boxen de wereld in: http://imgur.com/fgdCdMa,4EskXmb

Zal voor de GoTTers die unlucky zijn nog wel een box kweken tzt :)

• Rico0
wackmaniac schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 07:19:
Vanavond om 21:00 gaan deze boxen de wereld in: http://imgur.com/fgdCdMa,4EskXmb

Ik heb ook wel interesse in zo n phione. Fc is 2724-12766877.

Ik hoor wel of dat mogelijk is.

Gr

Verwijderd

wackmaniac schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 07:19:

Wil er ook wel eentje! Hoeft absoluut geen specifieke stats te hebben, ben meer een collector. ;)
Als het mogelijk is, wat zou je er dan voor terug willen? Weet niet wat te geven en/of wat ik heb namelijk :+

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:13
wackmaniac schreef op donderdag 25 december 2014 @ 08:41:
@GAITii Na de eerste dag kan je die Blissey bevechten en levert een bak met exp op. Je kan de level machine krijgen en dan zijn de Blissey level 100 en tik je, met o-powers, 100 000+ exp per drie Blissey. Dan gaat levelen echt heel snel :)

Plan is om de hele bult Tweede Kerstdag rond 21:00 op de wondertrade te slingeren. Er waren hier een aantal liefhebbers; als je er geen via de wondertrade te pakken krijgt dan breed ik er later nog een paar voor de mensen hier :)

Edit: Ga mijn friend safari even aanspreken en een bultje hidden ability starters proberen te vinden.
Ik ben wel geïnteresseerd in wat starters :) Ik weet niet of je er wat bijzonders voor terugwilt?

Overigens had ik gisteren via wonder trade een shiny Ralts met modest nature en 5 perfecte IV's (alles behalve Attack) gekregen..... Hoe groot is de kans dat die Ralts niet legaal is? :P

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Mwah, ik heb zelf ook twee perfect IV Ralts (breed), dat was niet zo heel veel werk. Shiny.... veel meer werk, maar geen idee, zeker icm met perfect IV. Maar als het een "niet legale" (als in illegaal) pokemon is, komt hij toch niet door de trade?

Overigens kan een Pokecheck pokemon (dus zelf gemaakt ipv gebreed) als de stats en moves kloppen wel door de trade komen, maar kan hij nog steeds het "niet echt" gevoel geven omdat hij gebouwd is ipv gebreed/getraind

• wackmaniac
Met de Masuda Method heb je een kan van 1 op 512 op een shiny dacht ik uit mijn hoofd. Heeft de Ralts de juiste iv's? Zo ja, dan schat ik de kans 75% dat hij "gehackt" is. Verkeerde iv's? Dat zou ik uitgaan van legitiem. Maar je hebt hem keurig via de Wonder Trade, dus voor is hij legitiem. Lekker gebruiken in online battles :)

Zijn er trouwens nog mensen uit de friend code lijst die na het uitspelen niet meer online zijn geweest? Heb nog best wat friend safaries die de derde Pokémon missen en pas bij alledrie de Pokémon kan je ze met de hidden ability vangen. Misschien kunnen die personen even een gamesync uitvoeren :)

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:39

Michelli

LL.M

wackmaniac schreef op zondag 28 december 2014 @ 07:31:
Met de Masuda Method heb je een kan van 1 op 512 op een shiny dacht ik uit mijn hoofd. Heeft de Ralts de juiste iv's? Zo ja, dan schat ik de kans 75% dat hij "gehackt" is. Verkeerde iv's? Dat zou ik uitgaan van legitiem. Maar je hebt hem keurig via de Wonder Trade, dus voor is hij legitiem. Lekker gebruiken in online battles :)
Zijn tegenwoordig ook mensen die de shiny value en stats achterhalen van een egg om ze vervolgens door iemand anders te laten uitbroeden. Ik heb momenteel 2 flawless male Ralts in Pokemon Y die ik op die manier shiny wil laten zijn :)

Maar idd, als iemand 'm via WT heeft weggedaan terwijl die perfecte IVs heeft, is de kans groot dat ie gehackt is. Of iemand was in een hele gulle bui :')

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Michelli schreef op maandag 29 december 2014 @ 02:18:
[...]

Zijn tegenwoordig ook mensen die de shiny value en stats achterhalen van een egg om ze vervolgens door iemand anders te laten uitbroeden. Ik heb momenteel 2 flawless male Ralts in Pokemon Y die ik op die manier shiny wil laten zijn :)
In welke zin is dat in hemelsnaam legitiem? De waardes die nodig zijn voor een shiny kun je alleen achterhalen door met een externe tool bepaalde waardes van zo'n ei te bekijken. Daarna moet er waarschijnlijk een savefile aangemaakt worden met een aparte tool, want er zijn een heleboel mogelijke (secret) id's en maar een paar die voldoen.

Het is natuurlijk meer moeite dan gewoon simpelweg hacken zodat het voldoet, maar dat maakt het nog niet legitiem.

EDIT: Dat gezegd hebbende: Lekker zelf weten waar je mee speelt. Of die 6IV 'mon nou legitiem is of niet, hij is voor iedereen bereikbaar :z

[ Voor 8% gewijzigd door Patriot op 29-12-2014 04:35 ]

• wackmaniac
Michelli schreef op maandag 29 december 2014 @ 02:18:
[...]

Zijn tegenwoordig ook mensen die de shiny value en stats achterhalen van een egg om ze vervolgens door iemand anders te laten uitbroeden. Ik heb momenteel 2 flawless male Ralts in Pokemon Y die ik op die manier shiny wil laten zijn.
Was dat niet een kwetsbaarheid in XY die ze gepatchet hebben?

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 22:27

Satom

Verzamel ervaringen

Klopt, als je de shiny value al weet is het nog mogelijk, het achterhalen daarvan kan niet zonder externe hulpmiddelen :+

• Jelmer93
Gisteren na 30 eitjes breeden een shiny porygon gekregen!

• GAITii
Jelmer93 schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:26:
Gisteren na 30 eitjes breeden een shiny porygon gekregen!
Sow, heb jij even dik geluk *jaloers*...

Gisteren weer onoplettend na lang chainen op een Eevee met de DexNav per ongeluk op Y gedrukt, zat daar de Eon Flute nog onder, grr weg chain van 54 ofzo.

Toen wezen fish chainen, na ongeveer 30 encounters was ik plots net te laat, toen er maar mee gekapt en de DS weg gelegd.

Vanavond ga ik weer chainen op Eevee.

Met die DexNav als je dan plots een andere Pokémon tegenkomt of dat hij geen 1 kan vinden is de chain toch niet gebroken? Kon daarna gewoon weer verder met Eevee en zijn level was ook nog steeds oplopend.

• Jelmer93
Ik ga vandaag maar eens opzoek naar een Oddish horde. hopen dat daar een Shiny tussenzit. Belossom is echt supersterk.
Ik begrijp nog steeds niet het hele IV EV gebeuren.. Ik level ze en dan hopen op hoge stats op level 100. Ik probeer wel altijd voor Adamant nature te gaan en voor de hidden nature mits die goed is.

Verwijderd

GAITii schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:41:
[...]

Sow, heb jij even dik geluk *jaloers*...

Gisteren weer onoplettend na lang chainen op een Eevee met de DexNav per ongeluk op Y gedrukt, zat daar de Eon Flute nog onder, grr weg chain van 54 ofzo.

Toen wezen fish chainen, na ongeveer 30 encounters was ik plots net te laat, toen er maar mee gekapt en de DS weg gelegd.

Vanavond ga ik weer chainen op Eevee.

Met die DexNav als je dan plots een andere Pokémon tegenkomt of dat hij geen 1 kan vinden is de chain toch niet gebroken? Kon daarna gewoon weer verder met Eevee en zijn level was ook nog steeds oplopend.
Waar is Eevee te vinden dan??

• Goudstalen
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:09:
[...]

Waar is Eevee te vinden dan??
U vraagt, wij draaien. :p

Volgens Serebii op route 116.

• Jelmer93
Nu mijn vraag hoe kom ik aan een 6IV ditto zodat ik voor goeie breeds kan gaan?

• Goudstalen
Jelmer93 schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:24:
Die kun je zelf proberen te krijgen (maar heeeeeeeele kleine kans).
Andere mogelijkheden zijn kopen op Ebay (heb ik zelf gedaan, vrij goedkoop en je hebt ze erg snel.
Ook kun je kijken op Reddit (/breedingdittos dacht ik). Dat is dan weer gratis, maar zijn weer niet altijd even snel en met deze kerstdagen doen ze niet zoveel.

• Jelmer93
wat veel moeite om voor competitive pokemon te gaan:p. Anyway kan ik zonder competitive pokemon ook ver in battle maison komen heb 2 keer geprobeerd en na 25 matches lag ik eruit :(

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Jelmer93 schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:24:
DGonlag2 schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:31:
[...]

Die kun je zelf proberen te krijgen (maar heeeeeeeele kleine kans).
Andere mogelijkheden zijn kopen op Ebay (heb ik zelf gedaan, vrij goedkoop en je hebt ze erg snel.
Ook kun je kijken op Reddit (/breedingdittos dacht ik). Dat is dan weer gratis, maar zijn weer niet altijd even snel en met deze kerstdagen doen ze niet zoveel.
Of je maakt een "gehackte" 6IV Ditto in BW, deze zet je naar BW2 over via local trade. Dan vervolgens via PokeTransporter naar de Pokemon Bank, en dan naar XY/ORAS. Maar dat is minder netjes natuurlijk ;)

• Jelmer93
Ypho schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:35:
[...]

[...]

Of je maakt een "gehackte" 6IV Ditto in BW, deze zet je naar BW2 over via local trade. Dan vervolgens via PokeTransporter naar de Pokemon Bank, en dan naar XY/ORAS. Maar dat is minder netjes natuurlijk ;)
Die spellen heb ik nog toevallig kan je mij uitleggen hoe je dit doet? ik zou dan alleen nog Pokemonbank moeten kopen nog.
Pagina: 1 ... 64 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.