Ja, dat vindt plaats naar de League, draait om Rayquaza, maar dat is alles wat ik er over zegBlackthunderAwf schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:34:
Wat bedoelen jullie met Delta Episode? Is dat na de league oid?
Ik vond de introductie erg goed! Sowieso ben ik onder indruk van de grafische stijl van de games, en de games en intro's bieden daardoor ook veel meer 'ervaring', om het zo maar te zeggen. Je gaat er meer in op.DCG909 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:23:
[...]
Vorig weekend de delta episode voltooid op AS.
Ik hoop wel dat ze voor volgende spellen de vernieuwingen overnemen![]()
@DGonlag2
Wat vond jij van de manier hoe ze Deoxys introduceerde?
Ik vond het de beste intro die ze mogelijk konden doen
spoiler:En ze hebben ook het gerucht dat ik als kind altijd hoorde over de encounter met Deoxys een mooie invulling gegeven XD
Deoxys bevechten in de freaking ruimte/stratosfeer.
(vroeger hoorde ik het gerucht dat je op één dag met de raket in mosdeep mee kon om deoxys te vangen)
Wat ik overigens erg leuk vond aan de Deoxys intro is de driehoek die over het beeld beweegt.
Dat is precies de manier waarop de driehoek in de originele event op het eiland in Fr/Lg bewoog.
[ Voor 6% gewijzigd door Goudstalen op 05-12-2014 15:21 ]
Het zou zeldzamer zijn dan mirrage island
Dat je dan een oranje pokemon kon vangen met een tentakel aan een schouder en een gewone arm aan de andere.
Uiteindelijk klopte de beschrijving van de pokemon dus wel, maar dat van de raket dus totaal niet
Dat stukje met de driehoek was idd ook schitterend
Ze hebben echt geprobeerd een super nostalgisch iets neer te zetten
En dat is ze zeer goed gelukt
@blackthunderawf
Het is idd een stuk postgame
Read the code, write the code, be the code!
iRolfje schreef op maandag 08 december 2014 @ 08:31:
Wat kan je precies met die eon ticket dan? Speel sinds een paar dagen Omega Ruby en wat een geweldige game zeg!
Ah Cool. Van de week maar eens langs een punt om hem te scoren!mat.hi.as schreef op maandag 08 december 2014 @ 08:34:
[...]
spoiler:Je kan de andere Lati@s vangen, dan degene die je ingame krijgt (hij is level 30, dus je krijgt hem rond level 33). Volgens mij gebeurt de andere pas post-game, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb namelijk zowel het ticket nog niet, als het spel uitgespeeld
Verwijderd
Daar ben je wat te laat mee, actie was alleen op 6 decemberiRolfje schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:53:
[...]
Ah Cool. Van de week maar eens langs een punt om hem te scoren!
Maar heel wat mensen hebben hem al via Streetpass, Homepass of GameMania actie. Dus hij moet via Streetpass wel te krijgen zijn, sooner or laterHenk schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:41:
[...]
Daar ben je wat te laat mee, actie was alleen op 6 december
Heb je de shiny charm? Anders lijkt het me al helemaal een gebed zonder end.Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:37:
Shiny's zijn ook moeilijk te krijgen. Ben een tijdje bezig geweest met die pokenav. Had ongeveer een chain van 100, maar nog geen shiny. Ga proberen om Latios te krijgen en net zolang softresetten voor een shiny.
Shiny Latios? Pfft, ik vond het na 4 keer softresetten wel weer genoeg, met een acceptabele nature + IVs. lang verhaal eromheen, battle, huppelen. Gelukkig is alleen A drukken genoeg, als je een goede move hebt linksboveninVerwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:37:
Shiny's zijn ook moeilijk te krijgen. Ben een tijdje bezig geweest met die pokenav. Had ongeveer een chain van 100, maar nog geen shiny. Ga proberen om Latios te krijgen en net zolang softresetten voor een shiny.
Verwijderd
Ik had m op 7 december gehaald bij de game mania. Misschien dat ze m nog een tijdje open zetten.Henk schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:41:
[...]
Zit nu in het water daar bij Mosdeep City, allemensen wat veel water.
Ben altijd iemand die graag elke trainer verslaat en alle items pakt, lijkt wel onbegonnen werk daarin dat grote water.
Iemand toevallig een afbeeldingen van dat gehele water?
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231
Ik ben volgende week op schiphol en in de randstad. En in het weekend in Barcelona dus hoop ondertussen op een streetpass eon ticket hitDGonlag2 schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:43:
[...]
Maar heel wat mensen hebben hem al via Streetpass, Homepass of GameMania actie. Dus hij moet via Streetpass wel te krijgen zijn, sooner or later
[...]
Heb je de shiny charm? Anders lijkt het me al helemaal een gebed zonder end.
Stond er niet vanaf 6 dec?Henk schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:41:
[...]
Verwijderd
Edit: Ik heb een homepass gecreëerd... Gebruik maken van Google en je komt een heel eind, echter ben ik niet zeker van het feit of ik nu in het spel de game in sleep mode moet zetten, of gewoon als ik in het HOME menu ben...
Edit 2: Hmm, krijg het toch nog even niet aan de gang, 't MAC adres is niet gelijk.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2014 15:22 ]
En eigen hotspot met eon ticket was t/m 6 december wel mogelijk door het opzetten van een eigen "Street/homepass". Helaas is dit (voor zover ik weet) niet meer mogelijk.
Waarom zou het niet meer werken, toevallig een bron/linkje? Ben wel nieuwsgierigBlackthunderAwf schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:45:
^ Ik vind Mauville juist ongelovelijk vervelend. Net een overdekt winkelcentrum.
En eigen hotspot met eon ticket was t/m 6 december wel mogelijk door het opzetten van een eigen "Street/homepass". Helaas is dit (voor zover ik weet) niet meer mogelijk.
Constructed: Silver || Limited: Silver
Verwijderd
Ik ga deze optie deze week eens proberen, echt moeilijk kan het niet zijn... Toch?BlackthunderAwf schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:28:
http://www.reddit.com/r/p...cket_homepass_is_for_you/
Geen idee of het nog werkt.
Ik probeerde het eerder via deze Youtube link, maar loop vast op het stukje waar uitgelegd wordt hoe je dus je Virtual Router aanzet/linkt aan het andere (6:15) deel zodat het werkt. Ik krijg namelijk de melding dat 'ie m'n host/IP niet kan vinden.
Overigens net m'n 3e badge gehaald en kan EINDELIJK, hoe mooi Mauville ook is, de stad verlaten.
Edit: Als het goed is werkt het ook als je het filmpje volgt, er brandt -en knippert een groen lampje, maar ik wacht wel met openen tot morgenmiddag - just in case. Vergeet overigens niet je BUZZNAV aan te zetten in het spel, dit kan pas na het behalen van de eerste badge.
Edit 2: Ik heb 't dus via de video gevolgd, het lampje brandt/knippert groen, maar Virtual Router geeft niet aan dat er een apparaat verbonden is, iemand hier enige ervaring in?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2014 22:17 ]
macpass wisselt elke minuut (tenzij je de standaard instelling daarvoor veranderd) van mac. Dit verbreekt de verbinding. Het duurt dan even tot er een nieuwe verbinding tot stand komt en die wordt na een minuut weer verbroken. Enzovoorts.Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:20:
[...]
...Ik heb 't dus via de video gevolgd, het lampje brandt/knippert groen, maar Virtual Router geeft niet aan dat er een apparaat verbonden is, iemand hier enige ervaring in?
Zolang je 3DS aangeeft dat er streetpasses optreden lijkt me dat alles goed gaat.
Wat is bijvoorbeeld jullie in-game team?
Ik loop momenteel rond net nadat Groudon uit de grot is weggelopen en ik naar Sootopolis City moet met:
- Blaziken (lvl. 61)
- Banette (lvl. 59)
- Swellow (lvl. 60)
- Crobat (lvl. 60)
- Sharpedo (lvl. 43)
- Linoone (HM-slaaf) (lvl. 58)
Alle Pokemon zijn volgens mij best overleveled, maarja...
Wanneer ik de League heb gehaald, zal ik alle Pokemon overhalen uit X en een groot deel in de bank zetten. Heb toch aardig wat competitive in X zitten nog.
* Swampert (lvl 58, mega stone)
* Metagross (lvl 59, mega stone)
* Swellow (lvl 56)
* Gardevoir (lvl 40, is even verruild geweest voor HM-slave, maar heb ik via wondertrade, dus die trekt qua level wel bij)
* Breloom (lvl 58)
* Mightyena (lvl 57)
Hoopte eigenlijk een wat betere dark-type te kunnen vinden in bv Zweilous oid, maar Mightyena doet het eigenlijk best prima. Heb hem via de DexNav gescoord met de egg move Fire Fang.
Over de DexNav; gister een Tentacruel in het vizier die alle bellen deed rinkelen; overleveld, uitroepteken bij first move, uitroepteken bij ability / held item èn drie sterren. Komt er zo'n dakhaas tussendoor zwemmen die zonodig moest battlen ... weg Tentacruel....
Verwijderd
Swampert
Metagross
Linoone
Breloom
Golbat
Flygon
Ze zijn allemaal boven de lv 50 en sommige over de 60.
Das zuurwackmaniac schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:44:
Ben net voor het eerst in Sootolopolis en mijn team is als volgt:
* Swampert (lvl 58, mega stone)
* Metagross (lvl 59, mega stone)
* Swellow (lvl 56)
* Gardevoir (lvl 40, is even verruild geweest voor HM-slave, maar heb ik via wondertrade, dus die trekt qua level wel bij)
* Breloom (lvl 58)
* Mightyena (lvl 57)
Hoopte eigenlijk een wat betere dark-type te kunnen vinden in bv Zweilous oid, maar Mightyena doet het eigenlijk best prima. Heb hem via de DexNav gescoord met de egg move Fire Fang.
Over de DexNav; gister een Tentacruel in het vizier die alle bellen deed rinkelen; overleveld, uitroepteken bij first move, uitroepteken bij ability / held item èn drie sterren. Komt er zo'n dakhaas tussendoor zwemmen die zonodig moest battlen ... weg Tentacruel....
ben nu in mossdeep
mijn team is nu alsvolgt
shiftry level 53 (modest grass/dark sweeper), voor mij een betere keus als mightyena
Azumarill level 57 adamant nature en huge power
metagross level 53 adamant nature met mega stone
flygon level 53 (zoek een gible om hem te vervangen
blaziken level 53 adamant nature
crobat level 52
Shiftry, azumarill en metagross volledig ev trained, en gaan 3 voor mijn competitive worden
blaziken maybe en voor de rest no clue nog
PS4 PSN: Dazzler2120
Verwijderd
Cool team, maar hoe ga jij die dragon type master in de league verslaan?GAITii schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:50:
Heel veel mensen die proberen een Eon-ticket te bemachtigen maar hoe ver zijn jullie eigenlijk? Vind de post-game tot nu toe erg vermakelijk en best groot.
Wat is bijvoorbeeld jullie in-game team?
Ik loop momenteel rond net nadat Groudon uit de grot is weggelopen en ik naar Sootopolis City moet met:
- Blaziken (lvl. 61)
- Banette (lvl. 59)
- Swellow (lvl. 60)
- Crobat (lvl. 60)
- Sharpedo (lvl. 43)
- Linoone (HM-slaaf) (lvl. 58)
Alle Pokemon zijn volgens mij best overleveled, maarja...
Wanneer ik de League heb gehaald, zal ik alle Pokemon overhalen uit X en een groot deel in de bank zetten. Heb toch aardig wat competitive in X zitten nog.
Verwijderd
Alsnog het is niet stab.wackmaniac schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:56:
Neem aan dat Sharpedo wel iets van een ijsaanval kan leren, Blizzard kan je gewoon kopen in een van de pokemarts dacht ik.
Team is ook nog niet af voor de league, en na de league gaat mijn team in de box en ga ik weer beginnen met breeden / shiny hunting (de leukste 2 onderdelen).
Verwijderd
Ok denk dat je t wel gaat halen, aangezien iedereen overleveled is. Probeerde laatst een shiny zigzagoon te krijgen alleen na een chain van 200 hield ik op. Shiny's is geen ding voor mij. Heb gewoon geen geluk. Wanneer krijg je die shiny charm? Als je alle 250 pokemon hebt gezien?GAITii schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:00:
Banette kan Dazzling Gleam en Sharpedo Ice Fang, beide geen STAB maar ga er wel komen met een beetje geluk.
Team is ook nog niet af voor de league, en na de league gaat mijn team in de box en ga ik weer beginnen met breeden / shiny hunting (de leukste 2 onderdelen).
Alle 719. Gelukkig mag je event pokémons overslaan.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:05:
[...]
Ok denk dat je t wel gaat halen, aangezien iedereen overleveled is. Probeerde laatst een shiny zigzagoon te krijgen alleen na een chain van 200 hield ik op. Shiny's is geen ding voor mij. Heb gewoon geen geluk. Wanneer krijg je die shiny charm? Als je alle 250 pokemon hebt gezien?
Verwijderd
Mijn in-game team is als volgt na 3 badges;
Oddish Lvl 14 (Male) *Chlorophyll* (in training)
-- Absorb
-- Sweet Scent
-- Stun Spore
-- Poison Powder
Marshtomp Lvl 26 (Male) *Torrent*
-- Tackle
-- Mud Shot
-- Water Gun
-- Mud Bomb
Linoone Lvl 22 (Male) *Pickup*
-- Tackle
-- Headbutt
-- Baby-Doll Eyes
-- Cut (HM Slave..)
Kirlia Lvl 21 (Male) *Synchronize*
-- Disarming Voice
-- Confusion
-- Magical Leaf
-- Heal Pulse
Shado the Mightyena Lvl 22 (Female) *Intimidate*
-- Fire Fang (egg move thanks to Dex Nav)
-- Howl
-- Roar
-- Bite
Zubat Lvl 21 *Inner Focus*
-- Air Cutter
-- Confuse Ray
-- Wing Attack
-- Bite
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2014 12:45 ]
Dit moet dan meteen mijn "competitive" team worden. Dus dat wordt breeden in de trein, maar eerst zoeken naar een Eevee en Sableye met Hidden Ability in FS en een Nidoran met HA via Hordes.
Als iemand er eentje over heeft, ik hou me aanbevolen (IV/EV niet belangrijk)
[ Voor 12% gewijzigd door Ypho op 09-12-2014 15:26 ]
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Verwijderd
Ja, ik heb een homepass op kunnen zetten.BlackthunderAwf schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:59:
^ Hoe heb je de Eon ticket bemachtigd? Door zelf homepass op te zetten?
Hoe werkt Pokébank nu eigenlijk? De één zegt het is gratis, de ander zegt het is betaald...Ypho schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:24:
Met ORAS zometeen de eerste badge binnen hoop ik. Ik ga dan via Pokebank een aantal pokemon overzetten uit XY.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2014 15:54 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Shiftry: Modest nature / chlorophyll
252satk/252speed
- Dark Pulse
- Leaf Tornado
- Grass Knot
- ?
Azumarill: Adamant nature / Huge power
252atk/252HP
- Play Rough
- Waterfall
- Belly drum
- Aqua jet
Metagross: Adamant nature / Clear body
252atk/126sdef/126def
- Hammer arm
- Iron Head
- Zen Headbutt
- Bullet punch
Dat zijn de 3 kandidaten wat ik zeker weten erin wil hebben
Potentiële kandidaat
Blaziken adamant nature / Blaze
252atk/252spd
- Bulk up
- Blaze kick
- Sky uppercut
- ?
Hebben jullie adviezen voor de 3 overige teamleden, en ook wat adviezen of ik het volledig verkeerd aan aan het pakken ben?
En nu soft resetten voor een shiny Latias.
Verwijderd
Hoe werkt dat soft resetten? Wil het eens proberen voor Latios @ Southern Island.Silversin schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:20:
Hehe vandaag mn 3ds meegenomen naar werk met de hoop op een Eon ticket te bemachtigen. En ja hoor, op Utrecht Centraal meteen raak.
En nu soft resetten voor een shiny Latias.
Edit: Is het trouwens nodig de macshift instellingen ongedaan te maken? Dit probeerde ik namelijk, maar krijg de melding 'macshift is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file'.
Ik heb dit ingetypt @ CMD (admin): macshift -i *SSIDnaam* -d
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2014 21:44 ]
Kost 5 euro per jaar, je krijgt dan ook nog een Celebi. Het is een aparte applicatie op je (3)DS en je kunt het dan vanaf XY gebruiken. Voor BW2 kun je via PokeTransporter je pokemon in de Bank importeren.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:53:
[...]
Hoe werkt Pokébank nu eigenlijk? De één zegt het is gratis, de ander zegt het is betaald...
Nadelen zijn dat je niet via de browser of app kunt beheren. Het moet via je 3DS, en je spelcassette moet in je DS zitten (ook als je bv alleen pokemon van box A naar B wilt verplaatsen, of alleen wilt kijken).
Je kunt via de Bank pokemon overzetten naar een spelcassette, of van een spelcassette naar de Bank. (Ik vind hem zelf erg traag, met name in het opstarten (inloggen, laden, wachten etc).
Ander nadeel is dat je geen eggs en items via PokeBank kunt overzetten.
Voordelen zijn dat je snel kunt overzetten zonder te hoeven traden. Ik heb zelf bijvoorbeeld alle legendaries in de pokemon Bank staan. Voor dex completion is dat erg makkelijk
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Verwijderd
Nice! Ik heb het toen het net nieuw was, 30 dagen gratis kunnen gebruiken maar heb mij er eigenlijk nooit in verdiept. Misschien toch maar eens doen!Ypho schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:03:
[...]
Kost 5 euro per jaar, je krijgt dan ook nog een Celebi. Het is een aparte applicatie op je (3)DS en je kunt het dan vanaf XY gebruiken. Voor BW2 kun je via PokeTransporter je pokemon in de Bank importeren.
Nadelen zijn dat je niet via de browser of app kunt beheren. Het moet via je 3DS, en je spelcassette moet in je DS zitten (ook als je bv alleen pokemon van box A naar B wilt verplaatsen, of alleen wilt kijken).
Je kunt via de Bank pokemon overzetten naar een spelcassette, of van een spelcassette naar de Bank. (Ik vind hem zelf erg traag, met name in het opstarten (inloggen, laden, wachten etc).
Ander nadeel is dat je geen eggs en items via PokeBank kunt overzetten.
Voordelen zijn dat je snel kunt overzetten zonder te hoeven traden. Ik heb zelf bijvoorbeeld alle legendaries in de pokemon Bank staan. Voor dex completion is dat erg makkelijkEvenals het verkrijgen van alle starters en missende pokemon in jouw versie.
Ongelooflijk veel opslag (3000 pokemons), en makkelijk ruilen.
Ik heb een 'living' Pokedex; dat wil zeggen dat ik van elke pokemon één heb.
Dus toen ik ORAS binnen had had ik in een kwartiertje de National Dex weer vol.
Handig aan Pokebank is dat je ook hele boxen tegelijk kan overzetten, en dat het tussen verschillende cardridges kan.
Zo heb ik een vriend ook aan de volledige Dex geholpen. Was toch maar 10 minuten werk.
Ook grappig als je in ORAS dived met Sharpedo.
Heb dat Pokebank nooit gebruikt maar dat klinkt toch wel interessant. Heb alleen 'white 2' en 'X' nog liggen dus die zou ik er dan ook in kunnen stoppen?
Simpel, saven voor Latias/Latios, interactie en hopen dat het een shiny is, zo niet herstarten (L + R + start + select).Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 21:20:
[...]
Hoe werkt dat soft resetten? Wil het eens proberen voor Latios @ Southern Island.
Gaat alles weg? Ik dacht dat er een zekere tijd was dat alles er op bleef staan zodat je de tijd hebt om te verlengen.GAITii schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:26:
Pokebank is echt ideaal, meteen FF een reminder gezet vorig jaar dat ik in 2015 februari weer moet verlengen anders is alles weg.
Ook grappig als je in ORAS dived met Sharpedo.
Achja, ik heb toch nog 10 euro op m'n account staan. Voor de rest doe ik er niets mee, en dus kan ik er nog mooi 2 jaar Pokebank van betalen.
Jammer overigens dat je niet meerdere jaren tegelijk kan kopen.
Niet zozeer in Pokebank zelf, maar wel met de Pokébank Transporter.iRolfje schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 23:40:
Helaas nog geen ticket kunnen bemachtigen. Inmiddels aangekomen bij de laatste gym. Morgen in het vliegtuig maar even doorlopen.
Heb dat Pokebank nooit gebruikt maar dat klinkt toch wel interessant. Heb alleen 'white 2' en 'X' nog liggen dus die zou ik er dan ook in kunnen stoppen?
Daarmee kun je de Pokemons van Gen 5 (b/w/b2/w2) overzetten naar Pokebank.
Celebi kan je niet meer krijgen.Ypho schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:03:
[...]
Kost 5 euro per jaar, je krijgt dan ook nog een Celebi.
Het systeem met EVs en IVs heeft het oude systeem met DVs en stat exp uit de oude games vervangen. Het doet hetzelfde; het bepaalt hoe sterk je pokemon is. Het is alleen wat ingewikkelder.Dazzyreil schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:18:
Ik heb nu sinds een paar dagen OR en ik snap helemaal niks van jullie allemaal zeggenIV's, EV-Trained, al die specifieke skills, nature's etc etc etc de laaste pokemon die ik speelde was Red
Bump!Dazzler2120 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:37:
Ff een vraagje, ik ben bezig met een competitive team samen te stellen tijdens mijn playthrough, en heb tot nu toe het volgende:
Shiftry: Modest nature / chlorophyll
252satk/252speed
- Dark Pulse
- Leaf Tornado
- Grass Knot
- ?
Azumarill: Adamant nature / Huge power
252atk/252HP
- Play Rough
- Waterfall
- Belly drum
- Aqua jet
Metagross: Adamant nature / Clear body
252atk/126sdef/126def
- Hammer arm
- Iron Head
- Zen Headbutt
- Bullet punch
Dat zijn de 3 kandidaten wat ik zeker weten erin wil hebben
Potentiële kandidaat
Blaziken adamant nature / Blaze
252atk/252spd
- Bulk up
- Blaze kick
- Sky uppercut
- ?
Hebben jullie adviezen voor de 3 overige teamleden, en ook wat adviezen of ik het volledig verkeerd aan aan het pakken ben?Thanks!
Verwijderd
Heb ergens gelezen dat niet elke pokemon een adamant nature nodig heeft. Sommigen zijn beter af met andere natures omdat die beter bij de poke passen. Bijvoorbeeld een pokemon die erg snel is heeft geen nature nodig waar de stats hoger zijn bij speed.
Kijk ook eens hier om je zwaktes af te dekken.
Ja klopt, maar ik zoek hem in XY. Weet niet of hij in ORAS ook te vangen is. In de originele Ruby/Sapphire niet volgens mij.wackmaniac schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:00:
Kan je met de DexNav geen hidden abilities scoren?
Heb een 2de azumarill als hm slavewackmaniac schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:40:
Blaziken kan zeker voor wat spreiding zorgen met zijn fire/fighting typing. Voor je playthrough heb je een hm slave nodig die veel water moves kan leren. Gebruik nu zelf Relicanth, maar mijn main water type heeft ook Surf; dat gebruik je toch wel zo allemachtig veel in Hoenn. Een flying type is altijd wel handig voor de psychic/fighting mixers, maar ook tegen grass en bug. Tegen electric ben je nog kwetsbaar, dus wellicht een ground type om dat af te dekken; Flygon of Garchomp bijvoorbeeld.
Kijk ook eens hier om je zwaktes af te dekken.
En de adamant natures heb ik bewust gekozen
bedankt voor de tips! Ik ga ermee aan de slag
Zat zelf te denken aan een garchomp, maar ben bang dat het dan te veel physical sweepers wordt, en te weinig special
Een flying type, nog geen idee wat! Misschien starravia oid, ik gebruik het liefste duo typings voor coverage
[ Voor 11% gewijzigd door Dazzler2120 op 10-12-2014 13:21 ]
Ja, Sableye ben ik gister tegengekomen toen ik naar Kyogre op zoek was. Je kan hem in ORAS vangen en via Pokebank terug kunnen zetten naar X en Y.Ypho schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:10:
[...]
Ja klopt, maar ik zoek hem in XY. Weet niet of hij in ORAS ook te vangen is. In de originele Ruby/Sapphire niet volgens mij.
Dit zijn de natures.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:39:
[...]
Heb ergens gelezen dat niet elke pokemon een adamant nature nodig heeft. Sommigen zijn beter af met andere natures omdat die beter bij de poke passen. Bijvoorbeeld een pokemon die erg snel is heeft geen nature nodig waar de stats hoger zijn bij speed.
Het kan zeker interessant zijn om een Pokémon met hoge Speed base stat ook te EV trainen op Speed en een nature te hebben die meer speed geeft. Maar dat ligt er ook volledig aan hoeveel de base stats zijn en wat gevaarlijke tegenstanders zijn en de stats die zij hebben.
Ben het er overigens mee eens dat het niet zo handig is om elke Pokémon te trainen op Attack. Je moet ook Ghost types kunnen coveren en weerstand kunnen bieden aan andere Physical pokemon. (= pokemon hebben die op special getrained is)
Zo te zien kun je hem vinden met lopen en niet met Dexnav linkje, of ik snap het verkeerdwackmaniac schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:24:
[...]
Ja, Sableye ben ik gister tegengekomen toen ik naar Kyogre op zoek was. Je kan hem in ORAS vangen en via Pokebank terug kunnen zetten naar X en Y.
Anyway, maar eens kijken hoe en wat.
Bron: http://www.pokemonrubysap...e-pokenav-plus/the-dexnavIncrease Your Search Level
The Search Level displayed in the upper-right corner goes up in proportion to how many specimens of a Pokémon species you have found.
As the Search Level goes up...
It will become easier for you to encounter Pokémon with Hidden Abilities or rare moves.
The information you see about Pokémon you’re searching for will become more detailed.
Gewoon beetje niveau pompen met je dexnav en opletten voor een uitroepteken bij je ability
Verwijderd
Thnx! Dat ging vroeger heel anders.... Hahaha! Ik zal het eens proberen zodra ik HM02 (Fly) heb!Silversin schreef op woensdag 10 december 2014 @ 00:00:
[...]
Simpel, saven voor Latias/Latios, interactie en hopen dat het een shiny is, zo niet herstarten (L + R + start + select).
Op mijn SP was het L+R+START+SELECT, lijkt best veel op elkaar. Echter nooit het geduld gehad om te SRen tot een shiny, kwam meestal niet verder dan een paar 100. Wel geluk gehad met een shiny RE swabluVerwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:58:
[...]
Thnx! Dat ging vroeger heel anders.... Hahaha! Ik zal het eens proberen zodra ik HM02 (Fly) heb!
Je snapt het verkeerdYpho schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:58:
[...]
Zo te zien kun je hem vinden met lopen en niet met Dexnav linkje, of ik snap het verkeerd
Anyway, maar eens kijken hoe en wat.
Klopt, alleen shiftry als special sweeper op dit momen, heb alleen geen idee wat ik nog als special sweeper kan toevoegen incl. De eventuele typings op te vangen.DGonlag2 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:27:
[...]
Dit zijn de natures.
Het kan zeker interessant zijn om een Pokémon met hoge Speed base stat ook te EV trainen op Speed en een nature te hebben die meer speed geeft. Maar dat ligt er ook volledig aan hoeveel de base stats zijn en wat gevaarlijke tegenstanders zijn en de stats die zij hebben.
Ben het er overigens mee eens dat het niet zo handig is om elke Pokémon te trainen op Attack. Je moet ook Ghost types kunnen coveren en weerstand kunnen bieden aan andere Physical pokemon. (= pokemon hebben die op special getrained is)
shiftry pakt echter het ghostprobleem wel goed aan, ivm zijn dark typing
Edit: Net ff wat nintendo tegoed gehaald, vanavond garchomp van x overzetten, en kijken wat kk nog meer beschikbaar heb
[ Voor 6% gewijzigd door Dazzler2120 op 10-12-2014 18:53 . Reden: geen dubbelpost wens ]
Verwijderd
Nouja... Hoe dan ook, dankjewel!Batino schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:00:
[...]
Op mijn SP was het L+R+START+SELECT, lijkt best veel op elkaar. Echter nooit het geduld gehad om te SRen tot een shiny, kwam meestal niet verder dan een paar 100. Wel geluk gehad met een shiny RE swablu
Latias heeft overigens nu een Gender (female) betekent dat dat je deze nu kunt breeden? Mij ligt iets bij van (geslachtsloze) legends die je dan niet kunt breeden, is dit veranderd nu met ORAS?
Nu ik het terug lees klinkt dat vrij bot, zou was dat niet bedoeld. Latias was in de originele serie (ruby/sapphire/emerald) ook al female. Alle legendaries (behalve manaphy) vallen onder de egg group 'undiscovered' samen met een aantal ander, zie http://bulbapedia.bulbaga.../Undiscovered_(Egg_Group). Deze zijn dus nog steeds niet te breeden.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:45:
[...]
Nouja... Hoe dan ook, dankjewel!
Latias heeft overigens nu een Gender (female) betekent dat dat je deze nu kunt breeden? Mij ligt iets bij van (geslachtsloze) legends die je dan niet kunt breeden, is dit veranderd nu met ORAS?
Verwijderd
Geeft niets!Batino schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:51:
[...]
Nu ik het terug lees klinkt dat vrij bot, zou was dat niet bedoeld. Latias was in de originele serie (ruby/sapphire/emerald) ook al female. Alle legendaries (behalve manaphy) vallen onder de egg group 'undiscovered' samen met een aantal ander, zie http://bulbapedia.bulbaga.../Undiscovered_(Egg_Group). Deze zijn dus nog steeds niet te breeden.
Oke, ja 't is zó lang geleden... 10+ jaren. Hahaha!
Ik zal eens wat dingen voor mijzelf Google'en, misschien kom ik nog wat dingen tegen.
Verwijderd
Haha, volgens mij is mij dat ook maar één keer overkomen. In Silver als ik me niet vergis. Sindsdien nooit meer opgelopenDeeSung schreef op donderdag 11 december 2014 @ 00:19:
Lol net naar pokemon center gegaan enjawel mijn pokemon hebben pokerus altans 4 van mijn pokemon. Eerste keer in alle games dat ik dat zelf uit het niets ben opgelopen.
Maar uit trades heb ik wat Pokemon met Pokérus. Die zet ik mooi op de bank en haal ik weer tevoorschijn als ik Pokerus nodig heb
Edit: hoe zet ik trouwens streetpass aan? doe ik dat ik de 2ds zelf of in het spel. Of staat het automatisch aan?
[ Voor 32% gewijzigd door Jelmer93 op 11-12-2014 08:43 ]
Je kan hem alleen niet meer evolueren naar een Manaphy. Heb een Manaphy en was van plan na de main story flink te gaan breeden en wat Phiones op de wondertrade te slingen, gewoon omdat het bijna Kerst isBee.nl schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:54:
Manaphy is de enige legendary pokémon die je kunt breeden (egg wordt een Phione).
als je er eentje kwijt wilt,je weet me te vindenwackmaniac schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:26:
[...]
Je kan hem alleen niet meer evolueren naar een Manaphy. Heb een Manaphy en was van plan na de main story flink te gaan breeden en wat Phiones op de wondertrade te slingen, gewoon omdat het bijna Kerst is
Sta trouwens inmiddels voor de poorten van Pokémon League. Vanavond maar eens kijken of ik die knulletjes kan pakken
Heb je géén notifications van streetpass? Dan kan de optie uitstaan en moet je even bij de instellingen van je 3DS gaan neuzen.
Ook in het spel wordt je gevraagd of je streetpass wil gebruiken voor dat specifieke spel. Daar moet je ook ja op antwoorden. Dit gebeurt in ORAS wanneer je de buzznav krijgt.
Ja en ik ben bang dat ik met het spel op nee heb gedrukt. Is daar ook nog wat aan te doen?embee schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:46:
Heb je notifications van streetpass en die optie sinds die notificatie niet uitgezet? Dan staat ie aan.
Heb je géén notifications van streetpass? Dan kan de optie uitstaan en moet je even bij de instellingen van je 3DS gaan neuzen.
Ook in het spel wordt je gevraagd of je streetpass wil gebruiken voor dat specifieke spel. Daar moet je ook ja op antwoorden. Dit gebeurt in ORAS wanneer je de buzznav krijgt.
Verwijderd
Als je die wifi switch aanzet staat streetpass ook automatisch aan, ook al heb je geen verbinding met het internet.Jelmer93 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:05:
Het is me al gelukt. Nu hopen op hits in leiden, schiphol of Barcelona
- X&Y Event Mewtwo: Lvl 70 - Relaxed - Pressure - Psystrike, Shadow Ball, Aura Sphere, Electro Ball
- All Therian Form:
- Landorus: Lvl 40 - Adamant - Intimidate - Bulldoze, Rock Throw, Extrasensory, Swords Dance
- Tornadus: Lvl 40 - Relaxed - Regenerator - Revenge, Air Cutter, Extrasensory, Agility
- Tundurus: Lvl 40 - Calm - Volt Absorb - Revenge, Shock Wave, Heal Block, Agility
- X Mewtwo: Lvl 70 - Carefull - Pressure - Recover, Psychic, Barrier, Aura Sphere
- Latios: Lvl 69 - Adamant - Levitate - Psyshock, Recover, Psychic, Dragon Claw
Ik heb er wel wat meer, maar dit zijn degene die ik kan missen, maar als je ergens naar op zoek bent kun je het natuurlijk altijd vragen!
Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz
Jep. En volgens een test op Smogon is breeden met shiny charm + Masuda een kans van 1/512 ongeveer. Dat staat niet op Serebii vermeld, maar is wel een grote en betrouwbare test.embee schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:23:
1 op de 1365 dacht ik. (Serebii)
Edit: foute getal overgenomen
Dus daarom meld ik het even.
Edit: link naar de spreadsheet
Dus meer dan 350.000 eggs gehatched, en meer dan 700 shiny's.
Lijkt me vrij betrouwbare test.
Of Masuda + Shiny charm ook in ORAS werkt kan ik niet met zekerheid zeggen, maar ik denk het haast wel.
De spellen draaien namelijk op dezelfde engine en veel onderdelen (waaronder veel items denk ik) zijn gecopy-paste.
[ Voor 32% gewijzigd door Goudstalen op 11-12-2014 16:45 ]
Dit topic is gesloten.
![]()