Kan het nergens online? Ik heb mijn 3DS niet bij de hand.Bee.nl schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:47:
Naar de Nintendo eShop gaan en via menu kun je een downloadcode opgeven.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Read the code, write the code, be the code!
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ontzettend bedankt, nu ook de demo aan het downloadenBee.nl schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:34:
Voor mensen die nog OR/AS demo codes zoeken, hier twee grote lijsten met EU-codes:
http://pastebin.com/a2mGV2N7
http://pastebin.com/YCMweV9m
Zelf een code uit de tweede lijst gehaald en werkt
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Ik ben lui.wackmaniac schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:06:
Voor die demo kan je nog anderhalve week naar Gamemania toch?
Mijn code heb ik trouwens via een van de Scandinavische Nintendo sites weten te bemachtigen
[ Voor 5% gewijzigd door Bee.nl op 16-10-2014 16:09 ]
Inmiddels werkt het weer, bijna alle codes zijn al gebruikt. Hopelijk vind ik nog een ongebruikte er tussen.
[ Voor 46% gewijzigd door Batino op 16-10-2014 18:09 ]
Als het niet lukt heb ik via de eerste die mij een dm stuurt ook nog een codeBatino schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:44:
Tja... Dan kom je de e-shop niet in... Draadloos internet werkt op andere apparaten wel gewoon, en ik kan met mijn 3DS kan wel gewoon op internet.
Inmiddels werkt het weer, bijna alle codes zijn al gebruikt. Hopelijk vind ik nog een ongebruikte er tussen.
en vergeven
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Het zal wel snel zijn gegaan, want die lijsten had ik via Reddit en zij hadden het weer van 4chan.Batino schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 19:18:
Zoals eerder vermeld zijn de meeste codes gebruikt (+- 20 geprobeerd van beide lijsten). Bedankt voor jouw code Rick-Jan!
[edit]
Ik heb nog een derde batch met codes: http://pastebin.com/psuc6An2
[ Voor 10% gewijzigd door Bee.nl op 16-10-2014 19:54 ]
Daarna gevraagd naar het Diancie-event die vanaf 6 november loopt. Daar hing een poster van op met de tekst dat je de code vanaf 10 november op kan halen, maar dat je dit alleen krijgt wanneer je bij daar een preorder van OR/AS hebt gedaan. Erg vreemd dat het icm een preorder is en vooral slecht gecommuniceerd.
Het schijnt dat ze ook te verkrijgen waren bij het promoteam van Nintento On Tour. Zij stonden echter op een beperkt aantal locaties in Nederland, dus dat helpt ook niet echt. Die Shiny Gengar vind ik dan nog niet zo heel erg, maar die Diancie zou wel tof zijn. Maar om dan verplicht een preorder te plaatsen daar valt me wel tegen. Wellicht dat ik met een uitdraai van een online preorder (die je later kunt annuleren) hem alsnog kan claimen.Henk schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:31:
Shiny Mega Gengar werd dan ook alleen op First Look uitgedeeld in NL
[ Voor 27% gewijzigd door wackmaniac op 17-10-2014 12:53 ]
Op allerlei andere fora zie ik staan dat de code nog steeds is af te halen bij intertoys/bartsmit. Ik ga vanmiddag even langs de intertoys, is kijken of ik daar wel een code krijg.Henk schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:31:
Shiny Mega Gengar werd dan ook alleen op First Look uitgedeeld in NL
Edit: ook Bart Smit even met een vraag bestookt
[ Voor 14% gewijzigd door wackmaniac op 17-10-2014 13:18 ]
Volgens mij krijg je die code bij Intertoys als je Pokemon ook pre-ordert. Not sure.Batino schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:53:
[...]
Op allerlei andere fora zie ik staan dat de code nog steeds is af te halen bij intertoys/bartsmit. Ik ga vanmiddag even langs de intertoys, is kijken of ik daar wel een code krijg.
Ik ben benieuwd naar de antwoordenwackmaniac schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:05:
Ik heb een vraag gesteld aan de Pokémon Company, misschien dat zij uitsluitsel kunnen geven. Zal vanmiddag ook even langs de Bart Smit rijden om het na te vragen.
Edit: ook Bart Smit even met een vraag bestookt
Het zou me verbazen dat het bij jouw vestiging wel gaat lukken. Op de Facebook van Nintendo 3DS Nederland heb ik meerdere verhalen gehoord als de mijne.Batino schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:53:
[...]
Op allerlei andere fora zie ik staan dat de code nog steeds is af te halen bij intertoys/bartsmit. Ik ga vanmiddag even langs de intertoys, is kijken of ik daar wel een code krijg.
Nu ik wat verder lees kom ik inderdaad steeds meer verhalen tegen dat de code slechts beperkt beschikbaar was. Op de busroute naar huis kom ik vlak langs een Intertoys dus onder het motto niet geschoten altijd mis ga ik het met mijn eigenwijze hoofd toch even proberen.Bee.nl schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:48:
[...]
Ik ben benieuwd naar de antwoorden
[...]
Het zou me verbazen dat het bij jouw vestiging wel gaat lukken. Op de Facebook van Nintendo 3DS Nederland heb ik meerdere verhalen gehoord als de mijne.
Dus...Hartelijk dank voor uw email. Dit is een actie die wij zullen gaan inzetten vanaf 5 november. Klanten die bij ons de games Pokemon X of Y koopt ontvangt een downloadcode voor een extra Pokemon. Deze code is te gebruiken in de betreffende games. Daarnaast ontvangen klanten die de nieuwe pokemon game bij ons reserveren (Omega of Ruby) ook een code. Dit is de actie die Nintendo heeft gecommuniceerd.
Ze spreken dus over twee acties, eentje voor X/Y (Gengar?) en eentje voor OR/AS (Diancie). Hmm, dat is wel jammer dat een aankoop verplicht is.
[ Voor 3% gewijzigd door Bee.nl op 17-10-2014 17:56 ]
Tsja, kwestie van OR/AS reserveren, code in ontvangst nemen en gebruiken en een dag later opbellen om de reservering te cancellen zodat je OR/AS kan kopen waar die het goedkoopst is...
Dat is in elk geval wel wat deze actie uitlokt zo.
Dit klopt dus duidelijk niet. Weet iemand of de Intertoys het spel levert op de dag dat deze uitkomt?Kies je eigen bezorgdatum. Snelste optie: bestel op een werkdag voor 15:00u = morgen in huis.
http://pastebin.com/u/Bui <-- even wachten tot #6 daarbij komt, aangenomen dat die komt. En dan snel toeslaan.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Wat betreft Diancie is dat idd alleen bij een pre-order (zij noemen het reservering). Hij wist nog geen prijs, maar verzekerde mij dat ze kijken naar prijzen van lokale concurrenten en passen daar hun prijs op aan. Èn ik kan 28 november het spel ophalen in de winkel.
Vond het een prima verhaal, dus heb gereserveerd (€5 aanbetaald) en heb een bewijsje gehad. Met dat bewijsje kan ik vanaf 10 november een code ophalen.
Ik moet een 3DSXL aanschaffen maar wil er een van Alpha Sapphire. http://www.gamemania.be/D...spx?tabid=87&gmgame=31163
"these New 3DS consoles are currently exclusive to Japan"
[ Voor 27% gewijzigd door Batino op 25-10-2014 15:30 ]
Jammer dat je die shit nu niet meer kan importeren
Lijkt me sterk, want dan zouden de ability en de specifieke IV's niet zo hard uitmaken. Ik gok dat wack op zoek is naar een specifieke hidden power?Batino schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:27:
Waarom wou je een female dan? Om door te breeden voor een 6IV froakie?
Waarom dat het een female kreng zou moeten zijn, is me overigens niet duidelijk
[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 28-10-2014 21:49 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Batino op 28-10-2014 22:32 ]
Ik moet nog uitzoeken wat er veranderd is. Maar ik vermoed voorbereidingen voor ORAS.
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231
Wel verstandig dat ze die update nu al uitrollen, dat voorkomt een hoop drukte op de OR/AS launchday, zeker als daar een patch voor nodig is omdat er toch iets gebugged blijkt oid.
Uhh, ik neem dat ik de Y update voor Y moet hebbenLet op dat Pokemon X niet kan worden bijgewerkt met deze update. Om Pokemon Y bij te werken moet de update voor Pokemon X worden gedownload.
Lol, waarom per se quiet? Beantwoord die vraag en ik zet de daycare aan het werk voor jeDubrillion schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 07:31:
Heeft er nog iemand een Quiet Noibat over? Ik ben voor de grap even overnieuw begonnen, maar ben toch niet weg van de starters. Hoeft geen perfecte IV's te hebben. Gewoon ff om de story door te komen
Ik ga het even een zetje geven... maar als je een Special attacker bouwt, waarom dan niet iets met +SPatk -ATK?Dubrillion schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:42:
Hoge SP Atk, lagere speed aangezien die al hoog genoeg is. Ik ben nooit z'n fan van speed
Stat = ((Base * 2 + IV + (EV/4)) * Level / 100 + 5) * Nmod
Waar Nmod 0.9, 1.0 of 1.1 is, afhankelijk van de invloed van je nature modifier. Dat laat gelijk zien waarom EV's minstens net zo belangrijk zijn, want 4EV punten zijn net zo belangrijk als 1IV punt. Heb je 252EV's voor een stat, komt dat dus in feite neer op 252/4 is 63 extra punten, oftewel ongeveer 2x extra perfect IV (31 punten).
In het geval van de special attack (base stat 97) van Noivern (de evolutie van Noibat):
Geen EV's, geen nature modifier, geen IV's, level 100:
((97*2+0+(0/4)*100/100+5)*1,0 = 199 SPATK
Max EV's, nature modifier 1.1, max IV's, level 100:
((97*2+31+(252/4)*100/100+5)*1,1 = 322 SPATK!
[ Voor 68% gewijzigd door Henk op 30-10-2014 13:02 ]
Volgens mij alleen als de pokemon met de HA een female is.wackmaniac schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:56:
Even vraagje tussendoor; kan ik een hidden ability doorgeven aan een andere species (uit dezelfde egg group natuurlijk)?
Gister trouwens een bakje breeding rejects van mijn greninja-operatie in de wonder trade geslingerd en een paar juweeltjes terug gehad, oa een 5iv vulpix een 4iv gastly. Mooi materiaal om mee verder te gaan.
[ Voor 89% gewijzigd door wackmaniac op 30-10-2014 13:09 ]
Pokémon Black 2 en X heb ik na het behalen van de pokémon league ook niet veel meer gespeeld en ik merkte tijdens het spelen dat alles wel steeds makkelijker gemaakt wordt: Alle HM's en TM's krijg je précies op de juiste momenten toegeworpen zodat je niet hoeft te zoeken of na te denken en ik vind de Mega Evolution veel te overpowered.
Als iemand die vanaf pokémon blue al trouw praktisch elke generatie heeft gekocht/gespeeld ben ik wel weer toe aan een nieuwe uitdaging en geen remake of simpele sequel (black2).
De nieuwe 3DS is trouwens volledig backwards compatible met de huidige generatie en krijgt dus geen spellen die niet op de huidige 3DS-handhelds kunnen worden gespeeld. Ik zou me er niet zo druk om maken.
Heb je daar een bron van? want volgens mij is daar nog niet heel veel duidelijkheid over gegeven door Nintendo...wackmaniac schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:23:
De nieuwe 3DS is trouwens volledig backwards compatible met de huidige generatie enkrijgt dus geen spellen die niet op de huidige 3DS-handhelds kunnen worden gespeeldd. Ik zou me er niet zo druk om maken.
Ik gok zelf dat er WEL exclusives komen. Wat moet je anders met de extra knoppen en c-stick? en de snellere cpu?
Hij is in Japan overigens al te koop (11 oktober 2014 volgens wikipedia). Maar ik denk dat ze dit met Pokémon niet heel snel zullen doen. En anders verpats je je huidige 3ds op marktplaats, daar pik ik ze zelf ook altijd op en kan je er vaak nog een prima bedrag voor vangen.
[ Voor 41% gewijzigd door wackmaniac op 05-11-2014 13:45 ]
Nintendo zelf zegt enkel dat je bij Bart Smit moet informeren naar de voorwaardenBee.nl schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:11:
Op de website van Bart Smit kan ik nog niets vinden over de Diancie-code in combinatie met OR/AS. Volgens pokemonunited.nl zou deze actie vanaf 5 november ingezet worden.
Schijnbaar kan ik in Noorwegen toch een Diancie ophalen als het goed is
Je zal dus XY moeten kopen of ORAS moeten preorderen. Zelfde antwoord kreeg ik van Intertoys. Daar kreeg ik te horen dat het event vanaf 10 november liep, maar de informatie die de man bij Intertoys had gekregen was nogal summier. Ik heb AS in de preorder staan bij Intertoys, dus ik ga er vanuit dat ik over een weekje gewoon een Diancie heb
[ Voor 15% gewijzigd door wackmaniac op 06-11-2014 09:00 ]
Dat staat een paar pagina's terugJelmer93 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:33:
Nu heb ik nooit echt gekeken naar die IV en EV dingen wie zou mij eens wat informatie enzovoorts over willen sturen. Ik speel pokémon sinds ik jong ben maar hield mij nooit daar mee bezig. Net als Nature enzovoort. Zou blij zijn met de info!
Henk schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:49:
Jup... de berekening is dit:
Stat = ((Base * 2 + IV + (EV/4)) * Level / 100 + 5) * Nmod
Waar Nmod 0.9, 1.0 of 1.1 is, afhankelijk van de invloed van je nature modifier. Dat laat gelijk zien waarom EV's minstens net zo belangrijk zijn, want 4EV punten zijn net zo belangrijk als 1IV punt. Heb je 252EV's voor een stat, komt dat dus in feite neer op 252/4 is 63 extra punten, oftewel ongeveer 2x extra perfect IV (31 punten).
In het geval van de special attack (base stat 97) van Noivern (de evolutie van Noibat):
Geen EV's, geen nature modifier, geen IV's, level 100:
((97*2+0+(0/4)*100/100+5)*1,0 = 199 SPATK
Max EV's, nature modifier 1.1, max IV's, level 100:
((97*2+31+(252/4)*100/100+5)*1,1 = 322 SPATK!
Ik wil er ook 1Vriezer schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:26:
Ik kom net terug uit de binnenstad van Alkmaar, de Intertoys had de diancie codes nog niet binnen, bij de bart smit kon ik m zo meenemen zonder pre-order te plaatsen oid!
IV en EV, net zoals nature, zijn gewoon extra punten die bij je base-stat opgeteld worden. Heb je dus een pokemon die special attacks gebruikt, moet je er voor zorgen dat hij een perfect IV (31 punten) op je special attack heeft, en vervolgens dat beest nog EV-trainen zodat er nog eens 255 punten bij komen. In het voorbeeld van Noivern zorgt dat voor meer dan 1,5x zo hoge attack.Jelmer93 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:26:
Bedankt maar nou snap ik er nog steeds niks vanDat hele systeem zou ik eens rustig moeten bekijken.
IV's zijn trouwens 'aangeboren', EV's train je.
Natures geven 10% boost op een stat, bij 10% afname op een andere stat. Een Adamant nature zorgt bijvoorbeeld voor 10% extra ATK, ten koste van 10% minder Special Attack. Een perfecte stat voor een pokemon die alleen maar fysieke aanvallen gebruikt dus.
Op het papiertje staat dat de code tot 25 februari goed is dus dat is geen probleem, ik weet alleen niet hoeveel codes ze hebben te vergeven per winkelJelmer93 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:28:
[...]
Ik wil er ook 1Maar kun je die codes ook later redeemen? of echt voor de 28ste? ben van plan 3DS met Pokémon X te kopen deze maand.
Beetje Googlen levert wel wat info op:Jelmer93 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:26:
Bedankt maar nou snap ik er nog steeds niks vanDat hele systeem zou ik eens rustig moeten bekijken.
http://www.gamefaqs.com/3ds/696959-pokemon-x/faqs/68673
http://www.pokemondungeon...-perfect-pokemon-x-and-y/
http://www.nintendolife.c...reeder_in_pokemon_x_and_y
YouTube: Pokemon X and Y: Ultimate Breeding Guide (How to get Perfect Natures and IVs)
Heb niet gekeken naar kwaliteit
Jammer ben voorlopig nog niet in staat om een code te bemachtigen.. Is het echt bij een pre order of kun je ze zo krijgen?Vriezer schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:46:
[...]
Op het papiertje staat dat de code tot 25 februari goed is dus dat is geen probleem, ik weet alleen niet hoeveel codes ze hebben te vergeven per winkel
1) Breed je pokemon. Begin met Egg moves, daarna nature, en daarna op perfect IV's.
2) Level dit kreng tot lvl100, en in dit proces, leer hem de level-moves
3) Leer hem de TM's/HM's
4) Train op EV's.
5) Wordt online nog steeds geowned door een stel koreanen.
Power items en locaties in X en Y: http://www.ign.com/wikis/..._Quickly_EV_Train_Pokemon
En als je wilt kan ik je wel een Pokémon met pokerus geven.
Edit: daar komt bij dat je met horde battles lekker veel encounters pakt en dus je kans op shinies vergroot
[ Voor 27% gewijzigd door wackmaniac op 06-11-2014 14:52 ]
Waar ik wel helemaal debiel van word is dat sweet scent regen lijkt te triggeren
Edit: Sterker nog, ik zou vanaf dit moment maar gelijk willen aanraden om te beginnen met EV-trainen, want dat zoeken naar reset-bags wordt je niet vrolijker van.
[ Voor 34% gewijzigd door Henk op 06-11-2014 16:37 ]
Meiske bij Bart Smit zei dat ze nog geen codes hadden gekregen. Probeer vandaag nog een keer. Bij Intertoys pas vanaf 10 nov en alleen bij pre-order. Daar kan ik hem dus sowieso scoren.
Lijkt erop dat je mazzel moet hebben met het juiste filiaal en dat ze eigenlijk alleen een voucher mogen weggeven bij pre-orders.Geachte heer/mevrouw NMe,
Hartelijk dank voor uw bericht dat wij hebben ontvangen op 06-11-2014 om 11:41:56.
07-11-2014
Hartelijk dank voor uw email. Bij aankoop van een pokemon x/y en omege en ruby (sic) ontvangt u een voucher met een code zolang de voorraad strekt. Op het moment is deze code alleen verkrijgbaar in een van onze filialen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Bart Smit Klantenservice
Ze spreken over filialen, dus dat klinkt alsof de webshop niet meedoet met de actie?NMe schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:01:
[...]
Lijkt erop dat je mazzel moet hebben met het juiste filiaal en dat ze eigenlijk alleen een voucher mogen weggeven bij pre-orders.
Dit topic is gesloten.
![]()