• Batino
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-11 12:08
Bedankt bee! Vanmiddag als ik thuiskom meteen uit proberen :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bee.nl schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:47:
Naar de Nintendo eShop gaan en via menu kun je een downloadcode opgeven.
Kan het nergens online? Ik heb mijn 3DS niet bij de hand. :(

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• wackmaniac
  • Laatst online: 10-11 08:26
Nee, volgens mij niet.

Read the code, write the code, be the code!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hopen dat er vanavond nog een code werkt dan. :P

• wackmaniac
Voor die demo kan je nog anderhalve week naar Gamemania toch?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:34

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik hoop het ook :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Rick-Jan
  • Laatst online: 13:33

Rick-Jan

always connected

Bee.nl schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:34:
Voor mensen die nog OR/AS demo codes zoeken, hier twee grote lijsten met EU-codes:

http://pastebin.com/a2mGV2N7
http://pastebin.com/YCMweV9m

Zelf een code uit de tweede lijst gehaald en werkt :)
Ontzettend bedankt, nu ook de demo aan het downloaden :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

wackmaniac schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:06:
Voor die demo kan je nog anderhalve week naar Gamemania toch?
Ik ben lui. :P

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009

Michelli

LL.M

Ik heb inmiddels de demo ook een aantal keer gespeeld en vind de demo zelf eigenlijk niet veel aan. Missies zijn repetief en zeer kort :/ Maarja, ik heb tenminste alvast wat dingen voor Omega Ruby vrijgespeeld

Mijn code heb ik trouwens via een van de Scandinavische Nintendo sites weten te bemachtigen :)

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

De demo is inderdaad erg kort, binnen een kwartier uit te spelen. De tijd zit hem vooral in de dialogen. De adventures die je daarna kunt doen zijn wel erg maf en bijzonder kort.

spoiler: niet echt een spoiler, maar goed
Vlieg je naar een eiland om een pokemon te zoeken. Loop je één keer door het gras en hoppa pokemon gevonden en adventure al klaar 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Bee.nl op 16-10-2014 16:09 ]

• Batino
Tja... Dan kom je de e-shop niet in |:(... Draadloos internet werkt op andere apparaten wel gewoon, en ik kan met mijn 3DS kan wel gewoon op internet.
Inmiddels werkt het weer, bijna alle codes zijn al gebruikt. Hopelijk vind ik nog een ongebruikte er tussen.

[ Voor 46% gewijzigd door Batino op 16-10-2014 18:09 ]

• Rick-Jan
  • Laatst online: 13:33

Rick-Jan

always connected

Batino schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:44:
Tja... Dan kom je de e-shop niet in |:(... Draadloos internet werkt op andere apparaten wel gewoon, en ik kan met mijn 3DS kan wel gewoon op internet.
Inmiddels werkt het weer, bijna alle codes zijn al gebruikt. Hopelijk vind ik nog een ongebruikte er tussen.
Als het niet lukt heb ik via de eerste die mij een dm stuurt ook nog een code ;)

en vergeven

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Batino
Zoals eerder vermeld zijn de meeste codes gebruikt (+- 20 geprobeerd van beide lijsten). Bedankt voor jouw code Rick-Jan!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Batino schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 19:18:
Zoals eerder vermeld zijn de meeste codes gebruikt (+- 20 geprobeerd van beide lijsten). Bedankt voor jouw code Rick-Jan!
Het zal wel snel zijn gegaan, want die lijsten had ik via Reddit en zij hadden het weer van 4chan.

[edit]
Ik heb nog een derde batch met codes: http://pastebin.com/psuc6An2

[ Voor 10% gewijzigd door Bee.nl op 16-10-2014 19:54 ]

• Batino
De lijst met codes wordt de hele tijd hier gepost http://pastebin.com/u/Bui (er is inmiddels een 4e lijst)

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
Het is volgens mij meer zaak om de demo even te spelen zodat je die
spoiler:
(Mega) Glalie
straks kunt transferren naar OR/AS, dan iets anders, hoewel die bult met heartscales altijd handig is :P Hoewel het er wel erg nice uit ziet, weer een kleine verbetering op XY. De framedrops zijn er helaas af en toe nog wel, zij het minder.

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Vanochtend langsgeweest bij een Intertoys-vestiging in Zeeland om te vragen naar de event codes voor Shiny Gengar en Diancie. De dames aan de balie hadden al vaker vragen gekregen over de Gengar die loopt van 15 oktober tot 5 november, maar ze wisten er niets vanaf.

Daarna gevraagd naar het Diancie-event die vanaf 6 november loopt. Daar hing een poster van op met de tekst dat je de code vanaf 10 november op kan halen, maar dat je dit alleen krijgt wanneer je bij daar een preorder van OR/AS hebt gedaan. Erg vreemd dat het icm een preorder is en vooral slecht gecommuniceerd.

• Henk
Shiny Mega Gengar werd dan ook alleen op First Look uitgedeeld in NL :)

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Henk schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:31:
Het schijnt dat ze ook te verkrijgen waren bij het promoteam van Nintento On Tour. Zij stonden echter op een beperkt aantal locaties in Nederland, dus dat helpt ook niet echt. Die Shiny Gengar vind ik dan nog niet zo heel erg, maar die Diancie zou wel tof zijn. Maar om dan verplicht een preorder te plaatsen daar valt me wel tegen. Wellicht dat ik met een uitdraai van een online preorder (die je later kunt annuleren) hem alsnog kan claimen.

• Henk
Het is ergens ook vaag dt je een preorder MOET doen idd. Aan de andere kant was ik dat toch al van plan, dus ik kijk wel even waar en wanneer ik die doe :) Kennelijk ga ik ergens rond 6 nov preorderen :P

• wackmaniac
Klopt Bee.nl, daar heb ik hem vandaan. Er staat bij de diverse bronnen over Diancie niets over een pre-order. Zou wel heel erg lame zijn. Meestal zijn die events trouwens een download, dus dan ram je net buiten de winkel gewoon je ds open ;)

[ Voor 27% gewijzigd door wackmaniac op 17-10-2014 12:53 ]

• Batino
Henk schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:31:
Op allerlei andere fora zie ik staan dat de code nog steeds is af te halen bij intertoys/bartsmit. Ik ga vanmiddag even langs de intertoys, is kijken of ik daar wel een code krijg.

• wackmaniac
Ik heb een vraag gesteld aan de Pokémon Company, misschien dat zij uitsluitsel kunnen geven. Zal vanmiddag ook even langs de Bart Smit rijden om het na te vragen.

Edit: ook Bart Smit even met een vraag bestookt :)

[ Voor 14% gewijzigd door wackmaniac op 17-10-2014 13:18 ]

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11 16:21

Niku

Alagaesii

Batino schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:53:
[...]

Op allerlei andere fora zie ik staan dat de code nog steeds is af te halen bij intertoys/bartsmit. Ik ga vanmiddag even langs de intertoys, is kijken of ik daar wel een code krijg.
Volgens mij krijg je die code bij Intertoys als je Pokemon ook pre-ordert. Not sure.

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

wackmaniac schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:05:
Ik heb een vraag gesteld aan de Pokémon Company, misschien dat zij uitsluitsel kunnen geven. Zal vanmiddag ook even langs de Bart Smit rijden om het na te vragen.

Edit: ook Bart Smit even met een vraag bestookt :)
Ik ben benieuwd naar de antwoorden :)
Batino schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:53:
[...]

Het zou me verbazen dat het bij jouw vestiging wel gaat lukken. Op de Facebook van Nintendo 3DS Nederland heb ik meerdere verhalen gehoord als de mijne.

• Batino
Bee.nl schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:48:
[...]

Ik ben benieuwd naar de antwoorden :)

[...]

Het zou me verbazen dat het bij jouw vestiging wel gaat lukken. Op de Facebook van Nintendo 3DS Nederland heb ik meerdere verhalen gehoord als de mijne.
Nu ik wat verder lees kom ik inderdaad steeds meer verhalen tegen dat de code slechts beperkt beschikbaar was. Op de busroute naar huis kom ik vlak langs een Intertoys dus onder het motto niet geschoten altijd mis ga ik het met mijn eigenwijze hoofd toch even proberen. :+

• wackmaniac
Antwoord van Bart Smit:
Hartelijk dank voor uw email. Dit is een actie die wij zullen gaan inzetten vanaf 5 november. Klanten die bij ons de games Pokemon X of Y koopt ontvangt een downloadcode voor een extra Pokemon. Deze code is te gebruiken in de betreffende games. Daarnaast ontvangen klanten die de nieuwe pokemon game bij ons reserveren (Omega of Ruby) ook een code. Dit is de actie die Nintendo heeft gecommuniceerd.
Dus...

• Batino
Bij de intertoys wisten ze ook van niks...

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

wackmaniac schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:26:
Antwoord van Bart Smit:

[...]

Dus...
Ze spreken dus over twee acties, eentje voor X/Y (Gengar?) en eentje voor OR/AS (Diancie). Hmm, dat is wel jammer dat een aankoop verplicht is.

[ Voor 3% gewijzigd door Bee.nl op 17-10-2014 17:56 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

wackmaniac schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:26:
Antwoord van Bart Smit:

[...]

Dus...
Tsja, kwestie van OR/AS reserveren, code in ontvangst nemen en gebruiken en een dag later opbellen om de reservering te cancellen zodat je OR/AS kan kopen waar die het goedkoopst is... 8)7

Dat is in elk geval wel wat deze actie uitlokt zo.

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Ja precies wat ik ook dacht. Ik vermoed echter niet dat er grote prijsverschillen zullen zijn. Het spel zal overal wel voor een bedrag van tussen 45 en 50 euro over de toonbank gaan. Ik ben benieuwd of je met een kopie van een online preorder bij Intertos/Bart Smit een code kunt claimen.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Alleen als die preorder bij hun is vermoed ik. Zal vast niet door Nintendo gespecificeerd zijn maar ze zijn in die winkels ook niet gek natuurlijk. :P

• Batino
Ik ga waarschijnlijk morgen Alpha Sapphire bestellen. Bart Smit heeft deze niet meer op voorraad en bij de intertoys staat:
Kies je eigen bezorgdatum. Snelste optie: bestel op een werkdag voor 15:00u = morgen in huis.
Dit klopt dus duidelijk niet. Weet iemand of de Intertoys het spel levert op de dag dat deze uitkomt?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat weet niemand totdat het spel daadwerkelijk uit is. Geen enkele leverancier die ik vertrouw om dat soort beloftes na te komen durft zo'n belofte te maken.

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-11 14:22
Ik heb er zomaar eens tien codes uitgepakt. Maar ligt het aan mij of is alles al in gebruik :O?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vast wel, na al die tijd op Reddit en 4chan gestaan te hebben. 8)7

http://pastebin.com/u/Bui <-- even wachten tot #6 daarbij komt, aangenomen dat die komt. En dan snel toeslaan. :P

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• wackmaniac
Update: ben bij lokale Intertoys (Vismarkt Groningen) geweest en een geschikte kerel getroffen. Er is van de week een hele berg mensen langsgeweest ivm Gengar-event. Hij wist van niets en heeft op internet gezocht en vond allerhande tegenstrijdige zaken. Bottomline: hij heeft geen codes voor Gengar.

Wat betreft Diancie is dat idd alleen bij een pre-order (zij noemen het reservering). Hij wist nog geen prijs, maar verzekerde mij dat ze kijken naar prijzen van lokale concurrenten en passen daar hun prijs op aan. Èn ik kan 28 november het spel ophalen in de winkel.

Vond het een prima verhaal, dus heb gereserveerd (€5 aanbetaald) en heb een bewijsje gehad. Met dat bewijsje kan ik vanaf 10 november een code ophalen.

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 19:23
Voor mensen die nog geïnteresseerd zijn in Pokemon X, bij Bart Smit Presikhaaf in Arnhem kost hij 26 euro (ipv 38 elders). Dit geld alleen voor de X variant Y kost gewoon 50 euro. Volgens mij is het geen aanbieding dus nog wel even geldig.

• Pherox006
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Hebben ze eigenlijk dit in de 3DS XL versie? :(
Ik moet een 3DSXL aanschaffen maar wil er een van Alpha Sapphire. http://www.gamemania.be/D...spx?tabid=87&gmgame=31163

• Batino
Bedoel je zoiets?http://www.nintendolife.com/news/2014/09/japanese_pokemon_centres_will_receive_new_3ds_consoles_with_suede_omega_ruby_and_alpha_sapphire_faceplates
"these New 3DS consoles are currently exclusive to Japan"

[ Voor 27% gewijzigd door Batino op 25-10-2014 15:30 ]

• Pherox006
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Damned en ja ik bedoelde de die, de X & Y waren toch ook eerst exclusive, niet?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nedgame kon nog geen datum geven van wanneer die in NL zou komen.

Jammer dat je die shit nu niet meer kan importeren :( Anders had ik dat allang gedaan.

• wackmaniac
Gisteren eindelijk een female timid froakie met protean en de juiste 5 iv's geknutseld. Ze was nummertje 105 die gehatched werd. Pffff, die ratio van 12,5% female en 87,5% male is pittig bij het breeden :)

• Batino
Waarom wou je een female dan? Om door te breeden voor een 6IV froakie?

• Henk
Batino schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:27:
Waarom wou je een female dan? Om door te breeden voor een 6IV froakie?
Lijkt me sterk, want dan zouden de ability en de specifieke IV's niet zo hard uitmaken. Ik gok dat wack op zoek is naar een specifieke hidden power?

Waarom dat het een female kreng zou moeten zijn, is me overigens niet duidelijk :P

[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 28-10-2014 21:49 ]

• Batino
Als je twee pokemon met 5ivs laat breeden is de kans hoger dat je een 6iv krijgt. Aangezien greninja baat kan hebben bij 6ivs leek mij dat wel een logische verklaring :)

[ Voor 15% gewijzigd door Batino op 28-10-2014 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update 1.3 is beschikbaar in de eShop.

Ik moet nog uitzoeken wat er veranderd is. Maar ik vermoed voorbereidingen voor ORAS. :)

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:39
1.3 voor Pokemon X/Y? :D

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• wackmaniac
Hoefde niet per sé een female, maar ik was op zoek naar Protean en nu kan ik hier in de toekomst mee verder breeden als ik dat zou willen. Was overigens de eerste die met 5ivs en juiste ability en nature, dus was een mooie bijkomstigheid :)

• Henk
Vooral stability updates, wat geneuzel over dat ze hacked pokemon in de ban doen (yeah right, alsof dat lukt) en wat OR/AS compatibility patches ws.

Wel verstandig dat ze die update nu al uitrollen, dat voorkomt een hoop drukte op de OR/AS launchday, zeker als daar een patch voor nodig is omdat er toch iets gebugged blijkt oid.

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

De beschrijving van die update klopt niet helemaal:
Let op dat Pokemon X niet kan worden bijgewerkt met deze update. Om Pokemon Y bij te werken moet de update voor Pokemon X worden gedownload.
Uhh, ik neem dat ik de Y update voor Y moet hebben 8)7

• Dubrillion
Heeft er nog iemand een Quiet Noibat over? Ik ben voor de grap even overnieuw begonnen, maar ben toch niet weg van de starters. Hoeft geen perfecte IV's te hebben. Gewoon ff om de story door te komen :D

• wackmaniac
Zal vnv even voor je kijken, maar als het voor de storyline is, waarom wil je dan per sé quiet?

• Henk
Dubrillion schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 07:31:
Heeft er nog iemand een Quiet Noibat over? Ik ben voor de grap even overnieuw begonnen, maar ben toch niet weg van de starters. Hoeft geen perfecte IV's te hebben. Gewoon ff om de story door te komen :D
Lol, waarom per se quiet? Beantwoord die vraag en ik zet de daycare aan het werk voor je ;)

• Dubrillion
Hoge SP Atk, lagere speed aangezien die al hoog genoeg is. Ik ben nooit z'n fan van speed

• Henk
Dubrillion schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:42:
Hoge SP Atk, lagere speed aangezien die al hoog genoeg is. Ik ben nooit z'n fan van speed
Ik ga het even een zetje geven... maar als je een Special attacker bouwt, waarom dan niet iets met +SPatk -ATK?

• wackmaniac
Modest

• Batino
Om door het spel hem te gaan maken natures en ivs niet veel uit. Als je er toch rekening mee wil houden zou ik inderdaad voor modest gaan. Misschien wel timid om alles te outspeeden :)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je hebt toch meer aan IV's dan aan de nature?

• Batino
Nature beïnvloed een stat met 10%. Elke IV punt hoger is een punt hoger in die stat op level 100.

• Henk
Jup... de berekening is dit:

Stat = ((Base * 2 + IV + (EV/4)) * Level / 100 + 5) * Nmod

Waar Nmod 0.9, 1.0 of 1.1 is, afhankelijk van de invloed van je nature modifier. Dat laat gelijk zien waarom EV's minstens net zo belangrijk zijn, want 4EV punten zijn net zo belangrijk als 1IV punt. Heb je 252EV's voor een stat, komt dat dus in feite neer op 252/4 is 63 extra punten, oftewel ongeveer 2x extra perfect IV (31 punten).

In het geval van de special attack (base stat 97) van Noivern (de evolutie van Noibat):

Geen EV's, geen nature modifier, geen IV's, level 100:
((97*2+0+(0/4)*100/100+5)*1,0 = 199 SPATK

Max EV's, nature modifier 1.1, max IV's, level 100:
((97*2+31+(252/4)*100/100+5)*1,1 = 322 SPATK!

[ Voor 68% gewijzigd door Henk op 30-10-2014 13:02 ]

• wackmaniac
Even vraagje tussendoor; kan ik een hidden ability doorgeven aan een andere species (uit dezelfde egg group natuurlijk)?

• Henk
wackmaniac schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:56:
Even vraagje tussendoor; kan ik een hidden ability doorgeven aan een andere species (uit dezelfde egg group natuurlijk)?
Volgens mij alleen als de pokemon met de HA een female is.

• Batino
Nee abilities kan je niet doorgeven aan andere species.

• wackmaniac
Dat is jammer :) Iemand toevallig een female Scolipede met de HA speed boost?

Gister trouwens een bakje breeding rejects van mijn greninja-operatie in de wonder trade geslingerd en een paar juweeltjes terug gehad, oa een 5iv vulpix een 4iv gastly. Mooi materiaal om mee verder te gaan.

[ Voor 89% gewijzigd door wackmaniac op 30-10-2014 13:09 ]

• wackmaniac
Ok, een nieuw hoofdstuk in het Diancie-vraagstuk; antwoord van de Pokémon Company dat ik bij Nintendo moet zijn :s. Ik zie overigens geluiden op internet (http://www.pokemonunited....om-het-diancie-evenement/) dat de actie per Intertoysvestiging lijkt te verschillen. Ben maar weer in de mail geklommen en heb een mailtje naar Intertoys de deur uit gedaan. Kijken of dat wat oplevert.

• Henk
Ik ga van de week maar gewoon Alpha Sapphire preorderen ergens, het is niet zo dat ik die niet toch wil hebben ofzo :P

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-11 13:37
Ik heb besloten om ORAS over te slaan. Tijdens het spelen van de demo had ik gauw het gevoel "same old same old" en vroeg ik mij toch af of ik wel weer zin had om full price neer te tellen voor een avontuur dat ik in grote lijnen al heb afgelegd 10 jaar geleden. er wel erg gemakkelijk vanaf door een remake voor full price te slijten om maar elk jaar een "nieuwe" pokémon game op de markt te brengen.

Pokémon Black 2 en X heb ik na het behalen van de pokémon league ook niet veel meer gespeeld en ik merkte tijdens het spelen dat alles wel steeds makkelijker gemaakt wordt: Alle HM's en TM's krijg je précies op de juiste momenten toegeworpen zodat je niet hoeft te zoeken of na te denken en ik vind de Mega Evolution veel te overpowered.

Als iemand die vanaf pokémon blue al trouw praktisch elke generatie heeft gekocht/gespeeld ben ik wel weer toe aan een nieuwe uitdaging en geen remake of simpele sequel (black2).

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Ik speel nog steeds de oudere pokemon spellen op de oude DS Lite. Nu wil ik de nieuwe games gaan kopen maar loop nog heel erg te twijfelen vanwege de nieuwe 3DS die komt. Straks heb ik de oude gekocht worden de nieuwe pokemon games na OR AS alleen nog maar op de nieuwe gemaakt. Of denken jullie dat dit niet het geval zal zijn?

• wackmaniac
Geschiedenis leert dat Nintendo en Gamefreak lang vast houden aan een oudere handheld voor de Pokémonspellen. Blacn en White kwamen in maart 2011 in Europa uit net als de 3DS. Toch hebben ze nog een Black 2 en White 2 uitgebracht op de NDS.

De nieuwe 3DS is trouwens volledig backwards compatible met de huidige generatie en krijgt dus geen spellen die niet op de huidige 3DS-handhelds kunnen worden gespeeld. Ik zou me er niet zo druk om maken.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50
wackmaniac schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:23:

De nieuwe 3DS is trouwens volledig backwards compatible met de huidige generatie enkrijgt dus geen spellen die niet op de huidige 3DS-handhelds kunnen worden gespeeldd. Ik zou me er niet zo druk om maken.
Heb je daar een bron van? want volgens mij is daar nog niet heel veel duidelijkheid over gegeven door Nintendo...

Ik gok zelf dat er WEL exclusives komen. Wat moet je anders met de extra knoppen en c-stick? en de snellere cpu?

• Jelmer93
Ik denk dat ik dan maar wacht op de nieuwe hoop dat hij snel in het nieuwe jaar komt. Al snap ik niet waarom ze hem niet alvast met de feestdagen gaan verkopen. Naar mijn idee zouden ze dan een stuk meer verkopen..

• wackmaniac
Het lijkt er idd op dat er wel een aantal exclusives zullen worden uitgebracht: http://www.dualshockers.c...usive-games-from-the-3ds/

Hij is in Japan overigens al te koop (11 oktober 2014 volgens wikipedia). Maar ik denk dat ze dit met Pokémon niet heel snel zullen doen. En anders verpats je je huidige 3ds op marktplaats, daar pik ik ze zelf ook altijd op en kan je er vaak nog een prima bedrag voor vangen.

[ Voor 41% gewijzigd door wackmaniac op 05-11-2014 13:45 ]

• Jelmer93
ik heb er nog geen maar idd misschien kan ik voor een bankje een leuke vinden op marktplaats. Dan nieuwe X & Y met OR of AS ik weet nog dat ik elf jaar geleden van mijn spaarcentjes Sapphire kocht. Uren mee vermaakt.

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Op de website van Bart Smit kan ik nog niets vinden over de Diancie-code in combinatie met OR/AS. Volgens pokemonunited.nl zou deze actie vanaf 5 november ingezet worden.

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009

Michelli

LL.M

Bee.nl schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:11:
Op de website van Bart Smit kan ik nog niets vinden over de Diancie-code in combinatie met OR/AS. Volgens pokemonunited.nl zou deze actie vanaf 5 november ingezet worden.
Nintendo zelf zegt enkel dat je bij Bart Smit moet informeren naar de voorwaarden :/ (link)

Schijnbaar kan ik in Noorwegen toch een Diancie ophalen als het goed is :)

• wackmaniac
Zie ook wackmaniac in "Het grote Pokémon topic"

Je zal dus XY moeten kopen of ORAS moeten preorderen. Zelfde antwoord kreeg ik van Intertoys. Daar kreeg ik te horen dat het event vanaf 10 november liep, maar de informatie die de man bij Intertoys had gekregen was nogal summier. Ik heb AS in de preorder staan bij Intertoys, dus ik ga er vanuit dat ik over een weekje gewoon een Diancie heb :)

[ Voor 15% gewijzigd door wackmaniac op 06-11-2014 09:00 ]

• Jelmer93
Nu heb ik nooit echt gekeken naar die IV en EV dingen wie zou mij eens wat informatie enzovoorts over willen sturen. Ik speel pokémon sinds ik jong ben maar hield mij nooit daar mee bezig. Net als Nature enzovoort. Zou blij zijn met de info!

• Henk
Jelmer93 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:33:
Nu heb ik nooit echt gekeken naar die IV en EV dingen wie zou mij eens wat informatie enzovoorts over willen sturen. Ik speel pokémon sinds ik jong ben maar hield mij nooit daar mee bezig. Net als Nature enzovoort. Zou blij zijn met de info!
Dat staat een paar pagina's terug ;)
Henk schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:49:
Jup... de berekening is dit:

Stat = ((Base * 2 + IV + (EV/4)) * Level / 100 + 5) * Nmod

Waar Nmod 0.9, 1.0 of 1.1 is, afhankelijk van de invloed van je nature modifier. Dat laat gelijk zien waarom EV's minstens net zo belangrijk zijn, want 4EV punten zijn net zo belangrijk als 1IV punt. Heb je 252EV's voor een stat, komt dat dus in feite neer op 252/4 is 63 extra punten, oftewel ongeveer 2x extra perfect IV (31 punten).

In het geval van de special attack (base stat 97) van Noivern (de evolutie van Noibat):

Geen EV's, geen nature modifier, geen IV's, level 100:
((97*2+0+(0/4)*100/100+5)*1,0 = 199 SPATK

Max EV's, nature modifier 1.1, max IV's, level 100:
((97*2+31+(252/4)*100/100+5)*1,1 = 322 SPATK!

• Vriezer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik kom net terug uit de binnenstad van Alkmaar, de Intertoys had de diancie codes nog niet binnen, bij de bart smit kon ik m zo meenemen zonder pre-order te plaatsen oid!

• Jelmer93
Bedankt maar nou snap ik er nog steeds niks van :p Dat hele systeem zou ik eens rustig moeten bekijken.

• Jelmer93
Vriezer schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:26:
Ik kom net terug uit de binnenstad van Alkmaar, de Intertoys had de diancie codes nog niet binnen, bij de bart smit kon ik m zo meenemen zonder pre-order te plaatsen oid!
Ik wil er ook 1 :P Maar kun je die codes ook later redeemen? of echt voor de 28ste? ben van plan 3DS met Pokémon X te kopen deze maand.

• Henk
Jelmer93 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:26:
Bedankt maar nou snap ik er nog steeds niks van :p Dat hele systeem zou ik eens rustig moeten bekijken.
IV en EV, net zoals nature, zijn gewoon extra punten die bij je base-stat opgeteld worden. Heb je dus een pokemon die special attacks gebruikt, moet je er voor zorgen dat hij een perfect IV (31 punten) op je special attack heeft, en vervolgens dat beest nog EV-trainen zodat er nog eens 255 punten bij komen. In het voorbeeld van Noivern zorgt dat voor meer dan 1,5x zo hoge attack.

IV's zijn trouwens 'aangeboren', EV's train je.

Natures geven 10% boost op een stat, bij 10% afname op een andere stat. Een Adamant nature zorgt bijvoorbeeld voor 10% extra ATK, ten koste van 10% minder Special Attack. Een perfecte stat voor een pokemon die alleen maar fysieke aanvallen gebruikt dus.

• Vriezer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Jelmer93 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:28:
[...]

Ik wil er ook 1 :P Maar kun je die codes ook later redeemen? of echt voor de 28ste? ben van plan 3DS met Pokémon X te kopen deze maand.
Op het papiertje staat dat de code tot 25 februari goed is dus dat is geen probleem, ik weet alleen niet hoeveel codes ze hebben te vergeven per winkel

• wackmaniac
Jelmer93 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:26:
Beetje Googlen levert wel wat info op:
http://www.gamefaqs.com/3ds/696959-pokemon-x/faqs/68673
http://www.pokemondungeon...-perfect-pokemon-x-and-y/
http://www.nintendolife.c...reeder_in_pokemon_x_and_y
YouTube: Pokemon X and Y: Ultimate Breeding Guide (How to get Perfect Natures and IVs)

Heb niet gekeken naar kwaliteit :) Kort gezegd kan je beinvloeden welke eigenschappen een pokemon heeft die uit een ei komt door de juiste items en juiste ouders met elkaar te combineren.

• Jelmer93
Vriezer schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:46:
[...]

Op het papiertje staat dat de code tot 25 februari goed is dus dat is geen probleem, ik weet alleen niet hoeveel codes ze hebben te vergeven per winkel
Jammer ben voorlopig nog niet in staat om een code te bemachtigen.. Is het echt bij een pre order of kun je ze zo krijgen?

• wackmaniac
Nou, daar zijn dus nogal wat verschillende verhalen over :) Ga zo even langs de Bart Smit en Intertoys (zitten naast elkaar :))

• Jelmer93
Mocht je er twee kunnen krijgen mag je mij wel een berichtje sturen hoor :P

• Henk
Stappenplan naar de perfecte pokemon is eigenlijk dit :P

1) Breed je pokemon. Begin met Egg moves, daarna nature, en daarna op perfect IV's.
2) Level dit kreng tot lvl100, en in dit proces, leer hem de level-moves
3) Leer hem de TM's/HM's
4) Train op EV's.
5) Wordt online nog steeds geowned door een stel koreanen.

:P

• wackmaniac
Puntje 2 t/m 4 kan je in een keer doen; zorg dat je te trainen Pokémon pokerus heeft, geef het power item dat je nodig hebt en zorg voor een sweeper en een Pokémon met de ability sweet scent. In 7 hordes naar max ev :)

Power items en locaties in X en Y: http://www.ign.com/wikis/..._Quickly_EV_Train_Pokemon

En als je wilt kan ik je wel een Pokémon met pokerus geven.

Edit: daar komt bij dat je met horde battles lekker veel encounters pakt en dus je kans op shinies vergroot :)

[ Voor 27% gewijzigd door wackmaniac op 06-11-2014 14:52 ]

• Henk
Haha, jup, zo doe ik het ook. Gewoon met een EV-mule lekker horde-hunten.

Waar ik wel helemaal debiel van word is dat sweet scent regen lijkt te triggeren :(

Edit: Sterker nog, ik zou vanaf dit moment maar gelijk willen aanraden om te beginnen met EV-trainen, want dat zoeken naar reset-bags wordt je niet vrolijker van.

[ Voor 34% gewijzigd door Henk op 06-11-2014 16:37 ]

• wackmaniac
Uurtje reset bags harvesten leverde me er drie op :)

Meiske bij Bart Smit zei dat ze nog geen codes hadden gekregen. Probeer vandaag nog een keer. Bij Intertoys pas vanaf 10 nov en alleen bij pre-order. Daar kan ik hem dus sowieso scoren.

• Jelmer93
Dus bij bartsmit kan je binnen lopen en een code vragen?

• wackmaniac
Je kan het iig proberen :) Zal denk ik een beetje verschillen per winkel.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Geachte heer/mevrouw NMe,

Hartelijk dank voor uw bericht dat wij hebben ontvangen op 06-11-2014 om 11:41:56.

07-11-2014
Hartelijk dank voor uw email. Bij aankoop van een pokemon x/y en omege en ruby (sic :P) ontvangt u een voucher met een code zolang de voorraad strekt. Op het moment is deze code alleen verkrijgbaar in een van onze filialen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Bart Smit Klantenservice
Lijkt erop dat je mazzel moet hebben met het juiste filiaal en dat ze eigenlijk alleen een voucher mogen weggeven bij pre-orders.

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

NMe schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:01:
[...]

Lijkt erop dat je mazzel moet hebben met het juiste filiaal en dat ze eigenlijk alleen een voucher mogen weggeven bij pre-orders.
Ze spreken over filialen, dus dat klinkt alsof de webshop niet meedoet met de actie?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Klopt, want dat was mijn specifieke vraag, naast de vraag naar de voorwaarden: doet de webshop mee?

• wackmaniac
Bij Intertoys doet de webshop volgens mij wel mee. Ik ga vanmiddag nog even langs Bart Smit, mss dat ze inmiddels codes hebben gevonden die ik kan losweken :)

Pagina: 1 ... 57 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.