• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:26
Hoe zat dat bij de release van X & Y? Kreeg je het pakketje op de dag van release? En hebben ze ook die figurine die je bij Intertoys krijgt?

Read the code, write the code, be the code!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:28
wackmaniac schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:17:
Hoe zat dat bij de release van X & Y? Kreeg je het pakketje op de dag van release? En hebben ze ook die figurine die je bij Intertoys krijgt?
wackmaniac schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:04:
Kijk even terug in het topic; bij de release van X en Y waren er wat gemengde reacties op de bezorging van Wehkamp dacht ik; bij sommige mensen werd het spel dag of 2 later bezorgd. Heb X hier lokaal bij Nedgame besteld en daar kon ik hem toen een dag voor de officiele release ophalen >:) Er worden wel wat acties bij het pre-orderen genoemd op internet, maar ik weet niet of dat ook in Nederland gaat gebeuren.
;)
Het zou mooi zijn als ik em op de dag van de release binnen krijg, maar ik moet de 6 dagen na de release toch werken. En voor zover ik het weet, geen figurines bij Wehkamp.

Bij Toys XL of Intertoys wel.

• wackmaniac
Net maar even een mail gestuurd naar Wehkamp of ze levering op releasedatum kunnen garanderen voor Alpha Sapphire. Zoektocht door het topic leek een beetje te aan te geven dat de pre-orders pas de dinsdag na de release (zaterdag 12 okt) binnenkwamen. Releasedatum voor Alpha Sapphire is vrijdag, dus dan wordt er iig wel post rondgebracht :)

Verwijderd

Topicstarter
Op #FirstLook 2014 kan je democodes krijgen voor de demo van Omega Ruby en Alpha Sapphire.

Verder kan je er een Shiny Gengar krijgen incl. mega stone.

http://www.nintendo.nl/Ni...irstlook-2014-920567.html

FirstLook 2014 is op 11 en 12 oktober in de jaarbeurs in Utrecht.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 15:17 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:05
Gister toevallig weer begonnen met Pokemon-games. Heb vroegah op de gameboy enkel Pokemon Red gespeeld, en een klein stukje Black denk ik. Geen zin om allemaal te spelen dus speel nu Platinum met een Randomizer. Moet zeggen dat ik me nu alweer prima vermaak! maar er is wel veel veranderd sinds Pokemon Red dus moet alles opnieuw "leren".

• BlackthunderAwf
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:15:
Op #FirstLook 2014 kan je democodes krijgen voor de demo van Omega Ruby en Alpha Sapphire.
Verder kan je er een Shiny Gengar krijgen incl. mega stone.
http://www.nintendo.nl/Ni...irstlook-2014-920567.html
FirstLook 2014 is op 11 en 12 oktober in de jaarbeurs in Utrecht.
Dus je moet naar First Look voordat je kans maakt op zo'n demo-code? Jammer. Dan maar anderhalve maand langer wachten.
Waah schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:20:
Gister toevallig weer begonnen met Pokemon-games. Heb vroegah op de gameboy enkel Pokemon Red gespeeld, en een klein stukje Black denk ik. Geen zin om allemaal te spelen dus speel nu Platinum met een Randomizer. Moet zeggen dat ik me nu alweer prima vermaak! maar er is wel veel veranderd sinds Pokemon Red dus moet alles opnieuw "leren".
Veel plezier, Platinum is een uitgebreide game en speelt zeker lekker weg.

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 15:54
het heeft even geduurt.
maar het is gelukt

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/ibfmoo.jpg

ik mis nog wel een aantal event pokemon.
maar gelukkig tellen die niet.

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009

Michelli

LL.M

wackmaniac schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:46:
Wel meer info over Diancie-event; je kan een code ophalen bij winkels van Bart Smit en Intertoys: http://www.pokemonunited....shiny-gengar-evenementen/
Ah balen zeg. Ik zit in die periode nog in Noorwegen voor mijn studie en er is dus nog niks over een vergelijkbaar event hier bekend.

Hoe gaat 't trouwens meestal in z'n werk met die codes ophalen? Eventueel mogelijk om iemand anders te sturen? :>

Verwijderd

Topicstarter
BlackthunderAwf schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:04:
[...]

Dus je moet naar First Look voordat je kans maakt op zo'n demo-code? Jammer. Dan maar anderhalve maand langer wachten.
Ze (Nintendo) delen de democodes ook uit op locaties van hun najaarstour.

Meer info: http://www.nintendo.nl/Ni...op-7-november-920529.html

• wackmaniac
Ik vind 15 eurootjes en 2 uur reizen iets te veel van het goede voor een demo en een shiny gengar :) Mss kan iemand die gaat een paar codes regelen en deze hier distribueren?

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
wackmaniac schreef op woensdag 24 september 2014 @ 08:44:
Ik vind 15 eurootjes en 2 uur reizen iets te veel van het goede voor een demo en een shiny gengar :) Mss kan iemand die gaat een paar codes regelen en deze hier distribueren?
Ik heb ergens een of ander gratis ticket liggen, maar vind het teveel moeite. Hou die Albino-Gengar maar, tenzij ze nu durven beloven dat hij ook met 6IV's komt.

Als ik zo'n kreng echt wil, scoor ik hem wel op eBay :P

• BlackthunderAwf
eathan schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:58:
het heeft even geduurt.
maar het is gelukt

[afbeelding]

ik mis nog wel een aantal event pokemon.
maar gelukkig tellen die niet.
Nice! Hoeveel uur heb je er in totaal ingestoken? Ben namelijk zelf ook van plan die National Dex te completen (in elke game, FR/LG t/m OR/AS).

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 15:54
BlackthunderAwf schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:47:
[...]

Nice! Hoeveel uur heb je er in totaal ingestoken? Ben namelijk zelf ook van plan die National Dex te completen (in elke game, FR/LG t/m OR/AS).
thanks.

ik heb er zelf 300+ uur over gedaan, maar soms laat ik em ook gewoon open aan staan (wat natuurlijk ook heel erg in de cijfers mee gaat tellen.
maar als je bij fr/lg begint en 2 gb a's en 2 3dsen hebt gaat het een stuk makkelijker (aangezien je de pokemon dan gewoon kan overzetten)

veel plezier er mee

[ Voor 0% gewijzigd door eathan op 25-09-2014 00:55 . Reden: typo ]

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

• wackmaniac
Nav deze thread op Smogon een beetje aan het shiny hunten geweest in de friend safari en de catch rate die genoemd wordt (1/512, ongeacht shiny charm) lijkt wel op te gaan; na 822 encounters een shiny Trapinch gevangen en na 322 encounters een shiny Magmar (zocht eigenlijk een shiny Charmeleon). Is toch wel een mooie methode om zonder al te veel moeite shinies te farmen, want je hoeft er minder je hoofd bij te hebben dan chaining en het gaat een stuk sneller dan de Masuda Method (hoewel die volgens deze thread met de shiny charm ook een 1/512 kans lijkt te hebben).

Zit echt te wachten op ORAS en na het teleurstellende debacle met mijn Pokémon Emerald en een speedrum in Black 2 heb ik nog even geen zin gehad in een nieuwe adventure en dan is gedachtenloos shinies hunten wel lekker :)

Overigens ook antwoord gehad van Wehkamp over mijn vraag:
Ik begrijp dat u duidelijkheid wilt over wanneer u uw bestelling kunt verwachten.

Wij krijgen de releasedatum door van de leverancier. Normaal gesproken heeft u het artikel ook echt in huis op de releasedatum (tenzij dit in het weekend of op maandag valt). Vlak voordat we de bestelling gereed maken voor verzending, informeren wij u hierover via e-mail.

Vertrouwende erop u voldoende ingelicht te hebben wens ik u een fijne dag verder.
Releasedatum staat vooralsnog op vrijdag 23 november, dus wellicht dat ik ga pre-orderen bij Wehkamp, hoewel de figurines me ook wel erg cool lijken, zie ook de laatste Japanse commercial voor ORAS.

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:39
wackmaniac schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:42:
Nav deze thread op Smogon een beetje aan het shiny hunten geweest in de friend safari en de catch rate die genoemd wordt (1/512, ongeacht shiny charm) lijkt wel op te gaan; na 822 encounters een shiny Trapinch gevangen en na 322 encounters een shiny Magmar (zocht eigenlijk een shiny Charmeleon). Is toch wel een mooie methode om zonder al te veel moeite shinies te farmen, want je hoeft er minder je hoofd bij te hebben dan chaining en het gaat een stuk sneller dan de Masuda Method (hoewel die volgens deze thread met de shiny charm ook een 1/512 kans lijkt te hebben).

Zit echt te wachten op ORAS en na het teleurstellende debacle met mijn Pokémon Emerald en een speedrum in Black 2 heb ik nog even geen zin gehad in een nieuwe adventure en dan is gedachtenloos shinies hunten wel lekker :)

Overigens ook antwoord gehad van Wehkamp over mijn vraag:

[...]

Releasedatum staat vooralsnog op vrijdag 23 november, dus wellicht dat ik ga pre-orderen bij Wehkamp, hoewel de figurines me ook wel erg cool lijken, zie ook de laatste Japanse commercial voor ORAS.
Die methode gebruik ik ook altijd in de Friend Safari, heerlijke methode! Ben er alleen nog niet achter als je je game opslaat en vervolgens je DS uit en aan zet of je chain dan ook gereset is.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• wackmaniac
Nee, het gaat niet om een chain. Het is puur een kans van 1 op 512 dat je een shiny tegenkomt. Uitzetten, opslaan en/of dichtklappen van je 3DS hebben hier geen enkele invloed op. Bij chaining gaat je chain idd verloren, maar zoals gezegd is dit geen chaining :)

• youp.c
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06-2024
In Duitsland verspreidt Nintendo de demo via McDonalds, misschien zou het dan ook mogelijk zijn om als Nederlander daar je code te halen. Mogelijk moet je dan wel een Duitse eshop account maken, maar we zitten in dezelfde (Europese) regio.

http://www.nintendo.de/Ne...o-3DS-und-2DS-921406.html

PSN: youpey - Friendcode 3DS: 2895-6771-2678

• wackmaniac
Hoppa! Na 52 encounters weer een shiny Magmar. Deze keer ook juiste nature (adamant) en Attack (en Special Defense) IV :D

• GAITii
Netjes! Hoe houd jij je encounters trouwens bij? Ik doe dit via een app genaamd Counter op me telefoon, maar soms wil ik dit nog wel eens vergeten.

• wackmaniac
Heb een appje genaamd Counter+ op mijn telefoon. Vreet wel batterij, wil eigenlijk zelf even iets in elkaar draaien ervoor, maar deze voldoet momenteel wel. Ik zit na meer dat 1000 encounters zo in het stramien van encounter, +1 op counter, kijken of ik sterretjes zie dan ik het niet echt meer vergeet :)

Heb uiteindelijk alle starters op mijn wensenlijstje; ben gewapent met een pokemon met Synchronize en de nature die ik zoek voor een bepaalde pokemon (in dit geval Adamant) en een pokemon met False Swipe en dan maar jagen.

• Henk
Omdat ik mijn friendsafari wat voller wil hebben, heb ik even wat friendcodes toe zitten voegen. Rot omslachtig systeem trouwens, kan dat niet met een QR code? :P

Weet iemand trouwens of Pokemon black/white 1/2 uit duitsland, ook de Engelse taal machtig zijn? Dat het doosje een andere taal heeft maakt mij niet zoveel uit, maar als het in-game is, wordt het toch tenenkrommend :P

[ Voor 40% gewijzigd door Henk op 26-09-2014 16:01 ]

• Michelli

Michelli

LL.M

Henk schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:59:
Weet iemand trouwens of Pokemon black/white 1/2 uit duitsland, ook de Engelse taal machtig zijn? Dat het doosje een andere taal heeft maakt mij niet zoveel uit, maar als het in-game is, wordt het toch tenenkrommend :P
XY zijn de eerste games die meerdere talen ondersteunen. Voor Black & White zullen de games in Duitsland dus alleen in het Duits zijn.

• wackmaniac
Data en locaties nintendo on tour, en dus downloadcodes voor de demo en gengar, zijn bekend: http://www.pokemonunited....atums-en-locaties-bekend/

15 oktober komen ze bij me om de hoek, hoef ik mooi niet naar Utrecht :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. Utrecht is voor mij nog steeds het dichtste bij. Maar ja, ik ging toch al naar FirstLook 2014 :)

• Michelli

Michelli

LL.M

Serieus... 18 oktober komen ze naar het winkelcentrum dat 10 minuten van mijn huis vandaan is. Maar dan ben ik nog niet terug van mijn uitwisseling.. :/

Hm, een vriendin van me woont echter wel daar vlakbij, dus misschien kan ik haar overhalen om even codes voor me te regelen :')

• BlackthunderAwf
Ontzettend jammer dat zulke codes en events alleen op bepaalde plekken beschikbaar zijn.
Misschien als ze naar Leeuwarden komen, dat ik even kijk, maar Groningen is mij echt te ver voor zoiets.

• wackmaniac
Als het echt codes zijn ipv downloads zal ik proberen wat meer te regelen. deze keer mazzel dat ze hier letterlijk om de hoed komen.

• Henk
Wat zijn, los van Ditto's, eigenlijk de friend safari's waar echt warm gelopen voor wordt?

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Eevee. Verder eigenlijk niks in zijn algemeenheid.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Michelli

Michelli

LL.M

NMe schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:15:
Chansey is ook wel handig om Lucky Eggs te farmen.

• Henk
NMe schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:15:
Waarom dat dan eigenlijk? Die eevee's zijn toch ook elders te vinden, en vervolgens gewoon tot perfect IV's te breeden met de Ditto's? :P

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je een Eevee hebt dan heb je feitelijk 8 verschillende pokémon tegelijk te pakken. Iemand die één van die 8 nodig heeft voor zijn team wil die safari hebben. En met name Sylveon doet het als tank heel leuk in competities. :P

Verwijderd

Topicstarter
Negen ;) Als je de niet-geëvolueerde vorm meerekent.

Lijkt me wel grappig trouwens, een team maken met Eeveelutions :)

• Henk
NMe schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:25:
Als je een Eevee hebt dan heb je feitelijk 8 verschillende pokémon tegelijk te pakken. Iemand die één van die 8 nodig heeft voor zijn team wil die safari hebben. En met name Sylveon doet het als tank heel leuk in competities. :P
Dat begrijp ik wel, maar als je de eeveelutions wilt, vang je toch gewoon 1 zo'n kreng in de game zelf, en breed je die met een Ditto? Als je een perfecte Eeveelution wilt zul je toch op zoek moeten naar verschillende natures en moeten breeden voor IV's, dus waarom die er niet gewoon gericht in breeden ipv via de Friendsafari? :P

Als je bijvoorbeeld met een pokemon Y op zoek bent naar een Mightyena safari zou ik het snappen, die zit immers alleen in de safari, maar een mormel wat je ook gewoon in het wild om de haverkalp tegen komt? Dat volg ik niet echt :P

Edit: OK, wat ik wel snap is dat het breeden van eevee's wat vlotter gaat als je al een paar 3perfect IV beestjes uit de friend safari hebt gehaald, maar dat stapje is met 3 perfect IV ditto's ook niet zo groot...

[ Voor 12% gewijzigd door Henk op 01-10-2014 13:50 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Met een 3 perfect IV Ditto én een 3 perfect IV Eevee gaat het sneller. ;)

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-11 20:07

The_Bird

Meneer de Raaf

Pfff als je X &Y hebt gespeeld is het wel lastig om terug te gaan naar de vorige games. Die zien er dan ook gelijk enorm veel minder uit.

"21 jaar DSL!"

• Henk
The_Bird schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:21:
Pfff als je X &Y hebt gespeeld is het wel lastig om terug te gaan naar de vorige games. Die zien er dan ook gelijk enorm veel minder uit.
LOL, ik heb toevallig net White I besteld... ben benieuwd of dat idd tegen gaat vallen :+

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Henk schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:30:
[...]

LOL, ik heb toevallig net White I besteld... ben benieuwd of dat idd tegen gaat vallen :+
Ik SPEELDE eergister White 1 nog. Hoewel de 3D gebouwen er op de map aardig zijn is het verschil tussen de Pokemon modellen uit X/Y en de animated gifs uit de vorige delen wel behoorlijk .

"21 jaar DSL!"

• Henk
Iedereen zijn mystery gift super-size Pumpkaboo met rocky helmet al binnen? :)

Afbeeldingslocatie: http://assets4.pokemon.com/assets/cms2/img/video-games/_tiles/pumpkaboo-distro-169.jpg
http://www.pokemon.com/us...-with-a-spooky-pumpkaboo/

Edit: Voor de mensen die dit beestje willen breeden en op zoek zijn naar een bepaald formaat, de stats van de mijne waren namelijk niet echt best:
It takes on the same size as the mother, if your Pumpkaboo/Gourgeist is female. If you're using a male with Ditto, then the size will be randomized.

[ Voor 36% gewijzigd door Henk op 02-10-2014 08:45 ]

• GAITii
Oh cool, die gaan we vanavond eens even ophalen dan! :D

• Michelli

Michelli

LL.M

Mega Rayquaza is zojuist onthuld :)

• wackmaniac
Was te verwachten, maar ziet er vet uit!

Zojuist de vierde shiny Magmar gevangen :s Iemand hier interesse in een shiny Magmar? Nu de water safari maar proberen in de hoop een fijne Frogadier op de kop te tikken :)

• Rick-Jan
  • Laatst online: 13:33

Rick-Jan

always connected

wackmaniac schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:41:
Was te verwachten, maar ziet er vet uit!

Zojuist de vierde shiny Magmar gevangen :s Iemand hier interesse in een shiny Magmar? Nu de water safari maar proberen in de hoop een fijne Frogadier op de kop te tikken :)
Ik heb wel interesse, wat wil je er voor terug? Poos geen pokemon meer gespeeld, zal met de Alfa ruby en omega sapphire wel weer komen :D

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik heb Moltres inmiddels gezien en van wat ik begrepen heb gedraagt die zich net zo als de Legendarische honden uit Gold/Silver wbt verplaatsen en vangen. Geldt hetzelfde voor Zapdos en Articuno en kan je daarbij trouwens ook de honden uit Gold/Silver vangen in X/Y?

"21 jaar DSL!"

• Henk
The_Bird schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 06:51:
Ik heb Moltres inmiddels gezien en van wat ik begrepen heb gedraagt die zich net zo als de Legendarische honden uit Gold/Silver wbt verplaatsen en vangen. Geldt hetzelfde voor Zapdos en Articuno en kan je daarbij trouwens ook de honden uit Gold/Silver vangen in X/Y?
Nope, die moet je uit heartgold/soulsilver transferren via BW naar XY.

• wackmaniac
Nee, die kan je toch in X/Y vangen, afhankelijk van je starter?

@Rick-Jan, stuur zo wel ff een DM

• Henk
LOL, ik denk ik ga dat chain-fishen eens proberen. 5 Encounters, en ik heb een Red Gyarados te pakken :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BhVqLeKl.jpg

Vergeet trouwens de crap dat je in een speciale hoek moet vissen oid, ik zat midden in een meer :)

• wackmaniac
En de Magmars zijn weer vergeven :) Zit nu op gemiddeld 459 encounters per shiny. Misschien toch maar een echte hobby gaan zoeken :)

• Henk
wackmaniac schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:48:
Nee, die kan je toch in X/Y vangen, afhankelijk van je starter?

@Rick-Jan, stuur zo wel ff een DM
Ik doelde op de vraag over de legendary hounds :) een van de vogels is idd te vangen in X/Y, als je hem voor iets van de 12e keer encountered.

• wackmaniac
Right, nee, die kan je niet vangen in X en Y.

• wackmaniac
Ai caramba! Te laat met preorderen; ORAS op Wehkamp weer 49,99 :s

• GAITii
Wehkamp zou ik sowieso niet bestellen, krijg je 'm toch pas 2/3 dagen na release, was vorig jaar ook al zo. En ondertussen heb ik er meerderen over gehoord...

• wackmaniac
X en Y werden op zaterdag gereleased, ORAS op vrijdag. Heb ze gemaild en ze verzekerden dat het spel vrijdag ook zou aankomen. Jammer van de 8 eurootjes, maar dan maar weer bij mijn vrienden van NedGame bestellen, kan ik hem direct na werk ophalen :)

• BlackthunderAwf
Goed nieuws voor degenen die niet naar Firstlook, F.A.C.T.S. of Nintendo on Tour kunnen gaan: er is nu een nieuwe mogelijkheid om een downloadcode voor de speciale demoversie van Pokémon Omega Ruby en Pokémon Alpha Sapphire te krijgen. Ook bij Game Mania zullen deze democodes verkrijgbaar zijn.

Bij alle winkels van Game Mania, in zowel Nederland en België, kunnen fans via Nintendo Zone draadloos een digitale code ontvangen. Deze code kan gebruikt worden in de Nintendo eShop om de Pokémon-demo te downloaden. Het is nog niet bekend wanneer deze actie van start gaat. De ontvangen downloadcodes kunnen vanaf 15 oktober 2014 gebruikt worden.
Mooizo! Misschien dan toch even langs de GM.

• wackmaniac
Serebii Update: Text details of CoroCoro leaked. Mega Latios, Latias, Beedrill and Pidgeot! Pics are yet to come http://www.serebii.net/index2.shtml

• GAITii
Woaah! Mega Pidgeot *kwijl*. Laat ik nu net een paar weken terug een shoiny Pidgey te hebben gevangen met wat 31IV's, die ondertussen een mooie Pidgeot is.

• wackmaniac
En we hebben plaatjes!
Pidgeot en Beedrill: https://twitter.com/Sereb...20495500584554496/photo/1
Latios en Latias: https://twitter.com/Sereb...20496124311130112/photo/1

Je zou op Lati@s kunnen vliegen in-game. Niceness to the max :)

[ Voor 50% gewijzigd door wackmaniac op 10-10-2014 10:52 ]

• GAITii
Wauw :D Pidgeot heeft weer meet een Pidgey hoofd gekregen vind ik, wat wel mooi is.

Die Beedrill is ook wel nice.

Ben fan vanaf het eerste spel dus Kanto Pokémons liggen voor mij nog altijd het beste.

[ Voor 93% gewijzigd door GAITii op 10-10-2014 10:50 ]

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 19:23
Weet iemand of de code letterlijk een code op een papiertje is of een code die je via de wifi met je 3ds moet bemachtigen?

• wackmaniac
kunnen fans via Nintendo Zone draadloos een digitale code ontvangen
Ik gok dat je een code krijgt op je 3ds. Volgende week woensdag is hier in Groningen ook een Nintendo On Tour-event. Ik hoop stiekem dat ze daar codes op papier hebben. Dan zal ik iig proberen er wat meer los te lijmen.

Edit: nog meer nieuws lekt uit Corocoro:
Two New Megas, Mega Pidgeot and Mega Beedrill are revealed in CoroCoro. Mega Pidgeot is Flying/Electric and Mega Beedrill is Dragon/Poison.

[ Voor 24% gewijzigd door wackmaniac op 10-10-2014 12:00 ]

• Michelli

Michelli

LL.M

wackmaniac schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:49:
[...]

Ik gok dat je een code krijgt op je 3ds. Volgende week woensdag is hier in Groningen ook een Nintendo On Tour-event. Ik hoop stiekem dat ze daar codes op papier hebben. Dan zal ik iig proberen er wat meer los te lijmen.
Ik hoop ook op een papieren code, want ik heb iemand anders gevraagd om voor mij te gaan kijken omdat ik in het buitenland ben :P

• michel2412
En anders gewoon ff langs de game mania ;)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe werkt dat soort promoties überhaupt? Stap je de winkel in met je 3DS en kun je dan die code ophalen ingame? Of moet je daadwerkelijk een code vragen aan de balie?

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:04
Iemand nog een extra code kunnen bemachtigen voor de demo?

• wackmaniac
NMe schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:27:
Hoe werkt dat soort promoties überhaupt? Stap je de winkel in met je 3DS en kun je dan die code ophalen ingame? Of moet je daadwerkelijk een code vragen aan de balie?
Vroeger (als in gen 1 t/m 3) moest je een cartridge opsturen naar Nintendo. Tegenwoordig moet je naar een winkel en kan je via de wifi van je (3)ds een mystery gift krijgen. De winkel krijgt van nintendo een speciale cartridge en die hoeven ze alleen maar in een (3)ds te stoppen met wifi geactiveerd. Zijn op internet ook wel roms van die cartridges te vinden.

Gister even nagevraagd bij Gamemania en je moet daar idd met je 3ds naartoe. Ik ga woensdag hier kijken of Nintendo on Tour wel losse codes uitgeeft.

Gister poging gedaan juiste ivs op een beldum te krijgen en het vijfde eitje gaf mij een shiny beldum :) Masuda method ftw! Helaas verkeerde ivs, maar shiny is shiny :)

Verwijderd

Topicstarter
Mistery gifts werken op verschillende manieren:

1, Via internet. Deze zijn per regio of soms zelfs wereldwijd.
2. Via WiFi / IR. Deze zijn op lokale events of in een gamewinkel.
3. Per code. Hier krijg je een code uitgereikt welke je op je 3DS in kan voeren. Dit omdat het aantal bezoekers tegelijkertijd te hoog zal zijn. (Optie 2 heeft een beperkt maximum wat tegelijkertijd een Gift kan krijgen)

Voor demo codes werkt het iets anders.
Hiervoor heb je 3 mogelijkheden,

1. Via Nintendo Zone. Een locatie krijgt een speciale Nintendo Zone waar je via die applicatie (Nintendo Zone) de demo kan downloaden.
2. Via een uitgereikte code. (Op een event, in een e-mail)
3. Via de eShop. (Indien beschikbaar)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2014 11:30 ]

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Vanaf wanneer kan je die code bij de Gamemania oppikken?

"21 jaar DSL!"

• wackmaniac

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Thanks, is ook al bekend wat je in die demo allemaal kan?

"21 jaar DSL!"

• wackmaniac
Whoop Whoop! Er is info gelekt over de ORAS-demo: http://www.reddit.com/r/p...some_info_about_the_demo/

Geen idee wat de waarde ervan is, maar er zouden in de demo meerdere nieuwe mega-evoluties beschikbaar zijn en je zou een flink aantal pokemon kunnen vangen. Ik kan niet wachten. Morgen code(s) scoren :)

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11 16:21

Niku

Alagaesii

Ben net begonnen met het spelen van Pokemon White 2, eerste Pokemon sinds een hele lange tijd, maar ik verwacht er in no-time weer in te vallen. Heb Oshawott als starter gekozen, puur omdat ik het uiterlijk van zijn evoluties er het vetst uit vind zien :+

• Batino
  • Laatst online: 07-11 12:08
Krijg je die codes voor gengar en diancie als je ze bij de balie vraagt of moet je eerst iets kopen o.i.d.?

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Batino schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:49:
Krijg je die codes voor gengar en diancie als je ze bij de balie vraagt of moet je eerst iets kopen o.i.d.?
Zijn die deel van de gamemania promo morgen dan? Dacht dat het alleen de demo was.

Verwijderd

Topicstarter
De demo is nu te downloaden :) Heb zaterdag op FirstLook een code weten te bemachtigen.

• Batino
Pheace schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 01:31:
[...]

Zijn die deel van de gamemania promo morgen dan? Dacht dat het alleen de demo was.
Gengar en Diancie zijn inderdaad niet te verkrijgen bij gamemania. Deze zou je volgens de beschrijving van serebii via een code bij bartsmit en intertoys af kunnen halen.

• wackmaniac
Gengar gaat alleen via Nintendo on Tour heb ik begrepen. Diancie is idd wat later bij Bart Smit en Intertoys op te halen. Vanaf vandaag wel een demo bij Gamemania te regelen, maar niet via code; je moet je ds meenemen.

• michel2412
De details van de demo zijn bekend, we krijgen als Europa zijnde de kans om de mega evolutie van Glalie te bemachtigen. Ik weet overigens niet wat ik van mega Glalie moet denken..... Dan vind ik Mega Steelix toch een stuk vetter!

Link: http://www.serebii.net/omegarubyalphasapphire/demo.shtml

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Was daarnet bij de Gamemania in Leiden maar daar werkte het nog niet en de persoon achter de balie had geen idee wat te doen dus was dan maar verteld later terug te komen. Hopen dat het dan wel werkt.

Is er bekend of dit een gelimiteerde actie is of dat dit gewoon voor de hele actieperiode geld? Zou toch zonde zijn daar op openingstijd gestaan te hebben en dan het uiteindelijk toch nog te missen -_-

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-11 14:22
Over Hoenn heen vliegen op de rug van Latias :D. Je kan wel zien dat het gemaakt wordt in het land van Dragon Quest ;)

http://i176.photobucket.c...168/extra_life/dq8562.jpg

Ik ga ORAS ook wel weer uit de eShop halen. Vond Ruby erg leuk.
Ben toevallig net overnieuw begonnen met Y

• wackmaniac
Ok, goed nieuws en slecht nieuws :) De Nintendo on Tour-codes zijn daadwerkelijke codes op papier. En ze zijn echt heel schappelijk, maar kreeg niet een hele stapel codes mee :) Voor de mensen die naar de Nintendo on Tour gaan; vraag het lief, je mag best een extra setje codes hebben, maar niet een hele stapel (mijn tweede setje was al vergeven, sorry).

• Batino
Die code kan je gewoon bij de balie vragen neem ik aan?

• wackmaniac
Ja, ze hebben een standje en op de tafeltjes liggen de codes. Als je er heen gaat, probeer er een paar extra te scoren. Kan je hier vast wel slijten :)

• Batino
Top, ga ik er van t weekend is langs! Ik zal is kijken of ik er een aantal extra mee kan/mag nemen!

• wackmaniac
De codes zijn er alleen vandaag bij Nintendo on Tour :)

De demo die je bij Gamemania krijgt is een download.

• Batino
Ik dacht dat die code +-2 weken lang af werd gegeven... Heb zelf doordeweeks helaas geen tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Batino op 15-10-2014 14:42 ]

• BlackthunderAwf
Ik dacht ook dat er bij de Game Mania een code werd uitgegeven. Game Mania heeft hier zelf nog niks over losgelaten, helaas.
Game Mania

Ook bij Game Mania kun je een downloadcode voor de demo bemachtigen. Dit gaat via de Nintendo Zone, dus je moet je Nintendo 3DS of 2DS meenemen naar de winkel. Het proces gaat als volgt:

Neem je Nintendo 3DS of 2DS mee naar een Game Mania in de buurt.
Wacht tot je 3DS verbinding maakt met het internet. Dit gaat als het goed is automatisch. Zo niet, vraag dan hulp aan de balie.
Er verschijnt nu een Nintendo Zone-app op je HOME-menu met oplichtend icoontje. Start deze app op.
Volg de instructies op je scherm om een democode te ontvangen.
Tip: je kunt de pagina opslaan, zodat je thuis rustig je demo kunt downloaden.

[ Voor 73% gewijzigd door BlackthunderAwf op 15-10-2014 14:47 ]

• wackmaniac
Heb het afgelopen weekend gevraagd en er werd gezegd dat het een download was.

• youp.c
Ik heb net via Amazon.co.uk met een brits adres een code kunnen krijgen voor de demo, alleen mijn Amazon account is nu geblokkeerd (niet dat het mij wat uitmaakte, ik heb nu 2 codes en alle ingevulde persoonlijk gegevens waren toch onjuist en/of nep). Voor de mensen die niet naar Game Mania willen en toch een code willen, Pokemonunited geeft ook codes weg: http://www.pokemonunited....ha-sapphire-weggeefactie/

En als je met wat tools je IP adres Brits (proxy, hola plugin,…) maakt dan kan je ook bij nintendo life codes winnen: http://www.nintendolife.c...hire_special_demo_version

• wackmaniac
Nou, eerste paar uur van de demo gespeeld. Het zijn allerlei korte missies, waarbij je zaken kan vrijspelen die ja naar je volledige spel kan overzetten. Heb nu stuk of 10 missies gedaan en ik heb een glalie, bakje pokeballs, healballs en heart scales.

Ik hoop stiekem dat het echte spel grafisch nog wat beter is dan de demo. Met name de zaken op het tweede scherm leken niet helemaal uitgewerkt. Verder als vanuits met coole cut scenes van het iegen op Lati@s.

• youp.c
Ik ook heb de demo gespeeld en wat je allemaal kan doen viel mij wat tegen. Je kan vrijwel geen enkel gebouw binnen, niets te zien van tournaments of de secret bases en na 10 missies en 1 gevangen pokémon is het al afgelopen. Maar ja, misschien ben ik gewoon te ongeduldig en nieuwsgierig.

De grafische kant vind ik daarentegen heel mooi, het ziet er echt anders als het origineel maar het voelt toch helemaal juist. Ik krijg er echt wel zin in, in tegenstelling tot X en Y ziet het er mooi, maar niet kinderachtig uit. Ook zij er geen 4 kinderen die je ongevraagd constant aanspreken, één-voor-één (ten minste voor zover ik weet). Nieuwe functionaliteiten zoals het sluipen met het Circle Pad en het vliegen met Latias/Latios ziet er ook zeker geinig uit.

P.S. Ik heb nog een code voor de demo over, dus als één van jullie die wil hebben roep maar.
-- code gegeven aan BlackthunderAwf

Verwijderd

Topicstarter
De demo is natuurlijk géén onderdeel van het uiteindelijke spel ;)

Qua verhaal zal het uiteindelijke spel overeenkomen met Ruby, Sapphire en Emerald. Dus je zou ook die even moeten spelen (als je dat nog niet gedaan heb) Er zullen wel wat verschillen zijn...

spoiler:
Mega evoluties en de geschiedenis daarvan zullen uitgebreid aan bod komen en ook zal je na het einde van het spel wat extra's unlocken

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 23:50 ]

• mark0172
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-11 18:23
Ik heb nog een actiecode liggen voor een Shiny Gengar, vorig weekend opgepikt @ Firstlook, alleen ik heb geen Pokémon of 3ds. Kan ik iemand blij maken met de code ?

[ Voor 3% gewijzigd door mark0172 op 15-10-2014 23:51 ]

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Als niemand zich aanbiedt kun je mij wel blij maken met de shiny gengar :)

• mark0172
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-11 18:23
Bee.nl schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 00:08:
Als niemand zich aanbiedt kun je mij wel blij maken met de shiny gengar :)
youp.c was eerder! de code is al weg ;)

• BlackthunderAwf
[b][message=43064490,noline]
P.S. Ik heb nog een code voor de demo over, dus als één van jullie die wil hebben roep maar.
-- code gegeven aan BlackthunderAwf
Erg bedankt! :-)

• youp.c
@sanderev66

Ja die heb ik zeker gespeeld, maar je weet het natuurlijk nooit bij een remake of ze de verhaalijn enigszins aanpassen of de moeilijkheid en pokemonlevels aanpassen.
En ik had het ook over het grafische aspect (gebouwen en omgevingsdesign): dat zag er bij X&Y erg kinderachtig uit, maar in de demo en trailers van ORAS lijkt het gewoon een heel mooie opgepoetste variant van RSE meets BW(2)

[ Voor 3% gewijzigd door youp.c op 16-10-2014 00:38 ]

• wackmaniac
De personages deden mij een beetje denken aan Mii's, maar doelde met name op de grafische zaken van je tas etc. Naar mijn idee waren die niet zo haarscherp als in XY.

Voor de liefhebbers, wat gameplay-beelden van de demo: YouTube: [Pokemon OR/AS Demo] First Look

[ Voor 32% gewijzigd door wackmaniac op 16-10-2014 08:58 ]

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Voor mensen die nog OR/AS demo codes zoeken, hier twee grote lijsten met EU-codes:

http://pastebin.com/a2mGV2N7
http://pastebin.com/YCMweV9m

Zelf een code uit de tweede lijst gehaald en werkt :)

• GAITii
Waar kan je die code invullen?

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Naar de Nintendo eShop gaan en via menu kun je een downloadcode opgeven.
Pagina: 1 ... 56 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.