Read the code, write the code, be the code!
wackmaniac schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:17:
Hoe zat dat bij de release van X & Y? Kreeg je het pakketje op de dag van release? En hebben ze ook die figurine die je bij Intertoys krijgt?
wackmaniac schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:04:
Kijk even terug in het topic; bij de release van X en Y waren er wat gemengde reacties op de bezorging van Wehkamp dacht ik; bij sommige mensen werd het spel dag of 2 later bezorgd. Heb X hier lokaal bij Nedgame besteld en daar kon ik hem toen een dag voor de officiele release ophalenEr worden wel wat acties bij het pre-orderen genoemd op internet, maar ik weet niet of dat ook in Nederland gaat gebeuren.
Het zou mooi zijn als ik em op de dag van de release binnen krijg, maar ik moet de 6 dagen na de release toch werken. En voor zover ik het weet, geen figurines bij Wehkamp.
Bij Toys XL of Intertoys wel.
Verder kan je er een Shiny Gengar krijgen incl. mega stone.
http://www.nintendo.nl/Ni...irstlook-2014-920567.html
FirstLook 2014 is op 11 en 12 oktober in de jaarbeurs in Utrecht.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 15:17 ]
Dus je moet naar First Look voordat je kans maakt op zo'n demo-code? Jammer. Dan maar anderhalve maand langer wachten.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:15:
Op #FirstLook 2014 kan je democodes krijgen voor de demo van Omega Ruby en Alpha Sapphire.
Verder kan je er een Shiny Gengar krijgen incl. mega stone.
http://www.nintendo.nl/Ni...irstlook-2014-920567.html
FirstLook 2014 is op 11 en 12 oktober in de jaarbeurs in Utrecht.
Veel plezier, Platinum is een uitgebreide game en speelt zeker lekker weg.Waah schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:20:
Gister toevallig weer begonnen met Pokemon-games. Heb vroegah op de gameboy enkel Pokemon Red gespeeld, en een klein stukje Black denk ik. Geen zin om allemaal te spelen dus speel nu Platinum met een Randomizer. Moet zeggen dat ik me nu alweer prima vermaak! maar er is wel veel veranderd sinds Pokemon Red dus moet alles opnieuw "leren".
maar het is gelukt

ik mis nog wel een aantal event pokemon.
maar gelukkig tellen die niet.
when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.
Ah balen zeg. Ik zit in die periode nog in Noorwegen voor mijn studie en er is dus nog niks over een vergelijkbaar event hier bekend.wackmaniac schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:46:
Wel meer info over Diancie-event; je kan een code ophalen bij winkels van Bart Smit en Intertoys: http://www.pokemonunited....shiny-gengar-evenementen/
Hoe gaat 't trouwens meestal in z'n werk met die codes ophalen? Eventueel mogelijk om iemand anders te sturen?
Ze (Nintendo) delen de democodes ook uit op locaties van hun najaarstour.BlackthunderAwf schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:04:
[...]
Dus je moet naar First Look voordat je kans maakt op zo'n demo-code? Jammer. Dan maar anderhalve maand langer wachten.
Meer info: http://www.nintendo.nl/Ni...op-7-november-920529.html
Ik heb ergens een of ander gratis ticket liggen, maar vind het teveel moeite. Hou die Albino-Gengar maar, tenzij ze nu durven beloven dat hij ook met 6IV's komt.wackmaniac schreef op woensdag 24 september 2014 @ 08:44:
Ik vind 15 eurootjes en 2 uur reizen iets te veel van het goede voor een demo en een shiny gengarMss kan iemand die gaat een paar codes regelen en deze hier distribueren?
Als ik zo'n kreng echt wil, scoor ik hem wel op eBay
Nice! Hoeveel uur heb je er in totaal ingestoken? Ben namelijk zelf ook van plan die National Dex te completen (in elke game, FR/LG t/m OR/AS).eathan schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:58:
het heeft even geduurt.
maar het is gelukt
[afbeelding]
ik mis nog wel een aantal event pokemon.
maar gelukkig tellen die niet.
thanks.BlackthunderAwf schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:47:
[...]
Nice! Hoeveel uur heb je er in totaal ingestoken? Ben namelijk zelf ook van plan die National Dex te completen (in elke game, FR/LG t/m OR/AS).
ik heb er zelf 300+ uur over gedaan, maar soms laat ik em ook gewoon open aan staan (wat natuurlijk ook heel erg in de cijfers mee gaat tellen.
maar als je bij fr/lg begint en 2 gb a's en 2 3dsen hebt gaat het een stuk makkelijker (aangezien je de pokemon dan gewoon kan overzetten)
veel plezier er mee
[ Voor 0% gewijzigd door eathan op 25-09-2014 00:55 . Reden: typo ]
when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.
Zit echt te wachten op ORAS en na het teleurstellende debacle met mijn Pokémon Emerald en een speedrum in Black 2 heb ik nog even geen zin gehad in een nieuwe adventure en dan is gedachtenloos shinies hunten wel lekker
Overigens ook antwoord gehad van Wehkamp over mijn vraag:
Releasedatum staat vooralsnog op vrijdag 23 november, dus wellicht dat ik ga pre-orderen bij Wehkamp, hoewel de figurines me ook wel erg cool lijken, zie ook de laatste Japanse commercial voor ORAS.Ik begrijp dat u duidelijkheid wilt over wanneer u uw bestelling kunt verwachten.
Wij krijgen de releasedatum door van de leverancier. Normaal gesproken heeft u het artikel ook echt in huis op de releasedatum (tenzij dit in het weekend of op maandag valt). Vlak voordat we de bestelling gereed maken voor verzending, informeren wij u hierover via e-mail.
Vertrouwende erop u voldoende ingelicht te hebben wens ik u een fijne dag verder.
Die methode gebruik ik ook altijd in de Friend Safari, heerlijke methode! Ben er alleen nog niet achter als je je game opslaat en vervolgens je DS uit en aan zet of je chain dan ook gereset is.wackmaniac schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:42:
Nav deze thread op Smogon een beetje aan het shiny hunten geweest in de friend safari en de catch rate die genoemd wordt (1/512, ongeacht shiny charm) lijkt wel op te gaan; na 822 encounters een shiny Trapinch gevangen en na 322 encounters een shiny Magmar (zocht eigenlijk een shiny Charmeleon). Is toch wel een mooie methode om zonder al te veel moeite shinies te farmen, want je hoeft er minder je hoofd bij te hebben dan chaining en het gaat een stuk sneller dan de Masuda Method (hoewel die volgens deze thread met de shiny charm ook een 1/512 kans lijkt te hebben).
Zit echt te wachten op ORAS en na het teleurstellende debacle met mijn Pokémon Emerald en een speedrum in Black 2 heb ik nog even geen zin gehad in een nieuwe adventure en dan is gedachtenloos shinies hunten wel lekker
Overigens ook antwoord gehad van Wehkamp over mijn vraag:
[...]
Releasedatum staat vooralsnog op vrijdag 23 november, dus wellicht dat ik ga pre-orderen bij Wehkamp, hoewel de figurines me ook wel erg cool lijken, zie ook de laatste Japanse commercial voor ORAS.
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231
http://www.nintendo.de/Ne...o-3DS-und-2DS-921406.html
PSN: youpey - Friendcode 3DS: 2895-6771-2678
Heb uiteindelijk alle starters op mijn wensenlijstje; ben gewapent met een pokemon met Synchronize en de nature die ik zoek voor een bepaalde pokemon (in dit geval Adamant) en een pokemon met False Swipe en dan maar jagen.
Weet iemand trouwens of Pokemon black/white 1/2 uit duitsland, ook de Engelse taal machtig zijn? Dat het doosje een andere taal heeft maakt mij niet zoveel uit, maar als het in-game is, wordt het toch tenenkrommend
[ Voor 40% gewijzigd door Henk op 26-09-2014 16:01 ]
XY zijn de eerste games die meerdere talen ondersteunen. Voor Black & White zullen de games in Duitsland dus alleen in het Duits zijn.Henk schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:59:
Weet iemand trouwens of Pokemon black/white 1/2 uit duitsland, ook de Engelse taal machtig zijn? Dat het doosje een andere taal heeft maakt mij niet zoveel uit, maar als het in-game is, wordt het toch tenenkrommend
15 oktober komen ze bij me om de hoek, hoef ik mooi niet naar Utrecht
Hm, een vriendin van me woont echter wel daar vlakbij, dus misschien kan ik haar overhalen om even codes voor me te regelen
Misschien als ze naar Leeuwarden komen, dat ik even kijk, maar Groningen is mij echt te ver voor zoiets.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Chansey is ook wel handig om Lucky Eggs te farmen.NMe schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:15:
Eevee. Verder eigenlijk niks in zijn algemeenheid.
Waarom dat dan eigenlijk? Die eevee's zijn toch ook elders te vinden, en vervolgens gewoon tot perfect IV's te breeden met de Ditto's?NMe schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:15:
Eevee. Verder eigenlijk niks in zijn algemeenheid.
Lijkt me wel grappig trouwens, een team maken met Eeveelutions
Dat begrijp ik wel, maar als je de eeveelutions wilt, vang je toch gewoon 1 zo'n kreng in de game zelf, en breed je die met een Ditto? Als je een perfecte Eeveelution wilt zul je toch op zoek moeten naar verschillende natures en moeten breeden voor IV's, dus waarom die er niet gewoon gericht in breeden ipv via de Friendsafari?NMe schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:25:
Als je een Eevee hebt dan heb je feitelijk 8 verschillende pokémon tegelijk te pakken. Iemand die één van die 8 nodig heeft voor zijn team wil die safari hebben. En met name Sylveon doet het als tank heel leuk in competities.
Als je bijvoorbeeld met een pokemon Y op zoek bent naar een Mightyena safari zou ik het snappen, die zit immers alleen in de safari, maar een mormel wat je ook gewoon in het wild om de haverkalp tegen komt? Dat volg ik niet echt
Edit: OK, wat ik wel snap is dat het breeden van eevee's wat vlotter gaat als je al een paar 3perfect IV beestjes uit de friend safari hebt gehaald, maar dat stapje is met 3 perfect IV ditto's ook niet zo groot...
[ Voor 12% gewijzigd door Henk op 01-10-2014 13:50 ]
"21 jaar DSL!"
LOL, ik heb toevallig net White I besteld... ben benieuwd of dat idd tegen gaat vallenThe_Bird schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:21:
Pfff als je X &Y hebt gespeeld is het wel lastig om terug te gaan naar de vorige games. Die zien er dan ook gelijk enorm veel minder uit.
Ik SPEELDE eergister White 1 nog. Hoewel de 3D gebouwen er op de map aardig zijn is het verschil tussen de Pokemon modellen uit X/Y en de animated gifs uit de vorige delen wel behoorlijk .Henk schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:30:
[...]
LOL, ik heb toevallig net White I besteld... ben benieuwd of dat idd tegen gaat vallen
"21 jaar DSL!"

http://www.pokemon.com/us...-with-a-spooky-pumpkaboo/
Edit: Voor de mensen die dit beestje willen breeden en op zoek zijn naar een bepaald formaat, de stats van de mijne waren namelijk niet echt best:
It takes on the same size as the mother, if your Pumpkaboo/Gourgeist is female. If you're using a male with Ditto, then the size will be randomized.
[ Voor 36% gewijzigd door Henk op 02-10-2014 08:45 ]
Zojuist de vierde shiny Magmar gevangen
Ik heb wel interesse, wat wil je er voor terug? Poos geen pokemon meer gespeeld, zal met de Alfa ruby en omega sapphire wel weer komenwackmaniac schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:41:
Was te verwachten, maar ziet er vet uit!
Zojuist de vierde shiny Magmar gevangenIemand hier interesse in een shiny Magmar? Nu de water safari maar proberen in de hoop een fijne Frogadier op de kop te tikken
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
"21 jaar DSL!"
Nope, die moet je uit heartgold/soulsilver transferren via BW naar XY.The_Bird schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 06:51:
Ik heb Moltres inmiddels gezien en van wat ik begrepen heb gedraagt die zich net zo als de Legendarische honden uit Gold/Silver wbt verplaatsen en vangen. Geldt hetzelfde voor Zapdos en Articuno en kan je daarbij trouwens ook de honden uit Gold/Silver vangen in X/Y?
@Rick-Jan, stuur zo wel ff een DM

Vergeet trouwens de crap dat je in een speciale hoek moet vissen oid, ik zat midden in een meer
Ik doelde op de vraag over de legendary houndswackmaniac schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:48:
Nee, die kan je toch in X/Y vangen, afhankelijk van je starter?
@Rick-Jan, stuur zo wel ff een DM
Mooizo! Misschien dan toch even langs de GM.Goed nieuws voor degenen die niet naar Firstlook, F.A.C.T.S. of Nintendo on Tour kunnen gaan: er is nu een nieuwe mogelijkheid om een downloadcode voor de speciale demoversie van Pokémon Omega Ruby en Pokémon Alpha Sapphire te krijgen. Ook bij Game Mania zullen deze democodes verkrijgbaar zijn.
Bij alle winkels van Game Mania, in zowel Nederland en België, kunnen fans via Nintendo Zone draadloos een digitale code ontvangen. Deze code kan gebruikt worden in de Nintendo eShop om de Pokémon-demo te downloaden. Het is nog niet bekend wanneer deze actie van start gaat. De ontvangen downloadcodes kunnen vanaf 15 oktober 2014 gebruikt worden.
Serebii Update: Text details of CoroCoro leaked. Mega Latios, Latias, Beedrill and Pidgeot! Pics are yet to come http://www.serebii.net/index2.shtml
Pidgeot en Beedrill: https://twitter.com/Sereb...20495500584554496/photo/1
Latios en Latias: https://twitter.com/Sereb...20496124311130112/photo/1
Je zou op Lati@s kunnen vliegen in-game. Niceness to the max
[ Voor 50% gewijzigd door wackmaniac op 10-10-2014 10:52 ]
Die Beedrill is ook wel nice.
Ben fan vanaf het eerste spel dus Kanto Pokémons liggen voor mij nog altijd het beste.
[ Voor 93% gewijzigd door GAITii op 10-10-2014 10:50 ]
Ik gok dat je een code krijgt op je 3ds. Volgende week woensdag is hier in Groningen ook een Nintendo On Tour-event. Ik hoop stiekem dat ze daar codes op papier hebben. Dan zal ik iig proberen er wat meer los te lijmen.kunnen fans via Nintendo Zone draadloos een digitale code ontvangen
Edit: nog meer nieuws lekt uit Corocoro:
Two New Megas, Mega Pidgeot and Mega Beedrill are revealed in CoroCoro. Mega Pidgeot is Flying/Electric and Mega Beedrill is Dragon/Poison.
[ Voor 24% gewijzigd door wackmaniac op 10-10-2014 12:00 ]
Ik hoop ook op een papieren code, want ik heb iemand anders gevraagd om voor mij te gaan kijken omdat ik in het buitenland benwackmaniac schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:49:
[...]
Ik gok dat je een code krijgt op je 3ds. Volgende week woensdag is hier in Groningen ook een Nintendo On Tour-event. Ik hoop stiekem dat ze daar codes op papier hebben. Dan zal ik iig proberen er wat meer los te lijmen.
Vroeger (als in gen 1 t/m 3) moest je een cartridge opsturen naar Nintendo. Tegenwoordig moet je naar een winkel en kan je via de wifi van je (3)ds een mystery gift krijgen. De winkel krijgt van nintendo een speciale cartridge en die hoeven ze alleen maar in een (3)ds te stoppen met wifi geactiveerd. Zijn op internet ook wel roms van die cartridges te vinden.NMe schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:27:
Hoe werkt dat soort promoties überhaupt? Stap je de winkel in met je 3DS en kun je dan die code ophalen ingame? Of moet je daadwerkelijk een code vragen aan de balie?
Gister even nagevraagd bij Gamemania en je moet daar idd met je 3ds naartoe. Ik ga woensdag hier kijken of Nintendo on Tour wel losse codes uitgeeft.
Gister poging gedaan juiste ivs op een beldum te krijgen en het vijfde eitje gaf mij een shiny beldum
1, Via internet. Deze zijn per regio of soms zelfs wereldwijd.
2. Via WiFi / IR. Deze zijn op lokale events of in een gamewinkel.
3. Per code. Hier krijg je een code uitgereikt welke je op je 3DS in kan voeren. Dit omdat het aantal bezoekers tegelijkertijd te hoog zal zijn. (Optie 2 heeft een beperkt maximum wat tegelijkertijd een Gift kan krijgen)
Voor demo codes werkt het iets anders.
Hiervoor heb je 3 mogelijkheden,
1. Via Nintendo Zone. Een locatie krijgt een speciale Nintendo Zone waar je via die applicatie (Nintendo Zone) de demo kan downloaden.
2. Via een uitgereikte code. (Op een event, in een e-mail)
3. Via de eShop. (Indien beschikbaar)
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2014 11:30 ]
"21 jaar DSL!"
"21 jaar DSL!"
Geen idee wat de waarde ervan is, maar er zouden in de demo meerdere nieuwe mega-evoluties beschikbaar zijn en je zou een flink aantal pokemon kunnen vangen. Ik kan niet wachten. Morgen code(s) scoren
Zijn die deel van de gamemania promo morgen dan? Dacht dat het alleen de demo was.Batino schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:49:
Krijg je die codes voor gengar en diancie als je ze bij de balie vraagt of moet je eerst iets kopen o.i.d.?
Gengar en Diancie zijn inderdaad niet te verkrijgen bij gamemania. Deze zou je volgens de beschrijving van serebii via een code bij bartsmit en intertoys af kunnen halen.Pheace schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 01:31:
[...]
Zijn die deel van de gamemania promo morgen dan? Dacht dat het alleen de demo was.
Link: http://www.serebii.net/omegarubyalphasapphire/demo.shtml
Is er bekend of dit een gelimiteerde actie is of dat dit gewoon voor de hele actieperiode geld? Zou toch zonde zijn daar op openingstijd gestaan te hebben en dan het uiteindelijk toch nog te missen -_-
http://i176.photobucket.c...168/extra_life/dq8562.jpg
Ik ga ORAS ook wel weer uit de eShop halen. Vond Ruby erg leuk.
Ben toevallig net overnieuw begonnen met Y
De demo die je bij Gamemania krijgt is een download.
[ Voor 5% gewijzigd door Batino op 15-10-2014 14:42 ]
Game Mania
Ook bij Game Mania kun je een downloadcode voor de demo bemachtigen. Dit gaat via de Nintendo Zone, dus je moet je Nintendo 3DS of 2DS meenemen naar de winkel. Het proces gaat als volgt:
Neem je Nintendo 3DS of 2DS mee naar een Game Mania in de buurt.
Wacht tot je 3DS verbinding maakt met het internet. Dit gaat als het goed is automatisch. Zo niet, vraag dan hulp aan de balie.
Er verschijnt nu een Nintendo Zone-app op je HOME-menu met oplichtend icoontje. Start deze app op.
Volg de instructies op je scherm om een democode te ontvangen.
Tip: je kunt de pagina opslaan, zodat je thuis rustig je demo kunt downloaden.
[ Voor 73% gewijzigd door BlackthunderAwf op 15-10-2014 14:47 ]
En als je met wat tools je IP adres Brits (proxy, hola plugin,…) maakt dan kan je ook bij nintendo life codes winnen: http://www.nintendolife.c...hire_special_demo_version
Ik hoop stiekem dat het echte spel grafisch nog wat beter is dan de demo. Met name de zaken op het tweede scherm leken niet helemaal uitgewerkt. Verder als vanuits met coole cut scenes van het iegen op Lati@s.
De grafische kant vind ik daarentegen heel mooi, het ziet er echt anders als het origineel maar het voelt toch helemaal juist. Ik krijg er echt wel zin in, in tegenstelling tot X en Y ziet het er mooi, maar niet kinderachtig uit. Ook zij er geen 4 kinderen die je ongevraagd constant aanspreken, één-voor-één (ten minste voor zover ik weet). Nieuwe functionaliteiten zoals het sluipen met het Circle Pad en het vliegen met Latias/Latios ziet er ook zeker geinig uit.
P.S. Ik heb nog een code voor de demo over, dus als één van jullie die wil hebben roep maar.
-- code gegeven aan BlackthunderAwf
Qua verhaal zal het uiteindelijke spel overeenkomen met Ruby, Sapphire en Emerald. Dus je zou ook die even moeten spelen (als je dat nog niet gedaan heb) Er zullen wel wat verschillen zijn...
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 23:50 ]
[ Voor 3% gewijzigd door mark0172 op 15-10-2014 23:51 ]
youp.c was eerder! de code is al wegBee.nl schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 00:08:
Als niemand zich aanbiedt kun je mij wel blij maken met de shiny gengar
Erg bedankt! :-)[b][message=43064490,noline]
P.S. Ik heb nog een code voor de demo over, dus als één van jullie die wil hebben roep maar.
-- code gegeven aan BlackthunderAwf
Ja die heb ik zeker gespeeld, maar je weet het natuurlijk nooit bij een remake of ze de verhaalijn enigszins aanpassen of de moeilijkheid en pokemonlevels aanpassen.
En ik had het ook over het grafische aspect (gebouwen en omgevingsdesign): dat zag er bij X&Y erg kinderachtig uit, maar in de demo en trailers van ORAS lijkt het gewoon een heel mooie opgepoetste variant van RSE meets BW(2)
[ Voor 3% gewijzigd door youp.c op 16-10-2014 00:38 ]
Voor de liefhebbers, wat gameplay-beelden van de demo: YouTube: [Pokemon OR/AS Demo] First Look
[ Voor 32% gewijzigd door wackmaniac op 16-10-2014 08:58 ]
http://pastebin.com/a2mGV2N7
http://pastebin.com/YCMweV9m
Zelf een code uit de tweede lijst gehaald en werkt
Dit topic is gesloten.
![]()