• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:12

Ypho

Allround Nerd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Ypho op 20-06-2014 08:38 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:26
NooooooooooooooooooooooooooooooooO! Gister wilde ik nog even met mijn Emerald aan de slag, maar kreeg de melding: "The save file has been erased due to corruption or damage." Die 60 uur ben ik dus kwijt. Aaargh, had net Rayquaza gevangen ....

Beetje onderzoek lijkt erop te duiden dat ik mijn catridge een neppert is, althans volgens deze video. Pffff, dat had ik niet verwacht. Is via Marktplaats aangeschaft, dus let daar op als je via mp een cartridge regelt.

Read the code, write the code, be the code!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

wackmaniac schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 08:54:
NooooooooooooooooooooooooooooooooO! Gister wilde ik nog even met mijn Emerald aan de slag, maar kreeg de melding: "The save file has been erased due to corruption or damage." Die 60 uur ben ik dus kwijt. Aaargh, had net Rayquaza gevangen ....

Beetje onderzoek lijkt erop te duiden dat ik mijn catridge een neppert is, althans volgens deze video. Pffff, dat had ik niet verwacht. Is via Marktplaats aangeschaft, dus let daar op als je via mp een cartridge regelt.
Had ongeveer hetzelfde met een platinum van marktplaats. Was nieuw in folie, maar liep constant vast.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• BlackthunderAwf
  • Laatst online: 12:11
Damn, dat is zeker balen. Ken de situatie, eens een Pokémon game via Ebay besteld. Dat doe ik nooit weer. Wat een drama was dat zeg. Kon het spel niet eens opslaan, kreeg ik de keus tussen Emerald of geld terug. Toen Emerald gekozen, wat ook nep was. Was ik vroeger maar wat wijzer ;(

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Ik heb zo nog steeds Pokemon Green thuis liggen. De halfbakken vertaalde versie uit China. Op een gegeven moment kreeg ik een brief van de douane dat mijn bestelde spelletjes kopietjes waren en vernietigd werden... Paar dagen later kwamen wel de doosjes (apart verzonden)... Maarja, daar heb je dus niets aan...

Vanmorgen trouwens Elite 4 verslagen na een 34 uur gespeeld te hebben:
Gardevoir
Talonflame
Aegislash
Garchomp
(M) Venusaur
Greninja

Allemaal lvl 61-64

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:39
Iemand die een leuke moveset weet voor Moltres? :)

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Smogon heeft er wel een paar. Die zijn voor gen 5 geschreven maar volgens mij doen ze het op gen 6 ook nog best aardig.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• 2Keys
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:24
Heeft iemand hier een ditto friend safari? Ik ben er naar eentje opzoek maar heb geen vrienden.

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-11 17:00
Spelen er mensen hier Pokemon trading card game online?? Gewoon van de makers van pokemon zelf

ben momenteel niet thuis maar ben benieuwd of het wat is

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Inhumanous schreef op zondag 22 juni 2014 @ 15:43:
Spelen er mensen hier Pokemon trading card game online?? Gewoon van de makers van pokemon zelf

ben momenteel niet thuis maar ben benieuwd of het wat is
Ik heb het een tijdje gespeeld. Was erg leuk om weer eens het kaartspel te spelen wat ik jaren geleden met echte kaarten speelde. Leuk, grafisch ook leuk. Maar als je er geen geld in steekt, erg basis. Je krijgt iedere dag 10 pokedollars (of hoe die ook heten), en je kunt ook pokedollars verdienen door te spelen. Hiervan kun je weer kaarten en of decks kopen. Als je de echte kaarten ook speelt/koopt, vind je daar af en toe codes die je online kunt inwisselen voor het digitale product (bv decks).

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-11 16:51
Ik ben pas begonnen met Pokemon Y (gemiddeld lvl 36 4 gyms), Ik was aan het breeden voor een goeie mareep en wat mij op viel is dat het een heel goed ruil middel is voor non-legendary pokemon. Ik heb hiervoor starters gekregen en een lvl 16 kadabra en andere willekeurige pokemon op de gts. Zijn er pokemon die goed ruilen op de gts ven legendary's?

• Inhumanous
Ik wil ook weer is de nieuwe pokemon spellen gaan spelen maar heb nog geen nintendo console, werken raden jullie aan de 3DS of de 2DS of een oudere versie? Zit er op elke ds ook wifi zodat ik kan traden etc

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:26

Nogne

>.<

Inhumanous schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:52:
Ik wil ook weer is de nieuwe pokemon spellen gaan spelen maar heb nog geen nintendo console, werken raden jullie aan de 3DS of de 2DS of een oudere versie? Zit er op elke ds ook wifi zodat ik kan traden etc
Ik zou zelf de 3DS aanraden icm Pokemon X/Y. Dit omdat je veel online mogelijkheden hebt, en omdat Pokemon X/Y weer een heel ander spel is vergeleken met de voorgaande delen (mooiere battles).

Als het een beetje mee zit, kan je zo een 3DS icm Pokemon scoren op V&A :)

PS/XBL: Nogne

Verwijderd

Topicstarter
Op elke DS zit WiFi alleen kan je geen 3DS spellen op een DS spelen en Nintendo WiFi Connectie is op de DS nu offline.

Betreft de 3DS, 3DS XL en 2DS. Ja die hebben allemaal WiFi.
De 3DS is lichter en heeft kleinere schermen,
De 3DS XL is groter en is ook iets zwaarder.
De 2DS is een 3DS zonder 3D en niet sluitbaar.

Hier kan je zelf het beste kiezen wat voor jou het beste is.

• wackmaniac
Kijk eens op Marktplaats. 3DS, 3DSXL en 2DS hebben alledrie prima wifi. Ik ben zelf erg tevreden met mijn 3DSXL, maar dat komt ook omdat ik nogal forse handen heb.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:34
Zoals ook in het 3DS topic is gezegd: ben je volwassen (en geen extreem kleine handjes :P) neem een XL. Eigenlijk kan ik sowieso de XL aanraden. Het grotere scherm en de iets langere accuduur is echt heerlijk. Als je op marktplaats zoekt, is het prijsverschil tussen de 3DS en 3DS XL niet zo heel groot, dus is de keuze makkelijk (imo :))

• Inhumanous
Heb bij intertoys 3DS XL pokemon X/Y editie + spel
170 euro is geen slechte deal denk ik dan zo

• wackmaniac

• Inhumanous

• BlackthunderAwf
Inhumanous schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:39:
[...]

Wel zonder oplader als ik het goed begrijp.... beetje vreemd
Dat komt omdat Nintendo verwachtte dat iedereen wel een Nintendo DSi zou hebben (dacht ik). En zo konden ze de verkoopprijs wat drukken.

Alleen denk ik dat de productiekosten van een enkele oplader niet heel hoog ligt, maar dat is de keus van Nintendo geweest.

• wackmaniac
Ja, dat is een rare onhebbelijkheid van die 3DS dacht ik. Zijn overigens voor een paar cent origineel te koop (bv op wehkamp.nl).

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Inhumanous schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:28:
Heb bij intertoys 3DS XL pokemon X/Y editie + spel
170 euro is geen slechte deal denk ik dan zo
De game zit daar niet bij, het is alleen de 3DS XL met Pokémon-opdruk. Ik heb 'm zelf ook. ;)
Inhumanous schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:39:
[...]

Wel zonder oplader als ik het goed begrijp.... beetje vreemd
Beetje irritant van Nintendo maar ze leveren geen opladers meer bij hun DS-systemen. Wat logischer zou zijn als ze op zijn minst gewoon USB zouden gebruiken...

• wackmaniac
Hé, goed gezien NMe! Dan is hij best wel duur :) Lekker even op Marktplaats/Vraag & aanbod kijken, dan heb je er meestal ook adapter bij.

Zie nu dat de 3DSXL doorgaans 199 is, dus dan is die special edition wel een goede deal. Ze hebben ook een 2DS incl spel voor 152: http://www.intertoys.nl/g...emon-x-bundel-599531.html. Heb alleen geen ervaring met 2DS, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen.

[ Voor 52% gewijzigd door wackmaniac op 24-06-2014 12:46 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je die 2DS nou ook gewoon kon dubbelvouwen was het misschien nog wat, nu is 'ie gewoon niet praktisch om mee te sjouwen.

• Inhumanous
Ik heb ooit wel eens een 3DS cosmos black aangeschaft voor me neefje daar zat toendertijd wel een lader bij kan ik me heugen, maar als ze niet zo duur zijn heb ik er vrede mee.

Dan idd toch maar op mp kijken want wil eig niet meer als 150 betalen en hem vandaag nog in huis hebben en aangezien ik geen auto ter beschikking heb wordt het lastig om er 1 in me woonplaats te vinden gok ik

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:25
bij de normale 3DS zit wel een lader. alleen bij de 3DS XL dus niet. (bij de normale komt zelfs gewoon een charging cradle >.<)

android since G1.

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Woeii, vanmorgen in de trein mijn eerste perfect IV Ralts gebreed. Modest + Synchronize (HP, DEF, SpA, SpD, SPE). Ging nog redelijk snel/makkelijk, na drie iteraties had ik hem al (wel gebreed met 5 of 6 IV Ditto).

Mocht iemand interesse hebben, ik heb nog 2 5IV Ralts over met verkeerde ability of net verkeerde stats, maar die zijn wel te gebruiken voor verdere breeding.

• ArgantosNL
Gister avond mijn eerste shiny gevangen, een quagsire en dat terwijl ik niet eens speciaal naar iets opzoek te zijn. Ik ben wel heel erg blij met mijn false swipe dat maakt het vangen van pokemon wel heel erg makkelijk.

• Rick-Jan
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

Iemand die binnenkort een paae wifi battles wilt doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Rick-Jan op 25-06-2014 10:09 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• GAITii
Ja ik wel! :D Heb al een tijdje geen Pokémon meer gespeeld (3 weken). En wil mijn vol EV'ers wel eens testen. Online win ik 50%, allene ranked is echt lastig en heel goed gokken.

• ArgantosNL
laat maar, mod post mag worden verwijderd

[ Voor 205% gewijzigd door ArgantosNL op 25-06-2014 10:53 ]

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

ArgantosNL schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:50:
vraagje is Genesect breedbaar? en zoja heeft iemand een eitje over of kan ik er een lenen voor een ei?
Genesect kan niet gebreed worden, omdat deze pokemon behoort tot de undiscovered egg group. Genesect was verkrijgbaar als event pokemon.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Genesect is een legendary pokémon, en de enige legendary pokémon die gebreed kan worden is Manaphy. En daar komt een Phione uit (die weer niet in Manaphy kan evolueren). :P

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009

Michelli

LL.M

wackmaniac schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:56:
Kijk eens op Marktplaats. 3DS, 3DSXL en 2DS hebben alledrie prima wifi. Ik ben zelf erg tevreden met mijn 3DSXL, maar dat komt ook omdat ik nogal forse handen heb.
Ik heb weer precies het tegenovergestelde :) Laatst heb ik eens de 3DS XL van mijn neefje uitgeprobeerd, maar mijn handen waren er eigenlijk net te klein voor.

Sinds kort heb ik een GBA Micro, waarop ik LeafGreen opnieuw ben begonnen. Binnenkort 'ns de batterij van de Emerald cartridge vervangen en dan met die starten als voorbereiding op Omega Ruby :)

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 09:38

Lapras

Ice beam

Wat zou de eenvoudigste manier zijn om aan een 6 IV ditto te komen?

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Lapras schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:47:
Wat zou de eenvoudigste manier zijn om aan een 6 IV ditto te komen?
1. Savegame voor Pokemon Black/White 2 maken waar deze in zit en via Poke Transporter (2DS/3DS) overzetten naar Pokemon Bank.
2. ???
3. Profit

(Ik heb zelf een paar missende Legendaries via een savegame van Pokemon Black overgezet via Local Trade naar Pokemon White 2, en dan met Transporter naar Pokemon Bank, naar X. Pokecheck werkt niet meer sinds Nintendo heeft besloten online mogelijkheden voor BW/BW2 te stoppen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ypho op 30-06-2014 11:00 ]

• Lapras

Lapras

Ice beam

Dank.

En als X of Y je enige pokemongame is?

• wackmaniac
Dan moet je iemand die wel een acekard en een gen 5 spel heeft even lief aankijken :)

• wackmaniac
Eindelijk beetje over de teleurstelling van mijn mislukte Emerald-avontuur. Gister weer even flink bezig geweest en met hulp van wat heen en weer traden de shiny charm geregeld (voor mijn dex alleen nog Darkrai en Arceus en dat zal een beste kluif worden om die legaal te krijgen :)) èn mijn eerste 5iv-gebreede pokémon getraind (Breloom met Technician) en meteen doorgepakt met Ypho's friend safari en nu 3 (!!!) 5iv (31/x/31/31/31/31) larvesta's.

Up next: De Larvesta trainen en levelen naar fullblown Volcarona's en deze proberen te traden naar mooie andere units en ik bedacht dat ik maar ga proberen alle O-powers en TM's wil gaan verzamelen.

• wackmaniac
Het topic lijkt wat dood te bloeden, helaas :)

Tijdens het trainen van mijn Larvesta mijn tweede shiny tegen gekomen; een Cubchoo. Helaas moest ik daarvoor de andere 4 Cubchoo verslaan en is de ev van een van Larvesta dus wat uit het lood geraakt. Goede nieuws is dat ik de Cubchoo gevangen heb. Heb nu een shiny Octillery en een shiny Cubchoo gevangen; twee gruwelijk lelijke shinies :)

• BlackthunderAwf
Tsja, we wachten allemaal natuurlijk op de remakes. Ik zelf speel zo af en toe Fire Red om bij de league te komen. Zodra ik daar ben ga ik waarschijnlijk over naar Pearl om daar bij de league te komen. Eenmaal bij de league in alle games, de leagues verslaan en de Pokédex completen. Ik ben helaas Platinum kwijt geraakt, dus die zal ik nog even moeten zoeken of toch opnieuw kopen.

De namen van de nieuwe generaties kan ik maar niet aan wennen, en vind de games ook niet zo leuk als de GBA games.

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Lapras schreef op maandag 30 juni 2014 @ 16:25:
Dank.

En als X of Y je enige pokemongame is?
Ik kan wellicht ergens een 6IV vinden op een oude Black cartridge. Ik kan alleen pas na het weekend voor je kijken.

• GAITii
Tja bijna een jaar na X en Y is het spel nog echt veel gespeeld. Kijk door de weeks s'avonds redelijk vaak livestreams van X en Y op Twitch. Dat maakt mij dan ook weer dat ik zin krijg in deze game.

Heb zelf een 2DS maar die heb ik laatst helemaal uit elkaar gehaald, ergerde me dood aan het krakende plastic wanneer ik ook maar iets in de zeikanten drukte. Overal netjes dunne rubber van een binnenband van een fiets gedrukt. Ding voelt nu eindelijk solide aan en geen krakend plastic meer.

Ben in de vakantie, 1 week bij m'n vriendin thuis en zal de DS dan ook wel weer meenemen.

Heb een 2 maand terug een zaterdagmiddagje (regenachtig en niks te doen) iets van 3/4 shiny's gevangen met Fish Chaining. Da's echt een gruwelijke manier van shiny's vangen.

• wackmaniac
Klopt, via chain fishing een shiny octillery gevangen. Helaas een afschuwelijk lelijke shiny. Heb zelf X en dat is zonde, want ik vind de shiny Cloyster wel erg vet, maar die kan je helaas alleen bevissen in Y :)

• Lapras

Lapras

Ice beam

Ypho schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:44:
[...]

Ik kan wellicht ergens een 6IV vinden op een oude Black cartridge. Ik kan alleen pas na het weekend voor je kijken.
Mocht dat lukken, dan hoor ik het graag!

• wackmaniac
Fancy Pattern Vivillon distributie is live ter ere van 100 miljoen trades op de GTS: https://twitter.com/SerebiiNet/status/486107350311665664

• GAITii
Nice! :D Vanavond maar eens even ophalen. Dit kan gewoon via Mystery Gift?

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

GAITii schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:34:
Nice! :D Vanavond maar eens even ophalen. Dit kan gewoon via Mystery Gift?
Klopt. Ik heb het zojuist geprobeerd en heb de fancy vivillon nu binnen.

• GAITii
Kan die Fancy Vivillon nog? Ben het kats vergeten...

• wackmaniac
Ja, die kan nog wel ff volgens mij.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wij laten blijkbaar genoeg geld achter bij Nintendo zonder dat ze ons free swag hoeven geven. :/

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11 23:25
Iemand nog een max IV ditto for trade? Ben een beetje nieuw met breeding en IV's enzo =p een paar steps overslaan kan geen kwaad.

[ Voor 18% gewijzigd door Silversin op 13-07-2014 12:37 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sure, voeg me maar toe: 2938-7770-3457. Ik heb vandaag wel niet heel veel tijd dus als je hem vandaag al wil moet je even snel reageren met je friend code. :P

• Silversin
Thanks!! Ik heb je toegevoegd.

3995 - 6684 - 2944

Edit: hehe dank je, het is een shiny sawk btw.

[ Voor 32% gewijzigd door Silversin op 13-07-2014 13:21 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zag het net op tijd, had hem al bijna gereleased. :P Zeker weten dat je hem niet zelf wil houden? Ik heb echt stapels van die Ditto's. :P

• Silversin
Arm beest was aan het wegrotten in een van mn boxes, een beetje verandering doet hem wel goed =P

Anyways, ff korte noob recap:

Ik hoor nu ditto destiny knot te geven. Next is een pokemon uitzoeken bij wie ik graag 6 IV moet zijn (beldum in dit geval). Een beldum breeden met minimaal 2 perfect IV's, daarna die weer breeden totdat er een met 3,4 perfect IV's of meer wordt gehatched. Zo een beetje doorgaan totdat je je er 1 met 5 of meer IV's krijgt toch? En everstone gebruiken om de nature door te breeden.

Dit is het trucje?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Klopt, al hoeft dat "minimaal 2" niet. Gewoon een pokémon met Flame Body op de eerste spot in je party, DK Ditto en een Beldum bij de daycare achterlaten tot je er een krijgt met de juiste nature. Die geef je een Everstone en daarmee vervang je de Beldum waar je mee begonnen bent. Dan haal je 5 eieren op, hatcht ze en checkt hun IV's. Degene met de beste IV's pak je om mee verder te breeden. Meestal heb je in 2-3 generaties wel een 5IV naar wens of zelfs een 6IV.

• Silversin
Thanks, ik ben al druk bezig met mijn Hoenn team. Ook nog ergens even een Treecko scoren en ik kan er tegenaan.

• wackmaniac
Lang leve de GTS en anders kunnen genoeg mensen in dit topic er wel een voor je regelen. Ik wil er ook wel een voor je bakken, maar dan moet je ff je friendcode geven.

[ Voor 30% gewijzigd door wackmaniac op 14-07-2014 10:14 ]

• Silversin
Hehe heb er random eentje gekregen via Wonder Trade, was een breedject met 4IV's.

Toch bedankt voor het aanbod. Mijn fc is 3995 - 6684 - 2944. Voor de volgende keer.

• GAITii
Zijn er hier mensen die al bezig zijn met het bedenken -en eventueel maken- van leuke OR en AS teams?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

OR en AS hebben gewoon dezelfde pokémon als X en Y dus tenzij je voor tijdens het levelen bedoelt maakt dat, lijkt me, geen verschil. Of in elk geval niet tot ze de perks van de nieuwe mega evolutions uit de doeken doen. :P En voor het levelen pak ik altijd gewoon een stapel pokémon in de volgorde waarin ik ze vang. Beginnen met een vuur-starter, dan een gras- en water-pokémon vangen en aanvullen met nog 3 anderen die de weaknesses van die andere drie afvangen. Daarmee red ik het normaal wel tot achter de E4. :P

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-11 12:55

Patriot

Fulltime #whatpulsert

NMe schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:23:
Ik zag het net op tijd, had hem al bijna gereleased. :P Zeker weten dat je hem niet zelf wil houden? Ik heb echt stapels van die Ditto's. :P
Hoe kom je daar aan, als ik vragen mag? Die zijn in theorie toch heel zeldzaam, omdat Ditto niet te breeden is?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Pokegen. 6IV Ditto's zijn eigenlijk 999 van de 1000 keer gegenereerd. :P Ik heb er een hele box mee gevuld toen Bank uitkwam en die met tweakers geruild, heb er nog 11 over. :Y) Maar uiteraard zijn ze alleen geschikt voor mensen die geen bezwaar hebben tegen "illegale" Ditto's.

Overigens zijn die Ditto's en wat legendaries die ik verder niet gebruik voor battles het enige dat ik uit pokegen gehaald heb. Mijn battleteam is home grown, alleen iets sneller dan anders gebreed met dank aan die Ditto.

• Michelli

Michelli

LL.M

NMe schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:16:
Overigens zijn die Ditto's en wat legendaries die ik verder niet gebruik voor battles het enige dat ik uit pokegen gehaald heb. Mijn battleteam is home grown, alleen iets sneller dan anders gebreed met dank aan die Ditto.
Same here. Zonder zo'n 6IV Ditto kostte het me soms gewoon dagen om de juiste pokemon te breeden en dat is tijd die ik eigenlijk niet heb. Heb laatst wel even de tijd genomen om in een Friend Safari iedere (nuttige) nature te vangen, want dat bespaart me inmiddels ook enorm veel tijd.

Ik begin nu toch wel enthousiast te worden voor Omega Ruby en Alpha Sapphire. Lijkt er ook op dat ik Omega Ruby op dezelfde plek zal kopen als Ruby, namelijk het vliegveld, want ik kom waarschijnlijk die week terug van een studie in het buitenland :)

• wackmaniac
Als je niet zo'n Ditto hebt (nogmaals dank NMe) en je hebt de bewuste pokémon niet in de friend safari dan wordt het vaak een heel gepuzzel; dan moet je hopen dat je eenzelfde egg group in je friend safari hebt òf enorme mazzel hebben met het vangen van die boys.

• GAITii
Ben nu bezig met het breeden van alle starters met nuttige natures :). Zowiezo heb ik dan alle starters met een juiste nature voor het kiezen. Kan altijd handig zijn. :)

• wackmaniac
Gister besloten op Black 2 speed run te gaan doen, om zo de Regis compleet te maken op mijn White 2 cartridge en wat schetst mijn verbazing? Ik had nog een shiny Giratina, Dialga en Palkia in het spel zitten. Winning :) Hoop dat we eindelijk een Darkrai-event krijgen in Nederland, dan heb ik de dex echt compleet.

• GAITii
Hmm 'Create your secret base'! :D + Mega Metagross = gruwelijk vet!

YouTube: Mega Metagross joins the fight in Pokémon Omega Ruby and Pokémon Alpha Sapphire!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

De Fancy Vivillon Pattern distribution loopt morgen af. Dus wees er op tijd bij als je hem nog niet hebt :)

• GAITii
Gister liep ik in Eindhoven in de MediaMarkt en zag daar een 3DS XL. Heb zelf een 2DS maar jeejtje wat een verschil, zit in twijfel om hem toch te halen omdat ik ook veel Pokémon speel (nu ongeveer 370 uur op de teller).

Straks ook met OR en AS... Iemand die ook deze mening deelt dat het zoveel fijner speelt of gewoon bij de 2DS laten?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

GAITii schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:56:
Gister liep ik in Eindhoven in de MediaMarkt en zag daar een 3DS XL. Heb zelf een 2DS maar jeejtje wat een verschil, zit in twijfel om hem toch te halen omdat ik ook veel Pokémon speel (nu ongeveer 370 uur op de teller).

Straks ook met OR en AS... Iemand die ook deze mening deelt dat het zoveel fijner speelt of gewoon bij de 2DS laten?
Je kan hem makkelijk opklappen en meenemen. Dat is waarom de XL zoveel fijner is dan de 2DS...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• GAITii
Is dat het enige voordeel? En het beeld wordt dat gewoon meegerekt of ziet het er daadwerkelijk ook nog eens beter uit? En hoe is de accuduur? Bij de 2DS was deze echt dramatisch.

• Michelli

Michelli

LL.M

Gisteren is het me (eindelijk) gelukt om een goede Shellder te breeden met Skill Link. Heb nu zelfs een 6IV en zit in een Dive Ball :) Nu nog een nickname verzinnen... Moet ik eigenlijk ook nog doen voor m'n Garchomp en Rotom-W.

Had nog de breeding rejects op de Wonder Trade gegooid, maar helaas kreeg ik dit keer niks nuttigs. Heb wel een tijd terug oa een 5IV Larvitar en Ralts gekregen. Tijd daarvoor ook al 'ns een Hawlucha, Corphish en Feebas. Moet dus nog even kijken welke pokemon ik hierna ga proberen te breeden.

edit: Mijn god wat heb ik een hekel aan Choice Scarf/Band. Mijn Pangoro zit atm vast aan Brick Break en mijn tegenstander heeft een Gothitelle met Shadow Tag ingezet en gebruikt alleen maar Double Team. Ik geef het gewoon op, want na 5 Double Teams is de kans om Gothitelle überhaupt te raken vrijwel nihil.

[ Voor 22% gewijzigd door Michelli op 05-08-2014 13:21 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik moet nog steeds mezelf er een beetje toe zetten om de 3DS er weer bij te pakken. Ik heb na het voltooien van mijn Dex nog mijn team gebreed en twee keer gebruikt en daarna eigenlijk niets meer gedaan. Toch zonde van de tijd die ik in het team gestopt heb, dus ik moet nodig eens gaan battlen. :P
GAITii schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:09:
Is dat het enige voordeel? En het beeld wordt dat gewoon meegerekt of ziet het er daadwerkelijk ook nog eens beter uit? En hoe is de accuduur? Bij de 2DS was deze echt dramatisch.
De accuduur is beter dan de gewone 3DS, geen idee of hij ook beter is dan de 2DS. Het schermpje op een hoek kunnen zetten vind ik ook wel fijn, en de wat grotere form factor ook. De 3D-functie gebruik ik eigenlijk niet en toch ben ik blij met mijn 3DS en zou ik geen 2DS willen. :P

• GAITii
Heb toch maar een 3DS XL gekocht eergister.

Ben weer druk geweest met chain fishing. Wat is dit een monsterlijke manier om snel en leuke shiny's te krijgen.

Gister alleen al:
- Shiny Horsea
- Shiny Clawitzer
- Shiny Gyarados

Ga deze Horsea EV'en, ondanks zijn IV's en Naughty nature.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niet dat EV's nou zoveel tijd in beslag nemen, maar tenzij hij 3-4IV is heeft het weinig nut? :P

• BlackthunderAwf
For those of you in Europe & Australia, the PokéBall Pattern Vivillon event has been announced. From August 29th 2014 to September 8th 2014, you will be able to download the special Vivillon over the Nintendo Network.
Ik zie ook op Serebii dat er in de UK Charizards beschikbaar zijn voor X/Y. Helaas niet voor de rest van Europa.

• wackmaniac
Mega Salamence, Mega Altaria en Mega Lopunny confirmed: http://www.serebii.net/index2.shtml

• GAITii
Kun je nou ook met speciale Pikachu's vechten?

Iemand tijd om even mijn Seadra om te ruilen naar een Kingdra?

• BlackthunderAwf
GAITii schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 21:34:
Iemand tijd om even mijn Seadra om te ruilen naar een Kingdra?
Als dit nog steeds nodig is, kan ik misschien vanmiddag je wel even helpen. Seadra heeft al een Dragon Scale?

• GAITii
Seadra heeft inderdaad al een Dragon Scale. Ben eventueel zometeen wel online? Moet je me ff laten weten dan.

• BlackthunderAwf
Ik heb je even een PB gestuurd. Ik kon jouw friendcode namelijk niet vinden in de lijst van Tweakers.

Wat ik mij net bedacht toen ik die lijst met FC's en spellen zag van Pokémon X/Y. Omega Ruby en Alpha Sapphire komen er ook aan. Is er een manier dat we de lijst kunnen wijzigen of komt er een aparte lijst voor?

[ Voor 51% gewijzigd door BlackthunderAwf op 09-08-2014 17:17 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maakt het veel uit? Er komen geen nieuwe Pokémon bij dus ruilen tussen X/Y en AS/OR kan vast gewoon, en je friendcode is gekoppeld aan je 3DS, niet aan je game. De lijst kan dus hetzelfde blijven, lijkt me? :P

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 09-08-2014 17:25 ]

• BlackthunderAwf
NMe schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 17:24:
Maakt het veel uit? Er komen geen nieuwe Pokémon bij dus ruilen tussen X/Y en AS/OR kan vast gewoon, en je friendcode is gekoppeld aan je 3DS, niet aan je game. De lijst kan dus hetzelfde blijven, lijkt me? :P
Ohja, dat laatste was ik even vergeten, dat je FC aan je DS gekoppeld is. X/Y nog ontzettend actief gespeeld en geruild.

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Ik zit er aan te denken om weer Pokemon te gaan spelen om the good old times terug naar boven te halen. Alleen ik vroeg me af wat nou wijsheid is en het beste is om te doen? X of Y aan te schaffen en die te spelen of wachten op OR/AS en dan die te gaan spelen?

Zou iemand mij hier in kunnen helpen en eventueel wat duidelijkheid kunnen geven?

Ik zal hiervoor ook speciaal een 3ds XL voor moeten aanschaffen want deze heb ik nog niet :$

Alvast bedankt :D

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het is vrijwel dezelfde game wat betreft engine en alleen de gebieden zijn anders. Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Je zal alleen waarschijnlijk de X/Y megastones niet kunnen vinden in AS/OR en andersom.

• Kern
Bedankt voor je reactie.
Maar wat je dus eigenlijk wilt zeggen is : Koop X of Y om weer in te komen en speel die tot de release date van AS/OR en koop dan die om daar lekker van te genieten? :D

De megastones die je niet kan vinden in de andere delen zou je eventueel wel kunnen ruilen met andere mensen neem ik aan?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat ik zeg is dat het niet uitmaakt of je X/Y koopt of AS/OR voor zover ik nu kan zien. Laten we eerlijk zijn: het verhaal in alle Pokémon-games is toch vrijwel hetzelfde: je kiest een pokémon uit, je rival krijgt er ook eentje die wat type betreft sterk is tegen de jouwe, je gaat op pad om 8 gym leaders te verslaan en komt ondertussen een organisatie tegen die het slecht voorheeft met de wereld en die je dus maar even eigenhandig verslaat. Daarna en na de 8 gyms versla je de Elite Four en heb je de game uitgespeeld.

Afgezien van dat zijn de enige fundamentele verschillen tussen versies de pokémon die je kan vangen/gebruiken, de graphics en de side-games. En die eerste twee zijn vrijwel gelijk tussen X/Y en AS/OR. ;)

Wat megastones ruilen betreft: er zijn vast mensen die het doen maar dat is vast megastone voor megastone, dus dan zou je eerste het spel door moeten spelen om ze allemaal te verzamelen, dan ruilen met een andere speler en je game resetten zodat je de stones nog een keer kan verzamelen voor jezelf. Klinkt als veel werk en ik ben daar te lui voor. :+

• Kern
Haha als je de Pokemon games zo in een notendop samen vat klinkt het eigenlijk als een eentonige saaie oneindige cirkel :P Maar je hebt wel gelijk.

Ik heb een mooie aanbod gehad en daardoor is mijn keuze eigenlijk voor mij gemaakt :)
een 3ds xl+oplader met pokemon y en nog 3 andere spelen ( waaronder Monster hunter ultimate 3! yess! kijk zo uit naar 4 dus kan ik hier mooi beetje mee inkomen ) voor 180eppies.

Dus het plan is Y uit te te spelen tot AS/OR uitkomt dan 1 van deze te kopen en dan een dik team te bouwen om mee te kunnen doen in eventuele toernooien?

Dat klinkt inderdaad als veel werk en ik zou dan echt even af moeten wegen of het het waard zal zijn om dat te doen. Een andere optie is natuurlijk een ds+pokemon X aan mijn moeder te doneren en dan haar megastones te kapen ;)

• GAITii
Ik zou meteen al beginnen met een dik team bouwen in Y :). In X & Y is het echt simpel het breeden, IV'en en EV'en. Vraag me af of dit in AS/OR straks ook nog weer zo simpel kan, door bijvoorbeeld met een Friend Safari beginnen (2 goede IV's).

Heb trouwens nog wat mislukte 5IV's Charmander met Dragon Dance, Belly Drum, Outrage en nog 1 aanval die ik even vergeten ben in een Dusk Ball met Adamant nature. Dus degene die interesse heeft?

• ArgantosNL
Die outrage style aanvallen zijn best handig als je kunt one-shotten. Kun je 2 one-shotten daarna wisselen en geen probleem met confusion.

Het is jammer dat items verdwijnen die pokemon vast houden als je ze in de bank stopt. Als je straks je mega stones naar de nieuwe game wil brengen moet je met een vriend al die pokemon van X/Y ruilen en vervolgens ze ruilen naar je nieuwe spel. Nogal veel geklooi om je pokemon te gebruiken in een ander spel.

• wackmaniac
En weer twee mega's gelekt; Slowbro en Audino:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bu02lvtCMAEwgsW.jpg

• ArgantosNL
die mega evolutie van slowbro :')

Slowpoke is toch ook altijd de klos.

• GAITii
Hopen dat die mega Slowbro toch wel echt is en dan een hele hoge Defense en Special Defense heeft :).

• ArgantosNL
Niets anders dan een meatshield, evolutionair heeft het niet echt veel voordelen om zo vast te zitten in een schelp.

• wackmaniac
Serebii Note: Mega Audino is Normal/Fairy-type and the ability Healer. Mega Slowbro has the ability Shell Armor

• TTMK
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09-2023
ArgantosNL schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:57:
die mega evolutie van slowbro :')

Slowpoke is toch ook altijd de klos.
Haha, dus we hebben nu een "kale slowpoke" en Slowpoke met staartbijtende schelp, en een met een hoofdbijtende schelp, en nu dus een slowpoke die volledig opgeslokt word.....

Ik vond de meeste pokemon van Gen 6 weer best ok, maar dit vind ik weer een beetje raar.

(Vind iemand anders Mega Salamence ook op een Cylon Raider lijken ?)

• GAITii
Haha, binnenkort maar eens de episodes bekijken van Kalos, misschien ga ik die laatste generatie dan ook wat leuker vinden / begrijpen :P

Merk dat ik teveel Kanto en Johto Pokémon gebruik, en de andere generaties bijna niet gebruik al ken ik ze wel allemaal van naam (bijna dan..).

Pagina: 1 ... 54 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.