• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:26
Ik heb gewoon een oude Pokémon-game opgepakt, ben nog niet zo van het breeden en ev-trainen :)

Read the code, write the code, be the code!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009

Michelli

LL.M

wackmaniac schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:34:
Ik heb gewoon een oude Pokémon-game opgepakt, ben nog niet zo van het breeden en ev-trainen :)
Ik was dat eerst ook niet, maar XY heeft het een stuk makkelijker gemaakt en voor mij dus interessanter. In vorige generaties was IV's bepalen alleen al een heel gedoe :O

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:55
Yeah! Mewtwo met 31IV's op HP, Attack, Special Defense en Speed :). Nu gaan EV'en :).

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• GAITii
Jammer dat dit topic een beetje dood wordt...

Iemand nog wat gedaan in X of Y de afgelopen dagen? Of hebben sommige nog wat te traden? Heb dit nog liggen en ben momenteel bezig met Modest Rotom's.

Afbeeldingslocatie: http://homeserver.gerbenkwakkel.nl/Tweakers.net/BreedSheet_752014.png

[ Voor 36% gewijzigd door GAITii op 07-05-2014 10:54 ]

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:29

Rick-Jan

always connected

Ik wil die porygon wel, interesse in mijn shiny magnezone met magnet pull? Kalos bred.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:12

Ypho

Allround Nerd

Ik heb al in geen tijden meer Pokemon Y gespeeld. Binnenkort stap ik over van de auto op de trein naar m'n werk. Dus dan zal ik zelf ook weer eens wat meer gaan spelen. Ik zit nog ergens tussen de 1e en 2e badge met 6 Pokemon waar ik mee wil spelen, helaas gaat het levelen erg traag en is vooral Ralts erg snel dood :( (lage defense)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• GAITii
Rick-Jan schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:55:
Ik wil die porygon wel, interesse in mijn shiny magnezone met magnet pull? Kalos bred.
Als die legit is, dan zeker wil ik die wel ruilen! ;) Ben vanavond na tienen wel online.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

GerbenKwakkel schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:07:
[...]

Als die legit is, dan zeker wil ik die wel ruilen! ;) Ben vanavond na tienen wel online.
Ja voor zo ver ik weet legit. Want kalos. Verder geen speciale iv's maar wel goede ability :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

GerbenKwakkel schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:51:
Jammer dat dit topic een beetje dood wordt...

Iemand nog wat gedaan in X of Y de afgelopen dagen?
Ik heb al een maand niet echt meer gespeeld. Ik heb mijn team gemaakt, het gepresteerd daar een paar keer mee te winnen en toen ben ik gestopt. Wel jammer, moet het weer eens oppakken na alle tijd die ik erin gestopt heb. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

NMe schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:02:
[...]

Ik heb al een maand niet echt meer gespeeld. Ik heb mijn team gemaakt, het gepresteerd daar een paar keer mee te winnen en toen ben ik gestopt. Wel jammer, moet het weer eens oppakken na alle tijd die ik erin gestopt heb. :P
Nou grijp je kans :P

http://www.marriland.com/...-challenge-may-tournament

• wackmaniac
Ben geswitchet naar Emerald; mis nog pasr legendaries voor shiny charm en dus probeer ik het noodzakelijke met het aangename te combineren en speel ik vorige edities door. Lang leve Marktplaats; die oudere versies kan je vaak voor een knaak en een bos wortels krijgen als je beetje oplet :)

• BlackthunderAwf
  • Laatst online: 07:42
http://www.pokemon.com/us/

Afbeeldingslocatie: https://drawception.com/pub/panels/2012/9-17/8zxSz38ADe-2.png

Pokemon Omega Ruby en Alpha Sapphire :o :o :o
Iets waar ik al heeeeeeel lang op zit te wachten :9~

November 2014!
Pokémon Omega Ruby and Pokémon Alpha Sapphire

Announcing Pokémon Omega Ruby and Pokémon Alpha Sapphire for the Nintendo 3DS family of systems! Prepare for an epic adventure exploring a world filled with Pokémon!

Pokémon fans first enjoyed Pokémon Ruby Version and Pokémon Sapphire Version when it launched in 2003 for the Game Boy Advance. Now, a whole new generation of Pokémon fans will experience the dramatic storyline that unfolds in Pokémon Omega Ruby and Pokémon Alpha Sapphire.

Look forward to Pokémon Omega Ruby and Pokémon Alpha Sapphire when the games launch worldwide in November 2014!

[ Voor 57% gewijzigd door BlackthunderAwf op 07-05-2014 16:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
woot! :)

Laat maar komen.

• 2Keys
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-11 16:23
Wow ruby is al 13 jaar oud...

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Leuk, heb er nu al zin in. Jammer genoeg nog wachten tot november. Zal wel vanwege de kerstverkopen zijn.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

2Keys schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:45:
Wow ruby is al 13 jaar oud...
2003 is 11 jaar geleden hoor. :P

• GAITii
BlackthunderAwf schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:04:
http://www.pokemon.com/us/

[afbeelding]

Pokemon Omega Ruby en Alpha Sapphire :o :o :o
Iets waar ik al heeeeeeel lang op zit te wachten :9~

November 2014!

[...]
Dit wordt de meest vette game van 2014. Dat weet ik nu al, qua gameplay dan hé! :*)

• heerjelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:29
Ik hoop wel dat ze, in tegenstelling tot Leaf Green, Heart Gold etc dit keer wel nieuwe pokemon toevoegen. Imho, er zijn nog veel te veel populaire pokemon zonder mega evo.

• GAITii
Dat doen ze denk ik zeker. Ben benieuwd wat ze bedoelen met "A dramatic world...". Was Hoenn zo dan?

Heb zelf ooit een keer Emerald in een ROM gespeeld maar verder ook niet meer, dus kan me alles slecht herinneren.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Steampunkpokemon? :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• heerjelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:29
Ze hebben het over een nieuwe wereld, dus het zou best kunnen dat het verder gaat dan Hoenn alleen. In de vorige remakes was de gameplay dan wel veel beter, maar wat betreft 'nieuwe' content viel het mij tegen. Heb maar een paar zinnen gelezen over de game maar heb gelijk hoge verwachtingen! En aan de nieuwe looks van Groudon/Kyogre te zien zou het best zo kunnen zijn dat het gaat om een nieuwe form/mega. Ik wil een mega lapras :(

Update:

"Following its reveal yesterday, there has been some question as to the actual content of Pokémon Omega Ruby & Alpha Sapphire, as to whether they're remakes or new versions due to the wording of the announcement. During the Investor Briefing today, Satoru Iwata confirmed that Pokémon Omega Ruby & Pokémon Alpha Sapphire are full-remakes of the 2002 releases, Pokémon Ruby & Sapphire."

Quote van serebii.net. Geen nieuwe wereld dus.

[ Voor 50% gewijzigd door heerjelle op 08-05-2014 09:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
2002 is 12 jaar gelden, wat betekend dat er een hele generatie is waarvoor Hoenn een nieuwe wereld is. Verder kunnen ze de spellen uitgebreid hebben zoals ze in Black 2 / White 2 gedaan hebben.

• wackmaniac
Er zal de komende tijd wel meer bekend worden over de nieuwe spellen. Ik ga er iig een halen :)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:17:
Verder kunnen ze de spellen uitgebreid hebben zoals ze in Black 2 / White 2 gedaan hebben.
Ik denk het niet:
full-remakes
Ik verwacht dus geen nieuwe pokémon, al zul je natuurlijk wel alle pokémon uit X en Y kunnen gebruiken. En misschien wat nieuwe mega's.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

awww yeah, de remakes waar iedereen op aan het wachten was :) Hoenn waar mijn alltime favourite werd geintroduceerd: Breloom. Nu hopen op wat mooie nieuwe toevoegingen aswell en een update voor X/Y mochten er nieuwe evo's bij komen zodat je niet "verplicht" online moet battlen in ruby/sapph maar dat je ook nog in x/y kan blijven en ook tegen ruby/sapph personen kan battlen :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ye-roon schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:34:
[...]zodat je niet "verplicht" online moet battlen in ruby/sapph maar dat je ook nog in x/y kan blijven en ook tegen ruby/sapph personen kan battlen :)
Game Freak wil waarschijnlijk zoals altijd flink cashen dus ik denk dat ze dat bewust in OR/AS willen gaan houden. :P

• wackmaniac
Bij eerdere remakes werden de remakes en de nieuwe games uit de generatie redelijk gelijk getrokken; je kan vanuit sapphire "gewoon" met leafgreen ruilen en vanuit platinum "gewoon" met soulsilver. Ik vermoed daarom dat dit gewoon twee extra games in gen VI worden en je dus kan battlen en traden zonder moeilijke omwegen.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat zou betekenen dat er geen nieuwe mega's toegevoegd kunnen worden óf dat ze X en Y moeten updaten.

• wackmaniac
Hadden ze in X & Y niet al wat mega evoluties gevonden, die nu nog niet bekend waren (ik meen Latios en Latias oa)? Eerlijk gezegd verwacht ik trouwens niet dat er nieuwe pokemon bijkomen.

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Het lijkt mij pas leuk dat ze meerdere regions in een spel zouden steken.
Iedere region zijn 8 gyms en elite 4.
Natuurlijk is dit wel lastig ivm het level van de pokemons. Langs de andere kant zou je steeds opnieuw kunnen beginnen met een nieuwe starter, en na iedere gym kan je steeds pokemons uit je boxes gebruiken tot dat bepaald level.

• wackmaniac
Het verweer van Nintendo/Gamefreak voor dit soort ideeën is dat er niet genoeg ruimte op de ROM is voor alle sprites en code van meerdere volledige werelden.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RobbertDs1 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:08:
Het lijkt mij pas leuk dat ze meerdere regions in een spel zouden steken.
Iedere region zijn 8 gyms en elite 4.
Natuurlijk is dit wel lastig ivm het level van de pokemons. Langs de andere kant zou je steeds opnieuw kunnen beginnen met een nieuwe starter, en na iedere gym kan je steeds pokemons uit je boxes gebruiken tot dat bepaald level.
Nouja, het is ze voor Gold/Silver ook gewoon gelukt. Na Johto mocht je Kanto gaan doen. Ik zou ook best graag zien dat dat kon. Op zich trouwens niet zo lastig, kwestie van de pokémon in de regio die je doet laten scalen met de pokémon die je bij je hebt. Heb je een pokémon van level 20 dan heeft je tegenstander dat ook, heb je pokémon van level 100 dan hebben diezelfde tegenstanders datzelfde level. Betekent wel dat ze alleen moeten kijken naar de sterkte pokémon in je party. Het zou wel erg simpel zijn om met een level 100 pokémon en 5 level 1 pokémon aan te komen zetten en dan een tegenstander te krijgen met level 105 / 6 = level 18 pokémon. :P

Verwijderd

Topicstarter
NMe schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:49:
Dat zou betekenen dat er geen nieuwe mega's toegevoegd kunnen worden óf dat ze X en Y moeten updaten.
En hier schuilt de kracht van de 3DS, er zijn al meerdere updates voor X & Y uitgekomen. Dus ze zouden zo een update kunnen maken die een paar mega-evoluties toevoegd.

Ze maken bv gewoon een versie 1.3 (nu zijn ze bij 1.2) en maken de nieuwe games zo dat je enkel met X & Y kan linken als die versie 1.3 zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2014 13:45 ]

• BlackthunderAwf
Ik weet niet of het met de naam van de nieuwe Pokémon game te maken heeft, maar het online Pokémon spel "Pokémon Omega" (misschien wel bij jullie bekend), heeft bericht gehad van de advocaat van Nintendo dat zij de website offline moeten halen. Erg jammer, want ik ben sinds het begin van het spel actief geweest, en dat is bijna 4 jaar lang :o...

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-11 19:45
Het viel mij gelijk op dat Kyogre een nieuwe tekening op z'n kop had, zag net dat ze Groudon z'n tekeningen ook redelijk aangepast hebben.
De tekening op groudon's klauw lijkt redelijk op Omega (Ohm) en kyogre's tekening lijkt op een verneukte Alpha :)

Waar ik wel op hoop is dat het een remake is ala HG SS, dus nagenoeg identiek, maar upgrades als de mogelijkheid om zo goed als alle legendaries te vangen en ander spul.
Hopelijk brengen ze ook weer de rebattle functionaliteit van de pokenav terug en breiden ze deze uit, even als de secret bases :p

@sanderev66.
Ruby en Saphire hebben destijds ook een update gehad, om de berries te fixen. Dus het was al langer mogelijk om code aan te passen ;)
Ik weet eigenlijk niet of de updates van X&Y wel op de cartridge zelf staan, of gewoon op de 3DS (zoals bij mario kart 7(?) die kon je er namelijk weer af halen alleen dan kon je niet online). Gezien de action replay voor de 3DS ook cheats kan invoegen zou ik haast zeggen dat het "ROM" wel te beschrijven is.

• 2Keys
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-11 16:23
NMe schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:58:
[...]

2003 is 11 jaar geleden hoor. :P
De jappen hadden hem al 2 jaar eerder =)

Verwijderd

Topicstarter
DCG909 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:29:
@sanderev66.
Ruby en Saphire hebben destijds ook een update gehad, om de berries te fixen. Dus het was al langer mogelijk om code aan te passen ;)
Ik weet eigenlijk niet of de updates van X&Y wel op de cartridge zelf staan, of gewoon op de 3DS (zoals bij mario kart 7(?) die kon je er namelijk weer af halen alleen dan kon je niet online). Gezien de action replay voor de 3DS ook cheats kan invoegen zou ik haast zeggen dat het "ROM" wel te beschrijven is.
Updates worden als extra data op de 3DS opgeslagen.

En de action replay gebruikt het geheugen van de 3DS (VRAM).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2014 15:01 ]

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-11 19:45
Dan lijkt het mij dus moeilijk om extra pokemon aan X & Y toe te voegen...
Als ze al nieuwe vormen (mega evolutions, "symbool thingies*", etc.) toevoegen wordt het waarschijnlijk net zoals oudere games, die kun je niet gebruiken tegen oudere spellen, of ze vallen terug in hun normale vorm.
Zoals met ruby & saphire en fire red & leaf green (deoxys)

*= Wikipedia: Greek alphabet
(Heb zo'n vermoeden dat rayquaza misschien een kleinere update dan groudon en kyogre krijgt, omdat de cirkel op z'n kop al redelijk op omicron lijkt, of ze veranderen het in theta, maar dat lijkt me sterk...)

De nieuwe "AR" (powersave) veranderd de savegame van het spel. je savegame wordt naar Datel opgestuurd en op hun 3DS aangepast. Schijnt dat je savegame daardoor ook USA wordt :/
Ik had alleen begrepen dat er een soort experimentele optie was om cheats toe te voegen, al weet ik dus niet hoe ze dat dan voor elkaar krijgen om dat op de cartridge te krijgen :s

Verwijderd

Topicstarter
DCG909 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:31:
Dan lijkt het mij dus moeilijk om extra pokemon aan X & Y toe te voegen...
Als ze al nieuwe vormen (mega evolutions, "symbool thingies*", etc.) toevoegen wordt het waarschijnlijk net zoals oudere games, die kun je niet gebruiken tegen oudere spellen, of ze vallen terug in hun normale vorm.
Zoals met ruby & saphire en fire red & leaf green (deoxys)
Nou nee, het maakt het juist makkelijker. Extra content wordt geladen zodra het spel start. Zo kunnen ze heel eenvoudig extra Pokémon in het spel opnemen. (Soort van DLC, dus)

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:57:
[...]

Nou nee, het maakt het juist makkelijker. Extra content wordt geladen zodra het spel start. Zo kunnen ze heel eenvoudig extra Pokémon in het spel opnemen. (Soort van DLC, dus)
Nintendo heeft voor de release al aangegeven geen DLC uit te brengen.

Overigens ben ik heel benieuwd naar de nieuwe Ruby en Sapphire. Pokemon X en Y vind ik niks. Normaliter speel ik alle Pokemon games wel een aantal keer door en meer dan 100 uren gameplay, maar met Y ben ik na 4 badges opgehouden en nooit meer naar om gekeken. Ik vind het hele EV/IV breeden geen zak aan (daar wordt toch wel veel focus opgelegd...), de beroerde framerate (zeker in 3D, maar ook in 2D is het niet te doen), de focus op online vind ik maar vervelend (vrienden, o-powers, etc.), de mega evolutions slaan nergens op en passen niet bij Pokemon en de nieuwe beesten zijn inspiratieloos.

Hopen dat ze met Ruby en Sapphire weer gewoon teruggaan naar de basis :) .

[ Voor 48% gewijzigd door Cubic X op 09-05-2014 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei "soort van" ;) Gezien het feit ze al wel 2 updates uitgebracht hebben, en die werken op dezelfde wijze.

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009

Michelli

LL.M

Zojuist eindelijk een goede Gible weten te breeden voor de International May Challenge. Breeding rejects op Wonder Trade gegooid, wat me toch nog wat goede pokemon heeft opgeleverd. Voor de gein ook weer 'ns bijgehouden wat ik via de Wonder Trade heb ontvangen :')

https://docs.google.com/s...p2eUZybXlpaWc&output=html

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cubic X schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:46:
[...]

Hopen dat ze met Ruby en Sapphire weer gewoon teruggaan naar de basis :) .
Het lijkt met dat ze met OR en AS van plan zijn verder te cashen op de engine van X en Y. Verder zitten daar dezelfde pokémon in als in X en Y en gaat dat IV/EV-verhaal nergens naartoe want dat is de basis voor alle PvP-battles. Ik denk niet dat je te veel moet verwachten van de nieuwe games als je X en Y niks vindt.

• Cr0kie
  • Nu online
Friend code is. 5472-8350-7732

• BlackthunderAwf
Afbeeldingslocatie: http://www.gamemania.nl/content/dedicated_pokemonzaandam/dedicated_pokemonzaandam.jpg

Dit kwam ik tegen op een ander forum. Voor mij te ver weg (en ook niet zeer interessant tbh), maar misschien voor anderen hier.

Verwijderd

Topicstarter
Wel grappig dat er meerdere Pokémon X & Y "events" georganiseerd worden.

• BlackthunderAwf
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:53:
Wel grappig dat er meerdere Pokémon X & Y "events" georganiseerd worden.
Je bedoelt dit event en die van Magmar/Electabuzz?

• GAITii
Iemand interesse in een Rotom? O-) De 6IV'ers geef ik liever nog niet zo snel weg. Allemaal de juiste natures + IV.

Afbeeldingslocatie: http://homeserver.gerbenkwakkel.nl/Tweakers.net/BreedSheet_1452014.png

• Cr0kie
  • Nu online
Homeserver.gerbenkkwakkel.nl is door de proxy op het werk gezien als "Suspicious and therefore blocked by our Internet filter"

• wackmaniac
Even schoppen :)

Deze held had tijd over: http://mashable.com/2014/05/17/lego-pokemon/

Afbeeldingslocatie: http://rack.3.mshcdn.com/media/ZgkyMDE0LzA1LzE2LzY2L2VmYWJqYnguYThhOTMuanBnCnAJdGh1bWIJODUweDg1MD4KZQlqcGc/fc170a13/c5a/efabjbx.jpg

• BlackthunderAwf
Knap hoor, zeer creatief omgegaan met lego _/-\o_
Zou wat zijn dat dit in productie wordt genomen. Sowieso dat ik dan Blaziken ga aanschaffen.

• GAITii
Nice! :D

Hier nog steeds druk bezig met X (ondertussen 250 uur erop zitten).

• GAITii
Vraagje tussendoor hé... ik heb nu een 2DS maar wil eigenlijk wel een 3DS XL, Is het mogelijk om mijn friendcode mee te nemen + mijn savegame?

• wackmaniac
Er schijnt iets als System transfer te zijn die dat soort dingen zou regelen.

Verwijderd

Topicstarter
Verder staan save-games van spelcartridges nog gewoon op de cartridge. De extra data (spot/streetpass), DLC en savegames van spellen die je gedownload hebt (in de eShop) staan op de SD kaart. Om die over te zetten heb je idd System transfer nodig. Dit geldt ook voor je FC en Nintendo Network Id.

• GAITii
Thx! :) Tegen de tijd van ORAS maar eens kijken naar een 3DS XL. :)

Hoelang duurt het eigenlijk dat je één van die drie vogels in X en Y kan vangen? Ben Moltres nu 2 keer tegen gekomen... maar het is net zo irritant als in Gold en Silver met dat roamen van die honden.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

GerbenKwakkel schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:40:
Thx! :) Tegen de tijd van ORAS maar eens kijken naar een 3DS XL. :)

Hoelang duurt het eigenlijk dat je één van die drie vogels in X en Y kan vangen? Ben Moltres nu 2 keer tegen gekomen... maar het is net zo irritant als in Gold en Silver met dat roamen van die honden.
Je kan met een super Repel rondrennen tussen route en stad, heb je binnen kwartiertje.

• wackmaniac
Hij vliegt een keer of 10 weg.

• GAITii
Bij mij krijg ik het niet voor elkaar, Max Repel aan en tussen route en stad wisselen. Krijg hem niet eens te zien... moet die Repel dan niet uit?

• wackmaniac
Je hoeft geen repel te gebruiken nee. Beetje door het gras lopen, dan kom je hem wel tegen. De eerste 10 keer vliegt ie weg en daarna kan je aan de slag.

• GAITii
Bumpje! :D Hier nog mensen wat gedaan aan hun X of Y story?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

GerbenKwakkel schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:10:
Bij mij krijg ik het niet voor elkaar, Max Repel aan en tussen route en stad wisselen. Krijg hem niet eens te zien... moet die Repel dan niet uit?
Gewoon op de kaart kijken waar 'ie zit en daar naartoe lopen. Als je op de juiste route zit vind je hem vrijwel meteen. Je moet wel te voet/skate/fiets naar die route toe, want zodra je Fly gebruikt gaat 'ie ergens anders naartoe. ;)
GerbenKwakkel schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:09:
Story? :P

Ik heb al weken niet meer gespeeld. Best zonde van alle tijd die ik in mijn team heb gestopt. Meteen een beetje het nadeel van je dex "af" hebben denk ik. :+

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Ik had er een uur of 16 inzitten in een twee maanden tijd ofzo, maar ben deze week opnieuw begonnen. Dit keer met een idee voor een team vanaf het begin. En vanaf volgende week ga ik treinen naar m'n werk. Dus dan kan ik X afwisselen met Z(elda) en wat meer spelen.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• BlackthunderAwf
Niet zozeer X/Y op dit moment. Druk bezig met al de andere spellen spelen om bij de league te komen. Dan onderling ruilen (wacht nu op een link cable om tussen FR/LG te ruilen) en de league verslaan. Daarna verder spelen om op elke game de Dexxen te vullen. Gaat wat tijd in zitten, maar dan heb je uiteindelijk ook wat ;D.

X heb ik een tijdje terug in de aanbieding gekocht. Kan ik morgen wel eens even mee beginnen.

• GAITii
Toch wel nice dat er nog mensen zijn die het nog steeds spelen (waaronder ook ik elke avond). Kun je trouwens ook vanuit HG/SS rechtstreeks naar X/Y Pokémon's overzetten of moeten ze dan eerst weer naar B2/W2?

• BlackthunderAwf
GerbenKwakkel schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:43:
Toch wel nice dat er nog mensen zijn die het nog steeds spelen (waaronder ook ik elke avond). Kun je trouwens ook vanuit HG/SS rechtstreeks naar X/Y Pokémon's overzetten of moeten ze dan eerst weer naar B2/W2?
Achja, de één houdt van een filmpje op een woensdagavond, de ander gamed liever.
You can trade Pokemon from Heart Gold to Black/White/Black 2/White 2, and then from Black/White/Black 2/White 2 to X and Y, but you have to get Pokemon Bank in order to trade from Black/White/Black 2/White 2 to X and Y.

• wackmaniac
Je kan zo lekker breinloos trainen terwijl je tv kijkt :) Laatste tijd andere spellen gespeeld; Emerald zit ik bij de league en heb op gba4ios een LeafGreen Nuzlocke challenge gestart. Eens kijken of dat wat wordt :)

• GAITii
Het blijven geweldige games, met een geweldige gameplay waarin graphics weinig tot niks uit maken.

Had graag HG of SS nog een keer weer door gespeeld, zo mooi dat de Pokémon in je eerste slot achter je aan loopt! :) Helaas moet ik dan ook B/B2/W/W2 hebben, en die vind ik dan weer niks.

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Vanaf deze week reis ik met de trein naar mijn werk. Lekker 2x per dag zo'n 25 minuten (minimaal) Pokemon X spelen. Momenteel is mijn team:

- Honedge (lvl 30)
- Frogadier (lvl 31)
- Gardevoir (lvl 31)
- Gabite (lvl 32)
- (Mega) Venusaur (lvl 32)
- Talonflame (lvl 35)

Ik heb vanmorgen in de trein de Plant Badge gehaald, dus lekker bezig. In het begin veel moeite gehad om Ralts te trainen, maar na de eerste evolutie beter, en na de tweede kan Gardevoir goed bijblijven. Nu ben ik wat levels aan het grinden in Battle Chateau, daar geef ik lekker de eerste Pokemon Lucky Egg voor boosted XP ;)

• GAITii
Dat Battle Chateau snap ik echt niks van... kom mensen tegen met alleen maar Pokémons van lvl 5...

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

GerbenKwakkel schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:30:
Het blijven geweldige games, met een geweldige gameplay waarin graphics weinig tot niks uit maken.
Ik weet het niet. Het blijven wél steeds dezelfde spellen. Elke nieuwe generatie voegt weer een nieuwe gimmick toe, maar in essentie is het spel eigenlijk sinds Red en Blue totaal niet veranderd. Dat is natuurlijk ook een deel van de charme, maar "geweldige gameplay" zou ik het niet willen noemen. :P

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

NMe schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:24:
[...]

Ik weet het niet. Het blijven wél steeds dezelfde spellen. Elke nieuwe generatie voegt weer een nieuwe gimmick toe, maar in essentie is het spel eigenlijk sinds Red en Blue totaal niet veranderd. Dat is natuurlijk ook een deel van de charme, maar "geweldige gameplay" zou ik het niet willen noemen. :P
Eens. Wat juist zo leuk is dat het wel steeds meer makkelijk online wordt, denk aan gts,double battle,tournaments (dit weekend online!) evt en iv, breeden wat de ervaring veel beter maakt.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 09:38

Lapras

Ice beam

Ik lig op de bank met een blessure. Ben opnieuw begonnen in Y. Doe wel een Nuzlocke voor het eerst. Maar eens kijken hoe dat bevalt. Wel stukje spannender daardoor.

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

GerbenKwakkel schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:51:
Dat Battle Chateau snap ik echt niks van... kom mensen tegen met alleen maar Pokémons van lvl 5...
Hoe meer je battlet, hoe hoger jouw rank wordt. Als jouw rank hoger is, komen er sterkere vijanden. Je kunt ook bepaalde writs aanschaffen (vanaf 50k), die werken 24 uur en zorgen dat je tegenstanders sterkere Poke's hebben, of dat er vaker nieuwe tegenstanders komen (1 of 3 minuten nieuwe tegenstander ipv elke 6 minuten). Deze writs kosten 50k-300k en werken maar 24 uur, maar met Amulet Coin kun je al snel veel geld terugwinnen.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:34
Lapras schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:46:
Ik lig op de bank met een blessure. Ben opnieuw begonnen in Y. Doe wel een Nuzlocke voor het eerst. Maar eens kijken hoe dat bevalt. Wel stukje spannender daardoor.
Hoe ver ben je, en hoe veel leuker is dit dan het 'echte' spel? Heb er op zich wel interesse voor in de vakantie :)

• Lapras

Lapras

Ice beam

mat.hi.as schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:31:
[...]

Hoe ver ben je, en hoe veel leuker is dit dan het 'echte' spel? Heb er op zich wel interesse voor in de vakantie :)
Gym 1, haha. Moest vooral weer alle EV training zaken opnieuw halen. Heb wel mijn eerste paar pokemon gevangen op de verschillende routes.

Het is leuker omdat je veel voorzichtiger bent met de pokemon die je hebt. Moeilijker valt opzich nog wel mee, je geeft alleen veel meer uit aan potions.

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 00:20
Iemand hier die zijn Pokemon Y wil ruilen tegen Pokemon X. Stuur maar een berichtje.

[ Voor 18% gewijzigd door MissMe NL op 07-06-2014 09:50 ]

• wackmaniac
Nieuwe mega-evoluties voor alpha sapphire en omega ruby bevestigd voor swampert, sceptile, diancie, kyogre en groudon: http://cheezburger.com/61576705

• GAITii
Wohoo nice! :D

• wackmaniac
@SerebiiNet: Serebii Update: Worldwide releases of Pokémon ORAS:
Japan: November 21th 2014
US: November 21st 2014
EU: November 28th 2014

• GAITii
YouTube: GAMEPLAY TRAILER AND SCREENSHOTS! Pokemon Omega Ruby & Alpha Sapphire

Ziet er weer verslavend uit! :D

[ Voor 4% gewijzigd door GAITii op 11-06-2014 09:37 ]

• wackmaniac
En Mega Sableye aangekondigd: https://www.youtube.com/watch?v=GhBSCthYTLE

Denk toch dat ze een flinke bak extra mega evolutions gaan introduceren. Je kan volgens mij geen items aan Pokémon meegeven als je ze naar de bank zet, dus dan zouden ze ze X en Y niet hoeven bij te werken hiervoor.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

wackmaniac schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:24:
En Mega Sableye aangekondigd: https://www.youtube.com/watch?v=GhBSCthYTLE

Denk toch dat ze een flinke bak extra mega evolutions gaan introduceren. Je kan volgens mij geen items aan Pokémon meegeven als je ze naar de bank zet, dus dan zouden ze ze X en Y niet hoeven bij te werken hiervoor.
Ik denk niet dat je Bank nodig hebt om te traden tussen AR/OS en X/Y. Dat kan gewoon via de GTS of friend trades. En in friend trades kun je wel items meegeven. Ik denk dat ze X en Y wel even updaten voor de nieuwe mega's. Voor zover ik kan zien is het gewoon dezelfde game engine dus dat kost ze misschien 2 dagen werk ofzo. :P

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 12-06-2014 11:39 ]

• wackmaniac
True, dat klinkt ook wel aannemelijk ...

• GAITii
Pokebank zal toch wel gaan werken tussen X en Y -> AR en OS? Dan kan ik mijn EV'ed Poké's makkelijk meenemen namelijk.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

GerbenKwakkel schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:38:
Pokebank zal toch wel gaan werken tussen X en Y -> AR en OS? Dan kan ik mijn EV'ed Poké's makkelijk meenemen namelijk.
Tuurlijk zal dat werken, maar je kan geen items doorgeven met de Bank, dus als je die gebruikt kun je je Mega Stones niet meegeven.

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Helaas op de harde manier achter gekomen dat de move Fling (waarmee je Pokemon een item gooit), je item ook echt weggooit. Ik had Lucky Egg gekoppeld voor de EXP Boost, die ben ik nu dus kwijt :(

Dan maar op de langzamere manier wat levels grinden.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En dat voor 30 power op je move. :+

• Lapras

Lapras

Ice beam

Het erge aan AR en OS is dat je er toch weer één koopt. Weinig spellen waarin zo weinig verbeterd wordt die je toch koopt. Waarschijnlijk omdat de basis al goed is.

• GAITii
Jammer dat waarschijnlijk 'trainer customization' eruit is en 'weer' geen Pokémon achter je aan loopt wat ik heel vet in Yellow en HG/SS vond.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

GerbenKwakkel schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:28:
Jammer dat waarschijnlijk 'trainer customization' eruit is en 'weer' geen Pokémon achter je aan loopt wat ik heel vet in Yellow en HG/SS vond.
Some guy comes to me and asks: WOAH! Whats that walking behind you!? Oh its just my mother f-ing T-tar, do you like it? T-tar: "TYRANTIARRRRRG!". The guy runs away screaming, only leaving behind a trail of pee.

Yep, those were the times.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• GAITii
Het zit er dus wel in?

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Ypho schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:45:
Helaas op de harde manier achter gekomen dat de move Fling (waarmee je Pokemon een item gooit), je item ook echt weggooit. Ik had Lucky Egg gekoppeld voor de EXP Boost, die ben ik nu dus kwijt :(

Dan maar op de langzamere manier wat levels grinden.
NMe schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:57:
En dat voor 30 power op je move. :+
Ja helaas. En het gemene is dat bij Battle Chateau je het item niet kwijtraakt, dit is waarschijnlijk ergens in het wild gebeurd :(

Heeft iemand er toevallig eentje over? Ik heb nog geen Friend Safari, dus kan nog geen Chansey's gaan vangen met een ~5% kans op Lucky Egg ;)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ypho schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:22:
[...]

Heeft iemand er toevallig eentje over? Ik heb nog geen Friend Safari, dus kan nog geen Chansey's gaan vangen met een ~5% kans op Lucky Egg ;)
20%. :P Moet je wel even een pokémon met Compound Eyes in je party doen. Thief erbij en klaar. :P

Ik heb zelf geen Lucky Egg over, sorry. :P

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

NMe schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:47:
[...]

20%. :P Moet je wel even een pokémon met Compound Eyes in je party doen. Thief erbij en klaar. :P
Probleem is alleen dat ik nog geen Chansey kan vangen ivm geen Friend Safari (pre-elite 4), laat staan eentje vangen ;)

Dus ik houd me aanbevolen mocht iemand er eentje over hebben, of willen vangen ;)

Verwijderd

Kijk uit naar de remakes :) Ben nu een Mankey aan het breeden voor de solo play.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ypho schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:34:
[...]

Dus ik houd me aanbevolen mocht iemand er eentje over hebben, of willen vangen ;)
Ik heb volgens mij ook geen vrienden met Chansey maar kan eens kijken. :)

• GAITii
Ik moet ook maar weer eens gaan spelen en breeden, Mankey is inderdaad een leuke! Moet Zygarde ook nog steeds eens gaan vangen.

Paar weekjes terug Moltres met goede IV + Nature gevangen die nu ook goed ge'EV'd is, yay :).

• wackmaniac
Zal eens kijken of ik een Chansey in de FS heb.

Update: noivern even aan het werk gezet en heb wel een lucky egg voor je. DM maar ff om af te spreken en friend codes.

[ Voor 56% gewijzigd door wackmaniac op 19-06-2014 21:31 ]

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Als er iemand nog een eviolite heeft, ik zoek er 1. Heb wel wat items, roep maar ;)

Pagina: 1 ... 53 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.