Volgens mij is er geen methode bekend om Pokemon X/Y eerder te spelen (en zeker niet zoveel eerder:P), dus mogen ze moeilijk doen, kan je natuurlijk de waarheid vertellen. Stelletje hufters als ze je dan niet toelaten...
Ik kwam net op route 22 een wilde Moltres tegen maar voor dak ook maar iets kon doen vlucht ie weg :(
Hoe kan je dit voorkomen?
Hoe kan je dit voorkomen?
Niet; je zal hem ong 10 keer tegenkomen en hij zal vluchten. Je kan bij de pokedex entry zien waar de vogel zich bevindt, beetje door het gras lopen en je komt hem vanzelf tegen. Na ong 10 keer zie je dat hij zich ophoudt in de Sea Spirit’s Den. Daar kan je hem dan vangen.
[ Voor 65% gewijzigd door wackmaniac op 07-03-2014 15:14 ]
Read the code, write the code, be the code!
Inmiddels ook begonnen! Nog niet zo veel gespeeld, 6 badges behaald geloof ik.
Als iemand een keer wil traden of friend safari wil doen, friend code is 3325 - 3363 - 2460.
Als iemand een keer wil traden of friend safari wil doen, friend code is 3325 - 3363 - 2460.
heb je toegevoegdRiquiqui schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 23:26:
Inmiddels ook begonnen! Nog niet zo veel gespeeld, 6 badges behaald geloof ik.
mijne is 0791-3057-8264
Ik heb vorige week Pokemon X gekocht, dit weekend de eerste badge gehaald. Hebben mensen nog speltips? Of gewoon spelen en je ziet het wel? De EV training, breeden etc is zeker pas handig/mogelijk/interessant na de Elite 4 of kan dit al eerder?
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
EV training (dmv Super Training) kan je al voor de e4 doen. EV training zonder Pokerus of BP items is erg langdradig, en heeft eigenlijk ook geen toegevoegde waarde tijdens het verhaal. Breeden is beschikbaar vanaf het moment dat je bij de daycare komt, maar ook hier geldt dat het niet interessant is voor het verhaal. Na de e4 kan je ook bij de friend safari komen waar iedere Pokemon die je vangt minstens 2 perfecte IV heeft. En die zijn best wel vereist wil je (goed) breeden.Ypho schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:42:
Ik heb vorige week Pokemon X gekocht, dit weekend de eerste badge gehaald. Hebben mensen nog speltips? Of gewoon spelen en je ziet het wel? De EV training, breeden etc is zeker pas handig/mogelijk/interessant na de Elite 4 of kan dit al eerder?
Nog verdere tips: gewoon plezier hebben, niet te moeilijk denken
Ben ook overnieuw begonnen. Inmiddels nu alweer bij de Glittering Cave.
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231
Aaargh, het hele weekend net achter het net gevist. Wil graag een Rayquaza en een Kyogre, maar was niet helemaal van plan hier een eigen legendary tegenover te zetten. Gelukkig zijn er mensen die niet-legendaries willen hebben, maar dan wel flink hoge levels. Als ik dan die paar leveltjes had toegevoegd was die trade niet meer beschikbaar. Heb nu wel een bak met level 80 - 90 poks 
Oh! En ik heb eindelijk een Manaphy weten te regelen! Whoehoe! Mensen die een Phione willen hebben kunnen zich dus melden bij mij.
Oh! En ik heb eindelijk een Manaphy weten te regelen! Whoehoe! Mensen die een Phione willen hebben kunnen zich dus melden bij mij.
[ Voor 19% gewijzigd door wackmaniac op 10-03-2014 11:26 ]
Ik wil wel een Phione!
Gefeliciteerd trouwens met je verjaardag!
Dankjewel, ben vnv wel online (na 21:00). Moet je maar ff een trade aanslingeren.
Moi, dan ben ik er ook! Hoe heet je ook alweer in game?wackmaniac schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:35:
Dankjewel, ben vnv wel online (na 21:00). Moet je maar ff een trade aanslingeren.
ingame ben ik Tisc. Ik sta wel op de fc-lijst en volgens mij zijn wij al vrienden. Evt krijg je een eitje, want die krengen kosten 24000 stappen om uit te komen, zelfs met Flame Body duurt dat nog lang
[ Voor 42% gewijzigd door wackmaniac op 10-03-2014 13:29 ]
thnx !! heb jij misschien nog een pokemon nodig ? misschien dat ik die toevallig heb of aan gkan komen
Valt wel mee, toch? Ik heb een tijd geleden een stapeltje Phiones gemaakt omdat ik dacht dat die makkelijk ruilmateriaal zouden zijn (waren ze nietwackmaniac schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:24:
ingame ben ik Tisc. Ik sta wel op de fc-lijst en volgens mij zijn wij al vrienden. Evt krijg je een eitje, want die krengen kosten 24000 stappen om uit te komen, zelfs met Flame Body duurt dat nog lang
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Met die oval charm is het zo gepiept om een paar eitjes te knutselen en dan maar rond de eiffeltoren rennen. Ben er dus gister achter gekomen dat je Manaphy niet via de GTS kan ruilen, beetje een domper; ik wilde manaphy ruilen tegen een Koygre of Rayquaza.
Ik mis op de GTS trouwens ook de feature "wie is er op zoek naar deze pokémon". Dan kan je misschien nog een beetje van je overtollige boefjes af.
Ik mis op de GTS trouwens ook de feature "wie is er op zoek naar deze pokémon". Dan kan je misschien nog een beetje van je overtollige boefjes af.
Maar voordat je die Oval Charm hebt dan ben je nog wel even bezig. Mijn storyline schiet ook alweer op. Net alweer de 2e badge gehaald.
Als je opnieuw begint wel 
Vooral in het begin waren de game exclusives prima te vinden op de GTS en tegen zeer schappelijke "prijzen". Probeer nu mijn national dex te vullen en aangezien ruilen via de GTS minder werk is dan een generation transport zocht ik gister naar een, wait for it, Rattata. Een greep uit de gevraagde Pokémon: Mew, Manaphy, Victini, Mewto, Entei .... Waar gaat het naartoe met deze wereld ....
Vooral in het begin waren de game exclusives prima te vinden op de GTS en tegen zeer schappelijke "prijzen". Probeer nu mijn national dex te vullen en aangezien ruilen via de GTS minder werk is dan een generation transport zocht ik gister naar een, wait for it, Rattata. Een greep uit de gevraagde Pokémon: Mew, Manaphy, Victini, Mewto, Entei .... Waar gaat het naartoe met deze wereld ....
Ja klopt, slaat helemaal nergens op. Je kunt wel zelf een schappelijke Pokemon offeren en en Ratatta vragen, maar dat werkt ook niet altijd. Je beste kans is denk ik op forums zoals deze traden. Zijn vast wel mensen die er een voor je willen breeden (ik zou best willen doen, maar weet niet of ik een rattata heb)wackmaniac schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:15:
Als je opnieuw begint wel
Heb straks 2x Mewtwo en 2x Xerneas. Heb zelf ook al de gehele GTS afgezocht maar da's echt niet leuk meer nee...
Wat mij wel opvalt, ik kijk nog wel vaak naar die Twitch livestreams van X en Y. En heel veel streamers hebben gewoon 20x Entei / Raiko / Suicine shiny... gehackt of wat?
Wat mij wel opvalt, ik kijk nog wel vaak naar die Twitch livestreams van X en Y. En heel veel streamers hebben gewoon 20x Entei / Raiko / Suicine shiny... gehackt of wat?
Dat moet haast wel. Heb nu 30 uur gespendeerd aan twee keer dat achterlijke Pokémon Ranger uit te spelen en dus heb ik twee Manaphy, maar shiny legendaries ... dat is wel heel onwaarschijnlijk. Werd van de week trouwens door een passerby gevraagd om te traden, gaat die baklap al zijn shinies showen en verbreekt vervolgens de connectie ....
Die Xerneas kan je wel mooi traden voor een Yvertal. Zou wel een optie zijn; alle poks naar de bank, cassette resetten en zodra je spel goed en wel onderweg is alle poks weer uit de bank trekken
Probleem is dat ik eigenlijk LeafGreen, Emerald, SoulSilver en Black nog even flink moet doorploegen.
Die Xerneas kan je wel mooi traden voor een Yvertal. Zou wel een optie zijn; alle poks naar de bank, cassette resetten en zodra je spel goed en wel onderweg is alle poks weer uit de bank trekken
[ Voor 30% gewijzigd door wackmaniac op 11-03-2014 09:25 ]
Haha dat zie ik ook wel vaak voorbij komen ja. Is er al een Mew gaande op de GTS?
Maar is Phione nou zo sterk dan?
Of is het gewoon leuk om die te hebben eigenlijk? Want ik gok niet dat die competetive goed meekomt...
Maar is Phione nou zo sterk dan?
[ Voor 48% gewijzigd door GAITii op 11-03-2014 10:16 ]
Phione is de babyvorm van Manaphy, maar niet te evolueren naar Manaphy. Manaphy is een event pokémon en is dus alleen via de geheime missie in Pokémon Ranger te verkrijgen. Staat wel wat info over op Smogon.
Er wordt veel gevraagd om Mew en Victini enzo op de GTS, maar die kunnen helemaal niet via de GTS geruild worden. Dat zijn dus eikels die hun shiny legendaries willen showen.
Er wordt veel gevraagd om Mew en Victini enzo op de GTS, maar die kunnen helemaal niet via de GTS geruild worden. Dat zijn dus eikels die hun shiny legendaries willen showen.
Mja, of van die mensen die een level 1-10 Ditto vragen. Wat niet kan omdat ze niet te breeden zijn en in geen enkel spel op dat level te vangen zijn.
Ik heb dat anders aangepakt toen ik aan mijn dex werkte. Ik kreeg in de eerste instantie wat previous gen starters via wonder trade, Mudkip en Tepig geloof ik, zo uit het hoofd. Die heb ik als een malle lopen breeden en lopen ruilen tegen de andere "unobtainable" pokémon waaronder inderdaad Rattata. Castform was ook fijn ruilmateriaal trouwens, als ik die aanbood voor een willekeurige unobtainable die ik nog moest, dan kreeg ik die binnen een paar uurtjes.wackmaniac schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:15:
Hoever zijn ze trouwens al met Crystal op Twitch? Kan niet zo gauw ergens een voortgang of log vinden
https://sites.google.com/site/twitchplayspokemonstatus/GerbenKwakkel schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:08:
Hoever zijn ze trouwens al met Crystal op Twitch? Kan niet zo gauw ergens een voortgang of log vinden
Zojuist Elite 4 verslagen...GerbenKwakkel schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:08:
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Ah oké, gaat sneller als bij Red volgens mij! Gister weer verder gegaan met mijn nieuwe X, momenteel 3 badges.
Mijn team is momenteel:

lvl. 36

lvl. 38

lvl. 38

lvl. 32
Iemand die nog leuke weet voor erbij? Is puur alleen om de story line door te komen. Daarna gaan we weer bezig met het breeden.
Mijn team is momenteel:

lvl. 36

lvl. 38

lvl. 38

lvl. 32
Iemand die nog leuke weet voor erbij? Is puur alleen om de story line door te komen. Daarna gaan we weer bezig met het breeden.
[ Voor 3% gewijzigd door GAITii op 12-03-2014 11:29 ]
Die dinosaurus uit dat eerste fossiel vond ik wel een leuke 
Best grappig dat we bijna exact hetzelfde team hadden op dat moment uitgezonderd die eerste
Best grappig dat we bijna exact hetzelfde team hadden op dat moment uitgezonderd die eerste
[ Voor 64% gewijzigd door Ashtaria op 12-03-2014 11:31 ]
Heb die draaQ gepakt, omdat ik die Dinosaurus de vorige keer al had gepakt (zit nog in mijn bank). Alleen die wil ik bewaren.
[ Voor 5% gewijzigd door GAITii op 12-03-2014 11:38 ]
Zijn er nog mensen die Online battles doen? Ik doe vaak via de pss maar vaak mensen bij die alleen maar legends of hacked pokemon gebruiken.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Veranderd je Friend Safari ook wanneer je opnieuw begint? Want dat zou een extra reden zijn om opnieuw ta gaan beginnen
@ hierboven, nog nooit online gedaan, maar ben wel van plan wanneer ik de story line uit heb en wat gebreed / ev'ed heb om dan te gaan matchen.
@ hierboven, nog nooit online gedaan, maar ben wel van plan wanneer ik de story line uit heb en wat gebreed / ev'ed heb om dan te gaan matchen.
[ Voor 65% gewijzigd door GAITii op 12-03-2014 15:56 ]
Volgens mij is het gekoppeld aan je friendcode en niet je game, dus het lijkt mij dat die niet zal veranderen. Ik heb bijvoorbeeld een Friend Safari van mijn nichtje, terwijl ze nog nooit een pokemon game heeft gespeeld.GerbenKwakkel schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:51:
Veranderd je Friend Safari ook wanneer je opnieuw begint? Want dat zou een extra reden zijn om opnieuw ta gaan beginnen
Vandaag is het me gelukt om een Jolly Chimchar te breeden met Iron Fist en de juiste IV's (alles behalve Sp. Atk maximaal)
Je krijgt inderdaad een nieuwe safari als je je game reset. Je vrienden zijn gekoppeld via friend codes maar je safari is gekoppeld aan je trainer-ID. Ik wou dat ik dat eerder had geweten, want dan had ik inderdaad ook een reset gedaan. Nu heb ik het niet meer nodig.
Oké, kan iemand dan ook zien welke FS ik heb?
in-game naam Gerben.
Friend code even toegevoegd aan de lijst, ik zal vanavond ook eens friends gaan toevoegen: 2981-7408-6371
Ik had je al in de lijst Gerben en bij mij is je friend safari niet veranderd.
Vertrouwen in de GTS weer een beetje hersteld; gister weer wat schappelijke trades kunnen doen. Een Rattata voor een laffe Makuhita en een Cleffa voor een Igglybuff. Wordt nog wel wat met die national dex
Vertrouwen in de GTS weer een beetje hersteld; gister weer wat schappelijke trades kunnen doen. Een Rattata voor een laffe Makuhita en een Cleffa voor een Igglybuff. Wordt nog wel wat met die national dex
Haha, zoveel moeite voor een Rattata, wel raar dat die in X en Y niet te vangen is eigenlijk...
Na de region dexes ben ik bovenaan national dex begonnen en de eerste unobtainable is dan Rattata
Blijft toch prachtig spel.
ik ben ook bezig met dex completion. Heb gewoon een stapel Chikorita's en Totodiles gebreed en die als trade ingezet voor alles wat ik niet zelf kan vangen zoals bv Rattata enz. Dat gaat redelijk snel, heb nu volgens mij bijna alles wat ik nog moet hebben (met uitzondering van de ge-evolueerde vormen, maar dat kan ik naderhand zelf doen)
Maar volledig completen lukt toch lange na niet? Denk aan Poké's als Mew enzo?
Heb inmiddels een beste lading legendaries, maar lang niet alles kan je op legitieme wijze verkrijgen. Mew kon je voor het laatst in 2010 krijgen in SoulSilver en HeartGold. Japan heeft veel meer events (krijgen nu ook weer een Darkrai als je een kaartje voor de nieuwe film koopt). Gelukkig tellen die legendaries niet mee voor je dex completion. Je kan dus best wel je Shiny Charm scoren zonder al die legendaries.
Oké nice dat wist ik nog niet. Wackmaniac, je zei dat me FS niet veranderd was, maar wat was die ook alweer?
Oef, water dacht ik.
Liever een in eerdere versies makkelijk te krijgen pokémon dan de wat lastiger te krijgen beesten.GerbenKwakkel schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:41:
Haha, zoveel moeite voor een Rattata, wel raar dat die in X en Y niet te vangen is eigenlijk...
Traden via de GTS is nog steeds minder werk dan b/w/b2/w aan te slingeren, zo'n kreng te vangen, te transporteren met de transporter en dan met de pokebank er weer af halen. Laat staan dat je het beestje moet vangen in een eerdere generatie
Zonder mensen die dat wél doen zou 'ie niet in de GTS komen. En als te weinig mensen het doen gaan ze die pokémon gebruiken om te ruilen tegen legendaries (nog meer dan nu
).
Je kan zo'n Pokemon dan toch gewoon gebruiken om te breeden? Het enige nadeel is dat ja alsnog maar 1 Ratatta op de GTS kan zetten, wat niet echt zoden aan de dijk kan zetten. Niet dat ik meer speel, maar nog wel trouwe volger van het topic
Waarom speel je niet meer?mat.hi.as schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:13:
Je kan zo'n Pokemon dan toch gewoon gebruiken om te breeden? Het enige nadeel is dat ja alsnog maar 1 Ratatta op de GTS kan zetten, wat niet echt zoden aan de dijk kan zetten. Niet dat ik meer speel, maar nog wel trouwe volger van het topic
Iemand die mijn FS kan checken? Kan ik namelijk op Reddit nog weer een rondvraag doen naar FS die ik zoek.
Klopt, maar als er maar weinig aanbieders zijn, dan weten de aanbieders dat. Je zag dat toen Bank nog niet uitwas in andere delen van de wereld buiten Japan: je kon al die unobtainables wel krijgen maar vrijwel iedereen vroeg er belachelijke pokémon voor terug. Pas nu de Bank over de hele wereld te gebruiken is kun je echt makkelijk aan die pokémon komen.mat.hi.as schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:13:
Voorheen was het ook wel te doen maar dan moest je zelf eerst een unobtainable aanbieden in ruil voor de pokémon die je zocht en vervolgens een hoop mazzel hebben. Ik heb vanaf dat punt wel bewust een paar van die zeldzame pokémon in Wonder Trade gegooid om de markt wat meer open te breken.
Wil ik wel maar ik ben pas vanavond laat in staat om online te komen.GerbenKwakkel schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:18:
[...]
Iemand die mijn FS kan checken? Kan ik namelijk op Reddit nog weer een rondvraag doen naar FS die ik zoek.
Oh, ik heb gisteren trouwens weer een battle gedaan tegen een vriend van me. Hij heeft een best aardig team en ik heb er voorheen eigenlijk altijd van verloren maar gisteren had ik hem na een spannend gevecht eindelijk eens verslagen. Ik had nog maar één pokémon over en die had maar 13 HP over op het eind. Ik had wat pech met avoidance waardoor een super effective hit op een van zijn pokémon miste en daarbij nog wat pech omdat ik gecrit werd door hem, dus zonder die pech had ik daadwerkelijk een goeie battle.
Hij gebruikte trouwens een team met Jolteon, Landorus, Starmie, Venusaur, Talonflame en Sylveon.
Ik gebruikte Magnezone, Greninja, Charizard X, Rotom-W, Excadrill en Hydreigon.
[ Voor 41% gewijzigd door NMe op 14-03-2014 12:30 ]
Het spel uitgespeeld, nog wat gebreed en EV training erachteraan en geen zin om online te spelen of de dexen te vullen (of shinies te zoeken die nu keihard gehacked worden). Ik zou het nog wel een keer opnieuw willen spelen, maar dan met die bijzondere regels als Pokemon dood = Pokemon weg, alleen eerste Pokemon vangen in nieuw gebied. Maar ik moet ook nog MK7 op *** krijgen, Luigi's Mansion uitspelen, MLDT spelen, et cetera. Dan is het niet fijn dat je minder ver hoeft te reizen
Rare vraag, maar zou Pokémon Z, als die uitkomt zomaar eens de laatste Pokémon game kunnen zijn? Of draait Pokémon daar nog veelste goed voor?
Wat denk je zelf?GerbenKwakkel schreef op maandag 17 maart 2014 @ 00:19:
Rare vraag, maar zou Pokémon Z, als die uitkomt zomaar eens de laatste Pokémon game kunnen zijn? Of draait Pokémon daar nog veelste goed voor?
Pokémon is zo ongeveer de grootste melkkoe van Nintendo. Ja, groter dan Mario. Dus, geloof me, we zullen nog vele jaren nieuwe Pokémon games zien.
Daarbij is de bank bedoelt om in toekomstige generaties je Pokémon mee te kunnen nemen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 07:16 ]
Ja nou, ik zat zo te denken: Z... de laatste letter van het alfabet. Maar net wat je zegt het is nog steeds de grootste melkkoe van Nintendo. En nu net met die Pokebank.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 07:13:
[...]
Wat denk je zelf?
Pokémon is zo ongeveer de grootste melkkoe van Nintendo. Ja, groter dan Mario. Dus, geloof me, we zullen nog vele jaren nieuwe Pokémon games zien.
Daarbij is de bank bedoelt om in toekomstige generaties je Pokémon mee te kunnen nemen.
Gisteren net weer Xerneas gevangen, echt zo easy 1 Pokéball en blop gevangen, echt de makkelijkste catchrate van een Legendary. Benieuwd of ik nu nog lang moet tot de League. Kan ik eindelijk weer breeden enzo
Het is een Japanse game en anime. Tien tegen één dat ze gewoon een "koele" naam hebben gekozen voor de huidige anime-arc en generatie games. Ik zie ze in elk geval voorlopig nog niet stoppen met zo'n succesvolle reeks, daar gaan echt miljarden in om.GerbenKwakkel schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:44:
[...]
Ja nou, ik zat zo te denken: Z... de laatste letter van het alfabet.
De huidige namen (X en Y) hebben niks met het alfabet te maken, maar meer met X en Y coördinaten. Daarbij hebben we al meerdere soorten namen gehad. Kleuren, edelstenen, letters. Dus dat zegt ook helemaal nietsGerbenKwakkel schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:44:
[...]
Ja nou, ik zat zo te denken: Z... de laatste letter van het alfabet. Maar net wat je zegt het is nog steeds de grootste melkkoe van Nintendo. En nu net met die Pokebank.
Gisteren net weer Xerneas gevangen, echt zo easy 1 Pokéball en blop gevangen, echt de makkelijkste catchrate van een Legendary. Benieuwd of ik nu nog lang moet tot de League. Kan ik eindelijk weer breeden enzo
Same here. Ik ben momenteel Chimchar aan het breeden en heb dus veel over die (net) niet perfect zijn, doordat ze bijvoorbeeld niet de juiste ability hebben. Ik heb momenteel in Excel ook een spreadsheet met alle pokemon die ook nog zoek en heb ook een overzicht van de gebreede pokemon (waardoor ik de slechtere meteen eruit kan filteren). Gaat zo best wel makkelijkfitness82 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:47:
ik ben ook bezig met dex completion. Heb gewoon een stapel Chikorita's en Totodiles gebreed en die als trade ingezet voor alles wat ik niet zelf kan vangen zoals bv Rattata enz. Dat gaat redelijk snel, heb nu volgens mij bijna alles wat ik nog moet hebben (met uitzondering van de ge-evolueerde vormen, maar dat kan ik naderhand zelf doen)
Zou ik die opmaak van die breed sheet eens kunnen zien? Heb zelf ook wat in elkaar geflanst waardoor ik het heel makkelijk kan bijhouden. Nog altijd jammer dan Pokés geen uniek ID hebben waardoor je ze makkelijk kan marken zeg maar. En qua boxen, orderen jullie dat ook nog wat bijvoorbeeld boxnamen of niet?Michelli schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:48:
[...]
Same here. Ik ben momenteel Chimchar aan het breeden en heb dus veel over die (net) niet perfect zijn, doordat ze bijvoorbeeld niet de juiste ability hebben. Ik heb momenteel in Excel ook een spreadsheet met alle pokemon die ook nog zoek en heb ook een overzicht van de gebreede pokemon (waardoor ik de slechtere meteen eruit kan filteren). Gaat zo best wel makkelijk
GerbenKwakkel schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:57:
[...]
Zou ik die opmaak van die breed sheet eens kunnen zien? Heb zelf ook wat in elkaar geflanst waardoor ik het heel makkelijk kan bijhouden. Nog altijd jammer dan Pokés geen uniek ID hebben waardoor je ze makkelijk kan marken zeg maar. En qua boxen, orderen jullie dat ook nog wat bijvoorbeeld boxnamen of niet?
Boxen heb ik alleen namen gegeven bij Pokemon Box. Bij de normale pc gebruik ik de standaard namen.
Ik werk vooral met de gegevens die ik krijg van de IV checker in Kiloude City en verwerk die in de spreadsheet met andere relevante data. Met name bij Froakie en Chimchar is de Ability bijvoorbeeld belangrijk om te weten. Door middel van markeringen die je kan geven in combinatie met de locatie, nature en eventueel ability kan ik vaak wel snel een specifieke pokemon terugvinden.
Iedere pokemon staat op een apart blad en op een ander blad heb ik een paar draaitabellen (die niet echt relevant is.
Ik gebruik dit eigenlijk ook om met Excel te kunnen oefenen
Ah oké. Zaten we redelijk gelijk qua sheets. In de mijne hieronder filter ook aardig wat raak. Mijn Boxen in de PC name ik wel redelijk veel naar bijvoorbeeld Legendary's / IV 5 #1 t/m 3 / IV 6 #1 t/m 3 / EV'ed #1 t/m 3 etc, etc. Maar wat bedoel je met Pokemon Box? De Pokebank?
Idd, ik bedoelde Pokemon Bank. Was denk ik in de war met de oude software in de RSE-tijd op de gamecubeGerbenKwakkel schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:38:
Ah oké. Zaten we redelijk gelijk qua sheets. In de mijne hieronder filter ook aardig wat raak. Mijn Boxen in de PC name ik wel redelijk veel naar bijvoorbeeld Legendary's / IV 5 #1 t/m 3 / IV 6 #1 t/m 3 / EV'ed #1 t/m 3 etc, etc. Maar wat bedoel je met Pokemon Box? De Pokebank?
[afbeelding]
Is er iemand die mijn Friend Safari kan checken? In-game naam is Gerben. Heb de league al gehaald dus je zou 3 Pokemon moeten kunnen vinden.
Ik heb nog een Manaphy over, maar die kan ik niet via de GTS ruilen. Is er hier iemand die een Manaphy wil ruilen voor òf Yvertal òf Rayquaza òf Kyogre?
Pfff, is trouwens hard werken dat vullen van je national dex
Heb voorgaande spellen om verschillende redenen nooit volledig vol gekregen, maar daar wil ik nu wel eens werk van maken. Gister een hele zwik van w2 naar x gezet, zelfs nog wat legendaries vanuit ss, via b en w2 naar x gepompt. Zit nu op 616, maar mooi werk is het wel
Pfff, is trouwens hard werken dat vullen van je national dex
Wel leuk om te zien dat het zo leeft, ik speel af en toe Silver op mijn telefoon en al zou ik niet meer 8 uur lang non-stop kunnen grinden zoals ik vroeger als kleine psychoclown deed maar fun is het wel!
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik heb eventueel wel een Xerneas en/of Mewtwo voor jou die je in dat geval weer kunt ruilen op de GTS. Ze zijn legit en van mijn vorige storyline. Ik ben 2 weken geleden overnieuw begonnen en vandaar dat ik ze dubbel heb.wackmaniac schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:10:
Ik heb nog een Manaphy over, maar die kan ik niet via de GTS ruilen. Is er hier iemand die een Manaphy wil ruilen voor òf Yvertal òf Rayquaza òf Kyogre?
Pfff, is trouwens hard werken dat vullen van je national dexHeb voorgaande spellen om verschillende redenen nooit volledig vol gekregen, maar daar wil ik nu wel eens werk van maken. Gister een hele zwik van w2 naar x gezet, zelfs nog wat legendaries vanuit ss, via b en w2 naar x gepompt. Zit nu op 616, maar mooi werk is het wel
Heb al een Xerneas, maar die kan ik wellicht via de GTS wel weer omzetten in een Yvertal
Ben vnv wel weer online. Moet je maar ff trade initiaten.
Manaphy is overigens ook volledig legit.
Manaphy is overigens ook volledig legit.
Oké nice, is die Manaphy ook 'untouched' (EV's)? Wat heb je nog andere speciale legends die ik er eventueel ook voor terug zou kunnen krijgen?
[ Voor 16% gewijzigd door GAITii op 20-03-2014 11:57 ]
Heb op mijn black cassette nog een een Keldeo denk ik (event was toen w2 al uit was, dus met zowel b als w2 opgehaald
) Die kan ik ook nog aanbieden.
[ Voor 14% gewijzigd door wackmaniac op 20-03-2014 12:46 ]
Doe mij maar gewoon die Manaphy
. Zijn er al events geweest voor X en Y behalve dan Celebi via de Bank en Mudkip?
Mudkip? Er zijn in Europa nog geen andere events geweest volgens mij. Japans en VS (natuurlijk) wel. Prima up-to-date overzicht op Serebii: http://www.serebii.net/events en http://www.serebii.net/games/currentevents.shtml
[ Voor 9% gewijzigd door wackmaniac op 20-03-2014 12:52 ]
Ben je vanavond ongeveer om 22:00 online? Dan ruilen we even die Xerneas van mij voor jou Manaphywackmaniac schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:52:
Mudkip? Er zijn in Europa nog geen andere events geweest volgens mij. Japans en VS (natuurlijk) wel. Prima up-to-date overzicht op Serebii: http://www.serebii.net/events en http://www.serebii.net/games/currentevents.shtml
Ja, dan ben ik wel online.
wat wil je zoek je voor die Keldeo wackmaniac?
Een andere legendary, ik ben nog op zoek naar kyogre, rayquaza en ho-oh.
Ho-Oh heb ik wel voor je, Rayquaza en Kyogre heb ik zelf maar 1x maar die kan ik misschien ook nog wel regelen via de GTS. Zal straks ff kijken.
Ik heb je toegevoegdwackmaniac schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 22:14:
Een andere legendary, ik ben nog op zoek naar kyogre, rayquaza en ho-oh.
Ben het weekend op pad, zal je maandag ff toevoegen
Gisteren er pas achter gekomen dat de man van de DayCare naar voren kijkt als je een eitje hebt. Wel handig om te zien dan
.
Ik heb de game tegelijk opgepakt met een vriend van me. Hij had zijn hele team al gebreed en daarbij zelfs al 2-3 pokémon uit dat team vervangen voordat hij het doorhad, en dat kwam ook alleen maar omdat ik het hem vertelde nadat hij tegen mij rantte dat het zo vervelend was om uit te vinden of er een ei was.GerbenKwakkel schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:24:
Gisteren er pas achter gekomen dat de man van de DayCare naar voren kijkt als je een eitje hebt. Wel handig om te zien dan.
Het scheelt wel een hoop tijd namelijk
In platinum werd je gewoon gebeld door de day care, dat was pas fijn
Nu met de Oval Charm is het trouwens max drie keer heen en weer rijden, voordat er een eitje is en dan is het wel lekker om te weten dat je kan zien dat er een ei is
Het blijft random.wackmaniac schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:05:
In platinum werd je gewoon gebeld door de day care, dat was pas fijnNu met de Oval Charm is het trouwens max drie keer heen en weer rijden, voordat er een eitje is en dan is het wel lekker om te weten dat je kan zien dat er een ei is
Ten eerste duurt het al vet lang wanneer je die Oval Charm krijgt. Gister ook eens gekeken hoe je die O-Power Hatching Power kan krijgen, ook niet leuk meer als je kijkt hoeveel je daarvoor moet doen
.
Zoek een pokemon met Flamebody en dan gewoon rondjes fietsen rond de eiffel toren. Oval Charm duurt wel even, maar is wel te doen.
Hatching power boeit mij ook niet zoveel, laat m gewoon rondjes rijden terwijl ik tussendoor wat anders doe, die eieren krijgen is wel irritant met steeds op en neer fietsen.
Ik merk ook dat ik teveel pokemon leuk vind, ben meer aan het broeden dat dat ik ze train
Ik merk ook dat ik teveel pokemon leuk vind, ben meer aan het broeden dat dat ik ze train
Hatching Power krijgen was toch niks anders dan met alle roze mannetjes in alle hotels babbelen en vervolgens nogmaals in Parijs 1x? Dat had je sowieso al moeten doen (behalve dat laatste), anders mistte je al een zooi O-Powers. Ik had m dan ook vrij snel binnen na het verslaan van de e4
Kun jij mij eens zeggen welke je allemaal aan het broeden bent? Wil ff wat ideeen opdoen, om ook lekker aan de slag te gaan. Ben nu aan het zorgen dat ik de starters goed op voorraad heb met de juiste natures.fitness82 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:07:
Hatching power boeit mij ook niet zoveel, laat m gewoon rondjes rijden terwijl ik tussendoor wat anders doe, die eieren krijgen is wel irritant met steeds op en neer fietsen.
Hetzelfde. Ik had alle O-powers al door de gewone playthrough, daarna was het een kwestie van mijn style maxen (da's sowieso wel handig in Lumiose, wordt alles goedkoper van) met behulp van de Premier Ball-shortcut. Voor de mensen die het niet weten: voor elke keer dat je een hoeveelheid Premier Balls koopt krijg je een vaste hoeveelheid style. Een voor één ballen kopen en je style maxt in een kwestie van minuten.mat.hi.as schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:13:
Hatching Power krijgen was toch niks anders dan met alle roze mannetjes in alle hotels babbelen en vervolgens nogmaals in Parijs 1x? Dat had je sowieso al moeten doen (behalve dat laatste), anders mistte je al een zooi O-Powers. Ik had m dan ook vrij snel binnen na het verslaan van de e4
Daarna hoef je alleen maar het dat mannetje te praten in Lumiose. Kostte me in totaal misschien 10 minuten, en een level 3 hatching power maakt écht een boel verschil. Meer dan Flame Body nog volgens mij.
Ik heb al die roze mannetjes gesproken... Maar geen hatching power erbij?
Je moet:
- alle 15 normale O-powers hebben.
- maxed out zijn in style.
- praten met het laatste paarse mannetje in Lumiose.
Thx!
En maxed out zijn in style krijg je door dus 70 keer los een Premier Ball te kopen (in Lumiose?)?
[ Voor 7% gewijzigd door GAITii op 24-03-2014 13:53 ]
Ja. Het precieze aantal weet ik niet zeker en is ook gedeeltelijk afhankelijk van wat je style al is. Je kan het in principe testen door een taxi te nemen, als die zegt dat je eigenlijk 2000 moet betalen maar hij dat verandert in 1000 omdat je er zo stylish uitziet ben je klaar.GerbenKwakkel schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:53:
Thx!En maxed out zijn in style krijg je door dus 70 keer los een Premier Ball te kopen (in Lumiose?)?
Ah oké dankje! Ga ik vanavond meteen proberen. Gister kwam ik een guide tegen, dan moest je zoveel doen in Lumiose, zoals die gekke Fonfrou ofzo laten knipen e.d.
Ja, dat is de "normale" manier om je style te verhogen. Die ballen zijn niet helemaal voorzien maar ze hebben het ook niet gepatcht verder, dus ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt.
Wat bedoel je met niet helemaal voorzien? Is dan ook alles wat goedkoper in Lumiose? Zoals de kleding?
Vrijwel alles geloof ik.
En met niet voorzien bedoel ik dat het eigenlijk niet de bedoeling is dat je zo snel/makkelijk je style kan maxen. Een bug is het niet, maar wel een beetje unintended use of game mechanics. Maakt verder niet uit, gewoon lekker gebruiken.
Misschien kunnen we dan ook wat breed rejects heen en weer ruilen. Heb vaak genoeg 5iv met de goede nature maar dan de verkeerde stat missend, maar dan kan jij mey die bv beginnen te breeden, gaat een stuk sneller dan. Ik heb nu gedaan:GerbenKwakkel schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:13:
[...]
Kun jij mij eens zeggen welke je allemaal aan het broeden bent? Wil ff wat ideeen opdoen, om ook lekker aan de slag te gaan. Ben nu aan het zorgen dat ik de starters goed op voorraad heb met de juiste natures.
Blastoise, Charizard, Alakazam, Noivern, Swampert, Cofagrigus, Gengar, Electivire, Magmortar, Absol, Garchomp, Rotom, Mawile, Aegislash, Dragonite, Greninja, Heracross, Aerodactyl, Lucario, Metagross, Infernape, Mismagius, Gliscor, Porygon-Z, Eevee, Flygon, Magnetric, Medicham en ben nau bezig met Cyndaquil en Deino
Heb de meeste ook al ev getraint alleen zijn ze allemaal rond de level 50 dus moet ze nog een door trainen
Jemig, dat zijn er een hoop! Ik heb nog niets aan ev-training gedaan. Moet er een keer aan beginnen, maar het trekt me nog niet zo hard. Heeft er iemand een killer manual om te beginnen?
Kun je mij er een aantal sturen? Niet zozeer voor die 5IV, die heb ik ook binnen een half uurtje erop zitten maar vooral omdat die niet standaard in X zitten. Zoals Heracross, Infernape, en Porygon-Z?fitness82 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:55:
[...]
Misschien kunnen we dan ook wat breed rejects heen en weer ruilen. Heb vaak genoeg 5iv met de goede nature maar dan de verkeerde stat missend, maar dan kan jij mey die bv beginnen te breeden, gaat een stuk sneller dan. Ik heb nu gedaan:
Blastoise, Charizard, Alakazam, Noivern, Swampert, Cofagrigus, Gengar, Electivire, Magmortar, Absol, Garchomp, Rotom, Mawile, Aegislash, Dragonite, Greninja, Heracross, Aerodactyl, Lucario, Metagross, Infernape, Mismagius, Gliscor, Porygon-Z, Eevee, Flygon, Magnetric, Medicham en ben nau bezig met Cyndaquil en Deino
Heb de meeste ook al ev getraint alleen zijn ze allemaal rond de level 50 dus moet ze nog een door trainen
EV-training is in deze regio zo makkelijk te doen. Zorg dat je alle Power items hebt verzameld in de Battle Maison in Kiloude City. Daarna even zorgen dat je een Pokémon met Pokérus hebt in je Party en door random te vechten krijgen je andere het ook. Daarna de juiste Power item claimen aan je EV Pokémon.
En een Pokémon met Sweet Cent hordes oproepen en je hebt binnen een half uur een volledig getrainde Pokémon. Al met al, als je een beetje geluk / ervaring hebt en weet hoe het moet. Heb je een Pokémon met 5/6IV en de juiste EV's.
Zie ook deze volgens jou 'Killer Manual': http://nuggetbridge.com/articles/ev-training-hotspots-x-y/ en dan vooral vanaf dat stukje Hordes is super handig!
Dat lukt wel, maar breeden van de poks met de juist ev-stats heb ik nog niet echt doorgrond
Dit topic is gesloten.
![]()