Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231
held!GerbenKwakkel schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:29:
[...]
Squirtle kan ik zeker wel voor je maken, heb allemaal Wartotles uit de Friend Safari dus die zal ik nog wel ff moeten breeden. Chespin heb ik volgens mij ook.
Kun je de jouwe ook geven dan voeg ik je toe. Ik hoef er verder niks bijzonders voor terug. Moet binnenkort nog Kadabra en Haunter ruilen zodat ze evalueren. Hopelijk kan iemand mij dan hier ook helpen.
Voor je evoluties moet je ze ook maar gewoon switchen. Kstuur ze derna direct terug
Maar zit wel opt werk nu, dus tzal voor later zijn als je wat kan wachten
[ Voor 26% gewijzigd door Ashtaria op 26-02-2014 10:35 ]
Traden via GTS werkt niet echt, als ik bijvoorbeeld een Pikachu zoek dan vindt ik alleenmaar mensen met achterlijke eisen. Jammer dat Nintendo hier niet veel aan kan doen.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Netjes, nog zo'n 200 te gaan denk ik?Redax schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:09:
Zo zit al op 480 pokemon, als iemand nog iets te ruilen heeft hoor ik het wel, kan zelf ook veel breeden.
Ik moet er nog 640 of zo.... Ik vraag me af of ik ooit alle pokémon krijg.
mijn team is nu
Pidgeotto
Alakazam
Braixen
Pangoro
Axew
Gardevoir
Als jullie nog tips hebben hoor ik ze graag:)
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Is goed, ben je nu online?GerbenKwakkel schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:23:
Wie wil er straks mijn Kadabra ruilen en weer terug ruilen zodat hij evalueert?
Ik zal trouwens op B drukken, kun je m zelf evolven.
[ Voor 39% gewijzigd door Goudstalen op 26-02-2014 22:02 ]
Hij zegt dat ik jou al heb? Ben online trouwens, maar zie jou niet....
[ Voor 67% gewijzigd door GAITii op 26-02-2014 22:14 ]
Nee zie je niet online. Heb je wel de goede FC in getypt?
[ Voor 30% gewijzigd door Goudstalen op 26-02-2014 22:19 ]
Edit: kon die trade niet cancelen, je krijgt dus helaas een Alakazam terug.
Edit2: veel plezier met je Alakazam
[ Voor 48% gewijzigd door Goudstalen op 26-02-2014 22:30 ]
Volgens mij zijn het 31 punten per stat voor IV en 63 voor EV?
Dus dat zijn in totaal ongeveer 281 punten o.i.d.
Maar hoeveel % wordt een gemiddelde pokemon hier nu sterker van?
Bij een gemiddelde Pokémon met base HP 80 geeft een maximale IV en EV in HP je zo'n 26% meer HP.
Bij een gemiddelde Pokémon met base Att 90 geeft een maxmale IV en EV in Att je zo'n 34% meer Att. (met een nature die je Att. omhoog helpt)
Bij een gemiddelde Pokémon met base Def/SpA/SpD 83 geeft een maxmale IV en EV in Def/SpA/SpD je zo'n 35% meer Def/SpA/SpD. (met een nature die je Def/SpA/SpD. omhoog helpt)
Bij een gemiddelde Pokémon met base Speed 78 geeft een maxmale IV en EV in Speed je zo'n 37% meer Speed. (met een nature die je Speed. omhoog helpt)
Bij een nature die niet helpt (of zelfs hindert) wordt dit percentage lager. Dus breeding/training wordt effectiever als je nature goed is.
TL;DR: in het ergste geval is breeding+training 25 tot 35 procent beter.
Constructed: Silver || Limited: Silver
Read the code, write the code, be the code!
Mijn beste tot nu toe is een Ditto met 31HP IV xD Nu dankzij NMe heb ik er 1 met 6x 31 IV.
Bedankt voor de uitleg, zeer nuttig. Ik dacht dat EV training maar iets 10% opleverde maar dat is dus veel meer. Wordt nog wel een klus om een perfect getrainde pokemon te krijgen.embee schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:55:
Gemiddelde base HP van fully evolved Pokémon is 80, gemiddelde base Attack is 90, gemiddelde base Defense, Special Attack en Special Defense zijn 83 en gemiddelde base speed is 78.
Bij een gemiddelde Pokémon met base HP 80 geeft een maximale IV en EV in HP je zo'n 26% meer HP.
Bij een gemiddelde Pokémon met base Att 90 geeft een maxmale IV en EV in Att je zo'n 34% meer Att. (met een nature die je Att. omhoog helpt)
Bij een gemiddelde Pokémon met base Def/SpA/SpD 83 geeft een maxmale IV en EV in Def/SpA/SpD je zo'n 35% meer Def/SpA/SpD. (met een nature die je Def/SpA/SpD. omhoog helpt)
Bij een gemiddelde Pokémon met base Speed 78 geeft een maxmale IV en EV in Speed je zo'n 37% meer Speed. (met een nature die je Speed. omhoog helpt)
Bij een nature die niet helpt (of zelfs hindert) wordt dit percentage lager. Dus breeding/training wordt effectiever als je nature goed is.
TL;DR: in het ergste geval is breeding+training 25 tot 35 procent beter.
Ik wil uiteindelijk een team hebben met Kingdra, Arcanine, Gengar, Electivire, Lucario en Crobat.
En het is ook nog eens een stuk leuker dan ik had verwacht. Ga van't weekend ook veel breeden waaronder een Gastly, Horsey (als ik die kan vangen???), en Elekid.
Als je voor IV/EV breeden/trainen de juiste items/Pokémons maar hebt:
- Ditto met goede IV's
- Pokémon met Sweet Cent (om Hordes op te roepen)
- Pokémon met Pokerus (EV's worden verdubbeld)
- Leuke Friend Safari's (hier zitten Pokémons in met minimaal 2x 31IV)
- Destiny Knot
- Everstone
- Power Items (verkrijgbaar in de Battle Maison)
- Veel geduld
Wanneer je het snapt wordt het leuk
En saai. Tenminste, nadat ik mijn team van 4/5 Pokemon volledig had getrained, vond ik het wel weer genoeg. Het leukste van Pokemon vind ik nog steeds het verhaal doorspelen, en uiteindelijk de league verslaan. Dat online battlen vind ik te moeilijkGerbenKwakkel schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:29:
...
Wanneer je het snapt wordt het leuk.
Online battlen vind ik ook niet zoveel aan, ik ga het wel proberen maar daarvoor heb ik eerst een goed team nodig.mat.hi.as schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:32:
[...]
En saai. Tenminste, nadat ik mijn team van 4/5 Pokemon volledig had getrained, vond ik het wel weer genoeg. Het leukste van Pokemon vind ik nog steeds het verhaal doorspelen, en uiteindelijk de league verslaan. Dat online battlen vind ik te moeilijk
Persoonlijk vind ik juist het trainen en vangen\breeden van zeldzame pokémon het leukste.
Nou mis ik alleen nog wat TM's en moet ik nog wat meer leftovers zien te vinden omdat ik er pas één heb en even uitvogelen of ik naast mijn mega stone de andere drie hold items al heb of niet.
[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 27-02-2014 13:28 ]
Maar dan moet je minstens 3 aanvallen doen, gaapNMe schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:49:
Je kan veel beter rotation battles doen. Een level 100 pokémon meenemen die alles kan oneshotten en de andere twee pokémon hoeven niet eens mee te vechten om volle XP te krijgen.
Nee, iedereen rond de gebruikende Pokemon. Maar je bedoelt wat ik snapNMe schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:01:
XP krijg je dan niet nee.Ik dacht trouwens dat Surf alleen de tegenstander raakte?
Volgens mij krijg je meer mushrooms naarmate je dichter bij het aantal beurten komt dat je moet wachten. Althans, als ik alles in een keer sloop krijg ik er minder dan wanneer er wat beurtjes wacht met slachtenmat.hi.as schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:50:
[...]
Maar dan moet je minstens 3 aanvallen doen, gaap. Met een triple battle ben je in 1 beurt klaar
Ze verwachten dat je er 6 beurten over doet, toch? Voor elke beurt die je meer of minder nodig hebt krijg je een mushroom minder, hetzelfde voor elke pokémon die aan het eind van het gevecht fainted is. Bij elk gevecht 3-4 beurten ernaast zitten kost je dus al gauw 12-15 mushrooms van de 25, en dat is een hoop misgelopen geld.mat.hi.as schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:25:
Klopt. Maar volgens mij maak je altijd wel winst, zeker als je ook nog de prize money O-Power hebt. En het gebeurt nog vaak genoeg dat je mist, of een *%&*@# pokemon protect gebruikt oid, waardoor je nog altijd 2+ beurten nodig hebt.
Nee, geen 6 beurten (tenminste, niet bij de triples). Ze zeggen het, iets in de trant van: "This dish is best served after 3 turns". Maar ik ga naar dat 3 *** restaurant, omdat je daar de beste experience en geld krijgt. Die mushrooms kon ik verkopen voor 100k volgens mij, terwijl het 90k kostte om mee te mogen doen. Dan krijg je daar ook nog prize money bij, waardoor het sowieso geld verdienen was. En ik deed het altijd op 'mijn' manier, dus zo snel mogelijk, en niet echt lettend op het aantal turns.NMe schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:39:
[...]
Ze verwachten dat je er 6 beurten over doet, toch? Voor elke beurt die je meer of minder nodig hebt krijg je een mushroom minder, hetzelfde voor elke pokémon die aan het eind van het gevecht fainted is. Bij elk gevecht 3-4 beurten ernaast zitten kost je dus al gauw 12-15 mushrooms van de 25, en dat is een hoop misgelopen geld.Winst maak je verder alleen met de money O-power inderdaad, maar als je juist aan het levelen bent gebruik je de experience power al en om te chainen kun je beter niet al je O-power opmaken zodat je na je battles meteen weer door kan.
Ook had ik het wel gehad na 1 battle, dus het 'chainen' deed ik niet echt. De meeste Pokemon waren dan toch wel level 40/50 geworden.
Kmoest telkens pokemons naar de bank brengen omdat ze anders boven lvl 30 zouden geraken en ni meer luisteren.
Je kan ook de exp share uitzetten, dan wordt het al een stuk uitdagender. Sowieso vond ik de exp share het spelverloop te makkelijk maken, daarom heb ik hem ook uit gehad voor het grootste deel.Ashtaria schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:49:
na 12u gametime eindelijk 2e badge
Kmoest telkens pokemons naar de bank brengen omdat ze anders boven lvl 30 zouden geraken en ni meer luisteren.
hohja.. Theeft zijn voor en nadelen.mat.hi.as schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:52:
[...]
Je kan ook de exp share uitzetten, dan wordt het al een stuk uitdagender. Sowieso vond ik de exp share het spelverloop te makkelijk maken, daarom heb ik hem ook uit gehad voor het grootste deel.
Nu gebruik ik pokemons die ik anders nooit zou gebruiken en dat maakt het ook toffer op die manier.
jo man!GerbenKwakkel schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:29:
[...]
Squirtle kan ik zeker wel voor je maken, heb allemaal Wartotles uit de Friend Safari dus die zal ik nog wel ff moeten breeden. Chespin heb ik volgens mij ook.
Kan je vanavond eventueel ff online komen?
Bron: http://www.nintendolife.c...rvices_all_over_the_world
Nice. Ik wilde ze allemaal nog eens kijken maar de DVD's kopen is erg duur en downloaden kun je wel vergeten (te weinig seeders en veel te veel GB).Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:20:
De Pokémon TV serie en films komen naar Netflix (ook in Nederland) vanaf 1 maart.
Bron: http://www.nintendolife.c...rvices_all_over_the_world
Wel mooi dat het naar Netflix komt.
Jawel, alleen na 21;30 ongeveer...Ashtaria schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:53:
[...]
jo man!
Whooott dat is tof!, gaat het om de nederlandse orginele voice acting of alleen om de engelse voice acting met dutch subs? Als het met dutch voice is heeft netflix er een nieuwe abonee bij.DGonlag2 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:27:
[...]
Nice. Ik wilde ze allemaal nog eens kijken maar de DVD's kopen is erg duur en downloaden kun je wel vergeten (te weinig seeders en veel te veel GB).
Wel mooi dat het naar Netflix komt.
Ik ga het iig zaterdag uitproberen, dan laat ik je het wel weten
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2014 18:53 ]
oke thanks in advance dan hoor ik het zaterdag wel!Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:51:
Kinderseries zijn op de Nederlandse Netflix vaak of enkel Nederlandstalig of zowel Nederlands als Engelstalig. Maar hier is verder nog niets over bekend.
Ik ga het iig zaterdag uitproberen, dan laat ik je het wel weten
Rapid Spin
Ice Beam
Surf
en?
[ Voor 11% gewijzigd door GAITii op 28-02-2014 11:30 ]
Blastoise @ Blastoisinite
Trait: Mega Launcher
EVs: 252 SpA / 252 HP / 4 SpD
Nature: Modest
- Rapid Spin
- Water Pulse / Hydro Pump / Scald
- Dark Pulse
- Aura Sphere / Ice Beam / Dragon Pulse
Starmie is heralded as the premiere offensive Spinner and with good reason: it's fast, strong, and has excellent coverage. Blastoise has a few advantages over Starmie. First, it's a pure Water type so it lacks the Pursuit and Ghost weakness that Starmie's Psychic type brings. It also has an easier time breaking past specially defensive Jellicent thanks to Mega Launcher + Dark Pulse. Furthermore, it doesn't fear Mega Gengar as much since its superior bulk allows it to take a hit and retaliate with Dark Pulse. Likewise, newcomer Aegislash could pick off a weakened Starmie with Shadow Sneak while Blastoise lives comfortably.
Overigens is dat ook precies wat je zelf voorstelde?
Ojá, stom! Rapid Spin weert dus alleen de volgende aanvallen 'af'?:NMe schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:06:
Rapid Spin pak je niet voor de damage, die heeft sowieso maar 20 power. Je hebt Rapid Spin puur om entry hazards te verwijderen, niet om damage te doen.
Overigens is dat ook precies wat je zelf voorstelde?
Bind
Clamp
Fire Spin
Leech Seed
Magma Storm
Sand Tomb
Spikes
Stealth Rock
Toxic Spikes
Whirlpool
Wrap
Wat is er te zien:
Pokémon Black/White TV serie. (seizoen 14)
Pokemon: White: Victini and Zekrom
Pokemon: Black: Victini and Reshiram
Helaas nog geen eerdere series, maar ik hoop dat ze die nog toe gaan voegen.
Taalkeuzes:
Nederlandstalig,
Engelstalig,
Nederlandse ondertitels.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2014 09:00 ]
Ik heb geen idee of dat lijstje compleet is, maar die dingen verwijdert het in elk geval ja.GerbenKwakkel schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:39:
[...]
Ojá, stom! Rapid Spin weert dus alleen de volgende aanvallen 'af'?:
Bind
Clamp
Fire Spin
Leech Seed
Magma Storm
Sand Tomb
Spikes
Stealth Rock
Toxic Spikes
Whirlpool
Wrap

Zo te zien Crystal.
[ Voor 11% gewijzigd door BlackthunderAwf op 02-03-2014 12:56 ]
Totodile is ondertussen wel lvl 11
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2014 16:27 ]
Ben je vanavond online voor je squirtle? Haha. 22:00?Ashtaria schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:53:
[...]
jo man!
Hij raakt nu al overleveled..
[ Voor 18% gewijzigd door Stance op 02-03-2014 17:45 ]
Denk dat we tegen 't einde het wederom van 1 of meerdere legendaries moeten hebben, en daar zijn gelukkig meer dan genoeg mogelijkheden voor in Crystal.
thanks voor de info!, aanbod is dus wel wat karig..Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 08:59:
Pokémon staat op Netflix!
Wat is er te zien:
Pokémon Black/White TV serie. (seizoen 14)
Pokemon: White: Victini and Zekrom
Pokemon: Black: Victini and Reshiram
Helaas nog geen eerdere series, maar ik hoop dat ze die nog toe gaan voegen.
Taalkeuzes:
Nederlandstalig,
Engelstalig,
Nederlandse ondertitels.
mooiste was alle seizoenen.
"21 jaar DSL!"
Dus iemand idee'en?
[ Voor 3% gewijzigd door fitness82 op 03-03-2014 10:44 ]
@ Hierboven, hoe breed je Pokémon met het item leftover dan? Chanseys ofzo?
[ Voor 18% gewijzigd door GAITii op 03-03-2014 10:44 ]
[ Voor 11% gewijzigd door fitness82 op 03-03-2014 10:46 ]
En andere 5iv waar er random ene mist zijn: elekid, rotom, abra, charmander(adamant), scyther, yamask, Froakie, Magby
Ben zelf geïnteresseerd in 5iv die hier nog niet bij staan om ook weer verder te breeden
Wil vanavond gaan beginnen met Nidorans (male EN female).
Verwijderd
wil iemand wat trades met mij doen, een abra vond ik altijd gaaf
mijn friendcode is 4570-8756-7286
wanneer kun je gebruik maken van wonder trade? edit gevonden
Yup, exp share was vroeger een held item. Nu kan je het zelfs nog combineren met een lucky egg EN een O-Power. Te makkelijk om te levellenVerwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:41:
ben dit weekend begonnen met pokemon y, met de exp share wordt het wel erg makkelijk gemaakt om alle teamleden te levelen, vroeger werkte dit toch maar op 1 pokemon die hem vast hield?
wanneer kun je gebruik maken van wonder trade?
Wonder Trade kan je volgens mij al vanaf het begin doen. In het menuutje in het onderste scherm staat hij midden rechts.
voeg mij maar toe!Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:41:
ben dit weekend begonnen met pokemon y, met de exp share wordt het wel erg makkelijk gemaakt om alle teamleden te levelen, vroeger werkte dit toch maar op 1 pokemon die hem vast hield?
wanneer kun je gebruik maken van wonder trade? edit gevonden
0791 - 3057 - 8264
een Abra heb ik niet meer op overschot maar wie weet kunnen we in de toekomst wel wat zaakjes doen.
Heb net 5e badge binnen si!
Die exp share heb ik nu wel afgezet want al mijn pokemons waren meer dan 10 levels hoger dan de gymbattles dusja, daar heb ik ook niets meer aan.
Gewoon levelen zoals vroeger
Ze zullen de ID hebben van je 'oude trainer' - in jouw voorbeeld dus van Jan en niet van Pietje.GerbenKwakkel schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:05:
Wat ik graag wil doen is overnieuw beginnen met X, alleen nu vraag ik mij af wanneer al mijn EV'ed getrainde Pokémon overzet naar de bank en later weer terughaal of de trainersID dan ook klopt? Dus stel ik heet nu Jan en straks wanneer ik opnieuw begin heet ik Pietje, of mijn Pokémons na het terughalen dan het ID hebben van Jan of van Pietje?
Je krijgt namelijk weer een volstrekt nieuw (random)trainersnummer als je opnieuw begint. Dus zelfs al gebruik je je oude naam, dan zijn de oude Pokémon in de bank niet van je 'nieuwe trainer' maar van een 'vreemde'.
Butt-kicking! For goodness!
Dan zit er niks anders op dan het hele spel resetten, en opnieuw te beginnenGerbenKwakkel schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:53:
Ah oké thx! Mijn tijd op me 3DS was gereset voor het halen van de League. Nu staat er op me trainer card dat ik de League op 01/01/2011 heb gehaald *huil*...
Wow, dat is kortGerbenKwakkel schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:37:
... 2DS met Pokemon X maar ongeveer 3 a 4 uurtjes meeging qua accutijd.
Het is natuurlijk niet echt cheaten
De hele story uitspelen is toch zo'n 40- uur wil je het goed doen...
Doe maar gewoon niet. Je hebt er een prima verhaal voor, en nu kan je eindelijk (goed) beginnen met breeden, Friend Safari en de hele mikmakGerbenKwakkel schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:48:
Ja, persoonlijk zit ik nu te twijfelen tussen wel of niet opnieuw beginnen. Baal er wel van haha! Je ziet het ook alleen maar op mijn gamecard.
Wie interesseert dat inderdaad. ik vind het spel na het "uitspelen" leuker dan ervoor.GerbenKwakkel schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:48:
Ja, persoonlijk zit ik nu te twijfelen tussen wel of niet opnieuw beginnen. Baal er wel van haha! Je ziet het ook alleen maar op mijn gamecard.
Dit topic is gesloten.
![]()