• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

wackmaniac schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:26:
Dat lukt wel, maar breeden van de poks met de juist ev-stats heb ik nog niet echt doorgrond
EV kun je dan ook niet breeden, IV wel. :P
http://www.pokemondungeon...-perfect-pokemon-x-and-y/

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• fitness82
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-11 15:49
Ev is inderdaad heel makkelijk, alleen irritant dat het vaker regent in sommige gebieden zodat wlsweet scent niet meer werkt.

IV is goed te doen als je een 6iv ditto hebt dan gaat het redelijk snel.

Ik wissel eigenlijk steeds af, moet nog een stuk of 40 pokemon evelolueren om mn dex compleet te maken, dan doe ik weer wat breeden, en als ik er meerdere heb ga ik die ev trainen.

Ik kan je wel een paar sturen Gerbenkwakkel. Kan je mij dan ook nog even helpen, moet nog wat pokemon trade evolven waaronder porygon naar 2 en Z.

En als je nog wat starters of andere pokemon hebt met de juiste nature hou ik me ook aanbevolen, scheelt weer een breeding stap, kan ik meteen met mn 6iv ditto beginnen

[ Voor 13% gewijzigd door fitness82 op 24-03-2014 19:00 ]

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-11 09:36
Fitness82, ben net begonnen met Bulbasaur en Squirtle. Welke nature en welke? Ga rond 8 uur weer spelen en dan beginnen met Charmander en zo verder.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• fitness82
Die heb ik al beide, charmander heb ik wel voor je met Adamant nature, een timid heb alleen mn eigen charizard nog, maar die kan ik je wel ff breeden.

Heb trouwens ook nog een Adamant tepig.

[ Voor 12% gewijzigd door fitness82 op 24-03-2014 19:32 ]

• GAITii
Die Tepig komt mij wel goed uit trouwens. Kom zometeen online. Iemdn die trouwens weet hoe je weer EV verwijderd?

[ Voor 29% gewijzigd door GAITii op 24-03-2014 20:00 ]

• fitness82
Ja, witte punching bag in supertraining, gewoon met een fitte pokemon daar tappen zonder zak en dan komen er verschillende voorbij. Die witte moet je hebben om ev leeg te krijgen

• GAITii
Heb je nog meer starters Fitness82?

• fitness82
Ja alle, maar niet alles dubbel, welke moet je nog dan kan ik je wel een ei ervan maken

[ Voor 4% gewijzigd door fitness82 op 24-03-2014 20:17 ]

• GAITii
Ik moet nog:

Treecko
Torchic
Turtwig
Piplup
Snivy
Oshawatt

• fitness82
Treecko, Torchic en Piplup heb ik nu voor je, de rest gaat ik misschien later deze week mee verder

• GAITii
fitness82 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:02:
Treecko, Torchic en Piplup heb ik nu voor je, de rest gaat ik misschien later deze week mee verder
Heb je die anderen gebreed voor aankomend weekend? Anders traden we alles ff in het weekend, toch? :)

Wil je er nog wat speciaals voor terug? Misschien kan ik dat voor je breeden? Bijvoorbeeld een Phione?

• fitness82
Ja misschien, zal ff kijken hoeveel tijd ik heb.

Hoef niets speciaals, tenzij je ook al wat pokemon hebt met de juiste nature voor breeding

Phione heb ik ook al, moet alleen nog een paar event pokemon en zelf nog een stuk of 30 evoluties

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:29

Rick-Jan

always connected

http://www.marriland.com/...-tournament-announced-for

Binnenkort tournament, lijkt mij erg leuk om aan mee te doen!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-11 15:28
Zijn er misschien nog mensen die mij willen toevoegen in hun vrienden lijst voor safari etc?

Heb die lijst geprobeerd maar nog steeds niemand hehe.

Mijn code is:

5129 - 2234 - 4220

Ik weet nog niet welke pokemon er bij mij in mijn safari zitten, wel de elite 4 verslagen.

Mocht je me toevoegen, laat dan even weten wat jouw vriend code is.

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-11 11:50
flash2adv schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:49:
Zijn er misschien nog mensen die mij willen toevoegen in hun vrienden lijst voor safari etc?

Heb die lijst geprobeerd maar nog steeds niemand hehe.

Mijn code is:

5129 - 2234 - 4220

Ik weet nog niet welke pokemon er bij mij in mijn safari zitten, wel de elite 4 verslagen.

Mocht je me toevoegen, laat dan even weten wat jouw vriend code is.
Heb je toegevoegd

Hetzelfde geld voor mij:

530100455573

• fitness82
Hey Wackmaniac, heb je die Keldeo nog? Heb nu een extra Kyogre, Rayquaza en Ho-Oh dus je kan kiezen

Ow en Gerben, ik heb je de rest ook maar even gebreed, heb wel niet naar de nature gekeken van die laatste 3, maar dat lukt je zelf ook wel denk ik.

[ Voor 42% gewijzigd door fitness82 op 26-03-2014 18:42 ]

• GAITii
Flash2Adv en IAmZero heb jullie ge-add. Kunnen jullie mij ook toevoegen? FC = 0361-7487-5231.

Fitness82. Nice, nice, niceee! :D Nature maakt mij niks uit. Ben de afgelopen dagen toch alleen maar aan het breeden dus die kunnen er ook wel bij. Kan ik ze meteen ff goed IV'en :).

• wackmaniac
  • Laatst online: 10-11 08:26
:)

He Fitness82, jazeker heb ik die nog. Ben net begonnen in Emerald, dus ben ik wel voor de Ho-Oh. Er zijn weinig event pokemon in omloop trouwens. Heb Keldeo dus op beide cassettes (black en white 2) gehaald, net als de shiny gen 4 legendaries (Giratina, Palkia en Dialga) en probeer al tijden een Mew, Jirachi, Darkrai, Shaymin of Arceus te scoren, maar geen succes :( Dus ik settle maar voor non-event legendaries :)

Iemand al enig idee of er een Diancie-event aan zit te komen?

[ Voor 5% gewijzigd door wackmaniac op 27-03-2014 09:02 ]

Read the code, write the code, be the code!

• GAITii
Dankjewel nog Wackmaniac voor de Manaphy :). Ik zoek ook nog steeds een Mew, die vind ik al vanaf mijn 10e ofzo echt supertof. Samen met een Ho-Oh en een Lugia. Zo vet! Gelukkig heb ik alwel een Celebi van de PokéBank :).

In Europa is het echt schaars qua events, laat staan nog eens in Nederland :'( .

[ Voor 16% gewijzigd door GAITii op 27-03-2014 09:12 ]

• fitness82
De gewone legends zijn nog redelijk goed te krijgen via de GTS, heb een paar event pokemon weten te ruilen tegen gewone legendaries via Marriland forums en een Mew geruild tegen een Lugia via een random trade (had dan wel 0iv in sp def ofzo, maar goed)

Wanneer ben je meestal online Wackmaniac?

• wackmaniac
's avonds na 20:30. Hoe bedoel je via random trade? Toch niet wonder trade?

[ Voor 61% gewijzigd door wackmaniac op 27-03-2014 10:46 ]

• fitness82
Nee, iemand vroeg mij om te traden vanuit dat scherm waar je vrienden, bekenden en random mensen instaan.

Daar liet iemand me een Mew zien en ik zette er een Lugia tegenover.

Via wondertrade is het beste dat ik een 6iv Japanse ditto heb gekregen. En alle starters. En ik check altijd de level 1 pokemon die ik krikg even op iv, zitten vaker 5iv bij die mensen als trade rejectweg doen

Ik zorg nu dat ik altijd wat extra legendaries heb mocht iemand met me willen traden

• wackmaniac
Pfff, doe mij ook een 6iv ditto :)

• fitness82
Ik kan m niet kopieren helaas, anders deed ik dat wel ff. Anders moet je NMe even vragen hier, die had er heel wat en deelde ze ook uit, waren wel ge pokegenned, maar dat maakt toch niet uit gezien je verder het alleen voor breeden gebruikt

• wackmaniac
Zal eens even weer de wonder trade induiken, daar kan ik misschien wel wat leuks opduikelen idd. Heb ik Pokérus ook vandaan.

• GAITii
Zal het ook nog enig verschil maken met wat voor Pokémon jij zelf op de Wonder Trade gooit? Ik gooi altijd mijn 5IV mislukkende erop, en krijg altijd Pidgey's en andere shit ervoor terug :(

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

fitness82 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:31:
Ik kan m niet kopieren helaas, anders deed ik dat wel ff. Anders moet je NMe even vragen hier, die had er heel wat en deelde ze ook uit, waren wel ge pokegenned, maar dat maakt toch niet uit gezien je verder het alleen voor breeden gebruikt
Ik heb er nog wel een paar over ja. Pokegenned inderdaad, als je absoluut helemaal niks met hacks te maken wil hebben dan wil je mijn 6IV Ditto's niet. :+ Maar goed, ik denk niet dat er überhaupt legit 6IV Ditto's rondzwerven, die zullen allemaal bij elkaar gehackt zijn. :P
GerbenKwakkel schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:58:
Zal het ook nog enig verschil maken met wat voor Pokémon jij zelf op de Wonder Trade gooit? Ik gooi altijd mijn 5IV mislukkende erop, en krijg altijd Pidgey's en andere shit ervoor terug :(
Pure pech. :P

• fitness82
Ja ik krijg vaak een een hoop zooi terug, doe het soms wel eens als ik wat tv kijk, tussendoor wat wondertraden tot ik wat fatsoenlijks heb. Is wel minder geworden de pidgeys en caterpies, krijg nu vaker breedrejects

• wackmaniac
Zo'n 6IV Ditto wil ik wel hebben NMe, kan nog wel een Phione voor je breeden of heb je nog specifieke wensen?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

wackmaniac schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:42:
Zo'n 6IV Ditto wil ik wel hebben NMe, kan nog wel een Phione voor je breeden of heb je nog specifieke wensen?
Ik heb ze allemaal, dus gewoon iets waar je vanaf wil is goed. :P Stonden wij al op elkaars lijstje?

• wackmaniac
Geen idee, ga ik vnv thuis even uitzoeken :)

Edit: nu wel :)

[ Voor 17% gewijzigd door wackmaniac op 27-03-2014 20:28 ]

• fitness82
Thx voor de trade wackmaniac, ik heb trouwens ook een extra Rayquaza over, die kun je ook zo wel hebben

• wackmaniac
Oh, daar heb ik wel oren naar. Heb alleen geen legendaries meer over :) Hoe kom je trouwens aan een lvl 100 Franse Ho-Oh?

• Hajame
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-11 15:23
meeste pokemons zijn tegenwoordig zeer makkelijk erin te hacken. had laatst over wondertrade een gehackte genesect van lvl 100 met max stats...

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zeer makkelijk valt ook tegen. Pokegen werkt, maar dat lukt niet in combinatie met Pokecheck omdat die een ribbon aan je pokémon geven waardoor hij niet op de GTS of in wonder trade te zetten is, AFAIK. Je moet dan al savegames gaan lopen editen geloof ik, en daar heb je hardware voor nodig.
wackmaniac schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:42:
Zo'n 6IV Ditto wil ik wel hebben NMe
Je was er wel, maar je was er ook weer niet gisteravond. :+

• fitness82
wackmaniac schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:14:
Oh, daar heb ik wel oren naar. Heb alleen geen legendaries meer over :) Hoe kom je trouwens aan een lvl 100 Franse Ho-Oh?
GTS, heb alle legendaries via de GTS, waaronder een shiny Lugia, Girantina en Kuyrem.

Zie net ineens dat ik een shiny totodile gebreed had terwijl ik m al aan het ev trainen was. Grappig dat ie ook net de juiste ivs heeft

• GAITii
Vraagje hé, wat is het nut van fooi geven in bijvoorbeeld het restaurant Le Wow?

• fitness82
GerbenKwakkel schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 12:09:
Vraagje hé, wat is het nut van fooi geven in bijvoorbeeld het restaurant Le Wow?
Enige wat ik erover heb kunnen vinden is dat het de kans op een shiny encounter of breeding tijdelijk wat zou vergroten.

• wackmaniac
Nice, waar ruil je ze dan tegen? Ik zie ze eigenlijk vooral langskomen met absurde wensen als Mew.

• fitness82
Beetje geluk hebben, shiny Lugia heb ik tegen een gewone Lugia kunnen traden en Shiny Girantina tegen Xerneas. Zo'n trades staan er vaker op, alleen zijn die natuurlijk ook snel weg omdat meer mensen daar tegen willen ruilen.

Ik plaats altijd wat starters op de GTS met 5iv willekeurig met de tekst dat ze 5iv zijn en vraag altijd een Xerneas. Die kan ik dan weer erop zetten tegen een Lugia, dat gaat snel altijd. En als het ruilen langer duurd ff opnieuw erop zetten. Die Lugia kun je dan weer tegen andere ruilen op de GTS

Zo ben ik aan alle legendaries gekomen

[ Voor 15% gewijzigd door fitness82 op 28-03-2014 12:45 ]

• wackmaniac
aha, zal het eens proberen.

Ben gister begonnen met breeden van een Breloom. Wil wel aardig lukken.

• fitness82
Heb je die 6iv ditto al dan? Want dan schiet het zeker op. Ik heb nu alle starters met minstens 5iv en ga ze nu ev trainen, dan ga ik maar eerst eens de national deck vullen, ff genoeg gebreed

• wackmaniac
Nee, NMe had mij blijkbaar nog niet toegevoegd :) Maar wilde het voor educational purposes ook van de grond af aan proberen. Heb de nature nog even buiten beschouwing gelaten en probeer eerst een mooie 5iv en mss ook nog wel een 6iv te bakken.

• fitness82
Ik zou eerst de nature doen met een ditto met de goede nature, en dan de 5 iv maken.

Zonde als je straks een 5iv hebt met de verkeerde nature, en die kans zit er dik in

Verwijderd

Wie wil legendaries traden?

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 09:47
nvm.. ben volledig in het verkeerde topic hier ;p

Zin in weekend!!

[ Voor 19% gewijzigd door Hydrosine op 28-03-2014 13:39 ]

• heerjelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-10 18:05
Ik hoop dat er binnenkort wat duidelijk wordt over het geven van tips en of dat daadwerkelijk de shiny chance boost... Met een perfecte 6 IV Ditto uit Japan en een Shiny Charm krijg ik nog steeds nevernooit een shiny, heb Marill al een stuk of 500 keer gebreed =(

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

wackmaniac schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 12:52:
Nee, NMe had mij blijkbaar nog niet toegevoegd :)
Welles. :P Heb je zelfs een kwartier lang geprobeerd te traden gisteravond maar je reageerde niet. :+
Maar wilde het voor educational purposes ook van de grond af aan proberen. Heb de nature nog even buiten beschouwing gelaten en probeer eerst een mooie 5iv en mss ook nog wel een 6iv te bakken.
Why bother? :o Als de nature niet goed is heb je niks aan wat je breedt, dus dan heb je al die tijd voor niks erin gestopt. Kun je er beter eerst even een regelen met de juiste nature (eieren hatchen tot je er een hebt) en daarna pas op IV's gaan breeden. Dan leer je precies hetzelfde en heb je uiteindelijk een bruikbare pokémon. :+

[ Voor 50% gewijzigd door NMe op 28-03-2014 13:45 ]

• fitness82
Wat heb je en wat zoek je?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 07:13:
[...]

Wat denk je zelf?

Pokémon is zo ongeveer de grootste melkkoe van Nintendo. Ja, groter dan Mario. Dus, geloof me, we zullen nog vele jaren nieuwe Pokémon games zien.

Daarbij is de bank bedoelt om in toekomstige generaties je Pokémon mee te kunnen nemen.
Ik hoop dat ze is eens een pokemon game maken waarbij je alle pokemon kan vangen. Inclusief alle legendaries en alle regio's.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik betwijfel het. Voor Gamefreak is het een goudmijn dat er meerdere games nodig zijn om alles te krijgen.

• heerjelle
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:48:
[...]

Ik hoop dat ze is eens een pokemon game maken waarbij je alle pokemon kan vangen. Inclusief alle legendaries en alle regio's.
Als ze dat van plan waren geweest hadden ze vast geen bank gemaakt. Enige reden dat ik daar voor betaal is zodat ik alle Pokemon heb en hou, zodat mijn kleinkinderen straks kunnen zeggen: Ik heb ze alle 50.000

Verwijderd

fitness82 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:45:
[...]

Wat heb je en wat zoek je?
De legendaries die je alleen kan krijgen via mistery gift. Die heb ik namelijk nog niet.

Verwijderd

heerjelle schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:50:
[...]

Als ze dat van plan waren geweest hadden ze vast geen bank gemaakt. Enige reden dat ik daar voor betaal is zodat ik alle Pokemon heb en hou, zodat mijn kleinkinderen straks kunnen zeggen: Ik heb ze alle 50.000
Als je alle pokemon hebt gevangen krijg je een item waarbij je meer kans hebt om een shiny te vangen.

• heerjelle
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:53:
[...]

Als je alle pokemon hebt gevangen krijg je een item waarbij je meer kans hebt om een shiny te vangen.
Yup. Ik had op iets spectaculairs gehoopt zoals een nieuwe mega stone, maar het is dezelfde Shiny Charm als in BW2. Heb ook perfect IV Japanse Ditto (geen idee waarom iemand die op wonder trade dumpte).

Krijg alleen nooit van m'n leven een shiny tijdens het breeden :'(

Had je trouwens een PB gestuurd. Heb Keldeo en Darkrai over!

• wackmaniac
NMe schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:43:
[...]

Welles. :P Heb je zelfs een kwartier lang geprobeerd te traden gisteravond maar je reageerde niet. :+

[...]

Why bother? :o Als de nature niet goed is heb je niks aan wat je breedt, dus dan heb je al die tijd voor niks erin gestopt. Kun je er beter eerst even een regelen met de juiste nature (eieren hatchen tot je er een hebt) en daarna pas op IV's gaan breeden. Dan leer je precies hetzelfde en heb je uiteindelijk een bruikbare pokémon. :+
Hmmz, krijg op een gegeven moment wel een time-out op mijn 3ds (wifi op die apparaten is nog steeds wat brakjes). Ben vnv weer online vanaf 20:30 ong. (zag je trouwens ook niet in mijn friendlist, anders had ik hem gestart).

Ik zal toch op een gegeven moment een iv moeten doorgeven naar mijn offspring. Dan zou ik een nog grote bak met poks moeten vangen in de safari, zodat ik alle IV's covered heb met allemaal de juiste nature? Ik las wel iets over de ability synchronize, wat daarbij zou kunnen helpen. Er zijn 25 natures, de Breloom die ik probeer te bakken kan volgens Smogon "kiezen" uit 2 natures en die natures worden, buiten gebruik van everstone, random "gekozen" zover ik heb kunnen nagaan. Kan ik dan niet net zo goed een 4iv en een complementaire Xiv doorbreeden tot ik een 5iv met juiste nature heb?

Nogmaals; ik begin net met het hele breeden en ik heb voornamelijk info opgepikt vanaf het internet en ik kan het dus best verkeerd hebben begrepen :)

@heerjelle wat wil je hebben voor die Darkrai?

• heerjelle
wackmaniac schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:11:
[...]

Hmmz, krijg op een gegeven moment wel een time-out op mijn 3ds (wifi op die apparaten is nog steeds wat brakjes). Ben vnv weer online vanaf 20:30 ong. (zag je trouwens ook niet in mijn friendlist, anders had ik hem gestart).

Ik zal toch op een gegeven moment een iv moeten doorgeven naar mijn offspring. Dan zou ik een nog grote bak met poks moeten vangen in de safari, zodat ik alle IV's covered heb met allemaal de juiste nature? Ik las wel iets over de ability synchronize, wat daarbij zou kunnen helpen. Er zijn 25 natures, de Breloom die ik probeer te bakken kan volgens Smogon "kiezen" uit 2 natures en die natures worden, buiten gebruik van everstone, random "gekozen" zover ik heb kunnen nagaan. Kan ik dan niet net zo goed een 4iv en een complementaire Xiv doorbreeden tot ik een 5iv met juiste nature heb?

Nogmaals; ik begin net met het hele breeden en ik heb voornamelijk info opgepikt vanaf het internet en ik kan het dus best verkeerd hebben begrepen :)

@heerjelle wat wil je hebben voor die Darkrai?
Als je met breeden bezig bent, ik zou het zo aanpakken:

1: Zoek iemand met een Ditto in de friend safari.
2: Vang een Ditto met elke nature die je wil hebben.
3: Breed de pokemon die je wil hebben met de friend safari Ditto met een everstone (Die hebben altijd 2 perfecte IV's)
4: Je hebt nu de Pokemon die je wil hebben met de juiste nature, en hopelijk heeft een van de babies 2 max IV's, nu kan je beginnen met Everstone + Destiny knot breeden.

Alternatief is het tamelijk makkelijk om een al dan niet legale Ditto te bemachtigen met 5-6 max IV's.

En voor die Darkrai (Timid nature, geen max IV's of wat dan ook) zou ik het liefst een shiny hebben. Liefst een Mudkip maar alles zou prima zijn.

• fitness82
Wat ik het snelste vind is wat dittos vangen en zorgen dat je Adamant, Modest, Jolly en Timid hebt, wellicht nog een Impish dan heb je de meest gebruikte natures wel volgens mij.

Dan eerst de ditto met de gewenste nature een everstone geven en breeden met de gewenste pokemon.

Vervolgens pak je je 6iv ditto met een destiny knot en geef je de everstone aan je pokemon met juiste nature.

En dan steeds een 5 pokemon breeden en de ouder vervangen door een baby met meer iv's

Als je dan een 5iv hebt samen met de ditto dan kun je door gaam tot 6iv of 5iv met de iv missend in een stat die je pokemon toch niet nodig heeft.

Zo gaat het bij mij het snelste

• wackmaniac
Heb een shiny octillary voor je. Heeft me bloed, zweet en vele visuren gekost :)

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009

Michelli

LL.M

heerjelle schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:56:
Krijg alleen nooit van m'n leven een shiny tijdens het breeden :'(
Same here. Laatste keer dat ik een shiny had met breeden is alweer tien jaar geleden, toen ik in Pokemon Silver een shiny Totodile kreeg. Wist niet eens wat een shiny was :')

Iemand op de GTS heeft me trouwens wel een shiny Gliscor gestuurd :D

[ Voor 9% gewijzigd door Michelli op 28-03-2014 14:37 ]

• heerjelle
Michelli schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:36:
[...]

Same here. Laatste keer dat ik een shiny had met breeden is alweer tien jaar geleden, toen ik in Pokemon Silver een shiny Totodile kreeg. Wist niet eens wat een shiny was :')

Hacks. Ik was een keer Pidgey's aan het deleten die ik had gevangen en had bijna een shiny gedelete haha.

Gaat iemand hier trouwens nog meedoen aan de April Friendly 2014? Zal wel allemaal Mega mewtwo + Xerneas/Yveltal + Zygarde worden :S

Verwijderd

Michelli schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:36:
[...]

Ik heb een Frosslas met geloof ik 4 of 5 perfecte iv, van een pokemon pearl spel. Ik ben nog nooit een shiny tegen gekomen alleen eens een keer in een fake pokemon game.

• Michelli

Michelli

LL.M

Ik ben tot nu toe in Pokemon Y 3 shiny pokemon tegengekomen: een Sigilyph, een Poliwag (chain fishing) en een Pancham (Friend Safari).

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

wackmaniac schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:11:
[...]

Er is geen garantie dat je alle of zelfs de juiste IV's overdraagt aan een nieuwe pokémon. Uit een Ditto met 6IV en een willekeurige pokémon met 5IV in de verkeerde categoriën kun je nog steeds een 3IV pokémon krijgen. Het heeft dus geen zin om de juiste IV's eerst te breeden en daarna pas te kijken naar natures, want dan zit je eerst te hopen op de juiste IV's, dan kun je daarna nog eens gaan hopen op de juiste nature en daar weer na kun je nogmaals de juiste IV's bij elkaar gaan sprokkelen. Kun je beter die eerste stap overslaan. :P

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:34
NMe schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:59:
[...]

Er is geen garantie dat je alle of zelfs de juiste IV's overdraagt aan een nieuwe pokémon. Uit een Ditto met 6IV en een willekeurige pokémon met 5IV in de verkeerde categoriën kun je nog steeds een 3IV pokémon krijgen. Het heeft dus geen zin om de juiste IV's eerst te breeden en daarna pas te kijken naar natures, want dan zit je eerst te hopen op de juiste IV's, dan kun je daarna nog eens gaan hopen op de juiste nature en daar weer na kun je nogmaals de juiste IV's bij elkaar gaan sprokkelen. Kun je beter die eerste stap overslaan. :P
Fout. Met de destiny knot worden sowieso 5IV van de parents doorgegeven, waarbij er geen overlap is. Dus als je 2 6IV Pokemon met elkaar breed, komt er sowieso een 5 IV Pokemon kindje uit.

Als dit fout is, biedt ik mijn oprechte superexcuses aan |:( , maar zo heb ik het hier een paar maanden geleden geleerd

• heerjelle
mat.hi.as schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:05:
[...]

Fout. Met de destiny knot worden sowieso 5IV van de parents doorgegeven, waarbij er geen overlap is. Dus als je 2 6IV Pokemon met elkaar breed, komt er sowieso een 5 IV Pokemon kindje uit.

Als dit fout is, biedt ik mijn oprechte superexcuses aan |:( , maar zo heb ik het hier een paar maanden geleden geleerd
Als de Destiny Knot de missende IV pakt zal het wel een baby zijn met 4 IV's. Hij had het over een 5 IV poke met een 6 IV.

• mat.hi.as
Klopt, maar je kan geen 3IV Pokemon krijgen. 4 IV is inderdaad nog mogelijk, maar lager niet.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tikfoutje. :P

• GAITii
Hoe is de situatie dan als je een Ditto met 6IV + Destiny Knot hebt + een Pokémon zonder goede IV's? Krijgt die dan minimaal 4 goede IV's?

Verwijderd

Ik wil zo graag een echte shiny. Nu heb ik alleen maar gehackte van andere ds games.

• Michelli

Michelli

LL.M

GerbenKwakkel schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:13:
Hoe is de situatie dan als je een Ditto met 6IV + Destiny Knot hebt + een Pokémon zonder goede IV's? Krijgt die dan minimaal 4 goede IV's?
Nope, ik ben nu Bulbasaur aan het breeden en in het begin kreeg ik soms Bulbasaur met maar een perfecte IV.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

GerbenKwakkel schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:13:
Nee, je kan dan vanalles krijgen. Maar dat is gewoon een kwestie van de beste pokémon uit elke batch gebruiken om de parent in de day care te vervangen. Je gebruikt dan steeds betere pokémon om mee te breeden en uiteindelijk krijg je vanzelf 5IV's.

• heerjelle
NMe schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:14:
[...]

Nee, je kan dan vanalles krijgen. Maar dat is gewoon een kwestie van de beste pokémon uit elke batch gebruiken om de parent in de day care te vervangen. Je gebruikt dan steeds betere pokémon om mee te breeden en uiteindelijk krijg je vanzelf 5IV's.
Indeed. Gaat redelijk snel wanneer je een 6 IV Ditto hebt maar zelfs zonder is het niet te moeilijk.

Met de nieuwe manier van hidden abilities en egg moves doorgeven is het daarnaast vele malen makkelijker geworden omdat het niet meer gebonden is aan geslacht.

• GAITii
@ NMe ja die manier doe ik al een paar weken en gaat me goed af. Ik heb namelijk nog nooit een Pokémon gebreed zonder goede IV's. Altijd wel begonnen met minimaal 2 goede IV's :). Vanavond maar eens beginnen met de Johto starters breeden op goede natures. En dan ff kijken of we een leuke 5/6IV Typhlosion met Timid of Modest nature kunnen maken.

• wackmaniac
Met Destiny Knot worden ipv "up to 3" "up to 5" iv's doorgegeven. Sleutelwoord hier is "up to".

Meesie1; het is mij gelukt met chain fishing. Kostte een avond (ong 45 x vissen). Zorg dat je een pok hebt met suction cups en blijf vissen op dezelfde plek. Het beste schijnt te zijn om te vissen op een plek die omgeven is door rotsen, maar dat kan ook een urban myth zijn :)

[ Voor 18% gewijzigd door wackmaniac op 28-03-2014 15:21 ]

• heerjelle
wackmaniac schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:20:
Met Destiny Knot worden ipv "up to 3" "up to 5" iv's doorgegeven. Sleutelwoord hier is "up to".

Meesie1; het is mij gelukt met chain fishing. Kostte een avond (ong 45 x vissen). Zorg dat je een pok hebt met suction cups en blijf vissen op dezelfde plek. Het beste schijnt te zijn om te vissen op een plek die omgeven is door rotsen, maar dat kan ook een urban myth zijn :)
Het is gewoon 5. Niet up to 5, 5.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:13:
Ik wil zo graag een echte shiny. Nu heb ik alleen maar gehackte van andere ds games.
Ik heb intussen een box met shiny's, gewoon geduld in de friend safari hebben, en slim handelen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rick-Jan op 28-03-2014 15:24 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Verwijderd

Rick-Jan schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:24:
[...]

Ik heb intussen een box met shiny's, gewoon geduld in de friend safari hebben, en slim handelen :)
Van al mn games ben ik er nog nooit 1 tegengekomen. Breed nu eggs maar nergens een shiny te bekennen.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ben een keer tijdens het spelen een shiny Ursaring tegengekomen, nog voordat ik de E4 verslagen had. Het was even spannend omdat ik geen geschikte pokémon bij me had om zijn health laag te krijgen maar uiteindelijk heb ik 'm toch gevangen. :P Verder heb ik een shiny Ditto en een shiny Genesect gehad, maar die tellen niet omdat ze beiden bij elkaar gehackt zijn. :P

Ik ga later nog wel eens shinies vangen als ik daar zin in heb, maar voorlopig ziet het er te saai uit en haal je er verdomd weinig voordeel uit. :P

• GAITii
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:26:
[...]

Van al mn games ben ik er nog nooit 1 tegengekomen. Breed nu eggs maar nergens een shiny te bekennen.
Ik kan me ook niet herinneren dat ik er ooit 1 ben tegen gekomen. Snap dat chainen ook niet dus houd het momenteel ook wel gewoon bij breeden op IV en vervolgens EV trainen.

• wackmaniac
Nog nooit een in het wild tegen gekomen, maar dus wel eentje bij elkaar gevist.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

GerbenKwakkel schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:29:
[...]

Ik kan me ook niet herinneren dat ik er ooit 1 ben tegen gekomen. Snap dat chainen ook niet dus houd het momenteel ook wel gewoon bij breeden op IV en vervolgens EV trainen.
Chainen is simpel. Eerst een super repel gebruiken. Dan in een grote patch gras gaan staan en een encounter beginnen. Die pokémon moet je verslaan of vangen. Vervolgens gebruik je je Pokéradar. Je ziet dan een paar stukjes gras bewegen. Het stukje gras dat het meest beweegt heeft dezelfde soort pokémon die je net verslagen hebt. Loop daarheen en je begint een encounter (ondanks je repel). Ook die pokémon moet je verslaan of vangen. Rinse and repeat totdat je een shiny tegenkomt.

Als je tussendoor je chain onderbreekt door te vluchten van een pokémon of omdat je het verkeerde stukje gras in bent gerend moet je je chain van voor af aan opnieuw beginnen. Goed opletten dus.

• heerjelle
Het jammere is dat je alleen een shiny zal krijgen met goede IV's wanneer je deze breed, en dat duurt verschrikkelijk lang.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan dat wel versnellen met Masuda en een shiny charm. :)

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Ik had wel het voordeel dat ik net toen ik begon met fishing chaining nog niet zo bekend was, ik had gemiddeld per half uur een shiny, en die trade ik weer voor andere shiny's. Later 2 of 3 voor 1 met beter iv's. Verder 2 Shiny's gevonden in friend safari, maar dat kan echt lang duren. Ook kun je items die je niet gebruikt, megastones, Stones etc. Ook goed voor shiny's ruilen. Ik vind het leuk dat jouw pokemon dan net wat anders is dan de rest :)

• heerjelle
NMe schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:43:
Je kan dat wel versnellen met Masuda en een shiny charm. :)
Klopt. Ben nu al eeuwen bezig met het krijgen van een gouden Aqua jet Belly drum Marill maar nog geen geluk.

Kans is nog steeds rond de 1 op 1000 met beide samen.

• fitness82
Ik ben in de friendsafari 1x perongeluk tegen een shiny pikachu op gelopen.

En nu dus zonder het in de gaten te hebben een shiny totodile gebreed.

Wil eigenlijk nog wel eens eem shiny charizard en Greninja gaan proberen te breeden als ii de shiny charm heb

• GAITii
Shiny Charm krijg je toch pas wanneer je de Dex compleet hebt? En de legends zijn niet verplicht toch? Shiny Pikachu is best lastig te zien eigenlijk, voor hetzelfde geld druk je op run.
Shiny Greninja is toch wel 1 van de vetste shiny's. Een zwarte Ninja Kikker.

• fitness82
Ja precies, had geluk dat ik scyther met falsswipe bij me had.

Legends moet je wel, alleen event legends niet

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

GerbenKwakkel schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:45:
Shiny Charm krijg je toch pas wanneer je de Dex compleet hebt? En de legends zijn niet verplicht toch? Shiny Pikachu is best lastig te zien eigenlijk, voor hetzelfde geld druk je op run.
Je krijgt een soort van glitteranimatie als er een shiny pokémon het gevecht in komt.

• wackmaniac
Allrighty! Toch ook maar gekeken naar nature en had een aantal bruikbare vrouwtjes met adamant nature. Resultaat is 5iv shroomish met adamant nature en hidden ability. Best wel beetje trots op mezelf :)

• GAITii
Hoe kom je nou precies achter die HA?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het is gewoon een ability net als alle andere. Alleen lastiger te krijgen. :)

• mat.hi.as
GerbenKwakkel schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 00:02:
Hoe kom je nou precies achter die HA?
Achterkomen, als in weten wat die HA is? Kijk op een site als bulbapedia , daar zie je dat Solar Power de HA van Charizard is.
Achterkomen, als in een Pokemon krijgen met een HA? Vang een Pokemon in de FS, dan heb je 50% kan op een Pokemon met zijn HA. Volgens mij heb je in swarms ook kans erop. In de normale walkthrough (muv swarms) kan je ze niet krijgen afaik.

• GAITii
Sorry voor de korte vraag, was gister al laat voor mij haha! Ik bedoelde meer, van hoe weet je nou zeker wanneer jou Pokémon die HA heeft? Hoe kun je daar in-game achter komen? Door bijvoorbeeld met iemand te praten of wat?

Gister ook die Pokémon Origins serie gekeken, van helaas maar 4 afleveringen. Maar wat is dat cool zeg, veel meer gebaseerd op de games (en wat meer voor volwassenen). Zijn daar toevallig meerdere series van?

• mat.hi.as
No problemo :P. De HA vervangt de 'gewone' ability, dus je kan gewoon zien welke ability een Pokemon heeft. Je kan alleen niet ingame zien of dit een HA is, of niet.

• heerjelle
Goede tip om te kijken welke ability je tegenstander heeft: Neem pokemon met Trace als lead. (Gardevoir, Porygon2, Mega Alakazam) Dan zie je het gelijk.

Verder kan je pas de HA in de friend safari zien als de derde pokemon van die persoon unlocked is.

• GAITii
Wopwop! :)

Net even twee Adamant, Marvel Scale, Dratini's gebreed met 31/31/31/0/31/31 IV's :).

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

31/31/31/*/31/31 lijkt me. :P Dat die ene stat niet 31 is wil niet meteen zeggen dat 'ie dan 0 is, tenzij dat mannetje expliciet zegt dat die stat ruk is. :+

[ Voor 68% gewijzigd door NMe op 30-03-2014 03:07 ]

• GAITii
Ehm ja, die Sp. Att weet ik niet, en heeft totaal geen nut, dus mag van mij 0 zijn.

Pagina: 1 ... 50 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.