Edit: ik heb de gok genomen, maar dat werkt niet. Iemand met een interessante Celebi die hem toch niet gaat gebruiken en hem wilt ruilen voor die van mij of iets anders?
[ Voor 49% gewijzigd door Dubrillion op 06-02-2014 07:29 ]
Niet echt. Ik ben als ik klaar ben al 718 plaatsen kwijt aan alle Pokemons in de National Dex. Dan heb ik nog heel wat Legendaries dubbel waarmee ik ook een box kan vullen. Ik heb ook nog een box met Totodiles om te traden, nog een box waarin Pokémons staan om te fishen, breeden etc. Daarnaast nog een halve box met mijn team en toekomstige teamleden.BlackMage schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:47:
Ik zie maar 3 manieren om de bank meer te laten zijn dan een transfer tool:
1. Niet verwijderen.
2. Automatische vernieuwing.
3. Meerjaars/lifetime abbo's.
Maargoed, X en Y hebben ruimte voor 930 pokemon per cardridge. Dat is meer dan voldoende voor alle op dit moment te verkrijgen pokemon.
Dan heb ik ook nog heel wat andere dubbele pokemons die ik niet weg wil gooien. Alleen de cardridge is voor mij te weinig, de Pokemon Bank is voor mij ideaal. Al ben ik het eens dat het voor de meeste mensen niet nodig zal zijn.
Ik zou inderdaad graag meerjaars/lifetime abbonement zien. Elk jaar 1 pass kopen is in principe niet zo erg, maar ik moet het wel in m'n kalender zetten, anders vergeet ik het
Liever in 1 keer 50 euro betalen voor 10 jaar.
oh man, ook nog pokemon in me schema stoppen, straks helemaal geen tijd mee over
Oh en mijn celebi is Careful, met Max Att, Def en Speed.
[ Voor 4% gewijzigd door ye-roon op 06-02-2014 10:06 ]
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Weet iemand hier trouwens meer van? Je kan evolution stones winnen in de super secret training (in het onderste scherm) maar ik kan nergens vinden of ik er meer dan één kan krijgen per "wedstrijd". Nadat ik de eerste keer een bepaalde ballon binnen de tijd neer had kreeg ik netjes een dusk stone, maar elke volgende keer dat ik het probeerde kreeg ik alleen maar stardust. Op internet vind ik alleen dat je op die manier evolution stones kan winnen maar er staat nergens hoeveel.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Weet niet zeker, maar las wel ergens dat iemand op die manier 20 sun stones had gehaald (hoewel die een moon stone wilde, dus misschien ook version afhankelijk), lijkt er dus op dat er geen limiet aan zit.NMe schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:38:
Als het toch voor solo-content is boeit die nature echt niks, je maait alles toch wel neer met een legendary.
Weet iemand hier trouwens meer van? Je kan evolution stones winnen in de super secret training (in het onderste scherm) maar ik kan nergens vinden of ik er meer dan één kan krijgen per "wedstrijd". Nadat ik de eerste keer een bepaalde ballon binnen de tijd neer had kreeg ik netjes een dusk stone, maar elke volgende keer dat ik het probeerde kreeg ik alleen maar stardust. Op internet vind ik alleen dat je op die manier evolution stones kan winnen maar er staat nergens hoeveel.
Het is ook wel een beetje geluk hebben. Zo heb ik geregeld dat ik een course binnen de 'Gold' tijd afleg en dan krijg ik een *** L bag. Dan zet ik een nieuw record in dezelfde course en krijg ik maar een *** S bag
Laatst wilde ik dus een super special course (die je na Max EV krijgt) spelen, maar dat is echt niet te doen. Ik hit misschien voor 300 punten de enemy per charged ball, en een stuk minder met een normale bal (80 punten ofzo).
Maar de ballen van de tegenstander doen mij ook 300 damage ofzo en zijn voor mij bijna onmogelijk om te ontwijken (ben linkshandig..., stylus in rechterhand gaat nooit werken voor mij).
Dat is toch wel erg slecht gemaakt van Nintendo. Ja ok, maar 10% van de bevolking is linkshandig, maar dan heb je het wel over 1 van de 10 miljoen mensen die Pokemon spelen...
Ja je hebt er heel wat nodig om ze allemaal te evoluerenNMe schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:24:
Ik krijg inderdaad net eindelijk de laatste dusk stone die ik nodig had.Nu nog een stapel moon en sun stones.
Ik ben nu wat Totodiles aan het breeden die ik dan kan ruilen voor evo's met stones/trades (bijvoorbeeld een SlowKing voor gekregen), die Totodiles zijn toch erg populair.
Met een beetje geluk kan ik zo de meeste krijgen, want die super training gaat mij niet lukken. Als ik EV wil trainen kan ik ook alleen maar level 1 training spelen (wat nog best rap gaat met L bags), onbegrijpelijk dat er geen funtie in zit voor linkshandigen, misschien in Pokemon Z though
Dat zou je inderdaad denken, maar het wil gewoon niet lukken. Nu je het zo zegt lijk je wel gelijk te hebben dus ik zal het nog eens proberen, maar kan me niet voorstellen dat ik het niet eerder geprobeerd heb.NMe schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:35:
Waarom zou je je stylus gebruiken voor die training? Ik tik gewoon met mijn vinger op het scherm zonder ernaar te kijken en ik zie bovenin wel of ik mijn richting moet veranderen. Juist in je rechterhand heb je geen enkele precisie nodig daardoor.
EDIT: Ok, even geprobeerd. Het gaat inderdaad beter. Maar toch voelt het vrij onnatuurlijk en is het raar om de 3DS in m'n linkerhand vast te houden.
[ Voor 11% gewijzigd door Goudstalen op 06-02-2014 22:50 ]
Ja hoor, kan evt vanavond wel. Als er nog mensen zijn die wat battles willen doen DM is openfitness82 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 08:50:
Zijn er nog mensen die een keer in de avonduren of weekend tijd hebben om wat pokemon heen en weer terug te ruilen voor te evolueren?
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Je weet trouwens dat je ook naar boven en beneden kan bewegen?DGonlag2 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:38:
[...]
Dat zou je inderdaad denken, maar het wil gewoon niet lukken. Nu je het zo zegt lijk je wel gelijk te hebben dus ik zal het nog eens proberen, maar kan me niet voorstellen dat ik het niet eerder geprobeerd heb.
[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 13-02-2014 11:46 ]
top, tegen half 9 ben ik wel online. dit is mijn friendcode trouwens (weet niet of ik je al erin heb staan) 2981-7261-6026Rick-Jan schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:52:
[...]
Ja hoor, kan evt vanavond wel. Als er nog mensen zijn die wat battles willen doen DM is open
Nice! Ik moet maar weer eens aan de bakNMe schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:46:
717 pokémon gezien, 716 gevangen. Nog twee evoluties te gaan en die heb ik allebei in mijn party. Eén rondje Le Wow vanavond en ik heb voor het eerst eens alle pokémon verzameld.
Read the code, write the code, be the code!
Ik moet daarna aan de bak. Als ik ze allemaal heb ga ik eens rustig aan de mega stones verzamelen en daarna mijn battle team breeden. Ik wilde daarmee wachten tot ik mijn dex gevuld had zodat ik een hogere kans krijg om shinies te breeden.wackmaniac schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:32:
[...]
Nice! Ik moet maar weer eens aan de bak
Ja klopt. Het lukt best aardig nu, hoewel Level 3 vrij lastig kan zijn lukt het wel. Het voelt gewoon erg onnatuurlijk, maar dat gevoel zal nooit weg gaanNMe schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:46:
717 pokémon gezien, 716 gevangen. Nog twee evoluties te gaan en die heb ik allebei in mijn party. Eén rondje Le Wow vanavond en ik heb voor het eerst eens alle pokémon verzameld.
Je weet trouwens dat je ook naar boven en beneden kan bewegen?Ik kwam daar pas tijdens de zevende super secret training achter, toen het wel heel moeilijk werd om sommige ballen te ontwijken.
Netjes! Ik ben ook bezig m'n National Dex te vullen. Volgens mij zit ik rond 500 nu. Kalos is klaar, Kanto bijna en de rest is voor de helft opgevuld.NMe schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:35:
[...]
Ik moet daarna aan de bak. Als ik ze allemaal heb ga ik eens rustig aan de mega stones verzamelen en daarna mijn battle team breeden. Ik wilde daarmee wachten tot ik mijn dex gevuld had zodat ik een hogere kans krijg om shinies te breeden.
Daarna begint inderdaad het echte werk pas: breeden van een shiny team met de Shiny Charm.
Heb op het moment een Darkrai en Rayquaza EV trained en ga later verder met een Aegislash, (Mega)Tyranitar en Gengar.
Iemand nog een leuk idee voor de laatste plek? Zat eerst te denken aan Mega Kangaskan, maar gebruik al een Mega Tyranitar, dus lijkt me niet zo handig.
heb je ook alle legends of heb je ze heen en weer geruild? en de event pokemon ben je daar aan kunnen komen?NMe schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:46:
[...]
Je weet trouwens dat je ook naar boven en beneden kan bewegen?Ik kwam daar pas tijdens de zevende super secret training achter, toen het wel heel moeilijk werd om sommige ballen te ontwijken.
Ik ben zelf voor het eerst nu eens bezig gegaan met het breeden, vroeger nooit gedaan in de oude pokemons, best leuk Zo merk je toch dat er echt veel meer uit te halen valt.
[ Voor 12% gewijzigd door fitness82 op 13-02-2014 19:38 ]
Ik heb voor alle oude legendaries die ik niet zelf al had in Pokemon Black een beetje gecheat met Pokecheck en Pokémon Bank. Ik ga die legendaries toch niet gebruiken in battles, al zou dat in principe wel kunnen want ik heb er bewust alleen maar genomen met matige IV's.fitness82 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 19:37:
[...]
heb je ook alle legends of heb je ze heen en weer geruild? en de event pokemon ben je daar aan kunnen komen?
Alle niet-legendaries heb ik trouwens wel netjes zelf gevangen of geruild via de GTS of vrienden.
Mijn laatste evolutie gebeurt trouwens as we speak.
[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 13-02-2014 22:11 ]
Gefeliciteerd met je shiny charmNMe schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 22:10:
[...]
Ik heb voor alle oude legendaries die ik niet zelf al had in Pokemon Black een beetje gecheat met Pokecheck en Pokémon Bank. Ik ga die legendaries toch niet gebruiken in battles, al zou dat in principe wel kunnen want ik heb er bewust alleen maar genomen met matige IV's.
Alle niet-legendaries heb ik trouwens wel netjes zelf gevangen of geruild via de GTS of vrienden.
Mijn laatste evolutie gebeurt trouwens as we speak.
Trouwens groot gelijk dat je die Legendaries cheat. Ik heb ze zelf wel allemaal legit (behalve een paar event Pokemons), maar als je dat niet hebt is het ook onmogelijk om ze allemaal te krijgen. Die dingen die ze op GTS vragen zijn ook te belachelijk voor woorden.
Ik moet dus een Lunatone hebben, maar vragen er allemaal legendaries voor (terwijl Lunatone gewoon in die Terminus cave te vangen is?). Zet ik er een Froakie met Protean op, wat me geen slechte deal lijkt, en dan na een week nog niemand die heeft willen traden...
Maar die kun je dus niet krijgen via GTS, zo heb ik de non event nu wel bijna allemaal gezien
Je kan volgens mij niet zien welke abilities een pokémon heeft op de GTS, dus dat valt enigszins te begrijpen.DGonlag2 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 23:09:
[...]
Ik moet dus een Lunatone hebben, maar vragen er allemaal legendaries voor (terwijl Lunatone gewoon in die Terminus cave te vangen is?). Zet ik er een Froakie met Protean op, wat me geen slechte deal lijkt, en dan na een week nog niemand die heeft willen traden...
Pokémon puzzelspel
Het virtuele monstertje bestaat natuurlijk gewoon uit aan paar kB die je ook via pokécheck kunt samenstellen, maar toch hecht ik meer waarde aan deze
Constructed: Silver || Limited: Silver
Zo'n fake is inderdaad leuk om je Pokédex te vullen, maar geeft voor de rest geen 'goed' gevoel. Ik zou zeker trots zijn op een Mew, die heb ik zelf helaas nooit kunnen krijgen (alle andere legends wel gelukkig). Ik heb ooit mijn Fire Red cartridge opgestuurd naar Nintendo voor een Deoxys event (jaja mensen, zo ging dat vroeger!), en na 4 weken ofzo weer terug gekregen.embee schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:54:
Ik heb net mijn Mew overgezet naar YIk ben daarvoor nog eens speciaal in Duitsland gaan winkelen. (En in een vreselijk lange rij gestaan...)
Het virtuele monstertje bestaat natuurlijk gewoon uit aan paar kB die je ook via pokécheck kunt samenstellen, maar toch hecht ik meer waarde aan deze
Maar goed, niet geschoten is altijd mis. Kan later mijn FC posten, zit nu op het werk.
PS. Ben nog maar net begonnen, dus als hij level 100 is ofzo heb ik er weinig aan, zo laag mogelijk zo het leukste zijn, max level 20-25.
[ Voor 18% gewijzigd door Notlupus op 14-02-2014 10:55 ]
Op het Twitch kanaal TwitchPlaysPokémon kan je door middel van chat commando's het spel Pokémon Red spelen. Best grappig, ware het niet dat 40,000 mensen live commando's lopen te roepen.
Na drie dagen spelen hebben ze het voor elkaar om drie badges te halen en lopen ze op moment van posten in de Rock Tunnel. Het Helix Fossiel is heilig verklaard en zal ons leiden. Amen.
Leuk om naar te kijken, helemaal leuk als ze het spel uitspelen.
Er is ook een Reddit over inmiddels: Klik.
Wow... ik heb nog nooit iets op het internet gezien wat het mij het bloed zo onder de nagels vandaan haalt als ditKoploperMau schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:29:
Ik weet niet of het al gemeld was hier, maar anders nog een keertje.
Op het Twitch kanaal TwitchPlaysPokémon kan je door middel van chat commando's het spel Pokémon Red spelen. Best grappig, ware het niet dat 40,000 mensen live commando's lopen te roepen.
Na drie dagen spelen hebben ze het voor elkaar om drie badges te halen en lopen ze op moment van posten in de Rock Tunnel. Het Helix Fossiel is heilig verklaard en zal ons leiden. Amen.
Hoe had het beter gekund volgens jou?Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:01:
lol, leuk idee, maar de uitvoering had beter gekund
Ik denk dat het inderdaad een erg leuk idee is, maar dat het een stuk leuker zou zijn als je met ongeveer 25 mensen speelt. Nu is het complete chaos.
Dan was het niet half zo succesvol geweest.Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 07:04:
Zo dusZe hadden een selectie met mensen moeten maken.
Ik heb gisteravond trouwens de eerste pokémon van mijn battle team weten te breeden: een Wash-Rotom met focus op defense. Die heeft alleen een weakness voor grass dus ik ga hem leftovers geven en hem als wall/tank gebruiken.
[ Voor 11% gewijzigd door NMe op 17-02-2014 12:12 ]
http://pokemon3d.net/
Heb het nog maar eventjes geprobeerd. Het idee is leuk, maar ik vind het nog niet echt soepel werken. Iig dat lopen niet. Maar ik heb alleen ook nog maar een Pokémon uitgekozen, dus misschien is het even wennen
Ik ben de laatste dagen ook bezig met breden. krijg genoeg 5IV maar zit dan toch vaak te twijfelen om door te gaan voor 6IV. Voor bv Alakazam maakt de attack niet uit dus is 5IV genoeg maar bij Charizard of Electivire heb ik dan weer zoiets dat 6IV beter is. Maar is me tot nu toe nog niet gelukt, dus denk dat ik het langzaam maar toch maar bij 5IV ga laten en daar wat meer van ga breedenNMe schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:12:
[...]
Dan was het niet half zo succesvol geweest.
Ik heb gisteravond trouwens de eerste pokémon van mijn battle team weten te breeden: een Wash-Rotom met focus op defense. Die heeft alleen een weakness voor grass dus ik ga hem leftovers geven en hem als wall/tank gebruiken.Was nog irritant genoeg, zat 5IV breeds weten te krijgen, maar steeds de verkeerde. Leuke tak van sport, dat breeden.
Ik denk dat je beter af bent met twee verschillende Charizards (of Electrivires), Eén met perfect attack IV's en één met perfect special attack IV's. En daar dan een bijpassende nature en EV training. Een mixed attacker is wel leuk, maar je kunt nooit zowel atk als spa maximaliseren vanwege dat je Pokémon maar één nature kan hebben.fitness82 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 07:42:
[...]bij Charizard of Electivire heb ik dan weer zoiets dat 6IV beter is.
Het is in ieder geval een stuk minder werk om 2 5perfectIV pokémons te breeden dan om 1 6perfectIV pokémon te breeden.
Gister avond even gespeeld. Best wel leuk. Het lopen is op het begin wat apart, maar dat went later wel. Het is echt blok voor blok lopen net als in de oude pokemon games. Als je ingame op 'c' drukt dan gaat de free camera ook uit, dat vind ik persoonlijk erg fijn (gebruik overigens geen muis, alleen de wsad + q, e, spatiebalk)BlackthunderAwf schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:31:
Dit kwam ik tegen op 9gag:
http://pokemon3d.net/
Heb het nog maar eventjes geprobeerd. Het idee is leuk, maar ik vind het nog niet echt soepel werken. Iig dat lopen niet. Maar ik heb alleen ook nog maar een Pokémon uitgekozen, dus misschien is het even wennen
Ja klop 5IV gaat vrij soepel, denk dat ik dat ook maar doe, heb er ook een paar waar alleen HP geen perfect IV is, maar da's ook niet optimaal. En dan ben ik aan EV training nog niet eens begonnen, eerst maar een een team bij elkaar breedenembee schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:21:
[...]
Ik denk dat je beter af bent met twee verschillende Charizards (of Electrivires), Eén met perfect attack IV's en één met perfect special attack IV's. En daar dan een bijpassende nature en EV training. Een mixed attacker is wel leuk, maar je kunt nooit zowel atk als spa maximaliseren vanwege dat je Pokémon maar één nature kan hebben.
Het is in ieder geval een stuk minder werk om 2 5perfectIV pokémons te breeden dan om 1 6perfectIV pokémon te breeden.
== EDIT ==
Zie dat hij op de website voor 25 euro staat, maar in de folder idd voor 20.
[ Voor 76% gewijzigd door wackmaniac op 18-02-2014 09:33 ]
Niet alleen dat, maar vooral Charizard is juist een goed voorbeeld van waarom je er liever twee zou willen hebben. De special attacker is namelijk beter af met Charizardite Y en de physical attacker met Charizardite X. De movesets van die eerste zijn ook totaal anders dan van de tweede, nog even los van de EV-training. Je zou zo'n 6IV-Charizard een soort van hybrid moeten maken en daar verlies je dik mee op andere stats en voordelen.embee schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:21:
[...]
Ik denk dat je beter af bent met twee verschillende Charizards (of Electrivires), Eén met perfect attack IV's en één met perfect special attack IV's. En daar dan een bijpassende nature en EV training. Een mixed attacker is wel leuk, maar je kunt nooit zowel atk als spa maximaliseren vanwege dat je Pokémon maar één nature kan hebben.
Ik heb het even na gevraagd, maar ze schijnen een storing te hebben. Bestellen kan gewoon en dan even je ordernummer naar de klantenservice mailen. Dan storten ze later de teveel betaalde €5 weer terugwackmaniac schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:32:
Voor de liefhebbers; Pokémon White 2 is nu maar 20 euro bij Bart Smit volgens de folder.
== EDIT ==
Zie dat hij op de website voor 25 euro staat, maar in de folder idd voor 20.
[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 18-02-2014 15:10 ]
Haha, hadden ze niet een van de starters gereleased in the wild?KoploperMau schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:29:
Ik weet niet of het al gemeld was hier, maar anders nog een keertje.
Blijft een leuk experiment en ben benieuwd hoe ver ze gaan komen.
Zucht...
Excadrill?NMe schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:09:
Bah, wat is het toch lastig om een leuk team te bedenken.Ik kon niet kiezen dus heb ik uiteindelijk maar een beginnetje gemaakt door Charizard X als mega te kiezen en ik heb Rotom-wash als wall/tank in de hoop dat de rest van het team een voor een wel op zijn plek zou vallen. Nou wil ik een rapid spinner nemen maar de twee meest logische keuzes voor mij (Starmie of Tentacruel) gaan het niet worden omdat die beiden kwetsbaar zijn voor dezelfde dingen waar Rotom kwetsbaar voor is (en meer). Ik heb nog even naar Claydol gekeken omdat die met ground/psychic ook twee types heeft maar daarmee wordt mijn spinner te kwetsbaar voor de bekende spinblockers. Volgens mij blijft alleen Forretress over als logische keuze. Wat vinden jullie? Heb ik nog andere opties?
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231
Een andere optie is naar single-type pokémon zoals Avalugg kijken maar ik heb liever dubbele types voor meer STAB-kansen.
[ Voor 31% gewijzigd door NMe op 18-02-2014 15:41 ]
Inmiddels is de stream een beetje aangepast, er wordt nu iedere X aantal seconden een commando uitgevoerd. Op de stream wordt bijgehouden welk commando het meest wordt ingegeven welke na een X aantal seconden wordt uitgevoerd. Daarna begint alles opnieuw. Hiermee schijnt het een stuk beter te gaan!KoploperMau schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:29:
[...] Verhaal over TwitchPlaysPokémon [...]
EDIT: De chat kan inmiddels ook bepalen of we met Anarchie ('oude' vorm) of democratisch (dus zoals hierboven) spelen.
[ Voor 11% gewijzigd door KoploperMau op 18-02-2014 21:42 ]
Ik heb dus inderdaad een Excadril met Mold Breaker geregeld door een vriend te vragen er een te vangen in zijn friend safari omdat ik zelf geen vrienden met Excadril heb. Na de trade meteen gaan breeden: hij had al de goeie nature en ik hoefde alleen maar een 31/31/31/x/31/31-breed 5IV te maken. Krijg ik bij mijn tweede batch eieren al een 6IV ertussen. Dat was makkelijk.NMe schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:41:
Nee, die zou inderdaad ook nog kunnen. Weet even niet of die NU, UU, OU of uber is, maar als 'ie viable is zal ik daar eens naar kijken.
Mijn team bestaat inmiddels uit Charizard X, Rotom-Wash en Excadril. Met Charizard en Excadril heb ik denk ik wel genoeg physical attack in huis. Rotom is verder op overleven gericht maar zijn damage is als het goed is ook best aardig. Ik denk dat ik nog twee special sweepers en een utility pokémon moet regelen. Nou alleen nog uitzoeken welke.
Ik heb met Rotom-Wash al een watertype en met Excadril al een steeltype en wil eigenlijk zo min mogelijk dezelfde types in mijn team hebben om te voorkomen dat ik extra kwetsbaar ben voor een ander type. Ik was zelf aan Trevenant aan het denken wat betreft die laatste utility-pokémon, als spin-blocker. Dan kan ik daarna nog even nadenken over twee special sweepers.DGonlag2 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:35:
Is een Froakie met Protean niet een leuke sweeper? Of wat dacht je van Aegislash, die is ook meteen erg goed in defense.
Verliest hij zowel zijn water- als zijn fightingtype als je dat zo aanpakt? Of maar een van de twee? Als ze beiden vervangen worden door whatever je voor aanval gebruikt klinkt Greninja inderdaad als een hele slimme keus, als alleen het watertype vervangen wordt ook, maar als het watertype altijd blijft weer niet.DGonlag2 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:06:
Klopt, maar vergeet niet dat Froakie met Protean het type aanneemt van de aanval die die uitvoert (altijd STAB dus, maar je kunt als je het slim aanpakt dus ook tegen veel types invulnerabilities hebben).
[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 19-02-2014 15:36 ]
Qua ability, stats en (in)vulnerabilities lijkt hij op het eerste gezicht niet zo geweldig?
- Dark pulse
- Grass knot
- scald
- icebeam
Moet zeggen dat deze setup mij goed bevalt
Right for all the wrong reasons.
Hmm, had hem gekozen als spinblocker maar bedenk me net dat ik geen spinner in mijn team heb of wil.DGonlag2 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 18:24:
Waarom heb je voor een Trevenant gekozen?
Qua ability, stats en (in)vulnerabilities lijkt hij op het eerste gezicht niet zo geweldig?
Ik heb Pokemon Gold, Ruby, Fire Red, Pearl en White nog liggen evenals een Gameboy Advance en 3DS. Heb ik aan deze twee apparaten genoeg om al mijn Pokemon (oa. een Shiny Raticate, m'n enigste ooit
Info:
Gen III naar Gen IV: Dual-slot mode en Pal Park
Gen IV naar Gen V: Poké Transfer en Relocator
Gen V naar Gen VI: Poké Transporter
[ Voor 44% gewijzigd door wackmaniac op 20-02-2014 09:45 . Reden: linkjes naar Bulbapedia ]
White naar Y is me al gelukt inderdaad (wel jammer dat een Nintendo Network ID aanmaken zo'n omslachtig gebeuren is, maarja...). Jammer van Gold, gelukkig is mijn favoriet uit die gen (Mareep->Flaaffy->Ampharos) wel gewoon te vangen in Y.
Ik geloof dat ze die bij de Primera, BartSmit, Intertoys en MediaMarkt hebben.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 11:57 ]
[ Voor 45% gewijzigd door wackmaniac op 20-02-2014 12:13 ]
[ Voor 44% gewijzigd door NMe op 20-02-2014 12:15 . Reden: LMGTFY is niet gewenst op GoT. ]
Geen zin om €10,- weg te gooien of te bewaren van Nintendo waar ik vervolgens nooit meer wat mee ga doen.
[ Voor 43% gewijzigd door GAITii op 20-02-2014 12:21 ]
En ik ga niet zeggen dat je een creditcard moet gaan nemen, maar in deze tijd (van de microtransacties in de tientallen 'app stores' die inmiddels uit de grond zijn gekomen) is een creditcard ontzettend handig.
Ik heb zelf wel gewoon een kaart maar ik snap dat mensen het weigeren.
Mag ik even? WHAHAHAHAHA.
Ik heb het zelf ook ondervonden, de chat van een ander kanaal wat ik graag kijk was zo traag als stroop en vele chatberichten kwamen niet door.
De XKCD van vandaag is ook weer erg goed.KoploperMau schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:03:
nieuws: Twitch: Pokémon-livestream overbelast chatsysteem
Mag ik even? WHAHAHAHAHA.
Ik heb het zelf ook ondervonden, de chat van een ander kanaal wat ik graag kijk was zo traag als stroop en vele chatberichten kwamen niet door.
Ben je toevallig nog online? En heb je tijd/zin om wat heen en weer te ruilen, wil graag m'n electabuzz en Kadabra's evolueren. Heb ook nog wel een totdile voor je, cyndaquil zou ik je ff snel kunnen breedenGerbenKwakkel schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:36:
Ik kan over een uurtje wel online zijn.
Cyndaquil heb ik al uit de GTS, wl alleen Chiko en Toto
[ Voor 44% gewijzigd door GAITii op 23-02-2014 14:31 ]
[ Voor 53% gewijzigd door fitness82 op 23-02-2014 14:41 ]
Ze hebben zelfs zapdos gevangen met een masterball (gisteravond probeerde ik aan dat plan mee te werken, maar leek het nergens heen te gan. Vanmorgen toen ik weer keek, hadden ze 'm net gevangenSgtElPotato schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:17:
[...]
Haha, hadden ze niet een van de starters gereleased in the wild?
Blijft een leuk experiment en ben benieuwd hoe ver ze gaan komen.
Echt een briljante stream. Het kan zo verschrikkelijk doelgericht zijn, maar ook echt bizar random wanneer het doel niet duidelijk is.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Hebben jullie onderling die Totodile en Chikorita nog geregeld of heb je mij nog nodig? Ik had vandaag een soort van offline dagje.GerbenKwakkel schreef op zondag 23 februari 2014 @ 14:30:
Ja is goed, ga nu ff wat drinken pakken en dan gaan we ff ruilen. Heb je mij al?
Aangezien ik toch wel weer een 3DS wil hebben lijkt de nieuwe pokemon X&Y ook wel leuk. Ik vraag me alleen af of het nog mogelijk is om de hele pokedex gevuld te krijgen als je al de vorige versies niet meer hebt. Ik hoef niet per sé allemaal te hebben, maar wel zo'n 90 á 95%. Ik neem aan dat legendaries niet meer te verkrijgen zijn?
on-topic; je kan een heeeeel eind komen met de GTS en met dit forum. Ik denk dat je eigenlijk elke pokémon die niet via distributie oid is gekomen wel kan krijgen in X en Y.
Inderdaad. Alleen de event Pokemons zijn niet meer te krijgen (en te traden via GTS, wel via normale trade), maar die zijn ook niet nodig voor je Pokedex.wackmaniac schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:47:
Ik ben Pokémon ook wel eens beu ....
on-topic; je kan een heeeeel eind komen met de GTS en met dit forum. Ik denk dat je eigenlijk elke pokémon die niet via distributie oid is gekomen wel kan krijgen in X en Y.
Je kunt bijna alle Pokemon krijgen dankzij traden, en als je een beetje slim trade dan kan je ook wel legendaries krijgen. Breed bijvoorbeeld een vrij zeldzame pokemon.
Ook heb ik een Abra met 31 IV's op HP, Defense en Speed. Dacht dan voer ik hem door met Destiny Knot aan de ander met alleen op Defense. Helaas een Abra met Abra wil niet, en heb geen Ditto's met ergens 31 IV op.
Snap het ff niet, want een Froakie met Froakie wil wel. En ja, het is een male en female.
Kijk maar even onder egg-groups.GerbenKwakkel schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:06:
Hoe kom ik er nou achter met wie een Abra kan breeden? Heb er nu 1 met 5 IV's op 31 behalve op Defense, wat toch wel erg belangrijk is voor een goede Abra.
Ook heb ik een Abra met 31 IV's op HP, Defense en Speed. Dacht dan voer ik hem door met Destiny Knot aan de ander met alleen op Defense. Helaas een Abra met Abra wil niet, en heb geen Ditto's met ergens 31 IV op.
Snap het ff niet, want een Froakie met Froakie wil wel. En ja, het is een male en female.
[ Voor 20% gewijzigd door GAITii op 24-02-2014 11:10 ]
Wat probeer je eigenlijk te bereiken? Een 5IV met alles behalve attack neem ik aan?
Ik breed zelf trouwens alles met mijn 6IV Ditto die ik van een vriend gekregen heb. Zal vast niet helemaal een op een nette manier verkregen pokémon zijn (hij had hem zelf ook via iemand anders dus we weten het niet zeker
[ Voor 46% gewijzigd door NMe op 24-02-2014 11:12 ]
Volgens mij ligt het aan de regio waar ze vandaan komen of beter gezegd de Trainer ID die ze hebben. Staat ergens een lijst over op internet.NMe schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:10:
Abra kan toch gewoon met Abra breeden?Ze moeten alleen wel van tegenovergesteld geslacht zijn en soms kunnen twee pokémon niet lekker samen omdat ze elkaar niet zo lief vinden, is volgens mij verbonden aan hun natures.
Overigens moet het echt uit de egg group/ditto zijn. Lijkt me ook dat Abra dan zou moeten kunnen breeden met een andere Abra. Maar misschien is het een uitzondering. Je kunt toch ook geen Nidoking breeden?Breeding rate
Same species, different ID numbers
The chance of getting an Egg is 69.3% (has a value of 70). The Day-Care Man will say: "The two seem to get along very well."
This chance is raised to 87.8% when wielding an Oval Charm (has a value of 88).
Same species, same ID numbers
The chance of getting an Egg is 49.5% (has a value of 50). The Day-Care Man will say: "The two seem to get along."
This chance is raised to 79.5% when wielding an Oval Charm (has a value of 80).
Different species, different ID numbers
The chance of getting an Egg is 49.5% (has a value of 50). The Day-Care Man will say: "The two seem to get along."
This chance is raised to 79.5% when wielding an Oval Charm (has a value of 80).
Different species, same ID numbers
The chance of getting an Egg is 19.8% (has a value of 20). The Day-Care Man will say: "The two don't seem to like each other."
This chance is raised to 39.3% when wielding an Oval Charm (has a value of 40).
Different Egg Groups, same genders or Undiscovered group
The Pokémon are incompatible and therefore will not make an Egg. The Day-Care Man will say: "The two prefer to play with other Pokémon than each other."
In Generation II, the compatibility is instead checked by interacting with Pokémon:
Same species, different ID numbers
"It appears to care for <other's Pokémon nickname>"
Same species, same ID numbers
"It's friendly with <other's Pokémon nickname>"
Different species, different ID numbers
"It's friendly with <other's Pokémon nickname>"
Different species, same ID numbers
"It shows interest in <other's Pokémon nickname>"
Different Egg Groups, same genders or Undiscovered group
"It has no interest in <other's Pokémon nickname>"
Same Defense IV and same Special IV or 8 apart from each other
"It's brimming with energy"