NMe schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:49:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom je überhaupt een abonnement zou nemen. Dit lijkt me nou typisch zoiets waar je een abonnement op neemt als een nieuwe game uitkomt om zo je Pokémon naar die nieuwe game te krijgen en dan heb je het eigenlijk niet meer nodig.

Tja ik ben nu zelf van plan om de national dex vol te krijgen (maar dan ook één van elke Pokémon HEBBEN, dus zowel een Charmander, Charmeleon & Charizard in m'n box). Dat kost best veel plaats, dus dan is een PokéBank wel handig.
Daarnaast is het inderdaad ideaal om ze online te hebben staan voor wanneer een nieuwe generatie uitkomt. In mijn geval hoef ik dan alleen even alles over te zetten (wat me dan 5 minuutjes kost) en dan heb ik de National Dex weer vol
Nadat ik de national dex heb wil ik gaan shiny breeden (met Masuda + Shiny Charm), de meeste Pokemons zal ik releasen, maar ben ook van plan om er wat achter de hand te houden voor eventuele latere trades.
Dus voor sommige mensen is het misschien niet nodig, maar voor mij is het toch erg handig en ideaal. Daarnaast is het nou ook geen prijs om wakker van te liggen. 10 jaar Pokébank kost hetzelfde, of minder, dan de meeste spellen kosten, het is maar of het het waard is voor je.