• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Zo weer een hoop mensen die hun friend code hebben ingevuld in de spreadsheet. Echter.

@jd1987: De 3DS zegt dat jou code invalid is. Zou je die kunnen updaten?

@WamBam: Ook bij jou krijg ik dat je code invalid is.

En dan wat anders:
@Cleetje: zou je me toe willen voegen, i neeeeeeedz protean Greninja. thanks :)

@de rest: neem ff een half uurtje om de hele spreasheet toe te voegen. Ik heb nu namelijk 22 mensen die nog unconfirmed zijn :)

Oh en ik heb net die update gedownload. Maar die is op mijn SD kaart gezet? Dus als ik in november een 3DSXL koop, dan moet ik die update nogmaals downloaden en daar op zetten? Ik dat dat ze met spotpass ook je cartridge konden beschrijven?

[ Voor 21% gewijzigd door ye-roon op 26-10-2013 08:08 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Verwijderd

Ik wil graag een competive team maken maar in welke tier zal ik dan gaan? OU lijkt me leuk omdat daar natuurlijk de besten in zitten maar lijkt me wel moeilijker?

• Batino
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:08
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:23:
Ik wil graag een competive team maken maar in welke tier zal ik dan gaan? OU lijkt me leuk omdat daar natuurlijk de besten in zitten maar lijkt me wel moeilijker?
Ik doe zelf ook OU, dit is even moeilijk als UU/RU/NU. Vind Uber zelf niet leuk omdat je die pokemon meestal niet kan breeden doordat het vooral legendaries zijn.

Verwijderd

Batino schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:29:
[...]

Ik doe zelf ook OU, dit is even moeilijk als UU/RU/NU. Vind Uber zelf niet leuk omdat je die pokemon meestal niet kan breeden doordat het vooral legendaries zijn.
Ja ik ben eigenlijk beginner. Heb nu pas door wat ev's en iv zijn en heb daarna een dragonite maxed gemaakt zonder te kijken welke tier die zit enzo. Ik zag dat hij in OU zat en volgens mij was het een bruikbare pokemon. En alle pokemon in OU lijken me leuker dan de andere tiers dus ik ga denk ik focussen op OU

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:18
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:32:
[...]

Ja ik ben eigenlijk beginner. Heb nu pas door wat ev's en iv zijn en heb daarna een dragonite maxed gemaakt zonder te kijken welke tier die zit enzo. Ik zag dat hij in OU zat en volgens mij was het een bruikbare pokemon. En alle pokemon in OU lijken me leuker dan de andere tiers dus ik ga denk ik focussen op OU
Het is niet voor niets de OverUsed tier natuurlijk :P. Ik ben nu ook aan het breeden voor die tree, maar het duurt een tijd om een goede abra te krijgen. Misschien dat ik wat fout doe, maar ik vermaak me wel.

Mocht er iemand nog een abra met magic guard willen: pm!

Verwijderd

mat.hi.as schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:36:
[...]

Het is niet voor niets de OverUsed tier natuurlijk :P. Ik ben nu ook aan het breeden voor die tree, maar het duurt een tijd om een goede abra te krijgen. Misschien dat ik wat fout doe, maar ik vermaak me wel.

Mocht er iemand nog een abra met magic guard willen: pm!
Dit breeden is niet echt een probleem meer met perfect iv's enzo. Mijn dragonite heeft er 5 en degene die mist is sp att wat ik niet gebruik. EV-training snap ik geen hol van maar gelukkkig is er super training. Ik moet alleen een team bij elkaar zetten maar ik heb geen idee wat met tanks en annoying pokemon en sweepers wordt bedoeld joh;p

Verwijderd

Misschien tip voor degene die die nederlandse website opzet? Een nederlandse guide voor competive battling omdat ik alleen maar in het engels kan lezen wat tanks enzo zijn;p

• Batino
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:38:
[...]

Dit breeden is niet echt een probleem meer met perfect iv's enzo. Mijn dragonite heeft er 5 en degene die mist is sp att wat ik niet gebruik. EV-training snap ik geen hol van maar gelukkkig is er super training. Ik moet alleen een team bij elkaar zetten maar ik heb geen idee wat met tanks en annoying pokemon en sweepers wordt bedoeld joh;p
Dragonite is nog steeds een HELE goede pokemon in OU, aangezien jouw Dragonite geen perfecte Sp Atk heeft zou ik er een physical attacker van maken :)
Tank= een pokemon die standaard veel defense en sp defense heeft
Annoyers= bijvoorbeeld een pokemon met Thunder Wave/Leech Seed/Toxic/Protect/Substitute/Taunt etc.
Sweeper=Bijvoorbeeld jouw dragonite, Sterke pokemon die met 1 dragon dance meerdere pokemon van de tegenstander uit kan schakelen

Verwijderd

Batino schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:42:
[...]

Dragonite is nog steeds een HELE goede pokemon in OU, aangezien jouw Dragonite geen perfecte Sp Atk heeft zou ik er een physical attacker van maken :)
Tank= een pokemon die standaard veel defense en sp defense heeft
Annoyers= bijvoorbeeld een pokemon met Thunder Wave/Leech Seed/Toxic/Protect/Substitute/Taunt etc.
Sweeper=Bijvoorbeeld jouw dragonite, Sterke pokemon die met 1 dragon dance meerdere pokemon van de tegenstander uit kan schakelen
Mijn dragonite is adamant, dus natures begrijp ik en dat soort zaken nu. Hij heeft dragon dance, dragon claw, fire punch, roost/earthquake of thunder wave. Roost voor multiscale weer activeren, earthquake voor rock pokemon dacht ik zelf handig. Thunder wave om mensen te irriteren omdat het toch multiscale heeft en sws nog 1 keer mag aanvallen. 252 attack 252 speed 4 hp

• Batino
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:44:
[...]

Mijn dragonite is adamant, dus natures begrijp ik en dat soort zaken nu. Hij heeft dragon dance, dragon claw, fire punch, roost/earthquake of thunder wave. Roost voor multiscale weer activeren, earthquake voor rock pokemon dacht ik zelf handig. Thunder wave om mensen te irriteren omdat het toch multiscale heeft en sws nog 1 keer mag aanvallen. 252 attack 252 speed 4 hp
Jouw dragonite heeft heeel veel attack (adamant, 31 attack IV, 252 attack EV), ik zou persoonlijk dus allemaal physical moves op hem zetten. Op smogon staan vaak ook goede sets.
http://www.smogon.com/bw/pokemon/Dragonite
eerste twee zouden voor jouw Dragonite dus goed zijn

Verwijderd

Batino schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:48:
[...]

Jouw dragonite heeft heeel veel attack (adamant, 31 attack IV, 252 attack EV), ik zou persoonlijk dus allemaal physical moves op hem zetten. Op smogon staan vaak ook goede sets.
http://www.smogon.com/bw/pokemon/Dragonite
eerste twee zouden voor jouw Dragonite dus goed zijn
Probeer hem ook een beetje aan te passen aan de huidige generatie. Fairy type goeit veel roet in het eten voor dragon pokemon. Ik had geprobeerd om hem nog een steel move of poison move te geven maar dat was tevergeefs.

Misschien iron tail?

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:25
Je kan 'm Iron Tail geven door te breeden, maar het probleem is dat elke pokemon die het hem kan door breeden het leert van de move tutor in B/W2

Iron Head ook trouwens.

Hebben jullie Lickitungs animatie al gezien? XD Echt grappig.

[ Voor 23% gewijzigd door DutchEZmoder op 26-10-2013 10:10 ]

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x

Verwijderd

DutchEZmoder schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:07:
Je kan 'm Iron Tail geven door te breeden, maar het probleem is dat elke pokemon die het hem kan door breeden het leert van de move tutor in B/W2

Iron Head ook trouwens.
Dan moet ik dratini weer helemaal opnieuw breeden. Geen zin in. Denk dat ik hem dragon dance, eartquake, fire punch en dragon claw geef of outrage

Verwijderd

Is het trouwens ook nodig om in game je pokemon tot lv 100 te trainen? of kun je bij lv 50 stoppen als ie al helemaal geëvolueerd is? of in het geval van dragonite lv 55

• DutchEZmoder
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:14:
Is het trouwens ook nodig om in game je pokemon tot lv 100 te trainen? of kun je bij lv 50 stoppen als ie al helemaal geëvolueerd is? of in het geval van dragonite lv 55
Je kan gewoon goed met mensen vechten op lvl50 ik zie geen reden om tot lvl100 te trainen tenzij een pokemon moves leert op lvl100 :P

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x

• DutchEZmoder
Being licked by its long, saliva-covered tongue leaves a tingling sensation.
(lol) Lickitung

Verwijderd

DutchEZmoder schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:23:
[...]

Je kan gewoon goed met mensen vechten op lvl50 ik zie geen reden om tot lvl100 te trainen tenzij een pokemon moves leert op lvl100 :P
Ja maar zoals dragonite evolueert op 55;p En weet niet eens of ze online lv 100 of 50 gebruiken voor competive battling;p

• DutchEZmoder
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:24:
[...]

Ja maar zoals dragonite evolueert op 55;p En weet niet eens of ze online lv 100 of 50 gebruiken voor competive battling;p
Word gedownscaled naar level 50 dus alle pokemon onder level 50 blijven level 50 maar alle pokemon boven level 50 worden omgezet naar level 50. Tenzij je een andere setting kiest waarbij alle pokemon hetzelfde level blijven als ze zijn.

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

ye-roon schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:06:
...

En dan wat anders:
Ik heb je toegevoegd ;) Nog niet iedereen staat in mn friendlist, maar ik heb me voorgenomen elke dag een batch FCs weg te werken in mn 3DS. Ik moet ook nog tijd overhouden voor het breeden van een goede Mega Khan ofc :D

Daarover gesproken, zijn er mensen die een male pokemon hebben met perfecte IVs voor defense en special defense en in de monster egg group zitten? Die heb ik namelijk nodig om een goede Kangaskhan te breeden. De lijst van pokemon die in die egg group zitten is te groot om even over te typen, maar je kan hem o.a. hier bekijken (direct boven de afbeelding van Kangaskhan zit de dropdown list met mogelijke pokes). Voorbeelden zijn de Gen 1 starters en Garchomp die in die groep zitten.

Verwijderd

DutchEZmoder schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:26:
[...]

Word gedownscaled naar level 50 dus alle pokemon onder level 50 blijven level 50 maar alle pokemon boven level 50 worden omgezet naar level 50. Tenzij je een andere setting kiest waarbij alle pokemon hetzelfde level blijven als ze zijn.
neem aan dat je pokemon wel moet door levelen als ze boven lv 50 evolueren haha. Is er niet gwoon lv 100 gevechten dan?;p

• DutchEZmoder
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:27:
[...]

neem aan dat je pokemon wel moet door levelen als ze boven lv 50 evolueren haha. Is er niet gwoon lv 100 gevechten dan?;p
Tuurlijk als je dragonite op lvl55 evolueert dan level je 'm tot 55, maar in een gevecht is hij dan lvl50 en nog steeds een dragonite.

• mat.hi.as
Ik heb zojuist ook alle FC toegevoegd. Sorry aan alle mensen die mij al toegevoegd hadden, maar ik nog neit wederzijds. Aan alle mensen die mij nog niet toegevoegd hebben, maar wel onder mij op de lijst staan, schaam je :P. Zo, nu weer verder met breeden (en F1 kijken).

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

mat.hi.as schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:41:
Ik heb zojuist ook alle FC toegevoegd. Sorry aan alle mensen die mij al toegevoegd hadden, maar ik nog neit wederzijds. Aan alle mensen die mij nog niet toegevoegd hebben, maar wel onder mij op de lijst staan, schaam je :P. Zo, nu weer verder met breeden (en F1 kijken).
Als je dan toch lekker bezig bent, wil je dan ook ff online gaan in Pokemon? Dan kan ik je Friend Safari checken/unlock je hidden abilities voor elkaar.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:46
Ik moet voor Black nog de event Pokemon binnen halen. Jammer dat de site offline gaat. Maar ja. Heb nog wel even. Staan ook nog een Porigon en een andere te wachten op me.

Verwijderd

Ik lees nu die guides voor competive battling. Ik sta versteld hoeveel tactiek erbij komt kijken. Het is zoveel meer dan alleen even de story doen;p. Alles heeft met rekenen te maken om te kijken of je een beurtje kan krijgen om een stat te verhogen met bijv een dragon dance ofzo;p Volt switch en die dingen

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Mat.hi.as, jij hebt Water safari met de volgende pokemon:
  • Octillery
  • Gyarados
  • Poliwhirl
De Octillery heeft echt een hele vage hidden ability, namelijk Moody. Blijkbaar verhoogt die elke beurt willekeurig 1 stat met 2 stages en dropped ie een andere met 1 stage.

Grappig genoeg wou ik graag nog een Gyarados in mn team, dus dit komt verdomd goed uit :) Bovendien kan ik met een kleine omweg nu wat makkelijker aan een goeie vader komen voor mn Kangaskhan (Gyarados kan breeden met Charmander, die weer kan breeden met Kangaskhan) aangezien Safari pokes altijd minimaal 2 perfecte IVs hebben. Bedankt!

• Batino
Cleetje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:25:
  • Octillery
  • Gyarados
  • Poliwhirl
De Octillery heeft echt een hele vage hidden ability, namelijk Moody. Blijkbaar verhoogt die elke beurt willekeurig 1 stat met 2 stages en dropped ie een andere met 1 stage.

Grappig genoeg wou ik graag nog een Gyarados in mn team, dus dit komt verdomd goed uit :) Bovendien kan ik met een kleine omweg nu wat makkelijker aan een goeie vader komen voor mn Kangaskhan (Gyarados kan breeden met Charmander, die weer kan breeden met Kangaskhan) aangezien Safari pokes altijd minimaal 2 perfecte IVs hebben. Bedankt!
haha, er is zo meteen geen gyarados meer over in zijn friend safari, ben ook bezig gyaradossen te vangen (als dat het meervoud is)

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Batino schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:36:
[...]

haha, er is zo meteen geen gyarados meer over in zijn friend safari, ben ook bezig gyaradossen te vangen (als dat het meervoud is)
Zijn die kregen bij jou ook zo lastig te vangen? Heb tot nu toe maar 1 Gyarados met een hidden ability gezien (en dat was een female ook nog), maar die ging dood aan een burn voordat ik dr kon vangen. De rest v/d Gyarados die ik tegen ben gekomen waren allemaal net zo lastig te vangen (minimaal 5 timer balls per Gyarados zelfs op low HP :S).

• Batino
Cleetje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:39:
[...]

Zijn die kregen bij jou ook zo lastig te vangen? Heb tot nu toe maar 1 Gyarados met een hidden ability gezien (en dat was een female ook nog), maar die ging dood aan een burn voordat ik dr kon vangen. De rest v/d Gyarados die ik tegen ben gekomen waren allemaal net zo lastig te vangen (minimaal 5 timer balls per Gyarados zelfs op low HP :S).
Ik vang altijd ALLES in pokeballs haha, gebruik false swipe en dan kost het +-5 pokeballs

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Normaal gebruik ik quick balls (voor de 1e 2 turns) en timer balls. Die geven namelijk een absurb hoge capture rate en zijn behoorlijk goedkoop. De quick balls zorgen er regelmatig voor dat ik pokemon op de 1e turn (vol HP) al vang.

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 16:38

Ryada

She/Her

ye-roon schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:06:
Zo weer een hoop mensen die hun friend code hebben ingevuld in de spreadsheet. Echter.

@jd1987: De 3DS zegt dat jou code invalid is. Zou je die kunnen updaten?

@WamBam: Ook bij jou krijg ik dat je code invalid is.

En dan wat anders:

@de rest: neem ff een half uurtje om de hele spreasheet toe te voegen. Ik heb nu namelijk 22 mensen die nog unconfirmed zijn :)

Oh en ik heb net die update gedownload. Maar die is op mijn SD kaart gezet? Dus als ik in november een 3DSXL koop, dan moet ik die update nogmaals downloaden en daar op zetten? Ik dat dat ze met spotpass ook je cartridge konden beschrijven?
Hoe moet je die friend code in die lijst veranderen want ik heb een typ fout erin gemaakt.

Steam: Ryada.

• DutchEZmoder
Een Net Ball is erg goed tegen Gyarados, heb er zo 2 gevangen op half hp met een sleep. 1 ball steeds.

Verwijderd

denk dat ik naast spycial attack dragonite een gengar met mega evolution een special sweeper van maak? weet niet of het goede combi is?;p

• Batino
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:03:
denk dat ik naast spycial attack dragonite een gengar met mega evolution een special sweeper van maak? weet niet of het goede combi is?;p
ze delen volgens mij geen weaknesses, daarnaast zal Mega gengar waarschijnlijk Uber worden, maar normale gengar OU dus zou een goede keuze kunnen zijn.
Daarnaast heeft gengar STAB Poison attacks, welke Super Effective tegen fairy zijn.

Verwijderd

Batino schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:09:
[...]

ze delen volgens mij geen weaknesses, daarnaast zal Mega gengar waarschijnlijk Uber worden, maar normale gengar OU dus zou een goede keuze kunnen zijn.
Daarnaast heeft gengar STAB Poison attacks, welke Super Effective tegen fairy zijn.
Misschien domme vraag maar wat is stab?;p Jammer dat mega gengar Uber wordt maar is op zich niet raar

• Batino
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:11:
[...]

Misschien domme vraag maar wat is stab?;p Jammer dat mega gengar Uber wordt maar is op zich niet raar
Stab=Same type attack bonus, als een gengar een aanval gebruikt van het type dat hij is bijvoorbeeld sludge bomb (poison attack, gengar is ghost/poison type) zal deze 1,5x sterker zijn dan wanneer deze aanval word gedaan door een pokemon die niet het type poison heeft.

Verwijderd

Batino schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:14:
[...]

Stab=Same type attack bonus, als een gengar een aanval gebruikt van het type dat hij is bijvoorbeeld sludge bomb (poison attack, gengar is ghost/poison type) zal deze 1,5x sterker zijn dan wanneer deze aanval word gedaan door een pokemon die niet het type poison heeft.
Dus een earthquake zal nog krachtiger zijn als het gebruikt wordt door een ground pokemon in plaats van dragon ofzo? dit wist ik ook niet ;p

• DutchEZmoder
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:17:
[...]

Dus een earthquake zal nog krachtiger zijn als het gebruikt wordt door een ground pokemon in plaats van dragon ofzo? dit wist ik ook niet ;p
Ja, en dus Dragonite met Dragon Claw of een flying move zal nog wat sterker worden. Helaas leert Dragonite geen goede physical flying moves, enkel Aerial Ace en Wing Attack...

Verwijderd

Wat van moveset zal ik gengar geven? het kan een fairy type uitschakelen met een poison move. Ik heb online ook veel hypnosis gezien met dream eater

• Batino
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:26:
Wat van moveset zal ik gengar geven? het kan een fairy type uitschakelen met een poison move. Ik heb online ook veel hypnosis gezien met dream eater
kan ingame werken maar hypnosis/dream eater werkt meestal niet goed. Ik zou gaan voor shadow ball, sludge bomb, substitute/protect, disable

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Een veelgebruikte Gengar moveset in het verleden was met Shadowball, Substitute, Disable en Focus Blast. Bovendien werd dan Black Sludge als item gebruikt om de substitute dmg te healen. Het idee daarachter is dat je begint met substitute zodat je kan zien welke super effective move de tegenstander heeft (die waarschijnlijk direct je sub verslaat), zodat je de volgende beurt direct die move met Disable kan uitschakelen (wat er vaak voor zorgt dat de tegenstander een beurt verspilt als hij wederom dezelfde move wou gebruiken). Daarna kun je dan weer een sub aanzetten en beginnen met Shadowball / Focus Blast totdat de tegenstander dood is.

Zoiets zou nog steeds kunnen werken, maar Gengar kan ook Dazzling Gleam (Fairy move) leren nu en Poison moves zullen belangrijker worden met Fairies in de buurt. Dus misschien is een build met 1 van die moves een stuk interessanter geworden.

Nu ik het er toch over heb: hou er rekening mee dat multi-target moves (zoals Dazzling Gleam en Earthquake) 25% minder damage doen in Double/Tripple Battles. Meestal maakt dat ze nog steeds superieur tegenover single target moves, maar als je b.v. moet kiezen tussen Moonblast en Dazzling Gleam voor een poke, dan wordt een Moonblast al snel veel interessanter.

Verwijderd

Heb iedereen van de FC lijst erin gezet. :D

Is het verstandiger om een Blaziken of Arcanine als vuurpokemon te nemen?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 13:13 ]

Verwijderd

Hoe komt mijn gengar aan Disable en substitute in x y

• Batino
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:31:
Hoe komt mijn gengar aan Disable en substitute in x y
Substitute=TM 90
Disable= breeden met grimer/muk of yamask/cofagrigus

• Rick-Jan
  • Laatst online: 15:01

Rick-Jan

always connected

Inmiddels heb ik ook wat shiny's binnengehaald :)
Als er iemand wilt ruilen, Heb een shiny dragalge over, Zou er graag een shiny voor terug willen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rick-Jan op 26-10-2013 13:52 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Hanteer je een speciale techniek om die shiny's te scoren?

• Rick-Jan
  • Laatst online: 15:01

Rick-Jan

always connected

Cleetje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:56:
Ja, de guide is al eerder in het topic benoemd, werkt prima :)

http://www.gamefaqs.com/boards/696959-pokemon-x/67572859

[ Voor 3% gewijzigd door Rick-Jan op 26-10-2013 13:58 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Batino
Cleetje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:56:
naast fishen kan je ook:
Pokeradar gebruiken: http://serebii.net/xy/pokeradar.shtml
Masuda method breeden: http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Masuda_method

[ Voor 79% gewijzigd door Batino op 26-10-2013 14:00 ]

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 13:00
net iedereen in uit de spreadsheet toegevoegd :)

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:36
Iemand even zin om te traden met mij?

Ik stuur een Kadabra. en daarna stuur je me hem terug.
Zodat ik een alakazam heb :D

PSN: McMillan0984

Verwijderd

Stuur maar.

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:36
1moment even gevecht afmaken

PSN: McMillan0984

• Ryada

Ryada

She/Her

Mensen hoe moet ik die friend code in het document aanpassen want ik heb er een typfout in gemaakt.

• Batino
wambamNL schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:05:
Mensen hoe moet ik die friend code in het document aanpassen want ik heb er een typfout in gemaakt.
Dit kan jij niet doen, moet de maker van het document doen, stuur hem even een pm :)

[ Voor 4% gewijzigd door Batino op 26-10-2013 14:06 ]

• Ryada

Ryada

She/Her

Wie is dat dan dan stuur ik hem ff een DM

• Batino
wambamNL schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:07:
Wie is dat dan dan stuur ik hem ff een DM
sanderev66

• Jveer
  • Laatst online: 28-10 09:57
Zo iedereen in de TS weer toegevoegd. Heb gisteren ook 2 Friend Safari entries ingevuld. Kan iemand mijn Friend Safari checken vandaag?

• Batino
Jveer schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:20:
Zo iedereen in de TS weer toegevoegd. Heb gisteren ook 2 Friend Safari entries ingevuld. Kan iemand mijn Friend Safari checken vandaag?
je hebt de E4 nog niet voltooid volgens mij?
Je hebt in ieder geval Rock tyep, nosepass en Pupitar :D

• Hajame
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:23
Eindelijk de goede pokemon in handen. heb pokemon X gekocht.. bij bartsmit hadden ze gister avond pokemon Y in mijn pokemon X doosje gelegd... handig!

Mijn friendcode is : 1005-9879-1184

stuur in een pm je friendcode of zeg welke naam je hebt in google docs :)

als iemand mij wil toevoegen en zeggen wat er in mijn safari zit dan voeg ik mijn code toe aan de spreadsheet :D

[ Voor 11% gewijzigd door Hajame op 26-10-2013 14:26 ]

• mat.hi.as
Cleetje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:25:
  • Octillery
  • Gyarados
  • Poliwhirl
Top, dankjewel. Heb het even toegevoegd, ik denk dat er wel meer mensen zijn die Gyrados willen hebben :P. Ik heb ook de e4 verslagen, dus de hidden ability is unlocked (als die uberhaupt interessant is).

• Batino
mat.hi.as schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:29:
[...]

Top, dankjewel. Heb het even toegevoegd, ik denk dat er wel meer mensen zijn die Gyrados willen hebben :P. Ik heb ook de e4 verslagen, dus de hidden ability is unlocked (als die uberhaupt interessant is).
Hidden ability is moxie, heel goed :D

• 19jetje84
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-11-2021
Net even iedereen uit de googledocs lijst toegevoegd en mezelf erin gezet (Gantykun) hoop jullie allen online te zien!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Zo, het duurde even, maar ik heb eindelijk een Kangaskhan weten te breeden die aardig goed is. 4 Perfecte IVs in HP, Attack, Special Defense en Speed. Had er graag ook Defense bij willen hebben, maar ik ben na ~40 Kangaskhan eggs daar wel ff klaar mee :P

Best jammer, want ik heb nu beide parents met minimaal 4 perfecte IVs, maar omdat ze andere species zijn en allebei van mij komen, is de kans op eggs verschrikkelijk laag. Maar goed, nu me eens gaan verdiepen in welke andere pokemon ik in mn team wil hebben/breeden. Sowieso zat ik te denken aan die Speed Boost Scolipede, dus misschien moet ik eens kijken of ik daar goede breeding mates voor heb...

• Jveer
  • Laatst online: 28-10 09:57
Batino schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:24:
[...]

je hebt de E4 nog niet voltooid volgens mij?
Je hebt in ieder geval Rock tyep, nosepass en Pupitar :D
Die heb ik al 3 keer verslagen! :o En was de hele tijd online, vreemd dat de 3de niet te vinden was. Wat ook nog vreemd is, ik heb een Pupitar in m'n Safari terwijl ik Pokemon X speel :+ iig bedankt voor het checken!

Verwijderd

Whoop! Eindelijk een Ditto safari gevonden, tijd om te breeden :D

• Batino
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:54:
Whoop! Eindelijk een Ditto safari gevonden, tijd om te breeden :D
Is het mogelijk dat ik deze persoon ook toevoeg en hij/zij mij? :+

Verwijderd

Je moet even kijken op http://www.reddit.com/r/friendsafari, hier zitten voldoende mensen met interessante safari's.

Heb die ditto van hem gekregen: http://www.reddit.com/r/friendsafari/comments/1p93u0/have_ditto_safari_adding_everyone/

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 14:57 ]

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-11 10:25
Zijn nu best veel mensen online van Tweakers haha.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-10 19:22

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Kan iemand kijken welke pokemon ik heb, in mijn friend safari? Of kan ik daar ook zelf achter komen?

• Batino
Walance schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:05:
Kan iemand kijken welke pokemon ik heb, in mijn friend safari? Of kan ik daar ook zelf achter komen?
Wooper, Marowak en Palpitoad. Kan je die van mij controleren?

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Batino schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:08:
[...]

Normal type met de volgende pokes:
  • Minccino
  • Chansey
  • Teddiursa

• Walance

Walance

Batino schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:08:
[...]

Bedankt, jij hebt een normal Friend Safari, met Chansey, Minccino en Teddiursa.

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Omg! Ik kom net een reguliere Braixen tegen in de safari van Zomgwtfbbq. Nu ff op zoek naar een Magician Braixen...

• Hajame
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:23
iedereen die op de spreadsheet staat toegevoegd :D kan mijzelf nog niet toevoegen aan d elijst. heb namelijk geen idee welke pokemons er in mijn safari zitten :(

[ Voor 52% gewijzigd door Hajame op 26-10-2013 15:29 ]

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Is er iemand die een female Protean Frogadier (of Froakie) wil ruilen met mij? Ik heb meerdere pokes om te ruilen, waarvan een paar noemenswaardige zijn:
  • Reguliere Charmander
  • Speed Boost Venipede/Whirlipede
  • Scrappy (geen hidden ability) Jolly Kangaskhan
  • Meerdere Timid Togepi's en Togekisses met 4-5 perfecte IVs (HP, Def, SpA, SpD)
@Fenny: dat hoef je toch ook niet te weten? Toen ik het gisteren invulde wist ik het ook niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Cleetje op 26-10-2013 15:42 ]

• DutchEZmoder
Als je een pokemon met trace ability of Skill Swap move hebt kun je snel checken welke nature de wilde pokemons hebben. Kleine tip :P

• DutchEZmoder
Cleetje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:40:
Is er iemand die een female Protean Frogadier (of Froakie) wil ruilen met mij? Ik heb meerdere pokes om te ruilen, waarvan een paar noemenswaardige zijn:
  • Reguliere Charmander
  • Speed Boost Venipede/Whirlipede
  • Scrappy (geen hidden ability) Jolly Kangaskhan
  • Meerdere Timid Togepi's en Togekisses met 4-5 perfecte IVs (HP, Def, SpA, SpD)
Ik wil best ruilen voor een Togepi, ik zal er even 1 voor je breeden.

Heb je nog een voorkeur naar een bepaalde IV?

[ Voor 4% gewijzigd door DutchEZmoder op 26-10-2013 15:44 ]

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

DutchEZmoder schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:41:
[...]

Ik wil best ruilen voor een Togepi, ik zal er even 1 voor je breeden.
Awesome! Was overigens vergeten te melden dat ze ook Serene Grace hebben als ability, dus ze zijn out-of-the-box erg goed :)

[EDIT] Wat IV betreft zou Speed en/of Special Attack erg prettig zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Cleetje op 26-10-2013 15:45 ]

• Batino
Cleetje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:44:
[...]

Awesome! Was overigens vergeten te melden dat ze ook Serene Grace hebben als ability, dus ze zijn out-of-the-box erg goed :)

[EDIT] Wat IV betreft zou Speed en/of Special Attack erg prettig zijn.
heb je nog iets anders nodig? Heb ook wel interesse :+

• Ryada

Ryada

She/Her

Iemand een hold item van Pikachu over ik ben er namelijk al een uur naar opzoek maar ik heb er geen kunnen vinden.

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Ongetwijfeld, maar ik heb mn team nog niet compleet samengesteld. Ga straks beetje rondbladeren naar andere opties. Zit potentieel te denken aan een Tyrannitar (gewoon met Sand Stream) waarbij HP en Special Defense de belangrijkste stats zullen worden.

Ik kom dr nog op terug ;)

@Wambam: kleine tip: pokemon met de ability Static verhogen de kans dat je alleen Pikachu tegenkomt (eigenlijk vooral electric type, maar in dat begin bos zitten alleen pikachu van die type). Pokemon met de ability Compound Eyes verhogen de kans dat je pokemon tegenkomt met een held item.

Oftewel, zorg dat je een pokemon in de lead met 1 van deze abilities om dat makkelijker te maken. Overigens kan ik dan ook aanraden om de lead poke Thief te leren en geen item te geven. Dan kun je elke Pikachu gewoon doodmaken met Thief en merk je snel genoeg wanneer ze Light Ball hebben (dat werkt ook je ze one-shot).

[ Voor 52% gewijzigd door Cleetje op 26-10-2013 15:59 ]

Verwijderd

Toch dragoniet naar 100 getraind misschien handig voor ingame hij komt uit op; hp 324, att 403, def 326, sp att 203, sp def 236, speed 259

• DutchEZmoder
1e Froakie is een mannetje geworden.
2e ook.
3e ook.

[ Voor 20% gewijzigd door DutchEZmoder op 26-10-2013 15:57 ]

• Batino
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:53:
Toch dragoniet naar 100 getraind misschien handig voor ingame hij komt uit op; hp 324, att 403, def 326, sp att 203, sp def 236, speed 259
nice en congratz! waar heb je hem geleveld?

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

DutchEZmoder schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:53:
1e Froakie is een mannetje geworden.
Helaas is de kans op een vrouwtje maar 12,5%. Daarom doe ik altijd het volgende:
  • Lever de pokes af bij daycare
  • Rij wat heen en weer voor de daycare (zorg dat de NPC buiten beeld verdwijnt)
  • Wacht tot de NPC naar beneden kijkt (=dr is een ei)
  • Sta tegen de NPC aan en save
  • Accepteer t ei en begin met breeden
  • Als dr geen goeie female tussen de eerste 5 zit doe ik een soft reset (L+R+Start+Select) en begin ik opnieuw
Grote voordeel hiervan is dat je na de reload weer je oorspronkelijke O-Power balk hebt (dus raakt t nooit op als je t slim speelt) voor Hatching power en kost het geen extra geld v/d daycare (aangezien die pokes lvlen als ze dr lang in zitten).

P.s. De grote clue is dus dat alle stats e.d. worden gegenereerd door de game zodra je de egg ontvangt. Als je dus saved nadat je een egg ontvangt zal de poke die daar uit komt altijd hetzelfde zijn. Save je echter voor ontvangst, dan krijg je telkens een andere poke na een reload.

[ Voor 14% gewijzigd door Cleetje op 26-10-2013 16:01 ]

• DutchEZmoder
Meh alle 5 uitgekomen (6e is talonflame met flame body) en geen vrouwtje tussen. Sorry heb niet echt zin om zo lang te proberen een vrouwtje te krijgen :P

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

DutchEZmoder schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:01:
Meh alle 5 uitgekomen (6e is talonflame met flame body) en geen vrouwtje tussen. Sorry heb niet echt zin om zo lang te proberen een vrouwtje te krijgen :P
Hhmmm, trade me anders dat mannetje maar. Die hebben tegenwoordig een kleine kans om de hidden ability door te geven. Dat kost mij wat extra tijd, maar met Hatching power #3 moet dat minder problemen opleveren :D

• DutchEZmoder
Cleetje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:02:
[...]

Hhmmm, trade me anders dat mannetje maar. Die hebben tegenwoordig een kleine kans om de hidden ability door te geven. Dat kost mij wat extra tijd, maar met Hatching power #3 moet dat minder problemen opleveren :D
Van alle 5 hadden er 4 de hidden ability doorgekregen :) Volgens mij is het 50% maar ik had geluk denk ik.

Verwijderd

Zijn dit de Max stats van m'n dragonite? Ik wist dat attack 403 zou worden en blij dat t gelukt is. Maar ik had z'n speed hoger verwacht met 252 ev's erop

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-11 10:25
Wat is dat O-Power precies?

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• Batino
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:03:
Zijn dit de Max stats van m'n dragonite? Ik wist dat attack 403 zou worden en blij dat t gelukt is. Maar ik had z'n speed hoger verwacht met 252 ev's erop
Adamant nature D-nite heeft 259 speed :)

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

O-Powers kun je leren van speciale NPCs die in bijna elke stad te vinden zijn. Meestal zitten ze in een hotel of Pokemon Center en je kunt ze herkennen aan een roze pakje. De eerste berg zijn vooral tijdelijke stat boosts in combat, maar je hebt ook powers die je meer XP of geld geven.

Als je ze allemaal verzameld (14 of 15, weet het precieze aantal niet meer) en je hebt max style in Lumiose City, dan verschijnt dr een NPC in een cafe die je de Hatching O-Power geeft. Deze vermindert het aantal stappen dat nodig is voor het broeden van eitjes (volgens mij 10, 20 en 30% minder stappen).

Verwijderd

Batino schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:06:
[...]

Adamant nature D-nite heeft 259 speed :)
Dus het beste ertuit gehaald wat kon. Nice!

• DutchEZmoder
Superior IV's met hp en speed maxed. Wel een neutrale nature, ik heb geen Timid Ditto.

Ben even de honden aan t uitlaten. Tot zo :p

[ Voor 21% gewijzigd door DutchEZmoder op 26-10-2013 16:08 ]

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Bedankt! Dat Timid komt wel goed, daar heb ik zelf n Ditto voor :) Maar ja, zie eerst maar s aan een Protean Froakie te komen als alleen je eigen safari dat geeft :P

P.s. De Togepi markings geven de perfecte IVs aan. Ik maak dr namelijk altijd een gewoonte van om perfecte IVs op die manier duidelijk te houden voor mezelf. 1e marking is HP en laatste marking is Speed (oftewel, in dezelfde volgorde als de stats screen van je poke). Als ik me niet vergis heeft die van jou alleen geen perfecte attack en speed (die eerste gebruik je toch niet), maar de rest zit goed :)

[ Voor 55% gewijzigd door Cleetje op 26-10-2013 16:11 ]

• Batino
WOOOHOOO heb nu ook een ditto friend safari gevonden, heb inmiddels ook alle power items dus breeden kan beginnen :D

• DutchEZmoder
Heb nu een level 2 Togetic :P

• DutchEZmoder
Is er iemand met een Shuckle safari?

• Walance

Walance

Wilco heeft een shuckle in zijn safari.

• DutchEZmoder
Walance schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:44:
Wilco heeft een shuckle in zijn safari.
Hmm Wilco heeft nog geen friendcode toegevoegd of wel? Zie 'm niet staan.

Pagina: 1 ... 29 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.