when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.
Verwijderd
En wss wat onzichtbaar dlcCubic X schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:49:
Er staat een patch voor Pokemon X en Y in de eShop, het fixt het save probleem in Lumiose City en wat GTS fixes.
Ik heb de update nog niet gedownload, daar wacht ik wel mee tot iemand kan concluderen of het inderdaad het probleem oplost en geen andere dingen stuk maakt. Lumiose is toch een draak van een stad, hoop dat ze nooit weer zoiets doen.
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Alleen klopt de code in het spreadsheet staat bij jou naam niet. Kheb je vanmorgen nog geprobeerd toe te voegen nadat het gisteren mis ging. Maar hij zegt dat het niet bestaat.jd1987 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:15:
Ik heb m'n FC toegevoegd aan de OP. Zal iedereen uit de lijst toevoegen.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x
when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.
Ik begin er aardig aan gewend te raken, ik weet nu best goed de wegBlackMage schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:02:
Confirmed dat dit ook beschikbaar is voor de mensen met een cardridge, zoals ik.
Ik heb de update nog niet gedownload, daar wacht ik wel mee tot iemand kan concluderen of het inderdaad het probleem oplost en geen andere dingen stuk maakt. Lumiose is toch een draak van een stad, hoop dat ze nooit weer zoiets doen.
Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x
Nope, alleen een patch.
Ik denk niet dat ze überhaupt met DLC gaan komen voor Pokemon X / Y. Betaalde DLC is uitgesloten omdat dat voor kinderen lastig is en DLC die de balans aanpast waren direct al uitgesloten. Ik denk dat eventuele nieuwe gebieden in Pokemon Z komen (waar ze ongetwijfeld al aan werken).
Lumiose is inderdaad een draak van een stad. De camera in die stad is in ieder geval hopeloos.BlackMage schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:02:
Confirmed dat dit ook beschikbaar is voor de mensen met een cardridge, zoals ik.
[ Voor 19% gewijzigd door Cubic X op 25-10-2013 12:21 ]
Ik denk ook niet dat ze nieuwe gebieden of endgame content toevoegen via DLC. Als ze met DLC komen dan is het een betaalde Mystery Gift Pokemon die iedereen al in het spel heeft, maar nog geen toegang tot heeft. Als ik moet gokken dan zeg ik dat er minimaal nog twee nieuwe Pokemon verstopt zitten in X/Y. Daarvan is minimaal 1 een event Pokemon die je nooit in de games zelf kan krijgen, de ander een DLC of een nieuwe die te vangen is in een toekomstig spel die wel backwards compatible is met X/Y (bijv. Pokemon Z, of een eventuele remake).
Meestal worden de event pokemon bekend gemaakt bij een Pokemon film. Dus daar is het wachten even op
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231
Als je heb trained in SpA en Speed en dat zorgt ervoor dat je die tegenstander in 1 hit neer hebt en je sneller bent dan hem. Dan ja.
Als je het trained in SpD en HP en je kan het nog steeds 1 shotten dan ja. Zorgt het ervoor dat je te langzaam bent en je daardoor alsnog dood gaat. Dan nee.
Maar over het algemeen train je die dingen die je pokemon sterk maken om ze nog sterker te maken. Heb je een Tyranitar, dan train je zijn attack, geef je hem een adamant nature. En als 2de neem je dan speed in de hoop dat je de tegenstander outspeed.
http://www.serebii.net/xy/patch.shtml
The bug preventing the player from resuming the game after saving in certain parts of Lumiose City (Even if the player is already experiencing the above issue, this update will restore functionality)
The bug causing certain errors to occur while using certain functions of the GTS (n.b. It gave a communication error if you used the filter
Moet voor alle regions werken
Oh en via Reddit een handig plaatje gevonden voor IV breeding
http://i.imgur.com/NtqXPT6.jpg
[ Voor 12% gewijzigd door Jveer op 25-10-2013 13:31 ]
Verwijderd
Hoef alleen de dragon scale, en heb nog wel wat leuke pokemon ervoor terug.
[ Voor 20% gewijzigd door Rick-Jan op 25-10-2013 13:53 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Ik heb de QR code aan de TS toegevoegd, bedankt!Jveer schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:26:
Linkje naar de QR code voor de 1.1 patch:
http://www.serebii.net/xy/patch.shtml
The bug preventing the player from resuming the game after saving in certain parts of Lumiose City (Even if the player is already experiencing the above issue, this update will restore functionality)
The bug causing certain errors to occur while using certain functions of the GTS (n.b. It gave a communication error if you used the filter
Moet voor alle regions werken
Oh en via Reddit een handig plaatje gevonden voor IV breeding
http://i.imgur.com/NtqXPT6.jpg
Talonflame heeft een Hidden Ability die alle flying moves een verhoogde prioriteit geeft. Ik denk dat die ontzettend sterk kan zijn, want tenzij je tegenstander sneller is én zelf ook een priority move doet mag Talonflame als eerst.Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:29:
Is talonflame voor jullie een goede pokemon online? of zal die snel plaats maken voor een andere?
Verwijderd
Wat ik ook zo allemaal tegenkom is dat de evolutie van doublade met perfect iv en goed ev-trained met juiste nature ook wel een must have isBlackMage schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:53:
[...]
Talonflame heeft een Hidden Ability die alle flying moves een verhoogde prioriteit geeft. Ik denk dat die ontzettend sterk kan zijn, want tenzij je tegenstander sneller is én zelf ook een priority move doet mag Talonflame als eerst.
Verwijderd
Meh zorg voor een vuur typeVerwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:55:
[...]
Wat ik ook zo allemaal tegenkom is dat de evolutie van doublade met perfect iv en goed ev-trained met juiste nature ook wel een must have is
Talonflame met hiddenA, breed Flareblitz erop of Overheat. Lonely of Naughty nature als je voor overheat gaat.
Dag Aegilash.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2013 14:02 ]
Kortom: ik zal mn geluk moeten beproeven op de GTS (waar niemand lijkt te letten op de wens voor Speed Boost en mij alleen Swarm Venipedes geven) of met Friend Safari. Is er toevallig al bekend of iemand hier de Venipede familie "geeft" met z'n friendcode?
Verwijderd
Ben m absoluut tegengekomen in friend safari volgens mij en friend safari zit altijd pokemon met hidden abilityCleetje schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:13:
Grrmbl. Heb ik een mooie tactiek bedacht, kom ik er achter dat de Venipede-familie niet voorkomt in hordes. En laat ik nu net die hidden ability willen (Speed Boost)...
Kortom: ik zal mn geluk moeten beproeven op de GTS (waar niemand lijkt te letten op de wens voor Speed Boost en mij alleen Swarm Venipedes geven) of met Friend Safari. Is er toevallig al bekend of iemand hier de Venipede familie "geeft" met z'n friendcode?
Sorry, ik bedoelde of iemand weet dat zijn friendcode Venipedes geeft. Dat ze daar voor kunnen komen wist ik, maar ik ben dus op zoek naar een friendcode die ze geeftVerwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:15:
[...]
Ben m absoluut tegengekomen in friend safari volgens mij en friend safari zit altijd pokemon met hidden ability
Verwijderd
Een ability die je niet kan krijgen in het wild, maar alleens door hordes of FS.GerbenKwakkel schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:17:
Wat is dat Hidden Ability nou eigenlijk als ik mag vragen?
Verwijderd
Standaard natuurlijk een Dragon type, (garchomp als je geen andere mega evo wilt, anders denk ik Salamance of die dark/dragon van black/white) Jolteon, Scizor, nog een leuke Psychic of Ghost type en dan nog 1 en je hebt een teamVerwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:22:
Maar wat is nou een must-have pokemon voor jullie online team?;p Ben erg benieuwd naar. Ik moet nog 5 plaatsen opvullen en zit beetje te kijken wie dat zou kunnen zijn. Fairy type denk ik maar sylveon
Verwijderd
En dragon types zijn echt slecht nu. Een fairy tegen je en je bent gewalled.
Sowieso moeten dragon types een Poision of steel move kennen of tis over
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2013 14:32 ]
Ik denk dat een Dragon Type nu niet meer zo must have is hoorJveer schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:26:
[...]
Standaard natuurlijk een Dragon type, (garchomp als je geen andere mega evo wilt, anders denk ik Salamance of die dark/dragon van black/white) Jolteon, Scizor, nog een leuke Psychic of Ghost type en dan nog 1 en je hebt een team
In mijn ogen is een goede Fighting Type erg belangrijk.
Ik ben geen expert, maar het hangt erg af van wat je tegenkomt online. In de laatste gen waren pokemon als Scizor, Garchomp en Heatran heel populair. Pokemon die hier goed tegen werken zijn dus wel sterk aan te raden.Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:22:
Maar wat is nou een must-have pokemon voor jullie online team?;p Ben erg benieuwd naar. Ik moet nog 5 plaatsen opvullen en zit beetje te kijken wie dat zou kunnen zijn. Fairy type denk ik maar sylveon
Voor deze nieuwe gen is het allemaal niet te voorspellen wat je tegen zult komen (mensen zullen van alles uitproberen in de eerste maanden), maar een paar algemene tips zullen wel hetzelfde blijven:
-Zorg dat je een Dragon counter hebt (b.v. fairy of steel)
-Zorg dat je wat pokemon hebt met Fighting moves
-Een pokemon of 2 met een Ice move is erg handig
-Kies minimaal 1 pokemon met een hoge speed en attack/special attack (aka, sweeper). Doel van deze poke is proberen zsm de tegenstander uit te schakelen, dus defenses zijn minder van belang. Het gaat om power en snelheid, zodat je (bijna) altijd de snelste bent. Deze poke wil je ook vooral moves geven die de gebruikelijke sweepers met een super effective move kan raken (Ice Beam, Thunderbolt en Fireblast zijn b.v. een vaak geziene combo)
Verder verwacht ik dat men hun Dragons en Fighting pokes een poison of steel move zal geven om Fairies te counteren. Met name de meer physical pokes zullen b.v. Poison Jab gebruiken, aangezien de meeste Fairies matige physical defense hebben.
Verwijderd
Maar dan ben je Dark neutral, een pure fairy is beterVerwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:36:
ik zat ipv sylveon te denken ook nog aan gardevoir
Even hardop denkend zou een Tyrannitar met Assault Vest een goede counter kunnen zijn. Zn sandstorm en Assault Vest geven hem 2x +50% special defense. Je hebt dan wel een nadeel dat je alleen offensive moves kan gebruiken, maar je hebt met zo'n hoge special defense volgens mij genoeg om een paar hits te kunnen soaken. Tegelijkertijd heb je dan zelf Earthquake om Mega Gengar mee uit te schakelen (die geen Levitate meer heeft).
Grote vraag is wel hoe goed Tyrannitar kan tegen een Focus Blast of andere Fighting move die Gengar wss zal hebben. Die doen immers 4x damage tegen Tyrannitar
Verwijderd
Ben al paar x online geweest en met zn snelheid en hypnosis is hij belachelijk goed en irritantCleetje schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:40:
Oh da's waar ook: voor deze gen kun je zeker verwachten dat je Mega Gengar en Gardevoir veel zult zien. Vooral Mega Gengar schijnt echt enorm sterk te zijn (supersnel en belachelijk hoge special attack) en zul je echt een goede counter (poke of algemene tactiek) voor moeten hebben.
Even hardop denkend zou een Tyrannitar met Assault Vest een goede counter kunnen zijn. Zn sandstorm en Assault Vest geven hem 2x +50% special defense. Je hebt dan wel een nadeel dat je alleen offensive moves kan gebruiken, maar je hebt met zo'n hoge special defense volgens mij genoeg om een paar hits te kunnen soaken. Tegelijkertijd heb je dan zelf Earthquake om Mega Gengar mee uit te schakelen (die geen Levitate meer heeft).
Grote vraag is wel hoe goed Tyrannitar kan tegen een Focus Blast of andere Fighting move die Gengar wss zal hebben. Die doen immers 4x damage tegen Tyrannitar
Ik heb je net proberen toe te voegen, maar ik krijg een error dat je Friend Code invalid isjd1987 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:15:
Ik heb m'n FC toegevoegd aan de OP. Zal iedereen uit de lijst toevoegen.
Wat betreft eventuele goeie Fairies:
-Gardevoir maakt een goeie special attacker die een handige special defense heeft. Het helpt ook dat die een counter heeft tegen poison pokes.
-Azumarill: pak er een met Pure/Huge Power en Aqua Jet en je hebt in ieder geval een manier om als eerste te gaan (z'n speed is anders behoorlijk crap). Verder kan hij Superpower en Play Rough leren en is nu neutral tegen Steel (o.a. handig tegen Scizor). Maar hij kan nog veel beter uit de verf komen als je z'n attack flink weet te boosten (Belly Drum zou ideaal zijn als hij lang genoeg blijft leven/genoeg HP overhoudt). Misschien dat Focus Sash hierbij kan helpen, maar volgens mij werkte Belly Drum niet als je onder 50% zat, met of zonder sash. Een partner met flinch (Togekiss b.v.), Fake Out of Follow Me kan ook goed van pas komen.
[EDIT] in heel ander nieuws: ik heb eindelijk een erg goede Togepi weten te breeden. 5 perfecte IVs waar het hoort: HP, Def, SpA, SpD, Speed
Overigens was dit allemaal een enorme hel geweest zonder die O-powers. Het kost me ~5 minuten om een Togepi genoeg happiness te geven voor z'n Togetic evolution (aangezien Togepi zelf niet kan breeden) met een rank 2 O-power. Ook die hatching O-power is echt briljant op rank 2.
[ Voor 29% gewijzigd door Cleetje op 25-10-2013 15:05 ]
zal zorgen dat mijn friendcode in google docs komt te staan!
Ik heb me toegevoegd aan de FC list. Ik zal vanavond de lijst doorlopen en iedereen die ik nog niet heb, even toevoegen.
Zou iemand trouwens kunnen controleren welke pokemons ik in me Friend Safari heb? Ik heb me nog niet echt bezig gehouden met de Friend Safari. Was eerst druk bezig met het vullen van m'n pokedex
[ Voor 42% gewijzigd door Jveer op 25-10-2013 15:24 ]
Misschien in onofficiele wedstrijden. Xerneas ga je alleen zien in full legendary battles tegen andere dragon legendarys zoals Palkia, Dialga, Kyurem, Reshiram en Zekrom, maar verder ook niet. Sylveon en Gardevoir zijn inderdaad betere fairy types. Maar ik verwacht dat er nog onverwachte fairys in de lineup gaan komen. Er moet nog veel getest worden in wat werkt en wat niet, maar een ding is zeker, fairy type heeft een hoop veranderd.Jveer schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:14:
Denk trouwens dat Poison pokemons nu ook een stuk populairder gaan worden, als de Fairy pokemons veel ingezet gaan worden. Daarmee bedoel ik Xerneas, Sylveon en Gardevoir, de rest gaan het niet redden in competetive play.
Ik heb me toegevoegd aan de FC list. Ik zal vanavond de lijst doorlopen en iedereen die ik nog niet heb, even toevoegen.
Zou iemand trouwens kunnen controleren welke pokemons ik in me Friend Safari heb? Ik heb me nog niet echt bezig gehouden met de Friend Safari. Was eerst druk bezig met het vullen van m'n pokedex
Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz
Togekiss was al goed met para flinch combo, nu is die ook nog immune to dragon en 0,25 damage van fightingIIsnickerII schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:33:
[...]
Misschien in onofficiele wedstrijden. Xerneas ga je alleen zien in full legendary battles tegen andere dragon legendarys zoals Palkia, Dialga, Kyurem, Reshiram en Zekrom, maar verder ook niet. Sylveon en Gardevoir zijn inderdaad betere fairy types. Maar ik verwacht dat er nog onverwachte fairys in de lineup gaan komen. Er moet nog veel getest worden in wat werkt en wat niet, maar een ding is zeker, fairy type heeft een hoop veranderd.
Dat is inderdaad een goed voorbeeld.Batino schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:39:
[...]
Togekiss was al goed met para flinch combo, nu is die ook nog immune to dragon en 0,25 damage van fighting
Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz
Hij krijgt alleen wel een weakness voor Poison en Steel erbij, dat is een relatief klein nadeel. Meestal zal hij sneller zijn dan z'n tegenstanders (en anders wel na de paralysis) en daarmee nauwelijks ruimte laten voor die moves. Daarnaast heeft alleen Steel een priority move die gelukkig beperkt gebruikt wordt (voornl scizor die je hopelijk met 1 Fireblast uitschakeld). Met name immunity to Dragon zal hem erg goed uitkomen en het een hele betrouwbare Dragon counter zal maken. Bij Garchomp zou ik m echter smeren als Togekiss zijnde, gezien zijn betere speed, Ground typing en (hoogst waarschijnlijk) standaard Poison Jab in z'n moveset.
Verwijderd
En vergeet zoals hierboven al aangegeven Togekiss niet idd. Goede stats, goede typing, Die kan nog eens flink roet in het eten van mensen gaan gooien.
En Mega-Gardevoir. Een STAB Hyperbeam anyone?
Maar ik denk dat het nog te vroeg is om echt te zeggen dit gaat er met de competitive scene gebeuren. We hebben een nieuwe type er bij gekregen, steel is niet meer resistant voor dark en ghost. Nieuwe items, pokemon met nieuwe type combinations. Mega Blastoise met Aura Sphere. Een rode Clawitzer, een bad ass Poison/Dragon. Greninja met Protean. Ah yes, good times indeed.
Mijn uiteindelijke plan wordt dan ook om Scolipede een Sword's Dance en Speed Boost te laten passen aan Mega Khan, zodat hij vervolgens nagenoeg alles outspeed en een echt monster wordt.
Ik zat hier ook al aan te denken, Dit is volgens mij een van de meest sterkere moves in haar movepool. Zeker een zeer bruikbare keuze.ye-roon schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:03:
En Mega-Gardevoir. Een STAB Hyperbeam anyone?
Verwijderd
En de beurt erop dan? Kan je lekker boosten en daarna sweepen.IIsnickerII schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:06:
[...]
Ik zat hier ook al aan te denken, Dit is volgens mij een van de meest sterkere moves in haar movepool. Zeker een zeer bruikbare keuze.
En vergeet de nieuwe hazzard web niet.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2013 16:16 ]
Bovendien leert ze Moonblast, die al 95 BP heeft en een 30% kans om special attack v/d tegenstander te verlagen. Combineer dat met b.v. Calm Mind en je hebt er volgens mij veel meer aan. Na 1 CM zit je al op niveau van Hyper Beam en heb je meer special defense. Als de tegenstander een gebooste Moonblast overleefd is de kans groot dat hij vervolgens slaat als een slappe komkommer.
Als ik Gardevoir uit de kast zou halen, zou ik eerder denken aan deze moveset:
- Moonblast
- Shadowball
- Calm Mind
- Psyshock
-Venusaur: Ben ik erg tevreden mee vanwege sludge bomb en sleep powder. (ook immume voor gras aanvallen zoals spore/stun spore etc)
-Mega Alakazam: Ook erg goed, niet zo vaak gebruikt sinds ik spelers nogal snel versloeg zonder hem nodig te hebben. Lijkt mij een goede M.Gengar counter door zijn trace ability en sneller dan M.Gengar (mits ie al Mega is tijdens de switch in)
-Barbaracle (ofzo): Rock/water type die dus enorm goed tegen alle spelers die charizard gebruiken etc. (en dat zijn er veel)
-Sylveon: Erg goede dragon counter en heeft ook shadow ball tegen Aegislash of andere ghosts.
-Talonflame: 1 van mijn favoriete fire/flying types. Enorm snel en hele sterke moves als brave bird.
-Aegislash: steel/ghost met gigantisch veel defenses of attack stats.
[ Voor 3% gewijzigd door DutchEZmoder op 25-10-2013 16:44 ]
Verwijderd
Deze gast is te verslaan jongens, ik had m bijnaDutchEZmoder schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:29:
Mijn team bestaat uit:
-Venusaur: Ben ik erg tevreden mee vanwege sludge bomb en sleep powder. (ook immume voor gras aanvallen zoals spore/stun spore etc)
-Mega Alakazam: Ook erg goed, niet zo vaak gebruikt sinds ik spelers nogal snel versloeg zonder hem nodig te hebben. Lijkt mij een goede M.Gengar counter door zijn trace ability en sneller dan M.Gengar (mits ie al Mega is tijdens de switch in)
-Barbaracle (ofzo): Rock/water type die dus enorm goed tegen alle spelers die charizard gebruiken etc. (en dat zijn er veel)
-Sylveon: Erg goede dragon counter en heeft ook shadow ball tegen Aegislash of andere ghosts.
-Talonflame: 1 van mijn favoriete fire/flying types. Enorm snel en hele sterke moves als brave bird.
-Aegislash: steel/ghost met gigantisch veel defenses of attack stats.
Mijn team atm:
Venasaur (4 grass moves atm, dunno of hij nog sludgebomb leert, zo niet dan moet ik ff de TM vinden)
Mega-Burtwonderstone
(Mega-)Charizard
Greninja
Pupitar
Aegislash
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door DutchEZmoder op 25-10-2013 16:55 ]
Hebben ze al nieuwe gen 6 tiers dan? Dacht zelf dat ik het nog goed aanpakte door geen Xerneas etc te gebruiken.IIsnickerII schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:55:
Ik zie een enorme clusterf**k aan pokemon teams hier langs komen. Als je al die pokemon gaat mixen kun je net zo goed enkel legendary's gebruiken. Ben ik de enige die mij aan Smogon's Tires houd hier? (om maar een voorbeeld te noemen, aegisslash is een Uber tier pokemon).
Geen complete lijst, maar het is overduidelijk dat Aegisslash uber is, aangezien hij kan switchen van super tanky naar een sweeper, een unieke overpowerde type matchup heeft, en een protect heeft die contact attacks ook nog eens kei en keihard punished.DutchEZmoder schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:56:
[...]
Hebben ze al nieuwe gen 6 tiers dan? Dacht zelf dat ik het nog goed aanpakte door geen Xerneas etc te gebruiken.
Ja zelf heb ik m'n Aegislash andere moves geleerd maar als ik vecht met andere mensen dan denk ik dat ik toch maar switch naar een stance switching Aegislash.IIsnickerII schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:57:
[...]
Geen complete lijst, maar het is overduidelijk dat Aegisslash uber is, aangezien hij kan switchen van super tanky naar een sweeper, een unieke overpowerde type matchup heeft, en een protect heeft die contact attacks ook nog eens kei en keihard punished.
Mijne heeft nu 3 attacking moves met Automatize om alles te outspeeden. Maar iedereen die ik tegenkom heeft er 1 met King's Shield, Swords Dance en 2 attacking moves.
Edit: Of ik breed er gewoon lekker 1 die wel 31 iv's heeft
[ Voor 4% gewijzigd door DutchEZmoder op 25-10-2013 17:02 ]
Dat betekend dat de pokemon een move heeft die ook buiten de battle gebruikt kan worden.Pazienza schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:50:
Ik heb een abra en er staat zo'n zilveren rondje naast, wat betekent dat?
In het geval van abra: Teleport.
Sword dance- - automatize - Kings shield - shadow clawDutchEZmoder schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:59:
[...]
Ja zelf heb ik m'n Aegislash andere moves geleerd maar als ik vecht met andere mensen dan denk ik dat ik toch maar switch naar een stance switching Aegislash.
Mijne heeft nu 3 attacking moves met Automatize om alles te outspeeden. Maar iedereen die ik tegenkom heeft er 1 met King's Shield, Swords Dance en 2 attacking moves.
Ghost heeft een prima type coverage.
On a different note:
Ik denk dat ik de website vandaag nog online ga gooien. Stay tuned!
Ik zie ze vaker swords dance icm shadow sneak gebruiken. En dan nog Iron head tegen fairies.IIsnickerII schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:02:
[...]
Sword dance- - automatize - Kings shield - shadow claw
On a different note:
zijn ook meerdere mensen die Shadow Claw vervangen voor Shadow Sneak (priority move), automize weghalen voor iron head/sacred sword Dutch leest mijn gedachtenIIsnickerII schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:02:
[...]
Sword dance- - automatize - Kings shield - shadow claw
On a different note:
[ Voor 4% gewijzigd door Batino op 25-10-2013 17:05 ]
Verwijderd
Zelfde idee als SPA tyranitar.DutchEZmoder schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:08:
Ik zit te denken een Modest Aegislash te maken met King's Shield, Shadow Ball, Flash Cannon en Confide/Automatize. Z'n base special attack is net zo hoog als z'n attack en mensen zien dit niet aankomen denk ikConfide om special attack te verlagen en king's shield om mensen hun attack te verlagen
Precies, of Machamp
Had eens een battle in gen 5 met iemand die Wobuffet gebruikte, ik zette Machamp in en deed een choice specs Fire Blast, meteen 1/2 hp weg
1478-4341-3269
Want ik ben sinds vandaag in het bezit van een 3DS XL met pokemon X
Steam: Ryada.
toegevoegd, de code in het google docs bestand is fout btw.wambamNL schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:50:
Iedereen feel free to add me:
1478-4341-3269
Want ik ben sinds vandaag in het bezit van een 3DS XL met pokemon X
ik zou hem wel willenBlackthunderAwf schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:31:
Er waren mensen die op zoek waren naar een Ditto uit de Friend Safari. Ik kreeg er net één uit Japan door de Wonder Trade. Untouched, Timid Nature met de ability Limber. Ik weet alleen niet hoe ik de IVs kan checken, dus als iemand er belang bij heeft, mag hij/zij me wel even helpen
hoe moet ik die veranderen dan?Batino schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:31:
[...]
toegevoegd, de code in het google docs bestand is fout btw.
in het laatste stadje (waar je met de trein naar toe gaat) staat er in het pokemoncenter iemand die dat verteld
kan jij niet aanpassen zal de maker van het bestand moeten doenwambamNL schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:49:
sorry voor 2 keer posten
[...]
hoe moet ik die veranderen dan?
Ik moet zeggen dat ik wel verbaasd ben dat Pokemon X me weer zo gegrepen heeft. Vind het ook geweldig dat je zo snel naast je nieuwe starter, ook een starter uit Gen I mee kreeg. Een echte battler ben ik niet, maar ik heb wel het doel om alle Pokemon een keer 'gevangen' te hebben voor een complete Pokedex. Gotta catch em all!
"This Pokémon has relatively superior potential overall. Incedentally, I would say its greatest potential lies in its HP. But its Attack stat is good, too."BlackthunderAwf schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:31:
Er waren mensen die op zoek waren naar een Ditto uit de Friend Safari. Ik kreeg er net één uit Japan door de Wonder Trade. Untouched, Timid Nature met de ability Limber. Ik weet alleen niet hoe ik de IVs kan checken, dus als iemand er belang bij heeft, mag hij/zij me wel even helpen
Kunnen jullie daar wat mee?
P.S. Ik haat mensen die mij pokes traden (GTS) zonder Hidden Ability terwijl ik daar specifiek om vraag. Ben alweer 5 Togepi armer en heb er alleen Venipedes aan over gehouden met reguliere abilities
[ Voor 29% gewijzigd door Cleetje op 25-10-2013 20:09 ]
Klopt, dat zegt ie ook nog ja. Dat houdt dus in dat HP en Attack max zijn van die Ditto?Cleetje schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:04:
Volgens mij vergeet je het belangrijkste, namelijk zijn eindoordeel. Zo zegt hij b.v. "These stats can't be beat" (o.i.d.) als ze perfect zijn. Uiteraard zijn er meerdere variaties van, maar ik heb alleen nog onthouden wat hij zegt als het perfect is
P.S. Ik haat mensen die mij pokes traden (GTS) zonder Hidden Ability terwijl ik daar specifiek om vraag. Ben alweer 5 Togepi armer en heb er alleen Venipedes aan over gehouden met reguliere abilities
[EDIT] Overigens kun je de stats nog verder verbeteren met Super Training of door Pokemon te verslaan/vangen. De beste methode is dan echter Super Training als je precies wilt bepalen welke stat omhoog moet.
[ Voor 49% gewijzigd door Cleetje op 25-10-2013 20:32 ]
+je levelt je pokemon er ook mee.
[ Voor 6% gewijzigd door DutchEZmoder op 25-10-2013 20:44 ]
Totaal niet gerelateerd aan je message, maar ik zie dat jij Fairy type Safari hebt. Ga nu eens kijken welke pokemon daar te voorschijn komenSkyR schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:54:
Zo, nu zo'n 50 uur in Pokemon X zitten dus tijd om de sociale functies eens te bekijkenIk heb mijn Friend Code aan de lijst toegevoegd, en zal nu de codes van de lijst op mijn 3DS gaan invoeren.
Ik moet zeggen dat ik wel verbaasd ben dat Pokemon X me weer zo gegrepen heeft. Vind het ook geweldig dat je zo snel naast je nieuwe starter, ook een starter uit Gen I mee kreeg. Een echte battler ben ik niet, maar ik heb wel het doel om alle Pokemon een keer 'gevangen' te hebben voor een complete Pokedex. Gotta catch em all!
[EDIT] Righto, nummer 1 is een Spritzee en nummer 2 een Dedenne.
[EDIT2] Blijkbaar heb ik Water type met o.a. Frogadier. Oftewel, met een beetje geluk kun je Protean Greninja krijgen op die manier.
[ Voor 9% gewijzigd door Cleetje op 25-10-2013 21:51 ]
Haha dan kan je lang doorgaan jaDutchEZmoder schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:08:
Shit ik moet niet spelen als ik wat gedronken heb en ondertussen youtube kijk. Zit al een uur te EV trainen in speed en begrijp niet waarom het zo langzaam gaat met pokerus+power anklet... Heb ik exp share niet aan staan lol.
Verwijderd
Geldt power anklet ook voor super training dan?DutchEZmoder schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:08:
Shit ik moet niet spelen als ik wat gedronken heb en ondertussen youtube kijk. Zit al een uur te EV trainen in speed en begrijp niet waarom het zo langzaam gaat met pokerus+power anklet... Heb ik exp share niet aan staan lol.
Nee ik train vooral veel in safari zone, heb bijv. een zone waar 3 pokemon voorkomen die hp geven, 1 zone met speed en sp.attack, een zone for enkel speed etc. Gaat super snel als je exp share aan doet.......Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:25:
[...]
Geldt power anklet ook voor super training dan?
Verwijderd
Dus je slaat eigenlijk 2 klappen in één op deze manier? je levelt en ev-traint tegelijk. Bij super training moet je lv 1 eerst ev trainen dan pas levelen. Begrijp ik t zo goed? deed het wel altijd met super training;pDutchEZmoder schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:37:
[...]
Nee ik train vooral veel in safari zone, heb bijv. een zone waar 3 pokemon voorkomen die hp geven, 1 zone met speed en sp.attack, een zone for enkel speed etc. Gaat super snel als je exp share aan doet.......
Ja precies, deed het eerst ook met super training maar volgens mij gaat dit een stuk sneller omdat je ook leveled. Als je klaar bent met EV training hoef je maar 2x de E4 te verslaan voor een lvl50+ pokemon.Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:51:
[...]
Dus je slaat eigenlijk 2 klappen in één op deze manier? je levelt en ev-traint tegelijk. Bij super training moet je lv 1 eerst ev trainen dan pas levelen. Begrijp ik t zo goed? deed het wel altijd met super training;p
Edit: En als je 2 of meerdere pokemon hebt die dezelfde stat moeten hebben dan kan je gewoon meerdere pokemon tegelijk EV trainen.
[ Voor 10% gewijzigd door DutchEZmoder op 25-10-2013 22:54 ]
2 v/d 3 heb ik inmiddels gevangen (gelukkig de females i.v.m. hogere kans om ability door te geven) en blijft alleen nog een female Quilladin met Bulletproof op de lijst staan.
Verwijderd
Ja en sws kost dat super training al 3 kwartier of een uur voor beide stats ofzo. Dat +12 schiet niet echt opDutchEZmoder schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:52:
[...]
Ja precies, deed het eerst ook met super training maar volgens mij gaat dit een stuk sneller omdat je ook leveled. Als je klaar bent met EV training hoef je maar 2x de E4 te verslaan voor een lvl50+ pokemon.
Edit: En als je 2 of meerdere pokemon hebt die dezelfde stat moeten hebben dan kan je gewoon meerdere pokemon tegelijk EV trainen.
NiceWalance schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:58:
Net mijn allereerste shiney pokemon gevangen, ik ben er nog nooit een tegen gekomen, ook niet in vorige pokemon-games. Het is helaas geen goede pokemon: Corsola.
Daarna dacht ik ineens terug aan een ander moment waarbij ik een shiney Pokemon in het wild gewoon afgeslacht heb zonder na te denken
This space is occupied
Behalve dat je op een forum kan vertellen dat je een shiny hebt gevangen niks neeCollaborator schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:11:
Ik heb onbewust een Togepi shiney gevangen.. ik dacht op dat moment, hmm toch maar even vangen ,misschien is het wat, totaal onbewust dat het een shiney was..
Daarna dacht ik ineens terug aan een ander moment waarbij ik een shiney Pokemon in het wild gewoon afgeslacht heb zonder na te denkenNiet dat je er iets mee kan, toch?
En na lang te zoeken heb ik dan eindelijk een female Speed Boost Whirlipede gevangen. Dat wordt flink breeden om van al deze pokes goeie offpspring te maken. Ergens voelt dat als het "bakken voor mannen"
Dit topic is gesloten.
![]()