• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:17

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Jawel, dat is volgens mij ManInWhiteNL op tweakers.

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:25
Walance schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:47:
Jawel, dat is volgens mij ManInWhiteNL op tweakers.
O ja damn ik heb 'm al gezien in de safari zie ik, lol ik ben een beetje suf :9

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x

• Batino
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:08
Imposter ditto vangen met goede IVs kan je dus alleen in de friend safari vangen....
dat gaat nog even duren haha

[ Voor 15% gewijzigd door Batino op 26-10-2013 16:56 ]

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 16:38

Ryada

She/Her

Voor degene die het nog niet wisten 3d werkt ook in grotten :)

Steam: Ryada.

Verwijderd

Ik ben rock type zou zomaar kunnen volgens mij was t idd men 3e pokemon. Ik heb overigens nog geen idee wie ik nog meer in men team zal doen naast dragonite een psychial Sweeper.

Moet ik voor shuckle liefhebbers nog online komen?

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Batino schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:46:
[...]
heb je nog iets anders nodig? Heb ook wel interesse :+
Om er maar even op terug te komen, ik heb voorlopig het volgende team samengesteld:
  • Tyranitar
  • Azumarill
  • Kangaskhan
  • Greninja
  • Scollipede
  • Togekiss
Alleen Tyranitar moet ik dus nog goede ouders voor regelen, want mn huidige collectie is 3x niks op dat gebied. Aangezien dat mn tank wordt, ben ik op zoek naar 1 v/d Tyranitar familie met perfecte HP, Def en Special Defense IVs (2 v/d 3 is ook goed). Speed en Special Attack IVs boeien me niet ;)

Overigens maakt het me ook niet uit of een mannetje of vrouwtje is, zolang het maar Sand Stream heeft (Larvitar = Guts).

P.s. Overigens kan ik alvast voorspellen dat ik straks nog andere pokes wil zodat ik makkelijk kan roteren. Zo staat er ook nog een Goodra op de back-up list waar ik geen fatsoenlijke ouders voor heb. Tyranitar heeft echter de prio, want daarna wil ik gewoon mn beoogde team trainen & online uitproberen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Cleetje op 26-10-2013 18:19 ]

• DutchEZmoder
Cleetje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:17:
[...]

Om er maar even op terug te komen, ik heb voorlopig het volgende team samengesteld:
  • Tyranitar
  • Azumarill
  • Kangaskhan
  • Greninja
  • Scollipede
  • Togekiss
Ik zie dat je nogal een gigantische zwakte tegen fighting types hebt. Tyranitar krijgt 4x damage van fighting, Kangaskhan 2x damage, Greninja 2x damage. Enkel scolipede en togekiss zijn er goed tegen maar die hebben ook niet zo hoge defenses.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Je vergeet dat Azumarill part Fairy is en dus Fighting resist ;) Bovendien is Togekiss behoorlijk bulky hoor :)

[EDIT] Bedenk ook dat Togekiss zelfs dubbele resist heeft vs Fighting dankzij de nieuwe typing.

[ Voor 31% gewijzigd door Cleetje op 26-10-2013 19:17 ]

• DutchEZmoder
Eindelijk mijn laatste o-power gekregen, ik dacht steeds dat m'n style nog niet maxed was en hem daarom nog niet had. Maar ik kreeg wel al 50% korting op taxi en iedereen zei steeds hoe stijlvol ik was. Bleek dat ik 1 o-power gemist had en de laatste daarom nog niet was unlocked -_-' Ach ja :p

• Batino
Cleetje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:17:
[...]

• Tyranitar
  • Azumarill
  • Kangaskhan
  • Greninja
  • Scollipede
  • Togekiss
Alleen Tyranitar moet ik dus nog goede ouders voor regelen, want mn huidige collectie is 3x niks op dat gebied. Aangezien dat mn tank wordt, ben ik op zoek naar 1 v/d Tyranitar familie met perfecte HP, Def en Special Defense IVs (2 v/d 3 is ook goed). Speed en Special Attack IVs boeien me niet ;)

Overigens maakt het me ook niet uit of een mannetje of vrouwtje is, zolang het maar Sand Stream heeft (Larvitar = Guts).

P.s. Overigens kan ik alvast voorspellen dat ik straks nog andere pokes wil zodat ik makkelijk kan roteren. Zo staat er ook nog een Goodra op de back-up list waar ik geen fatsoenlijke ouders voor heb. Tyranitar heeft echter de prio, want daarna wil ik gewoon mn beoogde team trainen & online uitproberen :)
Oke dan ga ik zo maar Larvitars breeden :D

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Batino schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:29:
[...]

Het gaat wss sneller als je iemand met een Friend Safari hebt die Larvitars/Pupitars heeft, omdat die altijd minimaal 2 perfecte IVs hebben :) En aangezien Guts (=Sand Stream als Tyranitar) de standaard ability is, hoef je daar ook niet moeilijk over te doen.

• Batino
Cleetje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:32:
[...]

Het gaat wss sneller als je iemand met een Friend Safari hebt die Larvitars/Pupitars heeft, omdat die altijd minimaal 2 perfecte IVs hebben :) En aangezien Guts (=Sand Stream als Tyranitar) de standaard ability is, hoef je daar ook niet moeilijk over te doen.
Die heb ik al :)
zal dus relatief makkelijk een larvitar met perfect HP/DEF/SPDEF kunnen krijgen :)
EDIT: Welke nature wil je? sassy/careful?

[ Voor 3% gewijzigd door Batino op 26-10-2013 19:50 ]

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 13:00
Sinds gisteren de E4 verslagen, maar ik heb het gevoel dat de game errug makkelijk is tov de eerste paar delen.

Ik zal wel weer te oud worden ,maar ik kwam wel erg makkelijk door het spel heen:

- De levels van mn pokemons waren eigenlijk altijd bijna 10 levels hoger dan de trainers en gyms die ik tegen kwam.

- HM's hoef je niet meer te zoeken, steeds vlak voordat je een hm move nodig hebt komt er een NPC aangelopen die hem geeft.

- Mijn titel Pokémon Xerneas heb ik gevangen met een quick ball! wat een uitdaging zeg, de climax van het verhaal en ik vang hem met een enkele druk op de knop...

Vroeger was niet alles beter, maar ten tijde van Red/Blue en Gold/Silver beleefde ik toch wel iets meer uitdaging.....

Verwijderd

michel2506 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:01:
Sinds gisteren de E4 verslagen, maar ik heb het gevoel dat de game errug makkelijk is tov de eerste paar delen.

Ik zal wel weer te oud worden ,maar ik kwam wel erg makkelijk door het spel heen:

- De levels van mn pokemons waren eigenlijk altijd bijna 10 levels hoger dan de trainers en gyms die ik tegen kwam.

- HM's hoef je niet meer te zoeken, steeds vlak voordat je een hm move nodig hebt komt er een NPC aangelopen die hem geeft.

- Mijn titel Pokémon Xerneas heb ik gevangen met een quick ball! wat een uitdaging zeg, de climax van het verhaal en ik vang hem met een enkele druk op de knop...

Vroeger was niet alles beter, maar ten tijde van Red/Blue en Gold/Silver beleefde ik toch wel iets meer uitdaging.....
Story legendaries vang je sws makkelijker dan niet story

• Batino
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:02:
[...]

Story legendaries vang je sws makkelijker dan niet story
Xerneas was inderdaad erg makkelijk, mewtwo heeft nog steeds een capture rate van 3 dus die zal wat lastiger zijn :)

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 13:00
Makkelijker is ook niet zo'n punt hoor, maar kom op! De enige move die ik deed was een pokéball gooien. Dat is bijna cheaten :P

• DutchEZmoder
Ja Xerneas is heel makkelijk te vangen omdat hij/zij/het wil dat je 'm vangt. Nadat je 'm hebt gevangen zegt je buurmeisje zoiets van Wow, Xerneas chose you as partner. Daarom liet ie zich zo makkelijk vangen :P

• Jveer
  • Laatst online: 28-10 09:57
Batino schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:29:
[...]

Zou je 1 Larvitar apart voor me kunnen houden? Ik heb nog een Aron over, kunnen we die traden en heb ik weer een Pokedex entry ^^ (gaat me dus om de entry niet om IV's ofzo)

• DutchEZmoder
Ik heb een nieuw team, iemand zin in een 6 vs 6 battle?

Verwijderd

Hoe werkt dat vechten op de ds? daar zijn geen tiers in volgens mij? Hoe kom je in een gevecht op de ds in een OU tier gevecht bijvoorbeeld?

• Batino
Jveer schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:18:
[...]

Zou je 1 Larvitar apart voor me kunnen houden? Ik heb nog een Aron over, kunnen we die traden en heb ik weer een Pokedex entry ^^ (gaat me dus om de entry niet om IV's ofzo)
prima, ik heb zelf pokemon x, kwam een pupitar tegen in een friend safari
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:20:
Hoe werkt dat vechten op de ds? daar zijn geen tiers in volgens mij? Hoe kom je in een gevecht op de ds in een OU tier gevecht bijvoorbeeld?
niet, zijn regels die je met elkaar afspreekt :)

Verwijderd

Ik heb geen idee hoe ik mn team ga bouwen;p. Dragonite weet ik als enige dat ik hem als psycial sweeper gebruik maar dan heb ik geen idee meer welke pokemon ik dan ga doen;p

Verwijderd

Batino schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:22:
[...]

[...]

Je hebt toch wel één of andere competitie op de ds. Dan zou ik ook gewoon pokemon x niet kunnen kopen en gewoon op dat showdown kunnen spelen;p

• Jveer
  • Laatst online: 28-10 09:57
Batino schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:22:
[...]

[...]

Thx stuur maar een DM wanneer je klaar bent en je tijd hebt om te traden.

En over de link battles, wordt je gescaled naar lvl 50 of 100, of is het gewoon het echte lvl van je pokemon?

Verwijderd

Ik zit al die tiers maar langs te gaan en ik wil gelijk een goed team maken maar heb geen idee welke pokemon ik naast dragonite moet zetten;p en ik wil m niet eerst perfect breeden en dat het daarna toch net niet de pokemon is en dan weer overnieuw moet doen;p iemand tips?

• DutchEZmoder
lol mijn shuckle heeft zojuist een Hawlucha + Tyrantrum vermoord zonder aan te vallen XD

Verwijderd

Ik heb al een idee. Ik denk dat ik mn dragonite ga beschermen met een rapid spinner zodat stealth rock weggaat;p

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-11 10:25
Is het raar als ik zeg dat ik helemaal de weg kwijt raak in die Parijs stad?

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:18
GerbenKwakkel schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:52:
Is het raar als ik zeg dat ik helemaal de weg kwijt raak in die Parijs stad?
Nee. Het is een zwaar klote stad. Hier is een map die je misschien kan helpen. Verder, probeer zoveel mogelijk de taxi te gebruiken :P

• Walance

Walance

Ik heb zelf het boek van pokemon x/y, daar staat een erg gedetaileerde kaart in van die stad. Als mensen interesse hebben, kan ik die wel inscannen en uploaden. Of wellicht is er ergens al een PDF beschikbaar van het complete boek, waar die dan ook in staat.

• Batino
Waarom kan ik Gyarados en Charmander niet breeden? :( ze zitten allebij in de dragon egg group

Verwijderd

ik zat te denken als je ferrothorn neemt is dat niet heel voorspelbaar. Als ik m als opening ga gebruiken gaat iedereen gelijk een vuur type ofzo inzetten in zn eerste beurt en weg ferrothorn

• Batino
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:42:
ik zat te denken als je ferrothorn neemt is dat niet heel voorspelbaar. Als ik m als opening ga gebruiken gaat iedereen gelijk een vuur type ofzo inzetten in zn eerste beurt en weg ferrothorn
Ik heb ferrothorn zelf al veel gebruikt, is erg goed :)

Verwijderd

Batino schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:47:
[...]

Ik heb ferrothorn zelf al veel gebruikt, is erg goed :)
Twijfel tussen forretress en tussen hem. ik denk dat forretress betere optie is ivm met rapid spin en met mn dragonite;p

• Batino
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:48:
[...]

Twijfel tussen forretress en tussen hem. ik denk dat forretress betere optie is ivm met rapid spin en met mn dragonite;p
Als je een spinner nodig hebt zou ik idd voor forretress gaan, ferrothorn kan wat beter stallen.

Verwijderd

Batino schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:54:
[...]

Als je een spinner nodig hebt zou ik idd voor forretress gaan, ferrothorn kan wat beter stallen.
Ja maar moet ik foretress dan als openingsbeurt gebruiken? aangezien hij dan als eerste van mn team dood gaat, lijkt me dat ik dan niks meer aan rapid spin heb.

Nou ik ga maar eens de deur uit.;p tot morgen

• DutchEZmoder
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:05:
[...]

Ja maar moet ik foretress dan als openingsbeurt gebruiken? aangezien hij dan als eerste van mn team dood gaat, lijkt me dat ik dan niks meer aan rapid spin heb.

Nou ik ga maar eens de deur uit.;p tot morgen
Als begin pokemon kan je vaak het beste een hele snelle pokemon gebruiken met volt switch/u-turn als je verder geen goede moves kan doen bij je tegenstander. Dan kan je wat schade doen en eventuele focus sash/sturdy breken en dan een betere pokemon inzetten. Of je begint met een pokemon die stealth rocks/andere entry hazards kan inzetten. Of juist een pokemon die snel is met taunt als je denkt dat je tegenstander gaat beginnen met een pokemon die juist entry hazards wilt plaatsen.

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Batino schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:14:
Waarom kan ik Gyarados en Charmander niet breeden? :( ze zitten allebij in de dragon egg group
Dat kan wel hoor. Is mij net nog gelukt. Waarschijnlijk is je probleem simpelweg dat ze allebei van jezelf zijn (dus niet van een andere trainer): als je 2 pokemon van dezelfde trainer en een andere species wilt laten breeden dan is de kans op een egg gewoon erg klein. De NPC zegt dan iets als "They don't seem to like each other much".

Als ze weigeren te breeden dan zegt de NPC iets als "They seem to prefer playing with others".

BTW, wat je vraag qua natures betreft: Sassy zou het mooiste zijn voor Larvitar :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cleetje op 26-10-2013 22:20 ]

• Batino
Cleetje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:13:
[...]

:'(
Dat kan wel hoor. Is mij net nog gelukt. Waarschijnlijk is je probleem simpelweg dat ze allebei van jezelf zijn (dus niet van een andere trainer): als je 2 pokemon van dezelfde trainer en een andere species wilt laten breeden dan is de kans op een egg gewoon erg klein. De NPC zegt dan iets als "They don't seem to like each other much".

Als ze weigeren te breeden dan zegt de NPC iets als "They seem to prefer playing with others".

BTW, wat je vraag qua natures betreft: Sassy zou het mooiste zijn voor Larvitar :)
Dan ga ik morgen breeden en bij de day care zegt die man inderdaad they prefer to play with others o.i.d. beide pokemin heb ik inderdaad zef gevangen/gebreed
Dacht altijd dat de kans naar beneden zou gaan maar niet naar 0.

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Zolang ze in dezelfde egg group zitten moeten ze gewoon met elkaar breeden hoor. Snap niet waarom ze dat niet doen bij jou, want ik heb ook een eigen Gyarados weten te paren met een eigen Charmander. Duurde ff voordat dr eieren kwamen, maar het lukte uiteindelijk wel.

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat ze beide hetzelfde geslacht hebben (om e.o.a. reden krijgen ze dan geen nageslacht :P)...

• Batino
Cleetje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:25:
Zolang ze in dezelfde egg group zitten moeten ze gewoon met elkaar breeden hoor. Snap niet waarom ze dat niet doen bij jou, want ik heb ook een eigen Gyarados weten te paren met een eigen Charmander. Duurde ff voordat dr eiren kwamen, maar het lukte uiteindelijk wel.

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat ze beide hetzelfde geslacht hebben (om e.o.a. reden krijgen ze dan geen nageslacht :P)...
Haha had wel een male charmander en female gyarados. Zo nog is kijken zal dan toch iets fout hebben gedaan.... of mn charmander/gyarados is homo/lesbisch.

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Tja, of je Gyarados is een snob en wil zich niet bezigen met een lagere klasse...

WTF.. Waarom krijg ik nu steeds 3x achter elkaar een female Marill met Thick Fat terwijl de moeder gewoon Huge Power heeft (en Thick Fat dus maar 20% kans heeft).

[ Voor 50% gewijzigd door Cleetje op 26-10-2013 22:31 ]

• Batino
Nu willen ze wel haha. Zal dan wel 2 males of 2 females hebben achter gelaten, lekker scherp ben ik dus :)

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

:)

Zo, eindelijk een Marill met Huge Power, Belly Drum en Aqua Jet weten te breeden met enigzins goeie IVs. Nu nog de laatste stappen: Adamant nature breeden (ben ik nu mee bezig) en daarna afmaken door mn super Marill (5 IVs perfect behalve HP) daarmee mixen zodat ik hopelijk de beste offspring krijg met 2 nieuwe egg moves :)

• Batino
Cleetje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:50:
:)

Zo, eindelijk een Marill met Huge Power, Belly Drum en Aqua Jet weten te breeden met enigzins goeie IVs. Nu nog de laatste stappen: Adamant nature breeden (ben ik nu mee bezig) en daarna afmaken door mn super Marill (5 IVs perfect behalve HP) daarmee mixen zodat ik hopelijk de beste offspring krijg met 2 nieuwe egg moves :)
Nice, zo te zieb ben je al een heel stuk verder met breeden dan ik

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

De info op Smogon & Serebii helpen enorm. Vooral Smogon heeft allemaal threads per pokemon met allerlei gedachten over welke sets goed zouden werken en waarom. In 1 v/d threads leerde ik dus dat Azumarill tegenwoordig Belly Drum (via Poliwhirl) en Aqua Jet (via Floatzel) kan leren. Vroeger kon je dat niet op dezelfde Azumarill krijgen omdat er geen parent was die beide tegelijkertijd kon leren, maar met deze gen geven moeders ook egg moves door. Dat wist ik al wel, maar ik had helemaal niet nagedacht dat ineens een dergelijke moveset voor Azumarill mogelijk zou zijn.

En ik heb ook een beetje geluk gehad met breeden, hoewel het vooral een kwestie is van veel tijd en doorzetten. Hopelijk heb ik er achteraf wat aan ;)

M'n enige probleem nu is dat t onmogelijk wordt om elke keer maar 4 pokes te kiezen die t gaan opnemen tegen de tegenstander. Te veel leuke pokes in m'n team :D

[ Voor 10% gewijzigd door Cleetje op 26-10-2013 23:04 ]

• Batino
Veel dingen zijn inderdaad een stuk toegankelijker geworden in deze gen. Azumarill was al OK in OU (ook niet meer) maar nu door zn 2e typing word Azumarill misschien een goede Sweeper

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Misschien? Sinds ik deze video heb gezien, ben ik om :)

YouTube: Fear the Azumarill - Belly Drum & Aqua Jet

[ Voor 26% gewijzigd door Cleetje op 26-10-2013 23:11 ]

• mat.hi.as
Krijg nou tieten, Pokemon lager dan level 50 worden geen level 50 gemaakt in de Battle Maison gevechten. Kom ik daar met level 35 Alakazam :+. Hij outspeedde wel iedereen, inclusief mijn Mega Charizard X (niet EV/IV trained) :+

• DutchEZmoder
Wat een losers heb je erbij, dacht doe eens een random rated battle. Die Jap waartegen ik vecht trapped m'n Shuckle met zijn Shadow Tag Gothitelle, waarna hij een sub gebruikt en 6x calm mind. Ik doe 6 shell smashes voor super defenses en zijn aanvallen doen bijna niks. En nu gaat ie elke beurt de volle 1m 30s stallen zodat de tijd over 15 minuten verloopt... Hij is degene die mij trapped en nu gaat hij huilen....

[ Voor 7% gewijzigd door DutchEZmoder op 26-10-2013 23:48 ]

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Dat is inderdaad wel erg triest ja. Ik zou het niet vol kunnen houden, ondanks dat zo'n trieste gast een win ook niet verdiend..

• DutchEZmoder
Cleetje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:51:
Dat is inderdaad wel erg triest ja. Ik zou het niet vol kunnen houden, ondanks dat zo'n trieste gast een win ook niet verdiend..
Idd ik vertik het om toe te geven. Dan maar een draw. Ga gewoon tanden poetsen enzo over 10minuten is het klaar :P

Edit: Kan nu wel zeggen dat ik niet meer met een Jap ga spelen, vorige keer DC'de er 1 in een match die niet eens rated was. Was even aan het googelen naar Japanese time stallers en vond een leuk artikel over Japanse time stallers in honkbal, schijnt dat je daar ook zo'n 2m 30s de tijd mag hebben tussen handelingen.

Edit2: wtf en de tijd stopt en ik heb verloren WTF..... Omdat hij net de laatste beurt nog 10 hp van me af kreeg. (wenst die jap alle ernstige ziektes toe)

[ Voor 41% gewijzigd door DutchEZmoder op 27-10-2013 00:03 ]

• Walance

Walance

Iemand had mij in een DM gevraagd om de kaart van Lumiose, dus hierbij (klik voor volledige versie):
Afbeeldingslocatie: http://oi39.tinypic.com/s2faiw.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Walance op 27-10-2013 01:15 ]

Verwijderd

Lieve hemel ik heb nog veel te leren als ik ook maar iets wil meekomen met de competitie, als ik de bovenstaande posts mag geloven. Dit is mijn eerste Pokemon game sinds SoulSilver, en nu online vechten een optie is wil ik mij hier wel wat in verdiepen. Op naar Smogon dan maar. Alsof ik nog niet druk genoeg ben met mn studie haha :+

• Batino
Oh die map die kan nog wel van pas komen, raak ook nog wel is de weg kwijt :+

[ Voor 73% gewijzigd door Batino op 27-10-2013 08:01 ]

Verwijderd

Iemand anders problemen met online komen in de vriendenlijst en in pokemon ? Ik kan wel internetten met de 3 ds browser.

• Walance

Walance

Ik heb geen problemen, kan gewoon online komen zoals altijd en vriendenlijst in pokemon werkt ook.

Verwijderd

Ok tnx dan probeer ik wel format

Verwijderd

Ik heb na formateren van mijn 3 ds nog steeds geen verbinding :-( heb wel een nieuwe vriendcode 4270-1643-4472 zouden jullie mij aub weer willen toevoegen? Zodra ik weer vrienden kan toevoegen ga ik de lijst weer toevoegen.

Verwijderd

Kan ik de lijst aanpassen en mijn code veranderen ?

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 04:01:
Lieve hemel ik heb nog veel te leren als ik ook maar iets wil meekomen met de competitie, als ik de bovenstaande posts mag geloven. Dit is mijn eerste Pokemon game sinds SoulSilver, en nu online vechten een optie is wil ik mij hier wel wat in verdiepen. Op naar Smogon dan maar. Alsof ik nog niet druk genoeg ben met mn studie haha :+
Dat is het mooie van Pokemon: het lijtk erg simpel, maar er zit zo enorm veel diepgang in (m.n. relevant voor online) dat je echt dagen zoet kan zijn met het samenstellen van een team...
spoiler:
Om dan vervolgens keihard ingemaakt te worden online en er achter te komen dat je een crucial detail bent vergeten

Goed begin van mijn ochtend: ik heb nu een flawless Marill weten te breeden. Ik was al blij geweest met 5 perfecte IVs (special attack heb ik toch niet nodig), maar deze poke heeft ze alle 6! Ik durfde eigenlijk niet verder te kijken, want de laatste keren heb ik verdacht vaak dat een goeie Marill dan plots de verkeerde ability blijkt te hebben en ik me dus voor niets blij heb lopen maken. Gelukkig heeft deze de goeie ability, de 2 egg moves en juiste nature, dus hij is 100% perfect :)

[EDIT] En ook geluk gehad met Froakie: ik had bij de 2e ronde aan eggs gelukkig een female Protean Froakie. Dan kun ik nu beginnen met het maken van Timid Protean Froakies met goeie IVs (dank u wel Azumarill met 5 perfecte IVs).

[ Voor 8% gewijzigd door Cleetje op 27-10-2013 12:47 ]

Verwijderd

Duurt dat looker gedoe echt zo kort. Deed halfuurtje van die kleine missies en toen ging ie alweer? Neem aan dat ie dan nooit meer terugkomt en zon holobericht van hem krijg

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:47:
Duurt dat looker gedoe echt zo kort. Deed halfuurtje van die kleine missies en toen ging ie alweer? Neem aan dat ie dan nooit meer terugkomt en zon holobericht van hem krijg
Volgens mij moet je hem toch opzoeken in z'n bureau in zo'n steegje? Ik meende namelijk dat ik continu weer quests van m kreeg daar en op n gegeven moment maar ben gestopt omdat ik liever mn online team klaarstoom :)

Verwijderd

Hij is uit de kalos region gegaan nadat ie zon gaat van team flare oppakte. Ipv final chapter staat er dan this is the end. Opzich wel jammer vond het wel leuke toevoeging

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Dan ben je wss verder dan mij met z'n quests. Vond het eerste deel al veel tijd kosten, maar dat ligt wss ook aan die rotstad :P

Verwijderd

Op het laatst wordt t best wel leuk

• DutchEZmoder
Vond die missies best leuk om te doen en is ook goed om style op te doen volgens mij.

Trouwens ik vond een erg goede manier om style op te doen. Je gaat gewoon naar de pokeball winkel en koopt steeds 1 premier ball van $200 of $100 met bargain lvl3. Elke keer als je er 1 koopt stijgt je style en na zo'n 100 ballen heb je max style.

[ Voor 59% gewijzigd door DutchEZmoder op 27-10-2013 14:04 ]

• Mr. Maluku
  • Laatst online: 30-10 23:09
Is er toevallig iemand die me aan een Charmander kan helpen? Ben nog met de story bezig maar ben een btje uitgekeken op Blastoise als main poppetje :P

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 09:06
Ik heb mij ook maar eens aangemeld bij de friend code lijst :) Vermaak me stukken goed met Pokemon, zo goed zelfs dat ik eigenlijk maar niet verder kom omdat ik alle Pokemon probeer te vangen :)

• mat.hi.as
DutchEZmoder schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:03:
Trouwens ik vond een erg goede manier om style op te doen. Je gaat gewoon naar de pokeball winkel en koopt steeds 1 premier ball van $200 of $100 met bargain lvl3. Elke keer als je er 1 koopt stijgt je style en na zo'n 100 ballen heb je max style.
/agree. Werkte voor mij erg goed, en een stuk sneller dan die status restoring dingen uit het eettentje. Lekker op a blijven rammen, niet denken aan geld :+. Die O-Power heb ik nu wel gekregen (hatching) maar die mega stones zijn nog niet beschikbaar. Hoe moet ik die unlocken?

• DutchEZmoder
mat.hi.as schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:45:
[...]

/agree. Werkte voor mij erg goed, en een stuk sneller dan die status restoring dingen uit het eettentje. Lekker op a blijven rammen, niet denken aan geld :+. Die O-Power heb ik nu wel gekregen (hatching) maar die mega stones zijn nog niet beschikbaar. Hoe moet ik die unlocken?
Die verkoopt die oude man naast de normale verkoper. Daar staan ze met z'n 3en om elkaar heen en de middelste verkoopt ze.

Verwijderd

Ik speel x. Verkoopt die vent kook charizardite y of andere y exclusive stenen?

• mat.hi.as
DutchEZmoder schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:30:
[...]

Die verkoopt die oude man naast de normale verkoper. Daar staan ze met z'n 3en om elkaar heen en de middelste verkoopt ze.
Moet je dan eerst de blastoise (want ik had charmender gekozen) steen kopen voordat je de andere mag kopen? Of verkoopt hij alleen die?

• DutchEZmoder
mat.hi.as schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:39:
[...]

Moet je dan eerst de blastoise (want ik had charmender gekozen) steen kopen voordat je de andere mag kopen? Of verkoopt hij alleen die?
Hij wisselt om de 3 dagen een steen volgens mij maar als je de Blastoise steen koopt dan verkoopt hij daarna die van Venusaur, en volgens mij zijn het maar 2 stenen die hij verkoopt... Niet zeker.

• DutchEZmoder
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:39:
Ik speel x. Verkoopt die vent kook charizardite y of andere y exclusive stenen?
Nee volgens mij niet, heb ze nog niet bij hem gezien.

• PeterA
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-05 23:05
Ik heb inmiddels iedereen toegevoegd die op het friendlijstje staat, mezelf ook op de lijst gezet. :)

En Maluku, ik ben toch bezig met breeden, ik zal wel even een Charmander voor je erbij kweken.

• Mr. Maluku
  • Laatst online: 30-10 23:09
PeterA schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:16:
Ik heb inmiddels iedereen toegevoegd die op het friendlijstje staat, mezelf ook op de lijst gezet. :)

En Maluku, ik ben toch bezig met breeden, ik zal wel even een Charmander voor je erbij kweken.
Held!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Ik ben inmiddels begonnen met het EV trainen (in Super Training) van m'n pokes en holy crap, m'n Kangaskhan heeft echt een enorm sterke shot. Hij doet met ~50% EVs (252 Atk) zo'n 750 dmg per shot :O En aangezien die ballonnen tussen de 2.000 en 2.500 HP hebben, knalt hij dr met ramp tempo doorheen.

Hij heeft dan ook een speciaal icoontje met een groene bal en zo'n "explosie" bovenop. Volgens mij zijn dat shots die heel veel dmg doen naarmate je meer charged. Hoe dan ook, dat is veruit mn favoriete baltype voor super training :D

Verwijderd

Cleetje schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:21:
Ik ben inmiddels begonnen met het EV trainen (in Super Training) van m'n pokes en holy crap, m'n Kangaskhan heeft echt een enorm sterke shot. Hij doet met ~50% EVs (252 Atk) zo'n 750 dmg per shot :O En aangezien die ballonnen tussen de 2.000 en 2.500 HP hebben, knalt hij dr met ramp tempo doorheen.

Hij heeft dan ook een speciaal icoontje met een groene bal en zo'n "explosie" bovenop. Volgens mij zijn dat shots die heel veel dmg doen naarmate je meer charged. Hoe dan ook, dat is veruit mn favoriete baltype voor super training :D
Nu ben je nog zo enthousiast maar die super training is het meest saaiste van het hele spel;p

• DutchEZmoder
Haha ik heb net tegen iemand gevochten 6 vs 6. Hij had 6 uber pokémon: Mewtwo Y, Yeltal, Xerneas, Zygarde, Blaziken en Aegislash. Ik had 'm met 3-0 verslagen met Shuckle, Talonflame, Aegislash, Clawitzer en Sylveon (Venusaur had niks te doen) Voelt echt goed lol.

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

DutchEZmoder schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:45:
Haha ik heb net tegen iemand gevochten 6 vs 6. Hij had 6 uber pokémon: Mewtwo Y, Yeltal, Xerneas, Zygarde, Blaziken en Aegislash. Ik had 'm met 3-0 verslagen met Shuckle, Talonflame, Aegislash, Clawitzer en Sylveon (Venusaur had niks te doen) Voelt echt goed lol.
Hoe gebruik je Venusaur normaal gesproken? Ik zit echt naar m te kijken en vraag me af of z'n normale (non-mega) form wat toe kan voegen aan m'n team, maar volgens mij is hij vooral goed in een sun team of simpelweg met megastone.

• PeterA
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-05 23:05
Ik heb al een paar keer tegen Venusaur gevochten. Volgens mij had ie Sleep Power, Leech Seed, Giga Drain en nog wat anders. Venusaur heeft leuke SpAtk en SpDef stats :)

Inmiddels heb ik Charmander gereed voor Maluku

[ Voor 12% gewijzigd door PeterA op 27-10-2013 17:13 ]

• DutchEZmoder
Cleetje schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:07:
[...]

Hoe gebruik je Venusaur normaal gesproken? Ik zit echt naar m te kijken en vraag me af of z'n normale (non-mega) form wat toe kan voegen aan m'n team, maar volgens mij is hij vooral goed in een sun team of simpelweg met megastone.
Ik gebruik gewoon de begin Venusaur die je van de professor krijgt, Modest nature, geen 31 iv's :p Petal Dance (ik heb liever Giga Drain eigenlijk maar volgens mij is daar geen TM van) Sludge Bomb tegen fairies, sleep powder en leech seed. Met max hp en gemixt special attack en special defense. Overgrow ability. Is een soort van tank/cc met goeie damage tegen fairies.

• mat.hi.as
Ik kwam net nog wel een leuke 'bug' tegen: ik was met Alakazam en Charizard in een Double Battle in een restaurant bezig, en wilde Alakazam die ronde een bepaalde move laten doen. Chariazard mocht eerst (want 30 levels hoger) en liet een tegenstander fainten. Hierdoor levelde Alakazam en kon een nieuwe move leren. Die wilde ik wel, maar daarvoor liet ik die move die hij die ronde nog moest doen, vergeten! Er kwam dus in beeld te staan "pief paf poef.... Alakazam forgot how to use X and learned blah blah". Vervolgens doet hij doodleuk die move X :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:44:
[...]

Nu ben je nog zo enthousiast maar die super training is het meest saaiste van het hele spel;p
En met pokerus train je sneller.

Heb nu al 2 friend safaris waarin ik Pure attack en pure Speed kan trainen.

Ben in 15min Klaar :D

• Batino
Woohoo, eerste IV bred pokemon klaar:
Sassy Larvitar 31HP/ATT/DEF/SPDEF/SPEED

• mat.hi.as
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:49:
[...]

Ik vond het nog steeds langzaam gaan, ook met Pokerus. Ik had geen BP item ervoor, dat zou natuurlijk nog wel moeten uitmaken. Ik maakte wel gebruik van Exp Share, maakt dat nog uit?

Verwijderd

mat.hi.as schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:08:
[...]

Ik vond het nog steeds langzaam gaan, ook met Pokerus. Ik had geen BP item ervoor, dat zou natuurlijk nog wel moeten uitmaken. Ik maakte wel gebruik van Exp Share, maakt dat nog uit?
Macho brace is wat ik gebruik op het moment, exp share deelt geen ev points afaik

• mat.hi.as
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:12:
[...]

Macho brace is wat ik gebruik op het moment, exp share deelt geen ev points afaik
Dat doet het wel, anders had ik nooit EV's gekregen met Kadraba op dat moment. Maar misschien dat het wel gedeeld wordt, dus dat je er niet optimaal van profiteert. Want mijn kadabra/abra was tussen level 1 en 16 ofzo toen ik in een FS op die manier aan het EV trainen was, maar dat ging me te langzaam.

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:49:
[...]

Helaas heb ik nooit Pokerus :( Wat betreft is Super Training voor mij best een uitkomst, zeker omdat je op de oude manier eerst de Power items moet hebben voor het effectief EV trainen.

BTW, Exp Share geeft ook gewoon EVs (en 100% daarvan ook). Ik weet alleen niet of de Power item ook werkt i.c.m. Exp Share als de poke zelf niet in combat was, maar wss werkt ie ook gewoon.

• Batino
Cleetje schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:40:
[...]

Helaas heb ik nooit Pokerus :( Wat betreft is Super Training voor mij best een uitkomst, zeker omdat je op de oude manier eerst de Power items moet hebben voor het effectief EV trainen.

BTW, Exp Share geeft ook gewoon EVs (en 100% daarvan ook). Ik weet alleen niet of de Power item ook werkt i.c.m. Exp Share als de poke zelf niet in combat was, maar wss werkt ie ook gewoon.
power items werken idd ook, als de pokemon niet in battle is maar de EXP share wel aan is. Ik heb trouwens pokerus, kan het je wel even traden :)

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Batino schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:42:
[...]

power items werken idd ook, als de pokemon niet in battle is maar de EXP share wel aan is. Ik heb trouwens pokerus, kan het je wel even traden :)
Had je nog speciale wensen dan in ruil voor Pokerus?

[EDIT] Ik heb evt nog Marill's met Huge Power en goeie IVs (HP, Def, SpD en Speed perfect) inclusief de 2 egg moves (Belly Drum en Aqua Jet) of een Froakie met perfecte speed en Protean ability.

[ Voor 23% gewijzigd door Cleetje op 27-10-2013 20:48 ]

• Batino
Cleetje schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:46:
[...]

Had je nog speciale wensen dan in ruil voor Pokerus?
Ik heb nog een heleboel wensen maar Pokerus geef ik gratis weg, geldt overigens ook voor andere mensen hier. Stuur maar een DM o.i.d.

[ Voor 12% gewijzigd door Batino op 27-10-2013 20:50 ]

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Kun je überhaupt pokemon traden zonder een andere pokemon dr voor terug te krijgen? Ik dacht dat t altijd betekende dat je dr ook 1 terug moest sturen.

BTW, om e.o.a. reden krijg ik de trade niet gestart als jij me invite. Krijg 2x popup en daarna gebeurt er niks, zelfs geen vraag voor save o.i.d. :(

• Batino
Cleetje schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:51:
Kun je überhaupt pokemon traden zonder een andere pokemon dr voor terug te krijgen? Ik dacht dat t altijd betekende dat je dr ook 1 terug moest sturen.

BTW, om e.o.a. reden krijg ik de trade niet gestart als jij me invite. Krijg 2x popup en daarna gebeurt er niks, zelfs geen vraag voor save o.i.d. :(
haha klopt, stuur maar iets waar je van af moet. Dit gebeurt bij mij als ik maar 1 pokemon in mijn team heb.

• mat.hi.as
Cleetje schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:51:
Daarom moet je ook een zooi waardeloze pokemons hebben :P. Die heb ik altijd wel omdat ik zoveel mogelijk Pokémon vang tijdens de story.

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Bedankt voor de poke! En veel plezier met de Marill :) Had dr meer dan genoeg dus mij maakt het niet uit.

• Batino
Cleetje schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:54:
Bedankt voor de poke! En veel plezier met de Marill :) Had dr meer dan genoeg dus mij maakt het niet uit.
Oh thanks! Alleen nog attack erbij breeden :D

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Ja, hij was al aardig goed. Stomme is dat ik dus in 1e instantie veel betere Marill had, maar omdat ik 2 egg moves van 2 aparte pokes erin moest breeden (en weinig zin had om 20x te resetten), was de attack IV verloren gegaan :(

Uiteindelijk is dat ook weer goed gekomen, maar toen ik dat eenmaal voor elkaar had ben ik maar gestopt met Marill's breeden :P Jij hebt daar dus 1 v/d laatste generaties. Nu maar hopen dat jij me niet ooit inmaakt met die Marill (of 1 van z'n kids wss) >.>

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Ik kreeg net een Modest eevee met pokerus. uit wonder trade. En een modest Rotom. Ik ben alleen nog niet in die stad die IV's checked. Dus ze blijven nog ff in de bank, maar ze zijn level 1 en hebben in behalve attack een nummertje 6 of hoger. Dus kheb goede hoop :)

Kwas wel verbaasd over die Rotom :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Pagina: 1 ... 30 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.