Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Same here; Chespin, Torchic en Squirtle

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:02
wackmaniac schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:59:
Pssst, die kan je de komende anderhalve week ook ophalen bij de Mediamarkt en Saturn ;)
Nietus, ik ben uit nieuwsgierigheid toch maar even langs de MM geweest daarstraks, maar daar lag hij toch echt niet in de schappen :P

Nee, ik was niet echt zo wanhopig, ik moest toch nog wat tijd doden:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Wackmaniac had het over een Shiny pokemon die je via een WiFi event kon halen ;)
Niet Pokemon X of Y zelf :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Dubrillion schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 07:40:
Ik vind de X versie eigenlijk helemaal niet mooi.
De Y versie werd het al voor mij, door de Mewtwo X- en Y (waar ik nog even over twijfelde)
Maar dit geeft wel de doorslag. Ik ga hem uit de eShop halen, dan heb ik alles op me 3DS zelf staan.
Maar de kans is groot dat er ergens deze week in de MM een nieuwe Pokémon ligt :P
Dan bedoelde ik deze quote. Ik wist dat er ergens gezegd was dat Pokemon eerder bij de MM zou liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
MM/Saturn legt dat spel geen dag eerder in de winkel hoor. Die weten best dat je dat beter niet kan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 11:52
Nou ik heb Uncharted 2 en 3 bij de Bol.com geannuleerd, omdat ze dik 3 dagen eerder bij de MM lagen. Nu maakt het niet uit. Ik wil hem toch uit de eShop. En daar komt ie echt niet voor de twaalfde op te staan :D. Ik ben per ongeluk de finale evolutions tegen gekomen en ben daar wel blij om. Anders had ik na een flink aantal uren een flinke domper gehad :D. M.a.w. ik vind ze niet allemaal even cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

mat.hi.as schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 05:00:
[...]

Dan bedoelde ik deze quote. Ik wist dat er ergens gezegd was dat Pokemon eerder bij de MM zou liggen :P
Technisch gezien is dat ook zo. Ga naar het game gangpad, daar staat ook een balie. Vraag aan die balie naar het pokemon evenement en ze halen een DS uit de la, met daarin de event chip. Gebruik Local connect om verbinding te maken met die ds, en haal je pokemon op.

Dus kortgezegd, de ds met die pokemon ligt in een la in de winkel ;)

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
IGN Review

Joystiq Review

Ze stromen binnen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Shit... nu heb ik nog meer zin in volgende week.
Afbeeldingslocatie: http://gifcountdown.com/europe-amsterdam/1381561200/fdfdfd/474747/fdfdfd/333333/ffff00/false/counter.gif

[ Voor 58% gewijzigd door BlackMage op 04-10-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
BlackMage schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 18:56:
Shit... nu heb ik nog meer zin in volgende week.
[afbeelding]
Yes, ik ook. Over een week ga ik Pokemon Y spelen :9 _/-\o_ .

Hoe zit het eigenlijk met het online gedeelte in deze generatie? Is het weer 'fake online' zoals in Black en White? Daarbij werd alleen je team geüpload en speelde je tegen een ander team dat bestuurd werd door de AI, je kon dus tegen iemand anders spelen als hij of zij niet online was....dat vond ik altijd een beetje stom omdat tegen een echt persoon spelen veel spannender is dan tegen een AI met het team van een echt persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Als ik dat hier uit mag halen denk ik dat het nu wel iets anders te werk gaat.

'New additions include a Player Search System that offers on-demand battles and trading options as long as players have an Internet connection.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een review:

Nintendolife!

Afbeeldingslocatie: http://moarpowah.com/wp-content/uploads/2013/01/Hype-Train-TRAVIS-1.png

;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Hmm... interessant....

Volgens die review komt de exp-all van generatie 1 terug in plaats van de exp-share (hopelijk niet in plaats daarvan, maar er naast). En dan niet als een hold item maar iets wat je aan en uit kan zetten. Zoals ik het interpreteer zet je die feature aan en na battle krijgen al je pokemon 1/6e deel van de experience, in plaats van 1 die alles krijgt. Zo krijg je een super gebalanceerd team, maar 6 pokemon op die manier sterk houden is wel een pens veel werk... Dan moet je ook wilde gaan grinden anders scheuren de gymleaders je aan stukken, want alleen trainers+wat je random tegenkomt is vast niet voldoende voor 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Als het inderdaad zo werkt als jij zegt, wordt waarschijnlijk de exp gedeeld door het aantal party members. Heb je daar maar 4 van in je team zitten op dat moment, wordt het al een stuk aangenamer. Normaal train je toch ook 3/4 pokémon? Wat ik alleen vervelend vind is dat wild pokémon een stuk minder exp geven dan trainers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
BlackMage schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 23:36:
Hmm... interessant....

Volgens die review komt de exp-all van generatie 1 terug in plaats van de exp-share (hopelijk niet in plaats daarvan, maar er naast). En dan niet als een hold item maar iets wat je aan en uit kan zetten. Zoals ik het interpreteer zet je die feature aan en na battle krijgen al je pokemon 1/6e deel van de experience, in plaats van 1 die alles krijgt. Zo krijg je een super gebalanceerd team, maar 6 pokemon op die manier sterk houden is wel een pens veel werk... Dan moet je ook wilde gaan grinden anders scheuren de gymleaders je aan stukken, want alleen trainers+wat je random tegenkomt is vast niet voldoende voor 6.
Nee, volgens mij krijgen al je Pokemons gewoon 100% van de exp. Het is eigenlijk een verkapte moeilijkheidsgraad optie, je kan het aan of uit zetten. Volgens een review is het spel enorm makkelijk als je het aan hebt omdat al je Pokemons veel sterker zijn de tegenstanders.

Ik ga die feature dus direct uitzetten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
mat.hi.as schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 08:46:
Als het inderdaad zo werkt als jij zegt, wordt waarschijnlijk de exp gedeeld door het aantal party members. Heb je daar maar 4 van in je team zitten op dat moment, wordt het al een stuk aangenamer. Normaal train je toch ook 3/4 pokémon? Wat ik alleen vervelend vind is dat wild pokémon een stuk minder exp geven dan trainers.
Ja maar je moet ook Pokemon meehebben voor de HM moves. Die van water zijn nog wel goed, maar de rest hoef ik echt niet op mijn battle-Pokemon te hebben.
Cubic X schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 10:11:
[...]

Nee, volgens mij krijgen al je Pokemons gewoon 100% van de exp. Het is eigenlijk een verkapte moeilijkheidsgraad optie, je kan het aan of uit zetten. Volgens een review is het spel enorm makkelijk als je het aan hebt omdat al je Pokemons veel sterker zijn de tegenstanders.

Ik ga die feature dus direct uitzetten :) .
Weer een andere review zei dat je Pokemon 50% kregen en als ze wel hebben meegedaan met het gevecht 100%.

Ach we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:42
Hmmm, moet blijkbaar echt pre-orderen, anders zijn er gewoon geen exemplaren op de release dag....
De MM/Saturn is zo te zien al uitverkocht..... Darn, die was zo lekker goedkoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Probeer het bij de Wehkamp die hadden afgelopen week 20% korting op alle games. Pokemon was d8 ik 37 euro. Misschien heb je ergens ook nog wel een korting code liggen.
Ik had via 2 kortings codes het spel voor 30 euro bij de wehkamp. (Veel mensen denken bij games niet meteen aan de wehkamp maar ze zijn vaak best goedkoop.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
DCG909 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:31:
Hmmm, moet blijkbaar echt pre-orderen, anders zijn er gewoon geen exemplaren op de release dag....
De MM/Saturn is zo te zien al uitverkocht..... Darn, die was zo lekker goedkoop..
De webshops van de Mediamarkt en Saturn staan helemaal los van de winkels. Ze hebben geen centraal magazijn ofzo. Dus als je het niet meer kan preorderen bij de webshops dan wil dat nog niet zeggen dat dat bij de winkels ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Maar het had wel ideaal geweest als het gewoon thuis bezorgd zou worden op de release dag ;)
(Al hoewel.... dat is een zaterdag.... dan levert PostNL vrolijk niks af in mijn wijk.....)

Ik zal eens bij fysieke winkels kijken, want online gaat het dus hoe dan ook niet lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Kijk eens bij wehkamp....

Klik

Ze versturen via DHL, die wellicht wel leveren bij jou op zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Lang leven de eShop. Ik zorg dat ik tegoed heb en op vrijdag nacht / zaterdag ochtend (dan vaar ik altijd tot een uur of 1) koop ik hem in de eShop. Je kan wel info en filmpjes kijken, maar je kan hem nog niet aanschaffen. Ik weet niet of je hem van te voren kopen en alleen hoeft te downloaden of dat je pas kan kopen op de releasedatum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Je hebt wel erg veel vertrouwen in de infrastructuur van Nintendo. Pokemon X/Y is de grootste Nintendo-release sinds ze zijn begonnen met aanbieden van retail titels via de eShop. Als ik er geld op zou zetten dan zei ik dat de infrastructuur het niet aan kan en je niet in de nacht (wellicht zelfs dag) van 12-10 X/Y op je 3DS krijgt.

Ik vind de eShop ook niet 'volwassen' genoeg om er 45 euro in uit te geven. Je aankopen staan gekoppeld aan je console en niet aan een account. De enige manier om je aankopen op een andere 3DS te zetten is als je twee werkende 3DS'en naast elkaar hebt voor enkele uren, want dat proces schijnt vrij lang te duren. Ik begrijp dat het technisch vrij lastig is om het aan een account gekoppeld te hebben op een apparaat dat niet een continue internetverbinding heeft, maar op deze manier ben je wel erg beperkt.

Ik heb Mario Kart en Mario 3D Land als digitale versies. Ik heb er niet voor betaald (Mario kart bundel en Mario 3D kreeg ik van de december XL actie) dus ik klaag niet, maar ik koop straks een tweede 3DS (2DS denk ik) dus kan ik die games maar op 1 van de twee apparaten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Voordeel digital: Hij staat altijd op je 3DS, geen gekloot met cartridges.
Nadeel digital: Je raakt hem kwijt met je handheld en vooral het feit dat je geen leuk 'doosje' hebt. Ik vindt het toch altijd leuk om een physical copy te hebben. Niet alleen alle pokemons hebben! Maar ook alle games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Bij Club Nintendo is (of was) er een leuk doosje waarin 18 (!) cardridges in kunnen, ter grootte van een normaal doosje. Ideaal voor op vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die heb je idd:
http://stars.nintendo-eur...ntendo-game-card-case-162

Afbeeldingslocatie: http://stars.nintendo-europe.com/assets/upload/img/products/912x513/5151-51dfd825d4afe.png

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Het is ook niet mogelijk om je spel mee te nemen naar een andere 3DS als je de download versie hebt...
De enige rede dat ik steam prettig vind werken is omdat je het op al je pc's kan zetten en dat de saves in de cloud staan (bij de meeste spellen).
Als dat niet mogelijk geweest was, dan had ik het waarschijnlijk nooit gebruikt :/

En met de e-shop hangt alles aan je 3DS.... niet aan je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Gisteren de pokemon X demo gespeeld op FirstLook. Zou het eerst gewoon links laten liggen aangezien de laatste pokemon die echt veel speelde Gold was, maar op aandringen van een vriendin heb ik het toch even gespeeld,

Vond wel mooi eruit zien, met name de weergave is flink verbeterd en het is natuurlijk leuk dat je nu op een schaap kan zitten. ;-)

Volgens zo'n Nintendo stand-meisje (die zelf aangaf ook al jaren geen pokemon meer gespeeld te hebben, maar het toch moest promoten), was dit de eerste pokemon met een nieuw engine sinds gold en waren in de vorige versies eigenlijk alleen nieuwe pokemon & graphic upgrades op de originele engine.

Kan iemand hier iets over bevestigen o.i.d.? Want dat zou het natuurlijk wel een stukje interessanter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
BinaryRun schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:35:
Gisteren de pokemon X demo gespeeld op FirstLook. Zou het eerst gewoon links laten liggen aangezien de laatste pokemon die echt veel speelde Gold was, maar op aandringen van een vriendin heb ik het toch even gespeeld,

Vond wel mooi eruit zien, met name de weergave is flink verbeterd en het is natuurlijk leuk dat je nu op een schaap kan zitten. ;-)

Volgens zo'n Nintendo stand-meisje (die zelf aangaf ook al jaren geen pokemon meer gespeeld te hebben, maar het toch moest promoten), was dit de eerste pokemon met een nieuw engine sinds gold en waren in de vorige versies eigenlijk alleen nieuwe pokemon & graphic upgrades op de originele engine.

Kan iemand hier iets over bevestigen o.i.d.? Want dat zou het natuurlijk wel een stukje interessanter maken.
X/Y is de eerste in de serie die veel afwijkt van de grafische presentatie van de vorige generaties. Maar ik geloof er niets van dat de 'engine' het zelfde is over alle generaties.

Gen1: Wereld is van boven af, volledig 2d, grijstinten. Battles zijn 2 plaatjes die tegenover elkaar staan.
Gen2: Zie boven, alleen kleur toegevoegd
Gen3: Ietsje hogere resolutie, battles hebben een achtergrondje gekregen.
Gen4: Wereld is in plaats van bovenaf iets schuin. Ook hebben gebouwen een licht 3d effect gekregen.
Gen5: Er iets uitgebreid op het 3D effect van de wereld (meer angles mogelijk). De battles zijn hier voor het eerst anders, met geanimeerde sprites die in een soort 3d omgeving tegenover elkaar staan. De camera in deze battles is dynamisch, zoomed in als je aan val doet of krijgt etc.
Gen6: Wereld volledig 3D, battles zijn qua style het zelfde als Gen5, maar in plaats van sprites met echte 3d models (cell shading). En natuurlijk veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
De "oude" pkm spellen verschillen eigenlijk minimaal van elkaar, volgens mij zijn er tot B&W eigenlijk geen ingrijpende veranderingen nodig geweest.

In pkm crystal had je al geanimeerde sprites voor de pokemon.

Het gedraai van de camera in B&W is eigenlijk het grootste verschil ten opzichte van de oudere spellen geweest.

Netwerk opties even achterwegen gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Daar draait het ook allemaal niet om. (Ofnouja niet helemaal)
Het is voor veel mensen zelfs vervelend dat de stap naar 3D wordt gemaakt.
Persoonlijk ben ik juist heel erg nieuweschierig erna.

Maar bij Pokemon draait het om de formule die al jaren hetzelfde is gebleven.
Als je dat 3 jaar terug niks vondt dat vind je dat nu ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door LunaTempesta op 06-10-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
BlackMage schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:44:
[...]

X/Y is de eerste in de serie die veel afwijkt van de grafische presentatie van de vorige generaties. Maar ik geloof er niets van dat de 'engine' het zelfde is over alle generaties.

Gen1: Wereld is van boven af, volledig 2d, grijstinten. Battles zijn 2 plaatjes die tegenover elkaar staan.
Gen2: Zie boven, alleen kleur toegevoegd
Gen3: Ietsje hogere resolutie, battles hebben een achtergrondje gekregen.
Gen4: Wereld is in plaats van bovenaf iets schuin. Ook hebben gebouwen een licht 3d effect gekregen.
Gen5: Er iets uitgebreid op het 3D effect van de wereld (meer angles mogelijk). De battles zijn hier voor het eerst anders, met geanimeerde sprites die in een soort 3d omgeving tegenover elkaar staan. De camera in deze battles is dynamisch, zoomed in als je aan val doet of krijgt etc.
Gen6: Wereld volledig 3D, battles zijn qua style het zelfde als Gen5, maar in plaats van sprites met echte 3d models (cell shading). En natuurlijk veel mooier.
Pokemon X & Y is toch Gen 6 of niet?
LunaTempesta schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:54:
Daar draait het ook allemaal niet om. (Ofnouja niet helemaal)
Het is voor veel mensen zelfs vervelend dat de stap naar 3D wordt gemaakt.
Persoonlijk ben ik juist heel erg nieuweschierig erna.

Maar bij Pokemon draait het om de formule die al jaren hetzelfde is gebleven.
Als je dat 3 jaar terug niks vondt dat vind je dat nu ook niet.
Je hoort mij niet zeggen dat ik pokemon niks vond. Maar mijn laatste handheld is de Nintendo DS Lite en ik was niet van plan om een nieuwe handheld te kopen voor een paar extra pokemon en een nieuw verhaallijntje.

Maar ik heb gisteren dus de nieuwe versie in 3D gespeeld en hoewel 3D gamen zoiezo wennen is, werd ik er eigenlijk wel best enthousiast van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
En als het 3D je niet bevalt kun je dat ook nog eens uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
[b][message=40996639,noline]

In pkm crystal had je al geanimeerde sprites voor de pokemon.
Crystal, Emerald en Heartgold/Soulsilver hadden inderdaad al wel geanimeerde sprites, maar die zie je alleen aan het begin in battle. Ze staan dus daarna gewoon stil.

Vanaf Gen5 (Black/White) bewegen ze continu in battle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ach, dat is een kwestie van een loop als je het mij vraagt.
Kost iets meer opslag, maar ik zie technisch het verschil niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
DCG909 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:14:
Ach, dat is een kwestie van een loop als je het mij vraagt.
Kost iets meer opslag, maar ik zie technisch het verschil niet echt.
Technisch gezien zit er weinig verschil in, maar had het over de grafische presentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
BinaryRun schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:01:

Je hoort mij niet zeggen dat ik pokemon niks vond. Maar mijn laatste handheld is de Nintendo DS Lite en ik was niet van plan om een nieuwe handheld te kopen voor een paar extra pokemon en een nieuw verhaallijntje.

Maar ik heb gisteren dus de nieuwe versie in 3D gespeeld en hoewel 3D gamen zoiezo wennen is, werd ik er eigenlijk wel best enthousiast van!
Dan denk ik wel dat het bevalt.
Ook Black en White hadden een 'andere' verhaal lijn.
En deze keer draait het niet op de elite 4 zo zeer maar meer om het verhaal achter de Mega pokemon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Bank details voor de VS zijn bekend gemaakt.

- De bank wordt beschikbaar gesteld op 27 december 2013.
- Gaat jaarlijks 4,99 dollar kosten
- Eerste 30 dagen zijn gratis, mits je de app download en inlogt voor 1 feb 2014.
- Je kan geen items in de bank stoppen, alleen Pokemon. Ook niet als Hold Item.

Jammer van de items. Ik had wel verwacht dat het niet via de Poke Transporter (Gen5 naar Gen6) kon, maar blijkbaar kan het ook van Gen6 -> Gen6 niet. Toch wel jammer.

Ik hoop dat ze in X/Y wel opnieuw belangrijke items toevoegen zoals de Arceus plates en dat ding om Kyurem te fusen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Dat is idd wel jammer, ja...
Ik vond de Time machine (oid) van pkm gold, silver en crystal altijd mooi werken, pkm die in beide spellen voorkwamen waren gewoon uit te wisselen, mits ze geen nieuwere/vreemde moves hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Laatst online: 02-09 12:22
Ik ga waarschijnlijk voor de digitale versie. Op die manier heb ik de game altijd bij me, en hoef ik niet steeds cartridges te verwisselen.

Strx maar ff kijken bij de Gamemania naar een grotere SD kaart. Las dat 128GB SD's ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
DCG909 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:34:
Dat is idd wel jammer, ja...
Ik vond de Time machine (oid) van pkm gold, silver en crystal altijd mooi werken, pkm die in beide spellen voorkwamen waren gewoon uit te wisselen, mits ze geen nieuwere/vreemde moves hadden
Die Time Capsule (Gen1->Gen2) was de enige cross-gen transfer tool die ook terug kon. Maar terug hoeft wat mij betreft toch niet. Gen1 had niet eens hold items dus daarom nam die tool ook geen items mee.

Gen3(gba)->Gen4(ds) was de enige die ook items kon meenemen. Bij Gen4->Gen5 kon dat al niet meer.

Maar in Gen5 (Black/White) kon je de items die nodig waren voor optimaal gebruik van bepaalde Pokemon opnieuw krijgen. Dat zijn dus bijv de plates, de orb voor giratina en die bloemen voor shaymin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Raxious schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:43:
Ik ga waarschijnlijk voor de digitale versie. Op die manier heb ik de game altijd bij me, en hoef ik niet steeds cartridges te verwisselen.

Strx maar ff kijken bij de Gamemania naar een grotere SD kaart. Las dat 128GB SD's ook werken.
Dit vind ik dus ook een groot voordeel. Zelf heb ik momenteel 8 of 16GB. Ik heb er 4 spellen opstaan en heb nog zeeen aan ruimte over O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
mhm, ik weet nu eigenlijk bijna zeker dat ik voor pokemon ga. Zit nu alleen nog met de volgende keuzes:

1: X or Y?
2: Normal 3DS or XL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Voor 2: sowieso de XL versie. Dat zal 90% hier met me eens zijn.
Voor 1: kijk welke legendary je leuker lijkt, en of er nog bijzondere exclusives zitten in X of Y (zoals Mega Charizard die behoorlijk afwijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs een XL gekocht. Ik vond de normale 3DS te klein (iets groter dan mijn smartphone, dus touchscreen is redelijk klein ivm knoppen). Bevalt me tot nu toe goed.

Offtopic: Mensen die hier de mini serie Pokemon Origins gekeken hebben? Het is een mini serie van vier episodes in thema van de 1e generatie pokemon games, erg leuk kijkvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BinaryRun schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:57:
mhm, ik weet nu eigenlijk bijna zeker dat ik voor pokemon ga. Zit nu alleen nog met de volgende keuzes:

1: X or Y?
2: Normal 3DS or XL?
1. Hoe zo "of"?
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:11:
Offtopic: Mensen die hier de mini serie Pokemon Origins gekeken hebben? Het is een mini serie van vier episodes in thema van de 1e generatie pokemon games, erg leuk kijkvoer.
Niet offtopic ;) En nee, ik moet de mini serie nog zien.
De eerste aflevering is trouwens hier te zien: http://www.pokemon.com/us/tv-episodes/pokemon-episodes/

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:14:
[...]

1. Hoe zo "of"?

[...]

De eerste aflevering is trouwens hier te zien: http://www.pokemon.com/us/tv-episodes/pokemon-episodes/
Om meteen beide te kopen is ook een beetje overdreven. Je kan er toch maar 1 tegelijk spelen. De andere kan altijd nog later worden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik zou voor de 2DS gaan :P Als je de reviews mag geloven zijn de 3D effecten van Pokemon X/Y toch maar matig te noemen:
- Niet in de wereld actief
- Alleen in 1vs1 battles actief
- Verlaagt de toch al lage framerate aanzienlijk

En dit is persoonlijk:
De 3D effecten bij andere games zijn leuk, bij sommige games (Mario Kart bijv) zelfs indrukwekkend. Maar de sweet spot voor 3D zorgt er wel voor dat je constant gestressed zit te gamen. Als je buiten de sweet spot zit dan zie je bijna niets meer. Maar 3D is natuurlijk uit te zetten op de 3DS apparaten.

Mijn tips:
- Sluit de 2DS niet uit.
- Koop de gewone 3DS niet. Kies dan de XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Heb een tweedehands 3dsxl gekocht voor minder geld dan een 2ds, anders was ik waarschijnlijk voor 2ds gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wackmaniac schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:28:
Heb een tweedehands 3dsxl gekocht voor minder geld dan een 2ds, anders was ik waarschijnlijk voor 2ds gegaan.
Zijn de normale 3DSen ook beide niet compacter dan een 2DS? Het lijkt me verder ook een voordeel dat de schermen beter afgeschermd zijn doordat je de 3DSen dichtklapt. Ben het verder wel eens dat het 3D effect vervelend is om mee te gamen, je zit vrij snel van de sweetspot af.
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:14:

De gehele serie kan je ook subbed kijken op diverse anime sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Voor mij was de grootste reden voor de XL dat ik nogal kolenschoppen als handen heb :)

Pokemon origins komt vanzelf naar de PokeTV-app.

[ Voor 4% gewijzigd door wackmaniac op 07-10-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Denkt iemand trouwens dat er een kans is op een Pokemon + 3DS bundel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dan zouden ze die met de speciale Pokémon X & Y 3DSen uitgebracht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
BinaryRun schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:04:
Denkt iemand trouwens dat er een kans is op een Pokemon + 3DS bundel?
Nee, er zijn al special edition Pokemon 3DS XL's (zonder het spel). Als er bundels kwamen dan waren het deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Ik heb ze net idd gevonden op google, als ik er dan toch nog een ga aanschaffen dan zijn die wel erg vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Mochten die te duur zijn is er altijd de optie op een decal cheap te kopen.
Ik heb zelf afgelopen week deze besteld in het zwart voor op mijn rode 3DS XL. Ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Arcanine-pokemon-decal-for-nintendo-3ds-XL-3ds-as-well-and-other-/00/s/OTAwWDE2MDA=/z/TLUAAOxy06hSHOIl/$%28KGrHqV,!ncFH2OtpYNSBSHOIllCEg~~60_57.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Ben afgelopen weekend naar FirstLook geweest. X en Y was SUPER TOF! Het voelt echt nieuw aan, en ik ben onder de indruk van de graphics en de vloeiendheid van de game. Ook gelijk een Shiny giratina, een mewtwo en een flying pikachu opgehaald. Ik kijk met ongeduld naar het weekend toe.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Nice, dacht dat ze op FirstLook alleen Shiny Giratina uitdeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muskalade
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-06 11:19
Dat dacht ik eerst ook. Ze hadden een klein bordje staan bij de balie van het Nintendo gedeelte waar op stond wanneer je welke pokemon kon ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ben wel benieuwd welke Mewtwo je hebt ontvangen. Ik ga er vanuit dat elke pokemon die je kon krijgen met in ieder geval Black2/White2 te krijgen waren (misschien meer). Volgens de Serebii event database is er maar één Mewtwo voor BW2 uitgedeeld, een Japanse level 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muskalade
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-06 11:19
Volgens mij was de First Look Mewtwo level 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ik vraag me af hoe ze het gaan doen met de legendaries in X en Y.
Ik heb zelf bij Pokemon Black niet echt mee gedaan aan al die events omdat de mediamarkt hier ruim anderhalf uur vandaan zit. Al die speciale legendaries heb ik dus niet.

Vindt het eigenlijk ook wel fijn om helemaal vanaf niks te beginnen maar toch bang dat ik een hoop oude pokemons zo ga mislopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Grootste deel van die legendaries zijn varianten van pokemon die je ook in de spellen zelf kan vangen. Er zitten echter in bijna elke generatie wel units die je alleen via een event kan krijgen (Mew, Genesect, Keldeo, Meloetta en wellicht nog een paar), maar die tellen niet mee voor je pokedex completion en die zijn toch vooral om te showen, Ikzelf gebruik ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Thanks ha ha. geruststellend.
Vindt het wel altijd jammer dat ik Genesect heb gemist, die was echt enorm vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
* wackmaniac knipoogt naar BlackMage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

BlackMage schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:14:
Ben wel benieuwd welke Mewtwo je hebt ontvangen. Ik ga er vanuit dat elke pokemon die je kon krijgen met in ieder geval Black2/White2 te krijgen waren (misschien meer). Volgens de Serebii event database is er maar één Mewtwo voor BW2 uitgedeeld, een Japanse level 100.
Ik post hem wel even zodra ik thuis ben. Het is inderdaad de lvl 70 variant. de OT geeft aan dat hij normaal gesproken van een Februari 2013 event moet komen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
wackmaniac schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:41:
Grootste deel van die legendaries zijn varianten van pokemon die je ook in de spellen zelf kan vangen. Er zitten echter in bijna elke generatie wel units die je alleen via een event kan krijgen (Mew, Genesect, Keldeo, Meloetta en wellicht nog een paar), maar die tellen niet mee voor je pokedex completion en die zijn toch vooral om te showen, Ikzelf gebruik ze niet.
Gen1: Mew
Gen2: Celebi
Gen3: Deoxys, Jirachi
Gen4: Shaymin, Darkrai, Arceus
Gen5: Victini, Keldeo, Meloetta, Genesect

Van deze groep is alleen Arceus echt heel sterk (sterkste Pokemon die bestaat). De rest zijn leuk maar je kan betere alternatieven krijgen in spellen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Deoxys kan je in W2 en B2 vangen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Deoxys komt uit LeafGreen/FireRed/Emerald. National dex nummer 386. De eerste van Gen4 (Turtwig) heeft nummer 387.

edit: correctie.

[ Voor 17% gewijzigd door BlackMage op 07-10-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Hmmz, kan het niet meer vinden, maar ik meende dat ik deoxys in W2 had gevangen ... Geen idee hoe ik er dan aan ben gekomen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Voor Black2/White2 zijn ook wel Deoxys events geweest.

Met mijn lijstje bedoelde ik dat de betreffende Pokemon voor het eerst in die generatie te krijgen was, niet zozeer alleen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batino
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-08 16:04
Even een vraag over het pre-orderen, ik zag dat Wehkamp Pokemon X/Y verkoopt voor €37,50 weet iemand of zij het spel dan ook op zaterdag al kunnen leveren? (kan er niks over vinden). Zo nee, weet iemand een shop waarbij het bijna zeker is dat ze het op zaterdag leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Wehkamp levert op zaterdag als ze vrijdag de games de deur uit doen moeten wij hem zaterdag gewoon krijgen.
Ik heb mijn pre-order daar ook liggen. Voorheen ook Animal Crossing daar besteld en volgensmij had ik die zelfs 1 dag voor 'release'. Stiekem hoop ik hem nu ook wat eerder te krijgen. De hype is killing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Batino schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:51:
Even een vraag over het pre-orderen, ik zag dat Wehkamp Pokemon X/Y verkoopt voor €37,50 weet iemand of zij het spel dan ook op zaterdag al kunnen leveren? (kan er niks over vinden). Zo nee, weet iemand een shop waarbij het bijna zeker is dat ze het op zaterdag leveren?
Via de eShop van Nintendo. Dan moet je wel genoeg ruimte hebben en tegoed op je account hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batino
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-08 16:04
Dubrillion schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:10:
[...]

Via de eShop van Nintendo. Dan moet je wel genoeg ruimte hebben en tegoed op je account hebben :)
ondanks dat het geheel veilig is om het via de eShop te kopen vind ik het toch leuk om het doosje met het fysieke spel te hebben :)

@AOT: Top, dan bestel ik hem vandaag nog! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Geen idee wat zo'n kreng moet kosten, zit te denken om deze te bestellen: http://dx.com/p/28-in-1-p...e-for-nintendo-3ds-112621, is maar $3,90 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Dat kreng koop je met Club Nintendo codes/punten. En er zitten mooie covers bij, terwijl dat maar een saai grijs ding is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
En toch bezweken onder de druk.... en een Nintendo 3DS XL + Pokemon X gekocht bij Nedgames... Damn you Nintendo!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Jveer schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:27:
En toch bezweken onder de druk.... en een Nintendo 3DS XL + Pokemon X gekocht bij Nedgames... Damn you Nintendo!!!
De standard of Pokemon edition 3DS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
BinaryRun schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:16:
[...]

De standard of Pokemon edition 3DS?
De Limited Pokemon edition, bij Nedgames kon ik die nog vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Enjoy! Pretty sure you will :)

Ik heb nog nooit een pokemon game gespeeld waar ik minder dan 100 uur in heb gestopt. Ik kwam er altijd ruim boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
LunaTempesta schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:15:
Enjoy! Pretty sure you will :)

Ik heb nog nooit een pokemon game gespeeld waar ik minder dan 100 uur in heb gestopt. Ik kwam er altijd ruim boven.
Hahaha gaat goed komen, ik heb alle voorgaande pokemon games met plezier gespeeld. ;) Ga me dit keer ook wat meer verdiepen in het online gedeelte. Voorheen niet zoveel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik heb zojuist die 4 episodes van Pokemon Origins gezien. Wow.

Het wijkt echt 100% af van de kiddy anime serie. Sowieso is het voor een hele andere doelgroep (nee niet die doelgroep, perverts). Je hebt geen Ash en Gary, je hebt Red en Green. Hij kiest geen Pikachu maar een Charmander. Hij volgt 99% van het verhaal van Generatie 1 (Red/Blue). Je ziet hoe hij de champion wordt in die 4 afleveringen.

En ik zei 99%, want ze halen die 1% van iets super recents erbij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
BlackMage schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 23:39:
Ik heb zojuist die 4 episodes van Pokemon Origins gezien. Wow.

Het wijkt echt 100% af van de kiddy anime serie. Sowieso is het voor een hele andere doelgroep (nee niet die doelgroep, perverts). Je hebt geen Ash en Gary, je hebt Red en Green. Hij kiest geen Pikachu maar een Charmander. Hij volgt 99% van het verhaal van Generatie 1 (Red/Blue). Je ziet hoe hij de champion wordt in die 4 afleveringen.

En ik zei 99%, want ze halen die 1% van iets super recents erbij....
Ik vond het een hele goede anime! Beter dan de oude pokemon, met name de animaties. Vond het echt jammer dat we niet het gevecht met de Elite Four helemaal konden zien. Had dat graag gezien, zeker nadat je tease krijg van de battle tussen Red en Bruno (Scyther vs Onix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Klopt heb de 4 aflveringen een paar dagen terug gezien en stond er ook van te kijken.
Was leuk om eindelijk weer een keer echt te genieten van een pokemon anime.
Ik heb heel Best Wishes gezien altijd maar hopen dat er wat tofs zou gebeuren, maar is er nooit echt gekomen. Hier in 4 afleveringen komt bijna alles wat je in de normale anime mist.

Origins was dan ook bedoeld als een red/green 'rehash'. Alhoewel zaten er wel wat gekke punten in. Charizard de Blastoise met 1 hit ko'ed, met een fire move nogwel? Wew.

[ Voor 12% gewijzigd door LunaTempesta op 08-10-2013 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
LunaTempesta schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 00:34:

Origins was dan ook bedoeld als een red/green 'rehash'. Alhoewel zaten er wel wat gekke punten in. Charizard de Blastoise met 1 hit ko'ed, met een fire move nogwel? Wew.
Deed mijne in LeafGreen laatst ook. Beetje hoger level plus critical is voldoende. Fire Blast is heel erg sterk.

Wat wel onmogelijk was, is dat zijn Jolteon neergehaald werdt door een thunderbolt. Dat beest heeft Volt Absorb en is dus 100% immuun voor thunder.

[ Voor 15% gewijzigd door BlackMage op 08-10-2013 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abilities waren er nog niet in gen I ;) (al nemen ze het niet zo nauw met de gen I canon in ep. 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
LeafGreen/FireRed heeft veel geretconned voor Gen1. Aangezien dat officiële main series games zijn beschouw ik die als canon voor Gen1.

Maar er zijn inderdaad meer aanwijzingen dat ze de originele Gen1 gebruikten. Onix gebruikte de move Bide, die hij vanaf Gen3 (Waar LG/FR op zijn gebaseerd) niet meer kan leren. In de anime en originele Gen1 game krijgt Red TM34 met Bide, terwijl je in LG/FR een andere TM (TM39, Rock Tomb) krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRolfje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-12-2023
wackmaniac schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:53:
[...]

Geen idee wat zo'n kreng moet kosten, zit te denken om deze te bestellen: http://dx.com/p/28-in-1-p...e-for-nintendo-3ds-112621, is maar $3,90 :)
Die case heb ik laatst besteld. Kwaliteit is voor die prijs goed. Kan in het begin even wennen zijn met het eruit halen van een game card, soms zitten ze nog een beetje te goed vast :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Ja, maar Charizard krijgt een Mega Evolution. Dat is dan weer Gen 6 :P. Heb het net uitgekeken, was inderdaad best leuk om te zien. Niet bijster spannend, maar werkt toch weer lekker mee aan het Pokémon gevoel deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-07 11:10
nu is de grote vraag alleen nog, hoe gaat de shiny mega charizard Y er uit zien.

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Waarschijnlijk zwart.
Volgens mij is het ook zo dat de kleuren altijd redelijk uniform veranderden (blauw werd paart achtig etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-07 11:10
charmander en charmeleon worden goud achtig maar charizard word zwart.
Dus ik ga er niet echt van uit dat mega charizard Y ook zwart word.

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik denk ook een gouden kleurtje. Dit staat hem/haar ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmmm, dan gaat mijn speculatie dus niet op....
Charmander en Charmeleon hebben echt verschillende kleuren en Charizard heeft ongeveer dezelfde kleur als Charmander....
Ah, well.
We'll see.

Heb overigens ook bij Wehkamp gereserveerd.
Let's hope it arrives this saturday :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ik ga er van uit van wel he he.
Kreeg net te horen van mn broer die toevallig bij de wehkamp werkt dat ze ongeveer 900 pre-orders hebben.
Altijd handig iemand achter de schermen. Als hij nou gewoon het spel vrijdag al mee kon nemen ipv dat ze het op de post doen diezelfde dag. Dan heb ik hem een dag eerder.

Overigens moet charizard gewoon oranje zijn, daarmee opgegroeid en er is geen andere charizard voor mij ha ha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Gisteren mijn flying pikachu geruild voor een keldeo en drie shinys! Wat een toffe peer :3.

Elke dag dat ik dichterbij zaterdag kom lopen de zenuwen op. Na FirstLook kan ik echt niet wachten op de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Charizard is idd het meest iconisch in het oranje.

Gyarados daar in tegen mag van mij wel gewoon rood zijn ;)
Ben namelijk pas bij pkm crystal begonnen :)
Valt me eigenlijk wel op dat ik vroeger nooit iemand anders met pkm crystal ben tegen gekomen, enkel RBY en GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
De meeste shiny kleuren zijn minder mooi dan de originele. Maar je wil ook niet een shiny omdat ie mooier is, maar omdat ie zeldzaam is.
Pagina: 1 ... 3 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.