• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-11 15:12
Dubrillion schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:45:
[...]

Sorry ik snap hem nier helemaal. Je wil even heen en weer ruilen?
Reeds gedaan ;) Ging om de pokedex

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-11 16:58
Dit gebied smeekt gewoon im een speciale pokemon, nietwaar?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9F6tbEpajrVpsrjpm4aaCvK5/medium.jpg

Verwijderd

DCG909 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:53:

[afbeelding]
Ik heb t gevoel dat xerneas daar komt als je hem niet captured bij die onstnapping in dat lab

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-10 09:57
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:55:
[...]

Ik heb t gevoel dat xerneas daar komt als je hem niet captured bij die onstnapping in dat lab
Niet helemaal
spoiler:
Als je daar tussen 8PM en 9PM komt dan vind je daar de Megastone voor Alakazam, als ik reddit mag geloven :)

Verwijderd

Kun je ook al je pokemon van deze savegame op pokemon bank zetten en dan een nieuwe game beginnen en dan ze weer terughalen? dat zou spelplezier wel enorm bevorderen als je een nieuw game kunt doen en je oude pokemon terug kan krijgen

• Jveer
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:02:
Kun je ook al je pokemon van deze savegame op pokemon bank zetten en dan een nieuwe game beginnen en dan ze weer terughalen? dat zou spelplezier wel enorm bevorderen als je een nieuw game kunt doen en je oude pokemon terug kan krijgen
Zodra de Pokebank uit is, moet dat geen probleem zijn. Het is een aparte applicatie en heeft verder niks met je save game van Pokemon X/Y te maken.

Vraagje aan de breeders:
Welke natures gebruiken jullie het vaakst? Adament weet ik iig zeker, wat zijn de andere?

Verwijderd

Jveer schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:09:
[...]

Zodra de Pokebank uit is, moet dat geen probleem zijn. Het is een aparte applicatie en heeft verder niks met je save game van Pokemon X/Y te maken.

Vraagje aan de breeders:
Welke natures gebruiken jullie het vaakst? Adament weet ik iig zeker, wat zijn de andere?
Ik zou dit gewoon googlen en kijken welke nature het best bij het pokemon past wat je wil 'maken'. Als je adamant gebruikt wil je een pokemon gericht op attack dus zal je psycial aanvallen gebruien en geen special aanvallen.

Verwijderd

En anders heb ik er nog wel 1 voor je :)
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:54:
[...]

zou je die voor mij kunnen breeden?

On; Waar kun je syther vangen staat nog niet in mijn dex

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:16:
En anders heb ik er nog wel 1 voor je :)

[...]
Ik heb al een growlithe! inmiddels arcanine;p of als je het nog over de syther hebt dan graag haha;p

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
DCG909 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:53:

[afbeelding]
Daar vind je alakanite.

Ik ben nog opzoek naar een bulbasaur. Ik heb in de aanbieding een chespin en charmanders genoeg. Of froakies en squirtle. Ook heb ik kabuto en omanyte fossil pokemon.

kan momenteel niet bij mijn friendcodes. Dus dat zet ik morgen hiero :)

wat ik overigens wel jammer vind is dat je die pokemon trainers na de league niet nog een keer kan uitdagen. Op deze manier kan je weer rustig je nieuwe pokemon trainen. Nu ben ik er dus op aangewezen om de hele tijd de league opnieuw te doen om low lvl pokemon te trainen. Verveeld snel. :|

[ Voor 21% gewijzigd door DeeSung op 16-10-2013 23:51 ]

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Tijdens het serie kijken twee uurtjes met de wonder trade bezig geweest. Zo'n 100 trades gedaan in totaal, ca 30 nieuwe gekregen die ik nog niet had.

Weinig boeiends er tussen, maar alle beetjes helpen voor de verzameling :)

• Jveer
BlackMage schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:59:
Tijdens het serie kijken twee uurtjes met de wonder trade bezig geweest. Zo'n 100 trades gedaan in totaal, ca 30 nieuwe gekregen die ik nog niet had.

Weinig boeiends er tussen, maar alle beetjes helpen voor de verzameling :)
Ik wilde net vragen hoeveel lui hier aan Wonder Trade doen. Ik doe het nu met de Ditto's die dubbele natures hebben. Best geinig en tot nu toe 4/11 nieuwe pokemons gekregen. Het is ook handig om even snel in je box te kijken welke natures je gevangen pokemons hebben ;)

Vergeet niet om elke dag even de lottery te checken in Parijs, als je veel trade!

[ Voor 14% gewijzigd door Jveer op 17-10-2013 00:17 ]

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
Ik heb inmiddels, sinds gistermiddag, de Elite Four en de Champion verslagen. Ik doe wel aan Wonder Trades trouwens. Ik was op zoek naar een Roggenrola en heul toevallig kreeg ik die via Wonder Trade, die ander kreeg toen mijn Ledyba uit een Egg :P

• Batino
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-11 08:40
Jveer schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:09:
[...]

Vraagje aan de breeders:
heeel veel, hangt er van af of je attacker, special attacker, defender, special defender, mixed attacker, mixed defender wil hebben, sommige attackers/special attackers hebbben al veel attack/special attack maar weinig speed dus ga je voor een nature die + speed geeft :)

• DutchCrownNL
Iemand toevallig al een Feebas of Milotic gezien of gevangen ?
Zoja waar..?

Verwijderd

DutchCrownNL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:16:
Iemand toevallig al een Feebas of Milotic gezien of gevangen ?
Zoja waar..?
Bij het plasje LINKS net buiten het starters dorpje met een old rod vissen. Magikarps en ook Feebass. Met super rod alleen nog gyaridossen en poliwhirls gezien.

• BlackMage
Ik zoek nog een Ditto, hoopte daarop in de Wonder Trade, maar dan maar zelf gaan vangen.

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 15:54
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:28:
[...]

Bij het plasje net buiten het starters dorpje met een old rod vissen. Magikarps en ook Feebass. Met super rod alleen nog gyaridossen en poliwhirls gezien.
Nu we het daar toch over hebben.
waar krijg je de old rod (en evt. de rest ook)

bij voorbaat dank

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

• DutchCrownNL
BlackMage schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:33:
Ik zoek nog een Ditto, hoopte daarop in de Wonder Trade, maar dan maar zelf gaan vangen.
In Pokemon Village kom je er genoeg tegen ;)
eathan schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:33:
[...]

Nu we het daar toch over hebben.
waar krijg je de old rod (en evt. de rest ook)

bij voorbaat dank
Je krijgt er zowiezo 1 (weet ff niet meer welke) bij het Aquarium (Ambrette Town)

• DutchCrownNL
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:28:
[...]

Bij het plasje LINKS net buiten het starters dorpje met een old rod vissen. Magikarps en ook Feebass. Met super rod alleen nog gyaridossen en poliwhirls gezien.
Is dat vóór het forest of daarna?

Verwijderd

DutchCrownNL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:37:
[...]

Is dat vóór het forest of daarna?
Ik dacht ervoor. Het is echt net buiten het start dorp. Ik zal vanavond nog eens kijken.

• eathan
DutchCrownNL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:36:
[...]

[...]

Je krijgt er zowiezo 1 (weet ff niet meer welke) bij het Aquarium (Ambrette Town)
dat heb ik dan op de meest koning manier weten te missen.

dank u

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Verwijderd

Een goeie tip is om tijdens of na de E4 elk dorpke af te gaan en per huis met iedere npc te praten.

Zo mis je niets op een paar na waar je meerdere dagen mee moet praten.

• BlackMage
DutchCrownNL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:36:
[...]

Ben ik nog niet, heb nu net 7 badges en moet straks eerst ff team flare gaan opdoeken.

Ik weet niet hoe lang ik nog te gaan heb, maar ik heb er pas 15 uur in gestoken en heb ook nog best veel zitten 'lanterfanten' door met de meeste NPC's te praten. Ook heb ik nog best regelmatig dat ik een tegenstander niet in 1 beurt weg blaas, dus battles duren ook al langer dan ik bijv. in Gen4 gewend was. Bij Diamond was ik na 22 uur klaar met de Elite4, zonder dat 'lanterfanten', battle animaties uit en sinds level 10 alle tegenstanders in 1 move dood gekregen (behalve Elite4 natuurlijk).

Ik denk niet dat ik boven de 18-19 uur kom bij deze. Maargoed, de fun stopt niet daarna, maar voor mij helaas wel tot 27 december.

• eathan
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:45:
Een goeie tip is om tijdens of na de E4 elk dorpke af te gaan en per huis met iedere npc te praten.

Zo mis je niets op een paar na waar je meerdere dagen mee moet praten.
ik heb de guide al besteld dus daarmee kan ik (hopelijk) alles vinden.

Verwijderd

eathan schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:48:
[...]

ik heb de guide al besteld dus daarmee kan ik (hopelijk) alles vinden.
Ja heb ik ook ondank dat ik meestal
spoiler:
serebii.net of Bulbapedia
gebruik.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:47
Als ik dit zo lees dan is er niet zoiets als bij de voorgaande games dat je na de Elite 4 een nieuwe actie/ optie krijgt om verder te spelen? Zoals de Hoenn (als ik het goed zeg) regio in Diamond.

Het spel is dan misschien niet af, maar eerder volgde daar bijna een compleet spel op, dat was erg leuk om daar (ook) nieuwe poké's te kunnen vangen.

• eathan
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:50:
[...]

Ja heb ik ook ondank dat ik meestal
spoiler:
serebii.net of Bulbapedia
gebruik.
idem.

maar als ik op de bank een film of serie aan het kijken ben heb ik geen zin om naar mijn pc te strompelen (lui, ik weet het). en aangezien ik geen tablet of nuttige smartphone heb is dat ook geen optie.

en het is een hardcover dus leuk voor in de boekenkast

Verwijderd

jbdeiman schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:51:
Als ik dit zo lees dan is er niet zoiets als bij de voorgaande games dat je na de Elite 4 een nieuwe actie/ optie krijgt om verder te spelen? Zoals de Hoenn (als ik het goed zeg) regio in Diamond.

Het spel is dan misschien niet af, maar eerder volgde daar bijna een compleet spel op, dat was erg leuk om daar (ook) nieuwe poké's te kunnen vangen.
Je bedoelt Kanto in Gold ? :D
eathan schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:53:
[...]

idem.

maar als ik op de bank een film of serie aan het kijken ben heb ik geen zin om naar mijn pc te strompelen (lui, ik weet het). en aangezien ik geen tablet of nuttige smartphone heb is dat ook geen optie.

en het is een hardcover dus leuk voor in de boekenkast
Heb em ook besteld om de collectie compleet te maken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 08:56 ]

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 16:38

Ryada

She/Her

Ff een vraagje.
Ik zit nu een beetje pokemon emerald te spelen, maar welke nature icm met welke pokemon is goed om een tank te maken?
Ik zit nu te denken aan de laatste evolutie van aron, maar ik heb geen idee of dat een goede keus is.
Ik ben ook van plan om voor het eerst aan IV en EV breeding te beginnen, wat zouden jullie dan aanraden?

Steam: Ryada.

• BlackMage

Alleen generatie 2 (Gold, Silver, HeartGold en SoulSilver) heeft dat. Daar kon je terug naar Kanto om zo nog 8 gyms bij langs te gaan en te trainen voor de 2e keer Elite4 die significant moeilijker werden.

LeafGreen en FireRed hadden nog wel een extra gebied, de Sevii Islands maar daar zit een korte questline en is verder om het ontbreken van Gen2 pokemon op de GBA te overbruggen (Die kon je dus daar vinden).

• DutchEZmoder
  • Laatst online: 05-11 18:23

In X en Y is er enkel een nieuw stadje en worden een paar nieuwe locaties toegankelijk. Maar geen hele grote gebieden zoals heel Kanto ofzo.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x

Verwijderd

Moet trouwens wel zeggen dat ik XY een beetje kort vind. Na de E4 is er niet zoveel meer te doen behalve de battle mansion/tower. Ook heb ik het gevoel dat kalos veel kleiner is.

Ik neem aan dat dit komt omdat het de 1ste games zijn in een nieuwe reeks van de generatie. Kan dus niet wachten tot Pokemon Z :D

• DutchEZmoder
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:02:
Moet trouwens wel zeggen dat ik XY een beetje kort vind. Na de E4 is er niet zoveel meer te doen behalve de battle mansion/tower. Ook heb ik het gevoel dat kalos veel kleiner is.

Ik neem aan dat dit komt omdat het de 1ste games zijn in een nieuwe reeks van de generatie. Kan dus niet wachten tot Pokemon Z :D
Ik vind dit spel juist veel groter dan de andere, in vorige generaties had ik ongeveer 1 badge per uur. In BW werd dat iets langzamer en in X zat ik op ruim 40 uur voordat ik aan de league ging beginnen.

Dan heb ik niet eens alles ontdekt nog, moet nog Mewtwo, die 3 vogels en nog meer. Maar eerst Battle Tower :P

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x

• DutchCrownNL
DutchEZmoder schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:05:
[...]

Ik vind dit spel juist veel groter dan de andere, in vorige generaties had ik ongeveer 1 badge per uur. In BW werd dat iets langzamer en in X zat ik op ruim 40 uur voordat ik aan de league ging beginnen.

Dan heb ik niet eens alles ontdekt nog, moet nog Mewtwo, die 3 vogels en nog meer. Maar eerst Battle Tower :P
Je kan maar 1 vogel vangen ;) Dit is afhankelijk van je starter die je gekozen hebt..

Verwijderd

Ik heb net de 8ste gymbadge gehaald en zit nu over 50 uur heen. De meeste singleplayers halen dit niet eens :) En nog zoveel te doen. Bij de vorige edities was ik na het uitspelen van het verhaal wel klaar, al kwam dat ook door het eindeloze grinden, maar nu wil ik nog bepaalde Pokémon gaan vangen en levelen. Al weet ik niet waarvoor want online battles trekken me niet.

• DutchEZmoder
DutchCrownNL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:06:
[...]

Je kan maar 1 vogel vangen ;) Dit is afhankelijk van je starter die je gekozen hebt..
Ah oke wist ik niet, zal voor mij dan Articuno zijn die kwam ik 2 keer tegen.

• DutchCrownNL
DutchEZmoder schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:07:
[...]

Ah oke wist ik niet, zal voor mij dan Articuno zijn die kwam ik 2 keer tegen.
Dan moet je hem nog een keer of 8 tegenkomen voordat je hem kan vangen :P

Verwijderd

Ik was er in ongeveer 17 uur door de E4 heen. Dit komt vooral omdat de nieuwe exp share unbalanced is als je hetzelde team door de game heen houd vanaf het begin. Bij de E4 had ik al 4 pokes rond de LvL80.

Mewto ookal gevangen, Timid en Flawless :) Yvertal had ik met een random dusk ball en zo ook
spoiler:
dat groene ding in terminus cave.

Moltres heb ik ook bijna in de
spoiler:
spirit den
Gejaagt.

-

Wonder trade is btw een fefaald inniatief omdat iedereen maar caterpies trade in de hoop voor betere.
GTS is wel een stuk verbeterd al is de nieuwe troll mogelijkheid om voor een ditto te vragen tussen lvl 21-30. Die zijn er namelijk niet. iig niet tot poketransfer komt in december.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 09:12 ]

• BlackMage
DutchCrownNL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:08:
[...]

Dan moet je hem nog een keer of 8 tegenkomen voordat je hem kan vangen :P
Helaas zijn die vogels één van de meest voorkomende legendaries. Je kan ze (allemaal) krijgen in:
- LeafGreen
- FireRed
- Platinum
- HeartGold
- SoulSilver
En nu kan je in X/Y er maar één vinden, afhankelijk van je starter. Hadden ze beter de Regi's erin kunnen doen ofzo.

• DutchEZmoder
BlackMage schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:11:
[...]

Helaas zijn die vogels één van de meest voorkomende legendaries. Je kan ze (allemaal) krijgen in:
- LeafGreen
- FireRed
- Platinum
- HeartGold
- SoulSilver
En nu kan je in X/Y er maar één vinden, afhankelijk van je starter. Hadden ze beter de Regi's erin kunnen doen ofzo.
Ja idd maar misschien dat de Regi's in een online event ofzo komen net als Torchic.

• eathan
[...]

- LeafGreen
- FireRed
- Platinum
- HeartGold
- SoulSilver
maar even me platinum en soulsilver uitspelen en dan heb ik ze dus allemaal zonder te traden (met iemand anders)

vind ik wel leuk

Verwijderd

DutchEZmoder schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:12:
[...]

Ja idd maar misschien dat de Regi's in een online event ofzo komen net als Torchic.
Yup hier ga ik ook een beetje vanuit, ik zit te wachten op de ROMs zodat er gedatamined kan worden naar eventuele "hidden" event locaties.

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-11 10:25
Even off-topic van het verhaal van X en Y. HG en SS waren voor mij wel de leukste games in de xDS serie. Men wat heb ik daar een plezier aan beleefd, deed me veel denken aan me Gameboy Color tijd met Crystal :).

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• BlackMage
De Regi's komen bij mij wel uit de bank. Ik heb, op Emerald, Platinum en Black2/White2 na elke Pokemon game waarvan de Pokemon naar volgende generaties gezet kunnen worden.

Maar ik bedoelde eigelijk dat het jammer is dat ze kozen voor die vogels. Ik begrijp dat ze die nostalgie-factor wilden hebben met de Kanto starters en Mewtwo, maar die vogels zijn gewoon niet boeiend.

De quest voor de regi's was ook erg cool in Gen3, dat was tenminste een quest te noemen. In het boekje bij het spel krijg je een vertaaltabel om braille te ontcijferen en gedurende het spel krijg je instructies in braille over hoe je bij de Regi's komt. En dat zijn niet alleen gewoon locaties die je perongeluk kan vinden, maar ook rare dingen die je moest doen zoals bepaalde Pokemon in je party hebben, HM moves gebruiken waar je ze normaal nooit zou doen, aantal stappen zetten in de juiste volgorde, etc.

Dat was epic. Perongeluk tegenkomen is lang zo cool niet.
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:14:
[...]

Yup hier ga ik ook een beetje vanuit, ik zit te wachten op de ROMs zodat er gedatamined kan worden naar eventuele "hidden" event locaties.
Dataminen kan je vergeten. De encryptie van 3DS games schijnt nog niet gekraakt te zijn. De 'rom' bestaat al lang, vanwege het feit dat je hem naar een SD kaart zet als je hem uit de eShop haalt.

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 12:24

IIsnickerII

Docent Software Dev

[...]

- LeafGreen
- FireRed
- Platinum
- HeartGold
- SoulSilver
De regi's zaten al in black 2 and white 2. We hebben al lang niet meer gehoord van Groudon en Kyogre!

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

• BlackMage
IIsnickerII schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:12:
[...]

De regi's zaten al in black 2 and white 2. We hebben al lang niet meer gehoord van Groudon en Kyogre!
Die zaten in SoulSilver/HeartGold.

Maar als je legendaries gaat indelen heb je duidelijk twee groepen: Sterke primaire (670-720 stats) en minder sterke (580-600 stats) secundaire. Groudon en Kyogre vallen in die eerste groep en kan me voorstellen dat ze naast Xerneas/Yvelthal/Zygarde (vast sterke, omdat het mascots zijn) een clubje van de tweede categorie wilden hebben in X/Y (vandaar de vogels).

Sowieso jammer dat ze er geen originelen voor konden bedenken. Dit is de eerste titel met slechts 1 setje. De rest had twee of meer (excl dubbelen en event only):

Gen1: Mewtwo (sterk) en Articuno/Zapdos/Moltres (minder)
Gen2: Lugia/Ho-oh (sterk) en Suicune/Raikou/Entei (minder)
Gen3: Kyogre/Groudon/Rayquaza (sterk), Registeel/Regice/Regirock en Latias/Latios (minder)
Gen4: Dialga/Palkia/Giratina (sterk), Azelf/Uxie/Dieandere (minder) en zelfs nog losse Cresselia en Heatran
Gen5: Zekrom/Reshiram/Kyurem (sterk), Tornadus/Thundurus/Landorus en Cobalion/Terrakion/Virizion (minder)

En dan nu Gen6: Xerneas/Yvelthal/Zygarde (sterk). Thats it. Jammer.

Hopelijk zit er nog een leuke event-only in die we nog niet kennen :) Of wellicht dat er meer legendaries in zitten die geen deel uitmaken van de KalosDexen, maar dat denk ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door BlackMage op 17-10-2013 10:34 ]

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 08:19
Ik ben nooit zo van de Legendary. Ik vind het wel altijd leuk om ze te vangen.
Gewoon lekker ervoor gaan zitten. Een sloot Ultra Balls (en andere speciale) mee en ze HP eraf knabbelen.
Eventueel False Swipe gebruiken, maar vind het zonder als die Stationary is ook wel leuk :D.

Heeft er iemand vandaag of morgen (tot een uur of twee) even tijd om een Scyther heen en weer te gooien.
Ik heb zelf nog geen Metal Coat, maar als iemand hem dan even geeft en terug trade dan evolueert hij natuurlijk. Hopelijk leert hij dan direct een move wat ik eerder al afvroeg. Eventueel ruilen we hem nog eens heen en weer zodat jij dan een Pokedex entry hebt en pak je weer je Metal Coat terug. Ik hoef zelf geen speciale Pokemon in de ruil. Gewoon een simpele die ik zelf kan vangen. Ik ben het weekend weg en zou het leuk vinden als ik me Scizor dan kan gaan gebruiken :D

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-11 15:46
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:09:Wonder trade is btw een fefaald inniatief omdat iedereen maar caterpies trade in de hoop voor betere.
GTS is wel een stuk verbeterd al is de nieuwe troll mogelijkheid om voor een ditto te vragen tussen lvl 21-30. Die zijn er namelijk niet. iig niet tot poketransfer komt in december.
Nee man, geinig en handig. Je vangt wat leuke extra poks en net zo lang wonder traden tot je wat leuks hebt. Zo heb ik een Japanse opposite gender Pikachu gescoord, daarmee ga ik shinies proberen te kweken volgens Masuda Method en alvast een Eevee op de kop getikt, ook Japans. Als er maar genoeg mensen zijn die ook wat gebreede starters en version specific poks erop gooien blijft het leuk joh.

Read the code, write the code, be the code!

Verwijderd

FYI - GAME BREAKING BUG.

Niet saven buiten Pokemon Centres in Lumios.

Of beter save maar gewoon altijd in een Pokemon centre.

Er is een glitch waardoor de game vastloopt bij het laden van een save in Lumios city.

• BlackthunderAwf
  • Laatst online: 22:56
wackmaniac schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:46:
[...]

Nee man, geinig en handig. Je vangt wat leuke extra poks en net zo lang wonder traden tot je wat leuks hebt. Zo heb ik een Japanse opposite gender Pikachu gescoord, daarmee ga ik shinies proberen te kweken volgens Masuda Method en alvast een Eevee op de kop getikt, ook Japans. Als er maar genoeg mensen zijn die ook wat gebreede starters en version specific poks erop gooien blijft het leuk joh.
Voor Masuda gebruik ik altijd een Ditto uit Japan. Krijg dan misschien niet de juiste moves of natures, maar het gaat mij dan toch meer om het hebben van een shiny :).

• Ryada

Ryada

She/Her

Wat is die Masuda method waar jullie het steeds over hebben?
Ik probeer het sinds gister al op google te vinden, maar ik kan niks vinden.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om dat uit te leggen?
Lijkt me aardig interessant.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

woop

gisteren de daycare gevonden en heb vanavond het plan om wat te breeden. Ik heb van de eerste en van de 6de generatie female starters. Dus als iemand een Fennekin, Chespin, Froakie, squirtle, charmander of bulbasaur wil laat het me even weten. Dan breed ik er een paar extra. Ik ben niet van plan de hele avond te breeden (het spel moet ook uitgespeeld worden ^^). Dus ik kan niet iedereen bedienen vandaag.

En laat me dit aub weten via een DM want als ik friendcodes specifiek voor dit/mij moet filteren uit dit topic dan word het mij te chaotisch denk ik :)

En over wonder trade: Ik vind het geweldig. Ik heb nog nooit een caterpie gehad. En kreeg vanmorgen een Golem :D inmiddels ook 2 riolu. Een franse pikachu en een japanse pikachu (shinies maken!). Plus het is gewoon te addicting. Ik zit nu tijdens tv-series/eten gewoon te wonder traden.

En over O-powers, weet iemand hoe lang het duurt om van level 2 naar level 3 te gaan? En in het geval van de capture power, of iemand ook daadwerkelijk iets moet vangen met die power zodat de mijne level up gaat, of dat alleen het gebruiken dat al levelt?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• BlackthunderAwf
  • Laatst online: 22:56
wambamNL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:50:
Wat is die Masuda method waar jullie het steeds over hebben?
Ik probeer het sinds gister al op google te vinden, maar ik kan niks vinden.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om dat uit te leggen?
Lijkt me aardig interessant.
Een Pokémon van een andere nationaliteit (Japan, Duitsland, Frankrijk etc) laten broeden met een Pokémon van Engelse nationaliteit. Zo vergroot je de kans met 75%? dat je een shiny uit een ei krijgt.

• wackmaniac
Niet echt goed gezocht dan, eerste hit op Google: http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Masuda_method :)

Verwijderd

Wou ik echt net linken.

Tis de bovenste search bij google :)

• Ryada

Ryada

She/Her

BlackthunderAwf schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:52:
[...]

Een Pokémon van een andere nationaliteit (Japan, Duitsland, Frankrijk etc) laten broeden met een Pokémon van Engelse nationaliteit. Zo vergroot je de kans met 75%? dat je een shiny uit een ei krijgt.
Bedankt, dat wist ik niet ik denk dat ik dat zelf dan ook eens ga proberen.

Nog even een vraagje, is het de moeite waard om op dit moment black 1 en 2 te halen?
1 heb ik al een keer uitgespeeld, 2 nog niet verder dan 2de gym, dat komt vooral omdat mn r4 is gecrashed en ik nu alle spellen uit de winkel koop.

Ja inderdaad ik kan niet zoeken 8)7 bedankt in ieder geval voor de hulp _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Ryada op 17-10-2013 10:56 ]

• Dubrillion
Ik heb die ook door zitten lezen. Best interessant :D.
Ik ga dan proberen een Shiny Eevee te krijgen. Vind een Shiny Umbreon altijd wel cool.
En uiteraard de rest ook :D

• BlackMage
wambamNL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:55:
[...]

Bedankt, dat wist ik niet ik denk dat ik dat zelf dan ook eens ga proberen.

Nog even een vraagje, is het de moeite waard om op dit moment black 1 en 2 te halen?
1 heb ik al een keer uitgespeeld, 2 nog niet verder dan 2de gym, dat komt vooral omdat mn r4 is gecrashed en ik nu alle spellen uit de winkel koop.

Ja inderdaad ik kan niet zoeken 8)7 bedankt in ieder geval voor de hulp _/-\o_
Black en White kan je genoeg op marktplaats voor 15-20 euro krijgen. Black2 en White2 zie ik niet zo vaak.

Of het de moeite waard is? In mijn ogen zijn zelfs de GBA games van 10 jaar oud de moeite waard. Maar wellicht voor jou niet he ;)

• wackmaniac
White 2 net verkocht. Ze staan genoeg op Marktplaats idd, maar de prijzen varieren enorm en ze zijn snel weg. Gister nog wel een Emerald voor prikkie op de kop getikt op Marktplaats. Ik ben zelf op weg op elke region/generatie minstens een keer te hebben.

• Ryada

Ryada

She/Her

Ok dan ga ik ze proberen via marktplaats goedkoop te krijgen, kan ik nog even mijn verveling wegspelen tot eind van de maand.
Zodra ik Black en White 1 en 2 heb heb ik weer mijn hele verzameling compleet. (alle pokemon spellen op cardridge behalve X en Y)
In ieder geval bedankt kan ik alvast proberen EV en IV door te krijgen XD.

• BlackMage
Ik lees dat er in X/Y (Kiloude City Pokecenter) een NPC loopt die de IV's van je Pokemon kan inspecteren.

Wellicht een stuk practischer dan volproppen met een lading rare candies en een excel-sheet erbij gebruiken.

• eathan
BlackMage schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:24:
Ik lees dat er in X/Y (Kiloude City Pokecenter) een NPC loopt die de IV's van je Pokemon kan inspecteren.

Wellicht een stuk practischer dan volproppen met een lading rare candies en een excel-sheet erbij gebruiken.
dat zou best wel handig zijn.

ook wel logisch dat het er in zit, aangezien je ook je ev's min of meer bij kan houden.

het zal er waarschijnlijk wel op neer komen dat je iets van 5 á 6 teksten voor geschoteld krijgt die allemaal een bepaald range hebben.

• BlackMage
eathan schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:28:
[...]

dat zou best wel handig zijn.

ook wel logisch dat het er in zit, aangezien je ook je ev's min of meer bij kan houden.

het zal er waarschijnlijk wel op neer komen dat je iets van 5 á 6 teksten voor geschoteld krijgt die allemaal een bepaald range hebben.
EV's min of meer bijhouden?

Dat grafiek ding wel gezien bij de power training? :P Afgezien van harde getallen wordt het niet gedetailleerder dan dat ;)

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

BlackMage schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:29:
[...]

Dat grafiek ding wel gezien bij de power training? :P Afgezien van harde getallen wordt het niet gedetailleerder dan dat ;)
Ook fijn dat power training er rekening mee houd dat je EV's niet boven 252 gaan, zelfs als 255 max is.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

• Batino
En mijn pokemon X is nu ook binnen! :D

• eathan
BlackMage schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:29:
[...]

dat bedoelde ik ook.
alleen het stond er niet zo goed.
excuces

• Ryada

Ryada

She/Her

Batino schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:33:
En mijn pokemon X is nu ook binnen! :D
Gefeliciteerd, ik moet nog wachten tot het eind van de maand ach ja ik red het wel veel plezier met spelen.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:09
IIsnickerII schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:31:
[...]

Ook fijn dat power training er rekening mee houd dat je EV's niet boven 252 gaan, zelfs als 255 max is.
Serieus? Ahh, thank goodness. Ik had mijn Honedge gewoon volgepropt met attack en hp zonder op te letten of hij bij 252 was ipv 255. Ik snapte al niet waarom er nog EV's in speed konden :P

• Dubrillion
Is het nou echt de moeite om EV te trainen?
Ik wil me er ooit wel in gaan verdiepen. Maar ik vind ZOVEEEL verschillende guides op internet...

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Dubrillion schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:50:
Ik wil me er ooit wel in gaan verdiepen. Maar ik vind ZOVEEEL verschillende guides op internet...
EV trainen maakt een GROOT verschil (63 punten in een stat). De guide voor X en Y is simpel. Spam gewoon super training exercises in twee stats totdat deze maxed out zijn, doe er dan nog eentje voor een andere stat en je bent klaar.

Vraagje: Heeft iemand toevallig pokerus, en gaat super training hier ook mee sneller?

• eathan
Dubrillion schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:50:
als je naar het maximale en minimale aantal stat punten kijk, zit er best wel een verschil in.

even als voorbeeld de stats van empoleon

bij bijv. sp.atk. zit er een verschil van 150 in. en dat is niet niks. dit is wel met andere variabele zoals IV's en natures.

[ Voor 4% gewijzigd door eathan op 17-10-2013 11:54 . Reden: extra info ]

• Dubrillion
Wauuww. Dat is echt de moeite 8)7
Ik wil dat met me (toekomstige) Scizor proberen.
Zijn er al goede guides voor X- en Y?
Wanneer moet ik bijvoorbeeld beginnen enz

• mat.hi.as
eathan schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:53:
[...]

als je naar het maximale en minimale aantal stat punten kijk, zit er best wel een verschil in.

even als voorbeeld de stats van empoleon

bij bijv. sp.atk. zit er een verschil van 150 in. en dat is niet niks. dit is wel met andere variabele zoals IV's en natures.
Daar moet wel bij worden opgemerkt dat dit ook inclusief IV's is, die een stuk moeilijker zijn dan EV (zeker in X&Y). Dus van de 150 zit sowieso 31 aan IV in. Dat geeft dus een verschil van bij 120 in SpA, wat zeker wel de moeite is.

• eathan
Dubrillion schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:56:
dit heeft het voor mij een beetje uitgelegt.

en zo vroeg mogelijk. dus voordat hij/zij een pokemon heeft aangevallen.
want daar krijg je ook ev punten van.

• Dubrillion
eathan schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:58:
[...]

dit heeft het voor mij een beetje uitgelegt.

en zo vroeg mogelijk. dus voordat hij/zij een pokemon heeft aangevallen.
want daar krijg je ook ev punten van.
Mmmmm... Dat is wel jammer. Ik heb hem namelijk van 1 tot lvl 21 getraind nu...
Maar dat kan je ergens nakijken hoe dat ermee staat nu toch?

• mat.hi.as
Dubrillion schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:59:
[...]

In het grafiekje bij Super Training. Al het gele is EV. Er zijn reset bags (die kan je random vinden) die alle EV's weer weghalen :)

• eathan
Dubrillion schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:59:
[...]

ja ja kan het bij super training zien.

en het is het handigste om ook naar natures te kijken.
als je een pokemon wil hebben die vooral special attacks gebruikt, is het niet echt handig om een nature te hebben die -10% in sp. attack geeft.

meer uitleg over natures en welke wat doen. hier

• Dubrillion
mat.hi.as schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:01:
[...]

In het grafiekje bij Super Training. Al het gele is EV. Er zijn reset bags (die kan je random vinden) die alle EV's weer weghalen :)
Oh bedankt dan ga ik die eens gebruiken als ik er klaar voor ben.
Eerst maar eens een Metal Coat vinden en iemand die wil traden O-)

• BlackMage
EV's zijn zeker de moeite waard. Als je ziet dat je inderdaad 63 punten in een stat krijgt. Dat komt overeen met 15-20 levels (voor alleen die stat dan)

• eathan
Dubrillion schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:03:
[...]

Oh bedankt dan ga ik die eens gebruiken als ik er klaar voor ben.
Eerst maar eens een Metal Coat vinden en iemand die wil traden O-)
ik wil daar wel mee helpen.

je krijgt hem uiteraard weer terug.

ben alleen vanavond pas thuis en ga zo even mijn friend code opzoeken.
DM maar als het nodig is

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Dubrillion schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:56:
Gelijk wanneer je hem hebt. Als je er ook maar een keer met hem gaat battlen, zijn zijn EV's verknalt.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-11 23:29
De game ziet er echt top uit. Over twee weken ook maar even X & Y scoren. Dit is de ultieme game voor onderweg :D

GTA VI - All aboard the hype train!!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Als er genoeg interesse is, wil ik best wel een guide of videoguide maken speciaal voor hier op tweakers over EV training, IV breeding, en andere lastigere pokemon zaken, geheel in het nederlands.

• Dubrillion
IIsnickerII schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:41:
Als er genoeg interesse is, wil ik best wel een guide of videoguide maken speciaal voor hier op tweakers over EV training, IV breeding, en andere lastigere pokemon zaken, geheel in het nederlands.
Ja waarom niet :D

• eathan
IIsnickerII schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:41:
Klinkt wel interessant.

ik heb interesse

• Ryada

Ryada

She/Her

Snicker als je zou willen zou ik daarmee wel willen helpen, misschien met het editen ervan ofzo.
Zou in ieder geval wel een uitkomst zijn aangezien ik er e ballen van snap.

• BlackMage
Zo'n pokemon-expert guide is handig, maar er zit nogal wat verschil in details tussen generaties. Ik denk dat je het beste kan wachten tot alle details van X/Y bekend zijn en dan pas een guide maken.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

BlackMage schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:46:
Zo'n pokemon-expert guide is handig, maar er zit nogal wat verschil in details tussen generaties. Ik denk dat je het beste kan wachten tot alle details van X/Y bekend zijn en dan pas een guide maken.
Voor zover ik merk, zitten er qua IV's en EV's geen verschil in. Dit is altijd hetzelfde gebleven vanaf de tweede generatie. De eerste generatie was het iets minder uitgebreid.

Natuurlijk moet ik zelf ook nog de nodige research doen, maar aangezien de snelle reacties, ga ik er realiteit van maken. Ik ga er zodra ik thuis ben direct mee aan de slag :)

• Batino
Leuk om te horen, ben benieuwd!

• mat.hi.as
IIsnickerII schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:49:
[...]

Voor zover ik merk, zitten er qua IV's en EV's geen verschil in. Dit is altijd hetzelfde gebleven vanaf de tweede generatie. De eerste generatie was het iets minder uitgebreid.

Natuurlijk moet ik zelf ook nog de nodige research doen, maar aangezien de snelle reacties, ga ik er realiteit van maken. Ik ga er zodra ik thuis ben direct mee aan de slag :)
Nice, succes ermee :)

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-11 10:25
Doen! Ondanks dat ik geen 3DS heb of X en Y zou ik graag willen weten hoe het nou in de praktijk goed werkt. In HG en SS veel EV training gedaan maar dat met een AR, dus de juiste Wild Pokemon aanzetten.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Serebii heeft de base stats van de nieuwe pokemon geupdate op de website. Het enige wat rest: OMG Aegislash. Veel plezier in de uber tier.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Verwijderd

ye-roon schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:10:
Serebii heeft de base stats van de nieuwe pokemon geupdate op de website. Het enige wat rest: OMG Aegislash. Veel plezier in de uber tier.
Viel me op dat degene van de E4 men team echt beeste.

• Batino
ye-roon schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:10:
haha Automize + Swords Dance en weg is het team van de tegenstander :)

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Is Pokemon de prijs van de 3ds xl waard? Wil hem wel echt graag kopen maar de 3ds is nog zo duur :(

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:12:
[...]

spoiler:
Viel me op dat degene van de E4 men team echt beeste.
*pssst spoiler tags!!!*

[ Voor 4% gewijzigd door IIsnickerII op 17-10-2013 13:16 ]

Verwijderd

EmilioFLR schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:14:
Is Pokemon de prijs van de 3ds xl waard? Wil hem wel echt graag kopen maar de 3ds is nog zo duur :(
Kort antwoord nee.
Lang antwoord koop de normale 3ds.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:16:
[...]

Kort antwoord nee.
Lang antwoord koop de normale 3ds.
of een 2ds als je het nog goedkoper wilt maken.

• Batino
EmilioFLR schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:14:
Als dat het enige spel is dat je gaat spelen zou ik een 2DS kopen.
Er zijn ook nog vele andere leuke spellen voor de 3DS, bij de Bart Smit kan je een 3DS XL kopen met Mario Kart 7 voor €180,- btw.
Pagina: 1 ... 17 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.