• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:53
Wat is er precies zo speciaal aan Aegislash? Hij heeft erg hoge attack of erg hoge defense, niet beiden.

Ik ben hem nog niet tegengekomen, maar van wat ik lees gaat ie naar attack mode als je een damage aanval doet en naar defense mode als je een status aanval doet. Hij begin in defense mode.

Maar de eerste damage aanval vanuit defense mode, krijgt die direct al de aanval bonus? Of gaat dat pas daarna?

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 12:24

IIsnickerII

Docent Software Dev

BlackMage schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:20:
Wat is er precies zo speciaal aan Aegislash? Hij heeft erg hoge attack of erg hoge defense, niet beiden.

Ik ben hem nog niet tegengekomen, maar van wat ik lees gaat ie naar attack mode als je een damage aanval doet en naar defense mode als je een status aanval doet. Hij begin in defense mode.

Maar de eerste damage aanval vanuit defense mode, krijgt die direct al de aanval bonus? Of gaat dat pas daarna?
Ik heb er een. Hij start in defence stance, en is hierin bijna onaantastbaar door zijn type matchups. Dan spamt hij een aantal keer automize en sword dance, en dan gaat aanvallen in attack stance, wiped hij hele partys. Dat ding is een monster.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Hij switched vorm voordat de aanval uitgevoerd word. Dus je kan safe bunkeren en je stats omhoog gooien in defense mode. En dan vervolgens met 1 aanval elke volgende pokemon van de kaart vegen. Je bent op dat moment wel super kwetsbaar omdat je defense stats naar beneden zijn, maar zolang je de tegenstander outspeed sla je alles in 1 mep neer.

Een goede nature voor Aegislash is dan ook eentje die Of special attack, Of attakc naar beneden haalt (degene waar je niet op focussed) en speed omhoog gooit. EV's gooi je ook in Speed. En dan een speed boosting item. Misschien een quick claw.

Scratch that, gewoon adamant! Ik heb Black en White overgeslagen en wist niet dat er automize bestond. yep, uber tier.

Ik denk dat weinig pokemon wat tegen hem kunnen doen. Ook vanwege zijn/haar fantastische typing, ghost/steel, immune for 3 soorten (normal, fighting en poison). en alleen zwak voor Ghost, Ground en Fire. En geen dubbele weakness. Plus hij/zij ziet er awesome uit, kan werken in een sandstorm team door steel type.

Ja, ik verspel een hele hele hele snelle upgrade naar de uber tier.

[ Voor 6% gewijzigd door ye-roon op 17-10-2013 13:32 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Batino
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:10
1 sucker punch/bullet punch of een andere priority move en hij is dood though...

Verwijderd

BlackMage schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:20:

Het gaat erom dat je met slim spelen redelijk veilig jezelf kan boosten in defense mode en vervolgens sweepen in attack mode.

Je begint in defense met hooge defence, boost automize wat niet geld als een Attack dus je blijf defence.

Vervolgens boost je swords dance wat ook geen attack is en voilla.

Verwijderd

Batino schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:29:
1 sucker punch/bullet punch of een andere priority move en hij is dood though...
Bullet punch is steel op steel. :)

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 16:38

Ryada

She/Her

Wouw ik had altijd het idee weg met all die buff dingen en alle offensive attacks erop gooien, blijkbaar heb ik mijn hele leven wat fout gedaan. XD.

Steam: Ryada.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:31:
[...]

sucker punch is echter wel super effective. Maar dingen zoals Mach punch en extremespeed/quick attack werken dan weer helemaal niet.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

• Batino
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:31:
[...]

true maar hij heeft maar 50defence in attack stance

• ye-roon

ye-roon

knaak

IIsnickerII schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:32:
[...]

sucker punch is echter wel super effective. Maar dingen zoals Mach punch en extremespeed/quick attack werken dan weer helemaal niet.
sucker punch raakt hem voor normal damage. het is super effective vs ghost, maar resisted door steel dus normal damage.

daarbij komt dat suckerpunch alleen raak is als de tegenstander een attack doet. Dus je zou kunnen anticiperen en gewoon nog een speed/attackboostje te gebruiken :) en weer naar defensive stance te gaan. dan mist de hele aanval.

en bullet punch is een attack met een waarde van 40 met stab word dat 60. En ik denk dat hij daar wel 1 hit van kan overleven om je vervolgens met 1 hit neer te maaien :)

[ Voor 12% gewijzigd door ye-roon op 17-10-2013 13:39 ]

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 08:19
wambamNL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:32:
Wouw ik had altijd het idee weg met all die buff dingen en alle offensive attacks erop gooien, blijkbaar heb ik mijn hele leven wat fout gedaan. XD.
Doe ik nog steeds :9

Verwijderd

IIsnickerII schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:32:
[...]

Yup maar als je slim bent EV je Attack of SPAttack en HP en boost je Speed en defense. Of switch je naar een fairy poke.

• Ryada

Ryada

She/Her

Yes ik ben niet de enige :P

• Batino
Voor de story line gooi ik ze ook vaak weg, alleen in competitive battle gebruik ik ze :)

• Ryada

Ryada

She/Her

Batino schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:48:
[...]

Voor de story line gooi ik ze ook vaak weg, alleen in competitive battle gebruik ik ze :)
Dan ben ik gewoon een idioot die nergens iets vanaf weet.
Ik heb namelijk nooit buffs of aanvallen die geen damage doen op mn pokes staan 8)7 .

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 15:54
Ook altijd gedaan.
nog voor het eerst dat ik sword dance gebruikt op mijn farfetch'd, is mijn ïk wil deze pokemon vangen" pokemon. en het is wel handig dat false swipe zo veel mogelijk dmg doet.

en moet wel meteen zeggen dat je sword dance goed merkt.

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

• Batino
wambamNL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:50:
[...]

Ik heb namelijk nooit buffs of aanvallen die geen damage doen op mn pokes staan 8)7 .
heel veel van die buff moves zijn het ook niet waard zoals growl, howl, tail whip e.d.

Verwijderd

wambamNL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:50:
[...]

Voor bijvoorbeeld speedboost blaziken, protect nemen

kan je namelijk 1 x free speedboost en scouten met een protect.

• Ryada

Ryada

She/Her

eathan schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:52:
[...]

Ook altijd gedaan.
nog voor het eerst dat ik sword dance gebruikt op mijn farfetch'd, is mijn ïk wil deze pokemon vangen" pokemon. en het is wel handig dat false swipe zo veel mogelijk dmg doet.

en moet wel meteen zeggen dat je sword dance goed merkt.
Wat is false swipe?
Ik voel me zo dom hier in dit topic XD, ik dacht altijd ja ik weet veel van pokemon kom ik hier niet dus :)

• eathan
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:52:
[...]

en ik maar denken dat die move puur en alleen bedacht is om mijn leven zuur te maken.
eathan schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:53:
[...]

en ik maar denken dat die move puur en alleen bedacht is om mijn leven zuur te maken.
geen probleem . iedereen moet leren.
false swipe laat altijd 1 hp van de target over
is best makkelijk als je pokemon wil vangen.

[ Voor 34% gewijzigd door eathan op 17-10-2013 13:55 ]

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Verwijderd

wambamNL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:53:
[...]

Wat is false swipe?
Ik voel me zo dom hier in dit topic XD, ik dacht altijd ja ik weet veel van pokemon kom ik hier niet dus :)
Een attack die de enemy altijd op 1 hp laat leven. Is nu ook een TM in XY

• Ryada

Ryada

She/Her

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:52:
[...]

Ik heb dus totaal geen idee waar je het over hebt }:O
Ik denk dat ik mij maar eens meer in het spel moet verdiepen en meer tactisch moet gaan spelen.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:54:
[...]

Een attack die de enemy altijd op 1 hp laat leven. Is nu ook een TM in XY
Was ook TM in BW. Maarja, het is een (bijna) onmisbare attack bij het vangen van legendary's.

• ye-roon

ye-roon

knaak

Oh sweet False Swipe Breloom, met Spore. Waarom mag ik je nog niet overzetten naar X/Y :( Een overblijfsel van mijn Spore/Focus Punch breed projectje in sapphire. De sterkste adamant werd mijn attacker. De op 1 na sterkste mijn Catcher :)

Oh en Sucker Punch is niet super effective tegen aegislash.... zoals ik hierboven heb aangegeven :)

[ Voor 17% gewijzigd door ye-roon op 17-10-2013 14:09 ]

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-11 15:46
Drie mogelijkheden:
* Aegislash ev-trainen op speed
* Zelf ook een first-hit attack hebben (heb nu een first-hit ghost aanval op mijn nu nog doublade)
* Iron defense houden en eerst in defense mode niet alleen je attack, maar ook je defense maximaal pompen

[ Voor 27% gewijzigd door wackmaniac op 17-10-2013 14:14 ]

Read the code, write the code, be the code!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11 12:11

Melkaz

Melkazar

Voor degene hierboven, ik gooi bijna al mijn buffs en debuffs ook weg op mijn single player Pokemons. Zeker met mega evolutions en van te voren checken welke type de GYM is én dan ook nog eens de XP sharing heb ik tot en met Gym 7 amper uitdagingen gehad. Dus dan heb ik liever 3/4 attack abilities en wat HP pots bij zodat ik niet om elk wissewasje terug moet naar de Pokemon center voor PP of HP terug te krijgen.

Met andere woorden, niet tactisch spelen is gewoon een viable optie in single player!

Misschien dat het op de Elite's Four gaat veranderen...Maar waarschijnlijk outlevel je die ook :)

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Verwijderd

wackmaniac schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:13:
Drie mogelijkheden:
* Aegislash ev-trainen op speed
* Zelf ook een first-hit attack hebben (heb nu een first-hit ghost aanval op mijn nu nog doublade)
* Iron defense houden en eerst in defense mode niet alleen je attack, maar ook je defense maximaal pompen
Speed EV en HP EV, Calm mind of Bulk up :D

Voor elite 4 gewoon 20 revives kopen en 1 shot :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 14:20 ]

Verwijderd

Suckerpunch werkt trouwens ook niet want je kan gewoon protect nemen, en omdat suckerpunch 1st gaat zal hij op de defence stance landen en niet de attack stance :D

• ye-roon

ye-roon

knaak

Yep, maar dat heb je geen protect voor nodig. Gewoon een boost aanval en sucker punch mist altijd. En daarna doe je gewoon je "attack" gezien je dan nog in defensive mode zit raakt suckerpunch je op je hoge defenses (omdat die move altijd eerst gaat). en daarna sla je de target neer met 1 hit.

Tja, uber.

Verwijderd

Of een trickroom curse als die het kan leren :D in doubles dan.

Het probleem is vooral dat hij zichzelf countered.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 14:33 ]

• BlackMage
150 sp. defense of niet, als ie 3 beurten nodig heeft om zijn aanval-cyclus op gang te krijgen dan kan een goede vuurpokemon er wel wat mee lijkt me.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

wambamNL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:56:
[...]

Ik heb dus totaal geen idee waar je het over hebt }:O
Ik denk dat ik mij maar eens meer in het spel moet verdiepen en meer tactisch moet gaan spelen.
Maak je geen zorgen. Ik ga een complete newbie guide samenstellen voor alle nieuwkomers. Als ik vragen hier tegenkom die regelmatig gevraagd worden, zal ik ze toevoegen. Een heuse FAQ.

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-11 10:25
Een video FAQ of een tekst based FAQ? Omdat ik je ook ergens hoorde roepen over een video?

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

IIsnickerII schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:52:
[...]

Maak je geen zorgen. Ik ga een complete newbie guide samenstellen voor alle nieuwkomers. Als ik vragen hier tegenkom die regelmatig gevraagd worden, zal ik ze toevoegen. Een heuse FAQ.
Er mogen ook wel een paar 'advanced' dingen in als breeding en super trading hoor _/-\o_

• Ryada

Ryada

She/Her

IIsnickerII schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:52:
[...]

Ik heb geen idee of dit relevant is of niet maar als je hulp nodig hebt (editen en uploaden enzo) zou ik graag willen helpen.
Voor alsnog bedankt ik vind het een fantastisch idee.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Melkaz schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:54:
[...]

Er mogen ook wel een paar 'advanced' dingen in als breeding en super trading hoor _/-\o_
uiteraard!

Verwijderd

Ben benieuwd wat voor voordelen mijn GBA games gaan hebben deze generatie games.

Met bijvoorbeeld moves die je niet kan leren in BW 2 /XY maar wel GBA :) Een leuke is bijvoorbeeld Sucker punch golem vanuit Diamond naar BW.

Verwijderd

BTW

spoiler:
De safari zone is nu gebaseerd op friend codes, en dus ook de available pokes. Misschien tijd voor een tweaker friendcode list. Meer codes is meer pokes :)

• mat.hi.as
  • Nu online
BlackMage schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:44:
150 sp. defense of niet, als ie 3 beurten nodig heeft om zijn aanval-cyclus op gang te krijgen dan kan een goede vuurpokemon er wel wat mee lijkt me.
3 beurten is misschien overdreven. Eenmaal Swords Dance, misschien nog een 2e of die Autotomize, maar dan kan het slaughterfest wel beginnen. In de singleplayer is die in ieder geval overpowered, ook door de domheid van de AI... Daar mogen ze in de volgende Pokémons wel iets gaan doen. Als de AI meer gebruik zou gaan maken van Super Effective moves, zou het toch een stuk uitdagender worden, en tactics belangrijker.

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:29:
BTW

spoiler:
De safari zone is nu gebaseerd op friend codes, en dus ook de available pokes. Misschien tijd voor een tweaker friendcode list. Meer codes is meer pokes :)
Check de OP 8) Meld je aan!

• wackmaniac
Mensen die jouw friend code hebben toegevoegd, zie je die ook bij friends op je onderste schermpje? Ik heb iemand toegevoegd, deze persoon heeft mij ook toegevoegd (in het 3ds-menu), maar ik zie daar niemand staan.

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

wackmaniac schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:34:
Mensen die jouw friend code hebben toegevoegd, zie je die ook bij friends op je onderste schermpje? Ik heb iemand toegevoegd, deze persoon heeft mij ook toegevoegd (in het 3ds-menu), maar ik zie daar niemand staan.
Absoluut! Alleen heeft Poke X Y nog veel problemen met automatisch connecten. Klik op het Blauw icoontje en maak verbinding. Als je de game netjes opstart gaat het meestal vrij goed maar als je hem met de game open dichtklapt, daarna weer open klapt ligt je connectie eruit en maakt hij hem niet vanzelf opnieuw aan.

• eathan
Meteen maar de niet bestaande domme vraag stellen.
ik moet gewoon naar de maker van de OP een dm sturen ofzo?

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

eathan schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:38:
[...]

Meteen maar de niet bestaande domme vraag stellen.
ik moet gewoon naar de maker van de OP een dm sturen ofzo?
Jep! Zolang hij de enige beheerder is heb je weinig andere opties Hij is gelukkig heel actief op het forum dus komt vanzelf goed. Ik zal overigens vanavond iedereen weer toevoegen, beetje zitten slacken daarmee..

• eathan
Melkaz schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:40:
[...]

Jep! Zolang hij de enige beheerder is heb je weinig andere opties Hij is gelukkig heel actief op het forum dus komt vanzelf goed. Ik zal overigens vanavond iedereen weer toevoegen, beetje zitten slacken daarmee..
bedankt.

dan wil ik bij deze meteen vragen of mijn friend code in de op kan worden gezet.

friend code is:1564-2381-1586
naam is: joris

bij voorbaat dank

edit: oh en ik heb pokemon Y.

[ Voor 3% gewijzigd door eathan op 17-10-2013 15:56 . Reden: vergeetjes ]

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Nieuw plan:

Wat vinden jullie ervan als ik een website maak van de guide, waar elke nederlander gemakkelijk informatie kan vinden over verschillende gameplay gerelateerde zaken van pokemon, helemaal gefocusst op pokemon X en Y. (Ik ben een webdeveloper notabene)

Ik ben echter geen Photoshop/Ilustrator expert, dus waarschijnlijk ga ik daarbij hulp nodig hebben. Nadere info volgt.

• mat.hi.as
  • Nu online
IIsnickerII schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:59:
Nieuw plan:

Wat vinden jullie ervan als ik een website maak van de guide, waar elke nederlander gemakkelijk informatie kan vinden over verschillende gameplay gerelateerde zaken van pokemon, helemaal gefocusst op pokemon X en Y. (Ik ben een webdeveloper notabene)

Ik ben echter geen Photoshop/Ilustrator expert, dus waarschijnlijk ga ik daarbij hulp nodig hebben. Nadere info volgt.
Klinkt zeer goed. Ik zou het alleen wel houden bij gameplay informatie. Databases zoals bulbapedia zijn natuurlijk al goed genoeg. Informatie hou je het beste je team kan samenstellen door middel van IV/EV etc is er volgens mij niet in het Nederlands.

• Ryada

Ryada

She/Her

snicker dat is een goed idee, ik wil daar zeker mee helpen ik ben aardig goed met photoshop (al zeg ik het zelf). dus als je hulp nodig hebt zou ik wel willen helpen.

• wackmaniac
Veekun heeft een pokedex die je via github kan bemachtigen. Daar kan je misschien wat mee.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

mat.hi.as schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:01:
[...]

Klinkt zeer goed. Ik zou het alleen wel houden bij gameplay informatie. Databases zoals bulbapedia zijn natuurlijk al goed genoeg. Informatie hou je het beste je team kan samenstellen door middel van IV/EV etc is er volgens mij niet in het Nederlands.
Dat is het idee. Er zal veel gelinkt worden naar bulbapedia en serebii. Daarnaast kan ik het op deze manier beter ordenen op beginner - gevorderd - geavanceerd niveau. Dus verwacht geen pokemon database (pokedex) of competetive guides (smogon), maar gewoon handige informatie over de gameplay zelf, en hoe je het beste uit je game kunt halen, in het nederlands!

• Ryada

Ryada

She/Her

Word ik nou genegeerd als ik hulp aanbied?
Niet dat ik zit te klagen maar het valt me gewoon op.

• Tumbler
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-08-2021
Ik wil ook wel helpen, maar ben niet zo gevorderd ofzo dus denk niet dat ik goed kan helpen ;)

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

wambamNL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:09:
Word ik nou genegeerd als ik hulp aanbied?
Niet dat ik zit te klagen maar het valt me gewoon op.
Natuurlijk niet! :)
Ik ben er zelf nog niet helemaal uit hoe ik het aan ga pakken, en ik ben nog op mijn werk dus ik heb geen tijd om dat nu helemaal uit te gaan werken. Als ik hulp nodig heb, ben jij de eerste die het hoort ;)

• Batino
Mijn FC:1048-9247-4674, Pokemon X :)

• Ryada

Ryada

She/Her

IIsnickerII schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:15:
[...]

Natuurlijk niet! :)
Ik ben er zelf nog niet helemaal uit hoe ik het aan ga pakken, en ik ben nog op mijn werk dus ik heb geen tijd om dat nu helemaal uit te gaan werken. Als ik hulp nodig heb, ben jij de eerste die het hoort ;)
Ok sorry voor mijn ongeduldigheid O+

Trouwens ik zat ergens aan te denken ik weet niet of het een goed idee is of niet.
Wat als we een soort van Tweakers league maken, Ik zelf zou het er wel voor over hebben om de regels enzo te bedenken.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

wambamNL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:17:
[...]

Ok sorry voor mijn ongeduldigheid O+

Trouwens ik zat ergens aan te denken ik weet niet of het een goed idee is of niet.
Wat als we een soort van Tweakers league maken, Ik zelf zou het er wel voor over hebben om de regels enzo te bedenken.
Klinkt goed. Maar geef mensen eerst de tijd om pokemon X en Y goed door te spelen. Daarna zou je met de TS kunnen overleggen of hij dit eventueel in het topic onder de aandacht kan brengen.

• Ryada

Ryada

She/Her

IIsnickerII schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:18:
[...]

Klinkt goed. Maar geef mensen eerst de tijd om pokemon X en Y goed door te spelen. Daarna zou je met de TS kunnen overleggen of hij dit eventueel in het topic onder de aandacht kan brengen.
Ja dat snap ik anders word het wel heel eenzijdig :) .
ik moet zelf ook eerst mijn 3ds xl pokemon edition en pokemon X en Y kopen XD (eind deze maand 8) )

• BlackMage
Tweakers league zou cool zijn inderdaad :D

Maar het probleem is dat er een belangrijk deel van de functionaliteit mist: de bank. Nu heeft X/Y opzich een leuk assortiment maar ik persoonlijk ga er even plezier aan beleven en daarna gaat ie weer in de kast totdat de bank beschikbaar is zodat ik mijn verzamelwerkzaamheden kan voortzetten :)

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

BlackMage schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:24:

Maar het probleem is dat er een belangrijk deel van de functionaliteit mist: de bank. Nu heeft X/Y opzich een leuk assortiment maar ik persoonlijk ga er even plezier aan beleven en daarna gaat ie weer in de kast totdat de bank beschikbaar is zodat ik mijn verzamelwerkzaamheden kan voortzetten :)
Precies! Als de bank uit is, kan ik mijn ready pokemon overzetten vanuit B2. En dan kan het battlen beginnen!

• Ryada

Ryada

She/Her

BlackMage schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:24:

Daarom zijden we ook van dat we beter konden wachten ermee.
Dan heeft iedereen zowiezo even de tijd om zijn of haar ultieme team te maken.
En mensen zoals ik die het spel later kopen hebben dan ook een kans om te winnen. :*)

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

wambamNL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:26:
[...]
En mensen zoals ik die het spel later kopen hebben dan ook een kans om te winnen. :*)
Vooral dit zeker O-)

• Ryada

Ryada

She/Her

Ja inderdaad, ik moet zelf dan ook nog wel een kans hebben ;)
Even een vraagje als ik het spel heb zou een van jullie mij willen helpen met alle 6 de starters te krijgen?

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Niemand die mij kan helpen aan een bulbasaur?

beetje domme vraag miss maar waar staat mijn friendcode?

[ Voor 40% gewijzigd door DeeSung op 17-10-2013 17:25 ]

Verwijderd

Hoe lang moet je met een ei rondlopen voor er beschuit met muisjes is? Heb 2 scythers bij elkaar gezet en ben benieuwd hoelang je met zo'n ei rondloopt omdat ik nog meer wil breeden. Heb alleen geen zin om de hele tijd een plaats voor een ei op te offeren.

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-11 18:23
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:32:
Hoe lang moet je met een ei rondlopen voor er beschuit met muisjes is? Heb 2 scythers bij elkaar gezet en ben benieuwd hoelang je met zo'n ei rondloopt omdat ik nog meer wil breeden. Heb alleen geen zin om de hele tijd een plaats voor een ei op te offeren.
Verschilt per pokémon, de 1 komt uit in een paar minuten de ander een half uur rondlopen :P

Het helpt om een pokémon met de Flame Body ability in je team te zetten om het aantal te halveren.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x

• DeeSung
  • Niet online
Ik heb m gevonden FC pokemon Y = 3952 7684 3139.

Verwijderd

DutchEZmoder schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:34:
[...]

Verschilt per pokémon, de 1 komt uit in een paar minuten de ander een half uur rondlopen :P

Het helpt om een pokémon met de Flame Body ability in je team te zetten om het aantal te halveren.
Dan moet ik geduld hebben. Loop er nu met 2 rond waarvan ik er eentje al anderhalf uur mee draag. Hopelijk duurt het niet lang meer.
Een ei in de opslag zetten is geen optie?

• BlackMage
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:56:
[...]

Dan moet ik geduld hebben. Loop er nu met 2 rond waarvan ik er eentje al anderhalf uur mee draag. Hopelijk duurt het niet lang meer.
Een ei in de opslag zetten is geen optie?
Dan komen ze niet uit nee.

Je kan ook een vuurpokemon met flame body mee nemen, bijvoorbeeld de evolutie van dat kleine k*tvogeltje. Dan gaat het 2x zo snel :)

• DeeSung
  • Niet online
Ik heb ook nog wat growlithes lvl 30 in safari gevangen. Het gekke is ik kom er maar 2 tegen per friend maar er staan wel 3 slots. Weet iemand hoe dat zit?

[ Voor 47% gewijzigd door DeeSung op 17-10-2013 18:00 ]

Verwijderd

Dan ga ik na het eten maar een beestje met flame body vangen, heb ik meteen weer een plek in mijn Pokédex gevuld.

• Danny Canero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Voor diegene die mij willen toevoegen.

Friendcode; 0275-8326-7606 - Pokemon X

B.NET: dannycanero#2948 | Main WoW: Tanodal @ Defias Brotherhood | GM GoT-WoW@Defias Brotherhood

• mat.hi.as
  • Nu online
IIsnickerII schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:59:

Ik heb totaal geen kennis van Photoshop/Ilustrator, maar ik kan wel andere dingen doen, als testen en teksten nalopen/controleren. Of andere dingen, waar niet veel kennis nodig is :P.

• Mr. Maluku
  • Laatst online: 30-10 23:09
Ook ik ben al vanaf Pokemon Red een fan van deze games, blijft toch een hele toffe serie om te spelen :D Heb alleen weinig vrienden die t verder spelen (ik ben 24 :P) dus het zou wel tof zijn om wat Nederlandse mensen te hebben om mee te spelen. Ik speel Pokemon Y en m'n friendcode is 4227-1409-9827.

Vindt deze game voor het eerst weer echt heel tof, zoveel nieuwe dingen om te doen en te ontdekken :D kreeg gisteren bijvoorbeeld via de Wonder Trade een Amaura, en dit was toevallig de fossil die ik niet had gekozen :) heb ik ze zonder moeite te doen gewoon allebei al :D Als ik straks door de story heen ben (ben bij badge 4 atm) help ik graag mee met breeden en traden om de Pokédex compleet te krijgen :) Dan ga ik me daarna maar eens focussen op al die moeilijke ellende die ik in dit topic heb gelezen over E.V., natures etc. want ik heb nu echt geen flauw idee waar jullie het over hebben O-)

• mat.hi.as
  • Nu online
Degene die me capturing power 2 gaf, bedankt! Ik denk dat het birdhermes was. Daardoor Xerneas gevangen in de 2e ultraball!

• Jveer
  • Laatst online: 28-10 09:57
mat.hi.as schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:54:
Degene die me capturing power 2 gaf, bedankt! Ik denk dat het birdhermes was. Daardoor Xerneas gevangen in de 2e ultraball!
Hahaha you're welcome ;)

Iemand trouwens nog een contact'tje voor een Japanse Ditto? GTS laat me in de steek :'(

Ohhh en zojuist de eerste keer Articuno tegen gekomen!

[ Voor 7% gewijzigd door Jveer op 17-10-2013 20:12 ]

• eathan
heeft er iemand een squirtle voor me? dat is nmlk. de enige die ik nog moet.
graag een dm'etje

• DutchEZmoder
Volgens mij is Xerneas van nature erg makkelijk te vangen, 1e keer ving ik hem met 1 ultra ball op 1/4 HP + sleep zonder bonus. En de 2e keer met 1/2 HP zonder sleep in de 2e ultra ball.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x

• DutchEZmoder
lol met super training kreeg ik een bag die m'n ballen groter maken en zo het doel makkelijker raken.... Enig probleem was m'n pokémon kreeg ze niet van de grond dus raakte ik niks :P

• Ryada

Ryada

She/Her

Iemand hier die pokemon the origin gezien heeft?

• Mr. Maluku
wambamNL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:33:
Iemand hier die pokemon the origin gezien heeft?
Zeker! Gaat wel in een heel hoog tempo maar zit wel goed in elkaar :) aanrader om te kijken!

Verwijderd

Is er hier iemand die mij aan een Chespin, Fennekin, Squirtle en Ditto kan helpen?

GTS traden wil niet echt lukken aangezien de minimale trade eisen meestal een mewtwo zijn :P

• Ryada

Ryada

She/Her

Mr. Maluku schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:46:
[...]

Zeker! Gaat wel in een heel hoog tempo maar zit wel goed in elkaar :) aanrader om te kijken!
Ik heb hem net ook gezien beetje laat maarja, die mega charizard komt die uit X of uit Y dat vraag ik me af.

• Mr. Maluku
Die zit in X, in Y zit een soort oranje / rode mega evolution. Die vind ik zelf veel vetter, die blauw zwarte zit op de 3ds niet zo vet uit als in de anime :P

• Ryada

Ryada

She/Her

Aha ok awsome, ik ga ze toch allebij kopen dus dat zit eel goed XD.

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:09
Beste gamers ;)

Nu twijfel ik, sinds die pokemon spellen uit zijn gekomen om ook een 3ds aan te schaffen. Enkel zou ik hem nu dan aanschaffen voor pokemon, is dit dus de moeite waard? Ik ben bang dat ik hem daarna links laat liggen. Omdat er de komende maand(en) nog heel wat uit komt qua gaming.

Ook heb ik een Playstation 3, Wii U en de Playstation 4 is in aantocht.
Wat moet ik doen, aan de ene kant vind ik het een beetje too-much, maar de andere kant toch ook wel leuk :) iemand die tips heeft?

En kan je met zo'n pokemon heel lang doen? qua spel plezier?
Mijn laatste vraag aan mensen met een 3DS, hoe is het online gamen op deze handhelds? Werkt dit goed?
Ik heb gekeken naar een Mario Kart. Hoe werkt daar de verbindingen en het vinden van een game?
(Zelfde als een console/pc?).

Graag hoop ik op reacties :D
In ieder geval bedankt alvast..

_/-\o_ _/-\o_

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:09
Ohja en nog iets. Nu heb je dus Pokemon X en Y. Als ik het goed heb zitten er in beide delen verschillende pokemons, of zijn er nog meer verschillen in deze twee versies?

Ander verhaal? Levels?

Iemand die mij dit duidelijk kan uitleggen nogmaals. Vroeger heb ik enkel pokemon red gespeeld op de gameboy dus dat is echt lang lang geleden.

Gr :D

• mat.hi.as
  • Nu online
Ik heb zojuist mijn eerste Ditto (lvl 49) gekregen van GTS, voor een Houndour (lvl 19) die ik gewoon in mn box had zitten, mooie trade dus :). Nu heb ik een vraag met betrekking tot IV hierover. EV snap ik nu wel aardig, en het is erg makkelijk gemaakt met die supertraining. IV nog niet helemaal, en ik vind het al helemaal lastig om te kijken wat nu echt goed is.

Ik heb de stats van die Ditto in de Serebii IV calculator gestopt, en daar komt het volgende uit: Ik ben er overigens vanuit gegaan dat er geen EV's inzitten, omdat de Ditto gevangen is op level 49, en geen experience in dat level heeft. Klopt dit dan?
hp: 2, 3
attack: 29, 30
defense: 31
SP attack: 7, 8
SP defense: 0,1
speed: 4, 5, 6

Die meerdere getallen betekend dat het nog niet zeker is welke van de 2 (of 3) het is, maar dat zal duidelijk worden bij een volgende level, of extra EV. Maar is dit nu een goede Pokemon om mee verder te breeden? Attack en defense zit wel snor, een ei van deze Ditto zal dus ook best goeie IV in attack en defense hebben (toch?). Maar de rest is een beetje mwah denk ik. Kan ik beter verder zoeken (naar misschien zelfs een Japanse/buitenlandse) met betere IV of is dit goed genoeg?

edit: overigens een bold nature, dus nog meer defense++

• DutchEZmoder
mat.hi.as schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:14:
Ik heb de stats van die Ditto in de Serebii IV calculator gestopt, en daar komt het volgende uit: Ik ben er overigens vanuit gegaan dat er geen EV's inzitten, omdat de Ditto gevangen is op level 49, en geen experience in dat level heeft. Klopt dit dan?
hp: 2, 3
attack: 29, 30
defense: 31
SP attack: 7, 8
SP defense: 0,1
speed: 4, 5, 6

Die meerdere getallen betekend dat het nog niet zeker is welke van de 2 (of 3) het is, maar dat zal duidelijk worden bij een volgende level, of extra EV. Maar is dit nu een goede Pokemon om mee verder te breeden? Attack en defense zit wel snor, een ei van deze Ditto zal dus ook best goeie IV in attack en defense hebben (toch?). Maar de rest is een beetje mwah denk ik. Kan ik beter verder zoeken (naar misschien zelfs een Japanse/buitenlandse) met betere IV of is dit goed genoeg?

edit: overigens een bold nature, dus nog meer defense++
Volgens mij maakt het voor een ditto helemaal niks uit wat voor IV's die heeft. IV's worden enkel doorgegeven als 1 van de ouders een bepaald voorwerp draagt die je voor BP kan kopen (na de league) Nageslacht heeft altijd een random nature en iv's zonder voorwerpen.

Verwijderd

Waar kun je scyther vangen? Ik heb net een pinsir gevangen maar neem aan dat ie niet in dezelfde route zit?

Kan iemand mij ook een heracross traden? kan er pinsir voor terugruilen. Dit zijn exlcusives

• DutchEZmoder
Mijn friend code: 0189 - 8969 - 2486

Ik heb denk ik nog wel een Heracross^

• eathan
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:24:
Waar kun je scyther vangen? Ik heb net een pinsir gevangen maar neem aan dat ie niet in dezelfde route zit?

Kan iemand mij ook een heracross traden? kan er pinsir voor terugruilen. Dit zijn exlcusives
ik heb nog wel een heracross over

friend code is: 1564-2381-1586

• Mr. Maluku
Is er toevallig iemand die mij aan een Charmander en/of een Froakie kan helpen? :)

• eathan
Mr. Maluku schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:30:
Is er toevallig iemand die mij aan een Charmander en/of een Froakie kan helpen? :)
ik heb nog een froakie over

[ Voor 0% gewijzigd door eathan op 17-10-2013 22:31 . Reden: typo ]

• Mr. Maluku
eathan schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:30:
[...]

ik heb nog een froakie over
Nice! M'n friendcode is 4227-1409-9827, voeg me maar toe als je wil :)

• eathan
Mr. Maluku schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:31:
[...]

Nice! M'n friendcode is 4227-1409-9827, voeg me maar toe als je wil :)
gedaan.
de mijne staat 2 post hierboven.

Verwijderd

eathan schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:27:
[...]

ik heb nog wel een heracross over

friend code is: 1564-2381-1586
Heb je toegevoegd. Mijn fc is 1435 4604 0310

• Mr. Maluku
eathan schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:32:
[...]

gedaan.
de mijne staat 2 post hierboven.
Je bent toegevoegd 8)

• eathan
yea en toen had ik een pinsir.

dank u

Verwijderd

eathan schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:40:
yea en toen had ik een pinsir.

dank u
Haha np, nu hebben we allebei een exclusive. allebei blij :D

• eathan
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:40:
[...]

Haha np, nu hebben we allebei een exclusive. allebei blij :D
yup.

weet je zo snel welke pokemon nog meer exclusive zijn?

kan niet garanderen dat ik die dan heb maar zo ja kunnen we die ook ruilen

Pagina: 1 ... 18 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.